Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:37 schreef GereDathan het volgende:
Geen idee, waarom zou ik die feiten hebben? Heb ik niks van gezegd, dus geen idee waar je dat vandaan haalt en waarom je dat aan mij vraagt?
Geen doden.quote:Alvast een voorzet, de toerbus is niet echt veilig hoor.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/22(...)k-met-schoolbus.html
De feiten waren vorige week ook al voorhanden en die heb ik je ook voorgeschoteld. Maar toen, en nu toevallig weer, heb je die reactie van mij even 'gemist'.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:40 schreef GereDathan het volgende:
En dat terwijl de feiten zo eenvoudig voor handen waren vanavond.
Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren. Ik heb nergens beweerd dat de Stint veiliger of onveiliger is dan andere voertuigen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.
[..]
Geen doden.
Ja, en? Je zou haast denken dat je beslissingen neemt puur aan de hand van losstaande incidenten. Komt dat door emotie?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren.
reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereenquote:Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:
Zet jezelf niet elke keer zo voor schut:
Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereen
Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Meer dan genoeg rationele argumenten. Maar jij snapt ze niet zo goed, want de tranen vertroebelen je beeld nogal.
Pleit jij ook voor een verbod op
Fietsen: https://www.nu.nl/binnenl(...)rein-nabij-goes.html
Auto's: https://www.noordhollands(...)trein-waarland-video
Vrachtwagens: https://www.transport-onl(...)nden-in-vrachtwagen/
Voetgangers: https://www.at5.nl/artike(...)t-trein-bij-halfweg-
Of is dat allemaal niet zo erg in jouw emotionele betogen?
Niet, belachelijke insinuatie.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.
Ben ook wel benieuwd welk belang jij erbij hebt om de Stint zo vurig te verdedigen.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn reactie.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:49 schreef GereDathan het volgende:
Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.
Hell, ik moet zelfs mijn eigen posts ondergraven door het posten van feiten. Dat is toch absurd in NWS?
Misschien moet je eens optreden tegen de fantasten en hun gezuig op basis van emotie. De mensen die hier feiten deponeren weten niet hoe snel ze moeten wegrennen voor dat soort natte winden en hun emoties.
Je gaat hem voor de derde keer negeren, he? Want je hebt gewoon geen verhaal.quote:Ja, en? Wat is je punt? Ik baseer het verbod op gebruik van de stint niet op alleen dit ongeluk.
Ik baseer het op rationele argumenten zoals:
Voertuig dat 670kgs kan wegen mag bestuurd worden door wie dan ook zonder enig rijvaardigheidsattest.
Voor vervoer van meer dan 8 personen, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar moet je minimaal D1 hebben. In een stint mag je 10 kinderen meenemen, zonder enig bewijs van rijvaardigheid.
De rationele vraag is niet, moeten we de stint verbieden. De rationele vraag is: hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit ooit is toegestaan.?
Moet je je eigen reacties even teruglezen. Dan lijkt die insinuatie al een stuk minder belachelijk.quote:
Ik let op en zie iemand die zich verliest in emotie over een luxe product als een Stint die mankementen vertoont en waarmee een dodelijk ongeluk is gebeurd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet, belachelijke insinuatie.
Als je oplet merk je dat ik enkel het op emotie reageren bestrijd, ik bestrijd geen feiten. Ik verdedig feiten.
Ja hoor, 100%. Dat kan je ook terug lezen in eerdere reacties.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:03 schreef FYazz het volgende:
Maar terug naar de feiten. Je bent het er neem ik aan wel mee eens dat een dodelijk ongeluk met een fietser of auto, waarvan de bestuurder zelf in de fout is gegaan, iets anders is dan een dodelijk ongeval vanwege een technisch mankement.
Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel dan geen effect heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf
Dan heb je de feiten.
Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.
Ik ben het roerend met je eens (op alle vlakken). Ik ben blij dat we op basis van feiten uit een onderzoek die conclusie hebben kunnen trekken.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel geen invloed heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.
Er is niets mis met het concept van de Stint, maar wel met de uitvoering. Je kan nooit alles voorzien, maar dat één verbroken verbinding zo'n effect kan hebben is een flinke design blunder.
Wat voor risico's, dan?quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:22 schreef GereDathan het volgende:
Kinderen worden vanaf morgen weer vervoerd in privé auto's van medewerkers, gehuurde personenbusjes, los lopend op straat en bedenk het allemaal maar. Ook daar kleven nadelen en risico's aan.
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.quote:
Denk dat de stint het niet gaat overleven. Misschien voor pakjes, maar niet voor personenvervoer.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
De stint is niet veilig.quote:Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.
Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
De Stint heeft een hoop problemen opgelost, er was niet voor niets een grote vraag naar. Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.quote:De kans dat het bedrijf het redt lijkt me klein, de meeste Stints zijn geleased zover ik kan zien. Dit lijkt mij een uitermate goede reden om de leasecontracten per direct te beëindigen voor veel bedrijven.
En als het vertrouwen hersteld is.....dat kans nog wel eens lastig worden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
Dat hoop ik toch wel. Zoals al diverse malen vermeld mag je met rijbewijs B niet meer dan 9 personen (incl bestuurder) vervoeren. Op rijbewijs-vrije vervoersmiddelen is dit in principe onbeperkt. Beetje vreemd imo.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Afwachten of er geen aanvullende regels komen, zoals een bewijs van rijbevoegdheid.
Dat stond er nietquote:Op maandag 1 oktober 2018 22:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.
Ik ben benieuwd.quote:Dat is geen financiële kwestie, dergelijke gebreken zijn belangrijk genoeg om leasecontracten te ontbinden. Ik denk dat ze met een paar weken allemaal weer bij de fabrikant staan, en dat alle contracten ontbonden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |