abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166557514

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166557528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:47 schreef satecl het volgende:
Opvallend altijd, dat als het dubbeltje de politiekcorrect linkse kant opvalt, is het één en al pracht en praal wat democratie betreft. Dan is er niks mooiers.

Maar als het linkse pluche een draai om de oren krijgt door het democratische systeem, gaan al die zure verliezers, openlijk twijfelen aan de stemmers en het IQ van de Amerikanen. Dan zijn het tokkies, domme mensen, racisten, nazi's etc.

Links gaat altijd prat over hun sociale karakter, alleen gaat die sociale vlieger niet op als je een andere politieke mening heb dan de linkse. En dan is ineens een democratische uitslag een ongewenste en wordt er weinig respect getoond voor de democratische waarden.

Slechte verliezers die altijd maar denken het alleenrecht op de waarheid te hebben. Amerika heeft gekozen. Deal with it.
Och, als het dubbeltje de linkse kant opvalt is het rigged, corrupt, het establishment, de elite, Soros, noem het maar op die het allemaal gedaan hebben.

Als het andersom is, is er geen vuiltje aan de lucht. Zo heb je bij beide kanten wel wat.

Tevens kan Hexagon wel wat doorwerken met een vervolgtopic openen.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:00:33 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557559
Wat een gelul allemaal. Trump heeft nota bene zelf gezegd dat het fraude was ala hij zou verliezen.

Zowel links als rechts zijn slechte verliezers.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_166557586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als links wint is het allemaal corrupt, policor, wereldvreemd en nog zo'n paar van die containerbegrippen. Ga eens volwassen worden.
Die post van satecl illustreert wat mij betreft wel heel mooi wat er mis is met de moderne politiek. Ongeacht wie er wint gaat het altijd over wat er mis is met 'de tegehpatei'. Er is geen enkele zelfreflectie. Geen enkel idee over hoe we onze maatschappij dan *wel* in moeten richten.

Dat is ook een belangrijk manco van democratie zoals wij dat kennen: het is veel eenvoudiger om vanaf de zijlijn te roepen wat de bevolking wil horen. Een zittende regering kan dat niet doen. Die moeten het beleid werkelijk gaan uitvoeren, gaan onderhandelen met andere landen, etc. De 'tegehpatei' is in dat opzicht altijd in het voordeel. Die hoeven niks te doen en ook geen verantwoording af te leggen.

Het resultaat is dat het eigenlijk nauwelijks meer gaat over de inhoud en dat het stuivertje wisselen is tussen establishment en politici die zich niet kapot schamen om de populist uit te hangen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166557610
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tevens kan Hexagon wel wat doorwerken met een vervolgtopic openen.
Je hebt wel een kans gemist om de matige TT aan te passen. :{
pi_166557643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:00 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een gelul allemaal. Trump heeft nota bene zelf gezegd dat het fraude was ala hij zou verliezen.

Vanwege de voting fraud blootgelegd in onder andere de Podesta emails en de O'Keefe videos
pi_166557664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:00 schreef Parafernalia het volgende:

En daarbij zijn Trump fans ook nog eens slechte winnaars. Men leek nog het meeste uit te kijken naar de speech van Clinton om te zien of ze zou huilen.

Wat Trump te zeggen had leek hen nauwelijks te interesseren.
pi_166557680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daarbij zijn Trump fans ook nog eens slechte winnaars. Men leek nog het meeste uit te kijken naar de speech van Clinton om te zien of ze zou huilen.

Het belangrijkste standpunt van Trump is dat hij niet Clinton is.
pi_166557686
quote:

[..]

Dat kwam omdat Clinton 10 uur lang op zich liet wachten
pi_166557691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Vanwege de voting fraud blootgelegd in onder andere de Podesta emails en de O'Keefe videos
Maar wie heeft jou nou voor racist en vrouwenhater uitgescholden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166557693
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het belangrijkste standpunt van Trump is dat hij niet Clinton is.
Dat inderdaad. Het lijkt zijn enige kwaliteit te zijn, ook in de ogen van Trump aanhangers.
pi_166557701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wie heeft jou nou voor racist en vrouwenhater uitgescholden?
Wie niet? Ik heb dat de afgelopen maanden vaak genoeg aangehoord.
pi_166557719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:09 schreef JanCees het volgende:

[..]

Namen en rugnummers graag.

Trump is wel vaak zo genoemd, maar het lijkt mij wat gek om je dan aangesproken te voelen.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:10:16 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557721
quote:

[..]

Dat zie je in dit topic trouwens ook :)
pi_166557730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:09 schreef JanCees het volgende:

[..]

https://cse.google.nl/cse(...).q=jancees%20seksist

Ik kan het niet vinden. Wel een paar posts waarin je doet of mensen dat doen, dat wel.
pi_166557740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is wel vaak zo genoemd, maar het lijkt mij wat gek om je dan aangesproken te voelen.
Ik ga mijn privé leven niet hier delen als je het erg vindt
pi_166557754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hillary Clinton heeft een vrij groot deel van de Amerikanen voor racist en seksist uitgemaakt. Het is niet zo gek dat een groot deel van haar supporters die gedachte overneemt.

Maar als je überhaupt niet door hebt dat een groot deel van links al snel de racist-kaart trekt in een discussie dan weet ik niet op welke planeet je leeft. Deze houding gaat in ieder geval zorgen voor een zeer makkelijke herverkiezing.
pi_166557762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik ga mijn privé leven niet hier delen als je het erg vindt
Op straat word je uitgescholden voor racist en vrouwenhater omdat je Trump steunt?
pi_166557777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:47 schreef satecl het volgende:
Opvallend altijd, dat als het dubbeltje de politiekcorrect linkse kant opvalt, is het één en al pracht en praal wat democratie betreft. Dan is er niks mooiers.

Maar als het linkse pluche een draai om de oren krijgt door het democratische systeem, gaan al die zure verliezers, openlijk twijfelen aan de stemmers en het IQ van de Amerikanen. Dan zijn het tokkies, domme mensen, racisten, nazi's etc.

Links gaat altijd prat over hun sociale karakter, alleen gaat die sociale vlieger niet op als je een andere politieke mening heb dan de linkse. En dan is ineens een democratische uitslag een ongewenste en wordt er weinig respect getoond voor de democratische waarden.

Slechte verliezers die altijd maar denken het alleenrecht op de waarheid te hebben. Amerika heeft gekozen. Deal with it.
Stroman much? :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166557784
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op straat word je uitgescholden voor racist en vrouwenhater omdat je Trump steunt?
Absoluut. Als je met een Trump pet in een beetje links gebied loopt word je minstens uitgescholden en met een beetje pech fysiek aangevallen.
pi_166557789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hillary Clinton heeft een vrij groot deel van de Amerikanen voor racist en seksist uitgemaakt. Het is niet zo gek dat een groot deel van haar supporters die gedachte overneemt.

Maar als je überhaupt niet door hebt dat een groot deel van links al snel de racist-kaart trekt in een discussie dan weet ik niet op welke planeet je leeft. Deze houding gaat in ieder geval zorgen voor een zeer makkelijke herverkiezing.
Dat valt dus wel. En hier op FOK! helemaal. Wat wel vaak gebeurt, is dat bepaalde domrechtse figuren lopen te janken dat ze niets kunnen zeggen omdat ze anders worden uitgemaakt voor racist. Terwijl niemand ze dan zo heeft genoemd.
pi_166557791
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker in een politieke discussie ja.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:14:23 #23
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik denk dat je die 'onnozelen' uitspraak bedoelt?
Weet niet meer hoe ze dat precies zei
pi_166557800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Absoluut. Als je met een Trump pet in een beetje links gebied loopt word je minstens uitgescholden en met een beetje pech fysiek aangevallen.
Jij bent in een 'links gebied' in Nederland uitgescholden en zelfs fysiek aangevallen omdat je een Trump-petje droeg?
  donderdag 10 november 2016 @ 12:14:48 #25
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_166557807
quote:

[..]

Als je in een gebied/wijk loopt met een linkse meerderheid en waar men een kleurtje heeft, wordt je als blanke Trumpstemmer gewoon koud gemaakt. Dat kan niet anders.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  donderdag 10 november 2016 @ 12:15:01 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef JanCees het volgende:

[..]

Zeker in een politieke discussie ja.
welkom op fok :)
pi_166557815
quote:

[..]

Dit heb ik precies 0 keer zien gebeuren.
pi_166557816
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt dus wel. En hier op FOK! helemaal. Wat wel vaak gebeurt, is dat bepaalde domrechtse figuren lopen te janken dat ze niets kunnen zeggen omdat ze anders worden uitgemaakt voor racist. Terwijl niemand ze dan zo heeft genoemd.
Ja, op FOK! valt het nog mee. Maar in de echte wereld word je snel voor racist uitgemaakt als je gewoon goed beschermde grenzen wilt en geen illegalen in je land.
pi_166557845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, op FOK! valt het nog mee. Maar in de echte wereld word je snel voor racist uitgemaakt als je gewoon goed beschermde grenzen wilt en geen illegalen in je land.
Ook dit zie ik niet vaak gebeuren. Ga jij soms alleen in discussie met Quincy Gario in de echte wereld?
pi_166557851
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ohja domrechts

die was ik nog vergeten

Dom, racist, xenofoob, homofoob, vrouwenhater, islamofoob en antisemiet
pi_166557856
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tijd om wakker te worden, dude. Links heeft fascistische trekjes gekregen in de westerse wereld. Trump supporters zijn in het openbaar ongelooflijk veel verbaal en fysiek aangevallen. Waarom denk je dat er uiteindelijke toch een Shy Trump Voter-effect was?

pi_166557858
quote:

[..]

Als jou dat in de echte wereld zoveel zou overkomen dan is er blijkbaar veel bijval voor het idee dat je dan een racist bent en dan zou jij niet zo moeten zeuren met je minderheidsmening.

Maar de realiteit is dat je dat prima kan zeggen zonder voor racist uitgemaakt te worden. Dat Sylvana veel op TV is betekent niet dat iedereen het met haar eens is.
pi_166557865
quote:

[..]

En mensen zien aan jouw hoofd wat voor opvattingen jij hebt, waarna ze beginnen te schelden? Of loop je op de UvA rond met een megafoon waarmee je standpunten wereldkundig maakt? Hoe moet ik dat voor mij zien?

Ik heb overigens wel mensen uitgescholden zien worden die voorstander zijn van de opvang van asielzoekers. Je weet wel, tijdens die gezellige bijeenkomsten die door gemeenten werden georganiseerd.
pi_166557869
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:14 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Als je in een gebied/wijk loopt met een linkse meerderheid en waar men een kleurtje heeft, wordt je als blanke Trumpstemmer gewoon koud gemaakt. Dat kan niet anders.
Daarnaast wordt aan de hand van de pasjes in je portemonnee je privéleven uitgezocht, je persoonlijke geheimen op straat gegooid en je dierbaren jarenlang in een strafkamp opgesloten. :Y
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166557870
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:14 schreef 24Fan het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166557885
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even los van jouw politieke voorkeur... daar stond in 2008 een echte president. Een leider van het volk.
Nee, het was een stroman van Wall Street en een uiterst bekwaam demagoog. Het is zo'n beetje de grootste populist van de 21e eeuw. Hij heeft een goede stem en een uitstekende timing, elke holle frase en open deur komt eruit als hij iets belangrijks zegt. Hij kan mensen nog beroeren als hij een boodschappenlijstje opleest. Hij heeft het talent om heel gewichtig heel weinig te zeggen. Luister maar eens goed naar hem.

Ik geloof best dat het een goede man is, die oprecht het beste wil, maar hij heeft zich laten vangen in een kader dat hem corrumpeert. Change, yes we can? No we didn't, het eerste wat hij deed was de banken dienen, zijn met behulp van de banken samengesteld kabinet heeft niet alleen voor een bailout gezorgd, maar ook voor de wetgeving om gewoon door te kunnen gaan met datgene wat de crisis had veroorzaakt. Hij was ook de man die antiterrorismewetgeving liet inzetten tegen de vreedzame demonstranten van Occupy Wall Street. Hij is de man die de militarisering van de politie toeliet, na zijn 8 jaar zijn er meer zwarten die dwangarbeid doen dan ooit tevoren in de VS, inclusief de tijd van de slavernij.

Ik ben niet zo antipopulistisch, ik vind het verwijt van populisme doorgaans zelf demagogisch en ik vind het belangrijk dat een politicus mensen kan overtuigen door het eenvoudig neer te zetten. Maar als we gewoon objectief de normen die we zeggen aan te houden op Obama loslaten dan is het een populist en een schurk in dienst van andere belangen dan die van het volk.

quote:
Bij Trump denk ik vooral 'daar staat een man met een veel te groot ego die nog niet helemaal beseft waar hij aan is begonnen en die zijn fans bedankt'.
Ik denk dat hij wel enigzins overvallen is door de enorme verantwoordelijkheid die op zijn schouders ligt. Ik denk ook dat hij erg eerzuchtig is, vanwege dat grote ego, en zo ijdel is dat hij bezorgd is hoe hij de geschiedenis in zal gaan. Dat is echter een goede drijfveer voor machtige mannen, veel beter dan geld na de politieke carriere. Ik denk evenmin dat hij helemaal spoort, ik geloof best dat het zoiets als een narcist of een psychopaat is. Maar dat is helemaal niet raar voor machtige mannen, die waren vaak al een beetje raar en zijn daardoor zo machtig geworden, of de macht heeft hen veranderd.

Het hele probleem is eigenlijk dat de machine achter Obama en de Clintons, wat in wezen dezelfde machine is als die achter Bush, zich ook uitstrekt over de media en die het doen voorkomen alsof Obama en Clinton opkomen voor de armen en de middenklasse. Dat is gewoon niet waar, als dat echt belangrijk was en als ze echt de vrijheid hadden om dat te doen dan hadden ze daarin wel wat bereikt. Het is echt niet zo moeilijk om het beter te doen voor de middenklasse en misschien neemt Trump de armen ook nog wel een beetje mee omhoog.

Het is de onzekere keuze, waar Clinton de zekere keuze voor meer Wall Street en dus meer veraming en voor meer interventionisme en dus meer onrust en doden was, maar indruk nu is dat Trump 'ons' heel erg mee gaat vallen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:19:02 #37
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166557891
Wat een hypocriete lafbekken zijn die Wilders/Trump-aanhangers toch. Wel alles en iedereen willen beledigen en geweld toejuichen maar meteen huilen als ze de bal teruggekaatst krijgen. Zelfs tegen enquêteurs durven ze niet hun mening te zeggen. :')
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:19:28 #38
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557899
En zo liep een aardige discussie weer in het honderd..
pi_166557905
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het was een stroman van Wall Street en een uiterst bekwaam demagoog. Het is zo'n beetje de grootste populist van de 21e eeuw. Hij heeft een goede stem en een uitstekende timing, elke holle frase en open deur komt eruit als hij iets belangrijks zegt. Hij kan mensen nog beroeren als hij een boodschappenlijstje opleest. Hij heeft het talent om heel gewichtig heel weinig te zeggen. Luister maar eens goed naar hem.

Ik geloof best dat het een goede man is, die oprecht het beste wil, maar hij heeft zich laten vangen in een kader dat hem corrumpeert. Change, yes we can? No we didn't, het eerste wat hij deed was de banken dienen, zijn met behulp van de banken samengesteld kabinet heeft niet alleen voor een bailout gezorgd, maar ook voor de wetgeving om gewoon door te kunnen gaan met datgene wat de crisis had veroorzaakt. Hij was ook de man die antiterrorismewetgeving liet inzetten tegen de vreedzame demonstranten van Occupy Wall Street. Hij is de man die de militarisering van de politie toeliet, na zijn 8 jaar zijn er meer zwarten die dwangarbeid doen dan ooit tevoren in de VS, inclusief de tijd van de slavernij.

Ik ben niet zo antipopulistisch, ik vind het verwijt van populisme doorgaans zelf demagogisch en ik vind het belangrijk dat een politicus mensen kan overtuigen door het eenvoudig neer te zetten. Maar als we gewoon objectief de normen die we zeggen aan te houden op Obama loslaten dan is het een populist en een schurk in dienst van andere belangen dan die van het volk.

[..]

Ik denk dat hij wel enigzins overvallen is door de enorme verantwoordelijkheid die op zijn schouders ligt. Ik denk ook dat hij erg eerzuchtig is, vanwege dat grote ego, en zo ijdel is dat hij bezorgd is hoe hij de geschiedenis in zal gaan. Dat is echter een goede drijfveer voor machtige mannen, veel beter dan geld na de politieke carriere. Ik denk evenmin dat hij helemaal spoort, ik geloof best dat het zoiets als een narcist of een psychopaat is. Maar dat is helemaal niet raar voor machtige mannen, die waren vaak al een beetje raar en zijn daardoor zo machtig geworden, of de macht heeft hen veranderd.

Het hele probleem is eigenlijk dat de machine achter Obama en de Clintons, wat in wezen dezelfde machine is als die achter Bush, zich ook uitstrekt over de media en die het doen voorkomen alsof Obama en Clinton opkomen voor de armen en de middenklasse. Dat is gewoon niet waar, als dat echt belangrijk was en als ze echt de vrijheid hadden om dat te doen dan hadden ze daarin wel wat bereikt. Het is echt niet zo moeilijk om het beter te doen voor de middenklasse en misschien neemt Trump de armen ook nog wel een beetje mee omhoog.

Het is de onzekere keuze, waar Clinton de zekere keuze voor meer Wall Street en dus meer veraming en voor meer interventionisme en dus meer onrust en doden was, maar indruk nu is dat Trump 'ons' heel erg mee gaat vallen.
Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
pi_166557906
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is omdat je niet kijkt.

Bij de +1 op je teller.

https://www.reddit.com/r/(...)_beat_a_trump_voter/
pi_166557925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jou dat in de echte wereld zoveel zou overkomen dan is er blijkbaar veel bijval voor het idee dat je dan een racist bent en dan zou jij niet zo moeten zeuren met je minderheidsmening.

Maar de realiteit is dat je dat prima kan zeggen zonder voor racist uitgemaakt te worden. Dat Sylvana veel op TV is betekent niet dat iedereen het met haar eens is.
Dit is gewoon niet waar. In New York, Californië, Washington D.C. moet je gewoon oppassen met iets onbenulligs als een Trump petje of Trump sticker op je auto.

Dat links niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
pi_166557934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij de +1 op je teller.

We hadden het over persoonlijke ervaringen hier in Nederland, beste jongen.

Ik heb ook filmpjes voorbij zien komen van Afro-Amerikanen die werden geslagen tijdens Trump-bijeenkomsten. Voegt weinig toe om die hier te posten.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:22:20 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb overigens wel mensen uitgescholden zien worden die voorstander zijn van de opvang van asielzoekers. Je weet wel, tijdens die gezellige bijeenkomsten die door gemeenten werden georganiseerd.
zelfs voorstanders van regenboogpieten hadden het zwaar in Nederland!
pi_166557961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb ook filmpjes voorbij zien komen van Afro-Amerikanen die werden geslagen tijdens Trump-bijeenkomsten. Voegt weinig toe om die hier te posten.
Ik heb ook filmpjes gezien van mensen die neergeschoten werden op school. Je kunt gewoon niet meer openlijk leerling zijn tegenwoordig zonder koud gemaakt te worden. :{
pi_166557963
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij de +1 op je teller.

Dat filmpje doet het niet meer.

Maar goed, ik wil best toegeven dat er gekken rondlopen onder de Hillary-fans die mensen aanvallen.

Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
pi_166557966
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:22 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

zelfs voorstanders van regenboogpieten hadden het zwaar in Nederland!
Unable to comply building in progress
Lambo of Rekt
pi_166557971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En mensen zien aan jouw hoofd wat voor opvattingen jij hebt, waarna ze beginnen te schelden? Of loop je op de UvA rond met een megafoon waarmee je standpunten wereldkundig maakt? Hoe moet ik dat voor mij zien?
Loop met een Trump petje in de linkse plekken in Amerika. Je wordt uitgescholden, aangevallen, verliest vrienden, familie, kennissen. Docenten op school vallen je verbaal aan. Het beeldmateriaal op YouTube is in overvloed beschikbaar.

quote:
Dat valt in het niet bij de dingen die gebeuren bij mensen die durven te zeggen dat islam een verschrikkelijke ideologie is en we daarom beter niet vluchtelingen kunnen opnemen uit de meest barbaarse gebieden op aarde.
pi_166557986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bedoelt de gewelddadigheden die door Clinton supporters werden begaan? Getuige de Okeefe filmpjes.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:24:43 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. In New York, Californië, Washington D.C. moet je gewoon oppassen met iets onbenulligs als een Trump petje of Trump sticker op je auto.

Dat mystikvm niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:26:07 #50
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166557999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Unable to comply building in progress
select target
pi_166558010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zijn juist de Merkels van deze wereld die er voor zorgen dat er uberhaupt een macaber schouwspel is. Sluit naar Australisch model alle bootvluchtelingen uit van de asielprocedure, en het is snel over met deze onzin.

Het zijn ook de Merkels van deze wereld die het populisme aanwakkeren.

Als er iets is waar de heren en dames na de debacles met Brexit en Trump over na zouden moeten denken, dan is het wel dat de kiezer niet zit te wachten op vluchtelingen die samenlevingen ontwrichten. Mensen willen een baan, willen zekerheid. Ze zullen dit niet openlijk zeggen, ze zullen niet openlijk zeggen dat ze op Trump of Wilders of erger zullen stemmen, maar met pappen en nathouden maak je het alleen nog maar erger.
Voor de grote hoeveelheid economische vluchtelingen op dit moment wel. Maar hoeveel zullen er op dat moment politiek zijn?

Het is allemaal niet zo zwart-wit als men denkt. Het links-rechts denken en populistische geneuzel gaat Europa nog eens kapot maken.
pi_166558018
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:
Dat je als Trump-supporter in principe niet meer over straat kan zonder in elkaar geslagen te worden en dat alle (s)linksen halve facsisten zijn is onzin waar ik niet in mee ga.
Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
pi_166558033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:24 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Loop met een Trump petje in de linkse plekken in Amerika. Je wordt uitgescholden, aangevallen, verliest vrienden, familie, kennissen. Docenten op school vallen je verbaal aan. Het beeldmateriaal op YouTube is in overvloed beschikbaar.
Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.

quote:
Dat valt in het niet bij de dingen die gebeuren bij mensen die durven te zeggen dat islam een verschrikkelijke ideologie is en we daarom beter niet vluchtelingen kunnen opnemen uit de meest barbaarse gebieden op aarde.
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
pi_166558036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:27 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump pet op naar je universiteit
Haha, in welk parallel universum is dat? Of doel je op de schoonmakers en kantinejuf?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:28:44 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166558039
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat filmpje doet het niet meer.

Maar goed, ik wil best toegeven dat er gekken rondlopen onder de Hillary-fans die mensen aanvallen.

Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166558042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat links niet doorheeft dat een groot deel van hun medestanders dit doen is slecht nieuws voor hun bij de verkiezingen van 2020.
Ik ging er een beetje van uit dat je het over Nederland had, en niet over de VS. Daar is het inderdaad een bastion voor politieke correctheid. Hier kun je dat gewoon zeggen hoor. Hoewel dat twee kanten op gaat. Je kunt in bepaalde gebieden van de VS beter ook niet komen en zeggen dat je homo bent.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:30:23 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is het hele enge in alle discussies tegenwoordig: men noemt je óf vuile landverradende policor óf een vuile nazi. Als je er in werkelijkheid meer tussenin zit noemen beide partijen je zo :')
pi_166558070
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de Republikeinen nu het Witte Huis, het HvA en de Senaat in handen. Laat die linkse lente maar komen, of niet WS?
Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:31:58 #59
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558082
quote:

[..]

Je kunt als Trump supporter niet zonder problemen met je Trump pet op naar je universiteit, werk of zelfs een Trump rally. Als je dit niet ziet weet ik niet wat ik je nog kan vertellen om het duidelijker te maken, behalve dat YouTube hier genoeg bewijs voor aanlevert.
youtubebewijs :9

De socialmedia valkuil O-)
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 12:33:11 #60
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166558099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

QFT
pi_166558102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
pi_166558122
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De schuld kan nu ieg niet meer bij de tegehpatei worden neergelegd. Dus inderdaad: laat maar zien hoe het dan wel moet, in plaats vanaf de zijlijn te janken dat niemand het goed doet.
pi_166558127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste hadden we het over ons land. Daarnaast moet je niet doen alsof de agressie van een kant komt. Dat is grote onzin.
Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Waarom denk je dat er een Shy Trump Voter-effect was?

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.

quote:
Vertel. Wanneer zijn in Nederland mensen verbaal of zelfs fysiek aangevallen door 'linkse' mensen omdat ze van mening zijn dat we geen vluchtelingen uit islamitische landen op moeten vangen? Ik heb namelijk veel agressie gezien van de kant van de boe-roepers die onder geen beding een azc in hun wijk wilden.
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
pi_166558135
quote:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?

Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
pi_166558141
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
pi_166558169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

True. Stoor ik me wel aan, is een beetje van het niveau "maar dat hep gestaan op Facebook!". Dat het op YT staat betekent dat iemand er belang bij heeft om het daar te plaatsen, dat maakt het nog geen schering en inslag.
Laat eens het Clinton supporters equivalent van dit zien:

Het is tijd om wakker te worden, mensen. Als je nog kans wilt maken bij verkiezingen als politiek links dan gaat dat niet lukken door op dezelfde ontkennende tour verder te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 12:39:04 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166558213
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
https://foreignpolicy.com(...)as-awful-as-we-fear/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166558218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben meer fan van Sanders, al zou die mij waarschijnlijk wat te links zijn. Maar laat die kapitalistische lente maar komen, ik ben een kapitalist, kapitalisme moet niet verward worden met haute finance. Ik denk niet dat het Trump het kapitalisme gaat optimaliseren, maar het alternatief was het roofkapitalisme van Clinton en Obama.

Het is vervelend dat hij het klimaatakkoord wil opzeggen, maar Obama legt het terugbrengen van de uitstoot ook bij zijn opvolger neer en Clinton is gewoon een fracker, wie betaalt bepaalt. Ik laat me niet in de hoek van de Trumpfans drukken, maar het wegkijken van waar Clinton en Obama nou werkelijk voor staan zoals blijkt uit wat ze gedaan hebben begint zielige vormen aan te nemen. Mensen hebben 3 banen om rond te komen? Dan geven we ze een 3e toilet voor transgenders, kijk ons eens links en progressief zijn.
Heb je door dat je eigenlijk helemaal niks zegt in deze post? Je weet dat de Republikeinen grotendeels verantwoordelijk zijn voor het door jou zo verfoeide neoliberalisme? En je bent er ook van op de hoogte dat die ideologie nog steeds wordt gesteund door de Republikeinse partij?
pi_166558226
Weet iemand hier wat meer over de kansen van Jeff Sessions om een positie te krijgen binnen een Trump regering?

Ik weet dat hij wel een Trump prominent is maar zie hem nergens genoemd worden. Waarom is dat?
pi_166558231
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Prima relativerend stuk over dat een presidentschap van Trump best mee zou kunnen vallen.
Hmm, helaas onleesbaar vanwege diverse irritante popups en overlays.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:41:37 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, is goed bewijs. Zolang je maar geen Sylvana Simons bent die zegt dat je 'bewegende beelden' hebt gezien wat nooit heeft plaatsgevonden.
nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
pi_166558259
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat honderd of duizend YouTube-filmpjes niet representatief zijn voor ongeveer 60 miljoen Clinton-stemmers, toch?
Een ontelbaar aantal YouTube-filmpjes, posts op social media en de leider die de helft van Trump supporters racistisch of seksistisch noemt is wel het beste anecdotisch bewijs wat je ooit gaat vinden voor iets. Een groot deel van links is intolerant jegens andere meningen. Zie ook de media en de karaktermoord van Trump.

quote:
Wederom; er zitten ongetwijfeld gekken tussen de Hillary-fans, maar doen alsof je je leven praktisch niet zeker bent als je een Trump-sticker op je auto hebt in New York is volledig bezijden de waarheid.
Dit wordt een beetje oneerlijk discussiëren. Met een Trump-sticker ben je je leven veilig, maar je gaat niet met een veilig gevoel de winkel in terwijl je auto op de parkeerplaats staat. Er zijn heel veel foto's voorbij gekomen waar dergelijke auto's zijn bekrast.
pi_166558269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

nee geen bewijs! (doe eens normaal man! ;))

Goed weer even zonder gekheid: heeft iemand een overzicht van presidenten die gewonnen hebben zonder popular vote?
Enige die ik weet is Bush in... 2000?
Hier is een lijstje:

https://en.wikipedia.org/(...)er_lost_popular_vote

Zijn er wel wat meer, maar niet heel veel.
pi_166558275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij wel eens af: de Israelies hebben van een woestijn een bloeiende oase gemaakt. Waarom lukt het eeuwenlang die Noord Afrikanen niet....... ;)
Omdat daar een Rivier als de Jordaan stroomt. En de Israeliërs hebben natuurlijk wat hulp gehad van een groot mea culpa gevoel van het Westen in de beginfase.

En ja: langs de Eufraat, Tigris en Nijl is het nu een teringbende. Maar ook daar hebben vroeger bloeiende beschavingen bestaan. Het kan niet altijd feest zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De aarde wordt juist groener, aan de randen van de sahara is dat al zichtbaar. Dat is overigens ook niet meer dan een logisch gevolg van meer co2 en opwarming.
De grootste risico gebieden zijn op dit moment India en de Sahel-landen. Op korte termijn verwacht men dat de Sahel steeds meer richting het Zuiden schuift, en het daar steeds droger wordt. Het Soedandrama wordt door veel mensen al deels door deze ontwikkeling toegeschreven.

Er zijn idd een aantal wetenschappers die op langere termijn zeggen wat jij zegt. Maar dat vind ik dan weer koffiedik kijken. Een beetje zoals hier de zeespiegel eventueel meters zal stijgen, als ... en ...
pi_166558287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het komt grotendeels van één kant. Het idee dat Trump supporters in dezelfde mate Hillary supporters aanvallen als andersom geeft blijk van een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Waarom denk je dat er een Shy Trump Voter-effect was?

In Nederland word je niet zo snel fysiek aangevallen als je Trump supporter bent. Verbaal ben ik wel eens in de eerste seconden van een discussie voor racist uitgemaakt omdat diegene wist dat ik Trump supporter was.
Zozo, iemand noemde je een racist in een verhitte discussie. Hoe heb je het overleefd?

quote:
Dat is een iets andere discussie en ik denk dat het moreel wel verdedigbaar is dat je in opstand komt als de overheid honderden mensen, waarvan een groot deel verschrikkelijke dingen gelooft en doet, naast jouw huis met vrouw en kinderen neer laat strijken.

Een beter voorbeeld is wat anti-islamroepers overkomt. In het slechtste geval raken deze mensen hun vrijheid kwijt of worden ze vermoord door islamaanhangers, wat vervolgens door een groot deel van links praktisch getolereerd wordt (zie weigering erkenning islam als verschrikkelijke ideologie).
Nou, voor actie voeren tegen de overheid valt nog iets te zeggen. Althans, dat recht hebben mensen (en terecht). Maar het ging veel verder dan dat. Wie zich tijdens bijeenkomsten positief uitliet over asielzoekers, kreeg bakken stront over zich heen. Dat ontkennen is niets anders dan je kop in het zand steken. Fysiek geweld is er in Nederland gelukkig niet geweest.

In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden. Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
pi_166558298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef fixatoman het volgende:
Weet iemand hier wat meer over de kansen van Jeff Sessions om een positie te krijgen binnen een Trump regering?

Ik weet dat hij wel een Trump prominent is maar zie hem nergens genoemd worden. Waarom is dat?
Dan kijk je niet goed.

https://www.washingtonpos(...)870a079da_story.html

http://www.nytimes.com/20(...)ection-reaction.html
pi_166558317
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, iemand noemde je een racist in een verhitte discussie. Hoe heb je het overleefd?

[..]

Nou, voor actie voeren tegen de overheid valt nog iets te zeggen. Althans, dat recht hebben mensen (en terecht). Maar het ging veel verder dan dat. Wie zich tijdens bijeenkomsten positief uitliet over asielzoekers, kreeg bakken stront over zich heen. Dat ontkennen is niets anders dan je kop in het zand steken. Fysiek geweld is er in Nederland gelukkig niet geweest.

In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden. Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
Zou het zo kunnen zijn dat men in NL cq Europa misschien op een hoger beschaafd niveau staat en hun "tegenstanders\' gewoon in hun waarde laat? :) Zomaar een idee....
pi_166558326
Hoe groot is de kans dat we ooit nog zijn belastingaangifte te zien krijgen?
pi_166558333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:45 schreef fliert het volgende:
Wat kan jou dat nu schelen?
pi_166558342
quote:

Dat zou nog wel eens een dingetje kunnen gaan worden. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel verstandig zou zijn voor Trump om die vrij te geven.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:46:51 #81
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier is een lijstje:

https://en.wikipedia.org/(...)er_lost_popular_vote

Zijn er wel wat meer, maar niet heel veel.
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Dank jullie!
pi_166558356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit wordt een beetje oneerlijk discussiëren. Met een Trump-sticker ben je je leven veilig, maar je gaat niet met een veilig gevoel de winkel in terwijl je auto op de parkeerplaats staat. Er zijn heel veel foto's voorbij gekomen waar dergelijke auto's zijn bekrast.

Zo zijn er ook dit soort foto's. Wederom; dit is geen bewijs dat je je auto in zijn algemeenheid niet meer veilig weg kunt zetten met zo'n sticker.
pi_166558375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wel maar je vroeg om voorbeelden waaruit bleek dat links intolerant was in Nederland. Dat je het niet bizar vindt om mensen bij voorbaat al voor racist uit te maken zegt wel genoeg waar je staat in deze discussie.

quote:
Ik zei in mijn vorige reactie dat ik dat erken en moreel verdedigbaar vindt, althans dat ik er niet veel problemen mee heb.

quote:
In Nederland kun je de islam gewoon bekritiseren zonder de mond gesnoerd te worden.
Nee. Bekende islamcritici verliezen hun vrijheid en/of leven (Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali).

quote:
Wel zijn er extremisten die aanslagen willen plegen (maar dat zijn dus geen boze linksen of Clinton-aanhangers). Maar mensen die niet tegen de islam zijn worden daar net zo goed het slachtoffer van.
Klopt, een groot deel van links wordt slachtoffer van wat zij zelf en een groot deel van hun politieke medestanders tolereren.
pi_166558384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat kan jou dat nu schelen?
Ik wil graag geïnformeerd worden
  donderdag 10 november 2016 @ 12:49:09 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166558398
quote:

[..]

Een ontelbaar aantal YouTube-filmpjes, posts op social media en de leider die de helft van Trump supporters racistisch of seksistisch noemt is wel het beste anecdotisch bewijs wat je ooit gaat vinden voor iets. Een groot deel van links is intolerant jegens andere meningen. Zie ook de media en de karaktermoord van Trump.

[..]

Je zit een beetje vast in een links rechts wereldje..
pi_166558405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou nog wel eens een dingetje kunnen gaan worden. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel verstandig zou zijn voor Trump om die vrij te geven.
Is hij ook niet verplicht, overigens.
pi_166558417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik wel maar je vroeg om voorbeelden waaruit bleek dat links intolerant was in Nederland. Dat je het niet bizar vindt om mensen bij voorbaat al voor racist uit te maken zegt wel genoeg waar je staat in deze discussie.

[..]

Ik zei in mijn vorige reactie dat ik dat erken en moreel verdedigbaar vindt, althans dat ik er niet veel problemen mee heb.

[..]

Nee. Bekende islamcritici verliezen hun vrijheid en/of leven (Theo van Gogh, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali).

[..]

Klopt, een groot deel van links wordt slachtoffer van wat zij zelf en een groot deel van hun politieke medestanders tolereren.
En dan zet je Wilders ertussen. Die is toch helemaal niet kritisch.
wooblabalurg
pi_166558422
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is hij ook niet verplicht, overigens.
Obama had dacht ik ook geen verplichting om zijn geboorteakte vrij te geven. Maar somehow vinden Amerikanen dit soort non-politieke zaken heel belangrijk.
pi_166558431
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zijn er ook dit soort foto's. Wederom; dit is geen bewijs dat je je auto in zijn algemeenheid niet meer veilig weg kunt zetten met zo'n sticker.
Ik durf wel te erkennen dat Trump supporters ook wel eens intolerante dingen uithalen. Het zou oneerlijk zijn dat niet te erkennen (en dom, want tientallen miljoenen mensen hebben altijd wel een paar die gekke dingen doen), maar het gaat mij om de verhouding intolerantie bij links versus rechts.
pi_166558474
Zo he... de ongelofelijke harde karma die in het gezicht geklapt is van Clinton & co... ik kan het nog steeds niet bevatten. Dat is toch wel ongelofelijk genieten. Dachten ze toch maar mooi even dat hele systeem in de tang te hebben. Alles onder controle, tot de social media aan toe en die CTR lekker overal de goorste troep rondspuiten.. de grote tegenstander uit de primary netjes getackled en aan de andere kant een soort Hitler 2.0 die zelfs in het debat nog geen drie opeenvolgende logische zinnen kon produceren. Kan niet beter.

En dan gewoon verslagen worden in de general election HAHAHAHAHA. Na ieder schandaal vroegen we ons af of Trump nog harder onderuit kon gaan. Pfff...

Maar goed nu is dus wel een losgeslagen projectiel president. Dat is tragisch en ik vrees bepaalde zaken echt wel. Hopen dat hij toch onderuit gaat. Maar hopelijk ontstaat er ook een nieuwe beweging. Eentje met stemmers van het type dat we naar een rally gaat, zeg maar.

De karma... omg... de snoeiharde karma... ik kan het echt bijna niet aan. Als een boemerang in de eigen facie. hehehe
pi_166558479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Obama had dacht ik ook geen verplichting om zijn geboorteakte vrij te geven. Maar somehow vinden Amerikanen dit soort non-politieke zaken heel belangrijk.
Niet helemaal waar, want een van de paar eisen die de grondwet aan een president stelt is wél dat hij een 'natural born citizen' is. Dat hij zijn geboorteakte dan niet hoeft te laten zien aan het volk is natuurlijk waar, maar die zal op een gegeven moment wel gecontroleerd zijn.

Een belastingaangifte vrijgeven is echter in zijn geheel niet verplicht, ook niet zijdelings.
pi_166558480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als ik voor elke keer dat ik ben uitgescholden voor Gutmensch en/of landverrader een dubbeltje kreeg, dan kon ik nu een riant avondje stappen.

quote:

[..]

[..]

Je probeert er nu een islamdiscussie van te maken. Het ging echter om de gewelddadige inborst van wat jij 'linksen' noemt (ben ik zelf niet, ik houd mij verre van alles wat linkser is dan D66). Maar het blijkt dus dat Nederlanders die fel gekant zijn tegen de komt van asielzoekers niet zijn aangevallen. Andersom werd geweld echter niet geschuwd, zowel verbaal als fysiek. Maar dat vind jij prima omdat het land door de komst van asielzoekers volgens jou in de verkeerde richting beweegt. Volgens die logica zou jij ook begrip moeten hebben voor linkse Amerikanen die Trump-supporters verbaal of zelfs fysiek aanvallen. Dat doen zij immers om hun land te beschermen (nogmaals, jouw logica. Ik deel die opvatting niet).
pi_166558494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik durf wel te erkennen dat Trump supporters ook wel eens intolerante dingen uithalen. Het zou oneerlijk zijn dat niet te erkennen (en dom, want tientallen miljoenen mensen hebben altijd wel een paar die gekke dingen doen), maar het gaat mij om de verhouding intolerantie bij links versus rechts.
De intolerantie is aan beide kanten gewoon even groot. Omdat intolerantie menselijk is. Nu janken de progressieven, maar jarenlang hebben zij weer een conservatieve klaagzang aan moeten horen.

Dat is gewoon hoe mensen werken. Geen van beiden is moreel beter dan de ander op dat vlak.
pi_166558498
quote:
Die komt wanneer hij meedoet aan de verkiezingen komt als Obama zijn geboortecertificaat openbaart komt in de maanden na februari komt als de audit voorbij is komt voor 8 november , ehh, ik denk dat die nu echt niet meer gaat komen. Trump is niet zo van de openheid, lijkt me.
pi_166558509
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, want een van de paar eisen die de grondwet aan een president stelt is wél dat hij een 'natural born citizen' is. Dat hij zijn geboorteakte dan niet hoeft te laten zien aan het volk is natuurlijk waar, maar die zal op een gegeven moment wel gecontroleerd zijn.

Een belastingaangifte vrijgeven is echter in zijn geheel niet verplicht, ook niet zijdelings.
Ik mag toch hopen dat zijn belastingaangifte door *iemand* is gecontroleerd. Het kan niet zo zijn dat hij hem als enige heeft gezien en hem vervolgens in een kluis heeft gelegd.
pi_166558522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik voor elke keer dat ik ben uitgescholden voor Gutmensch en/of landverrader een dubbeltje kreeg, dan kon ik nu een riant avondje stappen.

[..]

Je probeert er nu een islamdiscussie van te maken. Het ging echter om de gewelddadige inborst van wat jij 'linksen' noemt (ben ik zelf niet, ik houd mij verre van alles wat linkser is dan D66). Maar het blijkt dus dat Nederlanders die fel gekant zijn tegen de komt van asielzoekers niet zijn aangevallen. Andersom werd geweld echter niet geschuwd, zowel verbaal als fysiek. Maar dat vind jij prima omdat het land door de komst van asielzoekers volgens jou in de verkeerde richting beweegt. Volgens die logica zou jij ook begrip moeten hebben voor linkse Amerikanen die Trump-supporters verbaal of zelfs fysiek aanvallen. Dat doen zij immers om hun land te beschermen (nogmaals, jouw logica. Ik deel die opvatting niet).
Er zijn vrijwel geen linkse Amerikanen.
De meest linkse is Sanders en wat aanhang en dan nog zijn zij vrij gematigd in onze ogen.
pi_166558529
quote:
Die van de NYT kan ik niet lezen maar het andere artikel is alweer een paar maanden oud. Maar wat denk jij?
pi_166558534
quote:

[..]

[..]

Een groot deel van de Hillarysupporters zijn niet eens links. :{

Als je het nou had over Berniefans of Jill Stein stemmers, oke. Maar Clinton? Nee.
pi_166558535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je door dat je eigenlijk helemaal niks zegt in deze post? Je weet dat de Republikeinen grotendeels verantwoordelijk zijn voor het door jou zo verfoeide neoliberalisme? En je bent er ook van op de hoogte dat die ideologie nog steeds wordt gesteund door de Republikeinse partij?
Ja. Ik lijk alleen wel de enige die durft vast te stellen dat Obama en Clinton grote voorvechters van het neoliberalisme zijn en dus schijft hebben aan de midden- en onderklasse. Trump is rechts, maar dat maakt Obama en Clinton niet links, dat hadden ze zelf moeten doen ipv alleen maar zeggen. Trump is erg onafhankelijk en zijn rechts is niet het neoliberale rechts.
pi_166558541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat zijn belastingaangifte door *iemand* is gecontroleerd. Het kan niet zo zijn dat hij hem als enige heeft gezien en hem vervolgens in een kluis heeft gelegd.
Nou, die hele 'birther'-campagne ging daar dus wel vanuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')