Inderdaad, maar je weet toch hoe deze maatschappij in elkaar zit? Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is .....quote:Op maandag 24 september 2018 09:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoiets zou je toch meteen melden en meteen alle gebruikers waarschuwen?
Goede vergelijking, om je rijbewijs te halen hoef je geen slipcursus te doen, dus waar wil je met die vergelijking naartoe?quote:Op maandag 24 september 2018 09:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Daarom moet je deze juffen trainen hoe ze met paniek moeten omgaan. Net als een slipcursus voor de auto, daar moet je ook direct sturen en niet gaan gillen naar omstanders dat je geen grip hebt.
De scholen besparen veel door het vervoer zelf te regelen, dan kan er wel een cursus vanaf.
Even los van dit voorbeeld, waarvan ik vind dat dit inderdaad gemeld had moeten worden.quote:Op maandag 24 september 2018 09:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inderdaad, maar je weet toch hoe deze maatschappij in elkaar zit? Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is .....
Helemaal mee eens, daar ontwikkelen ze ook goed door, vallen hoort erbij. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. wat de oorzaak ook is; Stint en/of bestuurder Stint ....quote:Op maandag 24 september 2018 09:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Even los van dit voorbeeld, waarvan ik vind dat dit inderdaad gemeld had moeten worden.
We hoeven ook niet alle risico's compleet in te dammen. Tegenwoordig moet alles aan 10.000 eisen voldoen, 5 keurmerken hebben en 100% veilig zijn. Daarvan is ondertussen al aangetoond dat dat helemaal niet zo positief is, al die speeltuinen die supervielig zijn, kinderen die op kdv niet meer mogen spelen op een boomstronk omdat ze er vanaf kunnen vallen, etc.. Een beetje risico nemen kan af en toe helemaal geen kwaad (maar dan moet het uiteraard geen doden tot gevolg hebben)
Dan zou Je nog geen kinderfeestje kunnen organiseren. Ongelukken gebeuren helaas nu eenmaal. En dit ongeluk is inderdaad bizar. Maar er lopen diverse onderzoeken. Hoop dat daar de oorzaak uit voort komt.quote:Op maandag 24 september 2018 05:38 schreef T-D het volgende:
[..]
Andere ouders inzetten om jouw kind naar school te brengen zou ik nooit doen.
De auto. Taxibusjes. Als je de voertuig-veiligheid beschouwt zijn die uiteraard vele malen veiliger. Maar - gechargeerd - in een tank je kind naar school brengen draagt niet bij aan de leefomgeving. Als je soms de verkeerschaos ziet rond scholen, drama. Gehaaste ouders die hun kind wel snel-snel brengen met de auto want het regent. Maar amper geduld in het verkeer. Terwijl ook hun kind uiteindelijk bij die school moet leren oversteken.quote:Op maandag 24 september 2018 01:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke 'in potentie veel gevaarlijkere alternatieven' doel jij op?
Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval?quote:Sterker nog, ik vind het onbegrijpelijk dat het ooit is goedgekeurd, zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs van de bestuurder.
Klopt, in Baarn.quote:Op maandag 24 september 2018 08:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het schijnt dat een Stint bij een andere KDV 2x op een spoor is komen stil te staan - ze gaan nu onderzoeken of het iets met magnetische straling bij het spoor te maken kan hebben
Vreemd toch dat hier toch geen actie op ondernomen is?quote:Op maandag 24 september 2018 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt, in Baarn.
Was volgens mij al wel langer bekend?
Zeker.quote:Op maandag 24 september 2018 10:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vreemd toch dat hier toch geen actie op ondernomen is?
Ik las toch echt dat dit 2x was voorgekomen - Stint bleef stilstaan op het spoor. Zo'n bizar ongeval had dus al eerder kunnen gebeuren ...quote:Op maandag 24 september 2018 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zeker.
2x zou wel erg toevallig zijn.
Ja klopt.quote:Op maandag 24 september 2018 10:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik las toch echt dat dit 2x was voorgekomen - Stint bleef stilstaan op het spoor. Zo'n bizar ongeval had dus al eerder kunnen gebeuren ...
Maar dat is toch wel in te schatten als nalatigheid? Als dit eenzelfde oorzaak zou hebben als de Stint in Oss, had dit ongeluk dus voorkomen kunnen wordenquote:Op maandag 24 september 2018 10:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja klopt.
Inderdaad 2x eerder op een spoor in Baarn.
Maar misschien omdat het 2x dezelfde stint betrof ze geen actie hebben ondernomen?
het was een reactie op iemand die zei dat als je kan fietsen je ook een stient kan besturen.quote:Op maandag 24 september 2018 06:33 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Mwah... zou nog vies tegenvallen in t verkeer. Zo'n veredelde bestelbus misschien.
Feitelijk zal de stagiair op een kinderdagverblijf ook zelden 16 jaar zijn.quote:Op maandag 24 september 2018 10:01 schreef Eix het volgende:
[..]
De auto. Taxibusjes. Als je de voertuig-veiligheid beschouwt zijn die uiteraard vele malen veiliger. Maar - gechargeerd - in een tank je kind naar school brengen draagt niet bij aan de leefomgeving. Als je soms de verkeerschaos ziet rond scholen, drama. Gehaaste ouders die hun kind wel snel-snel brengen met de auto want het regent. Maar amper geduld in het verkeer. Terwijl ook hun kind uiteindelijk bij die school moet leren oversteken.
De crux zit wat mij betreft dan ook in de afweging waar je zo'n stint inzet: want inderdaad, zo'n stint stelt qua veiligheid voor de inzittenden natuurlijk weinig voor. Badkuip op wielen. Dus zou je die ook alleen in stedelijke omgeving moeten inzetten die daarop is ingericht. Dus niet: Een typisch lintdorp dat bestaat uit een doorgaande weg met constant vrachtverkeer. Wel: omgeving met vrijliggende fietspaden en routes via rustige wegen.
[..]
Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval?
Als je dan weer ziet hoe mensen met rijbewijs dan weer brokken maken. Of ronduit domme dingen doen. Dan vraag ik me af of een rijbewijs ook echt helpt.
Het zijn dan ook vooral reacties van mensen die geen flauw idee hebben.quote:Op maandag 24 september 2018 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Feitelijk zal de stagiair op een kinderdagverblijf ook zelden 16 jaar zijn.
Overigens vind ik de manier waarop in dit topic heel neerbuigend wordt gedaan over de mensen die op een kdv werken, zoals de jonge stagiaires en herintredende Huisvrouwtjes en sowieso eigenlijk onkundige vrouwtjes tenenkrommend.
Da s niet helemaal waar. Ik heb 2 dochters op een KDV verblijf en heb wel degelijk zeer jonge medewerkers z'on Stint zien besturen. Dat ging op zijn zachts gezegd niet heel erg soepel - was gelukkig maar een korte afstand. Daarnaast komen niet alle medewerkers even professioneel over maar dat kan natuurlijk toeval zijn ....quote:Op maandag 24 september 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zijn dan ook vooral reacties van mensen die geen flauw idee hebben.
Ja daar was het een reactie op.quote:Op maandag 24 september 2018 10:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
het was een reactie op iemand die zei dat als je kan fietsen je ook een stient kan besturen.
Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....quote:Op maandag 24 september 2018 11:06 schreef hooibaal het volgende:
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen.
Als ze een CE markering hebben mits daar natuurlijk niet mee gerommeld is moet de software en elektrische app. zo zijn gemaakt dat het niet andere app. kan beïnvloeden of beïnvloedbaar is. Er loopt nu schijnbaar een onderzoek naar magnetische beïnvloeding. En rondom sporen lopen veel signalen etc.quote:Op maandag 24 september 2018 11:06 schreef hooibaal het volgende:
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen.
Dit is nieuw voor mij.quote:Op maandag 24 september 2018 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt, in Baarn.
Was volgens mij al wel langer bekend?
Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.quote:Op maandag 24 september 2018 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....
We zouden geen vliegtuigen, auto's en fietsen meer hebben als we alles na één incident maar laten verdwijnen.quote:Op maandag 24 september 2018 11:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.
Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.quote:Op maandag 24 september 2018 11:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.
Het is wel vreemd dat dit pas na het ongeluk ter sprake komt. Als dat al eerder het geval was mag je op zijn minst verwachten dat de problemen ook bekend zijn of worden gemaakt bij de fabrikant. Als die problemen niet gelijk bij de fabrikant terecht komen dan gebeurt er niets totdat het echt te laat is.quote:Op maandag 24 september 2018 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....
Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?quote:Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.
De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig.
We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest.
Tja, zo'n terugroepactie kost nogal wat. Dat gaat zo'n bedrijf natuurlijk niet doen tenzij het niet anders kan. De winst gaat voor alles.quote:Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat dit pas na het ongeluk ter sprake komt. Als dat al eerder het geval was mag je op zijn minst verwachten dat de problemen ook bekend zijn of worden gemaakt bij de fabrikant. Als die problemen niet gelijk bij de fabrikant terecht komen dan gebeurt er niets totdat het echt te laat is.
Dat ding heeft niet eens remmen nodig om tot stilstand te komen, de motor remt hard genoeg af. Het is 100% zeker dat er gas gegeven werd.quote:Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.
De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig.
We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest.
Als ze er überhaupt vanaf wisten.quote:Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?
Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet?
Dat weet je niet. Hebben de mensen in Baarn gelijk melding gemaakt bij de fabrikant? Of doen ze dat nu pas nadat er een vreselijk ongeluk heeft plaats gevonden? Laten we hopen dat uit onderzoeken een en al duidelijk word.quote:Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, zo'n terugroepactie kost nogal wat. Dat gaat zo'n bedrijf natuurlijk niet doen tenzij het niet anders kan. De winst gaat voor alles.
Als ze weten dat dat ding goed is, waarom gaan ze dan bij een paarduizend van die dingen onderdelen lopen vervangen?quote:Op maandag 24 september 2018 11:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Als ze er überhaupt vanaf wisten.
Preventief zou kunnen.quote:Op maandag 24 september 2018 11:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ze weten dat dat ding goed is, waarom gaan ze dan bij een paarduizend van die dingen onderdelen lopen vervangen?
Wisten ze dat er iets mis was?quote:Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?
Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet?
Als het goed is hoef je het ook niet 'preventief' te vervangen.quote:
Een oorzaak moet gevonden worden aangezien er vele Stints rondrijden. Als dit een mankement aan het voertuig is en dat was al bekend bij de fabrikant dan kunnen ze de borst nat maken. Kan me niet voorstelen dat zo'n KDV dit niet meld bij de fabrikant ...quote:Op maandag 24 september 2018 11:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Hebben de mensen in Baarn gelijk melding gemaakt bij de fabrikant? Of doen ze dat nu pas nadat er een vreselijk ongeluk heeft plaats gevonden? Laten we hopen dat uit onderzoeken een en al duidelijk word.
Die gedachte had ik ook, een reactiesnelheid van niks,quote:Op zondag 23 september 2018 23:55 schreef Nintex het volgende:
Jammer dat ze vergeten was dat er een stuur op zo'n ding zit en niet de berm instuurde, maar rechtdoor door de spoorbomen knalde. Je remt immers pas op het laatste moment als de spoorbomen dichtgaan en knalt dan in blinde paniek op een trein.
Jij was erbij en weet precies wat er gebeurd is? Verder ken je de omgeving perfect?quote:Op maandag 24 september 2018 11:41 schreef Toga het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook, een reactiesnelheid van niks,
Je zet te eerste die bak niet zo dicht bij de spoorbomen (je houdt wat afstand wegens lawaai en wat de wind van zo'n trein meesleurt), je remt dus al eerder af wat je ruimte geeft om te remmen EN te sturen. Die bellen rinkelen al meer dan een minuut voordat de trein komt.
Je kan niet altijd aan de buitenlant zien of iets goed is.quote:Op maandag 24 september 2018 11:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als het goed is hoef je het ook niet 'preventief' te vervangen.
Waarom zit er eigenlijk geen APK op die dingen?
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.quote:Op maandag 24 september 2018 11:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij was erbij en weet precies wat er gebeurd is? Verder ken je de omgeving perfect?
Stond ze nou stil of sloeg het ding een stuk vóór de spoorbomen op hol?quote:Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Je moet niet zo dom lullen als je er zelf niet bij was. Er kan van alles gebeurd zijn, dat gaat het onderzoek uitwijzen. Zeggen hoe het moet vanachter je eigen PC is natuurlijk erg makkelijk. We weten allemaal wat we wel en niet moeten doen in zo'n situatie totdat zo'n situatie werkelijk optreedtquote:Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Ja, en als de trein vertraging had gehad, een ouder 5 minuten te laat was verschenen, er een olifant op het fietspad had gestaan... Kansloos om zo te denken.quote:Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Je weet helemaal niet wat er gebeurd is.quote:Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.quote:Op maandag 24 september 2018 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Stond ze nou stil of sloeg het ding een stuk vóór de spoorbomen op hol?
Of faalden de remmen, waar je pas achter komt als het feitelijk al te laat is.
Nee, de opties die ik gaf zie ik als verplichte handelingen van een verantwoorde bestuurder van ELK voertuig, heeft niets met toeval te maken.quote:Op maandag 24 september 2018 11:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, en als de trein vertraging had gehad, een ouder 5 minuten te laat was verschenen, er een olifant op het fietspad had gestaan... Kansloos om zo te denken.
Ik denk dat het best lastig gaat om die bak gevuld met 5 kinderen zomaar om te gooien. En de paniek vind ik ook heel begrijpelijk. En ik vind het ook niet zo prettig om de bestuurster nu de schuld te geven. Daar heeft niemand iets aanquote:Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.quote:Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Maar je weet toch niet of ze op dat moment wel kon sturen? Of gaat dat mechanisch bij die dingen?quote:Op maandag 24 september 2018 12:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.
Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren.
Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |