abonnement Unibet Coolblue
pi_182138729
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron



politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182138759
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Er zijn genoeg bezwaren tegen busjes. Geeft extra verkeer rond de school, in/uitstappen is vaak ook niet op de ideale plek. Soms moeten ze oversteken. Kinderen zitten ook zonder kinderzitjes erin. Chauffeurs zijn onbekend met de kinderen, geen pedagische opleiding.
Dus chauffeurs zonder pedagogische opleiding zouden geen kinderen rond moeten rijden, maar de eerste beste juf zonder chauffeursopleiding wel?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182138873
Ik zag dit topic weer naar boven komen, en dacht; "ik zal eens even kijken waar het over gaat".

Maar blijkbaar is het nog steeds een "WAAR LIGT DE SCHULD?!?!?!!!11??!" topic.

:N
Weggegaan en opgerot
pi_182138888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik zag dit topic weer naar boven komen, en dacht; "ik zal eens even kijken waar het over gaat".

Maar blijkbaar is het nog steeds een "WAAR LIGT DE SCHULD?!?!?!!!11??!" topic.

:N
Er moeten koppen rollen natuurlijk.
Zodra het stint bedrijfje failliet is kunnen alle mensen weer rustig gaan slapen :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182138933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:33 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er moeten koppen rollen natuurlijk.
Zodra het stint bedrijfje failliet is kunnen alle mensen weer rustig gaan slapen :')
Dom schapen-gedrag...

Een ongeluk wat niet voorkomen had kunnen worden bestaat blijkbaar niet, want de verschillende onderzoeken afwachten is ook al te veel gevraagd.
Weggegaan en opgerot
pi_182139020
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:35 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dom schapen-gedrag...

Een ongeluk wat niet voorkomen had kunnen worden bestaat blijkbaar niet, want de verschillende onderzoeken afwachten is ook al te veel gevraagd.
Ja erger nog, ook al was het een dom ongeluk, we moeten ons dan massaal gaan inzetten dat we domme ongelukken voorkomen door, laten we zeggen, alle spoorwegovergangen te sluiten en er tunnels neer te zetten!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182139096
Gelukkig is er inmiddels 250K gedoneerd, krijgen alle kinderen tenminste een gouden kist.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_182139216
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:43 schreef Ingolstadt het volgende:
Gelukkig is er inmiddels 250K gedoneerd, krijgen alle kinderen tenminste een gouden kist.
Lekker sarcastisch. Het initiatief is landelijk omarmd en er is giga veel geld opgehaald inderdaad voor de uitvaart van de kinderen en nazorg voor de twee overlevenden en nabestaanden/mensen die betrokken waren (zoals de machinist). Deze mensen verdienen alle support die ze maar kunnen krijgen wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182139328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lekker sarcastisch. Het initiatief is landelijk omarmd en er is giga veel geld opgehaald inderdaad voor de uitvaart van de kinderen en nazorg voor de twee overlevenden en nabestaanden/mensen die betrokken waren (zoals de machinist). Deze mensen verdienen alle support die ze maar kunnen krijgen wat mij betreft.
Ja wel eens, maar ook een klap in t gezicht voor de nabestaanden van alle overleden mensen op t spoor die een berichtje op pagina 17 van de Telegraaf kregen zonder crowdfunding.

Ik begrijp t heus wel, maar is soms beetje cru.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182139403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja wel eens, maar ook een klap in t gezicht voor de nabestaanden van alle overleden mensen op t spoor die een berichtje op pagina 17 van de Telegraaf kregen zonder crowdfunding.

Ik begrijp t heus wel, maar is soms beetje cru.
Daar hebben wij het onderling ook veelvuldig over.. waarom wordt dit wel opgepikt door de media en andere gevallen niet? Zou het minder in het nieuws zijn geweest als het bijvoorbeeld slechts 1 kind zou zijn geweest? Zelfs volgende week worden hier nog evenementen versoberd of afgelast door het ongeluk. Dat maakt het inderdaad cru naar andere gevallen.

Ik kwam gisteren nog langs de gedenkplek bij Oss West en het is indrukwekkend.. een bloemenzee, spandoeken, knuffels, kaarsjes die branden en continue mensen die een kijkje komen nemen. Ik merk om me heen dat het een vrij bepalende gebeurtenis voor de stad is, zo'n impact heeft het. Verwacht ook wel dat er iets van een blijvende herinnering (monument) aan de slachtoffers zal komen bij Oss West en ik denk dat de herdenkingsbijeenkomst op 8 oktober a.s. enorm druk bezocht zal gaan worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182139517
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182139681
https://www.ad.nl/eindhov(...)rdrama-oss~a0245a88/

Heksenjacht.

Sluit ook een beetje aan op dat topic over die lerares die ontslagen is.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_182140108
quote:
Aangrijpend.
Indrukwekkend hoe hij dat oppakt ook, en bizar dat zijn vrouw nou net die functie heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 september 2018 @ 10:50:15 #14
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182140123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:43 schreef Ingolstadt het volgende:
Gelukkig is er inmiddels 250K gedoneerd, krijgen alle kinderen tenminste een gouden kist.
En die lui van doneeractie.nl zitten er deze winter ook gelijk warmpjes bij. oO< De een zijn dood is de ander zijn brood.

Hoewel ze erg 'loyaal' ( :? ) zijn en een korting geven die niet genoemd mag worden. Zo staat in een artikel op rtlnieuws: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-slachtoffers-oss

Overigens doet dat bedrijf niets verkeerd. Althans, over de hoogte van de transactiekosten kun je twisten (zie https://tweakers.net/nieu(...)en-na-actie-acm.html ). Maar dat ze een percentage van de donaties pakken staat gewoon op hun site.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182140719
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

En die lui van doneeractie.nl zitten er deze winter ook gelijk warmpjes bij. oO< De een zijn dood is de ander zijn brood.

Hoewel ze erg 'loyaal' ( :? ) zijn en een korting geven die niet genoemd mag worden. Zo staat in een artikel op rtlnieuws: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-slachtoffers-oss

Overigens doet dat bedrijf niets verkeerd. Althans, over de hoogte van de transactiekosten kun je twisten (zie https://tweakers.net/nieu(...)en-na-actie-acm.html ). Maar dat ze een percentage van de donaties pakken staat gewoon op hun site.
Ze bieden een gestroomlijnd platform waarop doneren met een paar klikken te doen is, dus ja ik snap op zich wel dat ze een bepaald percentage opstrijken en dat voor de eigen boterham / verbetering website willen gebruiken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 september 2018 @ 12:06:38 #16
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182141387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze bieden een gestroomlijnd platform waarop doneren met een paar klikken te doen is, dus ja ik snap op zich wel dat ze een bepaald percentage opstrijken en dat voor de eigen boterham / verbetering website willen gebruiken.
Oh ik snap het ook wel hoor.

Bij een donatie van 5 euro wordt dus ¤0,85 transactiekosten en 6% commissie ingehouden. En dus betaal je effectief ¤1,15 aan die website. En gaat slechts ¤3,85 naar het doel. Of mis ik iets? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182141671
De eigenaar van die site heeft al 50k binnen geharkt.
pi_182142045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:28 schreef Mr.Ping het volgende:
De eigenaar van die site heeft al 50k binnen geharkt.
Mag die "hardwerkende Nederlander" dan niets verdienen?
pi_182142261
Heksenjacht op tientallen mensen na asociale grappen spoordrama Oss
UPDATEOp sociale media is een heksenjacht gaande op tientallen mensen die grappen plaatsen over de slachtoffertjes van het spoorongeluk in Oss. Sommigen van hen voelen zich zo bedreigd dat ze hun account verwijderen. De politie roept de 'jagers' op om niet voor eigen rechter te spelen.
pi_182142318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heksenjacht op tientallen mensen na asociale grappen spoordrama Oss
UPDATEOp sociale media is een heksenjacht gaande op tientallen mensen die grappen plaatsen over de slachtoffertjes van het spoorongeluk in Oss. Sommigen van hen voelen zich zo bedreigd dat ze hun account verwijderen. De politie roept de 'jagers' op om niet voor eigen rechter te spelen.
Past beter in dit topic.
NWS / Haagse school ontslaat lerares na uitlatingen over Oss
  woensdag 26 september 2018 @ 13:16:47 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182142396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik zag dit topic weer naar boven komen, en dacht; "ik zal eens even kijken waar het over gaat".

Maar blijkbaar is het nog steeds een "WAAR LIGT DE SCHULD?!?!?!!!11??!" topic.

:N
Wat loop je toch weer te zeuren. Wat is er mis met een discussie over mogelijke oorzaken en de maatregelen die daarop zouden moeten volgen?
"Hoka Hey!"
pi_182142461
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat loop je toch weer te zeuren. Wat is er mis met een discussie over mogelijke oorzaken en de maatregelen die daarop zouden moeten volgen?
Dit is een discussie topic dus het is hier verboden om een discussie te voeren.
Is dat zo moeilijk te begrijpen? ;)
pi_182142524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heksenjacht op tientallen mensen na asociale grappen spoordrama Oss
UPDATEOp sociale media is een heksenjacht gaande op tientallen mensen die grappen plaatsen over de slachtoffertjes van het spoorongeluk in Oss. Sommigen van hen voelen zich zo bedreigd dat ze hun account verwijderen. De politie roept de 'jagers' op om niet voor eigen rechter te spelen.
Mooi zo, die zullen het voortaan wel laten om dit soort vreselijke uitspraken het internet op te gooien :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182142595
quote:
Even azijnpissen, maar het niet controleren op aanwezigheid bij aanvang van de lessen is hier ook weleens duur komen staan.

quote:
Schooldirecteur Peter Janssen zit donderdag bij het kringgesprek van groep 1/2 als zijn telefoon trilt. Of hij al heeft gehoord van het ongeluk, even verderop bij het spoor in Oss? Janssen heeft dan nog geen idee, maar in de klas valt hem plots een leeg stoeltje op. Het zal toch hopelijk niet?

De directeur van basisschool De Korenaer schakelt de hulp in van twee collega’s. Samen gaan ze alle klassen af om te zien of er kinderen missen. Al snel ontdekken ze dat vijf leerlingen ontbreken, zonder dat ze daar een afmelding van hebben. Bij Janssen dringt het besef door dat er misschien wel iets heel ergs is gebeurd aan het begin van deze schooldag.
Ging toen om een jongetje wat was weggelopen in de ochtend en pas opgemerkt werd, toen hij niet thuis kwam in de middag.
.
pi_182142683
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus chauffeurs zonder pedagogische opleiding zouden geen kinderen rond moeten rijden, maar de eerste beste juf zonder chauffeursopleiding wel?
Het was een reactie op iemand die stelde dat een stint alleen gekozen is voor de lage kosten.

Ik hoop trouwens niet dat je je aangesproken voelt, jij weet ook dat er op taxibusjes een ander kaliber chauffeur zit dan op een LTV vrachtwagen. Zeker nu je weer verloop krijgt, omdat de beter chauffeurs ergens anders beter kunnen verdienen en vertrekken.
.
  woensdag 26 september 2018 @ 13:35:53 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_182142746
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:06 schreef Eix het volgende:

[..]

Oh ik snap het ook wel hoor.

Bij een donatie van 5 euro wordt dus ¤0,85 transactiekosten en 6% commissie ingehouden. En dus betaal je effectief ¤1,15 aan die website. En gaat slechts ¤3,85 naar het doel. Of mis ik iets? :?
1. Transactiekosten zijn bij lang na geen 85 cent, daar gaat een groot gedeelte weg naar de eigenaar van de website. Je hebt het hier al snel over 10k teveel aan "kosten".
2. 6% is overmatig royaal betaald. Bij ¤250.000 is dat dus ¤15k wat de eigenaar van de site opstrijkt, voor enkel en alleen het bieden van een platform hiervoor. Aangezien we het hier over liefdadigheid hebben heb ik daar geen enkel goed woord voor over.

Er is werkelijk nul reden waarom 1 iemand hieraan 25k over moet houden. Laten we uitgaan van 3 gezinnen, 1 begeleidster en de machinist en dat dit eerlijk verdeeld wordt. Dan krijgen dus de families waarvoor de actie bedacht is bijna evenveel als de eigenaar van de website. Werkelijk schandalig.

Nu gaat er misschien nog een korting vanaf, heel loyaal van de eigenaar, maar normaliter geldt die korting niet en verdient die dus goud geld aan liefdadigheid. Dan wordt er soms afgegeven op een directeur van Unicef die misschien veel geld verdient. Maar dit is wat mij betreft vele malen schandaliger
  woensdag 26 september 2018 @ 14:09:10 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182143273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mooi zo, die zullen het voortaan wel laten om dit soort vreselijke uitspraken het internet op te gooien :)
Goede ontwikkeling inderdaad om andere mensen te bedreigen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Forum Admin woensdag 26 september 2018 @ 14:11:09 #28
35723 crew  GGMM
pi_182143312
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goede ontwikkeling inderdaad om andere mensen te bedreigen. :')
Erg hypocriet inderdaad. De ene tokkie-reactie is fout, de andere tokkie-reactie is wel goed.

Alleen omdat meneertje zelf in Oss woont en het nu opeens heel erg is. :O
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182143923
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Erg hypocriet inderdaad. De ene tokkie-reactie is fout, de andere tokkie-reactie is wel goed.

Alleen omdat meneertje zelf in Oss woont en het nu opeens heel erg is. :O
Niet bepaald vanwege het feit dat het in mijn eigen woonplaats afspeelt. Dit soort mensen gun ik het om aan de schandpaal genageld te worden als ze zo openlijk reageren op dit soort vreselijke gebeurtenissen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182144313
quote:
Ossenaren welkom in stadion TOP Oss om samen stil te staan bij slachtoffers spoordrama

OSS - Op 8 oktober wordt er een besloten bijeenkomst georganiseerd in het Osse theater De Lievekamp voor hulpverleners en andere direct betrokkenen bij het spoordrama. Ossenaren kunnen een registratie van deze bijeenkomst volgen op grote schermen in het stadion van TOP Oss. Dat zei Burgemeester Wobine Buijs woensdagmiddag tegen Omroep Brabant.
http://www.omroepbrabant.(...)fers+spoordrama.aspx
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin woensdag 26 september 2018 @ 15:09:22 #31
35723 crew  GGMM
pi_182144411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet bepaald vanwege het feit dat het in mijn eigen woonplaats afspeelt. Dit soort mensen gun ik het om aan de schandpaal genageld te worden als ze zo openlijk reageren op dit soort vreselijke gebeurtenissen.
Dat vind ik een vrij primitieve reactie.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182144790
quote:
15s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:09 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat vind ik een vrij primitieve reactie.
Dat kan en dat is je goed recht, ik denk daar anders over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182145051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

1. Transactiekosten zijn bij lang na geen 85 cent, daar gaat een groot gedeelte weg naar de eigenaar van de website. Je hebt het hier al snel over 10k teveel aan "kosten".
2. 6% is overmatig royaal betaald. Bij ¤250.000 is dat dus ¤15k wat de eigenaar van de site opstrijkt, voor enkel en alleen het bieden van een platform hiervoor. Aangezien we het hier over liefdadigheid hebben heb ik daar geen enkel goed woord voor over.

Er is werkelijk nul reden waarom 1 iemand hieraan 25k over moet houden. Laten we uitgaan van 3 gezinnen, 1 begeleidster en de machinist en dat dit eerlijk verdeeld wordt. Dan krijgen dus de families waarvoor de actie bedacht is bijna evenveel als de eigenaar van de website. Werkelijk schandalig.

Nu gaat er misschien nog een korting vanaf, heel loyaal van de eigenaar, maar normaliter geldt die korting niet en verdient die dus goud geld aan liefdadigheid. Dan wordt er soms afgegeven op een directeur van Unicef die misschien veel geld verdient. Maar dit is wat mij betreft vele malen schandaliger
Volgens mij is er geen belemmering voor iemand om een vergelijkbare site met een lager percentage op te zetten.
.
  woensdag 26 september 2018 @ 16:49:39 #34
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182146582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

1. Transactiekosten zijn bij lang na geen 85 cent, daar gaat een groot gedeelte weg naar de eigenaar van de website. Je hebt het hier al snel over 10k teveel aan "kosten".
2. 6% is overmatig royaal betaald. Bij ¤250.000 is dat dus ¤15k wat de eigenaar van de site opstrijkt, voor enkel en alleen het bieden van een platform hiervoor. Aangezien we het hier over liefdadigheid hebben heb ik daar geen enkel goed woord voor over.

Er is werkelijk nul reden waarom 1 iemand hieraan 25k over moet houden. Laten we uitgaan van 3 gezinnen, 1 begeleidster en de machinist en dat dit eerlijk verdeeld wordt. Dan krijgen dus de families waarvoor de actie bedacht is bijna evenveel als de eigenaar van de website. Werkelijk schandalig.

Nu gaat er misschien nog een korting vanaf, heel loyaal van de eigenaar, maar normaliter geldt die korting niet en verdient die dus goud geld aan liefdadigheid. Dan wordt er soms afgegeven op een directeur van Unicef die misschien veel geld verdient. Maar dit is wat mij betreft vele malen schandaliger
Ja helemaal mee eens. Alleen heb ik met een keer klikken die kosten boven water.

Ik vind het niet sympathiek en ga dus geen cent doneren via die toko. Maar verder. T'is een vrij land. En die beste ondernemer mag voor zijn diensten vragen wat hij wil. Blijkbaar zijn er genoeg donateurs die er geen moeite mee hebben.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182147437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar hebben wij het onderling ook veelvuldig over.. waarom wordt dit wel opgepikt door de media en andere gevallen niet? Zou het minder in het nieuws zijn geweest als het bijvoorbeeld slechts 1 kind zou zijn geweest? Zelfs volgende week worden hier nog evenementen versoberd of afgelast door het ongeluk. Dat maakt het inderdaad cru naar andere gevallen.
Ja precies. Echt letterlijk een dag later kwam er 2 kinderen om bij een woningbrand, daar hoorde je niemand over. Niet dat we nu allemaal overal bij moeten gaan stilstaan, nee just niet. Gewoon niet zo massaal lopen janken met z'n allen. Een keertje "oh wat erg he? Het zou je kind maar zijn!" en dan doorgaan met je leven.
pi_182147975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet bepaald vanwege het feit dat het in mijn eigen woonplaats afspeelt. Dit soort mensen gun ik het om aan de schandpaal genageld te worden als ze zo openlijk reageren op dit soort vreselijke gebeurtenissen.
Ik vind het juist behoorlijk fout. Familie van de slachtoffers heeft reden om gekwetst te zijn als ze zoiets lezen, dom tokkievolk dat plaatsvervangend gekwetst wordt irriteert mij nogal.
  donderdag 27 september 2018 @ 08:41:27 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182158889
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja precies. Echt letterlijk een dag later kwam er 2 kinderen om bij een woningbrand, daar hoorde je niemand over. Niet dat we nu allemaal overal bij moeten gaan stilstaan, nee just niet. Gewoon niet zo massaal lopen janken met z'n allen. Een keertje "oh wat erg he? Het zou je kind maar zijn!" en dan doorgaan met je leven.
Kortom, het interesseert je geen ruk ......
"Hoka Hey!"
  donderdag 27 september 2018 @ 09:02:13 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182159061
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja wel eens, maar ook een klap in t gezicht voor de nabestaanden van alle overleden mensen op t spoor die een berichtje op pagina 17 van de Telegraaf kregen zonder crowdfunding.

Ik begrijp t heus wel, maar is soms beetje cru.
Misschien hebben die zelf wel gedoneerd, weet jij veel...
***
  donderdag 27 september 2018 @ 21:59:36 #39
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182173626
Is er eigenlijk al iets meer bekend want ik hoor dagenlang geen enkel nieuws op dit gebied?
"Hoka Hey!"
  donderdag 27 september 2018 @ 22:27:43 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182174316
Ik hoorde eerder deze week dat de vrouw en het kind buiten levensgevaar zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182177714
Er zijn in ons Nederland 4 onschuldige kindjes verongelukt. Dat is vreselijk, ik kan me niet voorstellen hoe erg dat moet zijn. Maar omdat derden hier (goedbedoelde?) acties voor ondernemen, moeten ze maar belachelijk worden gemaakt? Of omdat de dood van een ander kindje minder aandacht kreeg is dit postgedrag gerechtvaardigd?
Tss een gouden kist. Nou als was die behangen met diamanten en robijnen, niemand zou dat willen ruilen voor zijn kind. Wat een harteloze reacties.

quote]0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:42 schreef funnywell het volgende:
Wordt gewoon tijd dat er gewoon 1 ouder gaat werken, de helft oprot van de snelweg en dat we weer normaal naar ons werk kunnen rijden. Kon 10 jaar terug, maarja nu mag de overheid je kroos opvoeden, wat ze graag doen want t moeten allemaal EU gutmenschen worden. Vooral niet zelf nadenken dat is een vereiste.
[/quote]

Tsja, een ouder kan het nooit goed doen. Als je je eigen ambities opzij zet en ervoor kiest om zelf je kind te verzorgen en op te voeden, ben je een lui wijf die haar studie terug moet betalen, of een mietje die niet tegen zijn vrouw opkan.

Ik vind iemand die thuis blijft voor zijn kind (als je de keuze hebt) helemaal niet lui. Het is veel makkelijker om te "werken" dan constant op te letten, op te voeden,terug te praten, altijd lief zijn en ondertussen de was draaien, het huis schoonmaken en koken etc. Respect voor de bewuste thuisblijfmoeder of vader. En ook respect voor mensen die het op een andere manier doen.
pi_182178241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 01:32 schreef Majoraan het volgende:


Ik vind iemand die thuis blijft voor zijn kind (als je de keuze hebt) helemaal niet lui. Het is veel makkelijker om te "werken" dan constant op te letten, op te voeden,terug te praten, altijd lief zijn en ondertussen de was draaien, het huis schoonmaken en koken etc. Respect voor de bewuste thuisblijfmoeder of vader. En ook respect voor mensen die het op een andere manier doen.
Als je werkt hoef je de was niet meer te doen? Of je kind op te voeden of je huis schoon te maken? En je eet ook maar niet meer? Ik heb meer respect voor ouders die gewoon gaan werken.
Die moeten al die dingen naast hun werk doen, terwijl de thuisblijfouder dit allemaal op het gemak overdag kan doen
pi_182178245
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Het was een reactie op iemand die stelde dat een stint alleen gekozen is voor de lage kosten.

Ik hoop trouwens niet dat je je aangesproken voelt, jij weet ook dat er op taxibusjes een ander kaliber chauffeur zit dan op een LTV vrachtwagen. Zeker nu je weer verloop krijgt, omdat de beter chauffeurs ergens anders beter kunnen verdienen en vertrekken.
Oh nee, ik voel mij helemaal niet aangesprken. Het gaat mij om het opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er zat taxichauffeurs die met alleen een rijbewijs B kinderen rond brengen, maar ik mag hopen dat minstens een vakopleiding verplicht wordt gesteld. Niet zozeer om de taxichauffeur een halve pedagoog te maken, maar een module "omgang met klanten" is wel het minimale.

Toch hoop ik ook dat vervoer van basisschoolkinderen (en andere vormen van vervoer van kwetsbaren) over gelaten wordt aan de professionals. De leerkracht geeft les aan kinderen, de chauffeur vervoert ze. Niet andersom, en helemaal niet omdat het lekker goedkoop is. Want dat is de enige reden dat die Stints worden ingezet. Maar daar hoor je niemand over. Nee, die boetekleed laten ze liggen...
Om het maar wat directer te zeggen: Het zou de directeur van de getroffen basisschool sieren als die zou erkennen dat dit een gevolg is van verkeerde bezuinigingrn. En bezuinigen doen de scholen nog steeds, aangezien hele klassen nog steeds worden vervoerd met die dingen, bestuurd door een onderwijsprofessional die geen bal weet van beroepspersonenvervoer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182178248
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Oh nee, ik voel mij helemaal niet aangesprken. Het gaat mij om het opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er zat taxichauffeurs die met alleen een rijbewijs B kinderen rond brengen, maar ik mag hopen dat minstens een vakopleiding verplicht wordt gesteld. Niet zozeer om de taxichauffeur een halve pedagoog te maken, maar een module "omgang met klanten" is wel het minimale.

Toch hoop ik ook dat vervoer van basisschoolkinderen (en andere vormen van vervoer van kwetsbaren) over gelaten wordt aan de professionals. De leerkracht geeft les aan kinderen, de chauffeur vervoert ze. Niet andersom, en helemaal niet omdat het lekker goedkoop is. Want dat is de enige reden dat die Stints worden ingezet. Maar daar hoor je niemand over. Nee, die boetekleed laten ze liggen...
Om het maar wat directer te zeggen: Het zou de directeur van de getroffen basisschool sieren als die zou erkennen dat dit een gevolg is van verkeerde bezuinigingrn. En bezuinigen doen de scholen nog steeds.
School en BSO zijn twee losstaande zaken.
pi_182178250
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:39 schreef T-D het volgende:

[..]

School en BSO zijn twee losstaande zaken.
Welke van de twee heeft dan wel beroepschauffeurs op hun stints staan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182178251
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Welke van de twee heeft dan wel beroepschauffeurs op hun stints staan?
Geen idee. School is niet verantwoordelijk voor het vervoer van kinderen van en naar school.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 28 september 2018 @ 05:44:10 #47
408813 crew  trein2000
pi_182178255
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Welke van de twee heeft dan wel beroepschauffeurs op hun stints staan?
Alle basisscholen die ik ken gebruiken voor vervoer van klassen touringcars. Voor een gemiddelde klas heb je ook 3 stints nodig. Erg onpraktisch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182178270
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:42 schreef T-D het volgende:

[..]

Geen idee. School is niet verantwoordelijk voor het vervoer van kinderen van en naar school.
En toch zetten ze hun leraren/begeleiders op hun vervoersmiddelen.

Okee, waar school of basisschool in mijn post staat kun je ook bso neerzetten, het blijft hetzelfde verhaal. Schoenmaker, blijf bij je leest.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182178274
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En toch zetten ze hun leraren/begeleiders op hun vervoersmiddelen.

Okee, waar school of basisschool in mijn post staat kun je ook bso neerzetten, het blijft hetzelfde verhaal. Schoenmaker, blijf bij je leest.
De opvang wordt waarschijnlijk fors duurder als er een apart taxibedrijf ingehuurd moet worden en bovendien willen bso's ook graag een milieuvriendelijk alternatief voor de auto.
  vrijdag 28 september 2018 @ 05:58:57 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182178284
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:36 schreef Ridocar het volgende:

Om het maar wat directer te zeggen: Het zou de directeur van de getroffen basisschool sieren als die zou erkennen dat dit een gevolg is van verkeerde bezuinigingrn. En bezuinigen doen de scholen nog steeds, aangezien hele klassen nog steeds worden vervoerd met die dingen, bestuurd door een onderwijsprofessional die geen bal weet van beroepspersonenvervoer.
En dat bepaal jij even voor die directeur, dat dit gebeurd is door verkeerde bezuinigingen?

Ik denk juist dat die stints vooral gekocht zijn vanwege het gemak, vanwege het betere contact met de kindjes in de stint, vanwege het overal mogen parkeren van dat ding. Tot recht voor de deur waar je maar moet zijn.

Die auto die er nu niet was of is, die hard ook door die trein aangereden kunnen worden. Of door een vrachtwagen of bus.

Maar het is heel simpel: als jij niet wilt dat je koter in zo'n ding vervoerd wordt, dan kies je of een andere BSO of je zorgt gewoon dat je zelf je koter naar school brengt. In een tank uiteraard, want dat boodscahppenkarretje van moeders de vrouw zit compleet in elkaar gevouwen als die in aanraking komt met een vrachtwagen of bus.

Dit is gewoon een ongeval met helaas een dramatisch afloop. De werkeleijk oorzak moet nog naar buiten komen, maar om nu de directie verwijten te maken? Wees dan fair, en wijs dan naar die ouders wiens kinderen nu omgekomen zijn als hoofschuldige. Zij zijn het geweest die dr kinderen naar een BSO brachten waar ze stints gebruikten. Zij maakten het mogelijk dat dit ongeval kon plaatsvinden.

Vooralsnog zijn die sints behoorlijk veilig gebleken. 3000 in omloop de afgelopen jaren. Laten we een heeeeel voorzichtige schatting maken dat die slechts 1x per dag gebruikt worden voor een ritje heen en weer. Dan zijn er dus 3000x365x2=229.000 bewegingen op jaarbasis zonder ongeval en dat al een paar jaar lang.. Maar ik denk dat er genoeg stints veeeeeeel meer ritjes maken op een dag. Al dan niet met kinderen erin. Dat een paar jaar lang, zonder ook maar een slachtoffer. Best veilig als je het mij vraagt. Waarom is dat een verkeerde bezuining? Of overdruif je de onveligheid van het ding nu gewoon enorm?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 28-09-2018 06:17:43 ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 06:02:23 #51
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182178286
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Welke van de twee heeft dan wel beroepschauffeurs op hun stints staan?
Wat maakt een beroepschauffeur beter dan een niet-beroepschauffeur?
Is een beroepschauffeur noodzakelijk op een voertuig dat max 17km/u kan rijden?
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:20:43 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182178845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat bepaal jij even voor die directeur, dat dit gebeurd is door verkeerde bezuinigingen?

Ik denk juist dat die stints vooral gekocht zijn vanwege het gemak, vanwege het betere contact met de kindjes in de stint, vanwege het overal mogen parkeren van dat ding. Tot recht voor de deur waar je maar moet zijn.

Die auto die er nu niet was of is, die hard ook door die trein aangereden kunnen worden. Of door een vrachtwagen of bus.

Maar het is heel simpel: als jij niet wilt dat je koter in zo'n ding vervoerd wordt, dan kies je of een andere BSO of je zorgt gewoon dat je zelf je koter naar school brengt. In een tank uiteraard, want dat boodscahppenkarretje van moeders de vrouw zit compleet in elkaar gevouwen als die in aanraking komt met een vrachtwagen of bus.

Dit is gewoon een ongeval met helaas een dramatisch afloop. De werkeleijk oorzak moet nog naar buiten komen, maar om nu de directie verwijten te maken? Wees dan fair, en wijs dan naar die ouders wiens kinderen nu omgekomen zijn als hoofschuldige. Zij zijn het geweest die dr kinderen naar een BSO brachten waar ze stints gebruikten. Zij maakten het mogelijk dat dit ongeval kon plaatsvinden.

Vooralsnog zijn die sints behoorlijk veilig gebleken. 3000 in omloop de afgelopen jaren. Laten we een heeeeel voorzichtige schatting maken dat die slechts 1x per dag gebruikt worden voor een ritje heen en weer. Dan zijn er dus 3000x365x2=229.000 bewegingen op jaarbasis zonder ongeval en dat al een paar jaar lang.. Maar ik denk dat er genoeg stints veeeeeeel meer ritjes maken op een dag. Al dan niet met kinderen erin. Dat een paar jaar lang, zonder ook maar een slachtoffer. Best veilig als je het mij vraagt. Waarom is dat een verkeerde bezuining? Of overdruif je de onveligheid van het ding nu gewoon enorm?
Eens, ik denk dat de Stints op zich een goed vervoermiddel zijn. Er moeten alleen striktere richtlijnen komen qua rijvaardigheid, onderhoud en veiligheid van zo'n Stint. Daarnaast is het echt een goed idee om spoorwegovergangen te vervangen door tunnels. Kost veel geld maar wat is geld in vergelijking met de dood van 4 jonge kinderen? Op sommige plekken is een tunnel dus het kan wel degelijk ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:28:36 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182178890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat bepaal jij even voor die directeur, dat dit gebeurd is door verkeerde bezuinigingen?

Ik denk juist dat die stints vooral gekocht zijn vanwege het gemak, vanwege het betere contact met de kindjes in de stint, vanwege het overal mogen parkeren van dat ding. Tot recht voor de deur waar je maar moet zijn.
Ik dacht hoofdzakelijk vanwege overzichtelijker en dus veiliger situatie op straat voor de school, met minder kans op ernstige aanrijdingen. Een botsing tussen Stint en kind is doorgaans minder heftig dan kind vs. taxibusje.
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:34:55 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182178925
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:20 schreef matspontius het volgende:

Kost veel geld maar wat is geld in vergelijking met de dood van 4 jonge kinderen?
Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:36:28 #55
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182178945
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Eens, ik denk dat de Stints op zich een goed vervoermiddel zijn. Er moeten alleen striktere richtlijnen komen qua rijvaardigheid, onderhoud en veiligheid van zo'n Stint. Daarnaast is het echt een goed idee om spoorwegovergangen te vervangen door tunnels. Kost veel geld maar wat is geld in vergelijking met de dood van 4 jonge kinderen? Op sommige plekken is een tunnel dus het kan wel degelijk ...
Ben ik nu bot door te zeggen dat ik het te zot voor woorden vind om elke spoorwegovergang maar te ondertunnelen omdat er weleens een oppasjuf met dr koters in een stint passeert? Dr stonden slagbomen, dat zou voldoende moeten zijn.

Ek fietspad dat een weg kruist waar auto's rijden ook maar ondertunnelen dan? En elk kruispunt vervangen door een rotonde? Op kruispunten vinden ook weleens ongelukken plaats namelijk.

Nee, het is kut allemaal maar alten we wel een beetje realistisch blijven. Ongevallen zullen altijd blijven voorkomen. Ook met beroepschauffeurs achter het stuur of achter een stint.

Een soort APK voor een stint, vind ik dan weer wel een prima idee. Als je kinderen beroepsmatig vervoerd, moet dat ding gewoon technisch altijd 100% veilig zijn. En net als met een auto mag dat best jaarlijks gecontroleerd worden.
  vrijdag 28 september 2018 @ 08:20:27 #56
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182179348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ben ik nu bot door te zeggen dat ik het te zot voor woorden vind om elke spoorwegovergang maar te ondertunnelen omdat er weleens een oppasjuf met dr koters in een stint passeert? Dr stonden slagbomen, dat zou voldoende moeten zijn.

Ek fietspad dat een weg kruist waar auto's rijden ook maar ondertunnelen dan? En elk kruispunt vervangen door een rotonde? Op kruispunten vinden ook weleens ongelukken plaats namelijk.

Nee, het is kut allemaal maar alten we wel een beetje realistisch blijven. Ongevallen zullen altijd blijven voorkomen. Ook met beroepschauffeurs achter het stuur of achter een stint.

Een soort APK voor een stint, vind ik dan weer wel een prima idee. Als je kinderen beroepsmatig vervoerd, moet dat ding gewoon technisch altijd 100% veilig zijn. En net als met een auto mag dat best jaarlijks gecontroleerd worden.
Bot, nee hoor. Realistisch ja.

Tunnels zijn helemaal geen onzin, Prorail heeft dit zelf al aangegeven. Geld is natuurlijk het probleem want dat zijn enorme onkosten. Je zou dit op plekken kunnen doen waarbij het gevaar substantieel groter is. Er gebeuren namelijk wel meer ongelukken op het spoor dan dit drama en elke dode is er 1 te veel. Als eerste moeten echter alle onbewaakte spoorwegovergangen aangepakt worden want het risico op een ongeluk is daar groter - vorig jaar nog een vader met zijn kleine zoon, op slag dood.

Belangrijker is echter een duidelijke oorzaak voor het ongeval bij Oss te vinden en daarop maatregelen te nemen. Welke smaken hebben we? De Stint heeft een productiefout, geen periodiek onderhoud gehad en is te onveilig en/of onkunde bij de bestuurder. Om te beginnen zouden er op deze vlaken aanpassingen moeten komen. De Stint hoeft denk ik zeker niet weg, moet alleen wel veiliger worden. Want volgens mij kan dit ook gewoon op de openbare weg gebeuren ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 08:21:04 #57
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182179353
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
In de verkeerde rij gestaan bij gezond verstand of gewoon niet goed opgelet? Jij gaat ook dood, gelukkig maar :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door matspontius op 28-09-2018 08:56:36 ]
"Hoka Hey!"
pi_182179710
BSO is belast op opvang van kinderen en vervoer, lijkt mij geen probleem om deze zaken te combineren.

We hebben het over soms maar 1-2 uurtjes opvang en transportafstanden van 1-2 km.
.
  vrijdag 28 september 2018 @ 08:58:15 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182179761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

In de verkeerde rij gestaan bij gezond verstand of gewoon niet goed opgelet?
Jij bent degene die geld koppelt aan de waarde van het leven van een kind. De vraag terechte is dus: hoeveel is het waard?
Ik zeg je: het is nog geen cent waard als het erop aankomt. Lopen janken over kinderen die doodgaan op een spoorwegovergang maar zwijgen bij abortus. Of dat die vaccinaties niet verplicht mogen zijn. Zelfde discussie: zit geen waarde aan zo'n kind.
M.a.w. je kunt niet onbeperkt met geld smijten om de wereld zogenaamd veiliger te maken c.q. (kinder)levens te redden.
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:00:34 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182179805
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij bent degene die geld koppelt aan de waarde van het leven van een kind. De vraag terechte is dus: hoeveel is het waard?
Ik zeg je: het is nog geen cent waard als het erop aankomt. Lopen janken over kinderen die doodgaan op een spoorwegovergang maar zwijgen bij abortus. Of dat die vaccinaties niet verplicht mogen zijn. Zelfde discussie: zit geen waarde aan zo'n kind.
M.a.w. je kunt niet onbeperkt met geld smijten om de wereld zogenaamd veiliger te maken c.q. (kinder)levens te redden.
Die kinderen hebben een veelvoud aan waarde in vergelijking met jou ..............
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:27:17 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182180155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:00 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die kinderen hebben een veelvoud aan waarde in vergelijking met jou ..............
Hoeveel en hoe heb je dat berekend?
Mijn waarde is momenteel een paar duizend euro schat ik. Uitgaande van de kosten die mijn werkgever moet maken om mij te vervangen als ik nu ter plekke dood omval.

Zelfs als je kijkt naar gangbare schadevergoedingen is dat bij lange na niet genoeg voor een tunnel over het spoor.
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:32:11 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182180219
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel en hoe heb je dat berekend?
Mijn waarde is momenteel een paar duizend euro schat ik. Uitgaande van de kosten die mijn werkgever moet maken om mij te vervangen als ik nu ter plekke dood omval.

Zelfs als je kijkt naar gangbare schadevergoedingen is dat bij lange na niet genoeg voor een tunnel over het spoor.
Een tunnel ONDER het spoor, bij deze.

Jij schat levens alleen in geldwaarde in? 4 dode kinderen afwegen tegen kosten - beetje triest vind jezelf ook niet?
"Hoka Hey!"
pi_182180327
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel en hoe heb je dat berekend?
Mijn waarde is momenteel een paar duizend euro schat ik. Uitgaande van de kosten die mijn werkgever moet maken om mij te vervangen als ik nu ter plekke dood omval.

Zelfs als je kijkt naar gangbare schadevergoedingen is dat bij lange na niet genoeg voor een tunnel over het spoor.
Het saneren van overwegen is niet alleen beter voor de veiligheid bsn het verkeer maar zorgt ook voor veel minder vertragingen en storingen van treinverkeer. Als een overweg in de storing ligt dan is meestal het gevolg dat er op dat baanvak meerdere in de storing komen te liggen. Heb je dan om de 10 min een trein zoals bijvoorbeeld tussen Boxtel en Vucht dan heb je gelijk chaos door vertragingen. Voorzichtig rijden en aanwijzingen overwegen zijn zowaar dagelijkse kost op een dienst.

Dat het onmogelijk is mbt de kosten en infra is duidelijk. Maar hoe meer hoe beter het is dat ze verdwijnen.
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:42:32 #64
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182180414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bot, nee hoor. Realistisch ja.

Tunnels zijn helemaal geen onzin, Prorail heeft dit zelf al aangegeven.
Prorail heeft er naast veiligheid ook andere belangen bij. Overweginstallaties kosten namelijk geld (onderhoud) en zijn storingsgevoelig. En Prorail wordt afgerekend op beschikbaarheid van de infrastructuur en kosten.

Kortom, ik kan me zo voorstellen dat zij maar wat graag overwegen vervangen door tunnels. Of simpelweg opheffen. Te meer als overheden de kosten van de alternatieven (deels) financieren. Het veiligheidsargument is daarmee dus ook een gelegenheidsargument.

Dat Prorail dit roept zegt mij kortom niet zoveel.

quote:
Je zou dit op plekken kunnen doen waarbij het gevaar substantieel groter is. [...] Als eerste moeten echter alle onbewaakte spoorwegovergangen aangepakt worden want het risico op een ongeluk is daar groter - vorig jaar nog een vader met zijn kleine zoon, op slag dood.
Alleen zijn die onbeveiligde overgangen (onbewaakt zijn ze vrijwel allemaal) juist gelegen op plekken waar relatief weinig verkeer rijdt.

Ik ben dan ook benieuwd naar de onderbouwing voor de stelling dat het risico hier groter is.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:47:24 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182180504
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Prorail heeft er naast veiligheid ook andere belangen bij. Overweginstallaties kosten namelijk geld (onderhoud) en zijn storingsgevoelig. En Prorail wordt afgerekend op beschikbaarheid van de infrastructuur en kosten.

Kortom, ik kan me zo voorstellen dat zij maar wat graag overwegen vervangen door tunnels. Of simpelweg opheffen. Te meer als overheden de kosten van de alternatieven (deels) financieren. Het veiligheidsargument is daarmee dus ook een gelegenheidsargument.

Dat Prorail dit roept zegt mij kortom niet zoveel.

[..]

Alleen zijn die onbeveiligde overgangen (onbewaakt zijn ze vrijwel allemaal) juist gelegen op plekken waar relatief weinig verkeer rijdt.

Ik ben dan ook benieuwd naar de onderbouwing voor de stelling dat het risico hier groter is.
Een onbeveiligde overgang is toch ten allen tijde een groter risico dan een beveiligde met alarmsignalen en slagbomen? Dat er minder verkeer is doet er niet toe. Het gaat om het risico van een ongeval en dat risico ligt bij een onbeveiligde spoorovergang bij de weggebruikers. Onverantwoord aangezien niet goed opletten meestal fatale gevolgen heeft.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:56:10 #66
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182180668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een onbeveiligde overgang is toch ten allen tijde een groter risico dan een beveiligde met alarmsignalen en slagbomen? Dat er minder verkeer is doet er niet toe. Het gaat om het risico van een ongeval en dat risico ligt bij een onbeveiligde spoorovergang bij de weggebruikers. Onverantwoord aangezien niet goed opletten meestal fatale gevolgen heeft.
:?

Vanzelfsprekend doet dat er wel toe.

Ik ken industrielijnen met vmax 40km/u en 1 keer per week een trein. Die lijn heeft overgangen naar boerenweilanden. Natuurlijk, als je de kans op een ongeval sec vergelijkt met de huidige situatie en vervangen door neem een tunnel. Of AHOB. Dan ja. Dan heb je gelijk.

Maar ervan uitgaande dat je geen geldboom hebt en een paar honderd overwegen: dan ga je hoop ik ook kijken naar de verkeersintensiteiten (spoor en weg). Ik kan me dan welhaast niet voorstellen dat de grootste verkeersveiligheidswinst te halen valt op het aanpakken van landelijke overwegen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182180746
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een onbeveiligde overgang is toch ten allen tijde een groter risico dan een beveiligde met alarmsignalen en slagbomen? Dat er minder verkeer is doet er niet toe. Het gaat om het risico van een ongeval en dat risico ligt bij een onbeveiligde spoorovergang bij de weggebruikers. Onverantwoord aangezien niet goed opletten meestal fatale gevolgen heeft.
Als er over een onbewaakte overgang 1 maal per dag een auto kruist heeft een totaal ander risico dan dezelfde overgang waar 1000 kruisingen per dag zijn.

En zoals je stelt dat weggebruikers niet goed opletten kunnen we maar beter jaarlijkse rijexamens gaan invoeren. De meeste verkeersdoden vallen niet door aanrijdingen met treinen.
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:07:46 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182180817
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:01 schreef Eix het volgende:

De auto. Taxibusjes.
Heb je cijfers? Of is het alleen onderbuik?

quote:
De crux zit wat mij betreft dan ook in de afweging waar je zo'n stint inzet: want inderdaad, zo'n stint stelt qua veiligheid voor de inzittenden natuurlijk weinig voor. Badkuip op wielen. Dus zou je die ook alleen in stedelijke omgeving moeten inzetten die daarop is ingericht. Dus niet: Een typisch lintdorp dat bestaat uit een doorgaande weg met constant vrachtverkeer. Wel: omgeving met vrijliggende fietspaden en routes via rustige wegen.
Dat is niet vast te leggen.

quote:
Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval?

Als je dan weer ziet hoe mensen met rijbewijs dan weer brokken maken. Of ronduit domme dingen doen. Dan vraag ik me af of een rijbewijs ook echt helpt.
Goed punt. Rijbewijzen in het algemeen afschaffen. Scheelt een boel geld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:08:47 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182180835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:47 schreef matspontius het volgende:
Onverantwoord aangezien niet goed opletten meestal fatale gevolgen heeft.
Of, zoals in dit geval, een onbetrouwbaar vervoermiddel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:11:25 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182180873
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er over een onbewaakte overgang 1 maal per dag een auto kruist heeft een totaal ander risico dan dezelfde overgang waar 1000 kruisingen per dag zijn.

En zoals je stelt dat weggebruikers niet goed opletten kunnen we maar beter jaarlijkse rijexamens gaan invoeren. De meeste verkeersdoden vallen niet door aanrijdingen met treinen.
Ok, opmerking 1 duh ....

Opmerking 2, een rijexamen periodiek herhalen is inderdaad geen slecht idee ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:12:45 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182180894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of, zoals in dit geval, een onbetrouwbaar vervoermiddel.
Of een onbekwame bestuurder of een combinatie van beide - dat is nog niet bekend. Vast staat dat er wel maatregelen moeten komen want veilig is zo'n Stint niet echt te noemen - afgezien van dit drama .....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:42:30 #72
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182181488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb je cijfers? Of is het alleen onderbuik?
CROW Handboek verkeersveiligheid: Schoolomgeving:[...] Met name het halen en het brengen van kinderen met de auto veroorzaakt chaotische en onveilige situaties [...] Juist in de omgeving van basisscholen zijn een verkeersluwe omgeving, een aangepast weggedrag en een zeer lage snelheid van groot belang.

Ik ga verder niet dat hele boek citeren. Maar voetgangers fietsers en ander langzaam verkeer past beter bij een schoolomgeving dan - onderbuik - ongeduldige taxi chauffeurs en gehaaste ouders die hun kind ff droppen.
quote:
[..]

Dat is niet vast te leggen.

[..]
Uhu. Daarom rijden er ook op de snelweg ook overal 45km/u-karretjes. En jagen brommerts in de bebouwde kom over het fietspad.

quote:
Goed punt. Rijbewijzen in het algemeen afschaffen. Scheelt een boel geld.
Zijn we het eens. :') of je gaat inhoudelijk in op mijn argument. Een rijbewijs geeft simpelweg geen enkele garantie dat je juist reageert in een panieksituatie.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:49:43 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182181646
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:42 schreef Eix het volgende:

CROW Handboek verkeersveiligheid: Schoolomgeving:[...] Met name het halen en het brengen van kinderen met de auto veroorzaakt chaotische en onveilige situaties [...] Juist in de omgeving van basisscholen zijn een verkeersluwe omgeving, een aangepast weggedrag en een zeer lage snelheid van groot belang.
Maar heb je cijfers? Hoeveel schoolkinderen worden er per jaar doodgereden door taxibusjes en/of personenauto's in de chaotische situaties rond scholen?

quote:
Zijn we het eens. :') of je gaat inhoudelijk in op mijn argument. Een rijbewijs geeft simpelweg geen enkele garantie dat je juist reageert in een panieksituatie.
Wat je zegt is dat rijbewijzen onnodig zijn, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 11:11:58 #74
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182182035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar heb je cijfers? Hoeveel schoolkinderen worden er per jaar doodgereden door taxibusjes en/of personenauto's in de chaotische situaties rond scholen?
En wat moet ik met die cijfers aantonen? Dat taxibusjes en/of personenauto's een negatieve impact hebben op de leefomgeving rondom een school? Die cijfers heb ik niet paraat.

Dit gaat in de basis over subjectieve (on)veiligheid. Een leefomgeving waarin een kind gewoon de straat bij zijn school kan oversteken, en samen met de ouders of oppas naar school fietst, loopt, stept - whatever verkies ik boven kinderen met een tank voor de deur afzetten.

Dus - om terug te gaan naar dit onderwerp - vind ik het apart dat enerzijds nu zo'n stint op basis van dit incident verboden zou moeten worden. Volgens sommigen. Maar er tegelijk ook een enorme blinde vlek lijkt te zijn voor het nadeel dat de alternatieven met zich meebrengen.

quote:
[..]

Wat je zegt is dat rijbewijzen onnodig zijn, toch?
Nee. Jij geeft aan dat een rijbewijs wel een slim idee is. Bij een voertuig waar 10 kinderen in kunnen. Ik snap dat punt.

Ik vraag me alleen af of je met een rijbewijs daadwerkelijk zo'n ongeval als dit kan voorkomen. Waarom zou een rijbewijs dé oplossing zijn? Kun je dan in een paniek/noodsituatie anders handelen? En waar leg je de grens? Pleit je ook voor een (bak)fietsrijbewijs?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 28 september 2018 @ 11:19:01 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182182153
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Eix het volgende:

En wat moet ik met die cijfers aantonen? Dat taxibusjes en/of personenauto's een negatieve impact hebben op de leefomgeving rondom een school? Die cijfers heb ik niet paraat.
Jij stelt in een van je eerdere reacties dat 'andere manieren van transport' (dan de stint) onveiliger zijn. Als je daar geen onderbouwing voor hebt, is het dus een onderbuikredenering.

quote:
Dit gaat in de basis over subjectieve (on)veiligheid.
Subjectieve veiligheid? Dat is een andere kreet voor 'onderbuik' toch? Ik kies liever voor objectieve veiligheid. En daar heb je cijfers voor nodig.

quote:
Dus - om terug te gaan naar dit onderwerp - vind ik het apart dat enerzijds nu zo'n stint op basis van dit incident verboden zou moeten worden. Volgens sommigen. Maar er tegelijk ook een enorme blinde vlek lijkt te zijn voor het nadeel dat de alternatieven met zich meebrengen.
Je kunt de (veiligheids)nadelen van de alternatieven helemaal niet aantonen, dus misschien ben jij degene met de blinde vlek?

quote:
Nee. Jij geeft aan dat een rijbewijs wel een slim idee is. Bij een voertuig waar 10 kinderen in kunnen. Ik snap dat punt.

Ik vraag me alleen af of je met een rijbewijs daadwerkelijk zo'n ongeval als dit kan voorkomen. Waarom zou een rijbewijs dé oplossing zijn? Kun je dan in een paniek/noodsituatie anders handelen? En waar leg je de grens? Pleit je ook voor een (bak)fietsrijbewijs?
100% garantie bestaat niet, maar het gegeven dat je met een stint (die een totaalgewicht van 670kgs kan bereiken; dat is wel even iets anders dan een normale bakfiets) zonder enige vorm van een rijvaardigheidsattest, met 10 kinderen op stap mag, is van de zotte.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:05:07 #76
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182183145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij stelt in een van je eerdere reacties dat 'andere manieren van transport' (dan de stint) onveiliger zijn. Als je daar geen onderbouwing voor hebt, is het dus een onderbuikredenering.
Ja, de onderbuikredenering dat in oa een CROW-richtlijn staat dat een schoolomgeving baat heeft bij een verkeersluwe omgeving. En zeer lage snelheden.

Dus laten we vooral onze toevlucht zoeken tot auto's en taxibusjes.

quote:
[..]

Subjectieve veiligheid? Dat is een andere kreet voor 'onderbuik' toch? Ik kies liever voor objectieve veiligheid. En daar heb je cijfers voor nodig.
Objectieve en subjectieve veiligheid zijn geen begrippen waartussen je vrij kán kiezen. Het een heeft impact op de ander: Stellen dat je wel kiest om de veiligheid objectief te meten en er dus anders geen probleem is, is niet hoe het werkt.

Gechargeerd: De snelweg is bijvoorbeeld objectief enorm veilig omdat voetgangers daar in de regel niet komen. Dus een school bij een snelweg-omgeving is - als je die redeneerlijn volgt - ook veilig: Zolang je maar binnen blijft en buiten gelijk de auto in stapt overkomt je niks.

Subjectieve onveiligheid is zodoende wel degelijk een relevant begrip: Een leefomgeving waar je alleen met een motorvoertuig kan komen is objectief veilig als iedereen dat ook doet. Maar subjectief kan het een verschrikking zijn. Want je kan geen stap buiten de de deur zetten.

In dat licht ben ik dus blij dat ouders en oppassen hun kinderen te voet/fiets/enz wegbrengen. Auto's en taxibusjes horen - vind ik - niet thuis in een schoolomgeving.

Verder gaan we het op dit punt toch niet eens worden. T'is best zo. :')

quote:
100% garantie bestaat niet, maar het gegeven dat je met een stint (die een totaalgewicht van 670kgs kan bereiken; dat is wel even iets anders dan een normale bakfiets) zonder enige vorm van een rijvaardigheidsattest, met 10 kinderen op stap mag, is van de zotte.
En stel dat op basis van arbo-wetgeving en weet ik waar een bso nog allemaal meer mee te maken heeft er al in zekere zin een verplichting bestaat dat de werknemers een gedegen instructie krijgen: hoe gaat méér regulering dan nog bijdragen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 28-09-2018 12:15:54 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:10:28 #77
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183261
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja, de onderbuikredenering dat in oa een CROW-richtlijn staat dat een schoolomgeving baat heeft bij een verkeersluwe omgeving. En zeer lage snelheden.

Dus laten we vooral onze toevlucht zoeken tot auto's en taxibusjes.

[..]

Objectieve en subjectieve veiligheid zijn geen begrippen waartussen je vrij kán kiezen. Het een heeft impact op de ander: Stellen dat je wel kiest om de veiligheid objectief te meten en er dus anders geen probleem is, is niet hoe het werkt.

Gechargeerd: De snelweg is bijvoorbeeld objectief enorm veilig omdat voetgangers daar in de regel niet komen. Dus een school bij een snelweg-omgeving is - als je die redeneerlijn volgt - ook veilig: Zolang je maar binnen blijft en buiten gelijk de auto in stapt overkomt je niks.

Subjectieve onveiligheid is zodoende wel degelijk een relevant begrip: Een leefomgeving waar je alleen met een motorvoertuig kan komen is objectief veilig als iedereen dat ook doet. Maar subjectief kan het een verschrikking zijn. Want je kan geen stap buiten de de deur zetten.

In dat licht ben ik dus blij dat ouders en oppassen hun kinderen te voet/fiets/enz wegbrengen. Auto's en taxibusjes horen - vind ik - niet thuis bij een schoolomgeving.

Verder gaan we het op dit punt toch niet eens worden. T'is best zo. :')

[..]

En stel dat op basis van arbo-wetgeving en weet ik waar een bso nog allemaal meer mee te maken heeft er al in zekere zin een verplichting bestaat dat de werknemers een gedegen instructie krijgen: hoe gaat méér regulering dan nog bijdragen?
Laatste opmerking, wordt dat ook in de praktijk door een externe instantie getoetst of bijgehouden? Wat als blijkt dat de bestuurder incompetent was en daardoor het ongeluk veroorzaakt heeft? Leuk zo'n "verplichting" maar zo iets moet wel getoetst of gecontroleerd worden. Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat vrij jonge medewerkers van de BSO met 8 kinderen op pad gingen met zo'n Stint en dat ging bepaald niet soepel ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:26:27 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182183526
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:05 schreef Eix het volgende:

Ja, de onderbuikredenering dat in oa een CROW-richtlijn staat dat een schoolomgeving baat heeft bij een verkeersluwe omgeving. En zeer lage snelheden.

Dus laten we vooral onze toevlucht zoeken tot auto's en taxibusjes.
Het is fijn als de omgeving van school autoluw is....maar als de kinderen dan een kilometer verderop door een trein worden verpletterd, wat heeft het dan opgeleverd?

Dus toon maar aan dat vervoer van schoolkinderen met auto's en taxi's minder veilig is dan met een stint. Dat is nog niemand gelukt en dat gaat jou ook niet lukken.

quote:
Objectieve en subjectieve veiligheid zijn geen begrippen waartussen je vrij kán kiezen. Het een heeft impact op de ander: Stellen dat je wel kiest om de veiligheid objectief te meten en er dus anders geen probleem is, is niet hoe het werkt.
Subjectieve veiligheid is een illusie. Veiligheid objectief meten niet.

quote:
In dat licht ben ik dus blij dat ouders en oppassen hun kinderen te voet/fiets/enz wegbrengen. Auto's en taxibusjes horen - vind ik - niet thuis bij een schoolomgeving.
Maar ze gaan niet weg, omdat jij dat vindt. En jij woont misschien in een volksbuurtje waar alle kinderen dicht bij school wonen. Dat geldt niet voor de school van mijn kinderen. Kinderen komen uit de hele stad en sommigen zelfs uit naastgelegen plaatsjes. Daar komen dus 's ochtends veel auto's. En voor zover ik weet, is daar in de 6 jaar dat ik er nu kom, nooit een incident geweest.

quote:
En stel dat op basis van arbo-wetgeving en weet ik waar een bso nog allemaal meer mee te maken heeft er al in zekere zin een verplichting bestaat dat de werknemers een gedegen instructie krijgen: hoe gaat méér regulering dan nog bijdragen?
'Een gedegen instructie'? Iets te vaag. Laat er maar een officieel rijvaardigheidsattest komen. Als jij met een busje met kinderen op stap wilt, dan moet je naast je B-rijbewijs, minimaal rijbewijs D1 hebben. En met een stint met 10 kinderen, en een potentieel gewicht van 670kgs, mag je op stap na 'een gedegen instructie'? Sorry, hoor....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:32:40 #79
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is fijn als de omgeving van school autoluw is....maar als de kinderen dan een kilometer verderop door een trein worden verpletterd, wat heeft het dan opgeleverd?

Dus toon maar aan dat vervoer van schoolkinderen met auto's en taxi's minder veilig is dan met een stint. Dat is nog niemand gelukt en dat gaat jou ook niet lukken.

[..]

Subjectieve veiligheid is een illusie. Veiligheid objectief meten niet.

[..]

Maar ze gaan niet weg, omdat jij dat vindt. En jij woont misschien in een volksbuurtje waar alle kinderen dicht bij school wonen. Dat geldt niet voor de school van mijn kinderen. Kinderen komen uit de hele stad en sommigen zelfs uit naastgelegen plaatsjes. Daar komen dus 's ochtends veel auto's. En voor zover ik weet, is daar in de 6 jaar dat ik er nu kom, nooit een incident geweest.

[..]

'Een gedegen instructie'? Iets te vaag. Laat er maar een officieel rijvaardigheidsattest komen. Als jij met een busje met kinderen op stap wilt, dan moet je naast je B-rijbewijs, minimaal rijbewijs D1 hebben. En met een stint met 10 kinderen, en een potentieel gewicht van 670kgs, mag je op stap na 'een gedegen instructie'? Sorry, hoor....
Eens. Wat hier ook de oorzaak is geweest, duidelijke richtlijnen vanuit de overheid en externe controle op de rijvaardigheid met dit soort voertuigen, waarin meerdere kinderen vervoerd worden, moet verplicht gesteld worden. Daarnaast moeten deze bakken op veiligheid getest worden in verschillende verkeerssituaties ...
"Hoka Hey!"
pi_182187243
Brief van het gezin waarvan 2 kinderen zijn overleden en 1 zwaar gewond is geraakt:

quote:
Maandagavond 24 september ontwaakte onze oudste dochter uit de vijf dagen durende coma.Het spannendste moment voor ons sinds de dag van het ongeluk. Ons meiske bleek redelijk helder en goed aanspreekbaar.

Op de vele vragen die ze heeft geven we haar eerlijk antwoord. Ze weet zich te herinneren dat ze in de stint is gestapt. Ze is op de hoogte van het verlies van haar zusjes. Zodra de artsen van de Intensive Care het verantwoord vinden mag ze deze afdeling verlaten om op een andere locatie in het ziekenhuis verder te herstellen. Het herstel gaat nog lang duren en er zal een intensieve en zware revalidatie gaan volgen.

Wij bedanken als eerste het zeer vakbekwame en betrokken team van artsen en verpleegkundige die vanaf donderdag keihard gewerkt hebben om ervoor te zorgen dat wij ons meiske zouden behouden. Het is ze gelukt en wij zijn ze ontzettend dankbaar.

De ambulancemedewerkers die ter plekke een zeer zware taak hadden en toch het juiste deden waardoor haar meer leed bespaard is gebleven. Medewerkers van de traumahelikopter. De politie die alles wat nodig was heeft gedaan en nog doet om het leed te verzachten en ons bij te staan. Brandweer, slachtofferhulp, medewerkers van de GGZ, onze huisartsen, mensen van de gemeenten in wijkgebouw De Hille en alle andere vrijwilligers.

Wij zijn vanaf dag één bij ons meiske geweest om haar te helpen in de strijd die zij moet voeren. We hebben elke dag tegen haar zusjes in het mortuarium verteld dat we heel veel van ze houden en hoe het met hun oudere zusje gaat. Daar ging onze aandacht naar uit. Dat was onze dagtaak. Daarom hadden wij geen flauw idee wat er in Oss en Nederland leefde. Pas nu dringen enkele berichten tot ons door en vertellen onze ouders hoe iedereen meeleeft.

We willen daarom ook naar iedereen die ons een warm hart toedraagt en met ons meeleeft en ons op diverse manieren ondersteunt heel hartelijk bedanken. Het steunt ons enorm. Onze familie, onze vrienden, de buren, de school van onze kinderen, de inwoners van Oss, heel Nederland, hartelijk dank. Jullie helpen ons om het verlies te verzachten en ons meiske er weer bovenop te helpen.
Diep respect voor deze mensen. Kan me gewoon niet voorstellen in wat voor een rollercoaster van emoties je dan terecht komt. ;(

BD.nl
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:46:34 #81
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_182188257
iemand deze film algezien , als hij al geplaatst is dan sorry


en daarbij het is dus al eerder gebeurd dat zo'n stint is stil gevallen op het spoor

maar hoe komen mensen hier op het forum aan 640 kilo aan gewicht in een Stint terwijl ze Maximaal laadvermogen 300 kg + 150 kilo als bestuurder mogen hebben als zo dus 640 kilo er in hebben gehad dan is dat het dubbele van het gewicht ... en dus mocht het al niet eens meer rijden

er zaten dus 7 kinderen in en dat is dus bij elkaar gemiddeld 350 kilo en dan nog een volwassenen van 70 kilo dan kom ik rond de 420 uit
is nog te zwaar maar dat is nog wel te doen

[ Bericht 12% gewijzigd door RAVW op 28-09-2018 16:54:48 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_182188572
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:46 schreef RAVW het volgende:
iemand deze film algezien , als hij al geplaatst is dan sorry

er zaten dus 7 kinderen in en dat is dus bij elkaar gemiddeld 350 kilo en dan nog een volwassenen van 70 kilo dan kom ik rond de 420 uit
is nog te zwaar maar dat is nog wel te doen
Een kind van 4-10 jaar weegt gemiddeld geen 50 kilo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 28 september 2018 @ 17:17:56 #83
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182189158
dat is idd een grove overschatting van het gewicht van een kind.

Dat zal schommelen van rond de 18kg voor een 4 jarige en max 30 a 40kg voor en 11 jarige
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:12:05 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182191220
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Brief van het gezin waarvan 2 kinderen zijn overleden en 1 zwaar gewond is geraakt:

[..]

Diep respect voor deze mensen. Kan me gewoon niet voorstellen in wat voor een rollercoaster van emoties je dan terecht komt. ;(

BD.nl
Ongelofelijk dat ze nu al met zo'n verklaring komen. Ze richten zich blijkbaar geheel op het oudste kind, wat hopelijk goed zal herstellen. Ik denk dat de klap op een later moment nog veel harder zal komen. Gelukkig hebben ze nog een kind om voor te zorgen. Hoe zal het met de geestelijke toestand van de bestuurdster zijn?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:28:20 #85
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182191458
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat ze nu al met zo'n verklaring komen. Ze richten zich blijkbaar geheel op het oudste kind, wat hopelijk goed zal herstellen. Ik denk dat de klap op een later moment nog veel harder zal komen. Gelukkig hebben ze nog een kind om voor te zorgen. Hoe zal het met de geestelijke toestand van de bestuurdster zijn?
Hoezo ongelooflijk? Iedereen verwerkt zoiets op zn eigen manier. Vind het niet meer dan logisch dat alle aandacht nu naar het kind gaat dat het overleefd heeft en dat ze daar enorm veel steun aan ondervinden dat zij er nog wel is.

Maar de klap zal nog wel komen als de kindjes gecremeerd of begraven worden. Wat zullen die mensen in een leeg gaat vallen, Wat zullen die veel verdriet hebben. Net als de bestuurster. Die zal helemaal kapot zijn dat zij dit op dr geweten heeft.
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:57:47 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182191970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een tunnel ONDER het spoor, bij deze.

Jij schat levens alleen in geldwaarde in? 4 dode kinderen afwegen tegen kosten - beetje triest vind jezelf ook niet?
Ja, maar jij bent het die over die vergelijking begon.

Tunnels over het spoor zijn goedkoper.
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:59:37 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182192005
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het saneren van overwegen is niet alleen beter voor de veiligheid bsn het verkeer maar zorgt ook voor veel minder vertragingen en storingen van treinverkeer. Als een overweg in de storing ligt dan is meestal het gevolg dat er op dat baanvak meerdere in de storing komen te liggen. Heb je dan om de 10 min een trein zoals bijvoorbeeld tussen Boxtel en Vucht dan heb je gelijk chaos door vertragingen. Voorzichtig rijden en aanwijzingen overwegen zijn zowaar dagelijkse kost op een dienst.

Dat het onmogelijk is mbt de kosten en infra is duidelijk. Maar hoe meer hoe beter het is dat ze verdwijnen.
Klopt. Dat zijn goede redenen en daarom is Prorail er al heel lang mee bezig om overwegen door tunnels te vervangen.
Niet omdat er vier kindjes zijn gesneuveld bij een tragisch ongeval.
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:00:10 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182192016
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent het die over die vergelijking begon.

Tunnels over het spoor zijn goedkoper.
Maar ook gevaarlijker, dan springen mensen van de brug op het spoor.... ik kan zo niet inschatten wat traumatischer voor de machinist is.
Jammer dat treinen niet zo wendbaar zijn, anders zouden we bruggen over de weg kunnen bouwen waar de treinen over zouden kunnen rijden.
Alleen zo dicht bij het station werkt dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:22:53 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182192431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ook gevaarlijker, dan springen mensen van de brug op het spoor.... ik kan zo niet inschatten wat traumatischer voor de machinist is.
Jammer dat treinen niet zo wendbaar zijn, anders zouden we bruggen over de weg kunnen bouwen waar de treinen over zouden kunnen rijden.
Alleen zo dicht bij het station werkt dat niet.
Als het een tunnel is, kun je niet springen ;)

En ken je het luchtspoor in Rotterdam nog?
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:25:51 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182192500
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als het een tunnel is, kun je niet springen ;)

En ken je het luchtspoor in Rotterdam nog?
Oh letterlijk een tunnel over het spoor, dat kan ook idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:13:01 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182193444
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent het die over die vergelijking begon.

Tunnels over het spoor zijn goedkoper.
Jij interpreteert het op je eigen manier.

Maar kan door zo'n tunnel over het spoor ook het gemotoriseerde verkeer?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:20:17 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_182193591
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind van 4-10 jaar weegt gemiddeld geen 50 kilo.
ik had ook even naar boven afgerond hoog in gezet , dus alles wat dar onder komt is mee genomen maar het is zeker geen 640 kilo bij elkaar dat zal je met volwassenen net halen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:31:31 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182194828
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij interpreteert het op je eigen manier.

Maar kan door zo'n tunnel over het spoor ook het gemotoriseerde verkeer?
Waarom niet?

Jij begon erover dat zielige dode kindjes het verantwoord maken om miljarden over de balk te smijten.
  zaterdag 29 september 2018 @ 09:43:56 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182200624
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom niet?

Jij begon erover dat zielige dode kindjes het verantwoord maken om miljarden over de balk te smijten.
Terwijl een stel goede remmen, zoals op een normale brommer, alles al oplost
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:34:46 #95
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182201351
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom niet?

Jij begon erover dat zielige dode kindjes het verantwoord maken om miljarden over de balk te smijten.
Dat maak jij ervan met je lompe gedrag ...
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:35:38 #96
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182201371
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Terwijl een stel goede remmen, zoals op een normale brommer, alles al oplost
En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:37:48 #97
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182201400
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Op een brommert zitten voor schijf- en achter trommelremmen. Het kan niet zo zijn dat die spontaan beiden niet werken maar daarbij ook nog noodknop kan natuurlijk geen kwaad.
pi_182201464
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Je weet niet eens wat er werkelijk gebeurd is, maar weet wel dat een noodknop de situatie had kunnen redden?

Misschien bleef ze wel gas geven, zeker als zij achter de spoorboom bleef hangen is dat gewoon een optie, als dat de enige hand was waarmee ze de stint nog vast had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182201490
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Moet wel die noodknop ook werken( en zo kun je wel blijven doorgaan). Als je iets software matig aanstuurt heb je een backup nodig dat niet software matig werkt maar mechanisch.

Maar goed, we weten de oorzaak nog niet.
  zaterdag 29 september 2018 @ 11:52:53 #100
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182202551
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat er werkelijk gebeurd is, maar weet wel dat een noodknop de situatie had kunnen redden?

Misschien bleef ze wel gas geven, zeker als zij achter de spoorboom bleef hangen is dat gewoon een optie, als dat de enige hand was waarmee ze de stint nog vast had.
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.

Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 september 2018 @ 11:54:06 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182202567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Op een brommert zitten voor schijf- en achter trommelremmen. Het kan niet zo zijn dat die spontaan beiden niet werken maar daarbij ook nog noodknop kan natuurlijk geen kwaad.
Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:21:57 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182202927
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.

Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
En dan mankeert er wat aan mijn toon?
Darn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182202940
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.

Volgens mij heb jij weinig recht van spreken wat dat betreft in dit topic.
pi_182203063
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
Misschien had deze, als men de rem intrekken doet, er een schakelaar inzitten wat tevens noodknop moet/mag voorstellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 12:34:14 ]
  zondag 30 september 2018 @ 17:46:52 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182233621
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Ik vind jou echt gestoord. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 07:05:46 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182246895
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind jou echt gestoord. :)
Daar ben ik het volledig mee eens ...
"Hoka Hey!"
pi_182248438
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Niet?

Ik vind dit wel een hele rare kronkel. Maargoed, ik zal deze onthouden.
Weggegaan en opgerot
pi_182248533
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind jou echt gestoord. :)
Niet een beetje zelfs ik ben het met je eens, als de ouders geen kinderen hebben, schaffen ze heel veel minder aan, dus op jonge leeftijd dragen kinderen al bij aan de maatschappij, via hun ouders!
pi_182248552
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:40:16 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248573
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
Met kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182248611
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Met kinderen?
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:46:30 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248667
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
"Hoka Hey!"
pi_182248724
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
pi_182248884
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Ouder model met noodstop?
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:56:51 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248909
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Het KDV van mijn dochter gebruikt ze ook nog gewoon hoor. Wel zonder mijn dochter er in, die gaat tegenwoordig gewoon lopen van de basisschool naar het KDV ... Heb wel even hun beleid t.a.v. deze voertuigen gevraagd. Hun standpunt was dat de Stints gewoon gebruikt kunnen worden totdat het tegendeel bewezen wordt - ja, aan mijn hoela. Zo'n ongeval kan ook op de weg gebeuren en er zijn wel meer veiligheidspunten dan alleen de remmen of het ontbreken van een noodstop .......
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:57:28 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248918
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ouder model met noodstop?
Zijn die er dan nog?
"Hoka Hey!"
pi_182248932
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zijn die er dan nog?
Ik zou het niet weten, vroeg er echter toch om.
pi_182248965
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ouder model met noodstop?
Ik heb geen idee wat een oud model is en een nieuw model. Deze was overdekt die ik zag.
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:05:06 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182249108
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:06:30 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182249141
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte lampen, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
"Hoka Hey!"
pi_182249296
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik wist helemaal niet dat er in 1887 ook zo een model was.
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:20:36 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_182249428
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:03:58 #123
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182250302
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?

Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:39:27 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_182250961
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?

Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.

En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:42:57 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182251022
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.

En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
Ik zou toch pleiten voor een extra externe controle op bv de uitvoering van het onderhoud. Het gaat tenslotte om het vervoer van meerdere kinderen op de openbare weg.

Vreemde reactie om die leidsters uit te schelden - lekker voorbeeld geef je dan ook aan die kinderen die op dat moment in die bak zitten ...

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 01-10-2018 13:41:07 ]
"Hoka Hey!"
pi_182252212
quote:
De Almeerder startte de succesvolle actie om geld in te zamelen voor de slachtoffers van het bakfietsongeval in Oss. In ruim een week tijd haalde hij 263.990,00 euro op met zijn actie. Normaal gesproken zou Doneeractie.nl bijna 30.000 euro afromen van dat bedrag (zes procent van de opbrengst en 85 cent per donatie) maar in dit geval neemt het internetbedrijf genoegen met bijna 12.000 euro. Dat is exclusief btw, legt Nietveld uit. ,,Na aftrek van alle kosten gaat er 249.661 euro en 93 cent naar de stichting."
https://www.bd.nl/oss/sti(...)achtoffers~a21e7a35/

Bijzonder netjes van de site vind ik (en ja, het blijft nog steeds veel en makkelijk geld verdienen).
Een kwart miljoen euro kan goed gebruikt worden om alle betrokkenen rond dit drama te steunen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182255334
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
pi_182256713
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182256736
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Krollie het volgende:

[..]

Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:22:23 #130
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182256738
Waarom een verbod?
Wacht eerst het onderzoek af.
pi_182256856
Stint stond in mei zeker een minuut stil op spoorovergang Bodegraven

Een Stint van kinderopvang Junis heeft in mei zeker een minuut stilgestaan op een spoorwegovergang in Bodegraven. Het sleuteltje was niet goed gestoken in de elektrische kar, waar geen kinderen in zaten.
https://www.ad.nl/alphen/(...)bodegraven~aee70bda/


Stint mag per direct niet meer de openbare weg op

De stint is vanaf middernacht niet meer toegestaan op de openbare weg. Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) besloten. Haar besluit volgt op het ongeluk in Oss waarbij 20 september een stint onder een trein terechtkwam.
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Van Nieuwenhuizen vandaag geïnformeerd over de eerste voorlopige resultaten van het onderzoek naar de Stint. Deze wijzen op potentiële veiligheidsrisico's. De minister heeft op basis van deze nieuwe informatie besloten de stint voorlopig te schorsen. Dit houdt in dat Stints per 2 oktober 00.00 uur niet meer zijn toegestaan op de openbare weg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)are-weg-op~ae4f78ff/

Ik vind het ook meer een ding voor binnen, voor Schiphol bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:34:01 #132
408813 crew  trein2000
pi_182256984
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182257011
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:41:24 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257150
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:45:05 #135
408813 crew  trein2000
pi_182257236
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:51:06 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257366
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
pi_182257449
Ja, pleitte ik ook voor idd, zorgvuldige beslissing van de minister.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:59:11 #138
408813 crew  trein2000
pi_182257552
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.

daarbij: waarom geen verbod op vervoer van personen maar gelijk een geheel verbod?

[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 01-10-2018 18:05:53 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:07:46 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257711
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:09:25 #140
408813 crew  trein2000
pi_182257738
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:12:30 #141
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257795
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
pi_182257814
Wat een geneuzel, inderdaad paniekvoetbal.

Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan geeft aan dat het ding in principe veilig is. Er zal heus wat verbetering mogelijk zijn, maar toen er vanmorgen een vrachtwagen een trein ramde heb ik niemand gehoord over het verbieden van vrachtwagens....

En uiteraard weer zo vaag als mogelijk. Geef dan op zijn minst openheid.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:13:43 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182257815
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182257831
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:15:34 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257842
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:

Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Er is dus aan dat ding geklust in de loop der tijd:

quote:
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Het ontbreken van een noodstop/ knop op de huidige versie is toch wel het meest lichtende voorbeeld van een verandering lijkt me.
pi_182257858
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:10 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257903
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef GereDathan het volgende:

Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:55 #148
408813 crew  trein2000
pi_182257915
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:21:44 #149
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257951
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
Ik bedoel het anders: bij het verkrijgen van een goedkeuring voorop de openbare weg, lijkt het me dat je het ontwerp grondig onder de loep neemt en dat eventuele onveiligheden er ook uit moeten rollen. Dus ook dat ie bijv. stil kan vallen omdat er iets niet voldoende afgeschermd is voor bijv elektromagnetische straling ofzo of dat de remmen te zwak zijn voor bijv. een volle kar.
pi_182257952
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
Ik ben 1 van die roepers en ondersteun dat nog steeds. Doe eerst maar eens gedegen onderzoek en deel die resultaten.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:21:46 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257953
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef trein2000 het volgende:

Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Verregaand? Really? Het is niet dat zo'n stint direct een eerste levensbehoefte is of dat de economie krakend tot stilstand komt als die dingen niet meer op de openbare weg mogen komen...
pi_182257964
Volgens de eigenaar van het bedrijf zou het defect volgens het ILT zitten in de gashendel.

Volgens de eigenaar is dat onjuist.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:22:50 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257970
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:22 schreef Physsic het volgende:
Volgens de eigenaar van het bedrijf zou het defect volgens het ILT zitten in de gashendel.
Kortom, een serieus probleem.

quote:
Volgens de eigenaar is dat onjuist.
De eigenaar die een typegoedkeuring had met noodknop maar die eraf heeft gehaald bij de volgende versie en vindt dat hij niet opnieuw een typegoedkeuring hoeft te fiksen...
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:23:22 #154
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182257978
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .

Ik ga het zo direct eens doorlezen. Maar als de eerste resultaten zodanig zijn dat ingrijpen noodzakelijk is, dan ben ik blij dat men nu kordaat handelt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:24:14 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257996
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:23 schreef Eix het volgende:

Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .

Ik ga het zo direct eens doorlezen. Maar als de eerste resultaten zodanig zijn dat ingrijpen noodzakelijk is, dan ben ik blij dat men nu kordaat handelt.
Exact.

Ik zal het vanavond ook eens rustig doornemen.
pi_182258057
quote:
• Politie, NFI en ILT hebben verkennende technische testen gedaan met enkele andere (door de politie veiliggestelde) Stints. De politie heeft ook de software daarvan op foutmeldingen uitgelezen. Omdat de meldingen in het Chinees zijn, moeten de resultaten eerst worden vertaald.

Geconstateerd is dat er Stints zijn met een elektromotor DC 800 watt en Stints met een elektromotor AC 1200 watt. De fabrikant van de Stint heeft aangegeven dat hij in mei 2014 is overgegaan van DC 800 watt-motoren naar AC 1200 watt-motoren.

Uit de testen blijkt dat een enkele onderbreking/verstoring in een stroompad (doordat de “0-stroomkabel” in het motorsysteem losraakt, breekt of anderszins contact verliest) kan leiden tot het versnellen van het voertuig tot de hoogst ingestelde snelheid.

In dat geval blijkt dat de bestuurder dan geen mogelijkheid meer heeft om de snelheid met het rechterhandvat (de "gashendel") te regelen dan wel te matigen. De aandrijving blijft dan in de hoogste versnelling (stand 5, max. 17,2 km) staan.

Ook de gasveer kan voor problemen zorgen. Deze kan afbreken waardoor eenzelfde situatie ontstaat.

De bestuurder kan dan nog ingrijpen met de handrem, maar gebleken is dat die niet krachtig genoeg om de Stint dan te laten stoppen.

Ook kan de bestuurder nog ingrijpen via het contactslot. Dit is in een panieksituatie geen natuurlijke handeling. De contactsleutel zit aan de linkerkant van de Stint, waar ook de handrem zit. In een panieksituatie is het onnatuurlijk om de rem los te laten om het contact te verbreken; terwijl het contact (links) verbreken met de rechterhand niet gemakkelijk lijkt.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de bekabeling dik is en er komt een grote stroom (16 ampère) door de behuizing waar de kabels inzitten. Dit veroorzaakt hitte, die niet goed weg kan. Dat kan mogelijk tot problemen leiden, wat een oorzaak kan zijn voor het losraken van de bovengenoemde 0- stroomkabel. Die is vast gesoldeerd, maar het smeltpunt van normale soldeer is 72 graden terwijl de elektromotor van de Stint is beveiligd op 82 graden. De fabrikant van de Stint gaf aan dat hij ervan uit gaat dat er soldeer is gebruikt die een hoger smeltpunt heeft. Dat wordt nu uitgezocht en met documenten onderbouwd.
“het smeltpunt van normale soldeer is 72 graden”? :?

[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 01-10-2018 18:35:39 ]
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:30:38 #157
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_182258115
Zo dat zijn geen misselijke probleempjes bij de Stint ...

lekker als je je de gashendel los maakt en hij gaat versnellen

ben blij dat ze het zekere voor het onzekere heb genomen .. verbieden die dingen nu even . en pas als alles weer goed blijkt te werken , opnieuw door de keuring laten komen en dan maar weer de weg op
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_182258138
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, in zoverre ik er verstand van heb, maar zijn toch redelijke grote mankementen dus.
Die arme vrouw zat ook een stint die op hol sloeg en die ze niet meer kon afremmen wrs.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:33:06 #159
408813 crew  trein2000
pi_182258155
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:23 schreef Eix het volgende:

[..]

Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .

Ik ga het zo direct eens doorlezen. Maar als de eerste resultaten zodanig zijn dat ingrijpen noodzakelijk is, dan ben ik blij dat men nu kordaat handelt.
Dank! Ik zal ze zo in de trein even lezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:39:58 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182258257
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.
Een noodstop als een stroomonderbreker - dat werkt altijd, geen noodstop als een plotselinge stop van zo'n kar - dat werkt ongelukken in de hand
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:44:23 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:47:06 #162
408813 crew  trein2000
pi_182258369
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dank! Ik zal ze zo in de trein even lezen.
Gelezen. ik lees vooral veel kan en dergelijk. verder zie ik niks over hoe waarschijnlijk dat is. verder tunnelvisie...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182258371
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee. Of het moet eoa Chinees inferieur soort zijn ofzo.
Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?
pi_182258386
quote:
De bevindingen uit het verkennend technisch onderzoek en de aanvullende signalen zijn op 29 en 30 september besproken met de fabrikant van de Stint.
- Daarbij kwam de vraag aan de orde of de fabrikant – met kennis van de uitkomsten van de testen – aanleiding zag voor een terugroepactie. De fabrikant gaf aan daar geen voorstander van te zijn.
- Vervolgens heeft de ILT de fabrikant aangesproken op de eigen verantwoordelijkheid en erop aangedrongen dat de fabrikant de Stints stil zou (laten) zetten. De fabrikant, die geadviseerd werd door een advocaat, gaf aan dat hij daartoe nu niet bereid was.
- De fabrikant is nu in de gelegenheid gesteld om uiterlijk dinsdag 2 oktober een nadere onderbouwing bij zijn eerdere reactie op de bevindingen te leveren.
Wie is “de fabrikant” in de verhaal? Gewoon de eigenaar die al vaker in de media is verschenen?
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:50:27 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182258428
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?
Die reactie was dan ook niet serieus bedoeld... ;)
pi_182258505
Of die Stint wel of niet 100% veilig is, kan ik niet beoordelen, maar met de gang van zaken heb ik wel moeite. Schijnbaar moet er eerst iets gebeuren voordat er deugdelijk onderzoek wordt gedaan. Dit zou al moeten gebeuren voordat zo'n ding de weg op mag.

Nu komt dit door een ernstig incident boven water. Want laten wij eerlijk zijn als de bestuurster iedereen op school had afgezet en alleen zelf zwaargewond was geraakt of als de bestuurster een ruk aan het stuur had gegeven en in de greppel was beland, dan hadden die Stints nu nog rondgereden.

Nu is het natuurlijk lastig. Grijpt men nu niet in en komt morgen, nadat weer een stint onder een trein is beland, boven water dat er na het voorlopige onderzoek ernstige aanwijzingen waren dat er iets goed mis was met de veiligheid van de Stint, dan knoopt men de minister ook op. Blijkt de Stint dadelijk wel veilig te zijn, maar de producent failliet, dan wordt het ook een moeilijk verhaal om te verkopen.
pi_182258506
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die reactie was dan ook niet serieus bedoeld... ;)
Ik snap het, ik was een beetje hard op aan het nadenken waar de fout zou kunnen zitten. ☺
pi_182258565
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:54 schreef maan_man het volgende:
Of die Stint wel of niet 100% veilig is, kan ik niet beoordelen, maar met de gang van zaken heb ik wel moeite. Schijnbaar moet er eerst iets gebeuren voordat er deugdelijk onderzoek wordt gedaan. Dit zou al moeten gebeuren voordat zo'n ding de weg op mag.

Nu komt dit door een ernstig incident boven water. Want laten wij eerlijk zijn als de bestuurster iedereen op school had afgezet en alleen zelf zwaargewond was geraakt of als de bestuurster een ruk aan het stuur had gegeven en in de greppel was beland, dan hadden die Stints nu nog rondgereden.

Nu is het natuurlijk lastig. Grijpt men nu niet in en komt morgen, nadat weer een stint onder een trein is beland, boven water dat er na het voorlopige onderzoek ernstige aanwijzingen waren dat er iets goed mis was met de veiligheid van de Stint, dan knoopt men de minister ook op. Blijkt de Stint dadelijk wel veilig te zijn, maar de producent failliet, dan wordt het ook een moeilijk verhaal om te verkopen.
Dat zo’n ernstig ongeluk ‘verborgen gebreken’ naar boven kan halen, kan ik nog wel begrijpen. Een defect is niet altijd uit te sluiten.

Maar in dit geval was een van de defecten (m.b.t. de gashendel) al eerder onderzocht en vastgesteld..
pi_182258625
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:54 schreef maan_man het volgende:
Of die Stint wel of niet 100% veilig is, kan ik niet beoordelen, maar met de gang van zaken heb ik wel moeite. Schijnbaar moet er eerst iets gebeuren voordat er deugdelijk onderzoek wordt gedaan. Dit zou al moeten gebeuren voordat zo'n ding de weg op mag.

Nu komt dit door een ernstig incident boven water. Want laten wij eerlijk zijn als de bestuurster iedereen op school had afgezet en alleen zelf zwaargewond was geraakt of als de bestuurster een ruk aan het stuur had gegeven en in de greppel was beland, dan hadden die Stints nu nog rondgereden.

Nu is het natuurlijk lastig. Grijpt men nu niet in en komt morgen, nadat weer een stint onder een trein is beland, boven water dat er na het voorlopige onderzoek ernstige aanwijzingen waren dat er iets goed mis was met de veiligheid van de Stint, dan knoopt men de minister ook op. Blijkt de Stint dadelijk wel veilig te zijn, maar de producent failliet, dan wordt het ook een moeilijk verhaal om te verkopen.
Ja, dat klopt, zullen ook zeker aan de keurende instanties kritische vragen gesteld moeten worden imho. Want als er nu al toch redelijk grote manco's aan het daglicht treden, na een verkennend onderzoek, waarom niet toen dit voertuig werd goed gekeurd voor gebruik op de openbare weg?
I´m back.
pi_182258748
Ze zullen ook meegenomen hebben wat uit de camerabeelden is gekomen.

Uit de testen blijkt dat een enkele onderbreking/verstoring in een stroompad (doordat de “0-stroomkabel” in het motorsysteem losraakt, breekt of anderszins contact verliest) kan leiden tot het versnellen van het voertuig tot de hoogst ingestelde snelheid.


Dit mag natuurlijk helemaal niet 'kunnen'.

De Stint krijgt terecht de Zwarte Piet toegedeeld. Dit speelgoed is te gevaarlijk voor de openbare weg.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:18:33 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259052
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef GereDathan het volgende:

Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan
Noem 4 dode kinderen maar 'nooit wat serieus mis is gegaan'.

Volledig terechte beslissing.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259313
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?
Indium-Bismuth legeringen. Bvb: Bi49Pb18Sn12In21 smelt op 58°C
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182259362
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Indium-Bismuth legeringen. Bvb: Bi49Pb18Sn12In21 smelt op 58°C
Ah, kende ik niet. ^O^
Maar dat lijkt me dan geen “normale soldeer”. :P
pi_182259444
Er zit zeker weer een mod bewust posts te verwijderen, knap hoor!

Het gaat dus om 10 gemelde problemen wat betreft remmen. Op een totaal van 3500 stints en 7 jaar op de weg. Man man man.

10 mogelijke remproblemen die prima een fout van de bestuurder kunnen zijn.

Ongelooflijk, Nederland op zijn kleinst weer.
pi_182259451
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Noem 4 dode kinderen maar 'nooit wat serieus mis is gegaan'.

Volledig terechte beslissing.
Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:41:35 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259501
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Jij bent juist degene die als een 'bezetene' die stomme tobbe op wielen blijft verdedigen. Je had vorige week al geen rationele argumenten meer en nu duidelijk is wat er allemaal mis mee is, kun je beter gewoon in een hoekje van je woonkamer gaan zitten huilen vanwege het enorme onrecht dat niemand je nog serieus neemt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259517
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Kijk eens wat vaker in de spiegel.....
pi_182259539
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij bent juist degene die als een 'bezetene' die stomme tobbe op wielen blijft verdedigen. Je had vorige week al geen rationele argumenten meer en nu duidelijk is wat er allemaal mis mee is, kun je beter gewoon in een hoekje van je woonkamer gaan zitten huilen vanwege het enorme onrecht dat niemand je nog serieus neemt.
Kom eens uit je emotie vriend. En denk eens rationeel. Is lastig, maar neem je tijd.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:43:36 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259540
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:37 schreef GereDathan het volgende:
Er zit zeker weer een mod bewust posts te verwijderen, knap hoor!

Het gaat dus om 10 gemelde problemen wat betreft remmen. Op een totaal van 3500 stints en 7 jaar op de weg. Man man man.
Je vergeet de 4 dode kindjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259542
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:42 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Kijk eens wat vaker in de spiegel.....
Gedaan, en nu?
pi_182259556
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je vergeet de 4 dode kindjes.
Nee hoor. Hoezo zou ik die vergeten? Of ga je nu weer in die emotie hangen?
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:45:12 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259570
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef GereDathan het volgende:

Kom eens uit je emotie vriend. En denk eens rationeel. Is lastig, maar neem je tijd.
De enige emotie die ik hierbij voel is verdriet om jouw onbegrensde stupiditeit.

Jij hebt geen enkel rationeel argument om het gebruik van de stint te verantwoorden, je bent alleen te dom om dat in te zien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:46:05 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259598
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoezo zou ik die vergeten?
Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259799
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.
Ah daar is de emotie weer. En nu ga je vervolgens natuurlijk roeptoeteren dat ik het niet erg zou vinden en bla bla bla. Want dat komt je bijzonder goed uit in je emotie.

Maar dan stel ik je alvast teleur, ga maar even teruglezen. En quote mij even waar ik zeg dat ik het geen verschrikkelijk incident vind. Succes vast met lezen :*
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:56:27 #185
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_182259800
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Vertel maar tegen de ouders van die 4 dode kinderen dat dit gewoon een incidentje is.

Terechte beslissing. En nu nog op zoek naar degene die deze dingen überhaupt ooit toegelaten heeft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:59:23 #186
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182259857
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.
Pure stupiditeit en starre eigenwijsheid. Nog steeds blijven volhouden dat een Stint een veilig vervoermiddel is. Ja, want je zal eens een keer van je standpunt afkomen zeg. Met simpele zielen die 4 dode, jonge kinderen een incident noemt ga ik al niet eens meer een discussie aan.

Stug blijven volhouden jongens, aan de Stint mankeert niets - daarom zijn er nu 4 kinderen dood, omdat er niets aan dat voertuig mankeerde.

De Stint is ter ziele. Ben benieuwd wat er nog meer boven tafel komt. En dan zo'n eigenaar die het voorbarig vind dat de Stints uit voorzorg niet meer de weg op mogen ....

De bestuurster treft dus geen enkele blaam - niet dat daarom het enorme schuldgevoel bij haar minder zal zijn, arme vrouw ...

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 02-10-2018 08:28:53 ]
"Hoka Hey!"
pi_182259858
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De enige emotie die ik hierbij voel is verdriet om jouw onbegrensde stupiditeit.

Jij hebt geen enkel rationeel argument om het gebruik van de stint te verantwoorden, je bent alleen te dom om dat in te zien.
Meer dan genoeg rationele argumenten. Maar jij snapt ze niet zo goed, want de tranen vertroebelen je beeld nogal.

Pleit jij ook voor een verbod op
Fietsen: https://www.nu.nl/binnenl(...)rein-nabij-goes.html
Auto's: https://www.noordhollands(...)trein-waarland-video
Vrachtwagens: https://www.transport-onl(...)nden-in-vrachtwagen/
Voetgangers: https://www.at5.nl/artike(...)t-trein-bij-halfweg-

Of is dat allemaal niet zo erg in jouw emotionele betogen?
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:59:54 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259864
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:56 schreef GereDathan het volgende:

En nu ga je vervolgens natuurlijk roeptoeteren dat ik het niet erg zou vinden en bla bla bla.
Waar heb ik dat gezegd? Als je een discussie wil aangaan, door mij eerst woorden in de mond te leggen en er dan tegenin te gaan, kun je net zo goed met jezelf discussieren.

Je bent je rationele argumenten vergeten te noemen.

Oh, wacht.....die zijn er natuurlijk niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259875
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vertel maar tegen de ouders van die 4 dode kinderen dat dit gewoon een incidentje is.

Terechte beslissing. En nu nog op zoek naar degene die deze dingen überhaupt ooit toegelaten heeft.
Kom eens uit je emotie met je "incidentje". Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:01:06 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259883
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef GereDathan het volgende:

Meer dan genoeg rationele argumenten.
Je wordt een beetje emotioneel, merk ik.

Wanneer komen de rationele argumenten waarmee je de stint verdedigd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:01:42 #191
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_182259896
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kom eens uit je emotie met je "incidentje". Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.
Dat doe ik niet, dat doen degenen die dit verbod absurd vinden. Dit is inderdaad geen 'incidentje', dit is een ramp die een dergelijke vergaande beslissing legitimeert.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182259912
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Pure stupiditeit en starre eigenwijsheid. Nog steeds blijven volhouden dat een Stint een veilig vervoermiddel is. Ja, want je zal eens een keer van je standpunt afkomen zeg. Met simpele zielen die 4 dode, jonge kinderen een incident noemt ga ik al niet eens meer een discussie aan.

Stug blijven volhouden jongens, aan de Stint mankeert niets - daarom zijn er nu 4 kinderen dood, omdat er niets aan dat voertuig mankeerde.
Er zijn vorig jaar 613 doden gevallen in het verkeer. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens en ga zo maar door.

quote:
De bestuurster treft dus geen enkele blaam - niet dat daarom het enorme schuldgevoel bij haar minder zal zijn, arme vrouw ...
Link even naar het onderzoek waaruit dat blijkt. Veeg de tranen uit je ogen en wijs ons erop. Dank je wel alvast.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 02-10-2018 08:28:29 ]
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:02:57 #193
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259920
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.
Maar jij hebt de afgelopen 10 dagen niet anders gedaan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:03:42 #194
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_182259932
Waarom zit de directeur van Stint nog niet vast eigenlijk?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182259935
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, dat doen degenen die dit verbod absurd vinden. Dit is inderdaad geen 'incidentje', dit is een ramp die een dergelijke vergaande beslissing legitimeert.
Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.

Dan moet je er ook voor pleiten om alle auto's van de weg te halen. Gek genoeg doe je dat niet?
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:04:36 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259948
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:02 schreef GereDathan het volgende:

Er zijn vorig jaar 613 doden gevallen in het verkeer. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens en ga zo maar door.
Inderdaad. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens etc. Aan de stint duidelijk wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259949
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar jij hebt de afgelopen 10 dagen niet anders gedaan?
Nee. Ik heb feiten genoemd, meerdere keren. Wil ze nog wel een keer herhalen.

Waarom ga je eigenlijk niet in op mijn lijstje met andere trein ongelukken? Passen ze niet in je straatje?
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:05:21 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182259958
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:04 schreef GereDathan het volgende:

Nee. Ik heb feiten genoemd, meerdere keren. Wil ze nog wel een keer herhalen.
Jij? Feiten? Welke feiten?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182259966
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, kende ik niet. ^O^
Maar dat lijkt me dan geen “normale soldeer”. :P
Kende je die niet? :P.
I´m back.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:05:55 #200
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_182259972
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.

Dan moet je er ook voor pleiten om alle auto's van de weg te halen. Gek genoeg doe je dat niet?
Je hebt dat lijstje waar op staat wat er allemaal niet deugt aan dat apparaat even gemist?

Als ik mijn auto naar de keuring stuur en de remmen doen het niet dan mag die ook de weg niet meer op. Volkomen logisch.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182259974
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.

Dan moet je er ook voor pleiten om alle auto's van de weg te halen. Gek genoeg doe je dat niet?
Ja, met die Tesla's zouden ze dat best kunnen doen idd.

Ook weer groen. Maar de wagen is gevaarlijk. Volg Ton Aerts op twitter en zijn Tesla friday.
I´m back.
pi_182259986
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens etc. Aan de stint duidelijk wel.
Dit beweer je serieus met droge ogen? Je komt goed serieus over nu.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:08:25 #203
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182260006
Altijd fijn om eens een kijkje te nemen in een topic over een zeer triest onderwerp, en te zien dat iedereen zo mooi en respectvol met elkaar in discussie gaat. Prachtig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182260014
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, met die Tesla's zouden ze dat best kunnen doen idd.

Ook weer groen. Maar de wagen is gevaarlijk. Volg Ton Aerts op twitter en zijn Tesla friday.
Je zou bijna denken dat de APK in het leven geroepen is voor niks.

Tesla's zijn niet meer of minder veilig of onveilig als ze bestuurd worden. Over het autonoom rijden wil ik best wel met een discussie aan, want ik ben ook niet overtuigd van de veiligheid van autonoom rijden op dit moment.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:09:32 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260024
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:07 schreef GereDathan het volgende:

Dit beweer je serieus met droge ogen?
Toon maar aan hoeveel van die 613 doden zijn gevallen vanwege een mankement.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182260039
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je hebt dat lijstje waar op staat wat er allemaal niet deugt aan dat apparaat even gemist?

Als ik mijn auto naar de keuring stuur en de remmen doen het niet dan mag die ook de weg niet meer op. Volkomen logisch.
En dan worden alle auto's van jouw model natuurlijk ook na 10 dagen stilgezet. Logisch.

Dat lijstje heb ik niet gezien, wel wat vage omschrijvingen van 10 incidenten in 7 jaar tijd op 3500 Stints.
pi_182260048
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat de APK in het leven geroepen is voor niks.

Tesla's zijn niet meer of minder veilig of onveilig als ze bestuurd worden. Over het autonoom rijden wil ik best wel met een discussie aan, want ik ben ook niet overtuigd van de veiligheid van autonoom rijden op dit moment.
Nou ja, ik zeg al volg Ton Aerts op twitter, die houdt alles bij wat er gebeurt met Tesla's wereldwijd. Dan word je behoorlijk sceptisch en dan denk je, het is mijn stelling niet maar toch, groene ideologie boven veiligheid.
I´m back.
pi_182260056
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Toon maar aan hoeveel van die 613 doden zijn gevallen vanwege een mankement.
Toon jij eerst aan dat dit ongeval door een mankement komt, graag 1 bewijsstuk. Geen emoties, bewijzen.

Dan zal ik je er vervolgens 3 terug geven van de 613.
pi_182260073
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd? Als je een discussie wil aangaan, door mij eerst woorden in de mond te leggen en er dan tegenin te gaan, kun je net zo goed met jezelf discussieren.

Je bent je rationele argumenten vergeten te noemen.

Oh, wacht.....die zijn er natuurlijk niet. :)
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je vergeet de 4 dode kindjes.
Je haalt het zelf elke keer aan, zie dit als voorbeeld.

Maar laten we duidelijk hebben en houden dat ik het verschrikkelijk vind voor alle betrokkenen en met tranen in mijn ogen het nieuws heb aangehoord. Dat dat even duidelijk is, hoef je daar geen verdere discussie over te starten.
pi_182260121
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik zeg al volg Ton Aerts op twitter, die houdt alles bij wat er gebeurt met Tesla's wereldwijd. Dan word je behoorlijk sceptisch en dan denk je, het is mijn stelling niet maar toch, groene ideologie boven veiligheid.
Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.

Wat ik wel weet is dat de techniek diverse keren tekort schoot waardoor andere weggebruikers over het hoofd werden gezien, resulterend in dodelijke ongelukken. En ik vraag mij af of de techniek wel betrouwbaar genoeg is voor dergelijke experimenten.
pi_182260153
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij? Feiten? Welke feiten?
Inderdaad, er zijn geen feiten voor een technisch mankement. Goed gezien. Eindelijk uit je emotie. Er zijn geen feiten dat dit ongeluk door een technisch mankement komt, of door de bestuurster. 0,0. Enkel wat emoties en onderbuikgevoelens.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:15:27 #212
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182260154
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.

Wat ik wel weet is dat de techniek diverse keren tekort schoot waardoor andere weggebruikers over het hoofd werden gezien, resulterend in dodelijke ongelukken. En ik vraag mij af of de techniek wel betrouwbaar genoeg is voor dergelijke experimenten.
Een primeur in NWS! Iemand die openlijk toegeeft dat hij ergens niet genoeg kennis over heeft :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:16:01 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260166
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:11 schreef GereDathan het volgende:

Toon jij eerst aan dat dit ongeval door een mankement komt, graag 1 bewijsstuk.
Waarom? Jij bent degene die beweringen doet, onderbouw ze eerst maar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:16:48 #214
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260178
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:12 schreef GereDathan het volgende:

Je haalt het zelf elke keer aan, zie dit als voorbeeld.

Als jij zegt dat er 'niets serieus is misgegaan', dan vraag je er om.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182260193
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom? Jij bent degene die beweringen doet, onderbouw ze eerst maar.
Ik was nog in de feiten aan het typen, maar ga je ze nu geven (voor de zoveelste keer): 7 jaar Stints, 3500 stuks. 1 ongeval waarvan niet vast staat waar het door komt.

Dat zijn feiten. Niet meer en niet minder.

Jij beweert anders, jij beweert (uit emotie) dat de Stint onveilig is en dit ongeval door een technisch mankement is veroorzaakt en direct van de weg moet. Bewijs je bewering met een feit.
pi_182260198
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij zegt dat er 'niets serieus is misgegaan', dan vraag je er om.
Quote mij eens. Dat heb en zal ik nooit beweren. Er is wel degelijk iets mis gegaan.
pi_182260203
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.

Wat ik wel weet is dat de techniek diverse keren tekort schoot waardoor andere weggebruikers over het hoofd werden gezien, resulterend in dodelijke ongelukken. En ik vraag mij af of de techniek wel betrouwbaar genoeg is voor dergelijke experimenten.
Nou ja goed, iemand anders poneerde de stelling, in dat andere topic, maar an sich is het natuurlijk toch een kwestie dan, hoe langer ik erover nadenk. Groene ideologie, lekker elektrisch rijden, geen auto's voor de school meer of een stuk minder, dus maar snel goedkeuren?
I´m back.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:23:00 #218
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260277
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:15 schreef GereDathan het volgende:

Inderdaad, er zijn geen feiten voor een technisch mankement.
Ja, en? Wat is je punt? Ik baseer het verbod op gebruik van de stint niet op alleen dit ongeluk.

Ik baseer het op rationele argumenten zoals:
Voertuig dat 670kgs kan wegen mag bestuurd worden door wie dan ook zonder enig rijvaardigheidsattest.
Voor vervoer van meer dan 8 personen, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar moet je minimaal D1 hebben. In een stint mag je 10 kinderen meenemen, zonder enig bewijs van rijvaardigheid.
De rationele vraag is niet, moeten we de stint verbieden. De rationele vraag is: hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit ooit is toegestaan.?

Ik heb een vrijwel exacte kopie van dit bericht vorige week ook geschreven, maar die heb je toen 'toevallig' even gemist, denk ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:25:40 #219
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260328
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:17 schreef GereDathan het volgende:

Ik was nog in de feiten aan het typen, maar ga je ze nu geven (voor de zoveelste keer): 7 jaar Stints, 3500 stuks. 1 ongeval waarvan niet vast staat waar het door komt.

Dat zijn feiten. Niet meer en niet minder.

Dan moet je toch echt meer buiten komen, want er zijn tientallen incidenten met stints gemeld.

En ze zijn op dit moment 'onveilig' verklaard. Gebaseerd op hele rationele argumenten.

Ooggetuigen hebben verklaard dat de bestuurder riep, dat de stint niet wilde remmen. Maar dat wil jij niet horen, natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:26:52 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260353
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Quote mij eens. Dat heb en zal ik nooit beweren. Er is wel degelijk iets mis gegaan.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een geneuzel, inderdaad paniekvoetbal.

Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan geeft aan dat het ding in principe veilig is. Er zal heus wat verbetering mogelijk zijn, maar toen er vanmorgen een vrachtwagen een trein ramde heb ik niemand gehoord over het verbieden van vrachtwagens....

En uiteraard weer zo vaag als mogelijk. Geef dan op zijn minst openheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182260361
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf

Dan heb je de feiten.

Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 01-10-2018 20:32:28 ]
pi_182260463
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf

Dan heb je de feiten.

Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.
En als je na dit eerste verkennend onderzoek naar real world stints dus al (mogelijke) manco's aantreft, is het een zorgvuldige beslissing om het voertuig voorlopig van de weg af te halen.

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 01-10-2018 20:32:39 ]
I´m back.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:34:35 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260544
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Zullen we ons nu weer op de feiten toeleggen
Goed idee. Waar zijn ook weer die feiten die aantonen dat de stint veiliger is dan andere vormen van vervoer van schoolkinderen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182260628
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Goed idee. Waar zijn ook weer die feiten die aantonen dat de stint veiliger is dan andere vormen van vervoer van schoolkinderen?
Geen idee, waarom zou ik die feiten hebben? Heb ik niks van gezegd, dus geen idee waar je dat vandaan haalt en waarom je dat aan mij vraagt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rapport eindelijk gelezen? Het is toch verdomde jammer dat je niet uit je emotie kon komen om dat zelf te vinden. Het was zo makkelijk om mij met die feiten om de oren te slaan. Je zat echter zo vast in je emotionele reacties dat het niet eens in je opkwam. Ik had het rapport al de hele tijd open staan, wachtend tot je er eindelijk mee zou komen. Uiteindelijk zelf maar gedaan, graag gedaan :*
pi_182260709
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En als je na dit eerste verkennend onderzoek naar real world stints dus al (mogelijke) manco's aantreft, is het een zorgvuldige beslissing om het voertuig voorlopig van de weg af te halen.
Inderdaad. Goed zo.
Na een onderzoek wat gebaseerd is op feiten, is dat de juiste beslissing.

Naar aanleiding van emotie, zoals in dit topic, is dat een hele slechte beslissing. En dat terwijl de feiten zo eenvoudig voor handen waren vanavond. Erg jammer.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:41:45 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260757
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:37 schreef GereDathan het volgende:

Geen idee, waarom zou ik die feiten hebben? Heb ik niks van gezegd, dus geen idee waar je dat vandaan haalt en waarom je dat aan mij vraagt?
Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.

quote:
Alvast een voorzet, de toerbus is niet echt veilig hoor.
[ afbeelding ]

https://nos.nl/artikel/22(...)k-met-schoolbus.html
Geen doden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:43:00 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260798
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:40 schreef GereDathan het volgende:

En dat terwijl de feiten zo eenvoudig voor handen waren vanavond.
De feiten waren vorige week ook al voorhanden en die heb ik je ook voorgeschoteld. Maar toen, en nu toevallig weer, heb je die reactie van mij even 'gemist'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182260825
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.

[..]

Geen doden.
Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren. Ik heb nergens beweerd dat de Stint veiliger of onveiliger is dan andere voertuigen.

Zet jezelf niet elke keer zo voor schut: https://www.lindanieuws.n(...)kt-dodelijk-ongeluk/ en https://www.ad.nl/buitenl(...)-frankrijk~a6f8deab/
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:45:17 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182260859
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:

Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren.
Ja, en? Je zou haast denken dat je beslissingen neemt puur aan de hand van losstaande incidenten. Komt dat door emotie?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 20:45:28 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182260868
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:
Zet jezelf niet elke keer zo voor schut:
reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182260956
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereen
Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.

Hell, ik moet zelfs mijn eigen posts ondergraven door het posten van feiten. Dat is toch absurd in NWS?

Misschien moet je eens optreden tegen de fantasten en hun gezuig op basis van emotie. De mensen die hier feiten deponeren weten niet hoe snel ze moeten wegrennen voor dat soort natte winden en hun emoties.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 20:50:19 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182260965
boeiuh, alles gaat weg als je niet normaal kunt doen vanaf nu
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182260997
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Meer dan genoeg rationele argumenten. Maar jij snapt ze niet zo goed, want de tranen vertroebelen je beeld nogal.

Pleit jij ook voor een verbod op
Fietsen: https://www.nu.nl/binnenl(...)rein-nabij-goes.html
Auto's: https://www.noordhollands(...)trein-waarland-video
Vrachtwagens: https://www.transport-onl(...)nden-in-vrachtwagen/
Voetgangers: https://www.at5.nl/artike(...)t-trein-bij-halfweg-

Of is dat allemaal niet zo erg in jouw emotionele betogen?
Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.

Ben ook wel benieuwd welk belang jij erbij hebt om de Stint zo vurig te verdedigen.
pi_182261044
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.

Ben ook wel benieuwd welk belang jij erbij hebt om de Stint zo vurig te verdedigen.
Niet, belachelijke insinuatie.
Als je oplet merk je dat ik enkel het op emotie reageren bestrijd, ik bestrijd geen feiten. Ik verdedig feiten.
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:01:48 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182261240
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:49 schreef GereDathan het volgende:

Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.

Hell, ik moet zelfs mijn eigen posts ondergraven door het posten van feiten. Dat is toch absurd in NWS?

Misschien moet je eens optreden tegen de fantasten en hun gezuig op basis van emotie. De mensen die hier feiten deponeren weten niet hoe snel ze moeten wegrennen voor dat soort natte winden en hun emoties.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn reactie.

quote:
Ja, en? Wat is je punt? Ik baseer het verbod op gebruik van de stint niet op alleen dit ongeluk.

Ik baseer het op rationele argumenten zoals:
Voertuig dat 670kgs kan wegen mag bestuurd worden door wie dan ook zonder enig rijvaardigheidsattest.
Voor vervoer van meer dan 8 personen, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar moet je minimaal D1 hebben. In een stint mag je 10 kinderen meenemen, zonder enig bewijs van rijvaardigheid.
De rationele vraag is niet, moeten we de stint verbieden. De rationele vraag is: hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit ooit is toegestaan.?
Je gaat hem voor de derde keer negeren, he? Want je hebt gewoon geen verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 01-10-2018 21:19:44 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:02:36 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182261265
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:53 schreef GereDathan het volgende:

Niet, belachelijke insinuatie.
Moet je je eigen reacties even teruglezen. Dan lijkt die insinuatie al een stuk minder belachelijk.
Je lijkt inderdaad wel een kruisvaarder.

"Because God wills it!".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182261289
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Niet, belachelijke insinuatie.
Als je oplet merk je dat ik enkel het op emotie reageren bestrijd, ik bestrijd geen feiten. Ik verdedig feiten.
Ik let op en zie iemand die zich verliest in emotie over een luxe product als een Stint die mankementen vertoont en waarmee een dodelijk ongeluk is gebeurd.

Maar terug naar de feiten. Je bent het er neem ik aan wel mee eens dat een dodelijk ongeluk met een fietser of auto, waarvan de bestuurder zelf in de fout is gegaan, iets anders is dan een dodelijk ongeval vanwege een technisch mankement.
pi_182261741
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:03 schreef FYazz het volgende:
Maar terug naar de feiten. Je bent het er neem ik aan wel mee eens dat een dodelijk ongeluk met een fietser of auto, waarvan de bestuurder zelf in de fout is gegaan, iets anders is dan een dodelijk ongeval vanwege een technisch mankement.
Ja hoor, 100%. Dat kan je ook terug lezen in eerdere reacties.

Ik heb geen enkele moeite met feiten of het onderkennen van feiten. Als het een feit boven tafel komt dat er een technisch mankement was, zal ik dat niet weerspreken. Als er een feit boven tafel komt dat het een fout van de bestuurster was, dan zal ik ook dat niet weerspreken.

Ik weet niet waar de fout ligt. Ik vind het heel goed dat er een groot onderzoek komt. Ik ben er groot voorstander van (aangegeven in een van mijn eerste posts in deze topicreeks).

Maar anderzijds ben ik er ook erg voorstander van om vanuit feiten te handelen als je het over drastische besluiten hebt als het stil zetten van alle Stints. Dat zijn geen lichtzinnige besluiten en dat treft ontzettend veel mensen, van de fabrikant tot de opvangorganisaties tot de postbodes. Kinderen worden vanaf morgen weer vervoerd in privé auto's van medewerkers, gehuurde personenbusjes, los lopend op straat en bedenk het allemaal maar. Ook daar kleven nadelen en risico's aan.
Een besluit om alles stil te zetten vind ik dan ook heel ingrijpend en verstrekkend. En moet gemaakt worden op basis van echte feiten, en niet op basis van emoties.

Die feiten zijn vanavond naar buiten gekomen, ik heb het rapport gelinked. Op basis van dat rapport lijkt het mij een juiste beslissing om in ieder geval voorlopig alles stil te zetten.

En om op het andere terug te komen, ik kan je ook legio voorbeelden geven van ongelukken waarbij de techniek faalde. Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat bij elk vervoersmiddel feiten te vinden zijn waarbij het fout gaat door de techniek of de bestuurder.
pi_182261882
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf

Dan heb je de feiten.

Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.
Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel dan geen effect heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.

Er is niets mis met het concept van de Stint, maar wel met de uitvoering. Je kan nooit alles voorzien, maar dat één verbroken verbinding zo'n effect kan hebben is een flinke design blunder.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182261927
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel geen invloed heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.

Er is niets mis met het concept van de Stint, maar wel met de uitvoering. Je kan nooit alles voorzien, maar dat één verbroken verbinding zo'n effect kan hebben is een flinke design blunder.
Ik ben het roerend met je eens (op alle vlakken). Ik ben blij dat we op basis van feiten uit een onderzoek die conclusie hebben kunnen trekken.
pi_182262107
quote:
12s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kende je die niet? :P.
Wel eens van de naam gehoord, niet van de specs. 😊
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:39:54 #242
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262144
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:22 schreef GereDathan het volgende:

Kinderen worden vanaf morgen weer vervoerd in privé auto's van medewerkers, gehuurde personenbusjes, los lopend op straat en bedenk het allemaal maar. Ook daar kleven nadelen en risico's aan.
Wat voor risico's, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:47:59 #243
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262283
Niet doen

[ Bericht 98% gewijzigd door Straatcommando. op 01-10-2018 21:49:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182262340
De Stint is verleden tijd morgen.
pi_182262642
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:51 schreef quirina het volgende:
De Stint is verleden tijd morgen.
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.

De Stint heeft een hoop problemen opgelost, er was niet voor niets een grote vraag naar. Een veilig vervoermiddel zoals de Stint bedoeld was, is absoluut een must in Nederland.

Als er geen oplossingen komen of het bedrijf redt het niet, dan zal er ongetwijfeld een ander bedrijf opstaan. Hopelijk wordt er dan wel direct kritisch gekeken naar de apparaten voor ze een goedkeuring krijgen.

De kans dat het bedrijf het redt lijkt me klein, de meeste Stints zijn geleased zover ik kan zien. Dit lijkt mij een uitermate goede reden om de leasecontracten per direct te beëindigen voor veel bedrijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door GereDathan op 01-10-2018 22:13:56 ]
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:07:54 #246
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262764
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:

Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
Denk dat de stint het niet gaat overleven. Misschien voor pakjes, maar niet voor personenvervoer.

quote:
Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.
De stint is niet veilig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:08:55 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182262784
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.

De Stint heeft een hoop problemen opgelost, er was niet voor niets een grote vraag naar. Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.

Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.

quote:
De kans dat het bedrijf het redt lijkt me klein, de meeste Stints zijn geleased zover ik kan zien. Dit lijkt mij een uitermate goede reden om de leasecontracten per direct te beëindigen voor veel bedrijven.
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:09:40 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262810
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:

Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
En als het vertrouwen hersteld is.....dat kans nog wel eens lastig worden.

Afwachten of er geen aanvullende regels komen, zoals een bewijs van rijbevoegdheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182262851
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.

[..]

Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.

Dat is geen financiële kwestie, dergelijke gebreken zijn belangrijk genoeg om leasecontracten te ontbinden. Ik denk dat ze met een paar weken allemaal weer bij de fabrikant staan, en dat alle contracten ontbonden zijn.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:14:19 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182262923
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Afwachten of er geen aanvullende regels komen, zoals een bewijs van rijbevoegdheid.
Dat hoop ik toch wel. Zoals al diverse malen vermeld mag je met rijbewijs B niet meer dan 9 personen (incl bestuurder) vervoeren. Op rijbewijs-vrije vervoersmiddelen is dit in principe onbeperkt. Beetje vreemd imo.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.
Dat stond er niet ;)
En wat is veilig? Een plastic bak met personen erin is gewoon niet veilig als je het op moet nemen tegen een vrachtwagen of trein. Maar de meeste auto's redden dat ook niet.
Het is allemaal maar relatief.

quote:
Dat is geen financiële kwestie, dergelijke gebreken zijn belangrijk genoeg om leasecontracten te ontbinden. Ik denk dat ze met een paar weken allemaal weer bij de fabrikant staan, en dat alle contracten ontbonden zijn.
Ik ben benieuwd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')