abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 19:57:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185772279
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185772322
Heel goed wat Baudet hier zegt. Op de vraag of ze groot genoeg zijn. De politiek zijn narcisten (mijn woorden), en verder heel ontvankelijk voor populariteit. Wanneer ze merken dat het volk zich tegen hen (het kartel) keert. Zullen zij hun idealen om hun bestaansrecht te verzekeren, bijstellen Dit zag je al met die Kloothof. Beetje doen alsof het klimaatakkoord opeens niet zo hoefde voor hem.
pi_185772323
D E R T I E N Z E T E L S
pi_185772340
Ik vind extreem-rechts in NL ook wel rare proporties aannemen.

Hiddema heeft altijd 'de Zwarte Weduwe' verdedigd, maar ziet dat puur zakelijk.

Klaver heeft als eens gezegd overal heen te vliegen omdat 'hij toch betaald'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_185772381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Toon het maar aan. Graag zelfs.
Baudet had op 14 oktober een etentje met Jared Taylor. Een Amerikaan die openlijk pleit voor raszuiverheid voor het blanke ras, omdat het superieur is aan andere rassen.

Openlijk contact met extreem-rechts aangetoond. Graag gedaan zelfs.

En nu jij met Klaver en eenzelfde figuur van de extreem-linkse tak.
Dit, dus.
pi_185772395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:41 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Och, hij voert gesprekken met activisten en is vooral bekend van z'n 'Nederland verdient vluchtelingen'. Ik neem Jesse Klager graag op de hak, net als Baudet. In mijn ogen zijn ze beide te dom om te poepen en verdienen ze veel te veel voor wat ze doen.

Maarja, je word toch wel genaaid, linksom of rechtsom.
Als je met de 'verkeerde' mensen praat dan ben je zelf ook meteen 'verkeerd'.
Als je een roman schrijft waarin staat dat vrouwen overmand willen worden dan ben je een vrouwenhater.

Niets anders dan ranzige demonisering.
pi_185772433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Als je met de 'verkeerde' mensen praat dan ben je zelf ook meteen 'verkeerd'.
Als je een roman schrijft waarin staat dat vrouwen overmand willen worden dan ben je een vrouwenhater.

Niets anders dan ranzige demonisering.
Leuk staaltje cherrypicken, maar Baudet had nog een aantal uitspraken gedaan die niet per se als vrouwvriendelijk kunnen worden gezien.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 20:05:39 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185772468
Heeft iemand een samenvatting van wat de buitenlandse pers over deze geweldige overwinning schrijft?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185772471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk staaltje cherrypicken, maar Baudet had nog een aantal uitspraken gedaan die niet per se als vrouwvriendelijk kunnen worden gezien.
Hij heeft die vieze vrouwen die hij haat allemaal buitenspel gezet door een vrouw ten huwelijk te vragen. Hoe durft die hufter ook :r
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:06:07 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185772480
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:05 schreef Nikonlover het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van wat de buitenlandse pers over deze geweldige overwinning schrijft?
NRC.
pi_185772487
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hij heeft die vieze vrouwen die hij haat allemaal buitenspel gezet door een vrouw ten huwelijk te vragen. Hoe durft die hufter ook :r
:')

Denk even een minuutje na. Wellicht dat je dan begrijpt hoe dom deze opmerking is.
pi_185772516
Is Baudet alleen erudiet of zou hij ook hoogbegaafd zijn? Hij is arrogant en excentriek maar ik mag dat partijtje van hem wel.
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:07:40 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185772518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk staaltje cherrypicken, maar Baudet had nog een aantal uitspraken gedaan die niet per se als vrouwvriendelijk kunnen worden gezien.
Thierry werd bekend doordat ie de verkrachtingstactieken van een Australiër positief wilde bespreken bij DWDD toch...
pi_185772540
Al die sneeuwvlokjes die me unfrienden op Facebook en unfollowen op Instagram nadat ik iets over FvD plaats is ook genieten.
pi_185772553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Thierry werd bekend doordat ie de verkrachtingstactieken van een Australiër positief wilde bespreken bij DWDD toch...
Onder andere door dat gedoe met Julien Blanc inderdaad.

Mooi hoe dat weer gereduceerd wordt tot iets stompzinnigs om daarna te roepen dat-ie wordt gedemoniseerd.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 20:09:27 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185772557
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:06 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

NRC.
Dankjewel :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185772564
Het is toch meer dan duidelijk allemaal. Het feit dat Baudet aan het winnen is, maakt in feiten geen verschil.

De coalitie blijft links, want ze moeten zich ook houden aan de klimaatplannen. Verder blijft immigratie ook een heikel punt.
pi_185772577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:08 schreef Moustachio het volgende:
Al die sneeuwvlokjes die me unfrienden op Facebook en unfollowen op Instagram nadat ik iets over FvD plaats is ook genieten.
Wat.... serieus? _O-
pi_185772587
Het is toch wel een ding zelfs onder yuppen. De mysterie van wat de vrouw an sich eigenlijk wilt. Dit houdt ook de wat welvarendere en gemiddeld tot bovengemiddelde mannen toch wel bezig blijkbaar. Daarom kwam het tot uiting via Baudet. Er wordt over gesproken. Overal wel en niet alleen onder zogenaamd rechtse kringen vemroed ik.
Dus dit zegt wel wat.
pi_185772606
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder andere door dat gedoe met Julien Blanc inderdaad.

Mooi hoe dat weer gereduceerd wordt tot iets stompzinnigs om daarna te roepen dat-ie wordt gedemoniseerd.
En zo kan je het weer omdraaien.

De gewone burger wordt genaaid links en rechts.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_185772629
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:06 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

NRC.
Ik las NPC. Daar kun je het ook wel mee samenvatten vermoed ik. Niets gelezen van wat Fox CNN ed van mening zijn.
pi_185772639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En zo kan je het weer omdraaien.

De gewone burger wordt genaaid links en rechts.
Heb je nou een voorbeeld van klaver met extreem-links?
Dit, dus.
pi_185772647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat.... serieus? _O-
Hard genoten van alle posts vanmorgen van mensen die het niet konden geloven dat deze "racistische fascistische partij" had gewonnen. Nederland had een nieuw dieptepunt bereikt volgens de sneeuwvlokjes.
pi_185772743
Prima stukje net op de NOS. Die leider van Zuid-Holland deed het ook prima voor de camera.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_185772757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:13 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Hard genoten van alle posts vanmorgen van mensen die het niet konden geloven dat deze "racistische fascistische partij" had gewonnen. Nederland had een nieuw dieptepunt bereikt volgens de sneeuwvlokjes.
je hebt je dus even lopen aftrekken over wat linkse comments.
pi_185772773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Is Baudet alleen erudiet of zou hij ook hoogbegaafd zijn? Hij is arrogant en excentriek maar ik mag dat partijtje van hem wel.
Denk ook hoogbegaafd. De lijn tussen dat en gek is trouwens vrij dun :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:19:48 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185772795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:12 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik las NPC. Daar kun je het ook wel mee samenvatten vermoed ik. Niets gelezen van wat Fox CNN ed van mening zijn.
Misschien hebben die wel geen mening over een provinciale verkiezing in een klein landje aan de andere kant van de oceaan?
pi_185772798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Heb je nou een voorbeeld van klaver met extreem-links?

Klaver is verder een Josti die veel met beeldspraak doet. Mooie voorstellingen schetst over verbondenheid en schoner millieu. Hij klopt hiteindelijk alleen geld uit je zakken. En wat het volk wilt heeft hij verder schijt aan.
pi_185772834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je hebt je dus even lopen aftrekken over wat linkse comments.
Kreeg er wel een hard plassertje van ja. Heerlijk hoe dun het daar nu door de broek loopt.
pi_185772849
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:19 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Misschien hebben die wel geen mening over een provinciale verkiezing in een klein landje aan de andere kant van de oceaan?
Maakt mij verder niet uit hoe het buitenland de NL politiek named framed shamed voor en na deze PS19. Rutte is pas een fascist. Die meneer drukt alles door wat de VS en EU-Brussel willen. Praat alles recht wat krom is. Daar hoor ik de linksmenschen nooit over.
pi_185772959
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:19 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]


Klaver is verder een Josti die veel met beeldspraak doet. Mooie voorstellingen schetst over verbondenheid en schoner millieu. Hij klopt hiteindelijk alleen geld uit je zakken. En wat het volk wilt heeft hij verder schijt aan.
De openlijke ontmoeting is dit?
Dit, dus.
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:28:56 #32
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185773008
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Maakt mij verder niet uit hoe het buitenland de NL politiek named framed shamed voor en na deze PS19. Rutte is pas een fascist. Die meneer drukt alles door wat de VS en EU-Brussel willen. Praat alles recht wat krom is. Daar hoor ik de linksmenschen nooit over.
Ah, oké.
pi_185773044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:13 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Hard genoten van alle posts vanmorgen van mensen die het niet konden geloven dat deze "racistische fascistische partij" had gewonnen. Nederland had een nieuw dieptepunt bereikt volgens de sneeuwvlokjes.
2016 all over again.
pi_185773267
Die mensen die roepen dat FVD een of andere nazipartij is leven gewoon in een bubbel. Als je alleen maar omgaat met mensen die precies dezelfde mening hebben als jezelf, dan zal je nooit zaken vanuit een ander perspectief kunnen leren bekijken. De mensen die op sociale media dat soort reacties plaatsen willen gewoon aan de buitenwereld laten zien dat ze hoog zijn verheven boven het zogenaamde domme klootjesvolk dat op FVD stemt.
pi_185773322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:37 schreef Damn_Daniel het volgende:
Die mensen die roepen dat FVD een of andere nazipartij is leven gewoon in een bubbel. Als je alleen maar omgaat met mensen die precies dezelfde mening hebben als jezelf, dan zal je nooit zaken vanuit een ander perspectief kunnen leren bekijken. De mensen die op sociale media dat soort reacties plaatsen willen gewoon aan de buitenwereld laten zien dat ze hoog zijn verheven boven het zogenaamde domme klootjesvolk dat op FVD stemt.
Nu zou het mooi zijn als je deze mensen de waarheid kunt laten inzien en zo kunt mobiliseren. Want ze zijn al idealistisch ingesteld. Ze willen ook het goede. Zij werden alleen misleid.
pi_185773359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:37 schreef Damn_Daniel het volgende:
Die mensen die roepen dat FVD een of andere nazipartij is leven gewoon in een bubbel. Als je alleen maar omgaat met mensen die precies dezelfde mening hebben als jezelf, dan zal je nooit zaken vanuit een ander perspectief kunnen leren bekijken. De mensen die op sociale media dat soort reacties plaatsen willen gewoon aan de buitenwereld laten zien dat ze hoog zijn verheven boven het zogenaamde domme klootjesvolk dat op FVD stemt.
Ja, want over een boreaal Europa reppen, uitgebreid dat soort figuren ontmoeten en er mee lunchen zijn geen tekenen dat je toch wel erg tegen dat gedachtegoed aanschurkt. Het zijn de linksen die in een bubbel zitten, jawel.

:')
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 20:41:18 #37
236264 crew  capricia
pi_185773361
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Maakt mij verder niet uit hoe het buitenland de NL politiek named framed shamed voor en na deze PS19. Rutte is pas een fascist. Die meneer drukt alles door wat de VS en EU-Brussel willen. Praat alles recht wat krom is. Daar hoor ik de linksmenschen nooit over.
Logisch ook. Helder.
Definitely not CIA
pi_185773849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want over een boreaal Europa reppen, uitgebreid dat soort figuren ontmoeten en er mee lunchen zijn geen tekenen dat je toch wel erg tegen dat gedachtegoed aanschurkt. Het zijn de linksen die in een bubbel zitten, jawel.

:')
Ik weet niet wat Boreaaal betekent. Iets met cijfers wellicht. Verder vind ik de linkse partijen niet bepaald links. Zij verpakken rechts fascistisch beleid en propaganda (Oekraine moet erbij, Assad is slecht) met een linkse praatje.
pi_185773877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:54 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Boreaaal betekent. Iets met cijfers wellicht.
:')

Zoek het even op.
pi_185773886
Complottheorieën kunnen in een ander subforum.

[ Bericht 40% gewijzigd door capricia op 21-03-2019 21:00:23 ]
pi_185773990
quote:
Ja, maar Baudet is niet extreem-rechts omdat hij naar een blanke samenleving verlangt hoor.

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 21-03-2019 21:12:23 ]
pi_185774017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want over een boreaal Europa reppen, uitgebreid dat soort figuren ontmoeten en er mee lunchen zijn geen tekenen dat je toch wel erg tegen dat gedachtegoed aanschurkt. Het zijn de linksen die in een bubbel zitten, jawel.

:')
Baudet heeft zelf Indische roots man :') En een hoop FvD'ers zijn mensen met een kleurtje. Je ziet wat je wilt zien.
pi_185774038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:00 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Baudet heeft zelf Indische roots man :') En een hoop FvD'ers zijn mensen met een kleurtje.
Dat zegt verder niets natuurlijk. Is van hetzelfde niveau als "hij is geen vrouwenhater want hij is met een vrouw getrouwd". Of de "maar Yernaz is actief in zijn partij".
pi_185774375
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zegt verder niets natuurlijk. Is van hetzelfde niveau als "hij is geen vrouwenhater want hij is met een vrouw getrouwd". Of de "maar Yernaz is actief in zijn partij".
Zelfs al is het zo wat dan nog. Dat je hoopt dat blanken een meerderheid blijven in Europa is gewoon een gezonde gedachtegang.
pi_185774541
Beetje jammer dat ze bij programma's op de NPO nu wel op een fatsoenlijke manier over FvD kunnen praten. Er werd vanavond bij DWDD gewoon normaal over de partij gesproken/gediscussieerd. Tijdens het journaal was er ook een prima item over FvD.

Dat was twee dagen geleden een heel stuk anders. Die partij is echt niet veranderd in twee dagen :'). Ik ben benieuwd hoe Jinek het vanavond gaat doen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_185774548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:10 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Zelfs al is het zo wat dan nog. Dat je hoopt dat blanken een meerderheid blijven in Europa is gewoon een gezonde gedachtegang.
Ja, wat is er mis mee om naar een blanke samenleving te verlangen als politicus terwijl een relatief groot deel al bestaat uit niet-blanken. Lekker signaal ook naar al die mensen. "We hebben je hier liever niet maar we tolereren je zolang het moet."

En z'n familie mag dan blijven, ofzo? Zo hey!
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 21:21:12 #47
236264 crew  capricia
pi_185774713
@Nattekat

nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 19:11:10 Paul Scheffer wordt geen informateur van Noord-Holland voor FvD, zoals Thierry Baudet schreef. "Daar klopt niets van", zegt Scheffer tegen NRC. https://t.co/uiVgBn25yh reageer retweet
Denk dat Thierry iets te snel wilde.
Definitely not CIA
pi_185774809
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wat is er mis mee om naar een blanke samenleving te verlangen als politicus terwijl een relatief groot deel al bestaat uit niet-blanken. Lekker signaal ook naar al die mensen. "We hebben je hier liever niet maar we tolereren je zolang het moet."

En z'n familie mag dan blijven, ofzo? Zo hey!
Wat wil jij dan? Het lijkt me niet echt bevordelijk als in de toekomst blanken een minderheid zijn in hun eigen land of zelfs compleet verdwijnen. Wees blij dat er partijen zijn die het willen stoppen.
pi_185775088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:23 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wat wil jij dan? Het lijkt me niet echt bevordelijk als in de toekomst blanken een minderheid zijn in hun eigen land of zelfs compleet verdwijnen. Wees blij dat er partijen zijn die het willen stoppen.
Dat zal wel loslopen hè? 77% in Nederland heeft geen migratieachtergrond. 10% heeft een westerse migratieachtergrond dus in jouw redenatie is 87% binnen Nederland sowieso "blank".
pi_185775094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:23 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wat wil jij dan? Het lijkt me niet echt bevordelijk als in de toekomst blanken een minderheid zijn in hun eigen land of zelfs compleet verdwijnen. Wees blij dat er partijen zijn die het willen stoppen.
Dit inderdaad, over 2 generaties is meer dan de helft vd inwoners allochtoon. Dat moet je gewoon niet willen.
pi_185775145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:33 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dit inderdaad, over 2 generaties is meer dan de helft vd inwoners allochtoon. Dat moet je gewoon niet willen.
Daar moet je je niet mee bemoeien.
Dit, dus.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:35:53 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185775153
Vanochtend in de trein hoorde ik drie meiden van rond de 19 die nogal FvD-fan waren zich onderling afvragen hoe Baudet allochtonen het land uit ging zetten nu hij de verkiezingen had gewonnen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185775177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Daar moet je je niet mee bemoeien.
Te snel op enter gedrukt of praat je altijd zo cryptisch?
pi_185775178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:33 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dit inderdaad, over 2 generaties is meer dan de helft vd inwoners allochtoon. Dat moet je gewoon niet willen.
Dit slaat nergens op. Als je die redenatie wil volgen kan je net zo goed uitgaan dat maar 2% van de bevolking eckte Nederlanders zijn.

https://vijfeeuwenmigratie.nl/
pi_185775254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:33 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dit inderdaad, over 2 generaties is meer dan de helft vd inwoners allochtoon. Dat moet je gewoon niet willen.
Je weet dat het er nu net 2 miljoen zijn, met een niet westerse achtergrond? Van 2 naar 10 (dan zitten we rond de 20 miljoen), dat is nogal een stap... daar moet je flink je best voor doen om dat te halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:42:56 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185775278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat het er nu net 2 miljoen zijn, met een niet westerse achtergrond? Van 2 naar 10 (dan zitten we rond de 20 miljoen), dat is nogal een stap... daar moet je flink je best voor doen om dat te halen.
Bovendien verdwijnen de originele roots en cultuur steeds meer naarmate er meer generaties overheen gaan.

Blijft over gemekker over huidskleur.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185775396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat het er nu net 2 miljoen zijn, met een niet westerse achtergrond? Van 2 naar 10 (dan zitten we rond de 20 miljoen), dat is nogal een stap... daar moet je flink je best voor doen om dat te halen.
Hoe kom je bij 2 miljoen?
pi_185775648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Als je die redenatie wil volgen kan je net zo goed uitgaan dat maar 2% van de bevolking eckte Nederlanders zijn.

https://vijfeeuwenmigratie.nl/
Blond haar en blauwe ogen komen zeker allemaal uit Afrika en Azië? Duizenden jaren evolutie man. Dat mensen zich vrij bewogen in Europa maakt het nog steeds ons thuisland en thuiscontinent. Wij hebben hier over die periode een eigen cultuur ontwikkeld. Bepaalde normen en waarden enzovoort. Wat een linkse rommel die site van je zeg.
pi_185775797
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Blond haar en blauwe ogen komen zeker allemaal uit Afrika en Azië? Duizenden jaren evolutie man. Dat mensen zich vrij bewogen in Europa maakt het nog steeds ons thuisland en thuiscontinent. Wij hebben hier over die periode een eigen cultuur ontwikkeld. Bepaalde normen en waarden enzovoort. Wat een linkse rommel die site van je zeg.
Waar heb je het nou eigenlijk over? In Zuid-Europa is blond haar en blauwe ogen sowieso niet dominant, of behoren die ineens niet meer tot Europa?
pi_185775821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:23 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wat wil jij dan? Het lijkt me niet echt bevordelijk als in de toekomst blanken een minderheid zijn in hun eigen land of zelfs compleet verdwijnen.
Dat zijn angstbeelden die nergens op slaan.
pi_185775835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:36 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Te snel op enter gedrukt of praat je altijd zo cryptisch?
Niks cryptisch aan. Jij hebt niets te zeggen over of mensen zich wensen voort te planten met een allochtoon.
Dit, dus.
pi_185775848
https://opendata.cbs.nl/s(...)96ned/table?dl=107C4

Ruim 3.8 miljoen inwoners met migratie-achtergrond en het gaat maar door. Ik vind dat echt bizar en onwenselijk veel. Helemaal als je hier de criminaliteitscijfers nog even naast legt.
pi_185775854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Waar heb je het nou eigenlijk over? In Zuid-Europa is blond haar en blauwe ogen sowieso niet dominant, of behoren die ineens niet meer tot Europa?
Zuid-Europeanen hebben Afrikaans bloed. Gaat mij meer om Noord-Europa. De Germaanse volkstammen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:05:44 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185775918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn angstbeelden die nergens op slaan.
Als dat blanke ras waar hij zich zo mee identificeert allemaal zulke haatdragende bangeschijterds zijn, dan hoop ik eigenlijk stiekem dat zijn angstwanen uitkomen :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185775922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:03 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Zuid-Europeanen hebben Afrikaans bloed. Gaat mij meer om Noord-Europa. De Germaanse volksstammen.
Ah zo, de Germanen. Het Arisch ras zeg maar?
pi_185775937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Niks cryptisch aan. Jij hebt niets te zeggen over of mensen zich wensen voort te planten met een allochtoon.
Wat is nou je punt of is die er gewoon niet?
pi_185775983
Ik weet alleen niet wat deze discussie met FvD te maken heeft.
Of is FvD voor rassenzuivering? Gaat FvD allochtonen uitzetten?

Nope.
pi_185775987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Wat is nou je punt of is die er gewoon niet?
Die is er wel. Jij gaat er toch niet over wie met wie wil neuken?
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:08:37 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik weet alleen niet wat deze discussie met FvD te maken heeft.
Of is FvD voor rassenzuivering? Gaat FvD allochtonen uitzetten?

Nope.
Ze vissen alleen graag in die vijver voor stemmen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:03 schreef GS-Raw het volgende:
https://opendata.cbs.nl/s(...)96ned/table?dl=107C4

Ruim 3.8 miljoen inwoners met migratie-achtergrond en het gaat maar door. Ik vind dat echt bizar en onwenselijk veel. Helemaal als je hier de criminaliteitscijfers nog even naast legt.
Waarvan 1,7 miljoen westers, toch wel een detail.
pi_185776018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik weet alleen niet wat deze discussie met FvD te maken heeft.
Of is FvD voor rassenzuivering? Gaat FvD allochtonen uitzetten?

Nope.
Naja, er wordt nogal met heimwee gesproken over een boreaal Europa in zijn speech. Dat raakt het nogal lijkt mij.
pi_185776033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Wat is nou je punt of is die er gewoon niet?
quote:
0s.gif

Wat is nou je punt of is die er gewoon niet?
"Dat moet je niet willen." Als ik me wil voortplanten met een allochtoon waar ik mee ben heb jij daar niks over te zeggen. Het is niet echt een super moeilijk punt, eigenlijk.
Dit, dus.
pi_185776044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Die is er wel. Jij gaat er toch niet over wie met wie wil neuken?
Dat lijkt mij inderdaad verdomd lastig in de hand te houden...
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:11:16 #74
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185776091
Vanmiddag werden de uitspraken over een Boreaal Europa in dit topic nog vooral geduid als pogingen tot lekker 'trollen' of 'triggeren'. Blij toch nog wat goede verstaanders te hebben gevonden.
pi_185776111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn angstbeelden die nergens op slaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah zo, de Germanen. Het Arisch ras zeg maar?
Is het zo erg dat ik wil dat mijn kinderen en kleinkinderen op hun voorouders lijken? Daarmee zeg ik niet dat ik geen respect heb voor andere rassen en culturen. Diversiteit is JUIST verschillende rassen en culturen. Niet een grote mengelmoes van koffiebruin. Als je echt over diversiteit praat wil je dat elke cultuur en land floreert en het beste uit zichzelf haalt. Blanken zijn niet beter dan welk ras dan ook. Elk ras is gelijk en dat maakt diversiteit juist mooi.

Een hoop Afrikaanse en Aziatische landen doen precies hetzelfde. Hun eigen cultuur en identiteit behouden. Maar Europa is voor iedereen ofzo? :')
pi_185776120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef Nibb-it het volgende:
Vanmiddag werden de uitspraken over een Boreaal Europa in dit topic nog vooral geduid als pogingen tot lekker 'trollen' of 'triggeren'. Blij toch nog wat goede verstaanders te hebben gevonden.
Voor iemand die zo tegen de EU is, gebruikt hij Europa wel vaak als het hem uitkomt :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:12:23 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef Nibb-it het volgende:
Vanmiddag werden de uitspraken over een Boreaal Europa in dit topic nog vooral geduid als pogingen tot lekker 'trollen' of 'triggeren'. Blij toch nog wat goede verstaanders te hebben gevonden.
Ondertussen stemt een groot deel van allochtonenhatend Nederland wel op de FvD.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:14:32 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185776208
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Als je die redenatie wil volgen kan je net zo goed uitgaan dat maar 2% van de bevolking eckte Nederlanders zijn.

https://vijfeeuwenmigratie.nl/
Aangezien het aantal voorouders met elke generatie verdubbelt is de kans inderdaad groot dat de meeste Nederlanders in hun wijdvertakte stamboom minstens één Duitser, Belg of Fransman zullen aantreffen, maar dat is toch niet echt te vergelijken met de grootschalige immigratie uit andere werelddelen waar we de laatste 50 jaar mee te maken hebben.
pi_185776338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Is het zo erg dat ik wil dat mijn kinderen en kleinkinderen op hun voorouders lijken? Daarmee zeg ik niet dat ik geen respect heb voor andere rassen en culturen. Diversiteit is JUIST verschillende rassen en culturen. Niet een grote mengelmoes van koffiebruin. Als je echt over diversiteit praat wil je dat elke cultuur en land floreert en het beste uit zichzelf haalt. Blanken zijn niet beter dan welk ras dan ook. Elk ras is gelijk en dat maakt diversiteit juist mooi.

Een hoop Afrikaanse en Aziatische landen doen precies hetzelfde. Hun eigen cultuur en identiteit behouden. Maar Europa is voor iedereen ofzo? :')
Welnee, jij kan ook gewoon verhuizen naar andere continenten. Niemand wordt toch verplicht zich voort te planten met een ander kleurtje? Misschien valt jouw zoon later wel Surinaamse meisjes, is dat dan een probleem?
pi_185776390
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]


[..]

"Dat moet je niet willen." Als ik me wil voortplanten met een allochtoon waar ik mee ben heb jij daar niks over te zeggen. Het is niet echt een super moeilijk punt, eigenlijk.
Volgens mij is voortplanten wat anders dan importeren maar wellicht heb ik het bij het verkeerde eind.
pi_185776395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Welnee, jij kan ook gewoon verhuizen naar andere continenten. Niemand wordt toch verplicht zich voort te planten met een ander kleurtje? Misschien valt jouw zoon later wel Surinaamse meisjes, is dat dan een probleem?
Of op een Surinaamse jongen, maar dan komen er weer geen nakomelingen.
pi_185776421
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef Nibb-it het volgende:
Vanmiddag werden de uitspraken over een Boreaal Europa in dit topic nog vooral geduid als pogingen tot lekker 'trollen' of 'triggeren'. Blij toch nog wat goede verstaanders te hebben gevonden.
Hoho ik hoor Baudet net zijn keutel intrekken op nieuwsuur. Het heeft te maken met het noorderlicht.
Aurora borealis, the icy sky at night. Zoals Neil Young zo mooi zingt.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:23:31 #83
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185776451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoho ik hoor Baudet net zijn keutel intrekken op nieuwsuur. Het heeft te maken met het noorderlicht.
Aurora borealis, the icy sky at night. Zoals Neil Young zo mooi zingt.
Ja, dag.
pi_185776484
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:23 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, dag.
Niemand gelooft dat toch, haha.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:24:54 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoho ik hoor Baudet net zijn keutel intrekken op nieuwsuur. Het heeft te maken met het noorderlicht.
Aurora borealis, the icy sky at night. Zoals Neil Young zo mooi zingt.
Lekker blazen op dat hondenfluitje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ondertussen stemt een groot deel van allochtonenhatend Nederland wel op de FvD.
Ik ben alvast een allochtoon, en stemde tweemaal op de FvD.
pi_185776517
Hoe is het eigenlijk geen kiezersbedrog als Thierry en Theo op 2 provinciale lijsten staan... :')
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:25:57 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik ben alvast een allochtoon, en stemde tweemaal op de FvD.
Was je liever blank geweest? :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik ben alvast een allochtoon, en stemde tweemaal op de FvD.
Zelfhaat. Meestal wordt links daarvan beticht.
pi_185776560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Welnee, jij kan ook gewoon verhuizen naar andere continenten. Niemand wordt toch verplicht zich voort te planten met een ander kleurtje? Misschien valt jouw zoon later wel Surinaamse meisjes, is dat dan een probleem?
Geleidelijk gebeuren die dingen. Als het een klein percentage blijft is dat geen ramp en blijft onze identiteit en onze cultuur intact. Maar wat er nu aan de hand is is niet natuurlijk meer. Boten vol Afrikaanse kerels die hierheen komen is geen natuurlijke migratie. Dat is te veel in een keer waardoor we alles wat Europa uniek maakt in een generatie verliezen. We kunnen niet hele continenten hierheen importeren en verwachten dat we hetzelfde gezellige land blijven.
pi_185776564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoho ik hoor Baudet net zijn keutel intrekken op nieuwsuur. Het heeft te maken met het noorderlicht.
Aurora borealis, the icy sky at night. Zoals Neil Young zo mooi zingt.
Proest.
pi_185776593
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:26 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Geleidelijk gebeuren die dingen. Als het een klein percentage blijft is dat geen ramp en blijft onze identiteit en onze cultuur intact. Maar wat er nu aan de hand is is niet natuurlijk meer. Boten vol Afrikaanse kerels die hierheen komen. Dat is te veel in een keer waardoor we alles wat Europa uniek maakt in een een generatie verliezen. We kunnen niet hele continenten hierheen importeren en verwachten dat we hetzelfde gezellige land blijven.
Er zitten natuurlijk nogal wat meters tussen vinden dat de immigratie wel wat minder kan en verlangen naar een blanke heilstaat.
pi_185776617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Welnee, jij kan ook gewoon verhuizen naar andere continenten. Niemand wordt toch verplicht zich voort te planten met een ander kleurtje? Misschien valt jouw zoon later wel Surinaamse meisjes, is dat dan een probleem?
Voornamelijk zwarten en mensen uit het Midden-Oosten. Daar wordt zeg maar reklame voor gemaakt. Dat valt mij al tientallen jaren op. Voor Chineze mannen doen de NPO en media dit niet. Selectieve multi-culturele samenleving?
pi_185776634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:49 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 2 miljoen?
Officiële statistiek van het CBS, een andere bron bestaat niet.

https://opendata.cbs.nl/s(...)96ned/table?dl=107C4
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185776659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten natuurlijk nogal wat meters tussen vinden dat de immigratie wel wat minder kan en verlangen naar een blanke heilstaat.
Volgens mij roept ook niemand dat laatste. En terecht....
pi_185776677
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:29 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Volgens mij roept ook niemand dat laatste. En terecht....
Baudet dus wel.
pi_185776710
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:26 schreef Tem het volgende:

[..]

Zelfhaat. Meestal wordt links daarvan beticht.
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Was je liever blank geweest? :{
Ik kan niet tegen fascisten zoals Rutte, is dat ook valide?
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:31:24 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185776714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoho ik hoor Baudet net zijn keutel intrekken op nieuwsuur. Het heeft te maken met het noorderlicht.
Aurora borealis, the icy sky at night. Zoals Neil Young zo mooi zingt.
Ik zou het ook opvatten als een semi-intellectueel synoniem voor "noordelijk", naar de noordenwind (Boreas) en de bijbehorende klimaatzone (boreaal).

Misschien moet ik eerst zijn toespraak maar eens beluisteren. :P
pi_185776716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten natuurlijk nogal wat meters tussen vinden dat de immigratie wel wat minder kan en verlangen naar een blanke heilstaat.
Ik zeg niet dat ik een blanke heilstaat wil. Ik wil dat Nederland Nederlands blijft. Blijkbaar is dat lastig te begrijpen. En daar hoort bij dat blanke Europeanen de meerderheid blijven anders verliezen we onze identiteit.
pi_185776746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:31 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik een blanke heilstaat wil. Ik wil dat Nederland Nederlands blijft. Blijkbaar is dat lastig te begrijpen. En daar hoort bij dat blanke Europeanen de meerderheid blijven anders verliezen we onze identiteit.
Voorlopig zitten we dus prima met 2 miljoen tegen 15 miljoen. Maak je daar dus maar niet druk over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185776755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet dus wel.
Heeft Baudet welleens letterlijk blanke heilstaat gezegd. Of maak jij dat ervan.
pi_185776757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet dus wel.
Zal ik wel gemist hebben dan... Even voor de goede orde; ik ben geen FVD aanhanger maar ik kan mij wel erg goed vinden in de zorgen rondom immigratie.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:32:47 #103
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185776764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zou het ook opvatten als een semi-intellectueel synoniem voor "noordelijk", naar de noordenwind (Boreas) en de bijbehorende klimaatzone (boreaal).

Misschien moet ik eerst zijn toespraak maar eens beluisteren. :P
POL / [Algemeen verkiezingsdagtopic][Nederland kiest NPO 1] #25 What's nexit
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:32:51 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776766
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:26 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Geleidelijk gebeuren die dingen. Als het een klein percentage blijft is dat geen ramp en blijft onze identiteit en onze cultuur intact. Maar wat er nu aan de hand is is niet natuurlijk meer. Boten vol Afrikaanse kerels die hierheen komen is geen natuurlijke migratie. Dat is te veel in een keer waardoor we alles wat Europa uniek maakt in een generatie verliezen. We kunnen niet hele continenten hierheen importeren en verwachten dat we hetzelfde gezellige land blijven.
Ondertussen doen de gezamenlijke Europese landen ontzettend veel om die migratie in te dammen.. Daar gaat onze lavendelsnuiver weinig aan toevoegen hoor.

En je kunt het overigens prima gezellig houden zonder hetzelfde te blijven.

Er blijft namelijk maar één ding hetzelfde en dat is dat alles steeds verandert.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:31 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik een blanke heilstaat wil. Ik wil dat Nederland Nederlands blijft. Blijkbaar is dat lastig te begrijpen. En daar hoort bij dat blanke Europeanen de meerderheid blijven anders verliezen we onze identiteit.
Dat blijft het de komende de decennia dan ook. Alleen Baudet wil iets anders.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:33:54 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776799
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]


[..]

Ik kan niet tegen fascisten zoals Rutte, is dat ook valide?
Ik zie niet wat er fascistisch is aan de beste premier van de afgelopen decennia?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:32 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Heeft Baudet welleens letterlijk blanke heilstaat gezegd. Of maak jij dat ervan.
Een boreaal Europa houdt precies dat in.
pi_185776827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik zie niet wat er fascistisch is aan de beste premier van de afgelopen decennia?
Ik vind Rutte ook verschrikkelijk maar geen fascist.
pi_185776846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ondertussen doen de gezamenlijke Europese landen ontzettend veel om die migratie in te dammen.. Daar gaat onze lavendelsnuiver weinig aan toevoegen hoor.

En je kunt het overigens prima gezellig houden zonder hetzelfde te blijven.

Er blijft namelijk maar één ding hetzelfde en dat is dat alles steeds verandert.
Nou gezellig man al die moskeeën overal en dat Arabisch dat weigert te integreren :') Daar is Nederland echt mee op vooruit gegaan.
pi_185776871
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:28 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Voornamelijk zwarten en mensen uit het Midden-Oosten. Daar wordt zeg maar reklame voor gemaakt. Dat valt mij al tientallen jaren op. Voor Chineze mannen doen de NPO en media dit niet. Selectieve multi-culturele samenleving?
Zat blanke mannen die op Aziatische vrouwen vallen volgens mij.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:36:00 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik vind Rutte ook verschrikkelijk maar geen fascist.
Vond je Balkenende beter? :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ondertussen doen de gezamenlijke Europese landen ontzettend veel om die migratie in te dammen.. Daar gaat onze lavendelsnuiver weinig aan toevoegen hoor.

En je kunt het overigens prima gezellig houden zonder hetzelfde te blijven.

Er blijft namelijk maar één ding hetzelfde en dat is dat alles steeds verandert.
Wat dan dat heb ik gemist. Ze hebben eerst die hele migratie geaccommodeerd. Nu voor de buhne doen ze alsof ze het willen inperken. Deze zelfde strategie gebruiken ze omtrent alles eigenlijk. Griekenland bijvoorbeeld. Het klimaatakkoord,
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:36:38 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:35 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Nou gezellig man al die moskeeën overal en dat Arabisch dat weigert te integreren :') Daar is Nederland echt mee op vooruit gegaan.
Ik heb daar echt 0,0 last van.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb daar echt 0,0 last van.
Dus die 3 wilekeurige doden eergister in Utrecht door een Allahackbar schreeuwende geweertmans is maar een anecdote ofzo
/linksmodus
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:38:49 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776951
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat dan dat heb ik gemist. Ze hebben eerst die hele migratie geaccommodeerd. Nu voor de buhne doen ze alsof ze het willen inperken. Deze zelfde strategie gebruiken ze omtrent alles eigenlijk. Griekenland bijvoorbeeld. Het klimaatakkoord,
Overal worden die lui tegenwoordig tegengehouden en gedwarsboomd, we betalen Turkije en Noord-Afrika een flinke berg centen om de boel op slot te houden.

Zie je tegenwoordig nog beelden van stoeten Afrikaanse mannen die door de Balkan trekken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185776971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vond je Balkenende beter? :{
Rutte en de VVD zorgt voor politieke versplintering, leveren slechte bewindvoerders (zeker op justitie), zitten in de zak van het grootkapitaal, wars van visie wat je met het land aan wil behalve dat het gaaf is.

Nee, niet mijn ideale premier. Eerder een manager die de winkel draaiende wil houden.

Beetje off-topic alleen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:40:02 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185776978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dus die 3 wilekeurige doden eergister in Utrecht door een Allahackbar schreeuwende geweertmans is maar een anecdote ofzo
/linksmodus
Gekkies heb je ook onder blankmensen hoor. Herinner je de winkelcentrum-schieter in Alphen aan de Rijn nog?

Maar nogmaals, die moskeeën waar ik op reageerde: mij boeien ze helemaal niks.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185777027
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Overal worden die lui tegenwoordig tegengehouden en gedwarsboomd, we betalen Turkije en Noord-Afrika een flinke berg centen om de boel op slot te houden.

Zie je tegenwoordig nog beelden van stoeten Afrikaanse mannen die door de Balkan trekken?
Oh ja Turkije onze vriend. Ze blackmailen Europa er ook titaal niet mee als ze vinden dat ze te weinig subsidie krijgen van EU-Brussel he.

En nee natuurlijk niet, is ook niet nodig. Die stoeten Afrikaanse mannen die zijn er al. Wat wil je daar nu nog tegen doen. Typisch fascistische strategie. Eerst uit de hand laten lopen, en dan doen alsof je tegen was en water naar de zee willen dragen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:43:50 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185777055
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

...

En nee natuurlijk niet, is ook niet nodig. Die stoeten Afrikaanse mannen die zijn er al. Wat wil je daar nu nog tegen doen. Typisch fascistische strategie. Eerst uit de hand laten lopen, en dan doen alsof je tegen was en water naar de zee willen dragen.
Niet dat ik het met je eens ben, maar wat denk jij dat Baudet zijn FvD daar dan aan gaat veranderen? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185777092
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Zat blanke mannen die op Aziatische vrouwen vallen volgens mij.
Vrouwen hebben ook een luxe-positie waar zij ook vandaan komen met welke etnische achtergrond dan ook. Ze zijn altijd gewild. Hun marktwaarde is altijd hoog.

Je ziet weer niet zat blanke vrouwen op Aziatische mannenvallen volgens mij.
pi_185777101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Vrouwen hebben ook een luxe-positie waar zij ook vandaan komen met welke etnische achtergrond dan ook. Ze zijn altijd gewild. Hun marktwaarde is erg hoog. Je ziet weer niet zat blanke vrouwen op Aziatische mannenvallen volgens mij.
Te kleine penis denk ik.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:47:15 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185777116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Vrouwen hebben ook een luxe-positie waar zij ook vandaan komen met welke etnische achtergrond dan ook. Ze zijn altijd gewild. Hun marktwaarde is altijd hoog.

Je ziet weer niet zat blanke vrouwen op Aziatische mannenvallen volgens mij.
Ja dat is wel tragisch, al die eenzame gefrustreerde Aziatische jongemannen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185777143
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet dat ik het met je eens ben, maar wat denk jij dat Baudet zijn FvD daar dan aan gaat veranderen? :?
Rutte en de rest van het partijenkartel hebben de problemen zo hoog laten oplopen. Wat doe je nu nog tegen deze problemen. Daarom is Rutte ook een behoorlijk grote zak. Als FvD het voor het zeggen krijgt wordt dat wanbeleid gestopt.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:49:53 #125
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_185777160
Al die butthurt allochtonen op social media :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185777169
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dat is wel tragisch, al die eenzame gefrustreerde Aziatische jongemannen.
Ja wat kunnen die nog doen, die sterven eenzaam achter een Playstation?
pi_185777259
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:48 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Rutte en de rest van het partijenkartel hebben de problemen zo hoog laten oplopen. Wat doe je nu nog tegen deze problemen. Daarom is Rutte ook een behoorlijk grote zak. Als FvD het voor het zeggen krijgt wordt dat wanbeleid gestopt.
Door weermannen te ontslaan los je echt geen problemen op.
pi_185777316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Door weermannen te ontslaan los je echt geen problemen op.
Hiddema ziet mogelijkheden om probleemimmigranten vast te zetten en te deporteren naar het land van herkomst. Dat is 1. Baudet wilt bindende referenda invoeren. Dat is 2. Zo zijn er tal van zaken te noemen waardoor ik tweemaal op FvD heb gestemd.
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:58:00 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185777338
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:50 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ja wat kunnen die nog doen, die sterven eenzaam achter een Playstation?
Rijk worden, dan komen de dames vanzelf :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185777384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Rijk worden, dan komen de dames vanzelf :P
Was het maar (zo) makkelijk om rijk te worden. Ik ben helaas veel te laat met mijn 41 jaar.
pi_185777476
Echte rijkdom zit van binnen.
pi_185778054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:57 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hiddema ziet mogelijkheden om probleemimmigranten vast te zetten en te deporteren naar het land van herkomst. Dat is 1. Baudet wilt bindende referenda invoeren. Dat is 2. Zo zijn er tal van zaken te noemen waardoor ik tweemaal op FvD heb gestemd.
Hiddema die de afgelopen 40-45 jaar zijn geld verdiend heeft met criminelen vrij rond proberen te laten lopen ziet nu opeens mogelijkheden om probleemgevallen, mits allochtoon, vast te zetten?
Dat is nog eens een carrièreswitch...
pi_185778151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hiddema die de afgelopen 40-45 jaar zijn geld verdiend heeft met criminelen vrij rond proberen te laten lopen ziet nu opeens mogelijkheden om probleemgevallen, mits allochtoon, vast te zetten?
Dat is nog eens een carrièreswitch...
Nou, dan hebben we Hiddema juist nodig. Rutte heeft ook mensen met bedenkelijke achtergrond gezet op posten waar je ywijvels bij had.
pi_185778190
Wolf in schaapskleren,met ze dure woordjes.
pi_185778196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
Echte rijkdom zit van binnen.
Face > Beight > Status. Maar dat is een andere discussie.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 23:31:30 #136
236264 crew  capricia
pi_185778210
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:30 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Face > Beight > Status. Maar dat is een andere discussie.
Idd. Niet voor hier. :)
Definitely not CIA
pi_185778273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:30 schreef PSVCL het volgende:
Wolf in schaapskleren,met ze dure woordjes.
Ik vind de speeches van Baudet ook wel redelijk tenenkrommend eerlijk gezegd. Lange betogen en gebruikmakend van niet gangbare woorden. Hij freestyled. Maar weetje hij flikt het em toch wel. Je hebt ballen nodig om op een podihm te staan. Om het op te nemen tegen mediagetrainde carrierepolitici. Ik zoek dus altijd naar de samenvatting in zijn betoog. En die hoor ik wel.
pi_185778393
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:33 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik vind de speeches van Baudet ook wel redelijk tenenkrommend eerlijk gezegd. Lange betogen en gebruikmakend van niet gangbare woorden. Hij freestyled. Maar weetje hij flikt het em toch wel. Je hebt ballen nodig om op een podihm te staan. Om het op te nemen tegen mediagetrainde carrierepolitici. Ik zoek dus altijd naar de samenvatting in zijn betoog. En die hoor ik wel.
+1
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 23:47:28 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185778582
FOK! is blijkbaar een FvD forum :')

quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:44 schreef _--_ het volgende:

[..]

Omdat je topics opent die passen bij de wereldbeeld van FvD'ers en aangezien dit forum een loyalist is van Thierry worden ze niet gesloten.

Goedemorgen ook. :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185778712
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet dat ik het met je eens ben, maar wat denk jij dat Baudet zijn FvD daar dan aan gaat veranderen? :?
Weinig, zo ver is de trein al wel door geknald. Maar door op de bank te blijven liggen verander je er sowieso niets aan.
pi_185778733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weinig, zo ver is de trein al wel door geknald. Maar door op de bank te blijven liggen verander je er sowieso niets aan.
Maar door op de vleugel te gaan liggen ook niet.
pi_185778762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
Echte rijkdom zit van binnen.
Deze kan zo op een tegeltje.
pi_185778779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar door op de vleugel te gaan liggen ook niet.
Ja maar ach, het is zijn flair denk ik en het werkt! Kijk hoeveel aandacht hij krijgt. Zijn vleugel en strandfotos zijn een van de beste dingen die hij voor zijn campagne kon doen. Dan vind ik doe het meer! ik wil namelijk die bindende referenda!
pi_185778788
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Deze kan zo op een tegeltje.
En dan kapot op de grond.

En weer een foto van maken. En daar een tegeltje van maken.
pi_185778794
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ja maar ach, het is zijn flair denk ik en het werkt! Kijk hoeveel aandacht hij krijgt. Zijn vleugel en strandfotos zijn een van de beste dingen die hij voor zijn campagne kon doen. Dan vind ik doe het meer! ik wil namelijk die bindende referenda!
Ik vind dat flamboyante wat minder. Maar ach, als het werkt. Waarom ook niet. De degelijkheid van Sybrand is ook niet alles. Degelijk imago dan, want van de stoere praat voor de verkiezingen is bij Sybrand na de verkiezingen weinig over.
pi_185778803
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ja maar ach, het is zijn flair denk ik en het werkt! Kijk hoeveel aandacht hij krijgt. Zijn vleugel en strandfotos zijn een van de beste dingen die hij voor zijn campagne kon doen. Dan vind ik doe het meer! ik wil namelijk die bindende referenda!
Wat heb je aan een simpel ja of nee als de meeste "problemen" er veel te complex voor zijn?
Kijk naar de brexit. Alle brexiteers hebben allang het zinkende schip verlaten en de natie zit nu met de ellende.
pi_185778809
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind dat flamboyante wat minder. Maar ach, als het werkt. Waarom ook niet. De degelijkheid van Sybrand is ook niet alles. Degelijk imago dan, want van de stoere praat voor de verkiezingen is bij Sybrand na de verkiezingen weinig over.
Ik vind Sybrand een gluiperd. Altijd instemmen met wanbeleid. Dan tegen het publiek lopen draaien.
pi_185778865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat heb je aan een simpel ja of nee als de meeste "problemen" er veel te complex voor zijn?
Kijk naar de brexit. Alle brexiteers hebben allang het zinkende schip verlaten en de natie zit nu met de ellende.
Het maakt denk ik niet uit welke kant je als uitgangspositie neemt. Een ingewikkelde uitgangspositie of een simpele ja of nee. Nu heeft de politiek zelf van een ingewikkelde Oekraine-kwestie zelf een JA gemaakt. Dus een simpele uitgangspositie. Want die JA zou er komen. En de ingewikkelde problemen volgen pas later. Dat vind ik wanbeleid.
pi_185778904
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:00 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik vind Sybrand een gluiperd. Altijd instemmen met wanbeleid. Dan tegen het publiek lopen draaien.
Ja. Begin schatte ik hem nog wel in als 'n degelijke CDA-er, maar de Sybrand die het uitlegt voor de verkiezingen is duidelijk 'n andere dan de Sybrand die de zetels op zak heeft.

Ook niet voor niets natuurlijk dat CDA is gedecimeerd. Aantal leden deze eeuw al zo ongeveer gehalveerd en nog 'n kwart van begin jaren '80 vorige eeuw. EP gehalveerd in 20 jaar tijd, EK meer dan 2/3e eraf, TK ook meer dan gehalveerd.

En de gifbeker is nog niet leeg. Partij teert grotendeels op vergrijsde gewoontestemmers uit Limburg, Oost-Brabant, Achterhoek en Noord-Holland.

Dat ligt niet alleen aan Sybrand, maar hij versnelt het proces dat al even gaande is nu wel.
pi_185778910
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:04 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Het maakt denk ik niet uit welke kant je als uitgangspositie neemt. Ingewikkeld, of een simpele ja of nee. Nu heeft de politiek zelf van een ingewikkelde Oekraine-kwestie zelf een JA gemaakt. Dus simpel. Die JA zpu er komen. En de ingewikkelde problemen volgen pas later. Dat vind ik wanbeleid.
"De politiek" heeft er niet om gevraagd om een ingewikkelde kwestie als met de Oekraïne tot een simplistische Ja/Nee te maken. Daar hebben Baudet c.s. om gevraagd. Wanbeleid vind ik er niet de juiste term voor, want met beleid heeft het niets te maken, met misleiding des te meer.
pi_185778950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"De politiek" heeft er niet om gevraagd om een ingewikkelde kwestie als met de Oekraïne tot een simplistische Ja/Nee te maken. Daar hebben Baudet c.s. om gevraagd. Wanbeleid vind ik er niet de juiste term voor, want met beleid heeft het niets te maken, met misleiding des te meer.
De Oekraïne-kwestie is/was helemaal niet ingewikkeld.

Brexit kun je bij een 'nee' nog veel kanten op, zoals nu blijkt. Oekraïne zou een 'nee' moeten betekenen dat je dat verdrag niet tekent. Dan brandt er niks af, hoeft er niks aangepast te worden, etc. Er is dan gewoon geen associatieverdrag met Oekraïne.
pi_185778954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"De politiek" heeft er niet om gevraagd om een ingewikkelde kwestie als met de Oekraïne tot een simplistische Ja/Nee te maken. Daar hebben Baudet c.s. om gevraagd. Wanbeleid vind ik er niet de juiste term voor, want met beleid heeft het niets te maken, met misleiding des te meer.
Baudet wilde het Nederlandse volk over de Oekraine-kwestie laten stemmen. Het partijkartel had al een JA liggen.
pi_185778968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Oekraïne-kwestie is/was helemaal niet ingewikkeld.

Brexit kun je bij een 'nee' nog veel kanten op, zoals nu blijkt. Oekraïne zou een 'nee' moeten betekenen dat je dat verdrag niet tekent. Dan brandt er niks af, hoeft er niks aangepast te worden, etc. Er is dan gewoon geen associatieverdrag met Oekraïne.
Maar dan lijk je te impliceren dat een "nee" betekent "Nee, ik wil helemaal geen associatieverdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet", terwijl de waarheid meestal een stuk genuanceerder ligt, nuances waarvoor een referendum per definitie geen ruimte biedt.
pi_185778988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:10 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Baudet wilde het Nederlandse volk over de Oekraine-kwestie laten stemmen. Het partijkartel had al een JA liggen.
Het Nederlandse volk wilde helemaal niet stemmen over die kwestie zoals overduidelijk bleek uit de opkomst. Zelfs voor iets futiels als de waterschappen kwamen meer dan ANDERHALF keer zo veel kiezers hun deur uit.
pi_185778998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar dan lijk je te impliceren dat een "nee" betekent "Nee, ik wil helemaal geen associatieverdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet", terwijl de waarheid meestal een stuk genuanceerde ligt, nuances waarvoor een referendum per definitie geen ruimte biedt.
Oekraine lag helemaal niet genuanceerd. CIA en de hele reutemeteut waren daar al langere tijd aanwezig om te provoceren tegen Rusland. zo ook in Irak, Afghanistan, Libie, Syrie. Heel Zuid-Amerika. Ik heb hele leuke docus gezien van ene John Pilger, tot zover een beetje onderbouwing.
pi_185779010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:14 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Oekraine lag helemaal. Niet genuanceerd. CIA en de hele reutemeteur was daar allangere tijd amaanwezig om te provoceren tegen Rusland. zo ook in Irak, Afgha istan, Libie, Syrie. Heel Zuid-Amerika. Ik heb hele leuke docus gezien van ene John Pilger tot zover een beetje onderbouwing.
Probeer het eens in het Nederlands.
pi_185779037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar dan lijk je te impliceren dat een "nee" betekent "Nee, ik wil helemaal geen associatieverdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet", terwijl de waarheid meestal een stuk genuanceerde ligt, nuances waarvoor een referendum per definitie geen ruimte biedt.
'Nee' betekent in elk geval dat de regering die dan aan het roer is, er niet mee in kan stemmen. In de toekomst kan 'men' er uiteraard anders over denken.

Ik vind dat wel wat anders dan de Brexit, waar je bij een 'nee' echt heel veel kanten op kunt. In feite geef je met 'nee' een carte blanche weg in het Brexit-geval.
pi_185779044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk wilde helemaal niet stemmen over die kwestie zoals overduidelijk bleek uit de opkomst. Zelfs voor iets futiels als de waterschappen kwamen meer dan ANDERHALF keer zo veel kiezers hun deur uit.
I luister nooit radio. Maar toen ik destijds wel in autos zat en de radio hoorde. Was de manipulatieve NPO er met spotjes om de burger te brainwashen over Oekraine. Dat vond ik echt walgelijk. De burger werd ontmoedigd om te gaan stemmen.
pi_185779054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk wilde helemaal niet stemmen over die kwestie zoals overduidelijk bleek uit de opkomst. Zelfs voor iets futiels als de waterschappen kwamen meer dan ANDERHALF keer zo veel kiezers hun deur uit.
Opkomst was 32%. Maar een paar procentpunten minder dan bij de Europese verkiezingen in 2009 en 2014. Meer zelfs dan er in 1999 op kwamen dagen bij de Europese verkiezingen.
pi_185779073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

'Nee' betekent in elk geval dat de regering die dan aan het roer is, er niet mee in kan stemmen. In de toekomst kan 'men' er uiteraard anders over denken.

Ik vind dat wel wat anders dan de Brexit, waar je bij een 'nee' echt heel veel kanten op kunt. In feite geef je met 'nee' een carte blanche weg in het Brexit-geval.
"Nee, ik vind het een geweldig akkoord, maar die ene zin onderaan op pagina 1 kan echt niet, verander die en je hebt mijn zegen."
"Nee, ik ben het in grote lijnen met het verdrag eens, maar sommige passages gaan echt te ver."
"Nee, ik wil best een verdrag met Oekraïne, maar niet dit verdrag."
"Nee, ik wil geen verdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet,"

Vier behoorlijk uiteenlopende meningen die bij een referendum allemaal tot die ene keuze "Nee" zullen leiden, waarna de "duiders" onder leiding van Thierry Baudet al deze stemmen zullen verklaren als optie 4.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 00:24:47 #161
236264 crew  capricia
pi_185779120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"Nee, ik vind het een geweldig akkoord, maar die ene zin onderaan op pagina 1 kan echt niet, verander die en je hebt mijn zegen."
"Nee, ik ben het in grote lijnen met het verdrag eens, maar sommige passages gaan echt te ver."
"Nee, ik wil best een verdrag met Oekraïne, maar niet dit verdrag."
"Nee, ik wil geen verdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet,"

Vier behoorlijk uiteenlopende meningen die bij een referendum allemaal tot die ene keuze "Nee" zullen leiden, waarna de "duiders" onder leiding van Thierry Baudet al deze stemmen zullen verklaren als optie 4.
“Nee, ik straf de regering af, en lees het verdrag niet eens.”
Definitely not CIA
pi_185779122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"Nee, ik vind het een geweldig akkoord, maar die ene zin onderaan op pagina 1 kan echt niet, verander die en je hebt mijn zegen."
"Nee, ik ben het in grote lijnen met het verdrag eens, maar sommige passages gaan echt te ver."
"Nee, ik wil best een verdrag met Oekraïne, maar niet dit verdrag."
"Nee, ik wil geen verdrag met Oekraïne, nu niet, straks niet, nooit niet,"

Vier behoorlijk uiteenlopende meningen die bij een referendum allemaal tot die ene keuze "Nee" zullen leiden, waarna de "duiders" onder leiding van Thierry Baudet al deze stemmen zullen verklaren als optie 4.
Nu maak je het zelf nodeloos ingewikkeld.

Als jij een regeltje uit de voorwaarden van je telecomprovider bezwaarlijk vindt, dan teken je ook niet. Of wel, maar dan moet je over dat regeltje niet meer zeuren.

Vraag was simpel: wil je dít verdrag met Oekraïne. Ja of nee. Als je het met één regel niet eens bent, dan kun je of toch akkoord gaan en er niet meer over zeuren of het hele verdrag er op afschieten.

Zelfde voor de rest.

Verder is zo'n referendum altijd een momentopname. Oekraïne is op dit moment 'n verscheurd land, hartstikke corrupt en gammel, een wespennest. Wie weet is dat over 50 jaar weer heel anders.

Duitsland in 1943 was ook wel andere koek dan Duitsland in 1993.
pi_185779124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Opkomst was 32%. Maar een paar procentpunten minder dan bij de Europese verkiezingen in 2009 en 2014. Meer zelfs dan er in 1999 op kwamen dagen bij de Europese verkiezingen.
Dat de Europese verkiezingen de gemiddelde Nederlander geen fuck interesseren ben ik volmondig met je eens.
Maar waarom dan opeens wel waarde hechten aan een referendum waar zelfs nog 15 procent minder mensen de moeite namen om te gaan stemmen?
pi_185779163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat de Europese verkiezingen de gemiddelde Nederlander geen fuck interesseren ben ik volmondig met je eens.
Maar waarom dan opeens wel waarde hechten aan een referendum waar zelfs nog 15 procent minder mensen de moeite namen om te gaan stemmen?
Je maakt vooraf afspraken over de opkomst. Vond de opkomst in vergelijking met Europese verkiezingen niet eens tegenvallen.

En dan waren er nog wel wat mensen expres thuisgebleven om zo proberen het opkomstpercentage te saboteren.

Ik was nooit zo'n voorstander van het referendum, maar soms moet je wel iets kunnen repareren. In elk parlement was het 'n landslide voor het verdrag met Oekraïne. Lijkt me geen realistische afspiegelen van wat Europese burgers van Oekraïne vinden.
pi_185779176
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nu maak je het zelf nodeloos ingewikkeld.
Nee, ik leg alleen uit wat het probleem is met referenda.
Als je van tevoren al hebt besloten dat er in je wijk OF een schommel OF een wip mag komen en je de bewoners wil laten stemmen, dan is een referendum best een geschikt middel.
Maar als een glijbaan of geen van allen eigenlijk ook best tot de mogelijkheden behoren dan is zelfs deze stelling al te complex voor een referendum.
pi_185779192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat de Europese verkiezingen de gemiddelde Nederlander geen fuck interesseren ben ik volmondig met je eens.
Maar waarom dan opeens wel waarde hechten aan een referendum waar zelfs nog 15 procent minder mensen de moeite namen om te gaan stemmen?
Ik durf erop te wedeen dat wanneer de stemmer in het straatje van de politieke macht had gestemd. Dus een Ja op het Oekraine-verdrag. Dat de raadplegende referendum nu nog had bestaan. D66 vvd pvda cda gl waren zich rotgeschrokken. Dat is mij wel duidelijk.
pi_185779194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, ik leg alleen uit wat het probleem is met referenda.
Als je van tevoren al hebt besloten dat er in je wijk OF een schommel OF een wip mag komen en je de bewoners wil laten stemmen, dan is een referendum best een geschikt middel.
Maar als een glijbaan of geen van allen eigenlijk ook best tot de mogelijkheden behoren dan is zelfs deze stelling al te complex voor een referendum.
Je maakt het ingewikkeld in dit Oekraïne-voorbeeld. Associatieverdrag is ja/nee. Net zoals je echtscheidingsconvenant, telefooncontract, etc.

Het probleem met de Brexit is nu juist dat er niets onderhandeld is, maar er eerst 'n referendum is gehouden. Dan heb je 'n nee, maar geef je 'n stel politici een carte blanche om iets voor elkaar te boksen.

Oekraïne-verdrag was al onderhandeld. Vervolgens zeg je daar of ja of nee op. Prima.
pi_185779199
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik durf erop te wedeen dat wanneer de stemmer in het straatje van de politieke macht had gestemd. Dus een Ja op het Oekraine-verdrag. Dat de raadplegende referendum nu nog had bestaan. D66 vvd pvda cda gl waren zich rotgeschrokken. Dat is mij wel duidelijk.
:Y
pi_185779222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je maakt het ingewikkeld in dit Oekraïne-voorbeeld. Associatieverdrag is ja/nee. Net zoals je echtscheidingsconvenant, telefooncontract, etc.

Het probleem met de Brexit is nu juist dat er niets onderhandeld is, maar er eerst 'n referendum is gehouden. Dan heb je 'n nee, maar geef je 'n stel politici een carte blanche om iets voor elkaar te boksen.

Oekraïne-verdrag was al onderhandeld. Vervolgens zeg je daar of ja of nee op. Prima.
Als je daadwerkelijk vind dat ik het ingewikkeld maak met deze uitleg, dan snap je volgens mij niet dat het idee van een referendum is dat je vervolgens iets met de uitslag moet gaan doen.
Bij een volmondig "Ja' is er niets aan de hand, dan teken je bij het kruisje en is iedereen gelukkig,
Maar bij een Nee "(geen associatieverdrag, GB die niet verder wil met de EU) zit je met een probleem. Dan krijg je opeens te maken met nuances waarvoor een referendum geen enkele hulp biedt.
pi_185779224
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, ik leg alleen uit wat het probleem is met referenda.
Als je van tevoren al hebt besloten dat er in je wijk OF een schommel OF een wip mag komen en je de bewoners wil laten stemmen, dan is een referendum best een geschikt middel.
Maar als een glijbaan of geen van allen eigenlijk ook best tot de mogelijkheden behoren dan is zelfs deze stelling al te complex voor een referendum.
Dat het veel te ingewikkeld zou zijn dat is Nederlanders aangepraat. De rol van media en praatprogrammas vind ik hierin erg kwalijk. De manipulatie is zeer gewiekst. Tegenwoordig merkte vriend en vijand dit aan alle kanten in elk debat. Die manipulatie via de media en spindokters, bestaat.
pi_185779230
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik durf erop te wedeen dat wanneer de stemmer in het straatje van de politieke macht had gestemd. Dus een Ja op het Oekraine-verdrag. Dat de raadplegende referendum nu nog had bestaan. D66 vvd pvda cda gl waren zich rotgeschrokken. Dat is mij wel duidelijk.
Dat denk ik ook. Dan was het nog steeds een gedrocht geweest, maar een tamelijk onschuldig gedrocht.
pi_185779238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat het veel te ingewikkeld zou zijn dat is Nederlanders aangepraat. De rol van media en praatprogrammas vind ik hierin erg kwalijk. De manipulatie is zeer gewiekst. Tegenwoordig merkte vriend en vijand dit aan alle kanten in elk debat. Die manipulatie via de media en spindokters, bestaat.
Leg mij en de Britten dan maar eens uit wat er moet gebeuren nu de Britten wel voor een Brexit hebben gestemd, maar niemand weet wat dat eigenlijk betekent.
pi_185779243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk vind dat ik het ingewikkeld maak met deze uitleg, dan snap je volgens mij niet dat het idee van een referendum is dat je vervolgens iets met de uitslag moet gaan doen.
Bij een volmondig "Ja' is er niets aan de hand, dan teken je bij het kruisje en is iedereen gelukkig,
Maar bij een Nee "(geen associatieverdrag, GB die niet verder wil met de EU) zit je met een probleem. Dan krijg je opeens te maken met nuances waarvoor een referendum geen enkele hulp biedt.
In het geval van een uitonderhandeld associatieverdrag is er geen nuance nodig. Dan is het gewoon of we tekenen het of we tekenen het niet.

Er brandt dan niks af, er hoeven niet duizenden wetten omgekat te worden, er is geen backstop-discussie, er raken geen mensen verblijfsrechten en werkvergunningen kwijt, etc.

Met een 'nee' op een uitonderhandeld verdrag kun je prima uit de voeten.
pi_185779286
Het raadplegende referendum had geen beslissende uitkomst. Maar het politieke kartel werd wel te kijk gezet met haar huichelarij. Er werd over ze gepraat. Er waren verkiezingen op komst. Dit was allemaal druk. En toen besloot het partijen-kartel om het raadplegende referendum maar af te schaffen. Ik wil zulke politieke leiders niet. D66 vvd cda pvda gl weg ermee!
pi_185779290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

In het geval van een uitonderhandeld associatieverdrag is er geen nuance nodig. Dan is het gewoon of we tekenen het of we tekenen het niet.

Er brandt dan niks af, er hoeven niet duizenden wetten omgekat te worden, er is geen backstop-discussie, er raken geen mensen verblijfsrechten en werkvergunningen kwijt, etc.

Met een 'nee' op een uitonderhandeld verdrag kun je prima uit de voeten.
Van een "uitonderhandeld" verdrag kan per definitie geen sprake zijn als na afloop van de onderhandelingen elk van de onderhandelaars kan aangeven dat er toch echt meer concessies nodig zijn om de achterban tevreden te stellen.
pi_185779313
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Van een "uitonderhandeld" verdrag kan per definitie geen sprake zijn als na afloop van de onderhandelingen elk van de onderhandelaars kan aangeven dat er toch echt meer concessies nodig zijn om de achterban tevreden te stellen.
Nee.

Verdrag was al getekend, moest nog wel geratificeerd worden. Voor je punt vind ik het Oekraïne-verdrag echt 'n slecht gekozen voorbeeld.
pi_185779335
Iemand wilde weten wat er in de buitenlandse pers geschreven is. Hier El Pais uit Spanje.

https://www.elmundo.es/in(...)1efa046088b468b.html

"Extreemrechts behaalt grote overwinning" (...) "Baudet die het bestaan van een klimaatverandering betwijfelt, staat bekend om zijn sexistische, antifeministische en eurofobe uitlatingen" (...) "Het profiel van zijn stemmers is volgens een meningsonderzoek van IPSOS: weinig jongeren, meerderheid boven 34 jaar, grote groep boven 65. Tweederde mannen, eenderde vrouwen, opleidingsniveau: middel tot hoog" (...) Over de motieven van de stemmers schrijft "El País": weerstand tegen het klimaatbeleid van Rutte, het tegengaan van immigratie en tenslotte tegengaan van verder uit handen geven van soevereiniteit ten gunste van Brussel.
pi_185779361
De druiven zijn zuur bij de linkse El Pais.
pi_185779367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee.

Verdrag was al getekend, moest nog wel geratificeerd worden. Voor je punt vind ik het Oekraïne-verdrag echt 'n slecht gekozen voorbeeld.
Volgens mij zijn we het in de kern met elkaar eens, maar deugde daarom de stelling niet.
Als je met tig landen een compromis uitonderhandelt, dan kan het niet zo zijn dat een van de partijen naderhand zegt "ja, allemaal leuk en aardig, maar wij doen aan een referendum, onze achterban is niet tevreden, dus wij willen nu spiegeltjes en kraaltjes ter compensatie".
Dan moet je ook gewoon eerlijk zijn en mensen laten kiezen tussen:
"Ja, ik vind dit verdrag helemaal geweldig en wil het liever nog gisteren dan vandaag ingevoerd zien" en "Nee, ik vind het volkomen kut, ik vertrouw die lui uit Oekraïne niet en ik wil geen verdrag met ze." Dan dwing je mensen weliswaar tot een keuze die vermoedelijk niet hun standpunt weergeeft, maar je misleidt ze tenminste niet.
pi_185779440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het in de kern met elkaar eens, maar deugde daarom de stelling niet.
Als je met tig landen een compromis uitonderhandelt, dan kan het niet zo zijn dat een van de partijen naderhand zegt "ja, allemaal leuk en aardig, maar wij doen aan een referendum, onze achterban is niet tevreden, dus wij willen nu spiegeltjes en kraaltjes ter compensatie".
Dan moet je ook gewoon eerlijk zijn en mensen laten kiezen tussen:
"Ja, ik vind dit verdrag helemaal geweldig en wil het liever nog gisteren dan vandaag ingevoerd zien" en "Nee, ik vind het volkomen kut, ik vertrouw die lui uit Oekraïne niet en ik wil geen verdrag met ze." Dan dwing je mensen weliswaar tot een keuze die vermoedelijk niet hun standpunt weergeeft, maar je misleidt ze tenminste niet.
Dat is wel het voorbehoud dat je maakt. Je onderhandelt met als voorbehoud dat de diverse parlementen er nog over moeten stemmen. Met alle regeltjes die daar in elk land voor gelden.

Na 'n proces van 'n paar jaar ligt er dan een verdrag waar parlementen 'ja' of 'nee' op kunnen zeggen. Als dan in sommige landen er een referendum is over zo'n uitonderhandeld verdrag, dan vind ik dat prima als toetsing. Nu is het overal 'n landslide, terwijl de bevolking er vermoedelijk wel wat anders over denkt. Marrakesh-pact ook al zo'n voorbeeld. Daar ligt 'n verdrag en daar kun je dan ja of nee op zeggen. Mensen zijn dan verder ook geen verklaring schuldig. Net zoals dat ze niet uit hoeven te leggen waarom ze op een bepaalde politieke partij stemmen.

Lang onderhandelen wil niet zeggen dat je het eindresultaat er uiteindelijk ook doorheen kunt jassen. Zakelijk bijvoorbeeld worden er ook wel deals gemaakt en uiteindelijk toch van tafel geveegd door de Raad van Bestuur. Zo'n voorbehoud zit er standaard in.

Brexit vind ik, zoals gezegd, een heel ander verhaal. Ik vind een ordelijke Brexit prima, maar nu moest men bij een 'nee' nog gaan bedenken wat te doen. Natuurlijk hebben nee-stemmers de politici een carte blanche gegeven, maar je kunt wel discussiëren over of dat wijsheid is / voldoende duidelijk was.
pi_185779497
Wat zie jij als doel van die toetsing?
Toetsing om een beter resultaat uit te onderhandelen gaat natuurlijk niet werken. Dan gaat voortaan elke onderhandelingspartner dat doen en krijg je nooit meer een verdrag (wat dan ook precies het doel is van de nexit-fanatici met alle gevolgen van dien).
Dus dan is het toetsing tussen: "Ja, ik wil dit verdrag, ondanks alle eventuele mankementen, want het alternatief is geen verdrag" en "Nee, ik wil geen enkel verdrag, want het alternatief is beroerder", maar dat is niet hoe de voorstanders van het referendum mensen nu in het nee-kamp probeerden te duwen.

Brexit is juist een prima voorbeeld. Want het hele uitgangspunt van een complex probleem in een "Ja"/"Nee"-stelling gieten is dat op zijn best één van beide opties is uitgewerkt, maar in de praktijk meestal geen van beiden het zijn.
pi_185779548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 01:04 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat zie jij als doel van die toetsing?
Toetsing om een beter resultaat uit te onderhandelen gaat natuurlijk niet werken. Dan gaat voortaan elke onderhandelingspartner dat doen en krijg je nooit meer een verdrag (wat dan ook precies het doel is van de nexit-fanatici met alle gevolgen van dien).
Dus dan is het toetsing tussen: "Ja, ik wil dit verdrag, ondanks alle eventuele mankementen, want het alternatief is geen verdrag" en "Nee, ik wil geen enkel verdrag, want het alternatief is beroerder", maar dat is niet hoe de voorstanders van het referendum mensen nu in het nee-kamp probeerden te duwen.

Brexit is juist een prima voorbeeld. Want het hele uitgangspunt van een complex probleem in een "Ja"/"Nee"-stelling gieten is dat op zijn best één van beide opties is uitgewerkt, maar in de praktijk meestal geen van beiden het zijn.
Het doel van de toetsing is 'ja' of 'nee' zeggen. Zoals bij een uitonderhandeld associateverdrag. Je weet dan precies wat er in de tekst staat en kunt er dan wat over zeggen. Motivatie ben je niet verschuldigd, zoals je dat nooit bent verschuldigd bij verkiezingen.

Je kunt dan 'n afweging maken of de mankementen zo zwaar wegen dat je het niet wil. Of dat je de mankementen voor lief neemt. Een verdrag waar 100% in staat wat iedereen wil, da's een utopie.

In het geval van Brexit had Cameron alleen de 'ja' uitonderhandeld en de 'nee' niet. Dat was gewoon 'n carte blanche. Dat vind ik dan echt 'n ander verhaal dan Oekraïne. Oekraïne bij een nee zou gewoon moeten zijn het verdrag in de papierversnipperaar. Brexit moesten ze nog gaan bedenken hoe en wat. En dat weten ze nu eigenlijk nog steeds niet.
pi_185779584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 01:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het doel van de toetsing is 'ja' of 'nee' zeggen. Zoals bij een uitonderhandeld associateverdrag. Je weet dan precies wat er in de tekst staat en kunt er dan wat over zeggen. Motivatie ben je niet verschuldigd, zoals je dat nooit bent verschuldigd bij verkiezingen.

Je kunt dan 'n afweging maken of de mankementen zo zwaar wegen dat je het niet wil. Of dat je de mankementen voor lief neemt. Een verdrag waar 100% in staat wat iedereen wil, da's een utopie.

In het geval van Brexit had Cameron alleen de 'ja' uitonderhandeld en de 'nee' niet. Dat was gewoon 'n carte blanche. Dat vind ik dan echt 'n ander verhaal dan Oekraïne. Oekraïne bij een nee zou gewoon moeten zijn het verdrag in de papierversnipperaar. Brexit moesten ze nog gaan bedenken hoe en wat. En dat weten ze nu eigenlijk nog steeds niet.
Het doel is dat er wat met je "ja" of "nee" gebeurt. Dan moet ook duidelijk zijn wat. Als een "Nee" betekent "Nu niet, straks niet, nooit niet" dan is dat op zich natuurlijk prima, MITS daar duidelijkheid over bestaat. Dan moet je niet in je campagne de indruk wekken dat door middel van een "Nee" een beter verdrag te bereiken is.

Je hebt het over een goed uitonderhandeld "Bremain" en een slecht uitonderhandeld "Brexit" maar hoe zie je dat dan voor je? Want je hebt uiteindelijk maar twee keuzes. Als zowel de "Ja' als de "Nee" waardeloos zijn en iets er tussenin niet mogelijk is, dan heb je nog steeds net zo'n gedrocht als nu.
pi_185779853
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_185780086
Erik de Vlieger heeft een glazen bol?




10:40 JIJ moet de politiek in (interview 2015) Interessant :)
pi_185780515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:45 schreef vanverre het volgende:
Iemand wilde weten wat er in de buitenlandse pers geschreven is. Hier El Pais uit Spanje.

https://www.elmundo.es/in(...)1efa046088b468b.html

"Extreemrechts behaalt grote overwinning" (...) "Baudet die het bestaan van een klimaatverandering betwijfelt, staat bekend om zijn sexistische, antifeministische en eurofobe uitlatingen" (...) "Het profiel van zijn stemmers is volgens een meningsonderzoek van IPSOS: weinig jongeren, meerderheid boven 34 jaar, grote groep boven 65. Tweederde mannen, eenderde vrouwen, opleidingsniveau: middel tot hoog" (...) Over de motieven van de stemmers schrijft "El País": weerstand tegen het klimaatbeleid van Rutte, het tegengaan van immigratie en tenslotte tegengaan van verder uit handen geven van soevereiniteit ten gunste van Brussel.
zoveel leugens, dat dat kan :D

Weinig jongeren lol
pi_185781013
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 07:09 schreef Doublepain het volgende:

[..]

zoveel leugens, dat dat kan :D

Weinig jongeren lol
Wat is er aan gelogen?
pi_185782931
Uiteindelijk kunnen we hier lullen wat we willen maar een groot deel van Nederland is massa immigratie, het verlies van onze cultuur, financieel wanbeleid en de milieugekte zat. Kunnen de linkse rakkers wel heel zuur om zijn en beginnen te vloeken en tieren maar het is nu eenmaal zo, helaas jongens het volk heeft gesproken. Accepteer het i.p.v. verontwaardigd allerlei krankzinnige shit te roepen.
pi_185782982
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:40 schreef GS-Raw het volgende:
Uiteindelijk kunnen we hier lullen wat we willen maar een groot deel van Nederland is massa immigratie, het verlies van onze cultuur, financieel wanbeleid en de milieugekte zat. Kunnen de linkse rakkers wel heel zuur om zijn en beginnen te vloeken en tieren maar het is nu eenmaal zo, helaas jongens het volk heeft gesproken.
Er is geen massa-immigratie meer.
pi_185783013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen massa-immigratie meer.
Accepteer het nou maar jongen, mensen zijn het zat
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:49:56 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185783093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:45 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Accepteer het nou maar jongen, mensen zijn het zat
De frustratie druipt er werkelijk vanaf. Slik je nederlaag en schik je in je lot zou ik zeggen. Er is geen weg meer terug.

Andere landen zullen volgen. Hongarije, Rusland, Denemarken, Nederland, USA, who's next?
"Hoka Hey!"
pi_185783118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:45 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Accepteer het nou maar jongen, mensen zijn het zat
Klinkt als Denk
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:51:37 #193
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185783129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:45 schreef vanverre het volgende:
Iemand wilde weten wat er in de buitenlandse pers geschreven is. Hier El Pais uit Spanje.

https://www.elmundo.es/in(...)1efa046088b468b.html
Tweederde mannen, eenderde vrouwen, opleidingsniveau: middel tot hoog" (...)
En dan door vmbo klantjes worden weggezet als 'dom' _O- _O-
pi_185783168
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klinkt als Denk
Alleen heeft fvd wel zetels....
pi_185783220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:54 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Alleen heeft fvd wel zetels....
Blijkbaar zijn er toch niet zoveel moslims die zich bij DENK thuisvoelen.
pi_185783317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

De frustratie druipt er werkelijk vanaf. Slik je nederlaag en schik je in je lot zou ik zeggen. Er is geen weg meer terug.

Andere landen zullen volgen. Hongarije, Rusland, Denemarken, Nederland, USA, who's next?
:') Als je zegt dat er geen weg terug meer is bedoel je dan dat FvD de democratie af gaat schaffen?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:07:20 #197
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185783346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:') Als je zegt dat er geen weg terug meer is bedoel je dan dat FvD de democratie af gaat schaffen?
Ga je me nu al woorden in de mond leggen? Fraai is dat hoor ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:07:56 #198
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185783355
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er toch niet zoveel moslims die zich bij DENK thuisvoelen.
Vind je het gek, ze zijn echt niet allemaal achterlijk hoor. Die kunnen ook naDENKen
"Hoka Hey!"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 maart 2019 @ 11:08:56 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185783371
Waarom is het zo gigantisch lastig om het nou te accepteren dat een partij met een andere mening de grootste is geworden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:09:54 #200
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185783388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen massa-immigratie meer.
Volgens een prognose van het CBS zullen tegen 2060 6,5 miljoen mensen, ofwel meer dan een derde van de bevolking van dit land, een migratieachtergrond hebben, tegen 4,1 miljoen nu. Vergelijk dit met de situatie 5 decennia geleden. Het is gewoon een massale groei, hoe je het ook wendt of keert, en naar verwachting zal die ook doorzetten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
pi_185783485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens een prognose van het CBS zullen tegen 2060 6,5 miljoen mensen, ofwel meer dan een derde van de bevolking van dit land, een migratieachtergrond hebben, tegen 4,1 miljoen nu. Vergelijk dit met de situatie 5 decennia geleden. Het is gewoon een massale groei, hoe je het ook wendt of keert, en naar verwachting zal die ook doorzetten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
De immigratie laat in grote lijnen al meer dan 30 jaar dezelfde trend zien, met hier en daar een uitschieter.
pi_185783508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is het zo gigantisch lastig om het nou te accepteren dat een partij met een andere mening de grootste is geworden?
Dit inderdaad, pak je eventuele verlies.

Daarnaast is er ook nog genoeg Links aanwezig, misschien minder dan dat je smaak is maar dat is nu eenmaal democratie....
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:20:22 #203
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185783591
Democratie is blijkbaar alleen leuk als het in jouw straatje past ;)

Nu een merendeel op FvD stemt, is een democratie ineens niet zo leuk voor de linkse bubbel.
pi_185783610
Als een partij gewonnen heeft mag je het niet meer met ze oneens zijn of kritiek leveren. Ze hebben gewonnen, dus bek houden en over een paar jaar weer proberen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:51 #205
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185783622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De immigratie laat in grote lijnen al meer dan 30 jaar dezelfde trend zien, met hier en daar een uitschieter.
Gezien de opmerkelijke gevolgen voor de demografische samenstelling op de middellange termijn zou je die trend best met de term "massa-immigratie" kunnen samenvatten. Prognoses gebaseerd op scenario's met een zeer restrictief immigratiebeleid leveren in elk geval een veel beperktere groei op.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:54 #206
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185783623
Kritiek hebben mag, dingen verzinnen, in je straatje uitleggen en daarmee demoniseren niet. Je zou zeggen dat de zoute (of zure) tranen op een gegeven moment wel op zijn toch?
pi_185783626
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
Als een partij gewonnen heeft mag je het niet meer met ze oneens zijn of kritiek leveren. Ze hebben gewonnen, dus bek houden en over een paar jaar weer proberen.
Kritiek kan zomaar iemands doodsvonnis betekenen dus even rustig aan vriend.
pi_185783637
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:20 schreef mossad_agent het volgende:
Democratie is blijkbaar alleen leuk als het in jouw straatje past ;)

Nu een merendeel op FvD stemt, is een democratie ineens niet zo leuk voor de linkse bubbel.
Als je kijkt hoe een gedeelte van de linkse achterban tekeer gaat nu de uitslagen tegenvallen dan denk ik man,man,man. Hoe Baudet wordt weggezet is juist haat creëren, zo hypocriet en onsportief.
pi_185783647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gezien de opmerkelijke gevolgen voor de demografische samenstelling op de middellange termijn zou je die trend best met de term "massa-immigratie" kunnen samenvatten.
Zo opmerkelijk zijn die niet. Het is een lijn die zich al een aantal decennia geleden heeft ingezet en vooralsnog grotendeels ongewijzigd blijft. Het werd destijds ook geen massa-immigratie genoemd. Nu alleen wel, want het bekt zo lekker.

Overigens is van die 6 miljoen dan 3 miljoen niet-Westers. Nou nou, sidder en beef!
pi_185783648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:22 schreef mossad_agent het volgende:
Kritiek hebben mag, dingen verzinnen, in je straatje uitleggen en daarmee demoniseren niet. Je zou zeggen dat de zoute (of zure) tranen op een gegeven moment wel op zijn toch?
Het zit hier inderdaad vol met mensen die dingen verzinnen, de verzonnen dingen vervolgens in hun eigen straatje gaan uitleggen en daarmee demoniseren.

Ze zouden gewoon hun verlies moeten accepteren in plaats van de gewelddadige revolutie prediken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185783678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo opmerkelijk zijn die niet. Het is een lijn die zich al een aantal decennia geleden heeft ingezet en vooralsnog grotendeels ongewijzigd blijft. Het werd destijds ook geen massa-immigratie genoemd. Nu alleen wel, want het bekt zo lekker.

Overigens is van die 6 miljoen dan 3 miljoen niet-Westers. Nou nou, sidder en beef!
Van de criminaliteitscijfers en kosten voor uitkeringen (uitgesplitst naar achtergrond) sidder en beef ik idd.
pi_185783704
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens een prognose van het CBS zullen tegen 2060 6,5 miljoen mensen, ofwel meer dan een derde van de bevolking van dit land, een migratieachtergrond hebben, tegen 4,1 miljoen nu. Vergelijk dit met de situatie 5 decennia geleden. Het is gewoon een massale groei, hoe je het ook wendt of keert, en naar verwachting zal die ook doorzetten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
Waarvan 2,6 miljoen met een westerse afkomst.
En het gaat om 1e én 2e generatie.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:30:43 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_185783744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens een prognose van het CBS zullen tegen 2060 6,5 miljoen mensen, ofwel meer dan een derde van de bevolking van dit land, een migratieachtergrond hebben, tegen 4,1 miljoen nu. Vergelijk dit met de situatie 5 decennia geleden. Het is gewoon een massale groei, hoe je het ook wendt of keert, en naar verwachting zal die ook doorzetten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
Natuurlijk zijn bevolkingen in de moderne tijd mobieler geworden, en is de natiestaat steeds meer een onhoudbaar concept. Maar misschien was het altijd al een anachronisme. Is Nederland Saksisch, Frankisch, Vries, Bataafs, ...?

Voor die 1/3e moet je vermoedelijk tot voorbij de derde generatie gaan. Op welk moment ben je dan over migratieachtergrond aan het praten, en op welk moment van ethnonationalisme?

Ik zeg dit als iemand die in tegenstelling tot Baudet "van der" in zijn naam heeft en wel tot zover de stamboom reikt Nederlands is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185783756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ga je me nu al woorden in de mond leggen? Fraai is dat hoor ...
Ik stel toch een vraag. Hoe is dat woorden in je mond leggen. Ik snap gewoon niet hoe er geen weg terug zou zijn zolang er democratie is. Dat is een paradox.
pi_185783777
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:22 schreef mossad_agent het volgende:
Kritiek hebben mag, dingen verzinnen, in je straatje uitleggen en daarmee demoniseren niet. Je zou zeggen dat de zoute (of zure) tranen op een gegeven moment wel op zijn toch?
En hoe wordt Baudet precies gedemoniseerd als iemand zegt dat het godsgeklaagd is dat een Baudet rept over Boreaal Europa, flirt met nazi's en een bedenkelijk figuur is?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:34:27 #216
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185783822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik stel toch een vraag. Hoe is dat woorden in je mond leggen. Ik snap gewoon niet hoe er geen weg terug zou zijn zolang er democratie is. Dat is een paradox.
Doe maar niet zo bijdehand. Het is overduidelijk dat je bepaalde ideeen hebt en deze ontwikkeling niet te pruimen vind.

Wie zegt dat de democratie verdwijnt? Ik niet, Baudet niet, niemand.
"Hoka Hey!"
pi_185783866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:34 schreef matspontius het volgende:

[..]

Doe maar niet zo bijdehand. Het is overduidelijk dat je bepaalde ideeen hebt en deze ontwikkeling niet te pruimen vind.

Wie zegt dat de democratie verdwijnt? Ik niet, Baudet niet, niemand.
Wat is dan de reden dat er volgens jou geen weg terug is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoe wordt Baudet precies gedemoniseerd als iemand zegt dat het godsgeklaagd is dat een Baudet rept over Boreaal Europa, flirt met nazi's en een bedenkelijk figuur is?
Het is alleen demoniseren als jij het niet met de mening eens bent. Dus wanneer Baudet zegt dat wij onszelf haten is dat voor een FvD'er geen demoniseren. Als je zegt dat Baudet vrouwen haat is dat het wel.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:41:43 #218
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185783933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is dan de reden dat er volgens jou geen weg terug is?
[..]

Het is alleen demoniseren als jij het niet met de mening eens bent. Dus wanneer Baudet zegt dat wij onszelf haten is dat voor een FvD'er geen demoniseren. Als je zegt dat Baudet vrouwen haat is dat het wel.
Ik doel op de weg van verandering. De democratie gaat nooit verdwijnen, wordt alleen anders ingericht en dat wordt tijd ook. De huidige manier van regeren is pase, het volk is het zat om als een "debiel" behandeld te worden. Meer macht aan het volk en minder witte boorden politiek. Ik lijk pdomme wel een communist :s)

Baudet is bij lange na niet perfect hoor, maar ik denk dat er nu wel de broodnodige veranderingen gaan plaatsvinden
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:45:32 #219
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185783996
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Voor die 1/3e moet je vermoedelijk tot voorbij de derde generatie gaan.
Kennelijk niet:
quote:
De prognose voorziet dat net als nu de helft van de bevolking met een migratieachtergrond in het buitenland geboren zal zijn (eerste generatie) en de helft in Nederland (tweede generatie).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
quote:
Op welk moment ben je dan over migratieachtergrond aan het praten, en op welk moment van ethnonationalisme?
Culturele assimilatie van de nieuwkomers, of het eventuele gebrek daaraan, is wel een factor. Of is het ontzettend etnonationalistisch om het westerse, Europese karakter van Nederland graag te willen behouden? En zo ja, is dat dan slecht?
pi_185784220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is alleen demoniseren als jij het niet met de mening eens bent. Dus wanneer Baudet zegt dat wij onszelf haten is dat voor een FvD'er geen demoniseren. Als je zegt dat Baudet vrouwen haat is dat het wel.
Als je stelt dat mensen die in klimaatverandering geloven en dus voor een energietransitie zijn niet anders zijn dan 'de doodscultus die ooit Paaseiland teisterde' is dat geen demoniseren.

Als je stelt dat politici ons land kapot maken is dat geen demoniseren.

Als je stelt dat onze bestuurders capituleren is dat geen demoniseren.

Als je stelt dat linksen allemaal kindertjes indoctrineren met vuige standpunten is dat geen demoniseren.

Maar oh wee als je stelt dat Thierry Europa blank wil houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185784229
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 00:45 schreef vanverre het volgende:
Iemand wilde weten wat er in de buitenlandse pers geschreven is. Hier El Pais uit Spanje.

https://www.elmundo.es/in(...)1efa046088b468b.html

"Extreemrechts behaalt grote overwinning" (...) "Baudet die het bestaan van een klimaatverandering betwijfelt, staat bekend om zijn sexistische, antifeministische en eurofobe uitlatingen" (...) "Het profiel van zijn stemmers is volgens een meningsonderzoek van IPSOS: weinig jongeren, meerderheid boven 34 jaar, grote groep boven 65. Tweederde mannen, eenderde vrouwen, opleidingsniveau: middel tot hoog" (...) Over de motieven van de stemmers schrijft "El País": weerstand tegen het klimaatbeleid van Rutte, het tegengaan van immigratie en tenslotte tegengaan van verder uit handen geven van soevereiniteit ten gunste van Brussel.
De El Mundo de El País noemen :') .
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:02:26 #222
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185784242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Kennelijk niet:
[..]


[..]

Culturele assimilatie van de nieuwkomers, of het eventuele gebrek daaraan, is wel een factor. Of is het ontzettend etnonationalistisch om het westerse, Europese karakter van Nederland graag te willen behouden? En zo ja, is dat dan slecht?
Als Baudet bepaalt wat dat karakter dan precies is wel ja.

Vertel, wat houdt dat precies in.
Laffe huichelaar
pi_185784258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

[..]

Ik kan niet tegen fascisten zoals Rutte, is dat ook valide?
Zit jij aan de coke ofzo?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:03:38 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185784263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als Baudet bepaalt wat dat karakter dan precies is wel ja.

Vertel, wat houdt dat precies in.
Dat lijkt me dan meer iets om aan Baudet te vragen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:28:44 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185784719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan meer iets om aan Baudet te vragen.
Jij vraagt aan mij of het sle ht is dat te willen. Nou dat hangt ervan af wat je ermee bedoelt.Graag verduidelijking dus, anders kunnen ee daar geen antwoord op geven
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:45:44 #226
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185785002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij vraagt aan mij of het sle ht is dat te willen. Nou dat hangt ervan af wat je ermee bedoelt.Graag verduidelijking dus, anders kunnen ee daar geen antwoord op geven
Ik vroeg het aan Speknek, en jij leek mij vervolgens te vragen wat Baudet bedoelde. Enfin. Wat wil je precies van mij weten? Wat ik onder westers/Europees versta?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:46:11 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_185785010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Kennelijk niet:
[..]


[..]

Culturele assimilatie van de nieuwkomers, of het eventuele gebrek daaraan, is wel een factor. Of is het ontzettend etnonationalistisch om het westerse, Europese karakter van Nederland graag te willen behouden? En zo ja, is dat dan slecht?
Ehm, vraag het de Amish. Als je denkt dat onze cultuur hetzelfde is al vijftig jaar geleden, dan ben je niet slecht, maar misschien wel wat intellectueel beperkt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185785157
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

"Geweldig Thierry! Maar...pas op! Het Kartel, Grachtengordel, NPO, Groen Links, worden nu gevaarlijk. ALLES zullen ze doen om je kapot te maken, ALLES. Vraag het aan de èchte moordenaar van Pim Fortuyn, Paul Rosenmöller, die in plaats van levenslang in de gevangenis gewoon in de senaat zit."

Enzovoort, enzovoort.

Als ik de FvD-truthers moet geloven zal Volkert zich binnenkort laten gelden. Dus dan lijkt de logische vraag me inderdaad waar die uit hangt.
-niet op de man -

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 22-03-2019 13:31:13 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:03:14 #229
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185785237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:26 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Van de criminaliteitscijfers en kosten voor uitkeringen (uitgesplitst naar achtergrond) sidder en beef ik idd.
Dit is wel wat kort door de bocht he. Omdat immigranten en niet-westerse allochtonen zich vaak in de laagste economische klasse bevinden kun je niet 1 op 1 beweren dat dat komt door hun afkomst.

Mensen die arm zijn komen over het algemeen vaker en sneller in aanraking met het criminele circuit. Hebben een lagere opleiding en belanden daardoor ook relatief vaker in de bijstand. Maar dat heeft imo niks met ras of afkomst te maken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 13:33:36 #230
236264 crew  capricia
pi_185785741
Beetje respect voor andere meningen. Niet op de persoon.
Hou de discussie leuk.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 maart 2019 @ 13:35:33 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185785772
Heeft FvD nog specifiek provincies waar ze in het speciaal (misschien als soort van proef) in de coalitie willen? PVV heeft toen Limburg echt als eerste test genomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185785818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:35 schreef rubbereend het volgende:
Heeft FvD nog specifiek provincies waar ze in het speciaal (misschien als soort van proef) in de coalitie willen? PVV heeft toen Limburg echt als eerste test genomen.
In Zuid Holland is er al een informateur aangesteld, en ze willen daar verantwoordelijkheid nemen. Dus ik ga er vanuit dat ze wel een coalitie willen vormen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:26 #233
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185785950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ehm, vraag het de Amish. Als je denkt dat onze cultuur hetzelfde is al vijftig jaar geleden, dan ben je niet slecht, maar misschien wel wat intellectueel beperkt.
Volgens mij denkt niemand dat onze cultuur in alle opzichten hetzelfde is als vijftig of honderd jaar geleden. Het feit dat culturen evolueren is zo duidelijk waarneembaar dat het niet expliciet hoeft te worden gezegd, lijkt me.

Wat een cultuur "is", of wat tot de essentie van een cultuur behoort, is niet zo gemakkelijk te bepalen. In de praktijk denk ik dat mensen vooral geneigd zijn de eigen cultuur negatief te definiëren, nl. aan de hand van wat daar in een gegeven situatie in hun ogen overduidelijk niet toe behoort, en dat dat grotendeels gebeurt aan de hand van een onbewuste afweging van niet helder geformuleerde, maar voor de dragers van de cultuur wel reële, criteria. Het is niet zo gemakkelijk om zo voor de vuist weg even te definiëren wat "de Europese cultuur" inhoudt. Wat de publieke moraal betreft zou je het voor de afgelopen eeuwen wellicht kunnen zoeken in een (relatief, ten opzichte van andere culturen) grote mate van secularisme en individualisme. Over een langere periode wellicht ook een doorwerking van christendom en klassiek humanisme. Daarnaast zijn er zoals in elke cultuur vertrouwde expressievormen, vertrouwde tradities, en in het algemeen het gevoel dat je elkaar letterlijk en figuurlijk kunt "verstaan" omdat je globaal in dezelfde tradities bent opgevoed. Misschien is voor het "cultuurgevoel" uiteindelijk het gevoel van continuïteit het belangrijkst, van een essentieel gelijkblijven aan jezelf zonder op praktische punten rigide te zijn. Meeveranderen op basis van nieuwe inzichten die gebaseerd zijn op positieve trends uit het eigen verleden voelt aan als natuurlijke, organische ontwikkeling en als vooruitgang. Maar als mensen die zijn opgegroeid in de inheemse cultuur het gevoel krijgen een vreemde in eigen land te zijn zie ik dat wel als een probleem. Ik denk niet dat dat een rechtvaardige of wenselijke situatie is, hier of waar dan ook ter wereld.
pi_185786322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:41 schreef matspontius het volgende:
plaatsvinden
Ik stem alleen op forum als die paljas van een Baudet vertrekt en geen invloed meer krijgt. Zodra het een volwaardige partij wordt die van top tot teen democratisch is en niet een Akp-achtige schijndemocratie opzet onder 1 of twee personen hebben ze mijn stem. In de huidige vorm heb ik er geen sympathie voor.

edit: je quote is verkloot bij het quoten.. daarvoor excuus :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:43:14 #235
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786617
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik stem alleen op forum als die paljas van een Baudet vertrekt en geen invloed meer krijgt. Zodra het een volwaardige partij wordt die van top tot teen democratisch is en niet een Akp-achtige schijndemocratie opzet onder 1 of twee personen hebben ze mijn stem. In de huidige vorm heb ik er geen sympathie voor.

edit: je quote is verkloot bij het quoten.. daarvoor excuus :)
Hahaha nou daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen hoor. Duidelijk punt. Vergeet niet dat die "paljas" de partij is, net zoals Fortuyn destijds de LPF was. Daaronder was het destijds niet veel soeps. We zullen zien of dat nu ook het geval is. Ik vermoed van niet want hij heeft best wel kundige mensen om zich heen. Die Hiddema is geen domme jongen natuurlijk, wat je ook van hem vind. Wiegel idem dito. Dus zo dom is deze "paljas" echt niet bezig. Hij heeft een flinke achterban, vergeet dat ook niet. Je kan wel wensen dat het niets word maar geef die man een kans. Als het niets is dan graaft ie zijn eigen graf.

Situatie lijkt een beetje op die van Trump. Heel veel mensen konden het niet verkroppen dat hij aan de macht kwam en dachten dat ie zo weg was. Mooi niet dus. Sterker nog, hij krijgt best wel wat voor elkaar.
"Hoka Hey!"
pi_185786905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:47 schreef Iblardi het volgende:
In de praktijk denk ik dat mensen vooral geneigd zijn de eigen cultuur negatief te definiëren, nl. aan de hand van wat daar in een gegeven situatie in hun ogen overduidelijk niet toe behoort,
Dat deed Baudet dus van de week in zijn renaissancespeech.
Ik parafraseer hem even snel : 'Deze cultuur is er heel slecht aan toe en stuurt af op een ondergang. Maar nu is er een FvD met een renaissance.
Maar ook had hij het over hoe superieur de Europese cultuur is.. Dus dat is zeker niet negatief definiëren.

quote:
Maar als mensen die zijn opgegroeid in de inheemse cultuur het gevoel krijgen een vreemde in eigen land te zijn zie ik dat wel als een probleem. Ik denk niet dat dat een rechtvaardige of wenselijke situatie is, hier of waar dan ook ter wereld.
Als opgegroeide niet blankgenoeg inlander in dit land heb ik her en der meegemaakt dat mensen mij als vreemde zien. En daar krijg ik weer een unheimlich gevoel van.
Idem geld dat ook voor al die mensen , waarvan steeds meer hier opgégroeid zijn, die Baudet, Wilders en aanhangers unheimlich benaderen met dit wel of niet uitgeproken : jij hoort hier niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 22-03-2019 15:31:31 ]
pi_185787274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hahaha nou daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen hoor. Duidelijk punt. Vergeet niet dat die "paljas" de partij is, net zoals Fortuyn destijds de LPF was. Daaronder was het destijds niet veel soeps. We zullen zien of dat nu ook het geval is. Ik vermoed van niet want hij heeft best wel kundige mensen om zich heen. Die Hiddema is geen domme jongen natuurlijk, wat je ook van hem vind. Wiegel idem dito. Dus zo dom is deze "paljas" echt niet bezig. Hij heeft een flinke achterban, vergeet dat ook niet. Je kan wel wensen dat het niets word maar geef die man een kans. Als het niets is dan graaft ie zijn eigen graf.

Situatie lijkt een beetje op die van Trump. Heel veel mensen konden het niet verkroppen dat hij aan de macht kwam en dachten dat ie zo weg was. Mooi niet dus. Sterker nog, hij krijgt best wel wat voor elkaar.
Helaas ben ik niet te overtuigen met de poppetjes en ik heb ook mijn twijfels bij het politieke inzicht van vele kiezers die niet zonder reden vaak niet gestemd hebben.

Ik vind dat forum zoals het er nu bijligt de schijn wekt er voor de in de steek gelaten burger te zijn maar als de burger werkelijk nadenkt wil het veranderingen die over de langere termijn zn effecten heeft op zn eigen leven en niet de snelle zoethouders.

Een bijstandgerechtige is er bv niet bij geholpen als er meer over immigranten "geblabla" 't wordt en hierbij een liberale partij te kiezen die een Nexit nastreeft om buiten de Europese verdragen om mensen te kunnen uitzetten. Die moeten lekker links gaan stemmen want ze zijn niet liberaal. En Baudet zal er niet zijn voor mensen aan de onderkant.

Alleen de ex-VVDers en salonsocialisten komen goed uit een Nexit droom (zie GB) en de kant die nu net rond kan komen valt daarbij het eerst in absolute problemen van de straat.

Ik zou iedereen eens willen aanraden het verhaal van de dakloze te lezen in het vraagwatjewil topic hier op het fok forun (sticky). In een samenleving die door fvd wordt vormgegeven hebben zulke mensen geen plaats.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:40:55 #238
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185787430
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Helaas ben ik niet te overtuigen met de poppetjes en ik heb ook mijn twijfels bij het politieke inzicht van vele kiezers die niet zonder reden vaak niet gestemd hebben.

Ik vind dat forum zoals het er nu bijligt de schijn wekt er voor de in de steek gelaten burger te zijn maar als de burger werkelijk nadenkt wil het veranderingen die over de langere termijn zn effecten heeft op zn eigen leven en niet de snelle zoethouders.

Een bijstandgerechtige is er bv niet bij geholpen als er meer over immigranten "geblabla" 't wordt en hierbij een liberale partij te kiezen die een Nexit nastreeft om buiten de Europese verdragen om mensen te kunnen uitzetten. Die moeten lekker links gaan stemmen want ze zijn niet liberaal. En Baudet zal er niet zijn voor mensen aan de onderkant.

Alleen de ex-VVDers en salonsocialisten komen goed uit een Nexit droom (zie GB) en de kant die nu net rond kan komen valt daarbij het eerst in absolute problemen van de straat.

Ik zou iedereen eens willen aanraden het verhaal van de dakloze te lezen in het vraagwatjewil topic hier op het fok forun (sticky). In een samenleving die door fvd wordt vormgegeven hebben zulke mensen geen plaats.
Laten we de zaak eens omdraaien met de dakloze als voorbeeld. Mits niet bewust gekozen zouden er in Nederland helemaal geen daklozen horen te zijn. Niet in zo'n welvaartstaat als Nederland. Dan schort er behoorlijk iets aan het systeem c.q. de uitgevoerde politiek. We zullen zien of een andere politieke stroming dit beter gaat reguleren
"Hoka Hey!"
pi_185787559
Baudet heeft boter op z'n hoofd.

Komt met een tweet als deze:

thierrybaudet twitterde op woensdag 24-01-2018 om 13:11:46 Gistermiddag werd hoofdelijk gestemd over de #FVD motie om Wiebes een ULTIMATUM te stellen: Groningse aardbevings-slachtoffers moeten vóór uiterlijk 1 juli 2018 schadeloos worden gesteld! VVD, CDA, D66 en ChristenUnie stemden tegen. #gasdebat #groningen https://t.co/peymbvLRL6 https://t.co/DzRKKzl3xX reageer retweet
Maar stemt bij de eerst volgende motie vóór gaswinning in Groningen en gasexport uit Groningen.
Ja sorry hoor...

Idem met de Deliveroo "ZZP" koeriers... schijnzelfstandigheid... ook daar stemde hij tegen de motie (34775-XV, nr 62)...

Eerlijk is eerlijk, FvD stemde (34775-XV, nr 28) dan weer niet voor het sluiten van de grenzen voor asielzoekers, waar de PVV dat wel deed... er zit mss toch nog wat sociaals in die partij :+
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:55:43 #240
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185787703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:47 schreef MaGNeT het volgende:
Baudet heeft boter op z'n hoofd.

Komt met een tweet als deze:

thierrybaudet twitterde op woensdag 24-01-2018 om 13:11:46 Gistermiddag werd hoofdelijk gestemd over de #FVD motie om Wiebes een ULTIMATUM te stellen: Groningse aardbevings-slachtoffers moeten vóór uiterlijk 1 juli 2018 schadeloos worden gesteld! VVD, CDA, D66 en ChristenUnie stemden tegen. #gasdebat #groningen https://t.co/peymbvLRL6 https://t.co/DzRKKzl3xX reageer retweet
Maar stemt bij de eerst volgende motie vóór gaswinning in Groningen en gasexport uit Groningen.
Ja sorry hoor...

Idem met de Deliveroo "ZZP" koeriers... schijnzelfstandigheid... ook daar stemde hij tegen de motie (34775-XV, nr 62)...

Eerlijk is eerlijk, FvD stemde (34775-XV, nr 28) dan weer niet voor het sluiten van de grenzen voor asielzoekers, waar de PVV dat wel deed... er zit mss toch nog wat sociaals in die partij :+
Het is onmogelijk om voorstander te zijn van het doorgaan met het boren naar gas in Groningen mits de slachtoffers maar snel schadeloos gesteld worden?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185787815
quote:
Kilte richting Forum

DEN HAAG - Forum voor Democratie wordt voorlopig geen steunpilaar voor het kabinet. De regeringspartijen maken duidelijk dat ze meer keus hebben om aan een meerderheid in de Eerste Kamer te komen.

De partij van Baudet, die in de race om de senaat de grootste is geworden, is niet per se nodig, proberen coalitiepartijen uit te stralen. Forum zegt - ondanks felle aanvallen op het kabinet - compromissen te willen sluiten en water bij de wijn te willen doen. Maar VVD, CDA, CU en vooral D66 zien daar geen brood in, zo bleek nadat de opmerkelijke uitslag in Den Haag echt duidelijk werd.

Verschillende coalitiekopstukken zeggen dat Forum natuurlijk wel kabinetsvoorstellen mag steunen in de Eerste Kamer, ze hopen zelfs openlijk dat Forum die verantwoordelijkheid neemt, maar ze zien niks in onderhandelen met Baudet over tegenprestaties voor die steun.

De coalitie rekent erop dat haar voorstellen, ondanks een minderheid, meestal wel door een andere partij gesteund zullen worden. Dat kan de ene keer Forum zijn, maar ook GroenLinks of PvdA. Een vaste gedoogpartner of akkoorden sluiten over tegenprestaties, dat zou niet nodig zijn. CDA-voorman Buma erkent dat die strategie risicovol is en dat er daardoor ook wel eens plannen kunnen sneuvelen. „Maar we moeten leven met onzekerheden”, zegt hij gelaten.
Dus ze nemen de route via GL en/of PvdA die beiden ook tot een meerderheid leiden, van resp. 40 en 38 zetels. Grootste risico kan zijn dat dit ervoor zorgt dat FvD nog populairder wordt, omdat dan en klimaatbeleid en immigratiebeleid, daar waar het de FvD'er kiezer wrs vooral om te doen valt, onveranderd doorgang vinden of slechts minimaal veranderen.
I´m back.
pi_185787854
FVD is gewoon een hype

En iedereen weet dat een hype uiteindelijk tot stoppen komt

Frotyn was een hype
Wilders was een hype
Baudet is een hype

Over 2 jaar is deze hype weer voorbij

Het is net als

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185787857
Voed het kartelimago nog maar lekker door tot aan de 2e kamer verkiezingen.
pi_185787860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:05 schreef klaasweetalles het volgende:
FVD is gewoon een hype

En iedereen weet dat een hype uiteindelijk tot stoppen komt

Frotyn was een hype
Wilders was een hype
Baudet is een hype

Over 2 jaar is deze hype weer voorbij

Het is net als

[ afbeelding ]
Na 25 jaar nog steeds populair?
pi_185787865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om voorstander te zijn van het doorgaan met het boren naar gas in Groningen mits de slachtoffers maar snel schadeloos gesteld worden?
Ja, er is namelijk meer dan financiële schade, juist ook de angst voor bevingen. En dat kan je aanstellerij vinden, het geeft heel veel stress.
pi_185787934
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ze nemen de route via GL en/of PvdA die beiden ook tot een meerderheid leiden, van resp. 40 en 38 zetels. Grootste risico kan zijn dat dit ervoor zorgt dat FvD nog populairder wordt, omdat dan en klimaatbeleid en immigratiebeleid, daar waar het de FvD'er kiezer wrs vooral om te doen valt, onveranderd doorgang vinden of slechts minimaal veranderen.
Toeval:

quote:
Als VVD niet kiest voor Baudet, is partij ten dode opgeschreven

Met de monsterzege van Thierry Baudet is er eindelijk een waardige opvolger voor Pim Fortuyn, schrijft Afshin Ellian. De VVD moet zich nu afkeren van GroenLinks en door samenwerking met Baudet terugkeren naar de liberaal-conservatieve wortels.

https://www.elsevierweekb(...)opgeschreven-679193/
pi_185788011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarvan 2,6 miljoen met een westerse afkomst.
En het gaat om 1e én 2e generatie.
Bij normale integratie wel, maar met onze islamitische vrienden met dubbel paspoort werkt dat vaak niet zo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn bevolkingen in de moderne tijd mobieler geworden, en is de natiestaat steeds meer een onhoudbaar concept. Maar misschien was het altijd al een anachronisme. Is Nederland Saksisch, Frankisch, Vries, Bataafs, ...?

Voor die 1/3e moet je vermoedelijk tot voorbij de derde generatie gaan. Op welk moment ben je dan over migratieachtergrond aan het praten, en op welk moment van ethnonationalisme?

Ik zeg dit als iemand die in tegenstelling tot Baudet "van der" in zijn naam heeft en wel tot zover de stamboom reikt Nederlands is.
Als de natiestaat een onhoudbaar concept is dan is de rechtsstaat dat bijvoorbeeld ook. De gehele staat is dan onhoudbaar en de wereld een groot libertarisch paradijs waar he nergens veilig is en bijna iedereen straatarm is.

Je hebt een grondgebied met daarop een volk, dus binnen landsgrenzen, waarop wetten en regels van toepassing zijn en waar dus een en ander voor het algemene nut ontwikkeld kan worden. Anders kun je net zo goed fietspaden gaan aanleggen in Afrika, waar dan vervolgens met de auto op gereden kan worden. Het is een feit dat de natiestaat onder druk wordt gezet door voornamelijk buitenlandse figuren met vooral financiele belangen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daarin moet trappen en geloven dat die onhoudbaar is.

Je misvatting is dat het volk een gemeenschappelijke bloedlijn zou moeten hebben. Dat is nergens voor nodig, dat is niet wat een volk een volk maakt in de tijd van de natiestaat, en mooi is die tijd van de natiestaat. Het is een verlichtingsideaal dat onze grote voorspoed heeft gebracht. Al dat grenzeloze wereld gelul is een kinderlijke fantasie die de bijl aan de wortel van het sociaal contract legt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185788094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, er is namelijk meer dan financiële schade, juist ook de angst voor bevingen. En dat kan je aanstellerij vinden, het geeft heel veel stress.
Er is geen angst voor bevingen, er is angst voor instortende huizen en gebouwen en voor nog meer schade en gedoe met herstelwerkzaamheden en schade-afwikkeling.

Wiebes wil de gaskraan dichtdraaien zodat Shell en Exxon minder geld kwijt zijn aan versterkingsoperaties en gaat lekker door met het traineren van de schade afwikkeling wat ook weer bespaart op de schadeclaims. Daarnaast wil hij het de overheid laten doen zodat de belastingbetaler betaalt en dat niet allemaal terugkrijgt van Shell en Exxon.

Baudet wil doorpompen en een financiele afwikkeling. Ik ben daar tegen maar het is geen innerlijk tegenstrijdig standpunt of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:30:08 #249
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185788296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, er is namelijk meer dan financiële schade, juist ook de angst voor bevingen. En dat kan je aanstellerij vinden, het geeft heel veel stress.
Ik zeg geloof ik nergens dat ik het aanstellerij vind. Ik stip alleen het standpunt van FvD aan wat naar mijn mening niet tegenstrijdig is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185788356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:05 schreef klaasweetalles het volgende:
FVD is gewoon een hype

En iedereen weet dat een hype uiteindelijk tot stoppen komt

Frotyn was een hype
Wilders was een hype
Baudet is een hype

Over 2 jaar is deze hype weer voorbij

Het is net als

[ afbeelding ]
Pokemon was 30 jaar een hype.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:37:01 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_185788429
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de natiestaat een onhoudbaar concept is dan is de rechtsstaat dat bijvoorbeeld ook. De gehele staat is dan onhoudbaar en de wereld een groot libertarisch paradijs waar he nergens veilig is en bijna iedereen straatarm is.
Wat een rare non sequitur. Je weet dat er heel wat landen zijn die geen natiestaten zijn, zoals België en de Verenigde Staten? En dat natiestaten een vrij kortdurend concept zijn, bijvoorbeeld niet de Europese rijken daarvoor? Ik snap je non sequitur wel, want wat jij een misvatting noemt is geen misvatting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185788651
Misschien eerst maar even de terminologie op één lijn krijgen.

Misschien eerst algemener. Is spek het eens met de noodzaak van een staat?

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 16:50:30 ]
pi_185788712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat een rare non sequitur. Je weet dat er heel wat landen zijn die geen natiestaten zijn, zoals België en de Verenigde Staten? En dat natiestaten een vrij kortdurend concept zijn, bijvoorbeeld niet de Europese rijken daarvoor? Ik snap je non sequitur wel, want wat jij een misvatting noemt is geen misvatting.
Wat maken jullie er een moeizaam debat van. De rot-immigranten eruit. Simpel.
pi_185788797
De Hond legde het toch goed uit hoor. Er zijn 2 kampen Ajax en Feyenoord. Maar in plaats van samen een Nederlands Elftal te maken en naar elkaar te luisteren blijft men elkaar afvallen etc. Hierdoor komt er juist meer verdeling en haat etc etc.
pi_185788909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:56 schreef Poepz0r het volgende:
De Hond legde het toch goed uit hoor. Er zijn 2 kampen Ajax en Feyenoord. Maar in plaats van samen een Nederlands Elftal te maken en naar elkaar te luisteren blijft men elkaar afvallen etc. Hierdoor komt er juist meer verdeling en haat etc etc.
Met figuren die een blanke heilstaat idealiseren moet je juist niet willen samenwerken.
pi_185788910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat een rare non sequitur. Je weet dat er heel wat landen zijn die geen natiestaten zijn, zoals België en de Verenigde Staten?
Beide functioneren niet erg goed als natiestaat omdat ze er niet goed in geslaagd zijn een volk te vormen, maar dat betekent niet dat ze geen natiestaat zijn.

quote:
En dat natiestaten een vrij kortdurend concept zijn, bijvoorbeeld niet de Europese rijken daarvoor? Ik snap je non sequitur wel, want wat jij een misvatting noemt is geen misvatting.
Daarvoor had je steden en stadstaten. Je bent er onderdeel van of niet. Voor inclusiviteit moet je ook buiten kunnen sluiten zeg maar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185788932
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat maken jullie er een moeizaam debat van. De rot-immigranten eruit. Simpel.
Ik vind jou rot overkomen. Jij Nederland uit dus?
pi_185788940
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met figuren die een blanke heilstaat idealiseren moet je juist niet willen samenwerken.
Laten we naar elkaar luisteren. FvD stoot GL ook niet af omdat ze bloed aan de handen hebben of wel? Je zorgt alleen maar voor meer verdeeldheid.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:05:35 #260
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185788955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat maken jullie er een moeizaam debat van. De rot-immigranten eruit. Simpel.
Dus bijvoorbeeld de chinezen?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:06:02 #261
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185788962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Laten we naar elkaar luisteren. FvD stoot GL ook niet af omdat ze bloed aan de handen hebben of wel? Je zorgt alleen maar voor meer verdeeldheid.
Heeft GL bloed aan de handen dan? _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_185788965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Laten we naar elkaar luisteren. FvD stoot GL ook niet af omdat ze bloed aan de handen hebben of wel? Je zorgt alleen maar voor meer verdeeldheid.
Ach, al die deugmensen zijn net zoals de feministen en zionisten. Zonder verdeeldheid kennen zij geen bestaansrecht.
pi_185788981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:06 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ach, al die deugmensen zijn net zoals de feministen en zionisten. Zonder verdeeldheid kennen zij geen bestaansrecht.
_O- FvD is zeer pro-Israël.
pi_185788987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Laten we naar elkaar luisteren.
Wat valt er te luisteren? Het FvD wil een blanke heilstaat, ok, en dan wat? Dan zou je daarover met iemand als Baudet in gesprek moeten om aan te geven dat-ie toch wel heel verderfelijke ideeën koestert? Die man is slim genoeg om zelf te bedenken hoe men daarin staat en een gesprek loopt alleen maar uit op zielig gedraai van Baudet. "Nee hoor, ik bedoel het allemaal anders!" Om een week later weer iets te roepen wat daar weer tegenstrijdig aan is.
pi_185789002
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:05 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld de chinezen?
Waar binnen Nederland zie jij Chinezen in het wilde weg mensen neerschieten in trams?
pi_185789049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat valt er te luisteren? Het FvD wil een blanke heilstaat, ok, en dan wat? Dan zou je daarover met iemand als Baudet in gesprek moeten om aan te geven dat-ie toch wel heel verderfelijke ideeën koestert? Die man is slim genoeg om zelf te bedenken hoe men daarin staat en een gesprek loopt alleen maar uit op zielig gedraai van Baudet. "Nee hoor, ik bedoel het allemaal anders!" Om een week later weer iets te roepen wat daar weer tegenstrijdig aan is.
Schuimen schuimen. Pro moskee, pro religie, pro koran en gecontroleerde immigratie strookt niet met je argumenten. PVV zou dat wel willen denk ik, want die willen daadwerkelijk dat soort dingen verbieden FvD niet. Zie tevens partijprogramma.
pi_185789054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Waar binnen Nederland zie jij Chinezen in het wilde weg mensen neerschieten in trams?
Chinezen pleegden liquidaties. Zegt de heroïnehandel je niks?
pi_185789056
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:05 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld de chinezen?
Waar in Nederland zie jij Chinezen je zusje nichtje en je moeder bezwangeren en dan vliegen. En 0 allimentatie betalen?

Jatoch. Meer Moeslims. Meer Affrik.
pi_185789066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Chinezen pleegden liquidaties. Zegt de heroïnehandel je niks?
In Nederland?
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:13:31 #270
236264 crew  capricia
pi_185789071
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat maken jullie er een moeizaam debat van. De rot-immigranten eruit. Simpel.
Hoe zie jij de plaats van de Chinese Nederlanders in onze toekomstige boreale wereld?
Definitely not CIA
pi_185789098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

In Nederland?
Ja.
pi_185789153
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe zie jij de plaats van de Chinese Nederlanders in onze toekomstige boreale wereld?
Baudet heeft meermaals uitgelegd dat hij een immigranten-stop wilt. En alleen nog mensen van waarde wilt toelaten. Hiddema ziet mogelijkheden om illegale asielzoekers het land uit te werken. Iets wat VVD en GL en D66 PvdA CDA blijkbaar NIET willen. Daar moet je het mee doen want dat is heel helder.
pi_185789171
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Schuimen schuimen. Pro moskee, pro religie, pro koran en gecontroleerde immigratie strookt niet met je argumenten. PVV zou dat wel willen denk ik, want die willen daadwerkelijk dat soort dingen verbieden FvD niet. Zie tevens partijprogramma.
Het FvD is de nieuwe PVV maar dan in een iets eloquenter vorm. De kern komt nog steeds op hetzelfde neer.
pi_185789191
FvDgoden
pi_185789202
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het FvD is de nieuwe PVV maar dan in een iets eloquenter vorm. De kern komt nog steeds op hetzelfde neer.
Je doet werkelijk teveel noeite om FvD te namen shamen framen. Het lukt je niet.
pi_185789207
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het FvD is de nieuwe PVV maar dan in een iets eloquenter vorm. De kern komt nog steeds op hetzelfde neer.
Niet echt zie programma en congressen. Het komt niet overeen.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:21:42 #277
236264 crew  capricia
pi_185789221
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:17 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Baudet heeft meermaals uitgelegd dat hij een immigranten-stop wilt. En alleen nog mensen van waarde wilt toelaten. Hiddema ziet mogelijkheden om illegale asielzoekers het land uit te werken. Iets wat VVD en GL en D66 PvdA CDA blijkbaar NIET willen. Daar moet je het mee doen want dat is heel helder.
Ah, gelukkig. Homeopatische verdunning en boreale toekomstvisioenen gaan altijd over anderen. Niet over jou.
Nooit gedacht over jezelf in deze context?
Definitely not CIA
pi_185789234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je doet werkelijk teveel noeite om FvD te namen shamen framen. Het lukt je niet.
Het spreekt allemaal redelijk voor zich hoor, maar ik begrijp dat kritiek op de grote verlosser wat te confronterend is.
pi_185789361
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, gelukkig. Homeopatische verdunning en boreale toekomstvisioenen gaan altijd over anderen. Niet over jou.
Nooit gedacht over jezelf in deze context?
Baudet wilt de opzettelijke verzwarting door massale georkestreerde immigratie tegengaan. Daar ben ik voor.
pi_185789370
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het spreekt allemaal redelijk voor zich hoor, maar ik begrijp dat kritiek op de grote verlosser wat te confronterend is.
Op wie heb jij dan gestemd?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:32:51 #281
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185789393
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe zie jij de plaats van de Chinese Nederlanders in onze toekomstige boreale wereld?
Voor consequente racisten zouden die hier waarschijnlijk geen plaats hebben, maar ik denk niet dat de insteek is van de huidige anti-immigratiepartijen. Die zijn niet ontstaan als reactie op de aanwezigheid van Chinese immigranten in Nederland en kenmerken zich volgens mij ook niet door een streven naar biologische raszuiverheid, al zullen er wat dat betreft wel hier en daar wat rotte appels tussen zitten.
pi_185789405
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Laten we de zaak eens omdraaien met de dakloze als voorbeeld. Mits niet bewust gekozen zouden er in Nederland helemaal geen daklozen horen te zijn.
Met zo'n utopie moet je uiteindelijk ook willen kiezen voor een partij die jou of een ander met een buffer tegen de gaten beschermd. Een forum zal met een liberale agenda in een schaalverkleining van de overheden die buffer alleen maar verkleinen tot verwijderen. Net als een VVD en iedere andere partij die mensen met geld en een enorme persoonlijke buffer het leven nog mooier willen maken.

quote:
Niet in zo'n welvaartstaat als Nederland. Dan schort er behoorlijk iets aan het systeem c.q. de uitgevoerde politiek. We zullen zien of een andere politieke stroming dit beter gaat reguleren
Het gaat erom dat er nu iets is wat met liberale politiek onder schijndemocratische vlag van een one-man-band en z'n 'in crowd' wordt verkocht aan veel niet liberale burgers die nooit liberaal kunnen zijn zodat dit systeem voor hen eerder het leven over een langere termijn zal afbreken dan opbouwen.

Als andere partijen de verantwoordelijkheid hiervoor moeten krijgen omdat de fvd 'm wil afbreken dan betwijfel ik of het meerendeel van de kiezers er wel goed aan gedaan heeft om voor zo'n partij z'n karretje aan het persoonlijke graf te gaan zwoegen.

Hoe het zichzelf presenteert lijkt het imho heel sterk op Erdogan zn partij van ontwikkeling en rechtvaardigheid waarbij deze componenten met name voor de uitvoerende machtcirkel zelf van toepassing zijn en de op de Akp stemmende burger met lege handen achterblijft. Dat een ultiem liberale Baudet, Wiegel en Hiddema er nu zogenaamd zijn voor de arbeider ipv voor het (eigen) kapitaal waar ze altijd al voor hebben gestaan is natuurlijk ook een beetje zot.

Dus ja, als iemand echt liberaal bent dan stemt hij of zij VVD, Fvd en misschien D66 ,maar als je dat niet bent ben je niet goed bezig als je op een partij stemt die jouw levenspad wil laten verzakken ten behoeve van rijkeren die zich kapot lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 22-03-2019 17:45:21 ]
pi_185789455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ehm, vraag het de Amish. Als je denkt dat onze cultuur hetzelfde is al vijftig jaar geleden, dan ben je niet slecht, maar misschien wel wat intellectueel beperkt.
De politieke cultuur in de Eerste Kamer flink veranderd sinds 1971, toen de christelijke partijen hun meerderheid verloren, dat is tot op heden nog steeds zo.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Kamerverkiezingen_1971
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:38:50 #284
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185789474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:30 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Baudet wilt de opzettelijke verzwarting door massale georkestreerde immigratie tegengaan. Daar ben ik voor.
Waar maak jij uit op dat het opzettelijk georkestreerd is? Ik zie dit soort processen meer als reusachtige treinen die, eenmaal in gang gezet, door hun inertie moeilijk weer tot stilstaan te brengen zijn, net als de door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
pi_185789513
@beathoven. We leefden al in een schijndemocratie door dat partijkartel. Elke keer was je linkse rechtse liberale midden christelijke groene stem gewoon weggegooid.
pi_185789514
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat het opzettelijk georkestreerd is? Ik zie dit soort processen meer als reusachtige treinen die, eenmaal in gang gezet, door hun inertie moeilijk weer tot stilstaan te brengen zijn, net als de door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
Linkse partijen zijn echt mokerdom volgens mij. Ze blijven maar zoeken zoeken naar fouten bij FvD in plaats van de hand in eigen boezem te steken.

https://www.rtlz.nl/opini(...)-de-schijnheiligheid
pi_185789531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:41 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:beathoven. We leefden al in een schijndemocratie door dat partijkartel. Elke keer was je linkse rechtse liberale midden christelijke groene stem gewoon weggegooid.
Dit was voor mij de belangrijkste reden om op FvD te stemmen, samen met hun visie op de Europese Unie.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:43:12 #288
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185789546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:12 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Waar in Nederland zie jij Chinezen je zusje nichtje en je moeder bezwangeren en dan vliegen. En 0 allimentatie betalen?

Jatoch. Meer Moeslims. Meer Affrik.
Doe es ff normaal gozer. Alsof dat soort gedrag voorbehouden is aan moslims en Afrikaanse mensen en niet gewoon gedrag is dat voorkomt onder mannen in het algemeen :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185789572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat het opzettelijk georkestreerd is? Ik zie dit soort processen meer als reusachtige treinen die, eenmaal in gang gezet, door hun inertie moeilijk weer tot stilstaan te brengen zijn, net als de door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
Ja alles is maar toeval, sure :')
pi_185789592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doe es ff normaal gozer. Alsof dat soort gedrag voorbehouden is aan moslims en Afrikaanse mensen en niet gewoon gedrag is dat voorkomt onder mannen in het algemeen :')
Wat de deugmenschen tot nu hebben geflikt met al dat wanbeleid is pas niet normaal. Vs-imperialisme steunen en al die dode Moslims en verwoeste landen? Zij! En dan schijnheilig al die vluchtelingen verwelkomen. Als die vluchtelingen eens wisten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:45:51 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185789594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Linkse partijen zijn echt mokerdom volgens mij. Ze blijven maar zoeken zoeken naar fouten bij FvD in plaats van de hand in eigen boezem te steken.

https://www.rtlz.nl/opini(...)-de-schijnheiligheid
De economisch liberalen en de confessionelen hebben ook een groot aandeel gehad in het ontstaan van "Nederland immigratieland". Je kunt niet echt één partij verantwoordelijk houden.
pi_185789618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De economisch liberalen en de confessionelen hebben ook een groot aandeel gehad in het ontstaan van "Nederland immigratieland". Je kunt niet echt één partij verantwoordelijk houden.
Correct, maar ik val even op de aanval van links op fvd.
pi_185789655
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Op wie heb jij dan gestemd?
Niet. Er is geen enkele partij bij wie ik me voldoende vertegenwoordigd voel.

Het FvD had potentie want een aantal standpunten zijn niet onaardig maar dat schreeuwerige en clowneske gedoe en constante geflirt met nogal dubieuze geluiden zijn niet heel geloofwaardig meer als ze het hebben over hun ambities. Er zijn genoeg redenen te bedenken dat het politieke systeem hier en daar wat beter kan, de zorg beter georganiseerd moet worden, et cetera, et cetera, maar dat doe je juist door de samenwerking op te zoeken en constructief te zijn.

Niet door je als een verwaande snob te gedragen en overal maar tegenaan te schoppen.
pi_185789663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:41 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:beathoven. We leefden al in een schijndemocratie door dat partijkartel. Elke keer was je linkse rechtse liberale midden christelijke groene stem gewoon weggegooid.
Tegen zijn is altijd leuk als oppositiepartij. Stem tegen, stem SP, de LPF met hun nieuwe poltiek.

Als fvd ooit wil regeren zullen ze ook een "kartel" oftwel een coalitie moeten vormen met anderen. Aan het roer kan er geen oppositiegeluid volgen als in dat het een nepparlement is en het allemaal niet deugt.
pi_185789769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tegen zijn is altijd leuk als oppositiepartij. Stem tegen, stem SP, de LPF met hun nieuwe poltiek.

Als fvd ooit wil regeren zullen ze ook een "kartel" oftwel een coalitie moeten vormen met anderen. Aan het roer kan er geen oppositiegeluid volgen als in dat het een nepparlement is en het allemaal niet deugt.
Jullie zijn duidelijk niet fan genoeg om elk youtube-filmpje met Baudet te beluisteren. FvD wilt druk zetten op de coalitie zodanig dat zij van koers veranderen. Dit werkt. Dit hebben we gezien. Politici zijn narcisten ontvankelijk voor applaus. Als het volk tegen ze keert dan gaan ze draaien.
pi_185789812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tegen zijn is altijd leuk als oppositiepartij. Stem tegen, stem SP, de LPF met hun nieuwe poltiek.

Als fvd ooit wil regeren zullen ze ook een "kartel" oftwel een coalitie moeten vormen met anderen. Aan het roer kan er geen oppositiegeluid volgen als in dat het een nepparlement is en het allemaal niet deugt.
Het hoeft niet perse, er zijn ook varianten van een minderheidskabinet, of juist vakministers (geen carriere politici) en hoewel het vrij ingewikkeld is kan je ook kijken naar juist geen coalitie. Elke partij kan wat aandragen, de meerderheid stemt en klaar. Op langdurig beleid is dat wat ingewikkelder, maar als men er klaar voor is kan je prima zonder een coalitie werken.
pi_185789820
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet.
Er is geen enkele partij bij wie ik me voldoende vertegenwoordigd voel.

Het FvD had potentie want een aantal standpunten zijn niet onaardig maar dat schreeuwerige en clowneske gedoe en constante geflirt met nogal dubieuze geluiden zijn niet heel geloofwaardig meer als ze het hebben over hun ambities. Er zijn genoeg redenen te bedenken dat het politieke systeem hier en daar wat beter kan, de zorg beter georganiseerd moet worden, et cetera, et cetera, maar dat doe je juist door de samenwerking op te zoeken en constructief te zijn.

Niet door je als een verwaande snob te gedragen en overal maar tegenaan te schoppen.
Tuurlijk :+
pi_185789878
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:57 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Jullie zijn duidelijk niet fan genoeg om elke youtube-filmpje met Baudet te luisteren. FvD wilt druk zetten op de coalitie zodanig dat zij van koers veranderen. Dit werkt. Dit hebben we gezien. Politici zijn narcisten ontvankelijk voor apllaus. Als het volk tegen ze keert dan gaan ze draaaien.
Als ze niet 100% van de stemmen krijgen kun je niet stellen dat 'het volk' ook maar iets met de fvd heeft waar meer naar geluisterd moet worden dan naar een ander volk. Men ligt net zo min wakker van het gelimiteerde percentage aan zetels van het fvd volk als die van het pvda volk of vvd volk.
pi_185790034
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het hoeft niet perse, er zijn ook varianten van een minderheidskabinet, of juist vakministers (geen carriere politici) en hoewel het vrij ingewikkeld is kan je ook kijken naar juist geen coalitie. Elke partij kan wat aandragen, de meerderheid stemt en klaar. Op langdurig beleid is dat wat ingewikkelder, maar als men er klaar voor is kan je prima zonder een coalitie werken.
Hypothetisch kan alles maar het is opzich best wel gek dat een van s'werelds top 10 motoren waar men in het buitenland goed over te spreken is zo nodig aan vervanging of verkleining toe is omdat een deeltje van de bevolking die anders nooit naar de stembus ging zich wat verveelt. Dan richt je je niet op de nummer 1 positie waar een Trump met de VS ook verder van verwijderd is dan ooit.
pi_185790039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als ze niet 100% van de stemmen krijgen kun je niet stellen dat 'het volk' ook maar iets met de fvd heeft waar meer naar geluisterd moet worden dan naar een ander volk. Men ligt net zo min wakker van het gelimiteerde percentage aan zetels van het fvd volk als die van het pvda volk of vvd volk.
Paul Janssen, Televaag, legt het uit.
pi_185790075
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hypothetisch kan alles maar het is opzich best wel gek dat een van s'werelds top 10 motoren waar men in het buitenland goed over te spreken is zo nodig aan vervanging of verkleining toe is omdat een deeltje van de bevolking die anders nooit naar de stembus ging zich wat verveelt. Dan richt je je niet op de nummer 1 positie waar een Trump met de VS ook verder van verwijderd is dan ooit.
Je kleineert nu een miljoen stemmen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')