Duizend euro voor iedere werkende was wel goed uitvoerbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:35 schreef bamibij het volgende:
onrealistische onuitvoerbare rechtse plannen , verder
Ben ook benieuwd naar de plannen van gl, d66 en sp trouwens.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:35 schreef bamibij het volgende:
Nee, denk het niet, maar op Twitter mag je maar 140tekens gebruiken he.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:35 schreef bamibij het volgende:
Asielzoekers moeten van de PVV het land uit. Ook als ze al een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
De PVV wil radicale moslims preventief opsluiten. Dat betekent dat ze de cel in moeten zonder dat ze door een rechter zijn veroordeeld.
Criminelen met een dubbele nationaliteit worden het land uitgezet.
Het eigen risico in de zorg helemaal afschaffen en de motorrijtuigen belasting halveren.
Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunstsubsidies en de Publieke Omroep.
"In plaats van het financieren van de hele wereld en mensen die we hier niet willen, geven we het geld uit aan de gewone Nederlander", vat het de partij het programma samen
G.W schijnt dit op zijn Facebook geplaatst te hebben, is ie gestopt met twitter ofzo
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)lzoekerscentra-dicht
Die van d'66 zijn op hun website te vindenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar de plannen van gl, d66 en sp trouwens.
Het is niet mijn OP, maar via nieuwe belastingplan is dat wel ongeveer gelukt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Duizend euro voor iedere werkende was wel goed uitvoerbaar.
Hier dus:quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Die van d'66 zijn op hun website te vinden
Hij kent zijn publiek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:03 schreef Hexagon het volgende:
Overigens "meer geld naar veiligheid"
Nadat hij alle bezuinigingen op politie, defensie, de AIVD en op door Rutte 1 gesteund heeft
Je moet maar durven
Dat is een nazi hondenfluit, maar het heeft nooit in het programma van de VVD of wie dan ook gestaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Het publiek met een langetermijngeheugen van max. twee dagen.quote:
Ik vind vooral dat AOW-standpunten van lef getuigen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:03 schreef Hexagon het volgende:
Nadat hij alle bezuinigingen op politie, defensie, de AIVD en op door Rutte 1 gesteund heeft
Je moet maar durven
Wat dacht je van de AOW leeftijd nadat hij op verkiezingsavond zijn "breekpunt" al liet vallen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:03 schreef Hexagon het volgende:
Je moet maar durven
Hij kan ook in zijn programma zetten dat hij graag babies doodknuppelt en opeet met een beetje bosbessenjam. Dat kankervee blijft toch wel op hem stemmen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:03 schreef Hexagon het volgende:
Je moet maar durven
Was ik eerder al op ingegaan. Maar ik doseer mijn kritiek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat AOW-standpunten van lef getuigen.
Dat is gewoon een kapstok om alles wat hem op een willekeurig moment te binnen schiet aan te hangen. Kan hij mooi naar zijn program verwijzen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
Geen geld meer naar 'ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep, enzovoorts'. Betekent dat 'geen geld meer naar wat dan ook'?
Nee de PVV is voor meningsvrijheid, maar tegen haatreligies.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:28 schreef Hexagon het volgende:
En geen geld meer naar de omroep, ook zoiets
Eigenlijk dus gewoon een soort Erdogan die alles en iedereen die een onwelgevallig geluid laat horen de mond wil snoeren.
Zouden we ook nog een keer uitgelegd krijgen wat een 'gewone Nederlander' is?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kapstok om alles wat hem op een willekeurig moment te binnen schiet aan te hangen. Kan hij mooi naar zijn program verwijzen.
Er had moeten staan "de linkse hobbies" dat was een stuk duidelijker geweestquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
Geen geld meer naar 'ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep, enzovoorts'. Betekent dat 'geen geld meer naar wat dan ook'?
Net Erdogan, ieder medium dat een ander aan het woord laat is de vijand en die moet et zwijgen opgelegd worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee de PVV is voor meningsvrijheid, maar tegen haatreligies.
Waarom moeten Henk en Ingrid bijna 1 miljard belastinggeld opbrengen om naar de politiek correcte staatsomroep te mogen kijken en luisteren?
Laat de politiek correcten het maar zelf financieren
Of vooruitgang en beschaving.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er had moeten staan "de linkse hobbies" dat was een stuk duidelijker geweest
Je kan best een partijprogram in 140 tekens schrijven, het voordeel is dan dat misschien een paar mensen het lezenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, denk het niet, maar op Twitter mag je maar 140tekens gebruiken he.
Iedereen die het zat is cq zich kan vinden in zijn vodje, de rest noem je gewoon links, elitair, moslim, wegkijker, enz.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zouden we ook nog een keer uitgelegd krijgen wat een 'gewone Nederlander' is?
Het is wel duidelijk dat het in elk geval geen moslims zijn, die moeten 7,2 miljard opleveren en vallen dus onder de mensen die ze hier niet willen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zouden we ook nog een keer uitgelegd krijgen wat een 'gewone Nederlander' is?
Innovatie is dus een linkse hobby?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er had moeten staan "de linkse hobbies" dat was een stuk duidelijker geweest
En dat liep dan ook slecht afquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef skrn het volgende:
Pim Fortuyn schreef tenminste nog een boek.
Hoe verdien je dik 7 miljard aan het verbieden van een religie?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat het in elk geval geen moslims zijn, die moeten 7,2 miljard opleveren en vallen dus onder de mensen die ze hier niet willen.
Het boek verkocht best goed, best een goede tip voor Wilders want het levert geld op zodat hij de volgende keer weer een volwaardig programma kan maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En dat liep dan ook slecht af
Ik vermoed eigenlijk dat de 7,2 miljard uit Nyfer komt en dat Wilders dat nu heeft geplakt onder iets anders omdat hij ook de immigratie uit islamitische landen wil stoppen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe verdien je dik 7 miljard aan het verbieden van een religie?
Wtf 7,2 miljard gaat er naar die middeleeuwse schooiers. Volkomen terecht dat daar een einde aan gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vermoed eigenlijk dat de 7,2 miljard uit Nyfer komt en dat Wilders dat nu heeft geplakt onder iets anders omdat hij ook de immigratie uit islamitische landen wil stoppen.
http://vorige.nrc.nl//bin(...)ing_7,2_mid_per_jaar
Denk ik ook. Wilders stelt deislamiseren gelijk aan het stoppen van de massa-immigratie uit niet-westerse landen. Dat is wat kort door de bocht, maar schijnbaar moest het op een A4-tje passen. Christelijke Afrikanen kosten eveneens handen vol geld. Hij had beter kunnen spreken van deislamiseren en deafrikaniseren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vermoed eigenlijk dat de 7,2 miljard uit Nyfer komt en dat Wilders dat nu heeft geplakt onder iets anders omdat hij ook de immigratie uit islamitische landen wil stoppen.
http://vorige.nrc.nl//bin(...)ing_7,2_mid_per_jaar
Deze "Ik wil me 1000 euro" discussie, gevolgd door het belastingplan-antwoord begint een beetje een vervelende herhaling van zetten te worden. Ze willen het geloof ik gewoon niet snappen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:48 schreef bamibij het volgende:
[..]
Het is niet mijn OP, maar via nieuwe belastingplan is dat wel ongeveer gelukt.
Door wie?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wtf 7,2 miljard gaat er naar die middeleeuwse schooiers. Volkomen terecht dat daar een einde aan gemaakt wordt.
Of gewoon van etnisch zuiveren van Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Denk ik ook. Wilders stelt deislamiseren gelijk aan het stoppen van de massa-immigratie uit niet-westerse landen. Dat is wat kort door de bocht, maar schijnbaar moest het op een A4-tje passen. Christelijke Afrikanen kosten eveneens handen vol geld. Hij had beter kunnen spreken van deislamiseren en deafrikaniseren.
Dat kan niet. Dus is emigratie de enige oplossing voor Nederlanders die niet met Afrikanen en moslims in één land willen leven. Dat maakt het mogelijk maken van de massa-immigratie van na de oorlog een enorme misdaad. Het enige wat we kunnen doen is het managen, en dat begint met het volledig sluiten van de grenzen voor niet-westerse mensen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of gewoon van etnisch zuiveren van Nederland.
Mensen dwingen tot emigratie is gewoon etnisch zuiveren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dus is emigratie de enige oplossing voor Nederlanders die niet met Afrikanen en moslims in één land willen leven. Dat maakt het mogelijk maken van de massa-immigratie van na de oorlog een enorme misdaad.
Dat doet Wilders dan ook niet. Behalve van mensen die een tijdelijke verblijfsstatus hebben de verblijfsvergunning niet verlengen. En mensen met een dubbel paspoort het Nederlandse paspoort afpakken als ze de fout in gaan. Dat is allemaal heel redelijk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen dwingen tot emigratie is gewoon etnisch zuiveren.
Overigens zijn het vooral blanke Europeanen die emigreren. De blanken worden vervangen door Afrikanen en moslims. Doelbewust EU-beleid, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een aluhoedje.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen dwingen tot emigratie is gewoon etnisch zuiveren.
Jawel hoor hij wil de koran verbieden en de moskee sluiten maakt zo dus het belijden van de islam onmogelijk tenzij men de wet overtreedt. Als je dat doet ben je een radicaal en dan wil hij je preventief opsluiten. Moslims hebben dus de keus tussen opgesloten worden of vertrekken, dat is dus gewoon onder dwang etnisch zuiveren. Dan heb ik nog niet eens besproken die islamitische uitingen die niet meer mogen, hun vrijheid van meningsuiting is ook weg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat doet Wilders dan ook niet. Behalve van mensen die een tijdelijke verblijfsstatus hebben de verblijfsvergunning niet verlengen. En mensen met een dubbel paspoort het Nederlandse paspoort afpakken als ze de fout in gaan. Dat is allemaal heel redelijk.
In welke branche? Ik help je graag met het zoeken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Overigens zijn het vooral blanke Europeanen die emigreren. De blanken worden vervangen door Afrikanen en moslims. Doelbewust EU-beleid, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een aluhoedje.
Veel Duitsers emigreren naar Hongarije, vluchten voor de islamisering.
Veel hoogopgeleide Nederlanders vertrekken. Als ik een baan ergens in Oost-Europa zou kunnen krijgen, ga ik ook.
Er is niets mis met het verbieden van gevaarlijke ideologieën.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor hij wil de koran verbieden en de moskee sluiten maakt zo dus het belijden van de islam onmogelijk tenzij men de wet overtreedt. Als je dat doet ben je een radicaal en dan wil hij je preventief opsluiten. Moslims hebben dus de keus tussen opgesloten worden of vertrekken, dat is dus gewoon onder dwang etnisch zuiveren. Dan heb ik nog niet eens besproken die islamitische uitingen die niet meer mogen, hun vrijheid van meningsuiting is ook weg.
Zoals de PVV?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is niets mis met het verbieden van gevaarlijke ideologieën.
Dat je er niets mis mee vindt, staat los van de gevolgen van de maatregelen, ik wist wel dat jij een etnische zuivering prima zou vinden dat is in het verleden vaak genoeg gebleken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is niets mis met het verbieden van gevaarlijke ideologieën.
Dat zijn jouw woorden. Het verbieden van een agressieve ideologie, die in het rijtje nazisme en communisme thuis hoort, heeft niets te maken met etnisch zuiveren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat je er niets mis mee vindt, staat los van de gevolgen van de maatregelen, ik wist wel dat jij een etnische zuivering prima zou vinden dat is in het verleden vaak genoeg gebleken.
Moeten Henk en Ingrid niet. Het zou me niets verbazen als de gemiddelde PVV-stemmer netto-ontvanger van belastinggeld is. Uitkering, vijf kinderen, een abonnement op iedere subsidie die je maar kunt bedenken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarom moeten Henk en Ingrid bijna 1 miljard belastinggeld opbrengen om naar de politiek correcte staatsomroep te mogen kijken en luisteren?
Voorkomen dat mensen in vrijheid hun religie kunnen beleven wel, dat jij het opvat als een agressieve ideologie is verder dan weinig relevant meer. In het verleden zijn die argumenten al zo vaak gebruikt om onschuldige mensen te vervolgen en erger.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Het verbieden van een agressieve ideologie, die in het rijtje nazisme en communisme thuis hoort, heeft niets te maken met etnisch zuiveren.
Gezinnen met 5 kinderen, waaraan we de gevolgen van de overbevolking te danken hebben, zijn vooral allochtone gezinnen en extreem-christelijke gezinnen. Die stemmen op andere partijen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Moeten Henk en Ingrid niet. Het zou me niets verbazen als de gemiddelde PVV-stemmer netto-ontvanger van belastinggeld is. Uitkering, vijf kinderen, een abonnement op iedere subsidie die je maar kunt bedenken.
En dan nog durven janken dat ze meer willen.
De islam is geen religie, maar een totalitaire ideologie met religieuze trekjes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Voorkomen dat mensen in vrijheid hun religie kunnen beleven wel, dat jij het opvat als een agressieve ideologie is verder dan weinig relevant meer. In het verleden zijn die argumenten al zo vaak gebruikt om onschuldige mensen te vervolgen en erger.
Wellicht is het een totalitaire ideologie, maar het is zeker óók een religie. Voor verreweg de meeste moslims hebben aanslagen, boerka's en zwembadverkrachtingen helemaal niets met de islam te maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam is geen religie, maar een totalitaire ideologie met religieuze trekjes.
Ja bla bla bla, maar als een moslim het wel een religie vindt en op basis van de koran kan aantonen dat het een religieuze opvatting is valt het gewoon onder de vrijheid van godsdienst wat jij er ook van vindt. Ook het vliegende spaghetti monster kan er onder vallen zo hebben de rechters laatst nog weer geoordeeld. Het gaat niet om wat jij of ik ervan vinden maar wat de moslim vindt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam is geen religie, maar een totalitaire ideologie met religieuze trekjes.
Niets van al deze ellende gaat in tegen de koran. 99,99% van alle moslims die niets met aanslagen en verkrachtingen te maken hebben stemmen er zwijgend mee in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wellicht is het een totalitaire ideologie, maar het is zeker óók een religie. Voor verreweg de meeste moslims hebben aanslagen, boerka's en zwembadverkrachtingen helemaal niets met de islam te maken.
Een paar weken in Oost-Europa zitten is genoeg om te ervaren hoe rustig, veilig en schoon een land zonder islam is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja bla bla bla, maar als een moslim het wel een religie vindt en op basis van de koran kan aantonen dat het een religieuze opvatting is valt het gewoon onder de vrijheid van godsdienst wat jij er ook van vindt. Ook het vliegende spaghetti monster kan er onder vallen zo hebben de rechters laatst nog weer geoordeeld. Het gaat niet om wat jij of ik ervan vinden maar wat de moslim vindt.
Je zou je er eens in moeten verdiepen in plaats van dingen te herhalen die je gehoord hebt maar ook dat is aan dovemansoren gericht dat heb ik je immers ook al zo vaak verteld.
Tuurlijk joh. Op de PVV stemmen alleen hoogopgeleide blonde arische übermenschen met een salaris met zes nullen, een IQ van 140 en een pik van 30cm.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gezinnen met 5 kinderen, waaraan we de gevolgen van de overbevolking te danken hebben, zijn vooral allochtone gezinnen en extreem-christelijke gezinnen. Die stemmen op andere partijen.
Ach ja dan komt de volgende fase in een discussie met je, wat heb je al die tijd gedaan het was hier zo rustig, was je opgenomen ergens waar geen internet was?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een paar weken in Oost-Europa zitten is genoeg om te ervaren hoe rustig, veilig en schoon een land zonder islam is.
Het idee was altijd dat PVV-stemmers laagopgeleiden waren. Maar het zijn in toenemende mate hogeropgeleiden. De uitkeringstrekkers blijven bij PvdA en SP hangen. De PVV is namelijk vrij hard tegen mensen met een uitkering.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Op de PVV stemmen alleen hoogopgeleide blonde arische übermenschen met een salaris met zes nullen, een IQ van 140 en een pik van 30cm.
Zie het nou eens onder ogen: de aanhangers van de PVV zijn hoofdzakelijk de kanslozen in de maatschappij. Domme mensen, luie mensen, dat soort volk. Precies degenen op wie Wilders zo afgeeft, maar dan zonder kleurtje. De enige reden dat die mensen immigranten weg willen hebben, is om geen concurrentie te hebben bij het leegroven van uitkerings- en subsidiekassen.
Een paar weken in oorden waar geen Afrikanen en moslims zijn, en verder nog hard aan het werk even zonder dit forum.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach ja dan komt de volgende fase in een discussie met je, wat heb je al die tijd gedaan het was hier zo rustig, was je opgenomen ergens waar geen internet was?
Er zijn meer dan genoeg goede alternatieven, maar 1 op de 3 laagopgeleiden is te dom om dat te snappen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het idee was altijd dat PVV-stemmers laagopgeleiden waren. Maar het zijn in toenemende mate hogeropgeleiden. De uitkeringstrekkers blijven bij PvdA en SP hangen. De PVV is namelijk vrij hard tegen mensen met een uitkering.
http://politiek.tpo.nl/20(...)vergelopen-naar-pvv/
Onder laagopgeleiden is de PVV het grootst, maar het aantal hoogopgeleiden neemt steeds meer toe.
Verklaring is simpel: De PVV is alles behalve perfect. Dat blijkt nu weer uit dit verkiezingsprogramma dat niet meer is dan een vodje. Een hogeropgeleide zal zich daar sneller aan storen. Maar helaas er is geen alternatief dus ondanks deze fouten zal er toch steeds meer PVV gestemd worden. Er is geen enkele partij die het lef heeft om de grenzen te sluiten, terwijl dat hard nodig is.
Niet als je tegen de multiculturele samenleving en de grenzen wilt sluiten voor niet-westerlingen. Dan heb je alleen PVV en VNL.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg goede alternatieven, maar 1 op de 3 laagopgeleiden is te dom om dat te snappen.
Als jij nou oprot naar polen, dan blijven wij chillen in onze multicultiwoonwijken met heerlijke broodjes döner en falafel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een paar weken in oorden waar geen Afrikanen en moslims zijn, en verder nog hard aan het werk even zonder dit forum.
Het beste kun je niet voeden en hem helemaal gelijk geven. Anders wordt het een langdurige ellende met te veel aandacht, waar het uiteraard om te doen is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach ja dan komt de volgende fase in een discussie met je, wat heb je al die tijd gedaan het was hier zo rustig, was je opgenomen ergens waar geen internet was?
Als je daartegen bent, ben je dan ook een rasmongool, een racist of allebei.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet als je tegen de multiculturele samenleving en de grenzen wilt sluiten voor niet-westerlingen. Dan heb je alleen PVV en VNL.
Het is waarschijnlijk omgekeerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Moeten Henk en Ingrid niet. Het zou me niets verbazen als de gemiddelde PVV-stemmer netto-ontvanger van belastinggeld is. Uitkering, vijf kinderen, een abonnement op iedere subsidie die je maar kunt bedenken.
En dan nog durven janken dat ze meer willen.
Deze post raakt de kern van het probleem: Tegen de import van moslims en Afrikanen zijn, die overbevolking, onveiligheid en afbraak van onze cultuur hebben gebracht, levert dit soort scheldpartijen op. Of nog erger: Fysiek geweld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je daartegen bent, ben je dan ook een rasmongool, een racist of allebei.
Ik ken er persoonlijk een aantal in mijn omgeving en die zijn alles behalve wat jij nu schetst, maar goed de media gaat hetzelfde om met PVV'ers als met moslims.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Op de PVV stemmen alleen hoogopgeleide blonde arische übermenschen met een salaris met zes nullen, een IQ van 140 en een pik van 30cm.
Zie het nou eens onder ogen: de aanhangers van de PVV zijn hoofdzakelijk de kanslozen in de maatschappij. Domme mensen, luie mensen, dat soort volk. Precies degenen op wie Wilders zo afgeeft, maar dan zonder kleurtje. De enige reden dat die mensen immigranten weg willen hebben, is om geen concurrentie te hebben bij het leegroven van uitkerings- en subsidiekassen.
Ja. En dat speelt al decennia. Mensen die eerder dit soort standpunten hadden zijn als beesten behandeld. Denk maar aan Janmaat. Zelfs een gewelddadige aanslag op hem werd amper aangepakt. Pas bij Pim Fortuyn was het niet meer te stoppen, omdat Pim Fortuyn de eerste was met charisma en bovendien waren de mainstream media hun monopoliepositie kwijt als gevolg van internet. Twee politieke moorden verder hebben we nu Geert Wilders. Maar helaas, aan de reacties in dit topic te lezen zijn er nog steeds mensen die in de jaren '90 leven met opmerkingen zoals "mongool" tegen mensen die tegen de multiculturele samenleving zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk omgekeerd.
"Henk en Ingrid" ergeren zich kapot aan Fatima in uitkering met haar 5 kinderen, of Mo met een dik strafblad die de halve buurt terroriseert.
En "Henk en Ingrid" maar blijven werken. En als ze er wat van zeggen, zijn het populisten en moeten ze hun bek dicht houden.
Het is erg algemeen gezegd, dat weet ik, maar dit is gewoon de realiteit vandaag de dag. Het is te triest voor woorden.
Zulke teksten kunnen ook zorgen dat je wordt gearresteerd wegens haatzaaien en groepsbelediging, om over de afbraak van onze cultuur maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze post raakt de kern van het probleem: Tegen de import van moslims en Afrikanen zijn, die overbevolking, onveiligheid en afbraak van onze cultuur hebben gebracht, levert dit soort scheldpartijen op. Of nog erger: Fysiek geweld.
Zeuren omdat mensen je een mongool noemenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja. En dat speelt al decennia. Mensen die eerder dit soort standpunten hadden zijn als beesten behandeld. Denk maar aan Janmaat. Zelfs een gewelddadige aanslag op hem werd amper aangepakt. Pas bij Pim Fortuyn was het niet meer te stoppen, omdat Pim Fortuyn de eerste was met charisma en bovendien waren de mainstream media hun monopoliepositie kwijt als gevolg van internet. Twee politieke moorden verder hebben we nu Geert Wilders. Maar helaas, aan de reacties in dit topic te lezen zijn er nog steeds mensen die in de jaren '90 leven met opmerkingen zoals "mongool" tegen mensen die tegen de multiculturele samenleving zijn.
Dit valt onder de vrijheid van meningsuiting. Als je dit soort dingen niet kunt zeggen is elk debat over de massa-immigratie bij voorbaat onmogelijk, tenzij je parlementaire onschendbaarheid hebt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zulke teksten kunnen ook zorgen dat je wordt gearresteerd wegens haatzaaien en groepsbelediging, om over de afbraak van onze cultuur maar te zwijgen.
welke sector zoek je? Ik help wel. Gastjes zoals jij kunnen me niet snel genoeg opdonderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Overigens zijn het vooral blanke Europeanen die emigreren. De blanken worden vervangen door Afrikanen en moslims. Doelbewust EU-beleid, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een aluhoedje.
Veel Duitsers emigreren naar Hongarije, vluchten voor de islamisering.
Veel hoogopgeleide Nederlanders vertrekken. Als ik een baan ergens in Oost-Europa zou kunnen krijgen, ga ik ook.
Er is geen vluchtelingenprobleem, er is een illegalen probleem. In de regio waarin Nederland zich bevindt is al meer dan 70 jaar geen onveiligheid meer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Van mij mag het moslim- en vluchtelingenprobleem best worden aangepakt, maar alle andere punten ben ik echt falikant op tegen en wegen voor mij toch zwaarder.
Afschaffen eigen risico? Dan gaat iedereen helemaaal om de haverklap een beroep doen op de zorg. En ik vind het eigenlijk wel een mooie beloning, dat ik nu een lage premie betaal omdat ik het grote geluk heb dat ik nooit wat heb.
Motorrijtuigenbelasting halveren, who cares, betaal al zo lang ¤ 130 per maand, ben er wel aan gewend.
En verder ben ik voor windmolens, kunstsubsidies etc.
Dat mag je dan aan de rechter gaan uitleggen, de kans lijkt mij vrij groot dat die het niet met je eens is vooral omdat de onderbouwing volledig ontbreekt en je hele bevolkingsgroepen keer op keer over één kam scheert.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit valt onder de vrijheid van meningsuiting. Als je dit soort dingen niet kunt zeggen is elk debat over de massa-immigratie bij voorbaat onmogelijk, tenzij je parlementaire onschendbaarheid hebt.
Politiek correct.. Dit is echt totale onzin. Er is op de PO genoeg kritiek op de politiek en er is ook ruimte voor debat over lastige onderwerpen. Maar goed, dat weet het SBS-volk natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ook jij laat zien door alle argumenten heen te zijn. Een beschaafde discussie met elkaar voeren betekent dat je niet scheldt, zoals in onze cultuur gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:19 schreef sc00p het volgende:
[..]
Zeuren omdat mensen je een mongool noemen
[ afbeelding ]
Totaal niet. Het gaat vooral over hoe slecht Trump is, hoe zwarten lijden onder racisme en het gevaar van Wilders.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Politiek correct.. Dit is echt totale onzin. Er is op de PO genoeg kritiek op de politiek en er is ook ruimte voor debat over lastige onderwerpen. Maar goed, dat weet het SBS-volk natuurlijk niet.
Dat noem ik eerder realistisch dan politiek correct. Als je al klaagt over de aandacht voor zwarten en racisme, dan ben je dus gewoon zelf een racist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Totaal niet. Het gaat vooral over hoe slecht Trump is, hoe zwarten lijden onder racisme en het gevaar van Wilders.
Als jij gelijk hebt, dan is dus elke discussie over het onderwerp massa-immigratie onmogelijk. Want dat betekent dat elke kritiek op de import van niet-westerlingen betekent dat je bevolkingsgroepen over één kam scheert en dat het verboden is om te uiten dat je elke vorm van niet-westerse immigratie onwenselijk vindt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag je dan aan de rechter gaan uitleggen, de kans lijkt mij vrij groot dat die het niet met je eens is vooral omdat de onderbouwing volledig ontbreekt en je hele bevolkingsgroepen keer op keer over één kam scheert.
Het is waarschijnlijk omgekeerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Henk en Ingrid" ergeren zich kapot aan Fatima in uitkering met haar 5 kinderen, of Mo met een dik strafblad die de halve buurt terroriseert.
En "Henk en Ingrid" maar blijven werken. En als ze er wat van zeggen, zijn het populisten en moeten ze hun bek dicht houden.
Het is erg algemeen gezegd, dat weet ik, maar dit is gewoon de realiteit vandaag de dag. Het is te triest voor woorden.
Juist niet. Die klagende zwarten, dat zijn de racisten. Demonstreren als een zwarte wordt neergeschoten, en zwijgen als een blanke wordt neergeschoten. Racistischer kan het echt niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat noem ik eerder realistisch dan politiek correct. Als je al klaagt over de aandacht voor zwarten en racisme, dan ben je dus gewoon zelf een racist.
Ja inderdaad, het is vooral geweldig hoe ze bij veel programma's vaak één rechts type aan tafel vragen, en die vervolgens gaan omringen met een stuk of 5 linkse types.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Politiek correct.. Dit is echt totale onzin. Er is op de PO genoeg kritiek op de politiek en er is ook ruimte voor debat over lastige onderwerpen. Maar goed, dat weet het SBS-volk natuurlijk niet.
Als je een fatsoenlijk debat wilt, moet je eerst met fatsoenlijke standpunten komen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze post raakt de kern van het probleem: Tegen de import van moslims en Afrikanen zijn, die overbevolking, onveiligheid en afbraak van onze cultuur hebben gebracht, levert dit soort scheldpartijen op. Of nog erger: Fysiek geweld.
Een beetje meer kennis van de Amerikaanse geschiedenis zou niet misstaan. Ja, inderdaad, er bestaat zoiets als misbruik maken van je ras, ook door zwarten, maar daar hoort dit niet bij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Juist niet. Die klagende zwarten, dat zijn de racisten. Demonstreren als een zwarte wordt neergeschoten, en zwijgen als een blanke wordt neergeschoten. Racistischer kan het echt niet.
Er zit altijd één excuus-rechtse bij inderdaad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het is vooral geweldig hoe ze bij veel programma's vaak één rechts type aan tafel vragen, en die vervolgens gaan omringen met een stuk of 5 linkse types.
Dat vinden ze geweldig om te doen.
Nou ja, ik was vooral aan het proberen om hetzelfde met PVV'ers om te gaan als zij met moslims. Het is grappig om te zien hoe kwaad de PVV'ers daarom worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:17 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ken er persoonlijk een aantal in mijn omgeving en die zijn alles behalve wat jij nu schetst, maar goed de media gaat hetzelfde om met PVV'ers als met moslims.
Natuurlijk jongen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Mo en Fatima" ergeren zich kapot aan Ingrid in uitkering met haar 5 kinderen, of Henk met een dik strafblad die de halve buurt terroriseert.
En "Mo en Fatima" maar blijven werken. En als ze er wat van zeggen, zijn het kutmoslims die moeten opflikkeren naar hun eigen land.
Zie, je bent niet de enige die onzin uit zijn reet kan trekken.
Als een halve zool anekdotes op iemand afvuren is geen beschaafde discussie. In een normale, constructieve discussie valt jouw nazi gedachtegang direct door de mand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook jij laat zien door alle argumenten heen te zijn. Een beschaafde discussie met elkaar voeren betekent dat je niet scheldt, zoals in onze cultuur gebruikelijk is.
Zeker wel. Dat gezeik moet afgelopen zijn. Ze moeten hun eigen falen niet bij anderen neerleggen, maar aan het werk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Een beetje meer kennis van de Amerikaanse geschiedenis zou niet misstaan. Ja, inderdaad, er bestaat zoiets als misbruik maken van je ras, ook door zwarten, maar daar hoort dit niet bij.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat ik je geen mongool mag noemen als je half-achterlijke kutstandpunten uit je reet trekt. Het betekent alleen dat de overheid je niet mag verhinderen die dingen te zeggen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit valt onder de vrijheid van meningsuiting. Als je dit soort dingen niet kunt zeggen is elk debat over de massa-immigratie bij voorbaat onmogelijk, tenzij je parlementaire onschendbaarheid hebt.
Nee hoor het is heel goed mogelijk om dat te betogen zonder bevolkingsgroepen te beledigen en zonder haat te zaaien. Je geeft het nu eigenlijk al aan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als jij gelijk hebt, dan is dus elke discussie over het onderwerp massa-immigratie onmogelijk. Want dat betekent dat elke kritiek op de import van niet-westerlingen betekent dat je bevolkingsgroepen over één kam scheert en dat het verboden is om te uiten dat je elke vorm van niet-westerse immigratie onwenselijk vindt.
Want je moet je of altijd druk maken over alles, of je moet je bek houden of zo?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Juist niet. Die klagende zwarten, dat zijn de racisten. Demonstreren als een zwarte wordt neergeschoten, en zwijgen als een blanke wordt neergeschoten. Racistischer kan het echt niet.
Dit was prachtig ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zit altijd één excuus-rechtse bij inderdaad.
Gelukkig mislukt het heel soms: (dit blijft gewoon heerlijk om te zien).
Zo kun je elke discussie die jou niet aanstaat doodmaken. Helaas we leven niet meer in de jaren '90 toen dit nog kon. Melkert, Rosenmöller en van Dam zijn in 2002 met deze strategie ongenadig door de mand gevallen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijk debat wilt, moet je eerst met fatsoenlijke standpunten komen.
Ik vind mezelf niet links, eerder centrum, en ik heb zelf geen last van waar jij het over hebt. En als mensen links moeten zijn om een beetje intelligente TV te maken, dan moet dat maar. We kunnen simpelweg niet alleen afhangen van RTL en SBS als het gaat om het maken van goede programma's.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het is vooral geweldig hoe ze bij veel programma's vaak één rechts type aan tafel vragen, en die vervolgens gaan omringen met een stuk of 5 linkse types.
Dat vinden ze geweldig om te doen.
Dat is omdat Wilders nooit de kans krijgt om ongegeneerd zijn domme standpunten uiteen te zetten. Er zit dan altijd zo'n eikel tussen die wat vragen stelt naar haalbaarheid, ethische overwegingen en zulks.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor iemand die zo ageert tegen de 'zwart-witte' discussie, denk je wel erg zwart-wit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat gezeik moet afgelopen zijn. Ze moeten hun eigen falen niet bij anderen neerleggen, maar aan het werk.
De meeste mensen zien ook in dat jouw versie complete onzin is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen.
De meeste mensen kunnen gelukkig wel inzien dat jou versie complete onzin is.
Links-rechts zijn achterhaalde termen. De PVV is bijvoorbeeld zowel links als rechts. Je moet het al opsplitsen in cultureel links/rechts en economisch links/rechts. En dan heb je ook nog pro-EU en anti-EU.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet links, eerder centrum, en ik heb zelf geen last van waar jij het over hebt. En als mensen links moeten zijn om een beetje intelligente TV te maken, dan moet dat maar. We kunnen simpelweg niet alleen afhangen van RTL en SBS als het gaat om het maken van goede programma's.
Oke , dan noemen we het politiek correct, ook goed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet links, eerder centrum, en ik heb zelf geen last van waar jij het over hebt. En als mensen links moeten zijn om een beetje intelligente TV te maken, dan moet dat maar. We kunnen simpelweg niet alleen afhangen van RTL en SBS als het gaat om het maken van goede programma's.
Liever een dode discussie dan de schijn geven dat jouw standpunten het bespreken waard zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo kun je elke discussie die jou niet aanstaat doodmaken. Helaas we leven niet meer in de jaren '90 toen dit nog kon. Melkert, Rosenmöller en van Dam zijn in 2002 met deze strategie ongenadig door de mand gevallen.
Ik ben realistisch. In westerse samenlevingen zoals de onze en de Amerikaanse, zijn er kansen voor iedereen. Die racisme-discussie is uitsluitend de schuld bij anderen (de 'witte') leggen van individueel falen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor iemand die zo ageert tegen de 'zwart-witte' discussie, denk je wel erg zwart-wit.
Als je dat denkt ben je hartstikke blind.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste mensen zien ook in dat jouw versie complete onzin is.
Dat is het hem ook een beetje inderdaad.. er zijn gewoon te weinig goede rechtse sprekers met haalbare punten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is omdat Wilders nooit de kans krijgt om ongegeneerd zijn domme standpunten uiteen te zetten. Er zit dan altijd zo'n eikel tussen die wat vragen stelt naar haalbaarheid, ethische overwegingen en zulks.
Pure vijandigheid en propaganda, ik zeg het je!
Als je denkt dat het niet zo is, ben je hartstikke blind.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je dat denkt ben je hartstikke blind.
Jij oordeelt zonder kennis. Daar moet je altijd voorzichtig mee zijn. Ik ben het wel met je eens dat elk individu een eigen verantwoordelijkheid draagt, maar het valt niet te negeren dat er vooral in de VS veel dingen foutgaan als het gaat om rassengelijkheid.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben realistisch. In westerse samenlevingen zoals de onze en de Amerikaanse, zijn er kansen voor iedereen. Die racisme-discussie is uitsluitend de schuld bij anderen (de 'witte') leggen van individueel falen.
Een discussie over (massa?)-immigratie is prima mogelijk, maar niet als je als uitgangspunt neemt dat alle moslims kut zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als jij gelijk hebt, dan is dus elke discussie over het onderwerp massa-immigratie onmogelijk. Want dat betekent dat elke kritiek op de import van niet-westerlingen betekent dat je bevolkingsgroepen over één kam scheert en dat het verboden is om te uiten dat je elke vorm van niet-westerse immigratie onwenselijk vindt.
Er zijn voortdurend discussies over immigratie, zelfs in het parlement. Alleen ziet iedereen daar in dat 'sluit de grenzen voor moslims' geen optie is. Dus gaan ze het er ook niet over hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een discussie over (massa?)-immigratie is prima mogelijk, maar niet als je als uitgangspunt neemt dat alle moslims kut zijn.
Waarom niet? Die moeten in de regio opgevangen worden, hier hebben ze niets te zoeken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
zelfs in het parlement. Alleen ziet iedereen daar in dat 'sluit de grenzen voor moslims' geen optie is. Dus gaan ze het er ook niet over hebben.
Maar dan wordt de optie "sluit de grenzen voor iedereen". Het onderscheid moslim/niet-moslim kan niet worden gemaakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:43 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Waarom niet? Die moeten in de regio opgevangen worden, hier hebben ze niets te zoeken.
Waar in de regio?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:43 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Waarom niet? Die moeten in de regio opgevangen worden, hier hebben ze niets te zoeken.
Waarom zou dat moeten? Je verwart jouw eigen opvattingen met de werkelijkheid ,dat probleem hebben tegenwoordig heel veel mensen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:43 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Omdat wij de ruimte moeten krijgen om alles kapot te bombarderen zonder consequenties.quote:
Waar ligt dat?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat wij de ruimte moeten krijgen om alles kapot te bombarderen zonder consequenties.
welke regio is dat?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:43 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
quote:
Vanuit Syrië: Turkije, Georgie, Azerbeidzjan, stukje Rusland misschien nog,quote:
De vijfde colonne zit al een tijdlang in Almere. Almere is derhalve onderdeel van de regio.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is niet in de regio.
Georgië is nog bij aan het komen van de Russische inval, Azerbeidzjan staat op voet van oorlog met Armenië, de Russische Kaukasus is vergeven van islamitische terreur- en afscheidingsbewegingen. Iran is een totalitaire dictatuur, Turkmenistan heeft noch de infrastructuur noch de fondsen om veel vluchtelingen op te nemen. Libanon is een rotzooitje dankzij aanhoudende burgeroorlogen. Saudi-Arabië is een totalitaire dictatuur. Egypte is nog bij aan het komen van de Arabische Lente. Turkije heeft al een paar miljoen vluchtelingen opgenomen en gebruikt die als pion om de EU af te persen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:55 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Vanuit Syrië: Turkije, Georgie, Azerbeidzjan, stukje Rusland misschien nog,
Vanuit Iran: idem + Turkmenistan
en meer landen in die regio
[ afbeelding ]
De islam is kut, niet alle moslims.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een discussie over (massa?)-immigratie is prima mogelijk, maar niet als je als uitgangspunt neemt dat alle moslims kut zijn.
Vluchtelingenverdrag + Schengen opzeggen. Zelf bepalen wie je binnen laat. Wilders heeft nooit gezegd dat de grens gesloten moet worden voor moslims, maar mensen uit islamitische landen. Dat is een verschil. Het criterium "moslim" is niet aantoonbaar, vandaar dat de PVV heel consequent het criterium "afkomstig uit islamitische landen" hanteert.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn voortdurend discussies over immigratie, zelfs in het parlement. Alleen ziet iedereen daar in dat 'sluit de grenzen voor moslims' geen optie is. Dus gaan ze het er ook niet over hebben.
Vergeet ook niet Syrië zelf. In veel landen met oorlog is niet het hele land onveilig. In Oekraïne is ook een oorlog gaande, maar Oekraïners komen niet massaal onze kant uit omdat ze een veilig heenkomen zoeken in eigen land. Cultuurverschil: Oekraïners lossen hun eigen problemen op, niet-westerse mensen komen hier hun hand ophouden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:55 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
[..]
Vanuit Syrië: Turkije, Georgie, Azerbeidzjan, stukje Rusland misschien nog,
Vanuit Iran: idem + Turkmenistan
en meer landen in die regio
[ afbeelding ]
Is ook niet haalbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vluchtelingenverdrag + Schengen opzeggen.
Dat scheelt al een hoop. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar dat kan in ieder geval als uitgangspunt dienen voor een discussie, stel dat je ook nog met argumenten weet te komen. Het is in ieder geval geen discriminatoir uitgangspunt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam is kut, niet alle moslims.
Net als die Nederlanders die in 40-45 hun hand gingen ophouden in het VK en Canada.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vergeet ook niet Syrië zelf. In veel landen met oorlog is niet het hele land onveilig. In Oekraïne is ook een oorlog gaande, maar Oekraïners komen niet massaal onze kant uit omdat ze een veilig heenkomen zoeken in eigen land. Cultuurverschil: Oekraïners lossen hun eigen problemen op, niet-westerse mensen komen hier hun hand ophouden.
Geëmigreerde Nederlanders waren harde werkers. In de VK en Canada stond echt geen sociale huurwoning + inboedel + uitkering op ze te wachten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Net als die Nederlanders die in 40-45 hun hand gingen ophouden in het VK en Canada.
Tuurlijk joh. Die werden gewoon op straat geflikkerd door de Canadese overheid.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geëmigreerde Nederlanders waren harde werkers. In de VK en Canada stond echt geen sociale huurwoning + inboedel + uitkering op ze te wachten.
Wat voor mensen komen dan uit islamitische landen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vluchtelingenverdrag + Schengen opzeggen. Zelf bepalen wie je binnen laat. Wilders heeft nooit gezegd dat de grens gesloten moet worden voor moslims, maar mensen uit islamitische landen. Dat is een verschil. Het criterium "moslim" is niet aantoonbaar, vandaar dat de PVV heel consequent het criterium "afkomstig uit islamitische landen" hanteert.
In de jaren '40 moest je gewoon voor jezelf zorgen. Sociale zekerheid was er amper en zeker niet voor emigranten/vluchtelingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Die werden gewoon op straat geflikkerd door de Canadese overheid.
Dus een Iraanse jood komt er niet in?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vluchtelingenverdrag + Schengen opzeggen. Zelf bepalen wie je binnen laat. Wilders heeft nooit gezegd dat de grens gesloten moet worden voor moslims, maar mensen uit islamitische landen. Dat is een verschil. Het criterium "moslim" is niet aantoonbaar, vandaar dat de PVV heel consequent het criterium "afkomstig uit islamitische landen" hanteert.
Mensen uit islamitische landen. Een PVV-er heeft ooit in een interview gezegd dat dit zelfs christenen zouden zijn. Indonesië is immers een islamitisch land waar ook christenen wonen. De PVV kiest hiervoor omdat dit het enige werkbare criterium is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat voor mensen komen dan uit islamitische landen?
Klopt. Dat heeft een PVV-er ooit in een interview toegegeven, jaren geleden, in het radioprogramma 'Echte Jannen'. Vandaar dat ik in mijn post hierboven een meer werkbaar alternatief heb geformuleerd. Een Iraanse Jood kan beter asiel aanvragen in Israël, als dat nodig is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus een Iraanse jood komt er niet in?
Uit islamitische landen komen voornamelijk moslims... Beter gewoon het beestje bij de naam noemen en zeggen dat je geen moslims meer binnen wilt laten ongeacht waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen uit islamitische landen. Een PVV-er heeft ooit in een interview gezegd dat dit zelfs christenen zouden zijn. Indonesië is immers een islamitisch land waar ook christenen wonen. De PVV kiest hiervoor omdat dit het enige werkbare criterium is.
Zelf zou ik liever kiezen voor niet-westerse landen, of liever gezegd: een whitelist. Alleen mensen toelaten uit Europa (minus Albanië, Bosnië en Turkije), Rusland, Australië, Japan, Nieuw-Zeeland, VS en Canada, en uitsluitend op basis van tijdelijke verblijfsvergunningen en visa met strikte voorwaarden.
De vraag is: welke landen vallen onder 'islamitische' landen. Zijn dat landen met een meerderheid aan moslims?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat voor mensen komen dan uit islamitische landen?
Dat lijkt mij wel ja :pquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vraag is: welke landen vallen onder 'islamitische' landen. Zijn dat landen met een meerderheid aan moslims?
Wat een klootzakkenpartij dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Dat heeft een PVV-er ooit in een interview toegegeven, jaren geleden, in het radioprogramma 'Echte Jannen'. Vandaar dat ik in mijn post hierboven een meer werkbaar alternatief heb geformuleerd. Een Iraanse Jood kan beter asiel aanvragen in Israël, als dat nodig is.
Met recht een whitelist, op Japan na.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zelf zou ik liever kiezen voor niet-westerse landen, of liever gezegd: een whitelist. Alleen mensen toelaten uit Europa (minus Albanië, Bosnië en Turkije), Rusland, Australië, Japan, Nieuw-Zeeland, VS en Canada, en uitsluitend op basis van tijdelijke verblijfsvergunningen en visa met strikte voorwaarden.
Ontwikkelde westerse landen zijn nou eenmaal erg 'wit', behalve dan grote delen van West-Europa.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Met recht een whitelist, op Japan na.
Zou dat met hun genen te maken hebben, dat ze zo ontwikkeld zijn?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ontwikkelde westerse landen zijn nou eenmaal erg 'wit', behalve dan grote delen van West-Europa.
Zeker weten, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou dat met hun genen te maken hebben, dat ze zo ontwikkeld zijn?
Waarom? Het zou namelijk je redenering kunnen verklaren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dat is een andere discussie.
Geen idee. Resultaat van evolutie. Volkeren zijn nou eenmaal verschillend.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom? Het zou namelijk je redenering kunnen verklaren.
Je bedoelt te zeggen dat witte mensen verder geëvolueerd zijn?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen idee. Resultaat van evolutie. Volkeren zijn nou eenmaal verschillend.
Ik heb de cijfers zo niet bij de hand, maar ik gok maar zo even dat meer als 60% van de moslims in een sociale huurwoning zit....quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 11:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Het gaat Wilders niet om allochtonen maar om moslims toch?
Jan is de huisracist van FOK! man.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat witte mensen verder geëvolueerd zijn?
Anders. Beide hebben hun sterktes en zwaktes. Dat is geen probleem, maar het gaat fout als je culturen gaat mengen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat witte mensen verder geëvolueerd zijn?
Wat vind je eigenlijk sterktes van het "donkere ras", Jan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Anders. Beide hebben hun sterktes en zwaktes. Dat is geen probleem, maar het gaat fout als je culturen gaat mengen.
De witte mens is terughoudend met geweld en gaat vooral uit van redelijkheid. Afrikanen hebben een hoger testosterongehalte. Daarom is Europa niet in staat om een paar miljoen ongewapende Afrikanen tegen te houden, die zo brutaal zijn om ongevraagd ons continent binnen te komen. De 'witte' Europeaan heeft daar gaan passend antwoord op, vanwege slapheid, een zwakte van de westerling.
Assertiviteit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat vind je eigenlijk sterktes van het "donkere ras", Jan?
De "witte mens" staat er inderdaad bekend om erg terughoudend te zijn met geweld. Op details als genocide en de ontwikkeling van een atoombom die op het "gele ras" uitgetest is na dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Anders. Beide hebben hun sterktes en zwaktes. Dat is geen probleem, maar het gaat fout als je culturen gaat mengen.
De witte mens is terughoudend met geweld en gaat vooral uit van redelijkheid. Afrikanen hebben een hoger testosterongehalte. Daarom is Europa niet in staat om een paar miljoen ongewapende Afrikanen tegen te houden, die zo brutaal zijn om ongevraagd ons continent binnen te komen. De 'witte' Europeaan heeft daar gaan passend antwoord op, vanwege slapheid, een zwakte van de westerling.
Recentere voorbeelden van deze terughoudendheid zijn ook nog bedenken hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
De "witte mens" staat er inderdaad bekend om erg terughoudend te zijn met geweld. Op details als genocide en de ontwikkeling van een atoombom die op het "gele ras" uitgetest is na dan.
Onwettige invasies, collateral damage, drones. Verder is de witte mens best chill.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
De "witte mens" staat er inderdaad bekend om erg terughoudend te zijn met geweld. Op details als genocide en de ontwikkeling van een atoombom die op het "gele ras" uitgetest is na dan.
Er zijn vrijwel geen etnische groepen zonder oorlog. Maar westerse landen zijn de meest geweldloze plekken op aarde. Daar worden conflicten opgelost met praten, niet met geweld. Terwijl Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse samenlevingen buitengewoon gewelddadig zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat de witte mens de afgelopen 60 jaar op genetisch vlak enorm is geëvolueerd. Immers toen zaten we hier elkaar nog uit te moorden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen etnische groepen zonder oorlog. Maar westerse landen zijn de meest geweldloze plekken op aarde. Daar worden conflicten opgelost met praten, niet met geweld. Terwijl Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse samenlevingen buitengewoon gewelddadig zijn.
Zoals ik hierboven al schreef: Geen enkele etnische groep is zonder oorlog. Het gaat om het grote plaatje. En dan zijn de westerse samenlevingen buitengewoon vredig in vergelijking met Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Arabische.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat de witte mens de afgelopen 60 jaar op genetisch vlak enorm is geëvolueerd. Immers toen zaten we hier elkaar nog uit te moorden.
Als we het grote plaatje erbij pakken dan zal je moeten constateren dat we behoorlijk gewelddadig zijn geweest. Dat we nu een relatieve periode van rust hebben, zegt niets over ons verleden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al schreef: Geen enkele etnische groep is zonder oorlog. Het gaat om het grote plaatje. En dan zijn de westerse samenlevingen buitengewoon vredig in vergelijking met Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Arabische.
We hebben geen periode van rust, want Europa wordt al decennia lang overlopen door allerlei volk uit niet-westerse landen met rampzalige gevolgen. Zoals ik al schreef: Elk volk heeft met oorlogen te maken gehad, maar de westerse samenlevingen zijn - los van oorlogsvoering - heel vredig in vergelijking met niet-westerse samenlevingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als we het grote plaatje erbij pakken dan zal je moeten constateren dat we behoorlijk gewelddadig zijn geweest. Dat we nu een relatieve periode van rust hebben, zegt niets over ons verleden.
Los van oorlogsvoering?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We hebben geen periode van rust, want Europa wordt al decennia lang overlopen door allerlei volk uit niet-westerse landen met rampzalige gevolgen. Zoals ik al schreef: Elk volk heeft met oorlogen te maken gehad, maar de westerse samenlevingen zijn - los van oorlogsvoering - heel vredig in vergelijking met niet-westerse samenlevingen.
Blanke mensen zijn terughoudender met geweld?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk eens naar de geweldcijfers in landen waar zowel witte en zwarte mensen wonen (zoals VS en Nederland). Onder zwarte mensen is veel meer geweld dan onder witte mensen, simpelweg omdat ze verschillend omgaan met problemen en conflicten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Blanke mensen zijn terughoudender met geweld?Veeg. Me. Op.
![]()
Voetnootjes. WWI & WWII waren slechts voetnootjes. Net zoals Napoleon, Stalin, Caesar. Paar 100 miljoen doden, waar hebben we het over manquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik heb het over de samenlevingen, hoe mensen in het dagelijks leven met elkaar omgaan, los van eventuele gevoerde oorlogen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voetnootjes. WWI & WWII waren slechts voetnootjes. Net zoals Napoleon, Stalin, Caesar. Paar 100 miljoen doden, waar hebben we het over man
Ik schaam me ervoor dat Jan van hetzelfde ras is als ik. (Mens)quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Blanke mensen zijn terughoudender met geweld?Veeg. Me. Op.
![]()
Lees eens een geschiedenisboek man, achterlijke idioot dat je bent.
Onder arme blanken zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder arme zwarte mensen. Onder rijke zwarten zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder rijke blanken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk eens naar de geweldcijfers in landen waar zowel witte en zwarte mensen wonen (zoals VS en Nederland). Onder zwarte mensen is veel meer geweld dan onder witte mensen, simpelweg omdat ze verschillend omgaan met problemen en conflicten.
Ah gosh, we hebben een white nationalist en een goedmens in een topic.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ik schaam me ervoor dat Jan van hetzelfde ras is als ik. (Mens)
Als je zulke shit leest snap je meteen hoe nazi's bestaan kunnen hebben.
Wil je ontkennen dat in Afrika en Zuid-Amerika de samenlevingen veel gewelddadiger zijn dan hier?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ik schaam me ervoor dat Jan van hetzelfde ras is als ik. (Mens)
Als je zulke shit leest snap je meteen hoe nazi's bestaan kunnen hebben.
Nee, dat heeft meer te maken met sociaal economische leefomstandigheden. Niet met ras of huidskleur of religie. Nu begrijp ik wel dat jij het daar niet mee eens bent, maar het komt er simpelweg op neer dat je een kortzichtig racistje bent. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk eens naar de geweldcijfers in landen waar zowel witte en zwarte mensen wonen (zoals VS en Nederland). Onder zwarte mensen is veel meer geweld dan onder witte mensen, simpelweg omdat ze verschillend omgaan met problemen en conflicten.
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voetnootjes. WWI & WWII waren slechts voetnootjes. Net zoals Napoleon, Stalin, Caesar. Paar 100 miljoen doden, waar hebben we het over man
Ook dit is weer wat ongenuanceerd. Het is best mogelijk dat genen ook een rol spelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat heeft meer te maken met sociaal economische leefomstandigheden. Niet met ras of huidskleur of religie. Nu begrijp ik wel dat jij het daar niet mee eens bent, maar het komt er simpelweg op neer dat je een kortzichtig racistje bent. Niets meer, niets minder.
Ja man, het was hier echt totaal geweldloos voor en tijdens de inquisitie! Er zijn hier ook zeker geen joden afgevoerd door Nederlands tijdens WW2! Dat niemand nou inziet hoe vredig witte mensen zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik heb het over de samenlevingen, hoe mensen in het dagelijks leven met elkaar omgaan, los van eventuele gevoerde oorlogen.
Ik hoef niet beter te lezen. Jij hebt nog heel veel te leren over de wereld. Maar ik vrees dat je daar de intellectuele capaciteiten niet voor hebt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik heb het over de samenlevingen, hoe mensen in het dagelijks leven met elkaar omgaan, los van eventuele gevoerde oorlogen.
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Onder arme blanken zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder arme zwarte mensen. Onder rijke zwarten zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder rijke blanken.
Maar goed, laat dat je wereldbeeld niet beïnvloeden.
Is een leugen dat de westerse media gebruikt om je schuldgevoel aan te praten!!!!1!1!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.
Bron?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.
Weer een (s)links complot dat niet benoemd wordt door de mediaquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef sc00p het volgende:
[..]
Is een leugen dat de westerse media gebruikt om je schuldgevoel aan te praten!!!!1!1!
Fysiek kan het wel, maar de wil is er niet. Men durft niet te schieten, en dat is nodig als honderden mensen tegelijk een grenshek bestormen. Grenzen stellen, daar heeft de westerse mens moeite mee. In combinatie met de assertiviteit van Afrikanen heeft dat het huidige illegalenprobleem opgeleverd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.
Ja, in Oekraïne gaat het echt GE-WEL-DIG momenteelquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.
Het gaat om de samenlevingen, hoe mensen met elkaar onderling omgaan. Dat staat los van het conflict tussen een groep seperatisten, Rusland en de Oekraïnse regering. Buiten de meest oostelijke gebieden en de Krim is de samenleving van het arme Oekraïne veel minder gewelddadig dan een gemiddelde zwarte wijk in een rijk westers land.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, in Oekraïne gaat het echt GE-WEL-DIG momenteel
Ken je de term 'relatieve armoede'?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Maar alles op armoede gooien is erg jaren '70.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ken je de term 'relatieve armoede'?
Heeft te veel ethische en praktische bezwaren. Is ook niet nodig. Grenzen sluiten en niet-westerse landen verantwoordelijk maken voor hun eigen problemen is genoeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:53 schreef agter het volgende:
[..]
Ik voel een genetisch expiriment aankomen ..
Nee, jij stelde dat blanke mensen minder gewelddadig zijn. Nu probeer je er onderuit te komen door simpelweg oorlog niet mee te rekenen. Maar je kunt het een niet zonder de ander hebben. Dat is namelijk gewoon niet hoe samenlevingen naast elkaar leven en er interactie plaats vindt tussen samenlevingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om de samenlevingen, hoe mensen met elkaar onderling omgaan. Dat staat los van het conflict tussen een groep seperatisten, Rusland en de Oekraïnse regering. Buiten de meest oostelijke gebieden en de Krim is de samenleving van het arme Oekraïne veel minder gewelddadig dan een gemiddelde zwarte wijk in een rijk westers land.
Mensen van racisme beschuldigen is niet de manier om een discussie te winnen. Er zijn nou eenmaal verschillen tussen wit en zwart, daar kun je niet omheen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, jij stelde dat blanke mensen minder gewelddadig zijn. Nu probeer je er onderuit te komen door simpelweg oorlog niet mee te rekenen. Maar je kunt het een niet zonder de ander hebben. Dat is namelijk gewoon niet hoe samenlevingen naast elkaar leven en er interactie plaats vindt tussen samenlevingen.
Je probeert gewoon je racisme goed te praten door bewust essentiele elementen weg te laten uit een discussie. Helaas, dat is simpelweg niet hoe het werkt.
Als ik me niet vergis, zijn alle grenzen in Afrika letterlijk door Westerlingen getekend. Wat is er veranderd, dat we 100 jaar geleden nog vrolijk handen afhakten als er niet aan het rubberquotum werd voldaan, terwijl we nu zomaar gekleurde en raarpratende mensen het land in laten? Is ons testosteron-niveau in die eeuw zo gezakt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Fysiek kan het wel, maar de wil is er niet. Men durft niet te schieten, en dat is nodig als honderden mensen tegelijk een grenshek bestormen. Grenzen stellen, daar heeft de westerse mens moeite mee. In combinatie met de assertiviteit van Afrikanen heeft dat het huidige illegalenprobleem opgeleverd.
Goeie vraag. Ik vrees van wel. De WO2 heeft hard ingrijpen tot een taboe gemaakt. Daar kwam vanaf de jaren '70 het cultureel marxisme overheen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, zijn alle grenzen in Afrika letterlijk door Westerlingen getekend. Wat is er veranderd, dat we 100 jaar geleden nog vrolijk handen afhakten als er niet aan het rubberquotum werd voldaan, terwijl we nu zomaar gekleurde en raarpratende mensen het land in laten? Is ons testosteron-niveau in die eeuw zo gezakt?
Alles op ras gooien is erg jaren '30 (en een stukje van de jaren '40).quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Maar alles op armoede gooien is erg jaren '70.
Net was het nog een biologisch verschil. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik vrees van wel. De WO2 heeft hard ingrijpen tot een taboe gemaakt. Daar kwam vanaf de jaren '70 het cultureel marxisme overheen.
Het biologische verschil ligt er aan ten grondslag. Daardoor heeft het cultureel marxisme kunnen wortelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Net was het nog een biologisch verschil. Wat is het nou?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat in Afrika en Zuid-Amerika de samenlevingen veel gewelddadiger zijn dan hier?
Ik beschuldig je niet van racisme, kerel. Ik zeg dat je een racist bent. Daar valt weinig discussie over te voeren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen van racisme beschuldigen is niet de manier om een discussie te winnen. Er zijn nou eenmaal verschillen tussen wit en zwart, daar kun je niet omheen.
You're so full of shit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het biologische verschil ligt er aan ten grondslag. Daardoor heeft het cultureel marxisme kunnen wortelen.
Ja, de biologische oorzaken liggen er nog wel maar door het cultureel-marxisme zijn die er toch ook weer niet!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:02 schreef Barbusse het volgende:
'cultureel-marxisme', die hadden we nog niet gehad
Een heleboel Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse rebellengroepen waren marxistisch. Wat nu?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het biologische verschil ligt er aan ten grondslag. Daardoor heeft het cultureel marxisme kunnen wortelen.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, de biologische oorzaken liggen er nog wel maar door het cultureel-marxisme zijn die er toch ook weer niet!
Jan heeft het IQ van een bedorven saucijzenbroodje, maar denkt in de positie te verkeren om op anderen neer te kunnen kijken.quote:
Je hebt het mogelijk niet door maar JanKorteachternaam is Wilders niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een eindbaasch! Mijn stem heeft hij!
Dat is iets wat wij niet weten. Het zou best kunnen m.i.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt het mogelijk niet door maar JanKorteachternaam is Wilders niet.
Denk hier eens over na VoosKogels. Ook een heerlijk vers saucijzenbroodje heeft geen IQ... Er is sprake van dood materiaal. En dat heeft per definitie geen IQ. Een saucijzenbroodje zal nimmer slagen voor welke IQ-test dan ook. Denk toch eens na voordat je iets roept. Dat is veel beter voor een ieder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
Jan heeft het IQ van een bedorven saucijzenbroodje
Dan is het eerder Bosma want Jan mag ook graag klagen over mensen uit Afrika en niet alleen Noord-Afrika.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is iets wat wij niet weten. Het zou best kunnen m.i.
Best wel ja. Door de belastingverlaging per 1 januari 2016 heb je die gekregenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:39 schreef Nober het volgende:
[..]
En bedankt. Nu heb ik trek in een heerlijk vers saucijzenbroodje.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Denk hier eens over na VoosKogels. Ook een heerlijk vers saucijzenbroodje heeft geen IQ... Er is sprake van dood materiaal. En dat heeft per definitie geen IQ. Een saucijzenbroodje zal nimmer slagen voor welke IQ-test dan ook. Denk toch eens na voordat je iets roept. Dat is veel beter voor een ieder.
Ze lijken qua inhoud ook erg op elkaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:
Overigens is dit programma niet het kortste programma ooit. Die eer valt ten deel aan de CD:
https://www.vn.nl/verkiezings-a4tjes-wilders-en-janmaat/
Zegt toch iets over de doelgroep met zo'n lengte dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze lijken qua inhoud ook erg op elkaar.
Janmaat was dan ook een visionair die volledige rehabilitatie verdient volgens de PVV achterban.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze lijken qua inhoud ook erg op elkaar.
Het is inderdaad vrij pijnlijk als politici een programma zo kort en eenvoudig mogelijk houden zonder enige diepgang of toelichting. Het is ook opvallend dat veel aanhangers geen vragen hebben maar zelf wel uitleggen hoe Wilders het bedoelt en vervolgens staan ze volledig achter hun uitleg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:23 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Zegt toch iets over de doelgroep met zo'n lengte dan.
Da's wel mooi toch? Zo'n programma dat multi-interpretabel is. Trekt meer kiezers en achteraf kun je uitleggen dat het er echt zo niet stond en je geen kiezersbedrog hebt gepleegd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij pijnlijk als politici een programma zo kort en eenvoudig mogelijk houden zonder enige diepgang of toelichting. Het is ook opvallend dat veel aanhangers geen vragen hebben maar zelf wel uitleggen hoe Wilders het bedoelt en vervolgens staan ze volledig achter hun uitleg.
Als Wilders wel kiezersbedrog pleegt maakt het nog niet uit. Hij zit gebakken en kan tot zijn pensioen in de kamer blijven zitten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel mooi toch? Zo'n programma dat multi-interpretabel is. Trekt meer kiezers en achteraf kun je uitleggen dat het er echt zo niet stond en je geen kiezersbedrog hebt gepleegd.
Ik snap dat niet. Als je voor ieder punt met 10 pagina's toelichting komt dan haakt iedereen af.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
Het is inderdaad vrij pijnlijk als politici een programma zo kort en eenvoudig mogelijk houden zonder enige diepgang of toelichting.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:32 schreef Kowloon het volgende:
Ik kan Wilders A4'tje wel waarderen. Niet zo zeer qua inhoud maar qua vorm. Een gedetailleerd verkiezingsprogramma is eigenlijk vrij onzinnig. Ten eerste omdat je een coalitie moet vormen, en pas tijdens dat soort onderhandelingen komen maatregelen vaak pas meer gedetailleerd op papier te staan. Een gedetailleerd verkiezingsprogramma suggereert een grote mate van zekerheid over de vorm van de gewenste maatregelen, terwijl die zekerheid er niet is. Ten tweede omdat naar mijn idee de Haagse politiek vooral met het uitzetten van hoofdlijnen bezig moet zijn en een concrete invulling van maatregelen beter aan het ambtelijk apparaat kan worden overgelaten omdat die meer kennis van zaken hebben.
Jammer dat hij bij punt 1 toch niet de verleiding kon weerstaan gedetailleerd te worden.
Ondertussen belooft hij dat de pensioenleeftijd weer naar 65 gaat, terwijl dat in 2010 het eerste breekpunt was dat hij bij het grofvuil zette.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als Wilders wel kiezersbedrog pleegt maakt het nog niet uit. Hij zit gebakken en kan tot zijn pensioen in de kamer blijven zitten.
Hahaha, tuurlijk jij weer. Hij vindt zijn doelgroep iig wel goed..quote:
Dat is wegens dat er geen echte staatsmannen meer zijn. Onze politici zijn bijna allemaal corrupt en dienen uitsluitend hun eigen belang. Het systeem deugt gewoon niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ondertussen belooft hij dat de pensioenleeftijd weer naar 65 gaat, terwijl dat in 2010 het eerste breekpunt was dat hij bij het grofvuil zette.
Wilders is daar idd een goed voorbeeld vanquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wegens dat er geen echte staatsmannen meer zijn. Onze politici zijn bijna allemaal corrupt en dienen uitsluitend hun eigen belang. Het systeem deugt gewoon niet.
Ok.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:40 schreef richolio het volgende:
[..]
Hahaha, tuurlijk jij weer. Hij vindt zijn doelgroep iig wel goed..
Gewoon allemaal. Iedereen heeft een verborgen agenda. En ondertussen lachen ze het stemvee gewoon in hun smoel uit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders is daar idd een goed voorbeeld van
Nou, je richt je eigen politieke partij op: Eerlijk Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon allemaal. Iedereen heeft een verborgen agenda. En ondertussen lachen ze het stemvee gewoon in hun smoel uit.
Wat deugt er niet aan 'het systeem'?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wegens dat er geen echte staatsmannen meer zijn. Onze politici zijn bijna allemaal corrupt en dienen uitsluitend hun eigen belang. Het systeem deugt gewoon niet.
Een verkiezingsprogramma maak je om wat de inzet wordt bij de verkiezingen en de coalitieonderhandelingen, dat het niet 100% wordt uitgevoerd is geen argument je moet de kiezer wel laten weten wat de insteek is en waar ze voor kiezen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Als je voor ieder punt met 10 pagina's toelichting komt dan haakt iedereen af.
Bovendien is dat niet serieus te nemen wegens wat Kowloon hieronder schrijft.
Ik post deze nogmaals. Best heel verstandig m.i.
[..]
Dat blijkt uit de eerste 2 zinnen. Het is voor mij altijd lastig, die reacties van jou. Ik wil die best met respect en zeer voorkomend behandelen. Maar eigenlijk denk ik altijd dat er ergens bij jou een essentieel stukje in de hersenen ontbreekt. Dat is dus altijd lastig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat deugt er niet aan 'het systeem'?
Superpost dit. Ik ben geen aanhanger hoor. Maar een stukje tegengas zorgt er vaak voor om dit soort goede post's te genereren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een verkiezingsprogramma maak je om wat de inzet wordt bij de verkiezingen en de coalitieonderhandelingen, dat het niet 100% wordt uitgevoerd is geen argument je moet de kiezer wel laten weten wat de insteek is en waar ze voor kiezen.
De huren verlagen zegt helemaal niets, hoeveel en welke huren. De inkomstenbelasting verlagen, hoe en wie profiteren daarvan? Moskeeën sluiten, hoe wil je dat realiseren, discriminatie verbod uit de grondwet, vrijheid van religie schrappen?
De keuzes die politici maken hebben gevolgen en uit de toelichting en context kunnen mensen opmaken hoe ze daar over denken, met loze kreten kan geen mens weten wat Wilders wil doen anders dan Wilders zelf.
Als Wilder zou aangeven dat werken moet lonen en de uitkeringen zwaarder belast moeten worden kun je zijn opmerking over de inkomstenbelasting plaatsen. Al hij aangeeft de inkomensverschillen te willen vergoten of verkleinen heb je iets.
Het punt van de AOW is ook heel vreemd, men heeft nu al dekkingstekorten dus met verlagen van de leeftijd hebben de pensioenfondsen veel geld te kort, Wilders wil blijven indexeren dat zou dus moeten betekenen dat de werkenden enorme premieverhogingen voor hun kiezen krijgen (of hij heeft een andere oplossing?).
Ik vind dat je alleen echt democratie hebt als mensen ongeveer kunnen weten waar ze voor kiezen, bij dit programma kun je alleen gokken.
Zal hij het zelf doorhebben?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen van racisme beschuldigen is niet de manier om een discussie te winnen. Er zijn nou eenmaal verschillen tussen wit en zwart, daar kun je niet omheen.
Dat klopt gewoon. Die verschillen bestaan. Dat benoemen is geen racisme. Racisme is b.v. dat je beweert dat negers niet kunnen schaken. Terwijl het zo is dat negerinnen niet kunnen schaken. Negers kunnen dat best. Er is wat dat betreft al een verschil tussen zwart en zwart. Kun je nagaan. Maar bepaalde kwaliteiten zijn dus niet gerelateerd aan huidskleur.quote:
Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Het meest evidente verschil is de huidskleur. Dat benoemen is geen racisme, dat is het pas als je mensen erop achter stelt of uit sluit.quote:
Of zegt dat donkere mensen lui zijn omdat ze donker zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Het meest evidente verschil is de huidskleur. Dat benoemen is geen racisme, dat is het pas als je mensen erop achter stelt of uit sluit.
Bijvoorbeeld. Ik werd een tijdje terug uitgemaakt voor nsber omdat ik zei dat mensen uit het midden oosten cultureel van ons verschillen. Ik bedoel wtfquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of zegt dat donkere mensen lui zijn omdat ze donker zijn.
Zeer juist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Het meest evidente verschil is de huidskleur. Dat benoemen is geen racisme, dat is het pas als je mensen erop achter stelt of uit sluit.
Precies, dat doen die joden toch ook?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Ik werd een tijdje terug uitgemaakt voor nsber omdat ik zei dat mensen uit het midden oosten cultureel van ons verschillen. Ik bedoel wtf
Maar gelukkig was dat enkel cultureel..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een heleboel Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse rebellengroepen waren marxistisch. Wat nu?
Ik snap je niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, dat doen die joden toch ook?
Ik snap werkelijk niet wat hij hier aan miszegt. Hij brengt het juist terug tot de essentie. Zeer verstandig m.i.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, dat doen die joden toch ook?
De plaat van persoonlijke aanvallen maken als iemand een inhoudelijke vraag stelt is inmiddels wel grijsgedraaidquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de eerste 2 zinnen. Het is voor mij altijd lastig, die reacties van jou. Ik wil die best met respect en zeer voorkomend behandelen. Maar eigenlijk denk ik altijd dat er ergens bij jou een essentieel stukje in de hersenen ontbreekt. Dat is dus altijd lastig.
Uit het midden-oosten komen en cultureel van ons verschillen?quote:
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uit het midden-oosten komen en cultureel van ons verschillen?
Dat is m.i. het probleem met jou: dat je het idee hebt dat het inhoudelijk is wat je doet. Terwijl je uitsluitend onnozele one-liners produceert. Ik kan daar niets mee. Temeer omdat die daarnet genoemde onnozele one-liners ook nog eens een zeer agressieve insteek hebben. Ik weet inmiddels dat jouw reacties niet bedoeld zijn om een fijne opbouwende discussie te stimuleren. Dat kan ook heel anders. Maar dat schijnt niet binnen jouw vermogen te liggen. En dat is best triest. Veel blijven oefenen, misschien dat dat helpt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De plaat van persoonlijke aanvallen maken als iemand een inhoudelijke vraag stelt is inmiddels wel grijsgedraaid.
Zelden iemand met zo weinig inhoud gezien.
Klopt gewoon. En dat mag benoemd worden m.i. Dat is geen waardeoordeel. Dus prima. Verder niet interessant. Maar mag gewoon.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?
Geen idee, mij boeit het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?
Klopt, die discussie ging er toen over. Toont alleen maar de waardevermindering van sommige termen aan. En het niveau waarop hier soms gediscussieerd wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Klopt gewoon. En dat mag benoemd worden m.i. Dat is geen waardeoordeel. Dus prima. Verder niet interessant. Maar mag gewoon.
Wtf bedoel je dan met je opmerking over joden.quote:
Dat ze uit het midden-oosten komen en een andere cultuur hebben. Dat schreef ik toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wtf bedoel je dan met je opmerking over joden.
Nee je probeert er een religie kwestie van te maken, want stiekem had het je wel leuk geleken als ik mosselims ipv mensen uit het mo had gezegd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ze uit het midden-oosten komen en een andere cultuur hebben. Dat schreef ik toch?
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je probeert er een religie kwestie van te maken, want stiekem had het je wel leuk geleken als ik mosselims ipv mensen uit het mo had gezegd.
Ja Doei.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?
Prettige avond.quote:
Het is waarschijnlijk heel erg slim wat je hier probeert te doen. Maar het zou ook heel dom kunnen zijn. Wat mij betreft maakt het geen enkele "sense" i.i.g.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?
Dat mag natuurlijk best. Maar schrijf dan voor ongeveer hetzelfde geld iets wat hout snijdt. Spreek niet in raadselen maar zeg gewoon wat je bedoelt. Dan komen we misschien tot iets nuttigs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:53 schreef Ulx het volgende:
Je mag als blanke atheïst ook helemaal niks meer schrijven geloof ik.
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk best. Maar schrijf dan voor ongeveer hetzelfde geld iets wat hout snijdt. Spreek niet in raadselen maar zeg gewoon wat je bedoelt. Dan komen we misschien tot iets nuttigs.
Punt was dus dat het helemaal niet duidelijk was dat je het met me eens was.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.
In snap werkelijk niet dat er open deuren ingetrapt moeten worden als dat de Paus in het bos scheit schijt (jaja). En dat een beer katholiek is. Dat is zo triviaal allemaal. Wat is het dan precies dat jullie het niet eens zijn?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.
Dus de wereld gaat nu ten onder vanwege de nazifobie van toen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat waren 'incidenten'. Net zoals de razzia's op joden in de jaren '40 incidenten waren. Het Nazisme was vrede.
Het is inderdaad gek hoe je zo lang kunt discussiëren over niks. Nou ja, bijna niks dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
4 topics over partijprogramma Wilders? Zelfs het partijprogramma van Wilders is niet zo lang.
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.quote:
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.
Het werkt alleen maar in het nadeel voor mensen die hun ER niet gebruiken. Mensen die standaard hun hele ER nodig hebben zullen onderaan de streep waarschijnlijk wel in de plus eindigen ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.
Maar dat eigen risico heeft hij nu alleen als item omdat de SP daar nu volop inzet. Dat vind ik er zo misselijk aan. Het politiek opportunisme druipt er echt van af.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Iemand die op Wilders stemt is als persoon gewoon compleet mislukt.
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:50 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.
We zouden er ook voor kunnen kiezen om eens op een andere manier naar dat verplichte basispakket te kijken. Kan allemaal, maar het staat niet in het PVV-programma dus is hier offtopic.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.
Tja. Wat heb je hier aan... Het zou beter op basis van argumenten kunnen. Maar die liggen niet zo voor de hand blijkbaar. De post waar jij op regeert is (ook) populistisch. En dat moeten we niet willen met z'n allen mensuh!quote:
afgestemd op doelgroep. Voortaan alleen iets meer plaatsje en kleuren gebruikenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.
Knap dat je dat aan de hand van één politiek figuur kunt duiden bij mensen. De rest van de bevolking is natuurlijk gewoon compleet geslaagd in jouw wereld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Je bent wel vervelend streng voor me altijd. Dan kan ik werkelijk niets meer posten als jij me altijd weer denkt te moeten corrigeren met je zure brouwsels. En ik dacht dat je gestopt was hier. Je lijkt Heintje Davids wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zouden er ook voor kunnen kiezen om eens op een andere manier naar dat verplichte basispakket te kijken. Kan allemaal, maar het staat niet in het PVV-programma dus is hier offtopic.
Dat is waar en dat is ook wel enigszins solidair. Behalve dat inkomen dus niet wordt meegenomen en dat iedereens premie dus stijgt en enkel mensen die hun ER opmaken er enigszins van zullen profiteren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het werkt alleen maar in het nadeel voor mensen die hun ER niet gebruiken. Mensen die standaard hun hele ER nodig hebben zullen onderaan de streep waarschijnlijk wel in de plus eindigen ook.
Helemaal mee eens. Daarom pleit SP voor een nationaal zorgfonds. Maar de PVV doet dat natuurlijk niet omdat Wilders een ex-VVD'er is en Martin Bosma zelfs liefhebber van Ayn Rand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.
Degenen die veel zorg nodig hebben zitten al ruimschoots aan 'de goede kant' van de solidariteit. Misschien is een ER op de zorg geen charmante oplossing - maar wel redelijk effectief.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar en dat is ook wel enigszins solidair. Behalve dat inkomen dus niet wordt meegenomen en dat iedereens premie dus stijgt en enkel mensen die hun ER opmaken er enigszins van zullen profiteren.Het sneue vind ik gewoon dat het duidelijk is om te zeggen: "MAAR WIJ WILLEN OOK EIGEN RISICO AFSCHAFFEN HOORRRR!!!"
Eens.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Tja. Iemand die sympathiseert aan dit partijprogramma draagt imo gewoon zelf mee aan de haatcultuur in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Wat heb je hier aan... Het zou beter op basis van argumenten kunnen. Maar die liggen niet zo voor de hand blijkbaar. De post waar jij op regeert is (ook) populistisch. En dat moeten we niet willen met z'n allen mensuh!
Het ging me meer om het opportunistisch schemeren van de PVV daarmee. Niet om een discussie aan te gaan over het zorgstelsel zelf.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Degenen die veel zorg nodig hebben zitten al ruimschoots aan 'de goede kant' van de solidariteit. Misschien is een ER op de zorg geen charmante oplossing - maar wel redelijk effectief.
Dat is niet zo. Zie de verstandige post van Kowloon die niemand wil lezen blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Tja. Iemand die sympathiseert aan dit partijprogramma draagt imo gewoon zelf mee aan de haatcultuur in Nederland.
Dat is dus pertinente onzin, alleen al vanwege de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het ging me meer om het opportunistisch schemeren van de PVV daarmee. Niet om een discussie aan te gaan over het zorgstelsel zelf.
Ik snap je punt, al ben ik het er niet mee eens. Dat een miljonair dezelfde zorgpremie betaalt als iemand die 1300 per maand krijgt is wat ik onrechtvaardig vind. Er is genoeg geld, maar je moet even kijken waar het zit.
Wat is toch de machinatie dat jij het altijd opneemt voor de rijke graaier? Dat is nergens voor nodig. Zij kunnen dat best zelf. Daar hebben ze jou niet voor nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is dus pertinente onzin, alleen al vanwege de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.
Ik geef gewoon een inhoudelijk antwoord, als je dat niet bevalt hoef je niet te reageren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat is toch de machinatie dat jij het altijd opneemt voor de rijke graaier? Dat is nergens voor nodig. Zij kunnen dat best zelf. Daar hebben ze jou niet voor nodig.
Prima man, die heb ik gelezen nu. Jij denk dat de haatcultuur verband legt met de kloof tussen arm en rijk? Heb je een bron? Want in mijn omgeving is er vooral een kloof tussen tolerante en normale, "ruime" mensen en de PVV-stemmende medemens. Waar ik het een beetje koud van krijg eigenlijk, want je wordt als land zijnde uitgelachen met zo'n partij bovenaan de ladder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Zie de verstandige post van Kowloon die niemand wil lezen blijkbaar.
De strijd dient gevoerd te worden op argumenten. Als je een zuivere discussie ambieert tenminste.
En de "haatcultuur" is m.i. niet de "schuld" van de PVV. Die haatcultuur is er al. En Gerard springt daar handig op in. De haatcultuur is ook niet zo vreemd in het kader van de immer uitdijende kloof tussen arm en steenrijk. Ook dat is niet de schuld van Guurt.
Brr.quote:Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunstsubsidies en de Publieke Omroep.
Je wenst de vraag dus niet te beantwoorden. Dat is jammer. Ik (en ik w.s. niet alleen...) ben best benieuwd waarom je dat altijd doet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een inhoudelijk antwoord, als je dat niet bevalt hoef je niet te reageren.
Dat is de essentie ja. En dat is niet omdat ik dat "denk".quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:17 schreef richolio het volgende:
Jij denk dat de haatcultuur verband legt met de kloof tussen arm en rijk?
Ik zie de relevantie niet. Iemand roept dat iedereen evenveel zorgpremie betaalt, dat is kort en goed gelul. En ja, ik draag voor mijn gevoel evenzeer excessief af.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je wenst de vraag dus niet te beantwoorden. Dat is jammer. Ik (en ik w.s. niet alleen...) ben best benieuwd waarom je dat altijd doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |