abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166317347
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja.
pi_166317350
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bron? :9
Joe Saward.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166317371
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.

Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
Prima natuurlijk, maar de actie van HAM is geen race incident waar je overheen kunt kijken (botsing in het gedrang, ROS/VES turn 1 bv).
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:12:31 #154
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_166317375
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja.
Dan moet iedere rijder zich nu bij elke 1e bocht verkeerd gaan remmen en gewoon de bocht afsnijden. Maar als ze dat doen...
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:12:34 #155
131456 Klummie
Sterker door Strijd
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:12:49 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_166317380
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.
Hamilton had het voordeel dat het vlak na de start gebeurde toen de andere rijders dicht op elkaar met elkaar aan het strijden waren. Verstappen had dat voordeel niet en dat kun je ook op de videobeelden zien: het verschil voor en na de actie is nihil. In beide gevallen langen rijders die al voor lagen opnieuw voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 oktober 2016 @ 23:13:20 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166317388
Nogmaals!

Het gaat er vooral om dat VES een straf krijgt terwijl HAM (en in mindere mate ook ROS) deze niet krijgen.

Van VES ROS en HAM die alle drie hebben afgesneden heeft HAM er het meeste voordeel uit gehaald. Van 0.5 sec voorsprong naar 3+ sec voorsprong, terwijl als hij de bocht wel had proberen te maken hij misschien wel vijfde of zesde had gelegen.

VES reed 0.5 sec voor VET voor de bocht en nog minder na de bocht, inclusief afsnijden.

ROS kan zijn actie verdedigen door te zeggen dat VES hem geen ruimte geeft, prima, kan ik mee leven.

HAM had straf moeten krijgen, dan had niemand maar dan ook niemand geroepen dat straf van VES onterecht was.

Stewards hadden sowieso moeten wachten met straf uitdelen, even rustig beelden terugkijken, praten met coureurs etc.
pi_166317389
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Joe Saward.
Thanks, even lezen dan.

Had jij laatst niet die url met under investigations en protesten en beslissingen per GP van de FIA of F1 site? Ik kan die link niet meer vinden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 oktober 2016 @ 23:13:25 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166317393
quote:
Max kaart het in Brazilië wel aan als de coureurs weer bij elkaar komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:13:26 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166317395
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.

Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
dom of koppig, zegt het maar?
pi_166317400
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.

De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:13:53 #162
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_166317403
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Ja, dat heb je dus wel :') Anders verlies je die plek toch.
Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.
pi_166317404
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:12 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Dan moet iedere rijder zich nu bij elke 1e bocht verkeerd gaan remmen en gewoon de bocht afsnijden. Maar als ze dat doen...
Moeten ze circuit zo maken dat het niet kan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 oktober 2016 @ 23:14:25 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166317412
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.

De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
Het punt is eigenlijk dat Hamilton terecht niet bestraft is, en dat Verstappen precies hetzelfde deed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166317413
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.

Heeft niets te maken met twee maten meten. Dan moet je het gaan vergelijken met gelijksoortige acties later in de race.
Maar waarom wordt er eigenlijk anders gekeken? Behalve: 'dat je anders iedereen wel kan straffen', wat ik een enorm zwak argument vind omdat het, zoals ik hierboven zeg, eerder duidt op fouten in de regelgeving van de FIA dan wangedrag van Verstappen. Ik zie niet in waarom een actie later in de race strenger beoordeeld moet worden. De race kan namelijk in iedere fase 'gewonnen' worden. Zeker door de strategische keuzes die er deze race gemaakt werden, was juist de beginfase enorm belangrijk. Max op de supersoft namelijk, had enorm baat bij een hele goede eerste stint. Die is hem afgenomen doordat o.a. Hamilton en Rosberg discutabele acties maken.

Vettel, die later door 'zijn strategie' juist Verstappen kon pakken, liep tegen hetzelfde probleem aan als Verstappen in zijn eerste stint. Daarom wordt er gemeten met twee maten door de FIA: het moment in de race maakt geen drol uit.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:14:41 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166317416
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.
Sowieso bizar, Vettel was ook al aan het remmen dus was er nooit en te nimmer voorbij gekomen.

Hele rare gedachtengang dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166317419
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

VET - RIC is nog under investigation

En protest ingediend door RBR voor straf VES
Is in behandeling bij de stewards en coureurs moeten zich melden volgens de FIA site.
http://www.fia.com/events(...)iming-information-19
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166317425
pi_166317428
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:09 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.
Ja? Kwam dat omdat Hamilton zo snel ging? Of omdat Rosberg en Verstappen zo langzaam gingen? Want daar was wel even de snelheid uit nadat ze elkaar geraakt hadden.
pi_166317439
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hamilton had het voordeel dat het vlak na de start gebeurde toen de andere rijders dicht op elkaar met elkaar aan het strijden waren. Verstappen had dat voordeel niet en dat kun je ook op de videobeelden zien: het verschil voor en na de actie is nihil. In beide gevallen langen rijders die al voor lagen opnieuw voor.
Oke, dus wat als volgend jaar op dit circuit iedereen gewoon keihard die eerste bocht in gaat met de intentie om gewoon recht over dat grasveld heen te gaan. Ga je deze mensen dan ook niet straffen 'omdat het de eerste bocht is'?
pi_166317440
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen hier nog maar heel kort F1 kijken. Acties zoals die van Hamilton in bocht 1 worden nooit bestraft. Er stond geen positie op het spel (hij lag ruim 1e) en je kunt een keer een bocht missen. Daar wordt pas een straf voor uitgedeeld als het structureel lijkt te zijn. Denk daarbij bijv aan de chicane in Monaco; daar werd in het verleden soms expliciet van aangegeven dat een keertje missen kan gebeuren, twee keer missen is een waarschuwing, de derde keer missen is een penalty.

De regel over het verlaten van de baan leidt over het algemeen alleen direct tot een straf als er een positie op het spel staat. Dat was bij Hamilton sowieso het geval niet. Bij Verstappen kun je daarover twisten.
En waarom stond de positie van hamilton niet op het spel? Ga mij dat dan eens zo uitleggen dat je waterdicht gelijk heb. Want dat heb je niet
pi_166317442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Da's een aanname en niet een heel waarschijnlijke aanname: de RBR's waren sneller in het bochtige gedeelte en het lukte Vettel niet om Max te passeren voor dat stuk.
Vettel is op dat moment binnen 1 sec van Max. Max moet dan vol op de rem om de bocht te halen (en neemt heel weinig snelheid mee naar de volgende bocht). Max is dan kansloos.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 oktober 2016 @ 23:16:07 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:16:15 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166317446
quote:
schitterend
  zondag 30 oktober 2016 @ 23:16:20 #175
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_166317448
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat zou ik echt zwak vinden.
Want? RB bestaat uit meer dan VES, en RIC heeft er in dit geval best flink nadeel van als VET geen straf zou krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')