Ik snap werkelijk niet wat hij hier aan miszegt. Hij brengt het juist terug tot de essentie. Zeer verstandig m.i.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, dat doen die joden toch ook?
De plaat van persoonlijke aanvallen maken als iemand een inhoudelijke vraag stelt is inmiddels wel grijsgedraaidquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de eerste 2 zinnen. Het is voor mij altijd lastig, die reacties van jou. Ik wil die best met respect en zeer voorkomend behandelen. Maar eigenlijk denk ik altijd dat er ergens bij jou een essentieel stukje in de hersenen ontbreekt. Dat is dus altijd lastig.
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uit het midden-oosten komen en cultureel van ons verschillen?
Dat is m.i. het probleem met jou: dat je het idee hebt dat het inhoudelijk is wat je doet. Terwijl je uitsluitend onnozele one-liners produceert. Ik kan daar niets mee. Temeer omdat die daarnet genoemde onnozele one-liners ook nog eens een zeer agressieve insteek hebben. Ik weet inmiddels dat jouw reacties niet bedoeld zijn om een fijne opbouwende discussie te stimuleren. Dat kan ook heel anders. Maar dat schijnt niet binnen jouw vermogen te liggen. En dat is best triest. Veel blijven oefenen, misschien dat dat helpt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De plaat van persoonlijke aanvallen maken als iemand een inhoudelijke vraag stelt is inmiddels wel grijsgedraaid.
Zelden iemand met zo weinig inhoud gezien.
Klopt gewoon. En dat mag benoemd worden m.i. Dat is geen waardeoordeel. Dus prima. Verder niet interessant. Maar mag gewoon.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?
Geen idee, mij boeit het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar gek of foutief aan?
Klopt, die discussie ging er toen over. Toont alleen maar de waardevermindering van sommige termen aan. En het niveau waarop hier soms gediscussieerd wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Klopt gewoon. En dat mag benoemd worden m.i. Dat is geen waardeoordeel. Dus prima. Verder niet interessant. Maar mag gewoon.
Wtf bedoel je dan met je opmerking over joden.quote:
Dat ze uit het midden-oosten komen en een andere cultuur hebben. Dat schreef ik toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wtf bedoel je dan met je opmerking over joden.
Nee je probeert er een religie kwestie van te maken, want stiekem had het je wel leuk geleken als ik mosselims ipv mensen uit het mo had gezegd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ze uit het midden-oosten komen en een andere cultuur hebben. Dat schreef ik toch?
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je probeert er een religie kwestie van te maken, want stiekem had het je wel leuk geleken als ik mosselims ipv mensen uit het mo had gezegd.
Ja Doei.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?
Het is waarschijnlijk heel erg slim wat je hier probeert te doen. Maar het zou ook heel dom kunnen zijn. Wat mij betreft maakt het geen enkele "sense" i.i.g.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Religie in een Wilders topic? Welnee. Religie hoort toch niet op een openbaar forum?
Dat mag natuurlijk best. Maar schrijf dan voor ongeveer hetzelfde geld iets wat hout snijdt. Spreek niet in raadselen maar zeg gewoon wat je bedoelt. Dan komen we misschien tot iets nuttigs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:53 schreef Ulx het volgende:
Je mag als blanke atheïst ook helemaal niks meer schrijven geloof ik.
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk best. Maar schrijf dan voor ongeveer hetzelfde geld iets wat hout snijdt. Spreek niet in raadselen maar zeg gewoon wat je bedoelt. Dan komen we misschien tot iets nuttigs.
Punt was dus dat het helemaal niet duidelijk was dat je het met me eens was.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.
In snap werkelijk niet dat er open deuren ingetrapt moeten worden als dat de Paus in het bos scheit schijt (jaja). En dat een beer katholiek is. Dat is zo triviaal allemaal. Wat is het dan precies dat jullie het niet eens zijn?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iemand beweert dat mensen uit het MO cultureel van ons verschillen en ik gaf hem gelijk. Ik had misschien wel het woord Israelis moeten gebruiken. Maar kniesoor die daarop let.
Dus de wereld gaat nu ten onder vanwege de nazifobie van toen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat waren 'incidenten'. Net zoals de razzia's op joden in de jaren '40 incidenten waren. Het Nazisme was vrede.
Het is inderdaad gek hoe je zo lang kunt discussiëren over niks. Nou ja, bijna niks dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
4 topics over partijprogramma Wilders? Zelfs het partijprogramma van Wilders is niet zo lang.
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.quote:
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.
Het werkt alleen maar in het nadeel voor mensen die hun ER niet gebruiken. Mensen die standaard hun hele ER nodig hebben zullen onderaan de streep waarschijnlijk wel in de plus eindigen ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.
Maar dat eigen risico heeft hij nu alleen als item omdat de SP daar nu volop inzet. Dat vind ik er zo misselijk aan. Het politiek opportunisme druipt er echt van af.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Iemand die op Wilders stemt is als persoon gewoon compleet mislukt.
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:50 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik vooral dus sneu vind is zijn plan om het eigen risico af te schaffen zonder inkomensafhankelijke premie in te voeren. Dat betekent simpelweg dat iedereens premie gaat stijgen. Ook van de allerarmsten in ons land.
We zouden er ook voor kunnen kiezen om eens op een andere manier naar dat verplichte basispakket te kijken. Kan allemaal, maar het staat niet in het PVV-programma dus is hier offtopic.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.
Tja. Wat heb je hier aan... Het zou beter op basis van argumenten kunnen. Maar die liggen niet zo voor de hand blijkbaar. De post waar jij op regeert is (ook) populistisch. En dat moeten we niet willen met z'n allen mensuh!quote:
afgestemd op doelgroep. Voortaan alleen iets meer plaatsje en kleuren gebruikenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar doen de anderen dat beter? En is dat haalbaar. Ik vind het wel een tikkeltje hypocriet allemaal hoor. Zie ook de zeer verstandige post van Kowloon. Maar niemand leest dat en/of begrijpt dat.
Knap dat je dat aan de hand van één politiek figuur kunt duiden bij mensen. De rest van de bevolking is natuurlijk gewoon compleet geslaagd in jouw wereld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Je bent wel vervelend streng voor me altijd. Dan kan ik werkelijk niets meer posten als jij me altijd weer denkt te moeten corrigeren met je zure brouwsels. En ik dacht dat je gestopt was hier. Je lijkt Heintje Davids wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zouden er ook voor kunnen kiezen om eens op een andere manier naar dat verplichte basispakket te kijken. Kan allemaal, maar het staat niet in het PVV-programma dus is hier offtopic.
Dat is waar en dat is ook wel enigszins solidair. Behalve dat inkomen dus niet wordt meegenomen en dat iedereens premie dus stijgt en enkel mensen die hun ER opmaken er enigszins van zullen profiteren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het werkt alleen maar in het nadeel voor mensen die hun ER niet gebruiken. Mensen die standaard hun hele ER nodig hebben zullen onderaan de streep waarschijnlijk wel in de plus eindigen ook.
Helemaal mee eens. Daarom pleit SP voor een nationaal zorgfonds. Maar de PVV doet dat natuurlijk niet omdat Wilders een ex-VVD'er is en Martin Bosma zelfs liefhebber van Ayn Rand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou het misschien betekenen als je de bestaande situatie handhaaft. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de zeer kostbare en tevens zeer overbodige laag van verzekeraars op te heffen.
Degenen die veel zorg nodig hebben zitten al ruimschoots aan 'de goede kant' van de solidariteit. Misschien is een ER op de zorg geen charmante oplossing - maar wel redelijk effectief.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar en dat is ook wel enigszins solidair. Behalve dat inkomen dus niet wordt meegenomen en dat iedereens premie dus stijgt en enkel mensen die hun ER opmaken er enigszins van zullen profiteren.Het sneue vind ik gewoon dat het duidelijk is om te zeggen: "MAAR WIJ WILLEN OOK EIGEN RISICO AFSCHAFFEN HOORRRR!!!"
Eens.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Tja. Iemand die sympathiseert aan dit partijprogramma draagt imo gewoon zelf mee aan de haatcultuur in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Wat heb je hier aan... Het zou beter op basis van argumenten kunnen. Maar die liggen niet zo voor de hand blijkbaar. De post waar jij op regeert is (ook) populistisch. En dat moeten we niet willen met z'n allen mensuh!
Het ging me meer om het opportunistisch schemeren van de PVV daarmee. Niet om een discussie aan te gaan over het zorgstelsel zelf.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Degenen die veel zorg nodig hebben zitten al ruimschoots aan 'de goede kant' van de solidariteit. Misschien is een ER op de zorg geen charmante oplossing - maar wel redelijk effectief.
Dat is niet zo. Zie de verstandige post van Kowloon die niemand wil lezen blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Tja. Iemand die sympathiseert aan dit partijprogramma draagt imo gewoon zelf mee aan de haatcultuur in Nederland.
Dat is dus pertinente onzin, alleen al vanwege de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het ging me meer om het opportunistisch schemeren van de PVV daarmee. Niet om een discussie aan te gaan over het zorgstelsel zelf.
Ik snap je punt, al ben ik het er niet mee eens. Dat een miljonair dezelfde zorgpremie betaalt als iemand die 1300 per maand krijgt is wat ik onrechtvaardig vind. Er is genoeg geld, maar je moet even kijken waar het zit.
Wat is toch de machinatie dat jij het altijd opneemt voor de rijke graaier? Dat is nergens voor nodig. Zij kunnen dat best zelf. Daar hebben ze jou niet voor nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is dus pertinente onzin, alleen al vanwege de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.
Ik geef gewoon een inhoudelijk antwoord, als je dat niet bevalt hoef je niet te reageren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat is toch de machinatie dat jij het altijd opneemt voor de rijke graaier? Dat is nergens voor nodig. Zij kunnen dat best zelf. Daar hebben ze jou niet voor nodig.
Prima man, die heb ik gelezen nu. Jij denk dat de haatcultuur verband legt met de kloof tussen arm en rijk? Heb je een bron? Want in mijn omgeving is er vooral een kloof tussen tolerante en normale, "ruime" mensen en de PVV-stemmende medemens. Waar ik het een beetje koud van krijg eigenlijk, want je wordt als land zijnde uitgelachen met zo'n partij bovenaan de ladder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Zie de verstandige post van Kowloon die niemand wil lezen blijkbaar.
De strijd dient gevoerd te worden op argumenten. Als je een zuivere discussie ambieert tenminste.
En de "haatcultuur" is m.i. niet de "schuld" van de PVV. Die haatcultuur is er al. En Gerard springt daar handig op in. De haatcultuur is ook niet zo vreemd in het kader van de immer uitdijende kloof tussen arm en steenrijk. Ook dat is niet de schuld van Guurt.
Brr.quote:Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunstsubsidies en de Publieke Omroep.
Je wenst de vraag dus niet te beantwoorden. Dat is jammer. Ik (en ik w.s. niet alleen...) ben best benieuwd waarom je dat altijd doet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een inhoudelijk antwoord, als je dat niet bevalt hoef je niet te reageren.
Dat is de essentie ja. En dat is niet omdat ik dat "denk".quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:17 schreef richolio het volgende:
Jij denk dat de haatcultuur verband legt met de kloof tussen arm en rijk?
Ik zie de relevantie niet. Iemand roept dat iedereen evenveel zorgpremie betaalt, dat is kort en goed gelul. En ja, ik draag voor mijn gevoel evenzeer excessief af.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je wenst de vraag dus niet te beantwoorden. Dat is jammer. Ik (en ik w.s. niet alleen...) ben best benieuwd waarom je dat altijd doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |