abonnement Unibet Coolblue
pi_185868378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus 500 miljard voor het milieu niet?
Moet jij trouwens niet in het Brexit topic zijn?
Of is het er niet meer zo gezellie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 23:06:19 ]
pi_185868432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moet jij trouwens niet in het Brexit topic zijn?
Of is het er niet meer zo gezellie?
Wist niet dat je maar in 1 topic tegelijkertijd mocht zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185868450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wist niet dat je maar in 1 topic tegelijkertijd mocht zijn.
Jij weet niet waar een ? voor staat?
pi_185868469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zie niet in of het waar is, laat mij de cijfers zien van het KNMI van voor 1950 dan overtuig je mij misschien?
Zoek er maar naar maar volgens mij heeft men ze laten verdwijnen.
Las deze
https://www.volkskrant.nl(...)maatbeleid~b5e7d9d9/

Vond m wel grappig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185868514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Las deze
https://www.volkskrant.nl(...)maatbeleid~b5e7d9d9/

Vond m wel grappig
Ik loop ook niet weg met Bidet, oei ik schrijf kutten wasser, ik bedoel Baudet, echter een beetje angst zaaien vind ik helemaal niet verkeerd, tot dat er beter is, is dat toch al voldoende toch? Hoeveel geld heeft het VVD al over de balk gesmeten?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 23:15:23 ]
pi_185868650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij weet niet waar een ? voor staat?
Nee? Vertel! ;)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185870690
Soortgelijk gedrag van AFA, Antifa en links hebben wij in de jaren 30 ook wel eens gezien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:10:48 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185870723
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog blijft de vraagstelling hetzelfde. Als je geen racist bent, waarom dan stellen dat je van mening bent dat Nederland dominant blank moet blijven?
Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Stel dat dit klopt, is het streven van Baudet dan racistisch?
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:18:05 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185870792
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:10 schreef Iblardi het volgende:
Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Stel dat dit klopt, is het streven van Baudet dan racistisch?
Ja! :D
quote:
"elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Doen alsof je van het Wereldnatuurfonds bent en een bedreigde diersoort moet redden doet daar niets aan af! _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185870862
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Stel dat dit klopt, is het streven van Baudet dan racistisch?
Het kan best racistisch zijn,, maar uit de verkiezingen blijkt dat het veel mensen het er toch mee eens zijn.

Dus, jah.

Dan heb je eigenlijk heel weinig aan de conclusie of het wel of niet racistisch zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 27-03-2019 08:33:40 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:33:36 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185870941
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja! :D
[..]

Doen alsof je van het Wereldnatuurfonds bent en een bedreigde diersoort moet redden doet daar niets aan af! _O-
Het lijkt me inderdaad dat de vertaling in beleid volgens de meeste definities als racistisch zou kwalificeren, ongeacht de intentie. "We laten je niet toe omdat je zwart bent en dat past ons niet zo, maar het is geen racisme!" Succes ermee om dat uit te leggen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:40:34 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185871021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:33 schreef Iblardi het volgende:
Het lijkt me inderdaad dat de vertaling in beleid volgens de meeste definities als racistisch zou kwalificeren, ongeacht de intentie. "We laten je niet toe omdat je zwart bent en dat past ons niet zo, maar het is geen racisme!" Succes ermee om dat uit te leggen.
Precies.
Aan de andere kant is het slim inspelen op aanwezige en door jezelf versterkte onterechte angsten en op die manier sympathie kweken en redelijkheid claimen op jouw standpunt.

Ik vind het buitengewoon smerig.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185871035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad dat de vertaling in beleid volgens de meeste definities als racistisch zou kwalificeren, ongeacht de intentie. "We laten je niet toe omdat je zwart bent en dat past ons niet zo, maar het is geen racisme!" Succes ermee om dat uit te leggen.
Dat hoef je niet uit te leggen, want tegenwoordig ben je ook al racist als je een witte boterham eet, dus de woorden "racisme" of "racist' raken de mensen niet meer.

Mij in ieder geval toch niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:46:47 #64
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185871088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:41 schreef tesssssssss het volgende:
Dat hoef je niet uit te leggen, want tegenwoordig ben je ook al racist als je een witte boterham eet, dus de woorden "racisme" of "racist' raken de mensen niet meer.
Ook al zo'n Calimero-reactie en absoluut niet waar. :)
quote:
Mij in ieder geval toch niet.
Het is ook niet de bedoeling (tenminste niet de mijne) om iedereen maar rücksichtslos voor racist uit te maken, daar komt niks constructiefs van. Dat is al wel wat langer duidelijk.

Maar er zijn een aantal dingen aan de hand:
a) er wordt een vals probleem gecreerd. "Onze cultuur" is in gevaar. Hierbij worden geen feiten gegeven (dit kan ook bijna niet) maar deze stelling wordt op gevoel gespeeld.
b) als je het niet eens bent met de stelling, dan ben je landverrader/ cultuurmarxist, etc.
c) op de stelling wordt vervolgens een redelijkheid geclaimd die niet nodig is, want de stelling is al vals
d) daarop wordt wel degelijk racistisch beleid voorgesteld
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185871156
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook al zo'n Calimero-reactie en absoluut niet waar. :)
[..]

Het is ook niet de bedoeling (tenminste niet de mijne) om iedereen maar rücksichtslos voor racist uit te maken, daar komt niks constructiefs van. Dat is al wel wat langer duidelijk.

Maar er zijn een aantal dingen aan de hand:
a) er wordt een vals probleem gecreerd. "Onze cultuur" is in gevaar. Hierbij worden geen feiten gegeven (dit kan ook bijna niet) maar deze stelling wordt op gevoel gespeeld.
b) als je het niet eens bent met de stelling, dan ben je landverrader/ cultuurmarxist, etc.
c) op de stelling wordt vervolgens een redelijkheid geclaimd die niet nodig is, want de stelling is al vals
d) daarop wordt wel degelijk racistisch beleid voorgesteld
Die conclusie kunen we inderdaad wel trekken dat iedereen uitmaken voor racist niks constructiefs oplevert.

Ik heb geen Forum voor Democratie gestemd, hoor?

Maar ik kan me voorstellen dat mensen bij de term " racist" of "racisme" denken " jah, whatever."

Ik ben ook al racist omdat ik blank/wit geboren ben, dus daar kan ik verder toch niks meer tegen doen. Dan ook maar "racist level up."

Ik ontken ook niet dat het beleid racistisch is, ik denk alleen dat het mensen niet echt meer zo interesseert/raakt.

Dat ze een soort van "imuun" zijn geworden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:53 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185871183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
Die conclusie kunen we inderdaad wel trekken dat iedereen uitmaken voor racist niks constructiefs oplevert.

Ik heb geen Forum voor Democratie gestemd, hoor?
Dat maakt mij niet uit, dat moet je zelf weten. :)
quote:
Maar ik kan me voorstellen dat mensen bij de term " racist" of "racisme" denken " jah, whatever."
True, maar dat betekent niet dat je af en toe best eens naar jezelf mag kijken.
quote:
Ik ben ook al racist omdat ik blankk geboren ben, dus daar kan ik verder toch niks meer tegen doen. Dan ook maar "racist level up."
Zo'n Calimero-houding is ook niet contructief en wat mij betreft ook absoluut niet waar.
quote:
Ik ontken ook niet dat het beleid racistisch is, ik denk alleen dat het mensen niet echt meer zo interesseert/raakt.

Dat ze een soort van "imuun" zijn geworden.
En dat is best zorgwekkend.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185871196
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Toch nog even een poging tot duiding, mede naar aanleiding van opmerkingen van andere users in de afgelopen dagen over wat racisme precies zou inhouden en met gebruikmaking van geschreven en gesproken teksten van Baudet in de context van het beleid van het FVD.

Baudet wil dat dit deel van Europa cultureel en demografisch zijn vertrouwde uiterlijk blijft houden. Traditioneel woont er een in cultureel opzicht "noordelijke" en overwegend blanke bevolking die het recht op bestaan in deze streek heeft bevochten door er 300.000 jaar lang ijskonijnen en mammoeten te vloeren en af en toe standbeelden van nobele inheemse types met streng-Romeinse gelaatstrekken te maken. Baudet vindt dat prachtig en die situatie moet zo blijven. Daarom moet deze bevolking, die veronachtzaamd wordt door haar eigen elite, zichzelf hervinden in zijn historische identiteit, die met het welluidende "boreaal" kan worden samengevat, een woord dat, net als Baudets eigen streven naar handhaving van de bestaande situatie, niet vrij is van raciale connotaties. Toch vindt Baudet zichzelf geen racist, want hij sluit mensen in Nederland niet uit op grond van hun ras en wil best erkennen dat influx van buiten nuttig kan zijn; maar dit alleen voor zover het inheemse element niet zijn dominante karakter verliest.

Stel dat dit klopt, is het streven van Baudet dan racistisch?
Dat lijkt mij duidelijk, ja.
pi_185871219
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit, dat moet je zelf weten. :)
[..]

True, maar dat betekent niet dat je af en toe best eens naar jezelf mag kijken.
[..]

Zo'n Calimero-houding is ook niet contructief en wat mij betreft ook absoluut niet waar.
[..]

En dat is best zorgwekkend.
Dat is erg zorgwekkend, ik denk ook dat Forum voor Democratie het bij de Europese verkiezingen heel erg goed gaat doen.

Al is het maar alleen met protest-stemmen. Een protest-stem is ook gewoon een stem.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185871294
Maar goed: of Baudet nu wel of geen racistische/fascistische retoriek hanteert, het gevaar komt toch voornamelijk van extreem links.
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:32:14 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185871756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:02 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed: of Baudet nu wel of geen racistische/fascistische retoriek hanteert, het gevaar komt toch voornamelijk van extreem links.
Ook niet waar, of wel waar, maar dan blijft mijn stelling hieronder staan; ;)
Het is geen of - of, het is en - en.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185871809
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook niet waar, of wel waar, maar dan blijft mijn stelling hieronder staan; ;)
Het is geen of - of, het is en - en.
OoK nIeT wAaR
pi_185871837
Ach tegenwoordig ben je al racist als je een pak negerzoenen haalt bij de supermarkt als blanke
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:49:34 #73
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185872086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ach tegenwoordig ben je al racist als je een pak negerzoenen haalt bij de supermarkt als blanke
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:35 schreef theunderdog het volgende:
OoK nIeT wAaR
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:04:45 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185872318
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies.
Aan de andere kant is het slim inspelen op aanwezige en door jezelf versterkte onterechte angsten en op die manier sympathie kweken en redelijkheid claimen op jouw standpunt.

Ik vind het buitengewoon smerig.
De discussie over culturele homogeniteit lijkt me een principieel andere. Ik doelde hier op beleid specifiek gericht op handhaving van een "blank Europa". Racistisch beleid is gericht op uitsluiting op basis van aangeboren eigenschappen die het individu in het een of andere opzicht inferieur zouden maken, in dit geval wellicht alleen esthetisch ("We hebben liever mensen met een klassiek Romeins uiterlijk"). Het feit dat daar dan geen uitgebreide rassenleer naar 19e-eeuws model aan ten grondslag ligt maakt zulk beleid des te onredelijker, omdat de waarde van mensen compleet wordt losgekoppeld van hun (potentiële) gedrag terwijl dat een hoogst subjectief doel dient (schoonheid). Het argument komt neer op "je hoofd staat ons niet aan".

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 27-03-2019 10:23:58 ]
pi_185872441
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

Het is ook niet de bedoeling (tenminste niet de mijne) om iedereen maar rücksichtslos voor racist uit te maken, daar komt niks constructiefs van. Dat is al wel wat langer duidelijk.
Feit is dat het begrip racisme stelselmatig wordt verruimd om daarmee kritiek op de eigen politieke agenda of het eigen wereldbeeld de mond te snoeren.

Ik wil het geen homeopathische verdunning van het begrip racisme noemen, maar het verliest op die manier wel zijn werking als onderscheidend begrip tussen goed en kwaad. Temeer daar we ook om de oren geslagen worden met allerlei racistische argumenten uit de zogenaaamde antiracistische hoek en die juist de raciale tegenstelling op de agenda heeft gezet. Iedereen die 'wit' in plaats van 'blank' gebruikt doet daar aan mee, of dat nou is uit kuddegedrag of algehele onnadenkendheid doet er niet toe.

quote:
Maar er zijn een aantal dingen aan de hand:
a) er wordt een vals probleem gecreerd. "Onze cultuur" is in gevaar. Hierbij worden geen feiten gegeven (dit kan ook bijna niet) maar deze stelling wordt op gevoel gespeeld.
Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.

quote:
b) als je het niet eens bent met de stelling, dan ben je landverrader/ cultuurmarxist, etc.
Volgens mij zijn het niet Baudet en co die discussie willen beeindigen door met negatieve kwalificaties te strooien.
quote:
c) op de stelling wordt vervolgens een redelijkheid geclaimd die niet nodig is, want de stelling is al vals
d) daarop wordt wel degelijk racistisch beleid voorgesteld
Nee. Als je geen onderscheid maakt naar ras dan is het niet racistisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:43:35 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185872906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is erg zorgwekkend, ik denk ook dat Forum voor Democratie het bij de Europese verkiezingen heel erg goed gaat doen.

Al is het maar alleen met protest-stemmen. Een protest-stem is ook gewoon een stem.
Gezien al het EU nieuws van de afgelopen tijd? Verbod op pulsvissen, WW uitkeringen naar Polen versoepeld, Artikel 13, auto's die straks meer surveillance dan vervoermiddel worden... en dan nog dat slepende Brexit circus waaruit een totale minachting voor de burger naar voren komt.

Het moet wel heel gek lopen wil FVD deze verkiezingen verliezen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:46:53 #77
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185872968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:24:43 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873606
sinds wanneer is de voertaal in Amsterdam Engels?

ik ken alleen van die ierse hipsterpubjes waar dan zo'n studentje geforceerd een iers accent probeert aan te meten ... dan doe ik een paar keer :') en vraag ik om bier

als je geen hamburger kunt bestellen in het Nederlands dan ligt dat aan je Nederlands, niet aan Amsterdam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:27:24 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
Nee?
In Amsterdam begrijpen ze "Een hamburger graag" niet? Welk deel van "hamburger" is te lastig in het Nederlands?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:22 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873670
ken I have a kepsalon plx?
wit blank no uitjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:16 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:28 schreef sp3c het volgende:
ken I have a kepsalon plx?
wit blank no uitjes
Ho ho.... can I have a barbershop please.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:50 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185873755
wit blank no uitjons
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:34:22 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185873763
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:43:08 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873927
Doe me a fries war, and a water bicycle.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:04 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873938
Als ik in Amsterdam ben als (zuidoost) Limburger dan denken ze meestal dat ik uit Duitsland kom.
Vaker meegemaakt dat Amsterdammers gebrekkig Duits tegen me beginnen te praten. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:24 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185873956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
Doe me a fries war, and a water bicycle.
A small potato war bedoel je?
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:45:57 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185873992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

A small potato war bedoel je?
With pinda sauce.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:46:46 #88
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874009
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

With pinda sauce.
And apple moose.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:57:24 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185874219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

And apple moose.
En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:01:52 #90
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185874333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.

Het kassameisje verstond me niet. ;(

Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:05:27 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874395
is het ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:05:59 #92
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst :+
Zoiets dus, maar dan met appels:

Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.
pi_185874480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.

Het kassameisje verstond me niet. ;(

Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:09:44 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185874485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zoiets dus, maar dan met appels:
[ afbeelding ]
Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.
En de verfinning.
Die Finnen zie je ook overal met die klotedieren rondrijden. Koop toch gewoon een auto.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:16:42 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampen

ik heb het toch gekocht ... alleen not bij youllie!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:24 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185874641
en wit blank no fok!king uitjes!#@#@
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:27 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185874643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.

Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat. :{
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:19:23 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874681
Matig grappig allemaal.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:20:00 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185874699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.

Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat. :{
Ik heb in zo'n situatie al eens een sjaal gekocht en omgeknoopt als hoofdoek, was wel lekker warm :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185875274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).

Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.

Dat slaat echt helemaal nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')