Gezien al het EU nieuws van de afgelopen tijd? Verbod op pulsvissen, WW uitkeringen naar Polen versoepeld, Artikel 13, auto's die straks meer surveillance dan vervoermiddel worden... en dan nog dat slepende Brexit circus waaruit een totale minachting voor de burger naar voren komt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is erg zorgwekkend, ik denk ook dat Forum voor Democratie het bij de Europese verkiezingen heel erg goed gaat doen.
Al is het maar alleen met protest-stemmen. Een protest-stem is ook gewoon een stem.

Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.

Nee?quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).
Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.

A small potato war bedoel je?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
Doe me a fries war, and a water bicycle.

With pinda sauce.quote:

En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).
Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.

Zoiets dus, maar dan met appels:quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst

Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.
Het kassameisje verstond me niet.
Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.

En de verfinning.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zoiets dus, maar dan met appels:
[ afbeelding ]
Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.

en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampenquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.

Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.

Ik heb in zo'n situatie al eens een sjaal gekocht en omgeknoopt als hoofdoek, was wel lekker warmquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.
Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat.

Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |