Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari (waardoor Max tijd had kunnen winnen daar) en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
Nee, het is een feit dat de eerste bocht na de start anders beoordeeld wordt. Niet omdat het altijd zo gedaan werd maar omdat het zo werkt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ja en vroeger gooiden ze ook vrouwen die ervan verdacht heks te zijn met een steen aan het been in het water. Aja laten we dat nu ook doen he, is immers altijd zo geweest.
Het voordeel was dat door het gras hij niet in het grind bleef steken of tegen een muur klapte...quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?
Evenveel voordeel dus als Hamilton, maar toch geen straf voor Hamiltonquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonsoquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef Red_85 het volgende:
Kvyat werd ook bestraft voor het verlaten van de baan.
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?
Zonder daarbij tijd te winnen. Sterker, hij verliest tijd.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Dat was een Mercedes bij Ricciardoquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Was er dit jaar ook niet in Monaco iets? Iemand werd onder druk gezet en mist de chicane, maar hoeft de plek niet af te geven. Was het Vettel? Ik kan het me niet helemaal herinneren.
Dat was Sainz.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonso
Ja, en Hamilton houdt de eerste positie door de baan af te snijden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Tja, maakt Max z'n actie niet minder fout. Laat alleen zien dat de stewards het niet snappen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Evenveel voordeel dus als Hamilton, maar toch geen straf voor Hamilton
Ja, dat dus. Exact dezelfde situatie.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was een Mercedes bij Ricciardo
En hamilton behield ook zijn voordeel dat hij 1e kon blijven en die krijgt geen straf.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
hmm, dan heb ik dat niet goed onthouden. Deed vijf dingen tegelijk toenquote:
Dat verhaal klopt ook niet. Paddy Lowe zou tegen hem gezegd hebben dat hij vond dat Verstappen straf had moeten krijgen en Connely zei toen dat hij dan maar een protest moest indienen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Geralt het volgende:
Is dat overigens diezelfde Connely die er nu zat? Of is dat een andere? En als het diezelfde is, waarom zit die lul daar uberhaupt nog? Heeft iemand daar nog iets over gehoord over dat debacle van dattie op eigen houtje naar Mercedes ging om ze over te halen tot protest omdat de 4 stewards het niet eens waren met hem????![]()
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
dat boeit ze al jaren nietquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De FIA weet ook dat ze hun geloofwaardigheid verliezen als Vettel geen straf krijgt.
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Hoax, een man kan niet meer dan 1 ding tegelijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, dan heb ik dat niet goed onthouden. Deed vijf dingen tegelijk toen
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonso
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En hamilton behield ook zijn voordeel dat hij 1e kon blijven en die krijgt geen straf.
dat dacht ik eerst ook, maar het lijkt soms wel te kunnenquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoax, een man kan niet meer dan 1 ding tegelijk.
Nee had die hem echt nooit behouden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Tja, maakt Max z'n actie niet minder fout. Laat alleen zien dat de stewards het niet snappen.
Ik denk echt dat ze Verstappen te snel hebben gestraft. Wat voor straf moeten ze Vettel gaan geven.quote:
Wat als voortaan iedereen die bocht door een 'foutje' af gaat snijden. Je snapt toch dat dat niet werkt zo.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.
Direct na een aftrap is buitenspel ook gewoon buitenspel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Dat probeer ik hier uit te leggen maar sommige hier begrijpen het niet of hebben een plaat voor hun kop. Bespaar je de moeite.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.
Ze verliezen ook al jaren kijkers (Nederland is daar als enige land zo'n beetje de uitzondering op) dus vroeg of laat zal het ze ooit een keer moeten gaan boeien. Of ze moeten natuurlijk de ambitie hebben om ooit de Formule Zeepkist te gaan organiseren, dan heb je die televisie-inkomsten niet nodig.quote:
Dat was Kvyat, Sainz duwde Alonso buiten de baan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?
Sainz duwde Alonso op het rechte stuk naast de baan. Kvyat haalde buiten de baan in.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?
Eens.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Loekoe het volgende:
[..]
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.
Connely ging zeker uit z'n dakquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze Verstappen te snel hebben gestraft. Wat voor straf moeten ze Vettel gaan geven.
Ik snap niet dat sommigen dat niet inzien. In plaats van seconden te verliezen door die actie, wint hij seconden. En dan rekening ik het mogelijke tijdsverlies wat hij oploopt doordat hij weer een aantal auto's moet inhalen niet eens mee.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Wat als voortaan iedereen die bocht door een 'foutje' af gaat snijden. Je snapt toch dat dat niet werkt zo.
Het is bijna; Als ze niet kunnen weigeren is het geen verkrachtingquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat probeer ik hier uit te leggen maar sommige hier begrijpen het niet of hebben een plaat voor hun kop. Bespaar je de moeite.
het gaat niet om positie voordeel, dat is de regel niet. de regel is het afsnijden van de baan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dat was Kvyat, Sainz duwde Alonso buiten de baan.
Check.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz duwde Alonso op het rechte stuk naast de baan. Kvyat haalde buiten de baan in.
Ja, dat heb je dus welquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?
Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?
Is het probleem dan Verstappen of eerdere de gebrekkige regelgeving? Jij geeft Verstappen nu als enige de schuld, maar het argument wat jij geeft wijst helemaal niet op de schuld van Verstappen, maar eerder op gebrekkige argumentatie van de FIA. Je past weer een drogreden toe. Je lijkt wel een FIA-vertegenwoordiger; niet als iemand die kritisch naar de keuzes van de FIA kijkt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Bron?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat verhaal klopt ook niet. Paddy Lowe zou tegen hem gezegd hebben dat hij vond dat Verstappen straf had moeten krijgen en Connely zei toen dat hij dan maar een protest moest indienen.
Hij heeft Lowe niet overgehaald tot een protest omdat hij het zelf niet eens zou zijn met de andere stewards.
dat zou ik echt zwak vinden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef Gezicht het volgende:
(Nog) geen protest aangetekend door RB? 'Max' regel moet worden toegepast op VET.
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Loekoe het volgende:
[..]
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.
Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Joe Saward.quote:
Prima natuurlijk, maar de actie van HAM is geen race incident waar je overheen kunt kijken (botsing in het gedrang, ROS/VES turn 1 bv).quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.
Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
Dan moet iedere rijder zich nu bij elke 1e bocht verkeerd gaan remmen en gewoon de bocht afsnijden. Maar als ze dat doen...quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja.
Hamilton had het voordeel dat het vlak na de start gebeurde toen de andere rijders dicht op elkaar met elkaar aan het strijden waren. Verstappen had dat voordeel niet en dat kun je ook op de videobeelden zien: het verschil voor en na de actie is nihil. In beide gevallen langen rijders die al voor lagen opnieuw voor.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.
Thanks, even lezen dan.quote:
Max kaart het in Brazilië wel aan als de coureurs weer bij elkaar komenquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:12 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)n-niks-te-bespreken/
dom of koppig, zegt het maar?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.
Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ja, dat heb je dus welAnders verlies je die plek toch.
Moeten ze circuit zo maken dat het niet kan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:12 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dan moet iedere rijder zich nu bij elke 1e bocht verkeerd gaan remmen en gewoon de bocht afsnijden. Maar als ze dat doen...
Het punt is eigenlijk dat Hamilton terecht niet bestraft is, en dat Verstappen precies hetzelfde deed.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.
De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
Maar waarom wordt er eigenlijk anders gekeken? Behalve: 'dat je anders iedereen wel kan straffen', wat ik een enorm zwak argument vind omdat het, zoals ik hierboven zeg, eerder duidt op fouten in de regelgeving van de FIA dan wangedrag van Verstappen. Ik zie niet in waarom een actie later in de race strenger beoordeeld moet worden. De race kan namelijk in iedere fase 'gewonnen' worden. Zeker door de strategische keuzes die er deze race gemaakt werden, was juist de beginfase enorm belangrijk. Max op de supersoft namelijk, had enorm baat bij een hele goede eerste stint. Die is hem afgenomen doordat o.a. Hamilton en Rosberg discutabele acties maken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.
Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
Sowieso bizar, Vettel was ook al aan het remmen dus was er nooit en te nimmer voorbij gekomen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.
Is in behandeling bij de stewards en coureurs moeten zich melden volgens de FIA site.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
VET - RIC is nog under investigation
En protest ingediend door RBR voor straf VES
Ja? Kwam dat omdat Hamilton zo snel ging? Of omdat Rosberg en Verstappen zo langzaam gingen? Want daar was wel even de snelheid uit nadat ze elkaar geraakt hadden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.
Oke, dus wat als volgend jaar op dit circuit iedereen gewoon keihard die eerste bocht in gaat met de intentie om gewoon recht over dat grasveld heen te gaan. Ga je deze mensen dan ook niet straffen 'omdat het de eerste bocht is'?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hamilton had het voordeel dat het vlak na de start gebeurde toen de andere rijders dicht op elkaar met elkaar aan het strijden waren. Verstappen had dat voordeel niet en dat kun je ook op de videobeelden zien: het verschil voor en na de actie is nihil. In beide gevallen langen rijders die al voor lagen opnieuw voor.
En waarom stond de positie van hamilton niet op het spel? Ga mij dat dan eens zo uitleggen dat je waterdicht gelijk heb. Want dat heb je nietquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.
De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
Vettel is op dat moment binnen 1 sec van Max. Max moet dan vol op de rem om de bocht te halen (en neemt heel weinig snelheid mee naar de volgende bocht). Max is dan kansloos.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.
Want? RB bestaat uit meer dan VES, en RIC heeft er in dit geval best flink nadeel van als VET geen straf zou krijgen.quote:
HIER GAAT IETS MIS.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:16 schreef Kyran het volgende:
file:///D:/Downloads/30.10_-_stewards_decision_doc33_-_m.verstappen.pdf
Wordt een poldermodelletje.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is in behandeling bij de stewards en coureurs moeten zich melden volgens de FIA site.
http://www.fia.com/events(...)iming-information-19
Dat is een punt dat je inderdaad zou kunnen beargumenteren ja. Ik zie hier echter allerlei mensen roepen dat Hamilton een straf verdient.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is eigenlijk dat Hamilton terecht niet bestraft is, en dat Verstappen precies hetzelfde deed.
over een partijdige eikel gesprokenquote:
Slechts 36 jaar maar. Ik voel me ook nog echt heel jong.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken.
quote:
Niet aan de track limits houden en het was geen avoiding collision voor Hamilton dus ook straf.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.
De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
als hij vol had geremd dan had Vet weer zitten zeiken dat die een brake test had gehad ,, wat hij later zelf deed en van zijn lijn afwijken tijdens het remmen ...quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:16 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Vettel is op dat moment binnen 1 sec van Max. Max moet dan vol op de rem om de bocht te halen (en neemt heel weinig snelheid mee naar de volgende bocht). Max is dan kansloos.
Exacte reden weet ik niet, alleen dat het zo is. En Verstappen had anders ook wel in de eerste bocht bestraft mogen worden vanwege de tik met Rosberg die daardoor van de baan ging.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:14 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er eigenlijk anders gekeken? Behalve: 'dat je anders iedereen wel kan straffen', wat ik een enorm zwak argument vind omdat het, zoals ik hierboven zeg, eerder duidt op fouten in de regelgeving van de FIA dan wangedrag van Verstappen. Ik zie niet in waarom een actie later in de race strenger beoordeeld moet worden. De race kan namelijk in iedere fase 'gewonnen' worden. Zeker door de strategische keuzes die er deze race gemaakt werden, was juist de beginfase enorm belangrijk. Max op de supersoft namelijk, had enorm baat bij een hele goede eerste stint. Die is hem afgenomen doordat o.a. Hamilton en Rosberg discutabele acties maken.
Vettel, die later door 'zijn strategie' juist Verstappen kon pakken, liep tegen hetzelfde probleem aan als Verstappen in zijn eerste stint. Daarom wordt er gemeten met twee maten door de FIA: het moment in de race maakt geen drol uit.
Maar bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:16 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Vettel is op dat moment binnen 1 sec van Max.
ik lees net dat ze gelukkig protesten hebben ingediend, denk wel dat de fia er niks aan doet om het kampioenschap spannend te houden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:16 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Want? RB bestaat uit meer dan VES, en RIC heeft er in dit geval best flink nadeel van als VET geen straf zou krijgen.
Wat maakt dat uit?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval.
Ik zou ze in ieder geval eerder dan straffen dan tijdens het verdere verloop van de race. De marshalls hebben een heel moeilijk uit te leggen verhaal veroorzaakt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:15 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Oke, dus wat als volgend jaar op dit circuit iedereen gewoon keihard die eerste bocht in gaat met de intentie om gewoon recht over dat grasveld heen te gaan. Ga je deze mensen dan ook niet straffen 'omdat het de eerste bocht is'?
Nogal wat. Anders wil je iemand die van de baan gaat altijd zomaar een plek laten opgeven aan degene achter hemquote:
Dat was de link die ik zocht. Dankje, meteen bij de favorieten gezetquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is in behandeling bij de stewards en coureurs moeten zich melden volgens de FIA site.
http://www.fia.com/events(...)iming-information-19
Gefeliciteerd, denk ik.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:18 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
ik was sneller. Heeft mijn vriendin ook altijd last van
Je kan het zien op 2 manieren. Als max er wel voor bestraft wordt dan hamilton ook maar aangezien hamilton geen straf heeft gekregen dan ook geen straf voor max. Vettel zijn actie op daniel was zeker wel strafwaardigquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is een punt dat je inderdaad zou kunnen beargumenteren ja. Ik zie hier echter allerlei mensen roepen dat Hamilton een straf verdient.
Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Niet aan de track limits houden en het was geen avoiding collision voor Hamilton dus ook straf.
Dat Kreeg hij niet.
Nu is het met 2 maten meten. Max wel een straf en Lewis niet voor hetzelfde vergrijp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |