abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166557514

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166557528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:47 schreef satecl het volgende:
Opvallend altijd, dat als het dubbeltje de politiekcorrect linkse kant opvalt, is het één en al pracht en praal wat democratie betreft. Dan is er niks mooiers.

Maar als het linkse pluche een draai om de oren krijgt door het democratische systeem, gaan al die zure verliezers, openlijk twijfelen aan de stemmers en het IQ van de Amerikanen. Dan zijn het tokkies, domme mensen, racisten, nazi's etc.

Links gaat altijd prat over hun sociale karakter, alleen gaat die sociale vlieger niet op als je een andere politieke mening heb dan de linkse. En dan is ineens een democratische uitslag een ongewenste en wordt er weinig respect getoond voor de democratische waarden.

Slechte verliezers die altijd maar denken het alleenrecht op de waarheid te hebben. Amerika heeft gekozen. Deal with it.
Och, als het dubbeltje de linkse kant opvalt is het rigged, corrupt, het establishment, de elite, Soros, noem het maar op die het allemaal gedaan hebben.

Als het andersom is, is er geen vuiltje aan de lucht. Zo heb je bij beide kanten wel wat.

Tevens kan Hexagon wel wat doorwerken met een vervolgtopic openen.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:00:33 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557559
Wat een gelul allemaal. Trump heeft nota bene zelf gezegd dat het fraude was ala hij zou verliezen.

Zowel links als rechts zijn slechte verliezers.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_166557586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als links wint is het allemaal corrupt, policor, wereldvreemd en nog zo'n paar van die containerbegrippen. Ga eens volwassen worden.
Die post van satecl illustreert wat mij betreft wel heel mooi wat er mis is met de moderne politiek. Ongeacht wie er wint gaat het altijd over wat er mis is met 'de tegehpatei'. Er is geen enkele zelfreflectie. Geen enkel idee over hoe we onze maatschappij dan *wel* in moeten richten.

Dat is ook een belangrijk manco van democratie zoals wij dat kennen: het is veel eenvoudiger om vanaf de zijlijn te roepen wat de bevolking wil horen. Een zittende regering kan dat niet doen. Die moeten het beleid werkelijk gaan uitvoeren, gaan onderhandelen met andere landen, etc. De 'tegehpatei' is in dat opzicht altijd in het voordeel. Die hoeven niks te doen en ook geen verantwoording af te leggen.

Het resultaat is dat het eigenlijk nauwelijks meer gaat over de inhoud en dat het stuivertje wisselen is tussen establishment en politici die zich niet kapot schamen om de populist uit te hangen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166557610
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tevens kan Hexagon wel wat doorwerken met een vervolgtopic openen.
Je hebt wel een kans gemist om de matige TT aan te passen. :{
pi_166557643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:00 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een gelul allemaal. Trump heeft nota bene zelf gezegd dat het fraude was ala hij zou verliezen.

Vanwege de voting fraud blootgelegd in onder andere de Podesta emails en de O'Keefe videos
pi_166557664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:00 schreef Parafernalia het volgende:

En daarbij zijn Trump fans ook nog eens slechte winnaars. Men leek nog het meeste uit te kijken naar de speech van Clinton om te zien of ze zou huilen.

Wat Trump te zeggen had leek hen nauwelijks te interesseren.
pi_166557680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daarbij zijn Trump fans ook nog eens slechte winnaars. Men leek nog het meeste uit te kijken naar de speech van Clinton om te zien of ze zou huilen.

Het belangrijkste standpunt van Trump is dat hij niet Clinton is.
pi_166557686
quote:

[..]

Dat kwam omdat Clinton 10 uur lang op zich liet wachten
pi_166557691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Vanwege de voting fraud blootgelegd in onder andere de Podesta emails en de O'Keefe videos
Maar wie heeft jou nou voor racist en vrouwenhater uitgescholden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166557693
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het belangrijkste standpunt van Trump is dat hij niet Clinton is.
Dat inderdaad. Het lijkt zijn enige kwaliteit te zijn, ook in de ogen van Trump aanhangers.
pi_166557701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wie heeft jou nou voor racist en vrouwenhater uitgescholden?
Wie niet? Ik heb dat de afgelopen maanden vaak genoeg aangehoord.
pi_166557719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:09 schreef JanCees het volgende:

[..]

Namen en rugnummers graag.

Trump is wel vaak zo genoemd, maar het lijkt mij wat gek om je dan aangesproken te voelen.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:10:16 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557721
quote:

[..]

Dat zie je in dit topic trouwens ook :)
pi_166557730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:09 schreef JanCees het volgende:

[..]

https://cse.google.nl/cse(...).q=jancees%20seksist

Ik kan het niet vinden. Wel een paar posts waarin je doet of mensen dat doen, dat wel.
pi_166557740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is wel vaak zo genoemd, maar het lijkt mij wat gek om je dan aangesproken te voelen.
Ik ga mijn privé leven niet hier delen als je het erg vindt
pi_166557754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hillary Clinton heeft een vrij groot deel van de Amerikanen voor racist en seksist uitgemaakt. Het is niet zo gek dat een groot deel van haar supporters die gedachte overneemt.

Maar als je überhaupt niet door hebt dat een groot deel van links al snel de racist-kaart trekt in een discussie dan weet ik niet op welke planeet je leeft. Deze houding gaat in ieder geval zorgen voor een zeer makkelijke herverkiezing.
pi_166557762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik ga mijn privé leven niet hier delen als je het erg vindt
Op straat word je uitgescholden voor racist en vrouwenhater omdat je Trump steunt?
pi_166557777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:47 schreef satecl het volgende:
Opvallend altijd, dat als het dubbeltje de politiekcorrect linkse kant opvalt, is het één en al pracht en praal wat democratie betreft. Dan is er niks mooiers.

Maar als het linkse pluche een draai om de oren krijgt door het democratische systeem, gaan al die zure verliezers, openlijk twijfelen aan de stemmers en het IQ van de Amerikanen. Dan zijn het tokkies, domme mensen, racisten, nazi's etc.

Links gaat altijd prat over hun sociale karakter, alleen gaat die sociale vlieger niet op als je een andere politieke mening heb dan de linkse. En dan is ineens een democratische uitslag een ongewenste en wordt er weinig respect getoond voor de democratische waarden.

Slechte verliezers die altijd maar denken het alleenrecht op de waarheid te hebben. Amerika heeft gekozen. Deal with it.
Stroman much? :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166557784
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op straat word je uitgescholden voor racist en vrouwenhater omdat je Trump steunt?
Absoluut. Als je met een Trump pet in een beetje links gebied loopt word je minstens uitgescholden en met een beetje pech fysiek aangevallen.
pi_166557789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hillary Clinton heeft een vrij groot deel van de Amerikanen voor racist en seksist uitgemaakt. Het is niet zo gek dat een groot deel van haar supporters die gedachte overneemt.

Maar als je überhaupt niet door hebt dat een groot deel van links al snel de racist-kaart trekt in een discussie dan weet ik niet op welke planeet je leeft. Deze houding gaat in ieder geval zorgen voor een zeer makkelijke herverkiezing.
Dat valt dus wel. En hier op FOK! helemaal. Wat wel vaak gebeurt, is dat bepaalde domrechtse figuren lopen te janken dat ze niets kunnen zeggen omdat ze anders worden uitgemaakt voor racist. Terwijl niemand ze dan zo heeft genoemd.
pi_166557791
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker in een politieke discussie ja.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:14:23 #23
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik denk dat je die 'onnozelen' uitspraak bedoelt?
Weet niet meer hoe ze dat precies zei
pi_166557800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Absoluut. Als je met een Trump pet in een beetje links gebied loopt word je minstens uitgescholden en met een beetje pech fysiek aangevallen.
Jij bent in een 'links gebied' in Nederland uitgescholden en zelfs fysiek aangevallen omdat je een Trump-petje droeg?
  donderdag 10 november 2016 @ 12:14:48 #25
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_166557807
quote:

[..]

Als je in een gebied/wijk loopt met een linkse meerderheid en waar men een kleurtje heeft, wordt je als blanke Trumpstemmer gewoon koud gemaakt. Dat kan niet anders.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  donderdag 10 november 2016 @ 12:15:01 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef JanCees het volgende:

[..]

Zeker in een politieke discussie ja.
welkom op fok :)
pi_166557815
quote:

[..]

Dit heb ik precies 0 keer zien gebeuren.
pi_166557816
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt dus wel. En hier op FOK! helemaal. Wat wel vaak gebeurt, is dat bepaalde domrechtse figuren lopen te janken dat ze niets kunnen zeggen omdat ze anders worden uitgemaakt voor racist. Terwijl niemand ze dan zo heeft genoemd.
Ja, op FOK! valt het nog mee. Maar in de echte wereld word je snel voor racist uitgemaakt als je gewoon goed beschermde grenzen wilt en geen illegalen in je land.
pi_166557845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, op FOK! valt het nog mee. Maar in de echte wereld word je snel voor racist uitgemaakt als je gewoon goed beschermde grenzen wilt en geen illegalen in je land.
Ook dit zie ik niet vaak gebeuren. Ga jij soms alleen in discussie met Quincy Gario in de echte wereld?
pi_166557851
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ohja domrechts

die was ik nog vergeten

Dom, racist, xenofoob, homofoob, vrouwenhater, islamofoob en antisemiet
pi_166557856
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tijd om wakker te worden, dude. Links heeft fascistische trekjes gekregen in de westerse wereld. Trump supporters zijn in het openbaar ongelooflijk veel verbaal en fysiek aangevallen. Waarom denk je dat er uiteindelijke toch een Shy Trump Voter-effect was?

pi_166557858
quote:

[..]

Als jou dat in de echte wereld zoveel zou overkomen dan is er blijkbaar veel bijval voor het idee dat je dan een racist bent en dan zou jij niet zo moeten zeuren met je minderheidsmening.

Maar de realiteit is dat je dat prima kan zeggen zonder voor racist uitgemaakt te worden. Dat Sylvana veel op TV is betekent niet dat iedereen het met haar eens is.
pi_166557865
quote:

[..]

En mensen zien aan jouw hoofd wat voor opvattingen jij hebt, waarna ze beginnen te schelden? Of loop je op de UvA rond met een megafoon waarmee je standpunten wereldkundig maakt? Hoe moet ik dat voor mij zien?

Ik heb overigens wel mensen uitgescholden zien worden die voorstander zijn van de opvang van asielzoekers. Je weet wel, tijdens die gezellige bijeenkomsten die door gemeenten werden georganiseerd.
pi_166557869
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:14 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Als je in een gebied/wijk loopt met een linkse meerderheid en waar men een kleurtje heeft, wordt je als blanke Trumpstemmer gewoon koud gemaakt. Dat kan niet anders.
Daarnaast wordt aan de hand van de pasjes in je portemonnee je privéleven uitgezocht, je persoonlijke geheimen op straat gegooid en je dierbaren jarenlang in een strafkamp opgesloten. :Y
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166557870
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:14 schreef 24Fan het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166557885
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even los van jouw politieke voorkeur... daar stond in 2008 een echte president. Een leider van het volk.
Nee, het was een stroman van Wall Street en een uiterst bekwaam demagoog. Het is zo'n beetje de grootste populist van de 21e eeuw. Hij heeft een goede stem en een uitstekende timing, elke holle frase en open deur komt eruit als hij iets belangrijks zegt. Hij kan mensen nog beroeren als hij een boodschappenlijstje opleest. Hij heeft het talent om heel gewichtig heel weinig te zeggen. Luister maar eens goed naar hem.

Ik geloof best dat het een goede man is, die oprecht het beste wil, maar hij heeft zich laten vangen in een kader dat hem corrumpeert. Change, yes we can? No we didn't, het eerste wat hij deed was de banken dienen, zijn met behulp van de banken samengesteld kabinet heeft niet alleen voor een bailout gezorgd, maar ook voor de wetgeving om gewoon door te kunnen gaan met datgene wat de crisis had veroorzaakt. Hij was ook de man die antiterrorismewetgeving liet inzetten tegen de vreedzame demonstranten van Occupy Wall Street. Hij is de man die de militarisering van de politie toeliet, na zijn 8 jaar zijn er meer zwarten die dwangarbeid doen dan ooit tevoren in de VS, inclusief de tijd van de slavernij.

Ik ben niet zo antipopulistisch, ik vind het verwijt van populisme doorgaans zelf demagogisch en ik vind het belangrijk dat een politicus mensen kan overtuigen door het eenvoudig neer te zetten. Maar als we gewoon objectief de normen die we zeggen aan te houden op Obama loslaten dan is het een populist en een schurk in dienst van andere belangen dan die van het volk.

quote:
Bij Trump denk ik vooral 'daar staat een man met een veel te groot ego die nog niet helemaal beseft waar hij aan is begonnen en die zijn fans bedankt'.
Ik denk dat hij wel enigzins overvallen is door de enorme verantwoordelijkheid die op zijn schouders ligt. Ik denk ook dat hij erg eerzuchtig is, vanwege dat grote ego, en zo ijdel is dat hij bezorgd is hoe hij de geschiedenis in zal gaan. Dat is echter een goede drijfveer voor machtige mannen, veel beter dan geld na de politieke carriere. Ik denk evenmin dat hij helemaal spoort, ik geloof best dat het zoiets als een narcist of een psychopaat is. Maar dat is helemaal niet raar voor machtige mannen, die waren vaak al een beetje raar en zijn daardoor zo machtig geworden, of de macht heeft hen veranderd.

Het hele probleem is eigenlijk dat de machine achter Obama en de Clintons, wat in wezen dezelfde machine is als die achter Bush, zich ook uitstrekt over de media en die het doen voorkomen alsof Obama en Clinton opkomen voor de armen en de middenklasse. Dat is gewoon niet waar, als dat echt belangrijk was en als ze echt de vrijheid hadden om dat te doen dan hadden ze daarin wel wat bereikt. Het is echt niet zo moeilijk om het beter te doen voor de middenklasse en misschien neemt Trump de armen ook nog wel een beetje mee omhoog.

Het is de onzekere keuze, waar Clinton de zekere keuze voor meer Wall Street en dus meer veraming en voor meer interventionisme en dus meer onrust en doden was, maar indruk nu is dat Trump 'ons' heel erg mee gaat vallen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:19:02 #37
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166557891
Wat een hypocriete lafbekken zijn die Wilders/Trump-aanhangers toch. Wel alles en iedereen willen beledigen en geweld toejuichen maar meteen huilen als ze de bal teruggekaatst krijgen. Zelfs tegen enquêteurs durven ze niet hun mening te zeggen. :')
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:19:28 #38
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557899
En zo liep een aardige discussie weer in het honderd..
pi_166557905
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het was een stroman van Wall Street en een uiterst bekwaam demagoog. Het is zo'n beetje de grootste populist van de 21e eeuw. Hij heeft een goede stem en een uitstekende timing, elke holle frase en open deur komt eruit als hij iets belangrijks zegt. Hij kan mensen nog beroeren als hij een boodschappenlijstje opleest. Hij heeft het talent om heel gewichtig heel weinig te zeggen. Luister maar eens goed naar hem.

Ik geloof best dat het een goede man is, die oprecht het beste wil, maar hij heeft zich laten vangen in een kader dat hem corrumpeert. Change, yes we can? No we didn't, het eerste wat hij deed was de banken dienen, zijn met behulp van de banken samengesteld kabinet heeft niet alleen voor een bailout gezorgd, maar ook voor de wetgeving om gewoon door te kunnen gaan met datgene wat de crisis had veroorzaakt. Hij was ook de man die antiterrorismewetgeving liet inzetten tegen de vreedzame demonstranten van Occupy Wall Street. Hij is de man die de militarisering van de politie toeliet, na zijn 8 jaar zijn er meer zwarten die dwangarbeid doen dan ooit tevoren in de VS, inclusief de tijd van de slavernij.

Ik ben niet zo antipopulistisch, ik vind het verwijt van populisme doorgaans zelf demagogisch en ik vind het belangrijk dat een politicus mensen kan overtuigen door het eenvoudig neer te zetten. Maar als we gewoon objectief de normen die we zeggen aan te houden op Obama loslaten dan is het een populist en een schurk in dienst van andere belangen dan die van het volk.

[..]

Ik denk dat hij wel enigzins overvallen is door de enorme verantwoordelijkheid die op zijn schouders ligt. Ik denk ook dat hij erg eerzuchtig is, vanwege dat grote ego, en zo ijdel is dat hij bezorgd is hoe hij de geschiedenis in zal gaan. Dat is echter een goede drijfveer voor machtige mannen, veel beter dan geld na de politieke carriere. Ik denk evenmin dat hij helemaal spoort, ik geloof best dat het zoiets als een narcist of een psychopaat is. Maar dat is helemaal niet raar voor machtige mannen, die waren vaak al een beetje raar en zijn daardoor zo machtig geworden, of de macht heeft hen veranderd.

Het hele probleem is eigenlijk dat de machine achter Obama en de Clintons, wat in wezen dezelfde machine is als die achter Bush, zich ook uitstrekt over de media en die het doen voorkomen alsof Obama en Clinton opkomen voor de armen en de middenklasse. Dat is gewoon niet waar, als dat echt belangrijk was en als ze echt de vrijheid hadden om dat te doen dan hadden ze daarin wel wat bereikt. Het is echt niet zo moeilijk om het beter te doen voor de middenklasse en misschien neemt Trump de armen ook nog wel een beetje mee omhoog.

Het is de onzekere keuze, waar Clinton de zekere keuze voor meer Wall Street en dus meer veraming en voor meer interventionisme en dus meer onrust en doden was, maar indruk nu is dat Trump 'ons' heel erg mee gaat vallen.
Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
pi_166557906
quote:

[..]

Dat is omdat je niet kijkt.

Bij de +1 op je teller.

https://www.reddit.com/r/(...)_beat_a_trump_voter/
pi_166557925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jou dat in de echte wereld zoveel zou overkomen dan is er blijkbaar veel bijval voor het idee dat je dan een racist bent en dan zou jij niet zo moeten zeuren met je minderheidsmening.

Maar de realiteit is dat je dat prima kan zeggen zonder voor racist uitgemaakt te worden. Dat Sylvana veel op TV is betekent niet dat iedereen het met haar eens is.
Dit is gewoon niet waar. In New York, Californië, Washington D.C. moet je gewoon oppassen met iets onbenulligs als een Trump petje of Trump sticker op je auto.

Dat links niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
pi_166557934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij de +1 op je teller.

We hadden het over persoonlijke ervaringen hier in Nederland, beste jongen.

Ik heb ook filmpjes voorbij zien komen van Afro-Amerikanen die werden geslagen tijdens Trump-bijeenkomsten. Voegt weinig toe om die hier te posten.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:22:20 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb overigens wel mensen uitgescholden zien worden die voorstander zijn van de opvang van asielzoekers. Je weet wel, tijdens die gezellige bijeenkomsten die door gemeenten werden georganiseerd.
zelfs voorstanders van regenboogpieten hadden het zwaar in Nederland!
pi_166557961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb ook filmpjes voorbij zien komen van Afro-Amerikanen die werden geslagen tijdens Trump-bijeenkomsten. Voegt weinig toe om die hier te posten.
Ik heb ook filmpjes gezien van mensen die neergeschoten werden op school. Je kunt gewoon niet meer openlijk leerling zijn tegenwoordig zonder koud gemaakt te worden. :{
pi_166557963
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij de +1 op je teller.

Dat filmpje doet het niet meer.

Maar goed, ik wil best toegeven dat er gekken rondlopen onder de Hillary-fans die mensen aanvallen.

Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
pi_166557966
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:22 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

zelfs voorstanders van regenboogpieten hadden het zwaar in Nederland!
Unable to comply building in progress
Lambo of Rekt
pi_166557971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En mensen zien aan jouw hoofd wat voor opvattingen jij hebt, waarna ze beginnen te schelden? Of loop je op de UvA rond met een megafoon waarmee je standpunten wereldkundig maakt? Hoe moet ik dat voor mij zien?
Loop met een Trump petje in de linkse plekken in Amerika. Je wordt uitgescholden, aangevallen, verliest vrienden, familie, kennissen. Docenten op school vallen je verbaal aan. Het beeldmateriaal op YouTube is in overvloed beschikbaar.

quote:
Dat valt in het niet bij de dingen die gebeuren bij mensen die durven te zeggen dat islam een verschrikkelijke ideologie is en we daarom beter niet vluchtelingen kunnen opnemen uit de meest barbaarse gebieden op aarde.
pi_166557986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bedoelt de gewelddadigheden die door Clinton supporters werden begaan? Getuige de Okeefe filmpjes.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:24:43 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. In New York, Californië, Washington D.C. moet je gewoon oppassen met iets onbenulligs als een Trump petje of Trump sticker op je auto.

Dat mystikvm niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:26:07 #50
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Unable to comply building in progress
select target
pi_166558010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zijn juist de Merkels van deze wereld die er voor zorgen dat er uberhaupt een macaber schouwspel is. Sluit naar Australisch model alle bootvluchtelingen uit van de asielprocedure, en het is snel over met deze onzin.

Het zijn ook de Merkels van deze wereld die het populisme aanwakkeren.

Als er iets is waar de heren en dames na de debacles met Brexit en Trump over na zouden moeten denken, dan is het wel dat de kiezer niet zit te wachten op vluchtelingen die samenlevingen ontwrichten. Mensen willen een baan, willen zekerheid. Ze zullen dit niet openlijk zeggen, ze zullen niet openlijk zeggen dat ze op Trump of Wilders of erger zullen stemmen, maar met pappen en nathouden maak je het alleen nog maar erger.
Voor de grote hoeveelheid economische vluchtelingen op dit moment wel. Maar hoeveel zullen er op dat moment politiek zijn?

Het is allemaal niet zo zwart-wit als men denkt. Het links-rechts denken en populistische geneuzel gaat Europa nog eens kapot maken.
pi_166558018
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:
Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
pi_166558033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:24 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Loop met een Trump petje in de linkse plekken in Amerika. Je wordt uitgescholden, aangevallen, verliest vrienden, familie, kennissen. Docenten op school vallen je verbaal aan. Het beeldmateriaal op YouTube is in overvloed beschikbaar.
Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.

quote:
Dat valt in het niet bij de dingen die gebeuren bij mensen die durven te zeggen dat islam een verschrikkelijke ideologie is en we daarom beter niet vluchtelingen kunnen opnemen uit de meest barbaarse gebieden op aarde.
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
pi_166558036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:27 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump pet op naar je universiteit
Haha, in welk parallel universum is dat? Of doel je op de schoonmakers en kantinejuf?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:28:44 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166558039
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat filmpje doet het niet meer.

Maar goed, ik wil best toegeven dat er gekken rondlopen onder de Hillary-fans die mensen aanvallen.

Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166558042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat links niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
Ik ging er een beetje van uit dat je het over Nederland had, en niet over de VS. Daar is het inderdaad een bastion voor politieke correctheid. Hier kun je dat gewoon zeggen hoor. Hoewel dat twee kanten op gaat. Je kunt in bepaalde gebieden van de VS beter ook niet komen en zeggen dat je homo bent.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:30:23 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
pi_166558070
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:31:58 #59
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558082
quote:

[..]

Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
youtubebewijs :9

De socialmedia valkuil O-)
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 12:33:11 #60
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166558099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

QFT
pi_166558102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
pi_166558122
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De schuld kan nu ieg niet meer bij de tegehpatei worden neergelegd. Dus inderdaad: laat maar zien hoe het dan wel moet, in plaats vanaf de zijlijn te janken dat niemand het goed doet.
pi_166558127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.
Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Waarom denk je dat er een Shy Trump Voter-effect was?

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.

quote:
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
pi_166558135
quote:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?

Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
pi_166558141
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
pi_166558169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
Laat eens het Clinton supporters equivalent van dit zien:

Het is tijd om wakker te worden, mensen. Als je nog kans wilt maken bij verkiezingen als politiek links dan gaat dat niet lukken door op dezelfde ontkennende tour verder te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:39:04 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166558213
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
https://foreignpolicy.com(...)as-awful-as-we-fear/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166558218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
Heb je door dat je eigenlijk helemaal niks zegt in deze post? Je weet dat de Republikeinen grotendeels verantwoordelijk zijn voor het door jou zo verfoeide neoliberalisme? En je bent er ook van op de hoogte dat die ideologie nog steeds wordt gesteund door de Republikeinse partij?
pi_166558226
Weet iemand hier wat meer over de kansen van Jeff Sessions om een positie te krijgen binnen een Trump regering?

Ik weet dat hij wel een Trump prominent is maar zie hem nergens genoemd worden. Waarom is dat?
pi_166558231
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
Hmm, helaas onleesbaar vanwege diverse irritante popups en overlays.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:41:37 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
pi_166558259
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?
Een ontelbaar aantal YouTube-filmpjes, posts op social media en de leider die de helft van Trump supporters racistisch of seksistisch noemt is wel het beste anecdotisch bewijs wat je ooit gaat vinden voor iets. Een groot deel van links is intolerant jegens andere meningen. Zie ook de media en de karaktermoord van Trump.

quote:
Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
Dit wordt een beetje oneerlijk discussiëren. Met een Trump-sticker ben je je leven veilig, maar je gaat niet met een veilig gevoel de winkel in terwijl je auto op de parkeerplaats staat. Er zijn heel veel foto's voorbij gekomen waar dergelijke auto's zijn bekrast.
pi_166558269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
Hier is een lijstje:

https://en.wikipedia.org/(...)er_lost_popular_vote

Zijn er wel wat meer, maar niet heel veel.
pi_166558275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij wel eens af: de Israelies hebben van een woestijn een bloeiende oase gemaakt. Waarom lukt het eeuwenlang die Noord Afrikanen niet....... ;)
Omdat daar een Rivier als de Jordaan stroomt. En de Israeliërs hebben natuurlijk wat hulp gehad van een groot mea culpa gevoel van het Westen in de beginfase.

En ja: langs de Eufraat, Tigris en Nijl is het nu een teringbende. Maar ook daar hebben vroeger bloeiende beschavingen bestaan. Het kan niet altijd feest zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De aarde wordt juist groener, aan de randen van de sahara is dat al zichtbaar. Dat is overigens ook niet meer dan een logisch gevolg van meer co2 en opwarming.
De grootste risico gebieden zijn op dit moment India en de Sahel-landen. Op korte termijn verwacht men dat de Sahel steeds meer richting het Zuiden schuift, en het daar steeds droger wordt. Het Soedandrama wordt door veel mensen al deels door deze ontwikkeling toegeschreven.

Er zijn idd een aantal wetenschappers die op langere termijn zeggen wat jij zegt. Maar dat vind ik dan weer koffiedik kijken. Een beetje zoals hier de zeespiegel eventueel meters zal stijgen, als ... en ...
pi_166558287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.
Zozo, iemand noemde je een racist in een verhitte discussie. Hoe heb je het overleefd?

quote:
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
Nou, voor actie voeren tegen de overheid valt nog iets te zeggen. Althans, dat recht hebben mensen (en terecht). Maar het ging veel verder dan dat. Wie zich tijdens bijeenkomsten positief uitliet over asielzoekers, kreeg bakken stront over zich heen. Dat ontkennen is niets anders dan je kop in het zand steken. Fysiek geweld is er in Nederland gelukkig niet geweest.

In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden. Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
pi_166558298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef fixatoman het volgende:
Weet iemand hier wat meer over de kansen van Jeff Sessions om een positie te krijgen binnen een Trump regering?

Ik weet dat hij wel een Trump prominent is maar zie hem nergens genoemd worden. Waarom is dat?
Dan kijk je niet goed.

https://www.washingtonpos(...)870a079da_story.html

http://www.nytimes.com/20(...)ection-reaction.html
pi_166558317
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, iemand noemde je een racist in een verhitte discussie. Hoe heb je het overleefd?

[..]

Nou, voor actie voeren tegen de overheid valt nog iets te zeggen. Althans, dat recht hebben mensen (en terecht). Maar het ging veel verder dan dat. Wie zich tijdens bijeenkomsten positief uitliet over asielzoekers, kreeg bakken stront over zich heen. Dat ontkennen is niets anders dan je kop in het zand steken. Fysiek geweld is er in Nederland gelukkig niet geweest.

In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden. Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
Zou het zo kunnen zijn dat men in NL cq Europa misschien op een hoger beschaafd niveau staat en hun "tegenstanders\' gewoon in hun waarde laat? :) Zomaar een idee....
pi_166558326
Hoe groot is de kans dat we ooit nog zijn belastingaangifte te zien krijgen?
pi_166558333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:45 schreef fliert het volgende:
Wat kan jou dat nu schelen?
pi_166558342
quote:

Dat zou nog wel eens een dingetje kunnen gaan worden. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel verstandig zou zijn voor Trump om die vrij te geven.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:46:51 #81
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier is een lijstje:

quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Dank jullie!
pi_166558356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit wordt een beetje oneerlijk discussiëren. Met een Trump-sticker ben je je leven veilig, maar je gaat niet met een veilig gevoel de winkel in terwijl je auto op de parkeerplaats staat. Er zijn heel veel foto's voorbij gekomen waar dergelijke auto's zijn bekrast.

Zo zijn er ook dit soort foto's. Wederom; dit is geen bewijs dat je je auto in zijn algemeenheid niet meer veilig weg kunt zetten met zo'n sticker.
pi_166558375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wel maar je vroeg om voorbeelden waaruit bleek dat links intolerant was in Nederland. Dat je het niet bizar vindt om mensen bij voorbaat al voor racist uit te maken zegt wel genoeg waar je staat in deze discussie.

quote:
Ik zei in mijn vorige reactie dat ik dat erken en moreel verdedigbaar vindt, althans dat ik er niet veel problemen mee heb.

quote:
In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden.
Nee. Bekende islamcritici verliezen hun vrijheid en/of leven (Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali).

quote:
Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
Klopt, een groot deel van links wordt slachtoffer van wat zij zelf en een groot deel van hun politieke medestanders tolereren.
pi_166558384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat kan jou dat nu schelen?
Ik wil graag geïnformeerd worden
  donderdag 10 november 2016 @ 12:49:09 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558398
quote:

[..]

Een ontelbaar aantal YouTube-filmpjes, posts op social media en de leider die de helft van Trump supporters racistisch of seksistisch noemt is wel het beste anecdotisch bewijs wat je ooit gaat vinden voor iets. Een groot deel van links is intolerant jegens andere meningen. Zie ook de media en de karaktermoord van Trump.

[..]

Je zit een beetje vast in een links rechts wereldje..
pi_166558405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou nog wel eens een dingetje kunnen gaan worden. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel verstandig zou zijn voor Trump om die vrij te geven.
Is hij ook niet verplicht, overigens.
pi_166558417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik wel maar je vroeg om voorbeelden waaruit bleek dat links intolerant was in Nederland. Dat je het niet bizar vindt om mensen bij voorbaat al voor racist uit te maken zegt wel genoeg waar je staat in deze discussie.

[..]

Ik zei in mijn vorige reactie dat ik dat erken en moreel verdedigbaar vindt, althans dat ik er niet veel problemen mee heb.

[..]

Nee. Bekende islamcritici verliezen hun vrijheid en/of leven (Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali).

[..]

Klopt, een groot deel van links wordt slachtoffer van wat zij zelf en een groot deel van hun politieke medestanders tolereren.
En dan zet je Wilders ertussen. Die is toch helemaal niet kritisch.
wooblabalurg
pi_166558422
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is hij ook niet verplicht, overigens.
Obama had dacht ik ook geen verplichting om zijn geboorteakte vrij te geven. Maar somehow vinden Amerikanen dit soort non-politieke zaken heel belangrijk.
pi_166558431
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zijn er ook dit soort foto's. Wederom; dit is geen bewijs dat je je auto in zijn algemeenheid niet meer veilig weg kunt zetten met zo'n sticker.
Ik durf wel te erkennen dat Trump supporters ook wel eens intolerante dingen uithalen. Het zou oneerlijk zijn dat niet te erkennen (en dom, want tientallen miljoenen mensen hebben altijd wel een paar die gekke dingen doen), maar het gaat mij om de verhouding intolerantie bij links versus rechts.
pi_166558474
Zo he... de ongelofelijke harde karma die in het gezicht geklapt is van Clinton & co... ik kan het nog steeds niet bevatten. Dat is toch wel ongelofelijk genieten. Dachten ze toch maar mooi even dat hele systeem in de tang te hebben. Alles onder controle, tot de social media aan toe en die CTR lekker overal de goorste troep rondspuiten.. de grote tegenstander uit de primary netjes getackled en aan de andere kant een soort Hitler 2.0 die zelfs in het debat nog geen drie opeenvolgende logische zinnen kon produceren. Kan niet beter.

En dan gewoon verslagen worden in de general election HAHAHAHAHA. Na ieder schandaal vroegen we ons af of Trump nog harder onderuit kon gaan. Pfff...

Maar goed nu is dus wel een losgeslagen projectiel president. Dat is tragisch en ik vrees bepaalde zaken echt wel. Hopen dat hij toch onderuit gaat. Maar hopelijk ontstaat er ook een nieuwe beweging. Eentje met stemmers van het type dat we naar een rally gaat, zeg maar.

De karma... omg... de snoeiharde karma... ik kan het echt bijna niet aan. Als een boemerang in de eigen facie. hehehe
pi_166558479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Obama had dacht ik ook geen verplichting om zijn geboorteakte vrij te geven. Maar somehow vinden Amerikanen dit soort non-politieke zaken heel belangrijk.
Niet helemaal waar, want een van de paar eisen die de grondwet aan een president stelt is wél dat hij een 'natural born citizen' is. Dat hij zijn geboorteakte dan niet hoeft te laten zien aan het volk is natuurlijk waar, maar die zal op een gegeven moment wel gecontroleerd zijn.

Een belastingaangifte vrijgeven is echter in zijn geheel niet verplicht, ook niet zijdelings.
pi_166558480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als ik voor elke keer dat ik ben uitgescholden voor Gutmensch en/of landverrader een dubbeltje kreeg, dan kon ik nu een riant avondje stappen.

quote:

[..]

[..]

Je probeert er nu een islamdiscussie van te maken. Het ging echter om de gewelddadige inborst van wat jij 'linksen' noemt (ben ik zelf niet, ik houd mij verre van alles wat linkser is dan D66). Maar het blijkt dus dat Nederlanders die fel gekant zijn tegen de komt van asielzoekers niet zijn aangevallen. Andersom werd geweld echter niet geschuwd, zowel verbaal als fysiek. Maar dat vind jij prima omdat het land door de komst van asielzoekers volgens jou in de verkeerde richting beweegt. Volgens die logica zou jij ook begrip moeten hebben voor linkse Amerikanen die Trump-supporters verbaal of zelfs fysiek aanvallen. Dat doen zij immers om hun land te beschermen (nogmaals, jouw logica. Ik deel die opvatting niet).
pi_166558494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik durf wel te erkennen dat Trump supporters ook wel eens intolerante dingen uithalen. Het zou oneerlijk zijn dat niet te erkennen (en dom, want tientallen miljoenen mensen hebben altijd wel een paar die gekke dingen doen), maar het gaat mij om de verhouding intolerantie bij links versus rechts.
De intolerantie is aan beide kanten gewoon even groot. Omdat intolerantie menselijk is. Nu janken de progressieven, maar jarenlang hebben zij weer een conservatieve klaagzang aan moeten horen.

Dat is gewoon hoe mensen werken. Geen van beiden is moreel beter dan de ander op dat vlak.
pi_166558498
quote:
Die komt wanneer hij meedoet aan de verkiezingen komt als Obama zijn geboortecertificaat openbaart komt in de maanden na februari komt als de audit voorbij is komt voor 8 november , ehh, ik denk dat die nu echt niet meer gaat komen. Trump is niet zo van de openheid, lijkt me.
pi_166558509
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, want een van de paar eisen die de grondwet aan een president stelt is wél dat hij een 'natural born citizen' is. Dat hij zijn geboorteakte dan niet hoeft te laten zien aan het volk is natuurlijk waar, maar die zal op een gegeven moment wel gecontroleerd zijn.

Een belastingaangifte vrijgeven is echter in zijn geheel niet verplicht, ook niet zijdelings.
Ik mag toch hopen dat zijn belastingaangifte door *iemand* is gecontroleerd. Het kan niet zo zijn dat hij hem als enige heeft gezien en hem vervolgens in een kluis heeft gelegd.
pi_166558522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik voor elke keer dat ik ben uitgescholden voor Gutmensch en/of landverrader een dubbeltje kreeg, dan kon ik nu een riant avondje stappen.

[..]

Je probeert er nu een islamdiscussie van te maken. Het ging echter om de gewelddadige inborst van wat jij 'linksen' noemt (ben ik zelf niet, ik houd mij verre van alles wat linkser is dan D66). Maar het blijkt dus dat Nederlanders die fel gekant zijn tegen de komt van asielzoekers niet zijn aangevallen. Andersom werd geweld echter niet geschuwd, zowel verbaal als fysiek. Maar dat vind jij prima omdat het land door de komst van asielzoekers volgens jou in de verkeerde richting beweegt. Volgens die logica zou jij ook begrip moeten hebben voor linkse Amerikanen die Trump-supporters verbaal of zelfs fysiek aanvallen. Dat doen zij immers om hun land te beschermen (nogmaals, jouw logica. Ik deel die opvatting niet).
Er zijn vrijwel geen linkse Amerikanen.
De meest linkse is Sanders en wat aanhang en dan nog zijn zij vrij gematigd in onze ogen.
pi_166558529
quote:
Die van de NYT kan ik niet lezen maar het andere artikel is alweer een paar maanden oud. Maar wat denk jij?
pi_166558534
quote:

[..]

[..]

Een groot deel van de Hillarysupporters zijn niet eens links. :{

Als je het nou had over Berniefans of Jill Stein stemmers, oke. Maar Clinton? Nee.
pi_166558535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je door dat je eigenlijk helemaal niks zegt in deze post? Je weet dat de Republikeinen grotendeels verantwoordelijk zijn voor het door jou zo verfoeide neoliberalisme? En je bent er ook van op de hoogte dat die ideologie nog steeds wordt gesteund door de Republikeinse partij?
Ja. Ik lijk alleen wel de enige die durft vast te stellen dat Obama en Clinton grote voorvechters van het neoliberalisme zijn en dus schijft hebben aan de midden- en onderklasse. Trump is rechts, maar dat maakt Obama en Clinton niet links, dat hadden ze zelf moeten doen ipv alleen maar zeggen. Trump is erg onafhankelijk en zijn rechts is niet het neoliberale rechts.
pi_166558541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat zijn belastingaangifte door *iemand* is gecontroleerd. Het kan niet zo zijn dat hij hem als enige heeft gezien en hem vervolgens in een kluis heeft gelegd.
Nou, die hele 'birther'-campagne ging daar dus wel vanuit.
pi_166558553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij wel eens af: de Israelies hebben van een woestijn een bloeiende oase gemaakt. Waarom lukt het eeuwenlang die Noord Afrikanen niet....... ;)
Omdat Israel in de 'Fertile Crescent' ligt en Noord-Afrika niet.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:56:58 #102
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

zoek eens naar een onderzoek. Cijfers hebben we nodig.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:58:50 #103
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier is een lijstje:

apart dat het allemaal republikeinen waren. Is dat toeval? Of slim campagne voeren? Of zijn er gewoon meer republikeinse presidenten
pi_166558601
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:56 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Excuses, excuses....nooit van irrigatie gehoord? Moesten de Isrealies ook doen hoor.
Het komt gewoon op werken en mentaliteit aan....
pi_166558604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:55 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Die van de NYT kan ik niet lezen maar het andere artikel is alweer een paar maanden oud. Maar wat denk jij?
Ik heb geen idee. Persoonlijk zou ik iemand nemen die minder duidelijk voor de oorlog in Irak was, je hebt jezelf toch gepresenteerd als vredesduif t.o.v. een oorlogszuchtige Hillary, maar of Trump dat iets kan schelen vraag ik mij af.
pi_166558617
quote:

[..]

Noord Afrika ligt ook in de Fertile Crescent maar de mensen daar willen niet. Echt waar.
wooblabalurg
pi_166558654
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, die hele 'birther'-campagne ging daar dus wel vanuit.
Dat was wel vals van die Hillary, dat ze die hele birth-movement begon. }:|

Overigens heeft Obama zijn geboortecertificaat gewoon openbaar gemaakt. Staat op de website van het witte huis.
https://www.whitehouse.go(...)ficate-long-form.pdf
pi_166558681
quote:

[..]

Het lukte in Egypte toch altijd vrij aardig.
pi_166558697
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Excuses, excuses....nooit van irrigatie gehoord? Moesten de Isrealies ook doen hoor.
Doen ze in Noord-Afrika ook, waar dat mogelijk is. Zoals in de Nijldelta. In een groot deel van Afrika hebben ze echter niet zo'n fijne waterbron die dat mogelijk maakt. Feit blijft gewoon dat je twee stukken land met elkaar probeert te vergelijken waar enorme verschillen in zitten. Als wij met elkaar een wedstrijdje tuinieren gaan houden en jij krijgt een lap droge grond die een stuk slechter is dan die van mij, zeg je aan het einde dan ook dat je verloren hebt vanwege je mentaliteit?
pi_166558717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja. Ik lijk alleen wel de enige die durft vast te stellen dat Obama en Clinton grote voorvechters van het neoliberalisme zijn en dus schijft hebben aan de midden- en onderklasse. Trump is rechts, maar dat maakt Obama en Clinton niet links, dat hadden ze zelf moeten doen ipv alleen maar zeggen. Trump is erg onafhankelijk en zijn rechts is niet het neoliberale rechts.
Trump is het voorbeeld van een neokapitalist. Dat heeft hij decenialang in de praktijk laten zien, en zal hij nu ook weer gaan laten zien.. Alles wat hij daaromheen lult zal hem werkelijk waar een worst wezen. De midden- en onderklasse komt denk ik van een nog grotere koude kermis thuis, dan ze kwamen van 8 jaar Obama.

En eerlijk is eerlijk, de Obama care (iets soortgelijks wilde Clinton ook al doen naar Europese maatstaven) was toch wel een klein wonder in Amerika. Of zijn nu echt zoveel schijt hebben aan de middenklasse (a la Trump), dat zou ik niet zo durven beweren.
pi_166558721
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Egypte wordt dan ook nog wel eens tot de Fertile Crescent gerekend. Ligt er aan aan wie je het vraagt.
pi_166558727
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen in Egypte wel echt willen. Vroeger.
wooblabalurg
pi_166558754
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:03 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Doen ze in Noord-Afrika ook, waar dat mogelijk is. Zoals in de Nijldelta. In een groot deel van Afrika hebben ze echter niet zo'n fijne waterbron die dat mogelijk maakt. Feit blijft gewoon dat je twee stukken land met elkaar probeert te vergelijken waar enorme verschillen in zitten. Als wij met elkaar een wedstrijdje tuinieren gaan houden en jij krijgt een lap droge grond die een stuk slechter is dan die van mij, zeg je aan het einde dan ook dat je verloren hebt vanwege je mentaliteit?
Ze hebben er wel een berg fossiel water onder de grond zitten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nubian_Sandstone_Aquifer_System
Maar mensen zouden geen mensen zijn als ze daar niet op een totaal niet duurzame manier mee om zouden gaan.
pi_166558756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het verschil is dat racisme en Trump steunen niet hand-in-hand gaat, terwijl gigantische groepen asielzoekers uit de meest barbaarse regio's in de wereld (waarvan een groot deel ons land danwel onze waarden minachten/haten) wel hand-in-hand gaat met landverraad (de veiligheid van het land wordt in gevaar gebracht).

Het verschil is dus dat het ene niet waar is terwijl het andere een zekere kern van waarheid moet hebben.

quote:
Je probeert er nu een islamdiscussie van te maken.
Dat komt omdat het islamthema bij uitstek laat zien hoe ver politiek links van het padje is gegaan. Er is geen beter voorbeeld van onterechte linkse intolerantie jegens rechts.

quote:
Het ging echter om de gewelddadige inborst van wat jij 'linksen' noemt (ben ik zelf niet, ik houd mij verre van alles wat linkser is dan D66). Maar het blijkt dus dat Nederlanders die fel gekant zijn tegen de komt van asielzoekers niet zijn aangevallen.
Dit klopt ook niet helemaal. Xenofoob en racist waren ook wel populaire scheldwoorden bij links.

quote:
Andersom werd geweld echter niet geschuwd, zowel verbaal als fysiek. Maar dat vind jij prima omdat het land door de komst van asielzoekers volgens jou in de verkeerde richting beweegt.
Er zijn mij niet veel gevallen bekend waarbij iemand fysiek werd aangevallen omdat diegene pro-asielzoekers was. Wel veel gevallen waarbij asielzoekers zeer gewelddadig zijn wat vervolgens wordt getolereerd door politiek links (door pro-opvang te blijven).

quote:
Volgens die logica zou jij ook begrip moeten hebben voor linkse Amerikanen die Trump-supporters verbaal of zelfs fysiek aanvallen. Dat doen zij immers om hun land te beschermen (nogmaals, jouw logica. Ik deel die opvatting niet).
Dit lijkt een tegenstelling, maar is het niet. Dat komt omdat Trump in de werkelijkheid geen gevaar voor het land is.

Je moet hier dus een verschil maken tussen subjectief en objectief. Subjectief voelen Clinton aanhangers zich gerechtvaardigd gekke dingen te doen omdat ze vinden dat Trump een gevaar is, maar objectief klopt hun mening niet (en dus keur ik het af). Subjectief voelen mensen tegen opvang zich gerechtvaardigd bepaalde dingen te doen omdat zij vinden dat het land door opvang in gevaar komt, wat objectief ook klopt (en dus keur ik het niet af). Een volk is moreel gerechtvaardigd in opstand te komen als de overheid haar onderdrukt.
pi_166558768
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen in Egypte wel echt willen. Vroeger.
Zelfde met Ethiopië inderdaad.
pi_166558781
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:56 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

zoek eens naar een onderzoek. Cijfers hebben we nodig.
pi_166558810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Belastingen verlagen voor de rijk, de infrastructuur privatiseren. Zomaar twee voornemens van Trump. Dat zijn toch behoorlijk neoliberale plannen.

Nee kerel, ik vrees dat je jezelf voor de gek houdt. Bovendien is Trump geen alleenheerser. Hij heeft de steun van zijn partij nodig (want hij hoeft zich niet te wenden tot de Democraten) en die accepteert geen quasi-links beleid.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:10:04 #118
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558852
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

ze waren bang om in elkaar geslagen te worden door de enqueteur
pi_166558857
Clinton voters zijn mad omdat het systeem nu niet deugt. Had ze gewonnen hoorden je ze er niet over maar nu ligt het weer aan het systeem.
pi_166558876
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ze waren bang om in elkaar geslagen te worden door de enqueteur
Bingo.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:10:58 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558878
'Trumps plannen zijn slecht nieuws voor Moeder Aarde' - http://nos.nl/l/2142380
pi_166558889
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zelfde met Ethiopië inderdaad.
Precies, na Haile wou daar niemand meer. Ja dan krijg je dat.
wooblabalurg
pi_166558903
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Belastingen verlagen voor de rijk, de infrastructuur privatiseren. Zomaar twee voornemens van Trump. Dat zijn toch behoorlijk neoliberale plannen.

Maar daar zit nog wat vreemds bij, hij belooft o.a. met zijn infrastructuur project nieuwe banen en zoals hij hier over spreekt lijkt het weer een new deal.

Buiten dat hij dit zo er nooit door krijgt bij zijn partijgenoten klinkt het ook meer als populisme dan dat Trump daadwerkelijk een plan heeft.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:12:13 #124
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:10 schreef StephanL het volgende:
Clinton voters zijn mad omdat het systeem nu niet deugt. Had ze gewonnen hoorden je ze er niet over maar nu ligt het weer aan het systeem.
heb je er weer een hoor :')

Het systeem deugt niet, dat zei Trump in 2012 zelf ook :)

Trump zei het zelf al: Amerikaans kiessysteem is niet logisch - http://nos.nl/l/2142354
pi_166558913
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:10 schreef Parafernalia het volgende:
'Trumps plannen zijn slecht nieuws voor Moeder Aarde' - http://nos.nl/l/2142380
Wat een dom artikel. De aarde is nooit in gevaar.
wooblabalurg
pi_166558940
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:58 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

apart dat het allemaal republikeinen waren. Is dat toeval? Of slim campagne voeren? Of zijn er gewoon meer republikeinse presidenten
Hmm, het lijkt wel redelijk 50/50 te zijn wat er aan presidenten is geweest.

Kan nog steeds toeval zijn, kans van 1 op 32.
pi_166558951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar daar zit nog wat vreemds bij, hij belooft o.a. met zijn infrastructuur project nieuwe banen en zoals hij hier over spreekt lijkt het weer een new deal.

Buiten dat hij dit zo er nooit door krijgt bij zijn partijgenoten klinkt het ook meer als populisme dan dat Trump daadwerkelijk een plan heeft.
Nee joh, Trump heeft zalen vol liggen met uitgewerkte plannen. Het zou wat zijn als hij enkel dingen zei om mensen op hem te laten stemmen. Dat zou bizar zijn.
wooblabalurg
  donderdag 10 november 2016 @ 13:14:31 #128
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558968
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:12 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Trump zei het zelf al: Amerikaans kiessysteem is niet logisch - http://nos.nl/l/2142354

Ben buiten dat ik Nederlands ben ook geen clinton voter trouwens
pi_166558976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat effect er was?
pi_166558986
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:12 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Sorry hoor :P Democratisch gezien is het ook niet logisch.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:15:31 #131
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166559006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, het lijkt wel redelijk 50/50 te zijn wat er aan presidenten is geweest.

nee toch? Ben ik dan zo scheel
pi_166559024
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

O.a. Cnn die mensen heeft gesproken. Een man verklaarde dat hij zei dat hij Clinton ging stemmen en een geweer naast de voor deur had omdat hij bang was voor de meningen van anderen als ze er achter kwamen dat hij Trump ging stemmen.
pi_166559056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja, die Arabieren in Qatar hebben een geweldig werkethos! -sarcasme-

Diezelfde Arabieren hadden het btw uitstekend voor mekaar in de beginfase (van Perzië tot de geheel Noord-Afrika en het Iberisch schiereiland). En ook zij konden zelfs van het huidige Israël een florerend stukje land maken! Wauw! Had liever daar gewoond dan in Europa, toendertijd. Het is dat ze toen onderling wat bonje kregen, en ze ruimbaan aan de Franken gaven voor een dikke assrape..

Maar goed, wij zijn in Europa niet anders gewend natuurlijk. Wel lekker bezig de laatste 70 jaar met de EU, om de boel een beetje bij elkaar te houden. Al zullen wij elkaar binnenkort ook wel in de haren vliegen. Als naast Frankrijk, Duitsland zonder Merkel er ook de brui aan geeft..
pi_166559060
quote:

[..]

Het is wat tegenstrijdig. Hij gaat bezuinigen op infrastructuur, en die tegelijkertijd verbeteren. Dat komt omdat hij het geld daarvoor gaat ophalen met een enorme lening (ongeveer een biljoen, wordt een fantastische deal) en de overheidsuitgaven terug gaat brengen.
pi_166559077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:06 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het verschil is dat racisme en Trump steunen niet hand-in-hand gaat, terwijl gigantische groepen asielzoekers uit de meest barbaarse regio's in de wereld (waarvan een groot deel ons land danwel onze waarden minachten/haten) wel hand-in-hand gaat met landverraad (de veiligheid van het land wordt in gevaar gebracht).

Het verschil is dus dat het ene niet waar is terwijl het andere een zekere kern van waarheid moet hebben.

[..]

Dat komt omdat het islamthema bij uitstek laat zien hoe ver politiek links van het padje is gegaan. Er is geen beter voorbeeld van onterechte linkse intolerantie jegens rechts.

[..]

Dit klopt ook niet helemaal. Xenofoob en racist waren ook wel populaire scheldwoorden bij links.

[..]

Er zijn mij niet veel gevallen bekend waarbij iemand fysiek werd aangevallen omdat diegene pro-asielzoekers was. Wel veel gevallen waarbij asielzoekers zeer gewelddadig zijn wat vervolgens wordt getolereerd door politiek links (door pro-opvang te blijven).

[..]

Dit lijkt een tegenstelling, maar is het niet. Dat komt omdat Trump in de werkelijkheid geen gevaar voor het land is.

Je moet hier dus een verschil maken tussen subjectief en objectief. Subjectief voelen Clinton aanhangers zich gerechtvaardigd gekke dingen te doen omdat ze vinden dat Trump een gevaar is, maar objectief klopt hun mening niet (en dus keur ik het af). Subjectief voelen mensen tegen opvang zich gerechtvaardigd bepaalde dingen te doen omdat zij vinden dat het land door opvang in gevaar komt, wat objectief ook klopt (en dus keur ik het niet af). Een volk is moreel gerechtvaardigd in opstand te komen als de overheid haar onderdrukt.
Wij zijn wel weer klaar. Je doet (terecht) verontwaardigd als Trump-supporters verbaal of fysiek worden aangevallen, maar vindt het vervolgens terecht wanneer anderen datzelfde lot ondergaan. En alleen omdat ze in jouw optiek verkeerde ideeën aanhangen.

Jammer.
pi_166559098
Ik kan het nog steeds niet bevatten als ik eraan denk! Donald Trump de president van de VS! Wtf is er gebeurd! Zit ik in een aflevering van The Twilight Zone?!
pi_166559109
quote:

[..]

Dan wil hij weer biljoenen in de infrastructuur pompen en daarna lezen we dat hij de wegen en bruggen wil verkopen aan investeerders.

Het is in ieder geval bijzonder dat zowel links als rechts hun dromen op hem weten te projecteren.
pi_166559112
Mochten mensen wat tijd overhebben voor wat leesvoer: dit is een goede en tamelijk gedetailleerde reconstructie van de opkomst van 'The Watergate Babies', de ontmanteling van anti-monopolistisch New Deal-beleid vanaf de jaren zeventig en de politieke consequenties die nu gevoeld worden.

quote:
Americans have forgotten about the centuries-old anti-monopoly tradition that was designed to promote self-governing communities and political independence. The Watergate Babies got rid of Patman’s populism for a lot of reasons. But there was wisdom there. In the 1930s, Patman said that restricting chain stores would prevent “Hitler’s methods of government and business in Europe” from coming to the United States. For decades after World War II, preventing economic concentration was understood as a bulwark against tyranny. But since the 1970s, this rhetoric has seemed ridiculous. Now, the destabilization of political institutions suggests that it may not have been. Financial crises are a regular feature of the U.S. banking system, and prices for essential goods and services reflect monopoly power rather than free citizens buying and selling to each other. Americans, sullen and unmoored from community structures, are turning to rage, apathy, protest, and tribalism, like white supremacy.
pi_166559120
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is wat tegenstrijdig. Hij gaat bezuinigen op infrastructuur, en die tegelijkertijd verbeteren. Dat komt omdat hij het geld daarvoor gaat ophalen met een enorme lening (ongeveer een biljoen, wordt een fantastische deal) en de overheidsuitgaven terug gaat brengen.
Zou die het idee hebben om het geld in Europa te lenen i.v.m. de negatieve rente?
pi_166559124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef Poolbal het volgende:
Zo he... de ongelofelijke harde karma die in het gezicht geklapt is van Clinton & co... ik kan het nog steeds niet bevatten. Dat is toch wel ongelofelijk genieten. Dachten ze toch maar mooi even dat hele systeem in de tang te hebben. Alles onder controle, tot de social media aan toe en die CTR lekker overal de goorste troep rondspuiten.. de grote tegenstander uit de primary netjes getackled en aan de andere kant een soort Hitler 2.0 die zelfs in het debat nog geen drie opeenvolgende logische zinnen kon produceren. Kan niet beter.

En dan gewoon verslagen worden in de general election HAHAHAHAHA. Na ieder schandaal vroegen we ons af of Trump nog harder onderuit kon gaan. Pfff...

Maar goed nu is dus wel een losgeslagen projectiel president. Dat is tragisch en ik vrees bepaalde zaken echt wel. Hopen dat hij toch onderuit gaat. Maar hopelijk ontstaat er ook een nieuwe beweging. Eentje met stemmers van het type dat we naar een rally gaat, zeg maar.

De karma... omg... de snoeiharde karma... ik kan het echt bijna niet aan. Als een boemerang in de eigen facie. hehehe
Ik kom dit zoveel tegen, op FOK! maar ook op andere plekken, zowel in Nederland als de landen waar een onverwachte uitslag is geweest (Brexit, Trump). Het is bizar. Vooral focussen op dat iemand anders heeft verloren, in plaats van de winst van de eigen voorkeur. Het uitlachen, het triomfantelijke gevoel van verhevenheid wat wordt uitgestraald en het blij zijn met het verlies van de ander. Waar de verliezende partij het sportief opneemt, zijn het de aanhangers van de winnaars die onsportief gedrag vertonen.

Het is een beetje als de vrouw die zich onterecht voordoet als moeder tegenover Salomon en liever het kind in tweeën gehakt ziet worden, dan de ander ermee vandoor ziet gaan. Een kortzichtig gevoel van superioriteit omdat je dezelfde ideeën hebt gehad als de winnaar, maar niet doorhebben dat het hele gedoe nu pas begint, in plaats van dat de verkiezingen het einddoel waren. Ik ben benieuwd in wat voor bochten dit type aanhangers zich gaat wringen als over 4 jaar blijkt dat er eigenlijk weinig veranderd is.
pi_166559139
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

- Onverwacht laag percentage stemmen voor third-parties ten goede van Trump;
- Grote percentages Hispanics en Afro-Amerikanen stemden op Trump;
- De steun voor Trump onder blanke lage- en middenklasse ondergepolld.

De consensus onder de pollsters is op zich wel vrij duidelijk: er was een non-response bias wat zorgde voor systemische bias in de polls (oftewel, Trump supporters gaven in de polls niet aan dat ze uiteindelijk op Trump zouden stemmen).

Dit zijn wel vrij sterke indicatoren voor de Shy Trump Voter-effect, ondanks dat er kanttekeningen bij gezet kunnen worden.
pi_166559154
Ja het is wel absurd om te zien dat er meer zure winnaars lijken te zijn dan zure verliezers.
pi_166559187
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:21 schreef Chewie het volgende:
Ja het is wel absurd om te zien dat er meer zure winnaars lijken te zijn dan zure verliezers.
Uiteindelijk is iedereen zuur toch.
Kwestie van tijd.
wooblabalurg
pi_166559194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij zijn wel weer klaar. Je doet (terecht) verontwaardigd als Trump-supporters verbaal of fysiek worden aangevallen, maar vindt het vervolgens terecht wanneer anderen datzelfde lot ondergaan. En alleen omdat ze in jouw optiek verkeerde ideeën aanhangen.

Jammer.
Misschien een ander voorbeeld waar je je meer in kunt vinden: verbaal geweld jegens KKK'ers en nazi's is minder erg dan verbaal geweld jegens mensen die iPhone's beter vinden dan Samsungs.
pi_166559200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:21 schreef Chewie het volgende:
Omdat het treurige hoogtepunt van de dag de ellende van een ander is.Als je zo in het leven staat verdien je ook geen andere behandeling.
pi_166559229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer.
Dag 1 na het verkiezen van de oranje mongool, en Shaun King (ja, een BLM figuur, so what) weet al de volgende verhalen te delen, als je z'n Twitter feed van de afgelopen dag naleest. Walgelijk. http://www.twitter.com/shaunking

Maar dat zal door sommige lieden wel weggelachen worden en als nep worden weggezet. Maar dit mogen de pro-Trumpers eens verdedigen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166559265
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:24 schreef OMG het volgende:

[..]

Dag 1 na het verkiezen van de oranje mongool, en Shaun King (ja, een BLM figuur, so what) weet al de volgende verhalen te delen, als je z'n Twitter feed van de afgelopen dag naleest. Walgelijk. http://www.twitter.com/shaunking

Maar dat zal door sommige lieden wel weggelachen worden en als nep worden weggezet. Maar dit mogen de pro-Trumpers eens verdedigen.
BLM, dat is toch die tolerante organisatie die verantwoordelijk was voor moorden op de politie en voorstander is van segregatie?
pi_166559267
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 10:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat hij iets gaat doen om de christelijke/conservatieve kant van het electoraat tevreden te stellen, en dan lijkt de abortuswetgeving mij een makkelijker doelwit dan het homohuwelijk.

Direct doorvoeren zal inderdaad niet lukken. Laat ik er van maken dat hij in de eerste honderd dagen van zijn presidentschap de belofte uitspreekt om Roe vs Wade terug te draaien zodra hij de kans heeft.
Het punt is vooral dat de enige rechtstreekse mogelijkheid om iets te doen aan Roe v. Wade een grondwetswijziging is. Daarvoor heb je een tweederde meerderheid in zowel huis als senaat nodig.
De indirecte weg is aartsconservatieve SC benoemingen. De vervangen van Scalia lost het probleem niet echt op. Om echt de koers te wijzigen zal een RBG en / of Breyer toch wel vervangen moeten worden. En dan hebben de Democraten ook nog wel de mogelijkheid om al te extreme kandidaten te blokkeren in de senaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166559272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik kom dit zoveel tegen, op FOK! maar ook op andere plekken, zowel in Nederland als de landen waar een onverwachte uitslag is geweest (Brexit, Trump). Het is bizar. Vooral focussen op dat iemand anders heeft verloren, in plaats van de winst van de eigen voorkeur. Het uitlachen, het triomfantelijke gevoel van verhevenheid wat wordt uitgestraald en het blij zijn met het verlies van de ander. Waar de verliezende partij het sportief opneemt, zijn het de aanhangers van de winnaars die onsportief gedrag vertonen.

Het is een beetje als de vrouw die zich onterecht voordoet als moeder tegenover Salomon en liever het kind in tweeën gehakt ziet worden, dan de ander ermee vandoor ziet gaan. Een kortzichtig gevoel van superioriteit omdat je dezelfde ideeën hebt gehad als de winnaar, maar niet doorhebben dat het hele gedoe nu pas begint, in plaats van dat de verkiezingen het einddoel waren. Ik ben benieuwd in wat voor bochten dit type aanhangers zich gaat wringen als over 4 jaar blijkt dat er eigenlijk weinig veranderd is.
Tja, de populistische bewegingen in het westen zijn voor een groot deel gebaseerd op ressentiment natuurlijk. Pure Schadenfreude, wat je nu ziet.
pi_166559280
Ben benieuwd naar vanmiddag. Zullen ook wel mensen bij het Witte Huis demonstreren als Trump daar aan komt.
pi_166559290
doe even niet

[ Bericht 95% gewijzigd door Hexagon op 10-11-2016 13:35:10 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166559306
quote:

[..]

Dit is allemaal nep. Dit soort dingen gebeuren namelijk nooit.
wooblabalurg
pi_166559320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:26 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Tja, de populistische bewegingen in het westen zijn voor een groot deel gebaseerd op ressentiment natuurlijk. Pure Schadenfreude, wat je nu ziet.
Klopt. Maar het lijkt daardoor een beetje een self-fulfilling prophecy. "We worden niet serieus genomen en dom genoemd en dus stemmen we populistisch." Om vervolgens nog dommer gedrag te vertonen waardoor je je toch gaat afvragen of er niet ergens een waarheid in schuilt. :P
pi_166559427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar zonder grappen, een aantal Trump supporters zullen wel wat domme dingen uithalen. Mijn punt is vooral dat het in het niet valt bij dingen waar BLM verantwoordelijk voor is (en die Clinton en Obama aanwakkeren).
Racistisch gedrag is tegenwoordig domme dingen.
wooblabalurg
pi_166559434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt. Maar het lijkt daardoor een beetje een self-fulfilling prophecy. "We worden niet serieus genomen en dom genoemd en dus stemmen we populistisch." Om vervolgens nog dommer gedrag te vertonen waardoor je je toch gaat afvragen of er niet ergens een waarheid in schuilt. :P
Hmm hmm, klopt. Het is ook een beetje de redenatie van een kleuter: door je zo idioot mogelijk te gedragen, krijg je aandacht. En dat is uiteindelijk het enige wat ze willen natuurlijk: aandacht. Probleem is alleen dat het een vicieuze cirkel wordt van alsmaar stompzinniger gedrag, om die aandacht vast te houden, met het zelfrechtvaardigingsmantra: "Jullie dwingen ons zo te doen!" Wat uiteraard grote kolder is.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:36:05 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166559457
even persoonlijk geneuzel weggehaald
pi_166559549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:06 schreef KrappeAuto het volgende:
Goeie. Ik ga vanmiddag even de straat op om chirurgen in elkaar te meppen (verantwoordelijk voor de medische missers en bijbehorende doden), autobestuurders (verkeersdoden enzo, jwz) en misschien dat ik ook nog een aantal rokers meeneem (roken en maatschappelijke schade, dat behoeft geen verdere toelichting). Oh, en als ik dan toch bezig ben ook meteen de aanhangers van partijen die niet voor een totaalverbod op auto's zijn.
pi_166559553
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Racistisch gedrag is tegenwoordig domme dingen.
Het ergste is dat het racisme van Trump en veel van zijn aanhangers zo gebagatelliseerd wordt door de Trumpsupporters door de nadruk te leggen op het feit dat Trump zogenamad een outsider is die de corrupte bende in Washington gaat opschonen en voor de gewone mensen gaat opkomen. Niet alleen is dat een illusie - belastingverlagingen voor bedrijven en rijken, gefinancierd door bezuinigen op sociale voorzieningen zijn nou niet bepaald gunstig voor de gemiddelde Trumpstemmer - het is ook een ontkenning van het feit dat veel mensen wel degelijk op Trump hebben gestemd uit culturele en racistische motieven.

Voor mensen met tijd over is dit wel een goed gedocumenteerd stuk over dit punt.
Demain, on roule
pi_166559590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:20 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

- Onverwacht laag percentage stemmen voor third-parties ten goede van Trump;
- Grote percentages Hispanics en Afro-Amerikanen stemden op Trump;
- De steun voor Trump onder blanke lage- en middenklasse ondergepolld.

De consensus onder de pollsters is op zich wel vrij duidelijk: er was een non-response bias wat zorgde voor systemische bias in de polls (oftewel, Trump supporters gaven in de polls niet aan dat ze uiteindelijk op Trump zouden stemmen).

Dit zijn wel vrij sterke indicatoren voor de Shy Trump Voter-effect, ondanks dat er kanttekeningen bij gezet kunnen worden.
Nou ja, dat is dus maar de vraag. Ik denk dat je kunt aannemen dat, als er een Shy Trump-effect was, dat duidelijk merkbaar zou zijn in het verschil tussen telefonische en anonieme online polls. Tenzij je namelijk heel paranoïde bent verwacht ik dat mensen online wel anoniem durven aan te geven voor Trump te stemmen, eerder dan in een daadwerkelijk gesprek met iemand anders.

Daar zit echter weinig verschil tussen, dus ik ben geneigd om te denken dat de polls gewoon een bepaalde groep stemmers onderschat hebben in hun methodiek. Dat zal dan waarschijnlijk de boze blanke man van het platteland zijn, want hoewel de opkomst voor Trump onder latino's en zwarten procentueel iets hoger lag dan bij Romney kan dat ook domweg komen omdat er minder zijn gaan stemmen t.o.v. tijdens Obama. Ik zou dus eerder neigen naar de conclusie dat Trump inderdaad bepaalde groepen naar de stembus heeft weten te krijgen, eerder dan dat mensen niet durven aan te geven op Trump te stemmen in de polls.

Ik denk dat Monolith dit echter beter kan uitleggen.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:45:41 #161
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166559630
quote:

[..]

Wauw.. Ik geloof echt niet dat een Trump presidentschap dit soort dingen endorsed/condoned, maar het zet wel de deur open voor dit soort figuren. Het is niet zo zeer Trump waar men bang voor is, maar dit soort achterlijke supporters.
Fuck the EBU.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:48:10 #162
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166559680
quote:

[..]

Shaun mag eerst eens eerlijk zijn over zijn afkomst, een blanke man die de hele wereld voorliegt dat hij AA is kan ik niet serieus nemen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:49:36 #163
288245 crew  Moira
pi_166559710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Shaun mag eerst eens eerlijk zijn over zijn afkomst, een blanke man die de hele wereld voorliegt dat hij AA is kan ik niet serieus nemen.
Wat maakt dat uit wat betreft de inhoud dan? Hij deelt alleen verhalen van mensen, die verhalen zijn gebeurtenissen die hen overkomen zijn. Als iemand anders precies diezelfde verhalen had gedeeld, had je het dan wel serieus genomen?
Fuck the EBU.
pi_166559718
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wauw.. Ik geloof echt niet dat een Trump presidentschap dit soort dingen endorsed/condoned, maar het zet wel de deur open voor dit soort figuren. Het is niet zo zeer Trump waar men bang voor is, maar dit soort achterlijke supporters.
Dat zie je toch hier ook onder aanhangers van Wilders. Door je als politicus in vage bewoordingen uit te laten over dingen als verzet, opkomen voor je eigen land etc. maar niet nadrukkelijk afstand te nemen van lieden die dat letterlijk nemen creeer je zo'n omgeving. Wilders bijvoorbeeld ontkent gewoon dat dat soort figuren iets met de PVV te maken hebben maar je hoeft enkel maar te kijken op internet etc. om te zien waar ze zichzelf mee associeeren.
pi_166559729
quote:
Dit soort beelden vind ik eigenlijk nog wel het mooiste van de hele uitslag :D _O_

Zelfs gisteren bij het NOS journaal, een Nederlandse vrouw die op het station werd vertelt dat Trump had gewonnen begon te snikken... wat een stel labiele en over-emotionele mensen _O_ (wat mij dan weer emotioneel maakt, i.e. heel erg blij en in een goede stemming :P )
pi_166559747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit soort beelden vind ik eigenlijk nog wel het mooiste van de hele uitslag :D _O_

Wat nogal wat zegt over je eigen treurige bestaan.
pi_166559749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Laten we de hand eerst eens in eigen boezem steken:
http://www.ad.nl/eredivis(...)iep-triest~a5e28ec2/
http://www.geenstijl.nl/m(...)rte_piet_voor_a.html

We leven ook nog gewoon met elkaar. Met de intocht zal iedereen (beide kampen) weer even lekker los gaan. Maar met kerst hangt iedereen zijn sok alweer onder de boom.
Het zal daar uiteindelijk ook wel loslopen!
pi_166559750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Want hij kan niet het kind zijn van blanke moeder en donkere vader met lichte huidskleur? Jij bent ook weinig serieus te nemen op die manier. Doet trouwens niks af aan de zaken die gisteren op z'n Twitter feed voorbij zijn gekomen.
pi_166559764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat nogal wat zegt over je eigen treurige bestaan.
En toch ben ik degene met een big smile :D
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:51:59 #170
288245 crew  Moira
pi_166559766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zie je toch hier ook onder aanhangers van Wilders. Door je als politicus in vage bewoordingen uit te laten over dingen als verzet, opkomen voor je eigen land etc. maar niet nadrukkelijk afstand te nemen van lieden die dat letterlijk nemen creeer je zo'n omgeving. Wilders bijvoorbeeld ontkent gewoon dat dat soort figuren iets met de PVV te maken hebben maar je hoeft enkel maar te kijken op internet etc. om te zien waar ze zichzelf mee associeeren.
Ik ben echt wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Er moet een moment komen waar Trump als president-elect zich openlijk moet uitspreken over dit gedrag. En dan krijg je weer een deel van zijn aanhangers die backfiren omdat het uiteindelijk toch gewoon een 'lying politician' blijkt te zijn. Tsja, je wilt geen politicus in the white house, maar zodra je 'm the white house in stemt wordt 't toch echt een politicus.
Fuck the EBU.
pi_166559770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe vager je bent hoe meer men zelf kan invullen hoe groter de kans dat ze het idee hebben dat je ze begrijpt.
wooblabalurg
pi_166559823
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de enige rechtstreekse mogelijkheid om iets te doen aan Roe v. Wade een grondwetswijziging is. Daarvoor heb je een tweederde meerderheid in zowel huis als senaat nodig.
De indirecte weg is aartsconservatieve SC benoemingen. De vervangen van Scalia lost het probleem niet echt op. Om echt de koers te wijzigen zal een RBG en / of Breyer toch wel vervangen moeten worden. En dan hebben de Democraten ook nog wel de mogelijkheid om al te extreme kandidaten te blokkeren in de senaat.
Klopt, maar hij kan bijvoorbeeld wel abortus lastiger bereikbaar maken door het herroepen van Obamacare, de bill doorvoeren die aborteren vanaf 20 weken verbiedt en de geldstroom naar Planned Parenthood stopzetten.

Een direct verbod is lastig, maar wel iets waar hij snel naar toe zal willen werken, vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludachrist op 10-11-2016 14:11:24 (Weken! ) ]
pi_166559828

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-11-2016 14:09:50 (No thanks) ]
pi_166559832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies grappig aan eigenlijk?
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:54:57 #175
288245 crew  Moira
pi_166559838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Laten we de hand eerst eens in eigen boezem steken:
http://www.ad.nl/eredivis(...)iep-triest~a5e28ec2/
http://www.geenstijl.nl/m(...)rte_piet_voor_a.html

We leven ook nog gewoon met elkaar. Met de intocht zal iedereen (beide kampen) weer even lekker los gaan. Maar met kerst hangt iedereen zijn sok alweer onder de boom.
Het zal daar uiteindelijk ook wel loslopen!
'Murica kennende moeten er dan eerst een aantal doden vallen. Da's in Nederland toch anders, waar het grootste deel van de racistische uitingen op het internet plaatsvinden, zonder fysiek geweld.
Fuck the EBU.
pi_166559846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef DrDentz het volgende:
kmscodi twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:26:46 @shoe0nhead But things that HAVE happened because this poor old man voted for trump :~) https://t.co/kQH4OtwL3y reageer retweet
In elkaar geslagen omdat hij op Trump stemt.. deze negers kunnen niet omgaan met democratie
Flikker toch eens een keer op met je getroll.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:55:38 #177
168304 Mani89
pi_166559850
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit wat betreft de inhoud dan? Hij deelt alleen verhalen van mensen, die verhalen zijn gebeurtenissen die hen overkomen zijn. Als iemand anders precies diezelfde verhalen had gedeeld, had je het dan wel serieus genomen?
Bij figuren als Shaun King houd ik inderdaad nog even een slag om de arm over de validiteit van deze verhalen. Ik zeg niet bij voorbaat dat dit niet is gebeurd hoor.
pi_166559851
quote:
kmscodi twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:26:46 @shoe0nhead But things that HAVE happened because this poor old man voted for trump :~) https://t.co/kQH4OtwL3y reageer retweet
In elkaar geslagen omdat hij op Trump stemt.. deze negers kunnen niet omgaan met democratie
Retweet, hier is is tenminste beeldmateriaal van.

Leg dit maar eens uit :{
pi_166559857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Welk getroll linkje eens aanklikken ? :')
pi_166559860
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

'Murica kennende moeten er dan eerst een aantal doden vallen. Da's in Nederland toch anders, waar het grootste deel van de racistische uitingen op het internet plaatsvinden, zonder fysiek geweld.
De figuren die de moskee in Enscheden in brand wilden steken zaten hier ook gewoon op FOK!, die krijgen ook een podium.
pi_166559867
Stel je voor dat er negers in elkaar geslagen werden omdat ze Obama stemden vorige keer.. dan was het land te klein want KKK nazi dit dat.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:56:40 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166559868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zelfs gisteren bij het NOS journaal, een Nederlandse vrouw die op het station werd vertelt dat Trump had gewonnen begon te snikken... wat een stel labiele en over-emotionele mensen _O_ (wat mij dan weer emotioneel maakt, i.e. heel erg blij en in een goede stemming :P )
Dit maakt mijn dag weer goed :D _O_
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_166559870
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Welk getroll linkje eens aanklikken ? :')
Ik heb het niet over het linkje.
pi_166559880
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dit maakt mijn dag weer goed :D _O_
Nog zo'n treurwilg.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:57:29 #185
168304 Mani89
pi_166559888
Harald Doornbos heeft overigens in een enorme twitterketting de verhoudingen in het Midden Oosten wbt Clinton en Trump geduid. Interessant leesvoer.
quote:
We gaan het dus hebben over Trump in relatie tot het Midden-Oosten. Niet over Trump in relatie tot de VS, Nederland of in Mexico. Omdat ik lang op de Balkan heb gewoond en veel in Oost-Europa kom, is het ook wellicht interessant om situatie Oekraïne/Balkan mee te nemen.

Al vele jaren vindt er in het Midden-Oosten een epische strijd plaats tussen Moslims onderling - tussen aanhangers van de VLAG en aanhangers van het BOEK. Met vlag bedoel ik Moslims die geloven in natiestaat; land met grenzen, een vlag, met inwoners die voor wet - min of meer - gelijk zijn. Met boek bedoel ik Moslims die vinden dat Koran & sharia de basis vormen van de samenleving. Niet nationaliteit is bepalend, maar religie. Sinds medio jaren '70 hebben aanhangers van het boek (islamisten) de wind mee, aanhangers van de vlag (nationalisten, seculieren) verliezen juist macht.

Fast forward naar 2011: Begin Arabische Lente. Prachtig, vonden velen in het Westen. Moslims willen ook democratie, zoiets moeten we steunen. In theorie klonk 't heel mooi maar in de praktijk sloopte Arab Spring slechts seculiere dictaturen (Tunesië, Libië, Egypte, Yemen, Syrië). De pro-Amerikaanse "religieuze dictaturen" in de Golf en landen als Jordanië, Soedan etc. bleven buiten schot van de Arab Spring. Met Libië, Syrië, Irak en Yemen in totale chaos heeft de Arab Spring er in de praktijk toe geleid dat Moslims van het boek (Islamisten) winnen. Moslims van de vlag (nationalisten, seculieren) verliezen juist overal. Hun voortbestaan wordt letterlijk bedreigd door de Islamisten. Waar nationalisten/seculieren woedend over zijn, is dat het Westen (& Turkije & Golf) onder het van de mom Arab Spring zijn overgegaan tot regime change. Oftewel: Onder mom van het brengen van democratie steunden Westen/Turkije/Golf actief het afzetten van vijandige (seculiere) regimes. We kennen allemaal nog wel de NAVO-bombardementen op Libië, waardoor Khadaffi viel. In plaats van democratie is er chaos en burgeroorlog. Syrië is het meest tragische voorbeeld. Een seculiere dictatuur die anti-Israël & anti-Westen is, en ook nog bondgenoot van Iran & Rusland.

Arab Spring gaf het VS/EU/Israël/Turkije/Golf-blok een prachtige kans om af te rekenen met Assad en vooral z'n bondgenoten: Hezbollah, Iran en Rusland. Okay, we hebben nu dus twee blokken die in Syrië tegenover elkaar staan: VS/EU/Israël/Turkije/Golf-blok versus Syrië/Hezbollah/Iran/Rusland-blok. Ik was in 2012/13 veel in rebellengebied Noord-Syrië. Was me toen al duidelijk: Rebellen zijn islamisten & hebben niet genoeg steun bevolking. Om niet verslagen te worden door Assad hebben Syrië-rebellen toen keuze gemaakt: 1. accepteren internationale jihadisten en 2. wapen/geld-steun uit VS. Daarna zijn 100.000 jihadisten uit hele wereld naar Noord-Syrië gegaan voor jihad, wat enorme radicaliserende werking had op de Syrische revolutie. Dat die jihadisten via NAVO-land Turkije gewoon Syrië bereikten, is geen toeval. Turkije zag hen als stoottroepen tegen Assad & YPG-Koerden. De EU is ook niet rouwig dat hun lokale jihadisten via Turkije naar Syrië reisden. Beter dat ze zich opblazen in Syrië dan in de EU, was de redenering. Gevolg van de komst 100.000 internationale jihadisten in Noord-Syrië + Westerse wapen/geld hulp aan Syrische rebellen was dat Assad inderdaad dreigde te verliezen.

Het was natuurlijk niet de eerste keer dat het Westen handig jihadisten had gebruikt om een traditionele vijand te verslaan. In de jaren '80 had de VS Rusland al op knieën gekregen in Afghanistan door de Afghaanse mujahideen en internationale jihadisten te steunen. Ruim 30 jaar later is Afghanistan Syrië, Pakistan Turkije, en Peshawar Gaziantep. Rusland & Amerika zijn natuurlijk nog steeds Rusland & Amerika. En 't leek erop dat VS en haar bondgenoten ook in Syrië opnieuw aan het langste eind zouden trekken. Assad, Hezbollah en Iran wankelden. Totdat Rusland eind vorig jaar ingreep en troepen en vliegtuigen naar Syrië steunde om Assad/Hezbollah/Iran te helpen. Dit Russisch ingrijpen had enorme gevolgen. Niet alleen werd Assad gered, het SAA (Syrische leger) is sindsdien bezig met een inhaalslag.

Hè hè, eindelijk komen we nu bij Trump aan.

Nationalisten in het Midden-Oosten hebben steun die VS-blok gaf aan jihadisten nooit vergeven. Nationalisten/seculieren in het Midden-Oosten beschouwen Clinton als DE architect van regime change, van steun aan de islamisten en van de Syrië-oorlog. En dus zijn veel nationalisten en seculieren in het Midden-Oosten het geheel eens met Trump's anti-regime-change beleid, Luister ff:

Dus gekke situatie waarbij links in Midden-Oosten de rechtse Trump steunt, rechtse Islamisten pro-Clinton zijn vanwege haar regime change beleid. Vanzelfsprekend gaat dit niet op voor elk individu, maar in grote lijnen steunt links hier Trump en religieus (extreem) rechts Clinton. En onderschat haat nationalisten/seculieren ten opzichte van Clinton & de EU niet. Zij houden het Westen volledig verantwoordelijk voor vernietiging Syrië. Verlies Clinton werd dus door hen beschouwd als ultieme wraak op een oorlogsmisdadiger die het hele Midden-Oosten in brand heeft gezet. Echt, ik kom hier zat Arabieren tegen die voor Trump zijn. Ze zeggen: Regime change + Clinton + Turkije + Golf = onze gezamenlijke vijanden. Vanzelfsprekend kom je ook genoeg Arabieren tegen die juist pro-Clinton zijn "omdat zij tenminste afrekent met Assad/Hezbollah/Iran". Maar goed, we hebben het al eerder gehad over die tweestrijd in de Moslimwereld tussen nationalisten/seculieren (vlag) & Islamisten (boek). Wat betekent de winst van Trump nu effectief voor Midden-Oosten en vooral voor Syrië? Beetje natte vingerwerk, maar dit is de verwachting:

Het gaat niet goed uitpakken voor Syrische rebellen (of beter gezegd: Rebellen in Syrië - want velen zijn buitenlandse jihadisten). Trump heeft veelvuldig oorlog verklaard aan 'radical islam'. Verwachting is dat hij de VS-wapen/geldstrooom aan Syrische rebellen stopt. Grote kans dat Trump tot veel meer airstrikes zal besluiten tegen ISIS in noordwest Irak en noordoost Syrie. Ook zou het kunnen dat Trump opdracht geeft tot airstrikes op door Al-Qaeda gecontroleerd gebied in noordwest Syrie (Idlib). Tot nu toe wordt Al-Qaeda in Syrië bijna geheel ontzien door Westerse coalitie-straaljagers. Duizenden strikes op ISIS, stuk of 10 op AQ. Maar de belangrijkste verandering in Syrië is dat onder Trump er meer toenadering met Rusland zal zijn. Oftewel: in plaats van rivaliteit zouden VS en Rusland wel eens kunnen samenwerken in Syrië: Gezamelijk optrekken tegen ISIS, AQ en islamisten. Betekent dus ook dat Assad aan de macht blijft (iets was sowieso al duidelijk werd sinds Rusland zich met Syrië ging bemoeien). Sterker nog: hij gaat heel Syrië heroveren op ISIS, Al-Qaeda, rebellen en Koerden. Assad wint dus de oorlog, want zonder VS-wapens/geld maken rebellen geen kans. Zeker niet als ze ook nog eens worden gebombardeerd door Rusland, Syrië én de VS. Grote, grote, grote vraag is wat er met de Koerden in Syrië gaat gebeuren. Er zijn twee scenario's:

1. .Of Syrië + Turkije krijgen toestemming van Putin & Trump om Koerden van de YPG uit Noorden van Syrië te verjagen. Geen Koerdische staat dus.
2.Of Trump & Putin willen dat YPG in Noord-Syrië permanente buffer wordt tussen Syrië & Turkije. Dat zou een ramp zijn voor Erdogans Turkije.

In geval Trump achter YPG gaat staan en nog actiever YPG gaat gebruiken in strijd op grond tegen ISIS, wordt relatie met Turkije slecht. Belangrijke vraag is ook of Trump Turkije ziet als 'navo bondgenoot' of als 'ondereel van radical islam'. Geen idee, maar spannend. Ik weet te weinig af van Iran om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar duidelijk dat Trump niet alleen achter Soennitisch extremisme aangaat. Iran en Hezbollah vormen een duidelijke dreiging voor Israël. Dus Trump kennende zal hij iets aan die dreiging willen doen. Probleem voor Trump is dat Iran (bondgenoot Rusland) & Hezbollah nodig zijn om ISIS en Al-Qaida te kunnen verslaan op de grond in Syrië en Irak. En vergeet niet dat Hezbollah en Iran's nuke programma vooral een dreiging zijn voor Israël, niet voor de rest van de wereld. Dus als Trump een keuze moet maken achter wie hij het eerst aangaat denk ik dat hij voor Soennitische extremisten zal kiezen, in plaats van shiïtische extremisten. Immers, shia-extremisten vliegen geen vliegtuigen in Amerikaanse gebouwen of blazen zich op in Parijs of Brussel. Al met al gaat er met Trump veel veranderen in Midden-Oosten. Assad gaat dus winnen. Belangrijker: Er komt eindelijk einde aan de Syrië-oorlog. Pogingen van Trump om shia-extremisme te verzwakken zal echter leiden tot spanningen met Iran en Hezbollah. Trumps houding ten opzichte van Turkije gaat zeer interessant worden. Zelfde geldt voor Trump's houding ten opzichte van de Golf - een traditionele VS-bondgenoot.

Laatste nog over Trump en situatie Oekraïne en Balkan. Dit is duidelijk: Minder spanning tussen VS en Rusland = meer kans op vrede in Oekraïne. Het is duidelijk dat Ruslands inlijving van Krim en opstand in Oost-Oekraïne een reactie was op door Westen gesteunde regime change in Kiev. Dus als Kiev nu niet meer gesteund wordt door pro-regime change president in Washington, zal Kiev deal moeten maken over Krim & DNR/LNR. Erg moeilijk te slikken voor Kiev, maar zeggenschap over Oost-Oekraïne in ruil voor erkenning Krim als een deel van Rusland, zou soort van deal kunnen zijn. Nu beleid van regime change onder Trump grotendeels verdwijnt, weten rebellen Syrië & regering Kiev zich niet meer automatisch gesteund. Dat is natuurlijk vervelend voor de Syrische rebellen en voor de Oekraïense regering, maar het biedt wel nieuwe mogelijkheden voor (vredes)deals.

Trump hoeft dus voor Midden-Oosten & Oekraïne geen ramp te betekenen. De afgelopen jaren waren juist de echte ramp, slechter kan het niet worden.
pi_166559902
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Troll?
Heb jij de video bekeken?
https://streamable.com/6nwo
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 10 november 2016 @ 13:58:11 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166559903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Nog zo'n treurwilg.
Ik hoop dat de democraten zich dezelfde houding aanmeten zoals jij, dan hebben wij straks niet alleen Trump 2, maar ook Trump jr. en de rest van Trump cs *O*
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_166559907
Weet iemand waar ik de volledige uitzending met de results van CNN of Fox News terug kan kijken?

Ik zie alleen korte video's, maar niet volledige of de video waar een staat gewonnen werd waar het uiteindelijk beslist werd.

pi_166559918
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:58 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Troll?
Heb jij de video bekeken?
De feiten zijn niet relevant
pi_166559927
quote:
m-m-maar trump supporters doen dit ook!!!1!111 nee daar is geen bewijs van maar zij schelden me uit voor policor11!!
pi_166559931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Nou, kijk dat zit zo, ik was nogal voor Bernie Sanders.

Tijdens de primaries waren er al veel signalen dat er veel verkeerd ging. Echter in media werd er weinig verslag gedaan en was er een nogal merkwaardige bril waarmee journalisten naar de primaries keken. Nauwelijks kritische noten over de mysterieuze registratie veranderingen, over voter supression (bij democraten! jaja), over de vreemde rol die de DNC speelde er werd oook nauwelijks in gegaan op financiële malversaties of het gegeven dat Clinton al lange tijd geen personcferentie gaf of niet in de debat wilde... er klopte iets niet aan alle kanten.

Dat is toen weggehoond door mensen hier en eigenlijk overal. Toen kwam Correct The Record die op vele plekken op internet het debat volledig ontspoort heeft met een grofheid waar je je hond van af trekt. En toen verloor Bernie Sanders, volgens iedereen op eerlijke manier. Ze heeft gewoon meer stemmen gekregen, accepteer toch je verlies, wees niet zo kinderachtig met je conspiracy theorieën.

Toen kwam Wikileaks, waarin dagelijks bevestigd werd wat tijdens de primaries geroepen werd. Nou ja, ze hebben in de mail niet over registraties/hacken gesproken, maar verder is veel duidelijk geworden over de DNC en dat Clinton de kandidaat zou zijn.

Ook toen vond men de Wikileaks maar... tsja vervelend en werd hier, met behulp van een moderator alle kritiek doorverwezen naar BNW. Ook hebben we vaak gewezen op de enthusiasm gap en werd vervolgens over Sanders stemmers neerbuigend gesproken dat het wel zolderkameractivisten zijn die niet stemmen. Hillary zou een soort stille massa hebben die niet naar de rallies komt, maar wel trouw stemt.

Ok, dus realiseer je dat ten eerste één van de meest eerlijke, principiële politici door de DNC op immorele en frauduleuze manier de kop is ingedrukt. Tijdens dat hele proces en ook nadat hij uit de weggeruimd was zijn de supporters redelijk overstroomd met shit en dat het toch zulke naïeve mensen zijn. Vervolgens mag dan Held Hillary tegen het grootste mongooltje in de politiek -want laten we eerlijk zijn, het kon echt niet slechter, echt niet- gaan strijden.

En dan wint ze het niet... ze wint gewoon niet tegen een soort Hitler 2.0

Niets meer electable
Niets stille massa

Zij is naar voren geduwd onder valse voorwendselen en iedereen is er ingetrapt en de mensen die er wat van zeiden nou dat waren [vul maar in].

Ja, ik ben ook echt niet blij met Trump. Ik was voor Sanders en dat is zo ongeveer de tegenpool van Trump. Maar dit is niet het probleem van Sanders, dit is het probleem van de DNC + de mensen en media die Sanders de kop in hebben gedrukt en een uiterst zwakke kandidaat met lijken in de kast naar voren hebben geschoven.

Dus ja, ik kan geen medelijden hebben. Krokodillentranen. En ja ik ben zuur, maar dat komt door de neerbuigendheid van -, en de toon die het debat heeft gekregen door Hillary Clinton fans.
pi_166559933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:56 schreef gelly het volgende:

[..]

De figuren die de moskee in Enscheden in brand wilden steken zaten hier ook gewoon op FOK!, die krijgen ook een podium.
Ik had altijd het idee dat dat komt door een behoorlijk beperkte leefomgeving en die denkbeelden daardoor zo ontwikkeld waren. Maar nu ik een neonazi als collega heb die daar ook standvastig in blijft volharden terwijl hij met mensen van allerlei komaf in de psychiatrie werkt, begin ik daar ook zo m'n vraagtekens bij te hebben.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:59:44 #193
288245 crew  Moira
pi_166559937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Bij figuren als Shaun King houd ik inderdaad nog even een slag om de arm over de validiteit van deze verhalen. Ik zeg niet bij voorbaat dat dit niet is gebeurd hoor.
Ik denk dat de focus meer zou moeten liggen op de ervaringen van deze mensen zonder politieke agenda, 'gewoon volk' die gewoon hun leven willen leiden maar worden aangevallen door van die debiele supporters. Daar kan weinig aan gedaan worden als mensen zich eerder druk maken om wie die verhalen retweet.
Fuck the EBU.
pi_166559964
Nog een leuk detail wat veel mensen over het hoofd hebben gezien.

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/53056#efmABtADz

I spoke w Arianna abt PMUSA Board and will send her more info. She is enthusiastic abt the project but asks if she's more useful to us not being on the Board and, instead, using Huffpo to echo our message without any perceived conflicts. She has a point. We'll keep talking. She liked the Geffen idea. He's on his boat and returns May 9. She'll make the ask. Steve - I had good talk w Jeff A abt logo. Sent via BlackBerry by AT&T

De kans dat Hillary Rodham Clinton zou winnen, volgens The Huffington Post: 98%

Hmmm, zou dat toeval zijn? :s)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166559967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies grappig aan eigenlijk?
Het zijn volwassen mensen die letterlijk zitten te janken (zelfs mensen die gewoon in Nederland wonen) omdat iemand op democratische wijze is verkozen tot president, iemand waar ze het toevallig niet mee eens zijn. Dan ben je naar mijn idee behoorlijk labiel. Eigenlijk is dat inderdaad niet lachwekkend, maar toch moet ik lachen bij dit soort beelden (net als bij beelden van schreeuwende SJW-lui, een groep die grotendeels overlapt met de groep die nu zit te huilen).
pi_166559969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:59 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

m-m-maar trump supporters doen dit ook!!!1!111 nee daar is geen bewijs van maar zij schelden me uit voor policor11!!
Heb je überhaupt wel op zitten letten dit topic of wat?
pi_166559972
het is overigens niet alleen wikileaks die trump de overwinning heeft bezorgd denk ik, al zal het zeker wel hebben geholpen.

Veel mensen die trump stemden, ondanks dat ze hem misschien een minder geschikt persoon vonden dan Clinton.
pi_166559976
quote:

[..]

Ik heb het niet over het linkje.
Vertel eens eerlijk waar jij werkelijk mee zit.
Voel dat veel frustratie zit bij jou.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:01:40 #199
288245 crew  Moira
pi_166559979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ach jezus, daar valt toch niks aan uit te leggen?
Wat een krankzinnigheid van alle kanten, zeg :X

Maakt me echt pissig. Get your shit together, man.
Fuck the EBU.
pi_166559985
Ik heb trouwens van een aantal mensen vernomen dat Euribob hen via PB vroeg om Monolith niet meer aan te vallen. Niet meer doen dus. ;)
#NoDAPL
pi_166559990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het zijn volwassen mensen die letterlijk zitten te janken (zelfs mensen die gewoon in Nederland wonen) omdat iemand op democratische wijze is verkozen tot president, iemand waar ze het toevallig niet mee eens zijn. Dan ben je naar mijn idee behoorlijk labiel. Eigenlijk is dat inderdaad niet lachwekkend, maar toch moet ik lachen bij dit soort beelden (net als bij beelden van schreeuwende SJW-lui, een groep die grotendeels overlapt met de groep die nu zit te huilen).
Nee, daarom vraag ik me ook af hoe je daar precies om kunt lachen. Ik zou mezelf dan ergens ook enigszins afgestompt voelen en het daarna helemaal niet meer zo grappig vinden, vandaar dat ik wel benieuwd ben wat het dan precies zo grappig maakt.
pi_166559997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ignorance is bliss.

quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, maar hij kan bijvoorbeeld wel abortus lastiger bereikbaar maken door het herroepen van Obamacare, de bill doorvoeren die aborteren vanaf 20 maanden verbiedt en de geldstroom naar Planned Parenthood stopzetten.

Een direct verbod is lastig, maar wel iets waar hij snel naar toe zal willen werken, vermoed ik.
Dat is nu ook al verboden volgens mij. :P
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:03:07 #203
288245 crew  Moira
pi_166560012
quote:

[..]

Het een praat het ander niet goed. Al die achterlijke gladiolen moeten gewoon normaal doen en op hun losse handjes gaan zitten :X
Begin langzamerhand een beetje depressief te raken van deze wereld :')
Fuck the EBU.
pi_166560015
quote:

[..]

Moet ik je de filmpjes nog laten zien trouwens?

Ben behoorlijk kritisch op Trump, maar 1 ding heb ik wel duidelijk, het geweld deze verkiezing kwam uit een andere hoek.

Overigens is er uiteindelijk weinig bewezen in de wikileaks en weinig interessant, wel zijn er gewoon banden gelegd tussen de DNC (en wss Soros) die groepen hebben betaald om geweld uit te lokken bij Trump rallies.
pi_166560036
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het een praat het ander niet goed. Al die achterlijke gladiolen moeten gewoon normaal doen en op hun losse handjes gaan zitten :X
Begin langzamerhand een beetje depressief te raken van deze wereld :')
Ik vroeg me gisteravond nog af of we niet allemaal weer gewoon normaal kunnen gaan doen, maar dit is het blijkbaar.
pi_166560045
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb trouwens van een aantal mensen vernomen dat Euribob hen via PB vroeg om Monolith niet meer aan te vallen. Niet meer doen dus. ;)
Wat fijn dat je dat aan ons meedeelt.
pi_166560067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:01 schreef skysherrif het volgende:
het is overigens niet alleen wikileaks die trump de overwinning heeft bezorgd denk ik, al zal het zeker wel hebben geholpen.

Veel mensen die trump stemden, ondanks dat ze hem misschien een minder geschikt persoon vonden dan Clinton.
Ja zeker, Wikileaks heeft geholpen maar dat ligt niet aan Wikileaks zelf, dat ligt aan de DNC en de rest van het kliekje (wat niet in de DNC zit maar wel net zo veel invloed heeft) die corrupt handelde.
Uiteinlijk was het de blue collar persoon die op hem stemde en de jongeren die op Sanders wouden stemmen bleven thuis omdat ze geen positieve redenen kregen om op HC te stemmen. Ze hadden zelfs nog die jongeren binnen kunnen halen door een progressief kabinet samen te stellen met progressieve plannen, dat lieten ze ook na. In plaats daarvan deelden ze tik op tik uit richting hen.

Al sinds juni of zo werd ervoor gewaarschuwd, zelfs door de bekende actrice Shailene Woodley (letterlijke woorden): je moet positieve redenen geven aan de mensen om op je te stemmen, slechts negatieve redenen geven waarom je niet op Trump zou moeten stemmen is niet genoeg. Die waarschuwing werd genegeerd door het Clinton kliekje. Opgeruimd staat netjes, nu 4 jaar Trump overleven en dan een progressieve wind die de neoliberale ratten uit de partij blaast. ;)
#NoDAPL
pi_166560076
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zo nobel inderdaad om toch nog even zo een steek onder water uit te delen, verhuld in zogenaamd goede intenties. Man man man.
pi_166560088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Ignorance is bliss.

[..]

Dat is nu ook al verboden volgens mij. :P
Volgens mij, en dat kan per staat verschillen, is de wet nu dat de foetus levensvatbaar moet zijn. Die grens ligt rond de 24 of 28 weken.
pi_166560091
quote:

[..]

Graag gedaan. :)
Ik hou niet zo van achterbakse praktijken. Monolith kan prima zichzelf verdedigen. Alleen zat hij er flink naast en kreeg hij daarvoor een spanking, ook van moderator Lyrebird.
#NoDAPL
pi_166560095
quote:

[..]

Bram, de Moeder Theresa van dit topic _O_ .
pi_166560098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van achterbakse praktijken.
Dat was juist een achterbakse actie.
pi_166560099
Erik Mouthaan reageerde net op mijn tweet "goed punt"
pi_166560102
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bram, de Moeder Theresa van dit topic _O_ .
Ik hou niet zo van achterbakse praktijken. Monolith kan prima zichzelf verdedigen. Alleen zat hij er flink naast en kreeg hij daarvoor een spanking, ook van moderator Lyrebird.
#NoDAPL
pi_166560107
quote:

[..]

Ik hou niet zo van achterbakse praktijken.
Kennelijk wel dus.
pi_166560109
quote:

[..]

Bram. Hou eens op met doen alsof je zo nobel bent, dit is nog even een steek onder water geven, laffe hond.
pi_166560118
Zoals iemand gisteren tegen mij zei over Monolith (wie doet er niet toe): "Ja, erg arrogant. Niet zo'n prettig heerschap. Hij gaat hier keihard op z'n bek, en probeert dan nog z'n gelijk te halen."
#NoDAPL
pi_166560120
quote:

[..]

Ben je nou echt autistisch, of wat? Je snapt dat je niemand een plezier doet met zo'n post, vooral Mono niet.
pi_166560132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zoals iemand gisteren tegen mij zei over Monolith (wie doet er niet toe): "Ja, erg arrogant. Niet zo'n prettig heerschap. Hij gaat hier keihard op z'n bek, en probeert dan nog z'n gelijk te halen."
Oh, dan ineens niet. :') Maar als het om een mod gaat weer wel.
pi_166560133
quote:
Maar gelukkig val jij hem niet meer aan.
pi_166560134
quote:
Allemachtig. :X :|W ;(
pi_166560135
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben een nieuwe mod nodig, AmeriBert.
pi_166560139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat valt er uit te leggen? Verschrikkelijk. Ziek volk.

Al met al geen gezellige boel, daar in de VS.
pi_166560149
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij, en dat kan per staat verschillen, is de wet nu dat de foetus levensvatbaar moet zijn. Die grens ligt rond de 24 of 28 weken.
Ik maakte een flauw grapje omdat je het over maanden in plaats van weken had. :@
pi_166560165
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik maakte een flauw grapje omdat je het over maanden in plaats van weken had. :@
Niet eens gezien.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:11:15 #226
288245 crew  Moira
pi_166560171
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vroeg me gisteravond nog af of we niet allemaal weer gewoon normaal kunnen gaan doen, maar dit is het blijkbaar.
Als aanhangers van de ene partij geweld vertonen is het "ja maar als de ander het doet mag het allemaal wel"
En als aanhangers van de andere partij geweld vertonen is het "ja maar als de ene het doet mag het allemaal wel"

Nee you bunch of idiots :X dat er überhaupt geweld vertoond wordt door aanhangers van welke partij dan ook is het probleem :X

Kunnen niet gewoon de sensible aanhangers van beide partijen wat meer het woord voeren en de achterlijken onder zich denouncen ofzo :'(
Fuck the EBU.
pi_166560185
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, daarom vraag ik me ook af hoe je daar precies om kunt lachen. Ik zou mezelf dan ergens ook enigszins afgestompt voelen en het daarna helemaal niet meer zo grappig vinden, vandaar dat ik wel benieuwd ben wat het dan precies zo grappig maakt.
Het is een beetje als lachen om de mensen die vroeger in 'man bijt hond' zaten of dat meisje met het syndroom van down bij Paul de Leeuw. Soms heb je gewoon types of bepaalde acties (huilen om de kleinste dingen) waar je eigenlijk niet om hoort te lachen, maar wat gewoon grappig is. Zo heb ik het dus ook bij deze mensen die totaal in paniek zijn of gaan huilen omdat Trump gewonnen heeft.

Verder zullen het best wel aardige mensen zijn en ik wens ze verder ook het alle beste, het is niet dat ik ze uitlach omdat ze écht wat ergs hebben of hebben meegemaakt.
pi_166560220
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als aanhangers van de ene partij geweld vertonen is het "ja maar als de ander het doet mag het allemaal wel"
En als aanhangers van de andere partij geweld vertonen is het "ja maar als de ene het doet mag het allemaal wel"

Nee you bunch of idiots :X dat er überhaupt geweld vertoond wordt door aanhangers van welke partij dan ook is het probleem :X

Kunnen niet gewoon de sensible aanhangers van beide partijen wat meer het woord voeren en de achterlijken onder zich denouncen ofzo :'(
Gebeurd gelukkig wel, zie iig op mijn twitter heel veel HC en Bernie fans zeggen dat mensen moeten ophouden met zeuren over popular vote en protesteren tegen eerlijk democratisch proces. Ook Clinton zelf heeft volgens mij al opgeroepen dat deze protests niet helpen
pi_166560234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik denk dat in Nederland de onderhuidse spanning even groot is. Misschien iets minder zichtbaar aan de oppervlakte, maar nog... En Wilders houdt al jaren de druk op de ketel. Die zie ik niet een verzoeningsspeech houden a la Trump als die met 60 zetels verkozen wordt.
Daar maak ik mij meer druk om, dit moment. Wat er in Europa gaande is... Laat dit een wijze les zijn na de Brexit en Trump. Maar ik vrees ervoor...
  donderdag 10 november 2016 @ 14:17:02 #230
168304 Mani89
pi_166560309
Met zijn allen jongens. O+

PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:17:18 #231
288245 crew  Moira
pi_166560314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gebeurd gelukkig wel, zie iig op mijn twitter heel veel HC en Bernie fans zeggen dat mensen moeten ophouden met zeuren over popular vote en protesteren tegen eerlijk democratisch proces. Ook Clinton zelf heeft volgens mij al opgeroepen dat deze protests niet helpen
To be honest, ik vind het echt debiel dat degene met de minderheid van de stemmen zogenaamd 'democratisch' verkozen kan worden tot president. Maar goed, da's 'Murica.
En absoluut geen excuus voor gewelddadig protest of wat dan ook. Men zet er alleen zichzelf mee te kakken.
Fuck the EBU.
pi_166560316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Mani89 het volgende:

Affirmative
  donderdag 10 november 2016 @ 14:17:29 #233
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166560318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Neuh, er waren bepaalde users (volgens mij was het enkelvoud trouwens, maar oke) die oude topics gingen kicken met inhoudelijk niets meer dan "waar is je arrogantie nu dan?" omdat Monolith daar gepost had.

Daarom zijn ze aangesproken. En nou kappen met die continue persoonlijke aanvallen als je zelf niet inhoudelijk wenst te discussiëren. Ondanks het feit dat Monolith er compleet naast zit krijgen de mensen die het niet met hem eens waren het alsnog voor elkaar om als een stel gefrustreerde kleuters over te komen. Wat een triest zooitje is het hier eigenlijk ook.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166560330

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-11-2016 14:20:56 (Ook weer bedankt voor je input Bram.) ]
#NoDAPL
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:18:44 #235
288245 crew  Moira
pi_166560335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:13 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Ik denk dat in Nederland de onderhuidse spanning even groot is. Misschien iets minder zichtbaar aan de oppervlakte, maar nog... En Wilders houdt al jaren de druk op de ketel. Die zie ik niet een verzoeningsspeech houden a la Trump als die met 60 zetels verkozen wordt.
Daar maak ik mij meer druk om, dit moment. Wat er in Europa gaande is... Laat dit een wijze les zijn na de Brexit en Trump. Maar ik vrees ervoor...
Yep. Geheel in lijn met de gebeurtenissen van de afgelopen 2 jaar gok ik dat de PVV zomaar eens de meerderheid van de zetels kan krijgen.
Maar goed, blijkbaar moeten sommigen het op de harde manier leren. Laat ons als volk maar eens goed op onze bek gaan, in de hoop dat dat vervolgens eindelijk écht eens positieve veranderingen teweeg brengt.
Fuck the EBU.
pi_166560340
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

To be honest, ik vind het echt debiel dat degene met de minderheid van de stemmen zogenaamd 'democratisch' verkozen kan worden tot president. Maar goed, da's 'Murica.
Daar valt wat voor te zeggen (doch niet zwart/wit) maar dat beschouw ik als een van de minder grote problemen die de USA-democratie heeft. ;)
Anderzijds verschillen opkomstpercentages tussen staten en daar wil je wel rekening mee houden.
#NoDAPL
pi_166560349
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

En absoluut geen excuus voor gewelddadig protest of wat dan ook. Men zet er alleen zichzelf mee te kakken.
Zijn hier haken en ogen aan.

Ten eerste, de grootste staten California en New York, waar ook miljoenen republikeinen wonen nemen veel de moeite niet om nog op Trump te stemmen....

Ook denk ik dat het te maken heeft met de vele verschillende wetten in elke staat, waardoor je miss niet heel het land kan in 1 keer kan toetsen?
pi_166560354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Mani89 het volgende:

_O_

Verbroederen is de eerste stap in het weer groot maken van Amerika _O_
  donderdag 10 november 2016 @ 14:19:59 #239
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166560363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat het treurige hoogtepunt van de dag de ellende van een ander is.Als je zo in het leven staat verdien je ook geen andere behandeling.
er was er zelfs een waarvan het dw mooiste dag van zn leven was. Ik moest lachen, maar het is eigenlijk dieptriest,en zegt best wel wat over wat er mis is met de maatschappij. (en ja, hij zal wellicht een tikkeltje overdreven hebben, maar toch)
pi_166560373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

_O_

Er zijn wel heel veel mensen waarmee ik niet zou willen verbroederen als ik daar woonde.
pi_166560375
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Off shoring is typisch neoliberaal, daar is hij tegen. Infrastructuur privatiseren wel behoorlijk, maar dat is de 30 jaar verwaarlozing ook. Globalisering en interventionisme is typisch neoliberaal.

quote:
Nee kerel, ik vrees dat je jezelf voor de gek houdt. Bovendien is Trump geen alleenheerser. Hij heeft de steun van zijn partij nodig (want hij hoeft zich niet te wenden tot de Democraten) en die accepteert geen quasi-links beleid.
Die democraten zijn niet te porren voor zwangerschapsverlof, investeringen in infrastructuur, onderwijs en gezondheidszorg en verhoging van het minimumloon? Misschien laten ze hun ware gezicht zien, onder invloed van o.a. Sanders is dat gezicht echter aan het veranderen.

Het punt is dat de gevestigde orde, de door het grootbedrijf gekocht democraten en republikeinen keihard hebben gefaald. Of ze nou hun linkse of progressieve of christelijke masker opzetten, ze hebben de rijksten en de grootste ondernemingen geholpen met rijk worden aan het verkwanselen van de economie. Dan moet je een ziekelijke behoudzucht of een stuitende gezagsgeilerij hebben om te doen alsof Clinton de Amerikanen en ons nu ineens wel een goede toekomst had geboden.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:21:46 #242
288245 crew  Moira
pi_166560387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ten eerste, de grootste staten California en New York, waar ook miljoenen republikeinen wonen nemen veel de moeite niet om nog op Trump te stemmen....

Ook denk ik dat het te maken heeft met de vele verschillende wetten in elke staat, waardoor je miss niet heel het land kan in 1 keer kan toetsen?
Ach, ik snap ook geen reet van hoe het allemaal in elkaar zit en vooral waaróm. Er zullen vast 'logische' redenen achter zitten, en er zullen vast ook belangen meespelen van partijen die het liever zo houden. Geen idee ook, maar blijf 't toch debiel vinden :D
Fuck the EBU.
pi_166560401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

_O_

Nee, het geld uit de politiek halen is de eerste stap. Maar dat is nog niet doorgedrongen buiten de 'alternatieve' media.
#NoDAPL
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2016 @ 14:23:55 #244
230491 Zith
pls tip
pi_166560422
quote:

[..]

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin donderdag 10 november 2016 @ 14:24:07 #245
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166560428
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ach jezus, daar valt toch niks aan uit te leggen?
Wat een krankzinnigheid van alle kanten, zeg :X

Maakt me echt pissig. Get your shit together, man.
USA USA USA
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 10 november 2016 @ 14:24:35 #246
pi_166560443
Jezus man, wat een niveau in dit topic trouwens :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 10 november 2016 @ 14:24:43 #247
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166560445
quote:
Ja, heb het gezien, Heftig wel.
  donderdag 10 november 2016 @ 14:24:52 #248
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166560448
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

USA USA USA
Had ook wel inhoudelijker gekund, niet dan?
pi_166560453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Off shoring is typisch neoliberaal, daar is hij tegen. Infrastructuur privatiseren wel behoorlijk, maar dat is de 30 jaar verwaarlozing ook. Globalisering en interventionisme is typisch neoliberaal.

[..]

Die democraten zijn niet te porren voor zwangerschapsverlof, investeringen in infrastructuur, onderwijs en gezondheidszorg en verhoging van het minimumloon? Misschien laten ze hun ware gezicht zien, onder invloed van o.a. Sanders is dat gezicht echter aan het veranderen.

Het punt is dat de gevestigde orde, de door het grootbedrijf gekocht democraten en republikeinen keihard hebben gefaald. Of ze nou hun linkse of progressieve of christelijke masker opzetten, ze hebben de rijksten en de grootste ondernemingen geholpen met rijk worden aan het verkwanselen van de economie. Dan moet je een ziekelijke behoudzucht of een stuitende gezagsgeilerij hebben om te doen alsof Clinton de Amerikanen en ons nu ineens wel een goede toekomst had geboden.
Dat is toch hetzelfde verhaal als hier met de D66 en de PvdA? Neoliberalen invadeerden de partij, ze namen wat progressieve puntjes over die niets met de economie te maken hebben om aanvaard te worden, ze grepen de macht omdat de progressieve mensen blij waren dat dat in ieder geval haalbaar was en vervolgens blijft er niets links over bij die partijen buiten wat progressieve puntjes. Het is net een kanker, dat neoliberalisme. ;)
#NoDAPL
pi_166560463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van wetten die verschillen per staat waardoor men niet over kan gaan op "Degene met de meeste stemmen wint"?
pi_166560472
quote:
Ja, die had ik ook gezien. Ik dacht dat KrappeAuto het over Nederland had, maar blijkbaar bedoelt hij de hele wereld.

Zoals gezegd, er lopen onder de Clinton-supporters gewoon gekken rond, net als bij iedere andere groep.
pi_166560486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ach, ik snap ook geen reet van hoe het allemaal in elkaar zit en vooral waaróm. Er zullen vast 'logische' redenen achter zitten, en er zullen vast ook belangen meespelen van partijen die het liever zo houden. Geen idee ook, maar blijf 't toch debiel vinden :D
Ik heb jou net nog 1 logische reden gegeven!
Verschil in opkomstpercentage tussen staten.
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 14:27:02 #253
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166560490
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
LinksrechtshuilenMAD :')
  Forum Admin donderdag 10 november 2016 @ 14:27:16 #254
pi_166560495
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

[..]

Had ook wel inhoudelijker gekund, niet dan?
Oh echt, gaan we zo doen ja. Gelukkig staat de rest nog vol met persoonlijk geneuzel. Leest lekker weg altijd.
pi_166560511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik mis nog wel een beetje uitleg bij die reden. :P
pi_166560522
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:25 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van wetten die verschillen per staat waardoor men niet over kan gaan op "Degene met de meeste stemmen wint"?
Even opgezocht en is inderdaad geen reden, maar kon het me voorstellen. Sommige staten hebben toch andere wetten wat betreft homohuwelijk, wiet, abortus dus heeft de een wellicht meer reden om op die kandidaat te stemmen dan de ander?

overigens:

quote:
The reason that the Constitution calls for this extra layer, rather than just providing for the direct election of the president, is that most of the nation’s founders were actually rather afraid of democracy. James Madison worried about what he called “factions,” which he defined as groups of citizens who have a common interest in some proposal that would either violate the rights of other citizens or would harm the nation as a whole. Madison’s fear – which Alexis de Tocqueville later dubbed “the tyranny of the majority” – was that a faction could grow to encompass more than 50 percent of the population, at which point it could “sacrifice to its ruling passion or interest both the public good and the rights of other citizens.” Madison has a solution for tyranny of the majority: “A republic, by which I mean a government in which the scheme of representation takes place, opens a different prospect, and promises the cure for which we are seeking.”
As Alexander Hamilton writes in “The Federalist Papers,” the Constitution is designed to ensure “that the office of President will never fall to the lot of any man who is not in an eminent degree endowed with the requisite qualifications.” The point of the Electoral College is to preserve “the sense of the people,” while at the same time ensuring that a president is chosen “by men most capable of analyzing the qualities adapted to the station, and acting under circumstances favorable to deliberation, and to a judicious combination of all the reasons and inducements which were proper to govern their choice.”
In modern practice, the Electoral College is mostly a formality. Most electors are loyal members of the party that has selected them, and in 26 states, plus Washington, D.C., electors are bound by laws or party pledges to vote in accord with the popular vote. Although an elector could, in principle, change his or her vote (and a few actually have over the years), doing so is rare.
As the 2000 election reminded us, the Electoral College does make it possible for a candidate to win the popular vote and still not become president. But that is less a product of the Electoral College and more a product of the way states apportion electors. In every state but Maine and Nebraska, electors are awarded on a winner-take-all basis. So if a candidate wins a state by even a narrow margin, he or she wins all of the state’s electoral votes. The winner-take-all system is not federally mandated; states are free to allocate their electoral votes as they wish.
pi_166560530
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:27 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Anders worden de mensen die minder stemmen ook minder gehoord.
pi_166560573
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:27 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat is omdat het hier een slowchat is, die uitleg wil ik nog wel een keer geven wanneer er niet 100 reacties per minuut worden geplaatst. ;)
#NoDAPL
pi_166560576
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Anders worden de mensen die minder stemmen ook minder gehoord.
Dat lijkt mij een logisch gevolg van minder stemmen. De voor de hand liggende oplossing is vaker stemmen. :P
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 14:31:57 #260
288245 crew  Moira
pi_166560596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar opkomstpercentage zal het probleem ook niet meer zijn als het systeem zodanig hervormd wordt dat het mensen makkelijk gemaakt wordt om te stemmen. Ipv 1 stemlocatie in een hele county gewoon elke gym in elke stad een stemlocatie maken, mensen de dag vrij geven om te komen stemmen etc etc.
Zullen vast ook wel redenen voor zijn waarom het allemaal niet zo makkelijk kan, maar dat maakt het huidige stelsel niet minder kut.

Anyway, ik moet weg. Tjallas.
Fuck the EBU.
pi_166560599
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een logisch gevolg van minder stemmen. De voor de hand liggende oplossing is vaker stemmen. :P
Lijkt mij ook, maar we moeten nog even afwachten tot Bram zich verwaardigt dit uit te willen leggen aan ons simpele zielen.
  donderdag 10 november 2016 @ 14:32:23 #262
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166560606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is omdat het hier een slowchat is, die uitleg wil ik nog wel een keer geven wanneer er niet 100 reacties per minuut worden geplaatst. ;)
Open er een topic over, kun je je ei goed kwijt en kun je het er ook inhoudelijk over hebben.
pi_166560608
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Yep. Geheel in lijn met de gebeurtenissen van de afgelopen 2 jaar gok ik dat de PVV zomaar eens de meerderheid van de zetels kan krijgen.
Maar goed, blijkbaar moeten sommigen het op de harde manier leren. Laat ons als volk maar eens goed op onze bek gaan, in de hoop dat dat vervolgens eindelijk écht eens positieve veranderingen teweeg brengt.
En DENK vier zetels. De nuance is zoek, bij beide partijen.
Als tegelijkertijd in Frankrijk LePen aan de macht is, zullen de banlieues ook goed in de fik staan.
Nationalisme en xenofobie is Europa echt niet vreemd. Mensen (milenials, baby-boomers) nemen de laatste 70 jaar als maatstaf, maar ik denk dat je dan echt speelt met vuur. Als er overal in Europa precies hetzelfde gebeurt, dan zul je heel erg lang wachten tot we ooit weer eens tijd hebben voor écht positieve veranderingen.
pi_166560619
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Even opgezocht en is inderdaad geen reden, maar kon het me voorstellen. Sommige staten hebben toch andere wetten wat betreft homohuwelijk, wiet, abortus dus heeft de een wellicht meer reden om op die kandidaat te stemmen dan de ander?

overigens:

[..]

Ja, dat klopt dat de een dan meer reden heeft om op die kandidaat te stemmen dan de ander. Als jou iets op staatsniveau wordt ontzegt en iemand stelt zich verkiesbaar die dat op federaal niveau voor jou wil regelen, kan dat een reden zijn om op die persoon te stemmen. Voor LGBT stemmers heeft dat vaak een rol gespeeld bij de presidentsverkiezingen.
pi_166560790
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oh echt, gaan we zo doen ja. Gelukkig staat de rest nog vol met persoonlijk geneuzel. Leest lekker weg altijd.
Tering ik kijk ff niet staan er al weer meer dan 100 reakties met een zooitje dom gelul waar je naar van wordt.

Dit wordt wel een heel treurig draadje
  donderdag 10 november 2016 @ 14:42:35 #266
168304 Mani89
pi_166560817
Ik hoop dat deze gekte snel ophoudt.

pi_166560861
quote:
Kremlin had contact met team Trump

Rusland zegt in de aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen wel degelijk contact te hebben gehad met het campagneteam van Donald Trump, ook al hebben de adviseurs van de Republikeinse kandidaat dit herhaaldelijk ontkend.

'Er waren contacten', zei de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov donderdag volgens het persbureau Interfax. 'Wij gaan hier natuurlijk mee door', zei hij, zonder toe te lichten waar de contacten uit bestonden.

Russisch ambassadepersoneel had ontmoetingen met leden van het campagneteam van Trump, zei een woordvoerster van het Russische ministerie. Zij noemde dit 'normale praktijk'. Ook met het campagneteam van Hillary Clinton waren gesprekken aangevraagd, maar die verzoeken waren afgewezen, zei zij.

Over Trumps relatie met Rusland waren tijdens de campagne vragen gerezen. Trump had zich lovend uitgelaten over de Russische president Poetin. Volgens tegenstanders hadden hackers uit Rusland de mailboxen van medewerkers Clinton en de leiding van de Democratische Partij gekraakt.
pi_166560934
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, maar hij kan bijvoorbeeld wel abortus lastiger bereikbaar maken door het herroepen van Obamacare, de bill doorvoeren die aborteren vanaf 20 weken verbiedt en de geldstroom naar Planned Parenthood stopzetten.

Ik betwijfel het. Roe v. Wade dateert natuurlijk al van '73. Het is niet alsof er geen Republikeinse presidenten en congressen (of zelfs combinaties van de twee) zijn geweest sindsdien. Die tweederde meerderheid in zowel huis als Senaat is bovendien ook wel erg onwaarschijnlijk. En dan nog geldt dat een deel van die meerderheid uit vrij liberale staten moet komen en het maar de vraag is of die het richting hun achterban kunnen verkopen om een dergelijk initiatief te steunen.
Door een aantal uitspraken van de SC is de wet- en regelgeving in de VS eigenlijk liberaler dan wij die hier in Nederland kennen. Zo uit mijn hoofd hebben wij hier een verplichte wettelijke bedenktijd. Dat is iets dat in de VS door rechters expliciet wordt verboden als vrijheidsinperkende maatregel. Veelal speelt in deze kwesties ook de vraag of er sprake is van 'undue burden'. Recentelijk was dat geloof ik nog de reden om een beslissing in Texas terug te draaien waarbij er allerhande restrictieve eisen werden gesteld aan klinieken en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166560944

credits waar je die moet geven, Cenk had gelijk :P
pi_166560988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:28 schreef skysherrif het volgende:
As the 2000 election reminded us, the Electoral College does make it possible for a candidate to win the popular vote and still not become president. But that is less a product of the Electoral College and more a product of the way states apportion electors. In every state but Maine and Nebraska, electors are awarded on a winner-take-all basis. So if a candidate wins a state by even a narrow margin, he or she wins all of the state’s electoral votes. The winner-take-all system is not federally mandated; states are free to allocate their electoral votes as they wish.
Het zou zomaar kunnen dat over 4 jaar het winner takes all principe wordt losgelaten in een aantal staten die voor Trump stemden als ze daar toevallig een Democratische meerderheid hebben. :)
#NoDAPL
pi_166561002
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar opkomstpercentage zal het probleem ook niet meer zijn als het systeem zodanig hervormd wordt dat het mensen makkelijk gemaakt wordt om te stemmen. Ipv 1 stemlocatie in een hele county gewoon elke gym in elke stad een stemlocatie maken, mensen de dag vrij geven om te komen stemmen etc etc.
Zullen vast ook wel redenen voor zijn waarom het allemaal niet zo makkelijk kan, maar dat maakt het huidige stelsel niet minder kut.

Anyway, ik moet weg. Tjallas.
Dan moet je een stemplicht invoeren en dat valt helaas slecht bij het volk terwijl het wel goed zou zijn. Mensen stemmen nu sowieso al minder omdat ze geen vertrouwen hebben in hun leiders, die dienen namelijk de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van het volk. Trouwens ook een reden dat het bestuur liever geen stemplicht wil.
#NoDAPL
pi_166561021
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar we moeten nog even afwachten tot Bram zich verwaardigt dit uit te willen leggen aan ons simpele zielen.
Doe niet zo kinderachtig! Ik ga hier niet 2 A4'tje typen voor een slowchat, dat was de reden. Ik ga er later nog wel een keer op in. Het punt is dat er haken en ogen aan zitten zoals Skysherrif aangaf.
#NoDAPL
pi_166561049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig! Ik ga hier niet 2 A4'tje typen voor een slowchat, dat was de reden.
Je kan het niet korter uitleggen? Of een linkje geven naar degene van wie je het idee überhaupt hebt?
  donderdag 10 november 2016 @ 14:55:53 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166561082
de weg naar repeal ACA en de gevolgen voor 22 miljoen amerikanen... in een klap zonder verzekering... joepie

klik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166561098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:48 schreef skysherrif het volgende:

En hoe! Maandenlang beweerde hij consistent dat het een close race zou worden, hij hield steeds vast dat HC nipt zou winnen. Goed, dat gebeurde niet maar hij zat er dichterbij dan de meeste partijen en hij had juist voorspeld dat de Rust Belt naar Trump zou kunnen gaan, inclusief Pennsylvania. Dat deed hij al in juli. Waarom? Hij was daar in de buitenwijken van een stad, hij ving op hoe mensen erover spraken.
#NoDAPL
pi_166561158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:48 schreef skysherrif het volgende:

Eerlijk is eerlijk. Hij is obnoxious maar hij is wel fair en hij weet van zichzelf dat hij soms obnoxious is. Ik waardeer dat. :)
#NoDAPL
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 15:02:35 #277
288245 crew  Moira
pi_166561235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan moet je een stemplicht invoeren en dat valt helaas slecht bij het volk terwijl het wel goed zou zijn. Mensen stemmen nu sowieso al minder omdat ze geen vertrouwen hebben in hun leiders, die dienen namelijk de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van het volk. Trouwens ook een reden dat het bestuur liever geen stemplicht wil.
Hoezo zou je dan een stemplicht moeten hebben? Dat hebben andere landen zonder electoral college toch ook niet?
Fuck the EBU.
pi_166561301
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hoezo zou je dan een stemplicht moeten hebben? Dat hebben andere landen zonder electoral college toch ook niet?
Belgie een soort van
pi_166561338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde verhaal als hier met de D66 en de PvdA? Neoliberalen invadeerden de partij, ze namen wat progressieve puntjes over die niets met de economie te maken hebben om aanvaard te worden, ze grepen de macht omdat de progressieve mensen blij waren dat dat in ieder geval haalbaar was en vervolgens blijft er niets links over bij die partijen buiten wat progressieve puntjes. Het is net een kanker, dat neoliberalisme. ;)
Van kanker weten we beter hoe het werkt en hoe het bestreden kan worden. Ik weet niet hoe dat met de PvdA en D66 werk(te). Eerlijk gezegd denk ik dat het bij de PvdA gewoon knulligheid was, dat ze met het afwerpen van de ideologische veren de analyse van Marx (die is een stuk beter dan zijn ideologie) niet hebben vervangen door een andere. Ze hebben in de jaren 90 gewoon ingezet op een sterk groeiende financiele sector want werk, daarbij het effect op de verhouding tussen kapitaal en arbeid vergetend, en vergetend waar welvaart vandaan komt. Ook werd dat gefinancierd via de HRA, met een sterk prijsopdrijvend effect.

De privatiseringsgolf is ook gewoon een kwestie van berusten in incompetentie van de overheid om het goed te regelen. Het was vluchten in de markt, te lui en te laf om bureaucratische overheidsdiensten op te schonen.

En nu zou het enorm gezichtsverlies betekenen om van koers te veranderen en het dus toe te geven. Dus gewoon niet aan denken, wegkijken en doen alsof je links en progressief bent als je binnen neoliberale en ronduit corrupte kaders de scherpe kantjes er een beete vanaf haalt terwijl het ondertussen alleen maar erger wordt.
pi_166561439

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-11-2016 15:16:29 (Niet voor dit topic) ]
pi_166561668
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
pi_166561685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:02 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dat was wel vals van die Hillary, dat ze die hele birth-movement begon. }:|

Overigens heeft Obama zijn geboortecertificaat gewoon openbaar gemaakt. Staat op de website van het witte huis.
https://www.whitehouse.go(...)ficate-long-form.pdf
Mijn god wat werken ze daar nog met verouderde systemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 10 november 2016 @ 15:28:46 #284
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166561716
Wat was dat genieten gisterenavond op de NPO. w/ w/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 10 november 2016 @ 15:29:07 #285
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166561722
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_166561743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
Trump zou uiteindelijk iets meer stemmen krijgen dan Romney, maar Clinton blijft onder Obama. Het lijkt erop dat de opokomst wel lager wordt dan 4 jaar geleden
pi_166561768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:30 schreef L3gend het volgende:

[..]

Trump zou uiteindelijk iets meer stemmen krijgen dan Romney, maar Clinton blijft onder Obama
Ja ze staat nu 7 miljoen stemmen achter, dat gaat ze niet meer goed maken, maar het gaat niet zo'n groot verschil zijn als dat sommige mensen nu denken

Relatief gezien zal de opkomst helemaal lager zijn dan
pi_166561787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Belgie een soort van
Waar dan net zo goed onmogelijke uitslagen uit voor komen. Daarnaast kan je dat systeem ook ondermijnen door je stem ongeldig te maken
  donderdag 10 november 2016 @ 15:34:14 #289
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166561802
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Er komen 1 tot 2 miljoen stemmen bij, er is pas 92% geteld

http://www.nytimes.com/elections/forecast/president/map

http://www.nytimes.com/elections/results/president

http://edition.cnn.com/election/results
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166561806
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waar dan net zo goed onmogelijke uitslagen uit voor komen. Daarnaast kan je dat systeem ook ondermijnen door je stem ongeldig te maken
Oja, er staat ook geen sanctie op als je niet komt stemmen, maar ze hebben wel 90 % opkomst, dus ze doen wel iets goed.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:35:57 #291
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166561829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 07:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

TYT _O-
"Trump _O-"
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166561863
DavidAFrench twitterde op donderdag 10-11-2016 om 15:34:15 For all their talents, it doesn't appear that John Oliver or Stephen Colbert have ever actually "destroyed" anything or anyone. reageer retweet
Matige comedians.
pi_166561873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:35 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

"Trump _O-"
Heeft gewonnen. _O_ :W
pi_166561892
en
pi_166561897
Oh er zijn posts verwijderd ofzo?

Dit is pijnlijk :')

Maargoed dan hier alsnog maar mijn vraag:

Trump had toch een record in opkomst in de primaries waar lang meerdere kandidaten stemden, toch opvallend dath ij totaal geen opkomst record heeft in de General election
  donderdag 10 november 2016 @ 15:40:43 #296
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166561921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heeft gewonnen. _O_ :W
Waarom ben je daar blij om?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166561957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:40 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Waarom ben je daar blij om?
Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen. En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
pi_166561984
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen. En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
Mag ik haar bij d'r pussy grijpen? Waarom vraag ik het, gewoon doen!
  donderdag 10 november 2016 @ 15:44:05 #299
168304 Mani89
pi_166561991
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zou haar gelijk ten huwelijk vragen.
pi_166561998
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:43 schreef OMG het volgende:

[..]

Doen!
pi_166561999
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:43 schreef OMG het volgende:

[..]

Mag je best doen, maar dan sla ik je hersenpan in met een knuppel, zoals in de Walking Dead. En pis ik over je dode rottende lichaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')