abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2018 @ 09:09:53 #151
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182098006
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zoiets zou je toch meteen melden en meteen alle gebruikers waarschuwen?
Inderdaad, maar je weet toch hoe deze maatschappij in elkaar zit? Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is .....
"Hoka Hey!"
  maandag 24 september 2018 @ 09:11:56 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_182098026
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 09:03 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Daarom moet je deze juffen trainen hoe ze met paniek moeten omgaan. Net als een slipcursus voor de auto, daar moet je ook direct sturen en niet gaan gillen naar omstanders dat je geen grip hebt.

De scholen besparen veel door het vervoer zelf te regelen, dan kan er wel een cursus vanaf.
Goede vergelijking, om je rijbewijs te halen hoef je geen slipcursus te doen, dus waar wil je met die vergelijking naartoe?

Ik heb n.a.v. het drama een mail van onze BSO ontvangen (grote organisatie in Utrecht). De BSO waar mijn zoon zit heeft geen stint, maar andere BSO's wel. Iedereen die op een stint gaat rijden moet eerst een rijvaardigheidscursus doen bij de BSO, anders mogen ze er niet op rijden. Ondanks dat ze heel tevreden zijn over de stints gaan ze wel wachten op de uitkomsten van het onderzoek, en laten de stints voorlopig staan.

Wat ze aan alternatief vervoer doen weet ik niet, aangezien het niet voor mijn BSO van toepassing is
  maandag 24 september 2018 @ 09:15:45 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_182098052
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Inderdaad, maar je weet toch hoe deze maatschappij in elkaar zit? Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is .....
Even los van dit voorbeeld, waarvan ik vind dat dit inderdaad gemeld had moeten worden.

We hoeven ook niet alle risico's compleet in te dammen. Tegenwoordig moet alles aan 10.000 eisen voldoen, 5 keurmerken hebben en 100% veilig zijn. Daarvan is ondertussen al aangetoond dat dat helemaal niet zo positief is, al die speeltuinen die supervielig zijn, kinderen die op kdv niet meer mogen spelen op een boomstronk omdat ze er vanaf kunnen vallen, etc.. Een beetje risico nemen kan af en toe helemaal geen kwaad (maar dan moet het uiteraard geen doden tot gevolg hebben)
  maandag 24 september 2018 @ 09:18:07 #154
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182098070
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Even los van dit voorbeeld, waarvan ik vind dat dit inderdaad gemeld had moeten worden.

We hoeven ook niet alle risico's compleet in te dammen. Tegenwoordig moet alles aan 10.000 eisen voldoen, 5 keurmerken hebben en 100% veilig zijn. Daarvan is ondertussen al aangetoond dat dat helemaal niet zo positief is, al die speeltuinen die supervielig zijn, kinderen die op kdv niet meer mogen spelen op een boomstronk omdat ze er vanaf kunnen vallen, etc.. Een beetje risico nemen kan af en toe helemaal geen kwaad (maar dan moet het uiteraard geen doden tot gevolg hebben)
Helemaal mee eens, daar ontwikkelen ze ook goed door, vallen hoort erbij. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. wat de oorzaak ook is; Stint en/of bestuurder Stint ....
"Hoka Hey!"
pi_182098184
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 05:38 schreef T-D het volgende:

[..]

Andere ouders inzetten om jouw kind naar school te brengen zou ik nooit doen.
Dan zou Je nog geen kinderfeestje kunnen organiseren. Ongelukken gebeuren helaas nu eenmaal. En dit ongeluk is inderdaad bizar. Maar er lopen diverse onderzoeken. Hoop dat daar de oorzaak uit voort komt.
  maandag 24 september 2018 @ 10:01:48 #156
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182098543
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke 'in potentie veel gevaarlijkere alternatieven' doel jij op?
De auto. Taxibusjes. Als je de voertuig-veiligheid beschouwt zijn die uiteraard vele malen veiliger. Maar - gechargeerd - in een tank je kind naar school brengen draagt niet bij aan de leefomgeving. Als je soms de verkeerschaos ziet rond scholen, drama. Gehaaste ouders die hun kind wel snel-snel brengen met de auto want het regent. Maar amper geduld in het verkeer. Terwijl ook hun kind uiteindelijk bij die school moet leren oversteken. :{

De crux zit wat mij betreft dan ook in de afweging waar je zo'n stint inzet: want inderdaad, zo'n stint stelt qua veiligheid voor de inzittenden natuurlijk weinig voor. Badkuip op wielen. Dus zou je die ook alleen in stedelijke omgeving moeten inzetten die daarop is ingericht. Dus niet: Een typisch lintdorp dat bestaat uit een doorgaande weg met constant vrachtverkeer. Wel: omgeving met vrijliggende fietspaden en routes via rustige wegen.

quote:
Sterker nog, ik vind het onbegrijpelijk dat het ooit is goedgekeurd, zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs van de bestuurder.
Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval?

Als je dan weer ziet hoe mensen met rijbewijs dan weer brokken maken. Of ronduit domme dingen doen. Dan vraag ik me af of een rijbewijs ook echt helpt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 september 2018 @ 10:08:00 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182098629
Al even afgezien van het feit dat deze mevrouw waarschijnlijk gewoon een autorijbewijs had, dus verkeersinzicht en het bedienen van een motorvoertuig zouden haar niet vreemd moeten zijn.
Dat voertuigbeheersing van dit type voertuig meer aandacht verdient dan een rondje op het schoolplein lijkt me wel duidelijk.

Overigens woon ik vlakbij een school waar de kinderen en masse met taxibusjes gebracht worden, en ik geef mijn kind liever mee aan een willekeurige ouder uit zijn klas dan aan die chauffeurs van die taxibusjes, mijn god wat een totale nitwits zitten daarbij, die verkeersveiligheid voor de kinderen en het overige verkeer niet in hun prioriteiten top 10 hebben staan. Zo snel mogelijk weer thuis zijn wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 september 2018 @ 10:11:20 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182098672
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het schijnt dat een Stint bij een andere KDV 2x op een spoor is komen stil te staan - ze gaan nu onderzoeken of het iets met magnetische straling bij het spoor te maken kan hebben
Klopt, in Baarn.

Was volgens mij al wel langer bekend?
  maandag 24 september 2018 @ 10:12:37 #159
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182098690
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Klopt, in Baarn.

Was volgens mij al wel langer bekend?
Vreemd toch dat hier toch geen actie op ondernomen is?
"Hoka Hey!"
  maandag 24 september 2018 @ 10:14:08 #160
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182098715
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vreemd toch dat hier toch geen actie op ondernomen is?
Zeker.

2x zou wel erg toevallig zijn.
  maandag 24 september 2018 @ 10:16:30 #161
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182098735
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zeker.

2x zou wel erg toevallig zijn.
Ik las toch echt dat dit 2x was voorgekomen - Stint bleef stilstaan op het spoor. Zo'n bizar ongeval had dus al eerder kunnen gebeuren ...
"Hoka Hey!"
  maandag 24 september 2018 @ 10:18:34 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182098755
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik las toch echt dat dit 2x was voorgekomen - Stint bleef stilstaan op het spoor. Zo'n bizar ongeval had dus al eerder kunnen gebeuren ...
Ja klopt.

Inderdaad 2x eerder op een spoor in Baarn.
Maar misschien omdat het 2x dezelfde stint betrof ze geen actie hebben ondernomen?
  maandag 24 september 2018 @ 10:33:09 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182098916
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja klopt.

Inderdaad 2x eerder op een spoor in Baarn.
Maar misschien omdat het 2x dezelfde stint betrof ze geen actie hebben ondernomen?
Maar dat is toch wel in te schatten als nalatigheid? Als dit eenzelfde oorzaak zou hebben als de Stint in Oss, had dit ongeluk dus voorkomen kunnen worden
"Hoka Hey!"
  maandag 24 september 2018 @ 10:42:08 #164
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182099046
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 06:33 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Mwah... zou nog vies tegenvallen in t verkeer. Zo'n veredelde bestelbus misschien.
het was een reactie op iemand die zei dat als je kan fietsen je ook een stient kan besturen.
Tot nooit .......
pi_182099049
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:01 schreef Eix het volgende:

[..]

De auto. Taxibusjes. Als je de voertuig-veiligheid beschouwt zijn die uiteraard vele malen veiliger. Maar - gechargeerd - in een tank je kind naar school brengen draagt niet bij aan de leefomgeving. Als je soms de verkeerschaos ziet rond scholen, drama. Gehaaste ouders die hun kind wel snel-snel brengen met de auto want het regent. Maar amper geduld in het verkeer. Terwijl ook hun kind uiteindelijk bij die school moet leren oversteken. :{

De crux zit wat mij betreft dan ook in de afweging waar je zo'n stint inzet: want inderdaad, zo'n stint stelt qua veiligheid voor de inzittenden natuurlijk weinig voor. Badkuip op wielen. Dus zou je die ook alleen in stedelijke omgeving moeten inzetten die daarop is ingericht. Dus niet: Een typisch lintdorp dat bestaat uit een doorgaande weg met constant vrachtverkeer. Wel: omgeving met vrijliggende fietspaden en routes via rustige wegen.

[..]

Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval?

Als je dan weer ziet hoe mensen met rijbewijs dan weer brokken maken. Of ronduit domme dingen doen. Dan vraag ik me af of een rijbewijs ook echt helpt.
Feitelijk zal de stagiair op een kinderdagverblijf ook zelden 16 jaar zijn.

Overigens vind ik de manier waarop in dit topic heel neerbuigend wordt gedaan over de mensen die op een kdv werken, zoals de jonge stagiaires en herintredende Huisvrouwtjes en sowieso eigenlijk onkundige vrouwtjes tenenkrommend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 september 2018 @ 10:44:16 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182099079
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Feitelijk zal de stagiair op een kinderdagverblijf ook zelden 16 jaar zijn.

Overigens vind ik de manier waarop in dit topic heel neerbuigend wordt gedaan over de mensen die op een kdv werken, zoals de jonge stagiaires en herintredende Huisvrouwtjes en sowieso eigenlijk onkundige vrouwtjes tenenkrommend.
Het zijn dan ook vooral reacties van mensen die geen flauw idee hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 september 2018 @ 10:57:57 #167
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182099315
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn dan ook vooral reacties van mensen die geen flauw idee hebben.
Da s niet helemaal waar. Ik heb 2 dochters op een KDV verblijf en heb wel degelijk zeer jonge medewerkers z'on Stint zien besturen. Dat ging op zijn zachts gezegd niet heel erg soepel - was gelukkig maar een korte afstand. Daarnaast komen niet alle medewerkers even professioneel over maar dat kan natuurlijk toeval zijn ....
"Hoka Hey!"
pi_182099358
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

het was een reactie op iemand die zei dat als je kan fietsen je ook een stient kan besturen.
Ja daar was het een reactie op.
pi_182099451
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 24 september 2018 @ 11:13:01 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182099552
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:06 schreef hooibaal het volgende:
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen.
Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....
"Hoka Hey!"
pi_182099564
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:06 schreef hooibaal het volgende:
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen.
Als ze een CE markering hebben mits daar natuurlijk niet mee gerommeld is moet de software en elektrische app. zo zijn gemaakt dat het niet andere app. kan beïnvloeden of beïnvloedbaar is. Er loopt nu schijnbaar een onderzoek naar magnetische beïnvloeding. En rondom sporen lopen veel signalen etc.

Ik weet daar het fijne niet van en ik ben zeer benieuwd wat uit dat onderzoek komt.
pi_182099582
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Klopt, in Baarn.

Was volgens mij al wel langer bekend?
Dit is nieuw voor mij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182099599
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....
Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182099726
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.
We zouden geen vliegtuigen, auto's en fietsen meer hebben als we alles na één incident maar laten verdwijnen.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 september 2018 @ 11:24:03 #175
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182099728
Ik heb gehoord dat er een terugroepactie is en ze al die dingen gaan controleren. Het zijn er zowat 4000 in Nederland
Man of Steal.
pi_182099765
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten.
Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.
De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig.
We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest.
pi_182099768
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt .....
Het is wel vreemd dat dit pas na het ongeluk ter sprake komt. Als dat al eerder het geval was mag je op zijn minst verwachten dat de problemen ook bekend zijn of worden gemaakt bij de fabrikant. Als die problemen niet gelijk bij de fabrikant terecht komen dan gebeurt er niets totdat het echt te laat is.
pi_182099816
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.
De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig.
We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest.
Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?

Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182099824
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is wel vreemd dat dit pas na het ongeluk ter sprake komt. Als dat al eerder het geval was mag je op zijn minst verwachten dat de problemen ook bekend zijn of worden gemaakt bij de fabrikant. Als die problemen niet gelijk bij de fabrikant terecht komen dan gebeurt er niets totdat het echt te laat is.
Tja, zo'n terugroepactie kost nogal wat. Dat gaat zo'n bedrijf natuurlijk niet doen tenzij het niet anders kan. De winst gaat voor alles.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 september 2018 @ 11:31:15 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182099830
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vind dat ze er netjes mee omgaan.
De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig.
We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest.
Dat ding heeft niet eens remmen nodig om tot stilstand te komen, de motor remt hard genoeg af. Het is 100% zeker dat er gas gegeven werd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182099881
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?

Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet?
Als ze er überhaupt vanaf wisten.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182099884
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tja, zo'n terugroepactie kost nogal wat. Dat gaat zo'n bedrijf natuurlijk niet doen tenzij het niet anders kan. De winst gaat voor alles.
Dat weet je niet. Hebben de mensen in Baarn gelijk melding gemaakt bij de fabrikant? Of doen ze dat nu pas nadat er een vreselijk ongeluk heeft plaats gevonden? Laten we hopen dat uit onderzoeken een en al duidelijk word.
pi_182099893
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Als ze er überhaupt vanaf wisten.
Als ze weten dat dat ding goed is, waarom gaan ze dan bij een paarduizend van die dingen onderdelen lopen vervangen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_182099918
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als ze weten dat dat ding goed is, waarom gaan ze dan bij een paarduizend van die dingen onderdelen lopen vervangen?
Preventief zou kunnen.
pi_182099930
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes?

Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet?
Wisten ze dat er iets mis was?
pi_182099934
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Preventief zou kunnen.
Als het goed is hoef je het ook niet 'preventief' te vervangen.

Waarom zit er eigenlijk geen APK op die dingen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 24 september 2018 @ 11:39:23 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182099973
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Hebben de mensen in Baarn gelijk melding gemaakt bij de fabrikant? Of doen ze dat nu pas nadat er een vreselijk ongeluk heeft plaats gevonden? Laten we hopen dat uit onderzoeken een en al duidelijk word.
Een oorzaak moet gevonden worden aangezien er vele Stints rondrijden. Als dit een mankement aan het voertuig is en dat was al bekend bij de fabrikant dan kunnen ze de borst nat maken. Kan me niet voorstelen dat zo'n KDV dit niet meld bij de fabrikant ...

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 24-09-2018 12:01:36 ]
"Hoka Hey!"
pi_182100020
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:55 schreef Nintex het volgende:
Jammer dat ze vergeten was dat er een stuur op zo'n ding zit en niet de berm instuurde, maar rechtdoor door de spoorbomen knalde. Je remt immers pas op het laatste moment als de spoorbomen dichtgaan en knalt dan in blinde paniek op een trein.
Die gedachte had ik ook, een reactiesnelheid van niks,
Je zet te eerste die bak niet zo dicht bij de spoorbomen (je houdt wat afstand wegens lawaai en wat de wind van zo'n trein meesleurt), je remt dus al eerder af wat je ruimte geeft om te remmen EN te sturen. Die bellen rinkelen al meer dan een minuut voordat de trein komt.
Racist
  maandag 24 september 2018 @ 11:46:27 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182100092
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:41 schreef Toga het volgende:

[..]

Die gedachte had ik ook, een reactiesnelheid van niks,
Je zet te eerste die bak niet zo dicht bij de spoorbomen (je houdt wat afstand wegens lawaai en wat de wind van zo'n trein meesleurt), je remt dus al eerder af wat je ruimte geeft om te remmen EN te sturen. Die bellen rinkelen al meer dan een minuut voordat de trein komt.
Jij was erbij en weet precies wat er gebeurd is? Verder ken je de omgeving perfect?
"Hoka Hey!"
pi_182100125
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als het goed is hoef je het ook niet 'preventief' te vervangen.

Waarom zit er eigenlijk geen APK op die dingen?
Je kan niet altijd aan de buitenlant zien of iets goed is.
Metaalmoeheid van een veertje is bijvoorbeeld alleen met microscoop te zien, dan kan je beter zo'n dingetje van een paar centen vervangen.
pi_182100170
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij was erbij en weet precies wat er gebeurd is? Verder ken je de omgeving perfect?
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Racist
  maandag 24 september 2018 @ 11:54:38 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182100214
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:

[..]

"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Stond ze nou stil of sloeg het ding een stuk vóór de spoorbomen op hol?
Of faalden de remmen, waar je pas achter komt als het feitelijk al te laat is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 september 2018 @ 11:54:53 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182100220
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:

[..]

"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Je moet niet zo dom lullen als je er zelf niet bij was. Er kan van alles gebeurd zijn, dat gaat het onderzoek uitwijzen. Zeggen hoe het moet vanachter je eigen PC is natuurlijk erg makkelijk. We weten allemaal wat we wel en niet moeten doen in zo'n situatie totdat zo'n situatie werkelijk optreedt
"Hoka Hey!"
pi_182100228
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:

[..]

"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Ja, en als de trein vertraging had gehad, een ouder 5 minuten te laat was verschenen, er een olifant op het fietspad had gestaan... Kansloos om zo te denken.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 september 2018 @ 11:57:22 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182100288
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:51 schreef Toga het volgende:

[..]

"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden.
Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's
Je weet helemaal niet wat er gebeurd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182100454
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Stond ze nou stil of sloeg het ding een stuk vóór de spoorbomen op hol?
Of faalden de remmen, waar je pas achter komt als het feitelijk al te laat is.
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Racist
pi_182100543
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, en als de trein vertraging had gehad, een ouder 5 minuten te laat was verschenen, er een olifant op het fietspad had gestaan... Kansloos om zo te denken.
Nee, de opties die ik gaf zie ik als verplichte handelingen van een verantwoorde bestuurder van ELK voertuig, heeft niets met toeval te maken.
Racist
pi_182100800
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Ik denk dat het best lastig gaat om die bak gevuld met 5 kinderen zomaar om te gooien. En de paniek vind ik ook heel begrijpelijk. En ik vind het ook niet zo prettig om de bestuurster nu de schuld te geven. Daar heeft niemand iets aan
pi_182100852
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.
Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren.
Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
pi_182100989
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 12:18 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.
Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren.
Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
Maar je weet toch niet of ze op dat moment wel kon sturen? Of gaat dat mechanisch bij die dingen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')