abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166558010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zijn juist de Merkels van deze wereld die er voor zorgen dat er uberhaupt een macaber schouwspel is. Sluit naar Australisch model alle bootvluchtelingen uit van de asielprocedure, en het is snel over met deze onzin.

Het zijn ook de Merkels van deze wereld die het populisme aanwakkeren.

Als er iets is waar de heren en dames na de debacles met Brexit en Trump over na zouden moeten denken, dan is het wel dat de kiezer niet zit te wachten op vluchtelingen die samenlevingen ontwrichten. Mensen willen een baan, willen zekerheid. Ze zullen dit niet openlijk zeggen, ze zullen niet openlijk zeggen dat ze op Trump of Wilders of erger zullen stemmen, maar met pappen en nathouden maak je het alleen nog maar erger.
Voor de grote hoeveelheid economische vluchtelingen op dit moment wel. Maar hoeveel zullen er op dat moment politiek zijn?

Het is allemaal niet zo zwart-wit als men denkt. Het links-rechts denken en populistische geneuzel gaat Europa nog eens kapot maken.
pi_166558018
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:
Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
pi_166558033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:24 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Loop met een Trump petje in de linkse plekken in Amerika. Je wordt uitgescholden, aangevallen, verliest vrienden, familie, kennissen. Docenten op school vallen je verbaal aan. Het beeldmateriaal op YouTube is in overvloed beschikbaar.
Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.

quote:
Dat valt in het niet bij de dingen die gebeuren bij mensen die durven te zeggen dat islam een verschrikkelijke ideologie is en we daarom beter niet vluchtelingen kunnen opnemen uit de meest barbaarse gebieden op aarde.
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166558036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:27 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump pet op naar je universiteit
Haha, in welk parallel universum is dat? Of doel je op de schoonmakers en kantinejuf?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:28:44 #55
284411 crew  heywoodu
pi_166558039
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat filmpje doet het niet meer.

Maar goed, ik wil best toegeven dat er gekken rondlopen onder de Hillary-fans die mensen aanvallen.

Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
pi_166558042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. In New York, Californië, Washington D.C. moet je gewoon oppassen met iets onbenulligs als een Trump petje of Trump sticker op je auto.

Dat links niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
Ik ging er een beetje van uit dat je het over Nederland had, en niet over de VS. Daar is het inderdaad een bastion voor politieke correctheid. Hier kun je dat gewoon zeggen hoor. Hoewel dat twee kanten op gaat. Je kunt in bepaalde gebieden van de VS beter ook niet komen en zeggen dat je homo bent.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:30:23 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_166558070
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:31:58 #59
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558082
quote:

[..]

Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
youtubebewijs :9

De socialmedia valkuil O-)
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 12:33:11 #60
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166558099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

QFT
pi_166558102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
pi_166558122
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
De schuld kan nu ieg niet meer bij de tegehpatei worden neergelegd. Dus inderdaad: laat maar zien hoe het dan wel moet, in plaats vanaf de zijlijn te janken dat niemand het goed doet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166558127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.
Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Waarom denk je dat er een Shy Trump Voter-effect was?

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.

quote:
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
pi_166558135
quote:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?

Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166558141
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
pi_166558169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
Laat eens het Clinton supporters equivalent van dit zien:

Het is tijd om wakker te worden, mensen. Als je nog kans wilt maken bij verkiezingen als politiek links dan gaat dat niet lukken door op dezelfde ontkennende tour verder te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:39:04 #67
284411 crew  heywoodu
pi_166558213
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
https://foreignpolicy.com(...)as-awful-as-we-fear/
pi_166558218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
Heb je door dat je eigenlijk helemaal niks zegt in deze post? Je weet dat de Republikeinen grotendeels verantwoordelijk zijn voor het door jou zo verfoeide neoliberalisme? En je bent er ook van op de hoogte dat die ideologie nog steeds wordt gesteund door de Republikeinse partij?
pi_166558226
Weet iemand hier wat meer over de kansen van Jeff Sessions om een positie te krijgen binnen een Trump regering?

Ik weet dat hij wel een Trump prominent is maar zie hem nergens genoemd worden. Waarom is dat?
pi_166558231
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
https://foreignpolicy.com(...)as-awful-as-we-fear/
Hmm, helaas onleesbaar vanwege diverse irritante popups en overlays.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:41:37 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
pi_166558259
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?
Een ontelbaar aantal YouTube-filmpjes, posts op social media en de leider die de helft van Trump supporters racistisch of seksistisch noemt is wel het beste anecdotisch bewijs wat je ooit gaat vinden voor iets. Een groot deel van links is intolerant jegens andere meningen. Zie ook de media en de karaktermoord van Trump.

quote:
Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
Dit wordt een beetje oneerlijk discussiëren. Met een Trump-sticker ben je je leven veilig, maar je gaat niet met een veilig gevoel de winkel in terwijl je auto op de parkeerplaats staat. Er zijn heel veel foto's voorbij gekomen waar dergelijke auto's zijn bekrast.
pi_166558269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
Hier is een lijstje:

https://en.wikipedia.org/(...)er_lost_popular_vote

Zijn er wel wat meer, maar niet heel veel.
pi_166558275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij wel eens af: de Israelies hebben van een woestijn een bloeiende oase gemaakt. Waarom lukt het eeuwenlang die Noord Afrikanen niet....... ;)
Omdat daar een Rivier als de Jordaan stroomt. En de Israeliërs hebben natuurlijk wat hulp gehad van een groot mea culpa gevoel van het Westen in de beginfase.

En ja: langs de Eufraat, Tigris en Nijl is het nu een teringbende. Maar ook daar hebben vroeger bloeiende beschavingen bestaan. Het kan niet altijd feest zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De aarde wordt juist groener, aan de randen van de sahara is dat al zichtbaar. Dat is overigens ook niet meer dan een logisch gevolg van meer co2 en opwarming.
De grootste risico gebieden zijn op dit moment India en de Sahel-landen. Op korte termijn verwacht men dat de Sahel steeds meer richting het Zuiden schuift, en het daar steeds droger wordt. Het Soedandrama wordt door veel mensen al deels door deze ontwikkeling toegeschreven.

Er zijn idd een aantal wetenschappers die op langere termijn zeggen wat jij zegt. Maar dat vind ik dan weer koffiedik kijken. Een beetje zoals hier de zeespiegel eventueel meters zal stijgen, als ... en ...
pi_166558287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Waarom denk je dat er een Shy Trump Voter-effect was?

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.
Zozo, iemand noemde je een racist in een verhitte discussie. Hoe heb je het overleefd?

quote:
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
Nou, voor actie voeren tegen de overheid valt nog iets te zeggen. Althans, dat recht hebben mensen (en terecht). Maar het ging veel verder dan dat. Wie zich tijdens bijeenkomsten positief uitliet over asielzoekers, kreeg bakken stront over zich heen. Dat ontkennen is niets anders dan je kop in het zand steken. Fysiek geweld is er in Nederland gelukkig niet geweest.

In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden. Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')