abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:40:40 #1
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163284730
Originele OP:

Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.



krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163284820
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:09 schreef Jopie78 het volgende:

Briljante uitspraak, waar je jezelf gelijk mee buitenspel zet. ^O^
Hoezo zet ik mijzelf daarmee buitenspel? Ik zeg dat het gemiddelde volk een IQ van 50 heeft en zich laat leiden door nationalisme.
Zowel aan dat 1e deel voldoe ik niet en al helemaal niet aan dat 2e deel.
Die mensen daar in GB hebben zich gewoon laten laten door het onderbuik gevoel van een eigen GB blah blah. Ipv na te denken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:14 schreef grimselman het volgende:

Gek is dat, we zijn in het westen trots op onze democratie maar als de uitslagen niet bevallen dan krijgen we opeens dit soort antidemocratisch gehuil.
Ik maak mij sowieso niet druk om de politiek hoor.
Alleen met bepaalde zaken moet je het volk gewoon niet laten kiezen, daar is dit er 1 van.
Iedereen snapt toch dat het volk grotendeels gaat kiezen met het hart? Wat kan het het volk dan schelen dat het verstandelijk gezien slecht is.
Dit soort dingen moet je niet laten kiezen door die onderlaag van de bevolking.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:48:18 #3
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163284895
Mijn laatste post in het vorige deel.

De Polen vragen een schade vergoeding voor misgelopen export naar Rusland van die EU. Ondertussen loopt de export gewoon door vanuit Polen via Wit-Rusland naar Rusland met zogenaamd eindpunt Kazachstan. Je snapt dat plots in Rusland een hoop verdwijnt :)

Die hele subsidie is een groot corruptie middel binnen die EU. Handelsverdragen kun je met iedereen afsluiten. Als je je eigen producten wil beschermen als EU zijnde de koop je schijnbaar wel de JSF etc. Helaas ik ben geen econoom. Maar iets zegt me dat je voor handel niet een gedrocht nodig hebt zoals het Brussel.
Wat mij overigens ook stoort zijn de vele processen die men voert bij misgelopen aanbestedingen. Voor juristen zal een EU in zijn huidige vorm een leuk verdienmodel zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:01:20 #4
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:44 schreef bianconeri het volgende:
Iedereen snapt toch dat het volk grotendeels gaat kiezen met het hart? Wat kan het het volk dan schelen dat het verstandelijk gezien slecht is.
Dit soort dingen moet je niet laten kiezen door die onderlaag van de bevolking.
Dat mag jij vinden. Maar je zult iets aan die onvrede moeten doen. Schijnbaar is het volk niet tevreden met de gang van zaken. En een ontevreden bevolking is nooit goed.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285169
Antifa heeft ook weer een mening :^)

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163285194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Maar je zult iets aan die onvrede moeten doen. Schijnbaar is het volk niet tevreden met de gang van zaken. En een ontevreden bevolking is nooit goed.
Dat is inderdaad een signaal dat ze op moeten pakken. Het zal hellaas nog even duren voordat er ook daadwerkelijk iets zal veranderen. Het voordeel is wel dat de landen die nu in de EU zitten en ontevreden zijn over dit orgaan een soort machtspositie gaan krijgen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:06:38 #7
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285235
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
Bovendien is de EU niet transparant. Bekijk de Griekse toestand. Hoe kun je nu verkopen aan het volk dat alles met rente terug komt. Zelfs is snap dat je uiteindelijk alle schulden moet kwijtschelden willen de Grieken een niewe start maken. Zelfs ik weet als ik schulden heb geen lening meer kan afsluiten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285319
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo zet ik mijzelf daarmee buitenspel? Ik zeg dat het gemiddelde volk een IQ van 50 heeft en zich laat leiden door nationalisme.
Zowel aan dat 1e deel voldoe ik niet en al helemaal niet aan dat 2e deel.
Die mensen daar in GB hebben zich gewoon laten laten door het onderbuik gevoel van een eigen GB blah blah. Ipv na te denken.

[..]

Ik maak mij sowieso niet druk om de politiek hoor.
Alleen met bepaalde zaken moet je het volk gewoon niet laten kiezen, daar is dit er 1 van.
Iedereen snapt toch dat het volk grotendeels gaat kiezen met het hart? Wat kan het het volk dan schelen dat het verstandelijk gezien slecht is.
Dit soort dingen moet je niet laten kiezen door die onderlaag van de bevolking.
Het gemiddelde volk heeft volgens mij per definitie een IQ van 100 ;)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:12:43 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163285334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:06 schreef Cherna het volgende:
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
Bovendien is de EU niet transparant. Bekijk de Griekse toestand. Hoe kun je nu verkopen aan het volk dat alles met rente terug komt. Zelfs is snap dat je uiteindelijk alle schulden moet kwijtschelden willen de Grieken een niewe start maken. Zelfs ik weet als ik schulden heb geen lening meer kan afsluiten.
en de arbeider had niet ook steeds meer moeten inleveren, langer door moeten werken met minder pensioen gekregen buiten de EU?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163285335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:06 schreef Cherna het volgende:
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
Bovendien is de EU niet transparant. Bekijk de Griekse toestand. Hoe kun je nu verkopen aan het volk dat alles met rente terug komt. Zelfs is snap dat je uiteindelijk alle schulden moet kwijtschelden willen de Grieken een niewe start maken. Zelfs ik weet als ik schulden heb geen lening meer kan afsluiten.
De situatie binnen de EU is dan ook onhoudbaar hun monetaire beleid faalt aan alle kanten. Hoge werkloosheid met name ook onder jongere in heel de EU en dit gaat al jaren zo door. De Brexit is een wijs en verstandig besluit geweest ^O^
pi_163285340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:06 schreef Cherna het volgende:
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat niet schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
Mensen verlangen terug naar de structuur van de jaren '50. Maar als dat betekent dat je ook teruggaat naar het welvaartsniveau van de jaren '50, dan is dat bij nader inzien toch niet wat die mensen willen. Kijk maar naar die berichten over Britten die nu al spijt hebben van hun Leave-stem omdat de pond 10% is gedaald.
pi_163285345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:06 schreef Cherna het volgende:
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
Bovendien is de EU niet transparant. Bekijk de Griekse toestand. Hoe kun je nu verkopen aan het volk dat alles met rente terug komt. Zelfs is snap dat je uiteindelijk alle schulden moet kwijtschelden willen de Grieken een niewe start maken. Zelfs ik weet als ik schulden heb geen lening meer kan afsluiten.
Je kunt altijd herfinancieren hè, dat is een belangrijk onderdeel van het neoliberale systeem. Sws onderdeeltje neoliberaal systeem dat een land als Griekenland überhaupt heeft kunnen meedoen aan de eurogroep. Goldman Sachs had de boeken via een grote truc bewerkt.
I´m back.
pi_163285378
In Griekenland stond veel geld uit, zowel vanuit Nederland als uit andere EU-landen. Het was dus in ieders belang dat de Grieken niet failliet zouden gaan. Of een extra lening de juiste oplossing en achteraf de goedkoopste oplossing was weet ik niet. Daar zijn zelfs de topeconomen het niet over eens.

In een unie hebben de zwakkeren de sterkeren nodig om te kunnen overleven. De sterkere hebben echter ook de zwakkere nodig. Het is natuurlijk niet fair om een unie op te richten en wanneer het in land X slecht gaat, dat land vervolgens te laten klappen. Nu zijn we in Nederland behoorlijk welvarend. Als het ooit nog eens slecht mocht gaan, dan zouden wij ook blij zijn met hulp van buitenaf. Dat geld voor andere landen net zo goed.

Maar goed, de kans dat Griekenland failliet gaat is en was natuurlijk velen malen groter dan dat Nederland failliet gaat.
pi_163285387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen verlangen terug naar de structuur van de jaren '50. Maar als dat betekent dat je ook teruggaat naar het welvaartsniveau van de jaren '50, dan is dat bij nader inzien toch niet wat die mensen willen. Kijk maar naar die berichten over Britten die nu al spijt hebben van hun Leave-stem omdat de pond 10% is gedaald.
Meer verlangen naar de jaren 90 (of 1995-2001). Grote persoonlijke vrijheid, gecombineerd met vrijwel volledige werkgelegenheid, materieel crescendo. Paar nadelen waren toen de wachtlijsten, omdat men daarop ging bezuinigen. En de problemen in de grote wijken met allerlei jongeren werd genegeerd.
Meeste mensen hebben niets met de bekrompenheid van de jaren 50 meer.
I´m back.
pi_163285404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:06 schreef Cherna het volgende:
Je moet bedenken dat een arbeider steeds meer moet inleveren, langer moet doorwerken, pensioenen omlaag gaan lonen onder druk staan door het geschuif met mensen binnen die EU. etc etc. Het volk ziet dat schijnbaar niet als een vooruitgang. Zeker de ouderen niet.
.
Hier een mooi voorbeeld van de arrogantie van de Eurocraten jegens de lokale autoriteiten en de wens van de bevolking in dld en Frankrijk:

http://fd.nl/economie-pol(...)umloon-voor-truckers

Het komt er dus gewoon op neer dat de EU dan maar een regel moet maken dat internationale chauffeurs het hoogste minimumloon van het land waar de trip doorheen gaat zou moeten doorvoeren. Maar de bedrijfslobby zal dat dan wel opeens niet meer als vrije marktwerking beschouwen.
pi_163285443
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meer verlangen naar de jaren 90 (of 1995-2001). Grote persoonlijke vrijheid, gecombineerd met vrijwel volledige werkgelegenheid, materieel crescendo. Paar nadelen waren toen de wachtlijsten, omdat men daarop ging bezuinigen. En de problemen in de grote wijken met allerlei jongeren werd genegeerd.
Meeste mensen hebben niets met de bekrompenheid van de jaren 50 meer.
Waarom zijn zo veel eurosceptici dan fan van politici zoals Poetin en Orbán? Die staan regelrecht voor een jaren-50-samenleving.

En men heeft het bijv. ook over vaste contracten, en over het kwalijke van de privatisering van NS en ander neoliberaal gedoe.

Maar dan wil ik wel de retorische vraag stellen: zou de iPhone ooit zijn uitgevonden door een staats-telefonie-bedrijf met een wettelijk monopolie en met personeel met een vast contract zonder ontslagmogelijkheid? Nee natuurlijk niet, bij zo'n bedrijf heeft geen enkele werknemer belang om de standaard-telefoon met krulsnoer te verbeteren ipv. gezellig te pingpongen in de kantine.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:21:13 #17
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285445
Het trieste is dat men zich nu gaat afreageren op vluchtelingen en andere minderheden. Dat zie je aan een PVV die steeds meer aanhang krijgt.
En dan kun je wel roepen dat laag opgeleiden, ouderen en arbeiders hun bek moeten houden maar uiteindelijk zal dat de zaak alleen maar verslechteren.

Bovendien is het eigenlijk schandalig om maar steeds te roepen dat het om laag opgeleiden gaat die tegen de EU zijn. Helaas vormen ook zij een onderdeel in de maatschappij die je harder nodig hebt dan je zou denken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen verlangen terug naar de structuur van de jaren '50. Maar als dat betekent dat je ook teruggaat naar het welvaartsniveau van de jaren '50, dan is dat bij nader inzien toch niet wat die mensen willen. Kijk maar naar die berichten over Britten die nu al spijt hebben van hun Leave-stem omdat de pond 10% is gedaald.
Daar zeg je zowaar iets.
Op het werk hoor ik het continue dat we al jaren in moeten leveren. Dat zijn dan voornamelijk de groep 40-55 jarigen.

2 auto's voor de deur. Elke 2 jaar een nieuwe televisie aan de muur die niet minder dan ¤1500 mag kosten want die zijn niet goed genoeg. Kinderen die 12 zijn en met de nieuwste Iphone rondlopen. 1 tablet in huis is niet genoeg en een b-merk accepteren we natuurlijk niet. Elk jaar op vakantie want als we geen zon hebben gezien dan hebben we een kutzomer gehad.
En dan vervolgens zeiken dat ze met zijn 2en moeten werken want anders is het niet te betalen :'( :'( :'(

Voor een groot gedeelte doen we het onszelf ook gewoon aan. We willen die zogenaamde welvaart niet opgeven.
pi_163285490
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hier een mooi voorbeeld van de arrogantie van de Eurocraten jegens de lokale autoriteiten en de wens van de bevolking in dld en Frankrijk:

http://fd.nl/economie-pol(...)umloon-voor-truckers

Het komt er dus gewoon op neer dat de EU dan maar een regel moet maken dat internationale chauffeurs het hoogste minimumloon van het land waar de trip doorheen gaat zou moeten doorvoeren. Maar de bedrijfslobby zal dat dan wel opeens niet meer als vrije marktwerking beschouwen.
Cruciaal citaat:
quote:
Eurocommissaris Marianne Thyssen (sociale zaken) heeft in maart dit jaar voorgesteld om de Detacheringsrichtlijn te herzien. Daarbij komt het principe van gelijk loon voor hetzelfde werk op dezelfde werkplek voorop te staan.

Nationale parlementen van elf EU-landen in Midden- en Oost-Europa hebben echter een gele kaart getrokken tegen het voorgenomen voorstel. Thyssen moet het daardoor opnieuw in overweging nemen. In juli wil ze een besluit nemen, zo zei ze donderdag.
Als het aan de Europese Commissie ligt is het dus in orde wat Duitsland en Frankrijk doen. Het zijn juist de Oost-Europese lidstaten die met een beroep op de nationale soevereiniteit (want daar is de gele kaart voor) een herziening van de richtlijn proberen te blokkeren en proberen door te drukken dat hun werknemers ook onder het minimumloon in Duitsland en Frankrijk mogen blijven werken!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:24:12 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:23:59 #20
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163285508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zijn zo veel eurosceptici dan fan van politici zoals Poetin en Orbán? Die staan regelrecht voor een jaren-50-samenleving.

En men heeft het bijv. ook over vaste contracten, en over het kwalijke van de privatisering van NS en ander neoliberaal gedoe.

Maar dan wil ik wel de retorische vraag stellen: zou de iPhone ooit zijn uitgevonden door een staats-telefonie-bedrijf met een wettelijk monopolie en met personeel met een vast contract zonder ontslagmogelijkheid? Nee natuurlijk niet, bij zo'n bedrijf heeft geen enkele werknemer belang om de standaard-telefoon met krulsnoer te verbeteren ipv. gezellig te pingpongen in de kantine.
Natuurlijk wel. Wellicht niet de iPhone zoals we die kennen, maar een modulaire telefoon gebouwd door vele kleineren bedrijven.

Wenselijk lijkt me dat ook omdat je zo wel een goed product had gehad in plaats van de kwalitatief ingekakte apple bende van tegenwoordig.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:24:58 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285537
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:12 schreef Re het volgende:

[..]

en de arbeider had niet ook steeds meer moeten inleveren, langer door moeten werken met minder pensioen gekregen buiten de EU?
Helaas zullen we dat nooit weten. Want wat je nu hoort is hel en verdoomenis zonder een EU.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Wellicht niet de iPhone zoals we die kennen, maar een modulaire telefoon gebouwd door vele kleineren bedrijven.

Wenselijk lijkt me dat ook omdat je zo wel een goed product had gehad in plaats van de kwalitatief ingekakte apple bende van tegenwoordig.
Welke kleinere bedrijven?

Vroeger had je zo'n telefoon:


En die was eigendom van het staatstelefoonbedrijf en je had als klant niet het recht om een ander model telefoon te installeren.

Net zoals je vroeger ook alleen maar Nederland 1, 2 en 3 op televisie had. Dat we nu meer dan die drie zenders hebben is ook te danken aan de EU. Dankzij een Europese richtlijn was Nederland verplicht om televisie uit het buitenland toe te laten en de Radio Televisie Luxemburg (RTL) gebruikte dat toen om de Nederlandse markt open te breken voor commerciële televisie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:27:33 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:27:26 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163285570
V for Vendatta wordt de werkelijkheid. Met Farage als High Chancellor.

  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:28:12 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163285587
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke kleinere bedrijven?

Vroeger had je zo'n telefoon:
[ afbeelding ]

En die was eigendom van het staatstelefoonbedrijf en je had als klant niet het recht om een ander model telefoon te installeren.

Net zoals je vroeger ook alleen maar Nederland 1, 2 en 3 op televisie had. Dat we nu meer dan die drie zenders hebben is ook te danken aan de EU. Dankzij een Europese richtlijn was Nederland verplicht om televisie uit het buitenland toe te laten en de Radio Televisie Luxemburg (RTL) gebruikte dat toen om de Nederlandse markt open te breken voor commerciële televisie.
Wat een onzin... echt.
pi_163285600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat een onzin... echt.
Het is niet gelijk onzin omdat jij het niet leuk vindt om te horen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:29:03 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:29:39 #26
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163285613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke kleinere bedrijven?

Vroeger had je zo'n telefoon:
[ afbeelding ]

En die was eigendom van het staatstelefoonbedrijf en je had als klant niet het recht om een ander model telefoon te installeren.

Net zoals je vroeger ook alleen maar Nederland 1, 2 en 3 op televisie had. Dat we nu meer dan die drie zenders hebben is ook te danken aan de EU. Dankzij een Europese richtlijn was Nederland verplicht om televisie uit het buitenland toe te laten en de Radio Televisie Luxemburg (RTL) gebruikte dat toen om de Nederlandse markt open te breken voor commerciële televisie.
Een groot bedrijf kan bepaalde technologie snel diep in de markt brengen. Een klein bedrijf zal het moeten doen met een goed idee dat aanslaat.

Dat neemt niet weg dat het prima mogelijk is voor een klein bedrijf om een iphone te maken, als dat is wat de markt graag zou zien.

Je breekt alleen wat minder snel door, maar dat lijkt me niet een probleem. Alleen de goede producten redden het tot de massa in dat geval.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:30:53 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen verlangen terug naar de structuur van de jaren '50. Maar als dat betekent dat je ook teruggaat naar het welvaartsniveau van de jaren '50, dan is dat bij nader inzien toch niet wat die mensen willen. Kijk maar naar die berichten over Britten die nu al spijt hebben van hun Leave-stem omdat de pond 10% is gedaald.
Ik snap je punt. Je hebt natuurlijk niet geheel ongelijk. Het is daarom ook de taak van een EU om hier een balans in te vinden. Een tussenweg en meer tijd nemen om een EU te vormen zoals jongeren het graag zouden willen zien.. Het gaat te snel. Ik ben niet tegen een EU. Sterker nog. Een EU zonder afhankelijk te zijn van een VS met bovendien mooie arbeidsrechten en een stuk rust en zekerheid met welzijn dan zou ik zeer tevreden zijn. Dat ik moet inleveren heb ik totaal geen moeite mee. Maar dit gaat mij te snel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een groot bedrijf kan bepaalde technologie snel diep in de markt brengen. Een klein bedrijf zal het moeten doen met een goed idee dat aanslaat.

Dat neemt niet weg dat het prima mogelijk is voor een klein bedrijf om een iphone te maken, als dat is wat de markt graag zou zien.

Je breekt alleen wat minder snel door, maar dat lijkt me niet een probleem. Alleen de goede producten redden het tot de massa in dat geval.
Daar gaat het niet om. Als je wil dat arbeidscontracten 100% vast zijn tot aan het pensioen, dan kan dat alleen maar door te garanderen dat er geen verstoring plaatsvindt door innovatieve concurrenten.
pi_163285655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]


Maar dan wil ik wel de retorische vraag stellen: zou de iPhone ooit zijn uitgevonden door een staats-telefonie-bedrijf met een wettelijk monopolie en met personeel met een vast contract zonder ontslagmogelijkheid? Nee natuurlijk niet, bij zo'n bedrijf heeft geen enkele werknemer belang om de standaard-telefoon met krulsnoer te verbeteren ipv. gezellig te pingpongen in de kantine.
Ten eerste waren veel overheidsbedrijven diensten leverancier en werd de telefoon ook al door particulieren uitgevonden dus hier gaat je vraag al de mist in. Een andere retorische vraag zouden de straal en raket motor ooit zonder oorlogen en gedreven overheden uitgevonden zijn?

De verheerlijking van het zogenaamd meer innovatief zijn van bedrijven is wat mij betreft erg overdreven en in de huidige tijd ook onmogelijk zonder overheden die stabiliteit garanderen. Vaak worden zelfs door overheden subsidies verstrekt voor die zogenaamde innovatie.
pi_163285717
Inderdaad, zonder EU hadden we nu nog een telefoon met draaischijf gehad. Wil je een moderne telefoon? Nou, netjes voor de EU stemmen staan.

het moet niet gekker worden wat er allemaal bijgesleept wordt
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:36:38 #31
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163285726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als je wil dat arbeidscontracten 100% vast zijn tot aan het pensioen, dan kan dat alleen maar door te garanderen dat er geen verstoring plaatsvindt door innovatieve concurrenten.
Ja dat kun je met kleine ondernemingen niet bereiken en ben wat later aangeschoven dus heb daar overheen gelezen. Maar het is wel lekker safe inderdaad, maar een werknemer zijn hele leven in dienst zeg. Je zet je zelf ook wel erg vast op een koers. Niet echt flexibel.

Voor de werknemer wellicht wel goed maar is dat het ook voor de planeet?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:37:27 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163285734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet gelijk onzin omdat jij het niet leuk vindt om te horen.
Dat jij dit nu kunt typen heb je te danken aan een staatsbedrijf (ARPA Net)...
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:38:06 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163285746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Helaas zullen we dat nooit weten. Want wat je nu hoort is hel en verdoomenis zonder een EU.
ik hoor toch voornamelijk dat het de schuld is van de EU
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:39:09 #34
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163285761
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo zet ik mijzelf daarmee buitenspel? Ik zeg dat het gemiddelde volk een IQ van 50 heeft en zich laat leiden door nationalisme.
Zowel aan dat 1e deel voldoe ik niet en al helemaal niet aan dat 2e deel.
Die mensen daar in GB hebben zich gewoon laten laten door het onderbuik gevoel van een eigen GB blah blah. Ipv na te denken.

[..]

Ik maak mij sowieso niet druk om de politiek hoor.
Alleen met bepaalde zaken moet je het volk gewoon niet laten kiezen, daar is dit er 1 van.
Iedereen snapt toch dat het volk grotendeels gaat kiezen met het hart? Wat kan het het volk dan schelen dat het verstandelijk gezien slecht is.
Dit soort dingen moet je niet laten kiezen door die onderlaag van de bevolking.
En daar gaat men al de mist in. Nonchalance? Zeg het maar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163285770
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:35 schreef invalidusername het volgende:
Inderdaad, zonder EU hadden we nu nog een telefoon met draaischijf gehad. Wil je een moderne telefoon? Nou, netjes voor de EU stemmen staan.

het moet niet gekker worden wat er allemaal bijgesleept wordt
Dát heb ik niet gezegd. Ik had het over het gevoel van "terug naar de zekerheid van vroeger toen iedereen nog gewoon een vast contract kreeg" enzo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat jij dit nu kunt typen heb je te danken aan een staatsbedrijf (ARPA Net)...
Het leger is natuurlijk bij uitstek een instituut dat moet innoveren om concurrenten de baas te kunnen zijn. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:41:29 ]
pi_163285795
Maar het is dus volgens de neoliberale logica al fout gegaan met de innovatie bij Philips toen men in 1891 opstarte en vaste contracten uitdeelde en zelfs complete wijken voor werknemers uit de grond stampte. :D
pi_163285813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:41 schreef Basp1 het volgende:
Maar het is dus volgens de neoliberale logica al fout gegaan met de innovatie bij Philips toen men in 1891 opstarte en vaste contracten uitdeelde en zelfs complete wijken voor werknemers uit de grond stampte. :D
Mijn argument is dat ik niet terug wil naar het welvaartsniveau van 1891.
pi_163285828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zijn zo veel eurosceptici dan fan van politici zoals Poetin en Orbán? Die staan regelrecht voor een jaren-50-samenleving.

En men heeft het bijv. ook over vaste contracten, en over het kwalijke van de privatisering van NS en ander neoliberaal gedoe.

Maar dan wil ik wel de retorische vraag stellen: zou de iPhone ooit zijn uitgevonden door een staats-telefonie-bedrijf met een wettelijk monopolie en met personeel met een vast contract zonder ontslagmogelijkheid? Nee natuurlijk niet, bij zo'n bedrijf heeft geen enkele werknemer belang om de standaard-telefoon met krulsnoer te verbeteren ipv. gezellig te pingpongen in de kantine.
Probleem is dat in diezelfde jaren idd wel het fundament werd gelegd voor de economische crises vanaf 2008. Materieel ging het crescendo zei ik en iedereen had een volledige baan. Maar het kopen van een huis kreeg een enorme push in die jaren, vaak betekende dat dat je met zijn tweeën moest gaan werken. Uit de periode van de oliecrises was er nog een grote langdurige werkloosheid, die werd opgelost met de Melkertbanen, maar die waren qua arbeidszekerheid niet zo fundamenteel als een echte vaste baan. De arbeidsongeschiktheid was tamelijk hoog, mede ook gevolg van de oliecrises, toen veel mensen voor het gemak ook maar de WAO in werden geduwd. En de privatisering en deregulering begonnen hun eerste lamentabele vruchten af te werpen idd. De fundamenten werden al aangebracht voor de crisis, alleen die crisis brak nog niet uit. We zaten in de stilte voor de storm als het ware.
Maar het is natuurlijk een fabeltje dat mensen terug willen naar de jaren 50. Op immaterieel vlak werd juist de seculariteit diep verankerd, daar waar de jaren 50 in NL jaren van diepe verzuiling zijn geweest, waarin de autoriteit nog autoriteit was en de mensen via een geleide loon en prijs politiek op een kunstmatig laag bestedingsniveau werden gehouden.
De enige reden waarom figuren zoals jij aanhaalt bij NL'ers populair zijn, is, omdat ze niet meegaan in die cocktail van globalisme en neoliberalisme, denk ik. En wat wrs ook veel mensen dwars zit is, dat die cocktail wordt gezien als een natuurlijk en onontkoombaar gegeven. Dat bijv. partijen als D66 en GL zeggen: we gaan de arbeidsmarkt "moderniseren", maar dat dit alleen maar betekent dat de categorie mensen onder het niveau HBO+ steeds flexibeler aan het werk moet, als ze nog werk vinden (50+ en lager opgeleid dan zeg MBO-4-techniek), tegelijkertijd zien ze bij wijze van spreke de parkeerplaats van hun plaatselijke Appie om 6 uur 's avonds vol staan met werklieden uit Polen, Hongarije, Roemenië, Slowakije en nog net niet uit Bessarabië, Moldavië, Azerbadzjan en Armenië (maar dat duurt niet lang als het aan Verhofstadt ligt). En dan krijg je de stapeling van alle problemen in de zorg, waarvan de toegankelijkheid tot de zorg niet eens het minste probleem is.... Enfin ik kan dat rijtje nog wel aanvullen.
(O, en btw zitten scholen vol met VMBO'ers, als ze niet behoorlijk door studeren, wat ze meestal niet doen, wat moet daar mee gebeuren? Worden allemaal heel laag opgeleid....)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-06-2016 13:03:54 ]
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:45:46 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163285844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:39 schreef Igen het volgende:

Het leger is natuurlijk bij uitstek een instituut dat moet innoveren om concurrenten de baas te kunnen zijn. ;)
Negen van de tien zaken die je nu gebruikt zijn dan ook initieel uitgevonden voor defensiedoeleinden, van radar t/m gps, van teflon t/m internet.

Daarom is het ook de grootst mogelijke onzin om te stellen dat er geen innovatie uit staatsbedrijven komt.

Edit: Oh ja, en wat te denken van "De Staatsmijnen"... Die hebben vroeger als staatsbedrijf ook een shitload aan innovaties gedaan, hell volgens mij hadden ze zelfs een eigen patentbureau als ik me niet vergis.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 25-06-2016 12:57:27 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:46:49 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163285863
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:38 schreef Re het volgende:

[..]

ik hoor toch voornamelijk dat het de schuld is van de EU
Dat is natuurlijk wel te verklaren. Waar je ook werkt als arbeider. Sinds de EU zijn er jaarlijks reorganisaties, verdwijnen er arbeidsrechten etc etc. Voor de euro was er meer rust. Het gevoel was beter, het welzijn dus. Dat kun je nu een 20 jarige niet uitleggen wat dat gevoel betekend.
Onmogelijk. Mbt tot luxe is een EU een vooruitgang voor velen.(helaas niet iedereen) maar de EU is een achteruitgang in welzijn. Zo ervaar ik het als 54 jarige.

Heb ik het slecht? Totaal niet. Maar de onrust en hardheid knaagt en de angst om in deze maatschappij niet ziek te worden knaagt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163285889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel te verklaren. Waar je ook werkt als arbeider. Sinds de EU zijn er jaarlijks reorganisaties, verdwijnen er arbeidsrechten etc etc. Voor de euro was er meer rust. Het gevoel was beter, het welzijn dus. Dat kun je nu een 20 jarige niet uitleggen wat dat gevoel betekend.
Onmogelijk. Mbt tot luxe is een EU een vooruitgang voor velen.(helaas niet iedereen) maar de EU is een achteruitgang in welzijn. Zo ervaar ik het als 54 jarige.

Heb ik het slecht? Totaal niet. Maar de onrust en hardheid knaagt en de angst om in deze maatschappij niet ziek te worden knaagt.
Eigenlijk is dat nummer van Fluitsma, of hoe heet-ie, "15 miljoen NL'ers", het symbool van het NL waar mensen weer terug naar verlangen, denk ik. Niet de jaren 50 iig.
(ik ben ook 54 btw. ;). )
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:53:30 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163285954
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat nummer van Fluitsma, of hoe heet-ie, "15 miljoen NL'ers", het symbool van het NL waar mensen weer terug naar verlangen, denk ik. Niet de jaren 50 iig.
(ik ben ook 54 btw. ;). )
Die van Vormfout is leuker...

pi_163285956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo zet ik mijzelf daarmee buitenspel? Ik zeg dat het gemiddelde volk een IQ van 50 heeft en zich laat leiden door nationalisme.
Zowel aan dat 1e deel voldoe ik niet en al helemaal niet aan dat 2e deel.
Die mensen daar in GB hebben zich gewoon laten laten door het onderbuik gevoel van een eigen GB blah blah. Ipv na te denken.

[..]

Ik maak mij sowieso niet druk om de politiek hoor.
Alleen met bepaalde zaken moet je het volk gewoon niet laten kiezen, daar is dit er 1 van.
Iedereen snapt toch dat het volk grotendeels gaat kiezen met het hart? Wat kan het het volk dan schelen dat het verstandelijk gezien slecht is.
Dit soort dingen moet je niet laten kiezen door die onderlaag van de bevolking.
Dit is de arrogante taal die pro-Europeanen al jaren verkondigen. Andersdenkenden als dom gepeupel beschouwen wat niet mag klagen, terwijl ze er zelf één grote puinzooi van maken.

Kijk alleen al naar de zogenoemde vluchtelingencrisis waar de EU één grote onverdeeldheid ten toon spreidde en zwichtte voor de grillen en grollen van een Turkse dictator. Het gedrocht Griekenland wat zich maar blijft voortslepen als een bodemloze financiële put.

Het zijn de pro-Europeanen zélf die hun burgers in de handen van nationalistische stromingen hebben gejaagd. Zij hebben zélf die onderbuik gevoed. Uiteindelijk zal het nationalisme het pro-Europese ideaal gaan vervangen. Die transitie is al jaren aan de gang en Brexit vormt daar heus geen uitzondering op. Het is het begin van meer.

Een verstandige burger stemt op eigen land, op eigen baas. Laat zich niet gek maken door de hel en verdoemenisretoriek die pro-Europeanen maar als een hangende grammofoonplaat blijven herhalen. Het is over en uit. De EU heeft geen bestaansrecht meer, men zal naar andere vormen toe moeten. Laat dit proces dan op een verstandige en weldenkende manier plaats vinden. Europa is geen EU, de EU is geen Europa. Dat laatste wordt nog weleens vergeten.
pi_163285976
tsjonge jonge jonge, het is niet het einde van de EU.
Waarom zaaien jullie paniek voor niks.
EU blijft gewoon bestaan met NL als lid.
Knoop dit goed in jullie oren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163285980
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die van Vormfout is leuker...

Een parodie zeker?
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:56:18 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163286005
Lol... de grap:

http://speld.nl/2016/06/24/cameron-wil-referendum-brentree/

De werkelijkheid:

http://www.nu.nl/brexit/4(...)eede-referendum.html

:o

Dat zou toch wel heel komisch zijn als het dan ook gebeurt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:58:36 #47
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163286054
Het heeft natuurlijk ook met levensfases te maken.

Tot je 18e-23e lekker lol maken, ontdekken studeren. Man man mooie levensfase.
vanaf je 24e tot je 35e aan je carriere werken, iets opbouwen en graaien.
Dan word je 40 en bedenk je waar je mee bezig bent en wil je totaal iets anders. Heb je het helemaal gehad.
Na je 55e begin je je zorgen te maken over je gezondheid en zoek je steeds meer zekerheden.

En mijn vader die nu 81 is kan geen kant meer uit en is overgeleverd aan de hulp van zijn kinderen en het systeem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:00:41 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163286124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
tsjonge jonge jonge, het is niet het einde van de EU.
Waarom zaaien jullie paniek voor niks.
EU blijft gewoon bestaan met NL als lid.
Knoop dit goed in jullie oren.
Er wordt geen paniek gezaaid maar simpelweg de geverifieerde feiten onder de neus gehouden. Hoe lang werd er verkondigd dat er nooit een Brexit zou gaan plaatsvinden? Het gebeurde zoals wij voorspelden.

Een ruime meerderheid van Nederlanders zou voor een Nexit stemmen. Dat weten we allemaal maar toch wordt het stoïcijns ontkend. Als het nationalisme meer politieke macht aan de grond krijgt dan kun je zo'n transitie niet meer uitsluiten. Een Frankrijk met een Marine Le Pen aan de macht en met veel ontevreden burgers is een opmaat voor wat afgelopen week met Brexit gebeurde.

Als nog een land besluit de EU te verlaten is het over en uit. Dan kun je simpelweg niet meer je bestaansrecht blijven opeisen. Reken maar dat veel landen hier misbruik van zullen maken en net als Cameron toen hun eisenpakket op tafel leggen. Dan is een Nexit niet eens meer nodig.
pi_163286194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup. :D
Wat een land hè. :D.
I´m back.
pi_163286213
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er wordt geen paniek gezaaid maar simpelweg de geverifieerde feiten onder de neus gehouden. Hoe lang werd er verkondigd dat er nooit een Brexit zou gaan plaatsvinden? Het gebeurde zoals wij voorspelden.
Eh, er is nog helemaal geen Brexit hoor. De TT is een beetje verwarrend. Het referendum heeft een bepaalde uitslag gehad, maar het gaat nog maanden duren voordat de aanvraag ook echt wordt ingediend. Voor zover dat überhaupt gaat gebeuren en de Tories niet besluiten om het toch maar niet te doen.
pi_163286230
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, er is nog helemaal geen Brexit hoor. De TT is een beetje verwarrend. Het referendum heeft een bepaalde uitslag gehad, maar het gaat nog maanden duren voordat de aanvraag ook echt wordt ingediend. Voor zover dat überhaupt gaat gebeuren en de Tories niet besluiten om het toch maar niet te doen.
Dit.
Een Brexit gaat nog járen duren. Als het al gebeurt.
Make my day!
pi_163286292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, er is nog helemaal geen Brexit hoor. De TT is een beetje verwarrend. Het referendum heeft een bepaalde uitslag gehad, maar het gaat nog maanden duren voordat de aanvraag ook echt wordt ingediend. Voor zover dat überhaupt gaat gebeuren en de Tories niet besluiten om het toch maar niet te doen.
Die kans is verwaarloosbaar te noemen. De Britten zullen tot ergernis van Juncker en consorten er de tijd voor nemen en dit goed willen uitonderhandelen. Ik geef de Britten daar geen ongelijk in.

Dit is een unieke situatie. GB is natuurlijk geen Griekenland die door dezelfde EU wordt onderhouden. Dan kun je inderdaad even stoppen met geld sturen om druk te zetten, maar de Britten zijn financieel als militaire partner veel belangrijker. Je kunt ze tegen de haren instrijken maar dat zal zijn weerslag hebben op de EU zelf.
pi_163286339
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die kans is verwaarloosbaar te noemen. De Britten zullen tot ergernis van Juncker en consorten er de tijd voor nemen en dit goed willen uitonderhandelen. Ik geef de Britten daar geen ongelijk in.

Dit is een unieke situatie. GB is natuurlijk geen Griekenland die door dezelfde EU wordt onderhouden. Dan kun je inderdaad even stoppen met geld sturen om druk te zetten, maar de Britten zijn financieel als militaire partner veel belangrijker. Je kunt ze tegen de haren instrijken maar dat zal zijn weerslag hebben op de EU zelf.
Ligt jouw loyaliteit eigenlijk bij Nederland of bij het VK Engeland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 13:11:40 ]
pi_163286444
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ligt jouw loyaliteit eigenlijk bij Nederland of bij het VK Engeland?
Wat heeft loyaliteit hiermee van doen? Begrijp de vraag niet zo.
pi_163286459
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat heeft loyaliteit hiermee van doen? Begrijp de vraag niet zo.
Je zit zo ontzettend op te hemelen wat voor geweldige machtspositie Engeland heeft t.o.v. landen zoals Nederland.
pi_163286521
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zit zo ontzettend op te hemelen wat voor geweldige machtspositie Engeland heeft t.o.v. landen zoals Nederland.
Ik noem dat niet ophemelen maar simpelweg de feiten benoemen. GB heeft nu eenmaal een sterkere onderhandelingspositie.
pi_163286541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik noem dat niet ophemelen maar simpelweg de feiten benoemen. GB heeft nu eenmaal een sterkere onderhandelingspositie.
Ik ben het niet met je eens dus jouw feiten zijn bij deze propagandaleugens.

Zo werkt moderne discussietechniek toch?
pi_163286607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dus jouw feiten zijn bij deze propagandaleugens.

Zo werkt moderne discussietechniek toch?
Als jij dat vindt dan moet je het vooral propagandaleugens noemen. Feit blijft overeind staan dat GB een grote internationale economie heeft met veel wederzijdse belangen en bovendien een van de belangrijkste NAVO-partners is.

Het is geen Griekenland waarbij je zorgt dat de pinautomaten een paar dagen niet werken zodat je als EU je zin kunt doordrukken. Dat gaat met de eigenwijze Britten echt niet lukken. Dat weten ze in Brussel verdomde goed.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:42:34 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163286952
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als jij dat vindt dan moet je het vooral propagandaleugens noemen. Feit blijft overeind staan dat GB een grote internationale economie heeft met veel wederzijdse belangen en bovendien een van de belangrijkste NAVO-partners is.

Het is geen Griekenland waarbij je zorgt dat de pinautomaten een paar dagen niet werken zodat je als EU je zin kunt doordrukken. Dat gaat met de eigenwijze Britten echt niet lukken. Dat weten ze in Brussel verdomde goed.
Zelfs Griekenland heeft de EU maandenlang lopen frustreren...
pi_163286962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn argument is dat ik niet terug wil naar het welvaartsniveau van 1891.
Dan zijn die Britten nog net op tijd uitgestapt, voordat de EU de verhoudingen uit 1891 weer hersteld heeft (zie Griekenland).
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:43:43 #62
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163286974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een uitslag is een uitslag. Alle nu jammerende pro-Europeanen ten spijt, een meerderheid van alle Britten heeft voor een Brexit gestemd. Daar horen de Schotten gewoon bij.

Op basis van een uitslag alléén kun je niet opnieuw een referendum gaan eisen. Dat doet overigens geen recht aan al die Schotten die overigens wél voor een Brexit hebben gestemd.
Niet een referendum over een brexit, maar over een onafhankelijk Schotland. Een Schotland waarvan een dikke 60% in de EU wil (blijven). Waarom wil jij dat het Schotse volk ontzeggen? Omdat een clubje Engelsen vind dat dat niet mag?

En trouwens, er zijn meer Britten die in de EU wil blijven dan Schotten die eruit willen. Wat doen we met die mensen dan?

quote:
Pro-Europeanen willen maar niet inzien dat de verdeeldheid tussen voor- en tegenstanders van de EU inmiddels is uitgelopen tot een meerderheid van tegenstemmers. In hun arrogantie denken pro-Europeanen nog steeds te kunnen spreken voor anderen die de EU inmiddels de rug hebben toegekeerd. Ze blijven nog steeds met hun oogkleppen op hun mantra's van doem en verdommenis verkondigen. Maar het is over en uit. Brexit is de opmaat geworden voor veel burgers in andere lidstaten die net als de meerderheid van Britten uit de EU willen. Dat proces is onomkeerbaar geworden. De geest wordt niet meer in de fles terug gestopt. Accepteer dat nu eens.

Maar goed, laat pro-Europeanen met hun oogkleppen op vooral een poging wagen. Ik voorzie niet dat de Schotten nu massaal kiezen om uit het Verenigd Koninkrijk te stappen. Het is een groep pro-Europese idealisten die zich nu aan het overschreeuwen zijn en menen voor een ander te kunnen spreken. Schotland niet uitgezonderd.
Dit heeft niets met pro europa te maken, maar met ideologisch consistent zijn. Jij bent in deze situatie net zo arrogant als de mensen die jij arrogantie verwijt. De Schotten hebben recht op een eigen keuze.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163286990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als jij dat vindt dan moet je het vooral propagandaleugens noemen. Feit blijft overeind staan dat GB een grote internationale economie heeft met veel wederzijdse belangen en bovendien een van de belangrijkste NAVO-partners is.

Het is geen Griekenland waarbij je zorgt dat de pinautomaten een paar dagen niet werken zodat je als EU je zin kunt doordrukken. Dat gaat met de eigenwijze Britten echt niet lukken. Dat weten ze in Brussel verdomde goed.
De keerzijde is dat andere nu-nog-EU-lid-landen een zelfde pakket gaan eisen zoals de Britten die zouden krijgen (mits het een vooruitgang zou zijn). Dat gaat de EU nooit toestaan natuurlijk want dan is er binnen de kortste keren geen EU meer. Ze zullen er niet slecht vanaf komen maar een vooruitgang kan het geenszins betekenen wat de EU=belangen betreft.
pi_163287005
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De keerzijde is dat andere nu-nog-EU-lid-landen een zelfde pakket gaan eisen zoals de Britten die zouden krijgen (mits het een vooruitgang zou zijn). Dat gaat de EU nooit toestaan natuurlijk want dan is er binnen de kortste keren geen EU meer. Ze zullen er niet slecht vanaf komen maar een vooruitgang kan het geenszins betekenen wat de EU=belangen betreft.
Onzin, er zal altijd een EU zijn, alleen veel meer bilateraal dan centraal gestuurde roverbende van ego's.

Helaas hebben we ons monetaire en fiscale beleid al lang verkwanseld, dat zal een lastige stap worden om dat te herveroveren.
pi_163287016
De meeste gebakken peren zitten toch echt in dat verscheurde koninkrijk aan de overkant van de Noordzee.

Jong en oud, stad en platteland, de Schotland kwestie, devaluatie van de pond, London als economische poort naar Europa. En een EU die vaart wil maken. Sterkte GB.
pi_163287040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:45 schreef fliert het volgende:
De meeste gebakken peren zitten toch echt in dat verscheurde koninkrijk aan de overkant van de Noordzee.

Jong en oud, stad en platteland, de Schotland kwestie, devaluatie van de pond, London als economische poort naar Europa. En een EU die vaart wil maken. Sterkte GB.
Devaluatie is goed voor de inflatie he. En hogere prijzen zijn goed voor de mensen hoor ik telkens uit Frankfurt van die ex Gangster Sach baas.
pi_163287041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:45 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Onzin, er zal altijd een EU zijn, alleen veel meer bilateraal dan centraal gestuurde roverbende van ego's
Welke EU zou overeind blijven als de verlaters betere verdragen af kunnen sluiten dan de zittenblijvers? Een groepje oost-bloklanden heeft daar misschien nog wel zin in maar Duitsland, Frankrijk, Nederland bv niet eh
pi_163287064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Welke EU zou overeind blijven als de verlaters betere verdragen af kunnen sluiten dan de zittenblijvers? Een groepje oost-bloklanden heeft daar misschien nog wel zin in maar Duitsland, Frankrijk, Nederland bv niet eh
Nederland in ieder geval. Dat houdt wel van een beetje pijn geloof ik.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:48:48 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163287068
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De keerzijde is dat andere nu-nog-EU-lid-landen een zelfde pakket gaan eisen zoals de Britten die zouden krijgen (mits het een vooruitgang zou zijn). Dat gaat de EU nooit toestaan natuurlijk want dan is er binnen de kortste keren geen EU meer. Ze zullen er niet slecht vanaf komen maar een vooruitgang kan het geenszins betekenen wat de EU=belangen betreft.
Er zal ongetwijfeld achter gesloten deuren een geheime overeenkomst uitonderhandeld worden waar niemand inzage in krijgt...
pi_163287087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:48 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nederland in ieder geval. Dat houdt wel van een beetje pijn geloof ik.
Ok, jij gelijk.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:50:08 #71
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287092
ik zat eens te denken.. je zou eigenlijk een nieuw soort stemmen moeten introduceren.
Niet meer op partijen maar op programma's of onderdelen daarvan.
Dat een gepensioneerde zich mag uitlaten over mijn toekomst vind ik eigenlijk ronduit onacceptabel.
Misschien zou je zelfs stemrecht moeten ontzeggen voor gepensioneerden maar dat vind ik ook weer zo oneervol.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:50 schreef Onnoman het volgende:
ik zat eens te denken.. je zou eigenlijk een nieuw soort stemmen moeten introduceren.
Niet meer op partijen maar op programma's of onderdelen daarvan.
Dat een gepensioneerde zich mag uitlaten over mijn toekomst vind ik eigenlijk ronduit onacceptabel.
Misschien zou je zelfs stemrecht moeten ontzeggen voor gepensioneerden maar dat vind ik ook weer zo oneervol.
Dat uberhaupt iemand iets te zeggen heeft over mijn toekomst vind ik al onacceptabel. Eigenlijk volstaat een mailtje naar mij wel voor alle onderwerpen, de rest moet gewoon hun muil houden.

Oh wacht, is dit soms het model van de Europeese commissie :D
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:53:38 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163287161
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:52 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat uberhaupt iemand iets te zeggen heeft over mijn toekomst vind ik al onacceptabel. Eigenlijk volstaat een mailtje naar mij wel voor alle onderwerpen, de rest moet gewoon hun muil houden.

Oh wacht, is dit soms het model van de Europeese commissie :D
Dit, iedereen heeft het verkeerd behalve ik! Stomme anderen! :(
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:57:35 #74
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287207
ik ben trouwens wel 100% voorstander van referenda.. mits onder strakke voorwaarden.
-max 1 referendum per 4 jaar,
-materie moet onder de stemmers getoets worden op een basaal niveau
-enkel beschikbaar voor mensen die fulltime werken (of vrijwilligerswerk) of minimaal 20 jaar van hun leven fulltime gewerkt hebben (heeft totaal niets met respectloosheid te maken jegens hen die door onmacht niet kunnen werken tgv ziekte e.o. handicap.
Het is aan hen de werkende die hun leven (de niet werkende) zo aangenaam en acceptabel mogelijk maken door ze de best mogelijk zorg te geven die je maar kan indenken. )
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287213
Ben eigenlijk wel benieuwd wat SeLang van dit alles vindt, dat is immers een genie qua financiële kennis en woont nota bene in Engeland.
Kan me nog herinneren dat ie zei: oh shit, straks ben ik op vakantie zonder internet en worden de Grieken uit de EU gegooid.
Nu blijkt alle action in je eigen land te zijn :)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:58:06 #76
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163287216
Baudet en Wilders in Ter Zake (B) over Nexit.

pi_163287231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
ik ben trouwens wel 100% voorstander van referenda.. mits onder strakke voorwaarden.
-max 1 referendum per 4 jaar,
-materie moet onder de stemmers getoets worden op een basaal niveau
-enkel beschikbaar voor mensen die fulltime werken of minimaal 20 jaar van hun leven fulltime gewerkt hebben (heeft totaal niets met respectloosheid te maken jegens hen die door onmacht niet kunnen werken tgv ziekte e.o. handicap.
Het is aan hen de werkende die hun leven (de niet werkende) zo aangenaam en acceptabel mogelijk maken door ze de best mogelijk zorg te geven die je maar kan indenken. )
Onzineisen.

Fulltime werken of 20 jaar fulltime gewerkt hebben :')

Als je slim werkt hoef je echt niet fulltime te werken om goed te kunnen leven.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:59:20 #78
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287234
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:58 schreef frietenstamp het volgende:
Baudet en Wilders in Ter Zake (B) over Nexit.

Als mijn eigen landgenoten mijn Europese identiteit wegnemen, ga ik heel boos worden. En ik hoop dat ik dan niet de enige ben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Als mijn eigen landgenoten mijn Europese identiteit wegnemen, ga ik heel boos worden. En ik hoop dat ik dan niet de enige ben.
Je wat? :?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:00:09 #80
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onzineisen.

Fulltime werken of 20 jaar fulltime gewerkt hebben :')

Als je slim werkt hoef je echt niet fulltime te werken om goed te kunnen leven.
ok, laten we dan gemakshalve zeggen, hen die de staat geld opleveren
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:00:51 #81
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Je wat? :?
Mijn Europese identiteit. Zo onduidelijk was het toch niet geschreven?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287275
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Mijn Europese identiteit. Zo onduidelijk was het toch niet geschreven?
Wat is dat? Serieus. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, welk document is dat?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:02:26 #83
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:01 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is dat? Serieus. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, welk document is dat?
Wat bedoel je? Ik voel mij Europeaan. Misschien scheelt het dat ik in een andere lidstaat woon en er dus veel meer mee geconfronteerd word.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:00 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ok, laten we dan gemakshalve zeggen, hen die de staat geld opleveren
Dat is wel een mooie garantie om allemaal links tuig buiten de stemming te houden.

De precieze cijfers heb ik niet, maar ik denk dat vooral de mensen die fulltime werken voor een Brexit gestemd hebben, in tegenstelling tot studenten bijv.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:02:57 #85
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287307
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:01 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is dat? Serieus. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, welk document is dat?
Je paspoort, bijvoorbeeld.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287319
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik voel mij Europeaan. Misschien scheelt het dat ik in een andere lidstaat woon en er dus veel meer mee geconfronteerd word.
Je kan je toch gewoon Europeaan blijven voelen tot in de eeuwigheid? Hoe kunnen ze je dat afpakken? Gaan ze dat chirurgisch verwijderen?

Voelden mensen zich mensen pre EU dan geen Europeaan?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:04:13 #87
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:01 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is dat? Serieus. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, welk document is dat?
in je paspoort staat een vermelding dat je uit de europese unie komt :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:04:21 #88
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:03 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Je kan je toch gewoon Europeaan blijven voelen tot in de eeuwigheid? Hoe kunnen ze je dat afpakken? Gaan ze dat chirurgisch verwijderen?
Zucht.. m'n EU-identiteit dan?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Zucht.. m'n EU-identiteit dan?
Die kan je toch gewoon blijven houden, dat zit in je hartje?
pi_163287351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:04 schreef Onnoman het volgende:

[..]

in je paspoort staat een vermelding dat je uit de europese unie komt :)
Niet in de Nederlandse paspoorten.

wat een drama weer
pi_163287356
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Je wat? :?
Zijn Waanzin bedoelt ie.
pi_163287361
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Zucht.. m'n EU-identiteit dan?
Democratie is helaas oneerlijk. Andere mensen nemen beslissingen voor jou. Verder willen de meesten die een Nexit willen waarschijnlijk gewoon een minder intensieve vorm van Europese samenwerking.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:06:53 #94
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287365
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:05 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Die kan je toch gewoon blijven houden, dat zit in je hartje?
Je weet dat je niet in ONZ zit?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:07:53 #95
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287376
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:06 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Democratie is helaas oneerlijk. Andere mensen nemen beslissingen voor jou. Verder willen de meesten die een Nexit willen waarschijnlijk gewoon een minder intensieve vorm van Europese samenwerking.
Precies en daarom hoop ik dan ook van harte dat die beweging vanuit de EU zelf komt. Ik zou graag terugwillen naar de situatie van zo'n 20 jaar geleden. En dit moet gebeuren voor de gemiddelde burger de kans krijgt zich er over uit te spreken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287388
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:06 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Democratie is helaas oneerlijk. Andere mensen nemen beslissingen voor jou. Verder willen de meesten die een Nexit willen waarschijnlijk gewoon een minder intensieve vorm van Europese samenwerking.
Dat zelfde geldt voor heel veel Britten. Helaas waren er iets meer Brexit-stemmers dan men zelf dacht.

Proteststemmen, daar is de PVV groot mee geworden. Inhoudelijke plannen 0,0 zolang we maar tegen de gevestigde orde kunnen trappen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:10:14 #97
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:06 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Niet in de Nederlandse paspoorten.

wat een drama weer
jawel.. blz 1 :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287403
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zijn zo veel eurosceptici dan fan van politici zoals Poetin en Orbán? Die staan regelrecht voor een jaren-50-samenleving.

En men heeft het bijv. ook over vaste contracten, en over het kwalijke van de privatisering van NS en ander neoliberaal gedoe.

Maar dan wil ik wel de retorische vraag stellen: zou de iPhone ooit zijn uitgevonden door een staats-telefonie-bedrijf met een wettelijk monopolie en met personeel met een vast contract zonder ontslagmogelijkheid? Nee natuurlijk niet, bij zo'n bedrijf heeft geen enkele werknemer belang om de standaard-telefoon met krulsnoer te verbeteren ipv. gezellig te pingpongen in de kantine.
Waar haal je die onzin vandaan. Echte vrije markt hoeft zich niks aantetrekken van overheidsbeleid. EU overhead zou juist vrije markt en innovatie in de weg staan. Althans alles wat EU-Brussel niet uitkomt wordt gefrustreerd.
pi_163287404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies en daarom hoop ik dan ook van harte dat die beweging vanuit de EU zelf komt. Ik zou graag terugwillen naar de situatie van zo'n 20 jaar geleden. En dit moet gebeuren voor de gemiddelde burger de kans krijgt zich er over uit te spreken.
Ik denk dat je enorm naïef bent als je denkt dat de EU uit zichzelf ook maar een stap terug gaat doen. Het draait daar alleen maar om verdere integratie. Ik ben laatst bij een studentencongres over de EU geweest waar ook mensen van binnen de EU aanwezig waren en het zijn eigenlijk allemaal federalisten of halve federalisten.

De euro moet koste wat het kost slagen en daarvoor is volgens deze mensen een verregaande politieke centralisering nodig. Nu al is er een enorm Europees fonds opgezet dat zelfs eigen leningen mag uitgeven, gewoon een soort verkapte Eurobonds: https://en.wikipedia.org/(...)hanism#Contributions
pi_163287411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Je weet dat je niet in ONZ zit?
Ja, hoe kan iemand je iets afpakken wat geen enkele juridische status heeft, maar een gevoel is? Wat is dat nou weer voor een drama. Je kan je toch gewoon Europeaan blijven voelen, net zo goed als anderen zich Brit mogen blijven voelen, en een bezitter van een NL paspoort zich Turk mag blijven voelen?

Overigens, en dat weet bijna niemand, is er wel iets als een Europees paspoort, een greencard. Ik meen dat vorig jaar zowaar 4 mensen dat in Nederland aangevraagd hebben (!). Is bedoeld voor non EU migranten waarmee ze dan in de hele EU kunnen werken.

Vraagt geen hond aan omdat het systeem met werk en verblijfvisa veel beter werkt.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:13:20 #101
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163287419
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
ik ben trouwens wel 100% voorstander van referenda.. mits onder strakke voorwaarden.
-max 1 referendum per 4 jaar,
-materie moet onder de stemmers getoets worden op een basaal niveau
-enkel beschikbaar voor mensen die fulltime werken (of vrijwilligerswerk) of minimaal 20 jaar van hun leven fulltime gewerkt hebben (heeft totaal niets met respectloosheid te maken jegens hen die door onmacht niet kunnen werken tgv ziekte e.o. handicap.
Het is aan hen de werkende die hun leven (de niet werkende) zo aangenaam en acceptabel mogelijk maken door ze de best mogelijk zorg te geven die je maar kan indenken. )
Het probleem is ook dat referenda zelden enkel gaan waarover ze gaan. De Britten wilden in de kern minder immigratie. Dat uiten ze nu door compleet uit de unie weg te stappen. Dat had anders gekund.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:13:48 #102
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_163287422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, hoe kan iemand je iets afpakken wat geen enkele juridische status heeft, maar een gevoel is? Wat is dat nou weer voor een drama. Je kan je toch gewoon Europeaan blijven voelen, net zo goed als anderen zich Brit mogen blijven voelen, en een bezitter van een NL paspoort zich Turk mag blijven voelen?

Overigens, en dat weet bijna niemand, is er wel iets als een Europees paspoort, een greencard. Ik meen dat vorig jaar zowaar 4 mensen dat in Nederland aangevraagd hebben (!). Is bedoeld voor non EU migranten waarmee ze dan in de hele EU kunnen werken.

Vraagt geen hond aan omdat het systeem met werk en verblijfvisa veel beter werkt.
Je begrijpt zelf toch ook wel dat ik met 'Europese identiteit' meer bedoel dan een gevoel? Je zit een beetje te veel in Maxima-termen te denken, geloof ik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_163287428
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:11 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan. Echte vrije markt hoeft zich niks aantetrekken van overheidsbeleid. EU overhead zou juist vrije markt en innovatie in de weg staan. Althans alles wat EU-Brussel niet uitkomt wordt gefrustreerd.
Je bedoelt dat als iemand een goed idee heeft, een andere lidstaat protectionistisch wil doen en daar de EC voor probeert in te zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 14:14:48 ]
pi_163287435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

jawel.. blz 1 :D
Verdomd. Nou dat krabbel ik er zelf wel bij dan. Lekker belangrijk. Waarom staat mijn provincie er eigenlijk niet bij ;)
pi_163287457
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf toch ook wel dat ik met 'Europese identiteit' meer bedoel dan een gevoel? Je zit een beetje te veel in Maxima-termen te denken, geloof ik.
Jij begrijpt toch zelf ook wel dat je een beetje te veel zit te dramaqueenen met 'ze pakken mijn Europese identifeit af'.?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:17:46 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_163287464
The Guardian vliegt erin. Over Boris Johnsons Phyrric victory

quote:
In theory, Johnson woke up on Friday morning having won the war. After David Cameron’s announcement that he would step down come October, Johnson is now the heir presumptive – albeit at this stage very presumptive – to the Tory leadership, perhaps only four months away from running the country.

He has everything he ever wanted. It’s just that somehow, as he fought his way through booing crowds on his Islington doorstep before holding an uncharacteristically subdued press conference on Friday morning, it didn’t really look that way.

One group of Tory remainers watching the speech on TV jeered out loud when a rather pale Johnson said leaving Europe needn’t mean pulling up the drawbridge; that this epic victory for Nigel Farage could somehow “take the wind out of the sails” of anyone playing politics with immigration. Too late for all that now, one said.

The scariest possibility, however, is that he actually meant it. That like most of Westminster, Johnson always imagined we’d grudgingly vote to stay in the end. That he too missed the anger bubbling beneath the surface, and is now as shocked as anyone else by what has happened.

“People talk about reluctant remainers, but I think there have been a lot of reluctant Brexiters around, people who voted leave thinking it wouldn’t happen but they’d be able to vent and to tell all their friends at dinner parties they’d done it,” said one Tory minister.

“He thought what all those reluctant Brexiters thought: it would be a vote for remain, he would be seen as having stood up for a principle.” After which leave’s newest martyr could simply have bided his time for a year or so before being triumphantly installed in Downing Street.


It’s perfectly possible, of course, that the Tories on both sides who suspect Johnson was never an outer in his bones are plain wrong, that the anonymous Labour MP who hotly accused him on Friday of jeopardising thousands of ordinary people’s jobs just to secure one for himself was doing him a terrible injustice.

Perhaps Johnson really did have a last-minute epiphany, declaring for leave in the sober realisation that this was always how it might end – Scotland demanding independence, Northern Ireland’s fragile political settlement at risk, Marine Le Pen jubilant, the Bank of England stumping up £250bn to stabilise the market. Perhaps he’s still convinced all will be fine eventually.

And let’s hope to God he’s right. Any remainer who doesn’t pray to be proved wrong about Brexit is callous, wishing disaster on people who are unable to afford it. But right now, what scorched earth Johnson stands to inherit – a nation febrile and divided, teetering on the brink of economic and constitutional crisis. It’s all over for David Cameron now. But it feels, too, like the end of a broader modernising movement to which both he and Johnson belonged.

(..)

The deeper fear among Tory remainers now isn’t just of a recession. It’s about the rise of something new in British politics, unleashed when politicians with scant respect for truth meet desperate voters; and for the backlash to come, when it sinks in that Brexit hasn’t ended immigration overnight or magically given depressed communities their futures back. Already, one wonders what those who voted desperately for change make of being told there’s no rush to invoke article 50.

(..)

Johnson is far from a buffoon. He’s an agile thinker, gifted communicator and natural opportunist who made a reasonable fist of governing London after recruiting some reliable deputies (enter Michael Gove). He’s smart enough to have learned from the recent Labour leadership campaign – in which managerially competent candidates were slaughtered for being on the wrong side of a visceral grassroots argument – that elites only survive in this febrile climate by pleasing the masses. Perhaps somehow it will all come together.

It’s just that on Friday morning Johnson didn’t look like a man with a plan that’s all working perfectly. He looked more like a king unable to take more such victories.
Ik begin er steeds meer in te geloven dat er geen Brexit komt. De Tories gaan eieren voor hun geld kiezen, ze hebben gebluft en het volk heeft ze de macht gegeven die ze niet wilden. Een verscheurde conservative party speelt in de kaart van Farage, maar kan de rest van het land verenigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163287517
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Brexit-ronde__.html
Meer dan een miljoen Britten wil een nieuw referendum.
pi_163287524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:22 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Brexit-ronde__.html
Meer dan een miljoen Britten wil een nieuw referendum.
En als daar Remain uitkomt willen daarna de leavers er weer nog een?
pi_163287534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:23 schreef fixatoman het volgende:

[..]

En als daar Remain uitkomt willen daarna de leavers er weer nog een?
Misschien dat de protest-stemmers dan wél met hun verstand kiezen ipv met hun onderbuikgevoel.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:24:29 #110
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287537
Dat ik uiteindelijk teleurgesteld ben dat de UK uit de EU is gestapt is het ene.
Ik ben namelijk van mening dat een sterke Europese Unie baat heeft bij het gevaar van buitenaf en daar hoort de UK bij!
De toekomst zal ook uitmaken dat de UK niet zonder de EU kan en vica versa.
Anderzijds ben ik wel blij dat een volk nog het laatst woord kan hebben.
De UK heeft duidelijk laten merken dat de bemoeizucht van de EU zijn grens heeft bereikt en dat herken ik bij mijzelf ook wel eens. Vooral dat schengenverdag is een doorn in het oog.
Open grenzen prima, maar alleen binnen de EU en dus niet daarbuiten!!

De UK heeft een duidelijk signaal achtergelaten. Geografisch de meest gunstige ligging in heel Europa. Het zondert ze lekker af. Ook totaal geen last van bootvluchtelingen. Daarom kan ik best voorstellen dat veel EU landen het gevoel hebben dat er een mes in de rug is gestoken. In Italië en Griekenland loopt het zweet langs de bilnaat om alle bootvluchtelingen te redden. Daar heeft de UK dus totaal geen last van.

Ik denk dat het eens tijd wordt dat de UK de gevolgen van hun keuze gaan ondervinden. Ze slaan de arrogantie als een dekbek over hun heen en ze staan er in de ochtend weer mee op.

Misschien ook maar eens een andere internationale taal overwegen.. zoals het duits, spaans of frans!
Duits gesynchroniseerde amerikaanse films met een Nederlandse ondertiteling eronder :') :') :') :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:24:56 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163287543
Europa opdelen in een kleiner aantal unies dan? Meer behapbaar, minder rigide en sluit cultureel en economisch beter aan.

Zoiets bijvoorbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:25:37 #112
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:14 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Verdomd. Nou dat krabbel ik er zelf wel bij dan. Lekker belangrijk. Waarom staat mijn provincie er eigenlijk niet bij ;)
flevoland bestond toen nog niet :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Misschien dat de protest-stemmers dan wél met hun verstand kiezen ipv met hun onderbuikgevoel.
Dat verwacht ik ook. Maar beter laten ze die protest-stemmers ff goed zweten :D
Voortaan wel goed weten waar je voor of tegen stemt. Stomkoppen.
pi_163287572
De 8 leugens van het Brexit kamp:

http://indy100.independen(...)ousness--WyxD59VO3Nb
Make my day!
pi_163287608
BREAKING: Scottish govt agrees to legislate for 2nd independence referendum – Sturgeon
Make my day!
pi_163287612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:24 schreef Onnoman het volgende:
Dat ik uiteindelijk teleurgesteld ben dat de UK uit de EU is gestapt is het ene.
Ik ben namelijk van mening dat een sterke Europese Unie baat heeft bij het gevaar van buitenaf en daar hoort de UK bij!
De toekomst zal ook uitmaken dat de UK niet zonder de EU kan en vica versa.
Anderzijds ben ik wel blij dat een volk nog het laatst woord kan hebben.
De UK heeft duidelijk laten merken dat de bemoeizucht van de EU zijn grens heeft bereikt en dat herken ik bij mijzelf ook wel eens. Vooral dat schengenverdag is een doorn in het oog.
Open grenzen prima, maar alleen binnen de EU en dus niet daarbuiten!!

De UK heeft een duidelijk signaal achtergelaten. Geografisch de meest gunstige ligging in heel Europa. Het zondert ze lekker af. Ook totaal geen last van bootvluchtelingen. Daarom kan ik best voorstellen dat veel EU landen het gevoel hebben dat er een mes in de rug is gestoken. In Italië en Griekenland loopt het zweet langs de bilnaat om alle bootvluchtelingen te redden. Daar heeft de UK dus totaal geen last van.

Ik denk dat het eens tijd wordt dat de UK de gevolgen van hun keuze gaan ondervinden. Ze slaan de arrogantie als een dekbek over hun heen en ze staan er in de ochtend weer mee op.

Misschien ook maar eens een andere internationale taal overwegen.. zoals het duits, spaans of frans!
Duits gesynchroniseerde amerikaanse films met een Nederlandse ondertiteling eronder :') :') :') :')
De Italianen en de Grieken zouden ook helemaal geen probleem hebben als gewoon ieder bootje direct teruggestuurd werd. Maar dat mag niet van het EU regime.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 14:30:00 ]
pi_163287617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:17 schreef speknek het volgende:
The Guardian vliegt erin. Over Boris Johnsons Phyrric victory

[..]

Ik begin er steeds meer in te geloven dat er geen Brexit komt. De Tories gaan eieren voor hun geld kiezen, ze hebben gebluft en het volk heeft ze de macht gegeven die ze niet wilden. Een verscheurde conservative party speelt in de kaart van Farage, maar kan de rest van het land verenigen.
Ik denk het niet, aangezien Juncker c.s. maar wat blij zijn dat de UK eruit stapt :)

Dat wordt wel een beetje onderbelicht, maar Brussel/Strassbourg hebben daar bij het uitvoeren van hun agenda alleen maar last van.
pi_163287624
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:17 schreef speknek het volgende:
The Guardian vliegt erin. Over Boris Johnsons Phyrric victory

[..]

Ik begin er steeds meer in te geloven dat er geen Brexit komt. De Tories gaan eieren voor hun geld kiezen, ze hebben gebluft en het volk heeft ze de macht gegeven die ze niet wilden. Een verscheurde conservative party speelt in de kaart van Farage, maar kan de rest van het land verenigen.
Toen zowel Cameron als Johnson er als de kippen bij waren om te verklaren dat ze geen haast willen maken met Brexit was dat al duidelijk m.i.

Na het Oekraine referendum wilden de tegenstemmers onmiddelijk actie zien om het verdrag te ontbinden. Dat soort geluiden hoor je nu helemaal niet uit het VK.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163287628
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Toen zowel Cameron als Johnson er als de kippen bij waren om te verklaren dat ze geen haast willen maken met Brexit was dat al duidelijk m.i.

Na het Oekraine referendum wilden de tegenstemmers onmiddelijk actie zien om het verdrag te ontbinden. Dat soort geluiden hoor je nu helemaal niet uit het VK.
Die twee zaken zijn ook niet te vergelijken natuurlijk.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:31:35 #120
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_163287630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:22 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Brexit-ronde__.html
Meer dan een miljoen Britten wil een nieuw referendum.
Slechte verliezers en bovenal erg kinderachtig.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:31:43 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163287636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik denk het niet, aangezien Juncker c.s. maar wat blij zijn dat de UK eruit stapt :)
Juncker kan wel meer willen maar gaat daar niet over. Als het VK geen aanvraag cf. artikel 50 indient dan komt er geen Brexit, punt uit.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:32:19 #123
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik denk het niet, aangezien Juncker c.s. maar wat blij zijn dat de UK eruit stapt :)

Dat wordt wel een beetje onderbelicht, maar Brussel/Strassbourg hebben daar bij het uitvoeren van hun agenda alleen maar last van.
volgens mij niet.. en als het zo was zou hij dat nooit openbaar mogen maken.. want dat gaat je objectiviteit
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287651
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:24 schreef Onnoman het volgende:
Vooral dat schengenverdag is een doorn in het oog.
Open grenzen prima, maar alleen binnen de EU en dus niet daarbuiten!!
Vluchtelingen dienen we middels internationale verdragen gewoon nog steeds op te vangen. Daar heeft het Schengenverdrag niets aan veranderd. Vrijheid van reizen binnen de Schengenlanden komt mij ook niet slecht uit. Ik tank elke week zonder gezeik in België, paar kratten pils en een paar builen shag voor mijn vader. En dat zonder gezeik.

Ben zelf nu actief naar werk aan het zoeken in België, helemaal geen probleem en door allerlei regeltjes levert het me uiteindelijk nog geld op ook.

Die Poolse vrachtwagenchauffeurs neem ik dan maar voor lief. Dat is gelukkig toch niet mijn vakgebied
pi_163287659
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:32 schreef Onnoman het volgende:

[..]

volgens mij niet.. en als het zo was zou hij dat nooit openbaar mogen maken.. want dat gaat je objectiviteit
Objectiviteit? :D @Brussel/Strassbourg? Wat zeg je nou? :D
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:33:59 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_163287664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:26 schreef agter het volgende:
De 8 leugens van het Brexit kamp:

http://indy100.independen(...)ousness--WyxD59VO3Nb
quote:
More than £200 billion has already been wiped from the value of the UK stock market - or put another way, 24 years' worth of UK contributions to the EU.
REKT
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:34:58 #127
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163287676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:33 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Objectiviteit? :D @Brussel/Strassbourg? Wat zeg je nou? :D
de schijn.. care..
wat jij zegt klopt gewoon niet.. een juncker zal nooit zeggen dat hij daar blij mee is
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163287677
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:31 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Die twee zaken zijn ook niet te vergelijken natuurlijk.
Niet qua inhoud idd. Maar toen Rutte uitstel vroeg kwamen er heel veel protesten uit het anti-EU kamp. Dat gebeurt nu niet in het VK.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163287685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:33 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

REKT
Jammer genoeg heeft 90% van de bevolking totaal niks aan beurswaarde, en laat dat nu net het probleem zijn waarom mensen met de voeten stemmen.

Ik vind het trouwens wel een verontrustende trend dat alles in beurswaardes moet worden uitgedrukt. Dat zegt immers niet zoveel.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:36:39 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_163287692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik denk het niet, aangezien Juncker c.s. maar wat blij zijn dat de UK eruit stapt :)

Dat wordt wel een beetje onderbelicht, maar Brussel/Strassbourg hebben daar bij het uitvoeren van hun agenda alleen maar last van.
Welnee, de UK die met de staart tussen de benen terugkeert is de allerbeste mogelijkheid voor de EU denkbaar. De grote markt behouden en voor eens en altijd van de grote bek van de UK af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163287697
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Jammer genoeg heeft 90% van de bevolking totaal niks aan beurswaarde, en laat dat nu net het probleem zijn waarom mensen met de voeten stemmen.
Een direct gevolg niet nee. Indirect heeft 100% van de bevolking wel iets aan beurswaarde (op de langere termijn)
pi_163287705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Jammer genoeg heeft 90% van de bevolking totaal niks aan beurswaarde, en laat dat nu net het probleem zijn waarom mensen met de voeten stemmen.

Ik vind het trouwens wel een verontrustende trend dat alles in beurswaardes moet worden uitgedrukt. Dat zegt immers niet zoveel.
Ik weet niet hoe het in Engeland zit, maar het pensioen wat je als normale burger in Nederland opbouwt wordt voor een flink deel in "beurswaarde" geïnvesteerd. Dus dat is wel degelijk relevant voor normale mensen.
pi_163287713
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Welnee, de UK die met de staart tussen de benen terugkeert is de allerbeste mogelijkheid voor de EU denkbaar. De grote markt behouden en voor eens en altijd van de grote bek van de UK af.
Ja, dat is wel een beetje de powerpolitiek die de EU al tientallen jaren probeert, en die tot telkens toenemende instabiliteit leidt.

Maar misschien lukt het nu wel :)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:38:47 #134
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_163287718
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:35 schreef invalidusername het volgende:
Ik vind het trouwens wel een verontrustende trend dat alles in beurswaardes moet worden uitgedrukt. Dat zegt immers niet zoveel.
Dit ja.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:38:59 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_163287719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Jammer genoeg heeft 90% van de bevolking totaal niks aan beurswaarde, en laat dat nu net het probleem zijn waarom mensen met de voeten stemmen.

Ik vind het trouwens wel een verontrustende trend dat alles in beurswaardes moet worden uitgedrukt. Dat zegt immers niet zoveel.
Nee hoor, pensioenfondsen die verdampen en megabedrijven als British Airways op rand van de afgrond raakt de gewone burger totaaaaal niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163287729
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet qua inhoud idd. Maar toen Rutte uitstel vroeg kwamen er heel veel protesten uit het anti-EU kamp. Dat gebeurt nu niet in het VK.
Dat is toch ook vrij logisch? Ze willen eerst proberen een zo goed mogelijk deal te krijgen voor ze de oude opzeggen.
pi_163287758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:39 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat is toch ook vrij logisch? Ze willen eerst proberen een zo goed mogelijk deal te krijgen voor ze de oude opzeggen.
Waarom? De EU is toch alleen maar een last waar ze al decennia onder gebukt gaan? Ze beweren toch dat ze veel beter af zijn zonder de EU? Dat ze zelf wel handelsverdragen kunnen sluiten en daar helemaal geen EU voor nodig hebben?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:42:16 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163287768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, pensioenfondsen die verdampen en megabedrijven als British Airways op rand van de afgrond raakt de gewone burger totaaaaal niet.
Die waren toch al verkwanseld... :')
pi_163287782
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom? De EU is toch alleen maar een last waar ze al decennia onder gebukt gaan? Ze beweren toch dat ze veel beter af zijn zonder de EU? Dat ze zelf wel handelsverdragen kunnen sluiten en daar helemaal geen EU voor nodig hebben?
Het is toch niet meer dan logisch dat je eerst aan nieuwe verdragen gaat werken voor je alle oude verdragen opzegt?
pi_163287800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:43 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan logisch dat je eerst aan nieuwe verdragen gaat werken voor je alle oude verdragen opzegt?
Dat is in Artikel 50 geregeld. Je dient de aanvraag voor uittreding uit de EU in, en dan is er twee jaar tijd om te onderhandelen over een regeling.

Als je de aanvraag überhaupt niet indient dan gebeurt er natuurlijk niks (en is er voor de rest van de EU ook geen aanleiding om te onderhandelen over uittredingsvoorwaarden).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 14:45:13 ]
pi_163287807
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:43 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan logisch dat je eerst aan nieuwe verdragen gaat werken voor je alle oude verdragen opzegt?
Dus ze hebben de EU daar wel degelijk voor nodig? Dat is niet wat ze beweerden :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:45:51 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_163287813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:39 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat is toch ook vrij logisch? Ze willen eerst proberen een zo goed mogelijk deal te krijgen voor ze de oude opzeggen.
Artikel 50 geeft nou juist de ruimte (en verplichting) een deal te maken. Het uitstellen heeft waarschijnlijk dan ook niets te maken met een deal, maar waarschijnlijk meer met het feit dat het Brexit kamp geen idee heeft wat nu, en wellicht een gedeelte hoopt dat de zich eronderuit kunnen wurmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163287819
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Engeland zit, maar het pensioen wat je als normale burger in Nederland opbouwt wordt voor een flink deel in "beurswaarde" geïnvesteerd. Dus dat is wel degelijk relevant voor normale mensen.
Ik denk niet dat mensen zich met Draghi aan het hoofd van de Europese Centrale Bank zich daar nog iemand illusies over maakt.... Mensen stemmen niet met de voeten omdat ze het zoveel beter gaat dan 20 jaar geleden toen de beurskoersen een fractie waren van wat ze nu zijn.

en mocht die waardedaling van het pond een argument zijn, kijk eens wat de euro en de pond hebben gedaan ten opzichte van elkaar, en verbaas je over dat argument, dan zouden we dat gebouw in Frankfurt al afgebrand moeten hebben
pi_163287820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:43 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan logisch dat je eerst aan nieuwe verdragen gaat werken voor je alle oude verdragen opzegt?
_O-
Het aangaan van handelsverdragen is exclusief terrein van de EU. Lidstaten kunnen dat niet op eigen houtje doen.
Tenzij ze opstappen.
Make my day!
pi_163287824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is in Artikel 50 geregeld. Je dient de aanvraag voor uittreding uit de EU in, en dan is er twee jaar tijd om te onderhandelen over een regeling.

Als je de aanvraag überhaupt niet indient dan gebeurt er natuurlijk niks (en is er voor de rest van de EU ook geen aanleiding om te onderhandelen over uittredingsvoorwaarden).
Zoals het er nu naar uitziet gaan ze artikel 50 ook niet indienen voor oktober. Alle tijd voor een tweede referendum.
pi_163287836
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, pensioenfondsen die verdampen en megabedrijven als British Airways op rand van de afgrond raakt de gewone burger totaaaaal niet.
Pardon, BA op rand van de afgrond? Het is KLM Air France niet :D

En gelukkig verdampen de NL pensioenen helemaal niet binnen de EU. Pensioenkortingen, ze komen eraan met dank aan de EU -O-

wat een drama weer
pi_163287840
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is in Artikel 50 geregeld. Je dient de aanvraag voor uittreding uit de EU in, en dan is er twee jaar tijd om te onderhandelen over een regeling.

Als je de aanvraag überhaupt niet indient dan gebeurt er natuurlijk niks (en is er voor de rest van de EU ook geen aanleiding om te onderhandelen over uittredingsvoorwaarden).
Kan die 2 jaar trouwens (eenzijdig) verlengd of ingekort worden?
pi_163287854
Maar moeten ze ook geen nieuwe verdragen afsluiten met niet EU landen? Dus verdragen die nu via de EU geregeld zijn?
pi_163287857
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Artikel 50 geeft nou juist de ruimte (en verplichting) een deal te maken. Het uitstellen heeft waarschijnlijk dan ook niets te maken met een deal, maar waarschijnlijk meer met het feit dat het Brexit kamp geen idee heeft wat nu, en wellicht een gedeelte hoopt dat de zich eronderuit kunnen wurmen.
Idd. Een flink deel van de Tories zal ook alleen maar het referendum hebben gesteund om de UKIP de wind uit de zeilen te nemen, maar verder eigenlijk gewoon in de EU willen blijven. Wordt nog interessant wat dat voor gevolgen gaat hebben.
pi_163287875
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:48 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Kan die 2 jaar trouwens (eenzijdig) verlengd of ingekort worden?
Nee, als er na 2 jaar geen deal is dan wordt het een 'harde' uittreding.
pi_163287877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Idd. Een flink deel van de Tories zal ook alleen maar het referendum hebben gesteund om de UKIP de wind uit de zeilen te nemen, maar verder eigenlijk gewoon in de EU willen blijven. Wordt nog interessant wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Wat is er mis met alleen een vrijhandelsovereenkomst, en verder autonomie? Winnen we allemaal bij? Waarom mag dat niet?
pi_163287889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, als er na 2 jaar geen deal is dan wordt het een 'harde' uittreding.
Doet de EU nooit, dan verdampen de allesbepalende beurzen immers :)
(vroegah smolten dan trouwens de kaarsen of waren het kazen, vind ik toch een aardiger concept?)
pi_163287893
Heel raar dat je bij 51/49 met 70% opkomt deze beslissing echt kan gaan doorzetten.
Zie het dan ook nog niet 123 gebeuren

Misschien moeten ze het land opsplitsen, de achterbuurten lekker uit de EU op n houtje bijten. En de intellectuelen gewoon in de EU
pi_163287895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen een vrijhandelsovereenkomst, en verder autonomie? Winnen we allemaal bij? Waarom mag dat niet?
Oh, dat mag ook wel hoor.

Maar als je dan een vrijhandelsovereenkomst maakt met ISDS erin dan wordt er ook weer geklaagd.
pi_163287901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, dat mag ook wel hoor.

Maar als je dan een vrijhandelsovereenkomst maakt met ISDS erin dan wordt er ook weer geklaagd.
Dat kan natuurlijk ook makkelijk met wat anders dan ISDS. Doen we al eeuwen namelijk, is Nederland groot mee geworden.

Misschien is het wel gewoon makkelijker om samen te werken waar iedereen voordeel bij heeft, en niet samen te werken waar alleen de natte droom van een paar regenten mee gebaat is. Wellicht leidt dat zelfs wel tot draagvlak bij de bevolking waar het toch uiteindelijk om zou moeten gaan.

Ze horror, beter maar niet doen :(
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:54:13 #156
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163287933
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:51 schreef MrSweets het volgende:
Heel raar dat je bij 51/49 met 70% opkomt deze beslissing echt kan gaan doorzetten.
Zie het dan ook nog niet 123 gebeuren

Misschien moeten ze het land opsplitsen, de achterbuurten lekker uit de EU op n houtje bijten. En de intellectuelen gewoon in de EU
Dat is gepraat achteraf. De voorwaarden worden op voorhand vastgelegd, en daar mag je dus ook niet zomaar van afwijken. Dat is onzinnig.

Waren de remainstemmers minder lui geweest hadden ze dit makkelijk kunnen voorkomen. In bijvoorbeeld Schotland lag de opkomst een stuk lager dan in Engeland. Ze hebben het zichzelf dus ook aangedaan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163287935
Make my day!
pi_163287957
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:47 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En gelukkig verdampen de NL pensioenen helemaal niet binnen de EU. Pensioenkortingen, ze komen eraan met dank aan de EU -O-
Je kunt niet alles aan de vergrijzing toeschrijven. Als ik bij ons in het bedrijf kijk, er werke 5000 man door heel Nederland. De grootste groep werkenden is 55+ met een procentueel aantal van 38%.
We hebben (nog) een eigen pensioen fonds met daarin zo'n 1500 gepensioneerden. Daar komen er over 10 jaar het dubbele aantal bij.
EU of niet, dat is gewoon niet te betalen.
pi_163287971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:52 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook makkelijk met wat anders dan ISDS. Doen we al eeuwen namelijk, is Nederland groot mee geworden.
Nederland is ook eeuwen armer geweest dan dat we nu zijn, dus wat is je argument?

Een beetje als een topvoetballer die zegt dat dagelijks trainen onnodig is omdat het team vroeger in de F-jeugd ook won met maar 1x trainen per week.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 14:57:08 ]
pi_163287996
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je kunt niet alles aan de vergrijzing toeschrijven. Als ik bij ons in het bedrijf kijk, er werke 5000 man door heel Nederland. De grootste groep werkenden is 55+ met een procentueel aantal van 38%.
We hebben (nog) een eigen pensioen fonds met daarin zo'n 1500 gepensioneerden. Daar komen er over 10 jaar het dubbele aantal bij.
EU of niet, dat is gewoon niet te betalen.
Niet met een negatieve rente omdat onze Zuid Europese broeders gesubsidieerd moeten worden. Dat begrijpt zelfs een econoom nog.

Maar leg dat dan klip en klaar aan de bevolking voor, en laat gewoon iedereen maandelijks een cheque voor een broeder uitschrijven.
pi_163288096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland is ook eeuwen armer geweest dan dat we nu zijn, dus wat is je argument?

Een beetje als een topvoetballer die zegt dat dagelijks trainen onnodig is omdat het team vroeger in de F-jeugd ook won met maar 1x trainen per week.
Dat je ook verdragen zonder ISDS kan afsluiten.

En die hebben we ook in overvloed. Sterker nog, de hele zuid-as is erop gebaseerd, juist op verdragen die buiten het EU bereik vallen.
pi_163288165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:01 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat je ook verdragen zonder ISDS kan afsluiten.

En die hebben we ook in overvloed. Sterker nog, de hele zuid-as is erop gebaseerd, juist op verdragen die buiten het EU bereik vallen.
Welke verdragen zijn dat?

En zijn die zonder ISDS?
pi_163288222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:57 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Niet met een negatieve rente omdat onze Zuid Europese broeders gesubsidieerd moeten worden. Dat begrijpt zelfs een econoom nog.

Maar leg dat dan klip en klaar aan de bevolking voor, en laat gewoon iedereen maandelijks een cheque voor een broeder uitschrijven.
Zelfs met een positieve of zelfs geen rente is het niet te op te hoesten. Als dit zo door gaat moet ik over 5 jaar 35% van mijn bruto salaris afdragen en pensioenpremies. Dat de EU dit zou verslechteren... Die zelfde EU maakt het mogelijk dat ons moederbedrijf een flinke Europese afdracht van hun hoofdproduct kan realiseren.
pi_163288228
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke verdragen zijn dat?

En zijn die zonder ISDS?
Belastingverdragen. Ja. En Nederland verzet zich ook met hand en tand om die onder EU jurisdictie te laten vallen. Veel Internationale bedrijven die hun vestigingsplaats naar de UK hebben verplaatst blazen nu ook wel heel hard in de ketel van ontslagen zodat ze stilletjes banen kunnen offshoren naar goedkopere plekken, maar op de belastingafdelingen wordt een dansje gedaan als de UK defintiief ontvlecht wordt uit de EU, met het oog op de belastingtoekomst :)

Tsja, mooie handel die EU.
pi_163288238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:06 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Belastingverdragen.
We hadden het over vrijhandelsverdragen. Een belastingverdrag is iets heel anders. De EU bemoeit zich trouwens tot nu toe ook nauwelijks met belastingregels.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 15:08:16 ]
pi_163288248
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zelfs met een positieve of zelfs geen rente is het niet te op te hoesten. Als dit zo door gaat moet ik over 5 jaar 35% van mijn bruto salaris afdragen en pensioenpremies. Dat de EU dit zou verslechteren... Die zelfde EU maakt het mogelijk dat ons moederbedrijf een flinke Europese afdracht van hun hoofdproduct kan realiseren.
Elke actuaris kan je uitleggen dat dat onzin is.

En verder fijn voor de aandeelhouders van je baas ;)
pi_163288253
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:57 schreef empa1010 het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat SeLang van dit alles vindt, dat is immers een genie qua financiële kennis en woont nota bene in Engeland.
Kan me nog herinneren dat ie zei: oh shit, straks ben ik op vakantie zonder internet en worden de Grieken uit de EU gegooid.
Nu blijkt alle action in je eigen land te zijn :)
Ik ben ervan verzekerd dat dit gedonder geeft. En ik heb vaak wel de beste kijk op zaken. Een uiteenzetting van deze gedachtes verdient opzich een eigen topic.
pi_163288331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:07 schreef Igen het volgende:

[..]

We hadden het over vrijhandelsverdragen. Een belastingverdrag is iets heel anders.
Nee, daar hadden we het helemaal niet over, niet proberen te ontwijken Igen.

Men kan elk verdrag afsluiten zo men het wil, en met competent authority clausules die voor beide landen en hun onderdanen acceptabel zijn. De oorspronkelijk vorm van verdragen regelden immers de verhouding tussen landen, en waren niet bedoeld om macht van landen naar ondernemingen te verschuiven.

Als de EU en de UK geen vrijhandelsverdrag kunnen afsluiten, vindt dat haar oorsprong in onwil, niet in een bepaalde vorm en diepgang van ISDS - politici verschuilen zich daar heel graag achter.

Werkt al ontzettend lang heel erg perfect, in grote consensus middels de OESO model verdragen, daar kunnen politici en haar derivaten nog wat van leren.
pi_163288351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nee, daar hadden we het helemaal niet over, niet proberen te ontwijken Igen.
Jij schreef:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen een vrijhandelsovereenkomst, en verder autonomie? Winnen we allemaal bij? Waarom mag dat niet?
Dus ga nou niet mij beschuldigen van het ontwijken van dingen.

En ik ga hier niet over belastingverdragen discussiëren, want daar heeft de EU niks mee te maken en dat is hier dus off-topic.
pi_163288438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij schreef:

[..]

Dus ga nou niet mij beschuldigen van het ontwijken van dingen.

En ik ga hier niet over belastingverdragen discussiëren, want daar heeft de EU niks mee te maken en dat is hier dus off-topic.
O jee, doet het zeer dat iemand tegen je ISDS stokpaardje aantrapt :D

Als de EU en de UK een vrijhandelsverdrag of welk ander verdrag dan ook willen afsluiten omdat dat voordelig is voor beiden, staat daar geheel niks toe in de weg. Als ze dat niet doen is dat pure onwil van de regenten, en ik begrijp heel goed dat de meererheid dat goed zat is.

Sterker nog, ze kunnen dat volgende week doen als ze dat willen, en als de economie en de beurskoersen zo inmens belangrijk zijn. Copy/paist van de huidige regelgeving, vervang de term lidstaat door GB en klaar. Ipv dat als nuclair wapen in te zetten tegen elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door invalidusername op 25-06-2016 15:27:30 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 15:25:29 #171
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163288561
Hoe groot is de kans dat er een nieuw referendum komt? Wat een anticlimax zou dat zijn zeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_163288568
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:54 schreef agter het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_163288589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:18 schreef invalidusername het volgende:

[..]

O jee, doet het zeer dat iemand tegen je ISDS stokpaardje aantrapt :D
Ik ben niet voor ISDS. Ik vind de EU met een Europees Parlement en een echt Hof van Justitie veel beter.
quote:
Als de EU en de UK een vrijhandelsverdrag of welk ander verdrag dan ook willen afsluiten omdat dat voordelig is voor beiden, staat daar geheel niks toe in de weg. Als ze dat niet doen is dat pure onwil van de regenten, en ik begrijp heel goed dat de meererheid dat goed zat is.
Je kan vanalles in een verdrag schrijven, maar voor daadwerkelijk werkende vrijhandel is meer nodig. Als een land verkapte handelsbeperkingen kan invoeren en er geen instantie is (ISDS of het EU-HvJ of iets vergelijkbaars) waar een juridische procedure tegen zulke handelsbeperkingen mogelijk is, dan wordt het niks met vrijhandel.
pi_163288758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen een vrijhandelsovereenkomst, en verder autonomie? Winnen we allemaal bij? Waarom mag dat niet?
Dat gaat niet samen. Bij een vrijhandelsverdrag komen automatisch regels.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163288796
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ben niet voor ISDS. Ik vind de EU met een Europees Parlement en een echt Hof van Justitie veel beter.

[..]

Je kan vanalles in een verdrag schrijven, maar voor daadwerkelijk werkende vrijhandel is meer nodig. Als een land verkapte handelsbeperkingen kan invoeren en er geen instantie is (ISDS of het EU-HvJ of iets vergelijkbaars) waar een juridische procedure tegen zulke handelsbeperkingen mogelijk is, dan wordt het niks met vrijhandel.
In elk verdrag wat we in de afgelopen honderd jaar op welk vlak dan ook hebben afgesloten zit een juridische procedure zonder dat dit een probleem werd. Elk vedrag is zo lang goed zolang beide partijen daar voordeel bij hebben.

Als de EU en GB vinden dat het in belang van haar burgers is om vrijhandel af te spreken in vorm gelijk aan wat nu geldt, kunnen ze dat bij wijze van spreken volgende week geregeld hebben. Copy / paist, deels uit huidige EU wetgeving en deels uit OESO modelteksten.

Als ze dat niet doen, is dat pure onwil en volksverlakkerij. Dat is niet iets juridisch, technisch of wat dan ook. Dat is puur poltiek en macht. Je laat het Juncker tekenen als ie per ongeluk sober is, en klaar.

Stijgen de beurskoersen weer, is iedereen weer blij. :)
pi_163288801
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat gaat niet samen. Bij een vrijhandelsverdrag komen automatisch regels.
Over migratie en grensbewaking? :D

Doe gewoon de dingen die voor de inwoners beide landen goed zijn, en laat achterwege waar je het niet over eens bent. Tenzij er echt collectief sado-machochisme heerst in de EU
pi_163288833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:38 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Over migratie en grensbewaking? :D
Niet perse maar daar hadden de Britten dan ook al volledige zeggenschap over.
Dus een Brexit gaat dat niet oplossen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163288864
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:17 schreef speknek het volgende:
The Guardian vliegt erin. Over Boris Johnsons Phyrric victory

[..]

Ik begin er steeds meer in te geloven dat er geen Brexit komt. De Tories gaan eieren voor hun geld kiezen, ze hebben gebluft en het volk heeft ze de macht gegeven die ze niet wilden. Een verscheurde conservative party speelt in de kaart van Farage, maar kan de rest van het land verenigen.
Ook gelezen idd, en ik dacht e precies hetzelfde over. Ze hebben het land in tweeën gespleten.
De Schotse regering zet er trouwens wel vaart achter en heeft alle EU ambassadeurs al uitgenodigd :D .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163288885
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen een vrijhandelsovereenkomst, en verder autonomie? Winnen we allemaal bij? Waarom mag dat niet?
Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163288911
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
En voor al die zaken hoef je niet in de EU te zitten. Niet in het minst.
pi_163288914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:37 schreef invalidusername het volgende:

[..]

In elk verdrag wat we in de afgelopen honderd jaar op welk vlak dan ook hebben afgesloten zit een juridische procedure zonder dat dit een probleem werd. Elk vedrag is zo lang goed zolang beide partijen daar voordeel bij hebben.

Als de EU en GB vinden dat het in belang van haar burgers is om vrijhandel af te spreken in vorm gelijk aan wat nu geldt, kunnen ze dat bij wijze van spreken volgende week geregeld hebben. Copy / paist, deels uit huidige EU wetgeving en deels uit OESO modelteksten.

Als ze dat niet doen, is dat pure onwil en volksverlakkerij. Dat is niet iets juridisch, technisch of wat dan ook. Dat is puur poltiek en macht. Je laat het Juncker tekenen als ie per ongeluk sober is, en klaar.

Stijgen de beurskoersen weer, is iedereen weer blij. :)
Het VK wil soevereiniteit terughebben. Wil af van regels over de "krommingsgraad van komkommers" (die al lang niet meer bestaan, maar goed) etc.

Als je zulke regels afschaft of weer tot nationale bevoegdheid degradeert, dan krijg je weer het effect dat landen zeggen "Ja in principe zijn we voor vrijhandel, maar in dit éne geval willen we onze eigen komkommerboeren beschermen en voeren we dus toch ff een regel in die de kromme Britse komkommers buiten de deur houdt." En dan is de vrijhandel dus een dode letter, een loze belofte, en is het vrijhandelsverdrag niet meer waard dan een stuk wc-papier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 15:44:51 ]
pi_163288922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:44 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En voor al die zaken hoef je niet in de EU te zitten. Niet in het minst.
Dus jij wilt eigenlijk een EU maar het mag niet zo heten :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163288940
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus jij wilt eigenlijk een EU maar het mag niet zo heten :')
Nee, dat wil ik niet :)
pi_163289004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:45 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik niet :)
Dat zeg je wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289022
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
Al die voordelen zijn pure gimmicks waar ook nog eens verdomd veel nadelen aan kleven zoals illegale grensoverschrijdingen en garant staan voor luie Zuid-Europeanen die weigeren te hervormen.
pi_163289023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het VK wil soevereiniteit terughebben. Wil af van regels over de "krommingsgraad van komkommers" (die al lang niet meer bestaan, maar goed) etc.

Als je zulke regels afschaft of weer tot nationale bevoegdheid degradeert, dan krijg je weer het effect dat landen zeggen "Ja in principe zijn we voor vrijhandel, maar in dit éne geval willen we onze eigen komkommerboeren beschermen en voeren we dus toch ff een regel in die de kromme Britse komkommers buiten de deur houdt." En dan is de vrijhandel dus een dode letter, een loze belofte, en is het vrijhandelsverdrag niet meer waard dan een stuk wc-papier.
Denk je dat dat vrijhandel in het verleden in de weg stond? :D

Nou dat gebeurt nog steeds, vraag maar aan Nederlandse transporteurs die op Italie rijden ;)

Maar je geeft wel goed aan waar de schoen wringt: waar politic de onwil hebben om afspraken te maken die goed zijn voor hun burgers, vinden ze altijd wel een nevenargument waarom iets niet kan. Maar benoem het dan als zodanig.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 25 juni 2016 @ 15:51:25 #187
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163289031
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zeg je wel.
Heel misschien doelt ie op een handelsunie die datzelfde voor elkaar kan boksen, maar zonder het megalomane geldverkwistende ondemocratische gedrag. Een eu Light.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163289032
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:39 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat is toch ook vrij logisch? Ze willen eerst proberen een zo goed mogelijk deal te krijgen voor ze de oude opzeggen.
Nee het was erin of eruit, er stond niet we willen een betere deal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289102
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heel misschien doelt ie op een handelsunie die datzelfde voor elkaar kan boksen, maar zonder het megalomane geldverkwistende ondemocratische gedrag. Een eu Light.
Dis was al uitgelegd dat het niet waar was, maar je blijft er mee terug komen :') .

Overigens kun je dat vergeten die hele regels zijn er gekomen omdat men voor de Single European Market elkaar nog steeds lag te zieken met juist die voorbeelden die Igen noemt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 25 juni 2016 @ 15:58:22 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163289157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dis was al uitgelegd dat het niet waar was, maar je blijft er mee terug komen :') .

Overigens kun je dat vergeten die hele regels zijn er gekomen omdat men voor de Single European Market elkaar nog steeds lag te zieken met juist die voorbeelden die Igen noemt.
Verhuizen van locatie kost niks? Parlementsleden die snel even komen en cashen en snel weer weggaan? De totale apathie inzake de vluchtelingencrisis en Griekenland? Ja echt een lichtend voorbeeld.


Voor harmonisatie heb je een vorm van een unie nodig, dat ben ik met je eens. Een Europese Unie zo je wil, maar niet dat wat er nu zit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163289180
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet een referendum over een brexit, maar over een onafhankelijk Schotland. Een Schotland waarvan een dikke 60% in de EU wil (blijven). Waarom wil jij dat het Schotse volk ontzeggen? Omdat een clubje Engelsen vind dat dat niet mag?

En trouwens, er zijn meer Britten die in de EU wil blijven dan Schotten die eruit willen. Wat doen we met die mensen dan?

[..]

Dit heeft niets met pro europa te maken, maar met ideologisch consistent zijn. Jij bent in deze situatie net zo arrogant als de mensen die jij arrogantie verwijt. De Schotten hebben recht op een eigen keuze.
Consistentie is het accepteren van de uitslag. Dat deden de Schotten ook toen ze in meerderheid besloten om bij het Verenigd Koninkrijk te blijven. (62% tegenover 38%) Toen gingen de verliezers ook niet mekkeren over een nieuw referendum waarbij ineens sprake zou moeten zijn van een 70% meerderheid. Kom, draag je verlies. Als dezelfde uitkomst in het voordeel van het Bremain-kamp was uitgepakt dan zouden degene die nu aan het jammeren zijn spreken over een eerlijke en democratische uitkomst. Hoe hypocriet willen we wezen.

Een meerderheid heeft gekozen voor een Brexit. Dan doet het er niet toe of er sprake was van een nipte of van een grote meerderheid.

Nu proberen pro-Europeanen de uitkomst zo te manipuleren alsof ze recht hebben hun verlies te compenseren met een nieuw referendum. Het moet niet veel gekker worden. Bovendien zou het terug draaien van dit referendum zorgen voor ernstige spanningen binnen een al tot op het bot verdeelde samenleving. Tegenstanders van de EU zullen het echt niet pikken dat hun winst linksom of rechtsom wordt terug gedraaid. We spreken wel over een halve samenleving.
pi_163289184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Denk je dat dat vrijhandel in het verleden in de weg stond? :D
Ja.
quote:
Maar je geeft wel goed aan waar de schoen wringt: waar politic de onwil hebben om afspraken te maken die goed zijn voor hun burgers, vinden ze altijd wel een nevenargument waarom iets niet kan. Maar benoem het dan als zodanig.
Nee, het is geen onwil om te doen wat goed voor de eigen burgers is. Het is een prisoners' dilemma dat je op een of andere manier moet doorbreken.
pi_163289187
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Overigens kun je dat vergeten die hele regels zijn er gekomen omdat men voor de Single European Market elkaar nog steeds lag te zieken met juist die voorbeelden die Igen noemt.
En dat laatste is nog steeds het geval, zij het wat verdekter, en zeker beperkter. Wat veranderd is, is het opheffen van btw en tarieven. Kunnen we morgen met GB afspreken, daar heeft zelfs de EU geen competentie over. Kan Dijsselblom zijn mooie baantje wel gedag zeggen, dat wel.

Vrijhandel is 90% een kwestie van belastingen, 8% homologatie en 2% zaken die je met geen enkel verdrag of unie oplost.

Nogmaals, als er geen politiek wil is, moet je dat gewoon benoemen. Niet achter allerlei drogredenen schuilen.
pi_163289206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:00 schreef Igen het volgende:

Het is een prisoners' dilemma dat je op een of andere manier moet doorbreken.
Mooi, zijn we het eindelijk eens ergens over eens.
pi_163289220
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verhuizen van locatie kost niks? Parlementsleden die snel even komen en cashen en snel weer weggaan?
Allemaal leuk en aardig en daar moet tegen opgetreden worden maar maakt het niet minder democratisch nog uniek voor het EP. Westminster heeft hetzelfde systeem.
quote:
De totale apathie inzake de vluchtelingencrisis en Griekenland? Ja echt een lichtend voorbeeld.
Dat kun je meer op de nationale lidstaten gooien dan de EU. Hadden we niet hoeven te vertrouwen op de griekse kustwacht maar hadden een EU kustwacht (welke trouwens afgelopen week is opgericht) dan was dat heel anders gegaan. Zelfde als dat dat verspreidingsplan zo slecht nog niet was, de gelukszoekers ontmoedig je behoorlijk doordat er kans is dat ze in Roemenië terecht komen ipv Duitsland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289262
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heel misschien doelt ie op een handelsunie die datzelfde voor elkaar kan boksen, maar zonder het megalomane geldverkwistende ondemocratische gedrag. Een eu Light.
Die was er de EEG.
pi_163289264
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:00 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En dat laatste is nog steeds het geval, zij het wat verdekter, en zeker beperkter. Wat veranderd is, is het opheffen van btw en tarieven. Kunnen we morgen met GB afspreken, daar heeft zelfs de EU geen competentie over. Kan Dijsselblom zijn mooie baantje wel gedag zeggen, dat wel.

Vrijhandel is 90% een kwestie van belastingen, 8% homologatie en 2% zaken die je met geen enkel verdrag of unie oplost.

Nogmaals, als er geen politiek wil is, moet je dat gewoon benoemen. Niet achter allerlei drogredenen schuilen.
Als de politieke wil er in de EU al niet is waarom zou er die buiten de EU dan wel zijn :?.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:06:08 #198
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_163289274
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
You serious? Lekker makkelijk reizen en pinnen goedkoop bellen binnen de EU is meer weer waard dan soevereiniteit? Walgelijk landverraad.

Mensen die uit principiele overwegingen voor soevereiniteitsoverdracht zijn (denken dat t oorlog voorkomt, je gewoon Europeaan voelen) kan ik nog begrip voor opbrengen, ondanks dat ik het er niet mee eens ben. Maar voor wat eigentijdse kraaltes en spiegeltjes :N Wat zijn wij afgegleden, we verdienen niet beter.
pi_163289285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig en daar moet tegen opgetreden worden maar maakt het niet minder democratisch nog uniek voor het EP. Westminster heeft hetzelfde systeem.

[..]

Dat kun je meer op de nationale lidstaten gooien dan de EU. Hadden we niet hoeven te vertrouwen op de griekse kustwacht maar hadden een EU kustwacht (welke trouwens afgelopen week is opgericht) dan was dat heel anders gegaan. Zelfde als dat dat verspreidingsplan zo slecht nog niet was, de gelukszoekers ontmoedig je behoorlijk doordat er kans is dat ze in Roemenië terecht komen ipv Duitsland.
Frontex die vluchtelingen op zee oppikt en op het Europese vasteland zet.

Dublinakkoorden die buiten werking getreden zijn omdat asielzoekers gewoon doorreizen in plaats van zich te registreren.

En sociale voorzieningen in West-Europa (zoals een uitkering en voorrang op een goedkope woning) waardoor iedereen hier naartoe wil.

Die hele asielcrisis is een clusterfuck ontstaan dankzij het wanbeleid van nationale en Europese politici.
pi_163289303
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:05 schreef thekolere het volgende:

[..]

Die was er de EEG.
https://www.cardus.ca/com(...)-economic-community/

Bericht uit 1985. Mensen vergeten dat die regels er niet zijn gekomen om elkaar te zieken :') .

quote:
At least two problems are plaguing the European Economic Community. First, instead of real co-operation and a unified open market in which goods and people can move freely, the EEC is really a collection of protected markets. Second, these protected markets have led to overproduction, wrong allocation of funds, and dumping.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

https://www.cardus.ca/com(...)-economic-community/

Bericht uit 1985. Mensen vergeten dat die regels er niet zijn gekomen om elkaar te zieken :')


[..]

Mensen vergeten dat je die regels gewoon uit een Europees verdrag naar een bilateraal verdrag kan kopieren ;)

Voor 2 miljoen schrijf ik ze over met een kroontjespen als je wil :).
pi_163289347
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Frontex die vluchtelingen op zee oppikt en op het Europese vasteland zet.
VN recht, je kunt die mensen niet afschieten.
quote:
Dublinakkoorden die buiten werking getreden zijn omdat asielzoekers gewoon doorreizen in plaats van zich te registreren.

In italie zie je dat amper, vooral een probleem omdat nationale overheden niet handhaafden.
quote:
En sociale voorzieningen in West-Europa (zoals een uitkering en voorrang op een goedkope woning) waardoor iedereen hier naartoe wil.

Wederom nationaal beleid.
quote:
Die hele asielcrisis was een clusterfuck ontstaan dankzij het wanbeleid van nationale en Europese politici.
:?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:08 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Mensen vergeten dat je die regels gewoon uit een Europees verdrag naar een bilateraal verdrag kan kopieren ;)

Voor 2 miljoen schrijf ik ze over met een kroontjespen als je wil :).
Maar dat is niet wat de Brexitters willen. Want wat je dan doet is de status quo behouden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ook gelezen idd, en ik dacht e precies hetzelfde over. Ze hebben het land in tweeën gespleten.
De Schotse regering zet er trouwens wel vaart achter en heeft alle EU ambassadeurs al uitgenodigd :D .
Schotland een armoedig land. Een financieel blok aan de been van Londen. Geldt ook voor Noord Ierland.
pi_163289374
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dat is niet wat de Brexitters willen. Want wat je dan doet is de status quo behouden.
Doe je het weer, icecreamfarmer_NL

Als jij niet wil, moet je dat gewoon benoemen.
pi_163289400
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:10 schreef thekolere het volgende:

[..]

Schotland een armoedig land. Een financieel blok aan de been van Londen. Geldt ook voor Noord Ierland.
Maar heeft wel olie en gasvelden. Overigen geldt wat je zegt zo'n beetje voor alles in GB buiten Londen en enkele grote steden.

Noord Engeland is ook erg arm.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289428
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:10 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Doe je het weer, icecreamfarmer_NL

Als jij niet wil, moet je dat gewoon benoemen.
Dat heeft men toch aangegeven. Men wilde af van de EU en zijn regels en weer zeggenschap krijgen.

Jij zegt kan makkelijk we kopieren gewoon de EU regels naar een bilateraal verdrag. Aka behoudt status quo.

Dat botst toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
Terroristen, mensenhandelaren en criminelen zijn juist dol op ons Schengenverdrag. Voordelen? Niet heus. Er is niets mis om een paar minuten voor een grenspost te staan waarmee je de veiligheid van een soeverein land bevorderd.

Verder heeft het vrije woon-werkverkeer ons weinig tot niets opgeleverd. Oneerlijke arbeidsconcurrentie, uitkeringsafhankelijkheid, integratieproblematiek, verloederde buurten en Roemeense bendes op strooptocht door de rijkere EU-landen.
pi_163289473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Terroristen, mensenhandelaren en criminelen zijn juist dol op ons Schengenverdrag. Voordelen? Niet heus. Er is niets mis om een paar minuten voor een grenspost te staan waarmee je de veiligheid van een soeverein land bevorderd.

Verder heeft het vrije woon-werkverkeer ons weinig tot niets opgeleverd. Oneerlijke arbeidsconcurrentie, uitkeringsafhankelijkheid, integratieproblematiek, verloederde buurten en Roemeense bendes op strooptocht door de rijkere EU-landen.
Jij woont niet bij een grens :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289492
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Wat is er toch de heletijd met het gegeil op soevereiniteit. Op Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen na zijn het allemaal kleine landjes. Door intensief samen te werken staan de kleine landjes sterker tegenover de rest van de wereld. En de EU biedt een hoop voordelen: zorgeloos reizen binnen Schengen, langere telefoniekosten en zorgeloos betalen binnen de eurozone. Dat zijn toch een hoop positieve voordelen. Daar kan geen soevereiniteit tegenop.
Waarvan Spanje, Frankrijk, Italië en Polen ons geld kosten. Frankrijk lapt elke EU wet aan zijn laars.Italië en Frankrijk hebben nooit hun boete betaald mbt hun begrotingstekort.
pi_163289526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft men toch aangegeven. Men wilde af van de EU en zijn regels en weer zeggenschap krijgen.

Jij zegt kan makkelijk we kopieren gewoon de EU regels naar een bilateraal verdrag. Aka behoudt status quo.

Dat botst toch.
Waar staat ergens dat alle crap moet kopieren? Staat ergens in die heilige EU regels ook dat je zelf niet meer mag nadenken? :D

dat ik dat nog uitleg ook....
pi_163289531
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:15 schreef thekolere het volgende:

[..]

Waarvan Spanje, Frankrijk, Italië en Polen ons geld kosten. Frankrijk lapt elke EU wet aan zijn laars.Italië en Frankrijk hebben nooit hun boete betaald mbt hun begrotingstekort.
Italië is juist één van de grootste nettobetalers.
pi_163289536
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij woont niet bij een grens :') .
Momenteel niet, maar ik ben geboren in een grensstreek. Zo'n rampspoed waren die grenscontroles niet, laat staan dat hele economieën eraan ten onder gingen. Gewoon weer een kwestie van gewenning. Bovendien levert het weer nieuwe banen op. Zie hier het voordeel. :)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:17:59 #214
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163289537
Verwachten jullie dat er een tweede referendum komt? Als het dan en remain wordt, kunnen de mensen van het exitkamp misschien opnieuw een referendum afdwingen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_163289538
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:17 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Waar staat ergens dat alle crap moet kopieren? Staat ergens in die heilige EU regels ook dat je zelf niet meer mag nadenken? :D

dat ik dat nog uitleg ook....
Dat zei jij. Gewoon overpennen. Letterlijk je woorden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij woont niet bij een grens :') .
Maar hij heeft wel helemaal gelijk.

Realiseer je wel dat de douane-unie en Schengen volledig los van elkaar bestaan. Schengen kan met behoud van de douane-unie afgeschaft worden. Met grenswachters bij de grens wordt het een stuk veiliger en zal er geen enkele asielzoeker meer binnen komen.
pi_163289549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Italië is juist één van de grootste nettobetalers.
Tel je daar de waardeloze staatsobligaties die Draghi voor de volle waarde koopt aan mee?
pi_163289550
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
Verwachten jullie dat er een tweede referendum komt? Als het dan en remain wordt, kunnen de mensen van het exitkamp misschien opnieuw een referendum afdwingen.
Zijn we weer vijf referendums verder. _O-
pi_163289573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar heeft wel olie en gasvelden. Overigen geldt wat je zegt zo'n beetje voor alles in GB buiten Londen en enkele grote steden.

Noord Engeland is ook erg arm.
Olie uit schotland levert nu niets op. Gewoon te duur.
pi_163289575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel helemaal gelijk.

Realiseer je wel dat de douane-unie en Schengen volledig los van elkaar bestaan. Schengen kan met behoud van de douane-unie afgeschaft worden. Met grenswachters bij de grens wordt het een stuk veiliger en zal er geen enkele asielzoeker meer binnen komen.
Ja? En hoe zie je dat voor je? Een muur met wachttorens en elektrisch prikkeldraad?

Want op geen enkel andere manier ga je ze tegenhouden. Hell zelfs dat werkte niet voor de Duitsers in WO1.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Momenteel niet, maar ik ben geboren in een grensstreek. Zo'n rampspoed waren die grenscontroles niet, laat staan dat hele economieën eraan ten onder gingen. Gewoon weer een kwestie van gewenning. Bovendien levert het weer nieuwe banen op. Zie hier het voordeel. :)
Schengen is gewoon veel te groot geworden. Laat alleen fatsoenlijke landen een open grens delen.

En daarbij mobiele grenspatrouilles die op basis van inlichtingen, terroristen en criminelen opsporen. We hoeven niet terug naar de jaren '80.
pi_163289592
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja? En hoe zie je dat voor je? Een muur met wachttorens en elektrisch prikkeldraad?

Want op geen enkel andere manier ga je ze tegenhouden. Hell zelfs dat werkte niet voor de Duitsers in WO1.
Gewoon een hek en grenswachten. En iedereen zonder geldige papieren terug (onze buurlanden zijn veilig). Moeilijker is het echt niet.
pi_163289601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Terroristen, mensenhandelaren en criminelen zijn juist dol op ons Schengenverdrag. Voordelen? Niet heus. Er is niets mis om een paar minuten voor een grenspost te staan waarmee je de veiligheid van een soeverein land bevorderd.

Verder heeft het vrije woon-werkverkeer ons weinig tot niets opgeleverd. Oneerlijke arbeidsconcurrentie, uitkeringsafhankelijkheid, integratieproblematiek, verloederde buurten en Roemeense bendes op strooptocht door de rijkere EU-landen.
Was het maar een paar minuten, maak er maar op z'n minst een half uur van. Dat is enorm onpraktisch. En dat alles voor een beetje schijnveiligheid. Deskundigen zeggen dat grenzen sluiten niet helpen, waarom zou je dat doen.

Oneerlijke arbeidsconcurrentie: misschien zijn Nederlanders gewoon lui. Als Polen 10 keer zo hard werken zonder te zeuren dan ligt het echt aan de Nederlander. Als de Nederlander geen schoonmaakwerk wilt doen, prima, maar niet zeuren over oneerlijke arbeidsconcurrentie

Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.

Roemeense bendes: dit probleem is qua omvang niet zo groot, anders had de politiek dit wel aan het licht gebracht.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163289609
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Schengen is gewoon veel te groot geworden. Laat alleen fatsoenlijke landen een open grens delen.
Wat noem jij fatsoenlijk?

De grootste probleem-landen in Schengen zijn de landen die als 'fatsoenlijk' bekend staan: De oude EU lidstaten Italië, Frankrijk, Duitsland en Zweden, die weigeren om illegale immigranten keihard aan te pakken.
pi_163289621
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Italië is juist één van de grootste nettobetalers.
Nee dat is Duitsland. Overigens Italië, Spanje en Portugal worden het nieuwe Griekenland.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:23:59 #226
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163289642
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Was het maar een paar minuten, maak er maar op z'n minst een half uur van. Dat is enorm onpraktisch. En dat alles voor een beetje schijnveiligheid. Deskundigen zeggen dat grenzen sluiten niet helpen, waarom zou je dat doen.

Oneerlijke arbeidsconcurrentie: misschien zijn Nederlanders gewoon lui. Als Polen 10 keer zo hard werken zonder te zeuren dan ligt het echt aan de Nederlander. Als de Nederlander geen schoonmaakwerk wilt doen, prima, maar niet zeuren over oneerlijke arbeidsconcurrentie

Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.

Roemeense bendes: dit probleem is qua omvang niet zo groot, anders had de politiek dit wel aan het licht gebracht.
Krijgen Polen geen vrijstelling van bepaalde voorwaarden. Woon werk verblijf belasting zorgverzekering enzovoort?
pi_163289655
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.
Vandaar die influx van Syriërs, Eritreeërs, Afganen en Eritreeërs in de grote steden?

Zodat jonge vrouwen niet met autisten hoeven te daten?
pi_163289691
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gewoon een hek en grenswachten. En iedereen zonder geldige papieren terug (onze buurlanden zijn veilig). Moeilijker is het echt niet.
Ja zo werkt het dus niet. Heb je de NLse grens wel eens bekeken?
https://nl.wikipedia.org/(...)ge_op_illegale_wijze
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289699
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Was het maar een paar minuten, maak er maar op z'n minst een half uur van. Dat is enorm onpraktisch. En dat alles voor een beetje schijnveiligheid. Deskundigen zeggen dat grenzen sluiten niet helpen, waarom zou je dat doen.

Oneerlijke arbeidsconcurrentie: misschien zijn Nederlanders gewoon lui. Als Polen 10 keer zo hard werken zonder te zeuren dan ligt het echt aan de Nederlander. Als de Nederlander geen schoonmaakwerk wilt doen, prima, maar niet zeuren over oneerlijke arbeidsconcurrentie

Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.

Roemeense bendes: dit probleem is qua omvang niet zo groot, anders had de politiek dit wel aan het licht gebracht.
Een pool kost de helft goedkoper.
pi_163289725
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vandaar die influx van Syriërs, Eritreeërs, Afganen en Eritreeërs in de grote steden?

Zodat jonge vrouwen niet met autisten hoeven te daten?
Er zijn allerlei klachten over dat jonge vrouwen niet aan een geschikte partner kunnen komen door het mannentekort in grote steden. Daarom is het rechtvaardigd om jonge mannelijke immigranten te huisvesten in grote steden om het mannentekort op te lossen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163289729
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:26 schreef thekolere het volgende:

[..]

Een pool kost de helft goedkoper.
Contaminatie
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163289748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja zo werkt het dus niet. Heb je de NLse grens wel eens bekeken?
https://nl.wikipedia.org/(...)ge_op_illegale_wijze
Er zijn in Europa veel langere grenzen die ook bewaakt worden.

En bovendien heb je wel eens nagedacht wat je met controles bereikt? Als wij alle illegale immigranten terugsturen, dan moeten Duitsland en België ook controleren. Want anders blijven zij met dat tuig opgescheept zitten. Als alle landen controles uitvoeren is het zelfs met een gemiddelde pakkans van 30% per grens bijna onmogelijk om vanuit Turkije illegaal naar Nederland te komen.
pi_163289761
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:28 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er zijn allerlei klachten over dat jonge vrouwen niet aan een geschikte partner kunnen komen door het mannentekort in grote steden. Daarom is het rechtvaardigd om jonge mannelijke immigranten te huisvesten in grote steden om het mannentekort op te lossen.
Wanneer ben jij aangespoeld?
pi_163289763
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:28 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er zijn allerlei klachten over dat jonge vrouwen niet aan een geschikte partner kunnen komen door het mannentekort in grote steden. Daarom is het rechtvaardigd om jonge mannelijke immigranten te huisvesten in grote steden om het mannentekort op te lossen.
Een Hassan en Mohamed voor Esther en Marieke.
pi_163289773
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:
Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.
Welke idioot heeft dit bedacht?

Bovendien: Besef je dat deze opmerking behoorlijk wat racistische elementen bevat? (wat verboden is hier op Fok!)
pi_163289793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er zijn in Europa veel langere grenzen die ook bewaakt worden.

En bovendien heb je wel eens nagedacht wat je met controles bereikt? Als wij alle illegale immigranten terugsturen, dan moeten Duitsland en België ook controleren. Want anders blijven zij met dat tuig opgescheept zitten. Als alle landen controles uitvoeren is het zelfs met een gemiddelde pakkans van 30% per grens bijna onmogelijk om vanuit Turkije illegaal naar Nederland te komen.
En die zijn ook zo poreus als de neten.
En naar wie sturen wij die terug? Je denkt toch niet dat Belgie of Duitsland ze opnemen?
Vanuit de UNHCR zijn wij het verplicht ze in een kamp te zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163289800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een Hassan en Mohamed voor Esther en Marieke.
En willen Esther en Marieke dat?

(helaas zijn er genoeg naïeve types gek genoeg om daar aan te beginnen, om dan 2 jaar later met 3 kinderen alleen achter te blijven).
pi_163289812
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En die zijn ook zo poreus als de neten.
En naar wie sturen wij die terug? Je denkt toch niet dat Belgie of Duitsland ze opnemen?
Vanuit de UNHCR zijn wij het verplicht ze in een kamp te zetten.
Jij hebt duidelijk nog nooit een echte grens van dichtbij gezien.
Ze komen niet eens het land in. Ze worden bij de grens tegengehouden. Ga maar eens proberen om zonder visum van Polen naar Rusland te reizen. Na 10 stappen in Rusland sta je weer in Polen.
pi_163289843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En willen Esther en Marieke dat?

(helaas zijn er genoeg naïeve types gek genoeg om daar aan te beginnen, om dan 2 jaar later met 3 kinderen alleen achter te blijven).
Er gaan toch ook een hoop vrouwen in Afrika vrijwilligerswerk doen. Dan is het toch niet zo punt om immigranten te huisvesten in grote steden. Als vrouwen liever met Achmed dan met Dennis de autist willen daten is dat toch hun keuze.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163289857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:34 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er gaan toch ook een hoop vrouwen in Afrika vrijwilligerswerk doen. Dan is het toch niet zo punt om immigranten te huisvesten in grote steden. Als vrouwen liever met Achmed dan met Dennis de autist willen daten is dat toch hun keuze.
Alsof vrouwen zitten te wachten op laagopgeleide allochtonen zonder gedegen toekomstperspectief. Een uitzondering ja, maar dat zijn mensen die op dieren geilen ook.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163289859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:28 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er zijn allerlei klachten over dat jonge vrouwen niet aan een geschikte partner kunnen komen door het mannentekort in grote steden. Daarom is het rechtvaardigd om jonge mannelijke immigranten te huisvesten in grote steden om het mannentekort op te lossen.
In Zweden vragen de vrouwen om verkracht te worden.
pi_163289871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:34 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er gaan toch ook een hoop vrouwen in Afrika vrijwilligerswerk doen. Dan is het toch niet zo punt om immigranten te huisvesten in grote steden. Als vrouwen liever met Achmed dan met Dennis de autist willen daten is dat toch hun keuze.
Je presenteert een vals dilemma, alsof we moslimmannen nodig hebben omdat er zoveel autisten zijn.
pi_163289887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:34 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er gaan toch ook een hoop vrouwen in Afrika vrijwilligerswerk doen. Dan is het toch niet zo punt om immigranten te huisvesten in grote steden. Als vrouwen liever met Achmed dan met Dennis de autist willen daten is dat toch hun keuze.
Vrijwilligerswerk doen in Afrika is wat anders dan een gezin stichten met een Afrikaan.
Dat vrijwilligerswerk komt ook vooral doordat Nederlanders in het onderwijs jaren lang te horen hebben gekregen dat Afrika geweldig is en Europa slecht. Daarnaast zit er ook een groot racistisch element in: Ze laten zich fotograferen met zoveel mogelijk negerkindjes om zich heen en pronken er mee op Facebook. Maar daar hoor je Sylvana niet over.

En aan de andere twee zinnen die je schrijft kan ik geen touw vast knopen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:36:43 #244
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_163289896
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:
Oneerlijke arbeidsconcurrentie: misschien zijn Nederlanders gewoon lui. Als Polen 10 keer zo hard werken zonder te zeuren dan ligt het echt aan de Nederlander. Als de Nederlander geen schoonmaakwerk wilt doen, prima, maar niet zeuren over oneerlijke arbeidsconcurrentie.
Wat dacht je dat er gebeurt als er geen Polen zijn? Dat alle wc's dichtgescheten worden en men daarna op straat gaat poepen?

Dat zal dus niet gebeuren. Het salaris van een schoonmaker gaat wat omhoog, en het werk wordt gewoon gedaan. Vraag en aanbod naar arbeid. Gezien Nederlandse politiek de belangen van Nederlanders hoort te behartigen, zouden die Polen hier niet moeten worden toegestaan. En vandaar dat onze onderklasse (die dus met die Polen moet concurreren) helemaal geen zin heeft in al die arbeidsmigranten. Ze drukken zich vaak wat rottig uit, maar hebben heel goed in de gaten wat er aan de hand is.

Of je dat dan eerlijke of oneerlijke concurrentie noemt doet er niet toe, die concurrentie is niet in hun belang en dus hebben ze alle reden/recht ertegen te zijn.
pi_163289910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je presenteert een vals dilemma, alsof we moslimmannen nodig hebben omdat er zoveel autisten zijn.
De suggestie dat westerse mannen autisten zijn, zonder achterliggend wetenschappelijk onderzoek en/of valide statistiek, is nogal racistisch.
pi_163289922
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Was het maar een paar minuten, maak er maar op z'n minst een half uur van. Dat is enorm onpraktisch. En dat alles voor een beetje schijnveiligheid. Deskundigen zeggen dat grenzen sluiten niet helpen, waarom zou je dat doen.

Oneerlijke arbeidsconcurrentie: misschien zijn Nederlanders gewoon lui. Als Polen 10 keer zo hard werken zonder te zeuren dan ligt het echt aan de Nederlander. Als de Nederlander geen schoonmaakwerk wilt doen, prima, maar niet zeuren over oneerlijke arbeidsconcurrentie

Integratiepolitiek: je weet dat er in grote steden een tekort aan jonge mannen is. Dan is het geoorloofd om mannelijke migranten in grote steden te huisvesten. Hoeven jonge vrouwen niet met autisten te daten.

Roemeense bendes: dit probleem is qua omvang niet zo groot, anders had de politiek dit wel aan het licht gebracht.
Over welke 'deskundigen' hebben we het dan? Degene met een pro-Europees belang? :') De aanslagen in Europa lieten zien hoe gemakkelijk het vrije verkeer van personen en goederen kan uitpakken voor terroristische doeleinden. Zie bij een goed bewaakte grenspost nog maar eens een bomgordel mee te nemen. Of illegale immigranten in een vrachtauto. Nu kan dit allemaal ongehinderd. Hebben we nog niet genoeg geleerd van Parijs?

De gemiddelde Nederlander is niet te lui om te gaan werken, maar wil wel tegen alle redelijkheid betaald worden voor de diensten die het levert. Werkgevers willen alleen maar zo min mogelijk betalen, dus haalt die zijn arbeiders uit de armere eurolanden die uiteindelijk voor minder geld hetzelfde werk wil doen.

Of er een tekort is aan jonge mannen in het Randstedelijk gebied? Dat moet een vrijbrief zijn om nóg meer immigranten hierna toe te halen? Nederland stevent naar de 17 miljoen. Lijkt mij meer dan genoeg.

Roemeense bendes hebben aangetoond dat het vrije woon werk verkeer ervoor zorgt dat ze ongestoord kunnen terugkomen wanneer ze zijn opgepakt en uitgezet. Hele dorpen worden ingezet om hier fraude te kunnen plegen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
pi_163289934
.verkeerd gelezen .
pi_163289946
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De suggestie dat westerse mannen autisten zijn, zonder achterliggend wetenschappelijk onderzoek en/of valide statistiek, is nogal racistisch.
Dat moet je tegen Schauble zeggen.

Toen ik als tweede machtigste man van Duitsland en de EU zijn opmerkingen over inteelt en migratie las, dacht ik toch echt dat ze allemaal daar aan de dope zijn.
pi_163289962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit een echte grens van dichtbij gezien.
Ze komen niet eens het land in. Ze worden bij de grens tegengehouden. Ga maar eens proberen om zonder visum van Polen naar Rusland te reizen. Na 10 stappen in Rusland sta je weer in Polen.
Vaak zat. Je denkt overigens toch niet dat die vluchtelingen de officiële grensovergangen gaan gebruiken :') .

Zonder halve bossen te vernietigen gaat het je niet lukken. En zelfs dan is het resultaat twijfelachtig, zie mijn link.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290044
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat moet je tegen Schauble zeggen.
Schäuble heeft gezegd dat Europa ten onder gaat aan inteelt zonder immigratie uit Afrika. Deze opmerking doet qua racisme niet onder voor Hitler zijn ideeën.

Ik vind het heel ernstig dat die man daar ongestraft mee weg kan komen. Dit vind ik heel wat schokkender dan het 'minder, minder' van Wilders.
pi_163290064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vaak zat. Je denkt overigens toch niet dat die vluchtelingen de officiële grensovergangen gaan gebruiken :') .

Zonder halve bossen te vernietigen gaat het je niet lukken. En zelfs dan is het resultaat twijfelachtig, zie mijn link.
Een strook van 10 meter breed zonder beplanting is genoeg. Uit jouw schrijfsel blijkt duidelijk dat je nog nooit een echte grens hebt gezien.

En bos? Welk bos? Er is op de Nederlandse grenzen amper bos.
pi_163290084
Bos kappen mag niet van de EU, he. :(

Nein, verboten!
pi_163290088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een strook van 10 meter breed zonder beplanting is genoeg. Uit jouw schrijfsel blijkt duidelijk dat je nog nooit een echte grens hebt gezien.

En bos? Welk bos? Er is op de Nederlandse grenzen amper bos.
Nee uit jouw schrijfsel komt naar voren dat jij er nog nooit een gezien hebt nog de lokale grens hier met belgie kent. Het is een totaal waanidee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:44:30 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163290097
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben ervan verzekerd dat dit gedonder geeft. En ik heb vaak wel de beste kijk op zaken. Een uiteenzetting van deze gedachtes verdient opzich een eigen topic.
En welk godsmirakel ben jij nu weer met je "beste kijk van zaken"?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:45:04 #255
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163290110
Moet hardop lachen. De argumenten moeten wel van ver komen, ongelooflijk. Nu is de bescherming van een enkel Nederlands bos alweer belangrijker dan veiligheid.
pi_163290111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee uit jouw schrijfsel komt naar voren dat jij er nog nooit een gezien hebt. Het is een totaal waanidee.
Ik heb heel veel buitengrenzen gezien. Als daar bewaakt kan worden, dan kan dat zeker in het zeer dicht bevolkte Nederland. En zelfs als een deel wordt gepakt en keihard wordt gestraft, dan schikt dat al voldoende af.
pi_163290131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb heel veel buitengrenzen gezien. Als daar bewaakt kan worden, dan kan dat zeker in het zeer dicht bevolkte Nederland. En zelfs als een deel wordt gepakt en keihard wordt gestraft, dan schikt dat al voldoende af.
Ik post hem net zo lang tot je hem leest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad

Het is namelijk al eens geprobeerd en gefaald.

En nee je hebt veel grensposten gezien, dat is wat anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Moet hardop lachen. De argumenten moeten wel van ver komen, ongelooflijk. Nu is de bescherming van een enkel Nederlandsche bos alweer belangrijker dan veiligheid.
Lachwekkend. Door de komst van honderdduizenden niet-westerse immigranten, een veelvoud aan gezinshereniging en gigantische geboortecijfers moet zoveel gebouwd worden dat er binnenkort geen bos meer over is.
pi_163290137
Voor elke gekapte boom nemen we een vluchteling op.

Of was het nou omgekeerd?

Die moet dan wel zijn hele leven stil blijven staan, en wortels in Nederland krijgen.
pi_163290156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik post hem net zo lang tot je hem leest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad

Het is namelijk al eens geprobeerd en gefaald.

En nee je hebt veel grensposten gezien, dat is wat anders.
Lachwekkend. Tegenwoordig zijn er allerlei moderne technieken zoals warmtecamera's. En nee, ik heb niet alleen grensposten gezien. Als je in een bos een stap in Rusland zet (om stoer te doen) is de kans heel groot dat je wordt gepakt. Elke grens kan bewaakt worden. En zolang zijn de grenzen in het kleine Europa helemaal niet.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:49:21 #261
451005 Grems
Clown World
pi_163290179
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik post hem net zo lang tot je hem leest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad

Het is namelijk al eens geprobeerd en gefaald.

En nee je hebt veel grensposten gezien, dat is wat anders.
:')

Want de technologische ontwikkelingen hebben de afgelopen eeuw stilgestaan.

Bewegingsdetectie, satellieten, infrarood, drones etc etc
pi_163290185
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lachwekkend. Tegenwoordig zijn er allerlei moderne technieken zoals warmtecamera's. En nee, ik heb niet alleen grensposten gezien. Als je in een bos een stap in Rusland zet (om stoer te doen) is de kans heel groot dat je wordt gepakt. Elke grens kan bewaakt worden. En zolang zijn de grenzen in het kleine Europa helemaal niet.
:')

De Russiche grens is zo lek als een mandje daar smokkelen ze zelfs kernkoppen langs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:49:50 #263
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163290190
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef Grems het volgende:

[..]

:')

Want de technologische ontwikkelingen hebben de afgelopen eeuw stilgestaan.

Bewegingsdetectie, satellieten, infrarood, drones etc etc
Kost geld, geld wat er niet is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163290200
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef Grems het volgende:

[..]

:')

Want de technologische ontwikkelingen hebben de afgelopen eeuw stilgestaan.

Bewegingsdetectie, satellieten, infrarood, drones etc etc
Schitterend en wat zou de besparing zijn? Weet je wat dat kost?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

:')

De Russiche grens is zo lek als een mandje daar smokkelen ze zelfs kernkoppen langs.
Zelfs een kleine pakkans is al genoeg om het illegalenprobleem op te lossen.

De plekken waar kernkoppen worden gesmokkeld zijn heel afgelegen. Gebieden waar binnen een straal van 10-tallen kilometers geen menselijke bewoning is. Dat is niet te vergelijken met het overbevolkte Nederland. Daarnaast is Nederland ook nog plat. De Nederlandse grens bewaken is heel gemakkelijk.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:51:37 #266
451005 Grems
Clown World
pi_163290221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kost geld, geld wat er niet is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Schitterend en wat zou de besparing zijn? Weet je wat dat kost?
Want de onbegrensde import van kansloze analfabeten uit 1300 is gratis :')
pi_163290228
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kost geld, geld wat er niet is.
Die zogenaamde vluchtelingen kosten een veelvoud.

Zelfs elke 10 meter een grenswacht op de Nederlandse grens neerzetten is goedkoper dan de huidige situatie.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:53:08 #268
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163290244
Brexit weer :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163290261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lachwekkend. Tegenwoordig zijn er allerlei moderne technieken zoals warmtecamera's. En nee, ik heb niet alleen grensposten gezien. Als je in een bos een stap in Rusland zet (om stoer te doen) is de kans heel groot dat je wordt gepakt. Elke grens kan bewaakt worden. En zolang zijn de grenzen in het kleine Europa helemaal niet.
Het is een Fucking electrisch hek met soldaten, mijnen en honden, iets wat we vanuit humaan standpunt nooit meer toe zullen laten. Hoe afschrikwekkender wil je het hebben :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die zogenaamde vluchtelingen kosten een veelvoud.

Zelfs elke 10 meter een grenswacht op de Nederlandse grens neerzetten is goedkoper dan de huidige situatie.
Ja. Zelfs Macedonië heeft die zogenaamde onhoudbare invasie van Bijbelse proporties gestopt. :')

Zolang de politieke wil er maar is.
pi_163290275
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:51 schreef Grems het volgende:

[..]

[..]

Want de onbegrensde import van kansloze analfabeten uit 1300 is gratis :')
Waarschijnlijk goedkoper dan het aannemen van 100k grenswachters met bijbehorende middelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:55:48 #272
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163290286
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is een Fucking electrisch hek met soldaten, mijnen en honden, iets wat we vanuit humaan standpunt nooit meer toe zullen laten. Hoe afschrikwekkender wil je het hebben :')
Amai zeg, wel lachen als een bewakingshond achter een verdwaalde Tour de France gek rent die net Vlaanderen binnenfietst :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163290288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is een Fucking electrisch hek met soldaten, mijnen en honden, iets wat we vanuit humaan standpunt nooit meer toe zullen laten. Hoe afschrikwekkender wil je het hebben :')
Ik zou niet weten waarom niet. Al hoewel, volgens mij heb ik nooit iets over mijnen gezegd dus je bent nu smerig bezig. Ik wil dat mijn kinderen in een Europees Europa opgroeien, en daarvoor is elk middel geoorloofd. We kunnen mensen op de maan zetten, gewassen genetisch aanpassen en een hart transplanteren. Dus we zijn ook wel in staat om de grenzen van een piepklein landje goed te bewaken. En nu weer ontopic.
pi_163290311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die zogenaamde vluchtelingen kosten een veelvoud.

Zelfs elke 10 meter een grenswacht op de Nederlandse grens neerzetten is goedkoper dan de huidige situatie.
Die optie is wel wat duurder bedoel je.
pi_163290318
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die optie is wel wat duurder bedoel je.
Deze optie kost een fractie van wat de illegale immigranten ons kosten.
pi_163290324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Al hoewel, volgens mij heb ik nooit iets over mijnen gezegd dus je bent nu smerig bezig. Ik wil dat mijn kinderen in een Europees Europa opgroeien, en daarvoor is elk middel geoorloofd. We kunnen mensen op de maan zetten, gewassen genetisch aanpassen en een hart transplanteren. Dus we zijn ook wel in staat om de grenzen van een piepklein landje goed te bewaken. En nu weer ontopic.
Je leest duidelijk niet, ik probeer het nog en keer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:58:39 #277
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163290340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Deze optie kost een fractie van wat de illegale immigranten ons kosten.
Waar dacht je dan aan? De DMZ?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163290348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je leest duidelijk niet, ik probeer het nog en keer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
Genoeg offtopic nu. Ik heb al gereageerd op jouw opmerkingen en dat ga ik niet herhalen.
pi_163290358

Is gisteravond al eens voorbij gekomen. Echt geniaal dit.
pi_163290368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk goedkoper dan het aannemen van 100k grenswachters met bijbehorende middelen.
Dat sowieso.
pi_163290378
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Genoeg offtopic nu. Ik heb al gereageerd op jouw opmerkingen en dat ga ik niet herhalen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:00:47 #282
451005 Grems
Clown World
pi_163290389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk goedkoper dan het aannemen van 100k grenswachters met bijbehorende middelen.
Waarschijnlijk niet. Daarnaast heeft het toelaten van grote aantallen gefaalde staatiërs andere, veel ernstigere gevolgen dan het uitgeven van wat Euro's.
pi_163290399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Deze optie kost een fractie van wat de illegale immigranten ons kosten.
Illegalen kosten niet zoveel, alleen bed, bad en brood. Dat is geen 2k per illegaal per maand terwijl dat wel minimaal het bedrag is wat een grensbewaker kost.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:01:19 #284
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163290401
Problemen zoeken, bouw een hek met stroom en zet bewegingsdetectie camera's neer. 1 grenswacht met een auto haalt ze op. Klaar.

Moeilijk gedoe altijd.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:02:34 #285
451005 Grems
Clown World
pi_163290422
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Illegalen kosten niet zoveel, alleen bed, bad en brood. Dat is geen 2k per illegaal per maand terwijl dat wel minimaal het bedrag is wat een grensbewaker kost.
Per illegaal, tot de 10e generatie, exclusief gezinshereniging. Exclusief ordehandhaving. Exclusief de onbetaalbare schade aan de maatschappij.
pi_163290429
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Illegalen kosten niet zoveel, alleen bed, bad en brood. Dat is geen 2k per illegaal per maand terwijl dat wel minimaal het bedrag is wat een grensbewaker kost.
Ze krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning, uitkering, 10k voor inboedel, etc..etc..
pi_163290438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Problemen zoeken, bouw een hek met stroom en zet bewegingsdetectie camera's neer. 1 grenswacht met een auto haalt ze op. Klaar.

Moeilijk gedoe altijd.
Want die illegaal blijft op dezelfde plek?

Overigens ook voor jou, dat idee is al eens geprobeerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:04:07 #288
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163290444
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Want die illegaal blijft op dezelfde plek?

Overigens ook voor jou, dat idee is al eens geprobeerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
Ja werkte toen ook best aardig.

Maar het zit hem niet in het middel. Maar meer in de politieke houding. Al zou je er niemand neer zetten maar de grens wel dicht verklaren helpt het al wat.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:05:19 #289
451005 Grems
Clown World
pi_163290460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Want die illegaal blijft op dezelfde plek?

Overigens ook voor jou, dat idee is al eens geprobeerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
Had vast beter gewerkt als ze toen


Hadden gehad.
pi_163290462
Hierboven allemaal offtopic gebabel over illegalen. Grenzen bewaken is gemakkelijk. De hele EU had hermetisch afgesloten kunnen zijn voor Afrikanen en ander niet-westers volk. Het is een eenvoudig probleem. Maar de EU wil het niet. Het is doelbewust beleid om deze mensen hier naar binnen te halen. Dat geven zelfs kopstukken zoals Schäuble toe, met wat racistische retoriek over inteelt van Europeanen. Dat is wat mij betreft de voornaamste reden om exit te willen.

Kiezen we voor een Afrikaans Europa of een Europees Europa? Dat is de vraag.

De EU is niet Europees, maar anti-Europees.

Daarom is het zo geweldig dat de Britten er uit gaan. Nu wij nog.
pi_163290502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Want die illegaal blijft op dezelfde plek?

Overigens ook voor jou, dat idee is al eens geprobeerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
Dat posten van dat niet relevante linkje is net zo dom als zeggen: "130 kilometer rijden is onmogelijk, want zie https://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford "
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:07:57 #292
451005 Grems
Clown World
pi_163290519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat posten van dat niet relevante linkje is net zo dom als zeggen: "130 kilometer rijden is onmogelijk, want zie https://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford "
Vliegen werkt niet, Da Vinci probeerde het en hij kreeg het niet voor elkaar.
pi_163290598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat posten van dat niet relevante linkje is net zo dom als zeggen: "130 kilometer rijden is onmogelijk, want zie https://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford "
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning, uitkering, 10k voor inboedel, etc..etc..
Illegalen kunnen geen aanspraak maken op het systeem.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:14:33 #295
451005 Grems
Clown World
pi_163290635
quote:
Dat systeem alleen al komt qua apparatuur op 4 miljard om de NL grens te bewaken, dan heb je nog geen onderhoud of bemanning.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:15:23 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163290636
quote:
De leider van de Britse Labourparty is ondanks de tegenvallende referendumuitslag niet van plan om op te stappen. Jeremy Corbyn is het niet eens met kritiek dat hij een onzichtbare campagne heeft gevoerd. "Tweederde van onze kiezers heeft voor 'blijven' gestemd", zei hij.

Als Labour de macht krijgt komt er als het aan Corbyn ligt geen nieuw EU-referendum. "De beslissing tot een brexit is genomen, die moeten we respecteren. We moeten werken aan een nieuwe relatie met Europa."

Een miljoen mensen tekenden een online-petitie die oproept tot zo'n tweede referendum.

Halfslachtig

Een groep partijgenoten verwijt Corbyn dat hij halfslachtig campagne voerde voor een blijvend EU-lidmaatschap. Twee Labour-parlementariërs hebben het vertrouwen in hem opgezegd en willen zijn positie maandag in de Labour-fractie aan de orde stellen.

Corbyn verwees naar een petitie die oproept om de komende twee maanden niet te steggelen over het leiderschap. Die werd 140.000 keer getekend.

De Labour-leider hekelde de media omdat die in zijn ogen te veel aandacht hadden voor de strijd binnen de Conservatieve partij, in plaats van te berichten over de argumenten voor 'blijven' van Labour.
Mijn man zegt ook dat hij weinig tot niets uit het remain kamp heeft gezien in de UK. Wel van alles van uit het leave kamp.
Hij wijt de uitslag van de stemming daar aan. Heel veel leave stemmers hadden geen flauw idee van de gevolgen. Die komen er nu pas achter en zijn nu spijtoptanten :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163290656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat posten van dat niet relevante linkje is net zo dom als zeggen: "130 kilometer rijden is onmogelijk, want zie https://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford "
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad
Om de 500m een soldaat dat is het analoge equivalent van jouw sensoren.
Resultaat: het werkte niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290662
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Problemen zoeken, bouw een hek met stroom en zet bewegingsdetectie camera's neer. 1 grenswacht met een auto haalt ze op. Klaar.

Moeilijk gedoe altijd.
Wat denk je wat dat grapje kost? En het gaat ook niet gek veel opleveren.
pi_163290667
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn man zegt ook dat hij weinig tot niets uit het remain kamp heeft gezien in de UK. Wel van alles van uit het leave kamp.
Hij wijt de uitslag van de stemming daar aan. Heel veel leave stemmers hadden geen flauw idee van de gevolgen. Die komen er nu pas achter en zijn nu spijtoptanten :P
Merkwaardig want in Nederland was het geheel andersom.
Verschil is wel dat we het in Nederland hoorden via de media. In Groot-Brittannië waren campagnes gaande. Het remain kamp heeft toch gewoon campagne gevoerd?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:17:39 #301
451005 Grems
Clown World
pi_163290669
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat systeem alleen al komt qua apparatuur op 4 miljard om de NL grens te bewaken, dan heb je nog geen onderhoud of bemanning.
Het is wat, geld uitgeven om je grenzen te bewaken. Beter geef je die 4 miljard jaarlijks uit aan Somalische qatparels.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')