abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170005327


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_170005459
M.b.t. die deadlift in het vorige topic: zie ik daar Basic-Fit oranje op de muur?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:45:53 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170006475
Ik ga niet nog een keer kijken :N
pi_170006587
Ik gok USA
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:07:04 #5
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170007259
Yippie kee yay: vandaag testdag voor de squat na een trainingscyclus van 12 weken. Het menu bestond uit 1x5 110kg, 1x3 116 en 1x1+ 122.5. Oude max was 120. Eindscore 2 reps met 122.5. Mooie ding. Vooral ook blij dat de reps ook vrij netjes waren; de focus deze cycle lag op het verminderen/elimineren van de goodmorning in mijn squat. Het is nog niet weg, maar het is al een stuk beter. :)
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:07:36 #6
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170007291
Also dat deadlift gifje. Is dat serieus of is het opgenomen als troll? :') Can't be serious, right? :+
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:15:30 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:18:38 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170007741
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:07 schreef Artoo het volgende:
Yippie kee yay: vandaag testdag voor de squat na een trainingscyclus van 12 weken. Het menu bestond uit 1x5 110kg, 1x3 116 en 1x1+ 122.5. Oude max was 120. Eindscore 2 reps met 122.5. Mooie ding. Vooral ook blij dat de reps ook vrij netjes waren; de focus deze cycle lag op het verminderen/elimineren van de goodmorning in mijn squat. Het is nog niet weg, maar het is al een stuk beter. :)
Great, well done.

Ik ga morgen maar eens een coach vragen me te helpen met squats. Ik krijg het zelf gewoon echt niet goed en eerlijk gezegd blijf ik ervan weglopen. Dat moet maar eens stoppen, tijd om de BS te stoppen en er eens serieus tijd in te steken.
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:22:22 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170007872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:07 schreef Artoo het volgende:
Yippie kee yay: vandaag testdag voor de squat na een trainingscyclus van 12 weken. Het menu bestond uit 1x5 110kg, 1x3 116 en 1x1+ 122.5. Oude max was 120. Eindscore 2 reps met 122.5. Mooie ding. Vooral ook blij dat de reps ook vrij netjes waren; de focus deze cycle lag op het verminderen/elimineren van de goodmorning in mijn squat. Het is nog niet weg, maar het is al een stuk beter. :)
Goed bezig! Focus op techniek ipv gewicht is zeker goed.

Ik ben begonnen vandaag aan de techniek van de split jerk. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
pi_170014381
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Goed bezig! Focus op techniek ipv gewicht is zeker goed.

Ik ben begonnen vandaag aan de techniek van de split jerk. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Ik vind SJ nog altijd stom :P voelt bij mij ook niet lekker.
Push Jerk maar vooral Power Jerk voelt veel beter, en kan ik (tot nu toe) ook meer gewicht mee...
  woensdag 5 april 2017 @ 10:31:10 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170014409
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:29 schreef DjMark het volgende:

Ik vind SJ nog altijd stom :P voelt bij mij ook niet lekker.
Push Jerk maar vooral Power Jerk voelt veel beter, en kan ik (tot nu toe) ook meer gewicht mee...
Kan ik inkomen, is toch net een andere beweging.

Ik denk dat ik m'n schouders na al die lifts even rust moet gunnen, want de spierpijn? die ik erin heb, gaat maar niet weg. -O- stom gedoe.
  woensdag 5 april 2017 @ 11:11:43 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170015142
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:31 schreef Cue_ het volgende:

Ik denk dat ik m'n schouders na al die lifts even rust moet gunnen, want de spierpijn? die ik erin heb, gaat maar niet weg. -O- stom gedoe.
Ik heb dat ook een tijd gehad met intensief OHP/bench elke week. Alsof de pump er in blijft zitten. Wat helpt is wat (lichte) assists doen zodat je je schouders ook op een andere manier belast, en massage. Rust helpt ook, maar mijn ervaring was dat zodra ik weer begon het weer van voor af aan begon.
  woensdag 5 april 2017 @ 11:13:16 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170015183
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:11 schreef Snakey het volgende:
Ik heb dat ook een tijd gehad met intensief OHP/bench elke week. Alsof de pump er in blijft zitten. Wat helpt is wat (lichte) assists doen zodat je je schouders ook op een andere manier belast, en massage. Rust helpt ook, maar mijn ervaring was dat zodra ik weer begon het weer van voor af aan begon.
Maar je bent er nu wel vanaf?

Zal het morgen eens met m'n trainer bespreken. Zal idd even ontzien worden / andere belasting en even focus op andere oefeningen
pi_170015235
Elke keer als ik een snatch probeer, krijg ik kramp in m'n rechter tricep en valt de barbell. :')
  woensdag 5 april 2017 @ 11:18:31 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170015335
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar je bent er nu wel vanaf?

Zal het morgen eens met m'n trainer bespreken. Zal idd even ontzien worden / andere belasting en even focus op andere oefeningen
Ik ben er nu vanaf, maar ik heb de afgelopen 2 maanden geen OHP gedaan ivm training voor competitie.

Nouja, wel wat OHP maar dan wat relatief licht dumbell werk. Geen zware OHP's.
  woensdag 5 april 2017 @ 14:24:27 #16
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170018972
Ik heb weer mijn typische sokken-aantrek-pijn vastzittende rug. Alleen met bolle (overstrekte) rug last van. Normaal is het redelijk snel weer weg maar nu loop ik er al 2 weken op en af mee rond. Klinkt dit iemand bekend in de oren, en zo ja, wat was het?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_170019583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:24 schreef VASND het volgende:
Ik heb weer mijn typische sokken-aantrek-pijn vastzittende rug. Alleen met bolle (overstrekte) rug last van. Normaal is het redelijk snel weer weg maar nu loop ik er al 2 weken op en af mee rond. Klinkt dit iemand bekend in de oren, en zo ja, wat was het?
Geen idee, maar ik heb hetzelfde. Behoorlijk vermoeiend.

Als je wat weet, hoor ik het graag.
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 15:26:54 #18
18653 crew  D.
pi_170020203
Ik overweeg handschoenen.

In het begin dacht ik 'niet aanstellen' maar ik denk nu dat mijn handen het zullen waarderen.
pi_170023666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:26 schreef D. het volgende:
Ik overweeg handschoenen.

In het begin dacht ik 'niet aanstellen' maar ik denk nu dat mijn handen het zullen waarderen.
Niet aanstellen
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170024060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:26 schreef D. het volgende:
Ik overweeg handschoenen.

In het begin dacht ik 'niet aanstellen' maar ik denk nu dat mijn handen het zullen waarderen.
Zorg wel dat de kleur matched met je handtas.
pi_170024084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:26 schreef D. het volgende:
Ik overweeg handschoenen.

In het begin dacht ik 'niet aanstellen' maar ik denk nu dat mijn handen het zullen waarderen.
Ik zou het niet doen, ik heb het in het begin ook gedaan en dat was een hele grote (typische beginners)fout. Zonder is veel beter.
Ja je krijgt wat eelt op je hand, maar dat boeit niet
  woensdag 5 april 2017 @ 18:41:10 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170024116
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:20 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Niet aanstellen
Dat is ook mijn eerste reactie, maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik moet er in ieder geval niet aan denken geen direct contact met de bar te hebben. Denk dat dat me aardig wat kracht zou kosten.

Zware deads zijn ook niet zonder pijnlijke handen maar daar wen je vanzelf aan.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:55:29 #23
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170024460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:26 schreef D. het volgende:
Ik overweeg handschoenen.

In het begin dacht ik 'niet aanstellen' maar ik denk nu dat mijn handen het zullen waarderen.
Why?
Fear is the path to the Dark Side.
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 20:19:00 #24
18653 crew  D.
pi_170026841
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:20 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Niet aanstellen
:P
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:38 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zorg wel dat de kleur matched met je handtas.
Uiteraard :P
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:39 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen, ik heb het in het begin ook gedaan en dat was een hele grote (typische beginners)fout. Zonder is veel beter.
Ja je krijgt wat eelt op je hand, maar dat boeit niet
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is ook mijn eerste reactie, maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik moet er in ieder geval niet aan denken geen direct contact met de bar te hebben. Denk dat dat me aardig wat kracht zou kosten.

Zware deads zijn ook niet zonder pijnlijke handen maar daar wen je vanzelf aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:55 schreef Artoo het volgende:

[..]

Why?
Het idee is meer grip krijgen, maar gezien de reacties zijn handschoenen daarvoor geen succes.
Had het idee omdat het vel 'dubbel' zit de grip juist vermindert, zeker nu de gewichten steeds zwaarder worden, maar ken de ervaring met handschoenen niet natuurlijk.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:27:53 #25
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170027101
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:19 schreef D. het volgende:

Het idee is meer grip krijgen, maar gezien de reacties zijn handschoenen daarvoor geen succes.
Had het idee omdat het vel 'dubbel' zit de grip juist vermindert, zeker nu de gewichten steeds zwaarder worden, maar ken de ervaring met handschoenen niet natuurlijk.
Nou nee, omdat je met handschoenen het oppervlak dat je moet vasthouden groter maakt. Dat resulteert juist in verlies van grip. Als je voor zwaar liften betere grip wilt kun je beter magnesium op je handen doen en eventueel hookgrip aanleren.
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:28:23 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170027126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:19 schreef D. het volgende:

[..]

:P

[..]

Uiteraard :P

[..]

[..]

[..]

Het idee is meer grip krijgen, maar gezien de reacties zijn handschoenen daarvoor geen succes.
Had het idee omdat het vel 'dubbel' zit de grip juist vermindert, zeker nu de gewichten steeds zwaarder worden, maar ken de ervaring met handschoenen niet natuurlijk.
Je krijgt er niet meer grip door. En in eerste instantie wilde je het omdat je dacht dat je handen het zouden wasrderen, remember. ;)

Na wat training kunnen je handen echt vreselijk veel hebben. Niet teveel over nadenken en gewoon langzaam laten groeien, net als de rest. :)
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 20:51:22 #27
18653 crew  D.
pi_170027895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je krijgt er niet meer grip door. En in eerste instantie wilde je het omdat je dacht dat je handen het zouden wasrderen, remember. ;)

Na wat training kunnen je handen echt vreselijk veel hebben. Niet teveel over nadenken en gewoon langzaam laten groeien, net als de rest. :)
Doel en gevolg :Y
Ze zijn behoorlijk toegetakeld, en ging er vanuit door 'verkeerd' gebruik, want nooit eelt gehad :Y

Ook nog nooit zo hard getraind, dus dat zal de reden wel zijn :P
  woensdag 5 april 2017 @ 23:20:23 #28
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170032584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:51 schreef D. het volgende:

[..]

Doel en gevolg :Y
Ze zijn behoorlijk toegetakeld, en ging er vanuit door 'verkeerd' gebruik, want nooit eelt gehad :Y

Ook nog nooit zo hard getraind, dus dat zal de reden wel zijn :P
Probeer de bar niet in je hand maar meer richting vingerkootjes vast te houden, dat helpt want daar beland ie uiteindelijk toch wel (en dan dus niet door over je huid erheen te schuren).
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_170039338
Is het nou echt waard om die DextroJuice van XXL te kopen of kan je net zo goed een zak dextro bij de supermarkt kopen?
pi_170039697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:40 schreef Lamabal het volgende:
Is het nou echt waard om die DextroJuice van XXL te kopen of kan je net zo goed een zak dextro bij de supermarkt kopen?
Als je geld wilt uitgeven, neem dan gewoon vitargo.
pi_170054275
Tijdje niet gepost hier.. Ben een paar weken geleden begonnen met werken en was vaak helemaal gesloopt als ik thuis kwam en trainde dus niet meer dan 2 keer per week. Nu probeer ik in de ochtend te gaan en dit bevalt eigenlijk best prima, zit ook weer redelijk richting de max gewichten op de grote compound lifts.

Wil onderhand ook wel aan mijn cut beginnen maar ben bang dat mijn energielevels er op werk te veel onder gaan lijden.. Iemand hier ervaring mee?
pi_170054622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:44 schreef Lean_Machine het volgende:
Tijdje niet gepost hier.. Ben een paar weken geleden begonnen met werken en was vaak helemaal gesloopt als ik thuis kwam en trainde dus niet meer dan 2 keer per week. Nu probeer ik in de ochtend te gaan en dit bevalt eigenlijk best prima, zit ook weer redelijk richting de max gewichten op de grote compound lifts.

Wil onderhand ook wel aan mijn cut beginnen maar ben bang dat mijn energielevels er op werk te veel onder gaan lijden.. Iemand hier ervaring mee?
Niet te laag in carbs en vet zitten. Onder de 50gr vet (tweede cut) voelde ik me wel vaak slapjes in de laatste paar weken, en een andere keer waarbij ik erg laag in carbs zat en weer wat hoger in vet (laatste cut) hield ik niet lang vol, vaak energieloze workouts en het werk leek minder te gaan maar die cut was maar een maand en te kort om over dat laatste iets concreets te zeggen. Liever vet normaal houden, en cardio doen met wat carbs naar beneden maar alles redelijk houden. Heb je veel meer aan denk ik. Standaard cut dieet, geen gekke dingen doen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:27:27 #33
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170058701
Cardio kan dan inderdaad een goede oplossing zijn (mits je daar tijd voor hebt). Cardio is sowieso gezond, hoewel het er bij mij door tijdgebrek vaak bij inschiet.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:29:54 #34
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170058750
Niet te diep cutten/te snel willen afvallen (niet meer dan 500 kcal deficit) helpt voor mij, net als refeed voor zware trainingen. Voldoende volume eten helpt om een zeurend hongergevoel te voorkomen. Verder ook wat Faraoer en ZuidGrens zeggen.
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:55:33 #35
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170059175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:27 schreef ZuidGrens het volgende:
Cardio kan dan inderdaad een goede oplossing zijn (mits je daar tijd voor hebt). Cardio is sowieso gezond, hoewel het er bij mij door tijdgebrek vaak bij inschiet.
Ik doe 2x per week een half uurtje/40 minuten cardio als ik geen rugbytraining heb of niet ga, positieve is dat je het altijd en overal kan doen. Negatieve is dat het echt niet leuk is, en dat daardoor de (priori)tijd eigenlijk altijd te laag gelegd wordt. (Zo ook bij mij)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170059691
Ben sinds kort ook cardio gaan doen (hardlopen) maar merk wel dat mijn lichaam aan dit soort belasting moet wennen. Ik heb nu meer spierpijn van 7k hardlopen dan van legday.
pi_170060272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:27 schreef ZuidGrens het volgende:
Cardio kan dan inderdaad een goede oplossing zijn (mits je daar tijd voor hebt). Cardio is sowieso gezond, hoewel het er bij mij door tijdgebrek vaak bij inschiet.
10 minuten beetje sprinten/hitten kan toch prima?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:04:37 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_170060412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:44 schreef Lean_Machine het volgende:
Tijdje niet gepost hier.. Ben een paar weken geleden begonnen met werken en was vaak helemaal gesloopt als ik thuis kwam en trainde dus niet meer dan 2 keer per week. Nu probeer ik in de ochtend te gaan en dit bevalt eigenlijk best prima, zit ook weer redelijk richting de max gewichten op de grote compound lifts.

Wil onderhand ook wel aan mijn cut beginnen maar ben bang dat mijn energielevels er op werk te veel onder gaan lijden.. Iemand hier ervaring mee?
Ik zit driekwart jaar per jaar in recomp/cut en ik doe 's ochtends 60-90min intensieve cardio voor m'n werk. Wat voor mij werkt is veel eten voor en na mijn training, en koffie. Ik merk dat ik fysiek vermoeid ben maar mentaal heb ik daar eigenlijk helemaal geen last van. En ik doe fysiek niet-belastend werk dus dat is helemaal geen probleem zo verder.

Wel merk ik na wedstrijdweekenden of hele intensieve weekenden dat ik de maandagochtend niet vooruit te branden ben, ongeacht wat ik doe kwa voeding, dus dan plan ik wel eens een vrije dag of ochtend in :+
WFPB!
pi_170060417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:54 schreef Beach het volgende:

[..]

10 minuten beetje sprinten/hitten kan toch prima?
Ik doe 3x per week 15 min HIIT. Niet te lang/saai, wel effectief. :*
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:46:15 #40
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170061098
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:54 schreef Beach het volgende:

[..]

10 minuten beetje sprinten/hitten kan toch prima?
Klopt man, maar meestal wil ik de nadruk op krachttraining leggen en heb ik daarna weinig zin. Ook in die tien minuten niet. Weet dat het een beetje slap is :')

Zeker om wat Rauw. zegt, het is niet echt heel leuk of zo en ik beweeg verder wel redelijk veel en cutten/droger worden is ook niet echt nodig.
pi_170061310
Squatten is al genoeg cardio, tenzij cut of mooi weer.
pi_170061347
Ik doe echt nooit cardio. :@ Intense hekel aan. Merk er ook nooit zo heel veel van (qua energie en zo) als ik minder ga eten.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 7 april 2017 @ 12:59:44 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:20:06 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170062674
Het koste me allemaal behoorlijk wat moeite, maar ik heb de belt die ik graag wilde. :P

http://www.powerhispaniae(...)on_toro_titan-detail

Gisteren naar Alhourin de la Torre gereden, das een stukje rijden vanaf hier maar bezorgen is zo onbetrouwbaar hier dat ik hem liever ging halen.
Anyway, vanmorgen geprobeerd met de RDL's, love it. Hij is stijf maar toch soepel genoeg om goed te kunnen bewegen. En maar 65 euro, ze kosten overal minstens 90 euro of zelfs 135 pond.

Oja, het label is erg grappig.



:+
pi_170062979
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:20 schreef Snakey het volgende:
Het koste me allemaal behoorlijk wat moeite, maar ik heb de belt die ik graag wilde. :P

http://www.powerhispaniae(...)on_toro_titan-detail

Gisteren naar Alhourin de la Torre gereden, das een stukje rijden vanaf hier maar bezorgen is zo onbetrouwbaar hier dat ik hem liever ging halen.
Anyway, vanmorgen geprobeerd met de RDL's, love it. Hij is stijf maar toch soepel genoeg om goed te kunnen bewegen. En maar 65 euro, ze kosten overal minstens 90 euro of zelfs 135 pond.

Oja, het label is erg grappig.

[ afbeelding ]

:+
Whehe. Zal zeker veiliger voelen dan zonder bij de wat hogere gewichten.
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:43:20 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170063191
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Whehe. Zal zeker veiliger voelen dan zonder bij de wat hogere gewichten.
Niet zozeer veiliger, maar je kan je lichaam een stuk harder maken door tegen de belt aan te drukken.
pi_170064430
Vast wel eens vaker langsgekomen deze vraag, maar welke oefeningen doen jullie voor je rear delts? Merkte vandaag dat mijn schouders een klein beetje naar voren staan en heb er eigenlijk geen isolatie-oefening voor in mijn programma.
Feyenoord Rotterdam
pi_170065117
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Vast wel eens vaker langsgekomen deze vraag, maar welke oefeningen doen jullie voor je rear delts? Merkte vandaag dat mijn schouders een klein beetje naar voren staan en heb er eigenlijk geen isolatie-oefening voor in mijn programma.
Facepull en reverse (cable) flies doe ik persoonlijk.
Als je echt wil overloaden kan je ze ook pakken met rows als je je armen wat meer flared en hoger naar je lichaam trekt.
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:36:03 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170065212
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Vast wel eens vaker langsgekomen deze vraag, maar welke oefeningen doen jullie voor je rear delts? Merkte vandaag dat mijn schouders een klein beetje naar voren staan en heb er eigenlijk geen isolatie-oefening voor in mijn programma.
Face pulls. Maar ik vind een dumbell row, maar dan op de hoogte van de schouder, ook erg fijn voor rear delts. Als je het goed doet kan je je rear delt echt perfect isoleren.

https://www.bodybuilding.(...)mbbell-rear-delt-row

Het heeft zelfs een naam zie ik nu net. :P Ik doe setjes van 10 - 12 reps en dan per arm. Ik vind de concentratie wat beter als je het met 1 arm doet. Maar dat is persoonlijke keuze.
pi_170067322
Bedankt! :) Facepulls it is.
Feyenoord Rotterdam
pi_170068944


Deze geeft zo'n lekkere burn voor rear delts, dat je de hele dag die wilt doen maar het mag niet meer omdat je armen eraf vallen zo leuk is het.
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:11:10 #52
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170071680
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:14 schreef Faeroer het volgende:
[ afbeelding ]

Deze geeft zo'n lekkere burn voor rear delts, dat je de hele dag die wilt doen maar het mag niet meer omdat je armen eraf vallen zo leuk is het.
Bij ons in de gym zijn de bankjes echt niet geschikt om dat te doen, je zakt dan helemaal omlaag. Zwaar irritant, leuke oefening verder.
pi_170073618
Ben in 6 weken cutten 7 kg afgevallen, gaat dit te hard? Eet nu 2650 kcal/dag. Pak dagelijks 200 G eiwit, vet rond de 70 G. Rest koolhydraten. Bw= 94 kg vp ongeveer 14%.

Zouden jullie wat minder snel cutten voor spierbehoud of is dit nog 'veilig'? Ik mikte eigenlijk op halve kilo per week eraf!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170073721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:14 schreef DeLoet het volgende:
Ben in 6 weken cutten 7 kg afgevallen, gaat dit te hard? Eet nu 2650 kcal/dag. Pak dagelijks 200 G eiwit, vet rond de 70 G. Rest koolhydraten. Bw= 94 kg vp ongeveer 14%.

Zouden jullie wat minder snel cutten voor spierbehoud of is dit nog 'veilig'? Ik mikte eigenlijk op halve kilo per week eraf!
Ik ben op inmiddels 7 weken cutten ook ongeveer 7 kg afgevallen. Alleen ik eet meer rond de 2k nu (tijdje op 1700-1800 gezeten maar da's wel iets te)
Tis wel vrij hard, maar denk dat het niet mega veel kwaad kan. Je zit ook wel lekker hoog in eiwitten :)
pi_170084646
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:55 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Niet te laag in carbs en vet zitten. Onder de 50gr vet (tweede cut) voelde ik me wel vaak slapjes in de laatste paar weken, en een andere keer waarbij ik erg laag in carbs zat en weer wat hoger in vet (laatste cut) hield ik niet lang vol, vaak energieloze workouts en het werk leek minder te gaan maar die cut was maar een maand en te kort om over dat laatste iets concreets te zeggen. Liever vet normaal houden, en cardio doen met wat carbs naar beneden maar alles redelijk houden. Heb je veel meer aan denk ik. Standaard cut dieet, geen gekke dingen doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:04 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ik zit driekwart jaar per jaar in recomp/cut en ik doe 's ochtends 60-90min intensieve cardio voor m'n werk. Wat voor mij werkt is veel eten voor en na mijn training, en koffie. Ik merk dat ik fysiek vermoeid ben maar mentaal heb ik daar eigenlijk helemaal geen last van. En ik doe fysiek niet-belastend werk dus dat is helemaal geen probleem zo verder.

Wel merk ik na wedstrijdweekenden of hele intensieve weekenden dat ik de maandagochtend niet vooruit te branden ben, ongeacht wat ik doe kwa voeding, dus dan plan ik wel eens een vrije dag of ochtend in :+
Thanks voor de tips beiden! Heb nog geen ervaring met cutten maar ga het inderdaad rustig aanpakken, niet de zwaar in mn calorie tekort en rondom trainingen goed blijven eten. Ik denk dat een kwartiertje hiit na de training wel moet lukken, 3 keer per week, maar veel meer dan dat gaat het helaas niet worden.

Hopelijk gaat het energie tekort op werk meevallen, maar ga in elk geval proberen om veel minder suiker te eten, heb het gevoel dat die sugar rushes voornamelijk voor de dipjes zorgen.
pi_170084675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:11 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bij ons in de gym zijn de bankjes echt niet geschikt om dat te doen, je zakt dan helemaal omlaag. Zwaar irritant, leuke oefening verder.
Ik doe hem zelf op deze manier, of gewoon staand en dan voorover bukken, ook omdat we geen chille bankjes hebben hier. Je smokkelt waarschijnlijk iets meer omdat je lichaam makkelijk meebeweegt, maar zolang je niet hoog in gewicht gaat en goed op de vorm let, is het een prima oefening!

  zaterdag 8 april 2017 @ 13:01:17 #57
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170084709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:58 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Ik doe hem zelf op deze manier, of gewoon staand en dan voorover bukken, ook omdat we geen chille bankjes hebben hier. Je smokkelt waarschijnlijk iets meer omdat je lichaam makkelijk meebeweegt, maar zolang je niet hoog in gewicht gaat en goed op de vorm let, is het een prima oefening!

[ afbeelding ]
ik leg mijn bovenlijf echt op mijn knieën, als dst contact weg is smokkel ik, werkt redelijk als indicatie
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170086192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:58 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Ik doe hem zelf op deze manier, of gewoon staand en dan voorover bukken, ook omdat we geen chille bankjes hebben hier. Je smokkelt waarschijnlijk iets meer omdat je lichaam makkelijk meebeweegt, maar zolang je niet hoog in gewicht gaat en goed op de vorm let, is het een prima oefening!

[ afbeelding ]
Ik ook zo, bankjes zijn hier ook niet fijn maar ook is het plaatje van Faeroer niet fijn voor mijn ballen _O-
  zaterdag 8 april 2017 @ 16:43:03 #59
69994 seto
-|||--------|||-
pi_170087229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:02 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik ook zo, bankjes zijn hier ook niet fijn maar ook is het plaatje van Faeroer niet fijn voor mijn ballen _O-
Daar hoeft Faeroer zich geen zorgen over te maken.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_170088861
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 april 2017 16:43 schreef seto het volgende:

[..]

Daar hoeft Faeroer zich geen zorgen over te maken.
Jij maakt je wel zorgen om zijn ballen?
  zaterdag 8 april 2017 @ 20:24:01 #61
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170091716
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:58 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Ik doe hem zelf op deze manier, of gewoon staand en dan voorover bukken, ook omdat we geen chille bankjes hebben hier. Je smokkelt waarschijnlijk iets meer omdat je lichaam makkelijk meebeweegt, maar zolang je niet hoog in gewicht gaat en goed op de vorm let, is het een prima oefening!

[ afbeelding ]
Ik doe die oefening met 6kg dumbells volgens mij haha
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:07:21 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170092763
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:24 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik doe die oefening met 6kg dumbells volgens mij haha
Ik doe ze ook met een licht gewicht. Alle DB raises trouwens. Maar wel setjes van 15 zodat ik een lekkere pump krijg. Ik doe ze vaak als superset met DB OHP. Ook op de OHP niet te zwaar gaan, 3 of 4 setjes van 10 en dan gelijk een setje side raises van 15. Ik doe dat altijd aan het eind van mn training want je schouders zijn daarna even niet bruikbaar. :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:34:08 #63
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170093541
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe ze ook met een licht gewicht. Alle DB raises trouwens. Maar wel setjes van 15 zodat ik een lekkere pump krijg. Ik doe ze vaak als superset met DB OHP. Ook op de OHP niet te zwaar gaan, 3 of 4 setjes van 10 en dan gelijk een setje side raises van 15. Ik doe dat altijd aan het eind van mn training want je schouders zijn daarna even niet bruikbaar. :P
Ook altijd superset inderdaad. Doe 1x per week drie supersets van 10xside en back raises en dan overhead tricep extentions. Een lampje ophangen gaat dan die avond niet meer.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:47:56 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170093868
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:34 schreef VASND het volgende:

[..]

Ook altijd superset inderdaad. Doe 1x per week drie supersets van 10xside en back raises en dan overhead tricep extentions. Een lampje ophangen gaat dan die avond niet meer.
Ik haal in de sportschool dan altijd maar een flesje proteine drank om daar op te drinken. Gelijk auto gaan rijden is ook geen succes.
  zondag 9 april 2017 @ 13:35:13 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170104606
Net weer wezen sporten. Deden de snatch, onverwachts toch 2 kilo erbij bij m'n pr van 22-3.
Daarna deden we wat escapeoefeningen. Dus voor en achter laten vallen en daarna ging t niet meer.
Stom hoofd :+ anders was t nog wel hoger geweest.

Tijdens de workout veel cleans gedaan dit best oké gingen.
pi_170105471
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 april 2017 16:43 schreef seto het volgende:

[..]

Daar hoeft Faeroer zich geen zorgen over te maken.
Hahahaha
pi_170109024


Niet zozeer een cutgerelateerde progress pic, meer algemeen. Ik zie wat spiertjes, weer wat extra motivatie om lekker door te knallen :)

(En ik zie dat ik een beetje verbrand ben :@)
pi_170110266
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 16:47 schreef Toto69 het volgende:
[ afbeelding ]

Niet zozeer een cutgerelateerde progress pic, meer algemeen. Ik zie wat spiertjes, weer wat extra motivatie om lekker door te knallen :)

(En ik zie dat ik een beetje verbrand ben :@)
Goed bezig! Rustig de tijd nemen voor je cut en daarna lekker bouwen. Het gaat iig zeker de goede kant op!
pi_170110331
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:39 schreef Atemno het volgende:

[..]

Goed bezig! Rustig de tijd nemen voor je cut en daarna lekker bouwen. Het gaat iig zeker de goede kant op!
Dankjewel O+ doet me goed. Span hierop m'n buikspieren ook wel wat aan natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken :P
Ik wil cutten tot een procentje of 12 en dan cleanbulken. Maar goed, die 12 duurt nog wel een maandje of twee :)
pi_170131233
http://www.dumpert.nl/med(...)01_paul_elstak_.html

Even lekker deadliften met Paul Elstak, kijk voor hoe het vooral niet moet even vanaf 4:40
  maandag 10 april 2017 @ 22:08:06 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170137349
Deze moet hier ook even gedeeld worden, want best beetje trots :@

52kilo split jerk :D
Had hem nog niet zwaarder gehad dan 38 kilo. Wou tijdens t liften dan ook niet weten hoe zwaar hij ondertussen was :')

Technisch nog genoeg aan te verbeteren, maar als dat gebeurd kan ik nog een stuk zwaarder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 april 2017 @ 22:35:53 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170138366
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:08 schreef Cue_ het volgende:
Deze moet hier ook even gedeeld worden, want best beetje trots :@

52kilo split jerk :D
Had hem nog niet zwaarder gehad dan 38 kilo. Wou tijdens t liften dan ook niet weten hoe zwaar hij ondertussen was :')

Technisch nog genoeg aan te verbeteren, maar als dat gebeurd kan ik nog een stuk zwaarder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog wat meer aplaus nu. :P
  maandag 10 april 2017 @ 22:37:54 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170138436
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 22:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nog wat meer aplaus nu. :P
Ja er stonden 3 beginnende dames ook te trainen en vonden t wel interessant :P
  maandag 10 april 2017 @ 22:46:24 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170138744
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja er stonden 3 beginnende dames ook te trainen en vonden t wel interessant :P
Leuk toch? :)
  maandag 10 april 2017 @ 22:47:42 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170138781
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 22:46 schreef Snakey het volgende:

Leuk toch? :)
Het is even wennen. Ben er niet echt van als ik weet dat mensen kijken (zeker ook omdat ik niet zeker wist of t ging lukken)
Maar het werkt ook wel weer mee aan de andere kant. Dusja, lastig hehe
  maandag 10 april 2017 @ 22:57:33 #76
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170139053
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is even wennen. Ben er niet echt van als ik weet dat mensen kijken (zeker ook omdat ik niet zeker wist of t ging lukken)
Maar het werkt ook wel weer mee aan de andere kant. Dusja, lastig hehe
Ik dacht dat het veel meer zou meewerken. Maar toen ik die testdag deed een paar weken geleden merkte ik dat ik gewoon, net als altijd, alleen was net voor en op het moment dat ik lifte. Ik hoor niks en ik zie niks. . :D

Daarna is het aplaus wel leuk uiteraard. Hoewel ik wel echt zo'n stugge Nederlander ben van jaja, bedankt hoor. Wie is de volgende? :D
  maandag 10 april 2017 @ 23:05:42 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170139246
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 22:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik dacht dat het veel meer zou meewerken. Maar toen ik die testdag deed een paar weken geleden merkte ik dat ik gewoon, net als altijd, alleen was net voor en op het moment dat ik lifte. Ik hoor niks en ik zie niks. . :D

Daarna is het aplaus wel leuk uiteraard. Hoewel ik wel echt zo'n stugge Nederlander ben van jaja, bedankt hoor. Wie is de volgende? :D
Dat is wel een mooie afsluiting.
Moet zeggen dat het mij wel steeds meer lukt, maar blijf t wel lastig vinden.

Haha idd. Zij vinden het knap, en ik ook wel van mezelf.
En dan zegt mm trainer dat t veel gewicht is en denk ik vooral "nouja, iedereen waarvan ik iets zie die doen veel meer" :')
Maargoed geen idee hoelang die al bezig zijn natuurlijk. En ik doe wat ik kan.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:23:38 #78
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170142305
De enige tegen wie jij lift ben je zelf. Het is soms leuk om motivatie te vinden in het kijken naar anderen, maar je moet vooral jezelf verbeteren. Haal jezelf ook niet zo naar beneden hoor! Er zijn inderdaad wel mensen die meer liften dan jij maar het gaat er om dat je jezelf al enorm verbeterd hebt. Awesome-o.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_170142343
Ik heb dat als ik bv bij bankdrukken een onbekende vraag om te spotten. Dan ben ik soort van extra gemotiveerd waardoor het eigenlijk niet meer nodig is haha
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170142351
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 23:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel een mooie afsluiting.
Moet zeggen dat het mij wel steeds meer lukt, maar blijf t wel lastig vinden.

Haha idd. Zij vinden het knap, en ik ook wel van mezelf.
En dan zegt mm trainer dat t veel gewicht is en denk ik vooral "nouja, iedereen waarvan ik iets zie die doen veel meer" :')
Maargoed geen idee hoelang die al bezig zijn natuurlijk. En ik doe wat ik kan.
Sws stoppen met jezelf vergelijken met anderen, er is altijd iemand beter. Zolang jij alles uit jezelf haalt mag je met welk gewicht dan ook tevreden zijn.

Ik presteer juist wel beter wanneer ik aanmoediging krijg, net dat extra zetje of net die tip waar je op moet letten waardoor het wel lukt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:26:42 #81
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170142356
Ik vind het eigenlijk ook wel lekker als er wel mensen mee kijken. Can't disappoint them eh :P
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:30:34 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170142404
Zolang die mensen het maar minder goed kunnen dan ik, dan vind ik het wel stoer van mezelf :')
Maar als ze beter zijn, dan ga ik gelijk twijfelen aan m'n vorm en techniek en alles. Terwijl ik ook wel weet dat zij weten dat ik nog lerende ben.

Ik zwak mijn eigen kunnen enorm af, altijd, met alles. Dus ook met dit. Leuk dat de trainer zegt dat het knap is / veel gewicht is etc. Maar blijkbaar kon ik het aan, dus viel het wel mee :+ Ofzo :+

Hoe dan ook, ik vind het leuk en we komen steeds verder O+ En gister ging gewoon erg lekker :)
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:07:54 #83
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170143646
Ik moet altijd beter kunnen van mezelf. Als ik 200 kilo deadlift en ik krijg aplaus denk ik dat ik 220 had moeten kunnen. Hoewel ik me ook wel realiseer dat anderen iemand zien die zo'n 30 jaar ouder is en dan ook nog op een prothese lift. Wat ik dus denk staat totaal niet in verhouding tot wat anderen zien.

En daar hoef je niet ouder voor te zijn en op een prothese te lopen, als je altijd de lat hoger legt voor jezelf doet wat de 'buitenwereld' denkt er niet zoveel toe.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:11:31 #84
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170143687
Het maakt mij, als ik naar anderen kijk nooit uit of diegene nou een PR maakt op 50 kilo bench of 150. Ik vind het beiden altijd geweldig voor die persoon.
pi_170144159
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:07 schreef Snakey het volgende:
Ik moet altijd beter kunnen van mezelf. Als ik 200 kilo deadlift en ik krijg aplaus denk ik dat ik 220 had moeten kunnen. Hoewel ik me ook wel realiseer dat anderen iemand zien die zo'n 30 jaar ouder is en dan ook nog op een prothese lift. Wat ik dus denk staat totaal niet in verhouding tot wat anderen zien.

En daar hoef je niet ouder voor te zijn en op een prothese te lopen, als je altijd de lat hoger legt voor jezelf doet wat de 'buitenwereld' denkt er niet zoveel toe.
Ik snap wat je bedoeld, maar als ik 100 kilo lift maar de 110 kilo niet haal dan weet je dat ik maximaal heb gegeven en ik hoe dan ook nooit meer had gekunt. Dan stel ik mezelf wel het doel om die 110 te gaan halen maar realiseer dat dat op dat moment niet haalbaar is.

Wat heb je voor prothese?
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:56:39 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170144287
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:48 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar als ik 100 kilo lift maar de 110 kilo niet haal dan weet je dat ik maximaal heb gegeven en ik hoe dan ook nooit meer had gekunt. Dan stel ik mezelf wel het doel om die 110 te gaan halen maar realiseer dat dat op dat moment niet haalbaar is.

Wat heb je voor prothese?
Jawel, maar mijn doel is dan 220 waar ik al maanden voor train. Dus in mijn hoofd is dat een prestatie, niet de 200 die ik al eerder had gedaan.

Ik mis mijn linker onderbeen, ik heb nog iets van 14cm onder m'n knie. Ik heb dus nog een knie, wat verdomde handig is omdat ik daarmee bijna alles kan doen wat mensen met twee benen kunnen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:03:35 #87
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170144396
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:48 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar als ik 100 kilo lift maar de 110 kilo niet haal dan weet je dat ik maximaal heb gegeven en ik hoe dan ook nooit meer had gekunt. Dan stel ik mezelf wel het doel om die 110 te gaan halen maar realiseer dat dat op dat moment niet haalbaar is.

Wat heb je voor prothese?
Links is m'n prothese been. Het valt als je het niet weet niet enorm op. Vanaf nu wel. :P

  dinsdag 11 april 2017 @ 18:48:12 #88
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:55:46 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170151362
Zoww das wel heavy :o

Mijn snatch ging weer kut. Mentale blokkade.

Eigenaar van de box kwam met t idee om mij mee te laten doen aan wedstrijd in Apeldoorn einde jaar? Geen idee hoe of wat en moet toch echt wat beter zijn voor die tijd vind ik. Maargoed. We zullen zien hoe serieus hij daarin is.
pi_170151706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:55 schreef Cue_ het volgende:
Zoww das wel heavy :o

Mijn snatch ging weer kut. Mentale blokkade.

Eigenaar van de box kwam met t idee om mij mee te laten doen aan wedstrijd in Apeldoorn einde jaar? Geen idee hoe of wat en moet toch echt wat beter zijn voor die tijd vind ik. Maargoed. We zullen zien hoe serieus hij daarin is.
Een crossfit wedstrijd? Scaled kun je gewoon al in mee hoor :)
pi_170151722
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Links is m'n prothese been. Het valt als je het niet weet niet enorm op. Vanaf nu wel. :P

Was me inderdaad nog niet opgevallen! Is dat gewoon even stabiel als een normaal been of moet je wel ergens op inleveren?
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:17:49 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170151796
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:13 schreef Lift.Heavy. het volgende:

Een crossfit wedstrijd? Scaled kun je gewoon al in mee hoor :)
Meer weightlifting wat ik begreep.
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:45:43 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170152493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:55 schreef Cue_ het volgende:
Zoww das wel heavy :o

Mijn snatch ging weer kut. Mentale blokkade.

Eigenaar van de box kwam met t idee om mij mee te laten doen aan wedstrijd in Apeldoorn einde jaar? Geen idee hoe of wat en moet toch echt wat beter zijn voor die tijd vind ik. Maargoed. We zullen zien hoe serieus hij daarin is.
Hij is echt krankzinnig sterk. Hij zegt dat alles afhangt van core kracht.

Hij heeft je in ieder geval onmiddelijk gemotiveerd beter te zijn. :P Doe die wedstrijd, doe je best en leer van de eerste wedstrijd ervaring. :)
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:47:17 #94
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170152534
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:48 schreef Snakey het volgende:
Richard Hawthorne, The Ant. de man is hier 59 kilo en deadlift 272 kilo. Dat is 4,5 x zijn BW. :D

https://www.facebook.com/(...)os/1272226166180410/
Echt ongelofelijk ziek. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:51:59 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170152644
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:14 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Was me inderdaad nog niet opgevallen! Is dat gewoon even stabiel als een normaal been of moet je wel ergens op inleveren?
Stabiliteit heb ik nooit een probleem mee gehad, het is meer dat m'n linkerbeen zwakker is en ik op moet letten dat ik de load goed over twee benen verdeel.

Ik zag trouwens een paar andere gasten op een prothese deadliften afgelopen weken, die liften bijna allemaal zoals ik. Bijna zoals een RDL en heel veel kracht vanuit de rug. Denk dat we op die manier het sterkst zijn. Sterkste lift die ik zag was bijna 300 kilo, not bad. :)
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:56:14 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170152739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Echt ongelofelijk ziek. _O_
Bizar sterk. Hij zegt dat de deadlift een push is, niet een pull. En als je dat in je systeem kan krijgen je makkelijk zo sterk kan zijn als hem. :P
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:58:06 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:59:04 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170152814
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bizar sterk. Hij zegt dat de deadlift een push is, niet een pull. En als je dat in je systeem kan krijgen je makkelijk zo sterk kan zijn als hem. :P
Als in een pushbeweging van de vloer af in plaats van een pull?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:04:13 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170152920
Iemand trouwens een idee of 5x5 stronglifts echt voor beginners is en of ik misschien meer profijt ga hebben van madcow? Of is 5/3/1 makkelijker te combineren met 2x p/w rugbytraining.

Ik zit er sterk over te denken om thuis te gaan trainen, heb een ruimte over op zolder die geslaagd is voor de springtest.

Squatrek/bench aanschaffen en een bar met wat platen en dan kan ik thuis ook prima trainen en dan 1 of 2x p/w een les volgen om de techniek te blijven bijschaven.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170152954
quote:
Bij eentje gaat ie ook nog out _O-
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:07:45 #102
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170153024
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:05 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Bij eentje gaat ie ook nog out _O-
Heerlijk he, tegen die bokszak aan. :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:11:09 #103
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170153103
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als in een pushbeweging van de vloer af in plaats van een pull?
Yep, waarbij je je voeten in de grond drukt.

Zelfde als met een bench press. Niet de bar van je af drukken maar jezelf in het bankje drukken.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:24:39 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170155629
Op zoek voor een halterstang voor thuis.
https://www.muscle-power.(...)gh-performance-dames
Is eigenlijk de goedkoopste die ik kan vinden, vrouwenbar met 25mm greep. Of iemand nog tips?
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:49:07 #105
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170156434
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:24 schreef Cue_ het volgende:
Op zoek voor een halterstang voor thuis.
https://www.muscle-power.(...)gh-performance-dames
Is eigenlijk de goedkoopste die ik kan vinden, vrouwenbar met 25mm greep. Of iemand nog tips?
Ben zelf ook op zoek naar een stang nu, voor rond de 100 euro koop je al het een en ander, vaak wel met bus-lagering, en dus minder degelijk als je van plan bent hem vaak te laten vallen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170156522
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:24 schreef Cue_ het volgende:
Op zoek voor een halterstang voor thuis.
https://www.muscle-power.(...)gh-performance-dames
Is eigenlijk de goedkoopste die ik kan vinden, vrouwenbar met 25mm greep. Of iemand nog tips?
Die ziet er goed uit, ik zou wel het gedeelte waar geen grip zit in het midden opmeten met de stang waar je nu mee traint. Wij hebben 1 stang waar een wat grotere gedeelte geen grip zit waardoor ik soms voor mijn gevoel te breed vast moet pakken.

Ik heb vanavond met een Eleiko stang getraind, geen idee in welke prijs klasse die valt maar die vond ik echt heel fijn.
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:05:30 #107
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170156981
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:52 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Die ziet er goed uit, ik zou wel het gedeelte waar geen grip zit in het midden opmeten met de stang waar je nu mee traint. Wij hebben 1 stang waar een wat grotere gedeelte geen grip zit waardoor ik soms voor mijn gevoel te breed vast moet pakken.

Ik heb vanavond met een Eleiko stang getraind, geen idee in welke prijs klasse die valt maar die vond ik echt heel fijn.
Die beginnen bij zo'n 500 euro volgens mij, niet echt een optie voor gemiddelde gebruiker.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170158612
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Die beginnen bij zo'n 500 euro volgens mij, niet echt een optie voor gemiddelde gebruiker.
Met een snelle zoekactie kom ik zelfs op het dubbele :+
pi_170158655
Mja dan heb je ook wel over de "elite"-stangen, 90% van de lifters zullen prima door kunnen met een stang van een minder merk zoals dit; https://www.muscle-power.(...)erstang-zwart-218-cm
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:24:16 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170159174
Het is een elite stang inderdaad, maar wel heel erg fijn hoor. In de David Lloyd in NL hebben ze er twee. Erg prettig. Ik denk er soms aan om er 1 aan te schaffen voor hier in Spanje. Ik zou de gym hier niet snel verlayen om verschillende redenen, maat de barbells zijn om te huilen.

1 van de 12 is recht en 3 hebben er normale knurdle, waarvan er 1 een sleeve verloren heeft die er niet meer op wil. ;') Masrja, bijna 1000 euro uitgeven aan een bar, denk dat mn vrouw moordneigingen gaat krijgen...
  woensdag 12 april 2017 @ 03:01:40 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170160450
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:56 schreef Snorrenbaard het volgende:
Mja dan heb je ook wel over de "elite"-stangen, 90% van de lifters zullen prima door kunnen met een stang van een minder merk zoals dit; https://www.muscle-power.(...)erstang-zwart-218-cm
Als ze hem nu in een vrouwenversie hadden, was t fijn geweest (25mm diameter iov 28 of 30 zoals deze is) want dat is me echt te breed.

Daardoor is tweedehands ook niet echt te vinden, allemaal te dik voor mij.
pi_170161444
Ik heb zelf een https://www.fitness-seller.nl/atx-econ-power-bar/ . Die voldoet al prima voor mij.
pi_170162307
Kan eindelijk weer boven de 60kg OHPen zonder pijn. Maar het is nu echt een soort vicieuze cirkel.

OHPen gaat echt goed, op een gegeven moment kan ik zelfs 3 reps van 100kg maar als ik dat dan te vaak doe krijg langzaam een soort strak gevoel in mijn schouder dat steeds pijnlijker wordt en uiteindelijk kan ik dan maar nog 40kg OHPen zonder pijn. Denk dat ik maar volume met kracht ga afwisselen
  woensdag 12 april 2017 @ 10:06:29 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170162426
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:59 schreef Henrys het volgende:
Kan eindelijk weer boven de 60kg OHPen zonder pijn. Maar het is nu echt een soort vicieuze cirkel.

OHPen gaat echt goed, op een gegeven moment kan ik zelfs 3 reps van 100kg maar als ik dat dan te vaak doe krijg langzaam een soort strak gevoel in mijn schouder dat steeds pijnlijker wordt en uiteindelijk kan ik dan maar nog 40kg OHPen zonder pijn. Denk dat ik maar volume met kracht ga afwisselen
Ik denk dat je form verliest met 3 reps. Bij mij komt de bar dan iets te ver naar voren waardoor de druk op de voorkant schouders enorm wordt waardoor ik dezelfde pijn krijg. Ik hou mijn max dan ook liever bij 1 rep.
pi_170162490
Dacht altijd dat smith-machine squats (als accesory) nogal lame was, maar ik loop al 4 dagen als een verkrachtte eend rond. Voeten vlak naast elkaar en vrij ver weg van de bar staan, nog nooit zoveel pijn in de quad sweep gehad. _O-
pi_170162550
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat je form verliest met 3 reps. Bij mij komt de bar dan iets te ver naar voren waardoor de druk op de voorkant schouders enorm wordt waardoor ik dezelfde pijn krijg. Ik hou mijn max dan ook liever bij 1 rep.
Ja dat zeker, bij die 3e rep ga ik alle kanten op. Ook heb ik links al vaak uitgelocked en moet ik rechts nog locken omdat die kant zwakker is
pi_170162582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja dat zeker, bij die 3e rep ga ik alle kanten op. Ook heb ik links al vaak uitgelocked en moet ik rechts nog locken omdat die kant zwakker is
Misschien kunnen bepaalde strekoefeningen helpen, mobiliteit van de schouders heb ik zelf wel vak last van bij back squats. Altijd even goed opwarmen, rubber bandjes, dislocators, etc.
pi_170162616
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:17 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Misschien kunnen bepaalde strekoefeningen helpen, mobiliteit van de schouders heb ik zelf wel vak last van bij back squats. Altijd even goed opwarmen, rubber bandjes, dislocators, etc.

Deze heeft enorm geholpen en is nog eenvoudig te doen ook
  woensdag 12 april 2017 @ 10:22:25 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170162642
Gekocht :o O+
Nog 10% korting gekregen, das wel nice :)
  woensdag 12 april 2017 @ 11:26:50 #120
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170163550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja dat zeker, bij die 3e rep ga ik alle kanten op. Ook heb ik links al vaak uitgelocked en moet ik rechts nog locken omdat die kant zwakker is
Wat goed helpt is je lats keihard maken. Door je lats goed aan te spannen trek je bijna vanzelf je schouders wat naar achter en omlaag, precies waar je ze wil hebben. Ik vind het moeilijk ze zo hard te houden met meerdere reps, maar het helpt je balans en form enorm.
  woensdag 12 april 2017 @ 12:27:17 #121
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170164543
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:10 schreef Faeroer het volgende:
Dacht altijd dat smith-machine squats (als accesory) nogal lame was, maar ik loop al 4 dagen als een verkrachtte eend rond. Voeten vlak naast elkaar en vrij ver weg van de bar staan, nog nooit zoveel pijn in de quad sweep gehad. _O-
ik squat bijna alleen nog maar in deze:



Helpt bij mijn rug en schouder gedoe en idd wil ik de trap niet meer op of af daarna :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170164913
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:27 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik squat bijna alleen nog maar in deze:

[ afbeelding ]

Helpt bij mijn rug en schouder gedoe en idd wil ik de trap niet meer op of af daarna :)
Die hebben we hier ook, of iets in de buurt. V-squat heet het toch? Ook maar eens proberen de volgende keer.
pi_170165899
Afgelopen dagen wat rustiger aan gedaan, kreeg bij bepaalde push oefeningen zoals een vorm van bench of overhead pressen nogal last van mijn rechterpols waardoor het soort van blokkeerde. Nu weer langzaam rustig aan weer opbouwen en dan echt beginnen aan de 2e bulk.
  woensdag 12 april 2017 @ 14:21:58 #124
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_170166328
Hmmm... normaal doe ik over de eerste paar dagen v.d. week push-pull-legs (ma-di-wo) maar i.v.m. een kleine blessure werd het deze week push-pull-push.

Ik voelde me wel fit dus had zin om te knallen. De eerste oefening (bankdrukken) ging op zich wel goed, zelfde als vorige keer.. maar de tweede oefening (incline dumbell press) beduidend zwakker. Mijn lichaam was duidelijk niet gewend om zo snel alweer een push dag te doen (of om direct na een zware pull-dag een pushdag te doen, maar ik denk het eerste). Normaal zit er tussen de push-trainingen 3 dagen herstel i.p.v. 1.

Vraag me dan ook af of deze training vandaag misschien meer kwaad dan goed heeft gedaan... of dat het wel oké was verder. :{
  woensdag 12 april 2017 @ 17:28:15 #125
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170170144
Ik kwam gisteren een nieuw "fitness"merk tegen (word ook pas over anderhalve week uitgeleverd) die ik waarschijnlijk ga proberen, niet te concurreren prijs voor bumperplates en de barbell blijkt tot 400+ kg aan te kunnen.
https://www.fitnesskoerie(...)terstang-220-cm.html

Nu is die 400+kg nog lang niet in zicht en ga ik hem waarschijnlijk nooit op testen daarop, maar voor mijn home-gym lijkt het mij wel prima.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 12 april 2017 @ 17:57:57 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170170781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:28 schreef Rauw. het volgende:
Ik kwam gisteren een nieuw "fitness"merk tegen (word ook pas over anderhalve week uitgeleverd) die ik waarschijnlijk ga proberen, niet te concurreren prijs voor bumperplates en de barbell blijkt tot 400+ kg aan te kunnen.
https://www.fitnesskoerie(...)terstang-220-cm.html

Nu is die 400+kg nog lang niet in zicht en ga ik hem waarschijnlijk nooit op testen daarop, maar voor mijn home-gym lijkt het mij wel prima.
Als je trouwens daar besteld, loont t om via de chat te vragen naar korting (zeggen ze ook op de site zelf). Ze gaven mij 10% en wat info over wat de goede plates waren voor de stang.
  woensdag 12 april 2017 @ 18:13:23 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170171144
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:28 schreef Rauw. het volgende:
Ik kwam gisteren een nieuw "fitness"merk tegen (word ook pas over anderhalve week uitgeleverd) die ik waarschijnlijk ga proberen, niet te concurreren prijs voor bumperplates en de barbell blijkt tot 400+ kg aan te kunnen.
https://www.fitnesskoerie(...)terstang-220-cm.html

Nu is die 400+kg nog lang niet in zicht en ga ik hem waarschijnlijk nooit op testen daarop, maar voor mijn home-gym lijkt het mij wel prima.
Dat is wel heel goedkoop. Ben benieuwd of er een addertje onder het gras zit.
pi_170171466
¤550,- voor een halterstang plus 170kg aan bumperplates.
  woensdag 12 april 2017 @ 18:27:25 #129
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170171481
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 18:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is wel heel goedkoop. Ben benieuwd of er een addertje onder het gras zit.
Verkoper claimt dat het komt doordat er geen tussenverkoop is, hij haalt het uit de container en verkoopt het. In de chat gaf hij ook nog een jaar garantie aan.

Ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170176951
Even een vraagje voor de bro's in de cut. Wat doen jullie liever; eiwitdoel halen maar teveel kcal binnen krijgen of je kcaldoel halen maar te weinig eiwitten ? Had vandaag niet zo goed opgelet. Ik weet dat het maar gerommel in de marge is en je het over langere tijd moet bekijken, maar ben toch benieuwd !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170187425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:06 schreef DeLoet het volgende:
Even een vraagje voor de bro's in de cut. Wat doen jullie liever; eiwitdoel halen maar teveel kcal binnen krijgen of je kcaldoel halen maar te weinig eiwitten ? Had vandaag niet zo goed opgelet. Ik weet dat het maar gerommel in de marge is en je het over langere tijd moet bekijken, maar ben toch benieuwd !
Absoluut optie 1, eiwit doel behalen. Je lichaam heeft het al te voorduren tijdens de cut, daar zou ik het niet nog meer onder laten lijden door te weinig eiwitten te nemen.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:00:58 #132
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_170187960
Maar het is per definitie die dag geen cut als je 'teveel' kcal binnenkrijgt toch :+
WFPB!
  donderdag 13 april 2017 @ 16:00:44 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170192849
quote:
11s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:00 schreef Snakey het volgende:
Jesus, thats gonna hurt in the morning.... :P

https://www.facebook.com/(...)s/10154849990136117/
Goede sets. Alleen die comments zijn echt zo mongool als maar kan. _O-
pi_170192921
Mag de gewichten wel opruimen als ie klaar is, sowieso blokkeert hij alles maar goed als je breed genoeg bent kom je dr schijnbaar mee weg.
pi_170192974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:25 schreef Questular het volgende:
Mag de gewichten wel opruimen als ie klaar is, sowieso blokkeert hij alles maar goed als je breed genoeg bent kom je dr schijnbaar mee weg.
Is dit een quote uit de comments?
pi_170192980
Een kleine samenvatting :P
  donderdag 13 april 2017 @ 22:09:38 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170202023
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Goede sets. Alleen die comments zijn echt zo mongool als maar kan. _O-
Dat lees ik vaak al niet eens meer. :')

Het grappige is dat als je even doorklikt op die personen hun account, wat meestal wijd openstaat, ze misschien een keer langs een gym zijn gereden, maar dichterbij zijn ze nooit geweest. :D
pi_170205296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:28 schreef Rauw. het volgende:
Ik kwam gisteren een nieuw "fitness"merk tegen (word ook pas over anderhalve week uitgeleverd) die ik waarschijnlijk ga proberen, niet te concurreren prijs voor bumperplates en de barbell blijkt tot 400+ kg aan te kunnen.
https://www.fitnesskoerie(...)terstang-220-cm.html

Nu is die 400+kg nog lang niet in zicht en ga ik hem waarschijnlijk nooit op testen daarop, maar voor mijn home-gym lijkt het mij wel prima.
Denk dat ie heel makkelijk buigt, zelfs voordat je bij de 400kg in de buurt komt. Verder vraag ik mij ook af of ie goed gekalibreerd is. Schijnt nog weleens een dingetje te zijn bij el cheapo bars. Kan wel 3 - 4,4 kg (lichter) afwijken van het opgegeven gewicht.
Verder zou ik willen weten welk materiaal wordt gebruikt. Zal wel chroom of aluminium in verwerkt zijn i.p.v 100% hoogwaardig staal. De sleeves zullen ook niet lang lekker blijven draaien gok ik.

In het beste geval heb je degelijke bar in slechtste geval een gebogen en verkeerd gekalibreerde bar om hele zware rackpulls mee te doen of om mee rond te smijten (als ie dat overleeft).

Lees de comments bij deze bar maar eens
https://www.amazon.com/CA(...)Chrome/dp/B002OOYINA
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170213923
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Goede sets. Alleen die comments zijn echt zo mongool als maar kan. _O-
Sommige comments zijn toch wel terecht? Ik weet niet of hij er een rommeltje van gemaakt heeft, maar dat is echt irritant. Ook ervoor staan vind ik een beetje asociaal
En dan wel goed terugplaatsen, zie soms mensen die ze verkeerd terugzetten :') Het is geen hoge wiskunde denk ik dan.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:02:20 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170214172
Mijn stang en twee gewichten zijn binnen O+
Ziet er goed uit!
pi_170214269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:49 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Sommige comments zijn toch wel terecht? Ik weet niet of hij er een rommeltje van gemaakt heeft, maar dat is echt irritant. Ook ervoor staan vind ik een beetje asociaal
En dan wel goed terugplaatsen, zie soms mensen die ze verkeerd terugzetten :') Het is geen hoge wiskunde denk ik dan.
Het klinkt alsof deze twee gasten samen in een privégym aan het trainen zijn. Voor wie sta je dan precies in de weg? En voor wie maakt het dan wat uit dat je tijdens je training je spullen niet opruimt? :').
pi_170214759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:07 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Het klinkt alsof deze twee gasten samen in een privégym aan het trainen zijn. Voor wie sta je dan precies in de weg? En voor wie maakt het dan wat uit dat je tijdens je training je spullen niet opruimt? :').
What she said
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170215615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:07 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Het klinkt alsof deze twee gasten samen in een privégym aan het trainen zijn. Voor wie sta je dan precies in de weg? En voor wie maakt het dan wat uit dat je tijdens je training je spullen niet opruimt? :').
Oh sorry dat wist ik niet
pi_170217833
Thuis trainen _O_ De kleine in bed leggen en 2 min later sta je te trainen ^O^
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:28:44 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170218161
Teveel last van m'n schouder/bovenarm.
Kan alleen nog niet echt pinpointen waar t precies zit.
Misschien volgende week een afspraak maken bij de fysio. Kijken wat hij erover te zeggen heeft.
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:46:02 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170218448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:28 schreef Cue_ het volgende:
Teveel last van m'n schouder/bovenarm.
Kan alleen nog niet echt pinpointen waar t precies zit.
Misschien volgende week een afspraak maken bij de fysio. Kijken wat hij erover te zeggen heeft.
Meestal is het de schouder waarvan het uitstraalt naar de arm. Ik kan je precies zeggen waar het zit, midden front delt revht bovenje bicep. :P
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:14:22 #148
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170219023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:08 schreef Questular het volgende:
Thuis trainen _O_ De kleine in bed leggen en 2 min later sta je te trainen ^O^
Moet die al om vijf uur naar bed?
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:16:15 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170219067
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Meestal is het de schouder waarvan het uitstraalt naar de arm. Ik kan je precies zeggen waar het zit, midden front delt revht bovenje bicep. :P
:D

En enige dat helpt is rust zeker :(
pi_170219468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:14 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Moet die al om vijf uur naar bed?
14 weken oud die slaapt, eet en poept alleen nog maar :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:35:14 #151
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170219506
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:D

En enige dat helpt is rust zeker :(
Als het ontstoken raakt wel ja. Fysio kan helpen, maar dan moet hij wel eerst zeker weten wat het is. Als het niet ontstoken is zijn er allerlei oefeningen die je kan doen. Als alles lekker strak staat in je schouder kan je daar ook behoorlijk last van krijgen.

Ik kom niet van mijn onsteking af na weken fysio, maar ik mag eigenlijk niet benchen wat ik wel doe. Ik ga dus een injectie halen die het tijdelijk oplost tot na de competitie. Dan ga ik daarna wel aan de rust enzo doen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:50:39 #152
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170219829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:33 schreef Questular het volgende:

[..]

14 weken oud die slaapt, eet en poept alleen nog maar :)
en krijsen. Vergeet het krijsen niet
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:58:02 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170220005
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:50 schreef stinkie het volgende:

[..]

en krijsen. Vergeet het krijsen niet
Dat verschilt per kind. Krijsen heeft die van ons nooit gedaan.
pi_170221394
Ik mag ook weer terug naar de fysio. Ondanks al die oefeningen lukt het me niet om mijn psoas los te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170221524
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:27 schreef stinkie het volgende:
ik squat bijna alleen nog maar in deze
Nog nooit zo'n keiharde pomp gehad. Bij de laatste twee setjes moest ik eruit kruipen. _O-
pi_170222184
Ik ben langzaam maar zeker ook weer aan het opbouwen na zo'n 2,5 maand niks gedaan te hebben.
Nu zonder coach, dus ben nog een beetje zoekende naar hoe ik mijn schema wil opbouwen.
pi_170222659
Kan steroïden op veilige wijze gebruikt worden?
pi_170222908
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik ben langzaam maar zeker ook weer aan het opbouwen na zo'n 2,5 maand niks gedaan te hebben.
Nu zonder coach, dus ben nog een beetje zoekende naar hoe ik mijn schema wil opbouwen.
Ik doe nu gewoon chest+delts+tric, legs, back+biceps+rear delts, rest. 5x3-6 respectievelijk 3x5-8 op de eerste twee compounds (bench en ohp, squat en romanian, deadlift en seal row) en verder pompwerk voor wat die dag staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:00:26 #159
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170223460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:33 schreef Questular het volgende:

[..]

14 weken oud die slaapt, eet en poept alleen nog maar :)
Aha. Nou ja, behalve trainen doe ik deze dagen niet eens zo gek veel meer...
pi_170223640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Aitvaras het volgende:
Kan steroïden op veilige wijze gebruikt worden?
Geen familiehistorie hebben van hartaanvallen
Bestaande hartdoeningen uitsluiten d.m.v. ecg
Regelmatig cardio om hart gezond te houden
Clean eten om hart gezond te houden
Bloed doneren om 6 maanden in geval toename bloedcellen
Lever regelmatig checken
Alcohol vermijden i.v.m. lever
Niet cyclen maar cruisen
Sperma invriezen voor het geval celproductie niet meer op gang na kappen gebruik
Test niet misbruiken (hoge doseringen meer risico).
Geen steroïden gebruiken die niet FDA goedgekeurd zijn (doei tren)
Farmaceutische test gebruiken (voorkomt onzuivere stront van onderground labs)
Buiten de normale test waarden vallen zodat er een legititenme reden is om test te gebruiken!!!
Geen Zyzz of Ronnie lichaam willen hebben en/of 1000 lbs squat.

[ Bericht 0% gewijzigd door McNulty op 15-04-2017 15:37:01 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170223944
Graag aanvullen indien mensen hier meer dingen weten.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170224093
Geen 21g in je glute steken
pi_170224178
Lekker steriele omgeving met strakke kwaliteitscontrole zo'n UG



[ Bericht 61% gewijzigd door McNulty op 14-04-2017 21:31:55 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:48:27 #164
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170225161
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:54 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Nog nooit zo'n keiharde pomp gehad. Bij de laatste twee setjes moest ik eruit kruipen. _O-
ik ben er wel eens im blijven zitten. Een bench rol of shame is minder erg :D

Maar hij bevalt dus :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:43:22 #165
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170234291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Aitvaras het volgende:
Kan steroïden op veilige wijze gebruikt worden?
Als je deze vraag hier stelt zou ik gewoon lekker naturel blijven.
Je gaat jezelf toch niet lopen injecteren zodat je lekker op je neppe gains kan geilen...
pi_170238442
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Aitvaras het volgende:
Kan steroïden op veilige wijze gebruikt worden?
Ja, de veiligste manier is om het niet te doen :P
pi_170238470
Vandaag weer even fullbody gedaan omdat mijn sportschool in een periode van 4 dagen 3 dagen dicht is door feestdagen. Was even vergeten hoe zwaar dat ook al weer was. Wel weer een squat PR gezet en ik zit nog niet eens op mijn maximale bulk (opbouwen). Ik verwacht op die oefening de komende maanden een flinke groei. Wel langzaam natuurlijk, niet al te snel .
  zondag 16 april 2017 @ 16:43:10 #168
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170261637
Ik heb nu een schema (gebaseerd op een bare minimum 5/3/1) waarmee ik aan de slag wil, heb makkelijk een 2e x (Front)squatten kunnen toevoegen op de strict press dag (waarna ik 48 uur rust heb) is 1x deadliften p/w voldoende? Of kan ik beter nog een moment in m'n 4 trainingsmomenten toevoegen waar ik deadlift(of een variatie daarop), heb verder van alle belangrijke lifts voor mij 2 momenten staan, behalve voor de deadlift namelijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170262269
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Als je deze vraag hier stelt zou ik gewoon lekker naturel blijven.
Je gaat jezelf toch niet lopen injecteren zodat je lekker op je neppe gains kan geilen...
Wat is er precies nep aan? Zo een gozer hier in de gym had altijd al goeie massa maar ook dikke pens. Kwam hem heel lang niet tegen en hij was zwaar afgevallen, veel minder massa, maar nog steeds dikke buik. Kwam hem tegen op facebook omdat ie viddy geliked had van andere gozer hier in de gym die ook aan roids zit. Maar nu is hij opeens fucking groot en shredded. Ik wil dit ook.
  zondag 16 april 2017 @ 17:14:20 #170
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170262663
Snap echt geen reet van je verhaal.
Deathlift or Die.
  zondag 16 april 2017 @ 17:22:05 #171
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170262936
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:14 schreef Ethanolic het volgende:
Snap echt geen reet van je verhaal.
logisch want het gaat over een pens. Niet over een reet
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 16 april 2017 @ 18:10:21 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170264465
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:43 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb nu een schema (gebaseerd op een bare minimum 5/3/1) waarmee ik aan de slag wil, heb makkelijk een 2e x (Front)squatten kunnen toevoegen op de strict press dag (waarna ik 48 uur rust heb) is 1x deadliften p/w voldoende? Of kan ik beter nog een moment in m'n 4 trainingsmomenten toevoegen waar ik deadlift(of een variatie daarop), heb verder van alle belangrijke lifts voor mij 2 momenten staan, behalve voor de deadlift namelijk.
De informatie over schema's die ik gelezen heb gingen allemaal over max 1x per week deadliften
  zondag 16 april 2017 @ 19:00:05 #173
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170265907
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:03 schreef Aitvaras het volgende:

[..]

Wat is er precies nep aan? Zo een gozer hier in de gym had altijd al goeie massa maar ook dikke pens. Kwam hem heel lang niet tegen en hij was zwaar afgevallen, veel minder massa, maar nog steeds dikke buik. Kwam hem tegen op facebook omdat ie viddy geliked had van andere gozer hier in de gym die ook aan roids zit. Maar nu is hij opeens fucking groot en shredded. Ik wil dit ook.
Het is nep omdat je gained door op de bank te liggen. Met roids gain je meer met niks doen dan een naturel die volgas er voor werkt.
Dat vind ik gewoon nep.
En natuurlijk, als je je genetische maximum hebt behaald (wat jij niet hebt), en je wil er persé als zo'n opgepompte gorilla bijlopen, dan ontkom je er niet aan.
Maar weet dat je er niet meer moeite in hebt gestopt dan een naturel met 20 kilo minder massa.
pi_170266141
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Het is nep omdat je gained door op de bank te liggen. Met roids gain je meer met niks doen dan een naturel die volgas er voor werkt.
Dat vind ik gewoon nep.
En natuurlijk, als je je genetische maximum hebt behaald (wat jij niet hebt), en je wil er persé als zo'n opgepompte gorilla bijlopen, dan ontkom je er niet aan.
Maar weet dat je er niet meer moeite in hebt gestopt dan een naturel met 20 kilo minder massa.
Wat een onzin zeg, met de hele dag op de bank zitten ga je echt geen gains pakken. Je baseer dat zeker op dat vage onderzoek.

Meeste mensen die ik ken die gebruiken trainen 2x per dag. Dat is juist het voordeel er aan, je kan veel harder en vaker trainen
  zondag 16 april 2017 @ 19:22:38 #175
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170266448
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, met de hele dag op de bank zitten ga je echt geen gains pakken. Je baseer dat zeker op dat vage onderzoek.

Meeste mensen die ik ken die gebruiken trainen 2x per dag. Dat is juist het voordeel er aan, je kan veel harder en vaker trainen
Vaag onderzoek?
En dan terugkomen met 'ja maar ik ken mensen' :')

Hier knul: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

Kom jij maar met een onderzoek dat het tegendeel bewijst, heel veel succes.
pi_170266576
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:22 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Vaag onderzoek?
En dan terugkomen met 'ja maar ik ken mensen' :')

Hier knul: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

Kom jij maar met een onderzoek dat het tegendeel bewijst, heel veel succes.
Tuurlijk krijg je meer spiermassa als je wel gebruikt dan als je niet gebruikt maar volgens jouw logica zou ik door elke week test te zetten en de hele dag op de bank te zitten meer kunnen liften dan een olympische gewichtheffer die 3x per dag traint en niks gebruikt. Test zorgt voor meer spiergroei maar het conditioneert en traint je spieren en CNS niet
  zondag 16 april 2017 @ 19:31:25 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170266685
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, met de hele dag op de bank zitten ga je echt geen gains pakken. Je baseer dat zeker op dat vage onderzoek.

Meeste mensen die ik ken die gebruiken trainen 2x per dag. Dat is juist het voordeel er aan, je kan veel harder en vaker trainen
Zijn meerdere onderzoeken naar gedaan. Met op de bank zitten en testosteron nemen (weet de dosis niet uit mijn hoofd) is bewezen dat je spiermassa aanzet. Het is een kwestie van even logisch nadenken. Mannen maken meer spier aan dan vrouwen door hogere (natuurlijke) aanmaak van testosteron, meer testosteron is dus meer spieraanmaak, ook als je op de bank blijft zitten. :P
  zondag 16 april 2017 @ 19:34:06 #178
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170266767
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:27 schreef Henrys het volgende:

[..]

Tuurlijk krijg je meer spiermassa als je wel gebruikt dan als je niet gebruikt maar volgens jouw logica zou ik door elke week test te zetten en de hele dag op de bank te zitten meer kunnen liften dan een olympische gewichtheffer die 3x per dag traint en niks gebruikt. Test zorgt voor meer spiergroei maar het conditioneert en traint je spieren en CNS niet
Niet zo draaien nu, net beweer je nog dat je niet gained door op de bank te zitten.
Nogmaals dan: met roids gain je meer met op de bank zitten en 0,0 training, dan een naturel die wel traint.
En dan hebben we het idd over spiermassa.
  zondag 16 april 2017 @ 19:34:35 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170266776
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:27 schreef Henrys het volgende:

[..]

Tuurlijk krijg je meer spiermassa als je wel gebruikt dan als je niet gebruikt maar volgens jouw logica zou ik door elke week test te zetten en de hele dag op de bank te zitten meer kunnen liften dan een olympische gewichtheffer die 3x per dag traint en niks gebruikt. Test zorgt voor meer spiergroei maar het conditioneert en traint je spieren en CNS niet
Dat is waar, je CNS heeft niks aan steroidenzo ook niet je ligaments. Dat is vaak waar een gebruiker op stuk loopt. Je spieren willen wel, de rest blijft achter. Daarom is langzame opbouw zo belangrijk.
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 20:05:53 #180
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170267607
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:43 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb nu een schema (gebaseerd op een bare minimum 5/3/1) waarmee ik aan de slag wil, heb makkelijk een 2e x (Front)squatten kunnen toevoegen op de strict press dag (waarna ik 48 uur rust heb) is 1x deadliften p/w voldoende? Of kan ik beter nog een moment in m'n 4 trainingsmomenten toevoegen waar ik deadlift(of een variatie daarop), heb verder van alle belangrijke lifts voor mij 2 momenten staan, behalve voor de deadlift namelijk.
5/3/1 is juist gebaseerd op 1x per week de main lifts. Je kunt daarnaast gerust op je squat-dag (een variant van) deadliften gebruiken als assistance (en dan 3-5 x 8-12 reps of zo). Het hangt allemaal van je doel af (en herstel) af.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170268083
Is het niet zo dat alleen je delts en traps veel meegroeien met roids, omdat er daar de meeste androgene receptoren in zitten? Lijkt mij sterk dat je ineens met Tom Platz benen rondloopt na een cycle. Zie wel heel veel roid mensen met dikke delts, goede bench nummers maar met techniek van niks en laten het achter elkaar afweten op de squats en deadlifts.
  zondag 16 april 2017 @ 20:42:42 #182
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170268903
quote:
17s.gif Op zondag 16 april 2017 20:05 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

5/3/1 is juist gebaseerd op 1x per week de main lifts. Je kunt daarnaast gerust op je squat-dag (een variant van) deadliften gebruiken als assistance (en dan 3-5 x 8-12 reps of zo). Het hangt allemaal van je doel af (en herstel) af.
Dat was mijn vraag zo'n beetje, is dat aan te raden?

Vind het wel geinig hoe hij het constant heeft over z'n Less is more, voorgekauwde aanpak en de focus op de 4 lifts, maar als je https://www.t-nation.com/(...)to-young-jim-wendler leest blijkt dat er toch wel eea aan gesleuteld mag worden.

(Was toch een leuk schema trouwens, wat hij voor z'n vroegere football-ik gemaakt had. Thanks nog voor wie daarmee kwam en sorry dat ik nogal skeptisch was)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 20:54:12 #183
18653 crew  D.
pi_170269293
Vandaag was dag 25 van de 100 dagen challenge van mijn sportschool.
(in 100 dagen zo vaak mogelijk sporten) 25 keer geweest, nog 75 te gaan :P

De 'snelle' groei lijkt er een beetje uit te zijn, maar de spieren tekenen zich wel beter af :Y
Zag afgelopen week een kuiltje in mijn schouder, en was er stiekem best trots op :P
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 20:58:26 #184
18653 crew  D.
pi_170269456
Ow, en daarnaast wel weer sterker geworden :Y
Als het zo door gaat ben ik over een maandje door de dumbells heen :D

Wel al een week (spier)pijn in 1 arm. Misschien een beetje gas terugnemen op sommige oefeningen...
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 20:59:14 #185
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170269490
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 20:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag zo'n beetje, is dat aan te raden?

Vind het wel geinig hoe hij het constant heeft over z'n Less is more, voorgekauwde aanpak en de focus op de 4 lifts, maar als je https://www.t-nation.com/(...)to-young-jim-wendler leest blijkt dat er toch wel eea aan gesleuteld mag worden.

(Was toch een leuk schema trouwens, wat hij voor z'n vroegere football-ik gemaakt had. Thanks nog voor wie daarmee kwam en sorry dat ik nogal skeptisch was)
Er zijn een aantal templates waarbinnen je zelf veel keuzes hebt met betrekking tot assistance. Mijn advies is: kies een template en hou je er aan. Als je meer volume wilt in je main lifts: gebruik een main lift (dus ook deadlift) dan gerust als assistance.

Zelf ben ik op dit moment bezig met de triumvirate. Deze bevalt me prima. Ooit een keer BBB geprobeerd, maar dat was me toch iets te veel van het goede.

Mijn huidige schema ziet er zo uit:

Maandag
Squat (5/3/1)
Triumvirate (na de laatste set 5+/3+/1+ weer terug naar set 2 en dan nog een AMRAP voor set 1), ideaal voor extra volume
Leg Press (5x15)
Leg Curl (5x10)

Dinsdag
Bench Press (5/3/1)
Triumvirate
Incline Dumbell Press (5x15)
Dumbell Row (5x10)

Donderdag
Deadlift (5/3/1)
Triumvirate
Good Morning (5x12)
Rope Crunch (5x15)

Zaterdag
OHP (5/3/1)
Triumvirate
Dips (5x15)
Chin Ups (5x10)
F.K.A. SuperwormJim
pi_170269643
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, met de hele dag op de bank zitten ga je echt geen gains pakken. Je baseer dat zeker op dat vage onderzoek.

Meeste mensen die ik ken die gebruiken trainen 2x per dag. Dat is juist het voordeel er aan, je kan veel harder en vaker trainen
Het gaat hier uitsluitend om spiermassa. Test zet spiermassa aan zelfs bij niet trainende proefpersonen. Kracht/spierconditie groeit in dat geval niet lineair mee. Je zal per kg spiermassa verhoudingsgewijs vrij weinig kracht hebben. Wil je dat ook hebben dan moet er wel getraind worden.

Als je maar genoeg spuit hoef je niet serieus te trainen om er "leuk" bij te lopen. En dat soort types lopen ook genoeg rond in de sportschool.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170269753
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:54 schreef D. het volgende:

Zag afgelopen week een kuiltje in mijn schouder, en was er stiekem best trots op :P
Herkenbaar, ik had dat ook toen ik voor het eerst een ader op m'n bicep zag tijdens een training. silly me :')
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 21:09:29 #188
18653 crew  D.
pi_170269897
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:06 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik had dat ook toen ik voor het eerst een ader op m'n bicep zag tijdens een training. silly me :')
Ow, de aders had ik al, weet alleen niet wat ik er van moet vinden :P
Vind het niet echt mooi, maar als ik flink getraind heb en ze helemaal opgepompt zijn toch ook wel weer een beetje 'indrukwekkend' :P
  zondag 16 april 2017 @ 21:17:44 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170270259
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 20:42 schreef Rauw. het volgende:


(Was toch een leuk schema trouwens, wat hij voor z'n vroegere football-ik gemaakt had. Thanks nog voor wie daarmee kwam en sorry dat ik nogal skeptisch was)
(Geen probleem. ;) )

[ Bericht 8% gewijzigd door Snakey op 16-04-2017 21:46:48 ]
  zondag 16 april 2017 @ 21:23:13 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170270510
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Faeroer het volgende:
Is het niet zo dat alleen je delts en traps veel meegroeien met roids, omdat er daar de meeste androgene receptoren in zitten? Lijkt mij sterk dat je ineens met Tom Platz benen rondloopt na een cycle. Zie wel heel veel roid mensen met dikke delts, goede bench nummers maar met techniek van niks en laten het achter elkaar afweten op de squats en deadlifts.
Roids zet overall spier aan. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen dat m'n traps, en op zeker niet mn delts er ineens uitsprongen. Dat ligt echt aan hoe en hoeveel ik die spiergroepen train.
pi_170270553
Ik ben op zoek naar een 4 daagse push + pull schema (squat valt onder push)

Iemand tips?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170271461
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:03 schreef McNulty het volgende:

[..]

Het gaat hier uitsluitend om spiermassa. Test zet spiermassa aan zelfs bij niet trainende proefpersonen. Kracht/spierconditie groeit in dat geval niet lineair mee. Je zal per kg spiermassa verhoudingsgewijs vrij weinig kracht hebben. Wil je dat ook hebben dan moet er wel getraind worden.

Als je maar genoeg spuit hoef je niet serieus te trainen om er "leuk" bij te lopen. En dat soort types lopen ook genoeg rond in de sportschool.
"leuk" inderdaad die types zitten vaak onder de acne, hebben gyno en zijn zo rood als een kreeft omdat ze niet weten wat ze doen :P
pi_170272229
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 21:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

"leuk" inderdaad die types zitten vaak onder de acne, hebben gyno en zijn zo rood als een kreeft omdat ze niet weten wat ze doen :P
Kerel, 40 jaar, kwam na 1,5 jaar pauze weer trainen. Kwam altijd 20 minuten voor sluitingstijd binnenhuppelen, pompje pakken en ging weer weg, maar had toch mooi een top 5 fysiek in de gym. _O- #dedicated
Werd ook pissig als je zei dat hij roids gebruikt want hij trainde er ook gewoon voor. :')

Liep ook op te scheppen hoeveel hij gescoord had op tinder. _O-
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170276333
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:13 schreef McNulty het volgende:

[..]

Kerel, 40 jaar, kwam na 1,5 jaar pauze weer trainen. Kwam altijd 20 minuten voor sluitingstijd binnenhuppelen, pompje pakken en ging weer weg, maar had toch mooi een top 5 fysiek in de gym. _O- #dedicated
Werd ook pissig als je zei dat hij roids gebruikt want hij trainde er ook gewoon voor. :')

Liep ook op te scheppen hoeveel hij gescoord had op tinder. _O-
Dit zijn ook precies de types die schema's kopen van Lazar Angelov, en onder iedere winactie van Body en Fitshop lopen te geilen voor prijzen
  maandag 17 april 2017 @ 09:26:08 #195
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170279012
quote:
17s.gif Op zondag 16 april 2017 20:59 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Er zijn een aantal templates waarbinnen je zelf veel keuzes hebt met betrekking tot assistance. Mijn advies is: kies een template en hou je er aan. Als je meer volume wilt in je main lifts: gebruik een main lift (dus ook deadlift) dan gerust als assistance.

Zelf ben ik op dit moment bezig met de triumvirate. Deze bevalt me prima. Ooit een keer BBB geprobeerd, maar dat was me toch iets te veel van het goede.

Mijn huidige schema ziet er zo uit:

Maandag
Squat (5/3/1)
Triumvirate (na de laatste set 5+/3+/1+ weer terug naar set 2 en dan nog een AMRAP voor set 1), ideaal voor extra volume
Leg Press (5x15)
Leg Curl (5x10)

Dinsdag
Bench Press (5/3/1)
Triumvirate
Incline Dumbell Press (5x15)
Dumbell Row (5x10)

Donderdag
Deadlift (5/3/1)
Triumvirate
Good Morning (5x12)
Rope Crunch (5x15)

Zaterdag
OHP (5/3/1)
Triumvirate
Dips (5x15)
Chin Ups (5x10)
Ik heb zelf zijn "A letter to a young Jim Wendler" gepakt en hier en hier en daar wat uitgekleed en omgebouwd (ivm niet aanwezige gear) Wat ik daar wel opvallend vond is dat hij Power Cleans niet als een assistance heeft staan maar als een main lift, evenals Front Squats. Dat is ook direct wat mij wel aansprak tot deze manier van 5/3/1. ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 09:53:12 #196
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170279332
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb zelf zijn "A letter to a young Jim Wendler" gepakt en hier en hier en daar wat uitgekleed en omgebouwd (ivm niet aanwezige gear) Wat ik daar wel opvallend vond is dat hij Power Cleans niet als een assistance heeft staan maar als een main lift, evenals Front Squats. Dat is ook direct wat mij wel aansprak tot deze manier van 5/3/1. ^O^
Die heb ik ook gelezen. Inspirerend stuk, dat zeker.

Power Cleans en Front Squats heb ik nog nooit gedaan. Ik hou het voorlopig bij de 4 oorspronkelijke main lifts.

Ik ben altijd al een fan geweest van de principes van 5/3/1. Als 40-jarige huisvader met een drukke baan en 2 kleine kinderen vind ik het ideaal om een paar keer week de gym in te lopen, niet te hoeven nadenken wat ik nu weer ga doen, 3 oefeningen te doen en binnen 45 minuten weer buiten te staan.

En als ik echt weinig tijd heb, ga ik naar binnen, doe ik mn main lift, zet een pr neer, en ga weer naar buiten.

Heb trouwens een hardcopy van zn nieuwe boek, "5/3/1 forever" in de presale besteld. Ben benieuwd wanneer die binnen komt.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170280084
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Niet zo draaien nu, net beweer je nog dat je niet gained door op de bank te zitten.
Nogmaals dan: met roids gain je meer met op de bank zitten en 0,0 training, dan een naturel die wel traint.
En dan hebben we het idd over spiermassa.
Onzin.

Zonder fysieke inspanning en scheurtjes in de spieren, zullen er ook minder stamcellen aangemaakt worden die omzetten in spiermassa.

Je zult zeker spiermassa aanzetten met een constant verhoogde testosteron-spiegel, maar als je er niet bij traint zullen de effecten daarvan nauwelijks te onderscheiden zijn van een natural (die het goed doet).

Ik ken ook van die ecto gastjes, die allerlei kuren deden en te lui waren om erbij te trainen. Die kwamen zeker een paar kilo aan. Inclusief vocht. Maar gedegen spierkwaliteit ontwikkelen vereist meer inspanning dan alleen een spuit in je reet jassen. Dat vereist doorzettingsvermogen, motivatie en een fatsoenlijk dieet.

Toen ze stopten met die shit waren de gains binnen notime weer weg.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 17 april 2017 @ 11:03:20 #198
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170280417
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:37 schreef relativity het volgende:

[..]

Onzin.

Zonder fysieke inspanning en scheurtjes in de spieren, zullen er ook minder stamcellen aangemaakt worden die omzetten in spiermassa.

Je zult zeker spiermassa aanzetten met een constant verhoogde testosteron-spiegel, maar als je er niet bij traint zullen de effecten daarvan nauwelijks te onderscheiden zijn van een natural (die het goed doet).

Ik ken ook van die ecto gastjes, die allerlei kuren deden en te lui waren om erbij te trainen. Die kwamen zeker een paar kilo aan. Inclusief vocht. Maar gedegen spierkwaliteit ontwikkelen vereist meer inspanning dan alleen een spuit in je reet jassen. Dat vereist doorzettingsvermogen, motivatie en een fatsoenlijk dieet.

Toen ze stopten met die shit waren de gains binnen notime weer weg.
Als je traint met roids pak je meer massa dan als je niet traint met roids idd, vrij logisch.
Maar zonder trainen met roids pak je nog steeds meer massa dan een naturel die wel traint, of om je iets tegemoet te komen minimaal dezelfde gains.
Dat jij kereltjes kent boeit verder niet, daarvan ken jij niet alle variabelen.
Met roids heb je bijna geen doorzettingsvermogen nodig, want het groeit toch wel met de meest idiote programma's of gewoon niks doen. Ook is een fatsoenlijk dieet niet nodig, gewoon lekker junkfood stouwen en je groeit als kool.
Snap dat dit allemaal lullig klinkt als je roids gebruikt, maar zo zijn de feiten nou eenmaal.
Ben onderhand wel klaar met gebruikers die lopen te pochen met hun lichaam alsof ze iets beters doen dan de rest, terwijl vaak het tegendeel waar is.
Implanteer dan gewoon plastic pecs en abs, ben je nog sneller klaar met minder moeite.
pi_170280870
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:03 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ben onderhand wel klaar met gebruikers die lopen te pochen met hun lichaam alsof ze iets beters doen dan de rest, terwijl vaak het tegendeel waar is.
Volgens mij moet je arimidex dosis iets omhoog vriend
  maandag 17 april 2017 @ 11:47:01 #200
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170281234
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 11:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Volgens mij moet je arimidex dosis iets omhoog vriend
Volgens mij ben je een beetje butthurt omdat je je aangesproken voelt.
pi_170281745
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:03 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Als je traint met roids pak je meer massa dan als je niet traint met roids idd, vrij logisch.
Maar zonder trainen met roids pak je nog steeds meer massa dan een naturel die wel traint, of om je iets tegemoet te komen minimaal dezelfde gains.
Dat jij kereltjes kent boeit verder niet, daarvan ken jij niet alle variabelen.
Met roids heb je bijna geen doorzettingsvermogen nodig, want het groeit toch wel met de meest idiote programma's of gewoon niks doen. Ook is een fatsoenlijk dieet niet nodig, gewoon lekker junkfood stouwen en je groeit als kool.
Snap dat dit allemaal lullig klinkt als je roids gebruikt, maar zo zijn de feiten nou eenmaal.
Ben onderhand wel klaar met gebruikers die lopen te pochen met hun lichaam alsof ze iets beters doen dan de rest, terwijl vaak het tegendeel waar is.
Implanteer dan gewoon plastic pecs en abs, ben je nog sneller klaar met minder moeite.
Nee ik snap je terdege hoor. Maar mij boeit het niet hoor. Moeten mensen geheel zelf weten dat ze dat willen gebruiken. Ik blijf lekker clean. Er is genoeg clean te behalen. En als alles zo gemakkelijk gaat in het leven is er ook niks aan niet?
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 11:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Volgens mij moet je arimidex dosis iets omhoog vriend
Haha, ik moest lachen. Aromatase Inhibitor? :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_170284401
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:03 schreef Aitvaras het volgende:

[..]

Wat is er precies nep aan? Zo een gozer hier in de gym had altijd al goeie massa maar ook dikke pens. Kwam hem heel lang niet tegen en hij was zwaar afgevallen, veel minder massa, maar nog steeds dikke buik. Kwam hem tegen op facebook omdat ie viddy geliked had van andere gozer hier in de gym die ook aan roids zit. Maar nu is hij opeens fucking groot en shredded. Ik wil dit ook.
Als je zo groot en shredded wil worden dan heb je steroïden in hoge dosering nodig en dat is per definitie niet veilig meer.
  maandag 17 april 2017 @ 15:15:37 #203
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170285140
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als je zo groot en shredded wil worden dan heb je steroïden in hoge dosering nodig en dat is per definitie niet veilig meer.
Als je zo groot en shredded wil worden dan heb je vooral veel voeding en een goed trainings schema nodig. :P

Roids zijn alleen maar een extra als je de rest in orde hebt. Zonder zal je best even groter worden, maar dan verlies je het net zo makkelijk weer.
pi_170292057
Ik heb een vraagje over mijn stats van de grote lifts, dat is nu:
BP: 55
SQ: 82.5
OHP: 40
DL: 115

Ik weet dat het geen beast stats maar ik vraag me af of jullie vinden dat 'iets uit verhouding is'. Ik heb bijv. het idee dat de flat bench press wat 'achter loopt'. Nu zeg ik niet dat dat meteen 80 of 100 kg moet zijn (absoluut niet, ben nog een beginner) maar ik heb het gevoel dat ik daar wat achter op loop. Ik doe voor chest tijdens push 3 oefeningen (deze, nog een compound met dumbbells BP en isolatie met bijv cables/machine). Nu ik weer opbouwend ben met bulken zullen de stats zeker de komende tijd toenemen, maar was wel benieuwd wat jullie ervan vonden qua verhouding.
  maandag 17 april 2017 @ 20:14:44 #205
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170292059
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je zo groot en shredded wil worden dan heb je vooral veel voeding en een goed trainings schema nodig. :P

Roids zijn alleen maar een extra als je de rest in orde hebt. Zonder zal je best even groter worden, maar dan verlies je het net zo makkelijk weer.
Ik denk dat hetgeen waar veel fitnessers over dromen heel simpel als volgt samen te vatten is: sneller naar je natuurlijke fysieke max groeien. En dan kan ik daar volledig begrip voor hebben. Waarom niet gebruik maken van de kortere weg? Dat kan redelijk safe (zet jezelf op puberniveau testosteron voor een paar jaar en de kilo's komen wel). En dat onderhouden kan ook wel mits je op een andere manier de kennis omtrent voeding en training daarvoor opgedaan hebt. Want je mist je eigen ontdekkingsreis inclusief kennis naar die fysiek. En dan hebben we het nog niet over stijgende BMR naarmate je langer traint enzo.
Als je doet aan welke competitiesport dan ook, of met het pushen van trainingsprogramma's, supplementen of op welke wijze dan ook geld of fame verdient en claimt niet te gebruiken, dan mag je wmbt optyfen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  maandag 17 april 2017 @ 20:44:59 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170293065
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 20:14 schreef VASND het volgende:

[..]

Ik denk dat hetgeen waar veel fitnessers over dromen heel simpel als volgt samen te vatten is: sneller naar je natuurlijke fysieke max groeien. En dan kan ik daar volledig begrip voor hebben. Waarom niet gebruik maken van de kortere weg? Dat kan redelijk safe (zet jezelf op puberniveau testosteron voor een paar jaar en de kilo's komen wel). En dat onderhouden kan ook wel mits je op een andere manier de kennis omtrent voeding en training daarvoor opgedaan hebt. Want je mist je eigen ontdekkingsreis inclusief kennis naar die fysiek. En dan hebben we het nog niet over stijgende BMR naarmate je langer traint enzo.
Als je doet aan welke competitiesport dan ook, of met het pushen van trainingsprogramma's, supplementen of op welke wijze dan ook geld of fame verdient en claimt niet te gebruiken, dan mag je wmbt optyfen.
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom mensen er om liegen, het ligt er meestal zo dik bovenop. Het hoeven niet eens zichbare sides zoals acne te zijn, iemand die binnen twee maanden ineens uit zijn sportshirtje barst is echt niet een boterham meer gaan eten ofzo.

In de pro wereld wordt ook vaak geclaimed dat ze niet gebruiken terwijl we allemaal weten dat niemand clean is. En zoals je zegt, zeker als ze een of anders merk supps adverteren liegen de boel bij elkaar waardoor hele horden die supps kopen die uiteindelijk nog niet eens marginaal iets doen. Optieven daarmee inderdaad.
pi_170299055
De laatste tijd zie ik steeds meer content van youtubers die het over cheatreps of cheat&recover hebben. Waar komt deze hype ineens vandaan, of is het daadwerkelijk een effectieve methode?
Mensen hier die er toevallig ervaring mee hebben?
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 05:55:02 #208
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170299570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:59 schreef DannyDeko het volgende:
cheatreps
Geen ervaring, maar dit is een interessant artikel over het bewust gebruik van cheat reps (en waar je op moet letten): https://www.t-nation.com/training/are-cheat-reps-worth-it
F.K.A. SuperwormJim
pi_170299922
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn stats van de grote lifts, dat is nu:
BP: 55
SQ: 82.5
OHP: 40
DL: 115


Mijn stats zien iets lager maar wel in dezelfde verhouding dus of het echt uit verhouding is durf ik niet te zeggen. De mijne zijn: ( 4 maanden geleden)

Bp: 52.5
Sq: 75
Oph: 32.5
Dl: 105
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:12:30 #210
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170300124
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn stats van de grote lifts, dat is nu:
BP: 55
SQ: 82.5
OHP: 40
DL: 115

Ik weet dat het geen beast stats maar ik vraag me af of jullie vinden dat 'iets uit verhouding is'. Ik heb bijv. het idee dat de flat bench press wat 'achter loopt'. Nu zeg ik niet dat dat meteen 80 of 100 kg moet zijn (absoluut niet, ben nog een beginner) maar ik heb het gevoel dat ik daar wat achter op loop. Ik doe voor chest tijdens push 3 oefeningen (deze, nog een compound met dumbbells BP en isolatie met bijv cables/machine). Nu ik weer opbouwend ben met bulken zullen de stats zeker de komende tijd toenemen, maar was wel benieuwd wat jullie ervan vonden qua verhouding.
Het kan altijd erger :D

BP 87,5
SQ 147,5
DL 192
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_170300275
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn stats van de grote lifts, dat is nu:
BP: 55
SQ: 82.5
OHP: 40
DL: 115
Als ik naar mijzelf kijk heb ik elk kwartaal wel een bench dat achter loopt, trekt vanzelf weer bij. Geen idee waarom. Kan zijn dat je je pecs nog niet helemaal goed weet te gebruiken, of je techniek beter kan. Hoe is je DB flat en incline bench? Merk zelf dat die twee m'n barbell bench wel een flinke boost hebben gegeven de laatste tijd.
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:15:45 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170303451
Als je een traingings log bijhoudt dan zal je zien dat door de tijd heen je lifts constant fluctueren. Althans, de een blijft altijd even achter op de rwst om dan weer wat sterker te worden. Zolang het geen gekke verschillen zijn, zolas hierboven, zou ik me nergens zorgen over maken.
pi_170304974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:59 schreef DannyDeko het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds meer content van youtubers die het over cheatreps of cheat&recover hebben. Waar komt deze hype ineens vandaan, of is het daadwerkelijk een effectieve methode?
Mensen hier die er toevallig ervaring mee hebben?
Ik gebruik cheatreps wel eens bij rows op de laatste 2 reps of een kleine push vanuit je heupen bij een shoulder press. Helpt naar mijn idee bij plateaus.
pi_170310935
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:12 schreef VASND het volgende:

[..]

Het kan altijd erger :D

BP 87,5
SQ 147,5
DL 192
Hoe bedoel je erger? Als in schever?
pi_170310983
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Als ik naar mijzelf kijk heb ik elk kwartaal wel een bench dat achter loopt, trekt vanzelf weer bij. Geen idee waarom. Kan zijn dat je je pecs nog niet helemaal goed weet te gebruiken, of je techniek beter kan. Hoe is je DB flat en incline bench? Merk zelf dat die twee m'n barbell bench wel een flinke boost hebben gegeven de laatste tijd.
Ik doe meestal DB flat, natuurlijk op lager gewicht dan de normale BP (meestal 40kg totaal). Incline DB doe ik minder vaak, en ook minder gewicht dan DB flat.
Qua techniek kan ik niks laten zien maar denk dat ie niet zo slecht is. Misschien gewoon wat zwakkere triceps of gewoon een mentale kwestie, alhoewel dat laatste gewoon op te lossen is met een spotter.
pi_170311267
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:40 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Mijn stats zien iets lager maar wel in dezelfde verhouding dus of het echt uit verhouding is durf ik niet te zeggen. De mijne zijn: ( 4 maanden geleden)

Bp: 52.5
Sq: 75
Oph: 32.5
Dl: 105
Wat zijn ze nu?
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:13:28 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170311587
Stats van februari, enkel de DL was een echte 1rm
BP 40 kilo
BS 68 kilo
DL 103 kilo
OHP geen idee.

Mijn armen zijn m'n zwakke punten, zowel push als pulls, ik kan ze niet goed/zwaar.
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:47:19 #218
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170312482
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:59 schreef DannyDeko het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds meer content van youtubers die het over cheatreps of cheat&recover hebben. Waar komt deze hype ineens vandaan, of is het daadwerkelijk een effectieve methode?
Mensen hier die er toevallig ervaring mee hebben?
Ik doe vooral cheat-shrugs met zwaarder gewicht voor een gruwelijke stretch in m'n traps.
Clean reps doen echt niets voor m'n traps.
pi_170312534
Hebben jullie ook wel eens dat je enkele weken haast geen energie hebt, en dat ineens weer energie hebt gevonden?

Na een paar weken vast op 90kg DL (5rm) zojuist een PR gezet op 105kg *O* Eigenlijk ook voor het eerst dat ik mijn traps voel na die tijd.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:29:45 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170313611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:50 schreef Vinniiee het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je enkele weken haast geen energie hebt, en dat ineens weer energie hebt gevonden?

Na een paar weken vast op 90kg DL (5rm) zojuist een PR gezet op 105kg *O* Eigenlijk ook voor het eerst dat ik mijn traps voel na die tijd.
Nee, nog niet gehad afgelopen half jaar.
Al merk ik wel dat nu ik rustig aandoe met m'n schouder en dus minder lift, ik wel bang ben voor de trainingen en de inhoud ervan. Dus iets meer tegenzin ofzo. (Maar hij bedenkt gelukkig nog goede lessen)

En gefeliciteerd! *O*
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 20:17:52 #221
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170314883
Over "uit verhouding" gesproken :')



Ben nu bijna klaar met mn 4de cycle 5/3/1 na een stop te hebben gehad van bijna 2 jaar. M'n squat loopt behoorlijk achter, maar daar ben ik bewust op m'n vorm aan het letten.

Ik vergelijk geen lifts met elkaar. Als er ergens eentje "achter loopt op de rest", dan is dat maar zo. De ene persoon is relatief beter in de squat, iemand anders zn sterke punt is de press. Nou en. Het is niet meteen zo dat je lichaam scheef is of zo.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170316541
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, nog niet gehad afgelopen half jaar.
Al merk ik wel dat nu ik rustig aandoe met m'n schouder en dus minder lift, ik wel bang ben voor de trainingen en de inhoud ervan. Dus iets meer tegenzin ofzo. (Maar hij bedenkt gelukkig nog goede lessen)

En gefeliciteerd! *O*
Bang voor je trainingen lijkt me niet best. Al kan je dat misschien ook wel omzetten in motivatie. Al kan dat weer lastig zijn ivm blessures

En Thanks *O*
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:11:10 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170316647
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:07 schreef Vinniiee het volgende:
Bang voor je trainingen lijkt me niet best. Al kan je dat misschien ook wel omzetten in motivatie. Al kan dat weer lastig zijn ivm blessures

En Thanks *O*
Nouja in de zin dat we meer cardio enzo gaan doen, oefeningen die ik niet leuk vind. Maar komt wel goed :)
Vrijdag naar de fysio

En nog een dansje voor je *O*
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:43:09 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170317674
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:50 schreef Vinniiee het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je enkele weken haast geen energie hebt, en dat ineens weer energie hebt gevonden?

Na een paar weken vast op 90kg DL (5rm) zojuist een PR gezet op 105kg *O* Eigenlijk ook voor het eerst dat ik mijn traps voel na die tijd.
Nope. Wel eens een dag ofzo, of na een week tot de max gaan en dan niet goed rusten wil wel eens een week wat mindet voelen. Als het weken zou duren is er imo iets mis.

Well done. ^O^
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:57:02 #225
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170318191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:59 schreef DannyDeko het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds meer content van youtubers die het over cheatreps of cheat&recover hebben. Waar komt deze hype ineens vandaan, of is het daadwerkelijk een effectieve methode?
Mensen hier die er toevallig ervaring mee hebben?
Doe ik al sinds ik train om te pompen. Vooral met oefeningen als lateral raises, bicep curls of tricep pushdowns.
Deathlift or Die.
pi_170318313
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nope. Wel eens een dag ofzo, of na een week tot de max gaan en dan niet goed rusten wil wel eens een week wat mindet voelen. Als het weken zou duren is er imo iets mis.

Well done. ^O^
Ja ik weet ook niet wat het was, maar ging wel lekker nu. Denk te weinig rust.

Thanks :D
pi_170323692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:01 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Wat zijn ze nu?
Dat weet ik zo niet, over 2 maanden test ik weer, verwacht dat er wel wat bij is gekomen want ben we sterker geworden.
  woensdag 19 april 2017 @ 08:13:49 #228
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_170324104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:44 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je erger? Als in schever?
Ja. Ik zit zo ongeveer rond de cijfers van een aantal kerels uit de -66 klasse maar zij benchen 100+.

Het is de enige lift die ik pas sinds enige tijd (Squat/Dl zo'n beetje altijd) structureel voor kracht train, omdat ik vroeger echt amper borst had, en dat begint nu langzaam zijn vruchten af te werpen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_170363951
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:13 schreef VASND het volgende:

[..]

Ja. Ik zit zo ongeveer rond de cijfers van een aantal kerels uit de -66 klasse maar zij benchen 100+.

Het is de enige lift die ik pas sinds enige tijd (Squat/Dl zo'n beetje altijd) structureel voor kracht train, omdat ik vroeger echt amper borst had, en dat begint nu langzaam zijn vruchten af te werpen.
Oh oke

Vandaag 85 gedaan, 100 komt langzaam in zicht!
pi_170376077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:11 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Oh oke

Vandaag 85 gedaan, 100 komt langzaam in zicht!
Nice goed bezig! :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_170383697
Bij cheatreps moeten jullie bij mij zijn, ik doe niks anders.
Ik ben expert geworden in cheaten.
Wat ben ik een slecht persoon, wuuuu, om geen voorbeeld van te nemen :N
Cheat en laat cheaten is mijn motto.
Jullie mogen mij brutaal vinden, niks mis mee.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_170385854
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bij cheatreps moeten jullie bij mij zijn, ik doe niks anders.
Ik ben expert geworden in cheaten.
Wat ben ik een slecht persoon, wuuuu, om geen voorbeeld van te nemen :N
Cheat en laat cheaten is mijn motto.
Jullie mogen mij brutaal vinden, niks mis mee.
Hopelijk heb je geen vriendin dan 😂
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:10:43 #233
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170386027
Bij de fysio geweest, idd overbelasting.
Komende weken dus weinig/geen snatches of ander bovenhands werk.
En ondertussen 1x in de week naar de fysio en shocktherapie. Of hoe dat ook heet.
pi_170388961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:58 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Hopelijk heb je geen vriendin dan 😂
nee, ik heb geen vriendin. Ik cheat openlijk, niet sneaky zoals velen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 22 april 2017 @ 01:33:25 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170395791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:10 schreef Cue_ het volgende:
Bij de fysio geweest, idd overbelasting.
Komende weken dus weinig/geen snatches of ander bovenhands werk.
En ondertussen 1x in de week naar de fysio en shocktherapie. Of hoe dat ook heet.
I know the drill. Rust is de beste heelmeester. Let op dat als de fysio na 4 of 6 weken niet geen verandering geeft hij/zij het niet beter gaat maken. Ik heb er ondertussen 8 weken op zitten voor mijn schouder en het heeft geen reet geholpen. Een goede warm up en een warm up met bands voor je schouders helpen meer dan 30 sessies fysio volgens mij.
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:02:07 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170405108
Afgelopen week m'n oly bar+gewichten in ontvangst genomen. Gisteren en vandaag een platform gebouwd (Geluidsreductie, gewichtsverdeling en damn, ziet er ineens badass uit op zolder.)

Eerste 2 traininen van 5/3/1 erop zitten +de BBB sets. Merk wel dat m'n lichaam een beetje op de rem gaat bij de assistance. Zou denk ik weet even op gang moeten komen na 6-8 weken weinig liften.

Maandag eerste squatdag. Hoop dat voor die tijd m'n Adidas Powerlifts binnen komen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170406000
Pica's?

Vooral benieuwd naar het platform
  zondag 23 april 2017 @ 08:13:09 #238
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170419622
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:44 schreef Vinniiee het volgende:
Pica's?

Vooral benieuwd naar het platform
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7mm ondervloer, 18mm underlayment (gewoon plaatmaat 244x122, middensectie is 100 bij 122 hardhout multiplex in 2 lagen van 12mm (bovenste plaat vervangbaar met 4 schroeven).
Voor demping onder het rubber 7mm ondervloer, daarop per kant 2 zachte rubber tegels (niet die van de bouwmarkt want die zijn veel stugger en geven de klap door.) van 50x50. 25mm dik. Ben nog niet overtuigd over deze tegels dus heb er voor nu nog 2 losse tegels bovenop liggen bij deadlifts.
Zit ook nog een ruimte tussen lijst en rubber die ik nog op moet gaan vullen, maar hij is wel al functioneel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rauw. op 23-04-2017 09:03:35 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170420823
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 08:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7mm ondervloer, 18mm underlayment (gewoon plaatmaat 244x122, middensectie is 100 bij 122 hardhout multiplex in 2 lagen van 12mm (bovenste plaat vervangbaar met 4 schroeven).
Voor demping onder het rubber 7mm ondervloer, daarop per kant 2 zachte rubber tegels (niet die van de bouwmarkt want die zijn veel stugger en geven de klap door.) van 50x50. 25mm dik. Ben nog niet overtuigd over deze tegels dus heb er voor nu nog 2 losse tegels bovenop liggen bij deadlifts.
Zit ook nog een ruimte tussen lijst en rubber die ik nog op moet gaan vullen, maar hij is wel al functioneel.
Ziet er nice uit man! Dat brengt inspiratie met zich mee.
pi_170422030


Iemand al eens getrained met zoiets? Zo ja helpt het goed om je biceps te isoleren?
  zondag 23 april 2017 @ 11:38:01 #241
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170422094
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:34 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand al eens getrained met zoiets? Zo ja helpt het goed om je biceps te isoleren?
Ja, Sander, daar is ie voor gemaakt. Om je biceps te isoleren.

Sinds ik deze gebruik maak ik de bicep gains van m'n leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deathlift or Die.
pi_170422148
Want er zijn niet genoeg dingen op de markt die beweren het een en ander te doen om vervolgens niet van toegevoegde waarde te zijn.
  zondag 23 april 2017 @ 11:42:17 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170422164
door dat ding ga je niet cheaten
  zondag 23 april 2017 @ 11:44:40 #244
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170422216
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 10:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ziet er nice uit man! Dat brengt inspiratie met zich mee.
Thanks man!
Ben er ook heel blij mee. Zeker gezien mijn kluservaring zo goed als 0 was.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 23 april 2017 @ 11:49:16 #245
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170422318
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:41 schreef Questular het volgende:
Want er zijn niet genoeg dingen op de markt die beweren het een en ander te doen om vervolgens niet van toegevoegde waarde te zijn.
Als Arnie het gebruikt, weet je toch dat het werkt :S
Deathlift or Die.
pi_170422361
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 11:44 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Thanks man!
Ben er ook heel blij mee. Zeker gezien mijn kluservaring zo goed als 0 was.
Zal vast een klus geweest zijn om die grote plaat op zolder te krijgen _O-
  zondag 23 april 2017 @ 12:10:31 #247
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170422821
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 11:50 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zal vast een klus geweest zijn om die grote plaat op zolder te krijgen _O-
Daar is wel wat volharding voor nodig. Maar als je je even kwaad maakt ben je er zo.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423051
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:41 schreef Questular het volgende:
Want er zijn niet genoeg dingen op de markt die beweren het een en ander te doen om vervolgens niet van toegevoegde waarde te zijn.
Zou liever op je techniek letten dan een dingetje kopen wat je eventueel misschien zou kunnen helpen. Als je de neiging hebt om te cheaten, aannemende dat dat niet je bedoeling is, kan je beter wat schroeven aan de techniek vind ik. Zeker bij biceptrainingen kan cheaten veel stress op de spier zetten bij de neerwaartse beweging.
  zondag 23 april 2017 @ 12:23:46 #249
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423113
Iemand hier een goede full-body mobiliteitsroutine trouwens hier die hij/zij delen wil?

Net even een rondje freestyle mobility gedaan, maar ik ben altijd bang dat ik iets vergeet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423196
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 12:23 schreef Rauw. het volgende:
Iemand hier een goede full-body mobiliteitsroutine trouwens hier die hij/zij delen wil?

Net even een rondje freestyle mobility gedaan, maar ik ben altijd bang dat ik iets vergeet.

Low-body wel
pi_170423546
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 12:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Daar is wel wat volharding voor nodig. Maar als je je even kwaad maakt ben je er zo.
Zou hier de draai niet eens kunnen maken op de trap _O-
  zondag 23 april 2017 @ 12:45:35 #252
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423592
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 12:43 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zou hier de draai niet eens kunnen maken op de trap _O-
Kunt ook kiezen voor 4x een kwart-maat en dan goed aan elkaar bevestigen dmv de middelste Hardhouten Multiplex.
Ik ben vrij theoretisch ingesteld dus had alle mogelijke scenario's al uitgetekend en ingemeten :@ _O- .
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 23 april 2017 @ 12:47:40 #253
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423638
quote:
Thanks
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423746
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 12:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kunt ook kiezen voor 4x een kwart-maat en dan goed aan elkaar bevestigen dmv de middelste Hardhouten Multiplex.
Ik ben vrij theoretisch ingesteld dus had alle mogelijke scenario's al uitgetekend en ingemeten :@ _O- .
Ja weet ik :P

Was jij nou diegene die thuis trainde zonder buren? Of heb jij wel buren?
  zondag 23 april 2017 @ 12:55:51 #255
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423810
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 12:52 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja weet ik :P

Was jij nou diegene die thuis trainde zonder buren? Of heb jij wel buren?
Ik heb aan 3 zijden buren, vandaar alle geluidsdemping.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170424431
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 12:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb aan 3 zijden buren, vandaar alle geluidsdemping.
Hopen dat het voldoende helpt.
  zondag 23 april 2017 @ 13:31:38 #257
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170424632
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 13:25 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hopen dat het voldoende helpt.
Ik heb vrijdagavond om 21.00 staan deadliften en geen commentaar gehoord, zelfs niet van m'n vriendin die beneden op de bank zat. Dus dat schept wel enig vertrouwen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170426772
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:31 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb vrijdagavond om 21.00 staan deadliften en geen commentaar gehoord, zelfs niet van m'n vriendin die beneden op de bank zat. Dus dat schept wel enig vertrouwen.
Nice _O_
pi_170428150
Besefte me net dat ik nog een surround set in een doos had staan dus mn homegym heeft nu ook een mogelijkheid tot muziek luisteren tijdens de work out :)
  zondag 23 april 2017 @ 15:20:25 #260
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170428160
Damn man die Mars en Snicker protein bars zijn echt veel te lekker. Doet pijn aan de portemonnee.
Deathlift or Die.
pi_170438069
Wat is een goede en overzichtelijke plek (site/forum) om voorbeelden van eetschema's te bekijken? Een jaar of 5 geleden haalde ik mijn informatie vooral van Tweakers forum ( :') ) en forum.bodybuilding.com, maar heb nu echt niet meer zin en tijd om dagenlang in te lezen en allerlei verschillende meningen tot me te nemen. Een site à stronglifts zou ideaal zijn.

Daarnaast vroeg ik me ook af of 5x5 nog steeds "in" is? Of zijn er de laatste jaren andere trainingsschema's populair geworden?
pi_170438419
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is een goede en overzichtelijke plek (site/forum) om voorbeelden van eetschema's te bekijken? Een jaar of 5 geleden haalde ik mijn informatie vooral van Tweakers forum ( :') ) en forum.bodybuilding.com, maar heb nu echt niet meer zin en tijd om dagenlang in te lezen en allerlei verschillende meningen tot me te nemen. Een site à stronglifts zou ideaal zijn.

Daarnaast vroeg ik me ook af of 5x5 nog steeds "in" is? Of zijn er de laatste jaren andere trainingsschema's populair geworden?
Toen ik net begon met fitness (januari) heb ik dit een tijdje gedaan, maar op een gegeven moment niet voldoende energie om 3 compounds in 1 training te doen.

Nu heb ik een splitschema gemaakt waar de main lifts in voorkomen, en daar wat isolatie oefeningen bij. Zo merk ik dat ik na de training nog wat energie over heb en niet om 9u in bed lig (en om 3u 's nachts wakker wordt).

Opzich werkt de methode van 5x5 wel goed.
pi_170438890
Ik doe al een hele tijd een split push/pull bevalt me nog steeds prima.
pi_170439919
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is een goede en overzichtelijke plek (site/forum) om voorbeelden van eetschema's te bekijken? Een jaar of 5 geleden haalde ik mijn informatie vooral van Tweakers forum ( :') ) en forum.bodybuilding.com, maar heb nu echt niet meer zin en tijd om dagenlang in te lezen en allerlei verschillende meningen tot me te nemen. Een site à stronglifts zou ideaal zijn.

Daarnaast vroeg ik me ook af of 5x5 nog steeds "in" is? Of zijn er de laatste jaren andere trainingsschema's populair geworden?
Voor beginners is een full body met hoge frequentie en lineaire progressie naar mijn weten nog steeds het beste. Hoe je dit indeelt kun je verder zelf tweaken maar de grote compounds moeten iig centraal staan.
Als je geen zin hebt om hier tijd in te steken zou ik het inderdaad bij stronglifts of starting strength houden. In ieder geval tot je weer een bepaalde basis hebt opgebouwd, daarna kan je wisselen naar een upper/lower, push/pull of p/p/l.
pi_170441110
PPL of U/L (531 varianten) inderdaad. Alleen SS of SL mis je in mijn optiek teveel dingen, die accesories maken juist het verschil in het niet krijgen van allerlei imbalances in kracht en looks. Je squat, deadlift en presses gaan sowieso wel omhoog.
  zondag 23 april 2017 @ 21:44:32 #266
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170441552
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is een goede en overzichtelijke plek (site/forum) om voorbeelden van eetschema's te bekijken? Een jaar of 5 geleden haalde ik mijn informatie vooral van Tweakers forum ( :') ) en forum.bodybuilding.com, maar heb nu echt niet meer zin en tijd om dagenlang in te lezen en allerlei verschillende meningen tot me te nemen. Een site à stronglifts zou ideaal zijn.

Daarnaast vroeg ik me ook af of 5x5 nog steeds "in" is? Of zijn er de laatste jaren andere trainingsschema's populair geworden?
https://www.reddit.com/r/(...)tronglifts_starting/

Verder heb je echt helemaal niets aan eetschema's van anderen.
pi_170443266
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 21:32 schreef Faeroer het volgende:
PPL of U/L (531 varianten) inderdaad. Alleen SS of SL mis je in mijn optiek teveel dingen, die accesories maken juist het verschil in het niet krijgen van allerlei imbalances in kracht en looks. Je squat, deadlift en presses gaan sowieso wel omhoog.
Je kan ook accesories toevoegen aan SL of SS. Neem aan dat je niet na 3 oefeningen de gym uit loopt. Verder is het hoofddoel van een dergelijk programma niet alleen kracht opbouw maar ook een hoge frequentie in de belangrijke lifts zodat je deze basis goed aanleert.
Een goede squat of deadlift leer je als beginner niet door deze maar een keer in de week te doen imo. Onder andere omdat dan de focus teveel komt te liggen op progressie in gewicht ipv de lift goed uitvoeren.
Anyway, just my 2 cents.
pi_170443301
Bedankt voor jullie inbreng. Qua trainingsschema beschouw ik mezelf niet als een beginner, maar als een ex-enthusiastic die het hele gebeuren weer serieus gaat oppakken. Interessant om te lezen dat SL tekortkomingen en/of flaws heeft en dat er inmiddels meer alternatieven zijn :)
pi_170444019
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:25 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Je kan ook accesories toevoegen aan SL of SS. Neem aan dat je niet na 3 oefeningen de gym uit loopt. Verder is het hoofddoel van een dergelijk programma niet alleen kracht opbouw maar ook een hoge frequentie in de belangrijke lifts zodat je deze basis goed aanleert.
Een goede squat of deadlift leer je als beginner niet door deze maar een keer in de week te doen imo. Onder andere omdat dan de focus teveel komt te liggen op progressie in gewicht ipv de lift goed uitvoeren.
Anyway, just my 2 cents.
Frequentie is voor naturels key, maar als je hoge frequentie wilt, dan hoef je echt niet aan te kloppen bij SL of SS. Kan je beter PPL cycles van 4 dagen doen, nSuns CAP3, 531 varianten, etc.

Bij SL/SS kom je er alleen uit te zien als een lullige T-Rex, dikke benen (aannemende dat men op beginnersniveau uberhaubt goed squat) en de rest zo klein en zwak als wat. Geen biceps, geen pecs, geen delts, geen rug. Hamstrings, wat zijn dat? Of trainen we de hamstrings in de beginnersfase met good-morning squats? _O- SL heeft een soort hetze tegen extra lifts buiten de standaard cycle.

Beetje 1,5x per week een setje van 1x5 deadliften. :') Laat me niet lachen. Compleet overrated en achterhaald.
pi_170444881
Ochtends pak ik altijd 70gr gemalen havermout (blend 1x per week 2kg ofzo) schep whey (vanille) en wat kaneel. Dat in een shakebeker met ongeveer 300ml water. Echt heerlijk. Vaak neem ik overdag dat nog een keer, volgens mij goed voor de gains ;)

Wat zijn jullie lievelings combo'?

Ik zoek nog wat extra makkelijke dingen. Ik eet nu meestal:

Eieren
Kipfilet op rijstwafels
Kwark met 30gr walnoten
Fruit
Wortels (tussendoortje)
Halve avocado

Avondeten, vis of vlees met veel groente en wat rijst.

Ik zoek eigenlijk nog wat meer voor overdag.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_170444919
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 22:41 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Frequentie is voor naturels key, maar als je hoge frequentie wilt, dan hoef je echt niet aan te kloppen bij SL of SS. Kan je beter PPL cycles van 4 dagen doen, nSuns CAP3, 531 varianten, etc.

Bij SL/SS kom je er alleen uit te zien als een lullige T-Rex, dikke benen (aannemende dat men op beginnersniveau uberhaubt goed squat) en de rest zo klein en zwak als wat. Geen biceps, geen pecs, geen delts, geen rug. Hamstrings, wat zijn dat? Of trainen we de hamstrings in de beginnersfase met good-morning squats? _O- SL heeft een soort hetze tegen extra lifts buiten de standaard cycle.

Beetje 1,5x per week een setje van 1x5 deadliften. :') Laat me niet lachen. Compleet overrated en achterhaald.
Ik ben het met je eens dat deze beginnersprogramma's verre van optimaal zijn, maar denk dat je iets teveel doordraaft in je redenatie. Natuurlijk zijn de programma's die jij aandraagt veel meer optimaal mits je alle kennis in pacht hebt. Echter gaat het hier om een beginnersprogramma dus pakembeet 3 maanden. Daarin zul je geen muscle imbalances of t-rex lichaam krijgen.

Daarnaast zul je met de programma's die jij voorstelt 4+ keer in de week moeten trainen om enigszins in de buurt te komen van de frequentie van ss/sl. Daar staat lang niet iedere beginner voor open.

In andere woorden, naar mijn mening is satisficing met een lage instapdrempel voor beginners beter dan optimizing met een hoge instapdrempel.
pi_170445018
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:07 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat deze beginnersprogramma's verre van optimaal zijn, maar denk dat je iets teveel doordraaft in je redenatie. Natuurlijk zijn de programma's die jij aandraagt veel meer optimaal mits je alle kennis in pacht hebt. Echter gaat het hier om een beginnersprogramma dus pakembeet 3 maanden. Daarin zul je geen muscle imbalances of t-rex lichaam krijgen.

Daarnaast zul je met de programma's die jij voorstelt 4+ keer in de week moeten trainen om enigszins in de buurt te komen van de frequentie van ss/sl. Daar staat lang niet iedere beginner voor open.

In andere woorden, naar mijn mening is satisficing met een lage instapdrempel voor beginners beter dan optimizing met een hoge instapdrempel.
Eens. Ik ga 3 x per week max 1 uur naar de sportschool.
En zelfs dan doe ik nog wel eens Crossbox, of een ander lesje van een uur.
Dus SL is voor mij als beginner al flink serieus.
Make my day!
pi_170447488
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:06 schreef Patroon het volgende:
Ochtends pak ik altijd 70gr gemalen havermout (blend 1x per week 2kg ofzo) schep whey (vanille) en wat kaneel. Dat in een shakebeker met ongeveer 300ml water. Echt heerlijk. Vaak neem ik overdag dat nog een keer, volgens mij goed voor de gains ;)

Wat zijn jullie lievelings combo'?

Ik zoek nog wat extra makkelijke dingen. Ik eet nu meestal:

Eieren
Kipfilet op rijstwafels
Kwark met 30gr walnoten
Fruit
Wortels (tussendoortje)
Halve avocado

Avondeten, vis of vlees met veel groente en wat rijst.

Ik zoek eigenlijk nog wat meer voor overdag.
Overnight oats vind ik nog altijd het lekkerste, 50 gram havermout, 60 gram water, 60 gram melk, appel, kaneel en een geraspte appel er door heen. In de avond maken koelkast in en dan de ochtend erop eten.

http://www.mytastenld.com/click/index/57563639/mindyourfeed.nl deze maak ik ook vaker.
En dit is ook goed te doen:
pi_170448180
Ik zit net weer een week aan de creatine en hou dan niet alleen vocht vast in de spieren, oog direct veel minder droog/scherp. Meer die hier "last" van hebben. Na een week kan ik wel duidelijk veel meer gewicht pakken (bankdrukken 10kg meer dan normaal, dat effect merk ik altijd)
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 24 april 2017 @ 10:36:41 #275
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_170449276
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:06 schreef Patroon het volgende:
Ochtends pak ik altijd 70gr gemalen havermout (blend 1x per week 2kg ofzo) schep whey (vanille) en wat kaneel. Dat in een shakebeker met ongeveer 300ml water. Echt heerlijk. Vaak neem ik overdag dat nog een keer, volgens mij goed voor de gains ;)

Wat zijn jullie lievelings combo'?

Ik zoek nog wat extra makkelijke dingen. Ik eet nu meestal:

Eieren
Kipfilet op rijstwafels
Kwark met 30gr walnoten
Fruit
Wortels (tussendoortje)
Halve avocado

Avondeten, vis of vlees met veel groente en wat rijst.

Ik zoek eigenlijk nog wat meer voor overdag.
Voor in de bulk pak ik veel MuesliBollen met kaas, tikt lekker aan met 400 calorieën per bol ;)
pi_170451324
Keuze bestaat nu uit PHUL (Upper/Lower 4-day) of PPL aangepast naar 4 dagen. Op Reddit lees ik veel mensen die pleiten voor een Upper/Lower schema als je 4 dagen hebt, op het forum van bb.com lees ik dat PPL ook prima 4 dagen kan. Dit zou een voorbeeld zijn van PHUL:
https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

En dit van een 4-daagse PPL: http://www.kingofthegym.c(...)-legs-split-routine/

Moeilijk...
pi_170451527
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe zoiets, minus de legs.
pi_170452256
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Keuze bestaat nu uit PHUL (Upper/Lower 4-day) of PPL aangepast naar 4 dagen. Op Reddit lees ik veel mensen die pleiten voor een Upper/Lower schema als je 4 dagen hebt, op het forum van bb.com lees ik dat PPL ook prima 4 dagen kan. Dit zou een voorbeeld zijn van PHUL:
https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

En dit van een 4-daagse PPL: http://www.kingofthegym.c(...)-legs-split-routine/

Moeilijk...
Allemaal goed om te doen. Flinke compounds aan het begin, en dan lekker pompen.
pi_170468677
Ik zit nu in de ''max/heavy'' week van mijn 5/3/1 schema, waar ik mijn PR's zo goed al evenaar. De vorige keer woog ik ~87kg nu lukt het terwijl ik 80kg weeg, ben er best blij mee.

Het punt is wel dat ik binnenkort de gewichten niet meer kan verhogen/volgende cycle aangaan, de vorige keer ben ik van schema gewisseld. Toen heb ik hypertrophy gedaan/cardio en ben toen 10kg afgevallen. Wat kan ik/zijn de ervaringen met een plateau en hoe zijn jullie hiermee verder gegaan?

Wendler zelf verklaart in zijn boek dat teruggaan in gewicht en opnieuw opbouwen kan, wat ik ook wel wil gaan proberen. Zijn er nog andere suggesties?
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 07:49:25 #280
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170470056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:55 schreef GetRektCya het volgende:
Ik zit nu in de ''max/heavy'' week van mijn 5/3/1 schema, waar ik mijn PR's zo goed al evenaar. De vorige keer woog ik ~87kg nu lukt het terwijl ik 80kg weeg, ben er best blij mee.

Het punt is wel dat ik binnenkort de gewichten niet meer kan verhogen/volgende cycle aangaan, de vorige keer ben ik van schema gewisseld. Toen heb ik hypertrophy gedaan/cardio en ben toen 10kg afgevallen. Wat kan ik/zijn de ervaringen met een plateau en hoe zijn jullie hiermee verder gegaan?

Wendler zelf verklaart in zijn boek dat teruggaan in gewicht en opnieuw opbouwen kan, wat ik ook wel wil gaan proberen. Zijn er nog andere suggesties?
Je weet nu al dat je binnenkort een plateau bereikt? Voorkom het. Vreet meer en een andere mindset. Als je verwachting is dat je tegen een plateau aan zult lopen, is de kans groot dat dat ook gebeurt.

Als je meer gaat vreten, hard gaat knallen, én de verwachting hebt dat je gewoon gewicht kan blijven toevoegen, zul je dat plateau nog kunnen uitstellen.

En anders inderdaad een stapje terug nemen. Zoals Wendler zelf ook al aangeeft: minder gewicht tillen betekent niet minder sterk zijn. Een pr kun je ook zetten met minder gewicht maar meer reps. In het geval van een plateau: laat je ego buiten en ga omlaag met het gewicht.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 25 april 2017 @ 07:52:29 #281
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170470071
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:20 schreef Questular het volgende:
Besefte me net dat ik nog een surround set in een doos had staan dus mn homegym heeft nu ook een mogelijkheid tot muziek luisteren tijdens de work out :)
Ook ideaal voor EMOMs. Timer aan, spotify aan en gaan
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170485389
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:34 schreef Dimachaerus het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe zoiets, minus de legs.
Waarom geen legs?
Verder doe ik ook p/p/l. Vind ik het fijnst.
pi_170488544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:55 schreef GetRektCya het volgende:
Ik zit nu in de ''max/heavy'' week van mijn 5/3/1 schema, waar ik mijn PR's zo goed al evenaar. De vorige keer woog ik ~87kg nu lukt het terwijl ik 80kg weeg, ben er best blij mee.

Het punt is wel dat ik binnenkort de gewichten niet meer kan verhogen/volgende cycle aangaan, de vorige keer ben ik van schema gewisseld. Toen heb ik hypertrophy gedaan/cardio en ben toen 10kg afgevallen. Wat kan ik/zijn de ervaringen met een plateau en hoe zijn jullie hiermee verder gegaan?

Wendler zelf verklaart in zijn boek dat teruggaan in gewicht en opnieuw opbouwen kan, wat ik ook wel wil gaan proberen. Zijn er nog andere suggesties?
Het komt onlogisch op me over dat je hypertrophy gaat trainen tijdens een cut?

Lijkt me juist dat je dan wel zware gewichten blijft tillen met wat minder volume (want minder energie) om je spiermassa te behouden.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_170491787
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:32 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Het komt onlogisch op me over dat je hypertrophy gaat trainen tijdens een cut?

Lijkt me juist dat je dan wel zware gewichten blijft tillen met wat minder volume (want minder energie) om je spiermassa te behouden.
Dat was inderdaad niet mijn beste keus, ben uiteindelijk genoeg afgevallen, maar ben ook wat kracht verloren. Dat heb ik weer opgepakt en zit nu weer op mijn oude niveau.

Ik snap dat het niet de juiste mindset is en zal het ook zeker zolang mogelijk uitstellen, maar een plateau zal vroeg of laat toch komen. Daarom nu alvast de vraag wat mensen in dergelijke situaties hebben gedaan.
pi_170492985
Eh, ik train altijd meer volume in een cut. Kracht neemt bij mij alleen af als je te laag in carbs gaat zitten. Misschien als je 10kg+ massa en water gaat cutten, mja dan doe je al iets verkeerd lijkt mij of podium.
pi_170493020
Een plateau vind ik inderdaad een mindset, tenzij je echt een advanced lifter bent. Maar je moet een plateau niet zien als niet iedere keer 2,5 kg erbij kunnen gooien (zoals 531 veronderstelt). Als je jouw workouts trackt en je haalt iedere training een herhaling meer, heb je in principe geen plateau bereikt (of als je korter rust tussen sets, etc.).
Wat je ook kan doen als je een 'plateau' hebt bereikt is die bepaalde lift even laten voor wat het is, sterker worden en er later op terug komen. Dus bijvoorbeeld je barbell bench wisselen voor de dumbbell variant en een maand later weer terug wisselen. Je zal dan waarschijnlijk niet meteen een pr neerzetten maar je gaat dan wel weer progressie boeken.
Ik ga er hierbij trouwens vanuit dat bodybuilding en niet powerlifting je main focus is en dus meer gewicht tillen leuk is, maar niet je einddoel.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:36:36 #287
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170522007
Week 2 van 5/3/1 vandaag begonnen met de Deadlifts, ligt het aan mij of is de 2e week minder "intens"dan de eerste?

En hoe lang zijn de 5/3/1-gezinden bezig met 5/3/1 incl. BBB?
Ik heb echt het idee dat ik er in no-time doorheen vlieg, inclusief wat warming-up en mobiliteit maximaal een uurtje.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170522258
Ik vind ook de 2e week van 5/3/1 het minst intens. Ik doe er vaak 75minuten over, ligt een beetje aan de accessoire oefeningen. Als je die zwaarder/lichter doet heeft het vaak de meeste invloed op de duur van je sessie naar mijn ervaring.
  donderdag 27 april 2017 @ 16:50:00 #289
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170523259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:55 schreef GetRektCya het volgende:
Ik vind ook de 2e week van 5/3/1 het minst intens. Ik doe er vaak 75minuten over, ligt een beetje aan de accessoire oefeningen. Als je die zwaarder/lichter doet heeft het vaak de meeste invloed op de duur van je sessie naar mijn ervaring.
Ik reken de assistance niet mee in die 60min omdat dat voor iedereen anders is natuurlijk. Incl. assistance en wat speel en opruimwerk achteraf ben ik zo'n 1,5uur kwijt.
Ook al houd ik de assistance op een laag pitje, na de sets van het programma en de BBB ben ik al behoorlijk "getaxt" op de squat en deadlift dagen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 20:55:30 #290
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170528983
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik reken de assistance niet mee in die 60min omdat dat voor iedereen anders is natuurlijk. Incl. assistance en wat speel en opruimwerk achteraf ben ik zo'n 1,5uur kwijt.
Ook al houd ik de assistance op een laag pitje, na de sets van het programma en de BBB ben ik al behoorlijk "getaxt" op de squat en deadlift dagen.
60 min max, inclusief assistance.
Echter geen BBB, maar triumvirate met 2 assistance-oefeningen (eentje om de main lift te ondersteunen en eentje waarin vooral de antagonist gebruikt wordt).
F.K.A. SuperwormJim
pi_170547833
Had mn kuiten maanden niet meer (direct) getraind, nu ik dat wel gedaan had vorige keer zit ik al 2 dagen thuis :')
pi_170582227
Het is hier net zo stil als bij mij in de sportschool. Blijkbaar moet iedereen nog bijkomen van koningsdag. Op een aantal verdwaalde 60+ers na was er zojuist helemaal niemand in mijn sportschool *O*
  zondag 30 april 2017 @ 13:27:01 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170582807
Vandaag 1rm backsquat gedaan
PR op 80kilo *O*

Eerste keer mislukte, kwam niet meer omhoog. Daarna nog eens geprobeerd en ging mooi goed O+

Vandaag vergeleek de trainer mijn resultaten met enkele van de box en ik kom aardig in de buurt ondertussen op alle onderdelen. Wel leuk :)
  zondag 30 april 2017 @ 19:45:01 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170592166
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 13:27 schreef Cue_ het volgende:
Vandaag 1rm backsquat gedaan
PR op 80kilo *O*

Eerste keer mislukte, kwam niet meer omhoog. Daarna nog eens geprobeerd en ging mooi goed O+

Vandaag vergeleek de trainer mijn resultaten met enkele van de box en ik kom aardig in de buurt ondertussen op alle onderdelen. Wel leuk :)
Cool, well done. Meestal lukt het niet meer na een fail.
  zondag 30 april 2017 @ 19:47:36 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170592320
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 19:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Cool, well done. Meestal lukt het niet meer na een fail.
Nee idd. Maar m'n minder was nog altijd goed en met de tip om over/door m'n dode punt te komen, was het toch gelukt.
Was ik idd wel blij mee.
  zondag 30 april 2017 @ 19:48:49 #296
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170592373
Met de schouders gaat het langzaam beter. 2x nu bij de fysio geweest en voor de rest ook niet meer belast.
Hopelijk na komende week weer opbouwen, want het begint te kriebelen.
  zondag 30 april 2017 @ 20:00:31 #297
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170592864
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 19:48 schreef Cue_ het volgende:
Met de schouders gaat het langzaam beter. 2x nu bij de fysio geweest en voor de rest ook niet meer belast.
Hopelijk na komende week weer opbouwen, want het begint te kriebelen.
Ik heb de mijne redelijk onder controle. Morgen op m'n zwaarste sets 5 x 2 x 120. Zolang ik m'n techniek tot in de puntjes goed hou wordt het niet erger, maar gaat het ook niet weg uiteraard.

Ik doe geen fysio meer omdat het daardoor erger lijkt te worden. En fysio en blijven benchen heeft toch geen nut. Ik hou het onder controle zoals ik nu doe tot na de meet, daarna ga ik er serieus mee aan de slag. Nog 20 dagen te gaan. :P

Het gaat goed trouwens. Ook al is mijn beste bench 142.5, ik kon met 120 nooit meer dan 1 rep doen. Twee weken geleden met gemak 3 reps gedaan. DL ook, beste lift 200 en 180 kon ik ook niet meer dan 1 rep. Die doe ik nu redelijk makkelijk 3x.

Ik heb nog steeds 150 in mijn hoofd voor bench voor de meet, DL heb ik 10 kilo naar beneden bijgesteld op 220. Maar even kijken hoe deze laatste weken gaan, misschien probeer ik toch 230.
  zondag 30 april 2017 @ 20:03:49 #298
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170593005
O ja, tijdens zo'n cycle met Andy Bolton ben ik altijd een beetje argwanend omdat we echt niet vaak zwaar liften, maar als we dan zo'n 8 weken op weg zijn ben ik stiekem ineens een beetje sterker geworden, en aan het eind van een cycle ben ik echt blij met de resultaten. :D

Zo moeilijk om dat constant zware liften uit mijn systeem te krijgen.
  zondag 30 april 2017 @ 20:17:48 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170593525
Goed om te horen dat ie bij jou nu lekker gaat. Maar wel verstandig om na de meet even wat rust te pakken of evt weer/andere fysio ofzo.

Deed je ervoor dan enkel op t zwaarst? En nu meer licht en meer reps?
  zondag 30 april 2017 @ 21:00:34 #300
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170594968
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:17 schreef Cue_ het volgende:
Goed om te horen dat ie bij jou nu lekker gaat. Maar wel verstandig om na de meet even wat rust te pakken of evt weer/andere fysio ofzo.

Deed je ervoor dan enkel op t zwaarst? En nu meer licht en meer reps?
Ik trainde heel vaak op 90% of er tegenaan. Wat wel kan, als je ook op tijd een deload doet, en dat deed ik niet. Andy bouwt op, dan een week deload of in ieder geval minder dan 80%, en dan een week 90 - 95%. Het is zo simplel als 1 + 1 uiteraard.

Hij werkt op mijn feedback, soms lijkt het eel of hij me ziet trainen ofzo. :D Maar hij weet precies wanneer een stapje trrug te doen of juist een beetje gas bij te geven. Het proces van jezelf leren kennen lijkt moeilijker te worden als je verder komt/sterker wordt, maar op deze manier heb ik gevoel dat ik behoorlijk snel leer. Oktober de volgende meet, dan ga ik met een live coach werken. Techniek en alles kan dan wat beter aan gewerkt worden ipv op basis van een paar YT filmpjes.
  maandag 1 mei 2017 @ 11:41:41 #301
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170604099
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 21:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik trainde heel vaak op 90% of er tegenaan. Wat wel kan, als je ook op tijd een deload doet, en dat deed ik niet. Andy bouwt op, dan een week deload of in ieder geval minder dan 80%, en dan een week 90 - 95%. Het is zo simplel als 1 + 1 uiteraard.

Hij werkt op mijn feedback, soms lijkt het eel of hij me ziet trainen ofzo. :D Maar hij weet precies wanneer een stapje trrug te doen of juist een beetje gas bij te geven. Het proces van jezelf leren kennen lijkt moeilijker te worden als je verder komt/sterker wordt, maar op deze manier heb ik gevoel dat ik behoorlijk snel leer. Oktober de volgende meet, dan ga ik met een live coach werken. Techniek en alles kan dan wat beter aan gewerkt worden ipv op basis van een paar YT filmpjes.
Het voelt ook gewoon onnatuurlijk om een "lichter" gewicht te tillen om sterk te worden imo.

Maar zolang sterkere mensen zeggen dat dat zo is, dan is dat zo. :@
Misschien ooit, als ik groot en sterk ben, kan ik daar wat zinnigs over zeggen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')