Verregaand? Really? Het is niet dat zo'n stint direct een eerste levensbehoefte is of dat de economie krakend tot stilstand komt als die dingen niet meer op de openbare weg mogen komen...quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Kortom, een serieus probleem.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:22 schreef Physsic het volgende:
Volgens de eigenaar van het bedrijf zou het defect volgens het ILT zitten in de gashendel.
De eigenaar die een typegoedkeuring had met noodknop maar die eraf heeft gehaald bij de volgende versie en vindt dat hij niet opnieuw een typegoedkeuring hoeft te fiksen...quote:Volgens de eigenaar is dat onjuist.
Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Exact.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:23 schreef Eix het volgende:
Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .
Ik ga het zo direct eens doorlezen. Maar als de eerste resultaten zodanig zijn dat ingrijpen noodzakelijk is, dan ben ik blij dat men nu kordaat handelt.
“het smeltpunt van normale soldeer is 72 graden”?quote:• Politie, NFI en ILT hebben verkennende technische testen gedaan met enkele andere (door de politie veiliggestelde) Stints. De politie heeft ook de software daarvan op foutmeldingen uitgelezen. Omdat de meldingen in het Chinees zijn, moeten de resultaten eerst worden vertaald.
Geconstateerd is dat er Stints zijn met een elektromotor DC 800 watt en Stints met een elektromotor AC 1200 watt. De fabrikant van de Stint heeft aangegeven dat hij in mei 2014 is overgegaan van DC 800 watt-motoren naar AC 1200 watt-motoren.
Uit de testen blijkt dat een enkele onderbreking/verstoring in een stroompad (doordat de “0-stroomkabel” in het motorsysteem losraakt, breekt of anderszins contact verliest) kan leiden tot het versnellen van het voertuig tot de hoogst ingestelde snelheid.
In dat geval blijkt dat de bestuurder dan geen mogelijkheid meer heeft om de snelheid met het rechterhandvat (de "gashendel") te regelen dan wel te matigen. De aandrijving blijft dan in de hoogste versnelling (stand 5, max. 17,2 km) staan.
Ook de gasveer kan voor problemen zorgen. Deze kan afbreken waardoor eenzelfde situatie ontstaat.
De bestuurder kan dan nog ingrijpen met de handrem, maar gebleken is dat die niet krachtig genoeg om de Stint dan te laten stoppen.
Ook kan de bestuurder nog ingrijpen via het contactslot. Dit is in een panieksituatie geen natuurlijke handeling. De contactsleutel zit aan de linkerkant van de Stint, waar ook de handrem zit. In een panieksituatie is het onnatuurlijk om de rem los te laten om het contact te verbreken; terwijl het contact (links) verbreken met de rechterhand niet gemakkelijk lijkt.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de bekabeling dik is en er komt een grote stroom (16 ampčre) door de behuizing waar de kabels inzitten. Dit veroorzaakt hitte, die niet goed weg kan. Dat kan mogelijk tot problemen leiden, wat een oorzaak kan zijn voor het losraken van de bovengenoemde 0- stroomkabel. Die is vast gesoldeerd, maar het smeltpunt van normale soldeer is 72 graden terwijl de elektromotor van de Stint is beveiligd op 82 graden. De fabrikant van de Stint gaf aan dat hij ervan uit gaat dat er soldeer is gebruikt die een hoger smeltpunt heeft. Dat wordt nu uitgezocht en met documenten onderbouwd.
Ja, in zoverre ik er verstand van heb, maar zijn toch redelijke grote mankementen dus.quote:
Dank! Ik zal ze zo in de trein even lezen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Hier staan ze: https://www.rijksoverheid(...)bijzondere-bromfiets .
Ik ga het zo direct eens doorlezen. Maar als de eerste resultaten zodanig zijn dat ingrijpen noodzakelijk is, dan ben ik blij dat men nu kordaat handelt.
Een noodstop als een stroomonderbreker - dat werkt altijd, geen noodstop als een plotselinge stop van zo'n kar - dat werkt ongelukken in de handquote:Op maandag 1 oktober 2018 17:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.
Nee. Of het moet eoa Chinees inferieur soort zijn ofzo.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
“het smeltpunt van normale soldeer is 72 graden”?
Gelezen. ik lees vooral veel kan en dergelijk. verder zie ik niks over hoe waarschijnlijk dat is. verder tunnelvisie...quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dank! Ik zal ze zo in de trein even lezen.
Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee. Of het moet eoa Chinees inferieur soort zijn ofzo.
Wie is “de fabrikant” in de verhaal? Gewoon de eigenaar die al vaker in de media is verschenen?quote:De bevindingen uit het verkennend technisch onderzoek en de aanvullende signalen zijn op 29 en 30 september besproken met de fabrikant van de Stint.
- Daarbij kwam de vraag aan de orde of de fabrikant – met kennis van de uitkomsten van de testen – aanleiding zag voor een terugroepactie. De fabrikant gaf aan daar geen voorstander van te zijn.
- Vervolgens heeft de ILT de fabrikant aangesproken op de eigen verantwoordelijkheid en erop aangedrongen dat de fabrikant de Stints stil zou (laten) zetten. De fabrikant, die geadviseerd werd door een advocaat, gaf aan dat hij daartoe nu niet bereid was.
- De fabrikant is nu in de gelegenheid gesteld om uiterlijk dinsdag 2 oktober een nadere onderbouwing bij zijn eerdere reactie op de bevindingen te leveren.
Die reactie was dan ook niet serieus bedoeld...quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?
Ik snap het, ik was een beetje hard op aan het nadenken waar de fout zou kunnen zitten. ☺quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die reactie was dan ook niet serieus bedoeld...
Dat zo’n ernstig ongeluk ‘verborgen gebreken’ naar boven kan halen, kan ik nog wel begrijpen. Een defect is niet altijd uit te sluiten.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:54 schreef maan_man het volgende:
Of die Stint wel of niet 100% veilig is, kan ik niet beoordelen, maar met de gang van zaken heb ik wel moeite. Schijnbaar moet er eerst iets gebeuren voordat er deugdelijk onderzoek wordt gedaan. Dit zou al moeten gebeuren voordat zo'n ding de weg op mag.
Nu komt dit door een ernstig incident boven water. Want laten wij eerlijk zijn als de bestuurster iedereen op school had afgezet en alleen zelf zwaargewond was geraakt of als de bestuurster een ruk aan het stuur had gegeven en in de greppel was beland, dan hadden die Stints nu nog rondgereden.
Nu is het natuurlijk lastig. Grijpt men nu niet in en komt morgen, nadat weer een stint onder een trein is beland, boven water dat er na het voorlopige onderzoek ernstige aanwijzingen waren dat er iets goed mis was met de veiligheid van de Stint, dan knoopt men de minister ook op. Blijkt de Stint dadelijk wel veilig te zijn, maar de producent failliet, dan wordt het ook een moeilijk verhaal om te verkopen.
Ja, dat klopt, zullen ook zeker aan de keurende instanties kritische vragen gesteld moeten worden imho. Want als er nu al toch redelijk grote manco's aan het daglicht treden, na een verkennend onderzoek, waarom niet toen dit voertuig werd goed gekeurd voor gebruik op de openbare weg?quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:54 schreef maan_man het volgende:
Of die Stint wel of niet 100% veilig is, kan ik niet beoordelen, maar met de gang van zaken heb ik wel moeite. Schijnbaar moet er eerst iets gebeuren voordat er deugdelijk onderzoek wordt gedaan. Dit zou al moeten gebeuren voordat zo'n ding de weg op mag.
Nu komt dit door een ernstig incident boven water. Want laten wij eerlijk zijn als de bestuurster iedereen op school had afgezet en alleen zelf zwaargewond was geraakt of als de bestuurster een ruk aan het stuur had gegeven en in de greppel was beland, dan hadden die Stints nu nog rondgereden.
Nu is het natuurlijk lastig. Grijpt men nu niet in en komt morgen, nadat weer een stint onder een trein is beland, boven water dat er na het voorlopige onderzoek ernstige aanwijzingen waren dat er iets goed mis was met de veiligheid van de Stint, dan knoopt men de minister ook op. Blijkt de Stint dadelijk wel veilig te zijn, maar de producent failliet, dan wordt het ook een moeilijk verhaal om te verkopen.
Noem 4 dode kinderen maar 'nooit wat serieus mis is gegaan'.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef GereDathan het volgende:
Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan
Indium-Bismuth legeringen. Bvb: Bi49Pb18Sn12In21 smelt op 58°Cquote:Op maandag 1 oktober 2018 18:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk eerder een typfout. Ik kan zelf geen “Chinese” soldeerlegering bedenken met een smeltpunt van veel minder dan 100graden. Uit welke materialen zou dat dan moeten bestaan..?
Ah, kende ik niet.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Indium-Bismuth legeringen. Bvb: Bi49Pb18Sn12In21 smelt op 58°C
Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Noem 4 dode kinderen maar 'nooit wat serieus mis is gegaan'.
Volledig terechte beslissing.
Jij bent juist degene die als een 'bezetene' die stomme tobbe op wielen blijft verdedigen. Je had vorige week al geen rationele argumenten meer en nu duidelijk is wat er allemaal mis mee is, kun je beter gewoon in een hoekje van je woonkamer gaan zitten huilen vanwege het enorme onrecht dat niemand je nog serieus neemt.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Kijk eens wat vaker in de spiegel.....quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Kom eens uit je emotie vriend. En denk eens rationeel. Is lastig, maar neem je tijd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent juist degene die als een 'bezetene' die stomme tobbe op wielen blijft verdedigen. Je had vorige week al geen rationele argumenten meer en nu duidelijk is wat er allemaal mis mee is, kun je beter gewoon in een hoekje van je woonkamer gaan zitten huilen vanwege het enorme onrecht dat niemand je nog serieus neemt.
Je vergeet de 4 dode kindjes.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:37 schreef GereDathan het volgende:
Er zit zeker weer een mod bewust posts te verwijderen, knap hoor!
Het gaat dus om 10 gemelde problemen wat betreft remmen. Op een totaal van 3500 stints en 7 jaar op de weg. Man man man.
Gedaan, en nu?quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kijk eens wat vaker in de spiegel.....
Nee hoor. Hoezo zou ik die vergeten? Of ga je nu weer in die emotie hangen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je vergeet de 4 dode kindjes.
De enige emotie die ik hierbij voel is verdriet om jouw onbegrensde stupiditeit.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef GereDathan het volgende:
Kom eens uit je emotie vriend. En denk eens rationeel. Is lastig, maar neem je tijd.
Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee hoor. Hoezo zou ik die vergeten?
Ah daar is de emotie weer. En nu ga je vervolgens natuurlijk roeptoeteren dat ik het niet erg zou vinden en bla bla bla. Want dat komt je bijzonder goed uit in je emotie.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.
Vertel maar tegen de ouders van die 4 dode kinderen dat dit gewoon een incidentje is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet eens uit je emotie komen, 1 incident....
Pure stupiditeit en starre eigenwijsheid. Nog steeds blijven volhouden dat een Stint een veilig vervoermiddel is. Ja, want je zal eens een keer van je standpunt afkomen zeg. Met simpele zielen die 4 dode, jonge kinderen een incident noemt ga ik al niet eens meer een discussie aan.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je laat ze voor het gemak, liever maar achterwege. Het is namelijk zo'n irritant detail.
Meer dan genoeg rationele argumenten. Maar jij snapt ze niet zo goed, want de tranen vertroebelen je beeld nogal.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De enige emotie die ik hierbij voel is verdriet om jouw onbegrensde stupiditeit.
Jij hebt geen enkel rationeel argument om het gebruik van de stint te verantwoorden, je bent alleen te dom om dat in te zien.
Waar heb ik dat gezegd? Als je een discussie wil aangaan, door mij eerst woorden in de mond te leggen en er dan tegenin te gaan, kun je net zo goed met jezelf discussieren.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:56 schreef GereDathan het volgende:
En nu ga je vervolgens natuurlijk roeptoeteren dat ik het niet erg zou vinden en bla bla bla.
Kom eens uit je emotie met je "incidentje". Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vertel maar tegen de ouders van die 4 dode kinderen dat dit gewoon een incidentje is.
Terechte beslissing. En nu nog op zoek naar degene die deze dingen überhaupt ooit toegelaten heeft.
Je wordt een beetje emotioneel, merk ik.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef GereDathan het volgende:
Meer dan genoeg rationele argumenten.
Dat doe ik niet, dat doen degenen die dit verbod absurd vinden. Dit is inderdaad geen 'incidentje', dit is een ramp die een dergelijke vergaande beslissing legitimeert.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kom eens uit je emotie met je "incidentje". Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.
Er zijn vorig jaar 613 doden gevallen in het verkeer. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens en ga zo maar door.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Pure stupiditeit en starre eigenwijsheid. Nog steeds blijven volhouden dat een Stint een veilig vervoermiddel is. Ja, want je zal eens een keer van je standpunt afkomen zeg. Met simpele zielen die 4 dode, jonge kinderen een incident noemt ga ik al niet eens meer een discussie aan.
Stug blijven volhouden jongens, aan de Stint mankeert niets - daarom zijn er nu 4 kinderen dood, omdat er niets aan dat voertuig mankeerde.
Link even naar het onderzoek waaruit dat blijkt. Veeg de tranen uit je ogen en wijs ons erop. Dank je wel alvast.quote:De bestuurster treft dus geen enkele blaam - niet dat daarom het enorme schuldgevoel bij haar minder zal zijn, arme vrouw ...
Maar jij hebt de afgelopen 10 dagen niet anders gedaan?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Nergens voor nodig om een dergelijk ongeluk zo te bagatelliseren.
Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, dat doen degenen die dit verbod absurd vinden. Dit is inderdaad geen 'incidentje', dit is een ramp die een dergelijke vergaande beslissing legitimeert.
Inderdaad. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens etc. Aan de stint duidelijk wel.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:02 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn vorig jaar 613 doden gevallen in het verkeer. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens en ga zo maar door.
Nee. Ik heb feiten genoemd, meerdere keren. Wil ze nog wel een keer herhalen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar jij hebt de afgelopen 10 dagen niet anders gedaan?
Jij? Feiten? Welke feiten?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:04 schreef GereDathan het volgende:
Nee. Ik heb feiten genoemd, meerdere keren. Wil ze nog wel een keer herhalen.
Kende je die niet?quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, kende ik niet.
Maar dat lijkt me dan geen “normale soldeer”.
Je hebt dat lijstje waar op staat wat er allemaal niet deugt aan dat apparaat even gemist?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.
Dan moet je er ook voor pleiten om alle auto's van de weg te halen. Gek genoeg doe je dat niet?
Ja, met die Tesla's zouden ze dat best kunnen doen idd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zonder 1 bewijs dat dit 100% aan de betreffende Stint te wijten is, is een dergelijke vergaande beslissing onzinnig.
Dan moet je er ook voor pleiten om alle auto's van de weg te halen. Gek genoeg doe je dat niet?
Dit beweer je serieus met droge ogen? Je komt goed serieus over nu.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Er mankeert niets aan auto's, fietsen, vrachtwagens etc. Aan de stint duidelijk wel.
Je zou bijna denken dat de APK in het leven geroepen is voor niks.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, met die Tesla's zouden ze dat best kunnen doen idd.
Ook weer groen. Maar de wagen is gevaarlijk. Volg Ton Aerts op twitter en zijn Tesla friday.
Toon maar aan hoeveel van die 613 doden zijn gevallen vanwege een mankement.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:07 schreef GereDathan het volgende:
Dit beweer je serieus met droge ogen?
En dan worden alle auto's van jouw model natuurlijk ook na 10 dagen stilgezet. Logisch.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je hebt dat lijstje waar op staat wat er allemaal niet deugt aan dat apparaat even gemist?
Als ik mijn auto naar de keuring stuur en de remmen doen het niet dan mag die ook de weg niet meer op. Volkomen logisch.
Nou ja, ik zeg al volg Ton Aerts op twitter, die houdt alles bij wat er gebeurt met Tesla's wereldwijd. Dan word je behoorlijk sceptisch en dan denk je, het is mijn stelling niet maar toch, groene ideologie boven veiligheid.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat de APK in het leven geroepen is voor niks.
Tesla's zijn niet meer of minder veilig of onveilig als ze bestuurd worden. Over het autonoom rijden wil ik best wel met een discussie aan, want ik ben ook niet overtuigd van de veiligheid van autonoom rijden op dit moment.
Toon jij eerst aan dat dit ongeval door een mankement komt, graag 1 bewijsstuk. Geen emoties, bewijzen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toon maar aan hoeveel van die 613 doden zijn gevallen vanwege een mankement.
quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Als je een discussie wil aangaan, door mij eerst woorden in de mond te leggen en er dan tegenin te gaan, kun je net zo goed met jezelf discussieren.
Je bent je rationele argumenten vergeten te noemen.
Oh, wacht.....die zijn er natuurlijk niet.
Je haalt het zelf elke keer aan, zie dit als voorbeeld.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je vergeet de 4 dode kindjes.
Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zeg al volg Ton Aerts op twitter, die houdt alles bij wat er gebeurt met Tesla's wereldwijd. Dan word je behoorlijk sceptisch en dan denk je, het is mijn stelling niet maar toch, groene ideologie boven veiligheid.
Inderdaad, er zijn geen feiten voor een technisch mankement. Goed gezien. Eindelijk uit je emotie. Er zijn geen feiten dat dit ongeluk door een technisch mankement komt, of door de bestuurster. 0,0. Enkel wat emoties en onderbuikgevoelens.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij? Feiten? Welke feiten?
Een primeur in NWS! Iemand die openlijk toegeeft dat hij ergens niet genoeg kennis over heeftquote:Op maandag 1 oktober 2018 20:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.
Wat ik wel weet is dat de techniek diverse keren tekort schoot waardoor andere weggebruikers over het hoofd werden gezien, resulterend in dodelijke ongelukken. En ik vraag mij af of de techniek wel betrouwbaar genoeg is voor dergelijke experimenten.
Waarom? Jij bent degene die beweringen doet, onderbouw ze eerst maar.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:11 schreef GereDathan het volgende:
Toon jij eerst aan dat dit ongeval door een mankement komt, graag 1 bewijsstuk.
Als jij zegt dat er 'niets serieus is misgegaan', dan vraag je er om.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:12 schreef GereDathan het volgende:
Je haalt het zelf elke keer aan, zie dit als voorbeeld.
Ik was nog in de feiten aan het typen, maar ga je ze nu geven (voor de zoveelste keer): 7 jaar Stints, 3500 stuks. 1 ongeval waarvan niet vast staat waar het door komt.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom? Jij bent degene die beweringen doet, onderbouw ze eerst maar.
Quote mij eens. Dat heb en zal ik nooit beweren. Er is wel degelijk iets mis gegaan.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij zegt dat er 'niets serieus is misgegaan', dan vraag je er om.
Nou ja goed, iemand anders poneerde de stelling, in dat andere topic, maar an sich is het natuurlijk toch een kwestie dan, hoe langer ik erover nadenk. Groene ideologie, lekker elektrisch rijden, geen auto's voor de school meer of een stuk minder, dus maar snel goedkeuren?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik kan je er eerlijk niets over zeggen, ik heb geen enkele knowhow van het aantal ongelukken met Tesla's en gerelateerde ongelukken.
Wat ik wel weet is dat de techniek diverse keren tekort schoot waardoor andere weggebruikers over het hoofd werden gezien, resulterend in dodelijke ongelukken. En ik vraag mij af of de techniek wel betrouwbaar genoeg is voor dergelijke experimenten.
Ja, en? Wat is je punt? Ik baseer het verbod op gebruik van de stint niet op alleen dit ongeluk.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:15 schreef GereDathan het volgende:
Inderdaad, er zijn geen feiten voor een technisch mankement.
Dan moet je toch echt meer buiten komen, want er zijn tientallen incidenten met stints gemeld.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:17 schreef GereDathan het volgende:
Ik was nog in de feiten aan het typen, maar ga je ze nu geven (voor de zoveelste keer): 7 jaar Stints, 3500 stuks. 1 ongeval waarvan niet vast staat waar het door komt.
Dat zijn feiten. Niet meer en niet minder.
quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Quote mij eens. Dat heb en zal ik nooit beweren. Er is wel degelijk iets mis gegaan.
quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een geneuzel, inderdaad paniekvoetbal.
Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan geeft aan dat het ding in principe veilig is. Er zal heus wat verbetering mogelijk zijn, maar toen er vanmorgen een vrachtwagen een trein ramde heb ik niemand gehoord over het verbieden van vrachtwagens....
En uiteraard weer zo vaag als mogelijk. Geef dan op zijn minst openheid.
En als je na dit eerste verkennend onderzoek naar real world stints dus al (mogelijke) manco's aantreft, is het een zorgvuldige beslissing om het voertuig voorlopig van de weg af te halen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf
Dan heb je de feiten.
Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.
Goed idee. Waar zijn ook weer die feiten die aantonen dat de stint veiliger is dan andere vormen van vervoer van schoolkinderen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Zullen we ons nu weer op de feiten toeleggen
Geen idee, waarom zou ik die feiten hebben? Heb ik niks van gezegd, dus geen idee waar je dat vandaan haalt en waarom je dat aan mij vraagt?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goed idee. Waar zijn ook weer die feiten die aantonen dat de stint veiliger is dan andere vormen van vervoer van schoolkinderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rapport eindelijk gelezen? Het is toch verdomde jammer dat je niet uit je emotie kon komen om dat zelf te vinden. Het was zo makkelijk om mij met die feiten om de oren te slaan. Je zat echter zo vast in je emotionele reacties dat het niet eens in je opkwam. Ik had het rapport al de hele tijd open staan, wachtend tot je er eindelijk mee zou komen. Uiteindelijk zelf maar gedaan, graag gedaan![]()
Inderdaad. Goed zo.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En als je na dit eerste verkennend onderzoek naar real world stints dus al (mogelijke) manco's aantreft, is het een zorgvuldige beslissing om het voertuig voorlopig van de weg af te halen.
Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:37 schreef GereDathan het volgende:
Geen idee, waarom zou ik die feiten hebben? Heb ik niks van gezegd, dus geen idee waar je dat vandaan haalt en waarom je dat aan mij vraagt?
Geen doden.quote:Alvast een voorzet, de toerbus is niet echt veilig hoor.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/22(...)k-met-schoolbus.html
De feiten waren vorige week ook al voorhanden en die heb ik je ook voorgeschoteld. Maar toen, en nu toevallig weer, heb je die reactie van mij even 'gemist'.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:40 schreef GereDathan het volgende:
En dat terwijl de feiten zo eenvoudig voor handen waren vanavond.
Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren. Ik heb nergens beweerd dat de Stint veiliger of onveiliger is dan andere voertuigen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat je er continue andere voertuigen er bij sleept. Dus ik denk, dan zal hij wel data hebben. Maar, nee, natuurlijk niet.
[..]
Geen doden.
Ja, en? Je zou haast denken dat je beslissingen neemt puur aan de hand van losstaande incidenten. Komt dat door emotie?quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb je de bewijzen geleverd dat er ook met andere voertuigen (dodelijke) ongelukken gebeuren.
reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereenquote:Op maandag 1 oktober 2018 20:43 schreef GereDathan het volgende:
Zet jezelf niet elke keer zo voor schut:
Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
reageer nou ff normaal joh, veel prettiger voor iedereen
Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Meer dan genoeg rationele argumenten. Maar jij snapt ze niet zo goed, want de tranen vertroebelen je beeld nogal.
Pleit jij ook voor een verbod op
Fietsen: https://www.nu.nl/binnenl(...)rein-nabij-goes.html
Auto's: https://www.noordhollands(...)trein-waarland-video
Vrachtwagens: https://www.transport-onl(...)nden-in-vrachtwagen/
Voetgangers: https://www.at5.nl/artike(...)t-trein-bij-halfweg-
Of is dat allemaal niet zo erg in jouw emotionele betogen?
Niet, belachelijke insinuatie.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit is toch geen vergelijking. Er zit een duidelijk verschil tussen een ongeluk door eigen toedoen/menselijke fout en een ongeluk vanwege een ernstig technisch mankement.
Ben ook wel benieuwd welk belang jij erbij hebt om de Stint zo vurig te verdedigen.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn reactie.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:49 schreef GereDathan het volgende:
Sorry hoor, maar er is behalve emoties nog geen enkel feit genoemd.
Hell, ik moet zelfs mijn eigen posts ondergraven door het posten van feiten. Dat is toch absurd in NWS?
Misschien moet je eens optreden tegen de fantasten en hun gezuig op basis van emotie. De mensen die hier feiten deponeren weten niet hoe snel ze moeten wegrennen voor dat soort natte winden en hun emoties.
Je gaat hem voor de derde keer negeren, he? Want je hebt gewoon geen verhaal.quote:Ja, en? Wat is je punt? Ik baseer het verbod op gebruik van de stint niet op alleen dit ongeluk.
Ik baseer het op rationele argumenten zoals:
Voertuig dat 670kgs kan wegen mag bestuurd worden door wie dan ook zonder enig rijvaardigheidsattest.
Voor vervoer van meer dan 8 personen, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar moet je minimaal D1 hebben. In een stint mag je 10 kinderen meenemen, zonder enig bewijs van rijvaardigheid.
De rationele vraag is niet, moeten we de stint verbieden. De rationele vraag is: hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit ooit is toegestaan.?
Moet je je eigen reacties even teruglezen. Dan lijkt die insinuatie al een stuk minder belachelijk.quote:
Ik let op en zie iemand die zich verliest in emotie over een luxe product als een Stint die mankementen vertoont en waarmee een dodelijk ongeluk is gebeurd.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet, belachelijke insinuatie.
Als je oplet merk je dat ik enkel het op emotie reageren bestrijd, ik bestrijd geen feiten. Ik verdedig feiten.
Ja hoor, 100%. Dat kan je ook terug lezen in eerdere reacties.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:03 schreef FYazz het volgende:
Maar terug naar de feiten. Je bent het er neem ik aan wel mee eens dat een dodelijk ongeluk met een fietser of auto, waarvan de bestuurder zelf in de fout is gegaan, iets anders is dan een dodelijk ongeval vanwege een technisch mankement.
Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel dan geen effect heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:27 schreef GereDathan het volgende:
Lees het rapport even: https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf
Dan heb je de feiten.
Feit is dat er een aantal zaken zijn geconstateerd die mogelijk tot problemen kunnen leiden. Of dat in dit geval zo was, dat is nog niet bekend. De Stint die betrokken was bij het ongeval wordt niet aangeraakt totdat ze zeker weten waar ze naar willen kijken. Dan pas zal blijken of 1 van de gevonden mogelijke problemen hier de oorzaak van is.
Ik ben het roerend met je eens (op alle vlakken). Ik ben blij dat we op basis van feiten uit een onderzoek die conclusie hebben kunnen trekken.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat de oorzaak van het ongeluk was, uit het onderzoek blijkt dat het design niet fail-safe is, dat een losse draad de motor op hol kan laten slaan en de stand van de gashendel geen invloed heeft. Dat is gewoon een ondeugdelijk design, dat verwacht ik van zaken die ik zelf ineen knutsel, maar niet van een produkt dat door een bedrijf geleverd worden.
Er is niets mis met het concept van de Stint, maar wel met de uitvoering. Je kan nooit alles voorzien, maar dat één verbroken verbinding zo'n effect kan hebben is een flinke design blunder.
Wat voor risico's, dan?quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:22 schreef GereDathan het volgende:
Kinderen worden vanaf morgen weer vervoerd in privé auto's van medewerkers, gehuurde personenbusjes, los lopend op straat en bedenk het allemaal maar. Ook daar kleven nadelen en risico's aan.
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.quote:
Denk dat de stint het niet gaat overleven. Misschien voor pakjes, maar niet voor personenvervoer.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
De stint is niet veilig.quote:Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.
Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
De Stint heeft een hoop problemen opgelost, er was niet voor niets een grote vraag naar. Een veilig vervoermiddel als de Stint is absoluut een must in Nederland.
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.quote:De kans dat het bedrijf het redt lijkt me klein, de meeste Stints zijn geleased zover ik kan zien. Dit lijkt mij een uitermate goede reden om de leasecontracten per direct te beëindigen voor veel bedrijven.
En als het vertrouwen hersteld is.....dat kans nog wel eens lastig worden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veilig vervoer middel? Nav de verschillende mankementen die in dit topic al genoemd worden kun je de Stint niet zonder meer een veilig vervoermiddel meer noemen.
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een financiële kwestie. Als de Stint goedkoper is dan de alternatieven is dat de keuze.
Dat hoop ik toch wel. Zoals al diverse malen vermeld mag je met rijbewijs B niet meer dan 9 personen (incl bestuurder) vervoeren. Op rijbewijs-vrije vervoersmiddelen is dit in principe onbeperkt. Beetje vreemd imo.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Afwachten of er geen aanvullende regels komen, zoals een bewijs van rijbevoegdheid.
Dat stond er nietquote:Op maandag 1 oktober 2018 22:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een soortgelijk vervoersmiddel als de Stint, je snapt wel wat ik bedoel. Maar dan veilig.
Ik ben benieuwd.quote:Dat is geen financiële kwestie, dergelijke gebreken zijn belangrijk genoeg om leasecontracten te ontbinden. Ik denk dat ze met een paar weken allemaal weer bij de fabrikant staan, en dat alle contracten ontbonden zijn.
Doorontwikkeld met een motor die anderhalf keer zo krachtig is als het type wat goedkeuring heeft gekregen...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd.
En vervolgens lijken best wat problemen met kracht of warmte te maken te hebben bij de eerste tests;quote:Geconstateerd is dat er Stints zijn met een elektromotor DC 800 watt en
Stints met een elektromotor AC 1200 watt. De fabrikant van de Stint heeft
aangegeven dat hij in mei 2014 is overgegaan van DC 800 watt-motoren naar
AC 1200 watt-motoren
En juist die 0 kabel zorgt voorquote:De bestuurder kan dan nog ingrijpen met de handrem, maar gebleken is dat
die niet krachtig genoeg om de Stint dan te laten stoppen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de bekabeling dik is en er komt een grote
stroom (16 ampčre) door de behuizing waar de kabels inzitten. Dit
veroorzaakt hitte, die niet goed weg kan. Dat kan mogelijk tot problemen
leiden, wat een oorzaak kan zijn voor het losraken van de bovengenoemde 0-
stroomkabel.
En dan heb je als gevolgquote:Uit de testen blijkt dat een enkele onderbreking/verstoring in een stroompad
(doordat de “0-stroomkabel” in het motorsysteem losraakt, breekt of
anderszins contact verliest) kan leiden tot het versnellen van het voertuig tot
de hoogst ingestelde snelheid.
Nou ben ik geen technische recherche of TNO onderzoeker maar zo op een rijtje lijkt die "aanpassing" niet echt verstandig te zijn, zeker als je de noodstop ook laat verdwijnen.quote:In dat geval blijkt dat de bestuurder dan geen mogelijkheid meer heeft om de
snelheid met het rechterhandvat (de "gashendel") te regelen dan wel te
matigen. De aandrijving blijft dan in de hoogste versnelling (stand 5, max.
17,2 km) staan.
Ook de gasveer kan voor problemen zorgen. Deze kan afbreken waardoor
eenzelfde situatie ontstaat.
Ook kan de bestuurder nog ingrijpen via het contactslot. Dit is in een
panieksituatie geen natuurlijke handeling. De contactsleutel zit aan de
linkerkant van de Stint, waar ook de handrem zit. In een panieksituatie is het
onnatuurlijk om de rem los te laten om het contact te verbreken; terwijl het
contact (links) verbreken met de rechterhand niet gemakkelijk lijkt.
Ik heb de tekst iets verduidelijkt, maar had je iets hoger ingeschat dan anderen, je begreep prima waar ik op doelde.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch wel. Zoals al diverse malen vermeld mag je met rijbewijs B niet meer dan 9 personen (incl bestuurder) vervoeren. Op rijbewijs-vrije vervoersmiddelen is dit in principe onbeperkt. Beetje vreemd imo.
[..]
Dat stond er niet
En wat is veilig? Een plastic bak met personen erin is gewoon niet veilig als je het op moet nemen tegen een vrachtwagen of trein. Maar de meeste auto's redden dat ook niet.
Het is allemaal maar relatief.
[..]
Ik ben benieuwd.
Absoluut waar. Het lijkt wel een beetje alsof een veilige Stint door alle aanpassingen juist onveilig is geworden. Ik vond het wel bizarre constateringen om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:15 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Doorontwikkeld met een motor die anderhalf keer zo krachtig is als het type wat goedkeuring heeft gekregen...
[..]
En vervolgens lijken best wat problemen met kracht of warmte te maken te hebben bij de eerste tests;
[..]
En juist die 0 kabel zorgt voor
[..]
En dan heb je als gevolg
[..]
Nou ben ik geen technische recherche of TNO onderzoeker maar zo op een rijtje lijkt die "aanpassing" niet echt verstandig te zijn, zeker als je de noodstop ook laat verdwijnen.
Zo bekeken lijkt me het idee van verbieden tot dit is uitgezocht zeker op z'n plaats.
Je moet ook niet in discussie gaan met mensen die een iq van een appel hebben en onrealistische onaannemelijke variabelen verzinnen om hun mening opgelegd te krijgenquote:Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.
Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:19 schreef GereDathan het volgende:
Absoluut waar. Het lijkt wel een beetje alsof een veilige Stint door alle aanpassingen juist onveilig is geworden. Ik vond het wel bizarre constateringen om eerlijk te zijn.
Dit vind ik toch wel het meest schrijnende, het ding is nota bene ontwikkeld voor kindervervoer, er dan zo maar een veel krachtiger motor in plaatsen zonder keuring is dan behoorlijk onverantwoordelijk.quote:De Stint is de eerste elektrische bolderwagen met ruimte voor tien kinderen en één bestuurder. Onlangs erkend door de RDW. Speciaal ontworpen voor de buitenschoolse opvang (BSO). bronntetje
Ff snel gegoogled;quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:33 schreef Physsic het volgende:
Waarom zou van een DC-motor zijn opgestapt naar een AC-motor?
Naast de andere verschillen is DC regelbaar door de stroom te verminderen, zoiets doe je in de regel met een regelbare weerstand (denk volumeknop) die een schakeling aanstuurt, een frequentie veranderen is meer een volumeregeling met drukknopjes, een voor - een voor +, met een stukje elektronica erachter wat vervolgens weer de schakeling aanstuurt, voor beiden geldt dat ze tussen de stroomvoorziening en de motor zitten en lullig maar waar, domme elektronica stopt (meestal) met functioneren als de stroom wegvalt of minder wordt, elektronica kan in zo'n geval ook prima stoppen, maar ook op hol slaan, en dat helpt niet mee bij de problemen die nu omhoog komen...quote:While both A.C. and D.C. motors serve the same function of converting electrical energy into mechanical energy, they are powered, constructed and controlled differently. 1 The most basic difference is the power source. A.C. motors are powered from alternating current (A.C.) while D.C. motors are powered from direct current (D.C.), such as batteries, D.C. power supplies or an AC-to-DC power converter. D.C wound field motors are constructed with brushes and a commutator, which add to the maintenance, limit the speed and usually reduce the life expectancy of brushed D.C. motors. A.C. induction motors do not use brushes; they are very rugged and have long life expectancies. The final basic difference is speed control. The speed of a D.C. motor is controlled by varying the armature winding’s current while the speed of an A.C. motor is controlled by varying the frequency, which is commonly done with an adjustable frequency drive control.bron
Een must? Ga toch weg... De stint voegt echt bijzonder weinig toe.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is te hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de problemen, en dat er niet meer problemen gevonden worden.
De Stint heeft een hoop problemen opgelost, er was niet voor niets een grote vraag naar. Een veilig vervoermiddel zoals de Stint bedoeld was, is absoluut een must in Nederland.
De initiele stint had een typegoedkeuring, maar de fabrikant/ maker/ bedenker weet ik het vond het nodig om van alles aan dat ding te verbouwen zonder dat apparaat opnieuw te laten keuren.quote:Als er geen oplossingen komen of het bedrijf redt het niet, dan zal er ongetwijfeld een ander bedrijf opstaan. Hopelijk wordt er dan wel direct kritisch gekeken naar de apparaten voor ze een goedkeuring krijgen.
Persoonlijk geen fan van die dingen hoor, maar op BNR hoorde ik iemand van ik meen een BSO zeggen dat de stints hen 8000,- kostte en een taxibedrijf al gauw 35.000-40.000 per jaar.quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:17 schreef AchJa het volgende:
Een must? Ga toch weg... De stint voegt echt bijzonder weinig toe.
Dat is natuurlijk een "probleem" wat ergens anders is ontstaan. Als je het als ouder(s) al niet eens kunt opbrengen/ plannen/ regelen om je eigen kind naar de opvang te brengen en te halen is er iets grondig mis. Dat het allemaal lekker makkelijk is dat er zo'n bakfiets voor de deur stopt waar je je kind aan meegeeft is natuurlijk pure gemakzucht.quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:28 schreef YuckFou het volgende:
Persoonlijk geen fan van die dingen hoor, maar op BNR hoorde ik iemand van ik meen een BSO zeggen dat de stints hen 8000,- kostte en een taxibedrijf al gauw 35.000-40.000 per jaar.
Daarnaast is een groot verschil in steden dat de stint op een fietspad en trottoir kan en een busje niet eenvoudig voor de BSO kan stilstaan of parkeren om die kinderen eruit te laten.
Betere performantie? Meer koppel bij hogere snelheid.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:33 schreef Physsic het volgende:
Waarom zou van een DC-motor zijn overgestapt naar een AC-motor?
Het gaat bij een BSO dan ook niet om vervoer van en naar huis, maar van en naar school. Ouders brengen hun kinderen zelf van en naar de BSO.quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een "probleem" wat ergens anders is ontstaan. Als je het als ouder(s) al niet eens kunt opbrengen/ plannen/ regelen om je eigen kind naar de opvang te brengen en te halen is er iets grondig mis. Dat het allemaal lekker makkelijk is dat er zo'n bakfiets voor de deur stopt waar je je kind aan meegeeft is natuurlijk pure gemakzucht.
Bij het woordje groen ontstaat er bij veel mensen een soort waas voor de ogen. Voor een snorscooter moeten mensen een rijbewijs hebben maar in een open bak, zonder deugdelijke verlichting,10 kinderen vervoeren is geen probleem al heb je geen enkele verkeerservaring. Het is om moe van te worden hoe vaak je in de filmpjes op YT wel niet moet horen dat deze plastickbak op wielen duurzaam is. Dit zullen helaas niet de enige doden zijn die de klimaatreligie gaat veroorzaken.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:24 schreef SOG het volgende:
[..]
Je moet ook niet in discussie gaan met mensen die een iq van een appel hebben en onrealistische onaannemelijke variabelen verzinnen om hun mening opgelegd te krijgen![]()
Conclusie: het is chinese goedkope meuk wat voor woekerprijzen wordt verkocht en waar iedereen voor in de rij staat, enkel vanwege winstmaximalisatie onder het mom van dat alles groen moet. En omdat alles groen moet, zijn er geen restricties om rond te rijden met een bak vol met 10 kinderen. Goed bezig Nederland.
Denk aan de wettelijke (aansprakelijkheid), er kan zo maar een andere drijfveer achter deze reactie zitte: als de ondernemer direct toegeeft dat zijn ontwerp niet klopt erkent hij indirect (deels) aansprakelijk te zijn.. Wellicht is hem dat ontraden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:36 schreef Fer het volgende:
Dodemansknop onder je voet
Bestaande rem ombouwen tot noodrem, die bij inknijpen de stint ook stroomloos maakt
Nieuwe hydraulische schijfrem op de andere hand
Schijnbaar wilde de ondernemer dit niet, alsnog implementeren.
De Stint is ter ziele ...... terecht ..quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk dat de stint het niet gaat overleven. Misschien voor pakjes, maar niet voor personenvervoer.
[..]
De stint is niet veilig.
Voor mij zou de stint nog steeds de ebike versie van onderstaande kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
De Stint is ter ziele ...... terecht ..
Handig, 2 kinderen mee kunnen nemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:31 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Voor mij zou de stint nog steeds de ebike versie van onderstaande kunnen zijn.
Als we maar zorgen dat we hiervan leren en de stint veiliger maken..
[ afbeelding ]
In tegenstelling tot sommige in dit topic weet ik wel waar een Stint voor bedoeld is. Daarvoor hoef je ze niet te verkopen, dat noemen ze algemene kennis. Als je je daarin eens zou verdiepen, dan zou je geen onzin uitslaan. Zeggen dat een Stint bijzonder weinig toevoegde is hetzelfde als beweren dat de AED een groot fabeltje is en enkel een marketing stunt.quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een must? Ga toch weg... De stint voegt echt bijzonder weinig toe.
Maar nu vraag ik me ondertussen toch echt af wat jouw belang hierin is... Ben je verkoper van die dingen ofzo?
Het was allang duidelijk in dit topic dat dat ongewenst en onverstandig is geweest. En dat mede om die reden de Stint nu terecht stilgezet is. Gebaseerd op feiten. Blijf je nu als een hangende plaat dit herhalen of niet?quote:De initiele stint had een typegoedkeuring, maar de fabrikant/ maker/ bedenker weet ik het vond het nodig om van alles aan dat ding te verbouwen zonder dat apparaat opnieuw te laten keuren.
Als er een vliegtuig op je Tiger tank valt, ga je ook dood. Geen enkele optie zal 100 procent veilig worden, maar laten we in ieder geval zorgen dat het voertuig zelf zo veilig mogelijk is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb de tekst iets verduidelijkt, maar had je iets hoger ingeschat dan anderen, je begreep prima waar ik op doelde.
[quote]
Ja dat is mooi, maar je bent in dit topic nogal bezig over "feiten", dan moet je je beweringen ook wel duidelijk opschrijven. Het stond er gewoon niet, dus vandaar. No hard feelings verder.
zet je alu hoedje maar snel op dan. de klimaatreligie is de oorzaak... zucht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij het woordje groen ontstaat er bij veel mensen een soort waas voor de ogen. Voor een snorscooter moeten mensen een rijbewijs hebben maar in een open bak, zonder deugdelijke verlichting,10 kinderen vervoeren is geen probleem al heb je geen enkele verkeerservaring. Het is om moe van te worden hoe vaak je in de filmpjes op YT wel niet moet horen dat deze plastickbak op wielen duurzaam is. Dit zullen helaas niet de enige doden zijn die de klimaatreligie gaat veroorzaken.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:36 schreef GereDathan het volgende:
Want feiten, daar heb ik je tot op heden nog niet op betrapt. Enkel op emotionele betogen zonder verder 1 feit. Het blijft schrijnend dat ikzelf de feiten op tafel moest gooien.
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 04:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat bij een BSO dan ook niet om vervoer van en naar huis, maar van en naar school. Ouders brengen hun kinderen zelf van en naar de BSO.
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 06:17 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe gaat dat? Er zijn geen wetten. De kar blijkt toch wel moeite te hebben om bruggetjes te nemen. Oplossing: een zwaardere motor. Overleg: opnieuw laten keuren? Tja tja tja tja, tnee. Ik stel me voor dat het zo gegaan kan zijn.
In feite is overheid in gebreke gebleven door dit vervoermiddel niet te blijven controleren.
Dat heet prioriteiten stellen. Kinderen op de 1e plaats staat niet in ieders agenda ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Regels maken die niet te buigen zijn ook niet meer voor de overheid zelf!quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:44 schreef Eix het volgende:
[..]
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.
Bij mijn weten moet je constructiewijzigingen melden bij het RDW. Als een fabrikant of importeur besluit om de regels te negeren/buigen, hoe maakt dat de overheid in gebreke?
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:44 schreef Eix het volgende:
[..]
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.
Bij mijn weten moet je constructiewijzigingen melden bij het RDW. Als een fabrikant of importeur besluit om de regels te negeren/buigen, hoe maakt dat de overheid in gebreke?
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...
APK niet doorgevoerd door de RDW stelt niks voor vind ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
En hoe kon die aangepaste versie met een hogere snelheid en zonder noodstop de weg op zonder uitvoerige controle?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
Ik wil het uiterlijk van die mensen weleens zien, die zoiets doen. Ik heb wel een idee...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingen
Hoe buigt 'de overheid' de regel dat een fabrikant of importeur zelf een cw moet melden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Regels maken die niet te buigen zijn ook niet meer voor de overheid zelf!
Fietsen en brommers hebben dat ook niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
En het is de schuld van de overheid dat dit niet gebeurd is? Als je als fabrikant of importeur afwijkt van de verleende goedkeuring en het nalaat je aan de regels te houden en die wijziging te melden, dan maakt dat in mijn boek de overheid niet nalatig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...
Hoe was het mogelijk dat militairen met zwaar metalen verf aan de gang gingen onbeschermd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoe buigt 'de overheid' de regel dat een fabrikant of importeur zelf een cw moet melden?
[..]
Omdat er geen wetgeving is voor dit soort voertuigen. Deze elektrische holderdebolderkar waarin 10 kinderen kunnen, valt onder de categorie 'bijzondere bromfiets'. Hij had zelfs 25 km per uur gemogen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
En hoe kon die aangepaste versie met een hogere snelheid en zonder noodstop de weg op zonder uitvoerige controle?
Want daar was 'de overheid' als in RDW of ILT bij betrokken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe was het mogelijk dat militairen met zwaar metalen verf aan de gang gingen onbeschermd.
Of met mortieren die eigenlijk misschien over datum waren?
Daar geef ik ze groot gelijk in - bij dit soort voertuigen moeten er veel striktere richtlijnen komen - je vervoert er nota bene tot max 10 kleine kinderen in en dat op de openbare weg. Indien de overheid striktere richtlijnen had opgesteld was dit ongeluk niet gebeurd. Dat maakt het drama nog droeviger dan het al is ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat er geen wetgeving is voor dit soort voertuigen. Deze elektrische holderdebolderkar waarin 10 kinderen kunnen, valt onder de categorie 'bijzondere bromfiets'. Hij had zelfs 25 km per uur gemogen.
https://www.anwb.nl/exper(...)et-het-aan-wetgeving
https://stintum.com/docum(...)angewezen-bromfiets/
Ik zie nog gebeuren dat de ouders van de slachtoffers de overheid gaan aanklagen.
Lijkt me dan meer een politieke zaak - de politiek maakt immers de regels.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar geef ik ze groot gelijk in - bij dit soort voertuigen moeten er veel striktere richtlijnen komen - je vervoert er nota bene tot max 10 kleine kinderen in en dat op de openbare weg. Indien de overheid striktere richtlijnen had opgesteld was dit ongeluk niet gebeurd. Dat maakt het drama nog droeviger dan het al is ...
Jep, dan kan je de hele BSO wel opheffen. Is helaas niet haalbaar voor veel mensen in het lage inkomen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Klopt, maar je mag van de overheid wel verwachten dat het vervoer van kleine kinderen door een BSO of KDV aan strikte regels moet voldoen. Dan hadden ze de typeringen van de voertuigen moeten aanpassen ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:37 schreef Eix het volgende:
[..]
Lijkt me dan meer een politieke zaak - de politiek maakt immers de regels.
Probleem is dat er steeds meer voertuigen bijkomen die niet goed in het klassieke plaatje passen - zoals die achterop het rijbewijs staan. Zie ook de high speed pedelec. Maar een voertuig zal toch beoordeeld moeten worden op die bestaande regels. Een ambtenaar kan niet een beetje gaan vingerverven en wel doen wat hijzelf goeddunkt.
School begint om iets van 8.30 uur en is iets van 16 uur klaar?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Daar kan je wel afspraken over maken met je werkgever. Prioriteiten stellen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
School begint om iets van 8.30 uur en is iets van 16 uur klaar?
En hoe denk jij dat dit prima te doen is in combinatie met werk?
Iets regelen om je kind op school te krijgen kan ook inhouden een professionele instantie inhuren die je kind erheen begeleidt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |