abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2017 @ 10:32:36 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_175860111
Pechtold, 'Alexander de Integere' voor intimi, is weer eens in 't nieuws. Eerder kwam'ie al ietwat in opspraak door een gratis vliegreis van een Nederlands-Oekraïense ondernemer te accepteren en nu blijkt dat'ie ook nog het bewoningsrecht van een penthouse van een Canadese diplomaat heeft ontvangen. Zonder dit in het schenkingsregister van de Tweede Kamer te vermelden.

GeenStijl heeft de primeur:

quote:
Graag uw aandacht voor het volgende feitje dat reaguurder extraordinaire Seven voor ons boven tafel haalde. Geheel vergeten door de traditionele media maar niet bij ons: Arrogander Peggold kreeg kennelijk zomaar een appartementje van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux. Nou zou Serge dit uit de goedheid van zijn hart kunnen doen, maar dat vereist wel twee uiterst controversiële aannames: dat iemand oprechte sympathie opbrengt voor Pechtold en dat een ambassadeur, toch professional in het koehandelen, zomaar een cadeautje weggeeft. Nee, veel leuker is het om te speculeren wat de werkelijke reden van de transactie is: als de NRC mag speculeren over de buitenlandse invloeden op kamerleden, dan mogen wij het ook. Daarmee is verder niet gezegd dat de gegevens van "bekende buren" juist zijn of dat Peggold daadwerkelijk is omgekocht, maar nu we de disclaimers gehad hebben even een paar algemene opmerkingen over de zaak...
Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).

De reactie van Pechtold is dat het een privé-kwestie is en dat het gift daarom niet opgegeven hoeft te worden in het geschenkenregister.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rivekwestie-a1585458

[ Bericht 9% gewijzigd door remlof op 20-12-2017 11:21:48 ]
pi_175860878
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 10:19 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ja, zeker in combinatie met je functie. Politieagenten worden afgerekend op een bak koffie die zij aannemen.

Mijn zus werkt bij Rijkswaterstaat, zij moet de kerstbroden die zij van de aannemers krijgt inleveren en melding maken bij haar leidinggevende.

Maar een politicus kan een appartement aan nemen van een diplomaat . En de functie van Pechtold is veel zwaarder. Ohja diplomaten gaan niet pensioen.
Jouw zus: Zij krijgt die giften vanwege haar hoedanigheid als werkneemster bij de overheid. Niet privé dus. Net als die politie-agenten (in dienst, in uniform).

De hoedanigheid bij Alexander Pechtold is als privé persoon.
De relatie die Pechtold heeft met die Canadees is voortgekomen uit de studententijd. In de hoedanigheid als chauffeur.
In feite is die schenking niet eens zo'n essentieel moment op het punt van belangenverstrengeling. Pechtold had al het gebruiksrecht. Nu is ie eigenaar, maar het gebruiksrecht zit ook nog bij die Canadees. Dus nu moet Pechtold belasting betalen via box 3. Dat was voorheen niet zo. En de lol die hij van het appartement heeft verandert niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175866761
Ik ken Scheveningen niet echt maar is dat echt zo pauper dat je daar voor ¤135k een zeezicht appartement nabij het strand hebt?

Dat zijn prijzen die ik associeer met een parkeerplaats in Amsterdam of een huis in Stadskanaal.
pi_175866899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ken Scheveningen niet echt maar is dat echt zo pauper dat je daar voor ¤135k een zeezicht appartement nabij het strand hebt?

Dat zijn prijzen die ik associeer met een parkeerplaats in Amsterdam of een huis in Stadskanaal.
Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft. Dat gebruiksrecht vermindert de marktwaarde.
  woensdag 20 december 2017 @ 15:44:20 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175866933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175867085
Er zullen wel gewoon kinderen geofferd zijn ter ere van Baphomet om de NWO te bewerkstelligen.

#PechtoldPizzaPandje
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175868017
quote:

[..]

Die Canadees mag het appartement ook nog gebruiken zolang hij leeft. Dat gebruiksrecht vermindert de marktwaarde.
Oh ja natuurlijk, goed punt
  woensdag 20 december 2017 @ 17:00:49 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_175868624
quote:

[..]

Ja, tot 0. Want Pechtold kan het daardoor verkopen noch verhuren.
pi_175869133
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, anders zou iedereen zo zijn nalatenschap regelen. Desalniettemin is de waardevermindering indien een dergelijk vruchtgebruik op een pand rust wel significant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 17:19:56 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 17:21:55 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_175869199
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, anders zou iedereen zo zijn nalatenschap regelen. Desalniettemin is de waardevermindering indien een dergelijk vruchtgebruik op een pand rust wel significant.
Het houdt het pand gewoon voor onbepaalde tijd van de markt. En gedurende die tijd is de handelswaarde de facto 0.
pi_175869248
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Het houdt het pand gewoon voor onbepaalde tijd van de markt. En gedurende die tijd is de handelswaarde de facto 0.
Zo redeneert de belastingdienst in ieder geval niet. Zie hier: https://www.belastingdien(...)n_1_of_meer_personen
Aangezien de bewuste Canadees 73 is zou dat betekenen dat de waarde door het vruchtgebruik met 7*6% zou verminderen, dus 42% waardevermindering.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 17:24:55 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 17:26:12 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175869302
De taxatiewaarde ligt iig in lijn met de WOZ, dus daar kunnen we allemaal wel wat van vinden, maar verdacht is het vooralsnog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 december 2017 @ 17:26:53 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175869317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jouw zus: Zij krijgt die giften vanwege haar hoedanigheid als werkneemster bij de overheid. Niet privé dus. Net als die politie-agenten (in dienst, in uniform).

De relatie die Pechtold heeft met die Canadees is voortgekomen uit de studententijd. In de hoedanigheid als chauffeur.
In feite is die schenking niet eens zo'n essentieel moment op het punt van belangenverstrengeling. Pechtold had al het gebruiksrecht. Nu is ie eigenaar, maar het gebruiksrecht zit ook nog bij die Canadees. Dus nu moet Pechtold belasting betalen via box 3. Dat was voorheen niet zo. En de lol die hij van het appartement heeft verandert niet.
De relatie mag dan voorgekomen zijn uit zń studententijd maar dat zegt verder helemaal niets over het soort wederdiensten dat richting elkaar geleverd wordt.
Juist het feit dat Pechtold het niet meldt wekt argwaan. Als het zuivere koffie zou zijn had hij het wel gemeld.
pi_175869679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:
De taxatiewaarde ligt iig in lijn met de WOZ, dus daar kunnen we allemaal wel wat van vinden, maar verdacht is het vooralsnog niet.
Gaat het waarschijnlijk ook niet worden, maar het blijft natuurlijk wel enorm knullig. Er gaat ergens iets niet helemaal goed als je met dezelfde smoesjes komt die politieke pareltjes als Ton Hooijmaijers of Jos van Rey inzetten.
pi_175870087
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Daardoor is dat moment van eigendom niet eens zo'n zwart-wit-moment mbt de belangenverstrengeling. Die zou er al zijn geweest bij het recht van gebruik. Maar dat soort dingen staat niet genoteerd. Niet bij de fiscus en niet bij het geschenkenboek bij de Tweede Kamer. Als je een tweede sleutel hebt, is het OK. Pechtold had toen al flink gemak van die situatie (pied a terre). Nu is ie eigenaar en mag hij box 3 invullen. Verder verandert er niks. Hij mag af en toe slapen en die Canadees ook.
pi_175871115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

Het is niet superspectaculair mooi daar neu
pi_175874237
quote:

[..]

Dat zegt Pechtold! Is het waar?
pi_175875395
seven__ twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 22:36:26 Oeps, de AIVD houdt sinds Pechtoldgate blijkbaar mijn timeline in het vizier, wat kennelijk is opgemerkt door het twitteralgoritme die de AIVD nu als volgtip presenteert. Nou, als u niks meer van mij hoort, weet u alvast dat Ollongren voortvarend haar nwe censuurplannen uitvoert. https://t.co/i42xq1w5Aw reageer retweet
pi_175875848
quote:

[..]

Je kan als werkneemster bij de overheid toch ook giften krijgen in de hoedanigheid van privépersoon? Evenzo kan Pechtold nu wel zeggen dat hij giften in de hoedanigheid van privépersoon heeft gekregen, maar hij kan ook giften krijgen in de hoedanigheid van Kamerlid.

Wat is nu doorslaggevend bij het bepalen welke van de twee het is? Juist: niet wat de betrokkene er zelf over zegt, maar de feiten bepalen dat. Kortom: een feitelijke toets moet uitgevoerd worden.

Die moet dus ook plaats vinden, zeker gezien de zwaarte van de functie van Pechtold (daarom: zelfs de schijn moet vermeden worden) en het (algemeen) belang dat er is bij integere niet-omkoopbare Kamerleden.
pi_175885138
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:11 schreef thekolere het volgende:

[..]

Dat zegt Pechtold! Is het waar?
al die gegevens zijn openbaar. Van die schenking en zo (notarieel).
Het was al een hele tijd bekend.
pi_175885174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je kan als werkneemster bij de overheid toch ook giften krijgen in de hoedanigheid van privépersoon? Evenzo kan Pechtold nu wel zeggen dat hij giften in de hoedanigheid van privépersoon heeft gekregen, maar hij kan ook giften krijgen in de hoedanigheid van Kamerlid.

Wat is nu doorslaggevend bij het bepalen welke van de twee het is? Juist: niet wat de betrokkene er zelf over zegt, maar de feiten bepalen dat. Kortom: een feitelijke toets moet uitgevoerd worden.

Die moet dus ook plaats vinden, zeker gezien de zwaarte van de functie van Pechtold (daarom: zelfs de schijn moet vermeden worden) en het (algemeen) belang dat er is bij integere niet-omkoopbare Kamerleden.
Een heel grijs gebied dus. Kwestie van afwegen.
Als een werkneemster een cadeau krijgt in werktijd van een werkrelatie is zelfs een taart geen privé-geschenk.
De vraag is of de afweging van Pechtold om het niet te melden sobieso helemaal fout is. Dat vind ik niet. Dit is een schenking als voorportaal van een nalatenschap. Het gaat om een gepensioneerde ambtenaar. Pechtold had het gebruiksrecht al. Dus die schenking is niet eens zo'n voordeel. Sterker nog: het is een nadeel, want de Canadees mag ook nog steeds naar dit appartement. Maar goed: laat het maar onderzocht worden hoe en wat mbt belangenverstrengeling.
pi_175885235
Dat Pechtold in zijn jeugd een beetje bijverdiend heeft door rijke diplomaten te pijpen neem ik hem niet kwalijk. Een 11-jarige pretstudie kunstgeschiedenis betaalt natuurlijk niet zichzelf niet, dat kost geld. Wat ik hem wel kwalijk neem dat hij als hoofd van de grootste SJW-partij van Nederland er niet voor uit komt.
  donderdag 21 december 2017 @ 07:32:42 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175885321
Hé, er brandt weer licht op Braindeads zolderkamer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175885333
Ook begrijp ik dat het als welgesteld goedverdienende machtige politicus van Nederland niet makkelijk is: Die oude hollandse landschappen verschijnen niet vanzelf op je muur. Een sugardaddy is dan altijd handig. Maar waarom geeft hij dat dan niet toe? Pechtold, de integerste mens van heel de wereld, die voor elke minderheidsgroep opkomt alsof zijn leven er van afhangt, moet dat dan toch gewoon toegeven, zou je verwachten?
  donderdag 21 december 2017 @ 07:37:20 #25
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175885351
Ik las beschonken.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 21 december 2017 @ 09:29:22 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175886315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 07:37 schreef Bugno het volgende:
Ik las beschonken.
Ik had dat ook! Volgens mij komt dat omdat je onderbewust Pechtold associeert met de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175886342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had dat ook! Volgens mij komt dat omdat je onderbewust Pechtold associeert met de EU.
Ik niet ik zie dan Remlos met zijn bakkebaarden, gelijk Sjonnie van flodder.
pi_175892368
Appartement van 135.000 in Scheveningen? Naast, Barbie, in tokkie centrum, dat de prijs zo laag is?
pi_175968698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:20 schreef Cockwhale het volgende:
Appartement van 135.000 in Scheveningen? Naast, Barbie, in tokkie centrum, dat de prijs zo laag is?
Misschien ook een sugardaddy bij de belastingdienst of gemeente den Haag om de WOZ zo laag te taxeren?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 24 december 2017 @ 12:31:14 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175968836
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien ook een sugardaddy bij de belastingdienst of gemeente den Haag om de WOZ zo laag te taxeren?
Al zijn buren ook zeker?
Wat zijn dit toch voor zeikerige opmerkingen?
Zoek eerst eens op wat de WOZ waardes van die appartementjes waren voor je dit soort suggestieve dingen post.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175968888
Waarom huurde die diplomaat eigenlijk Pechtold in als chauffeur? Zo iemand heeft toch de beschikking over een professionele chauffeur?
pi_175968919
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 12:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom huurde die diplomaat eigenlijk Pechtold in als chauffeur? Zo iemand heeft toch de beschikking over een professionele chauffeur?
Om dezelfde reden dat ik jou heb om de plee te schrobben. Daar zal ook wel een professional voor zijn, maar ja.
pi_175969662
Rechts: Pechtold moet weg om duur cadeau:

https://www.telegraaf.nl/(...)t-weg-om-duur-cadeau
pi_175969730
Rechts heeft er niks over te vertellen.
pi_175969744
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:13 schreef gynaika het volgende:

Dom. Pechtold geeft rechts een goed verhaal en prima (anti-kartel) argumenten. Pechtold is wandelende reclame.
pi_175969783
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat ik jou heb om de plee te schrobben. Daar zal ook wel een professional voor zijn, maar ja.
Ik neem aan dat Pechtold niet jarenlang fulltime chauffeur was. Waarom huurde die diplomaat hem dan in terwijl hij waarschijnlijk over een eigen chauffeur beschikte en/of contact had met een bedrijf dat hem 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
pi_175969816
Als Pechtold vertrekt krijgen we waarschijnlijk engnek Ollongren ervoor in de plaats. Kunnen ze gelijk de partij hernoemen naar Ingsoc66.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 13:21:42 ]
pi_175969879
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als Pechtold vertrekt krijgen we waarschijnlijk engnek Ollongren ervoor in de plaats. Kunnen ze gelijk de partij hernoemen naar Ingsoc66.
Ik heb die film van de week nog eens bekeken. :D Typisch D66. Big Brother, nieuwspraak, Ingsoc, typisch het huidige D66. _O-
  zondag 24 december 2017 @ 13:28:44 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175969960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:26 schreef the-eye het volgende:

Juist het feit dat Pechtold het niet meldt wekt argwaan. Als het zuivere koffie zou zijn had hij het wel gemeld.
Not really. Het is gewoon een overeenkomst uit zijn prive-leven. Hoeft hij niet melden. Je kan overal wel een complottheorie omheen verzinnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 december 2017 @ 13:33:59 #40
Why is all the rum gone?
pi_175970078
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:13 schreef gynaika het volgende:

En ziedaar een weergave van de gemiddelde intelligentie van het stemvee van Nederland.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175970157
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Not really. Het is gewoon een overeenkomst uit zijn prive-leven. Hoeft hij niet melden. Je kan overal wel een complottheorie omheen verzinnen.
Dus eigenlijk bestaat corruptie niet volgens jou. Iedereen kan tenslotte wel zeggen dat geschenken uit hun prive-leven voortkomen.
pi_175970273
Waarom ambtenaren beschuldigen van corruptie en vervolgen als ze in de watten gelegd worden door mensen uit het bedrijfsleven :? Meest waarschijnlijke verklaring is dat het privé was, vrienden onderling die elkaar iets schenken. :Y
pi_175970355
Aangezien het een "familievriend' was hebben Pechtold's broers, zussen, neven, nichten, ouders en kinderen dan ook allemaal een appartementje gehad van die Canadees?
pi_175970403
Het was een familievriend tenslotte. Kan me voorstellen dat Pechtold's broers, zussen, neven, nichten, ouders en kinderen het minder goed hebben dan Pechtold zelf. Op zijn minst moeten ze dan van die Canadees ook 1 appartement cadeau gekregen hebben maar waarschijnlijk 2 of meer aangezien Pechtold al behoorlijk rijk en machtig was.
  zondag 24 december 2017 @ 13:48:02 #45
Why is all the rum gone?
pi_175970404
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:37 schreef Braindead2000 het volgende:

Dus eigenlijk bestaat corruptie niet volgens jou. Iedereen kan tenslotte wel zeggen dat geschenken uit hun prive-leven voortkomen.
In dit geval wijst alles erop dat dat ook inderdaad zo is. Behalve dan misschien voor iemand die braindead is.
  zondag 24 december 2017 @ 13:58:02 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175970589
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
Dom. Pechtold geeft rechts een goed verhaal en prima (anti-kartel) argumenten. Pechtold is wandelende reclame.
Alsof "rechts" deze hetze rondom Pechtold nodig heeft om zich van Pechtold te distantiëren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175970768
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 13:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof "rechts" deze hetze rondom Pechtold nodig heeft om zich van Pechtold te distantiëren.
Het geeft rechts een goed verhaal over een niet-rechtse partij. Doelgroep is niet voornamelijk rechts maar de twijfelende of zwevende bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 14:08:50 ]
pi_175970796
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dit geval wijst alles erop dat dat ook inderdaad zo is. Behalve dan misschien voor iemand die braindead is.
Nou je het zegt. Holleeder en Endstra konden elkaar ook al jaren privé. Zou best kunnen dat die schenkingen van Endstra aan Holleeder puur uit vriendschap voortkwamen. Jij brengt mij tot nieuwe inzichten.
  zondag 24 december 2017 @ 15:37:57 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175972800
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Pechtold niet jarenlang fulltime chauffeur was. Waarom huurde die diplomaat hem dan in terwijl hij waarschijnlijk over een eigen chauffeur beschikte en/of contact had met een bedrijf dat hem 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Is het misschien bij je opgekomen dat Pechtold in zijn studententijd een baantje bij zo'n bedrijf had dat 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175972870
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het misschien bij je opgekomen dat Pechtold in zijn studententijd een baantje bij zo'n bedrijf had dat 24/7 een chauffeur kon bezorgen?
Lijkt me niet logisch. Volgens Pechtold zelf was die Canadees een innige familievriend.
pi_175972893
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bij een gelijkend pandje is dat onmogelijk, dan valt diegene welke het taxeert door de mand.
pi_175972975
quote:

[..]

En wie zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had? Ik heb het ook gedaan in m'n studententijd en had ook wat vaste mensen die ik altijd reed (paar keer per maand). Vaak moet je gewoon een 'klik' hebben met mensen waarbij je uren op een paar vierkante meter zit. Heb met een aantal nog geregeld contact.

Wellicht dat dit ook zoiets is
pi_175972986
quote:

[..]

Zeg nou eens eerlijk. Er is toch niks logisch aan dat verhaal van Pechtold?
  zondag 24 december 2017 @ 15:45:48 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973002
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lijkt me niet logisch. Volgens Pechtold zelf was die Canadees een innige familievriend.
Nu ja.... ze leerden elkaar destijds kennen.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het helemaal zijn?

Je hebt zelf kennelijk geen vrienden die je al tig jaar kent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973022
Bewijs het tegendeel van het verhaal dan!
pi_175973024
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nu ja.... ze leerden elkaar destijds kennen.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het helemaal zijn?

Je hebt zelf kennelijk geen vrienden die je al tig jaar kent.
Waarom heeft hij het dan over een familievriend?
  zondag 24 december 2017 @ 15:48:15 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973060
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wie zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had? Ik heb het ook gedaan in m'n studententijd en had ook wat vaste mensen die ik altijd reed (paar keer per maand). Vaak moet je gewoon een 'klik' hebben met mensen waarbij je uren op een paar vierkante meter zit. Heb met een aantal nog geregeld contact.

Wellicht dat dit ook zoiets is
Niemand zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had, maar die hersendode doet alsof het raar is dat Pechtold 30 jaar geleden zijn chauffeur was, omdat hij kennelijk niet zelf kan verzinnen dat Pechtold een baantje kon hebben bij zo'n bedrijf.

Maar goed.... jouw verhaal bewijst al dat het prima mogelijk is dat het zo ontstaan is.
Als een van hen kinderloos is en geen partner heeft dan zou de vriendschap ook na 30 jaar nog kunnen bestaan en dan zou je erfgenaam kunnen worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 15:48:53 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973075
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom heeft hij het dan over een familievriend?
Omdat we 30 jaar verder zijn en die man de afgelopen tig jaar kennelijk gewoon bij Pechtold over de vloer kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973097
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niemand zegt dat hij 24/7 een chauffeur nodig had, maar die hersendode doet alsof het raar is dat Pechtold 30 jaar geleden zijn chauffeur was, omdat hij kennelijk niet zelf kan verzinnen dat Pechtold een baantje kon hebben bij zo'n bedrijf.

Maar goed.... jouw verhaal bewijst al dat het prima mogelijk is dat het zo ontstaan is.
Als een van hen kinderloos is en geen partner heeft dan zou de vriendschap ook na 30 jaar nog kunnen bestaan en dan zou je erfgenaam kunnen worden?
Precies, ik vind het best geloofwaardig. Maar dat het een Canadese oud diplomaat is ten tijde van dat verdrag maakt toch wel erg ongelukkig.
pi_175973098
Uiteraard maar waarom dan geheimzinnig als er niks te verbergen valt?
  zondag 24 december 2017 @ 15:50:27 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973121
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:49 schreef john2406 het volgende:
Uiteraard maar waarom dan geheimzinnig als er niks te verbergen valt?
Hoezo geheimzinnig? Zijn ze niet naar de notaris geweest? Is het niet inzichtelijk bij het kadaster? Heeft bekendeburen.nl er 15 februari niet al over gerapporteerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973137
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat we 30 jaar verder zijn en die man de afgelopen tig jaar kennelijk gewoon bij Pechtold over de vloer kwam.
Waarom wil (accepteert) Pechtold een voorschot op zijn erfenis en heeft die Canadees de behoefte Pechtold een voorschot op zijn erfenis te geven? Kan je die vraag ook beantwoorden? Dat is toch heel vreemd?
pi_175973145
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo geheimzinnig? Zijn ze niet naar de notaris geweest? Is het niet inzichtelijk bij het kadaster? Heeft bekendeburen.nl er 15 februari niet al over gerapporteerd?
Waarom niet melden in de kamer dat bedoel ik, we hebben toch allemaal niks te verbergen is het niet?
pi_175973175
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom wil (accepteert) Pechtold een voorschot op zijn erfenis en heeft die Canadees de behoefte Pechtold een voorschot op zijn erfenis te geven? Kan je die vraag ook beantwoorden? Dat is toch heel vreemd?
Dat is toch al aangegeven? Die kerel had een appartement in Scheveningen uit z'n tijd in Nederland. En Pechtold hield dat in de gaten en gebruikte dat als pied-a-terre. Niet heel vreemd als je dat formaliseert.
  zondag 24 december 2017 @ 15:52:50 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973180
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Precies, ik vind het best geloofwaardig. Maar dat het een Canadese oud diplomaat is ten tijde van dat verdrag maakt toch wel erg ongelukkig.
Behalve dat het op voorhand wel duidelijk zou zijn hoe D66 zou stemmen en hun stemgedrag niet ineens anders is geworden.

Zoals iemand al zei: laten we niet doen alsof het verdacht zou zijn als de SGP tegen abortus zou stemmen.
Of gaan we het werkelijk "verdacht" vinden als een SGP'er een cadeau van een huisvriend zou krijgen die toevallig ook banden met een pro-life groepering heeft op het moment dat er over abortus gestemd zou moeten worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973210
Is het reisschema van Juncker vd afglopen jaren al in kaart gebracht?
pi_175973222
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is toch al aangegeven? Die kerel had een appartement in Scheveningen uit z'n tijd in Nederland. En Pechtold hield dat in de gaten en gebruikte dat als pied-a-terre. Niet heel vreemd als je dat formaliseert.
Ik heb ook wel eens de plantjes van mijn buren water gegeven. Nooit hun huis cadeau gekregen. -O- Wat deed ik fout? -O-
  zondag 24 december 2017 @ 15:55:00 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973235
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom niet melden in de kamer dat bedoel ik, we hebben toch allemaal niks te verbergen is het niet?
Waarom wel? Het is privé, en in dat overzicht worden eigenlijk alleen maar zaken gemeld die je in je functie van volksvertegenwoordiger krijgt.
Sterker nog: als hij het daarin gemeld had dan had men het gezien als een gift aan de politicus Pechtold, en niet aan de privépersoon Pechtold.

Dan was er net zo hard gezeik geweest.... want dan had men zich afgevraagd waarom Pechtold die schenking in het register gemeld had, het register dat niet bedoeld is voor privé schenkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973242
Een plantje dood gegaan toen?
  zondag 24 december 2017 @ 15:55:39 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973258
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens de plantjes van mijn buren water gegeven. Nooit hun huis cadeau gekregen. -O- Wat deed ik fout? -O-
Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wilt weten, maar ik kan me zo een stuk of 10 redenen voorstellen waarom iemand jou geen cadeau geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 15:56:20 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973274
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb ook een voorschot op mijn erfenis gehad, en nu?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973275
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom wel? Het is privé, en in dat overzicht worden eigenlijk alleen maar zaken gemeld die je in je functie van volksvertegenwoordiger krijgt.
Sterker nog: als hij het daarin gemeld had dan had men het gezien als een gift aan de politicus Pechtold, en niet aan de privépersoon Pechtold.

Dan was er net zo hard gezeik geweest.... want dan had men zich afgevraagd waarom Pechtold die schenking in het register gemeld had, het register dat niet bedoeld is voor privé schenkingen.
Juist dat zou voor mij de reden zijn om de eer aan mezelf te houden ik meld U even dat het prive is maar meld het toch en daarmee houd ik de eer aan mezelf!
  zondag 24 december 2017 @ 15:57:38 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973306
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist dat zou voor mij de reden zijn om de eer aan mezelf te houden ik meld U even dat het prive is maar meld het toch en daarmee houd ik de eer aan mezelf!
Nah, dat had niet gewerkt, op het moment dat het daar staat gaat men er vanuit dat het geen privé-schenking is maar een schenking aan de politicus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973325
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bestaan er nog welke pas krijgen bij overlijden?
pi_175973344
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, dat had niet gewerkt, op het moment dat het daar staat gaat men er vanuit dat het geen privé-schenking is maar een schenking aan de politicus.
O en dat doet men nu niet?
  zondag 24 december 2017 @ 16:02:21 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973455
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

O en dat doet men nu niet?
Dat doet men nu ook, maar had men dan net zo hard gedaan.
Maar laten we niet doen alsof er iets stiekem of niet-openbaar gebeurd is, want dat is simpelweg niet waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:02:32 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973461
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bestaan er nog welke pas krijgen bij overlijden?
Vast wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973481
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet men nu ook, maar had men dan net zo hard gedaan.
Maar laten we niet doen alsof er iets stiekem of niet-openbaar gebeurd is, want dat is simpelweg niet waar.
Hoe kan je dat beweren was jij getuige ervan!
pi_175973511
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wilt weten, maar ik kan me zo een stuk of 10 redenen voorstellen waarom iemand jou geen cadeau geeft.
Waarom iemand zo welgesteld als Pechtold, waarom iemand als Pechtold, die tot de machtigste mannen van Nederland behoord, een huis willen schenken als voorschot op een erfenis? Waarom dat accepteren als je al zo rijk en machtig bent. Ik weet het, ik deug niet, ik kan me niet meten met iemand als Pechtold, wiens deugdelijkheid een goddelijk niveau benadert, maar als ik van iemand een cadeautje krijg van 100 euro terwijl ik zelfs hoogstens een cadeautje van 25 euro aan die persoon zou geven dan voel ik me al beschaamd. Laat staan als iemand mij een cadeautje van 1,5 ton zou krijgen. Hoe kan iemand met de goddelijke status van Pechtold dat dan accepteren?
pi_175973556
quote:

[..]

Ben jij zo rijk en machtig als Pechtold?
  zondag 24 december 2017 @ 16:11:54 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175973708
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom iemand zo welgesteld als Pechtold, waarom iemand als Pechtold, die tot de machtigste mannen van Nederland behoord, een huis willen schenken als voorschot op een erfenis? Waarom dat accepteren als je al zo rijk en machtig bent. Ik weet het, ik deug niet, ik kan me niet meten met iemand als Pechtold, wiens deugdelijkheid een goddelijk niveau benadert, maar als ik van iemand een cadeautje krijg van 100 euro terwijl ik zelfs hoogstens een cadeautje van 25 euro aan die persoon zou geven dan voel ik me al beschaamd. Laat staan als iemand mij een cadeautje van 1,5 ton zou krijgen. Hoe kan iemand met de goddelijke status van Pechtold dat dan accepteren?
Hij had de gift niet moeten accepteren dus?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175973720
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve dat het op voorhand wel duidelijk zou zijn hoe D66 zou stemmen en hun stemgedrag niet ineens anders is geworden.

Zoals iemand al zei: laten we niet doen alsof het verdacht zou zijn als de SGP tegen abortus zou stemmen.
Of gaan we het werkelijk "verdacht" vinden als een SGP'er een cadeau van een huisvriend zou krijgen die toevallig ook banden met een pro-life groepering heeft op het moment dat er over abortus gestemd zou moeten worden?
Ik heb het niet over verdacht, maar ongelukkig, vooral omdat het munitie is voor 'tegenstanders'. Zie de gehele ophef die het heeft veroorzaakt.
  zondag 24 december 2017 @ 16:13:30 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973754
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit?
En ja.... in kringen met meer geld zijn de erfenissen vaak groter, dat mag je niet verbazen toch?
Of moet je je eigen erfenis beneficiair aanvaarden omdat je bang bent met schulden opgescheept te worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175973771
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, dat is Leandra. :P.
I´m back.
pi_175973806
Er zijn diverse miljonairs die hun kinderen niet willen verwennen en die hun kinderen maar laten wachten tot ze dood zijn voordat ze hun fortuin erven. Waarom heeft een rijk en machtig en deugend persoon als Pechtold dan wel onmiddellijk de behoefte om een voorschot op zijn erfenis te krijgen?
  zondag 24 december 2017 @ 16:17:32 #86
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175973849
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Er zijn diverse miljonairs die hun kinderen niet willen verwennen en die hun kinderen maar laten wachten tot ze dood zijn voordat ze hun fortuin erven. Waarom heeft een rijk en machtig en deugend persoon als Pechtold dan wel onmiddellijk de behoefte om een voorschot op zijn erfenis te krijgen?
:? Waar wil je nou heen met je vraag?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175973863
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Hij had ook gewoon kunnen wachten totdat zijn sugardaddy de pijp uit ging, uit respect. Het is niet alsof hij het nodig had.
  zondag 24 december 2017 @ 16:19:00 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175973883
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb het niet over verdacht, maar ongelukkig, vooral omdat het munitie is voor 'tegenstanders'. Zie de gehele ophef die het heeft veroorzaakt.
En toch is het allemaal geen geheim geweest, zelfs een maand voor de verkiezingen was het al bekend, en niemand nam de moeite dit gebeuren als munitie te gebruiken in de verkiezingen, zelfs de PVV niet...

Kennelijk kon men in Den Haag prima inschatten hoe dit gewaardeerd moest worden, maar bij GS ontbreekt het ze aan inschattingsvermogen en probeert er nu een hele rel van te maken, nu dat over het appartement an sich niet is gelukt, doen ze nog eens alsof ze de eerste keer de stukken niet begrepen hadden en zitten ze te miepen over het "ontwijken" van overdrachtsbelasting omdat hij maar de helft van het appartement geschonken heeft gekregen.

Niemand die op de juiste plek inzicht in de materie heeft zag dit als verdacht, maar nu heeft GS eindelijk door wat 10 maanden geleden al bekend was, en proberen ze er nog een relletje van te maken, twee keer zelfs, omdat ze kennelijk te dom zijn de stukken de eerste keer te begrijpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:23:10 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175973989
quote:

Respectloos mormel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 24 december 2017 @ 16:23:41 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974006
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Respectloos mormel.
Je bent gewoon jaloers, net als al die andere haters hier :6
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:24:23 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175974028
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Leandra het volgende:

Je bent gewoon jaloers, net als al die andere haters hier :6
True.
  zondag 24 december 2017 @ 16:24:55 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974042
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 16:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

True.
Ah.... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175974077
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Respectloos mormel.
Hebben jouw plantjes nog water nodig?
pi_175974181
Tweetje van Matthijs, bobo bij Piraten partij en ook FOK!-user (al weet ik niet welke):

Matthijs85 twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:46:35 Dus D66 was eerst tegen ACTABelooft opvolger CETA (met Canada) erdoorheen te loodsenen ontvangt vervolgens een penthouse 🤨als 'privegift' van een Canadese topdiplomaat 🤔… https://t.co/hvJv75bU6q reageer retweet
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 16:35:26 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175974256
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:24 schreef Leandra het volgende:

Ah.... :*
Maar ik misgun het je niet.

~:)
  zondag 24 december 2017 @ 16:46:04 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175974493
quote:
17s.gif Op zondag 24 december 2017 16:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar ik misgun het je niet.

~:)
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 december 2017 @ 16:47:17 #97
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175974519
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij had ook gewoon kunnen wachten totdat zijn sugardaddy de pijp uit ging, uit respect. Het is niet alsof hij het nodig had.
'Nee bedankt, ik wacht wel tot je dood bent!'
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175974556
quote:

[..]

Dus mijn zus mag in het weekend, wanneer zij vrij is, gewoon laten uitnodigen voor een weekendje weg. De politieagent mag tijdens zijn vakantie een reisje aannemen van een crimineel?

Pechtold heeft een functie aanvaard waarbij hij 24 uur per dag een voorbeeldfunctie heeft. Netzoals een politieagent, douaneambtenaar, boswachter etc....

Pechtold had er voor moeten zorgen dat hij niet de schijn tegen zich had. Nee, hij is aan het rommelen geweest.
pi_175974578
Pechtold heeft een ontzettend drukke baan, is gescheiden, kinderen, ex-vrouw, nieuw liefje misschien; hoeveel tijd heeft hij dan nog over voor een "familievriend" van vroeger? Lijkt mij niet veel. En toch moet die erfenis per direct geregeld worden, moet hij een zelfs een voorschot krijgen op de dood van van "een familievriend" waar hij weinig tijd voor heeft. Totaal onbegrijpelijk :?
pi_175974607
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 16:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Juist! Was zeer integer geweest tegenover de Nederlandse bevolking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')