Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:44 schreef Loekoe het volgende: Ik zie nu nu hoe belachelijk het is dat Hamilton geen straf heeft gekregen. Hij wint echt intens veel tijd door af te snijden. Als dit al mag, waar ligt de grens dan? Ff 'per ongeluk' veremmen en dan: zoooo hop door het gras, uit het gevecht, ik win lekker tijd!! Fuck jullie. Deze uitslag is volstrekt belachelijk en heel veel courours verdienen een straf. de FIA moet véél hardhandiger optreden. Ze zijn er niet voor niets...
Dus ingehaaldquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als HAM niet de gras op gegaan was was hij Rosberg/Verstappen/Ricciardo tegen gekomen ...
Why is he pushing jaquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Toch is de sneuste uitspraak wel op naam van Rosberg. Why is he doing that. (of zoiets)
Max miste ook pas voor de eerste keer de bocht en hij won er geen positie meequote:Op zondag 30 oktober 2016 22:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als je een keer een bocht mist krijg je nooit een penalty. Alleen als het veel vaker gebeurt. Dus ja, dat maakt veel uit.
Omdat Verstappen dichterbij kwam inderdaadquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Toch is de sneuste uitspraak wel op naam van Rosberg. Why is he doing that. (of zoiets)
Zelfde geldt voor Verstappen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven.
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 30-10-2016 om 21:21:04VOTE: Who will win driver of the day?#F1 #MexicoGP #F1ESTA reageer retweet
33%quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 30-10-2016 om 21:21:04VOTE: Who will win driver of the day?#F1 #MexicoGP #F1ESTA reageer retweet
quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 30-10-2016 om 21:21:04VOTE: Who will win driver of the day?#F1 #MexicoGP #F1ESTA reageer retweet
Ohja?? Hoezo dat? Hoe weet jij zo zeker dat Hamilton er voor was gebleven? Hij had dan namelijk vol in de remmen gemoeten en terug de baan op moeten gaan, en dat dan ook veilig moeten doen, terwijl er drie courours in moordtempo voorbij aan het gaan waren. Je speculeert.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven.
Als hij geremd had en netjes weer terug het asfalt opgegaan was, had hij wel degelijk posities verloren. Nu sneed hij gewoon de bocht af, waarmee hij zijn fout goedmaakte en er zelfs voordeel uit haalde.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven.
Dat gold voor Max ook, echter in jouw fantasiewereldje ben jij ervan overtuigd dat Vettel Max zeker in zou gaan halen. Echter is dat JOUW fantasie, en geen feil.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ligt voor Rosberg die in gevecht is met Max. Hamilton wint of verliest geen positie door zijn actie want als hij de bocht wel gehasld zou hebben zou hij er nog steeds voor blijven.
Moordtempo in een chicanequote:Op zondag 30 oktober 2016 22:49 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ohja?? Hoezo dat? Hoe weet jij zo zeker dat Hamilton er voor was gebleven? Hij had dan namelijk vol in de remmen gemoeten en terug de baan op moeten gaan, en dat dan ook veilig moeten doen, terwijl er drie courours in moordtempo voorbij aan het gaan waren. Je speculeert.
En daarvoor Vettel alquote:
Jeujquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Onderzoek naar VET/RIC loopt trouwens nog, itt eerdere berichten.
Gaat niks meer mee gedaan worden natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Onderzoek naar VET/RIC loopt trouwens nog, itt eerdere berichten.
Vettel was Verstappen volgens jou wel voorbij gegaan? En waarom RIC/VES/ROS Hamilton niet?quote:
Max heeft ze flink wakker geschud. In nette optocht rijden is er niet meer bijquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Mani89 het volgende:
Wat een onwijze huilbaby's zijn die F1 coureurs. Ik hoop dat Max ze nog vaak over de zeik krijgt.
Precies dit. Doordat hij vol door het gras gaat blijft hij eerste. Had hij hard geremd had ham de bocht niet gehaald en was hij zijn eerste plaats kwijt en vettel deed iets wat nu juist niet meer magquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:49 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ohja?? Hoezo dat? Hoe weet jij zo zeker dat Hamilton er voor was gebleven? Hij had dan namelijk vol in de remmen gemoeten en terug de baan op moeten gaan, en dat dan ook veilig moeten doen, terwijl er drie courours in moordtempo voorbij aan het gaan waren. Je speculeert.
Dan ga ik er vanuit dat de marshalls dit verhaal nog enigszins gaan rechtbreien. In de zin dat ze niet 2 discutabele beslissingen gaan nemen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Onderzoek naar VET/RIC loopt trouwens nog, itt eerdere berichten.
Ach.. van de andere kant heeft Max ook vaak genoeg huilend op de boordradio gehangen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Mani89 het volgende:
Wat een onwijze huilbaby's zijn die F1 coureurs. Ik hoop dat Max ze nog vaak over de zeik krijgt.
Een keer wat anders dan anti-Max.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:51 schreef ondeugend het volgende:
En op Sky vinden ze het allemaal wel leuk en best pro-Max
Dat is bijna elke race welquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef tja77 het volgende:
Max die iedereen laat janken, mooi toch.
Jammer van P3, maar hij is weer onderwerp van gesprek.
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat gold voor Max ook, echter in jouw fantasiewereldje ben jij ervan overtuigd dat Vettel Max zeker in zou gaan halen. Echter is dat JOUW fantasie, en geen feil.
Moet eerlijk zeggen dat ik deze race weer eens f*cking saai vondquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:51 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Max heeft ze flink wakker geschud. In nette optocht rijden is er niet meer bij
Mexico is een matige baan om in te halen. Er gebeurde hier en daar wel wat, maar het was allemaal niet bijzonder spannend.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik deze race weer eens f*cking saai vond![]()
tot rondje 69 natuurlijk.
Nee, hij heeft nadeel. Vettel zit er dichter bij na de bocht dan voor de bocht.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
GP2 is meer wat voor jou denk ik, die races zijn wat korter.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik deze race weer eens f*cking saai vond![]()
tot rondje 69 natuurlijk.
Hoezo niet in gevecht in fucking bocht 1? Je bent altijd in gevecht in bocht 1 ... net na de start. Als hij netjes had geremd, de bocht had proberen te halen en niet rechtdoor was gegaan was hij of ingehaald of net voor de rest gebleven. In ieder geval geen 5 seconden voorsprong opgebouwd na 1 bocht ...quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel
Voor jou ookquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Mexico is een matige baan om in te halen. Er gebeurde hier en daar wel wat, maar het was allemaal niet bijzonder spannend.
eensquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik deze race weer eens f*cking saai vond![]()
tot rondje 69 natuurlijk.
Wat is een gevecht volgens jou? De hele stoet aan coureurs die zo ongeveer tegelijk door turn 1 vliegen maken geen deel uit van een gevecht?quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel
Nu zijn we teleurgesteld dat hij P3 niet heeft.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef tja77 het volgende:
Max die iedereen laat janken, mooi toch.
Jammer van P3, maar hij is weer onderwerp van gesprek.
Max gedraagt zich juist als een hele koele kikker. Zelfs na dit gedoe hoor je hem weinig rare dingen roepen. Die opmerkingen over Vettel vond ik trouwens terecht: dat gejank van die gozer slaat echt nergens meer op.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Mani89 het volgende:
Wat een onwijze huilbaby's zijn die F1 coureurs. Ik hoop dat Max ze nog vaak over de zeik krijgt.
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef JaJammerJan het volgende:
Het probleem bij die bocht is dat er zo makkelijk enorm veel voordeel te halen is door over dat grasveld die bocht af te snijden. Dat zou verboden moeten worden of een standaard tijdstraf als je gebruikmaakt van dat grasveld om die bocht op die manier af te snijden.
Leer voor de volgende keer;quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Justevo het volgende:
Ook HAM zegt nu dat hij totaal niks meer verwacht van de stewards over z'n grasmaai actie.
Nah, maar je zag het bij Perez... gewoon geen kans om in te halen in de bochten. En Max probeerde het maar die kwam vol in een overstuur moment terecht.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GP2 is meer wat voor jou denk ik, die races zijn wat korter.
Ballenbak.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016.
Max had ook geen positievoordeel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel
Ja. DC ja.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
DC???
Rest ook discutabel overkigens
Ja gewoon een klein stukkie, als een strookje midden in het weiland.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016.
Na het gedoe van dit jaar zullen ze toch wel maatregelen nemen denk ik.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:55 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Leer voor de volgende keer;
Lig je op pole? LAWNMOWER CHEAT.
Ik kijk voor de spanning op de eerste plaats, daarna pas voor de actie. De beruchte Trulli-trains hoorden erbij en zorgden voor opbouwende spanning. Sinds DRS en snel slijtende banden is alles in elkaar gekakt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nah, maar je zag het bij Perez... gewoon geen kans om in te halen in de bochten. En Max probeerde het maar die kwam vol in een overstuur moment terecht.
En dan niet opletten dat het die race dan net nep-gras is en hij in de boarding eindigt...quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:55 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Leer voor de volgende keer;
Lig je op pole? LAWNMOWER CHEAT.
Het is de eerste bocht. Er zitten 10 auto's achter hem met een gat van 0,5 tot 2 seconden. Als hij teruggestuurd had, was hij geen eerste gebleven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel
Zoals ik zei wordt een eerste bocht na de start anders (minder streng) beoordeeld. Dat is altijd al zo geweest.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo niet in gevecht in fucking bocht 1? Je bent altijd in gevecht in bocht 1 ... net na de start. Als hij netjes had geremd, de bocht had proberen te halen en niet rechtdoor was gegaan was hij of ingehaald of net voor de rest gebleven. In ieder geval geen 5 seconden voorsprong opgebouwd na 1 bocht ...
Jezus wat ben je blind.
Ik heb net even de actie van Hamilton gedaan op F1 2015 én 2016 op de ps4;quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Na het gedoe van dit jaar zullen ze toch wel maatregelen nemen denk ik.
De feiten zijn ook dat als Max de bocht wel nog gehaald had dat Vettel er dan voorbij gegaan was. Misschien dan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max had ook geen positievoordeel.
Gat was voor en na de aktie hetzelfde, dus feitelijk gezien GEEN voordeel. Zowel niet qua tijd als qua posities. Hamilton trekt met zijn aktie een gat van meerdere seconden. Dus WEL voordeel, niet qua positie maar wel qua tijd.
Dat zijn gewoon de feiten hoor.
ah, duidelijkheidquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Onderzoek naar VET/RIC loopt trouwens nog, itt eerdere berichten.
Of een drempel, remt ze ook wel af. En anders vliegende F1 auto'squote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016.
Op het deel waar Hamilton en Verstappen nu volle bak door konden blazen zullen volgend jaar wel een paar van deze jongens liggen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Na het gedoe van dit jaar zullen ze toch wel maatregelen nemen denk ik.
De FIA weet ook dat ze hun geloofwaardigheid verliezen als Vettel geen straf krijgt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:58 schreef zoem het volgende:
Ben wel benieuwd naar de aftermath morgen, maar ik verwacht eigenlijk geen straffen meer.
Mwah, niet met je eens. Max maakte een remfout die hij goedmaakte door die bocht over het grasveld af te snijden. Dat is dan toch ook een voordeel als iedereen simpelweg over dat grasveld gaat rijden daar als ze een fout bij het remmen maken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max had ook geen positievoordeel.
Gat was voor en na de aktie hetzelfde, dus feitelijk gezien GEEN voordeel. Zowel niet qua tijd als qua posities. Hamilton trekt met zijn aktie een gat van meerdere seconden. Dus WEL voordeel, niet qua positie maar wel qua tijd.
Dat zijn gewoon de feiten hoor.
Die SC had er niks mee te maken. Snijden = snijden (of niet maar dan is het een erg dure grasmaaier).quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef Shadowkid053 het volgende:
Let wel; het voordeel van Hamilton verdween wel na de SC. Maar dat neemt niet weg dat het weer meten met twee maten is
Is natuurlijk helemaal niet relevant he. Maargoed, dat zeg je zelf al. Je kan niet iemand doodschieten, die vervolgens door een miraculeus wonder weer tot leven komen en dan zeggen: ja álle dat ik hem heb doodgeschoten maakt niet uit, want ja hij leeft weer. Keuzes moeten 'in the moment' gemaakt worden en acties en een race ook zo beoordeeld.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef Shadowkid053 het volgende:
Let wel; het voordeel van Hamilton verdween wel na de SC. Maar dat neemt niet weg dat het weer meten met twee maten is
Precies. Hij miste de bocht volledig. Maar hamilton dacht. Dan maar vol door het gras en gas erop houden. Als dat geen voordeel is dan weet ik het ook niet meerquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:57 schreef Robar het volgende:
[..]
Het is de eerste bocht. Er zitten 10 auto's achter hem met een gat van 0,5 tot 2 seconden. Als hij teruggestuurd had, was hij geen eerste gebleven.
Voordeel van Max is dat hij voor Vettel blijft. Het team zei ook al dat ze waarschijnlijk die plek moesten geven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max had ook geen positievoordeel.
Gat was voor en na de aktie hetzelfde, dus feitelijk gezien GEEN voordeel. Zowel niet qua tijd als qua posities. Hamilton trekt met zijn aktie een gat van meerdere seconden. Dus WEL voordeel, niet qua positie maar wel qua tijd.
Dat zijn gewoon de feiten hoor.
Zou niet meer dan logisch zijnquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op het deel waar Hamilton en Verstappen nu volle bak door konden blazen zullen volgend jaar wel een paar van deze jongens liggen.
En Verstappen lag een autolengte voor bij het ingaan van de bocht. Minder dan dat bij het uitkomen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Hamilton lag al twee lengtes voor Rosberg die in gevecht was met Max, die Rosberg buiten de baan tikte.
Ja en vroeger gooiden ze ook vrouwen die ervan verdacht heks te zijn met een steen aan het been in het water. Aja laten we dat nu ook doen he, is immers altijd zo geweest.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals ik zei wordt een eerste bocht na de start anders (minder streng) beoordeeld. Dat is altijd al zo geweest.
En Hamilton lag al twee lengtes voor Rosberg die in gevecht was met Max, die Rosberg buiten de baan tikte.
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Precies. Hij miste de bocht volledig. Maar hamilton dacht. Dan maar vol door het gras en gas erop houden. Als dat geen voordeel is dan weet ik het ook niet meer
Als er een muur had gestaan, was het een Monaco'tje geweest.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
nuff said.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De FIA weet ook dat ze hun geloofwaardigheid verliezen als Vettel geen straf krijgt.
Gaat niet om positie. Gaat om voordeel an zich. Hamilton had meer voordeel dan Max. Kijk de gifjes maar. De feiten liggen gewoon voor jezelf om te zien dat de stewards met 2 maten meten.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max is in gevecht voor een positie met Vettel en mist de bocht en heeft er voordeel van dat hij voor Vettel kan blijven.
Hamilton was niet in gevecht, dus had geen positievoordeel.
Sowieso wordt de eerste bocht na de start anders (minder streng) beoordeeld.
Wat nooit anders zou zijn geweest. Dus geen voordeel. Sterker nog, nadeel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voordeel van Max is dat hij voor Vettel blijft.
Als er een muur had gestaan had ROS de ruimte aan VES gegeven en lag HAM in de eerste bocht in de muur en was ROS Worldchampionquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er een muur had gestaan, was het een Monaco'tje geweest.
Ik denk dat mensen dat vooral zeggen in verhouding tot de actie van HAM. Maar de tijdstraf is op zich terecht.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
Modder kan ook.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gewoon een goede grindbak neerleggen, maarja dat doen we niet meer in 2016.
Onzin. Juist wel positievoordeel. Laat maar sommige hier. Pffffquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven.
Ik herhaal het, dat is is een bullshit argument. Dat de FIA het altijd doet maakt geen het goed argument. Het is de drogreden van de traditie.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven.
VET - RIC is nog under investigationquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef Gezicht het volgende:
(Nog) geen protest aangetekend door RB? 'Max' regel moet worden toegepast op VET.
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari (waardoor Max tijd had kunnen winnen daar) en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
Nee, het is een feit dat de eerste bocht na de start anders beoordeeld wordt. Niet omdat het altijd zo gedaan werd maar omdat het zo werkt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ja en vroeger gooiden ze ook vrouwen die ervan verdacht heks te zijn met een steen aan het been in het water. Aja laten we dat nu ook doen he, is immers altijd zo geweest.
Het voordeel was dat door het gras hij niet in het grind bleef steken of tegen een muur klapte...quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?
Evenveel voordeel dus als Hamilton, maar toch geen straf voor Hamiltonquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:59 schreef truedestiny het volgende:
Waarom denken mensen dat Max er geen voordeel van heeft? Hij maakt een fout, als daar een muur had gestaan had die moeten remmen en was Vettel er voorbij gegaan. Hij heeft gewoon voordeel van het afsnijden, en zoals Ric al vertelde in zijn interview. Als je een racefout maakt moet er een consequentie voor zijn.
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonsoquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef Red_85 het volgende:
Kvyat werd ook bestraft voor het verlaten van de baan.
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat was dan dat voordeel? De videobeelden maken namelijk duidelijk dat het verschil met Vettel gelijk bleef. Maar de RBR was sneller in de bochten dan de Ferrari en de banden van Max waren na z'n fieldtrip vast ook niet zo geweldig meer. Vettel had hem daar toch nog niet kunnen inhalen dus wat is Verstappen er dan beter van geworden?
Zonder daarbij tijd te winnen. Sterker, hij verliest tijd.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Dat was een Mercedes bij Ricciardoquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Was er dit jaar ook niet in Monaco iets? Iemand werd onder druk gezet en mist de chicane, maar hoeft de plek niet af te geven. Was het Vettel? Ik kan het me niet helemaal herinneren.
Dat was Sainz.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonso
Ja, en Hamilton houdt de eerste positie door de baan af te snijden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Tja, maakt Max z'n actie niet minder fout. Laat alleen zien dat de stewards het niet snappen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Evenveel voordeel dus als Hamilton, maar toch geen straf voor Hamilton
Ja, dat dus. Exact dezelfde situatie.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was een Mercedes bij Ricciardo
En hamilton behield ook zijn voordeel dat hij 1e kon blijven en die krijgt geen straf.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
hmm, dan heb ik dat niet goed onthouden. Deed vijf dingen tegelijk toenquote:
Dat verhaal klopt ook niet. Paddy Lowe zou tegen hem gezegd hebben dat hij vond dat Verstappen straf had moeten krijgen en Connely zei toen dat hij dan maar een protest moest indienen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Geralt het volgende:
Is dat overigens diezelfde Connely die er nu zat? Of is dat een andere? En als het diezelfde is, waarom zit die lul daar uberhaupt nog? Heeft iemand daar nog iets over gehoord over dat debacle van dattie op eigen houtje naar Mercedes ging om ze over te halen tot protest omdat de 4 stewards het niet eens waren met hem????![]()
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
dat boeit ze al jaren nietquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De FIA weet ook dat ze hun geloofwaardigheid verliezen als Vettel geen straf krijgt.
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:04 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het voordeel is dat hij de 3e plek kan behouden door de baan af te snijden.
Hoax, een man kan niet meer dan 1 ding tegelijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, dan heb ik dat niet goed onthouden. Deed vijf dingen tegelijk toen
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kvyat kreeg straf voor het naast de baan zetten van Alonso
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En hamilton behield ook zijn voordeel dat hij 1e kon blijven en die krijgt geen straf.
dat dacht ik eerst ook, maar het lijkt soms wel te kunnenquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoax, een man kan niet meer dan 1 ding tegelijk.
Nee had die hem echt nooit behouden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:05 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Tja, maakt Max z'n actie niet minder fout. Laat alleen zien dat de stewards het niet snappen.
Ik denk echt dat ze Verstappen te snel hebben gestraft. Wat voor straf moeten ze Vettel gaan geven.quote:
Wat als voortaan iedereen die bocht door een 'foutje' af gaat snijden. Je snapt toch dat dat niet werkt zo.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar door niet af te snijden had ie die plek ook wel behouden. En je verremmen is van zichzelf nog geen overtreding.
Direct na een aftrap is buitenspel ook gewoon buitenspel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Dat probeer ik hier uit te leggen maar sommige hier begrijpen het niet of hebben een plaat voor hun kop. Bespaar je de moeite.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.
Ze verliezen ook al jaren kijkers (Nederland is daar als enige land zo'n beetje de uitzondering op) dus vroeg of laat zal het ze ooit een keer moeten gaan boeien. Of ze moeten natuurlijk de ambitie hebben om ooit de Formule Zeepkist te gaan organiseren, dan heb je die televisie-inkomsten niet nodig.quote:
Dat was Kvyat, Sainz duwde Alonso buiten de baan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?
Sainz duwde Alonso op het rechte stuk naast de baan. Kvyat haalde buiten de baan in.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Owja. .. Wie was die andere dan met Grosjean bij 'stadion in rechtsaf'? 2 buiten de baan en die buitenom was gegaan?
Eens.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Loekoe het volgende:
[..]
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.
Connely ging zeker uit z'n dakquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze Verstappen te snel hebben gestraft. Wat voor straf moeten ze Vettel gaan geven.
Ik snap niet dat sommigen dat niet inzien. In plaats van seconden te verliezen door die actie, wint hij seconden. En dan rekening ik het mogelijke tijdsverlies wat hij oploopt doordat hij weer een aantal auto's moet inhalen niet eens mee.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Als Hamilton de bocht niet had afgesneden maar weer on track moest gaan, was hij +- 9e.
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Wat als voortaan iedereen die bocht door een 'foutje' af gaat snijden. Je snapt toch dat dat niet werkt zo.
Het is bijna; Als ze niet kunnen weigeren is het geen verkrachtingquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat probeer ik hier uit te leggen maar sommige hier begrijpen het niet of hebben een plaat voor hun kop. Bespaar je de moeite.
het gaat niet om positie voordeel, dat is de regel niet. de regel is het afsnijden van de baan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen positievoordeel en eerste bocht na de start. Twee redenen om geen straf te geven.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dat was Kvyat, Sainz duwde Alonso buiten de baan.
Check.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz duwde Alonso op het rechte stuk naast de baan. Kvyat haalde buiten de baan in.
Ja, dat heb je dus welquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?
Maar die bocht afsnijden geeft juist wel voordeel, ook al kun je er niet zo hard. Dat was wel te zien aan het enorme gat dat Hamilton door het afsnijden eruit kon krijgen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat voor zin als je er geen voordeel van hebt?
Is het probleem dan Verstappen of eerdere de gebrekkige regelgeving? Jij geeft Verstappen nu als enige de schuld, maar het argument wat jij geeft wijst helemaal niet op de schuld van Verstappen, maar eerder op gebrekkige argumentatie van de FIA. Je past weer een drogreden toe. Je lijkt wel een FIA-vertegenwoordiger; niet als iemand die kritisch naar de keuzes van de FIA kijkt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Bron?quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat verhaal klopt ook niet. Paddy Lowe zou tegen hem gezegd hebben dat hij vond dat Verstappen straf had moeten krijgen en Connely zei toen dat hij dan maar een protest moest indienen.
Hij heeft Lowe niet overgehaald tot een protest omdat hij het zelf niet eens zou zijn met de andere stewards.
dat zou ik echt zwak vinden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:02 schreef Gezicht het volgende:
(Nog) geen protest aangetekend door RB? 'Max' regel moet worden toegepast op VET.
Nee er wordt anders gekeken aar de eerste bocht naar de start dan de rest van de race. Daar zit het verschil in.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Loekoe het volgende:
[..]
er zijn dan ook niet heel veel mensen hier die roepen dat de actie van Verstappen wél terecht was? Het probleem zit hem in twee maten waarmee de stewards lijken te meten. En ook misschien wel in het feit dat de FIA zo weinig transparant is. Leuk zo'n straf: maar kunnen ze het ook goed beargumenteren?? Ik vind de verdediging interessant: misschien blijken ze wel een punt te hebben, namelijk. Nu houden ze het publiek dom en dat vind ik ergerlijk.
Dat dus, 1e paar rondes mag er meer. of dat klopt tsja.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1ste bocht na de start. Niet te vergelijken. Anders kun je elke race wel een aantal coureurs bestraffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |