abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2017 @ 10:32:36 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_175860111
Pechtold, 'Alexander de Integere' voor intimi, is weer eens in 't nieuws. Eerder kwam'ie al ietwat in opspraak door een gratis vliegreis van een Nederlands-Oekraïense ondernemer te accepteren en nu blijkt dat'ie ook nog het bewoningsrecht van een penthouse van een Canadese diplomaat heeft ontvangen. Zonder dit in het schenkingsregister van de Tweede Kamer te vermelden.

GeenStijl heeft de primeur:

quote:
Graag uw aandacht voor het volgende feitje dat reaguurder extraordinaire Seven voor ons boven tafel haalde. Geheel vergeten door de traditionele media maar niet bij ons: Arrogander Peggold kreeg kennelijk zomaar een appartementje van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux. Nou zou Serge dit uit de goedheid van zijn hart kunnen doen, maar dat vereist wel twee uiterst controversiële aannames: dat iemand oprechte sympathie opbrengt voor Pechtold en dat een ambassadeur, toch professional in het koehandelen, zomaar een cadeautje weggeeft. Nee, veel leuker is het om te speculeren wat de werkelijke reden van de transactie is: als de NRC mag speculeren over de buitenlandse invloeden op kamerleden, dan mogen wij het ook. Daarmee is verder niet gezegd dat de gegevens van "bekende buren" juist zijn of dat Peggold daadwerkelijk is omgekocht, maar nu we de disclaimers gehad hebben even een paar algemene opmerkingen over de zaak...
Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).

De reactie van Pechtold is dat het een privé-kwestie is en dat het gift daarom niet opgegeven hoeft te worden in het geschenkenregister.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rivekwestie-a1585458

[ Bericht 9% gewijzigd door remlof op 20-12-2017 11:21:48 ]
pi_175860878
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 10:19 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ja, zeker in combinatie met je functie. Politieagenten worden afgerekend op een bak koffie die zij aannemen.

Mijn zus werkt bij Rijkswaterstaat, zij moet de kerstbroden die zij van de aannemers krijgt inleveren en melding maken bij haar leidinggevende.

Maar een politicus kan een appartement aan nemen van een diplomaat . En de functie van Pechtold is veel zwaarder. Ohja diplomaten gaan niet pensioen.
Jouw zus: Zij krijgt die giften vanwege haar hoedanigheid als werkneemster bij de overheid. Niet privé dus. Net als die politie-agenten (in dienst, in uniform).

De hoedanigheid bij Alexander Pechtold is als privé persoon.
De relatie die Pechtold heeft met die Canadees is voortgekomen uit de studententijd. In de hoedanigheid als chauffeur.
In feite is die schenking niet eens zo'n essentieel moment op het punt van belangenverstrengeling. Pechtold had al het gebruiksrecht. Nu is ie eigenaar, maar het gebruiksrecht zit ook nog bij die Canadees. Dus nu moet Pechtold belasting betalen via box 3. Dat was voorheen niet zo. En de lol die hij van het appartement heeft verandert niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175866761
Ik ken Scheveningen niet echt maar is dat echt zo pauper dat je daar voor ¤135k een zeezicht appartement nabij het strand hebt?

Dat zijn prijzen die ik associeer met een parkeerplaats in Amsterdam of een huis in Stadskanaal.
pi_175866899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ken Scheveningen niet echt maar is dat echt zo pauper dat je daar voor ¤135k een zeezicht appartement nabij het strand hebt?

Dat zijn prijzen die ik associeer met een parkeerplaats in Amsterdam of een huis in Stadskanaal.
Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft. Dat gebruiksrecht vermindert de marktwaarde.
  woensdag 20 december 2017 @ 15:44:20 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175866933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175867085
Er zullen wel gewoon kinderen geofferd zijn ter ere van Baphomet om de NWO te bewerkstelligen.

#PechtoldPizzaPandje
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175868017
quote:

[..]

Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft. Dat gebruiksrecht vermindert de marktwaarde.
Oh ja natuurlijk, goed punt
  woensdag 20 december 2017 @ 17:00:49 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_175868624
quote:

[..]

Ja, tot 0. Want Pechtold kan het daardoor verkopen noch verhuren.
pi_175869133
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, anders zou iedereen zo zijn nalatenschap regelen. Desalniettemin is de waardevermindering indien een dergelijk vruchtgebruik op een pand rust wel significant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 17:19:56 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 17:21:55 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_175869199
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, anders zou iedereen zo zijn nalatenschap regelen. Desalniettemin is de waardevermindering indien een dergelijk vruchtgebruik op een pand rust wel significant.
Het houdt het pand gewoon voor onbepaalde tijd van de markt. En gedurende die tijd is de handelswaarde de facto 0.
pi_175869248
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Het houdt het pand gewoon voor onbepaalde tijd van de markt. En gedurende die tijd is de handelswaarde de facto 0.
Zo redeneert de belastingdienst in ieder geval niet. Zie hier: https://www.belastingdien(...)n_1_of_meer_personen
Aangezien de bewuste Canadees 73 is zou dat betekenen dat de waarde door het vruchtgebruik met 7*6% zou verminderen, dus 42% waardevermindering.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 17:24:55 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 17:26:12 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175869302
De taxatiewaarde ligt iig in lijn met de WOZ, dus daar kunnen we allemaal wel wat van vinden, maar verdacht is het vooralsnog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 december 2017 @ 17:26:53 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175869317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jouw zus: Zij krijgt die giften vanwege haar hoedanigheid als werkneemster bij de overheid. Niet privé dus. Net als die politie-agenten (in dienst, in uniform).

De relatie die Pechtold heeft met die Canadees is voortgekomen uit de studententijd. In de hoedanigheid als chauffeur.
In feite is die schenking niet eens zo'n essentieel moment op het punt van belangenverstrengeling. Pechtold had al het gebruiksrecht. Nu is ie eigenaar, maar het gebruiksrecht zit ook nog bij die Canadees. Dus nu moet Pechtold belasting betalen via box 3. Dat was voorheen niet zo. En de lol die hij van het appartement heeft verandert niet.
De relatie mag dan voorgekomen zijn uit zń studententijd maar dat zegt verder helemaal niets over het soort wederdiensten dat richting elkaar geleverd wordt.
Juist het feit dat Pechtold het niet meldt wekt argwaan. Als het zuivere koffie zou zijn had hij het wel gemeld.
pi_175869679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:
De taxatiewaarde ligt iig in lijn met de WOZ, dus daar kunnen we allemaal wel wat van vinden, maar verdacht is het vooralsnog niet.
Gaat het waarschijnlijk ook niet worden, maar het blijft natuurlijk wel enorm knullig. Er gaat ergens iets niet helemaal goed als je met dezelfde smoesjes komt die politieke pareltjes als Ton Hooijmaijers of Jos van Rey inzetten.
pi_175870087
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Daardoor is dat moment van eigendom niet eens zo'n zwart-wit-moment mbt de belangenverstrengeling. Die zou er al zijn geweest bij het recht van gebruik. Maar dat soort dingen staat niet genoteerd. Niet bij de fiscus en niet bij het geschenkenboek bij de Tweede Kamer. Als je een tweede sleutel hebt, is het OK. Pechtold had toen al flink gemak van die situatie (pied a terre). Nu is ie eigenaar en mag hij box 3 invullen. Verder verandert er niks. Hij mag af en toe slapen en die Canadees ook.
pi_175871115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

Het is niet superspectaculair mooi daar neu
pi_175874237
quote:

[..]

Dat zegt Pechtold! Is het waar?
pi_175875395
seven__ twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 22:36:26 Oeps, de AIVD houdt sinds Pechtoldgate blijkbaar mijn timeline in het vizier, wat kennelijk is opgemerkt door het twitteralgoritme die de AIVD nu als volgtip presenteert. Nou, als u niks meer van mij hoort, weet u alvast dat Ollongren voortvarend haar nwe censuurplannen uitvoert. https://t.co/i42xq1w5Aw reageer retweet
pi_175875848
quote:

[..]

Je kan als werkneemster bij de overheid toch ook giften krijgen in de hoedanigheid van privépersoon? Evenzo kan Pechtold nu wel zeggen dat hij giften in de hoedanigheid van privépersoon heeft gekregen, maar hij kan ook giften krijgen in de hoedanigheid van Kamerlid.

Wat is nu doorslaggevend bij het bepalen welke van de twee het is? Juist: niet wat de betrokkene er zelf over zegt, maar de feiten bepalen dat. Kortom: een feitelijke toets moet uitgevoerd worden.

Die moet dus ook plaats vinden, zeker gezien de zwaarte van de functie van Pechtold (daarom: zelfs de schijn moet vermeden worden) en het (algemeen) belang dat er is bij integere niet-omkoopbare Kamerleden.
pi_175885138
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:11 schreef thekolere het volgende:

[..]

Dat zegt Pechtold! Is het waar?
al die gegevens zijn openbaar. Van die schenking en zo (notarieel).
Het was al een hele tijd bekend.
pi_175885174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je kan als werkneemster bij de overheid toch ook giften krijgen in de hoedanigheid van privépersoon? Evenzo kan Pechtold nu wel zeggen dat hij giften in de hoedanigheid van privépersoon heeft gekregen, maar hij kan ook giften krijgen in de hoedanigheid van Kamerlid.

Wat is nu doorslaggevend bij het bepalen welke van de twee het is? Juist: niet wat de betrokkene er zelf over zegt, maar de feiten bepalen dat. Kortom: een feitelijke toets moet uitgevoerd worden.

Die moet dus ook plaats vinden, zeker gezien de zwaarte van de functie van Pechtold (daarom: zelfs de schijn moet vermeden worden) en het (algemeen) belang dat er is bij integere niet-omkoopbare Kamerleden.
Een heel grijs gebied dus. Kwestie van afwegen.
Als een werkneemster een cadeau krijgt in werktijd van een werkrelatie is zelfs een taart geen privé-geschenk.
De vraag is of de afweging van Pechtold om het niet te melden sobieso helemaal fout is. Dat vind ik niet. Dit is een schenking als voorportaal van een nalatenschap. Het gaat om een gepensioneerde ambtenaar. Pechtold had het gebruiksrecht al. Dus die schenking is niet eens zo'n voordeel. Sterker nog: het is een nadeel, want de Canadees mag ook nog steeds naar dit appartement. Maar goed: laat het maar onderzocht worden hoe en wat mbt belangenverstrengeling.
pi_175885235
Dat Pechtold in zijn jeugd een beetje bijverdiend heeft door rijke diplomaten te pijpen neem ik hem niet kwalijk. Een 11-jarige pretstudie kunstgeschiedenis betaalt natuurlijk niet zichzelf niet, dat kost geld. Wat ik hem wel kwalijk neem dat hij als hoofd van de grootste SJW-partij van Nederland er niet voor uit komt.
  donderdag 21 december 2017 @ 07:32:42 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175885321
Hé, er brandt weer licht op Braindeads zolderkamer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175885333
Ook begrijp ik dat het als welgesteld goedverdienende machtige politicus van Nederland niet makkelijk is: Die oude hollandse landschappen verschijnen niet vanzelf op je muur. Een sugardaddy is dan altijd handig. Maar waarom geeft hij dat dan niet toe? Pechtold, de integerste mens van heel de wereld, die voor elke minderheidsgroep opkomt alsof zijn leven er van afhangt, moet dat dan toch gewoon toegeven, zou je verwachten?
  donderdag 21 december 2017 @ 07:37:20 #25
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175885351
Ik las beschonken.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 21 december 2017 @ 09:29:22 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175886315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 07:37 schreef Bugno het volgende:
Ik las beschonken.
Ik had dat ook! Volgens mij komt dat omdat je onderbewust Pechtold associeert met de EU.
Mijn reisverslagen
pi_175886342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had dat ook! Volgens mij komt dat omdat je onderbewust Pechtold associeert met de EU.
Ik niet ik zie dan Remlos met zijn bakkebaarden, gelijk Sjonnie van flodder.
pi_175892368
Appartement van 135.000 in Scheveningen? Naast, Barbie, in tokkie centrum, dat de prijs zo laag is?
pi_175968698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:20 schreef Cockwhale het volgende:
Appartement van 135.000 in Scheveningen? Naast, Barbie, in tokkie centrum, dat de prijs zo laag is?
Misschien ook een sugardaddy bij de belastingdienst of gemeente den Haag om de WOZ zo laag te taxeren?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 24 december 2017 @ 12:31:14 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175968836
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien ook een sugardaddy bij de belastingdienst of gemeente den Haag om de WOZ zo laag te taxeren?
Al zijn buren ook zeker?
Wat zijn dit toch voor zeikerige opmerkingen?
Zoek eerst eens op wat de WOZ waardes van die appartementjes waren voor je dit soort suggestieve dingen post.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175968888
Waarom huurde die diplomaat eigenlijk Pechtold in als chauffeur? Zo iemand heeft toch de beschikking over een professionele chauffeur?
pi_175968919
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 12:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom huurde die diplomaat eigenlijk Pechtold in als chauffeur? Zo iemand heeft toch de beschikking over een professionele chauffeur?
Om dezelfde reden dat ik jou heb om de plee te schrobben. Daar zal ook wel een professional voor zijn, maar ja.
pi_175969662
Rechts: Pechtold moet weg om duur cadeau:

https://www.telegraaf.nl/(...)t-weg-om-duur-cadeau
pi_175969730
Rechts heeft er niks over te vertellen.
pi_175969744
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:13 schreef gynaika het volgende:

Dom. Pechtold geeft rechts een goed verhaal en prima (anti-kartel) argumenten. Pechtold is wandelende reclame.
pi_175969783
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat ik jou heb om de plee te schrobben. Daar zal ook wel een professional voor zijn, maar ja.
Ik neem aan dat Pechtold niet jarenlang fulltime chauffeur was. Waarom huurde die diplomaat hem dan in terwijl hij waarschijnlijk over een eigen chauffeur beschikte en/of contact had met een bedrijf dat hem 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
pi_175969816
Als Pechtold vertrekt krijgen we waarschijnlijk engnek Ollongren ervoor in de plaats. Kunnen ze gelijk de partij hernoemen naar Ingsoc66.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 13:21:42 ]
pi_175969879
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als Pechtold vertrekt krijgen we waarschijnlijk engnek Ollongren ervoor in de plaats. Kunnen ze gelijk de partij hernoemen naar Ingsoc66.
Ik heb die film van de week nog eens bekeken. :D Typisch D66. Big Brother, nieuwspraak, Ingsoc, typisch het huidige D66. _O-
  zondag 24 december 2017 @ 13:28:44 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175969960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:26 schreef the-eye het volgende:

Juist het feit dat Pechtold het niet meldt wekt argwaan. Als het zuivere koffie zou zijn had hij het wel gemeld.
Not really. Het is gewoon een overeenkomst uit zijn prive-leven. Hoeft hij niet melden. Je kan overal wel een complottheorie omheen verzinnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 december 2017 @ 13:33:59 #40
Why is all the rum gone?
pi_175970078
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:13 schreef gynaika het volgende:

En ziedaar een weergave van de gemiddelde intelligentie van het stemvee van Nederland.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175970157
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Not really. Het is gewoon een overeenkomst uit zijn prive-leven. Hoeft hij niet melden. Je kan overal wel een complottheorie omheen verzinnen.
Dus eigenlijk bestaat corruptie niet volgens jou. Iedereen kan tenslotte wel zeggen dat geschenken uit hun prive-leven voortkomen.
pi_175970273
Waarom ambtenaren beschuldigen van corruptie en vervolgen als ze in de watten gelegd worden door mensen uit het bedrijfsleven :? Meest waarschijnlijke verklaring is dat het privé was, vrienden onderling die elkaar iets schenken. :Y
pi_175970355
Aangezien het een "familievriend' was hebben Pechtold's broers, zussen, neven, nichten, ouders en kinderen dan ook allemaal een appartementje gehad van die Canadees?
pi_175970403
Het was een familievriend tenslotte. Kan me voorstellen dat Pechtold's broers, zussen, neven, nichten, ouders en kinderen het minder goed hebben dan Pechtold zelf. Op zijn minst moeten ze dan van die Canadees ook 1 appartement cadeau gekregen hebben maar waarschijnlijk 2 of meer aangezien Pechtold al behoorlijk rijk en machtig was.
  zondag 24 december 2017 @ 13:48:02 #45
Why is all the rum gone?
pi_175970404
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:37 schreef Braindead2000 het volgende:

Dus eigenlijk bestaat corruptie niet volgens jou. Iedereen kan tenslotte wel zeggen dat geschenken uit hun prive-leven voortkomen.
In dit geval wijst alles erop dat dat ook inderdaad zo is. Behalve dan misschien voor iemand die braindead is.
  zondag 24 december 2017 @ 13:58:02 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175970589
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
Dom. Pechtold geeft rechts een goed verhaal en prima (anti-kartel) argumenten. Pechtold is wandelende reclame.
Alsof "rechts" deze hetze rondom Pechtold nodig heeft om zich van Pechtold te distantiëren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175970768
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 13:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof "rechts" deze hetze rondom Pechtold nodig heeft om zich van Pechtold te distantiëren.
Het geeft rechts een goed verhaal over een niet-rechtse partij. Doelgroep is niet voornamelijk rechts maar de twijfelende of zwevende bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 14:08:50 ]
pi_175970796
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dit geval wijst alles erop dat dat ook inderdaad zo is. Behalve dan misschien voor iemand die braindead is.
Nou je het zegt. Holleeder en Endstra konden elkaar ook al jaren privé. Zou best kunnen dat die schenkingen van Endstra aan Holleeder puur uit vriendschap voortkwamen. Jij brengt mij tot nieuwe inzichten.
  zondag 24 december 2017 @ 15:37:57 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175972800
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Pechtold niet jarenlang fulltime chauffeur was. Waarom huurde die diplomaat hem dan in terwijl hij waarschijnlijk over een eigen chauffeur beschikte en/of contact had met een bedrijf dat hem 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Is het misschien bij je opgekomen dat Pechtold in zijn studententijd een baantje bij zo'n bedrijf had dat 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175972870
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het misschien bij je opgekomen dat Pechtold in zijn studententijd een baantje bij zo'n bedrijf had dat 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Lijkt me niet logisch. Volgens Pechtold zelf was die Canadees een innige familievriend.
pi_175972893
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bij een gelijkend pandje is dat onmogelijk, dan valt diegene welke het taxeert door de mand.
pi_175972975
quote:

[..]

En wie zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had? Ik heb het ook gedaan in m'n studententijd en had ook wat vaste mensen die ik altijd reed (paar keer per maand). Vaak moet je gewoon een 'klik' hebben met mensen waarbij je uren op een paar vierkante meter zit. Heb met een aantal nog geregeld contact.

Wellicht dat dit ook zoiets is
pi_175972986
quote:

[..]

Zeg nou eens eerlijk. Er is toch niks logisch aan dat verhaal van Pechtold?
  zondag 24 december 2017 @ 15:45:48 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973002
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lijkt me niet logisch. Volgens Pechtold zelf was die Canadees een innige familievriend.
Nu ja.... ze leerden elkaar destijds kennen.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het helemaal zijn?

Je hebt zelf kennelijk geen vrienden die je al tig jaar kent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973022
Bewijs het tegendeel van het verhaal dan!
pi_175973024
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nu ja.... ze leerden elkaar destijds kennen.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het helemaal zijn?

Je hebt zelf kennelijk geen vrienden die je al tig jaar kent.
Waarom heeft hij het dan over een familievriend?
  zondag 24 december 2017 @ 15:48:15 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973060
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wie zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had? Ik heb het ook gedaan in m'n studententijd en had ook wat vaste mensen die ik altijd reed (paar keer per maand). Vaak moet je gewoon een 'klik' hebben met mensen waarbij je uren op een paar vierkante meter zit. Heb met een aantal nog geregeld contact.

Wellicht dat dit ook zoiets is
Niemand zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had, maar die hersendode doet alsof het raar is dat Pechtold 30 jaar geleden zijn chauffeur was, omdat hij kennelijk niet zelf kan verzinnen dat Pechtold een baantje kon hebben bij zo'n bedrijf.

Maar goed.... jouw verhaal bewijst al dat het prima mogelijk is dat het zo ontstaan is.
Als een van hen kinderloos is en geen partner heeft dan zou de vriendschap ook na 30 jaar nog kunnen bestaan en dan zou je erfgenaam kunnen worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 15:48:53 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973075
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom heeft hij het dan over een familievriend?
Omdat we 30 jaar verder zijn en die man de afgelopen tig jaar kennelijk gewoon bij Pechtold over de vloer kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973097
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niemand zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had, maar die hersendode doet alsof het raar is dat Pechtold 30 jaar geleden zijn chauffeur was, omdat hij kennelijk niet zelf kan verzinnen dat Pechtold een baantje kon hebben bij zo'n bedrijf.

Maar goed.... jouw verhaal bewijst al dat het prima mogelijk is dat het zo ontstaan is.
Als een van hen kinderloos is en geen partner heeft dan zou de vriendschap ook na 30 jaar nog kunnen bestaan en dan zou je erfgenaam kunnen worden?
Precies, ik vind het best geloofwaardig. Maar dat het een Canadese oud diplomaat is ten tijde van dat verdrag maakt toch wel erg ongelukkig.
pi_175973098
Uiteraard maar waarom dan geheimzinnig als er niks te verbergen valt?
  zondag 24 december 2017 @ 15:50:27 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973121
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:49 schreef john2406 het volgende:
Uiteraard maar waarom dan geheimzinnig als er niks te verbergen valt?
Hoezo geheimzinnig? Zijn ze niet naar de notaris geweest? Is het niet inzichtelijk bij het kadaster? Heeft bekendeburen.nl er 15 februari niet al over gerapporteerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973137
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat we 30 jaar verder zijn en die man de afgelopen tig jaar kennelijk gewoon bij Pechtold over de vloer kwam.
Waarom wil (accepteert) Pechtold een voorschot op zijn erfenis en heeft die Canadees de behoefte Pechtold een voorschot op zijn erfenis te geven? Kan je die vraag ook beantwoorden? Dat is toch heel vreemd?
pi_175973145
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo geheimzinnig? Zijn ze niet naar de notaris geweest? Is het niet inzichtelijk bij het kadaster? Heeft bekendeburen.nl er 15 februari niet al over gerapporteerd?
Waarom niet melden in de kamer dat bedoel ik, we hebben toch allemaal niks te verbergen is het niet?
pi_175973175
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom wil (accepteert) Pechtold een voorschot op zijn erfenis en heeft die Canadees de behoefte Pechtold een voorschot op zijn erfenis te geven? Kan je die vraag ook beantwoorden? Dat is toch heel vreemd?
Dat is toch al aangegeven? Die kerel had een appartement in Scheveningen uit z'n tijd in Nederland. En Pechtold hield dat in de gaten en gebruikte dat als pied-a-terre. Niet heel vreemd als je dat formaliseert.
  zondag 24 december 2017 @ 15:52:50 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973180
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Precies, ik vind het best geloofwaardig. Maar dat het een Canadese oud diplomaat is ten tijde van dat verdrag maakt toch wel erg ongelukkig.
Behalve dat het op voorhand wel duidelijk zou zijn hoe D66 zou stemmen en hun stemgedrag niet ineens anders is geworden.

Zoals iemand al zei: laten we niet doen alsof het verdacht zou zijn als de SGP tegen abortus zou stemmen.
Of gaan we het werkelijk "verdacht" vinden als een SGP'er een cadeau van een huisvriend zou krijgen die toevallig ook banden met een pro-life groepering heeft op het moment dat er over abortus gestemd zou moeten worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973210
Is het reisschema van Juncker vd afglopen jaren al in kaart gebracht?
pi_175973222
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is toch al aangegeven? Die kerel had een appartement in Scheveningen uit z'n tijd in Nederland. En Pechtold hield dat in de gaten en gebruikte dat als pied-a-terre. Niet heel vreemd als je dat formaliseert.
Ik heb ook wel eens de plantjes van mijn buren water gegeven. Nooit hun huis cadeau gekregen. -O- Wat deed ik fout? -O-
  zondag 24 december 2017 @ 15:55:00 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973235
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom niet melden in de kamer dat bedoel ik, we hebben toch allemaal niks te verbergen is het niet?
Waarom wel? Het is privé, en in dat overzicht worden eigenlijk alleen maar zaken gemeld die je in je functie van volksvertegenwoordiger krijgt.
Sterker nog: als hij het daarin gemeld had dan had men het gezien als een gift aan de politicus Pechtold, en niet aan de privépersoon Pechtold.

Dan was er net zo hard gezeik geweest.... want dan had men zich afgevraagd waarom Pechtold die schenking in het register gemeld had, het register dat niet bedoeld is voor privé schenkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973242
Een plantje dood gegaan toen?
  zondag 24 december 2017 @ 15:55:39 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973258
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens de plantjes van mijn buren water gegeven. Nooit hun huis cadeau gekregen. -O- Wat deed ik fout? -O-
Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wilt weten, maar ik kan me zo een stuk of 10 redenen voorstellen waarom iemand jou geen cadeau geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 15:56:20 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973274
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb ook een voorschot op mijn erfenis gehad, en nu?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973275
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom wel? Het is privé, en in dat overzicht worden eigenlijk alleen maar zaken gemeld die je in je functie van volksvertegenwoordiger krijgt.
Sterker nog: als hij het daarin gemeld had dan had men het gezien als een gift aan de politicus Pechtold, en niet aan de privépersoon Pechtold.

Dan was er net zo hard gezeik geweest.... want dan had men zich afgevraagd waarom Pechtold die schenking in het register gemeld had, het register dat niet bedoeld is voor privé schenkingen.
Juist dat zou voor mij de reden zijn om de eer aan mezelf te houden ik meld U even dat het prive is maar meld het toch en daarmee houd ik de eer aan mezelf!
  zondag 24 december 2017 @ 15:57:38 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973306
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist dat zou voor mij de reden zijn om de eer aan mezelf te houden ik meld U even dat het prive is maar meld het toch en daarmee houd ik de eer aan mezelf!
Nah, dat had niet gewerkt, op het moment dat het daar staat gaat men er vanuit dat het geen privé-schenking is maar een schenking aan de politicus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973325
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bestaan er nog welke pas krijgen bij overlijden?
pi_175973344
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, dat had niet gewerkt, op het moment dat het daar staat gaat men er vanuit dat het geen privé-schenking is maar een schenking aan de politicus.
O en dat doet men nu niet?
  zondag 24 december 2017 @ 16:02:21 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973455
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

O en dat doet men nu niet?
Dat doet men nu ook, maar had men dan net zo hard gedaan.
Maar laten we niet doen alsof er iets stiekem of niet-openbaar gebeurd is, want dat is simpelweg niet waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:02:32 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973461
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bestaan er nog welke pas krijgen bij overlijden?
Vast wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973481
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet men nu ook, maar had men dan net zo hard gedaan.
Maar laten we niet doen alsof er iets stiekem of niet-openbaar gebeurd is, want dat is simpelweg niet waar.
Hoe kan je dat beweren was jij getuige ervan!
pi_175973511
quote:

[..]

Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wilt weten, maar ik kan me zo een stuk of 10 redenen voorstellen waarom iemand jou geen cadeau geeft.
Waarom iemand zo welgesteld als Pechtold, waarom iemand als Pechtold, die tot de machtigste mannen van Nederland behoord, een huis willen schenken als voorschot op een erfenis? Waarom dat accepteren als je al zo rijk en machtig bent. Ik weet het, ik deug niet, ik kan me niet meten met iemand als Pechtold, wiens deugdelijkheid een goddelijk niveau benadert, maar als ik van iemand een cadeautje krijg van 100 euro terwijl ik zelfs hoogstens een cadeautje van 25 euro aan die persoon zou geven dan voel ik me al beschaamd. Laat staan als iemand mij een cadeautje van 1,5 ton zou krijgen. Hoe kan iemand met de goddelijke status van Pechtold dat dan accepteren?
pi_175973556
quote:

[..]

Ben jij zo rijk en machtig als Pechtold?
  zondag 24 december 2017 @ 16:11:54 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175973708
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom iemand zo welgesteld als Pechtold, waarom iemand als Pechtold, die tot de machtigste mannen van Nederland behoord, een huis willen schenken als voorschot op een erfenis? Waarom dat accepteren als je al zo rijk en machtig bent. Ik weet het, ik deug niet, ik kan me niet meten met iemand als Pechtold, wiens deugdelijkheid een goddelijk niveau benadert, maar als ik van iemand een cadeautje krijg van 100 euro terwijl ik zelfs hoogstens een cadeautje van 25 euro aan die persoon zou geven dan voel ik me al beschaamd. Laat staan als iemand mij een cadeautje van 1,5 ton zou krijgen. Hoe kan iemand met de goddelijke status van Pechtold dat dan accepteren?
Hij had de gift niet moeten accepteren dus?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175973720
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve dat het op voorhand wel duidelijk zou zijn hoe D66 zou stemmen en hun stemgedrag niet ineens anders is geworden.

Zoals iemand al zei: laten we niet doen alsof het verdacht zou zijn als de SGP tegen abortus zou stemmen.
Of gaan we het werkelijk "verdacht" vinden als een SGP'er een cadeau van een huisvriend zou krijgen die toevallig ook banden met een pro-life groepering heeft op het moment dat er over abortus gestemd zou moeten worden?
Ik heb het niet over verdacht, maar ongelukkig, vooral omdat het munitie is voor 'tegenstanders'. Zie de gehele ophef die het heeft veroorzaakt.
  zondag 24 december 2017 @ 16:13:30 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973754
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit?
En ja.... in kringen met meer geld zijn de erfenissen vaak groter, dat mag je niet verbazen toch?
Of moet je je eigen erfenis beneficiair aanvaarden omdat je bang bent met schulden opgescheept te worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973771
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, dat is Leandra. :P.
I´m back.
pi_175973806
Er zijn diverse miljonairs die hun kinderen niet willen verwennen en die hun kinderen maar laten wachten tot ze dood zijn voordat ze hun fortuin erven. Waarom heeft een rijk en machtig en deugend persoon als Pechtold dan wel onmiddellijk de behoefte om een voorschot op zijn erfenis te krijgen?
  zondag 24 december 2017 @ 16:17:32 #86
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175973849
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Er zijn diverse miljonairs die hun kinderen niet willen verwennen en die hun kinderen maar laten wachten tot ze dood zijn voordat ze hun fortuin erven. Waarom heeft een rijk en machtig en deugend persoon als Pechtold dan wel onmiddellijk de behoefte om een voorschot op zijn erfenis te krijgen?
:? Waar wil je nou heen met je vraag?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175973863
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Hij had ook gewoon kunnen wachten totdat zijn sugardaddy de pijp uit ging, uit respect. Het is niet alsof hij het nodig had.
  zondag 24 december 2017 @ 16:19:00 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973883
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb het niet over verdacht, maar ongelukkig, vooral omdat het munitie is voor 'tegenstanders'. Zie de gehele ophef die het heeft veroorzaakt.
En toch is het allemaal geen geheim geweest, zelfs een maand voor de verkiezingen was het al bekend, en niemand nam de moeite dit gebeuren als munitie te gebruiken in de verkiezingen, zelfs de PVV niet...

Kennelijk kon men in Den Haag prima inschatten hoe dit gewaardeerd moest worden, maar bij GS ontbreekt het ze aan inschattingsvermogen en probeert er nu een hele rel van te maken, nu dat over het appartement an sich niet is gelukt, doen ze nog eens alsof ze de eerste keer de stukken niet begrepen hadden en zitten ze te miepen over het "ontwijken" van overdrachtsbelasting omdat hij maar de helft van het appartement geschonken heeft gekregen.

Niemand die op de juiste plek inzicht in de materie heeft zag dit als verdacht, maar nu heeft GS eindelijk door wat 10 maanden geleden al bekend was, en proberen ze er nog een relletje van te maken, twee keer zelfs, omdat ze kennelijk te dom zijn de stukken de eerste keer te begrijpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:23:10 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175973989
quote:

Respectloos mormel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 24 december 2017 @ 16:23:41 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974006
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Respectloos mormel.
Je bent gewoon jaloers, net als al die andere haters hier :6
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:24:23 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175974028
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Leandra het volgende:

Je bent gewoon jaloers, net als al die andere haters hier :6
True.
  zondag 24 december 2017 @ 16:24:55 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974042
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 16:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

True.
Ah.... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175974077
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Respectloos mormel.
Hebben jouw plantjes nog water nodig?
pi_175974181
Tweetje van Matthijs, bobo bij Piraten partij en ook FOK!-user (al weet ik niet welke):

Matthijs85 twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:46:35 Dus D66 was eerst tegen ACTABelooft opvolger CETA (met Canada) erdoorheen te loodsenen ontvangt vervolgens een penthouse 🤨als 'privegift' van een Canadese topdiplomaat 🤔… https://t.co/hvJv75bU6q reageer retweet
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 16:35:26 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175974256
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:24 schreef Leandra het volgende:

Ah.... :*
Maar ik misgun het je niet.

~:)
  zondag 24 december 2017 @ 16:46:04 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974493
quote:
17s.gif Op zondag 24 december 2017 16:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar ik misgun het je niet.

~:)
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:47:17 #97
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175974519
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij had ook gewoon kunnen wachten totdat zijn sugardaddy de pijp uit ging, uit respect. Het is niet alsof hij het nodig had.
'Nee bedankt, ik wacht wel tot je dood bent!'
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175974556
quote:

[..]

Dus mijn zus mag in het weekend, wanneer zij vrij is, gewoon laten uitnodigen voor een weekendje weg. De politieagent mag tijdens zijn vakantie een reisje aannemen van een crimineel?

Pechtold heeft een functie aanvaard waarbij hij 24 uur per dag een voorbeeldfunctie heeft. Netzoals een politieagent, douaneambtenaar, boswachter etc....

Pechtold had er voor moeten zorgen dat hij niet de schijn tegen zich had. Nee, hij is aan het rommelen geweest.
pi_175974578
Pechtold heeft een ontzettend drukke baan, is gescheiden, kinderen, ex-vrouw, nieuw liefje misschien; hoeveel tijd heeft hij dan nog over voor een "familievriend" van vroeger? Lijkt mij niet veel. En toch moet die erfenis per direct geregeld worden, moet hij een zelfs een voorschot krijgen op de dood van van "een familievriend" waar hij weinig tijd voor heeft. Totaal onbegrijpelijk :?
pi_175974607
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Juist! Was zeer integer geweest tegenover de Nederlandse bevolking.
  zondag 24 december 2017 @ 16:51:38 #101
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175974656
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:49 schreef thekolere het volgende:

[..]

Juist! Was zeer integer geweest tegenover de Nederlandse bevolking.
Want?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 24 december 2017 @ 16:52:42 #102
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175974684
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:48 schreef thekolere het volgende:

[..]

De politieagent mag tijdens zijn vakantie een reisje aannemen van een crimineel?
Wat? Wat is dit voor een vergelijking?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 24 december 2017 @ 16:53:04 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974697
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:48 schreef thekolere het volgende:

[..]

Dus mijn zus mag in het weekend, wanneer zij vrij is, gewoon laten uitnodigen voor een weekendje weg. De politieagent mag tijdens zijn vakantie een reisje aannemen van een crimineel?

Pechtold heeft een functie aanvaard waarbij hij 24 uur per dag een voorbeeldfunctie heeft. Netzoals een politieagent, douaneambtenaar, boswachter etc....

Pechtold had er voor moeten zorgen dat hij niet de schijn tegen zich had. Nee, hij is aan het rommelen geweest.
Wil je nu beweren dat je zus geen uitnodiging voor een weekendje weg mag aannemen van jou, haar buurvrouw of een goede vriendin die ze al 30 jaar kent?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175974701
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat weet jij dus niet men strekt zich naar de deken wel eens van die uitspraak gehoord?

En dan is snel iets nodig waar jij denkt dat hoeft toch niet.
pi_175974741
quote:

[..]

Alle priveschenkingen die niet binnen de familie vallen moet ik ook aan mijn baas ( overheid ) melden. Heb ik keer de auto van mijn broer meegenomen, een mercedes, kon gelijk uitleggen waarom ik in zo'n dure auto reed.
pi_175974752
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat je zus geen uitnodiging voor een weekendje weg mag aannemen van jou, haar buurvrouw of een goede vriendin die ze al 30 jaar kent?
Wat een vergelijking zeg, buurvrouw en politicus of notaris of noem maar iets.
pi_175974770
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar niet door een aannemer omdat zij bij Rijkswaterstaat werkt. Ook al is het een oude vriend.
pi_175974772
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:54 schreef thekolere het volgende:

[..]

Alle priveschenkingen die niet binnen de familie vallen moet ik ook aan mijn baas ( overheid ) melden. Heb ik keer de auto van mijn broer meegenomen, een mercedes, kon gelijk uitleggen waarom ik in zo'n dure auto reed.
Waar moest jij dan verantwoording afleggen uitleggen auto van je broer?
Men kan wel denken dat ik iets zeg maar dan zeg ik nog compleet niks!
pi_175974781
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat weet jij dus niet men strekt zich naar de deken wel eens van die uitspraak gehoord?

En dan is snel iets nodig waar jij denkt dat hoeft toch niet.
Maar wat is dat iets? Dat is de vraag.
  zondag 24 december 2017 @ 16:58:03 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974806
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:54 schreef thekolere het volgende:

[..]

Werkelijk? Je hebt het moeten uitleggen aan je leidinggevende? Of was er gewoon een jaloerse collega die er niet mee om kon gaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175974812
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:52 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat? Wat is dit voor een vergelijking?

Hetzelfde zoals pechtold geen flat moet aannemen van een oud diplomaat.
pi_175974815
Het hele verhaal klopt gewoon niet. Er zit geen enkele logica in. Pechtold liegt.
pi_175974818
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar wat is dat iets? Dat is de vraag.
Een ieder richt zijn leven in naar zijn inkomen, dan is ieder extraatje extra.
pi_175974849
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkelijk? Je hebt het moeten uitleggen aan je leidinggevende? Of was er gewoon een jaloerse collega die er niet mee om kon gaan?
Nee, combinatie van integriteit en bestrijden van verdovende middelen.
pi_175974864
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een ieder richt zijn leven in naar zijn inkomen, dan is ieder extraatje extra.
Misschien moeten we geld inzamelen om Pechtold de winter door te helpen.
  zondag 24 december 2017 @ 17:00:51 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974881
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:56 schreef thekolere het volgende:

[..]

Maar niet door een aannemer omdat zij bij Rijkswaterstaat werkt. Ook al is het een oude vriend.
Een aannemer die al een vriend was toen ze nog niet eens bij Rijkswaterstaat werkte ook niet?
Dus als dat toevallig haar zwager is dan mag ze niet eens een verjaardagscadeau van hem krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175974900
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Misschien moeten we geld inzamelen om Pechtold door de winter te helpen.
Doe maar van mij of bij mij hoef je niet aan te kloppen!

Ik laat deze nog liggen in de goot zou die daar ooit terecht komen, ik verwacht van hem ook niets meer of minder.

Hoop wel erop zou ik er terecht komen dat er niks meer van mij te gebruiken is!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 17:03:59 ]
pi_175974938
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een aannemer die al een vriend was toen ze nog niet eens bij Rijkswaterstaat werkte ook niet?
Dus als dat toevallig haar zwager is dan mag ze niet eens een verjaardagscadeau van hem krijgen?
Mijn vader moest alle presentjes wel aangeven c.q. retourneren iig, weet ik nog. Maar de konijnen met kerst werden verzwegen.
I´m back.
pi_175974949
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Binnen een bepaalde marge! Geen vakantie of een flat. Maar wanneer bijv. mijnzwager in een aanbesteding zit mbt Rijkswaterstaat. Dan moet zij dit aangegeven en dan bestaat de kans dat zij, tijdelijk, ander werk krijgt.
pi_175974959
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:56 schreef john2406 het volgende:
Men kan wel denken dat ik iets zeg maar dan zeg ik nog compleet niks!
Ik ben blij dat je het zelf ook door hebt John.
pi_175975002
quote:
6s.gif Op zondag 24 december 2017 17:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het zelf ook door hebt John.
Dit is er zoeentje mag je invullen hoe je zelf wil.
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoop wel erop zou ik er terecht komen dat er niks meer van mij te gebruiken is!
Ik zeg een hoop en ook niks!
  zondag 24 december 2017 @ 17:07:41 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975012
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vader moest alle presentjes wel aangeven c.q. retourneren iig, weet ik nog. Maar de konijnen met kerst werden verzwegen.
Hier werden de kerstpakketten aan de deur thuis ook geweigerd, ze kregen het adres waar ze wel afgeleverd mochten worden (op het werk).
En de technische dienst van zijn werk heeft hier ook nooit wat gedaan, terwijl ik weet dat de TD van het ziekenhuis eea bij de buurman (arts) heeft aangelegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:08:27 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975027
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:03 schreef thekolere het volgende:

[..]

Binnen een bepaalde marge! Geen vakantie of een flat. Maar wanneer bijv. mijnzwager in een aanbesteding zit mbt Rijkswaterstaat. Dan moet zij dit aangegeven en dan bestaat de kans dat zij, tijdelijk, ander werk krijgt.
Dat lijkt me ook logisch, maar vooralsnog is er geen reden aan te nemen dat er in dit geval sprake is van zo'n soort belangenverstrengeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975032
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Integriteitsregels binnen het Rijk zijn streng. Dus waarom zouden deze niet Pechtold gelden?
pi_175975036
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:07 schreef Leandra het volgende:
En de technische dienst van zijn werk heeft hier ook nooit wat gedaan, terwijl ik weet dat de TD van het ziekenhuis eea bij de buurman (arts) heeft aangelegd.
Dan weet je nog niks of er voor betaald is ja of nee!
pi_175975037
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier werden de kerstpakketten aan de deur thuis ook geweigerd, ze kregen het adres waar ze wel afgeleverd mochten worden (op het werk).
Die konijnen werden afgeleverd als het donker was, wilde en tamme, stuk of 4 iedere kerst.
Maar achteraf denk ik dat er wel vaker wat onder tafel werd geschoven hoor. Kan het alleen niet meer vragen.
I´m back.
pi_175975048
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook logisch, maar vooralsnog is er geen reden aan te nemen dat er in dit geval sprake is van zo'n soort belangenverstrengeling.
Dat weet je niet! En daarom zijn er regels.
  zondag 24 december 2017 @ 17:10:21 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975061
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan weet je nog niks of er voor betaald is ja of nee!
De TD van het ziekenhuis is geen bedrijf, dus wat er voor betaald is maakt niet uit, er zal geen rekening voor gestuurd zijn.
Overigens zijn we inmiddels 3 buren verder, dus niet dat daar nog wat speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975072
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:08 schreef thekolere het volgende:

[..]

Integriteitsregels binnen het Rijk zijn streng. Dus waarom zouden deze niet Pechtold gelden?
Mogelijk had-ie dit wel moeten aangeven, ook al is het privésfeer, de schijn moet voorkomen worden. Daarbij gebiedt zijn vrij hoge maatschappelijke functie dat ook, denk ik.
I´m back.
pi_175975075
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:08 schreef thekolere het volgende:

[..]

Omdat-ie niet bij het Rijk in dienst is?
pi_175975079
Een kennis van mij is douaneambtenaar. Hij mag nog geen bak koffie aannemen op straffe van ontslag.
pi_175975089
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

De TD van het ziekenhuis is geen bedrijf, dus wat er voor betaald is maakt niet uit, er zal geen rekening voor gestuurd zijn.
Overigens zijn we inmiddels 3 buren verder, dus niet dat daar nog wat speelt.
Ja en misschien werd het wel ingehouden op zijn loon?
Niks weet je dan dus.
  zondag 24 december 2017 @ 17:12:13 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975104
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:09 schreef thekolere het volgende:

[..]

Dat weet je niet! En daarom zijn er regels.
En kennelijk heeft Pechtold die regels niet overtreden.... let wel; dit was 15 februari al bekend, een maand voor de verkiezingen, niemand, zelf aartsvijand Wilders niet, heeft dit gebruikt om hem neer te sabelen of op zijn minst zijn betrouwbaarheid ter discussie te stellen.

Kennelijk weten degenen die met de regels werken prima of dit wel of niet gemeld had moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975105
quote:
11s.gif Op zondag 24 december 2017 17:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien onschendbaarheid?
pi_175975109
quote:
11s.gif Op zondag 24 december 2017 17:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Erger nog hij is bestuurder van het Rijk. Hij, samen nog 149 anderen, bepalen de wetten en regels binnen de diverse ministeries.
pi_175975119
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Misschien onschendbaarheid?
Jij hebt echt geen flauw benul waarover dit topic gaat hè?
  zondag 24 december 2017 @ 17:13:02 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975121
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en misschien werd het wel ingehouden op zijn loon?
Niks weet je dan dus.
Het ziekenhuis is geen bedrijf dat mensen verhuurt voor dat soort werkzaamheden hè?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975135
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

En kennelijk heeft Pechtold die regels niet overtreden.... let wel; dit was 15 februari al bekend, een maand voor de verkiezingen, niemand, zelf aartsvijand Wilders niet, heeft dit gebruikt om hem neer te sabelen of op zijn minst zijn betrouwbaarheid ter discussie te stellen.

Kennelijk weten degenen die met de regels werken prima of dit wel of niet gemeld had moeten worden.
Dus mijn vermoeden word bevestigd, de politiek is voor de show?
pi_175975137
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:12 schreef thekolere het volgende:

[..]

Erger nog hij is bestuurder van het Rijk. Hij, samen nog 149 anderen, bepalen de wetten en regels binnen de diverse ministeries.
Nee, zo zit dat niet. Hij is niet in dienst bij het Rijk, hij is geen ambtenaar.
pi_175975144
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de politici zijn er geen regels. Alles op vrijwillige basis. Dat is nu het kromme!
  zondag 24 december 2017 @ 17:14:14 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975149
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:11 schreef thekolere het volgende:
Een kennis van mij is douaneambtenaar. Hij mag nog geen bak koffie aannemen op straffe van ontslag.
Nee? Als die in de kroeg zit en de barkeeper schrijft een biertje niet op dan kan hij daarvoor ontslagen worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:14:43 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975157
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:14 schreef thekolere het volgende:

[..]

Voor de politici zijn er geen regels. Alles op vrijwillige basis. Dat is nu het kromme!
Welke regel heeft Pechtold dan overtreden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975168
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ziekenhuis is geen bedrijf dat mensen verhuurt voor dat soort werkzaamheden hè?
Dat vraagteken zegt mij genoeg, je weet het dus niet, je gooit een gerucht en je weet niks nopa nada?

Er was misschien nikst te doen voor het personeel en door die situatie hoefde niemand ontslagen te worden?
  zondag 24 december 2017 @ 17:16:11 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975181
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat vraagteken zegt mij genoeg, je weet het dus niet, je gooit een gerucht en je weet niks nopa nada?

Er was misschien nikst te doen voor het personeel en door die situatie hoefde niemand ontslagen te worden?
Ik weet het wel John :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975202
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

John, als je werkelijk geen enkel benul hebt waarover het gaat is het vaak een goed idee om gewoon niks te zeggen. Dat maakt de kans nét iets kleiner dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt. :D
  zondag 24 december 2017 @ 17:16:59 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975204
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:14 schreef thekolere het volgende:

[..]

Juist ja. Eerst overschrijdt Pechtold de regels volgens jou en vervolgens zijn er geen regels voor politici volgens jou?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175975207
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet het wel John :W
Dat dacht ik al dat je het wel weet maar niet verder durft te gaan.
pi_175975214
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, zo zit dat niet. Hij is niet in dienst bij het Rijk, hij is geen ambtenaar.
Wat is hij dan? Geen landsbestuurder? Heeft tweede kamer geen zeggenschap over wetten en bestuurder? Worden de ministeries niet gecontroleerd door de tweede kamer? Moet bijv de minister van justitie geen verantwoording afleggen aan de tweede kamer ( lees oa pechtold )?
pi_175975223
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Juist ja. Eerst overschrijdt Pechtold de regels volgens jou en vervolgens zijn er geen regels voor politici volgens jou?
Ik denk dat ze zich niet onderling bijten he!
pi_175975286
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2016A00218

Neem de tijd en lees dit eens door!
pi_175975288
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:17 schreef thekolere het volgende:

[..]

Wat is hij dan? Geen landsbestuurder? Heeft tweede kamer geen zeggenschap over wetten en bestuurder? Worden de ministeries niet gecontroleerd door de tweede kamer? Moet bijv de minister van justitie geen verantwoording afleggen aan de tweede kamer ( lees oa pechtold )?
Wat loop je toch allemaal te bazelen? Jij komt aan de met de regels voor ambtenaren. Pechtold is geen ambtenaar. Voor politici gelden geen / andere regels. Dat zeg je nota bene zelf.
pi_175975290
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Gaat wat dit betreft om de eed die Kamerleden doen wrs:

"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
I´m back.
pi_175975337
Plasterk is jaren bezig geweest om de corruptie op de Antillen te bestrijden. Ondertussen neemt Pechtold, tijdens de onderhandelingen mbt Ceta, een appartement aan. Pechtold is ongeloofwaardig.
pi_175975349
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat loop je toch allemaal te bazelen? Jij komt aan de met de regels voor ambtenaren. Pechtold is geen ambtenaar. Voor politici gelden geen / andere regels. Dat zeg je nota bene zelf.
Want?
pi_175975374
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Sterker nog hij is landsbestuurder en heeft een controle functie op de bazen van de ambtenaren ( ministers ). Voorbeeldfuctie en vertoont niet integer gedrag.
  zondag 24 december 2017 @ 17:26:06 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975386
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat wat dit betreft om de eed die Kamerleden doen wrs:

"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
En? Stel je dat daar iets niet van klopt? Dat hij dat toch gedaan heeft? Beweer je dat hij dat (halve) appartement verkregen heeft als tegenprestatie voor iets dat hij in het ambt heeft gedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975398
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:24 schreef thekolere het volgende:

[..]

Want?
Vraag je mij nou waarom jij dat zegt? :?
  zondag 24 december 2017 @ 17:27:38 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975426
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:23 schreef thekolere het volgende:
Plasterk is jaren bezig geweest om de corruptie op de Antillen te bestrijden. Ondertussen neemt Pechtold, tijdens de onderhandelingen mbt Ceta, een appartement aan. Pechtold is ongeloofwaardig.
Tijdens?
Kijk even naar de datum van deze pagina: https://d66.nl/faq/ceta/
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:27:55 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975432
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich niet onderling bijten he!
Lijkt me wel he? Er zijn of wel of geen regels voor politici. Als ze er niet zijn kun je ze niet breken.
pi_175975436
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

En? Stel je dat daar iets niet van klopt? Dat hij dat toch gedaan heeft? Beweer je dat hij dat (halve) appartement verkregen heeft als tegenprestatie voor iets dat hij in het ambt heeft gedaan?
Enige wat ik beweer is dat hij onder een vergrootglas ligt vanwege zijn hoge maatschappelijke positie en dat hij wrs gelet op zijn eed ook beter deze boel had kunnen aangeven. Lijkt me een vrij conservatief standpunt.
I´m back.
pi_175975479
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Vraag je mij nou waarom jij dat zegt? :?
Nogmaals Pechtold heeft een controle functie op al de ministers( baas Ambtenaren) .
  zondag 24 december 2017 @ 17:29:48 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975485
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef thekolere het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2016A00218

Neem de tijd en lees dit eens door!
Zijn er nou wel of geen regels voor politici volgens jou? Want eerst beweer je dat Pechtold de regels overschrijdt, en vervolgens dat er geen regels zijn voor politici. Vervolgens ga je boos met linkjes smijten.

Wees eens duidelijk...
  zondag 24 december 2017 @ 17:30:10 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975495
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Enige wat ik beweer is dat hij onder een vergrootglas ligt vanwege zijn hoge maatschappelijke positie en dat hij wrs gelet op zijn eed ook beter deze boel had kunnen aangeven. Lijkt me een vrij conservatief standpunt.
De schenking is gewoon via de notaris verlopen en bij het kadaster geregistreerd, en gezien het een schenking in de privésfeer was heeft het weinig te zoeken in het schenkingsregister voor kamerleden, want hij heeft het niet als kamerlid gekregen.
Sterker nog: als hij het daar wel geregistreerd had dan had dat gesuggereerd dat hij het als kamerlid gekregen had en niet als privépersoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975542
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

De schenking is gewoon via de notaris verlopen en bij het kadaster geregistreerd, en gezien het een schenking in de privésfeer was heeft het weinig te zoeken in het schenkingsregister voor kamerleden, want hij heeft het niet als kamerlid gekregen.
Sterker nog: als hij het daar wel geregistreerd had dan had dat gesuggereerd dat hij het als kamerlid gekregen had en niet als privépersoon.
Verstandig zo'n formeel juridisch standpunt, dat blijkt wel uit de ophef nu. En dat fistelt door natuurlijk, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
I´m back.
pi_175975587
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:
Welk nut heeft dat hele register dan? Helemaal niets.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 24 december 2017 @ 17:35:12 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975623
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verstandig zo'n formeel juridisch standpunt, dat blijkt wel uit de ophef nu. En dat fistelt door natuurlijk, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Die ophef slaat dan ook nergens op. Opgeklopt door GS om het iets te laten lijken. Het gebruik vh woord penthouse alleen al, alsof het om een super de luxe appartement zou gaan. Suggestie over CETA, die nergens op slaat. Etc etc etc.. Moedwillige en doelbewuste poging om van niets een enorm schandaal te maken.
pi_175975626
Welk nut heeft adem halen dan?
  zondag 24 december 2017 @ 17:36:17 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975642
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, Kamerleden krijgen ook giften uit hoofde vh Kamerlid zijn. Daar is dat register voor.
pi_175975655
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die ophef slaat dan ook nergens op. Opgeklopt door GS om het iets te laten lijken. Het gebruik vh woord penthouse alleen al, alsof het om een super de luxe appartement zou gaan. Suggestie over CETA, die nergens op slaat. Etc etc etc.. Moedwillige en doelbewuste poging om van niets een enorm schandaal te maken.
Ja, dan nog, hij ligt onder een vergrootglas, dat moet-ie toch wel weten? Ga één stapje verder dan een formeel juridisch standpunt, vind ik dan, dan haal je de angel er meteen uit. Maar ja, niet naar Ryan3 luisteren hoor, echt niet, neut, welnee, hoe kom je daar bij.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 17:37:37 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975676
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Voor schenkingen die je als kamerlid krijgt.
Als Mark Rutte van Jort Kelder van Quote een etentje cadeau krijgt is het ook wat anders dan wanneer Mark Rutte met zijn vriend Jort Kelder een hapje gaat eten.

Ze krijgen hele voorraden kaartjes voor sportwedstrijden en dergelijke, prima dat dat geregistreerd wordt, die krijgen ze namelijk omdat ze de functie hebben die ze hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975685
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:35 schreef john2406 het volgende:
Welk nut heeft adem halen dan?
Weet ik ook niet, ga maar na, de bossen worden de longen van de aarde genoemd.
I´m back.
pi_175975695
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, Kamerleden krijgen ook giften uit hoofde vh Kamerlid zijn. Daar is dat register voor.
Maar dan mag men nog wel zelf beslissen of prive sfeer of niet?

Of laat men dat aan dat register over?
  zondag 24 december 2017 @ 17:38:39 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975708
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan nog, hij ligt onder een vergrootglas, dat moet-ie toch wel weten? Ga één stapje verder dan een formeel juridisch standpunt, vind ik dan, dan haal je de angel er meteen uit. Maar ja, niet naar Ryan3 luisteren hoor, echt niet, neut, welnee, hoe kom je daar bij.
En dat 1 stapje verder is volgens jou?
pi_175975717
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dat 1 stapje verder is volgens jou?
Aangeven dus.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 17:39:16 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975723
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch heeft niemand dit tegen hem gebruikt tijdens de verkiezingen in maart.... toen dit ook al een maand bekend was.
Zelfs zijn grootste vijand Wilders heeft dit niet aangegrepen om Pechtold ter discussie te stellen.
Beetje raar toch? Als het allemaal niet klopt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175975734
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aangeven dus.
Yep en zwart op wit laten geven dat ze zeggen het was/is prive sfeer!
pi_175975738
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

En daarmee is het dus volslagen nutteloos. Er staan nu chocoladerepen in die verkregen zijn na afloop van een debat. Elke gift die het register beoogt te voorkomen (namelijk die met een doel tot beïnvloeding) staat er niet in. Want "privésfeer". Zoals elke omkoping, ook in het zakenleven, in privésfeer plaatsvindt. En niet met een reçu vanuit het verstrekkende bedrijf met "als dank voor uw bewezen diensten als inkoper ontvangt u bijgaand ¤ 30.000 commissie".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_175975740
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch heeft niemand dit tegen hem gebruikt tijdens de verkiezingen in maart.... toen dit ook al een maand bekend was.
Zelfs zijn grootste vijand Wilders heeft dit niet aangegrepen om Pechtold ter discussie te stellen.
Beetje raar toch? Als het allemaal niet klopt?
Volgens mij kwam die knakker op twitter er mee.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 17:40:08 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975743
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aangeven dus.
Dat zou nergens op slaan, die schenking hoort niet in dat register. Hij heeft het niet gehad uit hoofde van zijn functie. Maar uit hoofde ve decennialange vriendschap.
  zondag 24 december 2017 @ 17:40:51 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975759
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat hoort NIET in dat register, dus wordt dan ook niet opgenomen.
pi_175975763
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja, door de juridische dienst van de TK. Dan is de angel eruit, nu gaat dit nog een gaziljoen jaar lang terugkomen.
I´m back.
pi_175975772
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zou nergens op slaan, die schenking hoort niet in dat register. Hij heeft het niet gehad uit hoofde van zijn functie. Maar uit hoofde ve decennialange vriendschap.
En dat vragen mensen zich nu dus af. En dus sleept dit voort.
I´m back.
pi_175975780
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat hoort NIET in dat register, dus wordt dan ook niet opgenomen.
Heeft die het dan geprobeerd bij dat register of nam hij die beslissing maar voor het gemak zelf?
  zondag 24 december 2017 @ 17:42:21 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975786
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kwam die knakker op twitter er mee.
https://www.bekendeburen.(...)-loopafstand-sexclub

15 februari Ryan.... die knakker op twitter kwam nergens mee, die was gewoon nieuws van 10 maanden oud aan het herhalen.... nieuws dat 10 maanden geleden niemand wat kon schelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:43:37 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975818
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]

En daarmee is het dus volslagen nutteloos. Er staan nu chocoladerepen in die verkregen zijn na afloop van een debat. Elke gift die het register beoogt te voorkomen (namelijk die met een doel tot beïnvloeding) staat er niet in. Want "privésfeer". Zoals elke omkoping, ook in het zakenleven, in privésfeer plaatsvindt. En niet met een reçu vanuit het verstrekkende bedrijf met "als dank voor uw bewezen diensten als inkoper ontvangt u bijgaand ¤ 30.000 commissie".
Onzin. En als het er niet instaat en wel bekend wordt heeft betreffende politicus dus een probleem.

In dit geval is er daadwerkelijk sprake ve schenking in de privesfeer. Viel niks te beinvloeden.
pi_175975836
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

https://www.bekendeburen.(...)-loopafstand-sexclub

15 februari Ryan.... die knakker op twitter kwam nergens mee, die was gewoon nieuws van 10 maanden oud aan het herhalen.... nieuws dat 10 maanden geleden niemand wat kon schelen.
Voor het eerst dat ik dit nu zie hoor. Letterlijk. Dan is dat vreemd, heb je gelijk in, waarom dit nu ineens een cause célèbre is geworden dan. Dacht dat het van die seven afkwam.
I´m back.
pi_175975848
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onzin.
Nou nee, als je een beetje ervaring in de financiële sector hebt weet je dat een beetje slimme omkoping nagenoeg altijd in privésfeer plaatsvindt. In vorm dan natuurlijk. Of beter gezegd: dat de relatie tussen jouw prestatie en de vergoeding (of überhaupt het bestaan van een vergoeding) wordt verbloemd.

quote:
En als het er niet instaat en wel bekend wordt heeft betreffende politicus dus een probleem.
Zonder straf. Dat probleem was niet anders geweest zónder dat register.

quote:
In dit geval is er daadwerkelijk sprake ve schenking in de privesfeer. Viel niks te beinvloeden.
Dat moge zo zijn, maar dat maakt het register nog niet minder nutteloos.
  zondag 24 december 2017 @ 17:45:36 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975859
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat vragen mensen zich nu dus af. En dus sleept dit voort.
Dat vragen ze ze zich omdat ze te dom zijn naar de feiten te kijken en zich op sleeptouw laten nemen door GS die er moedwillig en doelbewust een dikke rel van wil maken.

Iets willen registreren in een register wat daar niet voor is, is en belachelijk en fraude.
  zondag 24 december 2017 @ 17:46:07 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975868
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik dit nu zie hoor. Letterlijk. Dan is dat vreemd, heb je gelijk in, waarom dit nu ineens een cause célèbre is geworden dan. Dacht dat het van die seven afkwam.
Ze heeft het pas 5 keer vermeld het afgelopen uur....
pi_175975885
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

O, ja?
I´m back.
pi_175975897
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat vragen ze ze zich omdat ze te dom zijn naar de feiten te kijken en zich op sleeptouw laten nemen door GS die er moedwillig en doelbewust een dikke rel van wil maken.

Iets willen registreren in een register wat daar niet voor is, is en belachelijk en fraude.
Nee, okee, laat het maar door fistelen dan, goed plan, slim ook.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 17:49:14 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975937
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2017 17:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja?
Ja
  zondag 24 december 2017 @ 17:49:19 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975938
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope, en reken maar dat Wilders en ieder ander die graag Pechtold verslaat een heel leger aan personeel heeft dat internet afschuimt naar relletjes, zeker vlak voor de verkiezingen, en dan zouden ze dit allemaal gemist hebben?
I think not. Ze hebben het gewoon ingeschat voor wat het was: een privékwestie.

GS had gewoon clicks nodig, dus een beetje rellen wil dan wel helpen, dat zie je ook weer aan het feit dat ze dagen later kennelijk pas begrijpen dat hij maar de helft van het appartement gekregen heeft, en dat ze dat vervolgens weer proberen weg te zetten als belastingfraude.
De prijs komt gewoon overeen met de WOZ, de helft die hij geschonken heeft gekregen is dus de helft waar hij overdrachtsbelasting over moet betalen, niets frauduleus aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:49:48 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175975946
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De afgelopen week al tig keer.....

Edit: ik meld het al 5 dagen met enige regelmaat.
NWS / Pechtold kreeg (bewoningsrecht) penthouse van Canadese diplomaat #2
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 17:50:14 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175975961
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, laat het maar door fistelen dan, goed plan, slim ook.
Hij moet het alsnog melden waar het niet hoort? |:(
Fijne kerstavond Ryan :W
  zondag 24 december 2017 @ 17:52:46 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175976015
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het blijft bizar, mensen willen perse vasthouden aan het oordeel wat ze aanvankelijk velden. De feiten of nwe info doen niet ter zake kennelijk -O-
pi_175976046
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij moet het alsnog melden waar het niet hoort? |:(
Fijne kerstavond Ryan :W
Ja, dat zou wel slim zijn, want dit fistelt door dus. Maar goed, luister maar niet naar mij hoor, ben je gek jou.
I´m back.
pi_175976072
quote:

[..]

Edit: ik meld het al 5 dagen met enige regelmaat.
NWS / Pechtold kreeg (bewoningsrecht) penthouse van Canadese diplomaat #2
Ik heb je de afgelopen 1 uur niet echt gevolgd, laat staan de afgelopen 5 dagen, maar in dat tijdsbestek van 1 uur volgens mij niet, want toen je dat artikel plaatste zag ik dat voor het eerst.
En nogmaals vreemde zaak dat dit dus nu ineens voor ophef zorgt.
I´m back.
pi_175976081
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het blijft bizar, mensen willen perse vasthouden aan het oordeel wat ze aanvankelijk velden. De feiten of nwe info doen niet ter zake kennelijk -O-
Onzin, ik volg niet elke post die Leandra hier op dit forum zet, en wmb is deze zaak zo interessant niet.
Wel voor anderen kennelijk en dat sleept maar voort.
I´m back.
pi_175976144
quote:

[..]

Je stelt dat die gegevens openbaar zijn, maar waar leid je dat uit af?
pi_175976288
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 17:59 schreef nostra het volgende:

[..]

Je stelt dat die gegevens openbaar zijn, maar waar leid je dat uit af?
Ze bedoelt dat ze het al tig keer gemeld heeft dat deze affaire in februari al bekend was, maar niemand er aandacht aan gaf. Alleen ze begrijpt kennelijk niet dat het althans mij 1) niet zo vreselijk veel boeit en 2) dat dit geen twitter is en je dus niet automatisch al haar postjes in je TL krijgt.
I´m back.
pi_175976323
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
Ze bedoelt dat ze het al tig keer gemeld heeft dat deze affaire in februari al bekend was, maar niemand er aandacht aan gaf. Alleen ze begrijpt kennelijk niet dat het althans mij 1) niet zo vreselijk veel boeit en 2) dat dit geen twitter is en je dus niet automatisch al haar postjes in je TL krijgt.
Ik zie de relevantie dat iets al eerder bekend was ook niet echt. Maar wat ze in de post waar ze naar linkt stelt ("het is gewoon openbaar in te zien") vind ik ook een opmerkelijke. Ik zou niet weten waar. Ja, in het giftenregister. ;)
  zondag 24 december 2017 @ 18:43:25 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175976951
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 18:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie dat iets al eerder bekend was ook niet echt. Maar wat ze in de post waar ze naar linkt stelt ("het is gewoon openbaar in te zien") vind ik ook een opmerkelijke. Ik zou niet weten waar. Ja, in het giftenregister. ;)
Het kadaster is ook openbaar hè....
Wat ik voor mijn huis betaald heb is ook openbaar, dat jij te beroerd bent om het op te zoeken maakt het niet ineens een groot geheim ofzo.

De link naar de schenkingsovereenkomst staat nota bene gewoon in deze topicreeks, volgens mij zelfs al in deel 1, als die zo geheim was dan was GS daar ook niet achtergkomen lijkt me.

Hier: NWS / Pechtold kreeg (bewoningsrecht) penthouse van Canadese diplomaat

"Afschrift openbaar register" staat nota bene in de url :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977021
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

De regels (in dit geval zijn ambtseed) overtreden is alleen erg als het gevolgen heeft?
"Pools are perfect for holding water"
pi_175977058
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef probeer het volgende:

[..]

De regels (in dit geval zijn ambtseed) overtreden is alleen erg als het gevolgen heeft?
Ach ja, er zijn mensen die denken dat een formeel juridische houding gewoon voldoende is, denk ik. Beetje aan/uit-denkers dus. Ik denk dat-ie gewoon een stapje meer moet doen, want dan fistelt dit niet door.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 18:50:20 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977097
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, er staat letterlijk dat hij geen giften mag aannemen of beloften mag doen inzake het uitvoeren van zijn ambt.
Dat betekent niet dat iedere gift die hij aanneemt of belofte die hij doet ook met het uitvoeren van zijn ambt te maken heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977183
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, er staat letterlijk dat hij geen giften mag aannemen of beloften mag doen inzake het uitvoeren van zijn ambt.
Klopt.

quote:
Dat betekent niet dat iedere gift die hij aanneemt of belofte die hij doet ook met het uitvoeren van zijn ambt te maken heeft.
Klopt. Maar om zelfs de schijn van mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen is er dus oa dat register.
pi_175977212
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:43 schreef Leandra het volgende:

Het kadaster is ook openbaar hè....
Heel apart dat daar ook de complete schenkingsakte in wordt opgenomen, dat wist ik niet. Heb je dus volledig gelijk in, mea culpa.

De waarde daarvan is voor een doel als is dit natuurlijk wel beperkt, aangezien het zoekcriterium het registergoed is en niet de persoon.
  zondag 24 december 2017 @ 19:02:39 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977343
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Klopt. Maar om zelfs de schijn van mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen is er dus oa dat register.
Nee, dat register is voor schenkingen die verkregen zijn uit hoofde vh ambt. Niet "voor de zekerheid dan maar ook hier inschrijven".
  zondag 24 december 2017 @ 19:03:35 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977361
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Heel apart dat daar ook de complete schenkingsakte in wordt opgenomen, dat wist ik niet. Heb je dus volledig gelijk in, mea culpa.

De waarde daarvan is voor een doel als is dit natuurlijk wel beperkt, aangezien het zoekcriterium het registergoed is en niet de persoon.
Je kunt gewoon op persoon zoeken op de site van kadaster online hoor.
pi_175977389
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat register is voor schenkingen die verkregen zijn uit hoofde vh ambt. Niet "voor de zekerheid dan maar ook hier inschrijven".
Goh. Dat wist ik niet.

Wat een enorme wassen neus dan, dat schenkingsregister.
  zondag 24 december 2017 @ 19:09:20 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977502
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]

In dit geval zal de schenkingsakte opgenomen zijn omdat er geen koopovereenkomst is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977553
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon op persoon zoeken op de site van kadaster online hoor.
Ik zie die mogelijkheid niet en dat lijkt me ook enorm vreemd. Heb je een linkje?
  zondag 24 december 2017 @ 19:11:29 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977557
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Goh. Dat wist ik niet.

Het is dan ook niet verplicht.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977571
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dit geval zal de schenkingsakte opgenomen zijn omdat er geen koopovereenkomst is.
Toch bijzonder dat zaken als paspoortnummer openbaar zijn. Maar goed, dat zal aan mij liggen.
  zondag 24 december 2017 @ 19:12:43 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977586
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 19:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat zaken als paspoortnummer openbaar zijn. Maar goed, dat zal aan mij liggen.
Ja, dat vind ik ook discutabel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977658
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook discutabel.
Heel discutabel zelfs btw, maar dat is een andere discussie.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 19:16:13 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977666
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 19:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik zie die mogelijkheid niet en dat lijkt me ook enorm vreemd. Heb je een linkje?
Die mogelijkheid is er wel. Iig met een zakelijk account.
Je kunt overigens ook op kadastraal perceel (door mij het meest gebruikt), op aktenummer en op adres zoeken.
  zondag 24 december 2017 @ 19:17:21 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977693
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is er wel. Iig met een zakelijk account.
Je kunt overigens ook op kadastraal perceel (door mij het meest gebruikt), op aktenummer en op adres zoeken.
Maar goed dat je niet weet waar m'n huis woont *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 19:19:25 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977749
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Schenkingsaktes, legaten, verklaringen van erfrecht, fusies/splitsingen van rechtspersonen etc etc. Uiteraard veel meer dan allen aktes van koop en verkoop. Moet wel met (eigenaren van) registergoederen te maken hebben uiteraard.
  zondag 24 december 2017 @ 19:21:52 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977815
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed dat je niet weet waar m'n huis woont *O*
Ik mag zakelijk niks in jouw woonplaats opzoeken, no worries :P
pi_175977830
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je werkt op een notariskantoor, of niet?
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 19:24:19 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977872
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je werkt op een notariskantoor, of niet?
Dat doet niet ter zake. Ik ken kadaster online zakelijk en ik weet waar je op kunt zoeken. Lijkt me voldoende info.
  zondag 24 december 2017 @ 19:24:22 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977874
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb sowieso niet zo'n zorgen hoor, er staat niets discutabels in ons koopcontract, en de prijs is ook keurig volgens de taxatiewaarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175977911
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat doet niet ter zake. Ik ken kadaster online zakelijk en ik weet waar je op kunt zoeken. Lijkt me voldoende info.
Beetje vaag blijven kan ook niet kwaad.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 19:25:55 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175977920
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb sowieso niet zo'n zorgen hoor, er staat niets discutabels in ons koopcontract, en de prijs is ook keurig volgens de taxatiewaarde.
Daar doelde ik dan ook helemaal niet op ;)
  zondag 24 december 2017 @ 19:29:19 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175977997
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar doelde ik dan ook helemaal niet op ;)
Nee okay, geen idee waar je dan wel op doelt, maar ik geloof je direct.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175978017
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

:').
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 19:36:07 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175978167
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik doelde nergens op, jij was blij dat ik niet wist waar je huis woont :D

Kan echter begrijpen dat niet iedereen hoeft te weten waar je woont of wat je huis gekost heeft.
  zondag 24 december 2017 @ 19:37:31 #230
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175978204
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Juist omdat de ontvanger niet objectief kan oordelen of de gift altijd een vrijblijvende gift is, is transparantie vereist. Dat weet Pechtold zelf dondersgoed en het is daarom verdacht dat hij zegt hier zelf de afweging te maken en besluit niet transparant te zijn.
pi_175978284
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Juist omdat de ontvanger niet objectief kan oordelen of de gift altijd een vrijblijvende gift is, is transparantie vereist. Dat weet Pechtold zelf dondersgoed en het is daarom verdacht dat hij zegt hier zelf de afweging te maken en besluit niet transparant te zijn.
Ja, mee eens, maar dat argument is aan dovenvrouwsoren gericht.
I´m back.
pi_175984944
Volgens mij is Leandra een D66-er. :')

Onvoorstelbaar hoe krampachtig ze dingen probeert recht te lullen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 25 december 2017 @ 08:25:08 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175985975
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 01:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij is Leandra een D66-er. :')

Onvoorstelbaar hoe krampachtig ze dingen probeert recht te lullen.
Op de man, dat ben ik niet van je gewend, dit is nog net niet van het niveau "Je glijdt zeker op Klaver" toen het over de papadagen ging.

In feite doet het er niet toe wat ik stem, ik heb iig nog nooit op Pechtold gestemd en of hij hier wel niet door opstapt zal me worst wezen.
Punt is vooral dat anderen niet lezen, de regels kennelijk niet begrijpen en uit hun afkeer van Pechtold vinden dat hij fout was door het niet te melden, en het in hun jaloezie überhaupt al fout vinden dat hij zo'n schenking kreeg.

Maar goed, als zelfs jij afzakt naar dit niveau van wat kennelijk de nieuwe maatstaf van NWS is, en al met dit soort op de man redenaties komt ben ik er wel klaar mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 december 2017 @ 08:32:25 #234
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175986035
quote:
13s.gif Op maandag 25 december 2017 08:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is vooral dat anderen niet lezen, de regels kennelijk niet begrijpen en uit hun afkeer van Pechtold vinden dat hij fout was door het niet te melden, en het in hun jaloezie überhaupt al fout vinden dat hij zo'n schenking kreeg.
Voor prominente politici gaat het natuurlijk om meer dan de kille feiten. Het gaat ook om moraal, ‘schijn’ en consequent zijn. Vooral omdat er relatief weinig dwingende regels zijn voor parlementsleden op dit vlak.

Het is ook niet illegaal om een gesprek te voeren met een vertegenwoordiger van alt-rechts. Toch zorgt het voor veel ophef en kun je je afvragen of dit verstandig is voor de leider van een snelgroeiende partij.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175986198
quote:
13s.gif Op maandag 25 december 2017 08:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de man, dat ben ik niet van je gewend, dit is nog net niet van het niveau "Je glijdt zeker op Klaver" toen het over de papadagen ging.

In feite doet het er niet toe wat ik stem, ik heb iig nog nooit op Pechtold gestemd en of hij hier wel niet door opstapt zal me worst wezen.

Maar goed, als zelfs jij afzakt naar dit niveau van wat kennelijk de nieuwe maatstaf van NWS is, en al met dit soort op de man redenaties komt ben ik er wel klaar mee.
Je hebt juridische regels en je hebt ethiek. Pechtold heeft in ieder geval niet ethisch gehandeld. Waarom niet? Omdat hij de schijn van belangenverstrengeling en corruptie niet heeft voorkomen door deze gift openbaar te maken. Met heel veel woord- en gedachteacrobatiek kun je dat verdedigen maar iedereen snapt natuurlijk hoe de vork in de steel steekt.

En als de regels dit toelaten zijn die regels dringend toe aan een aanscherping zodat dit soort corruptie niet meer afgedaan kan worden met "het is een privegift".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175986443
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Pechtold heeft een ontzettend drukke baan, is gescheiden, kinderen, ex-vrouw, nieuw liefje misschien; hoeveel tijd heeft hij dan nog over voor een "familievriend" van vroeger? Lijkt mij niet veel. En toch moet die erfenis per direct geregeld worden, moet hij een zelfs een voorschot krijgen op de dood van van "een familievriend" waar hij weinig tijd voor heeft. Totaal onbegrijpelijk :?
"familievriend"? Was die Canadees ook een vriend van de broers? zussen? neven? nichten? van Pechtold. (bron?)
Erfenis direct regelen? Gaat die Canadees zelfmoord plegen? Erfenis kan alleen na overlijden. Dit was een schenking. Vanwege het feit dat de Canadese ambtenaar geen vrouw en kinderen heeft.
Vraagje: Waar moet deze Canadees het dan wél aan nalaten als hij de clausule wil opnemen dat hij af en toe gebruik wil maken van het appartement.
Geen enkel wildvreemd iemand koopt een pand met als clausule dat de verkoper als hij zin heeft dat pand nog weer in wil. Die Canadees is gehecht aan het pand. Hij kent wellicht de buren, en de omgeving. En het is ingericht op een manier die hem het best bevalt. Dat is voor een 73-jarige belangrijk. En hij wil hebben dat het goed onderhouden wordt. Vanuit zijn levensperspectief is dit toch voor hem de meest gunstige.
Voor Alexander betekent dit vanaf nu betalen aan de belastingdienst via box 3. Verder kan hij het pand niet verkopen en niet verhuren. Want die gebruiksclausule zit er op.
Vraag blijft: Had hij het moeten aangeven in het geschenkenregister. Was wellicht beter geweest. Met bovenstaande uitleg erbij lijkt mij er niet veel aan de hand.
pi_175987532
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 19:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Goh. Dat wist ik niet.

In dat schenkingsregister komen ook niet de dingen voor die bevoordelingen kunnen worden genoemd, maar die formeel geen schenking zijn. Pechtold had namelijke al het voordeel van het feit dat ie af en toe het appartement mocht gebruiken als "pied a terre". Dat is zo te regelen met een "tweede sleutel". Dat is formeel geen schenking, laat staan dat er een notariële acte bij komt kijken. Maar het voordeel is evident. En ook het gevaar van belangenverstrengeling.
  dinsdag 26 december 2017 @ 02:53:05 #238
Why is all the rum gone?
pi_176005252
quote:
3s.gif Op zondag 24 december 2017 14:09 schreef Braindead2000 het volgende:

Jij brengt mij tot nieuwe inzichten.
Dat heb ik wel vaker. :)
  dinsdag 26 december 2017 @ 09:52:12 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176007324
quote:
Die vrouw wil natuurlijk dat appartement erven.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:58:45 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176008752
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2017 09:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die vrouw wil natuurlijk dat appartement erven.
De helft dan, Pechtold heeft ook al kinderen.
Het wordt bijna een FOK! raadseltje zo, als ze de helft van de helft erft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176010286
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

De helft dan, Pechtold heeft ook al kinderen.
Het wordt bijna een FOK! raadseltje zo, als ze de helft van de helft erft.
Daar heb je niet veel aan, zolang die Canadees nog in leven is en nog het gebruiksrecht heeft. Je kunt het dan niet verkopen of verhuren. Al met al wordt deze "schenking met clausule" veel te veel als een plotselinge bevoordeling gezien. Pechtold heeft het appartement onderhouden en als tegenprestatie mocht hij het af en toe gebruiken. Net zoals die Canadees dat kon. Met deze "schenking met behoud van gebruiksrecht" verandert er alleen juridisch iets. Niet qua vruchtgebruik.
Die Canadees was volgens mij niet eens ambassadeur in NL. De qualificatie diplomaat is volgens mij ook zo rekbaar als het maar kan. Zijn voordeel was dat:
a) Pechtold onderhoudt het pand.
b) Hij mag er af en toe vertoeven.
Klaar.
Die Canadees heeft geen kinderen en geen vrouw. Dus die "schenking" aan Pechtold is voor hem op zijn leeftijd de meest gunstige beslissing. Het pand blijft zoals het is, met de inrichting zoals hij die wenst. En hij kent de buurt en wellicht de buren.
Maar goed.... Het gaat om Pechtold dus dan gaan bij allerlei jaloerse lieden de terpentijnflessen weer open.
  dinsdag 26 december 2017 @ 12:11:02 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176010357
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar goed.... Het gaat om Pechtold dus dan gaan bij allerlei jaloerse lieden de terpentijnflessen weer open.
Dan zal zometeen de conclusie wel volgen dat je D66-stemmer bent, of anderszins dusdanig opgewonden raakt door Pechtold dat je zonder gordel van je stoel zou glijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176012050
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zal zometeen de conclusie wel volgen dat je D66-stemmer bent, of anderszins dusdanig opgewonden raakt door Pechtold dat je zonder gordel van je stoel zou glijden.
Haha. Ik heb wel eens D66 gestemd, ja. Ik ben geen uitgesproken Pechtold-fan, en hij had beter deze "schenking" aan kunnen geven. Verder is er niet zo veel aan de hand. De schenking stond immers wel in een notariële acte. En een oplettend journalist/politicus had dit ook te weten kunnen komen. Hij maakte een afweging en de meesten (die niet zulke vrienden hebben als deze Canadees) scherpen hun pijlen. Het is meer een administratief manco. Het aankoopformuliertje was immers notarieel vastgelegd. Maar er had ook nog een copietje in "ordner b" (geschenkingenregister 2e kamer) moeten worden opgeborgen.
Ik moest ook wel lachen om dat GeenStijl-filmpje dat Bosman (PVV) had gemaakt over een appartement dat hij als PVV'er dan ergens vandaan had gehaald. Het mag wat mij betreft allemaal.
Bosman als acteur. Goed voor een vette oscar.
:D
Nu ja, de feiten zijn nu allemaal bekend. PVV roept "aftreden, en nieuwe verkiezingen". Maar ja, dat is zo langzamerhand zo'n beetje een kapotte grammofoonplaat bij de Wildersianen.
En het is aan de coalitie of ze dit prille kabinet na zulke langdurige onderhandelingen willen laten klappen door appartement-gate. Laten we zo snel mogelijk weer aan het werk gaan.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:35:01 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176012483
Ik geloof er niets van dat degenen die voor Wilders en andere opponenten het nieuws scannen in de aanloop naar de verkiezingen in maart van dit jaar het bericht omtrent deze schenking op bekende buren in februari hebben gemist.
Er zijn 2 mogelijke redenen* dat men het niet gebruikt heeft om Pechtold onderuit te halen, maar "Wir haben es nicht gewußt" is daar niet één van.

*
1: Men wist dat het een privéverhaal was waar verder niets achter zat.
2: Men kon het risico niet lopen dat de eigen schenkingen ook onderzocht zouden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176012714
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:35 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof er niets van dat degenen die voor Wilders en andere opponenten het nieuws scannen in de aanloop naar de verkiezingen in maart van dit jaar het bericht omtrent deze schenking op bekende buren in februari hebben gemist.
Er zijn 2 mogelijke redenen* dat men het niet gebruikt heeft om Pechtold onderuit te halen, maar "Wir haben es nicht gewußt" is daar niet één van.

*
1: Men wist dat het een privéverhaal was waar verder niets achter zat.
2: Men kon het risico niet lopen dat de eigen schenkingen ook onderzocht zouden worden.
Wat is het voordeel dan, om het nú naar buiten te brengen. De coalitie frustreren? Hopen op een kabinetscrisis? Nieuwe verkiezingen? Daar heeft toch niemand baat bij. O ja, de populisten, en dan wellicht niet in de laatste plaats onze Benjamin op extreem-rechts, meneer Thierry Baudet.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:51:14 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176012923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is het voordeel dan, om het nú naar buiten te brengen. De coalitie frustreren? Hopen op een kabinetscrisis? Nieuwe verkiezingen? Daar heeft toch niemand baat bij. O ja, de populisten, en dan wellicht niet in de laatste plaats onze Benjamin op extreem-rechts, meneer Thierry Baudet.
GS heeft vooral aandacht nodig.
Als er iemand is die baat heeft bij nieuwe verkiezingen dan is het idd Baudet, niet Wilders.
Ik denk ook niet dat Wilders echt nieuwe verkiezingen wil, dat bekt gewoon lekker.
Daarbij is Pechtold geen minister of staatssecretaris, maar gewoon kamerlid gebleven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176013086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:49 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Alexander heeft wel recht op zo'n flatje in Schevening.

Waar moet hij anders dat meisje neuken die wel zijn dochter had kunnen zijn?
Ik dacht dat dit topic bedoeld was om aan te tonen in hoeverre de appartement-kwestie privé was of een politieke belangenverstrengeling betrof.
Tot nu toe waren de anti-Pechtold-lieden van mening dat het geen privé-kwestie is.
Deze bijdrage geeft eigenlijk juist aan dat het appartement zich dus wél in de privé-sfeer afspeelt.
Hiermee is de zaak volgens mij afgedaan. Als de anti-Pechtold-lieden niks beters weten te doen dan op zo'n onbehouwen manier de privé-aangelegenheden te becommentariëren.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:57:05 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176013111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Volgens mijn informatie is het neukertje 33 en dus bijna 20 jaar jonger dat die linkse lul.

Het had dus inderdaad gemakkelijk zijn dochter kunnen zijn.
Volgens mijn informatie is ze van 1982, en dat zou haar 35 maken, tenzij ze de komende 5 dagen jarig is, dan is ze nu nog 34.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176013153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Volgens mijn informatie is het neukertje 33 en dus bijna 20 jaar jonger dat die linkse lul.

Het had dus inderdaad gemakkelijk zijn dochter kunnen zijn.
Waar wil je in hemelsnaam naartoe met jouw bijdrage? Wat moet er gebeuren? Wat is er fout?
pi_176013175
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mijn informatie is ze van 1982, en dat zou haar 35 maken, tenzij ze de komende 5 dagen jarig is, dan is ze nu nog 34.
Nou ja, een jaartje meer of minder - het blijft weerzinwekkend dat een politiek leider zijn macht misbruikt om een loops partijmeisje te pakken.
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:01:24 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176013248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nou ja, een jaartje meer of minder - het blijft weerzinwekkend dat een politiek leider zijn macht misbruikt om een loops partijmeisje te pakken.
Ja, een moeder van 5 kinderen zal zich idd door zijn "macht" hebben laten inpakken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176013321
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, een moeder van 5 kinderen zal zich idd door zijn "macht" hebben laten inpakken :')
Het misbruik is van twee kanten natuurlijk. Pechtold zal een politieke tegenprestatie moeten leveren.
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:05:03 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176013345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het misbruik is van twee kanten natuurlijk. Pechtold zal een politieke tegenprestatie moeten leveren.
Ze wist de vorige keer op voorkeursstemmen gekozen te worden, dat heeft ze dus ook niet nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176013635
Ik dacht dat dit topic ging over de Canadese diplomaat die een appartement met de warme hand doorgaf aan Pechtold. En dan de vraag in hoeverre dit privé was, of zakelijk.
Waarom komen we dan nu terecht in de meest recente privé-perikelen van Pechtold. Is er niet een aparte roddelrubriek a la RTL-boulevard voor dit soort nieuws? Dit heeft toch totaal niks te maken met de oorspronkelijke topic?
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:14:47 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176013668
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik dacht dat dit topic ging over de Canadese diplomaat die een appartement met de warme hand doorgaf aan Pechtold. En dan de vraag in hoeverre dit privé was, of zakelijk.
Waarom komen we dan nu terecht in de meest recente privé-perikelen van Pechtold. Is er niet een aparte roddelrubriek a la RTL-boulevard voor dit soort nieuws? Dit heeft toch totaal niks te maken met de oorspronkelijke topic?
Heeft het ook niet, maar men moet wat te zeuren hebben kennelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176014274
Is de positie van Pechtold nog houdbaar? Hoe worden zulke giften achterhaald? Ik vraag me af wie er nog meer wat verbergt en wat ze verbergen.
pi_176014605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:32 schreef polderturk het volgende:
Is de positie van Pechtold nog houdbaar? Hoe worden zulke giften achterhaald? Ik vraag me af wie er nog meer wat verbergt en wat ze verbergen.
Wanneer een politiek leider zijn macht gebruikt om een partijmeisje tot zich te nemen, betekent dit meestal het einde van de politieke carrière. Zie bijvoorbeeld Samsom en Jack de Vries.
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:46:28 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176014691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wanneer een politiek leider zijn macht gebruikt om een partijmeisje tot zich te nemen, betekent dit meestal het einde van de politieke carrière. Zie bijvoorbeeld Samsom en Jack de Vries.
Welk "partijmeisje" dan in het geval van Jack de Vries?
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:48:49 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176014741
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

De enige overeenkomst is dat die beiden nog gehuwd waren en de buitenechtelijke relatie de oorzaak van de huwelijksbreuk was, Pechtold en zijn vrouw zijn al ruim 2 jaar uit elkaar, dat ze niet wettelijk gescheiden zijn doet daar weinig aan af.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176014747
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Naam schiet me even niet te binnen, maar ze was sergeant terwijl hij minister van defensie was.
pi_176014760
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

De enige overeenkomst is dat die beiden nog gehuwd waren en de buitenechtelijke relatie de oorzaak van de huwelijksbreuk was, Pechtold en zijn vrouw zijn al ruim 2 jaar uit elkaar, dat ze niet wettelijk gescheiden zijn doet daar weinig aan af.
Je weet toch niet hoe lang Pechtold al naast de pot pist.
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:52:57 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176014827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:49 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Naam schiet me even niet te binnen, maar ze was sergeant terwijl hij minister van defensie was.
Als vertegenwoordiger van een christelijke partij dus al fout, want hij was getrouwd, en gewoon fout omdat er een arbeidsrelatie tussen beiden was.

Samson moest het trouwens binnen de partij gewoon afleggen tegen Asscher, maar maak jij er maar weer van dat ze moesten vertrekken omdat ze het met een vrouw deden die lokaal ergens op de lijst stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176014871
quote:

[..]

Je weet toch niet hoe lang Pechtold al naast de pot pist.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken?
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:56:33 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176014910
quote:

[..]

:D _O-

A: Was Melissa Goede (een paar maanden geleden overleden) geen sergeant maar majoor toen die affaire aan het licht kwam. Derhalve geen "partijmeisje".

En B: de Vries is nooit mindef geweest maar was staatssecretaris.
pi_176014979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dus Pechtold gebruikte het appartement om buiten de pot te pissen? Heeft hij daarom het appartement niet gemeld?
  dinsdag 26 december 2017 @ 15:10:44 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176015174
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ging mij om de term "partijmeisje".
  dinsdag 26 december 2017 @ 15:11:11 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176015183
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het ging mij om de term "partijmeisje".
Ook dat, maar het was per definitie al gelul natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 december 2017 @ 15:16:50 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176015315
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:00 schreef polderturk het volgende:

Dus Pechtold gebruikte het appartement om buiten de pot te pissen? Heeft hij daarom het appartement niet gemeld?
Hij schijnt er ook zijn grootje te hebben omgelegd en ingemetseld.
  dinsdag 26 december 2017 @ 15:21:15 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176017583
DeHazeWinkelman twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 15:55:30 Taxatie cadeau @APechtold voor 135.000 is niet geloofwaardig. Onderstaand vergelijkbaar appartement (direkt verkocht) is excl. parkeerplaats in onderbouw. Waarde Seinpostduin 543 inclusief parkeerplaats dus hoger dan 200.000 euro. https://t.co/tGc9npB5OI reageer retweet
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:43:31 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176017671
Is dit niet gewoon een privé zaak tussen Pechtold en de belastingdienst?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:09:40 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176018217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
DeHazeWinkelman twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 15:55:30 Taxatie cadeau @APechtold voor 135.000 is niet geloofwaardig. Onderstaand vergelijkbaar appartement (direkt verkocht) is excl. parkeerplaats in onderbouw. Waarde Seinpostduin 543 inclusief parkeerplaats dus hoger dan 200.000 euro. https://t.co/tGc9npB5OI reageer retweet
Of je zoekt de WOZ even op voor je het immer doorgaande gejank keer op keer herhaalt.

Of denk je dat het wel realistisch is als een WOZ ineens van 124.000 in 2015 naar 130.000 in 2016 naar 200.000 in 2017 stijgt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:10:18 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176018225
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je zoekt de WOZ even op voor je het immer doorgaande gejank keer op keer herhaalt.

Of denk je dat het wel realistisch is als een WOZ ineens van 124.000 in 2015 naar 130.000 in 2016 naar 200.000 in 2017 stijgt?
Oei, fraude met de WOZ waarde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:12:05 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176018253
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oei, fraude met de WOZ waarde
Ja joh.... alle buren ook zeker?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:15:07 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176018314
Konijntjes doodknuppelen, dat schijnt-ie daar ook graag te doen. Met zwart geld.
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:27:49 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176018533
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:15 schreef Copycat het volgende:
Konijntjes doodknuppelen, dat schijnt-ie daar ook graag te doen. Met zwart geld.
Duinkonijntjes zeker? :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176018834
Pechtold heeft dus misbruik gemaakt van zijn machtspositie om allerlei vrouwen uit te wonen. Waar past dit in de #metoo discussie?
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:45:28 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176018880
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:27 schreef Leandra het volgende:

Duinkonijntjes zeker? :'(
Uiteraard. En dan de babyversie.
pi_176019629
Pechtold vindt liefde in eigen partij. Opvallend dat het nieuws komt vlak nadat het nieuws verschijnt over de schenking.

https://www.telegraaf.nl/(...)efde-in-eigen-partij
  dinsdag 26 december 2017 @ 18:40:39 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176019790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 18:33 schreef polderturk het volgende:
Pechtold vindt liefde in eigen partij. Opvallend dat het nieuws komt vlak nadat het nieuws verschijnt over de schenking.

https://www.telegraaf.nl/(...)efde-in-eigen-partij
En dan loopt de Telegraaf ook nog dagen achter, de Stentor wist het de 20ste al te melden:
https://www.destentor.nl/(...)r-pechtold~a42352da/

Maar goed, de schenking van dat appartement was dan ook al op 15 februari in het nieuws, dus om het nou "vlak na" te noemen lijkt me wat overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176023192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 18:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan loopt de Telegraaf ook nog dagen achter, de Stentor wist het de 20ste al te melden:
https://www.destentor.nl/(...)r-pechtold~a42352da/

Maar goed, de schenking van dat appartement was dan ook al op 15 februari in het nieuws, dus om het nou "vlak na" te noemen lijkt me wat overdreven.
15 februari? En waarom is dat nu pas groot nieuws dan?
pi_176024141
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Omdat het wat raar is.
  dinsdag 26 december 2017 @ 22:53:40 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176024986
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Omdat men het toen kennelijk niet de moeite vond er drama van te schoppen.
Nu ging GS er vol in de relmodus in, en toen ze een paar dagen later de stukken eindelijk begrepen probeerden ze er een tweede rel van te maken, maar hun gerel werkt niet zo goed als ze hoopten.
Waarschijnlijk omdat de mensen die wel kennis van zaken hebben en zich dus niet door een schreeuwerige onderbuik van "het volk" laten leiden wel wisten in te schatten hoe deze schenking gewaardeerd moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176025096
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat men het toen kennelijk niet de moeite vond er drama van te schoppen.
Nu ging GS er vol in de relmodus in, en toen ze een paar dagen later de stukken eindelijk begrepen probeerden ze er een tweede rel van te maken, maar hun gerel werkt niet zo goed als ze hoopten.
Waarschijnlijk omdat de mensen die wel kennis van zaken hebben en zich dus niet door een schreeuwerige onderbuik van "het volk" laten leiden wel wisten in te schatten hoe deze schenking gewaardeerd moet worden.
Netter was geweest het wel aan te geven.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:17:24 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176025629
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 22:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Netter was geweest het wel aan te geven.
Okay, waar is dat register voor?
Er is nota bene een notariële schenkingsakte van, dan is het per definitie al niet meer stiekem of geheim, en gezien het onroerend goed betreft al helemaal niet.
Maar het was vooral een schenking die hij niet vanwege zijn functie ontving, maar privé.
Als hij het wel in het register had gemeld dan had men het als een schenking aan de politicus Pechtold gezien, want daar is dat register voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176025698
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is nota bene een notariële schenkingsakte van, dan is het per definitie al niet meer stiekem of geheim, en gezien het onroerend goed betreft al helemaal niet.
Maar het was vooral een schenking die hij niet vanwege zijn functie ontving, maar privé.
Als hij het wel in het register had gemeld dan had men het als een schenking aan de politicus Pechtold gezien, want daar is dat register voor.
Hij had het moeten aangeven........
pi_176025714
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Melden bij dat register staat gelijk aan registreren bij dat register?
pi_176025766
Men had het natuurlijk ook kunnen melden en het bonnetje zoekmaken of niet?
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:22:22 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176025802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij had het moeten aangeven........
Waar?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176025807
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:21 schreef john2406 het volgende:
Men had het natuurlijk ook kunnen melden en het bonnetje zoekmaken of niet?
Dan staat nog steeds het appartement op je naam.
pi_176025818
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar?
Dat gift register.
pi_176025871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan staat nog steeds het appartement op je naam.
En het huis van die van de PvdA staat ook op deze zijn naam en cash afgetikt met geld van de familie, of een deel ervan, of de familie zo een bedragen aangegeven heeft voordat ze het uitlenen deden weet ik ook niet, kom ik er ooit achter?
pi_176025888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

En het huis van die van de PvdA staat ook op deze zijn naam en cash afgetikt met geld van de familie, of een deel ervan, of de familie zo een bedragen aangegeven heeft voordat ze het uitlenen deden weet ik ook niet, kom ik er ooit achter?
Het zou wel duidelijk moeten zijn als je iets krijgt van andere mensen dan je familie. Dat voel je aan of niet.
pi_176025929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou wel duidelijk moeten zijn als je iets krijgt van andere mensen dan je familie. Dat voel je aan of niet.
Ik mag tegenwoordig iedere vreemde een schenking doen weet het bedrag niet meer hoor.
Dacht dat het vrij hoog is.
pi_176025956
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik mag tegenwoordig iedere vreemde een schenking doen weet het bedrag niet meer hoor.
Dacht dat het vrij hoog is.
Volgens mij rond de 100.000.bij familie. Verstandiger is het wel als politicus aangeven.
pi_176025980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens mij rond de 100.000.bij familie. Verstandiger is het wel als politicus aangeven.
Ik zou het wel aangeven al was het maar om mij zo een ellende als nu gebeuren doet, te besparen, dan hield ik de eer aan mijzelf.

Volgens mij mag ik ook een vreemde 100.000 schenken vanaf dit jaar of het volgende jaar?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2017 23:29:56 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:29:40 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176025995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je weet het niet, blaat dus maar wat en doet alsof dat de feiten zijn. Geen wonder dat dit soort dingen maanden na dato nog een keer nieuws worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176026018
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet het niet, blaat dus maar wat en doet alsof dat de feiten zijn. Geen wonder dat dit soort dingen maanden na dato nog een keer nieuws worden.
Wat zijn de feiten dan?
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:33:51 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176026093
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zijn de feiten dan?
Dat het niet beperkt is tot familie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176026121
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het niet beperkt is tot familie.
Meestal tot familie. Anders spelen er misschien andere zaken.Dat wil je niet uitdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')