Kom dan eens met cijfers die inzichtelijk maken hoe groot de invloed is van kwijlende rolstoelers en andere probleemgevallen op het opkomstpercentage bij verkiezingen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Onder andere kwijlende mensen in een rolstoel. Dat is nogal een verschil
Je kan niet zeggen dat 68 procent niet is op komen dagen omdat ze het niet interessant genoeg vonden.
Zoals ik eerder al zei, er waren zelfs mensen die dachten dat er verkiezingen waren.
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%quote:Op maandag 13 juni 2016 15:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Doen wat zo'n kleine minderheid wil zou juist zeer ondemocratisch zijn.
Ben er ook bang voor.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:15 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Klopt dat is ook wat gaat gebeuren..
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja volgens de logica van de user in kwestie wel.
Men moet nooit zwichten voor een kleine minderheid. Nou prima, hoef ik Quinsy Gario ook niet meer serieus te nemen.
Niet dat ik dat deed.
Dat zijn verkiezingen voor het Europees Parlement. Het is de Tweede Kamer die bepaalt of we wel of geen lid blijven van de EU.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:04 schreef RM-rf het volgende:
een ontkenning is dat economische regulering van de vrije markthandel op globaal niveau ook hard nodig kan zijn
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan moeten we nu uit de EU stappen. Het opkomstpercentage bij europese verkiezingen ligt de laatste jaren flink onder de 50%
Die heb ik zo niet paraat maar het is een heel groot deel.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom dan eens met cijfers die inzichtelijk maken hoe groot de invloed is van kwijlende rolstoelers en andere probleemgevallen op het opkomstpercentage bij verkiezingen.
Wat waren alle andere situaties, en wat is dan volgens jou het maximale opkomstpercentage dat theoretisch bij een verkiezing maximaal behaald zou kunnen worden ondanks de groepen mensen die je in je reactie op deze post hopelijk zal benoemen? Weten we ook direct even met hoeveel zij ongeveer zijn, wel zo handig wanneer je dit als argument gebruikt.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Onder andere kwijlende mensen in een rolstoel.
Nee, dat inderdaad 'racismekaart' Sylvana.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:18 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]tja wie wel op Sylvana en een paar anderen na?
We hoeven gelukkig geen rekening te houden met een kleine minderheid!quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.
Exact, puur voor de elite.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.
Dit is vrij ernstig en wijst op een afnemende kwaliteit van het openbaar bestuur. En de bereidheid van leiders om hun verliezen te accepteren (zoals een Al Gore ruimhartig deed in 2000).quote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Minder stemhokjes, dat stembiljet met dat rode bolletje, slechts enkele voorbeelden. Het gaat er niet of mensen onder een steen hebben geleefd maar om de valse 'statistieken'.
Dat gaat nog lachen worden bij de volgende verkiezingen..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, dat inderdaad 'racismekaart' Sylvana.
Cijfers, beste jongen. Ik kan echt helemaal niets met dergelijk anekdoten. Hoe groot is de invloed van deze groep op de totale opkomst?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die heb ik zo niet paraat maar het is een heel groot deel.
Ik werk in de zorg. Van de 200 bewoners die we hebben, stemden er welgeteld 11.
En die mensen zijn geestelijk nog gewoon goed. Kijk voor de grap is op een willekeurige GGZ afdeling.
Je had het toch over een kleine minderheid? Ik ookquote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet op komen dagen bij verkiezingen is wat anders dan bij een referendum dat pas geldig is bij 30% opkomst.
Ik zou niet weten wat het maximale opkompercentage zou zijn in die situatie. Maar iedereen uitsluiten die geen rationele beslissing meer kan maken. Iemand met Down bijvoorbeeld gewoon geen stembiljet sturen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat waren alle andere situaties, en wat is dan volgens jou het maximale opkomstpercentage dat theoretisch bij een verkiezing maximaal behaald zou kunnen worden ondanks de groepen mensen die je in je reactie op deze post hopelijk zal benoemen? Weten we ook direct even met hoeveel zij ongeveer zijn, wel zo handig wanneer je dit als argument gebruikt.
Oh god.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:25 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat gaat nog lachen worden bij de volgende verkiezingen..
Ze gaat zich bezighouden met media en cultuur, emancipatie, zorg en onderwijs.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)h-aan-bij-Denk.dhtml
Ik ben aan het zoeken, kan niet echt wat vinden eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cijfers, beste jongen. Ik kan echt helemaal niets met dergelijk anekdoten. Hoe groot is de invloed van deze groep op de totale opkomst?
Moet ik hier uit begrijpen dat de EU afgeschaft moet worden als de opkomst voor de TK verkiezingen te laag wordt?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn verkiezingen voor het Europees Parlement. Het is de Tweede Kamer die bepaalt of we wel of geen lid blijven van de EU.
Nee, dat lijkt mij niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:28 schreef grimselman het volgende:
[..]
Moet ik hier uit begrijpen dat de EU afgeschaft moet worden als de opkomst voor de TK verkiezingen te laag wordt?
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat het maximale opkompercentage zou zijn in die situatie. Maar iedereen uitsluiten die geen rationele beslissing meer kan maken. Iemand met Down bijvoorbeeld gewoon geen stembiljet sturen.
Ik denk dat je dan een opkomst krijgt van 40 procent. Maar dat is puur onderbuik hoor.
Als je te vaak hier zit ga je dat wel denken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?
Ik denk dat je best kan zeggen dat 60 procent van de stemgerechtigden geen rationele beslissing kan maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Dus 60 procent van de stemgerechtigden is volgens jou een kwijlende rolstoeler, downie of andere zorgafhankelijke?
Dat zou het succes van de PVV en SP verklaren. Wellicht heb je dus een punt.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik denk dat je best kan zeggen dat 60 procent van de stemgerechtigden geen rationele beslissing kan maken.
Daar heb ik ook niks mee. Zeker niet met de PVV. Maar dat kan toch een rationele beslissing zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou het succes van de PVV en SP verklaren. Wellicht heb je dus een punt.
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooruit...... nog een keerquote:Op maandag 13 juni 2016 15:13 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Leer Nederlands. Kap met je persoonlijke aanvallen en probeer het dan nog een keer.
DENK is maar een eng partijtje wat dat betreft. Ach, als ik hier zo lees wat voor volk daar op stemt. Dan hoeven we ons niet zo druk te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..
Nee, dat verklaart het success van de VVD. Die een reclamebombardement op RTL en SBS voeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vooruit...... nog een keer
Jij hebt een dom vooroordeel over kwijlende mensen in rolstoelen.
Alsof die persé nog dommer dan jij zouden zijn .
Jouw opmerking is een persoonlijke aanval op kwijlende mensen.
Niet zo slim van je dat je dat niet snapt.
Ik denk dat we ons daar nog wel eens in kunnen vergissen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
DENK is maar een eng partijtje wat dat betreft. Ach, als ik hier zo lees wat voor volk daar op stemt. Dan hoeven we ons niet zo druk te maken.
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat verklaart het success van de VVD. Die een reclamebombardement op RTL en SBS voeren.
Klopt en dat is ook niet zo raar,Wilders is een product van de VVD..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.
Ja, dat is een zorgelijke kwestie. Daar heb je weer een voorbeeld, nationalistische Turken kunnen ook geen rationele beslissing maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons daar nog wel eens in kunnen vergissen.
Het boeit niet wat voor volk het verder is maar ze hebben wel stemrecht..
Ik weet het.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:46 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Klopt en dat is ook niet zo raar,Wilders is een product van de VVD..
De arrogantie in dat nieuwsbericht ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
Want dit wisten we nog niet? Rutte zit er alleen voor zijn eigen hachje, niet voor die van het volk.
Als mensen daadwerkelijk rationeel en volgens hun portemonnee zouden stemmen (of de collectieve portemonnee van het land als geheel) dan zou de VVD niets meer dan een marginaal clubje van 5 a 10 zetels zijn. PVV zou rond de 20-25 zitten.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
PVV is de VVD maar dan wat rechtser qua immigratiebeleid enzo.
de-regulering (van vooral nationalistische protectiemaatregelen) is ook een vorm van reguleren, als men bv het zo regelt dat nationale landen bepaalde regels wel 'moeten' afbouwen of er bv processen vastgesteld worden hoe internationale bedrijven kunnen optreden tegen natiestaten die hen zouden 'behinderen' in de vrije markt...quote:Op maandag 13 juni 2016 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
TTiP gaat juist over de-regulering. Dit soort mega-deals is er altijd alleen voor de 1%, banken en multinationals. Nooit gunstig voor Jan met de Pet.
Daar ben ik niet zo bekend mee, maar ik geloof het direct.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als mensen daadwerkelijk rationeel en volgens hun portemonnee zouden stemmen (of de collectieve portemonnee van het land als geheel) dan zou de VVD niets meer dan een marginaal clubje van 5 a 10 zetels zijn. PVV zou rond de 20-25 zitten.
Kwestie van de CPB doorrekeningen daadwerkelijk lezen.
Dus jij bent tegen de democratie?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En ik hou mijn hart vast wat betreft de potentiële DENK stemmers..
Leg hem geen woorden in de mond.quote:
Het is een gevolg van dat het maatschappelijk middenveld verkruimeld, de vakbonden machteloos staan en de welvaartsongelijkheden. Daarmee kun je namelijk lobbyisten kopen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk hebben de grote lobbyisten de beste toegang tot zulke verhandels-processen en een direktere toegang tot de politiek... overigens is dat an sich zelf ook een gevolg ervan dat de democratische bestuursprocesen steeds verder gehinderd worden.
Dat is gewoon het terugdraaien van regels en het ondergraven van democratie.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef RM-rf het volgende:
de-regulering (van vooral nationalistische protectiemaatregelen) is ook een vorm van reguleren, als men bv het zo regelt dat nationale landen bepaalde regels wel 'moeten' afbouwen of er bv processen vastgesteld worden hoe internationale bedrijven kunnen optreden tegen natiestaten die hen zouden 'behinderen' in de vrije markt...
Dat vind ik vrij apart eerlijk gezegd. CDA en D66 zijn toch niet bepaald gelijksoortige partijenquote:Op maandag 13 juni 2016 15:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo bekend mee, maar ik geloof het direct.
Ik nijg neig nu zelf naar CDA/D66.
Nu ben ik het eigenlijk zelden eens met Koos, maar hoe is hij vanwege zijn gefundeerde mening een landverrader precies? Leg eens uit.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Prachtig hoe gestoorde landverraders zichzelf altijd ontmaskeren. Stumpertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |