Ze bedoelt dat ze het al tig keer gemeld heeft dat deze affaire in februari al bekend was, maar niemand er aandacht aan gaf. Alleen ze begrijpt kennelijk niet dat het althans mij 1) niet zo vreselijk veel boeit en 2) dat dit geen twitter is en je dus niet automatisch al haar postjes in je TL krijgt.quote:Op zondag 24 december 2017 17:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Je stelt dat die gegevens openbaar zijn, maar waar leid je dat uit af?
Ik zie de relevantie dat iets al eerder bekend was ook niet echt. Maar wat ze in de post waar ze naar linkt stelt ("het is gewoon openbaar in te zien") vind ik ook een opmerkelijke. Ik zou niet weten waar. Ja, in het giftenregister.quote:Op zondag 24 december 2017 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
Ze bedoelt dat ze het al tig keer gemeld heeft dat deze affaire in februari al bekend was, maar niemand er aandacht aan gaf. Alleen ze begrijpt kennelijk niet dat het althans mij 1) niet zo vreselijk veel boeit en 2) dat dit geen twitter is en je dus niet automatisch al haar postjes in je TL krijgt.
Het kadaster is ook openbaar hè....quote:Op zondag 24 december 2017 18:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie dat iets al eerder bekend was ook niet echt. Maar wat ze in de post waar ze naar linkt stelt ("het is gewoon openbaar in te zien") vind ik ook een opmerkelijke. Ik zou niet weten waar. Ja, in het giftenregister.
De regels (in dit geval zijn ambtseed) overtreden is alleen erg als het gevolgen heeft?quote:Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En? Stel je dat daar iets niet van klopt? Dat hij dat toch gedaan heeft? Beweer je dat hij dat (halve) appartement verkregen heeft als tegenprestatie voor iets dat hij in het ambt heeft gedaan?
Ach ja, er zijn mensen die denken dat een formeel juridische houding gewoon voldoende is, denk ik. Beetje aan/uit-denkers dus. Ik denk dat-ie gewoon een stapje meer moet doen, want dan fistelt dit niet door.quote:Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
De regels (in dit geval zijn ambtseed) overtreden is alleen erg als het gevolgen heeft?
Nee, er staat letterlijk dat hij geen giften mag aannemen of beloften mag doen inzake het uitvoeren van zijn ambt.quote:Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
De regels (in dit geval zijn ambtseed) overtreden is alleen erg als het gevolgen heeft?
Klopt.quote:Op zondag 24 december 2017 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, er staat letterlijk dat hij geen giften mag aannemen of beloften mag doen inzake het uitvoeren van zijn ambt.
Klopt. Maar om zelfs de schijn van mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen is er dus oa dat register.quote:Dat betekent niet dat iedere gift die hij aanneemt of belofte die hij doet ook met het uitvoeren van zijn ambt te maken heeft.
Heel apart dat daar ook de complete schenkingsakte in wordt opgenomen, dat wist ik niet. Heb je dus volledig gelijk in, mea culpa.quote:
Nee, dat register is voor schenkingen die verkregen zijn uit hoofde vh ambt. Niet "voor de zekerheid dan maar ook hier inschrijven".quote:Op zondag 24 december 2017 18:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Klopt. Maar om zelfs de schijn van mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen is er dus oa dat register.
Je kunt gewoon op persoon zoeken op de site van kadaster online hoor.quote:Op zondag 24 december 2017 18:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel apart dat daar ook de complete schenkingsakte in wordt opgenomen, dat wist ik niet. Heb je dus volledig gelijk in, mea culpa.
De waarde daarvan is voor een doel als is dit natuurlijk wel beperkt, aangezien het zoekcriterium het registergoed is en niet de persoon.
Goh. Dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 december 2017 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat register is voor schenkingen die verkregen zijn uit hoofde vh ambt. Niet "voor de zekerheid dan maar ook hier inschrijven".
In dit geval zal de schenkingsakte opgenomen zijn omdat er geen koopovereenkomst is.quote:Op zondag 24 december 2017 18:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel apart dat daar ook de complete schenkingsakte in wordt opgenomen, dat wist ik niet. Heb je dus volledig gelijk in, mea culpa.
De waarde daarvan is voor een doel als is dit natuurlijk wel beperkt, aangezien het zoekcriterium het registergoed is en niet de persoon.
Ik zie die mogelijkheid niet en dat lijkt me ook enorm vreemd. Heb je een linkje?quote:Op zondag 24 december 2017 19:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op persoon zoeken op de site van kadaster online hoor.
Toch bijzonder dat zaken als paspoortnummer openbaar zijn. Maar goed, dat zal aan mij liggen.quote:Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval zal de schenkingsakte opgenomen zijn omdat er geen koopovereenkomst is.
Die mogelijkheid is er wel. Iig met een zakelijk account.quote:Op zondag 24 december 2017 19:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zie die mogelijkheid niet en dat lijkt me ook enorm vreemd. Heb je een linkje?
Maar goed dat je niet weet waar m'n huis woontquote:Op zondag 24 december 2017 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is er wel. Iig met een zakelijk account.
Je kunt overigens ook op kadastraal perceel (door mij het meest gebruikt), op aktenummer en op adres zoeken.
Schenkingsaktes, legaten, verklaringen van erfrecht, fusies/splitsingen van rechtspersonen etc etc. Uiteraard veel meer dan allen aktes van koop en verkoop. Moet wel met (eigenaren van) registergoederen te maken hebben uiteraard.quote:Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval zal de schenkingsakte opgenomen zijn omdat er geen koopovereenkomst is.
Ik mag zakelijk niks in jouw woonplaats opzoeken, no worriesquote:Op zondag 24 december 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed dat je niet weet waar m'n huis woont
Je werkt op een notariskantoor, of niet?quote:Op zondag 24 december 2017 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mag zakelijk niks in jouw woonplaats opzoeken, no worries
Dat doet niet ter zake. Ik ken kadaster online zakelijk en ik weet waar je op kunt zoeken. Lijkt me voldoende info.quote:Op zondag 24 december 2017 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je werkt op een notariskantoor, of niet?
Ik heb sowieso niet zo'n zorgen hoor, er staat niets discutabels in ons koopcontract, en de prijs is ook keurig volgens de taxatiewaarde.quote:Op zondag 24 december 2017 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mag zakelijk niks in jouw woonplaats opzoeken, no worries
Beetje vaag blijven kan ook niet kwaad.quote:Op zondag 24 december 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doet niet ter zake. Ik ken kadaster online zakelijk en ik weet waar je op kunt zoeken. Lijkt me voldoende info.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |