Mja ik ben erg blij dat ik gestemd heb en dat mijn mening er toe doet hier in Nederlandquote:Rutte voegde daar aan toe dat hij ''totaal, totaal, totaal tegen referenda over multilaterale overeenkomsten'' is en al helemaal als die gaan over afspraken tussen meerdere landen.
http://www.nu.nl/associat(...)aine-desastreus.html
Ik weet niet of ik jouw opmerking serieus moet nemen of dat het sarcasme is, ik heb ook gestemD maar heb niet de illusie dat de politiek het serieus neemt.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:03 schreef MMXMMX het volgende:
Rutte voegde daar aan toe dat hij ''totaal, totaal, totaal tegen referenda over multilaterale overeenkomsten'' is en al helemaal als die gaan over afspraken tussen meerdere landen.
BRON http://www.nu.nl/associat(...)aine-desastreus.html
Mja ik ben erg blij dat ik gestemt heb en dat mijn mening er toe doet hier in Nederland
Die kans is wel groot denk ik toch kies ik voor Halbe Zijlstraquote:Op maandag 13 juni 2016 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin die Rutte steeds meer te mogen. Ik hoop dat hij volgend jaar weer lijsttrekker is.
quote:Volgens Rutte is tijdens de vluchtelingencrisis gebleken dat Europa het in korte tijd eens kan worden over een gezamenlijke aanpak van een groot probleem.
Als Halbe lijsttrekker wordt, ga ik voor D66.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Die kans is wel groot denk ik toch kies ik voor Halbe Zijlstra
hij is wel grappig jaquote:Op maandag 13 juni 2016 12:17 schreef ems. het volgende:
Wel leuk stukje trouwens uit dat artikel:
[..]
Dat referendum mag inderdaad wel rechtsgeldig zijn, 'de wil van het volk' is het natuurlijk niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Tegen de wil van 61% van 32% van de stemgerechtigden, bedoel je?
Ik dacht dat jij links was?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Halbe lijsttrekker wordt, ga ik voor D66.
Neuh. Dat proberen de PVV-stemmers op FOK! je alleen wijs te maken.quote:
Halbe 4 president!!quote:Op maandag 13 juni 2016 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
Halbe Zijlstra, die de cultuurbezuinigingen rechtvaardigde door te stellen dat er echt geen subsidie hoefde te gaan naar geklieder wat zijn dochter ook kan
Gevaarlijke gek nog wel,zo zoquote:Op maandag 13 juni 2016 12:43 schreef bamibij het volgende:
Halbe Zijlstra
Laat die gevaarlijke gek zich aansluiten bij de PVV.
Altijd fijn, een overheid die voor jou gaat bepalen wat mooi is en wat wel gesponsord mag worden, en wat jij lelijk moet vinden.quote:
Enge man dan.quote:
Daarom ook de subsidiekraan voor kunst dicht draaien. Gaat nergens over.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Altijd fijn, een overheid die voor jou gaat bepalen wat mooi is en wat wel gesponsord mag worden, en wat jij lelijk moet vinden.
Ik heb ook helemaal niets met dat afgrijselijke geklieder, maar ik laat mijn smaak niet leidend zijn over wat wel subsidiegeld zou mogen krijgen of wat niet. Daar gaat een overheid niet over. Een overheid moet gaan over of dat subsidiegeld wel zinvol besteed wordt. Niet of het eindproduct wel mooi genoeg is.
Waarom?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daarom ook de subsidiekraan voor kunst dicht draaien. Gaat nergens over.
Gedeeltelijk mee eens. Een schilder kan prima zijn eigen markt maken. Ook in openbare gebouwen is zonder subsidie kunst te regelen. Dit geldt ook voor beeldhouwers en dat soort zaken.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat zonder subsidie de overheid geen uitspraken meer doet over wat mooi is of niet, en dat is eigenlijk een goede zaak.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:52 schreef bamibij het volgende:
Het volgt ook totaal niet uit het stukje wat je quote dus ik snap de 'daarom' niet.
De overheid doet geen uitspraken over wat mooi is of niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Mystikvm het volgende:
Omdat zonder subsidie de overheid geen uitspraken meer doet over wat mooi is of niet, en dat is eigenlijk een goede zaak.
Ook een fraai stukje.quote:Volgens Rutte ''slaat het nergens op'' dat een land zo zijn wil oplegt aan de hele EU. Hij zei dat Nederland het referendum te danken heeft aan de ''sociaaldemocraten'' van zijn ''geliefde coalitiepartner'' de PvdA.
ze stellen toch alleen vast dat iets belangrijk is om voor iedereen toegankelijk te zijn? niet of het 'mooi' is?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat zonder subsidie de overheid geen uitspraken meer doet over wat mooi is of niet, en dat is eigenlijk een goede zaak.
Dat is wat subsidies zouden moeten doen, maar aangezien die door mensen worden uitgedeeld, speelt wel degelijk mee of het wel mooi genoeg wordt gevonden. Dat is helaas inherent aan cultuursubsidies.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De overheid doet geen uitspraken over wat mooi is of niet.
Subsidies worden gegeven aan producten (schilderijen, muziekstukken, etc etc) waarvan de overheid het waard vindt om die aan een groot publiek bloot te stellen. Subtiel doch belangrijk verschil.
Dan laat je de consument de smaak bepalen en wat dat betreft is die weinig verfrissend.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denken dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan met de referendumuitslagquote:Op maandag 13 juni 2016 13:25 schreef BoneThugss het volgende:
Mensen die 'strategisch' thuis gebleven zijn en nu gaan janken.![]()
Lekker boeiend wat Rutte zelf denkt, hij heeft gewoon de wet uit te voeren.
Er wordt toch iets mee gedaan?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denken dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan met de referendumuitslag
Zo naïefquote:Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Er wordt toch iets mee gedaan?
Niet veel, dat geef ik toe. Maar dit 'Of Nederland het verdrag gaat ratificeren, staat volgens Rutte nog niet vast', is in elk geval iets.
Er zal gok ik een regeltje toegevoegd worden dat Oekraïne geen lid van de EU mag worden maar daar zal het dan ook wel bij blijven.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denken dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan met de referendumuitslag
gelegitimeerde wil van het volk is t zelfsquote:Op maandag 13 juni 2016 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zou ik schandelijk vinden en ik ben niet naïef hoor. Ik constateer alleen dat er wel iets mee gedaan wordt.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo naïef![]()
Dat verdrag wordt straks gewoon volledig geratificeerd door de Nederlandse regering.
Jij ging sowieso voor D66quote:Op maandag 13 juni 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Halbe lijsttrekker wordt, ga ik voor D66.
Ligt eraan wie de lijsttrekker wordt. Ik ben redelijk klaar met Pechtold, dus als hij het wordt ga ik voor Rutte,.quote:
Precies, beetje bijschaven hier en daar. De miljarden kunnen gewoon rondgepompt worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Er zal gok ik een regeltje toegevoegd worden dat Oekraïne geen lid van de EU mag worden maar daar zal het dan ook wel bij blijven.
De rest van het verdrag gaat gewoon door sterker nog dat was en is al gewoon in werking.
Hij wordt het.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan wie de lijsttrekker wordt. Ik ben redelijk klaar met Pechtold, dus als hij het wordt ga ik voor Rutte,.
Waarom in godsnaam? Wordt die man zichzelf ook niet een keer godse zat?quote:
En hoeveel van die '68 procent' is invalide, dement of interesseert het gewoon geen fuck?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:12 schreef J.B. het volgende:
Aangezien 68% niet is komen opdagen vinden blijkbaar genoeg medeburgers die referenda ook zinloos. Die mening ben ik overigens ook toegedaan, ondanks dat ik wel gestemd heb.
Een opkomst van 32 procent is natuurlijk wel gewoon belachelijk laag.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En hoeveel van die '68 procent' is invalide, dement of interesseert het gewoon geen fuck?
Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod.![]()
Er waren zelfs mensen die dachten dat er verkiezingen waren. Maar staar je vooral lekker blind op de 'statistieken'.
De overheid heeft er dan ook alles aan gedaan om het zo laag mogelijk te houden. Dan heb je nog een groep 'strategische' thuisblijvers die al helemaal geen recht van spreken hebben.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een opkomst van 32 procent is natuurlijk wel gewoon belachelijk laag.
Dat is sowieso altijd mogelijk, ook zonder referenda heb je nog altijd een parlement die het af kan schieten.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Het verhaal heeft twee kanten. Aan de ene kant het nut van een referendum in maar 1 land en de ander kant dat de mensen inspraak willen in wat ook voor hun consequenties kan hebben.
Het is natuur onmogelijk dat je als 1 landje een compleet verdrag van tafel kan vegen, maar ik vind wel dat het belangrijk is te luisteren naar wat het volk ervan vindt.
Ik denk dat de grote NEE in dit referendum mede te danken is aan het feit dat mensen totaal geen inzicht en zeggenschap hebben over water in de Europa gebeurd, en dit referendum hebben aangegrepen om hun ongenoegen te uiten.
Dat Rutte aangeeft dat dat hij ''totaal, totaal, totaal tegen referenda over multilaterale overeenkomsten'' is en al helemaal als die gaan over afspraken tussen meerdere landen, dat vindt ik belachelijk want daarmee geeft hij an dat hij niks geeft om de mening van het volk, en dat zou juist een belangrijk speerpunt moeten zijn.
We vragen overal om transparantie en openheid maar als het op dit soort dingen aankomt dan mag er niks naar buiten komen.
O dan haalt hij ook nog een het vluchtelingen beleid aan en de snel gemaakt afspraken met Turkije, ja daar plukken we nu de vruchten van een corrupte dictator die iedereen nu de les wil lezen en driegt met het opblazen van het vluchtelingen akkoord als er niet gedaan wordt wat hij wil. Prima deal
Wat heeft de overheid dan precies gedaan om de opkomst zo laag mogelijk te houden? Bovendien is er voldoende ruchtbaarheid aan gegeven door de media. Wie niet op de hoogte was van het referendum, moet onder een steen hebben geleefd.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
De overheid heeft er dan ook alles aan gedaan om het zo laag mogelijk te houden. Dan heb je nog een groep 'strategische' thuisblijvers die al helemaal geen recht van spreken hebben.
Ik vind het helemaal niet zo laag eigenlijk. Vooral als je dit soort dingen gaat doorspitten:
http://www.parlement.com/(...)pese_verkiezingen_in
quote:Op maandag 13 juni 2016 14:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
De overheid heeft er dan ook alles aan gedaan om het zo laag mogelijk te houden.
Prachtig hoe gestoorde landverraders zichzelf altijd ontmaskeren. Stumpertje.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin die Rutte steeds meer te mogen. Ik hoop dat hij volgend jaar weer lijsttrekker is.
Minder stemhokjes, dat stembiljet met dat rode bolletje, slechts enkele voorbeelden. Het gaat er niet of mensen onder een steen hebben geleefd maar om de valse 'statistieken'.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft de overheid dan precies gedaan om de opkomst zo laag mogelijk te houden? Bovendien is er voldoende ruchtbaarheid aan gegeven door de media. Wie niet op de hoogte was van het referendum, moet onder een steen hebben geleefd.
En de opkomst bij de Europese verkiezingen is eveneens dramatisch laag. Wat is je punt?
En nu komt de aap uit de mouw.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]En dat is zeer schadelijk voor de democratie
Inderdaad schandalig dat rode bolletje! Ik heb bij ALLE verkiezingen een rood bolletje moeten tekenen en nu wist ik niet wat te doenquote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Minder stemhokjes, dat stembiljet met dat rode bolletje, slechts enkele voorbeelden. Het gaat er niet of mensen onder een steen hebben geleefd maar om de valse 'statistieken'.
Doe niet zo kinderachtig en ga je is wat beter verdiepen in het onderwerp.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:48 schreef J.B. het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat rode bolletje! Ik heb bij ALLE verkiezingen een rood bolletje moeten tekenen en nu wist ik niet wat te doenEn wat doet Rutte?! Niks!!!1!
Minder stemhokjes vond ik inderdaad een rare keuze. Maar dat gezever over het stembiljet, daar begreep ik dan weer helemaal niks van. Je bent toch een redelijk grote debiel als je niet snapte hoe dat moest worden ingevuld.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Minder stemhokjes, dat stembiljet met dat rode bolletje, slechts enkele voorbeelden. Het gaat er niet of mensen onder een steen hebben geleefd maar om de valse 'statistieken'.
Zoek anders eens het aantal ongeldige stemmen opquote:Op maan nodag 13 juni 2016 14:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Doe niet zo kinderachtig en ga je is wat beter verdiepen in het onderwerp.
Jij kan het niet begrijpen en kan het 'gezever' vinden, ik snap die mensen wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minder stemhokjes vond ik inderdaad een rare keuze. Maar dat gezever over het stembiljet, daar begreep ik dan weer helemaal niks van. Je bent toch een redelijk grote debiel als je niet snapte hoe dat moest worden ingevuld.
Verder is er dagelijks aandacht besteed aan het referendum door vrijwel alle media, dus daar kan het niet aan hebben gelegen. De waarheid is gewoon dat het mensen niet interesseerde.
Daar gaat het hier toch niet om.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zoek anders eens het aantal ongeldige stemmen op(Tip: die waren er nauwelijks)
Nee, dat klopt juist heel goed. Omdat de meeste mensen het geen ene reet interesseerde, was de opkomst belachelijk laag.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij kan het niet begrijpen en kan het 'gezever' vinden, ik snap die mensen wel.
Je zegt nu zelf dat het mensen niet interesseerde en toch kom je dan met het argument '32 procent is wel heel laag'. Dat klopt dan toch niet?
Het grootste deel van de stemgerechtigden is gewoon 'strategisch' thuisgebleven omdat ze hoopten dat de opkomst niet hoog genoeg zou zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij kan het niet begrijpen en kan het 'gezever' vinden, ik snap die mensen wel.
Je zegt nu zelf dat het mensen niet interesseerde en toch kom je dan met het argument '32 procent is wel heel laag'. Dat klopt dan toch niet?
Veruit de meeste verkiezingen interesseren mensen geen bal, alleen bij de Tweede Kamerverkiezingen zijn de opkomstcijfers niet schrikbarend laag. En om eerlijk te zijn is een lage opkomst niet eens zo heel erg, als je rond de 30% zweeft is dat nog altijd een voldoende grote steekproef om met hoge nauwkeurigheid te zeggen over hoe de bevolking als geheel er over denkt.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minder stemhokjes vond ik inderdaad een rare keuze. Maar dat gezever over het stembiljet, daar begreep ik dan weer helemaal niks van. Je bent toch een redelijk grote debiel als je niet snapte hoe dat moest worden ingevuld.
Verder is er dagelijks aandacht besteed aan het referendum door vrijwel alle media, dus daar kan het niet aan hebben gelegen. De waarheid is gewoon dat het mensen niet interesseerde.
Dat is een hele andere discussie. Maar ik vind ook dat je bepaalde groepen mensen het stemrecht zou moeten ontnemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat klopt juist heel goed. Omdat de meeste mensen het geen ene reet interesseerde, was de opkomst belachelijk laag.
En ik blijf erbij dat een josti bent als je moeite had met het invullen van het stembiljet. Dat soort imbecielen moet direct het stemrecht worden ontnomen.
Och, zo beredeneerd is een opkomstpercentage van minder dan 1 procent ook dik in orde, daar we opiniepeilingen die een paar duizend mensen ondervragen ook betrouwbaar vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Veruit de meeste verkiezingen interesseren mensen geen bal, alleen bij de Tweede Kamerverkiezingen zijn de opkomstcijfers niet schrikbarend laag. En om eerlijk te zijn is een lage opkomst niet eens zo heel erg, als je rond de 30% zweeft is dat nog altijd een voldoende grote steekproef om met hoge nauwkeurigheid te zeggen over hoe de bevolking als geheel er over denkt.
16% van de thuisblijvers heeft dat gedaan om die reden, zelfs als die allemaal waren gaan stemmen was de opkomst alsnog behoorlijk laag geweest:quote:Op maandag 13 juni 2016 14:56 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Het grootste deel van de stemgerechtigden is gewoon 'strategisch' thuisgebleven omdat ze hoopten dat de opkomst niet hoog genoeg zou zijn.
Bron?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:56 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Het grootste deel van de stemgerechtigden is gewoon 'strategisch' thuisgebleven omdat ze hoopten dat de opkomst niet hoog genoeg zou zijn.
En jij denkt dat 30/40 procent van de stemgerechtigde Nederlanders kwijlend in een rolstoel zit? Hoeveel invloed denk je dat dergelijke figuren hebben op het totale percentage?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Maar ik vind ook dat je bepaalde groepen mensen het stemrecht zou moeten ontnemen.
Maar zeggen dat de opkomst zo 'laag' zou zijn omdat niemand het wat interesseert is wat kort door de bocht.
In die 'statistieken' worden namelijk ook mensen meegenomen die kwijlend in een rolstoel zitten.
Dankje, ik vind dat toch wel zo dom. Als je mag en kunt stemmen, doe het dan ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
16% van de thuisblijvers heeft dat gedaan om die reden, zelfs als die allemaal waren gaan stemmen was de opkomst alsnog behoorlijk laag geweest:
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html
Doen wat zo'n kleine minderheid wil zou juist zeer ondemocratisch zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Als we dat bij Europese-, provinciale- en gemeentelijke verkiezingen doen kan dat hier ook prima.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Doen wat zo'n kleine minderheid wil zou juist zeer ondemocratisch zijn.
Veel, heel veel.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat 30/40 procent van de stemgerechtigde Nederlanders kwijlend in een rolstoel zit? Hoeveel invloed denk je dat dergelijke figuren hebben op het totale percentage?
Referendum over de Europese grondwet scoorde anders een opkomst die bijna dubbel zo hoog lag dan bij dit referendum. Bovendien waren er ook mensen die niet zijn gaan stemmen omdat ze tegen het referendum zijn, dat zijn er genoeg maar die zijn niet bij de uiteindelijke uitslag inbegrepen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Veruit de meeste verkiezingen interesseren mensen geen bal, alleen bij de Tweede Kamerverkiezingen zijn de opkomstcijfers niet schrikbarend laag. En om eerlijk te zijn is een lage opkomst niet eens zo heel erg, als je rond de 30% zweeft is dat nog altijd een voldoende grote steekproef om met hoge nauwkeurigheid te zeggen over hoe de bevolking als geheel er over denkt.
Dan mag Zwarte Piet ook blijven. Goed nieuws!quote:Op maandag 13 juni 2016 15:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een meerderheid was tegen de Grondwet.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Referendum over de Europese grondwet scoorde anders een opkomst die bijna dubbel zo hoog lag dan bij dit referendum. Bovendien waren er ook mensen die niet zijn gaan stemmen omdat ze tegen het referendum zijn, dat zijn er genoeg maar die zijn niet bij de uiteindelijke uitslag inbegrepen.
De rest was dus te lui om om het stembiljet in te vullen..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
16% van de thuisblijvers heeft dat gedaan om die reden, zelfs als die allemaal waren gaan stemmen was de opkomst alsnog behoorlijk laag geweest:
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html
Nu wordt het tijd voor bronnen met keiharde cijfers. Want als je gaat beweren dat iets als kwijlende mensen in rolstoelen van invloed zijn geweest op de opkomst, dan wil ik bewijzen zien.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Veel, heel veel.
Ook veel oudere mensen zijn niet wezen stemmen onder andere vanwege minder stemhokjes.
Algemene statistische opmerking: dit klopt alleen als de steekproef representatief is. Indien die dat is, is een opkomst van slechts enkele procenten daar zelfs wel voldoende voor (dan is representativiteit ook geen enkel probleem, hoogstens de democratische legitimiteit). Maar indien verschillende groepen mensen (voor- en tegenstanders) verschillende opkomstpercentages laten zien is daar niet langer sprake van.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
als je rond de 30% zweeft is dat nog altijd een voldoende grote steekproef om met hoge nauwkeurigheid te zeggen over hoe de bevolking als geheel er over denkt.
Dat zal je mij niet horen ontkennen, maar dat heeft weinig met het Oekraïne referendum te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een meerderheid was tegen de Grondwet.
Jij hebt een dom vooroordeel over kwijlende mensen in rolstoelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:59 schreef BoneThugss het volgende:
Dat is een hele andere discussie. Maar ik vind ook dat je bepaalde groepen mensen het stemrecht zou moeten ontnemen.
Maar zeggen dat de opkomst zo 'laag' zou zijn omdat niemand het wat interesseert is wat kort door de bocht.
In die 'statistieken' worden namelijk ook mensen meegenomen die kwijlend in een rolstoel zitten.
Onder andere kwijlende mensen in een rolstoel. Dat is nogal een verschilquote:Op maandag 13 juni 2016 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu wordt het tijd voor bronnen met keiharde cijfers. Want als je gaat beweren dat iets als kwijlende mensen in rolstoelen van invloed zijn geweest op de opkomst, dan wil ik bewijzen zien.
Leer Nederlands. Kap met je persoonlijke aanvallen en probeer het dan nog een keer.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij hebt een dom vooroordeel over kwijlende mensen in rolstoelen.
Alsof die persé nog dommer dan jij zouden zijn .
Dat dan weer wel en zwarte piet is nu eenmaal zwart daar kunnen we niets aan veranderen aldus Ruttequote:Op maandag 13 juni 2016 15:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan mag Zwarte Piet ook blijven. Goed nieuws!
Was alleen om aan te geven dat 'ze' het er toch wel doorheen drukken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen ontkennen, maar dat heeft weinig met het Oekraïne referendum te maken.
Klopt dat is ook wat gaat gebeuren..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Was alleen om aan te geven dat 'ze' het er toch wel doorheen drukken.
Ja volgens de logica van de user in kwestie wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:14 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat dan weer wel en zwarte piet is nu eenmaal zwart daar kunnen we niets aan veranderen aldus Rutte
Dat is dan pure dommigheid, een simpele blik op de stempas had mensen al kunnen leren dat het een referendum over een associatieverdrag met Oekraïne betrof. Als mensen niet lezen is dat mijns inziens niet de schuld van de overheid.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, er waren zelfs mensen die dachten dat er verkiezingen waren.
Kom dan eens met cijfers die inzichtelijk maken hoe groot de invloed is van kwijlende rolstoelers en andere probleemgevallen op het opkomstpercentage bij verkiezingen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Onder andere kwijlende mensen in een rolstoel. Dat is nogal een verschil
Je kan niet zeggen dat 68 procent niet is op komen dagen omdat ze het niet interessant genoeg vonden.
Zoals ik eerder al zei, er waren zelfs mensen die dachten dat er verkiezingen waren.
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%quote:Op maandag 13 juni 2016 15:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:15 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Klopt dat is ook wat gaat gebeuren..
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja volgens de logica van de user in kwestie wel.
Men moet nooit zwichten voor een kleine minderheid. Nou prima, hoef ik Quinsy Gario ook niet meer serieus te nemen.
Niet dat ik dat deed.
Dat zijn verkiezingen voor het Europees Parlement. Het is de Tweede Kamer die bepaalt of we wel of geen lid blijven van de EU.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:04 schreef RM-rf het volgende:
een ontkenning is dat economische regulering van de vrije markthandel op globaal niveau ook hard nodig kan zijn
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%
Die heb ik zo niet paraat maar het is een heel groot deel.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom dan eens met cijfers die inzichtelijk maken hoe groot de invloed is van kwijlende rolstoelers en andere probleemgevallen op het opkomstpercentage bij verkiezingen.
Wat waren alle andere situaties, en wat is dan volgens jou het maximale opkomstpercentage dat theoretisch bij een verkiezing maximaal behaald zou kunnen worden ondanks de groepen mensen die je in je reactie op deze post hopelijk zal benoemen? Weten we ook direct even met hoeveel zij ongeveer zijn, wel zo handig wanneer je dit als argument gebruikt.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Onder andere kwijlende mensen in een rolstoel.
Nee, dat inderdaad 'racismekaart' Sylvana.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]tja wie wel op Sylvana en een paar anderen na?
We hoeven gelukkig geen rekening te houden met een kleine minderheid!quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.
Exact, puur voor de elite.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.
Dit is vrij ernstig en wijst op een afnemende kwaliteit van het openbaar bestuur. En de bereidheid van leiders om hun verliezen te accepteren (zoals een Al Gore ruimhartig deed in 2000).quote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat gaat nog lachen worden bij de volgende verkiezingen..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, dat inderdaad 'racismekaart' Sylvana.
Cijfers, beste jongen. Ik kan echt helemaal niets met dergelijk anekdoten. Hoe groot is de invloed van deze groep op de totale opkomst?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die heb ik zo niet paraat maar het is een heel groot deel.
Ik werk in de zorg. Van de 200 bewoners die we hebben, stemden er welgeteld 11.
En die mensen zijn geestelijk nog gewoon goed. Kijk voor de grap is op een willekeurige GGZ afdeling.
Je had het toch over een kleine minderheid? Ik ookquote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.
Ik zou niet weten wat het maximale opkompercentage zou zijn in die situatie. Maar iedereen uitsluiten die geen rationele beslissing meer kan maken. Iemand met Down bijvoorbeeld gewoon geen stembiljet sturen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat waren alle andere situaties, en wat is dan volgens jou het maximale opkomstpercentage dat theoretisch bij een verkiezing maximaal behaald zou kunnen worden ondanks de groepen mensen die je in je reactie op deze post hopelijk zal benoemen? Weten we ook direct even met hoeveel zij ongeveer zijn, wel zo handig wanneer je dit als argument gebruikt.
Oh god.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:25 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat gaat nog lachen worden bij de volgende verkiezingen..
Ze gaat zich bezighouden met media en cultuur, emancipatie, zorg en onderwijs.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)h-aan-bij-Denk.dhtml
Ik ben aan het zoeken, kan niet echt wat vinden eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cijfers, beste jongen. Ik kan echt helemaal niets met dergelijk anekdoten. Hoe groot is de invloed van deze groep op de totale opkomst?
Moet ik hier uit begrijpen dat de EU afgeschaft moet worden als de opkomst voor de TK verkiezingen te laag wordt?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn verkiezingen voor het Europees Parlement. Het is de Tweede Kamer die bepaalt of we wel of geen lid blijven van de EU.
Nee, dat lijkt mij niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:28 schreef grimselman het volgende:
[..]
Moet ik hier uit begrijpen dat de EU afgeschaft moet worden als de opkomst voor de TK verkiezingen te laag wordt?
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat het maximale opkompercentage zou zijn in die situatie. Maar iedereen uitsluiten die geen rationele beslissing meer kan maken. Iemand met Down bijvoorbeeld gewoon geen stembiljet sturen.
Ik denk dat je dan een opkomst krijgt van 40 procent. Maar dat is puur onderbuik hoor.
Als je te vaak hier zit ga je dat wel denken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?
Ik denk dat je best kan zeggen dat 60 procent van de stemgerechtigden geen rationele beslissing kan maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?
Dat zou het succes van de PVV en SP verklaren. Wellicht heb je dus een punt.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik denk dat je best kan zeggen dat 60 procent van de stemgerechtigden geen rationele beslissing kan maken.
Daar heb ik ook niks mee. Zeker niet met de PVV. Maar dat kan toch een rationele beslissing zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou het succes van de PVV en SP verklaren. Wellicht heb je dus een punt.
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooruit...... nog een keerquote:Op maandag 13 juni 2016 15:13 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Leer Nederlands. Kap met je persoonlijke aanvallen en probeer het dan nog een keer.
DENK is maar een eng partijtje wat dat betreft. Ach, als ik hier zo lees wat voor volk daar op stemt. Dan hoeven we ons niet zo druk te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..
Nee, dat verklaart het success van de VVD. Die een reclamebombardement op RTL en SBS voeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vooruit...... nog een keer
Jij hebt een dom vooroordeel over kwijlende mensen in rolstoelen.
Alsof die persé nog dommer dan jij zouden zijn .
Jouw opmerking is een persoonlijke aanval op kwijlende mensen.
Niet zo slim van je dat je dat niet snapt.
Ik denk dat we ons daar nog wel eens in kunnen vergissen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
DENK is maar een eng partijtje wat dat betreft. Ach, als ik hier zo lees wat voor volk daar op stemt. Dan hoeven we ons niet zo druk te maken.
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat verklaart het success van de VVD. Die een reclamebombardement op RTL en SBS voeren.
Klopt en dat is ook niet zo raar,Wilders is een product van de VVD..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.
Ja, dat is een zorgelijke kwestie. Daar heb je weer een voorbeeld, nationalistische Turken kunnen ook geen rationele beslissing maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons daar nog wel eens in kunnen vergissen.
Het boeit niet wat voor volk het verder is maar ze hebben wel stemrecht..
Ik weet het.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:46 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Klopt en dat is ook niet zo raar,Wilders is een product van de VVD..
De arrogantie in dat nieuwsbericht ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
Want dit wisten we nog niet? Rutte zit er alleen voor zijn eigen hachje, niet voor die van het volk.
Als mensen daadwerkelijk rationeel en volgens hun portemonnee zouden stemmen (of de collectieve portemonnee van het land als geheel) dan zou de VVD niets meer dan een marginaal clubje van 5 a 10 zetels zijn. PVV zou rond de 20-25 zitten.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.
de-regulering (van vooral nationalistische protectiemaatregelen) is ook een vorm van reguleren, als men bv het zo regelt dat nationale landen bepaalde regels wel 'moeten' afbouwen of er bv processen vastgesteld worden hoe internationale bedrijven kunnen optreden tegen natiestaten die hen zouden 'behinderen' in de vrije markt...quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.
Daar ben ik niet zo bekend mee, maar ik geloof het direct.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als mensen daadwerkelijk rationeel en volgens hun portemonnee zouden stemmen (of de collectieve portemonnee van het land als geheel) dan zou de VVD niets meer dan een marginaal clubje van 5 a 10 zetels zijn. PVV zou rond de 20-25 zitten.
Kwestie van de CPB doorrekeningen daadwerkelijk lezen.
Dus jij bent tegen de democratie?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..
Leg hem geen woorden in de mond.quote:
Het is een gevolg van dat het maatschappelijk middenveld verkruimeld, de vakbonden machteloos staan en de welvaartsongelijkheden. Daarmee kun je namelijk lobbyisten kopen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk hebben de grote lobbyisten de beste toegang tot zulke verhandels-processen en een direktere toegang tot de politiek... overigens is dat an sich zelf ook een gevolg ervan dat de democratische bestuursprocesen steeds verder gehinderd worden.
Dat is gewoon het terugdraaien van regels en het ondergraven van democratie.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef RM-rf het volgende:
de-regulering (van vooral nationalistische protectiemaatregelen) is ook een vorm van reguleren, als men bv het zo regelt dat nationale landen bepaalde regels wel 'moeten' afbouwen of er bv processen vastgesteld worden hoe internationale bedrijven kunnen optreden tegen natiestaten die hen zouden 'behinderen' in de vrije markt...
Dat vind ik vrij apart eerlijk gezegd. CDA en D66 zijn toch niet bepaald gelijksoortige partijenquote:Op maandag 13 juni 2016 15:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo bekend mee, maar ik geloof het direct.
Ik nijg neig nu zelf naar CDA/D66.
Nu ben ik het eigenlijk zelden eens met Koos, maar hoe is hij vanwege zijn gefundeerde mening een landverrader precies? Leg eens uit.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Prachtig hoe gestoorde landverraders zichzelf altijd ontmaskeren. Stumpertje.
Ik weet het, maar ik vind Buma een goede politicus en ik kan me in veel van hun standpunten vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik vrij apart eerlijk gezegd. CDA en D66 zijn toch niet bepaald gelijksoortige partijen
Excuus.quote:
Dit dus, VVD heeft dan ook tegen de referendumwet gestemd.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:57 schreef Toefjes het volgende:
Rutte is geen voorstander van referenda. Schokkend.
Dus jij bent tegen democratie zoals ik dacht.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nee hoor ik vind een partij als DENK even onwenselijk als de PVV..
Waarin verschillen hun standpunten en daden van de VVD eigenlijk?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik vind Buma een goede politicus en ik kan me in veel van hun standpunten vinden.
Dat christelijke mag ook geen naam meer hebben tegenwoordig.
Maar ik ben dan ook wat ze noemen 'een zwevende kiezer'.
Goed onderbouwd standpunt.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Dus jij bent tegen democratie zoals ik dacht.
Ach, het geenstijl volk grijpen elke krantenkop aan om stemming te kunnen maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:09 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dit dus, VVD heeft dan ook tegen de referendumwet gestemd.
Juist wel. PVV is kut, DENK is waarlijk nog kutter.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:10 schreef Atak het volgende:
[..]
*grijptquote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, het geenstijl volk grijpen elke krantenkop aan om stemming te kunnen maken.
Bron?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
*grijpt
''Toefjes begrijpt de regels van de Nederlandse grammatica niet''
morgen in de Telegraaf.
Waarom dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Juist wel. PVV is kut, DENK is waarlijk nog kutter.
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit was inderdaad allochtoons. Excuus.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
*grijpt
''Toefjes begrijpt de regels van de Nederlandse grammatica niet''
morgen in de Telegraaf.
CDA is sws wat linkser en ik vind hun standpunten qua zorg enzo gewoon goed. En dat van de VVD vind ik ronduit kut.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarin verschillen hun standpunten en daden van de VVD eigenlijk?
Jij wordt steeds enger.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]Nee ik vind beide partijen onwenselijk maar goed een partij als GroenLinks eigenlijk ook dus tja..
Vanwege hun standpunten die zijn zeer extreem en gevaarlijk.quote:
Dat DENK ik bij elk bericht van hem.quote:
Oeh dan ben jij vast ook een beetje eng..quote:Op maandag 13 juni 2016 16:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat DENK ik bij elk bericht van hem.
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:17 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Oeh dan ben jij vast ook een beetje eng..![]()
GroenLinks komt nooit met oplossingen aanzetten, daarbij komt dat Klaver altijd overkomt als een schooljongetje.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:20 schreef bamibij het volgende:
Wolkentoetje, waarom is GroenLinks onwenselijk? (gr gr GL lid)
Juist wel?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
GroenLinks komt nooit met oplossingen aanzetten
Rutte is tegen referenda.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:03 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Mja ik ben erg blij dat ik gestemd heb en dat mijn mening er toe doet hier in Nederland
Iedereen die niet stemt heeft niets in te brengen, zo werkt de democratie. Heb je geen mening, donder je maar op. En dan moet je niet met verhaaltjes komen van ja, als ik niet stem is ook een nee stem want dat is niet zo.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vond hem hier ook zo zwak overkomen, nooit een direct antwoord op vragen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:45 schreef bamibij het volgende:
[..]
Juist wel?
En Klaver is nog wat jong, ja.
Door kunst creeer je juist je cultuur maar dat is waarschijnlijk een te complexe stap voor al deze populisten.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jij mist het punt een beetje geloof ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door kunst creeer je juist je cultuur maar dat is waarschijnlijk een te complexe stap voor al deze populisten.![]()
Liever alles gewoon hetzelfde als de hele wereld maken maar dan wel over nederlandse cultuur staan te blaten stelletje schapen hier die nergens over nadenken.
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door kunst creeer je juist je cultuur maar dat is waarschijnlijk een te complexe stap voor al deze populisten.![]()
Liever alles gewoon hetzelfde als de hele wereld maken maar dan wel over nederlandse cultuur staan te blaten stelletje schapen hier die nergens over nadenken.
Het belang van het volk is natuurlijk ook gewoon het doorzetten van het associatieverdrag.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
Want dit wisten we nog niet? Rutte zit er alleen voor zijn eigen hachje, niet voor die van het volk.
En dit is dus geen feit ofzo.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het belang van het volk is natuurlijk ook gewoon het doorzetten van het associatieverdrag.
Toch had je de kans om voor te stemmen maar de meerderheid vond dat niet nodig. Neem je verlies en loop niet te janken.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:02 schreef Copycat het volgende:
Oh ja. Dat populistische referendum om vooral maar 'tegen!' te kunnen roepen.
Het is natuurlijk wel gewoon een feit.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En dit is dus geen feit ofzo.
Ik heb gewoon liever helemaal geen verdragen met dat soort kutlanden. Ook niet met het fascistische Bulgarije en Hongarije.
Wat zijn de voordelen van een verdrag met UKR voor de gewone man in de Nederlandse straat?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het belang van het volk is natuurlijk ook gewoon het doorzetten van het associatieverdrag.
Welk verlies? Immers dat verdrag komt er gewoon en het raadgevend referendum bleek bij het eerste gebruik al een instrument met zoveel fouten dat niemand het ooit nog serieus zal nemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:21 schreef kawotski het volgende:
[..]
Toch had je de kans om voor te stemmen maar de meerderheid vond dat niet nodig. Neem je verlies en loop niet te janken.
Uiteindelijk een klein beetje meer welvaart. Niet heel spannend allemaal maar wel in het belang van het volk. Wat is het grote voordeel van het afwijzen van het verdrag voor de gewone man in de Nederlandse straat?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen van een verdrag met UKR voor de gewone man in de Nederlandse straat?
Meer welvaart?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen van een verdrag met UKR voor de gewone man in de Nederlandse straat?
Ik heb het idee dat het noch voor- noch nadelen zal hebben voor de gewone man.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk een klein beetje meer welvaart. Niet heel spannend allemaal maar wel in het belang van het volk. Wat is het grote voordeel van het afwijzen van het verdrag voor de gewone man in de Nederlandse straat?
Wat precies?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het noch voor- noch nadelen zal hebben voor de gewone man.
Dat het wat ingewikkeld is als begrip dat snap ik. De hele materie was natuurlijk wat ingewikkeld voor de meeste mensen. daarom was het ook zo bijzonder ongeschikt voor een raadgevend referendum achteraf.quote:'Een beetje meer welvaart' is zo'n abstracte term, daar kan ik verder niks mee.
ik snap wel dat die zogenaamde militaire samenwerking uit dat verdrag ons moeilijk iets kan kosten.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou nee, het is niet dat jou mening superieur is ofzo.
Ik wil niet betalen voor 'militaire samenwerking' enzulks terwijl ons eigen leger wegbezuinigd wordt.
Oh, je snapt dus al niet zo goed wat je bedoelt?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Omdat ik JA-kamp ook altijd met hoofdletters schrijf, maar leuk geprobeerd.
Jouw.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou nee, het is niet dat jou mening superieur is ofzo.
Ik wil niet betalen voor 'militaire samenwerking' enzulks terwijl ons eigen leger wegbezuinigd wordt.
Van mij hoeft dat niet. Ik vind het wel prima zo, wat mij betreft sluiten we geen verdragen met fascistische landen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jouw.
En die militaire samenwerking is juist zodat we er minder geld in hoeven te pompen.
Je wilt dus dat Nederland uit de NAVO stapt?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat niet. Ik vind het wel prima zo, wat mij betreft sluiten we geen verdragen met fascistische landen.
Dus ook gelijk de 'verdragen' tussen Hongarije en Bulgarije opzeggen.
Als dat nodig is moet het maar. Turkije zit ook in de NAVO, heb je ook niks aan.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je wilt dus dat Nederland uit de NAVO stapt?
En PvdA vind je weer te kwistig met geld denk ik?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
CDA is sws wat linkser en ik vind hun standpunten qua zorg enzo gewoon goed. En dat van de VVD vind ik ronduit kut.
Prachtig idee weer. Maar je beseft toch wel dat de wereld niet zo simpel is? We leven niet meer in de 19e eeuw.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat niet. Ik vind het wel prima zo, wat mij betreft sluiten we geen verdragen met fascistische landen.
Dus ook gelijk de 'verdragen' tussen Hongarije en Bulgarije opzeggen.
De NAVO heeft niks aan Turkije?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als dat nodig is moet het maar. Turkije zit ook in de NAVO, heb je ook niks aan.
Ik wens niet te onderhandelen als democratisch land met een stelletje fascisten.
Ja, onder andere.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En PvdA vind je weer te kwistig met geld denk ik?
Mensen moeten zich niet teveel laten leiden door imago.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, onder andere.
Laat ik maar niet over de PvdA beginnen.
Wou jij beweren van wel?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De NAVO heeft niks aan Turkije?
Meen je dit nou serieus?
Waar stem jij op dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet teveel laten leiden door imago.
Ik heb eens D66 gestemd maar dat doe ik nooit meer. Die worden economisch steeds rechtser en hebben democratische vernieuwing bij het grofvuil gezet.quote:
Als het zo simpel is waar heeft Rutte dan zo lang voor nodig vraag je je dan af..quote:Op maandag 13 juni 2016 17:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welk verlies? Immers dat verdrag komt er gewoon en het raadgevend referendum bleek bij het eerste gebruik al een instrument met zoveel fouten dat niemand het ooit nog serieus zal nemen.
Wat is dit nu weer voor een vage uitspraakquote:Volgens Rutte ''slaat het nergens op'' dat een land zo zijn wil oplegt aan de hele EU.
Als je nu antidemocratische eu lobbyisten zoals rutte nog steunt hoor je ook bij die collaboratie.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu ben ik het eigenlijk zelden eens met Koos, maar hoe is hij vanwege zijn gefundeerde mening een landverrader precies? Leg eens uit.
Ah, duidelijk. Ik zou persoonlijk nooit SP stemmen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb eens D66 gestemd maar dat doe ik nooit meer. Die worden economisch steeds rechtser en hebben democratische vernieuwing bij het grofvuil gezet.
Ik stem GroenLinks, ChristenUnie of SP. CDA is ook niet (altijd) verkeerd, maar dan krijg je er de VVD altijd gratis bij.
Goed om te horen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik was al zeer verheugd door het nieuws over de terugkeer van Laura. Heb dit weekend nog wat uurtjes over, en het vakantiegeld is nog niet op
Waarom niet eigenlijk? Wat zij nu zijn (met hun nieuwe Navo standpunten e.d.) komt overeen met de PvdA van 20-30 jaar terug.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Ik zou persoonlijk nooit SP stemmen.
Mensen maken ook andere afwegingen dan de EU bij het stemmen. Bijvoorbeeld onderwijs.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:54 schreef Peachbird het volgende:
Pro eu stemmen staat wat mij betreft gelijk aan vijandschap jegens het nederlandse volk.
Misschien doe ik het de volgende verkiezingen wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Wat zij nu zijn (met hun nieuwe Navo standpunten e.d.) komt overeen met de PvdA van 20-30 jaar terug.
Ben jij pro-EU Toefjes?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensen maken ook andere afwegingen dan de EU bij het stemmen. Bijvoorbeeld onderwijs.
In principe is dat niet meer dan een economische hypothese die we nooit kunnen verifiëren om achteraf te kijken of het nu wel of niet klopte.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk een klein beetje meer welvaart. Niet heel spannend allemaal maar wel in het belang van het volk.
Ik heb de EU altijd een gedrocht gevonden. Maar we zitten er nu eenmaal in, en moeten we het beste er van maken.quote:
Dit dus en het dan presenteren als feit.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In principe is dat niet meer dan een economische hypothese die we nooit kunnen verifiëren om achteraf te kijken of het nu wel of niet klopte.
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet bv hier ook legaal zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb de EU altijd een gedrocht gevonden. Maar we zitten er nu eenmaal in, en moeten we het beste er van maken.
Drugs zou je sowieso moeten legaliseren. Al is het alleen maar voor het leuke.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet hier ook legaal zijn.
Precies.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Drugs zou je sowieso moeten legaliseren. Al is het alleen maar voor het leuke.
Ik vind het lastig. Ik ben in principe voor referenda. Maar wat er in maart plaatsgevonden heeft vond ik tenenkrommend. Er is een andere vraag beantwoord dan is gesteld. Op zich is het goed dat er een signaal afgegeven is, maar het beantwoorden van een andere vraag dan gesteld heeft wel invloed op andere mensen. Dus ik weet niet of we om kunnen gaan met dit middel.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies.
En hoe denk je over het referendum?
Daar heeft de EU weinig mee te maken het zijn de rechtse partijen die zich verschuilen achter internationale afspraken die door vele andere landen tegenwoordig ook met de voeten getreden worden. Ooit was Nederland progressief en de VVD nog liberaal toen had men moeten door pakken en lak moeten hebben aan de gelovige zeurpieten die hun gewenste levenswijze aan de hele bevolking willen opdringen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet bv hier ook legaal zijn.
Duidelijk, ik ben altijd voor referenda. Het is altijd leuk om de uitslag te bespreken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Ik ben in principe voor referenda. Maar wat er in maart plaatsgevonden heeft vond ik tenenkrommend. Er is een andere vraag beantwoord dan is gesteld. Op zich is het goed dat er een signaal afgegeven is, maar het beantwoorden van een andere vraag heeft wel invloed op andere mensen. Dus ik weet niet of we om kunnen gaan met dit middel.
Ze wachten nog even het Brexitreferendum af. Dat is van wat serieuzer belang, daarna gaan ze babbelen over wat mogelijke aanpassingen aan dit verdrag. Dat hebben ze toch ook vrij duidelijk aangegeven?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als het zo simpel is waar heeft Rutte dan zo lang voor nodig vraag je je dan af..
En waarom kan dat niet nu?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze wachten nog even het Brexitreferendum af. Dat is van wat serieuzer belang, daarna gaan ze babbelen over wat mogelijke aanpassingen aan dit verdrag. Dat hebben ze toch ook vrij duidelijk aangegeven?
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In principe is dat niet meer dan een economische hypothese die we nooit kunnen verifiëren om achteraf te kijken of het nu wel of niet klopte.
Waar citeer je dat letterlijk uit? Immers in de wet staat het anders omschreven hoor. En wat is zo spoedig mogelijk als het om het indienen van een wetsvoorstel gaat? Dat proces kan normaal zo jaren duren.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom kan dat niet nu?
Hij is verplicht zo spoedig mogelijk antwoord aan 'het volk' te geven.
En dat citeer ik letterlijk.
'Meer welvaart in het belang van het volk'.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?
Of wou je beweren dat vrijere handel niet goed is voor de welvaart? Dan ga je toch heel wat belangrijke economische literatuur naar de prullenmand verwijzen hoor.
Overigens kan je met betrekking tot dit onderwerp wel heel degelijk leren van het verleden. Het is nu niet bepaald het eerste associatieverdrag wat de EU afsluit. Die hele geschiedenis kan je wel gaan ontkennen maar dat is ook niet zo handig.
Die Britten hebben altijd al een hekel aan Europa gehad, dus die gaan massaal 'tegen' stemmen, denk ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar citeer je dat letterlijk uit? Immers in de wet staat het anders omschreven hoor. En wat is zo spoedig mogelijk als het om het indienen van een wetsvoorstel gaat? Dat proces kan normaal zo jaren duren.
En het kan niet nu omdat dit geen handig moment is. Ik verwijs je niet voor niets naar het spannender Brexit-referendum. Als dat voorbij is, dan is onderhandelen logischer en eenvoudiger.
Tja. Als je met je partner op reis bent in een vreemd land. Vrouwen sturen je altijd de verkeerde kant op. Je wilde naar links, ze zegt: ga rechts! En je doet dat. Vervolgens kom je in een vreselijk gebied terecht waar je maar niet uit lijkt te kunnen komen. Dan kun je 2 dingen doen: Je partner blijven uitschelden, boos blijven. Of je probeert er samen het beste van te maken en er zonder al te veel kleerscheuren uit te komen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Duidelijk, ik ben altijd voor referenda. Het is altijd leuk om de uitslag te bespreken.![]()
Heel veel mensen hebben ook gewoon 'tegen Europa' gestemd.
Goede metafoor, moest wel 2 keer lezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Als je met je partner op reis bent in een vreemd land. Vrouwen sturen je altijd de verkeerde kant op. Je wilde naar links, ze zegt: ga rechts! En je doet dat. Vervolgens kom je in een vreselijk gebied terecht waar je maar niet uit lijkt te kunnen komen. Dan kun je 2 dingen doen: Je partner blijven uitschelden, boos blijven. Of je probeert er samen het beste van te maken en er zonder al te veel kleerscheuren uit te komen.
Om in deze metafoor te blijven: Men prefereert het conflict model. In dit voorbeeld zullen man en vrouw waarschijnlijk niet levend uit de situatie komen waarin ze verzeild zijn geraakt. Je zult nog even samen moeten werken. Al is het pro forma. Maar ondertussen moet je wel een exit strategie bedenken voor wanneer het enigszins mogelijk is.
Ik hoop alleen dat in Europa de ratio het wint van de emotie.
Vrije handel ook al zo'n loze kreet, vrije handel waarbij we de externaliteiten die dit veroorzaakt weigeren te kwantificeren. Hierdoor zijn bijvoorbeeld China en India grote vervuilers geworden, worden daar mensen uitgebuit om maar hier zogenaamd meer welvaart te krijgen maar ook tegelijkertijd de middenklasse hier aan het verpauperen is.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?
Of wou je beweren dat vrijere handel niet goed is voor de welvaart? Dan ga je toch heel wat belangrijke economische literatuur naar de prullenmand verwijzen hoor.
Overigens kan je met betrekking tot dit onderwerp wel heel degelijk leren van het verleden. Het is nu niet bepaald het eerste associatieverdrag wat de EU afsluit. Die hele geschiedenis kan je wel gaan ontkennen maar dat is ook niet zo handig.
Handel is altijd goed. Zijn we groot mee geworden, moeten we ook continueren. Ik denk ook best dat we alleen verder zouden kunnen als het moet. Misschien dat het Brexit een eerste aanzet zal geven. Wordt wel een spannende tijdquote:Op maandag 13 juni 2016 18:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Goede metafoor, moest wel 2 keer lezen.
Maar je hebt er toch niks aan, Nederland zou bepaalde verdragen af kunnen sluiten. Puur voor de handel met buurlanden.
We zullen het zien, je hebt een aantal goede punten.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Handel is altijd goed. Zijn we groot mee geworden, moeten we ook continueren. Ik denk ook best dat we alleen verder zouden kunnen als het moet. Misschien dat het Brexit een eerste aanzet zal geven. Wordt wel een spannende tijd
Moet je niet cda stemmen. En als je tegen ttip bent ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet bv hier ook legaal zijn.
Nouja, het is niet dat ik al een beslissing heb gemaakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moet je niet cda stemmen. En als je tegen ttip bent ook niet.
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brusselquote:Op maandag 13 juni 2016 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
We zullen het zien, je hebt een aantal goede punten.
Ik denk ook dat we veel makkelijker handel kunnen drijven met een paar simpele verdragen.
En geen geld meer naar Griekenland enzo.
Ik ook. Brussel bepaalt voor 80 procent 'onze' wetten, ik vind dat belachelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brussel
Even ter herinnering, Oekraine wordt hiermee helemaal geen EU-lid. Dat is minstens de komende decennia niet aan de orde.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
'Meer welvaart in het belang van het volk'.
Het probleem is juist dat de EU steeds groter wil worden. Oekraïne is geen buurland van 'ons', wij hebben daar niks te zoeken. Stelletje fascisten daar.
En nee, meer welvaart is niet altijd goed voor 'het volk'.
Achter de schermen zal men vast al wel wat aan het doen zijn. Diplomatie kost tijd.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die Britten hebben altijd al een hekel aan Europa gehad, dus die gaan massaal 'tegen' stemmen, denk ik.
En Rutte had allang werk moeten maken van dit 'verdrag'.
China en India hadden beter straatarm kunnen blijven?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrije handel ook al zo'n loze kreet, vrije handel waarbij we de externaliteiten die dit veroorzaakt weigeren te kwantificeren. Hierdoor zijn bijvoorbeeld China en India grote vervuilers geworden, worden daar mensen uitgebuit om maar hier zogenaamd meer welvaart te krijgen maar ook tegelijkertijd de middenklasse hier aan het verpauperen is.
Dat zeg jij. Ik hoor hele andere verhalen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Even ter herinnering, Oekraine wordt hiermee helemaal geen EU-lid. Dat is minstens de komende decennia niet aan de orde.
Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brussel
Dat kan, dan ga je echter wel voorbij aan de realiteit.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik hoor hele andere verhalen.
Visumvrij reizen is heel wat anders dan hier mogen werken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:51 schreef Rattataki het volgende:
Al een week nadat de Nederlandse bevolking nee had gestemd tegen het associatieakkoord wilde de Europese commissie al weer visumvrij reizen voorstellen voor Oekraïners. Zodat nog eens 45 miljoen mensen in de toekomst de Europese lidstaten kunnen overspoelen. Het aantal Polen is in Nederland ook al weer vervijfvoudigd en dan zijn de tijdelijke en zwartwerkers nog niet eens mee geteld. De tijdelijke werknemers sturen het geld op naar hun familie en nemen vaak het geld mee naar huis, dat ook niet wordt geïnvesteerd in de Nederlandse economie. Daarom gaat het nu ook beter met de Poolse economie, niet zo zeer met de onze. Wat op zich ook wel goed is, want als de verschillen daar steeds kleiner worden zullen er in de toekomst steeds minder mensen geneigd zijn om hier nog voor het geld heen te komen. Verder worden er ook nog steeds werkkrachten onderbetaald en misbruikt en bestaan er een aantal scheve constructies voor bedrijven wat voordelen bied. We willen weer goedkope arbeidskrachtjes hebben. Kortom het gaat weer om de bedrijven en om het geld. Typisch VVD-gedachtegoed en beleid. De gemiddelde Nederlander zal daar niks van terugzien. Sterker nog, het is voor veel mensen alleen maar slechter geworden.
Met een consumentenmarkt van 500 miljoen personen kan je veel meer afdwingen dan met een schamele 17 miljoen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.
dan kunnen we ons beter op de Russen concentreren dan op die paar Oekrainers die genoeg geld hebben voor een broodquote:Op maandag 13 juni 2016 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.
500 miljoen klinkt leuk en aardig maar met verreweg de meeste van die mensen hebben wij in dit land helemaal niets te maken. Zelfs in Europa vindt binnen de landsgrenzen 5 tot 6 keer meer handel plaats dan grensoverschrijdende handel.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Met een consumentenmarkt van 500 miljoen personen kan je veel meer afdwingen dan met een schamele 17 miljoen.
Dat is zo, maar het wordt wel uitnodigender gemaakt om ze hier te halen. Maar je begrijpt voor de rest denk ik wel wat voor punt ik probeer te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visumvrij reizen is heel wat anders dan hier mogen werken.
Wat mij betreft had Rusland zich inderdaad net als pakweg Moldavie en Georgie aangesloten bij deze onderhandelingsronde. En over die daadkracht, ik lees hier net dat de EU 80% van onze wetten bepaalt, dan zijn ze best daadkrachtigquote:Op maandag 13 juni 2016 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan kunnen we ons beter op de Russen concentreren dan op die paar Oekrainers die genoeg geld hebben voor een brood
handelsverdragen hebben nogal wat baat bij een stukje daadkracht, dat is niet waar de EU bekend om staat
Omdat het meerendeel van Oekraïne al had aangekondigd te willen gaan werken in Europa als het akoord van kracht zou gaan misschien ? juist omdat het gemakkelijker wordt om te reizen. Want wat jij zegt, zeiden ze in eerste instantie ook over bepaalde andere landen en dat heeft uiteindelijk ook anders uitgepakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het verschil tussen hier mogen reizen of mogen werken is wel vrij essentieel. Daarmee haalde je je eigen post nogal onderuit. Wat is immers het nut van een discussie over Oekrainers die hier komen werken als dat niet het geval is?
Die Zijlstra zat daar gisteren in buitenhof ook al over te wauwelen. Hoe blind moet je zijn als je denk dat die crisis voorbij is en dat het goed opgelost is.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:17 schreef ems. het volgende:
Wel leuk stukje trouwens uit dat artikel:
[..]
Helemaal niet prima.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb dat hele verdrag niet gelezen. Heb ik ook heel geen trek in. Daar hebben we immers volksvertegenwoordigers voor. Ik heb mij daarom beperkt tot samenvattingen en achtergrondartikelen in kranten. En wat daarin stond te lezen, kon mijn goedkeuring dragen.
Prima dus dat Rutte de uitslag van het referendum negeert.
Neuh, de VVD is intussen al weer aan het stijgen in de peilingen. Dikke kans dat de partij volgend jaar opnieuw de grootste wordt. Ik zet mijn geld dan ook in op kabinet Rutte III.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Helemaal niet prima.
Dit is te belachelijk voor woorden. Die mooie VVD van Rutte heeft zijn beste tijd gehad.
Ik niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, de VVD is intussen al weer aan het stijgen in de peilingen. Dikke kans dat de partij volgend jaar opnieuw de grootste wordt. Ik zet mijn geld dan ook in op kabinet Rutte III.
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik denk dat (helaas) de PVV de grootste gaat worden, omdat mensen dom zijn.
Ze hebben eerder geregeerd. Was niet bepaald een succes.
Nou nee, daar zijn nieuwe verdragen over gesloten na jaren van onderhandelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:12 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Omdat het meerendeel van Oekraïne al had aangekondigd te willen gaan werken in Europa als het akoord van kracht zou gaan misschien ? juist omdat het gemakkelijker wordt om te reizen. Want wat jij zegt, zeiden ze in eerste instantie ook over bepaalde andere landen en dat heeft uiteindelijk ook anders uitgepakt.
De VVD sorteert al tijden voor op een nieuwe poging te regeren met de PVV. Die gaan weer voor een succesjequote:Op maandag 13 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.
Nee, het wordt Rutte III.
We zullen het zien.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.
Nee, het wordt Rutte III.
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD sorteert al tijden voor op een nieuwe poging te regeren met de PVV. Die gaan weer voor een succesje
Rutte en die mooie partij van hem zijn na de volgende verkiezingen niks meer dan een splinterpartij.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.
Sommige verstandige mensen zijn in staat over zichzelf heen te stappen en, in dit geval, het landsbelang voorop te stellen. Je hebt het inderdaad bij het rechte eind als je denkt dat Rutte dat niet kan.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.
nee dat doen ze niet en dat zijn ze nietquote:Op maandag 13 juni 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft had Rusland zich inderdaad net als pakweg Moldavie en Georgie aangesloten bij deze onderhandelingsronde. En over die daadkracht, ik lees hier net dat de EU 80% van onze wetten bepaalt, dan zijn ze best daadkrachtig
Rutte begrijpt heel goed dat ons land helemaal niet is gebaat bij regeringsdeelname van de PVV. Althans, dat weet hij nu. De beste man is door de schade en schande wijzer geworden. Zijn eerste kabinet eindigde immers in een drama.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Sommige verstandige mensen zijn in staat over zichzelf heen te stappen en, in dit geval, het landsbelang voorop te stellen. Je hebt het inderdaad bij het rechte eind als je denkt dat Rutte dat niet kan.
Rutte.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte begrijpt heel goed dat ons land helemaal niet is gebaat bij regeringsdeelname van de PVV. Althans, dat weet hij nu. De beste man is door de schade en schande wijzer geworden. Zijn eerste kabinet eindigde immers in een drama.
Nee, gewoon lekker mikken op een kabinet VVD-CDA-D66.
Voorzitter van wat precies?quote:
EU.quote:
Lees terug, dat is geen argument.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:41 schreef Ringo het volgende:
Zo'n 70% van de stemgerechtigden heeft de legitimiteit van dit referendum dan ook niet erkend.
Het schiet niet op om een persoonlijke vete boven landsbelang te stellen. Het blijft persoonlijk omdat jij stelt dat het onder geen geding zal gebeuren.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte begrijpt heel goed dat ons land helemaal niet is gebaat bij regeringsdeelname van de PVV. Althans, dat weet hij nu. De beste man is door de schade en schande wijzer geworden. Zijn eerste kabinet eindigde immers in een drama.
Nee, gewoon lekker mikken op een kabinet VVD-CDA-D66.
Dat is een stukje kapitaalvlucht. Alleen werkgevers profiteren hiervan. Het gebeurt onder onze ogen en we vinden het prima blijkbaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:51 schreef Rattataki het volgende:
Het aantal Polen is in Nederland ook al weer vervijfvoudigd en dan zijn de tijdelijke en zwartwerkers nog niet eens mee geteld. De tijdelijke werknemers sturen het geld op naar hun familie en nemen vaak het geld mee naar huis, dat ook niet wordt geïnvesteerd in de Nederlandse economie.
Smijten met loze termen als 'landsbelang' al helemaal niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het schiet niet op om een persoonlijke vete boven landsbelang te stellen.
Ons land was de laatste maanden voorzitter. Kleine nuance. Overigens durft dat voorzitterschap nog maar een kleine drie weken. Dan is het klaar.quote:
Dat is natuurlijk een kulstelling want je kent de motieven van de niet-stemmers niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:41 schreef Ringo het volgende:
Zo'n 70% van de stemgerechtigden heeft de legitimiteit van dit referendum dan ook niet erkend.
Dit is nou eenmaal een forum, beste Barry. Het barst dus van de persoonlijke meningen. Het zijn verwachtingen die ik uitspreek. Want anders dan jij wellicht lijkt te denken, kan ik niet in de toekomst kijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het schiet niet op om een persoonlijke vete boven landsbelang te stellen. Het blijft persoonlijk omdat jij stelt dat het onder geen geding zal gebeuren.
Nou blijft het wel Rubberen Rutte dus ik zie het wel gebeuren, dus daar zul je al bedrogen uitkomen. Iets wat wij al jaren voelen.
Kwestie van gezond verstand.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:49 schreef grimselman het volgende:
Dat is natuurlijk een kulstelling want je kent de motieven van de niet-stemmers niet.
Ze mogen hier nog steeds werken hoor.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, daar zijn nieuwe verdragen over gesloten na jaren van onderhandelen.
Dat maakt toch ook niet uit? Wat telt is mijn gelijk en bovendien lapt Den Haag de uitslag toch wel aan de laars, zoals het hoort.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:52 schreef grimselman het volgende:
Kijk je kunt je kulstelling nog steeds niet onderbouwen.
Fijne cirkelredenering.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat maakt toch ook niet uit? Wat telt is mijn gelijk en bovendien lapt Den Haag de uitslag toch wel aan de laars, zoals het hoort.
quote:
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een stukje kapitaalvlucht. Alleen werkgevers profiteren hiervan. Het gebeurt onder onze ogen en we vinden het prima blijkbaar.
Nee dus, dat is hier al weerlegd.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, dan kan je gaan huilen, maar het is de waarheid.
De ironie.quote:
Nee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |