abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 29 september 2018 @ 11:54:06 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182202567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Op een brommert zitten voor schijf- en achter trommelremmen. Het kan niet zo zijn dat die spontaan beiden niet werken maar daarbij ook nog noodknop kan natuurlijk geen kwaad.
Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:21:57 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182202927
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.

Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
En dan mankeert er wat aan mijn toon?
Darn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182202940
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.

Volgens mij heb jij weinig recht van spreken wat dat betreft in dit topic.
pi_182203063
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
Misschien had deze, als men de rem intrekken doet, er een schakelaar inzitten wat tevens noodknop moet/mag voorstellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 12:34:14 ]
  zondag 30 september 2018 @ 17:46:52 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182233621
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Ik vind jou echt gestoord. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 07:05:46 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182246895
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind jou echt gestoord. :)
Daar ben ik het volledig mee eens ...
"Hoka Hey!"
pi_182248438
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.

De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Niet?

Ik vind dit wel een hele rare kronkel. Maargoed, ik zal deze onthouden.
Weggegaan en opgerot
pi_182248533
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind jou echt gestoord. :)
Niet een beetje zelfs ik ben het met je eens, als de ouders geen kinderen hebben, schaffen ze heel veel minder aan, dus op jonge leeftijd dragen kinderen al bij aan de maatschappij, via hun ouders!
pi_182248552
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:40:16 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248573
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
Met kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182248611
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Met kinderen?
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:46:30 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248667
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
"Hoka Hey!"
pi_182248724
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
pi_182248884
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Ouder model met noodstop?
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:56:51 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248909
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?

En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Het KDV van mijn dochter gebruikt ze ook nog gewoon hoor. Wel zonder mijn dochter er in, die gaat tegenwoordig gewoon lopen van de basisschool naar het KDV ... Heb wel even hun beleid t.a.v. deze voertuigen gevraagd. Hun standpunt was dat de Stints gewoon gebruikt kunnen worden totdat het tegendeel bewezen wordt - ja, aan mijn hoela. Zo'n ongeval kan ook op de weg gebeuren en er zijn wel meer veiligheidspunten dan alleen de remmen of het ontbreken van een noodstop .......
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:57:28 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182248918
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ouder model met noodstop?
Zijn die er dan nog?
"Hoka Hey!"
pi_182248932
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zijn die er dan nog?
Ik zou het niet weten, vroeg er echter toch om.
pi_182248965
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ouder model met noodstop?
Ik heb geen idee wat een oud model is en een nieuw model. Deze was overdekt die ik zag.
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:05:06 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182249108
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:06:30 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182249141
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte lampen, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
"Hoka Hey!"
pi_182249296
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.

Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik wist helemaal niet dat er in 1887 ook zo een model was.
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:20:36 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_182249428
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:03:58 #123
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182250302
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?

Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:39:27 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_182250961
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?

Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.

En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:42:57 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182251022
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.

En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
Ik zou toch pleiten voor een extra externe controle op bv de uitvoering van het onderhoud. Het gaat tenslotte om het vervoer van meerdere kinderen op de openbare weg.

Vreemde reactie om die leidsters uit te schelden - lekker voorbeeld geef je dan ook aan die kinderen die op dat moment in die bak zitten ...

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 01-10-2018 13:41:07 ]
"Hoka Hey!"
pi_182252212
quote:
De Almeerder startte de succesvolle actie om geld in te zamelen voor de slachtoffers van het bakfietsongeval in Oss. In ruim een week tijd haalde hij 263.990,00 euro op met zijn actie. Normaal gesproken zou Doneeractie.nl bijna 30.000 euro afromen van dat bedrag (zes procent van de opbrengst en 85 cent per donatie) maar in dit geval neemt het internetbedrijf genoegen met bijna 12.000 euro. Dat is exclusief btw, legt Nietveld uit. ,,Na aftrek van alle kosten gaat er 249.661 euro en 93 cent naar de stichting."
https://www.bd.nl/oss/sti(...)achtoffers~a21e7a35/

Bijzonder netjes van de site vind ik (en ja, het blijft nog steeds veel en makkelijk geld verdienen).
Een kwart miljoen euro kan goed gebruikt worden om alle betrokkenen rond dit drama te steunen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182255334
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
pi_182256713
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182256736
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Krollie het volgende:

[..]

Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:22:23 #130
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182256738
Waarom een verbod?
Wacht eerst het onderzoek af.
pi_182256856
Stint stond in mei zeker een minuut stil op spoorovergang Bodegraven

Een Stint van kinderopvang Junis heeft in mei zeker een minuut stilgestaan op een spoorwegovergang in Bodegraven. Het sleuteltje was niet goed gestoken in de elektrische kar, waar geen kinderen in zaten.
https://www.ad.nl/alphen/(...)bodegraven~aee70bda/


Stint mag per direct niet meer de openbare weg op

De stint is vanaf middernacht niet meer toegestaan op de openbare weg. Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) besloten. Haar besluit volgt op het ongeluk in Oss waarbij 20 september een stint onder een trein terechtkwam.
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Van Nieuwenhuizen vandaag geïnformeerd over de eerste voorlopige resultaten van het onderzoek naar de Stint. Deze wijzen op potentiële veiligheidsrisico's. De minister heeft op basis van deze nieuwe informatie besloten de stint voorlopig te schorsen. Dit houdt in dat Stints per 2 oktober 00.00 uur niet meer zijn toegestaan op de openbare weg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)are-weg-op~ae4f78ff/

Ik vind het ook meer een ding voor binnen, voor Schiphol bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:34:01 #132
408813 crew  trein2000
pi_182256984
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182257011
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:41:24 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257150
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:45:05 #135
408813 crew  trein2000
pi_182257236
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:51:06 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257366
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
pi_182257449
Ja, pleitte ik ook voor idd, zorgvuldige beslissing van de minister.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:59:11 #138
408813 crew  trein2000
pi_182257552
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.

daarbij: waarom geen verbod op vervoer van personen maar gelijk een geheel verbod?

[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 01-10-2018 18:05:53 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:07:46 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257711
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:09:25 #140
408813 crew  trein2000
pi_182257738
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:12:30 #141
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257795
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
pi_182257814
Wat een geneuzel, inderdaad paniekvoetbal.

Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan geeft aan dat het ding in principe veilig is. Er zal heus wat verbetering mogelijk zijn, maar toen er vanmorgen een vrachtwagen een trein ramde heb ik niemand gehoord over het verbieden van vrachtwagens....

En uiteraard weer zo vaag als mogelijk. Geef dan op zijn minst openheid.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:13:43 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182257815
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182257831
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:15:34 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257842
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:

Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Er is dus aan dat ding geklust in de loop der tijd:

quote:
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Het ontbreken van een noodstop/ knop op de huidige versie is toch wel het meest lichtende voorbeeld van een verandering lijkt me.
pi_182257858
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:10 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257903
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef GereDathan het volgende:

Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:55 #148
408813 crew  trein2000
pi_182257915
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:21:44 #149
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257951
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
Ik bedoel het anders: bij het verkrijgen van een goedkeuring voorop de openbare weg, lijkt het me dat je het ontwerp grondig onder de loep neemt en dat eventuele onveiligheden er ook uit moeten rollen. Dus ook dat ie bijv. stil kan vallen omdat er iets niet voldoende afgeschermd is voor bijv elektromagnetische straling ofzo of dat de remmen te zwak zijn voor bijv. een volle kar.
pi_182257952
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
Ik ben 1 van die roepers en ondersteun dat nog steeds. Doe eerst maar eens gedegen onderzoek en deel die resultaten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')