Max23 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:47 |
![]() Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug. Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken. Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee. Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Mexico Informatie Banden: ![]() ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Mexico City | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven. | |
Mexicanobakker | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Dus ingehaald Why is he pushing ja | |
Max23 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Max miste ook pas voor de eerste keer de bocht en hij won er geen positie mee | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Omdat Verstappen dichterbij kwam inderdaad ![]() | |
Glijdt_licht | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Wat heeft Todt nu gezegd dan? | |
Klummie | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Ow Vettel, wat lul je jezelf heerlijk klem. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Zelfde geldt voor Verstappen. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
![]() ![]() Paar uur oud maar blijft genius ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2016 22:49:07 ] | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:48 |
Legt Vettel nu de schuld van zijn reactie bij zijn ongeluk? Jezus. How low can you go... | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:49 |
33% ![]() | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 22:49 |
![]() | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:49 |
ROS mad op interviewster ![]() | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 22:49 |
Ohja?? Hoezo dat? Hoe weet jij zo zeker dat Hamilton er voor was gebleven? Hij had dan namelijk vol in de remmen gemoeten en terug de baan op moeten gaan, en dat dan ook veilig moeten doen, terwijl er drie courours in moordtempo voorbij aan het gaan waren. Je speculeert. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 22:49 |
Als hij geremd had en netjes weer terug het asfalt opgegaan was, had hij wel degelijk posities verloren. Nu sneed hij gewoon de bocht af, waarmee hij zijn fout goedmaakte en er zelfs voordeel uit haalde. | |
tja77 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Dat gold voor Max ook, echter in jouw fantasiewereldje ben jij ervan overtuigd dat Vettel Max zeker in zou gaan halen. Echter is dat JOUW fantasie, en geen feil. | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Moordtempo in een chicane ![]() | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Onderzoek naar VET/RIC loopt trouwens nog, itt eerdere berichten. | |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
RIC en VES wel lekker eensgezind tegen VET | |
ondeugend | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
En daarvoor Vettel al | |
Mani89 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Wat een onwijze huilbaby's zijn die F1 coureurs. Ik hoop dat Max ze nog vaak over de zeik krijgt. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Holy fuck mensen, doe eens rustig. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 22:50 |
Jeuj ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
Gaat niks meer mee gedaan worden natuurlijk. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
Vettel was Verstappen volgens jou wel voorbij gegaan? En waarom RIC/VES/ROS Hamilton niet? | |
ondeugend | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
En op Sky vinden ze het allemaal wel leuk en best pro-Max | |
ESF1Gamer | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
Max heeft ze flink wakker geschud. In nette optocht rijden is er niet meer bij | |
Justevo | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
Vettel vond al met al dat hij niks fout heeft gedaan en RIC genoeg ruimte gaf. Is na de race naar Charlie gegaan om excuses aan te bieden voor z'n taalgebruik. Toen ze vroegen wat Charlie daarop antwoorde zei VET none of your business. Rosberg vond dat Hamilton absoluut geen straf moest krijgen voor bocht 1, op een zeer geirriteerde toon.. Dat ze hem geen woorden in de mond moesten leggen. Hij ging als 1 de bocht in en kwam als 1 de bocht uit dus totaal geen probleem volgens ROS. Hiermee geeft hij eigenlijk ook antwoord op Max z'n move. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:51 |
Precies dit. Doordat hij vol door het gras gaat blijft hij eerste. Had hij hard geremd had ham de bocht niet gehaald en was hij zijn eerste plaats kwijt en vettel deed iets wat nu juist niet meer mag | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Duitsers eh ![]() | |
tja77 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Max die iedereen laat janken, mooi toch. Jammer van P3, maar hij is weer onderwerp van gesprek. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Dan ga ik er vanuit dat de marshalls dit verhaal nog enigszins gaan rechtbreien. In de zin dat ze niet 2 discutabele beslissingen gaan nemen. | |
Kleffe_Dop | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Ach.. van de andere kant heeft Max ook vaak genoeg huilend op de boordradio gehangen. Ze doen het allemaal, maar VET zo mad.. dat maakte het helemaal waard. ![]() | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Een keer wat anders dan anti-Max. | |
ESF1Gamer | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Dat is bijna elke race wel | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 22:52 |
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven. Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel. Sowieso wordt de eerste bocht na de start anders (minder streng) beoordeeld. | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
![]() | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
Je bent de cli vergeten ![]() | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
Moet eerlijk zeggen dat ik deze race weer eens f*cking saai vond ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
De wat? | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
Het probleem bij die bocht is dat er zo makkelijk enorm veel voordeel te halen is door over dat grasveld die bocht af te snijden. Dat zou verboden moeten worden of een standaard tijdstraf als je gebruikmaakt van dat grasveld om die bocht op die manier af te snijden. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit probleem zich niet in eerdere GP's op dit circuit niet voorgedaan heeft? Hoe is er toen over besloten? | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
Mexico is een matige baan om in te halen. Er gebeurde hier en daar wel wat, maar het was allemaal niet bijzonder spannend. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
Nee, hij heeft nadeel. Vettel zit er dichter bij na de bocht dan voor de bocht. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:53 |
GP2 is meer wat voor jou denk ik, die races zijn wat korter. | |
Max23 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
toris? | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Hoezo niet in gevecht in fucking bocht 1? Je bent altijd in gevecht in bocht 1 ... net na de start. Als hij netjes had geremd, de bocht had proberen te halen en niet rechtdoor was gegaan was hij of ingehaald of net voor de rest gebleven. In ieder geval geen 5 seconden voorsprong opgebouwd na 1 bocht ... Jezus wat ben je blind. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
"Can I Go For a Wee" ![]() | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Voor jou ook | |
ESF1Gamer | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
eens Met leuke inhaalpogingen van Max en Perez, maar helaas neit lukte | |
Justevo | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Ook HAM zegt nu dat hij totaal niks meer verwacht van de stewards over z'n grasmaai actie. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Wat is een gevecht volgens jou? De hele stoet aan coureurs die zo ongeveer tegelijk door turn 1 vliegen maken geen deel uit van een gevecht? | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
anti-cli-max | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Nu zijn we teleurgesteld dat hij P3 niet heeft. Over 3 jaar zijn we teleurgesteld als hij P3 heeft. Dit is allemaal nog voorbeschouwing op een fantastische carrière. Als hij niet nasty geblesseerd raakt. Hij is er zo een die geen sponsoren nodig heeft. Iedereen wil hem in de auto. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Max gedraagt zich juist als een hele koele kikker. Zelfs na dit gedoe hoor je hem weinig rare dingen roepen. Die opmerkingen over Vettel vond ik trouwens terecht: dat gejank van die gozer slaat echt nergens meer op. | |
Kleffe_Dop | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016. ![]() | |
Max23 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:54 |
Jaja ![]() | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:55 |
Leer voor de volgende keer; Lig je op pole? LAWNMOWER CHEAT. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 22:55 |
Nah, maar je zag het bij Perez... gewoon geen kans om in te halen in de bochten. En Max probeerde het maar die kwam vol in een overstuur moment terecht. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 22:55 |
Ballenbak. | |
tja77 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Max had ook geen positievoordeel. Gat was voor en na de aktie hetzelfde, dus feitelijk gezien GEEN voordeel. Zowel niet qua tijd als qua posities. Hamilton trekt met zijn aktie een gat van meerdere seconden. Dus WEL voordeel, niet qua positie maar wel qua tijd. Dat zijn gewoon de feiten hoor. | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Ja. DC ja. Die kon ook leuk praten over collega's. Vooral over Schumacher. Waarom de rest ook discutabel? Dit waren badboys in glamourland en categorie 'knop om mad' als ze op de baan zaten. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die denken dat Vettel op wat voor manier dan ook naast Max zat... ![]() | |
caspervc | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Ja gewoon een klein stukkie, als een strookje midden in het weiland. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Na het gedoe van dit jaar zullen ze toch wel maatregelen nemen denk ik. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Ik kijk voor de spanning op de eerste plaats, daarna pas voor de actie. De beruchte Trulli-trains hoorden erbij en zorgden voor opbouwende spanning. Sinds DRS en snel slijtende banden is alles in elkaar gekakt. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Vanaf nu gewoon volle snelheid door gras knallen in bocht 1 ![]() | |
Yvie_lu | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
En dan niet opletten dat het die race dan net nep-gras is en hij in de boarding eindigt... Niet voor elke race geschikt dus ![]() | |
W.H.I.S.T.L.E | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
gierige Duitser reed meer dan 30 ronden op de softs | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:56 |
Let wel; het voordeel van Hamilton verdween wel na de SC. Maar dat neemt niet weg dat het weer meten met twee maten is ![]() | |
Robar | zondag 30 oktober 2016 @ 22:57 |
Het is de eerste bocht. Er zitten 10 auto's achter hem met een gat van 0,5 tot 2 seconden. Als hij teruggestuurd had, was hij geen eerste gebleven. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 22:57 |
Zoals ik zei wordt een eerste bocht na de start anders (minder streng) beoordeeld. Dat is altijd al zo geweest. En Hamilton lag al twee lengtes voor Rosberg die in gevecht was met Max, die Rosberg buiten de baan tikte. | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:57 |
Ik heb net even de actie van Hamilton gedaan op F1 2015 én 2016 op de ps4; You have been awarded a time penalty. duss..... | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Ben wel benieuwd naar de aftermath morgen, maar ik verwacht eigenlijk geen straffen meer. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
De feiten zijn ook dat als Max de bocht wel nog gehaald had dat Vettel er dan voorbij gegaan was. Misschien dan. En wat is verdomme nou die link met de protesten en beslissingen van de stewards en alles? Ik ben mn favorieten kwijt geraakt. Ik weet niet meer wie hem deelde hier een tijdje terug, maar officieel was dat zegmaar. Van de website van de fia of f1 zelf. Iemand? ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
ah, duidelijkheid | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Of een drempel, remt ze ook wel af. En anders vliegende F1 auto's ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Op het deel waar Hamilton en Verstappen nu volle bak door konden blazen zullen volgend jaar wel een paar van deze jongens liggen. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
De FIA weet ook dat ze hun geloofwaardigheid verliezen als Vettel geen straf krijgt. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Mwah, niet met je eens. Max maakte een remfout die hij goedmaakte door die bocht over het grasveld af te snijden. Dat is dan toch ook een voordeel als iedereen simpelweg over dat grasveld gaat rijden daar als ze een fout bij het remmen maken. Hamilton deed hetzelfde en verdiende ook een tijdstraf. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Die SC had er niks mee te maken. Snijden = snijden (of niet maar dan is het een erg dure grasmaaier). | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 22:58 |
Is natuurlijk helemaal niet relevant he. Maargoed, dat zeg je zelf al. Je kan niet iemand doodschieten, die vervolgens door een miraculeus wonder weer tot leven komen en dan zeggen: ja álle dat ik hem heb doodgeschoten maakt niet uit, want ja hij leeft weer. Keuzes moeten 'in the moment' gemaakt worden en acties en een race ook zo beoordeeld. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 22:59 |
Precies. Hij miste de bocht volledig. Maar hamilton dacht. Dan maar vol door het gras en gas erop houden. Als dat geen voordeel is dan weet ik het ook niet meer | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 22:59 |
Voordeel van Max is dat hij voor Vettel blijft. Het team zei ook al dat ze waarschijnlijk die plek moesten geven. En eerste bocht na de start wordt anders beoordeeld. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 22:59 |
Zou niet meer dan logisch zijn | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 22:59 |
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 22:59 |
En Verstappen lag een autolengte voor bij het ingaan van de bocht. Minder dan dat bij het uitkomen. | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Rosberg die de interviewer ervan langs geeft: | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Ja en vroeger gooiden ze ook vrouwen die ervan verdacht heks te zijn met een steen aan het been in het water. Aja laten we dat nu ook doen he, is immers altijd zo geweest. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Als er een muur had gestaan, was het een Monaco'tje geweest. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
nuff said. | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Gaat niet om positie. Gaat om voordeel an zich. Hamilton had meer voordeel dan Max. Kijk de gifjes maar. De feiten liggen gewoon voor jezelf om te zien dat de stewards met 2 maten meten. Max/ Hamilton Vettel MEX/ Max JPN en Vettel / Ricciardo Kvyat werd ook bestraft voor het verlaten van de baan. Compleet belachelijk. Als hier geen maatregelen van komen die betrekking hebben op de stand, zien we wel maatregelen in de manier van jureren. Dit is heel slecht voor de sport. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:00 |
Wat nooit anders zou zijn geweest. Dus geen voordeel. Sterker nog, nadeel. Hoe vaak moet ik het nog herhalen ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:01 |
Als er een muur had gestaan had ROS de ruimte aan VES gegeven en lag HAM in de eerste bocht in de muur en was ROS Worldchampion ![]() | |
Robar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:01 |
Ik denk dat mensen dat vooral zeggen in verhouding tot de actie van HAM. Maar de tijdstraf is op zich terecht. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
Modder kan ook. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
Onzin. Juist wel positievoordeel. Laat maar sommige hier. Pffff | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
Ik herhaal het, dat is is een bullshit argument. Dat de FIA het altijd doet maakt geen het goed argument. Het is de drogreden van de traditie. | |
Gezicht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
(Nog) geen protest aangetekend door RB? 'Max' regel moet worden toegepast op VET. | |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
VET - RIC is nog under investigation En protest ingediend door RBR voor straf VES | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:02 |
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari (waardoor Max tijd had kunnen winnen daar) en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden? | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:03 |
Is dat overigens diezelfde Connely die er nu zat? Of is dat een andere? En als het diezelfde is, waarom zit die lul daar uberhaupt nog? Heeft iemand daar nog iets over gehoord over dat debacle van dattie op eigen houtje naar Mercedes ging om ze over te halen tot protest omdat de 4 stewards het niet eens waren met hem????![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:03 |
Nee, het is een feit dat de eerste bocht na de start anders beoordeeld wordt. Niet omdat het altijd zo gedaan werd maar omdat het zo werkt. | |
Bluurgh | zondag 30 oktober 2016 @ 23:03 |
Het voordeel was dat door het gras hij niet in het grind bleef steken of tegen een muur klapte... | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:03 |
Evenveel voordeel dus als Hamilton, maar toch geen straf voor Hamilton ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:03 |
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonso | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Was er dit jaar ook niet in Monaco iets? Iemand werd onder druk gezet en mist de chicane, maar hoeft de plek niet af te geven. Was het Vettel? Ik kan het me niet helemaal herinneren. | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Wat is dit nou voor onzin met 'geen positievoordeel met Hamilton in de eerste bocht'. Dus voortaan rijdt gewoon iedereen keihard in de eerste bocht het grasveld in, want als je er als eerste bent, maakt het ook niet uit dat je het grasveld op rijdt. Want ja, je was er toch als eerste, dus geen positievoordeel na de afkorting over het gras ![]() | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Zonder daarbij tijd te winnen. Sterker, hij verliest tijd. | |
zoem | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Dat was een Mercedes bij Ricciardo | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:04 |
Dat was Sainz. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:05 |
Ja, en Hamilton houdt de eerste positie door de baan af te snijden. | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:05 |
Tja, maakt Max z'n actie niet minder fout. Laat alleen zien dat de stewards het niet snappen. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:05 |
Ja, dat dus. Exact dezelfde situatie. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:05 |
En hamilton behield ook zijn voordeel dat hij 1e kon blijven en die krijgt geen straf. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:05 |
hmm, dan heb ik dat niet goed onthouden. Deed vijf dingen tegelijk toen ![]() | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Dat verhaal klopt ook niet. Paddy Lowe zou tegen hem gezegd hebben dat hij vond dat Verstappen straf had moeten krijgen en Connely zei toen dat hij dan maar een protest moest indienen. Hij heeft Lowe niet overgehaald tot een protest omdat hij het zelf niet eens zou zijn met de andere stewards. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding. | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
dat boeit ze al jaren niet | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Hoax, een man kan niet meer dan 1 ding tegelijk. | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Ja ik heb ook gezien dat Hamilton hetzelfde deed en niet bestraft werd. ![]() | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:06 |
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan? | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
dat dacht ik eerst ook, maar het lijkt soms wel te kunnen | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Nee had die hem echt nooit behouden. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk. | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Ik denk echt dat ze Verstappen te snel hebben gestraft. Wat voor straf moeten ze Vettel gaan geven. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Wat als voortaan iedereen die bocht door een 'foutje' af gaat snijden. Je snapt toch dat dat niet werkt zo. | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Direct na een aftrap is buitenspel ook gewoon buitenspel. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Dat probeer ik hier uit te leggen maar sommige hier begrijpen het niet of hebben een plaat voor hun kop. Bespaar je de moeite. | |
Tocadisco | zondag 30 oktober 2016 @ 23:07 |
Ze verliezen ook al jaren kijkers (Nederland is daar als enige land zo'n beetje de uitzondering op) dus vroeg of laat zal het ze ooit een keer moeten gaan boeien. Of ze moeten natuurlijk de ambitie hebben om ooit de Formule Zeepkist te gaan organiseren, dan heb je die televisie-inkomsten niet nodig. | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Dat was Kvyat, Sainz duwde Alonso buiten de baan. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Sainz duwde Alonso op het rechte stuk naast de baan. Kvyat haalde buiten de baan in. | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Eens. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Connely ging zeker uit z'n dak ![]() | |
Sinister-D- | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Die Sauber enigineer wat in zijn neus aan het dabben is terwijl ze tijdens Ted's Notebook aan het filmen zijn in de garage ![]() ![]() | |
Robar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Ik snap niet dat sommigen dat niet inzien. In plaats van seconden te verliezen door die actie, wint hij seconden. En dan rekening ik het mogelijke tijdsverlies wat hij oploopt doordat hij weer een aantal auto's moet inhalen niet eens mee. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt? | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:08 |
Het is bijna; Als ze niet kunnen weigeren is het geen verkrachting ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
het gaat niet om positie voordeel, dat is de regel niet. de regel is het afsnijden van de baan. en ham heeft er zeker tijdsvoordeel van. | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
Check. | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
Ja, dat heb je dus wel ![]() | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
Is het probleem dan Verstappen of eerdere de gebrekkige regelgeving? Jij geeft Verstappen nu als enige de schuld, maar het argument wat jij geeft wijst helemaal niet op de schuld van Verstappen, maar eerder op gebrekkige argumentatie van de FIA. Je past weer een drogreden toe. Je lijkt wel een FIA-vertegenwoordiger; niet als iemand die kritisch naar de keuzes van de FIA kijkt. Overigens reageer je maar op de helft van de argumenten die hier gegeven worden en kies je geschikte reacties uit waarop je nog (een zwak tegenwoord kan geven. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:09 |
Bron? ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:10 |
dat zou ik echt zwak vinden. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:10 |
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in. Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:11 |
Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:11 |
Joe Saward. | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:12 |
Prima natuurlijk, maar de actie van HAM is geen race incident waar je overheen kunt kijken (botsing in het gedrang, ROS/VES turn 1 bv). | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:12 |
Dan moet iedere rijder zich nu bij elke 1e bocht verkeerd gaan remmen en gewoon de bocht afsnijden. Maar als ze dat doen... | |
Klummie | zondag 30 oktober 2016 @ 23:12 |
http://www.gpupdate.net/n(...)n-niks-te-bespreken/ | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:12 |
Hamilton had het voordeel dat het vlak na de start gebeurde toen de andere rijders dicht op elkaar met elkaar aan het strijden waren. Verstappen had dat voordeel niet en dat kun je ook op de videobeelden zien: het verschil voor en na de actie is nihil. In beide gevallen langen rijders die al voor lagen opnieuw voor. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Nogmaals! Het gaat er vooral om dat VES een straf krijgt terwijl HAM (en in mindere mate ook ROS) deze niet krijgen. Van VES ROS en HAM die alle drie hebben afgesneden heeft HAM er het meeste voordeel uit gehaald. Van 0.5 sec voorsprong naar 3+ sec voorsprong, terwijl als hij de bocht wel had proberen te maken hij misschien wel vijfde of zesde had gelegen. VES reed 0.5 sec voor VET voor de bocht en nog minder na de bocht, inclusief afsnijden. ROS kan zijn actie verdedigen door te zeggen dat VES hem geen ruimte geeft, prima, kan ik mee leven. HAM had straf moeten krijgen, dan had niemand maar dan ook niemand geroepen dat straf van VES onterecht was. Stewards hadden sowieso moeten wachten met straf uitdelen, even rustig beelden terugkijken, praten met coureurs etc. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Thanks, even lezen dan. Had jij laatst niet die url met under investigations en protesten en beslissingen per GP van de FIA of F1 site? Ik kan die link niet meer vinden. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Max kaart het in Brazilië wel aan als de coureurs weer bij elkaar komen | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
dom of koppig, zegt het maar? | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty. De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:13 |
Moeten ze circuit zo maken dat het niet kan. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 23:14 |
Het punt is eigenlijk dat Hamilton terecht niet bestraft is, en dat Verstappen precies hetzelfde deed. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:14 |
Maar waarom wordt er eigenlijk anders gekeken? Behalve: 'dat je anders iedereen wel kan straffen', wat ik een enorm zwak argument vind omdat het, zoals ik hierboven zeg, eerder duidt op fouten in de regelgeving van de FIA dan wangedrag van Verstappen. Ik zie niet in waarom een actie later in de race strenger beoordeeld moet worden. De race kan namelijk in iedere fase 'gewonnen' worden. Zeker door de strategische keuzes die er deze race gemaakt werden, was juist de beginfase enorm belangrijk. Max op de supersoft namelijk, had enorm baat bij een hele goede eerste stint. Die is hem afgenomen doordat o.a. Hamilton en Rosberg discutabele acties maken. Vettel, die later door 'zijn strategie' juist Verstappen kon pakken, liep tegen hetzelfde probleem aan als Verstappen in zijn eerste stint. Daarom wordt er gemeten met twee maten door de FIA: het moment in de race maakt geen drol uit. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:14 |
Sowieso bizar, Vettel was ook al aan het remmen dus was er nooit en te nimmer voorbij gekomen. Hele rare gedachtengang dat. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:14 |
Is in behandeling bij de stewards en coureurs moeten zich melden volgens de FIA site. http://www.fia.com/events(...)iming-information-19 | |
Tocadisco | zondag 30 oktober 2016 @ 23:15 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:15 |
Ja? Kwam dat omdat Hamilton zo snel ging? Of omdat Rosberg en Verstappen zo langzaam gingen? Want daar was wel even de snelheid uit nadat ze elkaar geraakt hadden. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:15 |
Oke, dus wat als volgend jaar op dit circuit iedereen gewoon keihard die eerste bocht in gaat met de intentie om gewoon recht over dat grasveld heen te gaan. Ga je deze mensen dan ook niet straffen 'omdat het de eerste bocht is'? | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:15 |
En waarom stond de positie van hamilton niet op het spel? Ga mij dat dan eens zo uitleggen dat je waterdicht gelijk heb. Want dat heb je niet | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
Vettel is op dat moment binnen 1 sec van Max. Max moet dan vol op de rem om de bocht te halen (en neemt heel weinig snelheid mee naar de volgende bocht). Max is dan kansloos. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
http://www.fia.com/file/49847/download?token=4xK25LjS | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
schitterend | |
Verbodsbord | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
Want? RB bestaat uit meer dan VES, en RIC heeft er in dit geval best flink nadeel van als VET geen straf zou krijgen. | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
HIER GAAT IETS MIS. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
Wordt een poldermodelletje. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
Dat is een punt dat je inderdaad zou kunnen beargumenteren ja. Ik zie hier echter allerlei mensen roepen dat Hamilton een straf verdient. | |
Sinister-D- | zondag 30 oktober 2016 @ 23:16 |
over een partijdige eikel gesproken ![]() | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
woops ![]() | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
Slechts 36 jaar maar. Ik voel me ook nog echt heel jong. ![]() | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
![]() | |
ESF1Gamer | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
Niet aan de track limits houden en het was geen avoiding collision voor Hamilton dus ook straf. Dat Kreeg hij niet. Nu is het met 2 maten meten. Max wel een straf en Lewis niet voor hetzelfde vergrijp | |
RAVW | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
als hij vol had geremd dan had Vet weer zitten zeiken dat die een brake test had gehad ,, wat hij later zelf deed en van zijn lijn afwijken tijdens het remmen ... Vet is geen F1 waardige persoon meer , die heeft zijn tijd gehad | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
Geweldig, die radio's van Vettel ![]() | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
Exacte reden weet ik niet, alleen dat het zo is. En Verstappen had anders ook wel in de eerste bocht bestraft mogen worden vanwege de tik met Rosberg die daardoor van de baan ging. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:17 |
Maar bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
ik lees net dat ze gelukkig protesten hebben ingediend, denk wel dat de fia er niks aan doet om het kampioenschap spannend te houden. | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
| |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
![]() Ricciardo idem | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
Wat maakt dat uit? | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
Ik zou ze in ieder geval eerder dan straffen dan tijdens het verdere verloop van de race. De marshalls hebben een heel moeilijk uit te leggen verhaal veroorzaakt. | |
Glijdt_licht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
Whut? Volgens Vettel deed Verstappen een brake test? Wth? | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:18 |
ik was sneller. Heeft mijn vriendin ook altijd last van ![]() | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Nogal wat. Anders wil je iemand die van de baan gaat altijd zomaar een plek laten opgeven aan degene achter hem ![]() | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Ik zit toch vol verbazing te kijken hoe sommige mensen beweren dat het afsnijden van de bocht in bocht 1, ronde 1 geen voordeel oplevert ... Je hebt alleen maar 21 auto's achter je die je proberen in te halen. Je gaat met 0.5 sec voordeel de bocht in en komt er met 3 of meer sec voordeel uit. Als je wel netjes de bocht had genomen had je hooguit nog steeds 0.1 sec voordeel in beste geval of lag je vijfde of zesde in ergste geval ..... wow. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Dat was de link die ik zocht. Dankje, meteen bij de favorieten gezet ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Gefeliciteerd, denk ik. | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Je kan het zien op 2 manieren. Als max er wel voor bestraft wordt dan hamilton ook maar aangezien hamilton geen straf heeft gekregen dan ook geen straf voor max. Vettel zijn actie op daniel was zeker wel strafwaardig | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef? [ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2016 23:26:32 ] | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 23:19 |
Deed ie ook ![]() Hij kon zo de aanval van Ricciardo afdwingen. | |
truedestiny | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
Het gaat niet echt om het willen in dit geval. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
Eerste bocht na de start werkt anders. Dat is gewoon een feit. Heeft niets met Hamilton of meten met twee maten te maken, maar omdat het de eerste bocht na de start is. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
Chill dat je het niet weet, en alleen dat het zo is. Lariekoek dus. Je reageert weer op de helft van wat er gezegd wordt, maargoed. Over je tweede punt: geen idee. Er was niks aan de hand, niemand heeft voordeel/nadeel gehad, dus whaddup? De stewards kijken er dan niet eens naar, en dat is terecht. Hamilton daarintegen: hij pakt een ENORME bak voordeel. | |
Gezicht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
Omdat? | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
Ok... | |
Klummie | zondag 30 oktober 2016 @ 23:20 |
http://www.ad.nl/dossier-(...)ie-vandaan~a47a3b2e/ Lauda ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:21 |
dat zijn de mensen die zelf ook de regel verzinnen dat er in de 1ste ronde veel meer mag. het staat nergens, maar zou schijnbaar algemeen bekend moeten zijn. | |
ESF1Gamer | zondag 30 oktober 2016 @ 23:21 |
Ik ga niwt met jou in discussie. Het slaat nergens op dat je in de eerste bocht van eerste ronde lekker buiten de baan mag om voordeel te halen. Wat al eerder postte het is meten met 2 maten. Punt uit | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:21 |
Vanaf nu gewoon lekker vol gas door gras knallen in bocht 1 ronde 1, want eerste bocht telt blijkbaar niet mee voor de regels ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:22 |
en dat staat waar in de regels??? | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:22 |
Je blijft dit maar roepen, maar het is echt absolute onzin. Lees je zin zelf na. Je verdedigt een standpunt door het standpunt te herhalen: je zit in een circelredenering vast. 'Eerste bocht is anders, want het is een feit.' Het feit: de eerste bocht is anders. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:22 |
Dit inderdaad. Gewoon allemaal de eerste bocht rechtdoor over het gras. Het mag blijkbaar. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:22 |
Vettel zijn actie kon wel maar moet niet zeiken verder. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:22 |
Als ze mij kunnen aanwijzen waar dat dan staat hou ik er over op ![]() | |
RedWhiteArmy1983 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
Lauda ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
Lauda was vroeger zelf ook zo | |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
En niks over belachelijke gedrag van Vettel | |
RAVW | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
Dus als Max bij een baan waar het kan de eerste bocht gewoon vol door rijd en zo iedereen inhaalt dan zouden ze hem niet mogen bestraffen want dan gelden de regels nog niet ppffffff dan word hij natuurlijk gelijk voor 10 sec binnen verwacht maar nee want dan is het ineens wel dat de regels gelden ppfff dus met deze in de eerste bocht mag je alles doen want er zijn geen regels volgens vele hier ... | |
Maver24 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
Ja inderdaad. Wil ook wel eens lezen. Ik kijk al F1 toen Senna nog meedeed. Nooit geweten dat je de eerste bocht maar mag afsnijden | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
On the limit gaat dat worden race incident. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:23 |
Goed punt. Wat ik me trouwens nog wel herinner is dat er wel een regel bestaat m.b.t. het een keer mogen afsnijden van een punt voordat je een straf krijgt. O.b.v. die regel (als die bestaat) snap ik het niet straffen van Hamilton wel. Maar dan zou Verstappen ook niet gestraft mogen worden, want ik kan me niet heugen dat ie daar eerder door het gras ging. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
Wtf serieus? Ik vond dat nog een redelijk onschuldige actie vergeleken met andere in bocht 1, Lauda ![]() | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
draaideurcrimineel. | |
JaJammerJan | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
Kan komen doordat dit artikel enkel gaat over wat Lauda van Max vond. Misschien had hij het in zijn verhaal wel voornamelijk over Vettel, maar heeft het AD enkel het stuk over Max eruit gehaald. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
Ik vind de acties van Vettel en in vorige races van Verstappen gewoon racen. Net genoeg ruimte geven, maar lekker knijpen. Vettel was vorige week nog huilie huilie aan het doen dat dit niet mag en gevaarlijk is en dat er doden gaan vallen als VES dit blijft doen. Nu doet die precies hetzelfde. Ik ben tegen het bestraffen van dit soort acties, maar in dit geval hoop ik van harte dat hij keihard bestraft wordt en de deksel op zijn lelijke Duitse neus krijgt. | |
D_A | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
Lauda..![]() | |
Frozen-assassin | zondag 30 oktober 2016 @ 23:24 |
Dat zou slechte journalistiek zijn, maar goed het is wel het AD | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:25 |
Dat. Precies dat. Ik hoop het van harte. ![]() | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:25 |
Nergens. Maar zo wordt er wel naar gekeken. Dat is wel eens gezegd. En gebeurt bij zo'n beetje iedere raceklasse voor zover ik weet. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:25 |
Kutmof met zn jembek ![]() | |
Glijdt_licht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:25 |
Tja Lauda kan geen bril dragen hè, en op zijn leeftijd ziet hij natuurlijk minder goed | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:26 |
Die regels bestaan niet voor alle races. Bij sommige GP's bepalen ze van te voren dat je in bocht X een keer mag afsnijden en een tweede keer al een waarschuwing krijgt etc. Bij andere GP's zeiken ze heel erg over het rijden over een witte streep etc. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:26 |
Het gaat er niet om dat het de 1e bocht of de 1e ronde is. Het gaat erom dat bij deze regel over het algemeen alleen straf wordt uitgedeeld als het hetzij om een positie gaat, hetzij als je structureel de bocht afsnijdt. Dus niet als je - zoals Hamilton - je één keer verremt en je daardoor wellicht een beetje tijd wint. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:26 |
Elke coureur weet nu wel , in Mexico 1e bocht rechtdoor over het gras, dat is sneller. | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:26 |
zie je, je verzint het gewoon om de actie van ham te verdedigen. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
Die chipsoor moet zn waffel houden. Die vent is op het randje van compleet seniel. Ik ben voorstander van verplichte euthanasie bij 70. Geen idee hoe oud die knaker is, maar die mag inmiddels ook wel preventief de destructor in ![]() | |
Shadowkid053 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
Stop feeding the troll. T zijn net mini vettels. | |
Loekoe | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
Maar ehmmm leuk dat je de FIA verdedigt.. Maar vind je het, met je rationele verstand, ook terecht. Of denk je misschien, zoals ik, misschien: huhhh er wringt iets met deze regel?? | |
Klummie | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
![]() ![]() ![]() | |
Robar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
Plus dat hij zelf de fout maakte en niet eruit gedrukt werd omdat ze allemaal tegelijk de eerste bocht in gingen. Hij lag er netjes voor en hoefde met niemand rekening te houden. | |
nattermann | zondag 30 oktober 2016 @ 23:27 |
Geraltgod ![]() | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:28 |
2-3 seconden een "beetje tijd" noemen ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:28 |
Jammer dat ik niet lang genoeg op kan blijven om te lezen dat Vettel zn podium kwijt is. Aan de andere kant ook jammer dat Ricardo dan P3 pakt en voordeel haalt tov van Max ![]() | |
THEFXR | zondag 30 oktober 2016 @ 23:28 |
als max voor merc zou rijden, zou ie max verdedigen tot aan de maan. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Hoe moeilijk kan het zijn om desnoods een vijver te maken op dat grasveld? | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Precies. Hij weet het niet meer. Mensen die het niet meer weten moeten gewoon weg. Daar hebben we niks aan. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Dan had hij nog op moeten passen voor Hülkenberg ook ![]() | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Liever Ric dan die kut mof met z'n gejank. | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Lauda houdt ook van scherpe woorden. Kan daar echt wel van genieten. Het is niet saai. | |
edraket31 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Zeg dat even tegen een aantal reporters én coureurs die er een andere kijk op hebben dan jij (waarom max wel en Hamilton niet bestraft). Disclaimer: ik heb nog officiele F1 races bezocht op Zandvoort, jij ook? | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:29 |
Ik heb de UI van mn oude nick gepakt; had je het gezien? ![]() | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Red Bull 3-4 kan ik mee leven ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Morgen OD trouwens collega. ![]() | |
Gezicht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Deze man weet ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Het is wel toffe teammaat lijkt me. | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Niks verzinnen. Het is zo. Kan alleen geen bron geven. Maar als je het beter weet noem dan maar soortgelijke acties in de eerste bocht die wel bestraft werden. Ik kan me er zo geen herinneren. Zelfs Gutierrez werd niet bestraft voor het aanrijden van Wehrlein die daardoor uitviel. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Ik verdedig de FIA helemaal niet. Ik leg alleen uit hoe deze regel normaal gesproken wordt toegepast. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Ach, Ricciardo verdiende het wel met de actie waarbij het Max voorbij liet gaan. Ik gun het hem wel. ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Dat zouden wij ook zijn; ouwe schuinsmarcheerder ![]() | |
nattermann | zondag 30 oktober 2016 @ 23:30 |
Uiteraard, was het eerste wat me opviel ![]() ![]() | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:31 |
Volgens Lauda moet alles en iedereen wijken voor Mercedes, want ze zijn aan het vechten voor de titel ... Waar haal jij de arrogantie dan vandaan oude lul .... | |
nattermann | zondag 30 oktober 2016 @ 23:31 |
Ik heb morgen nog vrij ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 30 oktober 2016 @ 23:31 |
Ik wel. | |
Tocadisco | zondag 30 oktober 2016 @ 23:31 |
Heeft Jacques Villeneuve zich trouwens al gemeld? Je zou toch denken dat die zo'n kans om een beetje op Verstappen te vitten niet laat schieten. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Wanneer gaan we samen keer racen? | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Jamaar dan lost ie dus eentje in, Max had er 2 tegoed, nu nog een, en dan lost ie in en wint ie er alsnog mee tov Max. Dat is gratis inlossen. Toch een beetje jammer. Ik heb zin in volgend jaar en beter heb die ene dude van RB waar ik nu even niet meer op de naam ervan kom een goeie aeropakket neergedropt daar. ![]() | |
lord_bono | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Race incident, Hamilton was het zelf schuld. Dus daar gaat je regeltje al de mist in. | |
Fir3fly | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Oh ja, hij is er ook nog ![]() Wat is de kans dat hij deze keer over Vettel zeikt wat betreft bewegen in de remzone? | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Oh, je mag dus ook al ongelukken veroorzaken in bocht 1 zonder straf volgens jou? | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:32 |
Ik herinner me nog dat die races werden uitgezonden op tv. Helaas nooit zelf aanwezig geweest. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:33 |
Het was duidelijk te zien dat ie zich verremde. Je zag de blokkerende wielen, de rook. Het was kennelijk kiezen tussen het gras of nog meer remmen en daarmee de banden vernielen. Het gat werd niet (alleen) zo groot doordat Lewis de bocht afsneed, maar ook doordat Rosberg en Verstappen elkaar raakten en de snelheid er bij hun even uit was. | |
trein2000 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:33 |
Adrian newey | |
edraket31 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:33 |
Dat zijn verkapte teamorders hoor. Hij doet dat niet omdat ie Max een toffe gozer vindt maar omdat ie eenseintje krijgt dat Max sneller is. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:33 |
Ik rij een Seat Toledo uit 2000. Een 1.8 20v. Daar ga ik geen wedstrijden mee winnen Schvvmert ![]() | |
Red_85 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:33 |
Dat snap ik niet he. Jacques zou juist blij moeten zijn met Max omdat hij zoveel van zichzelf in hem terug ziet. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:34 |
Die ja. Beter heeft RB komend jaar een goeie wagen en beter wint Max dan alle races. Bekken zullen schuimen. Voornamelijk van de overige 21 coureurs ![]() | |
edraket31 | zondag 30 oktober 2016 @ 23:34 |
Ouwe poep ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:34 |
Mazda 1.8 moet wel lukken toch? | |
Tocadisco | zondag 30 oktober 2016 @ 23:35 |
Maar ja, als Max goed presteert dan loopt hij natuurlijk wel het risico om (nog sneller) de vergetelheid in te raken. | |
Refragmental | zondag 30 oktober 2016 @ 23:35 |
Potver. Gaat het nog lang duren eer FIA met een uitspraak komt? | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:35 |
Ik ben slapen anders heb ik morgen echt spijt ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:35 |
Die kan ik wel hebben denk ik. Desnoods over de vluchtstrook erlangs ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:36 |
Ik heb morgen ook spijt. ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:36 |
0515 de wekker ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:36 |
Na lang vergaderen blijft het zoals het is. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:36 |
Welke coureurs en reporters gaven aan dat Hamilton een straf had moeten krijgen? Ik heb er geen één gehoord. Wel diverse die de straf van Verstappen discutabel vonden, maar geen enkele die vond dat Hamilton er wel eentje had moeten krijgen. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:37 |
Ik beweeg wel in de braking zone. | |
SnowOokami | zondag 30 oktober 2016 @ 23:37 |
0540 hier ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:37 |
FUCKING CHARLIE FUCK YOU!!!!!!! | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
Sterkte. | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
Thanks ![]() | |
Glijdt_licht | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
125pk duratec? Dan heb ik dezelfde motor, maar een compleet andere auto ![]() | |
Geralt | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
Anyway, bier is op, sigaret is op, bedtijd. Doei en tot volgende week ![]() | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
Geen wekker hier. ![]() | |
DerRabbit | zondag 30 oktober 2016 @ 23:38 |
Haha, het gaat dus nog steeds over het onrecht wat MaxGod is aangedaan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:39 |
Schijt aan. | |
Klummie | zondag 30 oktober 2016 @ 23:39 |
14 dagen ![]() | |
aesop | zondag 30 oktober 2016 @ 23:39 |
Het argument dat in de eerste bocht na de start meer mag is niet helemaal van toepassing. Wel als er drie rijen dik autos door de bocht gaan, enje wle het gras op móet, maar Hamilton reed vooraan en had geen enkele reden om het gras op te zoeken. Als Max een straf verdiend, dan Hamilton ook. Maar beide gevallen is het te billijken dat er geen straf volgt wat mij betreft. | |
beantherio | zondag 30 oktober 2016 @ 23:39 |
Via Twitter is e.a. te lezen (in het Italiaans) en hij lijkt weer lekker aan het trashtalken te zijn. Iets in de geest van "Seb hoeft niet met Max te gaan praten want dan praat ie toch alleen maar tegen de leegte". | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2016 @ 23:39 |
Zoiets. |