Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op een brommert zitten voor schijf- en achter trommelremmen. Het kan niet zo zijn dat die spontaan beiden niet werken maar daarbij ook nog noodknop kan natuurlijk geen kwaad.
En dan mankeert er wat aan mijn toon?quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.
Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
Volgens mij heb jij weinig recht van spreken wat dat betreft in dit topic.quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.
Misschien had deze, als men de rem intrekken doet, er een schakelaar inzitten wat tevens noodknop moet/mag voorstellen?quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
Ik vind jou echt gestoord.quote:Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.
De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Daar ben ik het volledig mee eens ...quote:Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind jou echt gestoord.
Niet?quote:Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.
De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Niet een beetje zelfs ik ben het met je eens, als de ouders geen kinderen hebben, schaffen ze heel veel minder aan, dus op jonge leeftijd dragen kinderen al bij aan de maatschappij, via hun ouders!quote:Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind jou echt gestoord.
Met kinderen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.quote:
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
Ouder model met noodstop?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?
En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Het KDV van mijn dochter gebruikt ze ook nog gewoon hoor. Wel zonder mijn dochter er in, die gaat tegenwoordig gewoon lopen van de basisschool naar het KDV ... Heb wel even hun beleid t.a.v. deze voertuigen gevraagd. Hun standpunt was dat de Stints gewoon gebruikt kunnen worden totdat het tegendeel bewezen wordt - ja, aan mijn hoela. Zo'n ongeval kan ook op de weg gebeuren en er zijn wel meer veiligheidspunten dan alleen de remmen of het ontbreken van een noodstop .......quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?
En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Zijn die er dan nog?quote:
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.
Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte lampen, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik wist helemaal niet dat er in 1887 ook zo een model was.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.
Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.
Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?
Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
Ik zou toch pleiten voor een extra externe controle op bv de uitvoering van het onderhoud. Het gaat tenslotte om het vervoer van meerdere kinderen op de openbare weg.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.
En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
https://www.bd.nl/oss/sti(...)achtoffers~a21e7a35/quote:De Almeerder startte de succesvolle actie om geld in te zamelen voor de slachtoffers van het bakfietsongeval in Oss. In ruim een week tijd haalde hij 263.990,00 euro op met zijn actie. Normaal gesproken zou Doneeractie.nl bijna 30.000 euro afromen van dat bedrag (zes procent van de opbrengst en 85 cent per donatie) maar in dit geval neemt het internetbedrijf genoegen met bijna 12.000 euro. Dat is exclusief btw, legt Nietveld uit. ,,Na aftrek van alle kosten gaat er 249.661 euro en 93 cent naar de stichting."
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingenquote:Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Krollie het volgende:
[..]
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom.
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...
Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...
Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op
Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?
Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
Er is dus aan dat ding geklust in de loop der tijd:quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?
Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Het ontbreken van een noodstop/ knop op de huidige versie is toch wel het meest lichtende voorbeeld van een verandering lijkt me.quote:Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef GereDathan het volgende:
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?
Overdrijven is een vak apart in Nederland.
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.
Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Ik bedoel het anders: bij het verkrijgen van een goedkeuring voorop de openbare weg, lijkt het me dat je het ontwerp grondig onder de loep neemt en dat eventuele onveiligheden er ook uit moeten rollen. Dus ook dat ie bijv. stil kan vallen omdat er iets niet voldoende afgeschermd is voor bijv elektromagnetische straling ofzo of dat de remmen te zwak zijn voor bijv. een volle kar.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.
Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
Ik ben 1 van die roepers en ondersteun dat nog steeds. Doe eerst maar eens gedegen onderzoek en deel die resultaten.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...
Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |