abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:03 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_185875411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampen

ik heb het toch gekocht ... alleen not bij youllie!!!
_O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:37:43 #102
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_185877544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee?
In Amsterdam begrijpen ze "Een hamburger graag" niet? Welk deel van "hamburger" is te lastig in het Nederlands?
Broodje halfom en een pikketanussie
Non possumus non loqui
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:54:53 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185877878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Feit is dat het begrip racisme stelselmatig wordt verruimd om daarmee kritiek op de eigen politieke agenda of het eigen wereldbeeld de mond te snoeren.

Ik wil het geen homeopathische verdunning van het begrip racisme noemen, maar het verliest op die manier wel zijn werking als onderscheidend begrip tussen goed en kwaad. Temeer daar we ook om de oren geslagen worden met allerlei racistische argumenten uit de zogenaaamde antiracistische hoek en die juist de raciale tegenstelling op de agenda heeft gezet. Iedereen die 'wit' in plaats van 'blank' gebruikt doet daar aan mee, of dat nou is uit kuddegedrag of algehele onnadenkendheid doet er niet toe.
Door bepaalde mensen, ja, mee eens. En zo zijn er ook weer mensen die dat dankbaar gebruiken om alle reden maar te laten varen; want ze zijn toch al racisten.

Beide kanten op, niet constructief. :)
quote:
Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.
Dat is niet de culturele bedrieging waar Baudet het over heeft. Sterker, dat is een culturele bedreiging waar hij zelf aan mee works. :D
quote:
Volgens mij zijn het niet Baudet en co die discussie willen beeindigen door met negatieve kwalificaties te strooien.
Dat ligt aan welke 'en co' je bedoelt.
quote:
Nee. Als je geen onderscheid maakt naar ras dan is het niet racistisch.
Maar dat doet hij wel. Met vele omwegen en vertroebelingen. :D
Overigens is het niet alleen "ras", maar ook:
...huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming...
:*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185878510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je moet niet stemmen je mag stemmen, ik stemde helemaal niet als ik jou was of maakte het ongeldig die stem. Uit het verleden is gebleken de PvdA laat je vallen als een baksteen als het erop aankomt. SP misschien niet maar nog niet groot genoeg, GL verwacht ik wel wat van tenzij Jesse zich laat lijmen van Rutte.
Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
Tails tell tales
pi_185879820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
En hoe denk je dat op te lossen als iedereen besluit een tegenstem uit te brengen? Dan zit men met de gebakken peren.
Wat mij betreft dan maar blanco of ongeldig, dat komt ook aan als het maar genoeg doen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:51:09 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185879865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Die houding van jou hebben wel meer mensen, en is de reden dat de verkiezing voor Rutte II uitmondde in een tweestrijd tussen VVD en PvdA. Waarna ze vrolijk samen in de regering stapten... super balen als je één van de twee verafschuwde.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:57:07 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185879997
Is ook wel een beetje lood om oud ijzer vandaag de dag hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185880060
Lood om oud ijzer als ik mag kiezen doe maar lood, brengt per kg meer op.
pi_185880101
Kg VVD is niks waard wat mij betreft, dat vind ik wel bewezen door de jaren heen.

Of anderen het beter doen, van die welke gedogen deden denk ik niet, zijn die niet net zo?
Rest nog maar weinig wat evt iets zouden kunnen uitrichten.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 17:01:50 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185880105
Je mag niet kiezen
pi_185880132
Jij wel dan?
Samen een coalitie stemmers kunnen evt iets veranderen maar zie de tweespalt maar eens eruit te krijgen.
Als jij gedogen wil graag, dan beloof ik je alle sterren uit de hemel, maar denk maar niet dat belofte dan schuld maakt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 17:08:52 ]
pi_185885790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heeft Baudet het er dan ook over? Kan ik niks van vinden. Dat er door sommige lieden destijds mee gedweept werd is juist, maar had verder weinig invloed hoor. Alleen Himmler nam dat serieus met zijn Ordnungsburchten.
Wat is er dan mis met die opmerking van deze professor. Het klopt toch wat hij zegt. Het werd in de dertiger jaren gezegd. Punt. Hij heeft nog niks beweerd over een vergelijking met Hitler.

https://www.geenstijl.nl/(...)bril-met-vara-focus/

Een vergelijking met Hitler wordt door bijvoorbeeld GeenStijl constant gemaakt met bv bloksnorren en duidelijke bewoordingen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:58:11 #113
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185886901
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet zo vervelend doen over de grote leider met zn vrije mening he, anders zetten ze je op de blacklist en wie weet wat daar nog eens van gaat komen. Alleen het stemmen op forum voor Baudet geeft vrijheid en geen knechtschap.
Het soort Germaan waar we al eeuwen mee worstelen in de niet-blanke wereld middels oorlogen op valse gronden, kolonialisme en andersoortig imperialisme wat uit dit deel van de wereld komt.
pi_185887501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zit hier goed hoor, danke.
Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van het vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.

Democratie is als een rit met de tram, zodra je op je eindbestemming bent stap je uit.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:21:00 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185887546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van je vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.

Democratie is als een rit met de tram, zodra je op je eindbestemming bent stap je uit.
Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:27:17 #116
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185887716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat zou je zelf graag willen dat we met die kapers doen?
Gratis huis, eten, en uitkering?
Wordt een gezellige boel als half Afrika en Azië er achter komt dat het kapen van schepen door Europa wordt beloond.
Er zijn miljoenen oplossingen en jij ziet moord als antwoord. Ik heb geen woorden.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185887814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent? :')
ken je plaats anders ben je de eerste die er straks uitvliegt.
pi_185888388
Iedereen heeft iets rechts in zich toch, zelfs als men ziet wat men deze toewenst, als dat niet rechts is, zo rechts als dat het maar zijn kan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 22:56:54 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 23:33:05 #119
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185889253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:55 schreef john2406 het volgende:
Iedereen heeft iets rechts in zich toch, zelfs als men ziet wat men deze toewenst, als dat niet rechts is, zo rechts als dat het maar zijn kan?
Dat is totalitair, en daar heeft links ook een handje van.

Hitler maakte het zeer duidelijk dat hij de alleenheerser van de partij was, daar waren ze heel duidelijk over en dat was ook onderdeel van het partij programma. Dit is een kort en zeer informatief artikel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leidersbeginsel

Baudet is juist het omgekeerde van Hitler, hij zegt dat hij het liefst niet wil regeren, maar het als een soort van cultuur christelijke burgerplicht ziet.
pi_185889430
Ik wens gewoon iedereen hetzelfde dubbel terug, dan wens ik niks verkeerds en ook niks anders.

Ik ben van mening dat ik links ben met een sneufje rechts.
Heel zeker weet ik dat pas als het echt goed fout gaat.
pi_185889616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:41 schreef john2406 het volgende:
Ik wens gewoon iedereen hetzelfde dubbel terug, dan wens ik niks verkeerds en ook niks anders.

Ik ben van mening dat ik links ben met een sneufje rechts.
Heel zeker weet ik dat pas als het echt goed fout gaat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij het vallen van de avond. Als het bijna te laat is.
pi_185889766
quote:
12s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij het vallen van de avond. Als het bijna te laat is.
Dat is gewoon tactisch perfect ingevoegd. Past helemaal binnen 't programma.
Nederland wordt weggegeven aan de EU, die gaan onze regels bepalen.
Alles gaat op de schop om het klimaat te redden en om de migrantenstroom zo positief mogelijk gaande te houden. Beiden niet bepaald goed voor de portemonnee en daarnaast het oude vertrouwde systeem met gas in huis, benzine in de auto wordt de das omgedaan.
De FVD komt ons redden van deze veranderingen. Met een hoop lef en flair. Tegen de gewortelde wereldbeelden in, die overigens allemaal heel erg links zijn. De hele globalisatie is een uitermate links proces en hoe dat als een totale mengelmoes is ontstaan door rechts gedachtegoed en links gedachtegoed in de krochten der universele toevalligheden is ontstaan doet er eigenlijk niet toe.
De hele wereld wil links, maar FVD wil rechtsaf slaan. En hoewel de hele wereld links is, is de FVD een middenpartij....
De uil van Minerva komt ons net zo goed redden voor de val van een eventuele zondvloed als dat de immigratiemaatregelen en milieumaatregelen dat gaan doen.
Maar Thierry is wel een slimme man en ik waardeer z'n lef.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:12:25 #123
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185889851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar al die vuile blanken moeten wel dood volgens jou?
De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco da Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 28-03-2019 00:34:41 ]
pi_185889996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco de Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.
Dat is als je energie verspillen aan het terugbrengen van alle blaadjes die door de wind naar een bepaalde plek zijn gewaaid.
pi_185890008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De invloed en grip van Germanen over de wereld op het gebied van handel, universele waarden, defensie, internationale regels en meer moet in ieder geval stevig gekortwiekt gaan worden in de 21ste eeuw. Heel disproportioneel. Haast verstikkend. Dan is de cirkel weer rond namelijk voor Vasco de Gama er voor het eerst in slaagde rond Kaap de Goede Hoop te varen.
Pure oikofobie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:42:21 #126
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185890053
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Pure oikofobie.
Nee, het is meer het herstellen van de vrijheid voor de rest van de wereld om hun eigen bestemming te kunnen bepalen wat nu zwaar onder druk staat vanwege de unipolaire staat van de wereld. Voor de Germanen is het natuurlijk prachtig aan het stuur, dood en verderf zaaien zonder dat iemand een strobreed in de weg kan leggen, landen naar de tering sanctioneren en arm houden omdat ze niet doen wat je wilt, maar voor het merendeel van de wereldbevolking is het een totaal ander verhaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 28-03-2019 11:45:39 ]
pi_185893305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.

Dat slaat echt helemaal nergens op.
Jouw anti-Israël tirades slaan vaak nergens op, maar in deze reactie kan ik mij absoluut vinden.
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:08:43 #128
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_185900937
Ik was eerst neutraal, maar ik vind Baudet inmiddels wel een beetje een eng mannetje met z'n rassen- en cultuurfetish.

Al die verscholen 'verkeerd uitgelegde' verwijzingen naar nazis en witte superioriteit, op een gegeven moment is het allemaal een beetje te toevallig. Bah.

Overigens heb ik aan dat quasi intelligente gebral waar hij zo op prat gaat ook een kindje dood.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_185901141
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef VeX- het volgende:
Ik was eerst neutraal, maar ik vind Baudet inmiddels wel een beetje een eng mannetje met z'n rassen- en cultuurfetish.

Al die verscholen 'verkeerd uitgelegde' verwijzingen naar nazis en witte superioriteit, op een gegeven moment is het allemaal een beetje te toevallig. Bah.

Overigens heb ik aan dat quasi intelligente gebral waar hij zo op prat gaat ook een kindje dood.
Jij hebt gelijk maar wat is het aanbod anders dan? Maakt men het niet zelf ernaar van het ene uiterste naar het andere?
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:24:03 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185901165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:42 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, het is meer het herstellen van de vrijheid voor de rest van de wereld om hun eigen bestemming te kunnen bepalen wat nu zwaar onder druk staat vanwege de unipolaire staat van de wereld. Voor de Germanen is het natuurlijk prachtig aan het stuur, dood en verderf zaaien zonder dat iemand een strobreed in de weg kan leggen, landen naar de tering sanctioneren en arm houden omdat ze niet doen wat je wilt, maar voor het merendeel van de wereldbevolking is het een totaal ander verhaal.

Vul voor "Germanen" "Joden" in en het is net alsof je een artikel uit Der Stürmer leest...
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:00:58 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185901684
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
pi_185902008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:00 schreef AchJa het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
Zegt Thierry hier nu dat hij om interessant te doen een duur woord gebruikte waarvan hij de politieke betekenis niet kende ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:24:26 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:45:15 #134
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185902548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:00 schreef AchJa het volgende:
Dus toch de gangbare betekenis van het woord zoals die in de woordenboeken wordt gegeven.

Baudelaire (op de afbeelding zonder piano, zodat zijn wijsvinger een natuurlijk rustpunt vond op het hoofd) gebruikt het in de tekst op http://ld.johanesville.ne(...)mes-en-prose?page=49, die ook verwijzingen naar Holland, Rotterdam en Batavia bevat.

donderdag 28 maart 2019 @ 19:51:09 #135
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185902720
Dat hele gedoe rond “boreaal” is dan ook totaal onzinnig en gebaseerd op een politiek gekleurd wikipedia-artikeltje, dat geschreven is naar aanleiding van een artikel van de correspondent. Nu respecteer ik alternatieve media maar de correspondent is niet bepaald een neutraal medium en heeft nogal wat linkse tendensen (prima wat mij betreft) maar dat betekent niet dat we wat zij schrijven dan ook maar ineens de waarheid is, ook niet als iemand het letterlijk zo overneemt op Wikipedia.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_185903134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zegt Thierry hier nu dat hij om interessant te doen een duur woord gebruikte waarvan hij de politieke betekenis niet kende ?
Nee hij zegt dat je aluminium hoedje waarschijnlijk te strak zit.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:34:33 #137
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185903830
Hij heeft het op 21 maart al toegelicht:
quote:
Wat betekent dat volgens u?
,,Dat is letterlijk het licht dat vanaf de Noordpool schijnt, dat in de winter een soort groene glans geeft. Maar eigenlijk betekent het gewoon Europa, of de westerse wereld. De westerse beschaving.’’

In bepaalde rechtse kringen heeft dat woord een andere connotatie. Bent u daarmee bekend en kunt u ontkennen dat u er die betekenis aan geeft?
,,Ik moet altijd heel erg lachen als mensen mij dat soort dingen in de schoenen schuiven. Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel. En als iemand anders dat woord in een heel andere context wenst te gebruiken, is dat zijn of haar probleem. Nogmaals: het is gewoon een mooie, poëtische aanduiding van de westerse wereld.’
https://www.ad.nl/dossier(...)eden~acc42d01/’
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 20:43:44 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185904056
Waarom zegtie dan niet gewoon Noordelijk alstie dat bedoelt dan :')
pi_185904962
quote:

[..]

"De politiek betekenis"? Wil je nou beweren dat boreaal vóór vorige week een politieke betekenis had?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 21:22:16 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185905070
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:43 schreef sp3c het volgende:
Waarom zegtie dan niet gewoon Noordelijk alstie dat bedoelt dan :')
Omdat ie natuurlijk wel belezen en wijs over wil komen. Duh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 21:23:06 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185905093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"De politiek betekenis"? Wil je nou beweren dat boreaal vóór vorige week een politieke betekenis had?
Het is een oudbollige, wollige term die in het verleden gebruikt is door twijfelachtige mensen, maar om er meteen een lading aan te geven zoals velen doen gaat mij ook wat te ver.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185905152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:34 schreef Iblardi het volgende:
Hij heeft het op 21 maart al toegelicht:
[..]

Nou ja, stel voor dat we Terry maar het voordeel van de twijfel geven. Op naar de volgende dubieuze uitlating of actie, zou ik zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185905741
quote:

[..]

Aangezien Sjerrie de zelfverklaarde “leading intellectual in the Netherlands.” is, lijkt het mij dat hij verdomd goed wist wat het woord betekent.
pi_185910016
quote:
0s.gif Op
donderdag 28 maart 2019 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is een oudbollige, wollige term die in het verleden gebruikt is door twijfelachtige mensen, maar om er meteen een lading aan te geven zoals velen doen gaat mij ook wat te ver.
Boreaal:
Het is een truuk van Thierry om enerzijds echte racistische extremisten te trekken en anderzijds te kunnen zeggen dat hij het niet zo bedoelt.
Boreaal kun je uitleggen als Noordelijk, of Nordisch (en in het tweede geval is het een gangbare term bij extreem rechts).

Denk aan "die nordische Rasse".

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk. Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen.
Vergelijk het met de ophef wanneer een Turks of Marokkaans kind (hier geboren) Mohammed of Achmed wordt genoemd. Waarom zou dat dan niet mogen en Thierry wel. Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc. Ook niet Nederlands, net zo min als Fatima en Ayla.

Plus het feit dat Thierry al eens heeft gezegd dat onze democratie "blank" moet blijven. Hoe kun je nu een democratie aan een huidskleur koppelen. En dan uitspraken in de richting van "homeopatische verdunning" etc.
Zijn grote compagnon Hiddema weet menigeen altijd juridisch te overdonderen door al deze verwijzingen naar crypto-racisme als hetze/demonisering te duiden.
Deze Theo praat alles recht wat krom is. Ook mbt de blokkeerfriezen. Hij is dan zelf Fries, dus dat scheelt. Maar hij heeft er ook geen moeite mee om Florrie Rost van Tonningen te verdedigen, en ook zijn broer en vader die lid waren van de NSB. Hij (Theo) zou ws hetzelfde hebben gedaan als hij boer was geweest in de dertiger jaren. Dat kan zijn, maar als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:23:47 #145
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185911345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk.
Daar werden heel wat mammoeten geveld!

quote:
Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen... Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc.
Dat levert geen inconsistenties op voor iemand die (Noordwest-)Europa als een geheel ziet en het christendom als één van de fundamenten van de Europese cultuur.
quote:
als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
Nee, maar de discussie richt zich vooral op de vraag in hoeverre dat -oïde in de uiting ook werkelijk naar een -isme in het programma verwijst.
pi_185911390
Dus iedereen die zijn kind anders noemen doet heeft zich niet aangepast?
pi_185911440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Boreaal:
Het is een truuk van Thierry om enerzijds echte racistische extremisten te trekken en anderzijds te kunnen zeggen dat hij het niet zo bedoelt.
Boreaal kun je uitleggen als Noordelijk, of Nordisch (en in het tweede geval is het een gangbare term bij extreem rechts).

Denk aan "die nordische Rasse".

Trots zijn op deze Boreale verworvenheden is nogal dubieus. Trouwens gek. Want de voorouders van Thierry kwamen uit Frankrijk. Immigranten dus. En zijn voornaam is ook nog net zo Frans. Dus die ouders hebben zich niet aangepast aan de NL normen en waarden door hun kind Kees te noemen.
Vergelijk het met de ophef wanneer een Turks of Marokkaans kind (hier geboren) Mohammed of Achmed wordt genoemd. Waarom zou dat dan niet mogen en Thierry wel. Geldt trouwens ook voor John, Mike, Björn.... etc. Ook niet Nederlands, net zo min als Fatima en Ayla.

Plus het feit dat Thierry al eens heeft gezegd dat onze democratie "blank" moet blijven. Hoe kun je nu een democratie aan een huidskleur koppelen. En dan uitspraken in de richting van "homeopatische verdunning" etc.
Zijn grote compagnon Hiddema weet menigeen altijd juridisch te overdonderen door al deze verwijzingen naar crypto-racisme als hetze/demonisering te duiden.
Deze Theo praat alles recht wat krom is. Ook mbt de blokkeerfriezen. Hij is dan zelf Fries, dus dat scheelt. Maar hij heeft er ook geen moeite mee om Florrie Rost van Tonningen te verdedigen, en ook zijn broer en vader die lid waren van de NSB. Hij (Theo) zou ws hetzelfde hebben gedaan als hij boer was geweest in de dertiger jaren. Dat kan zijn, maar als je het allemaal optelt is het FvD niet vrij van racistoïde uitingen.
Veelzeggend is dat het nogal wat bewerking van zijn tegenstanders nodig heeft. Zonder de betekenis die zij plotseling aan ongebruikelijke woorden geven, zonder zijn woorden opzettelijk verkeerd weer te geven, zonder hem woorden in de mond te leggen, zonder er van alles aan de haren bij te slepen is er blijkbaar helemaal niets.

Behalve het oude liedje dan, als je voortdurende import van mensen die schijt hebben aan de vrijheid van godsdienst en de neoliberale dictaten van de EU niet fantastisch vindt dan moet je wel hartstikke fout zijn. Anders is het taboe weg en kunnen we niet langer doen alsof het allemaal heel erg goed gaat met wat we ons overkomen terwijl we lijdelijk toezien.
pi_185914977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Veelzeggend is dat het nogal wat bewerking van zijn tegenstanders nodig heeft. Zonder de betekenis die zij plotseling aan ongebruikelijke woorden geven
Nounou. "Nogal wat bewerking" is overdreven: Thierry heeft een paar keer rondgehangen met Le Pen & Le Pen en consorten gebruiken dit woord zo. Aannemen dat hij het van hen heeft is niet heel vergezocht; Thierry is immers geen geoloog en het is niet een heel alledaags woord.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 18:13:04 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185919779
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:37 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Met name in het Franse discours mag je dat boréale wel voorzichtigjes een huisterm noemen. Daar werd het na de oorlog als een term gebruikt om besmuikt over raszuiverheid en nordicisme te praten. Zie het werk van Venner, de Benoist (o.a. onder het pseudoniem Laroche), Faye, etc, en via hen Le Pen en Russen als Doegin. Toevallig allemaal mensen waar Baudet in het verleden aan heeft gerefereerd of contact mee heeft gehad.
Sec boréale dus, en niet de etnische term Hyperboréens? Zou je daar voorbeelden van kunnen geven? Het werk van de historicus Stéphane François dat de bron vormt voor het artikel van Libération, Au-delà des vents du nord, is niet op Google Books beschikbaar. Het artikel citeert wel Le Pen die van "boreaal Europa en de blanke wereld" spreekt, maar het lijkt erop dat de rest van de referenties goed verstopt zit. In de werken van Venner en de Benoist die gedeeltelijk op Google Books beschikbaar zijn (en dat zijn ongetwijfeld niet de enige, want Venner was blijkbaar ook hoofdredacteur van een [extreem-]rechtse periodiek waar hij ook wel eens iets in geschreven zal hebben) kan ik het woord boréal(e) niet terugvinden.
pi_185921231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nounou. "Nogal wat bewerking" is overdreven: Thierry heeft een paar keer rondgehangen met Le Pen & Le Pen en consorten gebruiken dit woord zo. Aannemen dat hij het van hen heeft is niet heel vergezocht; Thierry is immers geen geoloog en het is niet een heel alledaags woord.
Dat gaat ook om één voorbeeld waarin Le Pen het noemt naast blanke wereld, dus kennelijk betekent dat ook in diens woordenboek niet hetzelfde. Ik kan ook niet uitsluiten dat een Fransman van die leeftijd erg vertrouwd is met het taalgebruik van Baudelaire.

Feit is dat de betekenis er in het Nederlands na de rede van Baudet aan is toegekend, zoals ook de betekenis van het woord populist is gewijzigd nadat er steeds meer politici in Europa hun twijfels over de EU begonnen uit te drukken. Nu met Baudet is het al een tijdje zoekt en gij zult vinden. Het gaat nooit om een analyse van zijn woorden, het gaat eigenlijk helemaal niet om zijn woorden, er worden woorden van hem of zelfs van iemand anders uitgepikt om daar van allerlei associaties aan te hangen. Nooit het hele citaat, maar worden wel allerlei bochten om een woordje gewrongen. De hele journalistieke trucendoos gaat open, vandaag nog een artikel over welk soort fascisme we het hebben, alsof de eerste vraag al bevestigend beantwoord was.

Dat patroon zien we al jaren. Je kunt je in dit land of waar dan ook in Europa niet uitspreken tegen de almaar voortdurende massa-immigratie zonder dat meteen alarm over fascisme wordt geslagen. Idem voor nationalisme dat slechts een nationale regering wil die nationale kwesties aanpakt, iets waar toch tamelijk basaal is, wordt in de hoek van de oorlogshitsers gezet. Daarmee plaats je beleidskeuzes buiten de discussie. Niet omdat we het er niet over zouden moeten hebben, maar juist omdat dat dat feitelijk zeer ingrijpende, ik zou bijna zeggen extremistische, keuzes zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')