abonnement Unibet Coolblue
pi_163179888


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 21-06-2016 11:06:23 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163181621
Ok
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163182532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 09:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ok
OK wat?
Die datum mag trouwens wel uit de laatste zin van de OP.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_163182632
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 10:34 schreef Eleiko het volgende:

[..]

OK wat?
Die datum mag trouwens wel uit de laatste zin van de OP.
OP is ok.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163183338
Volgens mij trainer moet ik m'n lats 'vinden'. Ik kan ze totaal niet actief aanspannen namelijk. Hij heeft wat oefeningen voorgedaan waaronder one arm dumbbell rows, maar ik vroeg me af of jullie namen weten van meer oefeningen? Dan kan ik de juiste form nog ff googlen voordat ik aan de slag ga.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163183429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
Volgens mij trainer moet ik m'n lats 'vinden'. Ik kan ze totaal niet actief aanspannen namelijk. Hij heeft wat oefeningen voorgedaan waaronder one arm dumbbell rows, maar ik vroeg me af of jullie namen weten van meer oefeningen? Dan kan ik de juiste form nog ff googlen voordat ik aan de slag ga.
Lat pulldown en pullup, dan moet je ze wel voelen
pi_163183697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
Volgens mij trainer moet ik m'n lats 'vinden'. Ik kan ze totaal niet actief aanspannen namelijk. Hij heeft wat oefeningen voorgedaan waaronder one arm dumbbell rows, maar ik vroeg me af of jullie namen weten van meer oefeningen? Dan kan ik de juiste form nog ff googlen voordat ik aan de slag ga.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Lat pulldown en pullup, dan moet je ze wel voelen
Precies. Daar voel je ze lekker mee.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163183827
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Lat pulldown en pullup, dan moet je ze wel voelen
Eventueel assisted pull-ups als het los nog niet lukt (zoals bij mij :') ).

Trouwens: net zelf proberen aan te spannen maar ik voel het maar aan een kant :?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 21 juni 2016 @ 11:49:34 #9
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163183870
Ringrows komen toch ook op je Lats terecht?

Ik zit volgens mij niet ver van m'n eerste pullup vandaan nu _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163183917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:49 schreef Rauw. het volgende:
Ringrows komen toch ook op je Lats terecht?

Ik zit volgens mij niet ver van m'n eerste pullup vandaan nu _O_
Ik kon er ooit 3 :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_163183995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:49 schreef Rauw. het volgende:
Ringrows komen toch ook op je Lats terecht?

Ik zit volgens mij niet ver van m'n eerste pullup vandaan nu _O_
Ben weer aan het opbouwen met weighted, getrained tot ik er 15 kon in 1 sessie en nu dan met 5KG.

Is toch een heel stuk zwaarder meteen
pi_163184435
Ik doe nu 3x6 pullups (bodyweight 100kg) ik mag niet klagen :)
pi_163184453
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:47 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Eventueel assisted pull-ups als het los nog niet lukt (zoals bij mij :') ).

Trouwens: net zelf proberen aan te spannen maar ik voel het maar aan een kant :?
Hoezo kan je ze niet? Ben je te zwaar? Ik weeg 92 en kan er 4 tot 6 achter elkaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163184631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Hoezo kan je ze niet? Ben je te zwaar? Ik weeg 92 en kan er 4 tot 6 achter elkaar.
Ik weeg 98, maar ben ws te vet en/of te oud.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:33:56 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163184813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
Volgens mij trainer moet ik m'n lats 'vinden'. Ik kan ze totaal niet actief aanspannen namelijk. Hij heeft wat oefeningen voorgedaan waaronder one arm dumbbell rows, maar ik vroeg me af of jullie namen weten van meer oefeningen? Dan kan ik de juiste form nog ff googlen voordat ik aan de slag ga.
Misschien werkt dit voor je, bij mij werkte het namelijk. Als je rechtop gaat staan met je armen zo'n 45 graden van je lijf af en je handen vooruit. Alsof je op het punt staat een stuk ijzer te buigen zeg maar, dan druk je je ellenbogen naar je lijf terwijl je je rug aanspant. Als het goed is voel je dan je lats. Misschien lukt het niet in 1x, maar als je het meerdere keren probeert lukt het vast wel.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:19:07 #16
340341 Blester
Membre très utile
pi_163186786
Ook maar eens hier posten en niet alleen meelezen :)

Sinds +- 2 maanden de training weer opgepakt. Ik merk vooral bij BP dat ik qua gewichten wel hoger wil en kan, maar dat ik vooral op hoger gewicht steeds vaker 'last' krijg van m'n polsen. Te merken aan onstabiliteit bij uitvoer en bij 5 trainingen per week soms een 'overbelast' gevoel. Nu zat ik erover te denken om gebruik te gaan maken van training handschoenen (zoals deze) met wristwraps. In dit in mijn geval aan te raden, of kan ik er beter voor kiezen om zonder ondersteuning verder te trainen, in plaats van het 'makkelijker' te maken? En in hoeverre zal ik verschil gaan merken met die wristwraps?
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:23:04 #17
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163186881
Ik denk dat wristwraps alleen een workaround zullen zijn en geen oplossing voor je probleem.

Denk dat dat ook al een compleet antwoord is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163187056
https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/wrist-wraps

Ik heb deze cheap wrist wraps die ik elke training gebruik. Ik vind die extra stevigheid om de polsen erg fijn.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:55:50 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163187685
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Lat pulldown en pullup, dan moet je ze wel voelen
Veel mensen doen een pull up vanuit de armen en halen geen kracht vanuit de lats.

Rows doen in allerlei vormen op licht gewicht, en laat je trainer eens je lats met 2 vingers aanwijzen tijdens de oefening. Mind-muscle connection is bij de lats erg moeilijk voor veel mensen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:19 schreef Blester het volgende:
Ook maar eens hier posten en niet alleen meelezen :)

Sinds +- 2 maanden de training weer opgepakt. Ik merk vooral bij BP dat ik qua gewichten wel hoger wil en kan, maar dat ik vooral op hoger gewicht steeds vaker 'last' krijg van m'n polsen. Te merken aan onstabiliteit bij uitvoer en bij 5 trainingen per week soms een 'overbelast' gevoel. Nu zat ik erover te denken om gebruik te gaan maken van training handschoenen (zoals deze) met wristwraps. In dit in mijn geval aan te raden, of kan ik er beter voor kiezen om zonder ondersteuning verder te trainen, in plaats van het 'makkelijker' te maken? En in hoeverre zal ik verschil gaan merken met die wristwraps?
Leg je de barbell wel goed in je handen? Je ziet veel mensen met een benchpress hun handen overstrekken waardoor de barbell als het ware achter je polsen komt te liggen wat onnodige stress veroorzaakt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:56:22 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163187697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:19 schreef Blester het volgende:
Ook maar eens hier posten en niet alleen meelezen :)

Sinds +- 2 maanden de training weer opgepakt. Ik merk vooral bij BP dat ik qua gewichten wel hoger wil en kan, maar dat ik vooral op hoger gewicht steeds vaker 'last' krijg van m'n polsen. Te merken aan onstabiliteit bij uitvoer en bij 5 trainingen per week soms een 'overbelast' gevoel. Nu zat ik erover te denken om gebruik te gaan maken van training handschoenen (zoals deze) met wristwraps. In dit in mijn geval aan te raden, of kan ik er beter voor kiezen om zonder ondersteuning verder te trainen, in plaats van het 'makkelijker' te maken? En in hoeverre zal ik verschil gaan merken met die wristwraps?
Zo hard mogelijk in de bar knijpen helpt ook. Je polsen worden daarmee een stuk strakker.

Ik ben geen fan van wraps, je lost er niks mee op en kan niet meer zonder ze. Wat kan natuurlijk, maar ik ben er meer voor om je polsen sterker te maken.
pi_163187895
Persoonlijk veel baat bij seal-rows voor de lats. Bijna onmogelijk om ze fout te doen en het niet te voelen, als je grip het af laat weten straps aan doen.
pi_163188118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:06 schreef Faeroer het volgende:
Persoonlijk veel baat bij seal-rows voor de lats. Bijna onmogelijk om ze fout te doen en het niet te voelen, als je grip het af laat weten straps aan doen.
seal rows?
pi_163188150
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:17 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

seal rows?
zoals de Navy Seals ze doen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163191006
Ik heb een vraagje over de DL

Ik zie in verschillende video's dat men de 2 voeten verschillend houdt: de 1 houdt ze beide verticaal onder de barbell (dus op 12 uur zeg maar) maar sommige houden ze niet helemaal verticaal en een beetje schuin (linkervoet op 11 uur en rechtervoet op 1 uur). Wat is nou de beste manier of maakt het niet zoveel uit?

Dus, sommige houden de voeten zo: | |
Sommige weer zo: \ /
pi_163191061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:16 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraagje over de DL

Ik zie in verschillende video's dat men de 2 voeten verschillend houdt: de 1 houdt ze beide verticaal onder de barbell (dus op 12 uur zeg maar) maar sommige houden ze niet helemaal verticaal en een beetje schuin (linkervoet op 11 uur en rechtervoet op 1 uur). Wat is nou de beste manier of maakt het niet zoveel uit?

Dus, sommige houden de voeten zo: | |
Sommige weer zo: \ /

Wat je makkelijker vindt.

Ik hou ze een beetje uit elkaar
pi_163191082
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat je makkelijker vindt.

Ik hou ze een beetje uit elkaar
Ja ik ook, maar een instructeur vertelde mij dat ik ze echt verticaal (op 12 uur moest houden) terwijl ik een beetje uit elkaar makkelijker vond
pi_163191113
Sterk afhankelijk van je bouw, je voelt vanzelf wel waar jij de meeste kracht en stabiliteit mee hebt. Ik sta relatief wijder qua hoek misschien 45 graden. Anders krijg ik pijn in m'n heupen op de een of andere manier.
pi_163191157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:21 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar een instructeur vertelde mij dat ik ze echt verticaal (op 12 uur moest houden) terwijl ik een beetje uit elkaar makkelijker vond
Dezelfde instructeur vertelde je zeker ook dat je knieen niet voorbij je tegen mogen
pi_163191430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dezelfde instructeur vertelde je zeker ook dat je knieen niet voorbij je tegen mogen
Dat niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:23 schreef Faeroer het volgende:
Sterk afhankelijk van je bouw, je voelt vanzelf wel waar jij de meeste kracht en stabiliteit mee hebt. Ik sta relatief wijder qua hoek misschien 45 graden. Anders krijg ik pijn in m'n heupen op de een of andere manier.
Oke!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:40:05 #31
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163191469
Sommige mensen hebben kromme poten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163191645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:21 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar een instructeur vertelde mij dat ik ze echt verticaal (op 12 uur moest houden) terwijl ik een beetje uit elkaar makkelijker vond
Weer een broscience instructeur :N
pi_163191794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Weer een broscience instructeur :N
Hij zei ook dat ik moest doen alsof ik zat (als ik laag zit) maar dat is toch juist wat meer voor squatten?
Hij bedoelde dus eigenlijk dit:
http://stronglifts.com/wp-content/uploads/deadlift-shoulders.jpg
Links, terwijl rechts juist goed is. Volgens mij snapt hij er inderdaad niet veel van dan, had hem sowieso nog nooit eerder gezien.
pi_163191846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:51 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Hij zei ook dat ik moest doen alsof ik zat (als ik laag zit) maar dat is toch juist wat meer voor squatten?
Hij bedoelde dus eigenlijk dit:
http://stronglifts.com/wp-content/uploads/deadlift-shoulders.jpg
Links, terwijl rechts juist goed is. Volgens mij snapt hij er inderdaad niet veel van dan, had hem sowieso nog nooit eerder gezien.
Je heupen moeten juist hoog vanwege de 'hip drive' die je moet doen. Als je laag zit dan wordt het een soort van squat. Dus ja die gozer heeft er weinig kaas van gegeten.

dit is een goed tutorial
pi_163192151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je heupen moeten juist hoog vanwege de 'hip drive' die je moet doen. Als je laag zit dan wordt het een soort van squat. Dus ja die gozer heeft er weinig kaas van gegeten.

dit is een goed tutorial
Met die hip drive maak je je meid ook nog eens blij!

Is het normaal eigenlijk dat je met sumo makkelijk 20kg extra pakt?
pi_163192152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je heupen moeten juist hoog vanwege de 'hip drive' die je moet doen. Als je laag zit dan wordt het een soort van squat. Dus ja die gozer heeft er weinig kaas van gegeten.

dit is een goed tutorial
Ja dacht ik ook al :p Goed, donderdag is het weer DL-dag voor mij
pi_163192435
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Met die hip drive maak je je meid ook nog eens blij!

Is het normaal eigenlijk dat je met sumo makkelijk 20kg extra pakt?
Heb een gelezen dat het van de lengte van je ledematen afhangt met welke deadlift vorm je sterker bent.
pi_163193179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Hoezo kan je ze niet? Ben je te zwaar? Ik weeg 92 en kan er 4 tot 6 achter elkaar.
Dat is best wel nice.

Ik weeg rond de 72 maar gebruik een dipping belt met 20kg. 5x5 is best wel slopend.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163193649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb een gelezen dat het van de lengte van je ledematen afhangt met welke deadlift vorm je sterker bent.
Anatomie van je heup is een veel belangrijkere component. Aangezien dat moeilijk te bepalen is zonder x-ray, is het aan te raden beide vormen voor een langere periode (aantal maanden) te proberen en dan uiteindelijk te beslissen welke het beste voelt.
pi_163194668
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Met die hip drive maak je je meid ook nog eens blij!

Is het normaal eigenlijk dat je met sumo makkelijk 20kg extra pakt?
Rom is sowieso korter
  dinsdag 21 juni 2016 @ 22:47:18 #41
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_163202954
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:15 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Rom is sowieso korter
ROM is het probleem niet om over te stappen op de sumo dl. Daar komt hij van de grond en til je hem volledig overeind of hij komt niet van de grond.

P.s Rami de verhouding van de ledematen is van groter belang hierbij dan de individuele anatomie van de heup. De krachtarm van de rug wordt kleiner doordat de heup dichter bij komt. Bij conventioneel heb je niet veel mobiliteit nodig alleen wat techniek en vooral brute kracht. Eerste wat meestal instort is de rug door de grote krachtarm.

Mocht je rug een zwak punt zijn terwijl de benen sterker zijn. Pas dan komt de mobiliteit en de anatomie in het spel om het een effectieve oplossing te laten zijn. Je stapt niet over omdat de heupanatomie het toe laat, maar omdat het andere zwaktes verbergt.

Het kan wel handig zijn om ze allebei af te wisselen zodat je een periode de benen met sumo(quads, adductoren etc.) meer stimuleert en daarna de posterior(gluteus, erector spinae, hamstrings etc) zwaarder traint met conventioneel .
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_163204466
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:47 schreef Verbosity het volgende:

[..]

ROM is het probleem niet om over te stappen op de sumo dl. Daar komt hij van de grond en til je hem volledig overeind of hij komt niet van de grond.

P.s Rami de verhouding van de ledematen is van groter belang hierbij dan de individuele anatomie van de heup. De krachtarm van de rug wordt kleiner doordat de heup dichter bij komt. Bij conventioneel heb je niet veel mobiliteit nodig alleen wat techniek en vooral brute kracht. Eerste wat meestal instort is de rug door de grote krachtarm.

Mocht je rug een zwak punt zijn terwijl de benen sterker zijn. Pas dan komt de mobiliteit en de anatomie in het spel om het een effectieve oplossing te laten zijn. Je stapt niet over omdat de heupanatomie het toe laat, maar omdat het andere zwaktes verbergt.

Het kan wel handig zijn om ze allebei af te wisselen zodat je een periode de benen met sumo(quads, adductoren etc.) meer stimuleert en daarna de posterior(gluteus, erector spinae, hamstrings etc) zwaarder traint met conventioneel .
Ik kom hier morgen op terug met een wat langere onderbouwing, gezien mijn gebrek aan tijd nu (tentamen :')).
  woensdag 22 juni 2016 @ 07:24:19 #43
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163207478
Kan helaas het artikel niet terug vinden, heb er recentelijk een artikel over gelezen waar uitgelegd werd dat veel kortere mensen baat hebben bij sumo en langere vaak bij de normale.
Dit had voornamelijk te maken met de mogelijkheid om als een "lever arm" te fungeren als je wat langer bent.

Maar ik kan mij goed voorstellen dat het iets ingewikkelder in elkaar zit dan lengte van lichaam alleen, ik geloof best dat er te algemeen gekeken word en dat anatomie een zeer grote rol speelt in wat eigenlijk nou het beste is.

Ook nog eens per trainer afhankelijk, bij de een is het ten strengste verboden om met je tenen naar buiten te squatten, terwijl bij een ander dergelijke "personalisering" juist aangemoedigd wordt. Ik neig zelf meer naar het tweede.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163208069
Over de richting van je tenen: mijn trainer zei dat het ervan afhangt hoe je loopt. Als je stapt met je voeten netjes naar voren, hou je ze recht. Als je meer met het midden van je voet naar voren stapt (dus tenen naar buiten) dan is dat meer je natural stance.
Ik gok zo dat dat veel te maken heeft met de persoonlijke anatomie van je heupen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163211197
Hi allen. Ik train al een flinke tijd, maar dit is meestal fuckarounditis geweest.
Ik ben sinds een maand of 2 bezig met onderstaand schema. Zoals je ziet een combinatie van kracht en hypertrofie.

A:

Squat 5x5 (100 kg)
BP 5x5 (77,5 kg)
OHP 5x5 (47,5 kg)
Dips 3x10 (BW)
Flyes 3x8
Plate loaded Leg press 3x8
DB seated rear lat raise 3x8
Skull Crushers 3x8

B:

DL 1x5 (120 kg) net overgestapt op mixed grip
BOR 3x8
Pull-up 3xamrap (BW +5kg)
Goodmornings 3x8
Back extensions 3x10 (met 20 kg plate)
EZ Bar curls 3x10
DB Shrugs 3x10
Seated calve raise 3x20

Meestal doe ik A/rust/B/rust/A/rust/B etc. met 1x per week 2 dagen rust ivm werk.

Zit tevens ruim 2 maanden in cut, ben van 93 naar 88 kg gegaan. Geschat BF% 15. Lengte 196 cm.
Onderhoud is berekend op 2750, neem dagelijks 2250 in en op trainingsdagen +/- 3000. Ik wil nog een maand doorcutten.

Ik merk dat de trainingsdagen te lang gaan duren, heb veel rust nodig tijdens bv squat. Ben onlangs al van 5x5 naar 3x5 gegaan, omdat ik snel uitputte op hoog gewicht. Ik ga er zelf vanuit dat dit komt door de cut. Ook stagneren de gewichten op de meeste compounds (DL en OHP zit nog wel wat groei in).

Ik ben van plan om bovenstaand schema om te zetten naar een PPL-schema, zodat ik harder kan gaan, maar omdat ik maar 3x per week naar de sportschool ga/kan, betekent dit dat ik alle spiergroepen maar 1x per week zal trainen. Ik ben bang dat dit te weinig gaat zijn.

Welk advies hebben jullie? Doorgaan met dit schema, en weer meer progressive overload verwachten na de cut? Of overstappen op PPL zodat de kwaliteit van de trainingen hoger wordt? Iets anders mag ook natuurlijk. Doel is nu droger worden, na de cut spiergroei maar ook kracht. Tevens ben ik ook gemiddeld 1/2 keer per week wielrennen of hardlopen. Wat ik daarbij verbrand vreet ik er direct weer aan dezelfde dag.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:29:47 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163213103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 11:49 schreef DeLoet het volgende:
Hi allen. Ik train al een flinke tijd, maar dit is meestal fuckarounditis geweest.
Ik ben sinds een maand of 2 bezig met onderstaand schema. Zoals je ziet een combinatie van kracht en hypertrofie.

A:

Squat 5x5 (100 kg)
BP 5x5 (77,5 kg)
OHP 5x5 (47,5 kg)
Dips 3x10 (BW)
Flyes 3x8
Plate loaded Leg press 3x8
DB seated rear lat raise 3x8
Skull Crushers 3x8

B:

DL 1x5 (120 kg) net overgestapt op mixed grip
BOR 3x8
Pull-up 3xamrap (BW +5kg)
Goodmornings 3x8
Back extensions 3x10 (met 20 kg plate)
EZ Bar curls 3x10
DB Shrugs 3x10
Seated calve raise 3x20

Meestal doe ik A/rust/B/rust/A/rust/B etc. met 1x per week 2 dagen rust ivm werk.

Zit tevens ruim 2 maanden in cut, ben van 93 naar 88 kg gegaan. Geschat BF% 15. Lengte 196 cm.
Onderhoud is berekend op 2750, neem dagelijks 2250 in en op trainingsdagen +/- 3000. Ik wil nog een maand doorcutten.

Ik merk dat de trainingsdagen te lang gaan duren, heb veel rust nodig tijdens bv squat. Ben onlangs al van 5x5 naar 3x5 gegaan, omdat ik snel uitputte op hoog gewicht. Ik ga er zelf vanuit dat dit komt door de cut. Ook stagneren de gewichten op de meeste compounds (DL en OHP zit nog wel wat groei in).

Ik ben van plan om bovenstaand schema om te zetten naar een PPL-schema, zodat ik harder kan gaan, maar omdat ik maar 3x per week naar de sportschool ga/kan, betekent dit dat ik alle spiergroepen maar 1x per week zal trainen. Ik ben bang dat dit te weinig gaat zijn.

Welk advies hebben jullie? Doorgaan met dit schema, en weer meer progressive overload verwachten na de cut? Of overstappen op PPL zodat de kwaliteit van de trainingen hoger wordt? Iets anders mag ook natuurlijk. Doel is nu droger worden, na de cut spiergroei maar ook kracht. Tevens ben ik ook gemiddeld 1/2 keer per week wielrennen of hardlopen. Wat ik daarbij verbrand vreet ik er direct weer aan dezelfde dag.
Als je verder baat hebt bij dit schema zou ik dat gewoon aanhouden. Ik denk niet dat het raar is dat je na 2 maanden redelijk intensief trainen wat eerder moe bent. Je zou een deload week kunnen inlassen waarbij je hetzelfde schema aanhoudt, maar dan alle gewicht naar zeg 50 of 70% doet.

Omgerekend is je cut niet enorm. Je onderhoud van 2750 p/d is 19250 p/w, als je drie dagen p/w op 3000 zit op trainingsdagen en 2250 op off dagen is dat 18000 p/w. 19250 -/- 18000 = 1250 p/w / 7 = 178 p/d. Als dat voor je werkt is dat prima natuurlijk, maar ik denk dus niet dat je fatigue van je cut komt, maar van het trainen.
pi_163218075
Is 4 compounds in een training ook niet een beetje overkill?
  woensdag 22 juni 2016 @ 18:49:53 #48
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_163220031
Bij training A ook 3 compound oefeningen die elkaar overlappen (triceps, pecs en schouders) achter elkaar om vervolgens nog eens borst+schouders met de flyes te pakken. Bij training B hetzelfde probleem voor de rug waar je 5 oefeningen pakt die dezelfde spiergroepen aanspreken.

Zal vanavond even een voorbeeld geven hoe ik het zou aanpakken ;)

Zit nu op mobiel
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_163220129
Ik zal eerst het volgende onderbouwen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:46 schreef Rami. het volgende:

[..]

Anatomie van je heup is een veel belangrijkere component. Aangezien dat moeilijk te bepalen is zonder x-ray, is het aan te raden beide vormen voor een langere periode (aantal maanden) te proberen en dan uiteindelijk te beslissen welke het beste voelt.
Het is afhankelijk van de anatomie van de heup (o.a. de kop van het femur (bovenbeen) in relatie met de schaft van het femur in relatie met de diepte van het acetabulum (heupkom)) of je sterker bent in extensie vanuit flexie of extensie vanuit flexie met een bepaalde mate van abductie.




C, de persoon met de coxa valga zal er beter aan doen om sumo te pakken. Bij abductie zal de nek van het femur niet zo snel (in tegenstelling tot B) tegen het acetabulum aan komen en bij extensie zal persoon C meer spanning kunnen zetten op de adductor magnus door vanuit flexie gecombineerd met abductie de extensie te maken (adductor magnus, na de gluteus maximus de grootste spier van het onderlichaam wat betreft gewicht, dwarsdoorsnede en hoeveelheid spiervezels [1]).

Het belang van de adductor magnus is groot, aangezien het vanuit een diepe geflexeerde positie de belangrijkste strekker in de heup is. Belangrijker dan de hamstring en gluteus maximus [2]. Het belang van een optimale positie van de heup is dus erg groot om de extensie-kracht van de adductor magnus optimaal te kunnen benutten.

Iemand met een coxa vara is in staat om bij een conventional deadlift al genoeg spanning op de adductor magnus te zetten. Iemand met een coxa valga echter niet.
Kortom, anatomie van de heup is van veel groter belang dan lengte van de ledematen en romp, wat betreft de keuze tussen sumo of conventional deadlift.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:47 schreef Verbosity het volgende:

[..]

ROM is het probleem niet om over te stappen op de sumo dl. Daar komt hij van de grond en til je hem volledig overeind of hij komt niet van de grond.

P.s Rami de verhouding van de ledematen is van groter belang hierbij dan de individuele anatomie van de heup. De krachtarm van de rug wordt kleiner doordat de heup dichter bij komt. Bij conventioneel heb je niet veel mobiliteit nodig alleen wat techniek en vooral brute kracht. Eerste wat meestal instort is de rug door de grote krachtarm.

Mocht je rug een zwak punt zijn terwijl de benen sterker zijn. Pas dan komt de mobiliteit en de anatomie in het spel om het een effectieve oplossing te laten zijn. Je stapt niet over omdat de heupanatomie het toe laat, maar omdat het andere zwaktes verbergt.

Het kan wel handig zijn om ze allebei af te wisselen zodat je een periode de benen met sumo(quads, adductoren etc.) meer stimuleert en daarna de posterior(gluteus, erector spinae, hamstrings etc) zwaarder traint met conventioneel .
Zie mijn uitleg hierboven waarom anatomie van de heup van groter belang is dan de verhouding van de ledematen.

Er is overigens geen significant verschil in gluteus en hamstring activiteit tussen de conventional en sumo deadlift. Er is geen verschil in de moment arm. De lengte van de moment arm verandert niet bij sumo in vergelijking met conventional. Dit wordt ook ondersteunt door wetenschappelijk onderzoek door middel van een driedimensionale analyse [3].

Referenties:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2016 07:24 schreef Rauw. het volgende:
Kan helaas het artikel niet terug vinden, heb er recentelijk een artikel over gelezen waar uitgelegd werd dat veel kortere mensen baat hebben bij sumo en langere vaak bij de normale.
Dit had voornamelijk te maken met de mogelijkheid om als een "lever arm" te fungeren als je wat langer bent.

Maar ik kan mij goed voorstellen dat het iets ingewikkelder in elkaar zit dan lengte van lichaam alleen, ik geloof best dat er te algemeen gekeken word en dat anatomie een zeer grote rol speelt in wat eigenlijk nou het beste is.

Ook nog eens per trainer afhankelijk, bij de een is het ten strengste verboden om met je tenen naar buiten te squatten, terwijl bij een ander dergelijke "personalisering" juist aangemoedigd wordt. Ik neig zelf meer naar het tweede.
Absoluut dat tweede. Voeten geforceerd naar voren houden terwijl je het gevoel hebt dat ze naar buiten willen draaien is niet goed voor de knieën.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 08:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Over de richting van je tenen: mijn trainer zei dat het ervan afhangt hoe je loopt. Als je stapt met je voeten netjes naar voren, hou je ze recht. Als je meer met het midden van je voet naar voren stapt (dus tenen naar buiten) dan is dat meer je natural stance.
Ik gok zo dat dat veel te maken heeft met de persoonlijke anatomie van je heupen.
Het zal je nog niks concreets zeggen. Een staande/lopende positie is te verschillend van een squatende positie wat betreft spierspanning, positie van de gewrichten etc. Het zou je mogelijk een indicatie kunnen geven. Maar absoluut niet meer dan dat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rami. op 22-06-2016 19:09:35 ]
pi_163220235
Thanks voor de reacties. Ben het met jullie eens, van daar dat ik zat te denken om uit te splitsen naar PPL, maar dan doe ik elke compound maar 1 X per week en nu elke 4/5 dagen..
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_163220256
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:49 schreef Verbosity het volgende:
Bij training A ook 3 compound oefeningen die elkaar overlappen (triceps, pecs en schouders) achter elkaar om vervolgens nog eens borst+schouders met de flyes te pakken. Bij training B hetzelfde probleem voor de rug waar je 5 oefeningen pakt die dezelfde spiergroepen aanspreken.

Zal vanavond even een voorbeeld geven hoe ik het zou aanpakken ;)

Zit nu op mobiel
Thanks Verbo, ben benieuwd
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_163224098
Ik doe tegenwoordig front squats, maar ik heb nu op mijn sleutelbeen een blauwe plek, daar train ik nu al vrolijk gewoon 2 maanden mee door, telkens weer beurs.

Maar nu zit er al een paar weken een soort van bobbel die erg pijn doet. Ik moet nu met een handdoek over de bar squaten.

Ik vroeg mij af wat er gebeurd als je een gebied telkens weer beurs maakt, wordt je huid er op den duur niet gewoon harder en resistent van?
  donderdag 23 juni 2016 @ 07:06:30 #53
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163232765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:53 schreef Rami. het volgende:
Ik zal eerst het volgende onderbouwen:

Heel verhaal
Ken je dat nederige gevoel als een wijs iemand heel veel moeilijke woorden opnoemt? :@ :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163233427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:39 schreef 1299 het volgende:
Ik doe tegenwoordig front squats, maar ik heb nu op mijn sleutelbeen een blauwe plek, daar train ik nu al vrolijk gewoon 2 maanden mee door, telkens weer beurs.

Maar nu zit er al een paar weken een soort van bobbel die erg pijn doet. Ik moet nu met een handdoek over de bar squaten.

Ik vroeg mij af wat er gebeurd als je een gebied telkens weer beurs maakt, wordt je huid er op den duur niet gewoon harder en resistent van?
In principe moet de bar niet op je sleutelbeen liggen he. Misschien moet je eens een formcheck doen van hoe je de bar vasthoudt. Borst naar voren, rug, buik, billen en schouders aangespannen, ellebogen recht naar voren enz. Dan ontstaat er een mooi spierkussentje op je schouders waar de bar kan liggen en raakt hij je sleutelbeen niet, hetgeen je probleem zou moeten oplossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PluisigNijntje op 23-06-2016 09:05:10 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 23 juni 2016 @ 13:01:53 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163238403
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:00 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

In principe moet de bar niet op je sleutelbeen liggen he. Misschien moet je eens een formcheck doen van hoe je de bar vasthoudt. Borst naar voren, rug, buik, billen en schouders aangespannen, ellebogen recht naar voren enz. Dan ontstaat er een mooi spierkussentje op je schouders waar de bar kan liggen en raakt hij je sleutelbeen niet, hetgeen je probleem zou moeten oplossen.
Je hebt gelijk, maar het ligt er ook een beetje aan hoe je gebouwd bent. Bij sommige mensen steken de sleutenbenen iets verder uit, wat dit gevolg kan hebben. maar de bar zou hier op deze manier moeten liggen.



pi_163239028
Volgens mij heeft het wel met mijn bouw te maken ja, ik zal eens kijken of ik zelf een foto kan maken van hoe de bar ligt. Hij ligt bv niet helemaal tegen mijn keel aan, dat lees ik soms wel op internet.
  donderdag 23 juni 2016 @ 13:33:50 #57
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163239151
Als ik Frontsquat dan keel ik mijzelf inderdaad, zou een deel mobiliteit zijn ook, maar op m'n sleutelbenen kan ik hem sowieso niet leggen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:18:36 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163240273
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:33 schreef Rauw. het volgende:
Als ik Frontsquat dan keel ik mijzelf inderdaad, zou een deel mobiliteit zijn ook, maar op m'n sleutelbenen kan ik hem sowieso niet leggen.
M'n schouders zijn te vol om de bar op m'n sleutelbeen te krijgen. :')
pi_163240715
Ik had deze week ook nog een lekker pijnlijk sleutelbeen na het opvangen van een gefaalde jerk. Shit happens. :') Misschien helpen zombie squats met het vinden van een fijne positie? Je moet hem dan wel netjes neerleggen anders rolt de bar in je keel of van je armen af.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:39:40 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163240759
Ik moet de bar trouwens met gekruisde armen pakken bij een front squat, anders ligt de bar ongeveer op m'n bovenlip. :')

Allemaal leuk grote schouders trainen, maar het gaat wel ten koste van m'n mobiliteit.
pi_163240823
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:
Ik moet de bar trouwens met gekruisde armen pakken bij een front squat, anders ligt de bar ongeveer op m'n bovenlip. :')

Allemaal leuk grote schouders trainen, maar het gaat wel ten koste van m'n mobiliteit.
Ik was aan het visualiseren hoe je de bar vervolgens met gekruiste armen ging jerken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:44:08 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163240880
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:42 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik was aan het visualiseren hoe je de bar vervolgens met gekruiste armen ging jerken.
Dat zou best knap zijn. :P
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:45:33 #63
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163240908
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:42 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik was aan het visualiseren hoe je de bar vervolgens met gekruiste armen ging jerken.
Bij een OHP krijg ik pas barcontact met mijn borst als het minstens 50 kilo is. Misschien toch maar eens wat aan mobiliteitstraining doen. :P
pi_163241061
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bij een OHP krijg ik pas barcontact met mijn borst als het minstens 50 kilo is. Misschien toch maar eens wat aan mobiliteitstraining doen. :P
Snakey aan de yoga!
50 kg :') ik vraag me af of ik dat ooit zal kunnen OHP'en. Heb dinsdag wel een PR gedraaid op 3x5x32,5kg. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door PluisigNijntje op 23-06-2016 14:52:24 (cijfers zijn moeilijk) ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:54:34 #65
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163241118
Ik vind pressen mét dip al akelig.
Zonder dip :'(

Meen dat ik eens 37,5kg gedaan heb, maar dat vond ik al vies tegenvallen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163241493
Ik heb gisteren zowaar 65kg 3 keer omhoog geduwd op de OHP.
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:43:35 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163242283
Het is allemaal een kwestie van blijven trainen en vooral techniek bijschaven.

Ik zit nu al maanden vast op 90 kilo though. Misschien weer eens een tijdje wat meer dumbbell werk doen, en wat meer op reps met minder gewicht, dat doet het altijd wel goed bij mij.
pi_163242317
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:
Ik moet de bar trouwens met gekruisde armen pakken bij een front squat, anders ligt de bar ongeveer op m'n bovenlip. :')

Allemaal leuk grote schouders trainen, maar het gaat wel ten koste van m'n mobiliteit.
Heb ik ook. Ik heb sowieso bij frontsquatten dat ik het lastig vind de bar goed te positioneren en op die plek te houden.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bij een OHP krijg ik pas barcontact met mijn borst als het minstens 50 kilo is. Misschien toch maar eens wat aan mobiliteitstraining doen. :P
M.b.t. mijn kutrug is de diagnose van de manueel therapeut nu dat ik flexibeler moet worden en meer core stability moet gaan doen. Dus o.a. allerlei meuk op een bal :').

Wees dat voor en houd jezelf ook wat mobiliteit, flexibiliteit en corekracht op peil.
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb gisteren zowaar 65kg 3 keer omhoog geduwd op de OHP.
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 23-06-2016 20:41:42 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:49:58 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163242444
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:51 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Snakey aan de yoga!
50 kg :') ik vraag me af of ik dat ooit zal kunnen OHP'en. Heb dinsdag wel een PR gedraaid op 3x5x32,5kg. :P
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:54 schreef Rauw. het volgende:
Ik vind pressen mét dip al akelig.
Zonder dip :'(

Meen dat ik eens 37,5kg gedaan heb, maar dat vond ik al vies tegenvallen.
Wat veel mensen niet weten, of niet gebruiken is dat het een full body move is. Je moet je voeten 'in' de grond duwen, je reet, je core en je lats (daar zijn ze weer :P ) zo hard mogelijk aanspannen, en het vocht uit de bar proberen te knijpen.

Je kan het vergelijken met een gewicht op een touwtje zetten, of op een stokje. Het touwtje valt onmiddelijk in elkaar, het stokje blijf staan.
pi_163244128
Wij hebben hier dit ding, soort van front squat? _O- https://www.instagram.com/p/BE8jrbwrT-Y/?hl=en

Heerlijke burn krijg je er van.

Minder geslapen, onweer was behoorlijk hevig hier. Work-out van vandaag ging echt waardeloos. Bench setjes van 70%, 80% en vijf van 90%. Tweede setje van 90% was al RPE 9,5 dus ik stopte en deed maar wat -10kg amrap dropsets om toch nog wat volume erin te krijgen.
pi_163245383
Stel je doet een oefening 3x10-15 (3 reps tussen 10-15 reps) en even zonder warming up meegeteld: hoe moet je dan het gewicht verdelen? Is het het beste om gewicht op te bouwen, van hoog naar laag, juist op één gewicht te blijven of van laag naar hoog? En dan bedoel ik ook zonder burnout sets enz
pi_163245404
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb gisteren zowaar 65kg 3 keer omhoog geduwd op de OHP.
Nice, bij mij is de max 25kg :')
Schouderoefeningen zijn echt killing voor me
pi_163248111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Stel je doet een oefening 3x10-15 (3 reps tussen 10-15 reps) en even zonder warming up meegeteld: hoe moet je dan het gewicht verdelen? Is het het beste om gewicht op te bouwen, van hoog naar laag, juist op één gewicht te blijven of van laag naar hoog? En dan bedoel ik ook zonder burnout sets enz
Ik zou zeggen opbouwen naar je werkgewicht (iets van 60% van je max bij 15 reps?) en daarop je drie setjes doen?
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:16 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Nice, bij mij is de max 25kg :')
Schouderoefeningen zijn echt killing voor me
Waarom? Blessures?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:46:54 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163248717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:16 schreef Faeroer het volgende:
Wij hebben hier dit ding, soort van front squat? _O- https://www.instagram.com/p/BE8jrbwrT-Y/?hl=en

Heerlijke burn krijg je er van.

Minder geslapen, onweer was behoorlijk hevig hier. Work-out van vandaag ging echt waardeloos. Bench setjes van 70%, 80% en vijf van 90%. Tweede setje van 90% was al RPE 9,5 dus ik stopte en deed maar wat -10kg amrap dropsets om toch nog wat volume erin te krijgen.
Hack squat.

Een kutdag hoort erbij, Je kan van alles de schuld geven, maar je was gewoon kut vandaag. Morgen/overmorgen beter.
pi_163248778
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:20 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen opbouwen naar je werkgewicht (iets van 60% van je max bij 15 reps?) en daarop je drie setjes doen?

[..]

Waarom? Blessures?
Nee, vind het gewoon een zware spiergroep
pi_163258967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Stel je doet een oefening 3x10-15 (3 reps tussen 10-15 reps) en even zonder warming up meegeteld: hoe moet je dan het gewicht verdelen? Is het het beste om gewicht op te bouwen, van hoog naar laag, juist op één gewicht te blijven of van laag naar hoog? En dan bedoel ik ook zonder burnout sets enz
Ik doe gewoon 3 sets van hetzelfde gewicht, ik pak alleen zwaarder als ik merk dat de 1ste set te makkelijk gaat. Alleen benchpress verhoog ik per set gewoon omdat ik dat om de een of andere reden lekker vind bij de benchpress.
pi_163259305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:49 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Nee, vind het gewoon een zware spiergroep
Is het ook. Daarom moet je hem júist vaker doen! Jij kunt binnen no time veel meer gewicht aan denk ik :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:48:25 #78
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163259709
Maar niet goed in zijn = voor schut in de gym = niet leuk = beter niet doen voor m'n reputatie
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163260100
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:48 schreef Rauw. het volgende:
Maar niet goed in zijn = voor schut in de gym = niet leuk = beter niet doen voor m'n reputatie
Lees de eerste zin van de OP nog eens door.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:16:02 #80
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163260155
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Lees de eerste zin van de OP nog eens door.
Lees PI.

Als je eens wist hoe zo'n motorisch gestoorde en talentloze sporter ik ben/was dan had je wel begrepen dat ik een geintje maakte :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163260361
Het hoofd dat ik trek en de geluiden die er soms uitkomen bij een zware OHP of squat :') Soms spuug ik zelfs de spiegel onder. Charmant is anders :D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163263372
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:49 schreef Verbosity het volgende:
Bij training A ook 3 compound oefeningen die elkaar overlappen (triceps, pecs en schouders) achter elkaar om vervolgens nog eens borst+schouders met de flyes te pakken. Bij training B hetzelfde probleem voor de rug waar je 5 oefeningen pakt die dezelfde spiergroepen aanspreken.

Zal vanavond even een voorbeeld geven hoe ik het zou aanpakken ;)

Zit nu op mobiel
Hee Verbosity, nog tips hoe jij dit aan zou pakken? Kan jouw input altijd wel waarderen.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:53:13 #83
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_163269410
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:27 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Hee Verbosity, nog tips hoe jij dit aan zou pakken? Kan jouw input altijd wel waarderen.
Druk gehad. Vandaag ook geen tijd morgen ben ik de hele dag vrij dus dan moet het wel lukken ;)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:35:34 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163270281
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:27 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Hee Verbosity, nog tips hoe jij dit aan zou pakken? Kan jouw input altijd wel waarderen.
Zoek anders ff in z'n PoHi. Grote kans dattie soortgelijke vragen al een keer of 10 beantwoord heeft :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:49:20 #85
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163270505
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Zoek anders ff in z'n PoHi. Grote kans dattie soortgelijke vragen al een keer of 10 beantwoord heeft :D
Onvermoeibaar met goed advies die man. ^O^
pi_163271294
Wist niet dat je onderhuidse bloedingen van deadliften kon krijgen

pi_163272840
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:38 schreef Henrys het volgende:
Wist niet dat je onderhuidse bloedingen van deadliften kon krijgen

[ afbeelding ]
Oef. Naar welk lichaamsdeel kijk ik?

Vandaag een ontzettende kuttraining gehad. Waar ik dinsdag nog met gemak 3x5 67,5kg squatte omdat 65 zo licht voelde, had ik nu bij de eerste set al failure bij rep 3. Vervolgens na 4 minuten wachten nog een poging gedaan, ik ging heel diep en wilde hem daarbij perse terug omhoog krijgen. Duwde daarbij m'n knieën bijna helemaal tegen elkaar en had meteen door dat dat een domme actie was. Nu heb ik hele zere knieën.
Daarna nog wat lichte setjes bench press gedaan en bedremmeld naar huis gestrompeld. :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163273033
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Is het ook. Daarom moet je hem júist vaker doen! Jij kunt binnen no time veel meer gewicht aan denk ik :)
Ja natuurlijk, ik doe elke spiergroep 2 keer per week, komt goed binnenkort :P
pi_163273100
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:08 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oef. Naar welk lichaamsdeel kijk ik?

Vandaag een ontzettende kuttraining gehad. Waar ik dinsdag nog met gemak 3x5 67,5kg squatte omdat 65 zo licht voelde, had ik nu bij de eerste set al failure bij rep 3. Vervolgens na 4 minuten wachten nog een poging gedaan, ik ging heel diep en wilde hem daarbij perse terug omhoog krijgen. Duwde daarbij m'n knieën bijna helemaal tegen elkaar en had meteen door dat dat een domme actie was. Nu heb ik hele zere knieën.
Daarna nog wat lichte setjes bench press gedaan en bedremmeld naar huis gestrompeld. :')
Oksel ik werd wakker en ineens zat het wr
pi_163273153
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:08 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oef. Naar welk lichaamsdeel kijk ik?
Precies wat ik me afvroeg. _O-
pi_163273850
Weten jullie dit misschien?

Elke keer als ik zwaar train (80% 1RM a la 5x5 setjes - 1 uurtje) dan begin ik gelijk slechter te slapen. Ik word dan opmerkelijk vaak wakker en heb het smerig warm (zweet dan ook meer). Ik heb daar eigenlijk al jaren lang last van. Wat kan dat zijn?

Jaren geleden wel de diagnose CVS gekregen, maar daarmee zou je absoluut geen krachttraining mee kunnen doen :P Misschien iemand tips ofzo?

Wel jammer want het houd mijn progressie een beetje tegen :(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163274889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:00 schreef relativity het volgende:
Weten jullie dit misschien?

Elke keer als ik zwaar train (80% 1RM a la 5x5 setjes - 1 uurtje) dan begin ik gelijk slechter te slapen. Ik word dan opmerkelijk vaak wakker en heb het smerig warm (zweet dan ook meer). Ik heb daar eigenlijk al jaren lang last van. Wat kan dat zijn?

Jaren geleden wel de diagnose CVS gekregen, maar daarmee zou je absoluut geen krachttraining mee kunnen doen :P Misschien iemand tips ofzo?

Wel jammer want het houd mijn progressie een beetje tegen :(
Hoeveel tijd zit er tussen je slaap en je training in?
pi_163278596
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel tijd zit er tussen je slaap en je training in?
Dat is nogal arbitrair. Verschilt tussen 4 a 7 u. Maar krijg het ook altijd smerig warm tijdens het trainen en wordt behoorlijk opgefokt. Merk wel dat het in de weekenden beter gaat als ik rond 12u train. Doordeweeks kan ik niet in de morgen trainen. Heb ik al geprobeerd maar dat was destrasteus.

Misschien een te hoge cortisol spiegel die mijn slaap verstoord ofzo?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 00:35:23 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163280992
Het moet niet gekker worden met de fitness wereld. Nu gaan ze shitty PT's adverteren met hun salaris erbij. :')

pi_163282498
Hebben we al nagedacht wat Brexit gaat doen met onze proteïne verslaving Myprotein :W

Ik heb nog ff snel ingeslagen kon die 40% korting niet weerstaan nog ff proeven van de voordelen van de EU })
pi_163283211
Zal weinig veranderen lijkt me, en anders openen ze wel een distributiecentrum ergens anders in Europa
  zaterdag 25 juni 2016 @ 09:03:15 #97
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_163283235
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 03:09 schreef cofox het volgende:
Hebben we al nagedacht wat Brexit gaat doen met onze proteïne verslaving Myprotein :W

Ik heb nog ff snel ingeslagen kon die 40% korting niet weerstaan nog ff proeven van de voordelen van de EU })
Kan nog 2 jaar :)
Deathlift or Die.
pi_163284260
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 03:09 schreef cofox het volgende:
Hebben we al nagedacht wat Brexit gaat doen met onze proteïne verslaving Myprotein :W

Ik heb nog ff snel ingeslagen kon die 40% korting niet weerstaan nog ff proeven van de voordelen van de EU })
overgaan op de whey die kruidvat verkoopt
ik ga deze week een pot proberen denk ik
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163284302
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:07 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat is nogal arbitrair. Verschilt tussen 4 a 7 u. Maar krijg het ook altijd smerig warm tijdens het trainen en wordt behoorlijk opgefokt. Merk wel dat het in de weekenden beter gaat als ik rond 12u train. Doordeweeks kan ik niet in de morgen trainen. Heb ik al geprobeerd maar dat was destrasteus.

Misschien een te hoge cortisol spiegel die mijn slaap verstoord ofzo?
Hoge cortisolspiegel? Waarom denk je daar aan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_163286218
Ik doe tegenwoordig elke gymsessie ook een aantal sets pullups om beter te worden.
Is het eigenlijk erg om dat ook te doen op dagen als ik deadlift en bor doe?
Tot nu toe doe ik dat wel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:16:42 #101
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163286466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:05 schreef Beach het volgende:
Ik doe tegenwoordig elke gymsessie ook een aantal sets pullups om beter te worden.
Is het eigenlijk erg om dat ook te doen op dagen als ik deadlift en bor doe?
Tot nu toe doe ik dat wel.
Waarom zou dat erg zijn? Ik ken genoeg lifters die het als warming up gebruiken. Ne deadlifts is het goed voor je ruugegraat, decompressie.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:19:08 #102
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163286525
Maatje van me in Spanje heeft volgende week een BP DL competitie. Er zijn twee gewichtklasses, onder en boven de 100 kilo. Hij weegt 104 en heeft dus nog een week om 4 kilo kwijt te raken, if not moet hij het opnemen tegen gasten van 130 - 140 kilo. _O-
pi_163286569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarom zou dat erg zijn? Ik ken genoeg lifters die het als warming up gebruiken. Ne deadlifts is het goed voor je ruugegraat, decompressie.
Ik dacht omdat het teveel zou zijn misschien.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163286937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:21 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik dacht omdat het teveel zou zijn misschien.
Zolang je er zelf geen nadelen van ervaart kan het geen kwaad. Ik zou er wel wat face pulls bij doen, gezien het hoge volume in glenohumerale endorotatie (pull ups + waarschijnlijk een aantal borstoefeningen).
pi_163288325
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:05 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hoge cortisolspiegel? Waarom denk je daar aan?
Doordat ik vaak wakker wordt? En het behoorlijk warm heb? Vaak ook nog een te wakker gevoel.

Denk dat ik gewoon moet proberen niet meer te laat te trainen.

Vandaag een record... 30 kilo met dipping belt en dan optrekken. 5x5 setjes. Had het gevoel nog zwaarder te kunnen.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 15:35:05 #106
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163288756
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:41 schreef Rami. het volgende:

[..]

Zolang je er zelf geen nadelen van ervaart kan het geen kwaad. Ik zou er wel wat face pulls bij doen, gezien het hoge volume in glenohumerale endorotatie (pull ups + waarschijnlijk een aantal borstoefeningen).
Wat heeft borstoefeningen met pull ups te makem?
pi_163288946
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat heeft borstoefeningen met pull ups te makem?
Veel. De vraag was of het geoorloofd is om elke training pull ups te doen. Zolang hij er geen problemen mee ervaart is het prima. Ik ga er echter vanuit dat hij naast de pull ups ook een ''borst dag'' heeft en dus mede door de vele pull ups vrij veel volume heeft met het glenohumerale gewricht in endorotatie. Vandaar het aanraden om ook een bepaalde hoeveelheid aan glenohumerale exorotatie oefeningen te doen, zoals face pulls, zodat hij op langetermijn de kans op glenohumerale instabiliteit verkleint.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rami. op 25-06-2016 18:58:08 ]
pi_163288956
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:12 schreef relativity het volgende:

[..]

Doordat ik vaak wakker wordt? En het behoorlijk warm heb? Vaak ook nog een te wakker gevoel.

Denk dat ik gewoon moet proberen niet meer te laat te trainen.
En hoe kom je dan bij de verklaring van cortisol? Lijkt me weinig waarschijnlijk dat dat er mee te maken heeft.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_163289156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:41 schreef Rami. het volgende:

[..]

Zolang je er zelf geen nadelen van ervaart kan het geen kwaad. Ik zou er wel wat face pulls bij doen, gezien het hoge volume in glenohumerale endorotatie (pull ups + waarschijnlijk een aantal borstoefeningen).
Die doe ik gem. 2x per week.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163289223
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

En hoe kom je dan bij de verklaring van cortisol? Lijkt me weinig waarschijnlijk dat dat er mee te maken heeft.
Inderdaad, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral gezien training in de namiddag/avond voor de kleinste toename van cortisol zorgt, in vergelijking met andere dagdelen. Daarnaast herstelt de cortisol stijging het snelt na een training in de namiddag/avond.

Edit: overigens weet ik niet of CVS daar nog invloed op heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rami. op 25-06-2016 16:09:57 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:47:51 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163293968
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:46 schreef Rami. het volgende:

[..]

Veel. De vraag was of het geoorloofd is om elke training pull ups te doen. Zolang hij er geen problemen mee ervaart is het prima. Ik ga er echter vanuit dat hij naast de pull ups ook een ''borst dag'' heeft en dus mede door de vele pull ups vrij veel volume heeft met het glenohumerale gewricht in endorotatie. Vandaar het aanraden om ook een bepaalde hoeveelheid aan glenohumerale exorotatie oefeningen te doen, zoals face pulls, zodat hij op langetermijn de kans op glenohumerale instabiliteit verkleint.
Ik begrijp wel wat je bedoeld, hoewel de latijnse benamingen wat mij betreft achterwege kunnen blijven ziet er interessant uit misschien, maar gewoon schouderoefening will do. ;)

Als iemand pull ups doet traint hij/zij de rug al, waarom je daar nog face pulls aan toe zou moeten voegen snap ik niet zo goed. De andere kant is dat ik de meeste mensen met onderontwikkelde rear delts zie rondlopen, dus face pulls zijn voor het gros van de trainees wel een goed idee.

Bij bijna alles wat je doet gebruik je je schouders, dus dat moet altijd een aandachtspunt zijn imo.
pi_163294110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:35 schreef Snakey het volgende:
Het moet niet gekker worden met de fitness wereld. Nu gaan ze shitty PT's adverteren met hun salaris erbij. :')

[ afbeelding ]
Da's 240 euro/dag. Omzet. Nogal mager imho.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:38:14 #113
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163295098
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:52 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Da's 240 euro/dag. Omzet. Nogal mager imho.
253 p/d, en zo goed als geen overhead. Dat is niet zo slecht toch?

Maar het ging me om de manier van adverteren en hoe shit de meeste PT's zijn.
pi_163296501
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

253 p/d, en zo goed als geen overhead. Dat is niet zo slecht toch?

Maar het ging me om de manier van adverteren en hoe shit de meeste PT's zijn.
Allereerst: waar wil je gaan personal trainen? In de buurtspeeltuin? Ten tweede is dit ex aansprakelijkheids-/arbeidsongeschiktheidsverzekering etc. Ten derde is dit ex belasting en pensioen.

Maar eens v.w.b. die advertentie. En er is al een overschot aan trainers door mensen die uit de door Basic Fit en F4F overgenomen sportscholen gekickt zijn en mensen die denken met zo'n opleiding de hele dag met fitchicks te kunnen praten en het voetbal door te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 25-06-2016 22:35:47 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:57:04 #115
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_163297567
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:20 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Allereerst: waar wil je gaan personal trainen? In de buurtspeeltuin? Ten tweede is dit ex aansprakelijkheids-/arbeidsongeschiktheidsverzekering etc. Ten derde is dit ex belasting en pensioen.

Maar eens v.w.b. die advertentie. En er is al een overschot aan trainers door mensen die uit de door Basic Fit en F4F overgenomen sportscholen en mensen die denken met zo'n opleiding de hele dag met fitchicks te kunnen praten en het voetbal door te nemen.
250 per dag bruto is redelijk eten hoor. Timmerman krijgt tussen de 27,50 - 35 per uur. Met een zooi kosten.

Gezien de hoeveelheid pt'rs in de gym hoeven die niet veel te betalen voor toegang.

IB zal iets van 30% zijn, waarschijnlijk minder. Verz. 300/mnd bruto. Pensioen 8900/jaar bruto
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_163298423
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:57 schreef stinkie het volgende:

[..]

250 per dag bruto is redelijk eten hoor. Timmerman krijgt tussen de 27,50 - 35 per uur. Met een zooi kosten.

Gezien de hoeveelheid pt'rs in de gym hoeven die niet veel te betalen voor toegang.

IB zal iets van 30% zijn, waarschijnlijk minder. Verz. 300/mnd bruto. Pensioen 8900/jaar bruto
Zit je dan op 2500-2600 netto, ex zorgverzekering/vakantie?
Dat is nog wel ok.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:31:52 #117
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_163298604
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:26 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Zit je dan op 2500-2600 netto, ex zorgverzekering/vakantie?
Dat is nog wel ok.
zoiets denk ik. Plaatje is wel misleiden omdat niemand 7 dagen per week fulltime werkt voor een heel jaar, maar met 4 - 5K per maand bruto kun je een heel eind komen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:41:41 #118
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163298959
Dat gaat allemaal wel ja, maar adverteren met VERDIEN NU 7.600 p/m!! Alsof het allemaal zomaar komt. PT's in NL zijn al vreselijk duur met hun 60 ¤ per uur(!) En ik ken er geen 1 die meer dan 5 klanten p/d heeft. Dat komt dan neer op 6.000 p/m, bruto. En voor zover ik weet heef tbijna geen van hun een redelijke verzekering.

En, dan is meer dan de helft ook nog waardeloze klootzakken/klootzakkerinntjes die amper een idee van goed trainen heeft. Een papiertje PT is vrij makkelijk te halen.

(Sorry, ik kan de meesten niet uitstaan). :P
pi_163299055
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoeld, hoewel de latijnse benamingen wat mij betreft achterwege kunnen blijven ziet er interessant uit misschien, maar gewoon schouderoefening will do. ;)

Als iemand pull ups doet traint hij/zij de rug al, waarom je daar nog face pulls aan toe zou moeten voegen snap ik niet zo goed. De andere kant is dat ik de meeste mensen met onderontwikkelde rear delts zie rondlopen, dus face pulls zijn voor het gros van de trainees wel een goed idee.

Bij bijna alles wat je doet gebruik je je schouders, dus dat moet altijd een aandachtspunt zijn imo.
Ik zal er op Letten om de benaming achterwegen te laten.

Met pullups traint hij zijn rug inderdaad, maar de beweging in de schouder is een rotatie naar binnen. Aangezien vrijwel alle duw en trek oefeningen een rotatie naar binnen hebben in het schoudergewricht, is er snel sprake van zwakte van specifieke spieren en een verplaatsing van de kop in de kom met schouderinstabiliteit als mogelijk gevolg.

Het is niet zo gek dat veel mensen in de gym last hebben van schouderklachten. Rug en borst mooi gebalanceerd, maar de rotatiecomponent totaal niet. Vandaar dat ik oefeningen als face pulls aanraad, zodat de rug getraind wordt in combinatie met een rotatie naar buiten in het schoudergewricht. De rotatiecomponent is van veel groter belang dan borstoefeningen en rugoefeningen in een bepaalde balans te hebben, gezien schoudergezondheid. Beide is natuurlijk ideaal.
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:41 schreef Snakey het volgende:
Dat gaat allemaal wel ja, maar adverteren met VERDIEN NU 7.600 p/m!! Alsof het allemaal zomaar komt. PT's in NL zijn al vreselijk duur met hun 60 ¤ per uur(!) En ik ken er geen 1 die meer dan 5 klanten p/d heeft. Dat komt dan neer op 6.000 p/m, bruto. En voor zover ik weet heef tbijna geen van hun een redelijke verzekering.

En, dan is meer dan de helft ook nog waardeloze klootzakken/klootzakkerinntjes die amper een idee van goed trainen heeft. Een papiertje PT is vrij makkelijk te halen.


(Sorry, ik kan de meesten niet uitstaan). :P
Eens. Het niveau van dergelijke opleidingen (fitvak a, fitvak b) is dan ook enorm laag. Chivo is een van de weinige in Nederland met niveau. Als 100% praktijkcursus hebben we dan perfect performance (onder leiding van Dogan Tekin en Guy Droog). Daarnaast de bayesiaanse ( :') ) PT cursus van Menno Henselmans. Naast deze drie is er voor zover ik weet niet veel van niveau :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Rami. op 25-06-2016 22:59:05 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:54:41 #120
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_163299404
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:41 schreef Snakey het volgende:
Dat gaat allemaal wel ja, maar adverteren met VERDIEN NU 7.600 p/m!! Alsof het allemaal zomaar komt. PT's in NL zijn al vreselijk duur met hun 60 ¤ per uur(!) En ik ken er geen 1 die meer dan 5 klanten p/d heeft. Dat komt dan neer op 6.000 p/m, bruto. En voor zover ik weet heef tbijna geen van hun een redelijke verzekering.

En, dan is meer dan de helft ook nog waardeloze klootzakken/klootzakkerinntjes die amper een idee van goed trainen heeft. Een papiertje PT is vrij makkelijk te halen.

(Sorry, ik kan de meesten niet uitstaan). :P
probeer in nl buiten de witte busjes zzp'rs maar iemand te vinden die voor onder de 60/u komt. Ik,werd al een keer 75 geoffreerd voor een fucking leerling schilder :')

Dat ze zich niet verzekeren ligt aan henzelf, niet aan het mogelijke inkomen.maar eens, al sok de pt'rs bekijk die bij ons rondlopen stelt het allemaal niet veel voor. Maar de klanten ook niet, dus de verwachtingen worden al snel gehaald.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_163305406
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:19 schreef Snakey het volgende:
Maatje van me in Spanje heeft volgende week een BP DL competitie. Er zijn twee gewichtklasses, onder en boven de 100 kilo. Hij weegt 104 en heeft dus nog een week om 4 kilo kwijt te raken, if not moet hij het opnemen tegen gasten van 130 - 140 kilo. _O-
Haha lullig :P

Dat is een behoorlijk verschil in gewicht.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

En hoe kom je dan bij de verklaring van cortisol? Lijkt me weinig waarschijnlijk dat dat er mee te maken heeft.
Ah oké :P
Ach misschien heeft het te maken met het feit dat ik een tijdje geleden cold turkey ben gestopt met psychiatrische medicijnen (wel een lage dosis) die ik kreeg voor mijn slaapproblemen (idiopatische insomnie). Lekker 4 weken afkicken van die zooi :{

Heb nu eerste generatie anti-histamine die ik af en toe gebruik als ik echt slecht slaap :) Niet verslavend, geen bijwerkingen, etc :) Maar merk wel dat ik wat minder goed slaap in het algemeen. Dat heeft weer invloed op mijn training :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:03 schreef Rami. het volgende:

[..]

Inderdaad, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral gezien training in de namiddag/avond voor de kleinste toename van cortisol zorgt, in vergelijking met andere dagdelen. Daarnaast herstelt de cortisol stijging het snelt na een training in de namiddag/avond.

Edit: overigens weet ik niet of CVS daar nog invloed op heeft.
Oke. Ach we zullen het zien. Misschien dat het naar verloop van tijd weer normaliseert. Heb 6 jaar slaapmedicatie gekregen en sinds een paar weken ben ik gestopt (in overleg met de huisarts). En moet zeggen dat ik toch wel trots op ben :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:34:07 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163308144
Hij is toch nog 4e geworden op de DL in de nationale kampioenschappen Spanje. :P

Helaas miste hij de 300.

https://www.facebook.com/(...)os/1214200275265083/
pi_163309925
Van plan om na de zomer te beginnen met mn eerste kuur (500mg Test E, Dbol als kickstart, nolva als pct) voor 12 weken, alleen nog aan het uitvogelen waar ik mn naalden vandaan ga halen. Sides zullen hopelijk meevallen zoals aangegeven wordt.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:24:05 #124
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163310590
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef Snorrenbaard het volgende:
Van plan om na de zomer te beginnen met mn eerste kuur (500mg Test E, Dbol als kickstart, nolva als pct) voor 12 weken, alleen nog aan het uitvogelen waar ik mn naalden vandaan ga halen. Sides zullen hopelijk meevallen zoals aangegeven wordt.
Een van de sides is aromatisering naar oestrogeen, dus als je geen bitch tits wil zou ik ook naar arimidex of een soortgelijk middel kijken. Sides verschillen per persoon, ik heb met test bijna nergens last van. Anderen gaan al slecht op 250 p/w.

Injectiemateriaal kan je gewoon online bestellen. Wel even opletten dat je de juiste naalden en spuiten besteld.
pi_163310889
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef Snorrenbaard het volgende:
Van plan om na de zomer te beginnen met mn eerste kuur (500mg Test E, Dbol als kickstart, nolva als pct) voor 12 weken, alleen nog aan het uitvogelen waar ik mn naalden vandaan ga halen. Sides zullen hopelijk meevallen zoals aangegeven wordt.
Dbol zonder AI is niet handig. Nolva voorkomt niet, maar 'geneest' (een beetje), een AI voorkomt wel. Dbol zorgt bij veel mensen water bloat zonder AI.
pi_163310970
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dbol zonder AI is niet handig. Nolva voorkomt niet, maar 'geneest' (een beetje), een AI voorkomt wel. Dbol zorgt bij veel mensen water bloat zonder AI.
Was van plan aromasin erbij te pakken vanaf dag 1, beginnen op 10mg aanpassen naar boven indien nodig
  zondag 26 juni 2016 @ 15:53:15 #127
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_163312879
Waarom in godsnaam dbol? Enige dat het doet is je tering veel vocht geven waardoor je wat sterker wordt. Daarnaast wil je die shitload aan oestrogeen toch niet hebben, test zet ook al om. Al die bijwerkingen wil je toch niet. Doe gewoon only of evt mast/anavar.
Deathlift or Die.
  zondag 26 juni 2016 @ 18:02:57 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163316088
Als eerste kuur zou ik het sowieso bij 1 middel houden. Als je er twee gebruikt en je reageert ergens slecht op weet je niet waar je de reactie door krijgt. Vandaar dan ook altijd het advies om je eerste kuur test only te doen.
pi_163326671
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:53 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom in godsnaam dbol? Enige dat het doet is je tering veel vocht geven waardoor je wat sterker wordt. Daarnaast wil je die shitload aan oestrogeen toch niet hebben, test zet ook al om. Al die bijwerkingen wil je toch niet. Doe gewoon only of evt mast/anavar.
Heb je het zelf gebruikt? Vocht is bijna volledig te counteren door middel van voeding. Oestrogene sides met adex. Dbol is een oldschool massabouwer en niet voor niets. Ik kan hier nog zoveel zeggen maar zoek er zelf wat over op voordat je iemand napapagaait.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:51:12 #130
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_163327327
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:35 schreef Atemno het volgende:

[..]

Heb je het zelf gebruikt? Vocht is bijna volledig te counteren door middel van voeding. Oestrogene sides met adex. Dbol is een oldschool massabouwer en niet voor niets. Ik kan hier nog zoveel zeggen maar zoek er zelf wat over op voordat je iemand napapagaait.
Preventief anti-e slikken beperkt ook je gains. :') Wat is dan de toegevoegde waarde van de meest levertoxische oral? Dat het 'oldschool' is?

Maar joh, dan blaas jij toch lekker op als een vochtig Michelin mannetje :') Mij niet gezien.
Deathlift or Die.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:08:39 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163327934
Dbol


De jaren '70 belde
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163328123
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:08 schreef fathank het volgende:
Dbol

De jaren '70 belde
Wat raadt jij aan als starter kuur dan?
  maandag 27 juni 2016 @ 08:45:09 #133
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:35 schreef Snakey het volgende:
Het moet niet gekker worden met de fitness wereld. Nu gaan ze shitty PT's adverteren met hun salaris erbij. :')

[ afbeelding ]
Ik snap überhaupt niet echt waarom mensen PT's en Diëtisten in de arm nemen tegenwoordig, je kunt op internet gewoon alles over voedsel en beweging GRATIS vinden.
En dan kiezen ze voor honderden euro's uitgeven bij een man die je hetzelfde te vertellen heeft.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 27 juni 2016 @ 08:46:19 #134
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333184
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:41 schreef Snakey het volgende:
Dat gaat allemaal wel ja, maar adverteren met VERDIEN NU 7.600 p/m!! Alsof het allemaal zomaar komt. PT's in NL zijn al vreselijk duur met hun 60 ¤ per uur(!) En ik ken er geen 1 die meer dan 5 klanten p/d heeft. Dat komt dan neer op 6.000 p/m, bruto. En voor zover ik weet heef tbijna geen van hun een redelijke verzekering.

En, dan is meer dan de helft ook nog waardeloze klootzakken/klootzakkerinntjes die amper een idee van goed trainen heeft. Een papiertje PT is vrij makkelijk te halen.

(Sorry, ik kan de meesten niet uitstaan). :P
Papiertje is niet eens nodig toch (Officieel)?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163333250
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik snap überhaupt niet echt waarom mensen PT's en Diëtisten in de arm nemen tegenwoordig, je kunt op internet gewoon alles over voedsel en beweging GRATIS vinden.
En dan kiezen ze voor honderden euro's uitgeven bij een man die je hetzelfde te vertellen heeft.
Ligt eraan, hier hebben we 2 pt-ers rondlopen die wel echt weten waar ze het over hebben. Ik kan me voorstellen dat mensen persoonlijke begeleiding prettig vinden. Vooral als je net begint. Ik zie genoeg mensen die denken alles te weten om vervolgens praktisch alles fout te doen, die mensen hadden wel baat gehad bij een PT-er.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:04:26 #136
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:53 schreef Questular het volgende:

[..]

Ligt eraan, hier hebben we 2 pt-ers rondlopen die wel echt weten waar ze het over hebben. Ik kan me voorstellen dat mensen persoonlijke begeleiding prettig vinden. Vooral als je net begint. Ik zie genoeg mensen die denken alles te weten om vervolgens praktisch alles fout te doen, die mensen hadden wel baat gehad bij een PT-er.
Heb je misschien een punt, voor trainen zou het wel nuttig kunnen zijn.
Maar als je de discipline op moet brengen om een droog lijstje af te werken dan zou je in principe dezelfde discipline ook moeten hebben om jezelf te scholen in fatsoenlijk eten en het aanleren van goede technieken en te gaan doen wat je leuk vind in plaats van het "verplichte" sportschool hoe goed dat ook voor je is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 27 juni 2016 @ 09:24:24 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163333564
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:15 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Wat raadt jij aan als starter kuur dan?
Geen, daar ieder voor zich zo'n besluit moet nemen. Maar ik zou de levertoxische orals sowieso links laten liggen. En test bijspuiten zou ik pas aan beginnen als je natuurlijke test-levels laag zijn (en dan nog niet in de hoeveelheden die op DBB geprogageerd worden). En onder medische begeleiding.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163337807
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:46 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Papiertje is niet eens nodig toch (Officieel)?
Klopt.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:53 schreef Questular het volgende:

[..]

Ligt eraan, hier hebben we 2 pt-ers rondlopen die wel echt weten waar ze het over hebben. Ik kan me voorstellen dat mensen persoonlijke begeleiding prettig vinden. Vooral als je net begint. Ik zie genoeg mensen die denken alles te weten om vervolgens praktisch alles fout te doen, die mensen hadden wel baat gehad bij een PT-er.
Inderdaad. Daarnaast vind ik dat echt goede PT-ers van grote waarde zijn bij wat meer sportspecifiekere doeleinden, zoals powerliften, gewichtheffen en off-season trainingen bij andere sporten (voetbal en dergelijke). Bij doelen als afvallen speelt mijn inziens wat meer de coaching een rol dan het hebben van veel theoretische kennis.

Daarnaast kan een goede PT'er ook van waarde zijn door 1 keer in de 2 weken "gewoon" even te evalueren hoe het gaat en eventueel wat input te geven op gebied van training en eventueel voeding. Zo heb je toch nog iemand die het vanuit een ander perspectief bekijkt en het proces in zijn geheel nog een beetje in de gaten houdt.
pi_163338111
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:58 schreef Rami. het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Inderdaad. Daarnaast vind ik dat echt goede PT-ers van grote waarde zijn bij wat meer sportspecifiekere doeleinden, zoals powerliften, gewichtheffen en off-season trainingen bij andere sporten (voetbal en dergelijke). Bij doelen als afvallen speelt mijn inziens wat meer de coaching een rol dan het hebben van veel theoretische kennis.

Daarnaast kan een goede PT'er ook van waarde zijn door 1 keer in de 2 weken "gewoon" even te evalueren hoe het gaat en eventueel wat input te geven op gebied van training en eventueel voeding. Zo heb je toch nog iemand die het vanuit een ander perspectief bekijkt en het proces in zijn geheel nog een beetje in de gaten houdt.
Het probleem is dat meer dat iedere mongool zich een personal trainer kan noemen. Hoe weet je als je beginner of je met een goede te maken hebt? En kan/wil deze je ook echt helpen met de goede uitvoering van compound oefeningen of geeft hij je een machines schema om de kans op blessures zo klein mogelijk te houden?
  maandag 27 juni 2016 @ 13:17:57 #140
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163338191
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:58 schreef Rami. het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Inderdaad. Daarnaast vind ik dat echt goede PT-ers van grote waarde zijn bij wat meer sportspecifiekere doeleinden, zoals powerliften, gewichtheffen en off-season trainingen bij andere sporten (voetbal en dergelijke). Bij doelen als afvallen speelt mijn inziens wat meer de coaching een rol dan het hebben van veel theoretische kennis.

Daarnaast kan een goede PT'er ook van waarde zijn door 1 keer in de 2 weken "gewoon" even te evalueren hoe het gaat en eventueel wat input te geven op gebied van training en eventueel voeding. Zo heb je toch nog iemand die het vanuit een ander perspectief bekijkt en het proces in zijn geheel nog een beetje in de gaten houdt.
Denk zelf dat voor off-season in balsporten je meer hebt aan een S&C Coach (Of een allround trainer met S&C kennis) voor een team. Betreffende powerliften en gewichtheffen, die tel ik niet echt mee als "PT's" ook al geven die wel persoonlijke begeleiding.

Bij PT denk ik eigenlijk aan zo'n type die out of shape mensen een achterlijk hoog bedrag laat betalen voor een algemeen voedingsadvies wat iedereen kan geven en 'n droog lijstje met trainingsoefeningen.

Zou misschien komen zoals hierboven dat dat door een gebrek aan kwaliteitsbewaking komt dat ik niet denk aan een goede trainer.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163338481
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Denk zelf dat voor off-season in balsporten je meer hebt aan een S&C Coach (Of een allround trainer met S&C kennis) voor een team. Betreffende powerliften en gewichtheffen, die tel ik niet echt mee als "PT's" ook al geven die wel persoonlijke begeleiding.

Bij PT denk ik eigenlijk aan zo'n type die out of shape mensen een achterlijk hoog bedrag laat betalen voor een algemeen voedingsadvies wat iedereen kan geven en 'n droog lijstje met trainingsoefeningen.

Zou misschien komen zoals hierboven dat dat door een gebrek aan kwaliteitsbewaking komt dat ik niet denk aan een goede trainer.
Een trainer met veel SC kennis acht ik ook een "PT" (neem bijvoorbeeld Hans Kroon of Dogan Tekin). Het spectrum wat dat betreft is nogal breed. Ik tel ze wel mee als PT en dat doen ze zelf ook, overigens.

Jouw beeld dat je beschrijft van een PT geldt natuurlijk niet voor elke PT. Al zal het merendeel wel zo zijn, helaas :')

Het gebrek aan kwaliteitsbewaking zal idd een rol spelen. Daarnaast kom je er met alleen kwaliteitsbewaking ook niet mee. In de fysiotherapie komt het ook vaak voor dat er eindeloos wordt doorbehandeld of middelen worden toegepast die niet bewezen effectiever zijn dan de tijd dat is.

Van belang is het dus om een goede te vinden. Dat is lastig, maar met een beetje research kan je wel een goed beeld krijgen wie de onderscheidende PT-ers in de markt zijn. Eventueel aan mensen vragen die wat meer ervaring in de markt hebben.
pi_163340339
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:24 schreef fathank het volgende:

[..]

Geen, daar ieder voor zich zo'n besluit moet nemen. Maar ik zou de levertoxische orals sowieso links laten liggen. En test bijspuiten zou ik pas aan beginnen als je natuurlijke test-levels laag zijn (en dan nog niet in de hoeveelheden die op DBB geprogageerd worden). En onder medische begeleiding.
Kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: ik ga een kuur doen en ik wil begeleiding? En doet ie dat dan?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 27 juni 2016 @ 15:29:14 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163340847
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:04 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: ik ga een kuur doen en ik wil begeleiding? En doet ie dat dan?
Dat zal per huisarts verschillen, de meesten zullen er niet zo happig op zijn gok ik. Maar als je na lang zeuren van de huisarts aan de TRT mag zal ie 't wel doen. Maar goed, dit zijn vooral aannames, heb er geen ervaring mee. Maar dat is de weg die ik zou bewandelen. Maar als je wat meer in het wereldje zit misschien dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen wat dit betreft.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 27 juni 2016 @ 16:29:47 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_163342215
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:04 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: ik ga een kuur doen en ik wil begeleiding? En doet ie dat dan?
ja tuurlijk
  maandag 27 juni 2016 @ 17:49:52 #145
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_163343988
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat zal per huisarts verschillen, de meesten zullen er niet zo happig op zijn gok ik. Maar als je na lang zeuren van de huisarts aan de TRT mag zal ie 't wel doen. Maar goed, dit zijn vooral aannames, heb er geen ervaring mee. Maar dat is de weg die ik zou bewandelen. Maar als je wat meer in het wereldje zit misschien dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen wat dit betreft.
Maar?
Deathlift or Die.
  maandag 27 juni 2016 @ 17:57:32 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163344148
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:49 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Maar?
Het is geen literair hoogtepuntje geworden tussen de bedrijven door :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163346372
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:15 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Wat raadt jij aan als starter kuur dan?
Er was laatst op tv een programma dat daarover ging met een bekende Nederlander, weet even zijn naam niet meer. Hij had ook een kuur genomen voor het eerst, misschien kan je dat bekijken.

Ik weet er verder niks van en wil er ook niks van weten, geen interesse daarin :P
pi_163346668
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:07 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Er was laatst op tv een programma dat daarover ging met een bekende Nederlander, weet even zijn naam niet meer. Hij had ook een kuur genomen voor het eerst, misschien kan je dat bekijken.

Ik weet er verder niks van en wil er ook niks van weten, geen interesse daarin :P
Filemon staat strak
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163352978
Net als afsluiting van m'n training nog even de tractorband van 250 kg 3 keer omgegooid. 4 weken geleden kreeg ik hem niet eens van de grond :D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 27 juni 2016 @ 21:36:55 #150
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163353214
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Net als afsluiting van m'n training nog even de tractorband van 250 kg 3 keer omgegooid. 4 weken geleden kreeg ik hem niet eens van de grond :D
Hijgend als een paard zeker? :P
  maandag 27 juni 2016 @ 22:04:28 #151
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163354317
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Net als afsluiting van m'n training nog even de tractorband van 250 kg 3 keer omgegooid. 4 weken geleden kreeg ik hem niet eens van de grond :D
Altijd leuke finisher, is vooral een kwestie van de manier te pakken krijgen.
Doe ze zelf wel eens heen en weer over het plein bij ons. Denk dat 't zo'n 25 flips heen en terug zijn.

Ik heb een vrije dag dus een extra training deze week, ook weer leuk moment om eerst aan de pullups te werken en daarna wat carries en flips te doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 27 juni 2016 @ 22:28:07 #152
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163355356
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat zal per huisarts verschillen, de meesten zullen er niet zo happig op zijn gok ik. Maar als je na lang zeuren van de huisarts aan de TRT mag zal ie 't wel doen. Maar goed, dit zijn vooral aannames, heb er geen ervaring mee. Maar dat is de weg die ik zou bewandelen. Maar als je wat meer in het wereldje zit misschien dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen wat dit betreft.
Lekkere huisarts heb je dan :')
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_163360741
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:13 schreef Beach het volgende:

[..]

Filemon staat strak
Ja die
pi_163361920
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hijgend als een paard zeker? :P
Haha, nou, dat nou ook weer niet. Maar het kostte zeker wel wat moeite :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:24:05 #155
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163365366
Als jullie squat en deadlift tijdens een training doen, hoe lang zijn jullie daar dan ongeveer mee bezig?
pi_163365368
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:04 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: ik ga een kuur doen en ik wil begeleiding? En doet ie dat dan?
Dat moet je niet door een huisarts laten doen, die hebben daar geen verstand van. Een internist/uroloog gaat daar over.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:28 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Lekkere huisarts heb je dan :')
Het gebruik van TRT is niet geheel risicoloos. Er zijn verbanden gevonden met een verhoogd risico op hartaandoeningen en beroertes.
pi_163365480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:24 schreef ZuidGrens het volgende:
Als jullie squat en deadlift tijdens een training doen, hoe lang zijn jullie daar dan ongeveer mee bezig?
Met squat in totaal wel iets van 25 minuten, eerst opwarmen tot werkgewicht, dan 5 setjes met 3 minuten ertussen.
Deadlift echt maar 5 minuutjes omdat ik hem alleen 1 setje opwarm op ongeveer 75% en dan een setje 1x5 op werkgewicht doe.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:36:15 #158
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163365552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat moet je niet door een huisarts laten doen, die hebben daar geen verstand van. Een internist/uroloog gaat daar over.
Je kan gewoon naar je huisarts om je bloedwaarden te laten checken. Een internist of uroloog hebben daar geen toegevoegde waarde in.

quote:
Het gebruik van TRT is niet geheel risicoloos. Er zijn verbanden gevonden met een verhoogd risico op hartaandoeningen en beroertes.
Het is verband gebracht met hartaandoeningen, maar die individuen hadden al iets mis met hun hart/vaatstelstel. Het onderzoek staat nog in de kinderschoenen, maar een onderzoeker van Harvard verwijst naar het jarenlang gebruik van bodybuilders en powerlifters die gewoon gezond zijn na al die jaren, op een stuk hoger gebruik dan wat er met TRT gebruikt wordt.

Desalnietemin is het wel verstandig je te laten onderzoeken voor je er aan begint.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4341
pi_163365733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:24 schreef ZuidGrens het volgende:
Als jullie squat en deadlift tijdens een training doen, hoe lang zijn jullie daar dan ongeveer mee bezig?
uurtje
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163366075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan gewoon naar je huisarts om je bloedwaarden te laten checken. Een internist of uroloog hebben daar geen toegevoegde waarde in.

[..]

Het is verband gebracht met hartaandoeningen, maar die individuen hadden al iets mis met hun hart/vaatstelstel. Het onderzoek staat nog in de kinderschoenen, maar een onderzoeker van Harvard verwijst naar het jarenlang gebruik van bodybuilders en powerlifters die gewoon gezond zijn na al die jaren, op een stuk hoger gebruik dan wat er met TRT gebruikt wordt.

Desalnietemin is het wel verstandig je te laten onderzoeken voor je er aan begint.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4341
Maar een huisarts zover krijgen dat ze TRT voorschrijven is een ander verhaal. Vaak hebben zij te weinig verstand van de waarden en hormoonprofielen en heb je meer kans van slagen bij een internist gespecialiseerd in Endocrinologie.

Ik refereerde ook naar de beperkte onderzoeken. die er nu zijn.
pi_163366088
Andere vraag, om de hoeveel weken houden jullie een deloadweek?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:20:58 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_163366380
anders gwn naar veearts gaan toch

die hebben ook alles
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:42:27 #163
76470 Multiply
LA Lakers
pi_163366799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Andere vraag, om de hoeveel weken houden jullie een deloadweek?
Verschilt. Ik doe het meestal op gevoel, maar gemiddeld eens in de 6 weken denk ik.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:54:28 #164
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163367051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maar een huisarts zover krijgen dat ze TRT voorschrijven is een ander verhaal. Vaak hebben zij te weinig verstand van de waarden en hormoonprofielen en heb je meer kans van slagen bij een internist gespecialiseerd in Endocrinologie.

Ik refereerde ook naar de beperkte onderzoeken. die er nu zijn.
Ah okee. En ja, er zijn huisartsen die je boos gaan toespreken als je over AAS begint. Gelukkig is mijn huisarts relaxed en denk ze met me mee. Ze weet zelfs welke bloedwaarden gechecked moeten worden.

TRT had ze dan weer niet van gehoord. Maar er zijn sowieso maar weing huisartsen die eens een opfriscursus doen blijkbaar.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:59:34 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163368637
Jezus, ik erger me helemaal kapot tijdens het kijken :') Vooral dat dat spotterjongetje rechts hulp nodig heeft. Lekker nutteloos! Ze zijn ook veel te laat met ingrijpen, bijvoorbeeld bij dat meisje op 1:05. Ze laten het haar met compleet vernaggelde form alsnog zelf omhoog duwen.
Pff. Ik zou daar heel aggressief van worden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:09:23 #167
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163368682
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
Jezus, ik erger me helemaal kapot tijdens het kijken :') Vooral dat dat spotterjongetje rechts hulp nodig heeft. Lekker nutteloos! Ze zijn ook veel te laat met ingrijpen, bijvoorbeeld bij dat meisje op 1:05. Ze laten het haar met compleet vernaggelde form alsnog zelf omhoog duwen.
Pff. Ik zou daar heel aggressief van worden.
Het is vooral een slechte beurt van de IPF. Die hadden ervaren spotters moeten neerzetten die sterk genoeg zijn, en als je dan al minder ervaren spotters hebt moet je ze wel juist informeren. Dat is allemaal niet gebeurd hier.
pi_163368707
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is vooral een slechte beurt van de IPF. Die hadden ervaren spotters moeten neerzetten die sterk genoeg zijn, en als je dan al minder ervaren spotters hebt moet je ze wel juist informeren. Dat is allemaal niet gebeurd hier.
Absoluut. En bij het typen had ik het laatste fragment met die man nog niet eens gezien. Tering.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:14:27 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163368784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:10 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Absoluut. En bij het typen had ik het laatste fragment nog niet eens gezien. Tering.
Vraag me af of die Canadees er iets aan over heeft gehouden. Echt belachelijk hoe hij onder de bar vastgehouden wordt.
pi_163368861
Het lijkt wel alsof zijn hele centrale zenuwstelsel er gewoon in een keer mee ophield? Daar moet je wel een tijd van herstellen denk ik, en dan is het nog de vraag of ze hem geen andere blessures hebben gegeven met die kutactie.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:20:01 #171
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163368899
no pain no gain
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:21:08 #172
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163368923
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:59 schreef Snakey het volgende:
Jesus christ. :|W

Waarom heb je spotters nodig tijdens een squat vraag ik mij af? Als het te zwaar wordt loop je er gewoon onder uit, stukken veiliger dan het toch nog proberen uit te drukken. Met deadlift heb je ook geen spotters nodig. Enige oefening waar spotters handig zijn is BP.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:21:20 #173
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163368925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Het lijkt wel alsof zijn hele centrale zenuwstelsel er gewoon in een keer mee ophield? Daar moet je wel een tijd van herstellen denk ik, en dan is het nog de vraag of ze hem geen andere blessures hebben gegeven met die kutactie.
Als je gaat dan ga je. Zodra je 415 kilo niet meer onder controle hebt gaat het maar 1 kant op, naar de grond. Spotters hadden die bar vanaf het moment dat het gebeurde meteen over moeten nemen en racken. Dan was iedereen fluitend weggelopen.
pi_163369245
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je gaat dan ga je. Zodra je 415 kilo niet meer onder controle hebt gaat het maar 1 kant op, naar de grond. Spotters hadden die bar vanaf het moment dat het gebeurde meteen over moeten nemen en racken. Dan was iedereen fluitend weggelopen.
Ja, maar ik bedoelde dat hij er zo trillend onderuit kwam en daarna viel. Dan heb je toch je CZS gewoon helemaal kapot gewerkt?

quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:21 schreef Drinky het volgende:

[..]

Waarom heb je spotters nodig tijdens een squat vraag ik mij af? Als het te zwaar wordt loop je er gewoon onder uit, stukken veiliger dan het toch nog proberen uit te drukken. Met deadlift heb je ook geen spotters nodig. Enige oefening waar spotters handig zijn is BP.
Vroeg ik me inderdaad ook af..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:40:46 #175
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_163369270
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:21 schreef Drinky het volgende:

[..]

Waarom heb je spotters nodig tijdens een squat vraag ik mij af? Als het te zwaar wordt loop je er gewoon onder uit, stukken veiliger dan het toch nog proberen uit te drukken. Met deadlift heb je ook geen spotters nodig. Enige oefening waar spotters handig zijn is BP.
Bij verlies van balans kun je lelijk vallen en die bar met gewicht geeft je wel een paar newtons extra motivatie om snel naar de grond te gaan. Moet er niet aan denken dat die kerel op z'n zij terecht komt en dat daarna die 400kg hem nog wil knuffelen.
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:46:57 #176
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163369410
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:21 schreef Drinky het volgende:

[..]

Waarom heb je spotters nodig tijdens een squat vraag ik mij af? Als het te zwaar wordt loop je er gewoon onder uit, stukken veiliger dan het toch nog proberen uit te drukken. Met deadlift heb je ook geen spotters nodig. Enige oefening waar spotters handig zijn is BP.
Je staat niet overeind als het te zwaar wordt, je bent dan meestal half op weg naar boven. In die positie is het onmogelijk de bar achter je te dumpen. Daarbij is het link, als je nog iets voorover gebogen staat en het lukt je de bar te dumpen heb je grote kans dat die op je onderrug beland, met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:50:18 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:15:56 #178
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163370018
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je staat niet overeind als het te zwaar wordt, je bent dan meestal half op weg naar boven. In die positie is het onmogelijk de bar achter je te dumpen. Daarbij is het link, als je nog iets voorover gebogen staat en het lukt je de bar te dumpen heb je grote kans dat die op je onderrug beland, met alle gevolgen van dien.
Met overeind bedoel ik dus de bar van je wegduwen of er onderuit lopen/schieten. Met een low bar back squat heb ik wel eens moeten dumpen op dezelfde plek en het voelde geenzins lastig. Ik zat vooral met front squats te twijfelen of ik geen spotter nodig had maar zelfs daar kun je onderin nog gewoon dumpen terwijl een front squat qua positionering een hoger risico op blessures heeft.

Dit bijv.
Edit: kut is weer geblokkeerd, op de youtube zelf even doorspoelen naar 1:29

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:21:51 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163372671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Met overeind bedoel ik dus de bar van je wegduwen of er onderuit lopen/schieten.
Onmogelijk met 300+ op je rug. Of misschien beter; onmogelijk met je max op je rug halverwege je squat.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:37:14 #180
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163373068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan gewoon naar je huisarts om je bloedwaarden te laten checken. Een internist of uroloog hebben daar geen toegevoegde waarde in.

[..]

Het is verband gebracht met hartaandoeningen, maar die individuen hadden al iets mis met hun hart/vaatstelstel. Het onderzoek staat nog in de kinderschoenen, maar een onderzoeker van Harvard verwijst naar het jarenlang gebruik van bodybuilders en powerlifters die gewoon gezond zijn na al die jaren, op een stuk hoger gebruik dan wat er met TRT gebruikt wordt.

Desalnietemin is het wel verstandig je te laten onderzoeken voor je er aan begint.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4341
Kan ik me niet voorstellen, ga ik eens wat meer over opzoeken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_163373292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Met overeind bedoel ik dus de bar van je wegduwen of er onderuit lopen/schieten. Met een low bar back squat heb ik wel eens moeten dumpen op dezelfde plek en het voelde geenzins lastig. Ik zat vooral met front squats te twijfelen of ik geen spotter nodig had maar zelfs daar kun je onderin nog gewoon dumpen terwijl een front squat qua positionering een hoger risico op blessures heeft.

Dit bijv.
Edit: kut is weer geblokkeerd, op de youtube zelf even doorspoelen naar 1:29

Ik voelde de pijn toen die kerel de bar op z'n nek kreeg. ;( En armen die de verkeerde kant op buigen. Brrr.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:35:23 #182
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163374612
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Kan ik me niet voorstellen, ga ik eens wat meer over opzoeken.
Wat kan je je niet voorstellen?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:52:19 #183
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_163375136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Onmogelijk met 300+ op je rug. Of misschien beter; onmogelijk met je max op je rug halverwege je squat.
'
Dit ja.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_163383799
Raken jullie bij het benchen je borst aan met de barbell? Ik zie namelijk nogal wat discrepantie hier tussen, de een doet het, de ander niet
Klein detail, denk niet dat het veel uitmaakt
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:21:28 #185
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163384261
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:46 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik voelde de pijn toen die kerel de bar op z'n nek kreeg. ;( En armen die de verkeerde kant op buigen. Brrr.
Bah!

Bij die aziaat na die gast die de bar in z'n nek stuitert zie je in het shot ervoor al dat het met vertrouwen niet goed zit ofzo, op een of andere manier zag ik de blik in z'n ogen en wist dat hij ging falen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:13:18 #186
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163384519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 02:57 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Raken jullie bij het benchen je borst aan met de barbell? Ik zie namelijk nogal wat discrepantie hier tussen, de een doet het, de ander niet
Klein detail, denk niet dat het veel uitmaakt
Ligt aan wat je aan het doen bent. Benchpress is in principe tot aan de borst, anders is de lift niet geldig. Maar met een beperkte ROM raak je bepaalde spiergroepen harder dan bij een volledige BP.
pi_163391437
Weet iemand hier wat goede oefeningen om die 'traan' spier boven de knie wat meer nadruk te geven? Ligt het aan de manier van squatten/legpressen, of doen jullie iets specifieks ervoor?
pi_163391480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:20 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand hier wat goede oefeningen om die 'traan' spier boven de knie wat meer nadruk te geven? Ligt het aan de manier van squatten/legpressen, of doen jullie iets specifieks ervoor?
Wijder squatten.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_163391541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:22 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Wijder squatten.
Thanks. Zal dit proberen, begint echt uit verhouding te raken. Niet dat ik een pro ben, maar het is wel zonde als dit gemakkelijk op te lossen is door alleen iets wijder te squatten. _O-
pi_163393310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:25 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Thanks. Zal dit proberen, begint echt uit verhouding te raken. Niet dat ik een pro ben, maar het is wel zonde als dit gemakkelijk op te lossen is door alleen iets wijder te squatten. _O-
Bedoel je je quads?
Probeer ook eens een high bar positie als je nu low bar squats doet. Dat is meer quad dominant.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163393508
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:51 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Bedoel je je quads?
Probeer ook eens een high bar positie als je nu low bar squats doet. Dat is meer quad dominant.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:20 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand hier wat goede oefeningen om die 'traan' spier boven de knie wat meer nadruk te geven?
pi_163393673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:01 schreef Deuce92 het volgende:

[..]


[..]

Ehh. Ja.. dus? 'Die traan spier boven je knieën' zijn niet je quads? Dan weet ik het ook niet hoor.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163393777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:09 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ehh. Ja.. dus? 'Die traan spier boven je knieën' zijn niet je quads? Dan weet ik het ook niet hoor.
Ja, vastus medialis, dus het binnenste stuk van de quads recht boven m'n knie. Ik ga de tweede oefening na 9:20 (binnen) hier voor doen, meer naar buiten (10:12) toe zoals Eleiko al aangaf.

pi_163398474
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dbol zonder AI is niet handig. Nolva voorkomt niet, maar 'geneest' (een beetje), een AI voorkomt wel. Dbol zorgt bij veel mensen water bloat zonder AI.
Wat is Al eigenlijk?
En... Is dat voor on cycle or post cycle?

Dianabol is wel lekker lever-toxisch doordat het gemethyleerd is. Als je zoiets al überhaupt overweegt (ben je natural al uitgegroed?) pak dan gewoon injectables.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:43:56 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163400332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:52 schreef relativity het volgende:

[..]

Wat is Al eigenlijk?
En... Is dat voor on cycle or post cycle?

Dianabol is wel lekker lever-toxisch doordat het gemethyleerd is. Als je zoiets al überhaupt overweegt (ben je natural al uitgegroed?) pak dan gewoon injectables.
Alkylated , niet gemethyleerd. http://www.evolutionary.org/17-alpha-alkylation
pi_163400648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alkylated , niet gemethyleerd. http://www.evolutionary.org/17-alpha-alkylation
O ja bedoelde ik. Excuses :P "Many bodybuilders, including numerous forum members, confuse the meaning of methylated. " lol
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163401699
Volgt er iemand die Nederlandse boy Wesley op Youtube mooi fysiek en goeie filmpjes ^O^
pi_163401833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alkylated , niet gemethyleerd. http://www.evolutionary.org/17-alpha-alkylation
Methyleren is een vorm van alkyleren..

Dianabol is 17α-methyl-δ1-testosteron volgens Wikipedia, dus gemethyleerd.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_163402695
Vi
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:30 schreef cofox het volgende:
Volgt er iemand die Nederlandse boy Wesley op Youtube mooi fysiek en goeie filmpjes ^O^
VintageGenetics bedoel je? Vette stem heeft ie ook ja :D
pi_163402775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:01 schreef Snorrenbaard het volgende:
Vi

[..]

VintageGenetics bedoel je? Vette stem heeft ie ook ja :D
Ja die killa van VintageGentics ja aparte stem als hij Engels praat. Leuk dat er nu Nederlander is met een fatsoenlijk kanaal op te proppen. Ik ben beetje klaar met die kneuzen kermis uit de US kali, Rich Piana, Hodge Twins, CT :r
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:33:41 #201
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163403541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:04 schreef cofox het volgende:

[..]

Ja die killa van VintageGentics ja aparte stem als hij Engels praat. Leuk dat er nu Nederlander is met een fatsoenlijk kanaal op te proppen. Ik ben beetje klaar met die kneuzen kermis uit de US kali, Rich Piana, Hodge Twins, CT :r
:')
pi_163404420
Jullie mening over de volgende bestandsdelen van een nieuwe pre-workout.
(vooral de dik gedrukte)
45 Servings/1 Scoop per serving/Flavor: Candy Crush

We are not playing around with this formula! NO BS and no Proprietary Blends! This is hands down the strongest anabolic Pre-Workout on the market today! It is truly a game changer that can kill you.

350mg Caffeine Anhydrous
75mg DMAA (1,3 Dimethyl) <--Zal wel geen echte zijn
30mg Dymethazine (DMZ) <-- Is dat geen ovenreiniger
200mg Epicatechiin <--mijn opa had daar last van geloof ik
1000mg D-Aspartic Acid
3000mg Beta-Alanine
1000mg BCAA's
15mg Pikatropin <--WTF is dat
0.05mg Epinefrine
500mg Creatine Monohydrate
500mg Citrulline Malate
:{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 00:21:41 ]
  donderdag 30 juni 2016 @ 02:21:12 #203
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163405076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 00:17 schreef ZetaOS het volgende:
Jullie mening over de volgende bestandsdelen van een nieuwe pre-workout.
(vooral de dik gedrukte)
45 Servings/1 Scoop per serving/Flavor: Candy Crush

We are not playing around with this formula! NO BS and no Proprietary Blends! This is hands down the strongest anabolic Pre-Workout on the market today! It is truly a game changer that can kill you.

350mg Caffeine Anhydrous
75mg DMAA (1,3 Dimethyl) <--Zal wel geen echte zijn
30mg Dymethazine (DMZ) <-- Is dat geen ovenreiniger
200mg Epicatechiin <--mijn opa had daar last van geloof ik
1000mg D-Aspartic Acid
3000mg Beta-Alanine
1000mg BCAA's
15mg Pikatropin <--WTF is dat
0.05mg Epinefrine
500mg Creatine Monohydrate
500mg Citrulline Malate
:{
Of je koopt gewoon normaal eten vriend.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 30 juni 2016 @ 07:13:29 #204
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163405299
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163408082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 00:17 schreef ZetaOS het volgende:
Jullie mening over de volgende bestandsdelen van een nieuwe pre-workout.
Gewoon koffietje idd, misschien wat creatine en vitargo. Waarom de rest nodig? Je gaat trainen of niet, tog?

Die centen die je in je pre-workout stopt kan je beter besteden aan een goede gym of wat kip, vind ik dan.
pi_163408748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:04 schreef cofox het volgende:

[..]

Ja die killa van VintageGentics ja aparte stem als hij Engels praat. Leuk dat er nu Nederlander is met een fatsoenlijk kanaal op te proppen. Ik ben beetje klaar met die kneuzen kermis uit de US kali, Rich Piana, Hodge Twins, CT :r
dit zijn de enige kanalen die je nodig hebt

https://www.youtube.com/user/DelDrew
https://www.youtube.com/user/TheJasongenova
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163414888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 07:13 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon een dubbele espresso inderdaad.
Vroeger wel pre-work-out gebruikt, maar de meeste zijn zooo smerig... Bovendien kreeg ik vaak last van een droge mond tijdens het trainen en moest ik vaak naar de wc.
pi_163415277
Was te verwachten dat mensen weer koffie gingen aanraden als pre-workout, misschien vind ie dat wel niet lekker? Hoe kom je trouwens bij neppe "DMAA"? Heb ff zitten googlen maar kan geen echte artikelen/posts vinden waarin over nep "DMAA" poeder wordt gepraat
pi_163415997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Snorrenbaard het volgende:
Was te verwachten dat mensen weer koffie gingen aanraden als pre-workout, misschien vind ie dat wel niet lekker? Hoe kom je trouwens bij neppe "DMAA"? Heb ff zitten googlen maar kan geen echte artikelen/posts vinden waarin over nep "DMAA" poeder wordt gepraat
dimethylamylamine? Werd dat niet vaker vermomd als geranium olie?

Daar zijn jaren geleden toch flink wat doden door gevallen? Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163416465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Snorrenbaard het volgende:
Was te verwachten dat mensen weer koffie gingen aanraden als pre-workout, misschien vind ie dat wel niet lekker? Hoe kom je trouwens bij neppe "DMAA"? Heb ff zitten googlen maar kan geen echte artikelen/posts vinden waarin over nep "DMAA" poeder wordt gepraat
In bostin loyd zijn pre workout zit ook neppe DMAA.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:34 schreef relativity het volgende:

[..]

dimethylamylamine? Werd dat niet vaker vermomd als geranium olie?

Daar zijn jaren geleden toch flink wat doden door gevallen? Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was.
Onzin, dmaa is gewoon ongevaarlijk. Uiteraard zijn er mensen geweest die 20 pillen in 1x gebruikte.
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:03:45 #211
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163416543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:59 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

In bostin loyd zijn pre workout zit ook neppe DMAA.

[..]

Onzin, dmaa is gewoon ongevaarlijk. Uiteraard zijn er mensen geweest die 20 pillen in 1x gebruikte.
Zo is er wel meer ongevaarlijk. AAS vallen in de US onder dezelfde wet als amphetamines, methamphetamines, opium en morphine. :+
pi_163416613
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2016 02:21 schreef Drinky het volgende:

[..]

Of je koopt gewoon normaal eten vriend.
Off-topic en je doet aannames, je suggereer dat ik het product nuttig.
pi_163417732
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:37 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Gewoon een dubbele espresso inderdaad.
Vroeger wel pre-work-out gebruikt, maar de meeste zijn zooo smerig... Bovendien kreeg ik vaak last van een droge mond tijdens het trainen en moest ik vaak naar de wc.
Ik gebruik die 11 sterkte espresso van de appie, werkt prima. Je hebt nog een sterkte van 12 maar die kan ik nergens vinden. Werkt idd veel beter dan pre workout alleen het rare is dat ik van pre work out niet zo snel honger krijg als een espresso
pi_163418947
"werkt beter dan pre-workout" Zeker alleen rommel van B&F en XXL geprobeerd zeker
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:54:48 #215
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163419050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Snorrenbaard het volgende:
Was te verwachten dat mensen weer koffie gingen aanraden als pre-workout, misschien vind ie dat wel niet lekker? Hoe kom je trouwens bij neppe "DMAA"? Heb ff zitten googlen maar kan geen echte artikelen/posts vinden waarin over nep "DMAA" poeder wordt gepraat
Moet hij zelf weten, de gasten die ik gezien heb die Pre-workouts nemen zijn 2 minuten de weg kwijt en daarna weer normaal. Dus ik geloof er niet in.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163419364
Ik voel geen significant effect van koffie/espresso. Drink het vooral als placebo en omdat het lekker is :') .
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:19:16 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163419955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:03 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik voel geen significant effect van koffie/espresso. Drink het vooral als placebo en omdat het lekker is :') .
Ik ook niet, ook niet van Red Bull etc.

Maar lekker is het wel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:57:57 #218
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163421162
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:03 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik voel geen significant effect van koffie/espresso. Drink het vooral als placebo en omdat het lekker is :') .
Ik vertel mezelf dat ik er wakker van word. Maar als ik een sterke bak espresso drink en dan naar bed ga slaap ik net zo lekker als zonder. :D

Het heeft op mij dus ook weinig/geen effect. Het enige wat werkt is dat ik de mindset heb dat ik er 's morgens wakker van wordt. :+
pi_163424855
Ik heb als pre workout wel eens lage dosering speed gebruikt een paar maanden werkte echt top.
pi_163425438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:34 schreef cofox het volgende:
Ik heb als pre workout wel eens lage dosering speed gebruikt een paar maanden werkte echt top.
Speed lijkt me juist katabool werken.
pi_163426063
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Speed lijkt me juist katabool werken.
Krachttraining is sowieso katobool :Y

Goede voeding en rust ^O^
pi_163426589
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:11 schreef cofox het volgende:

[..]

Krachttraining is sowieso katobool :Y

Goede voeding en rust ^O^
Goede voeding en rust zit er met pep juist niet in.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:41:04 #223
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163426590
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:19 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik ook niet, ook niet van Red Bull etc.

Maar lekker is het wel.
Thaise Red Bull proberen, zit ephedra in (beetje als speed). 30 cent per flesje en die shit merk je echt wel. Illegaal in Europa en Verenigde Staten tho'.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_163426675
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goede voeding en rust zit er met pep juist niet in.
Daarom moet je dosering goed afmeten en niet gaan over doseren speed in de juiste dosis is een killer pre workout supplement ^O^
pi_163426930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:51 schreef Snorrenbaard het volgende:
"werkt beter dan pre-workout" Zeker alleen rommel van B&F en XXL geprobeerd zeker
MP, NoXplode, Gold, C4 geprobeerd. Moet zeggen dat alleen MP bij mij aanslaat soms, de rest wil niet echt vlotten eerlijk gezegd. Maar dat is meer persoon gebonden denk ik, maat van mij begint al te shaken na het nemen van noxplode, terwijl ik dat totaal niet heb. :')
pi_163427056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:47 schreef cofox het volgende:

[..]

Daarom moet je dosering goed afmeten en niet gaan over doseren speed in de juiste dosis is een killer pre workout supplement ^O^
Kom je hier nu ook al de idioot uithangen :P
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:46:40 #227
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163430201
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 01:09 schreef Doublepain het volgende:

[..]

MP, NoXplode, Gold, C4 geprobeerd. Moet zeggen dat alleen MP bij mij aanslaat soms, de rest wil niet echt vlotten eerlijk gezegd. Maar dat is meer persoon gebonden denk ik, maat van mij begint al te shaken na het nemen van noxplode, terwijl ik dat totaal niet heb. :')
De effectiviteit van een preworkout is erg persoonlijk. Uitproberen is de enige manier om erachter te komen of iets voor je werkt.

Zelf stacken heb ik ook ooit wel eens gedaan, maar is tegenwoordig niet echt meer nodig: er zijn zoveel preworkouts en die zijn niet duurder dan zelf stacken.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:49:48 #228
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163430261
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vertel mezelf dat ik er wakker van word. Maar als ik een sterke bak espresso drink en dan naar bed ga slaap ik net zo lekker als zonder. :D

Het heeft op mij dus ook weinig/geen effect. Het enige wat werkt is dat ik de mindset heb dat ik er 's morgens wakker van wordt. :+
Koffie 's avonds merk ik echt wel; is wellicht ook persoonlijk.
Op ZMA slaap ik echt een stuk beter.
Maar als je van iets niet direct iets merkt wil nog niet zeggen dat het geen effect heeft. Van vitamine D suppletie merk ik niets, maar het is toch echt wel aangetoond dat dat behoorlijke voordelen heeft op de lange termijn.
(om maar eens een paar dingen te noemen)
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:20:05 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163430826
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:49 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Koffie 's avonds merk ik echt wel; is wellicht ook persoonlijk.
Op ZMA slaap ik echt een stuk beter.
Maar als je van iets niet direct iets merkt wil nog niet zeggen dat het geen effect heeft. Van vitamine D suppletie merk ik niets, maar het is toch echt wel aangetoond dat dat behoorlijke voordelen heeft op de lange termijn.
(om maar eens een paar dingen te noemen)
Dat is persoonlijk inderdaad.

Vit D merk ik wel. Maar dat is omdat als ik een half jaar in Spanje ben geweest en een week terug ben me behoorlijk rottig voel. Na een week vit D voel ik me dan al een stuk beter.
pi_163432444
wtf harddrugs als pwo aanraden
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:10:22 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163433211
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:42 schreef Beach het volgende:
wtf harddrugs als pwo aanraden
Koffie is geen harddrugs...
pi_163441122
Wil volgende week beginnen met bulken, de hele zomervakantie ongeveer (8-12 weken, hangt er van af) Daarna cutten.
Ik heb even deze website gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ ben 1,80m 73kg 19 jaar en ga dan 6x trainen, als ik dit invul verbrand ik dagelijks 3044 kcal, aangezien ik wil bulken gooi er 500 kcal op. Ook alvast een weegschaal gekocht en myfitnessapp gedownload om zo te proberen alles bij te houden.

Waarschijnlijk gewoon clean bulken, met af en toe wat cheat erbij. Er is een YTer die bijna alleen maar cheat en zegt dat het niet uit maakt zolang je maar ongeveer het dubbele van je lichaamsgewicht aan eiwit hebt en bijv die 3500 kcal haalt. Andere macro's let hij niet op. Hoe ze die kcal halen maakt ze niet uit, ze gaan ook telkens naar mcdonalds enzo _O- Maar ze hebben wel resultaat gemaakt, eerst bulken en daarna flink cutten met een VP van 8% ongeveer.

Wat deden jullie, clean of cheat, of een combinatie?
pi_163441976
Combinatie. Je kunt je doelen wel bereiken met een dirty bulk zolang je macro's maar enigszins kloppen, maar we weten allemaal dat je ondanks dat toch ontzettend ongezond wordt van 3x per dag McDonalds (even overdreven gezegd). Zorg dat je elke dag een fatsoenlijke hoeveelheid groente en fruit binnen krijgt en niet al teveel fastfood, bijvoorbeeld 1 keer per week als cheatmeal als je dat zo graag wilt. Dan komt het vast goed.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163442339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:53 schreef PluisigNijntje het volgende:
Combinatie. Je kunt je doelen wel bereiken met een dirty bulk zolang je macro's maar enigszins kloppen, maar we weten allemaal dat je ondanks dat toch ontzettend ongezond wordt van 3x per dag McDonalds (even overdreven gezegd). Zorg dat je elke dag een fatsoenlijke hoeveelheid groente en fruit binnen krijgt en niet al teveel fastfood, bijvoorbeeld 1 keer per week als cheatmeal als je dat zo graag wilt. Dan komt het vast goed.
Ja 3x per dag McDonalds gaat wel erg ver idd, ik ga voornamelijk clean doen en dan af en toe gewoon wat cheat zoals fastfood (1 keer per week ofzo) of gewoon thuis lekker wat chips/koekjes. Als de macro's maar goed zijn.

Gaat erom dat ik aankom, in spiermassa en ongetwijfeld ook wat vet. Ben wat dun nu.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:13:04 #235
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163442367
Wat trouwens een prima vorm van cardio is als je snel redelijk wat calorieën wil verbranden (zonder al te veel inspanning) is bergop lopen op de loopband. Maybe i'm stating the obvious, maar gewoon dat ding op 15% helling zetting en dan met een snelheid van 5.5 km per uur lopen is echt ideaal eigenlijk. Had er zelf nog nooit aan gedacht :')
pi_163442567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wil volgende week beginnen met bulken, de hele zomervakantie ongeveer (8-12 weken, hangt er van af) Daarna cutten.
Ik heb even deze website gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ ben 1,80m 73kg 19 jaar en ga dan 6x trainen, als ik dit invul verbrand ik dagelijks 3044 kcal, aangezien ik wil bulken gooi er 500 kcal op. Ook alvast een weegschaal gekocht en myfitnessapp gedownload om zo te proberen alles bij te houden.

Waarschijnlijk gewoon clean bulken, met af en toe wat cheat erbij. Er is een YTer die bijna alleen maar cheat en zegt dat het niet uit maakt zolang je maar ongeveer het dubbele van je lichaamsgewicht aan eiwit hebt en bijv die 3500 kcal haalt. Andere macro's let hij niet op. Hoe ze die kcal halen maakt ze niet uit, ze gaan ook telkens naar mcdonalds enzo _O- Maar ze hebben wel resultaat gemaakt, eerst bulken en daarna flink cutten met een VP van 8% ongeveer.

Wat deden jullie, clean of cheat, of een combinatie?
Ik heb ook een dirty bulk gedaan (nog steeds eigenlijk) maar ben niet zo van fastfood. Laai dan gewoon lekker wat avocado's, griekse yoghurt en olijfolie e.d. naar binnen.

Let verder helemaal niet op macro's of kcal, maar zorg wel dat ik 3x per dag eiwitten naar binnen werk. Soms eet ik wel tot 3x warm op 1 dag (altijd honger). Wordt zelfs wakker van de honger s'nachts :'( dus dan sta ik maar even op om eten naar binnen te schuiven :P

Met een shake laai je ook snel kcal naar binnen ;)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163442588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:11 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja 3x per dag McDonalds gaat wel erg ver idd, ik ga voornamelijk clean doen en dan af en toe gewoon wat cheat zoals fastfood (1 keer per week ofzo) of gewoon thuis lekker wat chips/koekjes. Als de macro's maar goed zijn.

Gaat erom dat ik aankom, in spiermassa en ongetwijfeld ook wat vet. Ben wat dun nu.
Prima plan. Sommige mensen doen ook dagelijks 80/20 gezond/ongezond ipv 1 keer per week een hele dag cheaten. Je moet maar kijken wat het beste bevalt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163442864
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:24 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Prima plan. Sommige mensen doen ook dagelijks 80/20 gezond/ongezond ipv 1 keer per week een hele dag cheaten. Je moet maar kijken wat het beste bevalt.
Gewoon GOMAD toch
pi_163442922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:23 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik heb ook een dirty bulk gedaan (nog steeds eigenlijk) maar ben niet zo van fastfood. Laai dan gewoon lekker wat avocado's, griekse yoghurt en olijfolie e.d. naar binnen.

Dat is toch niet echt dirty toch? Met dirty bedoel ik echt slechte vetten
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:40:13 #240
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163443003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:13 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat trouwens een prima vorm van cardio is als je snel redelijk wat calorieën wil verbranden (zonder al te veel inspanning) is bergop lopen op de loopband. Maybe i'm stating the obvious, maar gewoon dat ding op 15% helling zetting en dan met een snelheid van 5.5 km per uur lopen is echt ideaal eigenlijk. Had er zelf nog nooit aan gedacht :')
Met KB swings verbrand je nog meer. En je traint je hip hinge wat je DL ten goede komt. :P
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:57:06 #241
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163443521
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met KB swings verbrand je nog meer. En je traint je hip hinge wat je DL ten goede komt. :P
Dat is jouw ding he :P Maar goed, zeg ook niet dat dit het beste was. Het is alleen een prima optie en een keer wat anders dan hardlopen, fietsen of de crosstrainer. KB's hebben we hier wel liggen maar die gebruik ik zelden, soms voor front raises.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wil volgende week beginnen met bulken, de hele zomervakantie ongeveer (8-12 weken, hangt er van af) Daarna cutten.
Ik heb even deze website gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ ben 1,80m 73kg 19 jaar en ga dan 6x trainen, als ik dit invul verbrand ik dagelijks 3044 kcal, aangezien ik wil bulken gooi er 500 kcal op. Ook alvast een weegschaal gekocht en myfitnessapp gedownload om zo te proberen alles bij te houden.

Waarschijnlijk gewoon clean bulken, met af en toe wat cheat erbij. Er is een YTer die bijna alleen maar cheat en zegt dat het niet uit maakt zolang je maar ongeveer het dubbele van je lichaamsgewicht aan eiwit hebt en bijv die 3500 kcal haalt. Andere macro's let hij niet op. Hoe ze die kcal halen maakt ze niet uit, ze gaan ook telkens naar mcdonalds enzo _O- Maar ze hebben wel resultaat gemaakt, eerst bulken en daarna flink cutten met een VP van 8% ongeveer.

Wat deden jullie, clean of cheat, of een combinatie?
Zou het liefst wel clean bulken, maar dat is niet mogelijk. Zou dat ook niet volhouden. Gewoon af en toe eten wat je lekker vindt. Zes keer in de weekt trainen is wel veel, mij zou het dan tegen gaan staan. Ik vind vier keer per week meer dan voldoende eigenlijk, het moet wel leuk blijven. Maar goed, als je de motivatie hebt om zes keer per week te gaan en daarbij goed eet komt dat wel in orde.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:21:01 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163444503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:57 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat is jouw ding he :P Maar goed, zeg ook niet dat dit het beste was. Het is alleen een prima optie en een keer wat anders dan hardlopen, fietsen of de crosstrainer. KB's hebben we hier wel liggen maar die gebruik ik zelden, soms voor front raises.

[..]

Zou het liefst wel clean bulken, maar dat is niet mogelijk. Zou dat ook niet volhouden. Gewoon af en toe eten wat je lekker vindt. Zes keer in de weekt trainen is wel veel, mij zou het dan tegen gaan staan. Ik vind vier keer per week meer dan voldoende eigenlijk, het moet wel leuk blijven. Maar goed, als je de motivatie hebt om zes keer per week te gaan en daarbij goed eet komt dat wel in orde.
Ik doe ze ook niet vaak hoor. Ik hou er niet zo van helemaal buiten adem te zijn. :P

6x per week trainen kan wel, als je een beetje aan het fitnessen bent. Voor BB of PL is het teveel. Je lichaam krijgt niet genoeg rust. Maar die discussie hebben we al eens gehad hier.
pi_163445172
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe ze ook niet vaak hoor. Ik hou er niet zo van helemaal buiten adem te zijn. :P

6x per week trainen kan wel, als je een beetje aan het fitnessen bent. Voor BB of PL is het teveel. Je lichaam krijgt niet genoeg rust. Maar die discussie hebben we al eens gehad hier.
Mijn doel is spiermassa opbouwen, het hoeft echt geen bodybuilding achtig te zijn. Gewoon lekker 3x10-15 per oefening en om de 3 dagen een dag rust. Ik heb er geen last van (geen pijn ofzo).
pi_163445811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Mijn doel is spiermassa opbouwen, het hoeft echt geen bodybuilding achtig te zijn. Gewoon lekker 3x10-15 per oefening en om de 3 dagen een dag rust. Ik heb er geen last van (geen pijn ofzo).
Dit is geen crossfit topic :N
pi_163446713
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:21 schreef Snakey het volgende:
6x per week trainen kan wel, als je een beetje aan het fitnessen bent. Voor BB of PL is het teveel. Je lichaam krijgt niet genoeg rust. Maar die discussie hebben we al eens gehad hier.
Ik heb de afgelopen 4,5 maand bijna non-stop 6 dagen getraind hoor. Soms een paar dagen rust gehad tussendoor. Ligt er maar net aan hoeveel je traint. Als je elke dag 1.5 uur traint zit je zo tegen overtraining aan inderdaad, maar het is zeker mogelijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Mijn doel is spiermassa opbouwen, het hoeft echt geen bodybuilding achtig te zijn. Gewoon lekker 3x10-15 per oefening en om de 3 dagen een dag rust. Ik heb er geen last van (geen pijn ofzo).
Echt een bodybuilding fysiek vind ik ook niks. Vind het er zelfs smerig uit zien.
Maar moet wel zeggen dat die grens wel snel vervaagd. Sommige vriendinnen vinden ook dat ik te smerig breed begin te worden (terwijl ik het zelf best vind meevallen).

Maar spiermassa opbouwen is wel goed te doen volgens BB technieken ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Dat is toch niet echt dirty toch? Met dirty bedoel ik echt slechte vetten
Nah, oke misschien niet. Maar soms laai ik wel ~5000+ kcal per dag naar binnen ;) Maar ik prefereer liever een lekker stuk vlees of vis dan zo'n kleffe hamburger zonder voedingswaarde. En daarna weer honger binnen een uur :N
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163449111
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:24 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen 4,5 maand bijna non-stop 6 dagen getraind hoor. Soms een paar dagen rust gehad tussendoor. Ligt er maar net aan hoeveel je traint. Als je elke dag 1.5 uur traint zit je zo tegen overtraining aan inderdaad, maar het is zeker mogelijk.

[..]

Echt een bodybuilding fysiek vind ik ook niks. Vind het er zelfs smerig uit zien.
Maar moet wel zeggen dat die grens wel snel vervaagd. Sommige vriendinnen vinden ook dat ik te smerig breed begin te worden (terwijl ik het zelf best vind meevallen).

Maar spiermassa opbouwen is wel goed te doen volgens BB technieken ;)

[..]

Nah, oke misschien niet. Maar soms laai ik wel ~5000+ kcal per dag naar binnen ;) Maar ik prefereer liever een lekker stuk vlees of vis dan zo'n kleffe hamburger zonder voedingswaarde. En daarna weer honger binnen een uur :N
Ik vind gespierd/breed uitzien wel mooi, maar echt gespierd (professionale bodybuilders) vind ik echt nep uitzien, vast ook omdat ze ondergespoten zitten.
Ik doe zelf ook aan bodybuilding natuurlijk maar er is wel een grens zoals je zegt

[ Bericht 2% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 01-07-2016 23:40:13 ]
pi_163449135
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:58 schreef cofox het volgende:

[..]

Dit is geen crossfit topic :N
Bedoel ik ook niet
pi_163451763
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe ze ook niet vaak hoor. Ik hou er niet zo van helemaal buiten adem te zijn. :P

6x per week trainen kan wel, als je een beetje aan het fitnessen bent. Voor BB of PL is het teveel. Je lichaam krijgt niet genoeg rust. Maar die discussie hebben we al eens gehad hier.
6x per week te veel voor BB of PL? Onzin. Volledig afhankelijk van je belastbaarheid. Het is zelfs mogelijk om 6x per week zwaar te squaten, mits de belastbaarheid het toelaat.
pi_163454349
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:13 schreef Rami. het volgende:

[..]

6x per week te veel voor BB of PL? Onzin. Volledig afhankelijk van je belastbaarheid. Het is zelfs mogelijk om 6x per week zwaar te squaten, mits de belastbaarheid het toelaat.
heb je Squat Every Day gelezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163454821
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:03 schreef Beach het volgende:

[..]

heb je Squat Every Day gelezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bulgarian method heb ik gelezen en zelf gedaan. Ik verwacht dat squat Every Day een beetje dezelfde insteek heeft. Maar dat is 1 mogelijkheid om het toe te passen. Er zijn veel opties, zolang de belastbaarheid het toelaat.
pi_163458124
Iemand hier ervaring met blooddonaties en trainen? Recentelijk aangemeld hiervoor, gok zomaar een beetje dat trainen op dezelfde dag niet zo'n goed idee is, maar zou het de dag erna al wel weer kunnen?
pi_163463016
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:32 schreef no1uknow het volgende:
Iemand hier ervaring met blooddonaties en trainen? Recentelijk aangemeld hiervoor, gok zomaar een beetje dat trainen op dezelfde dag niet zo'n goed idee is, maar zou het de dag erna al wel weer kunnen?
Lijkt mij niet heel bevoordelijk voor je eigen herstel om dan al te trainen.
pi_163480123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:00 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Lijkt mij niet heel bevoordelijk voor je eigen herstel om dan al te trainen.
mij ook niet, vandaar de vraag naar ervaringen

[ Bericht 0% gewijzigd door no1uknow op 03-07-2016 11:25:57 ]
pi_163480760
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:13 schreef Rami. het volgende:

[..]

6x per week te veel voor BB of PL? Onzin. Volledig afhankelijk van je belastbaarheid. Het is zelfs mogelijk om 6x per week zwaar te squaten, mits de belastbaarheid het toelaat.
Belastbehaarheid is ook te trainen he.

Zoals ik al eerder vertelde in dit topic was mijn belastbaarheid een jaar geleden gelijk aan een kastplantje. Een keer een gewicht omhoog van een paar kilo en ik was uitgeput.

Maar hoe moe meer je traint, hoe hoger de belastbaarheid. Natuurlijk met de adequate voeding en rust. Ik train ook vaker 7x per week, waarbij ik bepaalde spiergroepen twee maal per week train. Ik heb daarbij wel geen leg day. Dat probeer ik (bijna) elke training wel te integreren met squats en bulgarian split squats. Dus ongeveer 3 a4x per week. Benen lopen wel zwaar achter (ecto benen en armen :P)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163481770
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:32 schreef no1uknow het volgende:
Iemand hier ervaring met blooddonaties en trainen? Recentelijk aangemeld hiervoor, gok zomaar een beetje dat trainen op dezelfde dag niet zo'n goed idee is, maar zou het de dag erna al wel weer kunnen?
Aangeraden wordt om iig de eerste 12 uur na bloed geven niet te sporten. Daarna kan het weer maar het kan wel wat moeizamer gaan dan normaal.
My salvation lies in your love..
pi_163488244
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:34 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Aangeraden wordt om iig de eerste 12 uur na bloed geven niet te sporten. Daarna kan het weer maar het kan wel wat moeizamer gaan dan normaal.
Het beste is om helemaal geen bloed te doneren want daardoor verlies je de pomp je in spieren en uiteindelijk ook je gains!
pi_163489279
Lekker staaltje broscience vriend
pi_163497408
Deze week mijn eerste bestelling van Myprotein ontvangen wat is die whey smakeloos :r

BCAA in poedervorm op smaak is te doen maar die whey :r
  maandag 4 juli 2016 @ 07:23:16 #259
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163503594
quote:
2s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:47 schreef cofox het volgende:

[..]

Het beste is om helemaal geen bloed te doneren want daardoor verlies je de pomp je in spieren en uiteindelijk ook je gains!
Als ik mij met bloed met GAINZ laat injecteren dan ben ik ook ineens een bodybuilder?
Of moet ik hem daarvoor echt pijpen?

:') :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 4 juli 2016 @ 14:55:08 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163511741
quote:
13s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:11 schreef cofox het volgende:
Deze week mijn eerste bestelling van Myprotein ontvangen wat is die whey smakeloos :r

BCAA in poedervorm op smaak is te doen maar die whey :r
Ja kunstmatige smaakstoffen zijn veel lekkerder.


Probeer eens te mengen fruit bijv.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163520290
Ben op zoek naar een huidplooimeter (iets waar ik mijn VP kan meten thuis), hebben jullie ooit 1 besteld via internet, zo ja waar?
pi_163523173
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:53 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ben op zoek naar een huidplooimeter (iets waar ik mijn VP kan meten thuis), hebben jullie ooit 1 besteld via internet, zo ja waar?

http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy
pi_163523432
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja kunstmatige smaakstoffen zijn veel lekkerder.

Probeer eens te mengen fruit bijv.
Ik heb alles net in de vuilnisbak geflikkerd nu begrijp ik ook waarom ze ook altijd 30% korting hebben :r

Eerste en laatste keer dat ik hier heb besteld dan betaal ik maar iets meer voor mijn whey :7
pi_163523803
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:27 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik heb alles net in de vuilnisbak geflikkerd nu begrijp ik ook waarom ze ook altijd 30% korting hebben :r

Eerste en laatste keer dat ik hier heb besteld dan betaal ik maar iets meer voor mijn whey :7
:')
Jezus je bent toch geen wijf man. Drink al 1,5 jaar die naturel (hoger eiwit%) isolaat, je went er vanzelf aan. Heb dit nu liever dan die chemische troep.
pi_163524041
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:39 schreef bombmannl het volgende:

[..]

:')
Jezus je bent toch geen wijf man. Drink al 1,5 jaar die naturel (hoger eiwit%) isolaat, je went er vanzelf aan. Heb dit nu liever dan die chemische troep.
Gebruik al 7 jaar de isolaat van Power Supplements die is goed te doen kwa smaak maar dit is gewoon troep :r
pi_163527264
quote:
Oh, ik las volgens mij ooit dat dit niet echt betrouwbaar was maar dat klopt niet, heb alleen geen meetlintje thuis :P
pi_163528155
Gister C&J, snatch en frontsquat gemaxt voor het cursuswedstrijdje van volgende week. Oef, RIP m'n schouderbotje en sleutelbeen ;(
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:04:15 #268
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163528198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 06:41 schreef PluisigNijntje het volgende:
Gister C&J, snatch en frontsquat gemaxt voor het cursuswedstrijdje van volgende week. Oef, RIP m'n schouderbotje en sleutelbeen ;(
En?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163528287
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 07:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En?
En? Pijn!

Was niet m'n beste dag, ben over C&J wel tevreden met 45kg maar snatch slechts 30kg omdat ik de techniek gewoon even niet goed voor elkaar kreeg. En frontsquats 70kg, moet ook beter kunnen vind ik.
Maar het was wel leuk om ze allemaal eens te maxen, had ik nog nooit gedaan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:48:17 #270
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163528347
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 07:38 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

En? Pijn!

Was niet m'n beste dag, ben over C&J wel tevreden met 45kg maar snatch slechts 30kg omdat ik de techniek gewoon even niet goed voor elkaar kreeg. En frontsquats 70kg, moet ook beter kunnen vind ik.
Maar het was wel leuk om ze allemaal eens te maxen, had ik nog nooit gedaan.
Beetje pijn hoort er bij toch?
Netjes hoor, niet elke dag is een topdag, zeker niet met oly-lifts heb ik zelf ook wel gemerkt.

Waar de ene dag 50kg voelt als thuis kun je de andere dag er triest op falen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163531449
Even wat hulp aub, deze keer niet voor mijzelf.

M'n vriendin wil d'r schema laten veranderen naar wat effectievers, ze trained nu ongeveer een jaartje 3x pw maar vooral met machines, je kent het wel, maar een basis heeft ze in ieder geval wel.

Maarja 't is een meid dus die zit niet te wachten op zwaar bankdrukken en zulks maar wil vooral een beetje d'r lichaam verbeteren en wat vet verliezen, waar ik niks op tegen heb :P

Normaal zou ik zeggen van begin met 5x5 of SS maar dat lijkt me niet echt iets wat haar doel is.
Squats en deadlifts wil ik er wel inhouden, maar heel veel andere rug en borst oefeningen zijn toch niet zoveel nodig?

Om d'r nou elke keer legday te laten doen gaat me ook wat tever, dus wat raden jullie aan?
pi_163531870
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:39 schreef bombmannl het volgende:

[..]

:')
Jezus je bent toch geen wijf man. Drink al 1,5 jaar die naturel (hoger eiwit%) isolaat, je went er vanzelf aan. Heb dit nu liever dan die chemische troep.
Inderdaad. Gewoon weggieten :P
Sowieso vind ik die smaakvarianten goor. Gooi er dan gewoon echte aardbeien of bananen bij.
quote:
13s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:46 schreef cofox het volgende:

[..]

Gebruik al 7 jaar de isolaat van Power Supplements die is goed te doen kwa smaak maar dit is gewoon troep :r
Dan geef je het toch aan een ander?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163531928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Even wat hulp aub, deze keer niet voor mijzelf.

M'n vriendin wil d'r schema laten veranderen naar wat effectievers, ze trained nu ongeveer een jaartje 3x pw maar vooral met machines, je kent het wel, maar een basis heeft ze in ieder geval wel.

Maarja 't is een meid dus die zit niet te wachten op zwaar bankdrukken en zulks maar wil vooral een beetje d'r lichaam verbeteren en wat vet verliezen, waar ik niks op tegen heb :P

Normaal zou ik zeggen van begin met 5x5 of SS maar dat lijkt me niet echt iets wat haar doel is.
Squats en deadlifts wil ik er wel inhouden, maar heel veel andere rug en borst oefeningen zijn toch niet zoveel nodig?

Om d'r nou elke keer legday te laten doen gaat me ook wat tever, dus wat raden jullie aan?
Veel compound oefeningen, weinig isolatie en eventueel cardio erbij = lager vetpercentage. En goede voeding uiteraard.

Squats kunnen best vaak. Daarnaast veel variaties ;)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163533273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Even wat hulp aub, deze keer niet voor mijzelf.

M'n vriendin wil d'r schema laten veranderen naar wat effectievers, ze trained nu ongeveer een jaartje 3x pw maar vooral met machines, je kent het wel, maar een basis heeft ze in ieder geval wel.

Maarja 't is een meid dus die zit niet te wachten op zwaar bankdrukken en zulks maar wil vooral een beetje d'r lichaam verbeteren en wat vet verliezen, waar ik niks op tegen heb :P

Normaal zou ik zeggen van begin met 5x5 of SS maar dat lijkt me niet echt iets wat haar doel is.
Squats en deadlifts wil ik er wel inhouden, maar heel veel andere rug en borst oefeningen zijn toch niet zoveel nodig?

Om d'r nou elke keer legday te laten doen gaat me ook wat tever, dus wat raden jullie aan?
En een programma als Strong Curves dan? Speciaal voor dames gemaakt, ook gewoon met compounds enz maar vooral meer gerichte oefeningen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163533551
Heb even wat creatine besteld, wil eens weten of je echt een klein verschil merkt qua energie. Is m'n tweede supplement nu, ik heb ook nog whey maar dat laat ik nu in de fase van bulken even links liggen omdat ik het beter uit natuurlijke producten kan halen (meer kcal dan een whey shake). Beide van Myprotein.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:44:58 #276
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163537527
Mehh, dagboekpost en weet dat het mijn eigen schuld is maar wil het toch even kwijt bij mensen die ook intensief met hun lichaam bezig geweest zijn. Net terug van een weekendje in Spanje met veel alcohol, uitsluitend vet eten en weinig slaap. Wat een aanslag op je lichaam is dat toch zeg. Heb nu echt dikke spijt :') weet dat ik nu als een beachboy klink, het was wel een leuk weekend maar achteraf was het eigenlijk de moeite niet waard. Had iets rustiger aan moeten doen en geen shoarma en pizza's moeten eten 8)7

Vandaag dan maar een balansdag met cardio en 1200 kcal. Ik heb zelfs serieus het idee dat ik een boller gezicht heb gekregen in twee dagen tijd :D Man, wat een ellende.
pi_163537625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Even wat hulp aub, deze keer niet voor mijzelf.

M'n vriendin wil d'r schema laten veranderen naar wat effectievers, ze trained nu ongeveer een jaartje 3x pw maar vooral met machines, je kent het wel, maar een basis heeft ze in ieder geval wel.

Maarja 't is een meid dus die zit niet te wachten op zwaar bankdrukken en zulks maar wil vooral een beetje d'r lichaam verbeteren en wat vet verliezen, waar ik niks op tegen heb :P

Normaal zou ik zeggen van begin met 5x5 of SS maar dat lijkt me niet echt iets wat haar doel is.
Squats en deadlifts wil ik er wel inhouden, maar heel veel andere rug en borst oefeningen zijn toch niet zoveel nodig?

Om d'r nou elke keer legday te laten doen gaat me ook wat tever, dus wat raden jullie aan?
Ik doe nu een een 4x per week upperbody/lowerbody schema, vind ik zelf erg goed uit te houden.
Zo pak je veel spiergroepen twee keer per week, maar ik doe niet twee keer precies dezelfde oefeningen. Als je interesse hebt wil ik wel uitschrijven wat mijn schema ongeveer is. Ik doe alleen geen cardio.
pi_163537707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, dagboekpost en weet dat het mijn eigen schuld is maar wil het toch even kwijt bij mensen die ook intensief met hun lichaam bezig geweest zijn. Net terug van een weekendje in Spanje met veel alcohol, uitsluitend vet eten en weinig slaap. Wat een aanslag op je lichaam is dat toch zeg. Heb nu echt dikke spijt :') weet dat ik nu als een beachboy klink, het was wel een leuk weekend maar achteraf was het eigenlijk de moeite niet waard. Had iets rustiger aan moeten doen en geen shoarma en pizza's moeten eten 8)7

Vandaag dan maar een balansdag met cardio en 1200 kcal. Ik heb zelfs serieus het idee dat ik een boller gezicht heb gekregen in twee dagen tijd :D Man, wat een ellende.
1200kcal EN cardio? Ik mag hopen dat je het bij 1 dagje houdt om je schuldgevoel te dempen en daarna weer gewoon gaat eten en trainen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:51:26 #279
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163537724
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

1200kcal EN cardio? Ik mag hopen dat je het bij 1 dagje houdt om ke schulsgevoel te dempen en daarna weer gewoon gaat eten en trainen.
Zeker!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:54:03 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163537805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, dagboekpost en weet dat het mijn eigen schuld is maar wil het toch even kwijt bij mensen die ook intensief met hun lichaam bezig geweest zijn. Net terug van een weekendje in Spanje met veel alcohol, uitsluitend vet eten en weinig slaap. Wat een aanslag op je lichaam is dat toch zeg. Heb nu echt dikke spijt :') weet dat ik nu als een beachboy klink, het was wel een leuk weekend maar achteraf was het eigenlijk de moeite niet waard. Had iets rustiger aan moeten doen en geen shoarma en pizza's moeten eten 8)7

Vandaag dan maar een balansdag met cardio en 1200 kcal. Ik heb zelfs serieus het idee dat ik een boller gezicht heb gekregen in twee dagen tijd :D Man, wat een ellende.
_O-

Nog geen week en het is weer weg. :P
pi_163539564
Voor het eerst mezelf gefilmd voor een formcheck. Heb het idee dat het redelijk gaat, ik zie dat ik iig mijn kin meer omlaag moet houden. Rest is niet heel netjes, maar ik moet er bij zeggen dat dit een PR is, 3x130 kg deadlift. Sta best te trillen dus!

Graag feedback op mijn form?!

everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_163539824
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:13 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

En een programma als Strong Curves dan? Speciaal voor dames gemaakt, ook gewoon met compounds enz maar vooral meer gerichte oefeningen.
Heb even snel gekeken, ziet er goed uit maar wel erg gefocussed op bodyweight?
pi_163539837
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:47 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik doe nu een een 4x per week upperbody/lowerbody schema, vind ik zelf erg goed uit te houden.
Zo pak je veel spiergroepen twee keer per week, maar ik doe niet twee keer precies dezelfde oefeningen. Als je interesse hebt wil ik wel uitschrijven wat mijn schema ongeveer is. Ik doe alleen geen cardio.
Ik ben wel benieuwd!

Wat is de reden dat je geen cardio doet?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:08:05 #284
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163540727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, dagboekpost en weet dat het mijn eigen schuld is maar wil het toch even kwijt bij mensen die ook intensief met hun lichaam bezig geweest zijn. Net terug van een weekendje in Spanje met veel alcohol, uitsluitend vet eten en weinig slaap. Wat een aanslag op je lichaam is dat toch zeg. Heb nu echt dikke spijt :') weet dat ik nu als een beachboy klink, het was wel een leuk weekend maar achteraf was het eigenlijk de moeite niet waard. Had iets rustiger aan moeten doen en geen shoarma en pizza's moeten eten 8)7

Vandaag dan maar een balansdag met cardio en 1200 kcal. Ik heb zelfs serieus het idee dat ik een boller gezicht heb gekregen in twee dagen tijd :D Man, wat een ellende.
Niet zo miepen, vakantie moet ook genieten zijn. Beter dan de helft van de koffer inruimen voor de poederdoos zodat je snel je bcaa's kan nemen als je uit het zwembad komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:17:23 #285
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163540918
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Niet zo miepen, vakantie moet ook genieten zijn. Beter dan de helft van de koffer inruimen voor de poederdoos zodat je snel je bcaa's kan nemen als je uit het zwembad komt.
Haha, dat is ook zeker waar. Maar ik heb het een beetje overdreven en vertrek over anderhalve week weer en dan kom ik ook een paar kilo aan.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:18:26 #286
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163540941
Och, weekje alles naar binnen zwijnen en daarna je normale ritme weer oppakken.

Sterke bak koffie 's morgens en na de stoelgang 2 liter water, ben je ook weer doorgespoeld van alle rommel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:20:02 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163540975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:05 schreef DeLoet het volgende:
Voor het eerst mezelf gefilmd voor een formcheck. Heb het idee dat het redelijk gaat, ik zie dat ik iig mijn kin meer omlaag moet houden. Rest is niet heel netjes, maar ik moet er bij zeggen dat dit een PR is, 3x130 kg deadlift. Sta best te trillen dus!

Graag feedback op mijn form?!

Het is altijs een beetje moeilijk beoordelen onder deze hoek. Je lijkt te ver van de bar af te staan voor je eerste rep.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:58:54 #288
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_163541705
Sowieso omlaag blijven kijken. Zorg zelf altijd dat ik niet richting een spiegel sta, dan heb je die neiging veel minder.

En waarom bouncen "onderin"? Het idee van een DEADlift is toch juist dat je het gewicht dood op de grond wil hebben liggen?
WFPB!
pi_163543787

Voor de liefhebbers ;)
pi_163544235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:37 schreef Faeroer het volgende:

Voor de liefhebbers ;)
Ziet er leuk uit

Heb alleen nog nooit een belt gebruikt, lijkt me i.m.o. ook alleen interessant als je voor 't powerliften gaat en echt die 1RM wil trekken voor een PR.
pi_163551094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Heb even snel gekeken, ziet er goed uit maar wel erg gefocussed op bodyweight?
Als het goed is kun je bijna alle oefeningen weighted maken. Ik heb hem zelf nooit gedaan dus ik weet er niet veel van. Wat jij of je vriendin wel kan doen is even rondzoeken op reddit.com/r/xxfitness. Daar staat heel veel goede info voor dames en het is ook nog eens een hele gezellige en behulpzame omgeving om te posten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163551187
Mijn schouders zijn een prachtige kleur paars geworden en m'n schenen hebben ook twee mooie blauwe plekken. :') Grappig dat je dat tijdens het trainen totaal niet door hebt. Gelukkig is het symmetrisch, dan denken mensen hopelijk minder snel dat m'n vriend me mishandelt :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163551601
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd!

Wat is de reden dat je geen cardio doet?
Omdat ik een lui varken ben :D

Lowerbody A:
• Back squat
• Stiff-legged deadlift (met elastiek voor weerstand bij lock-out)
• Walking lunges
• Leg press
• Leg curl/hamstring curl/hyperextentions/glute-ham raise
• Hip thrust/cable pull through

Lowerbody B:
• Deadlift
• Front squat
• Goodmorning (met elastiek voor weerstand bij lock-out)
• Walking lunges/bulgarian split squats
• Hip thrust/cable pull through/kettlebell swings

Upperbody A:
• Overhead press
• Incline dumbbell press
• Floor press
• Lateral side raises/arnold press
• Barbell row
• Lat pull down
• Bicep/tricep werk (als ik nog zin heb)

Upperbody B:
• Bench press
• Overhead press
• Lateral side raises/arnold press
• (Assisted) pull-ups
• T-bar row
• Upright row
• Bicep/tricep werk

Ik doe (ongeveer) dit en dan als volgorde LB A - UB A - LB B - UB B
pi_163554853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn schouders zijn een prachtige kleur paars geworden en m'n schenen hebben ook twee mooie blauwe plekken. :') Grappig dat je dat tijdens het trainen totaal niet door hebt. Gelukkig is het symmetrisch, dan denken mensen hopelijk minder snel dat m'n vriend me mishandelt :')
wat heb je gedaan dan?

Mag ook wel sleeves gaan dragen met deadliften, elke keer bloeden en straks look ik met ontstoken poten
pi_163554873
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:51 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Omdat ik een lui varken ben :D

Lowerbody A:
• Back squat
• Stiff-legged deadlift (met elastiek voor weerstand bij lock-out)
• Walking lunges
• Leg press
• Leg curl/hamstring curl/hyperextentions/glute-ham raise
• Hip thrust/cable pull through

Lowerbody B:
• Deadlift
• Front squat
• Goodmorning (met elastiek voor weerstand bij lock-out)
• Walking lunges/bulgarian split squats
• Hip thrust/cable pull through/kettlebell swings

Upperbody A:
• Overhead press
• Incline dumbbell press
• Floor press
• Lateral side raises/arnold press
• Barbell row
• Lat pull down
• Bicep/tricep werk (als ik nog zin heb)

Upperbody B:
• Bench press
• Overhead press
• Lateral side raises/arnold press
• (Assisted) pull-ups
• T-bar row
• Upright row
• Bicep/tricep werk

Ik doe (ongeveer) dit en dan als volgorde LB A - UB A - LB B - UB B
Dit ziet er wel leuk uit.

Kijken of ik dit een beetje fullbody kan maken
pi_163555479
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:13 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

wat heb je gedaan dan?

Mag ook wel sleeves gaan dragen met deadliften, elke keer bloeden en straks look ik met ontstoken poten
Oly lifts :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163559291
Ik heb even een vraagje voor mijn vriendin die hier helemaal niet hoort, maar misschien hebben jullie tips. Ze doet tegenwoordig behoorlijk fanatiek aan worstelen en heeft de laatste tijd megaveel pijn op de plek van haar lats.
Iemand enig idee wat je daar aan kunt doen? Alleen foam rollen/met lacrosse bal, of zijn er nog andere tips en trucs?

[ Bericht 11% gewijzigd door PluisigNijntje op 06-07-2016 15:46:56 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163560678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:58 schreef Dizorn het volgende:
Sowieso omlaag blijven kijken. Zorg zelf altijd dat ik niet richting een spiegel sta, dan heb je die neiging veel minder.

En waarom bouncen "onderin"? Het idee van een DEADlift is toch juist dat je het gewicht dood op de grond wil hebben liggen?
Ik kijk juist naar boven bij het bewegen net als in het filmpje en gewoon recht rug borst naar voren, vind ik wat fijner. Voor dat ik beweeg kijk ik wel even onder om te zien of mijn voeten wel recht staan
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:43:33 #299
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163572498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, dagboekpost en weet dat het mijn eigen schuld is maar wil het toch even kwijt bij mensen die ook intensief met hun lichaam bezig geweest zijn. Net terug van een weekendje in Spanje met veel alcohol, uitsluitend vet eten en weinig slaap. Wat een aanslag op je lichaam is dat toch zeg. Heb nu echt dikke spijt :') weet dat ik nu als een beachboy klink, het was wel een leuk weekend maar achteraf was het eigenlijk de moeite niet waard. Had iets rustiger aan moeten doen en geen shoarma en pizza's moeten eten 8)7

Vandaag dan maar een balansdag met cardio en 1200 kcal. Ik heb zelfs serieus het idee dat ik een boller gezicht heb gekregen in twee dagen tijd :D Man, wat een ellende.
:D
Volgende keer vooraf even aan Snakey vragen waar zijn gym zit en daar in de buurt gaan zitten.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:50:13 #300
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163572576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Even wat hulp aub, deze keer niet voor mijzelf.

M'n vriendin wil d'r schema laten veranderen naar wat effectievers, ze trained nu ongeveer een jaartje 3x pw maar vooral met machines, je kent het wel, maar een basis heeft ze in ieder geval wel.

Maarja 't is een meid dus die zit niet te wachten op zwaar bankdrukken en zulks maar wil vooral een beetje d'r lichaam verbeteren en wat vet verliezen, waar ik niks op tegen heb :P

Normaal zou ik zeggen van begin met 5x5 of SS maar dat lijkt me niet echt iets wat haar doel is.
Squats en deadlifts wil ik er wel inhouden, maar heel veel andere rug en borst oefeningen zijn toch niet zoveel nodig?

Om d'r nou elke keer legday te laten doen gaat me ook wat tever, dus wat raden jullie aan?
Ze moet zelf even bepalen hoe effectief ze wil trainen: losse gewichten en compoundoefeningen zijn nou eenmaal effectiever, maar of zij zich daar overheen kan zetten: dat moet ze echt zelf bepalen. Ik zou zelf wel voldoende rug en borst oefeningen erin houden, dus ook een row, lat-pull down of pull-ups, BP, flys. En een schouderoefening. Ik zou eerder biceps en triceps overslaan omdat die al bij rows en bp (desnoods smal) aan bod komen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:50:24 #301
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163572578
Vol.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')