A small potato war bedoel je?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
Doe me a fries war, and a water bicycle.
With pinda sauce.quote:
En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).
Maar het is een goed punt, want ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zitten met het feit dat Engels tegenwoordig de voertaal is in Amsterdam, en dat je geen hamburger meer kunt bestellen in het Nederlands.
Zoiets dus, maar dan met appels:quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat je dan een gewei krijgt met een paar appels erop gespietst
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En een petje kopen bij een of andere doodnormale ketenwinkel in de Kalverstraat ging ook al niet meer in het Nederlands.
Het kassameisje verstond me niet.
Ja, ik kan gewoon Engels, maar het zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon in een Nederlandse winkel iets koopt.
En de verfinning.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zoiets dus, maar dan met appels:
[ afbeelding ]
Ziedaar de bijdrage van de hedendaagse Amsterdamse snackbar aan de veramerikanisering van onze huiskamers.
en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampenquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen get allemaal maar de kenker en dan weglopen.
Ik heb in zo'n situatie al eens een sjaal gekocht en omgeknoopt als hoofdoek, was wel lekker warmquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Had ik ergens wel gewild, maar het was koud en winderig (paar weken terug), en het vinden van een acceptabel hoofddeksel bleek lastig. Het was al maart, hè.
Gewoonlijk neem ik een muts of pet van thuis mee, maar je vergeet weleens wat.
Het gaat niet eens om de studie zelf, hoewel daar ook het voorbeeld was van iemand die op Vondel moest afstuderen in het Engels. Het gaat erom dat de universiteit, tegen de wet in, verengelst om buitenlanse studenten te lokken. Dat verslechtert het Nederlands van studenten dat de overgrote meerderheid nog hard nodig zal hebben, het trekt het niveau omlaag, het zet Nederlandse studenten op achterstand tegenover native speakers die alleen voor het lage collegeld komen en vermindert hun voordeel tov alle andere buitenlandse studenten. Je maakt het Nederlandse studenten moeilijker op zowel de arbeidsmarkt als op de kamermarkt, door Nederlands belastinggeld te besteden aan buitenlanders, vaak uit rijke landen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, hij had het over het afschaffen van het van Nederlands op de Uni (half waar eigenlijk, want die studie verdwijnt door gebrek aan interesse).
quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
en datzelfde petje bij de buren kopen en er dan al kenkerend bij die gasten op gaan lopen stampen
ik heb het toch gekocht ... alleen not bij youllie!!!
Broodje halfom en een pikketanussiequote:Op woensdag 27 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee?
In Amsterdam begrijpen ze "Een hamburger graag" niet? Welk deel van "hamburger" is te lastig in het Nederlands?
Door bepaalde mensen, ja, mee eens. En zo zijn er ook weer mensen die dat dankbaar gebruiken om alle reden maar te laten varen; want ze zijn toch al racisten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Feit is dat het begrip racisme stelselmatig wordt verruimd om daarmee kritiek op de eigen politieke agenda of het eigen wereldbeeld de mond te snoeren.
Ik wil het geen homeopathische verdunning van het begrip racisme noemen, maar het verliest op die manier wel zijn werking als onderscheidend begrip tussen goed en kwaad. Temeer daar we ook om de oren geslagen worden met allerlei racistische argumenten uit de zogenaaamde antiracistische hoek en die juist de raciale tegenstelling op de agenda heeft gezet. Iedereen die 'wit' in plaats van 'blank' gebruikt doet daar aan mee, of dat nou is uit kuddegedrag of algehele onnadenkendheid doet er niet toe.
Dat is niet de culturele bedrieging waar Baudet het over heeft. Sterker, dat is een culturele bedreiging waar hij zelf aan mee works.quote:Nee hoor. De verengelsing van de universiteiten is feitelijk een culturele bedreiging, die is heel concreet. Daarmee zie je ook meteen de andere tegenstelling en hoe de zogenaamde progressieven zich voor het karretje laten spannen van de conservatien.
Dat ligt aan welke 'en co' je bedoelt.quote:Volgens mij zijn het niet Baudet en co die discussie willen beeindigen door met negatieve kwalificaties te strooien.
Maar dat doet hij wel. Met vele omwegen en vertroebelingen.quote:Nee. Als je geen onderscheid maakt naar ras dan is het niet racistisch.
Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je moet niet stemmen je mag stemmen, ik stemde helemaal niet als ik jou was of maakte het ongeldig die stem. Uit het verleden is gebleken de PvdA laat je vallen als een baksteen als het erop aankomt. SP misschien niet maar nog niet groot genoeg, GL verwacht ik wel wat van tenzij Jesse zich laat lijmen van Rutte.
En hoe denk je dat op te lossen als iedereen besluit een tegenstem uit te brengen? Dan zit men met de gebakken peren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het in principe een recht is, maar voor mezelf voel ik toch ook wel een soort plicht om te stemmen en blanco of ongeldig stemmen vind ik ook weer zo wat.
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
Die houding van jou hebben wel meer mensen, en is de reden dat de verkiezing voor Rutte II uitmondde in een tweestrijd tussen VVD en PvdA. Waarna ze vrolijk samen in de regering stapten... super balen als je één van de twee verafschuwde.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Er zijn een aantal partijen waar ik zeker weten níet op wil stemmen (dat weet ik dan nog wél) en dan vind ik dat ik op zijn minst wel één of andere 'tegenstem' moet uitbrengen.
Wat is er dan mis met die opmerking van deze professor. Het klopt toch wat hij zegt. Het werd in de dertiger jaren gezegd. Punt. Hij heeft nog niks beweerd over een vergelijking met Hitler.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft Baudet het er dan ook over? Kan ik niks van vinden. Dat er door sommige lieden destijds mee gedweept werd is juist, maar had verder weinig invloed hoor. Alleen Himmler nam dat serieus met zijn Ordnungsburchten.
Het soort Germaan waar we al eeuwen mee worstelen in de niet-blanke wereld middels oorlogen op valse gronden, kolonialisme en andersoortig imperialisme wat uit dit deel van de wereld komt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet zo vervelend doen over de grote leider met zn vrije mening he, anders zetten ze je op de blacklist en wie weet wat daar nog eens van gaat komen. Alleen het stemmen op forum voor Baudet geeft vrijheid en geen knechtschap.
Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van het vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.quote:
Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent?quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doe dat nou even, ervaar die vrijheid van je vrije woord en het aangeven van anderen die dit ook willen toepassen.
Democratie is als een rit met de tram, zodra je op je eindbestemming bent stap je uit.
Er zijn miljoenen oplossingen en jij ziet moord als antwoord. Ik heb geen woorden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat zou je zelf graag willen dat we met die kapers doen?
Gratis huis, eten, en uitkering?
Wordt een gezellige boel als half Afrika en Azië er achter komt dat het kapen van schepen door Europa wordt beloond.
ken je plaats anders ben je de eerste die er straks uitvliegt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik doe wat ik zelf wil kameraad. Ga iemand anders rond commanderen of vervelen, wie denk je dat je bent?
Dat is totalitair, en daar heeft links ook een handje van.quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:55 schreef john2406 het volgende:
Iedereen heeft iets rechts in zich toch, zelfs als men ziet wat men deze toewenst, als dat niet rechts is, zo rechts als dat het maar zijn kan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |