abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166559290
doe even niet

[ Bericht 95% gewijzigd door Hexagon op 10-11-2016 13:35:10 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166559306
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:24 schreef OMG het volgende:

[..]

Dag 1 na het verkiezen van de oranje mongool, en Shaun King (ja, een BLM figuur, so what) weet al de volgende verhalen te delen, als je z'n Twitter feed van de afgelopen dag naleest. Walgelijk. http://www.twitter.com/shaunking

Maar dat zal door sommige lieden wel weggelachen worden en als nep worden weggezet. Maar dit mogen de pro-Trumpers eens verdedigen.
Dit is allemaal nep. Dit soort dingen gebeuren namelijk nooit.
wooblabalurg
pi_166559320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:26 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Tja, de populistische bewegingen in het westen zijn voor een groot deel gebaseerd op ressentiment natuurlijk. Pure Schadenfreude, wat je nu ziet.
Klopt. Maar het lijkt daardoor een beetje een self-fulfilling prophecy. "We worden niet serieus genomen en dom genoemd en dus stemmen we populistisch." Om vervolgens nog dommer gedrag te vertonen waardoor je je toch gaat afvragen of er niet ergens een waarheid in schuilt. :P
pi_166559427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar zonder grappen, een aantal Trump supporters zullen wel wat domme dingen uithalen. Mijn punt is vooral dat het in het niet valt bij dingen waar BLM verantwoordelijk voor is (en die Clinton en Obama aanwakkeren).
Racistisch gedrag is tegenwoordig domme dingen.
wooblabalurg
pi_166559434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt. Maar het lijkt daardoor een beetje een self-fulfilling prophecy. "We worden niet serieus genomen en dom genoemd en dus stemmen we populistisch." Om vervolgens nog dommer gedrag te vertonen waardoor je je toch gaat afvragen of er niet ergens een waarheid in schuilt. :P
Hmm hmm, klopt. Het is ook een beetje de redenatie van een kleuter: door je zo idioot mogelijk te gedragen, krijg je aandacht. En dat is uiteindelijk het enige wat ze willen natuurlijk: aandacht. Probleem is alleen dat het een vicieuze cirkel wordt van alsmaar stompzinniger gedrag, om die aandacht vast te houden, met het zelfrechtvaardigingsmantra: "Jullie dwingen ons zo te doen!" Wat uiteraard grote kolder is.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:36:05 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166559457
even persoonlijk geneuzel weggehaald
pi_166559549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:06 schreef KrappeAuto het volgende:
Je moet hier dus een verschil maken tussen subjectief en objectief. Subjectief voelen Clinton aanhangers zich gerechtvaardigd gekke dingen te doen omdat ze vinden dat Trump een gevaar is, maar objectief klopt hun mening niet (en dus keur ik het af). Subjectief voelen mensen tegen opvang zich gerechtvaardigd bepaalde dingen te doen omdat zij vinden dat het land door opvang in gevaar komt, wat objectief ook klopt (en dus keur ik het niet af). Een volk is moreel gerechtvaardigd in opstand te komen als de overheid haar onderdrukt.
Goeie. Ik ga vanmiddag even de straat op om chirurgen in elkaar te meppen (verantwoordelijk voor de medische missers en bijbehorende doden), autobestuurders (verkeersdoden enzo, jwz) en misschien dat ik ook nog een aantal rokers meeneem (roken en maatschappelijke schade, dat behoeft geen verdere toelichting). Oh, en als ik dan toch bezig ben ook meteen de aanhangers van partijen die niet voor een totaalverbod op auto's zijn.
pi_166559553
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Racistisch gedrag is tegenwoordig domme dingen.
Het ergste is dat het racisme van Trump en veel van zijn aanhangers zo gebagatelliseerd wordt door de Trumpsupporters door de nadruk te leggen op het feit dat Trump zogenamad een outsider is die de corrupte bende in Washington gaat opschonen en voor de gewone mensen gaat opkomen. Niet alleen is dat een illusie - belastingverlagingen voor bedrijven en rijken, gefinancierd door bezuinigen op sociale voorzieningen zijn nou niet bepaald gunstig voor de gemiddelde Trumpstemmer - het is ook een ontkenning van het feit dat veel mensen wel degelijk op Trump hebben gestemd uit culturele en racistische motieven.

Voor mensen met tijd over is dit wel een goed gedocumenteerd stuk over dit punt.
Demain, on roule
pi_166559590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:20 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

- Onverwacht laag percentage stemmen voor third-parties ten goede van Trump;
- Grote percentages Hispanics en Afro-Amerikanen stemden op Trump;
- De steun voor Trump onder blanke lage- en middenklasse ondergepolld.

De consensus onder de pollsters is op zich wel vrij duidelijk: er was een non-response bias wat zorgde voor systemische bias in de polls (oftewel, Trump supporters gaven in de polls niet aan dat ze uiteindelijk op Trump zouden stemmen).

Dit zijn wel vrij sterke indicatoren voor de Shy Trump Voter-effect, ondanks dat er kanttekeningen bij gezet kunnen worden.
Nou ja, dat is dus maar de vraag. Ik denk dat je kunt aannemen dat, als er een Shy Trump-effect was, dat duidelijk merkbaar zou zijn in het verschil tussen telefonische en anonieme online polls. Tenzij je namelijk heel paranoïde bent verwacht ik dat mensen online wel anoniem durven aan te geven voor Trump te stemmen, eerder dan in een daadwerkelijk gesprek met iemand anders.

Daar zit echter weinig verschil tussen, dus ik ben geneigd om te denken dat de polls gewoon een bepaalde groep stemmers onderschat hebben in hun methodiek. Dat zal dan waarschijnlijk de boze blanke man van het platteland zijn, want hoewel de opkomst voor Trump onder latino's en zwarten procentueel iets hoger lag dan bij Romney kan dat ook domweg komen omdat er minder zijn gaan stemmen t.o.v. tijdens Obama. Ik zou dus eerder neigen naar de conclusie dat Trump inderdaad bepaalde groepen naar de stembus heeft weten te krijgen, eerder dan dat mensen niet durven aan te geven op Trump te stemmen in de polls.

Ik denk dat Monolith dit echter beter kan uitleggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:45:41 #161
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166559630
quote:

[..]

Dag 1 na het verkiezen van de oranje mongool, en Shaun King (ja, een BLM figuur, so what) weet al de volgende verhalen te delen, als je z'n Twitter feed van de afgelopen dag naleest. Walgelijk. http://www.twitter.com/shaunking

Maar dat zal door sommige lieden wel weggelachen worden en als nep worden weggezet. Maar dit mogen de pro-Trumpers eens verdedigen.
Wauw.. Ik geloof echt niet dat een Trump presidentschap dit soort dingen endorsed/condoned, maar het zet wel de deur open voor dit soort figuren. Het is niet zo zeer Trump waar men bang voor is, maar dit soort achterlijke supporters.
Fuck the EBU.
  donderdag 10 november 2016 @ 13:48:10 #162
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166559680
quote:

[..]

Shaun mag eerst eens eerlijk zijn over zijn afkomst, een blanke man die de hele wereld voorliegt dat hij AA is kan ik niet serieus nemen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:49:36 #163
288245 crew  Moira
pi_166559710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Shaun mag eerst eens eerlijk zijn over zijn afkomst, een blanke man die de hele wereld voorliegt dat hij AA is kan ik niet serieus nemen.
Wat maakt dat uit wat betreft de inhoud dan? Hij deelt alleen verhalen van mensen, die verhalen zijn gebeurtenissen die hen overkomen zijn. Als iemand anders precies diezelfde verhalen had gedeeld, had je het dan wel serieus genomen?
Fuck the EBU.
pi_166559718
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wauw.. Ik geloof echt niet dat een Trump presidentschap dit soort dingen endorsed/condoned, maar het zet wel de deur open voor dit soort figuren. Het is niet zo zeer Trump waar men bang voor is, maar dit soort achterlijke supporters.
Dat zie je toch hier ook onder aanhangers van Wilders. Door je als politicus in vage bewoordingen uit te laten over dingen als verzet, opkomen voor je eigen land etc. maar niet nadrukkelijk afstand te nemen van lieden die dat letterlijk nemen creeer je zo'n omgeving. Wilders bijvoorbeeld ontkent gewoon dat dat soort figuren iets met de PVV te maken hebben maar je hoeft enkel maar te kijken op internet etc. om te zien waar ze zichzelf mee associeeren.
pi_166559729
quote:
Dit soort beelden vind ik eigenlijk nog wel het mooiste van de hele uitslag :D _O_

Zelfs gisteren bij het NOS journaal, een Nederlandse vrouw die op het station werd vertelt dat Trump had gewonnen begon te snikken... wat een stel labiele en over-emotionele mensen _O_ (wat mij dan weer emotioneel maakt, i.e. heel erg blij en in een goede stemming :P )
pi_166559747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit soort beelden vind ik eigenlijk nog wel het mooiste van de hele uitslag :D _O_

Wat nogal wat zegt over je eigen treurige bestaan.
pi_166559749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Laten we de hand eerst eens in eigen boezem steken:
http://www.ad.nl/eredivis(...)iep-triest~a5e28ec2/
http://www.geenstijl.nl/m(...)rte_piet_voor_a.html

We leven ook nog gewoon met elkaar. Met de intocht zal iedereen (beide kampen) weer even lekker los gaan. Maar met kerst hangt iedereen zijn sok alweer onder de boom.
Het zal daar uiteindelijk ook wel loslopen!
pi_166559750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Want hij kan niet het kind zijn van blanke moeder en donkere vader met lichte huidskleur? Jij bent ook weinig serieus te nemen op die manier. Doet trouwens niks af aan de zaken die gisteren op z'n Twitter feed voorbij zijn gekomen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166559764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat nogal wat zegt over je eigen treurige bestaan.
En toch ben ik degene met een big smile :D
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:51:59 #170
288245 crew  Moira
pi_166559766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zie je toch hier ook onder aanhangers van Wilders. Door je als politicus in vage bewoordingen uit te laten over dingen als verzet, opkomen voor je eigen land etc. maar niet nadrukkelijk afstand te nemen van lieden die dat letterlijk nemen creeer je zo'n omgeving. Wilders bijvoorbeeld ontkent gewoon dat dat soort figuren iets met de PVV te maken hebben maar je hoeft enkel maar te kijken op internet etc. om te zien waar ze zichzelf mee associeeren.
Ik ben echt wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Er moet een moment komen waar Trump als president-elect zich openlijk moet uitspreken over dit gedrag. En dan krijg je weer een deel van zijn aanhangers die backfiren omdat het uiteindelijk toch gewoon een 'lying politician' blijkt te zijn. Tsja, je wilt geen politicus in the white house, maar zodra je 'm the white house in stemt wordt 't toch echt een politicus.
Fuck the EBU.
pi_166559770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe vager je bent hoe meer men zelf kan invullen hoe groter de kans dat ze het idee hebben dat je ze begrijpt.
wooblabalurg
pi_166559823
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de enige rechtstreekse mogelijkheid om iets te doen aan Roe v. Wade een grondwetswijziging is. Daarvoor heb je een tweederde meerderheid in zowel huis als senaat nodig.
De indirecte weg is aartsconservatieve SC benoemingen. De vervangen van Scalia lost het probleem niet echt op. Om echt de koers te wijzigen zal een RBG en / of Breyer toch wel vervangen moeten worden. En dan hebben de Democraten ook nog wel de mogelijkheid om al te extreme kandidaten te blokkeren in de senaat.
Klopt, maar hij kan bijvoorbeeld wel abortus lastiger bereikbaar maken door het herroepen van Obamacare, de bill doorvoeren die aborteren vanaf 20 weken verbiedt en de geldstroom naar Planned Parenthood stopzetten.

Een direct verbod is lastig, maar wel iets waar hij snel naar toe zal willen werken, vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludachrist op 10-11-2016 14:11:24 (Weken! ) ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166559828

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-11-2016 14:09:50 (No thanks) ]
pi_166559832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En toch ben ik degene met een big smile :D
Wat vind je daar precies grappig aan eigenlijk?
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 13:54:57 #175
288245 crew  Moira
pi_166559838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:51 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Laten we de hand eerst eens in eigen boezem steken:
http://www.ad.nl/eredivis(...)iep-triest~a5e28ec2/
http://www.geenstijl.nl/m(...)rte_piet_voor_a.html

We leven ook nog gewoon met elkaar. Met de intocht zal iedereen (beide kampen) weer even lekker los gaan. Maar met kerst hangt iedereen zijn sok alweer onder de boom.
Het zal daar uiteindelijk ook wel loslopen!
'Murica kennende moeten er dan eerst een aantal doden vallen. Da's in Nederland toch anders, waar het grootste deel van de racistische uitingen op het internet plaatsvinden, zonder fysiek geweld.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')