Wat loop je toch allemaal te bazelen? Jij komt aan de met de regels voor ambtenaren. Pechtold is geen ambtenaar. Voor politici gelden geen / andere regels. Dat zeg je nota bene zelf.quote:Op zondag 24 december 2017 17:17 schreef thekolere het volgende:
[..]
Wat is hij dan? Geen landsbestuurder? Heeft tweede kamer geen zeggenschap over wetten en bestuurder? Worden de ministeries niet gecontroleerd door de tweede kamer? Moet bijv de minister van justitie geen verantwoording afleggen aan de tweede kamer ( lees oa pechtold )?
Gaat wat dit betreft om de eed die Kamerleden doen wrs:quote:Op zondag 24 december 2017 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, zo zit dat niet. Hij is niet in dienst bij het Rijk, hij is geen ambtenaar.
Want?quote:Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat loop je toch allemaal te bazelen? Jij komt aan de met de regels voor ambtenaren. Pechtold is geen ambtenaar. Voor politici gelden geen / andere regels. Dat zeg je nota bene zelf.
Sterker nog hij is landsbestuurder en heeft een controle functie op de bazen van de ambtenaren ( ministers ). Voorbeeldfuctie en vertoont niet integer gedrag.quote:Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat loop je toch allemaal te bazelen? Jij komt aan de met de regels voor ambtenaren. Pechtold is geen ambtenaar. Voor politici gelden geen / andere regels. Dat zeg je nota bene zelf.
En? Stel je dat daar iets niet van klopt? Dat hij dat toch gedaan heeft? Beweer je dat hij dat (halve) appartement verkregen heeft als tegenprestatie voor iets dat hij in het ambt heeft gedaan?quote:Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat wat dit betreft om de eed die Kamerleden doen wrs:
"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
Tijdens?quote:Op zondag 24 december 2017 17:23 schreef thekolere het volgende:
Plasterk is jaren bezig geweest om de corruptie op de Antillen te bestrijden. Ondertussen neemt Pechtold, tijdens de onderhandelingen mbt Ceta, een appartement aan. Pechtold is ongeloofwaardig.
Lijkt me wel he? Er zijn of wel of geen regels voor politici. Als ze er niet zijn kun je ze niet breken.quote:Op zondag 24 december 2017 17:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich niet onderling bijten he!
Enige wat ik beweer is dat hij onder een vergrootglas ligt vanwege zijn hoge maatschappelijke positie en dat hij wrs gelet op zijn eed ook beter deze boel had kunnen aangeven. Lijkt me een vrij conservatief standpunt.quote:Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En? Stel je dat daar iets niet van klopt? Dat hij dat toch gedaan heeft? Beweer je dat hij dat (halve) appartement verkregen heeft als tegenprestatie voor iets dat hij in het ambt heeft gedaan?
Nogmaals Pechtold heeft een controle functie op al de ministers( baas Ambtenaren) .quote:Op zondag 24 december 2017 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Vraag je mij nou waarom jij dat zegt?
Zijn er nou wel of geen regels voor politici volgens jou? Want eerst beweer je dat Pechtold de regels overschrijdt, en vervolgens dat er geen regels zijn voor politici. Vervolgens ga je boos met linkjes smijten.quote:Op zondag 24 december 2017 17:21 schreef thekolere het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2016A00218
Neem de tijd en lees dit eens door!
De schenking is gewoon via de notaris verlopen en bij het kadaster geregistreerd, en gezien het een schenking in de privésfeer was heeft het weinig te zoeken in het schenkingsregister voor kamerleden, want hij heeft het niet als kamerlid gekregen.quote:Op zondag 24 december 2017 17:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enige wat ik beweer is dat hij onder een vergrootglas ligt vanwege zijn hoge maatschappelijke positie en dat hij wrs gelet op zijn eed ook beter deze boel had kunnen aangeven. Lijkt me een vrij conservatief standpunt.
Verstandig zo'n formeel juridisch standpunt, dat blijkt wel uit de ophef nu. En dat fistelt door natuurlijk, dat hoef ik jou niet uit te leggen.quote:Op zondag 24 december 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
De schenking is gewoon via de notaris verlopen en bij het kadaster geregistreerd, en gezien het een schenking in de privésfeer was heeft het weinig te zoeken in het schenkingsregister voor kamerleden, want hij heeft het niet als kamerlid gekregen.
Sterker nog: als hij het daar wel geregistreerd had dan had dat gesuggereerd dat hij het als kamerlid gekregen had en niet als privépersoon.
Welk nut heeft dat hele register dan? Helemaal niets.quote:Op zondag 24 december 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:
De schenking is gewoon via de notaris verlopen en bij het kadaster geregistreerd, en gezien het een schenking in de privésfeer was heeft het weinig te zoeken in het schenkingsregister voor kamerleden, want hij heeft het niet als kamerlid gekregen.
Die ophef slaat dan ook nergens op. Opgeklopt door GS om het iets te laten lijken. Het gebruik vh woord penthouse alleen al, alsof het om een super de luxe appartement zou gaan. Suggestie over CETA, die nergens op slaat. Etc etc etc.. Moedwillige en doelbewuste poging om van niets een enorm schandaal te maken.quote:Op zondag 24 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verstandig zo'n formeel juridisch standpunt, dat blijkt wel uit de ophef nu. En dat fistelt door natuurlijk, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Tuurlijk wel, Kamerleden krijgen ook giften uit hoofde vh Kamerlid zijn. Daar is dat register voor.quote:Op zondag 24 december 2017 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Welk nut heeft dat hele register dan? Helemaal niets.
Ja, dan nog, hij ligt onder een vergrootglas, dat moet-ie toch wel weten? Ga één stapje verder dan een formeel juridisch standpunt, vind ik dan, dan haal je de angel er meteen uit. Maar ja, niet naar Ryan3 luisteren hoor, echt niet, neut, welnee, hoe kom je daar bij.quote:Op zondag 24 december 2017 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die ophef slaat dan ook nergens op. Opgeklopt door GS om het iets te laten lijken. Het gebruik vh woord penthouse alleen al, alsof het om een super de luxe appartement zou gaan. Suggestie over CETA, die nergens op slaat. Etc etc etc.. Moedwillige en doelbewuste poging om van niets een enorm schandaal te maken.
Voor schenkingen die je als kamerlid krijgt.quote:Op zondag 24 december 2017 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Welk nut heeft dat hele register dan? Helemaal niets.
Maar dan mag men nog wel zelf beslissen of prive sfeer of niet?quote:Op zondag 24 december 2017 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, Kamerleden krijgen ook giften uit hoofde vh Kamerlid zijn. Daar is dat register voor.
En dat 1 stapje verder is volgens jou?quote:Op zondag 24 december 2017 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan nog, hij ligt onder een vergrootglas, dat moet-ie toch wel weten? Ga één stapje verder dan een formeel juridisch standpunt, vind ik dan, dan haal je de angel er meteen uit. Maar ja, niet naar Ryan3 luisteren hoor, echt niet, neut, welnee, hoe kom je daar bij.
Aangeven dus.quote:Op zondag 24 december 2017 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat 1 stapje verder is volgens jou?
En toch heeft niemand dit tegen hem gebruikt tijdens de verkiezingen in maart.... toen dit ook al een maand bekend was.quote:Op zondag 24 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verstandig zo'n formeel juridisch standpunt, dat blijkt wel uit de ophef nu. En dat fistelt door natuurlijk, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |