abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166672115

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166672131
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet wat ik zeg :)
Als je snapt hoe een democratie werkt snap je toch ook dat je mag protesteren? Dat ze protesteren lijkt me een duidelijke aanwijzing dat ze dat dus wel snappen. Ze zijn het alleen niet eens met de uitslag.

Zolang ze daar geen geweld bij gebruiken zie ik het probleem niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166672142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik loop al een week met een glimlach op m'n bek :D
Het is maar waar je gelukkig van wordt.
  dinsdag 15 november 2016 @ 15:54:11 #4
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166672212
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Ik zie al voor me hoe hij beneden komt en zijn moeder vraagt waarom hij zo vrolijk is. 'Nou mam, al die domme millennials dachten wel even dat Clinton ging winnen en het is Trump en ze hadden het allemaal fout en ik had het goed en ik ben speciaal :D '.
pi_166672250
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zie al voor me hoe hij beneden komt en zijn moeder vraagt waarom hij zo vrolijk is. 'Nou mam, al die domme millennials dachten wel even dat Clinton ging winnen en het is Trump en ze hadden het allemaal fout en ik had het goed en ik ben speciaal :D '.
Dat is fijn, jongen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166672266
quote:

[..]

Oh, en ik heb ze ook nog even uitgemaakt voor van alles en nog wat want da's lachen en tof, maar dat snapten ze natuurlijk weer niet, die vuile snowflakes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166672319
Kan die OP niet eens aangepast worden?
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166672325
quote:

[..]

Ik vind die houding ook een beetje afgunstig. zo van "nou, nu pakken we ze lekker even wat af, die linkse figuren die mij jaren onderdrukt hebben!"

Terwijl er van onderdrukking nooit sprake is geweest. Als je tien jaar terug had gedaan wat de milennials nu doen, namelijk de straat op om te protesteren met dingen waar je je niet in kunt vinden, dan had je al eerder verandering teweeg kunnen brengen. In plaats daarvan blijft men boos met de armpjes over elkaar vanachter de computer roeptoeteren dat het anders moet, en wrijft men de progressieve medemens aan dat het allemaal hún schuld is.

Kortom: stel je niet zo aan joh. Als over een jaar of wat er weer een progressieve wind gaat waaien dan mag ik hopen dat ze dat jou ook niet in gaan wrijven. Omdat politiek geen voetbal is met enkel winnaars of verliezers. Politiek moet er toe dienen dat iedereen er beter van wordt, en er is dus geen enkele reden om mensen naar het leven te gaan staan omwille van hun (let wel: volkomen normale) opvattingen.
pi_166672327
quote:
Onzin.
A third of companies continued to rely on personal networks to identify new candidates, according to the report. Most roles were not advertised, it added.

Ze zitten niet in hun netwerken, dat ze een baarmoeder hebben heeft er niets mee te maken.
Verder ga ik hier nu niet over discussiëren, open er een draad voor als je er dieper op wil ingaan.
Gebruik trouwens bij voorkeur guardian.co.uk; een betere krant. Minder dominant bij Google maar wel beter (minder establishment).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166672347
quote:

[..]

Ja, precies dat. :') Over special snowflakes gesproken.

Of: "Nou ma, die domme millenials dachten dat ze ons konden negeren en belachelijk maken maar deze verkiezingen laten nu dus zien dat je dat nooít mag doen!". Tenzij je de macht hebt. Ofzo.
pi_166672362
Het is weer als vanouds.
Uitspraken worden belachelijk gemaakt. Zaken worden uit context getrokken. En helaas alweer vergeet het standaard kliekje dat ze er zowat een jaar naast hebben gezeten.

Al bijna een half jaar lang werd geroepen dat de polls ernaast zitten en dat Trump het eigenlijk beter gaat doen dan verwacht, en dat werd steeds weggelachen.
Aantal keren aangegeven dat er verborgen Trump supporters zijn omdat deze bang waren voren hun omgeving, werd ook steeds weggelachen.
Minderheden en vrouwens hebben ook meer op Trump gestemd dan gedacht, en ook die suggesties werden weggelachen.

En we weten allemaal hoe het er nu voor staat _O-

Hier nog een paar uitspraken die jullie nu kunnen weglachen, maar over een tijdje met een zure bek toch moeten toegeven dat het waar is.
Clinton gaat de bak in en velen met haar. Dat mens heeft een web aan corruptie, fraude, en zelfs mensensmokkel. Dat hele kaartenhuis gaat instorten. FBI is er al een tijd mee bezig en heeft waarschijnlijk om die reden ook zoals zovelen geloven de verkiezingen beïnvloed.

Daarnaast moet je je toch eens afvragen waarom Clinton niet vraagt om een recount. Kan dat iets te maken hebben met de miljoenen gefraudeerde stemmen op haar? Een recount lijkt mij anders meer dan logisch, vooral wanneer je de popular vote hebt, en het in een aantal staten echt op het nippertje was. Maar uberhaupt de suggestie wekken dat er grootschalige fraude plaatsvond werd hier weggelachen. Maar nogmaals, vraag je stiekem maar eens af waarom men niet om een recount vraagt.

Niks BNW, we leven niet in een fucking unicorn en regenboog wereld. Corruptie en fraude is zelfs in de westerse wereld aan de orde van de dag. :W
pi_166672379
quote:

[..]

Rechtse onderbuikenhumor. :')
De millennials stemden op Sanders, vervolgens deed Hillary Rodham Corrupt er alles aan om hen af te stoten met als gevolg dat ze niet stemden op een van de twee kandidaten. God, wat een verrassing. :s)
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:02:01 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166672386
TS, theetijd. Neem een koekje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166672425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze zitten niet in hun netwerken, dat ze een baarmoeder hebben heeft er niets mee te maken.
Jawel; want vrouwen worden nog altijd door veel mannen als ongelijkwaardig en onbekwaam gezien. Bij vrouwen die wel op een goede positie zitten wordt bijvoorbeeld al snel gedacht dat ze zich daar middels andere kwaliteiten naartoe konden werken, wink wink, nudge nudge.
pi_166672452
quote:
Van hetzelfde rioolblaadje wat HRCorrupt 98,1% kans gaf om te winnen. Nee dank je, die website bezoek ik niet meer. :s)
#NoDAPL
pi_166672469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:00 schreef Refragmental het volgende:
Daarnaast moet je je toch eens afvragen waarom Clinton niet vraagt om een recount. Kan dat iets te maken hebben met de miljoenen gefraudeerde stemmen op haar? Een recount lijkt mij anders meer dan logisch, vooral wanneer je de popular vote hebt, en het in een aantal staten echt op het nippertje was. Maar uberhaupt de suggestie wekken dat er grootschalige fraude plaatsvond werd hier weggelachen. Maar nogmaals, vraag je stiekem maar eens af waarom men niet om een recount vraagt.

Nou, daar zal ik wel even antwoord op geven. Dat kan ze niet zomaar, dat is namelijk afhankelijk van de wetten van de staat zelf.

Het is weer als vanouds: 'Waarom doet ze dit niet? Dit moet wel een complot betekenen', zonder dat je zelf even nazoekt waarom ze dat niet doet.
pi_166672476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Rechtse onderbuikenhumor. :')
De millennials stemden op Sanders, vervolgens deed Hillary Rodham Corrupt er alles aan om hen af te stoten met als gevolg dat ze niet stemden op een van de twee kandidaten. God, wat een verrassing. :s)
Deze voorspelling werd ook constant weggelachen. Want men snapte niet hoe sommige mensen konden switchen van Sanders naar Trump. En toch gebeurde het. _O-

Ik blijf het knap vinden hoe jij het hier vol houdt, vooral gezien hoe toxisch men hier is, zie de posts tot nu toe op deze pagina. ^O^
pi_166672483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van hetzelfde rioolblaadje wat HRCorrupt 98,1% kans gaf om te winnen. Nee dank je, die website bezoek ik niet meer. :s)
Dan mis je dus exact het punt van het artikel en bevestig je precies wat er in staat.
pi_166672488
quote:

[..]

Dit is zo grappig voor de mensen die dat artikel wel gelezen hebben :D .
pi_166672491
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel; want vrouwen worden nog altijd door veel mannen als ongelijkwaardig en onbekwaam gezien. Bij vrouwen die wel op een goede positie zitten wordt bijvoorbeeld al snel gedacht dat ze zich daar middels andere kwaliteiten naartoe konden werken, wink wink, nudge nudge.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Verder ga ik hier nu niet over discussiëren, open er een draad voor als je er dieper op wil ingaan.
Open die draad, stuur me een bericht en we gaan daar verder.
#NoDAPL
pi_166672498
quote:
Het is weer als vanouds.
Uitspraken worden belachelijk gemaakt. Zaken worden uit context getrokken. En helaas alweer vergeet het standaard kliekje dat ze er zowat een jaar naast hebben gezeten.

Al bijna een half jaar lang werd geroepen dat de polls ernaast zitten en dat Trump het eigenlijk beter gaat doen dan verwacht, en dat werd steeds weggelachen.
Aantal keren aangegeven dat er verborgen Trump supporters zijn omdat deze bang waren voren hun omgeving, werd ook steeds weggelachen.
Minderheden en vrouwens hebben ook meer op Trump gestemd dan gedacht, en ook die suggesties werden weggelachen.

En we weten allemaal hoe het er nu voor staat _O-

Hier nog een paar uitspraken die jullie nu kunnen weglachen, maar over een tijdje met een zure bek toch moeten toegeven dat het waar is.
Clinton gaat de bak in en velen met haar. Dat mens heeft een web aan corruptie, fraude, en zelfs mensensmokkel. Dat hele kaartenhuis gaat instorten. FBI is er al een tijd mee bezig en heeft waarschijnlijk om die reden ook zoals zovelen geloven de verkiezingen beïnvloed.

Niks BNW, we leven niet in een fucking unicorn en regenboog wereld. Corruptie en fraude is zelfs in de westerse wereld aan de orde van de dag. :W
Ach jongen toch, word je zo slecht begrepen? Als je zegt dat je al een week met een glimlach op je gezicht rondloopt onderwijl denkend aan die linkse mongolen die het fout hadden, dan bedoel je natuurlijk dat je het heel fijn vond om vanmorgen een goed en voedzaam ontbijt naar binnen gewerkt te hebben.

Het spijt me dat ik dat er niet uit heb gehaald.

:')
pi_166672529
quote:

[..]

Gaf huffpo niet 99,8% op een gegeven moment?
Huffpo is ook zo'n progressief links blad dat de mond vol heeft van gelijkheid en progressief antiracistisch beleid.... maar waar de editorial board voor 100% bestaat uit blanke vrouwen _O-
pi_166672548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan mis je dus exact het punt van het artikel en bevestig je precies wat er in staat.
Jij mist exact mijn punt; dat ik de website niet eens bezoek en dat ik het dus niet eens ga lezen omdat die al lang ruimschoots hebben aangetoond onbetrouwbaar te zijn en uit Wikileaks bleek dat die een netwerk vormen met het corrupte HRCorrupt/Podesta/Obama/...-kliekje, in die mate dat ze mevrouw Huffington hadden verzocht om lid te worden van de DNC, zij weigerde omdat ze via Huffingtonpost "propaganda kan verspreiden". Zie Wikileaks.
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:07:33 #25
289141 Kaji
pi_166672569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij mist exact mijn punt; dat ik de website niet eens bezoek en dat ik het dus niet eens ga lezen omdat die al lang ruimschoots hebben aangetoond onbetrouwbaar te zijn en uit Wikileaks bleek dat die een netwerk vormen met het corrupte HRCorrupt/Podesta/Obama/...-kliekje, in die mate dat ze mevrouw Huffington hadden verzocht om lid te worden van de DNC, zij weigerde omdat ze via Huffingtonpost "propaganda kan verspreiden". Zie Wikileaks.
:D
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_166672577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Deze voorspelling werd ook constant weggelachen. Want men snapte niet hoe sommige mensen konden switchen van Sanders naar Trump. En toch gebeurde het. _O-

Ik blijf het knap vinden hoe jij het hier vol houdt, vooral gezien hoe toxisch men hier is, zie de posts tot nu toe op deze pagina. ^O^
Bron dat dat gebeurd is? Je lijkt wel een heleboel dingen te roepen, maar veel bewijzen draag je niet aan. Tenzij je denkt dat de overwinning van Trump betekent dat alle theorieën die je bedacht hebt automatisch waar moeten zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

http://edition.cnn.com/el(...)s/national/president

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze exit polls en leg mij uit waarom je denkt dat millennials massaal van Sanders naar Trump geswitched zijn.
pi_166672586
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is zo grappig voor de mensen die dat artikel wel gelezen hebben :D .
Had Bram het ook niet een tijdje over hoe belangrijk het is dat mensen goed geïnformeerd en niet voorgelogen worden?
pi_166672587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:07 schreef Kaji het volgende:

[..]

:D
_O- . The gift that keeps on giving.
pi_166672605
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Had Bram het ook niet een tijdje over hoe belangrijk het is dat mensen goed geïnformeerd en niet voorgelogen worden?
Kritische denkers. Ik wacht nog steeds op zijn onderbouwing van het punt dat complotdenkers intelligenter waren dan mensen die niet in complotten geloofden, stond ook ergens in de kop van een artikel schijnbaar.
pi_166672608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onder andere Monolith (hij was niet de enige) riep vol bravoure dat die millennials dat nu wel stoer kunnen roepen maar dat ze uiteindelijk hun hoofd zullen buigen en op HRC zullen stemmen. We zagen het: een fors lagere opkomst onder de mensen die Democraat stemmen dan onder HRC, dit nadat tijdens de primary's de opkomst juis t heel erg hoog was, met name onder de millennials en dit terwijl er flink wat votersuppression plaats vond wat op de millennials en de independent voters was gericht.
#NoDAPL
pi_166672621
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach jongen toch, word je zo slecht begrepen? Als je zegt dat je al een week met een glimlach op je gezicht rondloopt onderwijl denkend aan die linkse mongolen die het fout hadden, dan bedoel je natuurlijk dat je het heel fijn vond om vanmorgen een goed en voedzaam ontbijt naar binnen gewerkt te hebben.

Het spijt me dat ik dat er niet uit heb gehaald.

Heerlijk deze zure reacties :D

Weet je wat grappig is, ik ben hier straks weg, maar jullie zullen hier de komende maanden nog jullie verbale zure diarree spuwen. (En er nog steeds faliekant naast zitten, maar dat weten jullie zelf ook wel) _O-
pi_166672625
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 14:34:43 If the election were based on total popular vote I would have campaigned in N.Y. Florida and California and won even bigger and more easily reageer retweet
Koekoek _O_
pi_166672628
quote:

[..]

^O^
pi_166672629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, ik ben hier straks weg, maar jullie zullen hier de komende maanden nog jullie verbale zure diarree spuwen. (En er nog steeds faliekant naast zitten, maar dat weten jullie zelf ook wel) _O-
Wat leuk, waar ga je heen dat je geen internet meer hebt?
pi_166672639
quote:

[..]

Ja, zelfs voor zijn doen is hij wel heel erg zuur. _O-
#NoDAPL
pi_166672643
Dit topic tot nu toe..

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166672651
quote:

[..]

Bram, jij bent onderdeel van het probleem, ook al denk je dat jij de Grote Oplossing aan het verkondigen bent. Je hebt je ingegraven in een dogmatische loopgraaf, denkt op basis van headlines en de bron al te weten hoe de vork in de steel steekt en leest blijkbaar alleen nog maar dingen waarvan jij op voorhand denkt dat het aan jouw wereldbeeld gaat voldoen. De rest wijs je af, zonder het artikel gelezen te hebben.

Als je toch even voorbij je uitgeholde principes gaat en even op het artikel klikt en tot het einde leest dan hoop ik dat je nog genoeg zelfreflectie hebt om te erkennen dat ook jij in de valkuil van het Grote Eigen Gelijk bent getrapt. Keep an open mind, check je bronnen en reken af op inhoud, niet op uiterlijk.
pi_166672662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:09 schreef JanCees het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 14:34:43 If the election were based on total popular vote I would have campaigned in N.Y. Florida and California and won even bigger and more easily reageer retweet
Koekoek _O_
Of dat hij gelijk heeft of niet, het punt is zeer valide. Mensen kunnen nu wel zeuren over de popular vote maar de spelregels waren duidelijk en de campagne zou anders zijn geweest als de popular vote zou beslissen wie er wint.
#NoDAPL
pi_166672673
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:11 schreef antiderivative het volgende:
Dit topic tot nu toe..

[ afbeelding ]
Terecht.
#NoDAPL
pi_166672682
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kritische denkers. Ik wacht nog steeds op zijn onderbouwing van het punt dat complotdenkers intelligenter waren dan mensen die niet in complotten geloofden, stond ook ergens in de kop van een artikel schijnbaar.
Het is eigenlijk wel fucking sad dat er dus heel veel mensen rondlopen die nu geloven dat alles anders gaat, zij de nieuwe generatie zijn die kritisch nadenken en niet meer in de bekende valkuilen stappen terwijl de werkelijkheid een heel ander beeld laat zien.
pi_166672742
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bron dat dat gebeurd is? Je lijkt wel een heleboel dingen te roepen, maar veel bewijzen draag je niet aan. Tenzij je denkt dat de overwinning van Trump betekent dat alle theorieën die je bedacht hebt automatisch waar moeten zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

http://edition.cnn.com/el(...)s/national/president

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze exit polls en leg mij uit waarom je denkt dat millennials massaal van Sanders naar Trump geswitched zijn.
CNN? Serieus? Het kanaal dat maandenlang heeft gelogen ga je nu aanhalen om een punt te maken?
Zoals ik al eerder zei, kom eens buiten de standaard websites die intussen tot een echochamber zijn verworden.

Bron voor mijn uitspraken? Ik begaf met op de zeer actieve subreddit van Sanders. Direct na de DNC conventie zijn toen ontzettend veel mensen overgestapt van Sanders naar Trump. Zo zijn er vele verhalen van hele families die zo zijn overgestapt.

Is ook niet onlogisch, want Clinton heeft deze mensen volop in de bek lopen spugen maanden lang. En het dan vreemd vinden dat ze na het verslaan van Sanders niet zomaar opeens Clinton steunen.

Het is verbazingwekkend dat dit soort logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is er bij jullie niet vanaf kon/kan?
Altijd maar roepen "bron!?" zonder zelf logisch na te denken. :N
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:16:04 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166672777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bram, jij bent onderdeel van het probleem, ook al denk je dat jij de Grote Oplossing aan het verkondigen bent. Je hebt je ingegraven in een dogmatische loopgraaf, denkt op basis van headlines en de bron al te weten hoe de vork in de steel steekt en leest blijkbaar alleen nog maar dingen waarvan jij op voorhand denkt dat het aan jouw wereldbeeld gaat voldoen. De rest wijs je af, zonder het artikel gelezen te hebben.

Als je toch even voorbij je uitgeholde principes gaat en even op het artikel klikt en tot het einde leest dan hoop ik dat je nog genoeg zelfreflectie hebt om te erkennen dat ook jij in de valkuil van het Grote Eigen Gelijk bent getrapt. Keep an open mind, check je bronnen en reken af op inhoud, niet op uiterlijk.
Volgens mij heeft ongeveer iedereen in deze reeks hier last van, het is al een jaar lang precies hetzelfde over en weer en niemand geeft een centimeter toe.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166672784
quote:
FBI is er al een tijd mee bezig en heeft waarschijnlijk om die reden ook zoals zovelen geloven de verkiezingen beïnvloed.
Genoeg dat de HRC-kliek de schuld legde bij de FBI. :')
In plaats van dat ze de schuld leggen bij hun eigen manier van handelen waarmee ze bij de FBI smeekten om het onderzoek te openen...
Sterker nog, als HRC twee jaar geleden open kaart had gespeeld dan was het niet eens een issue geweest bij deze verkiezing.
#NoDAPL
pi_166672796
In 60 Minutes gaf Trump aan dat Bill Clinton hem feliciteerde met een geweldige campagne. :)
#NoDAPL
pi_166672803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

CNN? Serieus? Het kanaal dat maandenlang heeft gelogen ga je nu aanhalen om een punt te maken?
Zoals ik al eerder zei, kom eens buiten de standaard websites die intussen tot een echochamber zijn verworden.

Bron voor mijn uitspraken? Ik begaf met op de zeer actieve subreddit van Sanders. Direct na de DNC conventie zijn toen ontzettend veel mensen overgestapt van Sanders naar Trump. Zo zijn er vele verhalen van hele families die zo zijn overgestapt.

Is ook niet onlogisch, want Clinton heeft deze mensen volop in de bek lopen spugen maanden lang. En het dan vreemd vinden dat ze na het verslaan van Sanders niet zomaar opeens Clinton steunen.

Het is verbazingwekkend dat dit soort logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is er bij jullie niet vanaf kon/kan?
Ah ja, Reddit zegt het.

En volgens FOK! en Geenstijl zouden de PVV en de PiratenPartij al meerdere verkiezingen gewonnen moeten hebben.
pi_166672837
quote:

[..]

Klopt, ik weet het stiekem wel maar ik ben op de wereld gezet om jou, als special snowflake, te belemmeren. Maar special snowflakes zijn volhardender en veerkrachtiger dan normale mensen, dus die trotseren die shit gewoon! Over een maand denk je hier ook weer glimlachend aan terug en kun je je moeder weer een nieuw verhaal toefluisteren.
pi_166672840
quote:

[..]

Nou, dan nemen we de NYT exit polls:

http://www.nytimes.com/in(...)tion-exit-polls.html

Of die van de WaPo.

https://www.washingtonpos(...)election/exit-polls/

Allemaal hetzelfde beeld; jongeren stemden beduidend meer op Clinton dan op Trump. In 2012 was het percentage nog 35% op Romney, dus veel groei is er ook niet in te zien.

Dit is een beetje het punt. Anekdotisch bewijs leveren, roepen dat de media onbetrouwbaar zijn en vervolgens alle concrete feiten negeren.
pi_166672853
quote:

[..]

Nee, jij vindt het zuur.

Ik wil mij het liefst zo ver mogelijk van dat treurige moddergooien houden. Ik ben er helemaal voor om puur op inhoud te discussiëren. Wat ik nu ga zeggen is dus ook geen persoonlijke aanval, ik hoop dat je kunt waarderen dat er een spiegel wordt voorgehouden.

Wat jij doet door anderen zuur te noemen is éxact hetzelfde als wat jij 'het kliekje' verweten hebt. Dat is dat ze vanuit de ivoren toren van de heersende moraal naar beneden pissen op het gepeupel die lekker hun zin niet krijgen. Nu zijn de rollen omgedraaid, wat gewoon een keer te gebeuren stond, en nu trek jij je broek omlaag en sta je naar beneden te zeiken en te trappen. Waarom? Om je gram te halen?

Wat de discussie volwassen zou maken is als iedereen (ook 'het kliekje') eens even voorbij de idioterie van elkaar uitmaken voor rotte vis op het internet zou kijken en zou beseffen dat dit slechts om politiek gaat. Om een wereldbeeld. Een wereldbeeld waarin iedereen toch hopelijk het beste met elkaar voor heeft. En je kunt de nieuwe president van de VS een dampende drol vinden of de frisse wind die zo hard nodig is, uiteindelijk mag ik toch hopen dat iedereen wil dat de wereld er over vier jaar beter voor staat dan nu. Laat het even op zijn beloop, bekritiseer de politiek waar nodig, maar kom eens uit die loopgraven waarin iedereen zich nu verschanst heeft om modder naar elkaar te gooien. Relativeer eens een beetje. Of ga eens een biertje met elkaar drinken, zeker weten dat het er dan een stuk leuker aan toe gaat dan nu en dat er meer overeenkomsten zijn dan je nu zou denken.

Ja, dit klinkt vast als slappe hap, maar het moest mij even van het hart.
pi_166672876
quote:

[..]

Bram heeft simpelweg gelijk door niet op die link te klikken en het artikel te lezen.
Iedereen met meer dan een halve hersencel weet intussen dan Huffpo pure rotzooi propaganda is. Waarom dat uberhaupt nog de moeite doen om erop te klikken?
Leuk dat ze dit keer eens blijkbaar een artikel weten te plaatsen dat niet troep is.

En ja, tot nu toe heeft Bram met heel veel zaken gewoon gelijk gehad, dat valt van velen hier niet te zeggen.
pi_166672889
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ongeveer iedereen in deze reeks hier last van, het is al een jaar lang precies hetzelfde over en weer en niemand geeft een centimeter toe.
Ja. Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar ik mag toch hopen dat mensen iets meer leren relativeren.
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:59 #51
289141 Kaji
pi_166672896
quote:

[..]

Dit klopt wel geloof ik, ik vind het knap dat sommigen desondanks de motivatie blijven houden om de discussie aan te gaan.
pi_166672907
quote:

[..]

Je op een subreddit begeven waar anekdotes op te vinden zijn en mensen die zich niet in dat beeld herkennen kunnen niet "verder kijken dan hun neus lang is" en "niet logisch nadenken".

Royal sadness...
pi_166672917
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik negeer de bron omdat ik dit propagandavehikel niet serieus kan nemen en niet kan vertrouwen, dat is alles. Daar heeft mevrouw Huffington het zelf naar gemaakt. Het gaat om de grote baas waarvan is aangetoond dat ze corrupt is, het gaat niet slechts om een medewerker.
#NoDAPL
pi_166672927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het zuur.

Ik wil mij het liefst zo ver mogelijk van dat treurige moddergooien houden. Ik ben er helemaal voor om puur op inhoud te discussiëren. Wat ik nu ga zeggen is dus ook geen persoonlijke aanval, ik hoop dat je kunt waarderen dat er een spiegel wordt voorgehouden.

Wat jij doet door anderen zuur te noemen is éxact hetzelfde als wat jij 'het kliekje' verweten hebt. Dat is dat ze vanuit de ivoren toren van de heersende moraal naar beneden pissen op het gepeupel die lekker hun zin niet krijgen. Nu zijn de rollen omgedraaid, wat gewoon een keer te gebeuren stond, en nu trek jij je broek omlaag en sta je naar beneden te zeiken en te trappen. Waarom? Om je gram te halen?

Wat de discussie volwassen zou maken is als iedereen (ook 'het kliekje') eens even voorbij de idioterie van elkaar uitmaken voor rotte vis op het internet zou kijken en zou beseffen dat dit slechts om politiek gaat. Om een wereldbeeld. Een wereldbeeld waarin iedereen toch hopelijk het beste met elkaar voor heeft. En je kunt de nieuwe president van de VS een dampende drol vinden of de frisse wind die zo hard nodig is, uiteindelijk mag ik toch hopen dat iedereen wil dat de wereld er over vier jaar beter voor staat dan nu. Laat het even op zijn beloop, bekritiseer de politiek waar nodig, maar kom eens uit die loopgraven waarin iedereen zich nu verschanst heeft om modder naar elkaar te gooien. Relativeer eens een beetje. Of ga eens een biertje met elkaar drinken, zeker weten dat het er dan een stuk leuker aan toe gaat dan nu en dat er meer overeenkomsten zijn dan je nu zou denken.

Hear, hear. _O_
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:22:30 #55
168304 Mani89
pi_166672934
Jeff Sessions wordt genoemd als de "frontrunner" voor Secretary of Defense.

Sessions leading choice for defense secretary
pi_166672941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bram heeft simpelweg gelijk door niet op die link te klikken en het artikel te lezen.
Iedereen met meer dan een halve hersencel weet intussen dan Huffpo pure rotzooi propaganda is. Waarom dat uberhaupt nog de moeite doen om erop te klikken?

Daarom Breitbart.

dinsdag 15 november 2016 @ 16:24:06 #57
289141 Kaji
pi_166672970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, Reddit zegt het.

En volgens FOK! en Geenstijl zouden de PVV en de PiratenPartij al meerdere verkiezingen gewonnen moeten hebben.
Internetfora geven inderdaad een veel en veel schever beeld van de werkelijke politieke verhoudingen dan de gevestigde media.
pi_166672982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja. Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar ik mag toch hopen dat mensen iets meer leren relativeren.
Ik relativeer van alles maar Huffington Post staat op mijn domein-blokkadelijst. ;)
#NoDAPL
pi_166673023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik relativeer van alles maar Huffington Post staat op mijn domein-blokkadelijst. ;)
Het beeld wat daar wordt geschetst komt in alle reguliere media terug.
pi_166673034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuk dat ze dit keer eens blijkbaar een artikel weten te plaatsen dat niet troep is.

En ja, tot nu toe heeft Bram met heel veel zaken gewoon gelijk gehad, dat valt van velen hier niet te zeggen.
Ik heb heel oppervlakkig gekeken, dat kon ik niet laten. Daarmee zag ik al genoeg, het was zo'n artikel wat exact dezelfde teneur heeft als wat je op CNN zag. Ben voorzichtig met iets aan te nemen maar alleen als het om 'alternatieve' media gaat, niet als het om ons establishmentmedia gaat. Ik weet niet wie of wat erachter zit maar exact hetzelfde artikel op twee plaatsen, dat is geen toeval.
#NoDAPL
pi_166673071
quote:

[..]

Nee, jij vindt het zuur.

Inderdaad slappe hap.
Afgelopen jaar heeft, zoals jij zegt, een bepaalde kliek constant vanuit een ivoren toren naar beneden gepist.

Nu blijk dat die ivoren toren eigenlijk niet meer was dan een bergje stront moeten we opeens volwassen met elkaar omgaan?
Graag. Alleen dat kliekje denkt nog steeds vanuit een ivoren toren te pissen, terwijl ze eigenlijk tot aan hun knieën in de stront staan.

Getuige de debiele reacties van een aantal mensen hier :W
pi_166673084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb heel oppervlakkig gekeken, dat kon ik niet laten. Daarmee zag ik al genoeg, het was zo'n artikel wat exact dezelfde teneur heeft als wat je op CNN zag. Ben voorzichtig met iets aan te nemen maar alleen als het om 'alternatieve' media gaat, niet als het om ons establishmentmedia gaat. Ik weet niet wie of wat erachter zit maar exact hetzelfde artikel op twee plaatsen, dat is geen toeval.
Dat is dan ook gewoon zo. Weet je hoeveel onzin er wordt verspreid door 'alternatieve nieuwssites'?
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:29:35 #63
289141 Kaji
pi_166673097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon zo. Weet je hoeveel onzin er wordt verspreid door 'alternatieve nieuwssites'?
Hele Macedonische dorpen kunnen er inmiddels goed van leven.
pi_166673102
Ah, ik had gemist dat Keith Ellison officieel in de race is voor het DNC-voorzitterschap, samen met Howard Dean. Ellison wordt ondertussen al door Reid, Schumer, Warren, Brooker en natuurlijk Bernie ondersteund, dus staat er goed voor, lijkt me. Ben toch wel benieuwd naar de transformatie van de Democraten. Lijkt me onvermijdelijk dat het progressiever gaat worden, en dit het einde is van het 'Watergate Babies'-tijdperk (heel goed artikel btw). Dat grassrootsverhaal van Bernie zal zeker onder Ellison toch weerklank gaan vinden.

Bernie komt met 'n nieuw boekie een dezer dagen trouwens.
pi_166673117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je beter de vraag stellen welke websites geen onzin verspreiden.
pi_166673119
quote:

[..]

Nee, jij vindt het zuur.

Een wijze uitspraak van komiek en politiek activist Jimmy Dore: een goede komiek trapt alleen omhoog, niet omlaag.
https://www.amazon.com/Your-Country-Just-That-Into/dp/0762453516
Je kan een aardig aantal pagina's lezen, oordeel zelf. Hij is ook veel op Youtube te vinden.
Wij mogen vanaf de grond omhoog spugen naar het establishment, het establishment moet uit haar ivoren toren komen en afdalen naar het klootjesvolk.
#NoDAPL
pi_166673167
quote:

[..]

Alleen kreeg een van de twee kampen de afgelopen maanden gelijk dankzij Wikileaks en dankzij de verkiezingsuitslag.
#NoDAPL
pi_166673220
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen kreeg een van de twee kampen de afgelopen maanden gelijk dankzij Wikileaks en dankzij de verkiezingsuitslag.
Dit. Maar vervolgens gaat de andere kant gewoon weer verder alsof dat allemaal niet gebeurt is.
Niet geheel onverwacht hoor.
pi_166673231
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daarom Breitbart.

Lach er maar mee maar die man van Breitbart krijgt nu wel een hoge post in de top van het establishment. >:)
#NoDAPL
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:33 #70
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166673318
quote:

[..]

Nee, jij vindt het zuur.

Even quoten voor het nageslacht. Meer van dit graag.
Fuck the EBU.
pi_166673364
Pepsi wordt nu geboycot in Amerika

pi_166673365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Getuige de debiele reacties van een aantal mensen hier :W
Ik wacht nog steeds op een onderbouwing van het punt dat millennials van Sanders naar Trump geswitched zijn of dat de media structureel de polls manipuleerden anders dan 'Trump heeft toch gewonnen?!', dus je zou ook zelf ergens serieus op in kunnen gaan als je graag een volwassen gesprek wilt.
pi_166673376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een wijze uitspraak van komiek en politiek activist Jimmy Dore: een goede komiek trapt alleen omhoog, niet omlaag.
https://www.amazon.com/Your-Country-Just-That-Into/dp/0762453516
Je kan een aardig aantal pagina's lezen, oordeel zelf. Hij is ook veel op Youtube te vinden.
Wij mogen vanaf de grond omhoog spugen naar het establishment, het establishment moet uit haar ivoren toren komen en afdalen naar het klootjesvolk.
Dat gaat altijd op. Wie dat establishment ook is. De populisten van nu zijn het establishment van morgen.

Dank voor de tip trouwens, ik ga er eens wat van kijken.

quote:

[..]

Hey, als het om gelijk hebben gaat (als in: de juiste voorspelling doen) dan heb je helemaal gelijk gehad. Als dat het hele punt is van de discussie dan is volgens mij bijna niemand te beroerd om te zeggen dat ze er naast zaten. Ik in elk geval niet. Maar gezien de toon van de discussie heb ik het idee dat het niet alleen maar om gelijk hebben gaat. Het gaat om mensen die een verankerd wereldbeeld hebben wat ter discussie wordt gesteld, en ze wijken geen meter van hun standpunt.

Niet alleen hier hoor. Je ziet het ook in de media. Hun mond vol over "meer luisteren naar het volk", maar je weet dat ze nog vol zitten met opvattingen die per definitie tegen dat volk in gaan. Om nog iets te bereiken zal iedereen toch een beetje naar elkaar toe moeten kruipen, anders is het over een jaar of 8 weer precies omgedraaid.
pi_166673377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lach er maar mee maar die man van Breitbart krijgt nu wel een hoge post in de top van het establishment. >:)
En dat vind jij natuurlijk weer niet dubieus. De NYT verketteren omdat de krant mailcontract onderhoudt met het campagneteam van Clinton, maar er geen moeite mee hebben dat de drijvende kracht achter Breitbart praktisch de rechterhand is van Trump.
pi_166673414
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat vind jij natuurlijk weer niet dubieus. De NYT verketteren omdat de krant mailcontract onderhoudt met het campagneteam van Clinton, maar er geen moeite mee hebben dat de drijvende kracht achter Breitbart praktisch de rechterhand is van Trump.
Ik vind het nog veel schrijnender dat Trump even casual informeert of zijn kinderen, die zijn bedrijf runnen, niet ook wat security clearances kunnen krijgen.
pi_166673445
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het nog veel schrijnender dat Trump even casual informeert of zijn kinderen, die zijn bedrijf runnen, niet ook wat security clearances kunnen krijgen.
Dat is niet gelekt via Wikileaks, dus dan is er ook reden voor ophef.
pi_166673464
quote:

[..]

Dat geeft je echter alleen gelijk in het feit dat Trump inderdaad zou winnen, niet in allerlei andere theorieën (Sanders-switchers, shy-Trumpers, Bradley-effect, liegende media) die men hier aan koppelt.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:28:37 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166674333
Zijn de linksen al weer een beetje bij zinnen gekomen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:31:23 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166674392
The Swamp is goed aan het borrelen zo te zien

http://www.demorgen.be/bu(...)s-insiders-b95ab78f/
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:33:42 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166674437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een hele oude politieke truuk. Geef zo'n figuur een leuk maar ongevaarlijk baantje en je hebt er geen last meer van.
pi_166674464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is een hele oude politieke truuk. Geef zo'n figuur een leuk maar ongevaarlijk baantje en je hebt er geen last meer van.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:37:11 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166674520
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de linksen al weer een beetje bij zinnen gekomen?
Vooral de trumpistas hier waren helemaal door het dolle heen, toch?
pi_166674546
(ex) Porn-Royalty Jenna jameson, groot fan van The Donald

quote:
pi_166674566
quote:

[..]

Het zou kunnen dat dat speelt. Houd je vrienden nabij en je vijanden meer nabij.
#NoDAPL
pi_166674579
quote:

[..]

En je maakt dat Breitbart ook gelijk monddood. Waar moet die site straks tegenaan trappen? Liberaal Europa is wellicht een dankbaar slachtoffer, al vermoed ik dat het de doorsnee Amerikaan geen reet interesseert wat hier gebeurt.
pi_166674604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat dat speelt. Houd je vrienden nabij en je vijanden meer nabij.
Bannon en Trump zijn zeker geen vijanden. Het is alleen wel een figuur dat je niet tegen je moet hebben, want dan mobiliseert hij de racistische digitale hordes.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:44:43 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166674673
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vooral de trumpistas hier waren helemaal door het dolle heen, toch?
Neujjh, waarom zouden ze?

Trump wordt toch president tenslotte.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:46:29 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166674704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Bannon en Trump zijn zeker geen vijanden. Het is alleen wel een figuur dat je niet tegen je moet hebben, want dan mobiliseert hij de racistische digitale hordes.
Hoho, je bedoelt vast: modern opgevoede, maatschappelijk geëngageerde burgers met een sterk ontwikkeld cultureel zelfbewustzijn.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:48:06 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166674735
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
Neujjh, waarom zouden ze?

Trump wordt toch president tenslotte.
Ik heb hier toch een aantal users schuimbekkend van vreugde uit hun enkelregelige posts zien ploffen.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2016 @ 17:51:57 #90
230491 Zith
pls tip
pi_166674818
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb hier toch een aantal users schuimbekkend van vreugde uit hun enkelregelige posts zien ploffen.
Dat was ik :9~
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:02:06 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166674979
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Meer dan van de HRC aanhangers?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_166674996
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jup
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:12:33 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166675157
quote:
Jazeker.
pi_166675407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 10:39 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Obama heeft ook jarenlang gepleit voor extra investeringen in infrastructuur. Amerikaanse infrastructuur is, voor een ontwikkeld land, van een.. deplorabel niveau.
Deze voorstellen zijn continu geblokkeerd door Republikeins congres.

Eikels als het zijn, zal de GOP nu wel instemmen met extra investeringen in infrastructuur en Obama afrekenen op het feit dat hij dit heeft laten liggen.
Ik vraag me überhaupt af wie die investeringen moet gaan betalen. Hogere overheidsuitgaven en tegelijkertijd de belastingen verlagen, dat grotere tekort moet gefinancierd worden door staatsobligaties en de afgelopen decennia heeft China daar een groot deel van opgekocht. Het valt wel te verwachten dat China verder gaat met kopen, maar dat valt weer niet te rijmen met de harde economische taal van Trump jegens dat land :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2016 18:24:10 ]
pi_166675513
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:23 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik vraag me überhaupt af wie die investeringen moet gaan betalen.
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:28:17 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166675535
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jup
Vreemd. Gezien de Trump fans op alle mogelijke punten gewonnen hebben. Een conservatieve droom komt uit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:48:29 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166676116
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
Vreemd. Gezien de Trump fans op alle mogelijke punten gewonnen hebben. Een conservatieve droom komt uit.
Ik dacht juist dat het Clinton was die alles bij het oude wilde laten?
pi_166676402
quote:

[..]

Je kan hier de meltdown van Hillary supporters aanschouwen: https://www.reddit.com/r/HillaryMeltdown/top/?sort=top&t=all

Die subreddit is ontstaan omdat daarvoor r/the_meltdown was gemaakt. Een subreddit gemaakt om Trump supporters uit te lachen. Je kan je voorstellen hoe de aard van de posts gedurende de verkiezingsnacht van toon en aard veranderden.

Tsja ik ga me maar rustig van Amerika afkeren. De ongelofelijke hypocrisie na het wegzetten van Bernie Sanders. Ik herhaal het voor de grap nog maar even:

- Stond op de barricades tijdens de deregulering, voorspelde de crisis. Een man met visie op het gebied van economie.
- Was heftig tegen de oorlog in Irak. Voorspelde destabilisering van de regio en vele (burger)slachtoffers, en zo geschiedde. Een visionair op het gebied van globale betrekkingen.
- Natuur & klimaat... heeft niet eens toelichting nodig
- Al decennia voordat ze populair werden vocht hij voor sociale onderwerpen - ook weer visie en principe.
- Heeft enorme grassrootsteun onder alle lagen van de bevolking, financiert zijn campagne met kleine donaties en voert nauwelijks negatieve campagne.

En dan wordt zo'n kandidaat door een smerige machtsgeile structuur die druipt van het smeergeld onderuit gehaald. DNC = HRC en vice versa. Nooit een eerlijke kans gehad en toch is het nog bijna Sanders die verkozen wordt. En dan de goorheid waarmee dat gepaard ging: media die Clinton aflikken en Sanders kundig afserveren. De Hillary supporters, CTR en Hillary zelf schijten vervolgens op de luie stemmers; Bernie bros die op medicinale wiet de hele dag zitten te gamen en via Bernie gratis geld hopen te krijgen.

Nou en dan wordt Trump de tegenstander. Iedere week een schandaal, het een nog leiper dan het andere. Zijn eigen partij laat hem in de steek, alleen de vaagste media steunen hem nog.

En nog weet Hillary Clinton in een fucking landslide te verliezen. Het is gewoon te bizar voor woorden. Er was geen steun. De zwakst mogelijke kandidaat is gewoon vanwege belangen naar voren geschoven en een potentieel legendarische kandidaat moest haar voor laten gaan.... om vervolgens te verliezen tegen de grootste nachtmerrie waar Amerika maar van kan dromen.

Ja sorry, Hillary supporters, dan browse ik nog even rond in de Hillary Meltdown subreddit. Dat het zuur is kan me even niets schelen. Ik hoop overigens wel dat Trump z.s.m. geimpeached wordt, maar ai ai ai... op dit moment neem ik het de DNC, hun media en hun hypocriete supporters het kwalijk dat Trump kandidaat is, en geniet ik er dan maar van dat Hillary het niet is geworden.
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:06:17 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676482
Jezus man, Hillary is geschiedenis

We zijn al lang en breed met de formative bezig
pi_166676505
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
pi_166676513
Over de presidentsverkiezing.
Ook een goede verklaring waarom HRC niet verder kwam dan "At least I am not him."; ze had een hele zwakke record voor de progressieve kiezers.
Ook een kritisch woordje over Obama.
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:08:29 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:07 schreef Poolbal het volgende:
pi_166676570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:06 schreef Hexagon het volgende:
Jezus man, Hillary is geschiedenis

We zijn al lang en breed met de formative bezig
Geloof me, het gaat nog vele maanden duren totdat dit tot de geschiedenis behoort, ook als FOK later op de dag voorgoed verdwijnt. ;)

Maar goed, voor die formatie moeten we maar even rustig afwachten totdat hij aankondigt wie er in zijn ploeg zitten. Voor nu raad ik 60 Minutes aan: establishment media of niet, het gesprekje met Trump is interessant.
#NoDAPL
pi_166676585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Schattig, ik had jouw reactie nog niet gelezen. Niet dat het verschil had gemaakt aangezien dit filmpje gisteren is geplaatst.
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:11:31 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geloof me, het gaat nog vele maanden duren totdat dit tot de geschiedenis behoort, ook als FOK later op de dag voorgoed verdwijnt. ;)

Maar goed, voor die formatie moeten we maar even rustig afwachten totdat hij aankondigt wie er in zijn ploeg zitten. Voor nu raad ik 60 Minutes aan: establishment media of niet, het gesprekje met Trump is interessant.
Ik ben dr inderdaad bang voor dat je hetzelfde riedeltje inderdaad nog vier jaar gaat herhalen.
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:11:58 #106
168304 Mani89
pi_166676607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:02 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Je kan hier de meltdown van Hillary supporters aanschouwen: https://www.reddit.com/r/HillaryMeltdown/top/?sort=top&t=all
Haha :@

pi_166676615
Start van "Drain the Swamp" in Nederland

http://www.mediacourant.n(...)a-rijxman-openbaren/

quote:
Ebru Umar wil 06-nummer Shula Rijxman openbaren

Metro-columniste Ebru Umar dreigt het 06-nummer van NPO-baas Shula Rijxman te verspreiden op internet als ze haar aankomende week niet terugbelt. Dat laat ze weten op Twitter. Umar ergerde zich maandag aan de open brief van Rijxman in de Volkskrant en haar tv-optreden bij De Wereld Draait Door. Ze wil de NPO-baas eens goed de waarheid vertellen en heeft van een Twitter-volger haar 06 gekregen. De omroepbaas nam echter niet op. “Ik heb haar voicemail ingesproken.“
Ze rekent erop dat Rijxman terugbelt. “Als ik binnen een week niets hoor van Shula Rijxman gooi ik haar 06 op Twitter. Kan ze toch nog eens met de andere kant praten.”

Voor nu kunnen geïnteresseerden haar alvast een privébericht sturen. “Zijn er hier nog mediamensen die ik een plezier kan doen met de 06 van Shula Rijxman?”

De kans op een goed gesprek is gering: Umar haalt op Twitter ongenuanceerd hard uit naar Rijxman, die in de Volkskrant aangaf te willen leren van de Trump-verrassing. “Shula, doos, jouw mensen zaten te feesten in de VS met een betonnen plaat voor hun kop.”

Rijxman wil de PVV-stemmer beter horen. Umar: “Nou Shula, je weet nu hoe het niet moet, hè? Gewoon oogkleppen af bij je fokking NPO. Geert Wilders gaat 15 maart winnen.”

Umar geeft Rijxman graag advies. “Heb het lef eens om mij in te huren bij die kutteclub van je die de centen uitdeelt aan nietsweters. Op naar de nul kijkers voor NPO, Shula. Minder minder minder. Je bent de mislukking van het vrouwenquotum.”

Volgens Umar heeft Rijxman haar functie alleen te danken aan het feit dat ze vrouw is. “Shula Rijxman: het lekkere wijf dat d’r carrière te danken heeft aan één: lekker wijf zijn, twee: wijf zijn en drie: andere wijven uitsluiten.”

Umar heeft het nummer van Rijxman alvast aan Rob Oudkerk gegeven, laat ze weten in een iMessage aan Rijxman.

Vanavond zit Umar in de RTL Z-talkshow @Z om over Rijxman te praten.
pi_166676623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:07 schreef Poolbal het volgende:
Dat ook, want het kwartje is bij de achterban van de neoliberalen (Hexagon zijn partij; actief lid van de D66) duidelijk nog niet gevallen. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:16:17 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676687
Weet je. Als John Kasich de kandidaat was geweest voor GOP dan had hij Bernie Sanders gemakkelijk afgedroogd.

Als he?
pi_166676700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Matig... post je die ook als Joden weer over de holocaust beginnen? Sommige gebeurtenissen in de geschiedenis zijn van dusdanige relevantie dat ze herhaald moeten worden. Dit Nooit Weer.

Maar troost je. Ik zal dit onderwerp laten voor het is. Mijn zuurheid ebt weg. Welgemeende excuses aan de mensen dat ik soms wat grove woorden heb gebruikt. Maar wat is dit ook een enorme aaneenschakeling van de grootste blunders uit de recente geschiedenis die heeft geleid tot Trump als president. En het was te voorkomen, als mensen maar niet zo machtsgeil waren. Maar ja dan vraag je ook wat.

Hoe dan ook. Excuses voor de felle woorden. Moge het allemaal meevallen en eenieder hier een mooi toekomst genieten en de mensheid wijze keuzes maken.
pi_166676712
quote:
En nog weet Hillary Clinton in een fucking landslide te verliezen.
Dit was geen landslide hoor.
pi_166676717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben dr inderdaad bang voor dat je hetzelfde riedeltje inderdaad nog vier jaar gaat herhalen.
Dat dit het begin van het einde is van de neoliberale vergif? Ik hoop het niet, ik hoop dat het neoliberale gif sneller verdwijnt. Ik hoop dat ik het over 4 jaar kan hebben over hoe geweldig de Democraten aan de weg timmeren door progressieve mensen hoog te plaatsen.

Samenvatting: Sanders steunt een progressief iemand als hoofd van de DNC en hij heeft een belangrijk establishmentfiguur binnen de partij ervan overtuigd om dat ook te doen (uit noodzaaak, omdat hij inziet dat de partij anders geen schijn van kans maakt over 4 jaar). Het establishment probeert nu Dean naar voren te schuiven.

Laten we hopen dat we over 4 jaar een progressieve Democraten zien met een progressieve leiding en dat met eerlijke primary's, zonder de pers als propagandaverlengstuk te gebruiken een sterke kandidaat krijgen. In dat geval steun ik de Democraten van harte ne hoop ik dat de kandidaat van de Democraten wint.

dat ook hij dat steunt.
#NoDAPL
pi_166676741
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Umar :') . Die begint ook aardig van het mentale padje te gaan.
pi_166676801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Weet je. Als John Kasich de kandidaat was geweest voor GOP dan had hij Bernie Sanders gemakkelijk afgedroogd.

Ik weet niet hoe jij bij die fantasie komt maar het verschil - wat jij blijkbaar niet kan of wil inzien - is dat Trump in een eerlijke race overtuigend won terwijl de race bij de Democraten rigged was: aanpassen van het primary-schema op HRC in 2014, framing via pers, ook een verbod aan de pers om het überhaupt over Sanders te hebben (daarom werd een leeg podium getoond in plaats van Sanders zijn toespraak te laaten horen), heel dat spel met superdelegates, votersuppression en zelfs fraude in California (provisional ballots), Arizona, Nevada en New York.
Ja, langspeelplaat en zo maar ook met deze reactie laat jij zien dat het kwartje nog steeds niet is gevallen.
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:23:11 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676823
Trouwens, als ik een mijnwerker in de Rust belt was zou ik ook eerder op Trump gestemd hebben dan op Bernie. Die wil namelijk kolenboeren de vrije hand geven en Bernie niet. Dus meer kans op een baan. :D
pi_166676824
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Umar :') . Die begint ook aardig van het mentale padje te gaan.
Blijkbaar gaat geïntimideerd worden door de Turkse overheid je niet in de koude kleren zitten. Godse PTSS.
pi_166676846
Wat was dan het probleem van het vaststellen van het DNC schema? Is dat niet gewoon voorbereiden?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:27:21 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166676921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij bij die fantasie komt maar het verschil - wat jij blijkbaar niet kan of wil inzien - is dat Trump in een eerlijke race overtuigend won terwijl de race bij de Democraten rigged was: aanpassen van het primary-schema op HRC in 2014, framing via pers, ook een verbod aan de pers om het überhaupt over Sanders te hebben (daarom werd een leeg podium getoond in plaats van Sanders zijn toespraak te laaten horen), heel dat spel met superdelegates, votersuppression en zelfs fraude in California (provisional ballots), Arizona, Nevada en New York.
Ja, langspeelplaat en zo maar ook met deze reactie laat jij zien dat het kwartje nog steeds niet is gevallen.
Oh, dus als mensen het niet met je eens zijn dan begrijpen ze het gewoon niet?
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:28:57 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166676952
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef hunter2011 het volgende:

Jeuzus. Die is in haar eentje erger dan het zooitje hysterische liberals met een Clinton-complex.
pi_166677039
Aardige PMS bij die Ebru :D
pi_166677045
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jeuzus. Die is in haar eentje erger dan het zooitje hysterische liberals met een Clinton-complex.
Ze lijkt nog wat boos te zijn dat ze geen radioprogramma mocht maken.
pi_166677600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:09 schreef JanCees het volgende:
Koekoek _O_
Wow! Wint ie het presidentschap is ie nog steeds zuur omdat ie niet de popular vote won :')
"Revolution!!!!!!! A disgrace!!!!!"
beter een knipoog dan een blauw oog
  Forum Admin dinsdag 15 november 2016 @ 20:05:15 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166677695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wow! Wint ie het presidentschap is ie nog steeds zuur omdat ie niet de popular vote won :')
Knap hoe je dat er uit haalt, maar oké
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166677810
Die benoemingen tot nu toe geven wel veel vertrouwen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_166677828
Stukje over het voorgenomen fiscale beleid:
http://buff.ly/2gcIvhg
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166678091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
Hopelijk kan Ryan hem in bedwang houden. Had Ryan al niet een tax plan klaarliggen?
pi_166678219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:24 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Hopelijk kan Ryan hem in bedwang houden. Had Ryan al niet een tax plan klaarliggen?
Ja dat had Trump min of meer over genomen. Dat plan had echter gepaard moeten gaan met het verlagen van de overheidsuitgaven, niet het verhogen ervan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 november 2016 @ 20:56:29 #128
862 Arcee
Look closer
pi_166679003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:46 schreef Arcee het volgende:
Ja, 574.064 voorsprong voor Clinton op dit moment:

60.839.922 (47.8%) Clinton
60.265.858 (47.3%) Trump
04.152.009 (03.3%) Johnson
01.250.391 (01.0%) Stein
Voorsprong Clinton in popular vote nog weer toegenomen: 783.268 stemmen.

61.324.576 (47.8%) Clinton
60.541.308 (47.2%) Trump
04.191.131 (03.3%) Johnson
01.269.800 (01.0%) Stein

Ik blijf dat toch jammer vinden. Ik zou veel meer vrede met een overwinning van Trump hebben als hij ook de popular vote zou hebben gewonnen. Nu knaagt het toch dat Clinton meer stemmen had.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:57:25 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166679024
quote:
Geen gezeik, iedereen rijk!
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:58:27 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166679052
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

verified.png

Wat betekent dit, ben je beroemd? :o
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:59:52 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166679087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:58 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat betekent dit, ben je beroemd? :o
Nog beter te zien dat ik mod ben
pi_166679133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Denk niet dat hij het daarom zegt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166679163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk feitelijk wel de insteek van de campagne van Trump. De vraag is vooral hoe het gaat uitpakken.

Trump zegt bijvoorbeeld ook flink te willen investeren in Defensie. Dat past natuurlijk wel binnen de traditie van de recente Republikeinen:

Het congres gaat uiteindelijk over het budget, dus de vraag is vooral in hoeverre die hierin meegaan.
pi_166679263
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk feitelijk wel de insteek van de campagne van Trump. De vraag is vooral hoe het gaat uitpakken.

Trump zegt bijvoorbeeld ook flink te willen investeren in Defensie. Dat past natuurlijk wel binnen de traditie van de recente Republikeinen:

[ afbeelding ]

Het congres gaat uiteindelijk over het budget, dus de vraag is vooral in hoeverre die hierin meegaan.
Zoals het artikel al aangeeft, zou dat wel buitengewoon vreemd zijn als de Republikeinen die zo'n halszaak maken van een bescheiden begrotingstekort, hiermee akkoord gaan. Aan andere kant heeft het verleden iets anders laten zien.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:09:14 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166679345
De republikeinen willen best lekker geld uitgeven zolang ze maar degenen zijn die met de eer kunnen strijken.

Dat heeft Trump goed gezien.
pi_166679965
De auteur zal wel weer beschimpt en weggehoond worden, maar ik vond dit artikel erg sterk. Zal in de VS wel aan dovemansoren zijn gericht.
pi_166680124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voorsprong Clinton in popular vote nog weer toegenomen: 783.268 stemmen.

61.324.576 (47.8%) Clinton
60.541.308 (47.2%) Trump
04.191.131 (03.3%) Johnson
01.269.800 (01.0%) Stein

Ik blijf dat toch jammer vinden. Ik zou veel meer vrede met een overwinning van Trump hebben als hij ook de popular vote zou hebben gewonnen. Nu knaagt het toch dat Clinton meer stemmen had.
Mwah het is haar gewoon niet gegund (en terecht).

30 jaar zichzelf voorbereiden op "haar beurt".. in 2008 verliezen van een "groene" senator en in 2016 van iemand die net 1 jaar in de politiek zit en de minst populaire kandidaat ooit is.

Sorry maar dan ben je gewoon niet gemaakt voor het presidentschap.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:43:17 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166680257
Zouden er in dat grote land ook stemmers zijn die niet konden kiezen omdat de zowel Clinton als Trump helemaal geweldig vonden? :P
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:48:26 #139
289141 Kaji
pi_166680415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:43 schreef Hexagon het volgende:
Zouden er in dat grote land ook stemmers zijn die niet konden kiezen omdat de zowel Clinton als Trump helemaal geweldig vonden? :P
Wellicht een paar 70-jarige New Yorkse biseksuelen.
pi_166680478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:43 schreef Hexagon het volgende:
Naar het schijnt wel, als je van geweldig verschrikkelijk maakt. Wat ik van Michael Moore begreep was dat er in MI een berg mensen wel zijn wezen stemmen, en op alles behalve de presidentskandidaten en hebben gestemd.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166680915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Haha :@

_O-
We are going to win so unite.
Help, we lost! fucking fascists!
_O-

En dan nog die baarmoeder erbij halen, alsof dat de reden is dat Hillary Rodham Corrupt heeft verloren. :s)
#NoDAPL
pi_166681008
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:50 schreef OMG het volgende:

[..]

Naar het schijnt wel, als je van geweldig verschrikkelijk maakt. Wat ik van Michael Moore begreep was dat er in MI een berg mensen wel zijn wezen stemmen, en op alles behalve de presidentskandidaten en hebben gestemd.
70 000 uit mijn hoofd. Ja, dat zegt genoeg. Twee walgelijke kandidaten, dan maar een steen doorheen de ruit van het establishment. *O*
#NoDAPL
pi_166681127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

_O-
_O-

En dan nog die baarmoeder erbij halen, alsof dat de reden is dat Hillary Rodham Corrupt heeft verloren. :s)
Ik las dat Trump de regels voor Wall Street weer wil versoepelen. Lang leve de linkse lente!
pi_166681129
Voor Trump is dit gewoon een schaakspel

mitchellvii twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 21:06:02 Trump has now positioned his two most fearsome potential enemies, Priebus and Ryan where he now has leverage over both. #HowYouWin reageer retweet
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:13:16 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166681217
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik las dat Trump de regels voor Wall Street weer wil versoepelen. Lang leve de linkse lente!
Precies, mogelijk gemaakt door mensen die denken dat de politiek een soort spelletje is.
pi_166681288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, mogelijk gemaakt door mensen die denken dat de politiek een soort spelletje is.
Allemaal omdat Clinton een trut is. En dan zijn het gek genoeg de figuren die het meest verbolgen zijn over het wangedrag in de financiële sector, die het hardste juichen omdat Trump president is geworden.
pi_166681310
quote:

[..]

Die subreddit is ontstaan omdat daarvoor r/the_meltdown was gemaakt. Een subreddit gemaakt om Trump supporters uit te lachen. Je kan je voorstellen hoe de aard van de posts gedurende de verkiezingsnacht van toon en aard veranderden.

Tsja ik ga me maar rustig van Amerika afkeren. De ongelofelijke hypocrisie na het wegzetten van Bernie Sanders. Ik herhaal het voor de grap nog maar even:

- Stond op de barricades tijdens de deregulering, voorspelde de crisis. Een man met visie op het gebied van economie.
- Was heftig tegen de oorlog in Irak. Voorspelde destabilisering van de regio en vele (burger)slachtoffers, en zo geschiedde. Een visionair op het gebied van globale betrekkingen.
- Natuur & klimaat... heeft niet eens toelichting nodig
- Al decennia voordat ze populair werden vocht hij voor sociale onderwerpen - ook weer visie en principe.
- Heeft enorme grassrootsteun onder alle lagen van de bevolking, financiert zijn campagne met kleine donaties en voert nauwelijks negatieve campagne.

En dan wordt zo'n kandidaat door een smerige machtsgeile structuur die druipt van het smeergeld onderuit gehaald. DNC = HRC en vice versa. Nooit een eerlijke kans gehad en toch is het nog bijna Sanders die verkozen wordt. En dan de goorheid waarmee dat gepaard ging: media die Clinton aflikken en Sanders kundig afserveren. De Hillary supporters, CTR en Hillary zelf schijten vervolgens op de luie stemmers; Bernie bros die op medicinale wiet de hele dag zitten te gamen en via Bernie gratis geld hopen te krijgen.

Nou en dan wordt Trump de tegenstander. Iedere week een schandaal, het een nog leiper dan het andere. Zijn eigen partij laat hem in de steek, alleen de vaagste media steunen hem nog.

En nog weet Hillary Clinton in een fucking landslide te verliezen. Het is gewoon te bizar voor woorden. Er was geen steun. De zwakst mogelijke kandidaat is gewoon vanwege belangen naar voren geschoven en een potentieel legendarische kandidaat moest haar voor laten gaan.... om vervolgens te verliezen tegen de grootste nachtmerrie waar Amerika maar van kan dromen.

Ja sorry, Hillary supporters, dan browse ik nog even rond in de Hillary Meltdown subreddit. Dat het zuur is kan me even niets schelen. Ik hoop overigens wel dat Trump z.s.m. geimpeached wordt, maar ai ai ai... op dit moment neem ik het de DNC, hun media en hun hypocriete supporters het kwalijk dat Trump kandidaat is, en geniet ik er dan maar van dat Hillary het niet is geworden.
Gelijk heb je, geniet er nog even van. Hopelijk binnenkort een progressieve voorzitter van de DNC die wel op een zuivere manier handelt en niet corrupt is. Sanders is achter de schermen flink aan het pushen dat dat gebeurt. De overwinning van Trump heeft van Sanders de machtigste man binnen de Democraten gemaakt, het zal alleen wel even duren voordat hij voldoende zijn stempel kan drukken en het establishment zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven, zij schuiven momenteel corporate sellout Howard Dean naar voren.
#NoDAPL
pi_166681351
quote:

[..]

_O-
_O-

Fuck you white people...

Hoe kan je nu zoiets schrijven zonder te begrijpen dat dit racistisch is. Sommige mensen zijn retarded.

Dan zijn ze boos op Trumo vanwege zijn racistische uitspraken en zijn ze zelf net zo erg. De ironie..
pi_166681430
quote:

[..]

_O-
_O-

Het natuurlijk allemaal de schuld van de blanken... :')

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166681583
#NoDAPL
pi_166681689
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet je vizier op de lange termijn richten, Koos. De Democraten gaat weer een linkse partij worden en onder HRC zouden die regels eveneens worden versoepeld (ze sponsorden HRC en haar man veel meer dan Trump) dus dat maakt daar weinig verschil voor. :)

“This is no time to engage in the luxury of cooling off or to take the tranquilizing drug of gradualism.”
Martin Luther King Jr.
#NoDAPL
pi_166681708
quote:
Wellicht is het tijd om te stoppen met emmeren over Clinton en te focussen op het beleid dat Trump wil implementeren.

Bovendien stond 90 procent van de Hollywoodsterren aan de kant van Clinton. Ja, ook een hoop oscarwinnaars.
pi_166681751
quote:
Als Oscarwinnaar opeens een criterium is, dan lijkt de oproep van Michael Moore om toch vooral op Hillary Clinton te stemmen me meer waard dan die van Susan Sarandon, want hij won zijn oscar voor non-fictie.
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:30:14 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166681848
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht is het tijd om te stoppen met emmeren over Clinton en te focussen op het beleid dat Trump wil implementeren.

Bovendien stond 90 procent van de Hollywoodsterren aan de kant van Clinton. Ja, ook een hoop oscarwinnaars.
Op wat voor baantje zou Clinton haar haters nog zo lang mogelijk het bloed onder de nagels vandaan kunnen trekken denk je?
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:30:32 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166681859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet je vizier op de lange termijn richten, Koos. De Democraten gaat weer een linkse partij worden en onder HRC zouden die regels eveneens worden versoepeld (ze sponsorden HRC en haar man veel meer dan Trump) dus dat maakt daar weinig verschil voor. :)

“This is no time to engage in the luxury of cooling off or to take the tranquilizing drug of gradualism.”
Martin Luther King Jr.
Allemaal suggestief
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:31:09 #156
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166681896
Dit moeten jullie lezen van Leon de Winter.

http://www.telegraaf.nl/t/27033729

Dat de Democraten via de media veel onwaarheden de wereld hebben in geholpen. En iedereen in Links Nederland het gewoon overnam zonder onderzoek te doen.
pi_166681918
Het zijn sowieso altijd vrij bijzondere autoriteitsargumenten. Allereerst zou Oscarwinnaar in mijn ogen eerder een diskwalificerende reden zijn waar het aankomt op het serieus nemen van iemands politieke opvattingen, maar afgezien daarvan had Clinton volgens mij fors meer steun van Oscarwinnaars. Als dan valt voor dergelijke autoriteitsargumenten, dan zou je dat ook consequent moeten doen.
pi_166681942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Martin Luther King Jr.
De teugels zijn onder Obama toch aardig aangehaald. Wellicht nog niet voldoende, maar zoiets gebeurt nou eenmaal stapje voor stapje.

De financiële sector dereguleren met alle risico's van dien, daar word ik nou niet echt enthousiast van. Het is geen spelletje, Bram. Ik heb de laatste crisis gelukkig fluitend weten te doorstaan, maar om mij heen zijn er best wat mensen hun baan kwijtgeraakt. Met dank aan het kabinet gaat het godzijdank weer een stuk beter.

Maar hopen op ellende zodat jouw gedroomde linkse lente kan beginnen, is ronduit stupide. Nieuwe puinzooi kan ook heel andere sentimenten aanwakkeren.
pi_166681983
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Allemaal omdat Clinton een trut is.
Clinton is een trut maar dat doet er weinig toe. Dat is niet de reden dat mensen niet op haar stemden. Mensen stemden niet op haar omdat ze een slechte track record heeft, omdat ze een neoliberale neoconservaatieve corporatist is die net als Obama wordt aangestuurd door de grote sponsors, in het bijzonder de banken.
Obama? Ja. 50% van zijn kabinet is bepaald door de Citibank, zie Wikileaks waar je precies kan lezen welke kandidaten de Citibank voordroeg.
Als HRC had gewonnen dan had haar groepje (Podesta en zo) nog meer macht gehad en dan hadden ze korte metten gemaakt met die lastige progressieve mensen, nu is Sanders de machtigste man bij de Democraten. Niet officieel, nog niet, maar wel achter de schermen. Omdat hij gelijk had, omdat hij wordt geloofd, omdat hij een van de weinige mensen is die weet hoe je de kiezers kan enthousiasmeren...

Martin Luther King Jr.
Revolutie!
Hexagon heeft gelijk, de politiek is geen spelletje! Het is ook geen speeltje van de neoliberalen waar Hexagon (D66) zo van houdt. De belangen zijn te groot om het spelletje mee te blijven spelen, het is tijd voor oorlog. Ook hier in Nederland waar de neoliberalen de macht hebben gegrepen bij de D66, de PvdA, de christelijke partijen en zelfs Groenlinks (op de weg terug).
#NoDAPL
pi_166681996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op wat voor baantje zou Clinton haar haters nog zo lang mogelijk het bloed onder de nagels vandaan kunnen trekken denk je?
Ik zou lekker een column nemen in een prominente uitgave. En dan lekker mensen zich aan je laten ergeren.
pi_166682011
Misschien kun je dat citaat van Martin Luther King Jr. nog een keer herhalen, dan heb ik een kwartet.
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:34:49 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166682053
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou lekker een column nemen in een prominente uitgave. En dan lekker mensen zich aan je laten ergeren.
Is goed te combineren met wat goed verdienende commisariaten

Maar misschien kan ze wel naar Nederland vluchten en tafelgast worden bij DWDD
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:35:44 #163
289141 Kaji
pi_166682088
Clinton was gewoon de meest capabele presidentskandidaat ooit. Lees over 30 jaar de geschiedenisboeken er maar op na.
pi_166682110
quote:
Hoe wil jij dat doen? Hij heeft toch nog niets bekend gemaakt? Tot nu toe kom ik alleen maar speculatie tegen. :)
Bovendien is de titel van deze draad: Americaaanse verkiezingen 2016", het beleid van Trump heeft daar niets meer mee te maken. Daar moet een nieuwe draad voor worden opgericht. ;)
#NoDAPL
pi_166682199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Elke baan waarmee ze politieke invloed heeft of die wordt bekostigd van gemeenschapsgeld? In alle andere gevallen boeit het de mensen niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:35 schreef Kaji het volgende:
Clinton was gewoon de meest incapabele presidentskandidaat ooit. Lees over 30 jaar de geschiedenisboeken er maar op na.
Inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:40:38 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166682277
Hillary is jammerlijk te laat om hier nog mee te doen aan de lijsttrekkersverkiezing van de PvdA :P
pi_166682279
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:31 schreef KingRadler het volgende:

Dat de Democraten via de media veel onwaarheden de wereld hebben in geholpen. En iedereen in Links Nederland het gewoon overnam zonder onderzoek te doen.
Prima stropop weer van Leon.

Ik heb in de VK en het NRC bio's gelezen over Bannon, en nergens wordt hij een antisemiet genoemd. Ook heb ik gewoon via onze eigen media vernomen dat Pence voor verkrachte vrouwen een uitzondering wil maken als zij hun kind willen aborteren.

Leon is dus weer eens leugens aan het verspreiden.
pi_166682308
quote:

Dank je. Ik zag meneer de Winter laatst bij Pauw, hij maakte verstandige opmerkingen. Zolang het maar niet over Israel gaat. ;)
#NoDAPL
pi_166682351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:40 schreef Hexagon het volgende:
Hillary is jammerlijk te laat om hier nog mee te doen aan de lijsttrekkersverkiezing van de PvdA :P
Gelukkig voelt ze zich daar te goed voor. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:31 schreef Monolith het volgende:
Het zijn sowieso altijd vrij bijzondere autoriteitsargumenten. Allereerst zou Oscarwinnaar in mijn ogen eerder een diskwalificerende reden zijn waar het aankomt op het serieus nemen van iemands politieke opvattingen, maar afgezien daarvan had Clinton volgens mij fors meer steun van Oscarwinnaars. Als dan valt voor dergelijke autoriteitsargumenten, dan zou je dat ook consequent moeten doen.
Wie zegt dat het werd vermeld als autoriteitsargument? :?
Eerder werd er gezeverd dat het maar B-sterretjes waren die Sanders steunden (ik zou Shailene Woodley niet een B-sterretje noemen maar goed), daarom meld ik maar even dat het hier om een oscarwinnares gaat.
#NoDAPL
pi_166682453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:35 schreef Kaji het volgende:
Clinton was gewoon de meest capabele presidentskandidaat ooit. Lees over 30 jaar de geschiedenisboeken er maar op na.
haha ha ha haha ha ha ha

Ik ga de waslijst van haar domme beslissingen en corruptie maar niet herhalen. Geen zin.
pi_166682590
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:46 schreef studentje7 het volgende:

[..]

haha ha ha haha ha ha ha

Ik ga de waslijst van haar domme beslissingen en corruptie maar niet herhalen. Geen zin.
Ze heeft verloren van een clown die een oranje huid en het ontwikkelingsniveau van een kind heeft. Ze werd in 2007 al door Podesta zelf een "zwakke kandidate" genoemd. Het behoeft geen toelichting dat ze de geschiedenisboeken zal ingaan als een van de zwakste presidentskandidaten die een nominatie heeft gekregen sinds het bestaan van die federatie. Nu maar hopen dat de historici Wikileaks adequaat gebruiken. Ik heb alvast een aantal GB gedownload van Wikileaks voor het nageslacht. ;)
#NoDAPL
pi_166682625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gelukkig voelt ze zich daar te goed voor. *O*

[..]

Wie zegt dat het werd vermeld als autoriteitsargument? :?
Eerder werd er gezeverd dat het maar B-sterretjes waren die Sanders steunden (ik zou Shailene Woodley niet een B-sterretje noemen maar goed), daarom meld ik maar even dat het hier om een oscarwinnares gaat.
Dat doe je dus omdat je denkt dat dat op de een of andere wijze meer gewicht in de schaal zou leggen. Dat heet in de retorica een beroep op autoriteit.
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:56:44 #173
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166682824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze heeft verloren van een clown die een oranje huid en het ontwikkelingsniveau van een kind heeft. Ze werd in 2007 al door Podesta zelf een "zwakke kandidate" genoemd. Het behoeft geen toelichting dat ze de geschiedenisboeken zal ingaan als een van de zwakste presidentskandidaten die een nominatie heeft gekregen sinds het bestaan van die federatie. Nu maar hopen dat de historici Wikileaks adequaat gebruiken. Ik heb alvast een aantal GB gedownload van Wikileaks voor het nageslacht. ;)
Nu heb verwar je verkiesbaarheid met competentie. Dat had deze verkiezingen vrij weinig met elkaar te maken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166682833
quote:

[..]

O ja, de Hollywoodsterren! Heb ze beter leren kennen tijdens deze verkiezingen, vond ze op zijn zachts gezegd niet zo prettig overkomen. O-)
pi_166682992
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nu heb verwar je verkiesbaarheid met competentie. Dat had deze verkiezingen vrij weinig met elkaar te maken.
Je gaat toch niet beweren dat Clinton competent is?

Hoeveel tientallen schandalen, verkeerde beslissingen, shady dealtjes enz. heb je nodig om in te zien dat deze vrouw een verschikkelijke judgement heeft?
pi_166683091
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Knap hoe je dat er uit haalt, maar oké
Da's gewoon puur poging tot downgraden van de popular vote. 'ach, als ik mijn best had gedaan in Florida e.d. dan had ik ook die vote eenvoudig gewonnen'. Wat natuurlijk onzin is. Als het om de popular vote ging, dan had Clinton zich ook in pure rode staten meer laten zien.

Maar daar ging het verder niet om. Ging me meer om dat Trump once again zijn kleinzieligheid bevestigt. Snap niet dat je dat niet uit die tweet haalt.

Ik wil zo graag dat ie toch in een soort van president verandert, maar elke tweet stampt die hoop verder de grond in ;(
beter een knipoog dan een blauw oog
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 23:15:14 #177
288245 crew  Moira
pi_166683326
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/798521053551140864

Nu is het Electoral College ineens genius terwijl hij in 60 minutes nog zei er vanaf te willen (ondanks dat hij dankij het EC gewonnen heeft)?
Snap er niks meer van :@

Ik weet trouwens ook niet hoe je tweets moet embedden hier :')
Fuck the EBU.
pi_166683415
Ergens heeft Trump wel een punt wat betreft EC.

Hij heeft vanaf het begin een message verkondigd die specifiek paste bij de rust belt. Het was ook zijn plan om de rust belt te winnen.
Wellicht had hij zich op bepaalde manier gematigd of anders gedragen als hij niet puur ging voor die staten maar voor de popular vote overall.
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:19:51 #179
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166683436
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:02 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet beweren dat Clinton competent is?

Hoeveel tientallen schandalen, verkeerde beslissingen, shady dealtjes enz. heb je nodig om in te zien dat deze vrouw een verschikkelijke judgement heeft?
Ja, ze is verschrikkelijk competent. Kleurloos, een slechte geschiedenis met de pers en beschadigd door het systeem, maar echt immens competent. Niemand is Clinton op inhoudelijk niveau de baas. Je mag haar kut, elitair en corrupt vinden, maar dat maakt haar niet minder competent.

Ze weet precies hoe achterkamertjes werken, is toegewijd en altijd voorbereid tot in de puntjes. Die had als president-elect in ieder geval niet de vraag gesteld hoe dat nou precies zat met het personeel in het Witte Huis.
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:21:54 #180
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166683486
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:18 schreef studentje7 het volgende:
Ergens heeft Trump wel een punt wat betreft EC.

Hij heeft vanaf het begin een message verkondigd die specifiek paste bij de rust belt. Het was ook zijn plan om de rust belt te winnen.
Wellicht had hij zich op bepaalde manier gematigd of anders gedragen als hij niet puur ging voor die staten maar voor de popular vote overall.
Laten we nou geen vaardigheden toeschrijven aan een man als die vaardigheden bij hem nog nooit zijn waargenomen. Het is dergelijke op niets gebaseerde mythevorming die hem het presidentschap heeft opgeleverd.
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 23:22:22 #181
288245 crew  Moira
pi_166683500
Ik vond dit ook wel frappant :')

quote:
President Barack Obama zou donderdag bij het eerste bezoek van Trump aan het Witte Huis de indruk hebben gekregen dat zijn opvolger "veel meer oriëntatie nodig heeft dan was gedacht".

Trump zou verrast zijn geweest over het uitgebreide takenpakket van de president en zijn medewerkers zouden niet goed zijn voorbereid. Zo zouden zij niet hebben beseft, dat ze de hele presidentiële staf die in het westelijke deel van het complex van het Witte Huis werkt, op 20 januari vervangen moeten hebben.
http://www.nu.nl/verkiezi(...)eft-dan-gedacht.html
Fuck the EBU.
pi_166683506
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, ze is verschrikkelijk competent. Kleurloos, een slechte geschiedenis met de pers en beschadigd door het systeem, maar echt immens competent. Niemand is Clinton op inhoudelijk niveau de baas. Je mag haar kut, elitair en corrupt vinden, maar dat maakt haar niet minder competent.

Ze weet precies hoe achterkamertjes werken, is toegewijd en altijd voorbereid tot in de puntjes. Die had als president-elect in ieder geval niet de vraag gesteld hoe dat nou precies zat met het personeel in het Witte Huis.
Elitair en vooral corrupt maakt haar wel minder competent.
pi_166683574
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

maar echt immens competent. Niemand is Clinton op inhoudelijk niveau de baas.
Het is waar dat ze inhoudelijk heel sterk is...

Maar als je inhoudelijk sterk bent en vervolgens slechte beslissing op slechte beslissing maakt dan ben je niet competent.

http://www.cbsnews.com/me(...)med-hillary-clinton/

Ben het eens met Colin Powell. "Everything that Clinton touches she kinda screws up."

Dan kan ze nog zoveel kennis hebben, maar blijkbaar mist ze goed inzicht en vermogen om juiste beslissingen te nemen.
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:25:15 #184
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166683584
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Elitair en vooral corrupt maakt haar wel minder competent.
Neuh. Dat maakt haar minder geschikt. Competent betreft puur de capaciteiten.
pi_166683604
quote:

Een foutje van de Winter: de Democraten links noemen en de Republikeinen rechts, het is eerder rechts en extreemrechts.
#NoDAPL
pi_166683625
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:21 schreef Euribob het volgende:

[..]

Laten we nou geen vaardigheden toeschrijven aan een man als die vaardigheden bij hem nog nooit zijn waargenomen. Het is dergelijke op niets gebaseerde mythevorming die hem het presidentschap heeft opgeleverd.
Ik schrijf hem niets toe. Ik ben ook absoluut geen fan van Trump.

Ik constateer dat hij toen de campagne begon zei dat die voor de rust belt staten ging. Toen lachte iedereen hem uit. Maar zijn campagne was heel duidelijk gefocust om de boze blanke arbeider (van de rust belt). Dus het is niet gek om te denken dat als er geen EC was Trump een andere campagne had gevoerd
pi_166683641
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:24 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ja, als je van tevoren de vragen krijgt opgestuurd en een team van 100 man kan een antwoord formuleren dan zal je vast inhoudelijk sterk lijken. ;)
HRC was natuurlijk wel een goede juriste maar hoe sterk ze inhoudelijk is in het politieke debat daar kunnen we enkel naar raden. Zij is inderdaad geen vaardige politica, ze is een prutser in vergelijking met haar man.
#NoDAPL
pi_166683656
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:24 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar als je inhoudelijk sterk bent en vervolgens slechte beslissing op slechte beslissing maakt dan ben je niet competent.

http://www.cbsnews.com/me(...)med-hillary-clinton/

Ben het eens met Colin Powell. "Everything that Clinton touches she kinda screws up."

Dan kan ze nog zoveel kennis hebben, maar blijkbaar mist ze goed inzicht en vermogen om juiste beslissingen te nemen.
Hoe is het overigens met Colin Powell? Die komt natuurlijk na zijn vrijage met Clinton niet meer aan de bak.
pi_166683667
Hoe lang gaan die achterlijke rellen nog door?Fucking George Soros. :')
pi_166683681
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

Neuh. Dat maakt haar minder geschikt. Competent betreft puur de capaciteiten.
Uit het woordenboek:

competent
bijv.naamw.Uitspraak: [kɔmpə'tɛnt] 1) goed in wat je doet Voorbeelden: `competente boekhouder gezocht`, `Als bestuurder bleek hij niet erg competent.`

Als je als politicus beslissingen moet nemen en je neemt constant verkeerde beslissingen ben je niet goed in wat je doet. Dus niet competent.
pi_166683697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:27 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Hoe is het overigens met Colin Powell? Die komt natuurlijk na zijn vrijage met Clinton niet meer aan de bak.
Ik denk niet dat Powell wordt gezien als een van de progressieve mensen die de partij kan redden. Exit Powell dus. :)
Misschien een of ander troostbaantje zoals politici in Nederland krijgen op dat moment (burgemeesterschap, commissaris van de koning).
#NoDAPL
pi_166683724
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:28 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Uit het woordenboek:

competent
bijv.naamw.Uitspraak: [kɔmpə'tɛnt] 1) goed in wat je doet Voorbeelden: `competente boekhouder gezocht`, `Als bestuurder bleek hij niet erg competent.`

Als je als politicus beslissingen moet nemen en je neemt constant verkeerde beslissingen ben je niet goed in wat je doet. Dus niet competent.
Yep.
#NoDAPL
pi_166683737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Soros heeft veel geld, dus dat kan nog even duren. :)
#NoDAPL
pi_166683754
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Lang.
Zijn geldbronnen zijn onuitputtelijk en hij heeft een enorme vernietigingsdrang.
Oplossing zou zijn als de Russen hem zouden doden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:31:43 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166683768
3500 rechtszaken toont nou ook niet echt competentie aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166683770
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

En?
Hij is een outsiderkandidaat, natuurlijk had hij er geen benul van wat er allemaal bij komt kijken. Wat een verrassing.
#NoDAPL
pi_166683795
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:21 schreef Euribob het volgende:
zijn waargenomen
Gelieve voor jezelf te spreken! ;)
#NoDAPL
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 23:32:58 #198
288245 crew  Moira
pi_166683796
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En?
Hij is een outsiderkandidaat, natuurlijk had hij er geen benul van wat er allemaal bij komt kijken. Wat een verrassing.
En niks. Ik zeg toch alleen dat 't frappant is? Juist geen verassing. Maar maakt het imo des te idioter om zo iemand in 2 maanden tijd klaar proberen te stomen voor wereldleiderschap 8)7
Fuck the EBU.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:33:51 #199
3928 Ulx
pi_166683812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En?
Dan had hij zijn huiswerk moeten doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 23:34:36 #200
288245 crew  Moira
pi_166683832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dat al doet voordat je jezelf kandidaat stelt, en daarnaast heb je er ook nog eens anderhalf jaar tijd voor gehad :D
Doet me echt denken South Park :@
Fuck the EBU.
pi_166683848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

En niks. Ik zeg toch alleen dat 't frappant is? Juist geen verassing. Maar maakt het imo des te idioter om zo iemand in 2 maanden tijd klaar proberen te stomen voor wereldleiderschap 8)7
Ik vind het weinig nieuwswaarde hebben, het is precies wat je zou verwachten. Hij is een outsider dus hij kon dat onmogelijk weten. Is het idioot? Misschien. Het alternatief was echter iemand die door en door corrupt is, daar word ik ook niet vrolijk van. ;)
In ieder geval kan Trump bepaalde zaken nog aan insiders overlaten en zijn stempel drukken op het beleid (voorschrijven wat qua beleid moet en niet mag, zoals het afschaffen van de TPP).
#NoDAPL
pi_166683864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit. Alsof ik me een ziekenhuis binnen bullshit en als outsider als chirurg aan de slag ga. Want ik heb zo'n frisse blik op zaken. En vervolgens verrast zijn dat er wat meer bij komt kijken dan alleen mensen opensnijden. ;(.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:36:03 #203
3928 Ulx
pi_166683866
Overigens is het werk dat Christie heeft gedaan voor een transitie nu bij het vuilnis gezet.
Het gaat nog leuk worden daar.
  PR en moderator dinsdag 15 november 2016 @ 23:36:35 #204
288245 crew  Moira
pi_166683888
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het weinig nieuwswaarde hebben, het is precies wat je zou verwachten. Hij is een outsider dus hij kon dat onmogelijk weten.
Ik zeg toch ook niet dat het nieuwswaarde heeft? En zo onmogelijk is dat niet hoor, gewoon je huiswerk doen. Of ga jij ook zonder je ingelezen te hebben solliciteren voor een baan waarvan je geen idee hebt wat die baan inhoudt, omdat je nou eenmaal nog nooit in die sector hebt gewerkt?
quote:
Is het idioot? Misschien. Het alternatief was echter iemand die door en door corrupt is, daar word ik ook niet vrolijk van. ;)
Ik zeg ook niet dat het alternatief beter was.
quote:
In ieder geval kan Trump bepaalde zaken nog aan insiders overlaten en zijn stempel drukken op het beleid (voorschrijven wat qua beleid moet en niet mag, zoals het afschaffen van de TPP).
Die insiders waar hij zich mee omringt vind ik eigenlijk nog veel 'enger' dan Trump zelf :') Dat belooft minder goeds dan Trump.
Fuck the EBU.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 november 2016 @ 23:37:43 #205
862 Arcee
Look closer
pi_166683916
Hillary Clinton’s Popular Vote Lead Expands to Over 1 Million

Clinton currently has 61,964,263 votes compared with Trump's 60,961,967
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 november 2016 @ 23:39:17 #206
862 Arcee
Look closer
pi_166683944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:36 schreef Ulx het volgende:
Overigens is het werk dat Christie heeft gedaan voor een transitie nu bij het vuilnis gezet.
Yup: http://www.salon.com/2016(...)hristies-appointees/
pi_166683984
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Dit. Alsof ik me een ziekenhuis binnen bullshit en als outsider als chirurg aan de slag ga. Want ik heb zo'n frisse blik op zaken. En vervolgens verrast zijn dat er wat meer bij komt kijken dan alleen mensen opensnijden. ;(.
Ja, maar jij zit dan in ieder geval niet in de zak van Big Pharma, dus dan is het niet erg als je af en toe verkeerd snijdt.
pi_166683990
TBT ;)

pi_166684031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:36 schreef Ulx het volgende:
Dat is toch goed nieuws?
#NoDAPL
pi_166684054
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:37 schreef Arcee het volgende:
Hillary Clinton’s Popular Vote Lead Expands to Over 1 Million

Clinton currently has 61,964,263 votes compared with Trump's 60,961,967
Er zijn ook geruchten dat er 3 miljoen illegale stemmen (illegalen) zijn uitgebracht. Even wachten, het is maar een tussenstandje, over een paar weken weten we hopelijk hoe het zit. Niet dat het er toe doet. :)
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:45:20 #211
3928 Ulx
pi_166684073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar jij zit dan in ieder geval niet in de zak van Big Pharma, dus dan is het niet erg als je af en toe verkeerd snijdt.
Of in de verkeerde patient...
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:47:38 #212
3928 Ulx
pi_166684116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is toch goed nieuws?
Het is een machtsgreep van Pence denk ik. Ik ben benieuwd of hij ook de Familie aanpakt.
pi_166684196
Na alle consternatie rondom Hillary en de belangenverstrengeling-aantijgingen, is het met waarschijnlijke secretary of state Giuliani gelukkig allemaal puur en schoon. #draintheswamp
pi_166684242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het nieuwswaarde heeft? En zo onmogelijk is dat niet hoor, gewoon je huiswerk doen. Of ga jij ook zonder je ingelezen te hebben solliciteren voor een baan waarvan je geen idee hebt wat die baan inhoudt, omdat je nou eenmaal nog nooit in die sector hebt gewerkt?
Tja, het is niet zo dat je het even kan Googelen of dat je eventjes kan bellen met het verzoek om de documenten op te sturen. Op dat moment was Trump nog een gewone burger die geen toegang had. Had hij meer kunnen doen? Misschien. Mijn punt is dat wij niet kunnen inschatten wat hij wel en niet kon doen op dit vlak.

quote:
Die insiders waar hij zich mee omringt vind ik eigenlijk nog veel 'enger' dan Trump zelf :') Dat belooft minder goeds dan Trump.
Dat ben ik met jou eens, daarom werd het zwaar overdreven dat het een ramp zou zijn als Trump het zou winnen in vergelijking met wanneer een andere Republikein had gewonnen. Nu maar hopen dat Trump verstandig genoeg is dat hij in de gaten heeft wat er gebeurt en dat hij een positieve stempel op het beleid kan drukken. Trump gaat helder moeten communiceren en het hoe en wat aan de insiders moeten overlaten. Voor sommige zaken is dat eenvoudig en overzichtelijk (Schrap TPP!), voor andere zaken is het gevaarlijk en onoverzichtelijk (ziektekostenverzekering). We zullen er de komende jaren achterkomen in welke mate Trump controle heeft.
#NoDAPL
pi_166684292
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Voor chirurgie is een diploma vereist, voor het presidentschap niet. Democratie en zo. Ik weet het, het is een pain in the butt.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:54:45 #216
3928 Ulx
pi_166684295
We zullen het merken.... Lekker vooruitzicht dat de POTUS het niet onder controle heeft.
pi_166684330
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Na alle consternatie rondom Hillary en de belangenverstrengeling-aantijgingen, is het met waarschijnlijke secretary of state Giuliani gelukkig allemaal puur en schoon. #draintheswamp
Ik ben geen fan van hem (stop and frisk) maar in ieder geval is hij minder eng dan Christie.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 23:56:09 #218
3928 Ulx
pi_166684348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor chirurgie is een diploma vereist, voor het presidentschap niet. Democratie en zo. Ik weet het, het is een pain in the butt.
Diploma's zijn ingevoerd om het doktersvak elitair te houden.
pi_166684350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:54 schreef Ulx het volgende:
We zullen het merken.... Lekker vooruitzicht dat de POTUS het niet onder controle heeft.
Ach, het maakt het ook moeilijker om slecht beleid te voeren. Stilstand is beter dan achteruitgang. :)
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 november 2016 @ 23:56:24 #220
862 Arcee
Look closer
pi_166684356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van hem (stop and frisk) maar in ieder geval is hij minder eng dan Christie.
Damn, net te laat om dat laatste zinnetje te lezen. :P
pi_166684370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Damn, net te laat om dat laatste zinnetje te lezen. :P
_O-
#NoDAPL
pi_166684398
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Diploma's zijn ingevoerd om het doktersvak elitair te houden.
Nee, daarvoor wordt de numerus fixus en het gebrek aan specialisatieplekken misbruikt. ;)
Met als resultaat dat artsen en tandartsen nergens in de wereld zo'n hoog salaris krijgen als in Nederland. -O-
#NoDAPL
pi_166684496
AP twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 16:48:21 BREAKING: House Speaker Ryan to nation: `Welcome to the dawn of a new unified Republican government' reageer retweet
Ryan is Trumped 8-)
pi_166684533
quote:
Dat kan wel problematisch worden als die clown ruzie gaat zoeken met de (Aziatische) landen die dat geld moeten gaan voorschieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 00:04:54 ]
pi_166684574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
AP twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 16:48:21 BREAKING: House Speaker Ryan to nation: `Welcome to the dawn of a new unified Republican government' reageer retweet
Ryan is Trumped 8-)
Wat een leider en wat een ruggegraat, daar zouden veel politici een voorbeeld aan kunnen nemen :')
pi_166684603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
Ryan is Trumped 8-)
Ja, maar The Donald is ook niet gek, die vertrouwt Ryan voor geen meter.
Gewoon een onbetrouwbare hond.
pi_166684621
DailyMail twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 23:40:14 More than half the 112 anti-Trump protesters arrested in Portland didn't even vote https://t.co/N4zhma2Zjq reageer retweet
_O-
pi_166684674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:07 schreef Nintex het volgende:
DailyMail twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 23:40:14 More than half the 112 anti-Trump protesters arrested in Portland didn't even vote https://t.co/N4zhma2Zjq reageer retweet
_O-
LOL
Hoe weten ze dat? :?
Vraagt de politie dat aan iedere arrestant? :?
Niet stemmen en dan huilehuilie doen omdat je meeloopt met een paar door Soros betaalde beroepsdemonstranten of zo?
#NoDAPL
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 november 2016 @ 00:10:33 #229
426493 crew  PippenScottie
pi_166684676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:07 schreef Nintex het volgende:
_O-
Oregon stemt toch wel democratisch.

Niet elke stem in de VS is even belangrijk.
My friends all drive horses
  Overall beste user 2022 woensdag 16 november 2016 @ 00:11:06 #230
3928 Ulx
pi_166684682
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat kan wel problematisch worden als die clown ruzie gaat zoeken met de (Aziatische) landen die dat geld moeten gaan voorschieten.
Dan belooft hij gewoon niet in te grijpen als Taiwan wordt aangevallen door China.
pi_166684720
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

En dat terwijl het zo simpel is: de belasting voor de rijkste mensen wat verhogen, minder verspillen aan het leger, een publieke gezondheidszorgkostenverzekering invoeren (meer waar voor minder geld) en meer investeren in infrastructuur, onderwijs, armoedebestrijding. Hadden ze maar een kandidaat die dit alles had willen doen... ;)
#NoDAPL
pi_166684844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Boeiend. Valt te vervalsen. Heb ik geleerd van de docu Catch Me If You Can.
pi_166684850
youbsanctioned twitterde op woensdag 16-11-2016 om 00:05:18 CNN reports Cotton for SecDef reageer retweet
wie is Cotton precies, iemand met duiding?
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:23:06 #234
288245 crew  Moira
pi_166684889
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, het is niet zo dat je het even kan Googelen of dat je eventjes kan bellen met het verzoek om de documenten op te sturen. Op dat moment was Trump nog een gewone burger die geen toegang had. Had hij meer kunnen doen? Misschien. Mijn punt is dat wij niet kunnen inschatten wat hij wel en niet kon doen op dit vlak.
Maar gelukkig mag ik het wel gewoon debiel vinden dat de toekomstige president geen flauw benul heeft wat zijn nieuwe baan inhoudt zonder dat daar gelijk een eindeloze discussie uit voort hoeft te vloeien ^O^

quote:
[..]

Dat ben ik met jou eens, daarom werd het zwaar overdreven dat het een ramp zou zijn als Trump het zou winnen in vergelijking met wanneer een andere Republikein had gewonnen. Nu maar hopen dat Trump verstandig genoeg is dat hij in de gaten heeft wat er gebeurt en dat hij een positieve stempel op het beleid kan drukken. Trump gaat helder moeten communiceren en het hoe en wat aan de insiders moeten overlaten. Voor sommige zaken is dat eenvoudig en overzichtelijk (Schrap TPP!), voor andere zaken is het gevaarlijk en onoverzichtelijk (ziektekostenverzekering). We zullen er de komende jaren achterkomen in welke mate Trump controle heeft.
Ik hoop ook op het beste. De huidige benoemingen en mensen in zijn transitie team bedrukken die hoop wel enigszins, maar goed. Hij moet natuurlijk ook de partij nog een beetje tevreden houden. Fingers crossed de komende 4 jaar dan maar :D
Fuck the EBU.
pi_166684914
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar gelukkig mag ik het wel gewoon debiel vinden dat de toekomstige president geen flauw benul heeft wat zijn nieuwe baan inhoudt zonder dat daar gelijk een eindeloze discussie uit voort hoeft te vloeien ^O^
Jij mag het debiel vinden maar jij leek je er ook over op te winden (zo kwam het op mij over) wat verbazing impliceert, die verbazing verbaaste mij. Dat is alles.
#NoDAPL
pi_166684922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:20 schreef skysherrif het volgende:
youbsanctioned twitterde op woensdag 16-11-2016 om 00:05:18 CNN reports Cotton for SecDef reageer retweet
Ik wacht wel even totdat een betrouwbaar medium het meldt. ;)
#NoDAPL
pi_166684942
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:19 schreef OMG het volgende:

[..]

Boeiend. Valt te vervalsen. Heb ik geleerd van de docu Catch Me If You Can.
En daar werkten nogal wat Oscarwinnaars, dus politicologen, aan mee.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:29:20 #238
288245 crew  Moira
pi_166684975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij mag het debiel vinden maar jij leek je er ook over op te winden (zo kwam het op mij over) wat verbazing impliceert, die verbazing verbaaste mij. Dat is alles.
Vond je dit opgewonden overkomen ja?

quote:

[..]

De post erna zei ik nog dat ik het juist geen verrassing vond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Vind het gewoon debiel :D Dat vind ik al sinds zijn aankondiging. (Overigens vind ik Trump al langer debiel, maar dat terzijde).

Soms willen mensen gewoon even iets posten zonder dat daar gelijk tientallen posts aan toegewijd hoeven te worden. Ik reageer zelf ook natuurlijk, maar daar had ik eigenlijk juist geen zin in :'(
Wordt soms zo moe van dit topic ;( :D
Fuck the EBU.
  woensdag 16 november 2016 @ 00:32:39 #239
344884 monkyyy
pi_166685025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dat terwijl het zo simpel is: de belasting voor de rijkste mensen wat verhogen, minder verspillen aan het leger, een publieke gezondheidszorgkostenverzekering invoeren (meer waar voor minder geld) en meer investeren in infrastructuur, onderwijs, armoedebestrijding. Hadden ze maar een kandidaat die dit alles had willen doen... ;)
He begint met een B en eindigt op Ernie.
pi_166685037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:20 schreef skysherrif het volgende:
The Atlantic heeft in 2014 een profiel geschreven, zie ik.
pi_166685056
Die had het ws ook niet gered.

Ik heb met hoger opgeleiden in de rust belt gesproken, en voor hen was Bernie te links. Kleine sample size, dat wel.

Met Bernie hadden de Dems andere stemmers getrokken, maar ook verloren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166685116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

:Y
Ah, vandaar dat plaatje bij Skysherrif. >:)
#NoDAPL
pi_166685126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:35 schreef Lyrebird het volgende:

Ik heb met hoger opgeleiden in de rust belt gesproken, en voor hen was Bernie te links. Kleine sample size, dat wel.

De tegenstander was een baviaan die een oranje huid heeft. :)
#NoDAPL
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:41:50 #244
288245 crew  Moira
pi_166685130
quote:

Ik vraag me wel af hoe dat in de GE zou zijn gegaan hoor. Dan zou Bernie toch een stuk meer kans hebben gekregen om wat uit te weiden over zijn plannen en ook over dingen waar bijv. Republikeinen het mee eens zouden zijn. Ik denk dat er een hoop center-rechtse mensen uiteindelijk dan liever op Bernie dan op Trump hadden gestemd.
Mja, we'll never know. Het is leuk om te fantaseren though O+ :D
Fuck the EBU.
pi_166685137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

woensdag 16 november 2016 @ 00:42:44 #246
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166685143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe dat in de GE zou zijn gegaan hoor. Dan zou Bernie toch een stuk meer kans hebben gekregen om wat uit te weiden over zijn plannen en ook over dingen waar bijv. Republikeinen het mee eens zouden zijn. Ik denk dat er een hoop center-rechtse mensen uiteindelijk dan liever op Bernie dan op Trump hadden gestemd.
Nee, Bernie zou het moeten hebben van de blue-collar workers, niet van de centrum-rechtsen.
pi_166685155
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:29 schreef Moira. het volgende:

[..]

Vond je dit opgewonden overkomen ja?

[..]

De post erna zei ik nog dat ik het juist geen verrassing vond.

[..]

Vind het gewoon debiel :D Dat vind ik al sinds zijn aankondiging. (Overigens vind ik Trump al langer debiel, maar dat terzijde).

Soms willen mensen gewoon even iets posten zonder dat daar gelijk tientallen posts aan toegewijd hoeven te worden. Ik reageer zelf ook natuurlijk, maar daar had ik eigenlijk juist geen zin in :'(
Wordt soms zo moe van dit topic ;( :D
Het maakt allemaal niet uit. *;
#NoDAPL
pi_166685174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, Bernie zou het moeten hebben van de blue-collar workers, niet van de centrum-rechtsen.
Wel van de independent voters!
+ miljoenen extra millennials die thuisbleven. HRCorrupt kreeg 6 miljoen stemmen minder dan Obama 4 jaar geleden, bij de Primary's waren er juist meer stemmers, ondanks de grootschalige votersuppression. Sanders bracht opnieuw energie in de partij en enthousiasmeerde mensen.
#NoDAPL
  woensdag 16 november 2016 @ 00:45:06 #249
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166685179
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat plaatje symboliseert zowel B(ernie) als Trump, best grappig als je er over nadenkt.
pi_166685183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Ernie stemmen in plaats van HRC of Trump. ;)
#NoDAPL
pi_166685186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

+ miljoenen extra millennials die thuisbleven. HRCorrupt kreeg 6 miljoen stemmen minder dan Obama 4 jaar geleden, bij de Primary's waren er juist meer stemmers, ondanks de grootschalige votersuppression. Sanders bracht opnieuw energie in de partij en enthousiasmeerde mensen.
Bernie had nooit meer workers gekregen dan Trump. Hij durfde Hillary niet aan te vallen op de emails. Hij had nooit de Trump train kunnen tegenhouden.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:46:00 #252
288245 crew  Moira
pi_166685193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het maakt allemaal niet uit. *;
Ik hou maar gewoon vast aan onze gezamenlijke liefde voor Bernie O+
Fuck the EBU.
pi_166685204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, de gematigd rechtse mensen hadden waarschijnlijk uiteindelijk toch wel voor Sanders gestemd. Op het moment dat Lyrebird hen sprak was allicht nog niet bekend dat Trump de kandidaat zou worden, of hoopten die mensen nog op een wonder. :s)
#NoDAPL
pi_166685209
CNN twitterde op woensdag 16-11-2016 om 00:46:17 JUST IN: West Virginia mayor resigns after an exchange over a Facebook post calling Michelle Obama an "ape in heels… https://t.co/iwJIbZ315n reageer retweet
opgerot staat netjes
pi_166685220
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik hou maar gewoon vast aan onze gezamenlijke liefde voor Bernie O+
Doe dat maar. :)
#NoDAPL
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:48:40 #256
288245 crew  Moira
pi_166685228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

Bernie had nooit meer workers gekregen dan Trump. Hij durfde Hillary niet aan te vallen op de emails. Hij had nooit de Trump train kunnen tegenhouden.
Of Trump had nooit de Bernie train kunnen tegenhouden :7
Fuck the EBU.
pi_166685240
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat is meer waarschijnlijk. :Y
Feel the bern!
#NoDAPL
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:51:10 #258
288245 crew  Moira
pi_166685256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is meer waarschijnlijk. :Y
Feel the bern!
Qua aantal votes in de primaries lag er iig niet bijster veel verschil tussen die 2.
Bernie had gewoon een groter podium moeten krijgen, zoals in een GE _O_
Fuck the EBU.
pi_166685271
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

"Crazy Bernie, just look at this guy. Do you know what you get with Bernie? Socialism folks, Socialism. It's gonna be a hell hole, just cross over the border to Venezuela or Cuba and see where it leads. We're already 18 trillion in debt and this guy wants to double no triple it. Unbelievable folks"
  woensdag 16 november 2016 @ 00:53:51 #260
344884 monkyyy
pi_166685285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

"Crazy Bernie, just look at this guy. Do you know what you get with Bernie? Socialism folks, Socialism. It's gonna be a hell hole, just cross over the border to Venezuela or Cuba and see where it leads. We're already 18 trillion in debt and this guy wants to double no triple it. Unbelievable folks"
En dan had Bernie gezegd:

KyleKulinski twitterde op donderdag 31-03-2016 om 04:32:54 If you think universal healthcare, universal college, clean elections & a living wage is too much to ask for, the 'radical' is you. reageer retweet
pi_166685305
quote:
6s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Qua aantal votes in de primaries lag er iig niet bijster veel verschil tussen die 2.
Dat is het eerste probleem: de media censureerden Sanders. Uit Wikileaks bleek dat vanuit de DNC werd opgedragen aan de media om Trump zo groot mogelijk te maken (gemakkelijke tegenstander, dachten ze :)) en Sanders zo klein mogelijk. Daarom mag je inderdaad niet het aantal stemmen bij de primary's vergelijken.
Daarnaast schat ik in dat veel meer gematigd rechtse mensen op Sanders zouden kunnen stemmen - ook al is hij niet hun droomkandidaat - in plaats van Trump dan dat gematigd 'linkse' mensen op Trump zouden stemmen in plaats van op Sanders.
Ach ja, hopelijk over 4 jaar. Sanders is nu lekker puin aan het ruimen bij de Democraten, hij stimuleert dat de opvolger van de DNC een progressief iemand wordt, hij zal ervoor zorgen dat er meer progressieve kandidaten op de lijsten komen te staan, de progressieve leden zullen fors hun mondje open gaan de komende jaren en het gemakkelijk winnen, ze hoeven maar even naar dit verkiezingsdrama en Wikileaks te wijzen en de tegenstander is al monddood. :)
#NoDAPL
pi_166685327
quote:
6s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Omdat het zo mooi was, en omdat Turner niet mocht spreken, nog 1 keer:
O+
Zij zal flink in de hiërarchie stijgen de komende 4 jaar, net als die senator die Sanders steunde. Die mensen hebben kloten.
#NoDAPL
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 00:59:13 #263
288245 crew  Moira
pi_166685329
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hiermee impliceer je eigenlijk dat de mensen die eerst even de feiten nalopen en inhoudelijk naar beide kandidaten luisteren voor ze een weloverwogen beslissing maken in de minderheid zijn.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben hoor, maar da's toch aardig triest om vanuit te gaan.
Fuck the EBU.
pi_166685371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hiermee impliceer je eigenlijk dat de mensen die eerst even de feiten nalopen en inhoudelijk naar beide kandidaten luisteren voor ze een weloverwogen beslissing maken in de minderheid zijn.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben hoor, maar da's toch aardig triest om vanuit te gaan.
Het voting blok met overlap (the angry white non partisan man) had uiteindelijk voor Trump gegaan. Hij is meer een straatvechter en Bernie een activist.

Bernie had ook de minorities verloren die Clinton wel had. Trump's overwinning had nog groter geweest waarschijnlijk. ^O^
pi_166685372
#NoDAPL
pi_166685387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het voting blok met overlap (the angry white non partisan man) had uiteindelijk voor Trump gegaan. Hij is meer een straatvechter en Bernie een activist.

Bernie had ook de minorities verloren die Clinton wel had. Trump's overwinning had nog groter geweest waarschijnlijk. ^O^
Ik denk dat die 'minderheden' toch voor Sanders hadden gekozen. Is hier een poll voor uitgevoerd?

Stel dat jij gelijk hebt - wat ik niet geloof - dan is dit de best mogelijke uitkomst. In ieder geval hebben Sanders en de rest nu meer invloed, status en macht dan wat ze hadden gehad als hij de nominatie had gekregen en zou hebben verloren van Trump.
#NoDAPL
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:11:31 #267
288245 crew  Moira
pi_166685389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Vergeet er niet bij dat veel mensen gewoon op Trump stemden omdat de absoluut geen Hillary in het Witte Huis wilden. Die stemmen waren gewoon naar Bernie gegaan.

Als Hillary al de popular vote weet te winnen.. Ik geloof echt dat Bernie absoluut beter gepresteerd zou hebben dan zij. Of het uiteindelijk een winst zou worden durf ik ook niet te zeggen, aangezien de GE met Trump vs Bernie er al anders uit had gezien en er misschien ook meer opkomst voor Trump zou zijn dan nu. Maar toch, we mogen dromen O+
Fuck the EBU.
pi_166685407
quote:

Uhm die dems hadden toch wel op hem gestemd als de lesser of to evils.

En als je ziet hoeveel van de allerbelangrijkste groepen Bernie zou hebben binnengehaald. Milennials, Witte werkende independents in de rust belt enz.

Maat het belangrijkste.. deze verkiezingen gingen net als in 2008 over change. Mensen wilden een molotov cocktail tegen het establishment aangooien. Nu had je maar 1 kandidaat die als Molotov cocktail kon dienen.. als Bernie mee had gedaan kon een deel van de boze stemmers ipv op Trump op hem stemmen.
pi_166685411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:14 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Uhm die dems hadden toch wel op hem gestemd als de lesser of to evils.

En als je ziet hoeveel van de allerbelangrijkste groepen Bernie zou hebben binnengehaald. Milennials, Witte werkende independents in de rust belt enz.
waarom zou hij die laatste groep hebben
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:17:08 #270
288245 crew  Moira
pi_166685417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat die 'minderheden' toch voor Sanders hadden gekozen. Is hier een poll voor uitgevoerd?

Stel dat jij gelijk hebt - wat ik niet geloof - dan is dit de best mogelijke uitkomst. In ieder geval hebben Sanders en de rest nu meer invloed, status en macht dan wat ze hadden gehad als hij de nominatie had gekregen en zou hebben verloren van Trump.
Ergens hoop ik ook dat hij in 2020 weer mee gaat doen. Hij heeft nu een stuk meer bekendheid die hij in de primaries miste en tegen Hillary juist zo van belang was. Ik krijg ergens ook de indruk dat Bernie nu al veel meer aanhangers heeft dan in de primary, mensen die hem 'achteraf' pas leerden kennen en beseften dat ze hem eigenlijk meer zouden zien zitten dan de andere 2. In 2020 heeft 'ie die alvast met zich mee.
Ja, hij is oud enzo, en hij moet 't ook maar net willen, maar als er een incompetente bejaarde president kan zijn kan een competente bejaarde dat ook.
Fuck the EBU.
pi_166685418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

waarom zou hij die laatste groep hebben
Omdat Bernie in de primaries 80% van de stemmen van independents kreeg. Hij trok meer independents en pollde veel beter bij ze dan Clinton.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:19:58 #272
288245 crew  Moira
pi_166685430
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:14 schreef studentje7 het volgende:
Mensen wilden een molotov cocktail tegen het establishment aangooien. Nu had je maar 1 kandidaat die als Molotov cocktail kon dienen.. als Bernie mee had gedaan kon een deel van de boze stemmers ipv op Trump op hem stemmen.
Dit ja. Denk dat dat nog een verbazingwekkend grote groep is. Je ziet maar hoe mensen nu verbaasd zijn over die grote groep 'angry voters' die Trump over die drempel hebben getild, wat vrijwel niemand (in de media althans) had zien aankomen. Van diezelfde groep zou een groot deel denk ik idd op Bernie stemmen als 'lesser of two evils'.
Fuck the EBU.
pi_166685437
De Trump vs. Bernie fight had vrij eenzijdig geweest. Clinton en Trump gingen elkaar met alles te lijf wat ze hadden. Bernie had niet het geld of de celebrity steun gehad bijv. . Trump won op het moment dat hij die roltrap af kwam en donderpreek na donderpreek gaf.

Ik denk wel dat Hillary/Sanders samen nipt hadden kunnen winnen van Trump. Maar alleen maar hysterische socialisten (Sander/Pocahontas) hadden het nooit gehaald.

Trump heeft geoogst wat Occupy, Tea Party en het Ron Paul movement gezaaid hebben. Sanders belastingverhogen vs. Trump's belastingverlagingen hadden hem de nek omgedraaid in de campagne.
pi_166685445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:19 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit ja. Denk dat dat nog een verbazingwekkend grote groep is. Je ziet maar hoe mensen nu verbaasd zijn over die grote groep 'angry voters' die Trump over die drempel hebben getild, wat vrijwel niemand (in de media althans) had zien aankomen. Van diezelfde groep zou een groot deel denk ik idd op Bernie stemmen als 'lesser of two evils'.
Maar vooral ook in staten als PA WI en MI. Er zijn daar meer linkse of potentieel linkse stemmers. Het probleem is dat die mensen heel boos zijn en nu voor Trump zijn gegaan vanwege dat Molotov cocktail effect.

Maar juist deze staten waren perfect terrein voor Bernie.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:24:21 #275
288245 crew  Moira
pi_166685448
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:22 schreef Nintex het volgende:
De Trump vs. Bernie fight had vrij eenzijdig geweest. Clinton en Trump gingen elkaar met alles te lijf wat ze hadden. Bernie had niet het geld of de celebrity steun gehad bijv. . Trump won op het moment dat hij die roltrap af kwam en donderpreek na donderpreek gaf.

Ik denk wel dat Hillary/Sanders samen nipt hadden kunnen winnen van Trump. Maar alleen maar hysterische socialisten (Sander/Pocahontas) hadden het nooit gehaald.

Trump heeft geoogst wat Occupy, Tea Party en het Ron Paul movement gezaaid hebben. Sanders belastingverhogen vs. Trump's belastingverlagingen hadden hem de nek omgedraaid in de campagne.
Laat ik het er maar gewoon op houden dat ik er anders tegenaan kijk :P
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:25:05 #276
288245 crew  Moira
pi_166685451
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:23 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar vooral ook in staten als PA WI en MI. Er zijn daar meer linkse of potentieel linkse stemmers. Het probleem is dat die mensen heel boos zijn en nu voor Trump zijn gegaan vanwege dat Molotov cocktail effect.

Maar juist deze staten waren perfect terrein voor Bernie.
Ik zou zo graag hebben gezien dat we hier gelijk in konden krijgen :'( rip
Fuck the EBU.
pi_166685456
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:22 schreef Nintex het volgende:
De Trump vs. Bernie fight had vrij eenzijdig geweest. Clinton en Trump gingen elkaar met alles te lijf wat ze hadden. Bernie had niet het geld of de celebrity steun gehad bijv. .
Hoezo zou Bernie verliezen omdat die minder geld had.

A. Clinton had 2 keer zoveel uitgegeven als Trump en toch raakte haar base niet enthousiast.

B. Bernie kreeg in de primaries een recordaantal kleine donaties.. waarom zou dat niet doorzetten.

C. Celebrity steun heeft Clinton helemaal niet geholpen en eerder de boze stemmers juist overtuigd daf ze voor Trump moesten gaan.
pi_166685467
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:26 schreef studentje7 het volgende:

[..]

A. Clinton had 2 keer zoveel uitgegeven als Trump en toch raakte haar base niet enthousiast.

B. Bernie kreeg in de primaries een recordaantal kleine donaties.. waarom zou dat niet doorzetten.

C. Celebrity steun heeft Clinton helemaal niet geholpen en eerder de boze stemmers juist overtuigd daf ze voor Trump moesten gaan.
Trump had in de primaries grotere crowds en meer stemmen dan Sanders.
Sanders kon al niet van Clinton winnen hoe had hij van Trump kunnen winnen?

Hij had met dezelfde DNC en blue wall gedachte de strijd aan gegaan en nog veel meer tijd kwijt geweest om de minorities binnenboord te houden die Obama steunde in 2008.
  PR en moderator woensdag 16 november 2016 @ 01:29:29 #279
288245 crew  Moira
pi_166685469
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:26 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Bovendien zou imo juist Bernie meer celebrity steun krijgen. De meeste mensen in LA en NY zijn 'gewoon' blauw. Ik heb zelden iemand op TV gezien die voor Trump zou stemmen.
Fuck the EBU.
pi_166685544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 01:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

.
A. sanders kon al niet van Clinton winnen hoe had hij van Trump kunnen winnen?

B.Hij had met dezelfde DNC en blue wall gedachte de strijd aan gegaan en nog veel meer tijd kwijt geweest om de minorities binnenboord te houden die Obama steunde in 2008.
A. Sanders kwam van 3% bekendheid aan het begin van de primaties tot bijna winst. Hij werd daarbij dik tegengewerkt door de DNC.

B. Bernie heeft juist helemaal niks met die blue wall gedachte. Hij is juist altijd voorstander geweest van de 50 state strategy. En zijn message was juist tailor made voor die blauwe mid west staten. Daarom won hij ook MI en WI in de primaries.
  Moderator / Redactie FP woensdag 16 november 2016 @ 02:12:04 #281
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166685737

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 16-11-2016 02:16:38 (Hier geen BNW, of überhaupt linkdumps) ]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_166686106
Wie kent trouwens ook Ben Shapiro? :P
pi_166686317
http://www.vox.com/polyar(...)i-semitic-propaganda

De schrijver: http://www.leedrutman.org/

[ Bericht 26% gewijzigd door Bluesdude op 16-11-2016 03:56:22 ]
pi_166686345
quote:
Inb4 "hoax, bedacht, niet meteen geloven, heb je dat weer"
pi_166686395
Make sure you watch the Season Finale of "The Cabinet" Sunday Night at 8pm only on NBC.

realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 03:55:34 Very organized process taking place as I decide on Cabinet and many other positions. I am the only one who knows who the finalists are! reageer retweet
  woensdag 16 november 2016 @ 06:16:07 #287
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166686846
are we infinite or am I alone
pi_166686930
Verfrissend geluid:

http://www.ad.nl/nieuws/n(...)-te-winnen~a454c4dd/

quote:
Met stijgende verbazing heb ik maandag het gesprek tussen Shula Rijxman en Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door gevolgd. Met stijgende ergernis, beter gezegd. De eerste pleit na de 'onverwachte'overwinning van Trump in Amerika voor het laten horen van meer en andere geluiden bij de Nederlandse Publieke Omroep. En wat zegt Matthijs van Nieuwkerk vervolgens bloedserieus? Dat daar misschien een rol ligt voor Frans Bauer. Pats, weer zo'n vooroordeel.
Wie weet, komt het nog eens goed met de media in Nederland.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166686973
quote:

[..]

Westerse media die de waarheid over Trump vertellen? Laat me niet lachen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  woensdag 16 november 2016 @ 07:22:23 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166686978
Godver, wat een slachtoffermentaliteit weer. Diesjkriemienaazjie!
Ik stel een rechtsemensenquotum voor. Doorbreek het glazen plafond van de rechtse medemens! :')
pi_166687019
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 07:22 schreef Ringo het volgende:
Ik stel een rechtsemensenquotum voor. Doorbreek het glazen plafond van de rechtse medemens! :')
Nee hoor, ik zie overal jankende en boze Linksmensen. Het is alleen verbazingwekkend hoe dom ze zijn. Dat ze dom zijn wisten we al maar zooo dom :? Ze begrijpen het nog steeds niet. Heb al weer in diverse praatprogramma's gasten/politici met nog meer nadruk en handgebaartjes zien vertellen hoe het volk moet denken om te deugen en presentatoren die daar gewillig in mee gaan. Er is nog helemaal niks tot ze doorgedrongen. Ze leven nog steeds in hun ivoren toren.
pi_166687352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan. Hillary heeft 61.7 miljoen stemmen momenteel, Obama had er in 2012 65.4 miljoen. Een verschil dus van 3.7 miljoen, geen 6, en dan moet er nog 30% van de stemmen in Californië geteld worden.

Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt Bram, maar het is niet zo gek om dat eens na te kijken voor je iets post.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 november 2016 @ 08:38:51 #293
3928 Ulx
pi_166687390
Volgens mij focussen de zgn "linkschmenschen" hier zich voornamelijk op de incompetentie van Trump. En terecht.

Dat hij volgens sommigen een "verfrissing" in de politiek is, well, whatever. Fris of niet, een president-elect moet als de sodemieter zorgen dat hij klaar staat met een team om te gaan regeren. Als hij niet heel snel, lees vandaag, de touwtjes in handen neemt zit zijn regering vol met maffe teaparty leipo's, muffe neocons en verlept republikeins establishment.
En dat is iets wat je aan ziet komen als hij zo doorgaat met niks doen. Want ik zie man geen plan hebben en zijn adviseurs slaan elkaar de tent uit.
pi_166687405
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:38 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij focussen de zgn "linkschmenschen" hier zich voornamelijk op de incompetentie van Trump. Dat hij een "verfrissing" in de politiek is, well, whatever. Fris of niet, een president-elect moet als de sodemieter zorgen dat hij klaar staat met een team om te gaan regeren. Als hij niet heel snel, lees vandaag, de touwtjes in handen neemt zit zijn regering vol met maffe teaparty leipo's, muffe neocons en verlept republikeins establishment.
En dat is iets wat je aan ziet komen als hij zo doorgaat met niks doen. Want ik zie man geen plan hebben en zijn adviseurs slaan elkaar de tent uit.
Ach, hij kon toch niet weten dat hij dit ook allemaal moest gaan doen? Je moet hem niet te hard aanpakken.
pi_166687639
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:38 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij focussen de zgn "linkschmenschen" hier zich voornamelijk op de incompetentie van Trump. En terecht.

Dat hij volgens sommigen een "verfrissing" in de politiek is, well, whatever. Fris of niet, een president-elect moet als de sodemieter zorgen dat hij klaar staat met een team om te gaan regeren. Als hij niet heel snel, lees vandaag, de touwtjes in handen neemt zit zijn regering vol met maffe teaparty leipo's, muffe neocons en verlept republikeins establishment.
Hoewel veel van mijn standpunten niet links zijn, word ik steevast wel in die hoek gedrukt. Zeker in dit topic. Ik vind derhalve wat gek om namens 'de linksen' te spreken, maar here goes: ik maak mij allereerst zorgen over de competenties van Trump, of beter gezegd het gebrek daaraan.

Wat mij echter veel meer dwarszit is dat racistische groeperingen de verkiezing beschouwen als een steun in de rug. Zie bijvoorbeeld het bericht dat hierboven is gepost door Bluesdude. Daar krijg ik nou pas echt de kriebels van.
pi_166687654
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ach, hij kon toch niet weten dat hij dit ook allemaal moest gaan doen? Je moet hem niet te hard aanpakken.
Volgens bepaalde users hier is het helemaal niet erg om onvoorbereid aan een nieuwe baan te beginnen. Waarschijnlijk hebben dergelijke figuren nog nooit een serieuze baan gehad.
pi_166687664
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 07:22 schreef Ringo het volgende:
Da's natuurlijk de hele grap. Ganse rechtse en alt-rightse hordes - het volk! - zijn permanent boos over linkse policor, liberale boehoe, maar uiteindelijk is er niemand zo verongelijkt en lichtgeraakt als de 'right opinions matter!'-strijders. Chronisch beledigd; popeyesque 'mnjmnjmnjmnjnj'-beweginkjes met de mond. Met alle rivieren die ze zelf huilen, al die tranen die ze zelf laten, man, laatste keer dat ik 't heb gecheckt, was de zeespiegel met drie meter gestegen.
pi_166687946
Ondertussen ook wel duidelijk dat d'n Donald niet voor kunde gaat, maar voor loyaliteit. Echt de kwaliteit van een moerasleegpomperdingesman.
pi_166688035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, de gematigd rechtse mensen hadden waarschijnlijk uiteindelijk toch wel voor Sanders gestemd. Op het moment dat Lyrebird hen sprak was allicht nog niet bekend dat Trump de kandidaat zou worden, of hoopten die mensen nog op een wonder.
Waarom zouden de gematigde rechtse mensen op Sanders stemmen en niet op Clinton? Sanders is nog een stuk linkser en staat nog een stuk verder bij hun idealen weg.

En ook over Sanders was genoeg rotzooi opgegraven als hij de kandidaat van de democraten was geworden, dus dat is echt niet zo'n sterk argument.

Uiteindelijk is het ook onzinnig, want het is niet gebeurd en wat er was gebeurd als hij wel de kandidaat was geworden zal je nooit weten.
pi_166688052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel veel van mijn standpunten niet links zijn, word ik steevast wel in die hoek gedrukt. Zeker in dit topic. Ik vind derhalve wat gek om namens 'de linksen' te spreken, maar here goes: ik maak mij allereerst zorgen over de competenties van Trump, of beter gezegd het gebrek daaraan.

Wat mij echter veel meer dwarszit is dat racistische groeperingen de verkiezing beschouwen als een steun in de rug. Zie bijvoorbeeld het bericht dat hierboven is gepost door Bluesdude. Daar krijg ik nou pas echt de kriebels van.
Zo vroeg op de morgen al aan het angstzaaien? Waar zijn al die racistische aanvallen dan? Het enige wat ik een jaar lang gezien heb zijn honderden video's waarin Trumpsupporters gemolesteerd werden.
pi_166688063
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')