Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brussel
Dat kan, dan ga je echter wel voorbij aan de realiteit.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik hoor hele andere verhalen.
Visumvrij reizen is heel wat anders dan hier mogen werken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:51 schreef Rattataki het volgende:
Al een week nadat de Nederlandse bevolking nee had gestemd tegen het associatieakkoord wilde de Europese commissie al weer visumvrij reizen voorstellen voor Oekraïners. Zodat nog eens 45 miljoen mensen in de toekomst de Europese lidstaten kunnen overspoelen. Het aantal Polen is in Nederland ook al weer vervijfvoudigd en dan zijn de tijdelijke en zwartwerkers nog niet eens mee geteld. De tijdelijke werknemers sturen het geld op naar hun familie en nemen vaak het geld mee naar huis, dat ook niet wordt geïnvesteerd in de Nederlandse economie. Daarom gaat het nu ook beter met de Poolse economie, niet zo zeer met de onze. Wat op zich ook wel goed is, want als de verschillen daar steeds kleiner worden zullen er in de toekomst steeds minder mensen geneigd zijn om hier nog voor het geld heen te komen. Verder worden er ook nog steeds werkkrachten onderbetaald en misbruikt en bestaan er een aantal scheve constructies voor bedrijven wat voordelen bied. We willen weer goedkope arbeidskrachtjes hebben. Kortom het gaat weer om de bedrijven en om het geld. Typisch VVD-gedachtegoed en beleid. De gemiddelde Nederlander zal daar niks van terugzien. Sterker nog, het is voor veel mensen alleen maar slechter geworden.
Met een consumentenmarkt van 500 miljoen personen kan je veel meer afdwingen dan met een schamele 17 miljoen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.
dan kunnen we ons beter op de Russen concentreren dan op die paar Oekrainers die genoeg geld hebben voor een broodquote:Op maandag 13 juni 2016 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handelsverdragen hebben natuurlijk nogal wat baat bij een zekere massa.
500 miljoen klinkt leuk en aardig maar met verreweg de meeste van die mensen hebben wij in dit land helemaal niets te maken. Zelfs in Europa vindt binnen de landsgrenzen 5 tot 6 keer meer handel plaats dan grensoverschrijdende handel.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Met een consumentenmarkt van 500 miljoen personen kan je veel meer afdwingen dan met een schamele 17 miljoen.
Dat is zo, maar het wordt wel uitnodigender gemaakt om ze hier te halen. Maar je begrijpt voor de rest denk ik wel wat voor punt ik probeer te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visumvrij reizen is heel wat anders dan hier mogen werken.
Wat mij betreft had Rusland zich inderdaad net als pakweg Moldavie en Georgie aangesloten bij deze onderhandelingsronde. En over die daadkracht, ik lees hier net dat de EU 80% van onze wetten bepaalt, dan zijn ze best daadkrachtigquote:Op maandag 13 juni 2016 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan kunnen we ons beter op de Russen concentreren dan op die paar Oekrainers die genoeg geld hebben voor een brood
handelsverdragen hebben nogal wat baat bij een stukje daadkracht, dat is niet waar de EU bekend om staat
Omdat het meerendeel van Oekraïne al had aangekondigd te willen gaan werken in Europa als het akoord van kracht zou gaan misschien ? juist omdat het gemakkelijker wordt om te reizen. Want wat jij zegt, zeiden ze in eerste instantie ook over bepaalde andere landen en dat heeft uiteindelijk ook anders uitgepakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het verschil tussen hier mogen reizen of mogen werken is wel vrij essentieel. Daarmee haalde je je eigen post nogal onderuit. Wat is immers het nut van een discussie over Oekrainers die hier komen werken als dat niet het geval is?
Die Zijlstra zat daar gisteren in buitenhof ook al over te wauwelen. Hoe blind moet je zijn als je denk dat die crisis voorbij is en dat het goed opgelost is.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:17 schreef ems. het volgende:
Wel leuk stukje trouwens uit dat artikel:
[..]
Helemaal niet prima.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb dat hele verdrag niet gelezen. Heb ik ook heel geen trek in. Daar hebben we immers volksvertegenwoordigers voor. Ik heb mij daarom beperkt tot samenvattingen en achtergrondartikelen in kranten. En wat daarin stond te lezen, kon mijn goedkeuring dragen.
Prima dus dat Rutte de uitslag van het referendum negeert.
Neuh, de VVD is intussen al weer aan het stijgen in de peilingen. Dikke kans dat de partij volgend jaar opnieuw de grootste wordt. Ik zet mijn geld dan ook in op kabinet Rutte III.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Helemaal niet prima.
Dit is te belachelijk voor woorden. Die mooie VVD van Rutte heeft zijn beste tijd gehad.
Ik niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, de VVD is intussen al weer aan het stijgen in de peilingen. Dikke kans dat de partij volgend jaar opnieuw de grootste wordt. Ik zet mijn geld dan ook in op kabinet Rutte III.
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik denk dat (helaas) de PVV de grootste gaat worden, omdat mensen dom zijn.
Ze hebben eerder geregeerd. Was niet bepaald een succes.
Nou nee, daar zijn nieuwe verdragen over gesloten na jaren van onderhandelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:12 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Omdat het meerendeel van Oekraïne al had aangekondigd te willen gaan werken in Europa als het akoord van kracht zou gaan misschien ? juist omdat het gemakkelijker wordt om te reizen. Want wat jij zegt, zeiden ze in eerste instantie ook over bepaalde andere landen en dat heeft uiteindelijk ook anders uitgepakt.
De VVD sorteert al tijden voor op een nieuwe poging te regeren met de PVV. Die gaan weer voor een succesjequote:Op maandag 13 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.
Nee, het wordt Rutte III.
We zullen het zien.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV de grootste wordt, is de kans klein dat de partij daadwerkelijk gaat regeren.
Nee, het wordt Rutte III.
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD sorteert al tijden voor op een nieuwe poging te regeren met de PVV. Die gaan weer voor een succesje
Rutte en die mooie partij van hem zijn na de volgende verkiezingen niks meer dan een splinterpartij.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.
Sommige verstandige mensen zijn in staat over zichzelf heen te stappen en, in dit geval, het landsbelang voorop te stellen. Je hebt het inderdaad bij het rechte eind als je denkt dat Rutte dat niet kan.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach welnee. De VVD speelt de Zijlstra-kaart in een poging de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Na wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd, gaan Rutte en Wilders niet samen in een coalitie zitten.
nee dat doen ze niet en dat zijn ze nietquote:Op maandag 13 juni 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft had Rusland zich inderdaad net als pakweg Moldavie en Georgie aangesloten bij deze onderhandelingsronde. En over die daadkracht, ik lees hier net dat de EU 80% van onze wetten bepaalt, dan zijn ze best daadkrachtig
Rutte begrijpt heel goed dat ons land helemaal niet is gebaat bij regeringsdeelname van de PVV. Althans, dat weet hij nu. De beste man is door de schade en schande wijzer geworden. Zijn eerste kabinet eindigde immers in een drama.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Sommige verstandige mensen zijn in staat over zichzelf heen te stappen en, in dit geval, het landsbelang voorop te stellen. Je hebt het inderdaad bij het rechte eind als je denkt dat Rutte dat niet kan.
Rutte.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte begrijpt heel goed dat ons land helemaal niet is gebaat bij regeringsdeelname van de PVV. Althans, dat weet hij nu. De beste man is door de schade en schande wijzer geworden. Zijn eerste kabinet eindigde immers in een drama.
Nee, gewoon lekker mikken op een kabinet VVD-CDA-D66.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |