abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185858485
Niet mijn OP. :).

Tenminste dat zegt Kees Boonman!

quote:
Voor u geknipt van Radio1. Politiek commentator Kees Boonman zegt in het programma Spraakmakers overeenkomsten te zien tussen de overwinningsspeech van Thierry Baudet met toespraken uit de jaren dertig. Waarvan akte.
Bron: tpo.nl en radio1.nl
====================================================================
Links Nederland weet op dit moment niets anders te bedenken dan vergelijkingen te maken met Hitler!
Gevaarlijk heel gevaarlijk! Hij heeft nog net niet bruinhemden in de mond genomen!
pi_185858494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vind hem een beetje te wild voor onze trap van beschaving. De Germaanse goden zijn sowieso wat eenzijdig. Bij de klassieke goden ligt de nadruk over het algemeen meer op (zelf)beheersing. Dat heeft ook te maken met de behoeften en waarden van een samenleving, die ze weerspiegelen.
Wodan is toch Noors en niet Germaans.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:34:38 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185858514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wodan is toch Noors en niet Germaans.
Nee, Germaans. Odin is Noors. Maar het is praktisch dezelfde God. Meerdere paganistische geloven hadden overlap.
pi_185858545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, Germaans. Odin is Noors. Maar het is praktisch dezelfde God. Meerdere paganistische geloven hadden overlap.
https://wikikids.nl/Wodan
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:36:54 #5
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185858556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Klopt, Odin = Wodan. De w valt weg in het Oudnoords, net als bij ormr = worm.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:38:38 #6
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185858584
quote:
Dat klopt dus niet.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:19 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185858596
quote:
Wiki Kids?

De echte Wikipedia benoemt Wodan als de Germaanse en Odin als de Noorse versie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wodan
pi_185858599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet.
Dus vanaf het kind verkeerd voorgelicht, munten op de ogen, om de oversteek te maken klopt dan waarschijnlijk ook niet?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:27 #9
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185858600
Over de Germaanse goden hebben we in de jaren 30 ook wel eens gehoord, trouwens. Om maar weer op het onderwerp terug te komen.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:42:19 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185858649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wiki Kids?

Godverdomme. _O-
Ik lig helemaal dubbel hier.

Snap je waarom ik al jarenlang aan het pleiten ben om john2406 mod te laten worden?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:43:30 #11
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185858670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus vanaf het kind verkeerd voorgelicht, munten op de ogen, om de oversteek te maken klopt dan waarschijnlijk ook niet?
Ik associeer dat met de Griekse Charon, maar Wodan heeft ook duistere functies. Ik weet niet precies wat er allemaal over hem geschreven is.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:44:49 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185858689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef Iblardi het volgende:
Over de Germaanse goden hebben we in de jaren 30 ook wel eens gehoord, trouwens. Om maar weer op het onderwerp terug te komen.
Dit is dan ook een van de dingen (samen met dierenmishandeling tegengaan) dat ik goed vond aan het Derde Rijk. Niets mis met vaderlandsliefde, kameraadschap, loyaliteit, en het opkomen en verheerlijken van de Germaanse cultuur.
pi_185858702
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik associeer dat met de Griekse Charon, maar Wodan heeft ook duistere functies. Ik weet niet precies wat er allemaal over hem geschreven is.
Ik was ervan overtuigd Noors, eerste genomen van zoekpagina kids. dacht gelijk aan de vikingen.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:51:29 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185858794
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit is dan ook een van de dingen (samen met dierenmishandeling tegengaan) dat ik goed vond aan het Derde Rijk. Niets mis met vaderlandsliefde, kameraadschap, loyaliteit, en het opkomen en verheerlijken van de Germaanse cultuur.
Het feit dat ze op een aantal andere vlakken zo intens slecht waren werpt nogal een grote smet op dat hele Derde Rijk. Geen vrijheid van meningsuiting; dissidenten in een concentratiekamp, en anders dood. Homoseksuelen: idem dito. Joden (zoals gedefinieerd door de nazi's) raus, of eigenlijk nog liever dood, want ze zijn overal een gevaar. Geestelijk gehandicapten? "Euthanaseren". Et cetera.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:55:04 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185858839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef Iblardi het volgende:
Heeft Baudet het er dan ook over? Kan ik niks van vinden. Dat er door sommige lieden destijds mee gedweept werd is juist, maar had verder weinig invloed hoor. Alleen Himmler nam dat serieus met zijn Ordnungsburchten.
The End Times are wild
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:09:45 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185859097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:51 schreef Iblardi het volgende:
Het feit dat ze op een aantal andere vlakken zo intens slecht waren werpt nogal een grote smet op dat hele Derde Rijk.
En niet meer dan terecht natuurlijk.
Ik zie alleen niet in waarom we daarom Europa moeten laten binnenstromen met buitenlandse culturen en niet meer voor onze eigen cultuur mogen opkomen, of in elk dominant laten zijn.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:13:26 #17
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185859158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En niet meer dan terecht natuurlijk.
Ik zie alleen niet in waarom we daarom Europa moeten laten binnenstromen met buitenlandse culturen en niet meer voor onze eigen cultuur mogen opkomen, of in elk dominant laten zijn.
Dat is het hele punt inderdaad. Waarom zou je het eens moeten zijn met het open deuren beleid, terwijl we onze handen vol hebben aan integratieproblematiek? Elke (middel)grote stad is inmiddels voor meer dan de helft een hellhole geworden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_185859243
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wellicht niet het goede topic om hier om te vragen, maar: Leg eens uit? :D

Welke artikelen uit de grondwet zijn er met voeten getreden door onze bestuurders?
Demonstraties verbieden op andere dan de genoemde gronden. Anti koningshuis demonstranten wederrechtelijk van hun vrijheid beroven. Brief en telegraafgeheim op onwettige wijze laten schenden, de privesfeer aantasten zonder wettelijke basis. Met de grondwet strijdige verdragen met een eenvoudige meerderheid aannemen. Rechtspraak in handen geven van internationale arbitrage (CETA en TTIP), strafrechtsrpaak in handen van het OM leggen. Positieve discriminatie bij benoemingen. Onder last stemmen in de TK. De kamer niet inlichten. Het niet bij wet regelen van al wat de verkiezingen betreft. Niet Nederlanders in de TK laten verkiezen. Vooraf de kamer inlichten bij inzet van de krijgsmacht. Binnentreden zonder wettelijke grondslag.

Dat zijn dan de duidelijk gevallen. Wat betreft gespannen voet hebben we er ook nog een paar. De voorafgaande strafbepaling lag in zeker één geval wat moeilijk. De sociale grondrechten als bevordering van voldoende werkgelegenheid en spreiding van welvaart zijn ook niet heel strak gevolgd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:37:45 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185859477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Demonstraties verbieden op andere dan de genoemde gronden. Anti koningshuis demonstranten wederrechtelijk van hun vrijheid beroven. Brief en telegraafgeheim op onwettige wijze laten schenden, de privesfeer aantasten zonder wettelijke basis. Met de grondwet strijdige verdragen met een eenvoudige meerderheid aannemen. Rechtspraak in handen geven van internationale arbitrage (CETA en TTIP), strafrechtsrpaak in handen van het OM leggen. Positieve discriminatie bij benoemingen. Onder last stemmen in de TK. De kamer niet inlichten. Het niet bij wet regelen van al wat de verkiezingen betreft. Niet Nederlanders in de TK laten verkiezen. Vooraf de kamer inlichten bij inzet van de krijgsmacht. Binnentreden zonder wettelijke grondslag.

Dat zijn dan de duidelijk gevallen. Wat betreft gespannen voet hebben we er ook nog een paar. De voorafgaande strafbepaling lag in zeker één geval wat moeilijk. De sociale grondrechten als bevordering van voldoende werkgelegenheid en spreiding van welvaart zijn ook niet heel strak gevolgd.
Indrukwekkende lijst. ^O^
Nu de lijst met veroordelingen... ;)

Of is er/ heb je niemand aangeklaagd? Of overdrijf je een beetje? Of allebei? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185859499
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Indrukwekkende lijst. ^O^
Nu de lijst met veroordelingen... ;)

Of is er/ heb je niemand aangeklaagd? Of overdrijf je een beetje? Of allebei? :D
Het is met name aan de ernstig belangenverstrengelde 1e kamer om dat te beoordelen. We hebben geen constitutioneel hof dus dan kan dit allemaal gewoon.
pi_185860004
quote:
Even naar hier gekopieerd. Omdat ik het wel een interessant stuk vond, maar dan meer in het kader van dit topic/deze reeks....
Tails tell tales
pi_185860008
Wist niet dat je toen ook een massaimport had en complete verkrachting van een land waar iedereen de dupe van is.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:25:09 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185860104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is met name aan de ernstig belangenverstrengelde 1e kamer om dat te beoordelen. We hebben geen constitutioneel hof dus dan kan dit allemaal gewoon.
Elke democraat zou het directe democratie voorstel van FvD moeten toejuichen. De 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de 2e kamer geworden. Het is toch vreemd dat dezelfde partijen die de wetgeving voorstellen (2e kamer) die wetgeving vervolgens ook toetsen (1e kamer). Door de partijideologie is er vrijwel geen mogelijkheid hierin afwijkend te zijn, anders ben je dissident. Laat staan dat de gehele VVD 1e kamer een voorstel van de VVD 2e kamer afwijst.
pi_185860179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Elke democraat zou het directe democratie voorstel van FvD moeten toejuichen. De 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de 2e kamer geworden. Het is toch vreemd dat dezelfde partijen die de wetgeving voorstellen (2e kamer) die wetgeving vervolgens ook toetsen (1e kamer). Door de partijideologie is er vrijwel geen mogelijkheid hierin afwijkend te zijn, anders ben je dissident. Laat staan dat de gehele VVD 1e kamer een voorstel van de VVD 2e kamer afwijst.
Ze hebben zelfs een heel gebrekkig wetsvoorstel doorgelaten omdat het anders zo zielig was voor de indiener, een of andere VVD backbencher.

Baudet heeft dan ook zeker een sterk punt met 'het partijkartel'. Niet voor niks verschijnt her en der de suggestie dat overleggen en compromissen sluiten zou betekenen dat je een partijkartel vormt. Politieke verslaggeving moet natuurlijk wel gezellig blijven, alsof het een sportwedstrijd is die je verslaat.
pi_185860244
Jij schrijft het mooi wat heeft de oppositie nog voor doel vraag ik mij af, als toch te koop voor een kralenketting?

Ik zou ook te koop zijn of in de aanbieding, maar denk maar niet dat ik ook maar 1 mm afwijk van een ideaal. als men denkt ik zit in iemands achterzak mag men dat gerust denken, maar oje als ik dan dom uit de hoek kom. Ik zal dus altijd tegen stemmen als het tegen een ideaal van mij, mijn partij, ingaat.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 15:41:13 ]
pi_185860278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:56 schreef LXIV het volgende:
De reden dat Baudet dweept met de klassieke Oudheid en Latijn is om te voorkomen dat FvD en zijn stemmers worden weggezet als Tokkies.
Overig is jezelf als intellectueel presenteren al jarenlang een taboe in de politiek, je moet allemaal van de voetbal en TVOH houden is het advies van de spindokters. Geniaal dat Thierry precies het tegenovergestelde doet en hiermee zo'n enorm succes oogst.
We hebben de PVV voor de arbeiders, de FvD voor de hoger opgeleidden en de SGP voor de gelovigen. Meer zouden we in Nederland eigenlijk helemaal niet nodig moeten hebben. Voor ieder wat wils.
Op grond hiervan zou ik dus op de FvD moeten stemmen. In werkelijkheid zijn er nog veel meer partijen dan deze drie, maar is het nu toch al ja-ren zo dat eigenlijk geen één partij mij (nog) voldoende aanspreekt en dat elke stem die ik uitbreng er ééntje "bij gebrek aan beter" is. ;(
Tails tell tales
pi_185862924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Op grond hiervan zou ik dus op de FvD moeten stemmen. In werkelijkheid zijn er nog veel meer partijen dan deze drie, maar is het nu toch al ja-ren zo dat eigenlijk geen één partij mij (nog) voldoende aanspreekt en dat elke stem die ik uitbreng er ééntje "bij gebrek aan beter" is. ;(
Ik denk dat je moet kijken welke partij er echt voor jou is. Als je een werknemer bent en je rechten versterkt wil zien zijn bv de PvdA en de Sp en mss Groen Links wel ideen. Forum wil een kleine overheid en weinig belastingen die voor de toplaag het beste zullen vallen en de rest zal afbreken. Zie de VS anno nu.

Links en Rechts zal door Baudet misschien een stempel krijgen maar of iets goed voor jouw persoonlijke toekomst is is belangrijker dan de onderbuik en zn korte visie.
pi_185867271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je moet niet stemmen je mag stemmen, ik stemde helemaal niet als ik jou was of maakte het ongeldig die stem. Uit het verleden is gebleken de PvdA laat je vallen als een baksteen als het erop aankomt. SP misschien niet maar nog niet groot genoeg, GL verwacht ik wel wat van tenzij Jesse zich laat lijmen van Rutte.
pi_185867332
Dat ze het angstzweet maar eens uit alle naden zweten, met Bidet. Al vermoed ik dat deze niet zo geslepen is als Pim maar dat mag nog blijken.

Pim had zich in de kaart moeten laten kijken als het ook de verkeerde kaart was geweest!
Of de anderen op een verkeerd spoor had gezet.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 22:09:14 ]
pi_185867366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je moet niet stemmen je mag stemmen, ik stemde helemaal niet als ik jou was of maakte het ongeldig die stem. Uit het verleden is gebleken de PvdA laat je vallen als een baksteen als het erop aankomt. SP misschien niet maar nog niet groot genoeg, GL verwacht ik wel wat van tenzij Jesse zich laat lijmen van Rutte.
Ik vind de omvang van een partij er niet toe doen als ze aansluiten op mijn toekomst en niet die van een ander.
pi_185867367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:06 schreef john2406 het volgende:
Dat ze het angstzweet maar eens uit alle naden zweten, met Bidet. Al vermoed ik dat deze niet zo geslepen is als Pim maar dat mag nog blijken.
Die Theo Hiddema lijkt me anders ook niet op zijn achterhoofd gevallen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185867381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind de omvang van een partij er niet toe doen als ze aansluiten op mijn toekomst en niet die van een ander.
Ja maar wat maken ze waar in een coalitie hoeveel van hun idealen blijven nog overeind?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 22:10:26 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185867389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is ook de man waar ik op gestemd heb. Niet Baudet.
Toen Hiddema erbij kwam was mijn plan om op die partij te stemmen 100% zeker.
pi_185867390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die heeft al afstand van zijn zetel gedaan toch?

https://www.nieuwskoerier(...)-af-van-statenzetels

Dom lallen maar op de hoogte zijn er niet veel of toch wel?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 22:13:14 ]
pi_185867444
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die heeft al afstand van zijn zetel gedaan toch?
Ja, maar omdat jij zei dat Baudet niet zo geslepen zou zijn als Fortuyn. Baudet heeft altijd Hiddema nog.

Waar ik overigens vaak heel hard om moet lachen. Om zijn uitspraken. Dat dan weer wel.

Ik heb niet gestemd, overigens, want ik wist echt niet wat wijsheid was.
pi_185867466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar omdat jij zei dat Baudet niet zo geslepen zou zijn als Fortuyn. Baudet heeft altijd Hiddema nog.

Waar ik overigens vaak heel hard om moet lachen. Om zijn uitspraken. Dat dan weer wel.

Ik heb niet gestemd, overigens, want ik wist echt niet wat wijsheid was.
Ik mag hopen dat deze heel oud mag worden of zijn kennis snel overdoet.
En op die rit niet seniel worden.

Ik heb wel gestemd, ik heb met een rode textmaker een rode lul op het biljet getekend.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 22:16:18 ]
pi_185867530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja maar wat maken ze waar in een coalitie hoeveel van hun idealen blijven nog overeind?
Je stemt niet op een coalitie.
pi_185867558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je stemt niet op een coalitie.
Was het maar waar dat het kon, als niet samen met de partij van mij keuze vervalt mijn stem!

Mark verkoopt Holland een fles zeik voor Limo en men stinkt er nog in ook.
pi_185867627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was het maar waar dat het kon, als niet samen met de partij van mij keuze vervalt mijn stem!

Mark verkoopt Holland een fles zeik voor Limo en men stinkt er nog in ook.
De VVD of FvD lijken me dan ook geen partijen voor iemand die niet klinkt alsof hij ooit mee zal profiteren van alles wat maar liberaler kan worden.
pi_185867653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De VVD of FvD lijken me dan ook geen partijen voor iemand die niet klinkt alsof hij ooit mee zal profiteren van alles wat maar liberaler kan worden.
Tja wat verwacht je dan van je partij als die met 1 van deze een coalitie moeten vormen?
pi_185867699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Of bedoel jij mij met profiteren, mijn leven is bijna voorbij hoor, maak je maar niet druk, voor mij valt niks meer te profiteren, en al helemaal niet van mensen die minder als mij hebben. Dat heb ik nooit gewild en ook nooit gedaan.
pi_185867986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of bedoel jij mij met profiteren, mijn leven is bijna voorbij hoor, maak je maar niet druk, voor mij valt niks meer te profiteren, en al helemaal niet van mensen die minder als mij hebben. Dat heb ik nooit gewild en ook nooit gedaan.
Nee tot in dat detail bedoelde ik het niet. Maar ik vind dat Nederland zich weer eens af moet vragen wat impact op zn dagelijks leven heeft over de lange termijn.

Als je werknemer bent stem je links om je belangen te laten behartigen en als je werkgever bent of bovenmodaal verdient stem je VVD of mss D66 die jou voordelen willen geven en in een coalitie gaan die twee touwtrekken zodat er zowel voor werkgever als nemer wat voordelen komen. Werk en Prive hebben de meeste impact op een leven en dat zou altijd de motor moeten zijn imho.

De versplintering is in algemene zin nu dusdanig dat het meer korte termijn emoties zijn en geen stem voor een periode.

Ik ken de persoonlijke situatie van iedere gebruiker op Fok achter de schermen verder niet. Het advies was slechts op je manier van kritiek uiten gebasseerd.

Sterkte iig.
pi_185868069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee tot in dat detail bedoelde ik het niet. Maar ik vind dat Nederland zich weer eens af moet vragen wat impact op zn dagelijks leven heeft over de lange termijn.

Als je werknemer bent stem je links om je belangen te laten behartigen en als je werkgever bent of bovenmodaal verdient stem je VVD of mss D66 die jou voordelen willen geven.

De versplintering is in algemene zin nu dusdanig dat het meer korte termijn emoties zijn en geen stem voor een periode.

Ik ken de persoonlijke situatie van iedere gebruiker op Fok achter de schermen verder niet. Het advies was slechts op je manier van kritiek uiten gebasseerd.

Sterkte iig.
Waarom sterkte ik ben gewoon oud, of genoeg laat ik in de midden. Echter vergeet niet dat de coalitie het wonder middel is om tegen alle beloftes toch te regeren, bij ruilen moet er altijd eentje huilen. Tot nog toe heb ik dat bij de VVD nog niet gezien, jammer dat ik het niet mee mocht maken dat de PvdA op zijn strepen had gestaan, die gaven echter naar, en toen was het geklonken hoe het verder uitzag voor de VVD.
PvdA het kleine kind wat het nakijken had, en op alles nog maar ja kon zeggen?
pi_185868121
Nog vergeten als men op zoek gaat naar gedogers deugt het systeem niet meer, hoe verkrijgt men dan gedegen keuring tegenspraak?

Of heeft het/de VVD de ware aard van de politiek laten zien?
pi_185868160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom sterkte ik ben gewoon oud, of genoeg laat ik in de midden. Echter vergeet niet dat de coalitie het wonder middel is om tegen alle beloftes toch te regeren, bij ruilen moet er altijd eentje huilen. Tot nog toe heb ik dat bij de VVD nog niet gezien, jammer dat ik het niet mee mocht maken dat de PvdA op zijn strepen had gestaan, die gaven echter naar, en toen was het geklonken hoe het verder uitzag voor de VVD.
PvdA het kleine kind wat het nakijken had, en op alles nog maar ja kon zeggen?
Ik reken mensen wel deels af op wat zij nodig hebben in een leven vs de keuze die zij maken voor een politieke partij.

Iemand die vindt dat het minimumloon te laag is en bang is om werkloos te raken moet imho niet een elite partij als VVD of FvD stemmen die de onderkant niet eens willen zien. Aan de andere kant moet je als je maximaal kapitaal wil genereren natuurlijk niet op de SP stemmen.
pi_185868178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik reken mensen wel deels af op wat zij nodig hebben in een leven vs de keuze die zij maken voor een politieke partij.

Iemand die vindt dat het minimumloon te laag is en bang is om werkloos te raken moet imho niet een elite partij als VVD of FvD stemmen die de onderkant niet eens willen zien. Aan de andere kant moet je als je maximaal kapitaal wil genereren natuurlijk niet op de SP stemmen.
Waarom niet als dat de koopkracht ten goede komt kan het ook kapitaal zijn, jij kunt toch wel rekenen of niet, of is het te lastig veel klanten heb jij liever maar een paar klanten?
pi_185868260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom niet als dat de koopkracht ten goede komt kan het ook kapitaal zijn, jij kunt toch wel rekenen of niet, of is het te lastig veel klanten heb jij liever maar een paar klanten?
Wie of wat komt de koopkracht ten goede?
pi_185868271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie of wat komt de koopkracht ten goede?
Hoger loon! Of lasten verlichting.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 23:01:26 ]
pi_185868315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoger loon! Of lasten verlichting.
Dus 500 miljard voor het milieu niet?
pi_185868344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zie niet in of het waar is, laat mij de cijfers zien van het KNMI van voor 1950 dan overtuig je mij misschien?
Zoek er maar naar maar volgens mij heeft men ze laten verdwijnen.
pi_185868378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moet jij trouwens niet in het Brexit topic zijn?
Of is het er niet meer zo gezellie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 23:06:19 ]
pi_185868432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moet jij trouwens niet in het Brexit topic zijn?
Of is het er niet meer zo gezellie?
Wist niet dat je maar in 1 topic tegelijkertijd mocht zijn.
pi_185868450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wist niet dat je maar in 1 topic tegelijkertijd mocht zijn.
Jij weet niet waar een ? voor staat?
pi_185868469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zie niet in of het waar is, laat mij de cijfers zien van het KNMI van voor 1950 dan overtuig je mij misschien?
Zoek er maar naar maar volgens mij heeft men ze laten verdwijnen.
Las deze
https://www.volkskrant.nl(...)maatbeleid~b5e7d9d9/

Vond m wel grappig
pi_185868514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Las deze
https://www.volkskrant.nl(...)maatbeleid~b5e7d9d9/

Vond m wel grappig
Ik loop ook niet weg met Bidet, oei ik schrijf kutten wasser, ik bedoel Baudet, echter een beetje angst zaaien vind ik helemaal niet verkeerd, tot dat er beter is, is dat toch al voldoende toch? Hoeveel geld heeft het VVD al over de balk gesmeten?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 23:15:23 ]
pi_185868650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij weet niet waar een ? voor staat?
Nee? Vertel! ;)
pi_185870690
Soortgelijk gedrag van AFA, Antifa en links hebben wij in de jaren 30 ook wel eens gezien.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:10:48 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185870723
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog blijft de vraagstelling hetzelfde. Als je geen racist bent, waarom dan stellen dat je van mening bent dat Nederland dominant blank moet blijven?
Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Stel dat dit klopt, is het streven van Baudet dan racistisch?
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:18:05 #59
116015 SicSicSics
pi_185870792
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:10 schreef Iblardi het volgende:
Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Ja! :D
quote:
"elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Doen alsof je van het Wereldnatuurfonds bent en een bedreigde diersoort moet redden doet daar niets aan af! _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185870862
quote:

[..]

Het kan best racistisch zijn,, maar uit de verkiezingen blijkt dat het veel mensen het er toch mee eens zijn.

Dus, jah.

Dan heb je eigenlijk heel weinig aan de conclusie of het wel of niet racistisch zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 27-03-2019 08:33:40 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:33:36 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185870941
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja! :D
[..]

Doen alsof je van het Wereldnatuurfonds bent en een bedreigde diersoort moet redden doet daar niets aan af! _O-
Het lijkt me inderdaad dat de vertaling in beleid volgens de meeste definities als racistisch zou kwalificeren, ongeacht de intentie. "We laten je niet toe omdat je zwart bent en dat past ons niet zo, maar het is geen racisme!" Succes ermee om dat uit te leggen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:40:34 #62
116015 SicSicSics
pi_185871021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:33 schreef Iblardi het volgende:
Het lijkt me inderdaad dat de vertaling in beleid volgens de meeste definities als racistisch zou kwalificeren, ongeacht de intentie. "We laten je niet toe omdat je zwart bent en dat past ons niet zo, maar het is geen racisme!" Succes ermee om dat uit te leggen.
Precies.
Aan de andere kant is het slim inspelen op aanwezige en door jezelf versterkte onterechte angsten en op die manier sympathie kweken en redelijkheid claimen op jouw standpunt.

Ik vind het buitengewoon smerig.
Fine, fuck you then!
pi_185871035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat hoef je niet uit te leggen, want tegenwoordig ben je ook al racist als je een witte boterham eet, dus de woorden "racisme" of "racist' raken de mensen niet meer.

Mij in ieder geval toch niet.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:46:47 #64
116015 SicSicSics
pi_185871088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:41 schreef tesssssssss het volgende:
Dat hoef je niet uit te leggen, want tegenwoordig ben je ook al racist als je een witte boterham eet, dus de woorden "racisme" of "racist' raken de mensen niet meer.
Ook al zo'n Calimero-reactie en absoluut niet waar. :)
quote:
Mij in ieder geval toch niet.
Het is ook niet de bedoeling (tenminste niet de mijne) om iedereen maar rücksichtslos voor racist uit te maken, daar komt niks constructiefs van. Dat is al wel wat langer duidelijk.

Maar er zijn een aantal dingen aan de hand:
a) er wordt een vals probleem gecreerd. "Onze cultuur" is in gevaar. Hierbij worden geen feiten gegeven (dit kan ook bijna niet) maar deze stelling wordt op gevoel gespeeld.
b) als je het niet eens bent met de stelling, dan ben je landverrader/ cultuurmarxist, etc.
c) op de stelling wordt vervolgens een redelijkheid geclaimd die niet nodig is, want de stelling is al vals
d) daarop wordt wel degelijk racistisch beleid voorgesteld
Fine, fuck you then!
pi_185871156
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook al zo'n Calimero-reactie en absoluut niet waar. :)
[..]

Het is ook niet de bedoeling (tenminste niet de mijne) om iedereen maar rücksichtslos voor racist uit te maken, daar komt niks constructiefs van. Dat is al wel wat langer duidelijk.

a) er wordt een vals probleem gecreerd. "Onze cultuur" is in gevaar. Hierbij worden geen feiten gegeven (dit kan ook bijna niet) maar deze stelling wordt op gevoel gespeeld.
b) als je het niet eens bent met de stelling, dan ben je landverrader/ cultuurmarxist, etc.
c) op de stelling wordt vervolgens een redelijkheid geclaimd die niet nodig is, want de stelling is al vals
Die conclusie kunen we inderdaad wel trekken dat iedereen uitmaken voor racist niks constructiefs oplevert.

Ik heb geen Forum voor Democratie gestemd, hoor?

Maar ik kan me voorstellen dat mensen bij de term " racist" of "racisme" denken " jah, whatever."

Ik ben ook al racist omdat ik blank/wit geboren ben, dus daar kan ik verder toch niks meer tegen doen. Dan ook maar "racist level up."

Ik ontken ook niet dat het beleid racistisch is, ik denk alleen dat het mensen niet echt meer zo interesseert/raakt.

Dat ze een soort van "imuun" zijn geworden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:53 #66
116015 SicSicSics
pi_185871183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
Die conclusie kunen we inderdaad wel trekken dat iedereen uitmaken voor racist niks constructiefs oplevert.

Ik heb geen Forum voor Democratie gestemd, hoor?
Dat maakt mij niet uit, dat moet je zelf weten. :)
quote:
Maar ik kan me voorstellen dat mensen bij de term " racist" of "racisme" denken " jah, whatever."
True, maar dat betekent niet dat je af en toe best eens naar jezelf mag kijken.
quote:
Ik ben ook al racist omdat ik blankk geboren ben, dus daar kan ik verder toch niks meer tegen doen. Dan ook maar "racist level up."
Zo'n Calimero-houding is ook niet contructief en wat mij betreft ook absoluut niet waar.
quote:
Ik ontken ook niet dat het beleid racistisch is, ik denk alleen dat het mensen niet echt meer zo interesseert/raakt.

Dat ze een soort van "imuun" zijn geworden.
En dat is best zorgwekkend.
Fine, fuck you then!
pi_185871196
quote:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk, ja.
pi_185871219
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit, dat moet je zelf weten. :)
[..]

True, maar dat betekent niet dat je af en toe best eens naar jezelf mag kijken.
[..]

Zo'n Calimero-houding is ook niet contructief en wat mij betreft ook absoluut niet waar.
[..]

En dat is best zorgwekkend.
Dat is erg zorgwekkend, ik denk ook dat Forum voor Democratie het bij de Europese verkiezingen heel erg goed gaat doen.

Al is het maar alleen met protest-stemmen. Een protest-stem is ook gewoon een stem.
pi_185871294
Maar goed: of Baudet nu wel of geen racistische/fascistische retoriek hanteert, het gevaar komt toch voornamelijk van extreem links.
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:32:14 #70
116015 SicSicSics
pi_185871756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:02 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed: of Baudet nu wel of geen racistische/fascistische retoriek hanteert, het gevaar komt toch voornamelijk van extreem links.
Ook niet waar, of wel waar, maar dan blijft mijn stelling hieronder staan; ;)
Het is geen of - of, het is en - en.
Fine, fuck you then!
pi_185871809
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook niet waar, of wel waar, maar dan blijft mijn stelling hieronder staan; ;)
Het is geen of - of, het is en - en.
OoK nIeT wAaR
pi_185871837
Ach tegenwoordig ben je al racist als je een pak negerzoenen haalt bij de supermarkt als blanke
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:49:34 #73
116015 SicSicSics
pi_185872086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ach tegenwoordig ben je al racist als je een pak negerzoenen haalt bij de supermarkt als blanke
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:35 schreef theunderdog het volgende:
OoK nIeT wAaR
Fine, fuck you then!
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:04:45 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185872318
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies.
Aan de andere kant is het slim inspelen op aanwezige en door jezelf versterkte onterechte angsten en op die manier sympathie kweken en redelijkheid claimen op jouw standpunt.

Ik vind het buitengewoon smerig.
De discussie over culturele homogeniteit lijkt me een principieel andere. Ik doelde hier op beleid specifiek gericht op handhaving van een "blank Europa". Racistisch beleid is gericht op uitsluiting op basis van aangeboren eigenschappen die het individu in het een of andere opzicht inferieur zouden maken, in dit geval wellicht alleen esthetisch ("We hebben liever mensen met een klassiek Romeins uiterlijk"). Het feit dat daar dan geen uitgebreide rassenleer naar 19e-eeuws model aan ten grondslag ligt maakt zulk beleid des te onredelijker, omdat de waarde van mensen compleet wordt losgekoppeld van hun (potentiële) gedrag terwijl dat een hoogst subjectief doel dient (schoonheid). Het argument komt neer op "je hoofd staat ons niet aan".

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 27-03-2019 10:23:58 ]
pi_185872441
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

Feit is dat het begrip racisme stelselmatig wordt verruimd om daarmee kritiek op de eigen politieke agenda of het eigen wereldbeeld de mond te snoeren.

Ik wil het geen homeopathische verdunning van het begrip racisme noemen, maar het verliest op die manier wel zijn werking als onderscheidend begrip tussen goed en kwaad. Temeer daar we ook om de oren geslagen worden met allerlei racistische argumenten uit de zogenaaamde antiracistische hoek en die juist de raciale tegenstelling op de agenda heeft gezet. Iedereen die 'wit' in plaats van 'blank' gebruikt doet daar aan mee, of dat nou is uit kuddegedrag of algehele onnadenkendheid doet er niet toe.

quote:
Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.

quote:
Volgens mij zijn het niet Baudet en co die discussie willen beeindigen door met negatieve kwalificaties te strooien.
quote:
Nee. Als je geen onderscheid maakt naar ras dan is het niet racistisch.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:43:35 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185872906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is erg zorgwekkend, ik denk ook dat Forum voor Democratie het bij de Europese verkiezingen heel erg goed gaat doen.

Al is het maar alleen met protest-stemmen. Een protest-stem is ook gewoon een stem.
Gezien al het EU nieuws van de afgelopen tijd? Verbod op pulsvissen, WW uitkeringen naar Polen versoepeld, Artikel 13, auto's die straks meer surveillance dan vervoermiddel worden... en dan nog dat slepende Brexit circus waaruit een totale minachting voor de burger naar voren komt.

Het moet wel heel gek lopen wil FVD deze verkiezingen verliezen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:46:53 #77
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185872968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:24:43 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873606
sinds wanneer is de voertaal in Amsterdam Engels?

ik ken alleen van die ierse hipsterpubjes waar dan zo'n studentje geforceerd een iers accent probeert aan te meten ... dan doe ik een paar keer :') en vraag ik om bier

als je geen hamburger kunt bestellen in het Nederlands dan ligt dat aan je Nederlands, niet aan Amsterdam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:27:24 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
Nee?
In Amsterdam begrijpen ze "Een hamburger graag" niet? Welk deel van "hamburger" is te lastig in het Nederlands?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:22 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873670
ken I have a kepsalon plx?
wit blank no uitjes
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:16 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:28 schreef sp3c het volgende:
ken I have a kepsalon plx?
wit blank no uitjes
Ho ho.... can I have a barbershop please.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:50 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873755
wit blank no uitjons
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:34:22 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873763
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:43:08 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873927
Doe me a fries war, and a water bicycle.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:04 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873938
Als ik in Amsterdam ben als (zuidoost) Limburger dan denken ze meestal dat ik uit Duitsland kom.
Vaker meegemaakt dat Amsterdammers gebrekkig Duits tegen me beginnen te praten. :')
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:24 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185873956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
Doe me a fries war, and a water bicycle.
A small potato war bedoel je?
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:45:57 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

A small potato war bedoel je?
With pinda sauce.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:46:46 #88
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874009
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

With pinda sauce.
And apple moose.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:57:24 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185874219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

And apple moose.
En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:01:52 #90
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185874333
quote:

[..]

En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.

Het kassameisje verstond me niet. ;(

Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:05:27 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874395
is het ook niet
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:05:59 #92
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst :+
Zoiets dus, maar dan met appels:

Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.
pi_185874480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.

Het kassameisje verstond me niet. ;(

Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:09:44 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185874485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zoiets dus, maar dan met appels:
[ afbeelding ]
Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.
En de verfinning.
Die Finnen zie je ook overal met die klotedieren rondrijden. Koop toch gewoon een auto.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:16:42 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampen

ik heb het toch gekocht ... alleen not bij youllie!!!
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:24 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874641
en wit blank no fok!king uitjes!#@#@
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:27 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185874643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.

Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat. :{
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:19:23 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874681
Matig grappig allemaal.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:20:00 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185874699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.

Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat. :{
Ik heb in zo'n situatie al eens een sjaal gekocht en omgeknoopt als hoofdoek, was wel lekker warm :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185875274
quote:

[..]

Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.

Dat slaat echt helemaal nergens op.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:03 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_185875411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampen

ik heb het toch gekocht ... alleen not bij youllie!!!
_O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:37:43 #102
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_185877544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee?
In Amsterdam begrijpen ze "Een hamburger graag" niet? Welk deel van "hamburger" is te lastig in het Nederlands?
Broodje halfom en een pikketanussie
Non possumus non loqui
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:54:53 #103
116015 SicSicSics
pi_185877878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Feit is dat het begrip racisme stelselmatig wordt verruimd om daarmee kritiek op de eigen politieke agenda of het eigen wereldbeeld de mond te snoeren.

Ik wil het geen homeopathische verdunning van het begrip racisme noemen, maar het verliest op die manier wel zijn werking als onderscheidend begrip tussen goed en kwaad. Temeer daar we ook om de oren geslagen worden met allerlei racistische argumenten uit de zogenaaamde antiracistische hoek en die juist de raciale tegenstelling op de agenda heeft gezet. Iedereen die 'wit' in plaats van 'blank' gebruikt doet daar aan mee, of dat nou is uit kuddegedrag of algehele onnadenkendheid doet er niet toe.
Door bepaalde mensen, ja, mee eens. En zo zijn er ook weer mensen die dat dankbaar gebruiken om alle reden maar te laten varen; want ze zijn toch al racisten.

Beide kanten op, niet constructief. :)
quote:
Dat is niet de culturele bedrieging waar Baudet het over heeft. Sterker, dat is een culturele bedreiging waar hij zelf aan mee works. :D
quote:
Volgens mij zijn het niet Baudet en co die discussie willen beeindigen door met negatieve kwalificaties te strooien.
Dat ligt aan welke 'en co' je bedoelt.
quote:
Nee. Als je geen onderscheid maakt naar ras dan is het niet racistisch.
Maar dat doet hij wel. Met vele omwegen en vertroebelingen. :D
Overigens is het niet alleen "ras", maar ook:
...huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming...
:*
Fine, fuck you then!
pi_185878510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
Tails tell tales
pi_185879820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
En hoe denk je dat op te lossen als iedereen besluit een tegenstem uit te brengen? Dan zit men met de gebakken peren.
Wat mij betreft dan maar blanco of ongeldig, dat komt ook aan als het maar genoeg doen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:51:09 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185879865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Die houding van jou hebben wel meer mensen, en is de reden dat de verkiezing voor Rutte II uitmondde in een tweestrijd tussen VVD en PvdA. Waarna ze vrolijk samen in de regering stapten... super balen als je één van de twee verafschuwde.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:57:07 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185879997
Is ook wel een beetje lood om oud ijzer vandaag de dag hoor
pi_185880060
Lood om oud ijzer als ik mag kiezen doe maar lood, brengt per kg meer op.
pi_185880101
Kg VVD is niks waard wat mij betreft, dat vind ik wel bewezen door de jaren heen.

Of anderen het beter doen, van die welke gedogen deden denk ik niet, zijn die niet net zo?
Rest nog maar weinig wat evt iets zouden kunnen uitrichten.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 17:01:50 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185880105
Je mag niet kiezen
pi_185880132
Jij wel dan?
Samen een coalitie stemmers kunnen evt iets veranderen maar zie de tweespalt maar eens eruit te krijgen.
Als jij gedogen wil graag, dan beloof ik je alle sterren uit de hemel, maar denk maar niet dat belofte dan schuld maakt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 17:08:52 ]
pi_185885790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heeft Baudet het er dan ook over? Kan ik niks van vinden. Dat er door sommige lieden destijds mee gedweept werd is juist, maar had verder weinig invloed hoor. Alleen Himmler nam dat serieus met zijn Ordnungsburchten.
Wat is er dan mis met die opmerking van deze professor. Het klopt toch wat hij zegt. Het werd in de dertiger jaren gezegd. Punt. Hij heeft nog niks beweerd over een vergelijking met Hitler.

https://www.geenstijl.nl/(...)bril-met-vara-focus/

Een vergelijking met Hitler wordt door bijvoorbeeld GeenStijl constant gemaakt met bv bloksnorren en duidelijke bewoordingen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:58:11 #113
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185886901
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet zo vervelend doen over de grote leider met zn vrije mening he, anders zetten ze je op de blacklist en wie weet wat daar nog eens van gaat komen. Alleen het stemmen op forum voor Baudet geeft vrijheid en geen knechtschap.
Het soort Germaan waar we al eeuwen mee worstelen in de niet-blanke wereld middels oorlogen op valse gronden, kolonialisme en andersoortig imperialisme wat uit dit deel van de wereld komt.
pi_185887501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zit hier goed hoor, danke.
Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van het vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.

Democratie is als een rit met de tram, zodra je op je eindbestemming bent stap je uit.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:21:00 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185887546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van je vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.

Democratie is als een rit met de tram, zodra je op je eindbestemming bent stap je uit.
Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent? :')
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:27:17 #116
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185887716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat zou je zelf graag willen dat we met die kapers doen?
Gratis huis, eten, en uitkering?
Wordt een gezellige boel als half Afrika en Azië er achter komt dat het kapen van schepen door Europa wordt beloond.
Er zijn miljoenen oplossingen en jij ziet moord als antwoord. Ik heb geen woorden.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185887814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent? :')
ken je plaats anders ben je de eerste die er straks uitvliegt.
pi_185888388
Iedereen heeft iets rechts in zich toch, zelfs als men ziet wat men deze toewenst, als dat niet rechts is, zo rechts als dat het maar zijn kan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 22:56:54 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 23:33:05 #119
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185889253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:55 schreef john2406 het volgende:
Iedereen heeft iets rechts in zich toch, zelfs als men ziet wat men deze toewenst, als dat niet rechts is, zo rechts als dat het maar zijn kan?
Dat is totalitair, en daar heeft links ook een handje van.

Hitler maakte het zeer duidelijk dat hij de alleenheerser van de partij was, daar waren ze heel duidelijk over en dat was ook onderdeel van het partij programma. Dit is een kort en zeer informatief artikel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leidersbeginsel

Baudet is juist het omgekeerde van Hitler, hij zegt dat hij het liefst niet wil regeren, maar het als een soort van cultuur christelijke burgerplicht ziet.
pi_185889430
Ik wens gewoon iedereen hetzelfde dubbel terug, dan wens ik niks verkeerds en ook niks anders.

Ik ben van mening dat ik links ben met een sneufje rechts.
Heel zeker weet ik dat pas als het echt goed fout gaat.
pi_185889616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:41 schreef john2406 het volgende:
Ik wens gewoon iedereen hetzelfde dubbel terug, dan wens ik niks verkeerds en ook niks anders.

Ik ben van mening dat ik links ben met een sneufje rechts.
Heel zeker weet ik dat pas als het echt goed fout gaat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij het vallen van de avond. Als het bijna te laat is.
pi_185889766
quote:
12s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij het vallen van de avond. Als het bijna te laat is.
Dat is gewoon tactisch perfect ingevoegd. Past helemaal binnen 't programma.
Nederland wordt weggegeven aan de EU, die gaan onze regels bepalen.
Alles gaat op de schop om het klimaat te redden en om de migrantenstroom zo positief mogelijk gaande te houden. Beiden niet bepaald goed voor de portemonnee en daarnaast het oude vertrouwde systeem met gas in huis, benzine in de auto wordt de das omgedaan.
De FVD komt ons redden van deze veranderingen. Met een hoop lef en flair. Tegen de gewortelde wereldbeelden in, die overigens allemaal heel erg links zijn. De hele globalisatie is een uitermate links proces en hoe dat als een totale mengelmoes is ontstaan door rechts gedachtegoed en links gedachtegoed in de krochten der universele toevalligheden is ontstaan doet er eigenlijk niet toe.
De hele wereld wil links, maar FVD wil rechtsaf slaan. En hoewel de hele wereld links is, is de FVD een middenpartij....
De uil van Minerva komt ons net zo goed redden voor de val van een eventuele zondvloed als dat de immigratiemaatregelen en milieumaatregelen dat gaan doen.
Maar Thierry is wel een slimme man en ik waardeer z'n lef.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:12:25 #123
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185889851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar al die vuile blanken moeten wel dood volgens jou?
De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco da Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 28-03-2019 00:34:41 ]
pi_185889996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco de Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.
Dat is als je energie verspillen aan het terugbrengen van alle blaadjes die door de wind naar een bepaalde plek zijn gewaaid.
pi_185890008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco de Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.
Pure oikofobie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:42:21 #126
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185890053
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Pure oikofobie.
Nee, het is meer het herstellen van de vrijheid voor de rest van de wereld om hun eigen bestemming te kunnen bepalen wat nu zwaar onder druk staat vanwege de unipolaire staat van de wereld. Voor de Germanen is het natuurlijk prachtig aan het stuur, dood en verderf zaaien zonder dat iemand een strobreed in de weg kan leggen, landen naar de tering sanctioneren en arm houden omdat ze niet doen wat je wilt, maar voor het merendeel van de wereldbevolking is het een totaal ander verhaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 28-03-2019 11:45:39 ]
pi_185893305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.

Dat slaat echt helemaal nergens op.
Jouw anti-Israël tirades slaan vaak nergens op, maar in deze reactie kan ik mij absoluut vinden.
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:08:43 #128
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_185900937
Ik was eerst neutraal, maar ik vind Baudet inmiddels wel een beetje een eng mannetje met z'n rassen- en cultuurfetish.

Al die verscholen 'verkeerd uitgelegde' verwijzingen naar nazis en witte superioriteit, op een gegeven moment is het allemaal een beetje te toevallig. Bah.

Overigens heb ik aan dat quasi intelligente gebral waar hij zo op prat gaat ook een kindje dood.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_185901141
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef VeX- het volgende:
Ik was eerst neutraal, maar ik vind Baudet inmiddels wel een beetje een eng mannetje met z'n rassen- en cultuurfetish.

Al die verscholen 'verkeerd uitgelegde' verwijzingen naar nazis en witte superioriteit, op een gegeven moment is het allemaal een beetje te toevallig. Bah.

Overigens heb ik aan dat quasi intelligente gebral waar hij zo op prat gaat ook een kindje dood.
Jij hebt gelijk maar wat is het aanbod anders dan? Maakt men het niet zelf ernaar van het ene uiterste naar het andere?
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:24:03 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185901165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:42 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, het is meer het herstellen van de vrijheid voor de rest van de wereld om hun eigen bestemming te kunnen bepalen wat nu zwaar onder druk staat vanwege de unipolaire staat van de wereld. Voor de Germanen is het natuurlijk prachtig aan het stuur, dood en verderf zaaien zonder dat iemand een strobreed in de weg kan leggen, landen naar de tering sanctioneren en arm houden omdat ze niet doen wat je wilt, maar voor het merendeel van de wereldbevolking is het een totaal ander verhaal.

Vul voor "Germanen" "Joden" in en het is net alsof je een artikel uit Der Stürmer leest...
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:00:58 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185901684
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
pi_185902008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:00 schreef AchJa het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
Zegt Thierry hier nu dat hij om interessant te doen een duur woord gebruikte waarvan hij de politieke betekenis niet kende ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:24:26 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:45:15 #134
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185902548
quote:
Dus toch de gangbare betekenis van het woord zoals die in de woordenboeken wordt gegeven.

Baudelaire (op de afbeelding zonder piano, zodat zijn wijsvinger een natuurlijk rustpunt vond op het hoofd) gebruikt het in de tekst op http://ld.johanesville.ne(...)mes-en-prose?page=49, die ook verwijzingen naar Holland, Rotterdam en Batavia bevat.

donderdag 28 maart 2019 @ 19:51:09 #135
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185902720
Dat hele gedoe rond “boreaal” is dan ook totaal onzinnig en gebaseerd op een politiek gekleurd wikipedia-artikeltje, dat geschreven is naar aanleiding van een artikel van de correspondent. Nu respecteer ik alternatieve media maar de correspondent is niet bepaald een neutraal medium en heeft nogal wat linkse tendensen (prima wat mij betreft) maar dat betekent niet dat we wat zij schrijven dan ook maar ineens de waarheid is, ook niet als iemand het letterlijk zo overneemt op Wikipedia.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_185903134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zegt Thierry hier nu dat hij om interessant te doen een duur woord gebruikte waarvan hij de politieke betekenis niet kende ?
Nee hij zegt dat je aluminium hoedje waarschijnlijk te strak zit.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:34:33 #137
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185903830
Hij heeft het op 21 maart al toegelicht:
quote:
Wat betekent dat volgens u?
,,Dat is letterlijk het licht dat vanaf de Noordpool schijnt, dat in de winter een soort groene glans geeft. Maar eigenlijk betekent het gewoon Europa, of de westerse wereld. De westerse beschaving.’’

In bepaalde rechtse kringen heeft dat woord een andere connotatie. Bent u daarmee bekend en kunt u ontkennen dat u er die betekenis aan geeft?
,,Ik moet altijd heel erg lachen als mensen mij dat soort dingen in de schoenen schuiven. Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel. En als iemand anders dat woord in een heel andere context wenst te gebruiken, is dat zijn of haar probleem. Nogmaals: het is gewoon een mooie, poëtische aanduiding van de westerse wereld.’
https://www.ad.nl/dossier(...)eden~acc42d01/’
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 20:43:44 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185904056
Waarom zegtie dan niet gewoon Noordelijk alstie dat bedoelt dan :')
pi_185904962
quote:

[..]

"De politiek betekenis"? Wil je nou beweren dat boreaal vóór vorige week een politieke betekenis had?
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 21:22:16 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185905070
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:43 schreef sp3c het volgende:
Waarom zegtie dan niet gewoon Noordelijk alstie dat bedoelt dan :')
Omdat ie natuurlijk wel belezen en wijs over wil komen. Duh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 21:23:06 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185905093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"De politiek betekenis"? Wil je nou beweren dat boreaal vóór vorige week een politieke betekenis had?
Het is een oudbollige, wollige term die in het verleden gebruikt is door twijfelachtige mensen, maar om er meteen een lading aan te geven zoals velen doen gaat mij ook wat te ver.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185905152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]

Nou ja, stel voor dat we Terry maar het voordeel van de twijfel geven. Op naar de volgende dubieuze uitlating of actie, zou ik zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185905741
quote:

[..]

Aangezien Sjerrie de zelfverklaarde “leading intellectual in the Netherlands.” is, lijkt het mij dat hij verdomd goed wist wat het woord betekent.
pi_185910016
quote:
0s.gif Op
donderdag 28 maart 2019 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is een oudbollige, wollige term die in het verleden gebruikt is door twijfelachtige mensen, maar om er meteen een lading aan te geven zoals velen doen gaat mij ook wat te ver.
Boreaal:
Het is een truuk van Thierry om enerzijds echte racistische extremisten te trekken en anderzijds te kunnen zeggen dat hij het niet zo bedoelt.
Boreaal kun je uitleggen als Noordelijk, of Nordisch (en in het tweede geval is het een gangbare term bij extreem rechts).

Denk aan "die nordische Rasse".

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk. Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen.
Vergelijk het met de ophef wanneer een Turks of Marokkaans kind (hier geboren) Mohammed of Achmed wordt genoemd. Waarom zou dat dan niet mogen en Thierry wel. Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc. Ook niet Nederlands, net zo min als Fatima en Ayla.

Plus het feit dat Thierry al eens heeft gezegd dat onze democratie "blank" moet blijven. Hoe kun je nu een democratie aan een huidskleur koppelen. En dan uitspraken in de richting van "homeopatische verdunning" etc.
Zijn grote compagnon Hiddema weet menigeen altijd juridisch te overdonderen door al deze verwijzingen naar crypto-racisme als hetze/demonisering te duiden.
Deze Theo praat alles recht wat krom is. Ook mbt de blokkeerfriezen. Hij is dan zelf Fries, dus dat scheelt. Maar hij heeft er ook geen moeite mee om Florrie Rost van Tonningen te verdedigen, en ook zijn broer en vader die lid waren van de NSB. Hij (Theo) zou ws hetzelfde hebben gedaan als hij boer was geweest in de dertiger jaren. Dat kan zijn, maar als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:23:47 #145
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185911345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk.
Daar werden heel wat mammoeten geveld!

quote:
Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen... Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc.
Dat levert geen inconsistenties op voor iemand die (Noordwest-)Europa als een geheel ziet en het christendom als één van de fundamenten van de Europese cultuur.
quote:
als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
Nee, maar de discussie richt zich vooral op de vraag in hoeverre dat -oïde in de uiting ook werkelijk naar een -isme in het programma verwijst.
pi_185911390
Dus iedereen die zijn kind anders noemen doet heeft zich niet aangepast?
pi_185911440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Boreaal:
Het is een truuk van Thierry om enerzijds echte racistische extremisten te trekken en anderzijds te kunnen zeggen dat hij het niet zo bedoelt.
Boreaal kun je uitleggen als Noordelijk, of Nordisch (en in het tweede geval is het een gangbare term bij extreem rechts).

Denk aan "die nordische Rasse".

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk. Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen.
Vergelijk het met de ophef wanneer een Turks of Marokkaans kind (hier geboren) Mohammed of Achmed wordt genoemd. Waarom zou dat dan niet mogen en Thierry wel. Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc. Ook niet Nederlands, net zo min als Fatima en Ayla.

Plus het feit dat Thierry al eens heeft gezegd dat onze democratie "blank" moet blijven. Hoe kun je nu een democratie aan een huidskleur koppelen. En dan uitspraken in de richting van "homeopatische verdunning" etc.
Zijn grote compagnon Hiddema weet menigeen altijd juridisch te overdonderen door al deze verwijzingen naar crypto-racisme als hetze/demonisering te duiden.
Deze Theo praat alles recht wat krom is. Ook mbt de blokkeerfriezen. Hij is dan zelf Fries, dus dat scheelt. Maar hij heeft er ook geen moeite mee om Florrie Rost van Tonningen te verdedigen, en ook zijn broer en vader die lid waren van de NSB. Hij (Theo) zou ws hetzelfde hebben gedaan als hij boer was geweest in de dertiger jaren. Dat kan zijn, maar als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
Veelzeggend is dat het nogal wat bewerking van zijn tegenstanders nodig heeft. Zonder de betekenis die zij plotseling aan ongebruikelijke woorden geven, zonder zijn woorden opzettelijk verkeerd weer te geven, zonder hem woorden in de mond te leggen, zonder er van alles aan de haren bij te slepen is er blijkbaar helemaal niets.

Behalve het oude liedje dan, als je voortdurende import van mensen die schijt hebben aan de vrijheid van godsdienst en de neoliberale dictaten van de EU niet fantastisch vindt dan moet je wel hartstikke fout zijn. Anders is het taboe weg en kunnen we niet langer doen alsof het allemaal heel erg goed gaat met wat we ons overkomen terwijl we lijdelijk toezien.
pi_185914977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Veelzeggend is dat het nogal wat bewerking van zijn tegenstanders nodig heeft. Zonder de betekenis die zij plotseling aan ongebruikelijke woorden geven
Nounou. "Nogal wat bewerking" is overdreven: Thierry heeft een paar keer rondgehangen met Le Pen & Le Pen en consorten gebruiken dit woord zo. Aannemen dat hij het van hen heeft is niet heel vergezocht; Thierry is immers geen geoloog en het is niet een heel alledaags woord.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 18:13:04 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185919779
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:37 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Met name in het Franse discours mag je dat boréale wel voorzichtigjes een huisterm noemen. Daar werd het na de oorlog als een term gebruikt om besmuikt over raszuiverheid en nordicisme te praten. Zie het werk van Venner, de Benoist (o.a. onder het pseudoniem Laroche), Faye, etc, en via hen Le Pen en Russen als Doegin. Toevallig allemaal mensen waar Baudet in het verleden aan heeft gerefereerd of contact mee heeft gehad.
Sec boréale dus, en niet de etnische term Hyperboréens? Zou je daar voorbeelden van kunnen geven? Het werk van de historicus Stéphane François dat de bron vormt voor het artikel van Libération, Au-delà des vents du nord, is niet op Google Books beschikbaar. Het artikel citeert wel Le Pen die van "boreaal Europa en de blanke wereld" spreekt, maar het lijkt erop dat de rest van de referenties goed verstopt zit. In de werken van Venner en de Benoist die gedeeltelijk op Google Books beschikbaar zijn (en dat zijn ongetwijfeld niet de enige, want Venner was blijkbaar ook hoofdredacteur van een [extreem-]rechtse periodiek waar hij ook wel eens iets in geschreven zal hebben) kan ik het woord boréal(e) niet terugvinden.
pi_185921231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nounou. "Nogal wat bewerking" is overdreven: Thierry heeft een paar keer rondgehangen met Le Pen & Le Pen en consorten gebruiken dit woord zo. Aannemen dat hij het van hen heeft is niet heel vergezocht; Thierry is immers geen geoloog en het is niet een heel alledaags woord.
Dat gaat ook om één voorbeeld waarin Le Pen het noemt naast blanke wereld, dus kennelijk betekent dat ook in diens woordenboek niet hetzelfde. Ik kan ook niet uitsluiten dat een Fransman van die leeftijd erg vertrouwd is met het taalgebruik van Baudelaire.

Feit is dat de betekenis er in het Nederlands na de rede van Baudet aan is toegekend, zoals ook de betekenis van het woord populist is gewijzigd nadat er steeds meer politici in Europa hun twijfels over de EU begonnen uit te drukken. Nu met Baudet is het al een tijdje zoekt en gij zult vinden. Het gaat nooit om een analyse van zijn woorden, het gaat eigenlijk helemaal niet om zijn woorden, er worden woorden van hem of zelfs van iemand anders uitgepikt om daar van allerlei associaties aan te hangen. Nooit het hele citaat, maar worden wel allerlei bochten om een woordje gewrongen. De hele journalistieke trucendoos gaat open, vandaag nog een artikel over welk soort fascisme we het hebben, alsof de eerste vraag al bevestigend beantwoord was.

Dat patroon zien we al jaren. Je kunt je in dit land of waar dan ook in Europa niet uitspreken tegen de almaar voortdurende massa-immigratie zonder dat meteen alarm over fascisme wordt geslagen. Idem voor nationalisme dat slechts een nationale regering wil die nationale kwesties aanpakt, iets waar toch tamelijk basaal is, wordt in de hoek van de oorlogshitsers gezet. Daarmee plaats je beleidskeuzes buiten de discussie. Niet omdat we het er niet over zouden moeten hebben, maar juist omdat dat dat feitelijk zeer ingrijpende, ik zou bijna zeggen extremistische, keuzes zijn.
pi_185922189
quote:
Elke keer is de interpretatie van de ander verkeerd. Zelfs al zou Baudet 'heil Hitler' roepen, dan nog zal hij beweren dat hij het niet verkeerd bedoelde.
pi_185922232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]

Als die noordelijk of westerse beschaving bedoelde, dan had hij dat gewoon kunnen zeggen. Maar hij heeft gekozen voor een woord, die besmet is. Dat mag. Maar niet gaan janken dan.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:35:24 #153
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185922575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat gaat ook om één voorbeeld waarin Le Pen het noemt naast blanke wereld, dus kennelijk betekent dat ook in diens woordenboek niet hetzelfde. Ik kan ook niet uitsluiten dat een Fransman van die leeftijd erg vertrouwd is met het taalgebruik van Baudelaire.

Feit is dat de betekenis er in het Nederlands na de rede van Baudet aan is toegekend, zoals ook de betekenis van het woord populist is gewijzigd nadat er steeds meer politici in Europa hun twijfels over de EU begonnen uit te drukken. Nu met Baudet is het al een tijdje zoekt en gij zult vinden. Het gaat nooit om een analyse van zijn woorden, het gaat eigenlijk helemaal niet om zijn woorden, er worden woorden van hem of zelfs van iemand anders uitgepikt om daar van allerlei associaties aan te hangen. Nooit het hele citaat, maar worden wel allerlei bochten om een woordje gewrongen. De hele journalistieke trucendoos gaat open, vandaag nog een artikel over welk soort fascisme we het hebben, alsof de eerste vraag al bevestigend beantwoord was.

Dat patroon zien we al jaren. Je kunt je in dit land of waar dan ook in Europa niet uitspreken tegen de almaar voortdurende massa-immigratie zonder dat meteen alarm over fascisme wordt geslagen. Idem voor nationalisme dat slechts een nationale regering wil die nationale kwesties aanpakt, iets waar toch tamelijk basaal is, wordt in de hoek van de oorlogshitsers gezet. Daarmee plaats je beleidskeuzes buiten de discussie. Niet omdat we het er niet over zouden moeten hebben, maar juist omdat dat dat feitelijk zeer ingrijpende, ik zou bijna zeggen extremistische, keuzes zijn.
De EU en in het bijzonder A.Merkel heeft gezorgd voor de voedingsbodem voor het opkomende fascine, Degene die dit niet snappen moet zich geestelijk laten onderzoeken.
pi_185929316
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De EU en in het bijzonder A.Merkel heeft gezorgd voor de voedingsbodem voor het opkomende fascine, Degene die dit niet snappen moet zich geestelijk laten onderzoeken.
Ik snappen fascine niet. Jij kunnen mij uitleggen?
pi_185929321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als die noordelijk of westerse beschaving bedoelde, dan had hij dat gewoon kunnen zeggen. Maar hij heeft gekozen voor een woord, die besmet is. Dat mag. Maar niet gaan janken dan.
Het is het bewust kiezen voor symboliek en bewoordingen die overduidelijk een link hebben met racistische en extreem rechtsche partijen uit heden en verleden. Een woord als boreaal (in de zin van noordelijk of voor mijn part Baudelaire) is iets waar voor de verkieziezingen vrijwel nooit iemand van gehoord heeft. Bij een woord als "westers" weet iedereen waar het over gaat.
En ik begrijp ook niet dat als je pleit voor een dominante blanke cultuur, dat je dan nog kunt uitleggen dat het geen racisme is. Enfin: ieder zijn hobby. Ik hoop wel dat de Baudet-hype hiermee ter ziele is.
pi_185930146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:51 schreef Lothiriel het volgende:
Dat hele gedoe rond “boreaal” is dan ook totaal onzinnig en gebaseerd op een politiek gekleurd wikipedia-artikeltje, dat geschreven is naar aanleiding van een artikel van de correspondent. Nu respecteer ik alternatieve media maar de correspondent is niet bepaald een neutraal medium en heeft nogal wat linkse tendensen (prima wat mij betreft) maar dat betekent niet dat we wat zij schrijven dan ook maar ineens de waarheid is, ook niet als iemand het letterlijk zo overneemt op Wikipedia.
Dit is klassiek autoritair/regressief links; je trekt iets uit zijn verband, geeft het een andere betekenis (die alleen jij kan bepalen natuurlijk), en gebruikt dit als "bewijs" om iemand zwart te maken. Uiteindelijk komt het neer op een soort taalpolitie; zij bepalen welke woorden goed of fout zijn. Ook dit is, natuurlijk, weer komen overwaaien uit de VS.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:06:47 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185930319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:15 schreef theunderdog het volgende:

Elke keer is de interpretatie van de ander verkeerd. Zelfs al zou Baudet 'heil Hitler' roepen, dan nog zal hij beweren dat hij het niet verkeerd bedoelde.
Nee, er wordt wel even voor hem bepaald wat hij wel bedoelde... En dan ook nog op basis van uitspraken van een verdwaalde Brit op een subreddit met een handvol posts. Een prima basis heb je dan. :')
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:18:08 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185930450
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 05:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is het bewust kiezen voor symboliek en bewoordingen die overduidelijk een link hebben met racistische en extreem rechtsche partijen uit heden en verleden. Een woord als boreaal (in de zin van noordelijk of voor mijn part Baudelaire) is iets waar voor de verkieziezingen vrijwel nooit iemand van gehoord heeft. Bij een woord als "westers" weet iedereen waar het over gaat.
En ik begrijp ook niet dat als je pleit voor een dominante blanke cultuur, dat je dan nog kunt uitleggen dat het geen racisme is. Enfin: ieder zijn hobby. Ik hoop wel dat de Baudet-hype hiermee ter ziele is.
"Westers" schijnt ook weer moeilijk te liggen bij identitaire theoretici omdat dit de VS insluit, die wel wordt gezien als de motor achter de globalisering die ze verwerpen. Ze geven de voorkeur aan een Euro-Russische alliantie, liever niet "Euro-Aziatisch" te noemen omdat het specifiek om de Russen gaat als een etnisch verwant volk. In dezelfde lijn heeft de al eerder genoemde Dominique Venner voorgesteld de term "Borééns" ("Boreanen") te gebruiken als etnische tegenhanger voor de linguïstische term "Indo-Europees". (Bron: Zúquete, The Identitarians (2018), met citaten.) Nu is etniciteit niet zonder meer gelijk aan ras, maar in deze tak van de identitaire traditie lijkt de raciale associatie inderdaad nogal dicht onder de oppervlakte te liggen - een beetje te dicht om comfortabel te zijn. (Zie ter illustratie ook het gebruik van "la race boréene" door 19e-eeuwse schrijvers als synoniem voor "la race blanche", zoals hier.) Boréen/Boréal: misschien zit daar een subtiel verschil, en ik weet niet of Baudet zich wellicht een rad voor ogen heeft laten draaien door mensen als Le Pen, maar als politicus die door commentatoren toch al in de extreme hoek wordt gezet zou hij er beter aan doen die term inderdaad niet te gebruiken.
pi_185931650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder hier geschreven.

M'n beste maat wil met z'n gezin heel graag verhuizen en z'n dochter op een andere school hebben.

De reden : teveel allochtonen (voornamelijk Turken en de laatste tijd veel Oostblokkers) die in zijn wijk /straat zijn komen wonen en de toenemende invloed van religie en instroom van Marokkanen op de school van zijn dochter.

Hij wees me er op toen ik de laatste keer bij hem was dat in zijn blok / straat (inclusief de flats tegenover hem) nog maar zo'n 10% blank / autochtoon is.

Hij heeft grote twijfels over en kritiek op het (falende) beleid van de overheid en ziet de toekomst wat immigratie betreft somber in. Daarin vinden hij en ik elkaar keer op keer.

Zijn voorkeur om op de PVV te stemmen deel ik echter niet maar gezien zijn omstandigheden begrijp ik die op sommige vlakken wel.

Opmerkelijk aan het verhaal is en blijft het dat hij (net als zijn gezin) Turks is en dat blijkbaar heel veel (allochtone) Nederlanders (en Europeanen) het voor hem willen blijven bepalen dat de denkbeelden die hij (als Turk) heeft fascistisch, xenofoob en racistisch zijn.

Mensen met ervaringen en verhalen zoals hij zouden veel meer hun stem moet kunnen laten horen. Hun voor velen erg ongemakkelijke waarheden kunnen uiten en delen.

Echter in de huidige, veelal linkse media horen ze nog steeds veel liever de grijs gedraaide plaat met verhalen die politiek correct veel beter en lekkerder liggen en passen bij een beleid van de massa immigratie dat we tot nu toe overal nu zien

Maar gelukkig komen er voor mensen zoals hij en ik steeds meer diepe krassen op die plaat en gaat het aantal toeren vanzelf steeds meer omlaag.

Het werd / wordt tijd.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:35:09 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185932044
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:44:57 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932208
quote:
Verschil is wel dat vd Staaij een heel beperkt electoraat heeft, dat sowieso gewend is dat de dominee gelijk heeft, en nooit echt een serieus aantal zetels zal weten te veroveren.
Het is hoogstens kwalijk in de zin dat men de SGP soms wel nodig lijkt te hebben voor gedoogsteun en daarom concessies doet.

Overigens is het niet waar dat er geen ophef was over de Nashvilleverklaring, die was er wel, en behoorlijk, net zoals over zijn ingezonden brief in een Amerikaanse krant over euthanasie in Nederland.

Dat misdadige gedrag van dat anti-abortustuig dat hij goedpraat levert ook discussie op.
Daarentegen geeft minister de Jonge (CDA) gemeentes wel gewoon de mogelijkheid een bufferzone rond abortusklinieken in te stellen zodat dat die prolife terroristen vrouwen niet voor de deur lastig kunnen vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185932428
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verschil is wel dat vd Staaij een heel beperkt electoraat heeft, dat sowieso gewend is dat de dominee gelijk heeft, en nooit echt een serieus aantal zetels zal weten te veroveren.
Het is hoogstens kwalijk in de zin dat men de SGP soms wel nodig lijkt te hebben voor gedoogsteun en daarom concessies doet.

Overigens is het niet waar dat er geen ophef was over de Nashvilleverklaring, die was er wel, en behoorlijk, net zoals over zijn ingezonden brief in een Amerikaanse krant over euthanasie in Nederland.

Dat misdadige gedrag van dat anti-abortustuig dat hij goedpraat levert ook discussie op.
Daarentegen geeft minister de Jonge (CDA) gemeentes wel gewoon de mogelijkheid een bufferzone rond abortusklinieken in te stellen zodat dat die prolife terroristen vrouwen niet voor de deur lastig kunnen vallen.
Misdadig gedrag :')
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:58:27 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misdadig gedrag :')
Ja, intimidatie en stalken is misdadig gedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185932464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

bron ?
Omstanders willen hoogstens waarschuwen voor abortus
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05:02 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

bron ?
Als bezoekers van de kliniek zich geïntimideerd voelen dan is dat intimidatie.
En ze noteren kentekens en er is al geroepen dat ze mensen willen volgen naar stations; stalking.

Je kunt ook gewoon respect hebben voor mensen die een moeilijke keuze hebben gemaakt en daar gevolg aan geven.
Ik ga toch ook niet bij een zwarte kousen kerk staan demonstreren?

En nee, ik weet dat er op zondag niet gedemonstreerd mag worden, maar wat dacht je van doordeweekse diensten, desnoods rond een begrafenis, misschien extra sneu als dat is voor iemand die geen euthanasie mocht omdat hij nog even extra moest lijden van de Here.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185932553
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

bron ?
Lekker respectloos mensen die een zware dag hebben nog even de grond in schoppen. Schoften zijn het.
pi_185932581
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker respectloos mensen die een zware dag hebben nog even de grond in schoppen. Schoften zijn het.
Abortus is een zware dag? Denk je er echt zo makkelijk over?

We hebben bovendien recht op demonstratie, ook voor of tegen onderwerpen die je onwelvallig zijn. Staat dat je tegen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185932597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Eh, wat?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:09:52 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932602
quote:

[..]

Daarbij; als ze werkelijk zo'n belang hechten aan het leven dan zouden ze hun kinderen wel laten vaccineren, maar dan mag een ander zich ineens niet meer bemoeien met hun vrijheid zelf te beslissen wat er met hun lichaam en dat van hun kinderen gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185932603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat?
Je kunt lezen neem ik aan, ik gebruik jouw eigen woorden.

quote:

[..]

We hebben bovendien recht op demonstratie, ook voor of tegen onderwerpen die je onwelvallig zijn. Staat dat je tegen?
pi_185932617
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je kunt lezen neem ik aan, ik gebruik jouw eigen woorden.
[..]

Ik snap de gevolgtrekking die je doet niet helemaal.
pi_185932621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap de gevolgtrekking die je doet niet helemaal.
Ik stelde een vraag.
pi_185932629
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij; als ze werkelijk zo'n belang hechten aan het leven dan zouden ze hun kinderen wel laten vaccineren, maar dan mag een ander zich ineens niet meer bemoeien met hun vrijheid zelf te beslissen wat er met hun lichaam en dat van hun kinderen gebeurt.
Ja, maar dit is natuurlijk vergelijkbaar met moord. En veel sadistischer dan duizenden kinderen laten opgroeien in een omgeving zonder liefde en het idee te hebben gewenst te zijn.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:13:02 #175
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_185932633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ze noteren kentekens en er is al geroepen dat ze mensen willen volgen naar stations; stalking.

Je kunt ook gewoon respect hebben voor mensen die een moeilijke keuze hebben gemaakt en daar gevolg aan geven.

En nee, ik weet dat er op zondag niet gedemonstreerd mag worden, maar wat dacht je van doordeweekse diensten, desnoods rond een begrafenis, misschien extra sneu als dat is voor iemand die geen euthanasie mocht omdat hij nog even extra moest lijden van de Here.
Wat zeg je me nu? Demonstreren is een grondrecht, dat mag je in principe altijd en overal. De overheid kan dat alleen verbieden als er aan strenge voorwaarden wordt voldaan, dat het zondag is en het moeilijk kan zijn om voldoende politie te regelen is niet genoeg. De ene demonstratie id de andere ook weer niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_185932642
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:11 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag.
Ik ook. Of in ieder geval, die zou je er met een beetje nadenken uit af kunnen leiden.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:13:45 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar dit is natuurlijk vergelijkbaar met moord. En veel sadistischer dan duizenden kinderen laten opgroeien in een omgeving zonder liefde en het idee te hebben gewenst te zijn.
Je kind onnodig dood laten gaan aan een kinderziekte omdat je weigert je kind te lateb vaccineren zou dat ook moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185932655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ook. Of in ieder geval, die zou je er met een beetje nadenken uit af kunnen leiden.
Ok, je bent weer in de contramine :')
pi_185932670
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kind onnodig dood laten gaan aan een kinderziekte omdat je weigert je kind te lateb vaccineren zou dat ook moeten zijn.
True. Maar dan heeft God het zo bepaald.

:')
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:16:03 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:13 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wat zeg je me nu? Demonstreren is een grondrecht, dat mag je in principe altijd en overal. De overheid kan dat alleen verbieden als er aan strenge voorwaarden wordt voldaan, dat het zondag is en het moeilijk kan zijn om voldoende politie te regelen is niet genoeg. De ene demonstratie id de andere ook weer niet.
De kans is klein dat je op zondag toestemming krijgt te gaan demonstreren bij de kerken van de beide geformeerde gemeentes in Barneveld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:17:10 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185932701
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True. Maar dan heeft God het zo bepaald.

:')
Misschien zouden ze zulke ouders eens aan moeten klagen voor verwaarlozing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:02:18 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_185933312
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kans is klein dat je op zondag toestemming krijgt te gaan demonstreren bij de kerken van de beide geformeerde gemeentes in Barneveld.
(Eerst even gemiereneuk, je krijgt geen toestemming, je demonstratie wordt mogelijk verboden) Ik zou wel benieuwd zijn op welke gronden je demonstratie verboden zou worden. Als je demonstratie klein is en stil, met bijv alleen een spandoek zie ik geen reden om te verbieden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:31:12 #183
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185933665
quote:

Laat de doden hun doden begraven en maak je zorgen om belangrijkere zaken? Iets over een balk en een splinter.
pi_185933865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien zouden ze zulke ouders eens aan moeten klagen voor verwaarlozing.
Eens.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:09:31 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185934063
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

(Eerst even gemiereneuk, je krijgt geen toestemming, je demonstratie wordt mogelijk verboden) Ik zou wel benieuwd zijn op welke gronden je demonstratie verboden zou worden. Als je demonstratie klein is en stil, met bijv alleen een spandoek zie ik geen reden om te verbieden.
Ik denk dat je in de gemeente Barneveld überhaupt geen toestemming krijgt om te demonstreren tegen kerkelijke indoctrinatie, ongeacht waar en wanneer je die demonstratie wilt houden.
Geen idee op welke grond ze het zullen verbieden maar, ik verwacht niet dat die toestemming er komt, en bij een van de kerken al helemaal niet.

Nou hoeft dat van mij ook niet, laat ik het zo stellen; ik vind dat net zo onwenselijk als het demonstreren bij een abortuskliniek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185934348
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 09:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, er wordt wel even voor hem bepaald wat hij wel bedoelde... En dan ook nog op basis van uitspraken van een verdwaalde Brit op een subreddit met een handvol posts. Een prima basis heb je dan. :')
Het gaat om de context waarin iets wordt gezegd. Einstein
pi_185934377
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je niet verantwoordelijk genoeg bent om de consequenties van je seksuele daad te dragen is tot daar aan toe, maar om dan nog nog eens de demonstranten die daar tegen zijn te framen...
pi_185934390
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

1: Nee, lieverd. Als ik beweer dat jij mij hebt aangerand, maakt dat het nog niet waar.

2: Respect voor het doden van menselijk leven? nee. Wel is het begrijpelijk in sommige situaties.

3: Ja, de stekker eruit is dan makkelijker. We hebben immers toch overbevolking.
pi_185934405
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die is nul aangezien er niemand is die toestemming om te demonstreren te vergeven heeft.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:53:37 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185934482
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die is nul aangezien er niemand is die toestemming om te demonstreren te vergeven heeft.
Niet op zondag: https://www.barneveld.nl/(...)ig-evenement-melden/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185934673
quote:
Een demonstratie is geen evenement. Volgens mij is de zondagsrust en de rust tijdens en rondom erediensten wel wettelijk beschermd maar dat verandert niets aan het feit dat er geen toestemming te vergeven is voor een demonstratie. Als het niet mag dan verandert toestemming daar niets aan en als er geen uitzondering van toepassing is, is toestemming niet vereist.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 15:15:39 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185934685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een demonstratie is geen evenement. Volgens mij is de zondagsrust en de rust tijdens en rondom erediensten wel wettelijk beschermd maar dat verandert niets aan het feit dat er geen toestemming te vergeven is voor een demonstratie. Als het niet mag dan verandert toestemming daar niets aan en als er geen uitzondering van toepassing is, is toestemming niet vereist.
Op de hele site van de gemeente Barneveld is niet te vinden hoe je een demonstratie of betoging kunt melden.
En het zal, net als in andere gemeentes, wel degelijk gemeld moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185934860
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens.
Logisch dat je het dan eens ben, waar is het verwaarlozing, volgens mij is het dood door schuld?
pi_185936599
quote:

[..]

Het ligt er aan.
Mensen die geen kinderen willen maar wel een hebben gekregen heb ik totaal geen medelijden mee.
Met verkrachtingen vind ik het wel een ander verhaal.
pi_185936674
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de hele site van de gemeente Barneveld is niet te vinden hoe je een demonstratie of betoging kunt melden.
En het zal, net als in andere gemeentes, wel degelijk gemeld moeten worden.
Tjonge wat erg dat je dan niet kan demonstreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')