Drugs zou je sowieso moeten legaliseren. Al is het alleen maar voor het leuke.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet hier ook legaal zijn.
Precies.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Drugs zou je sowieso moeten legaliseren. Al is het alleen maar voor het leuke.
Ik vind het lastig. Ik ben in principe voor referenda. Maar wat er in maart plaatsgevonden heeft vond ik tenenkrommend. Er is een andere vraag beantwoord dan is gesteld. Op zich is het goed dat er een signaal afgegeven is, maar het beantwoorden van een andere vraag dan gesteld heeft wel invloed op andere mensen. Dus ik weet niet of we om kunnen gaan met dit middel.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies.
En hoe denk je over het referendum?
Daar heeft de EU weinig mee te maken het zijn de rechtse partijen die zich verschuilen achter internationale afspraken die door vele andere landen tegenwoordig ook met de voeten getreden worden. Ooit was Nederland progressief en de VVD nog liberaal toen had men moeten door pakken en lak moeten hebben aan de gelovige zeurpieten die hun gewenste levenswijze aan de hele bevolking willen opdringen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet bv hier ook legaal zijn.
Duidelijk, ik ben altijd voor referenda. Het is altijd leuk om de uitslag te bespreken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Ik ben in principe voor referenda. Maar wat er in maart plaatsgevonden heeft vond ik tenenkrommend. Er is een andere vraag beantwoord dan is gesteld. Op zich is het goed dat er een signaal afgegeven is, maar het beantwoorden van een andere vraag heeft wel invloed op andere mensen. Dus ik weet niet of we om kunnen gaan met dit middel.
Ze wachten nog even het Brexitreferendum af. Dat is van wat serieuzer belang, daarna gaan ze babbelen over wat mogelijke aanpassingen aan dit verdrag. Dat hebben ze toch ook vrij duidelijk aangegeven?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als het zo simpel is waar heeft Rutte dan zo lang voor nodig vraag je je dan af..
En waarom kan dat niet nu?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze wachten nog even het Brexitreferendum af. Dat is van wat serieuzer belang, daarna gaan ze babbelen over wat mogelijke aanpassingen aan dit verdrag. Dat hebben ze toch ook vrij duidelijk aangegeven?
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In principe is dat niet meer dan een economische hypothese die we nooit kunnen verifiëren om achteraf te kijken of het nu wel of niet klopte.
Waar citeer je dat letterlijk uit? Immers in de wet staat het anders omschreven hoor. En wat is zo spoedig mogelijk als het om het indienen van een wetsvoorstel gaat? Dat proces kan normaal zo jaren duren.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom kan dat niet nu?
Hij is verplicht zo spoedig mogelijk antwoord aan 'het volk' te geven.
En dat citeer ik letterlijk.
'Meer welvaart in het belang van het volk'.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?
Of wou je beweren dat vrijere handel niet goed is voor de welvaart? Dan ga je toch heel wat belangrijke economische literatuur naar de prullenmand verwijzen hoor.
Overigens kan je met betrekking tot dit onderwerp wel heel degelijk leren van het verleden. Het is nu niet bepaald het eerste associatieverdrag wat de EU afsluit. Die hele geschiedenis kan je wel gaan ontkennen maar dat is ook niet zo handig.
Die Britten hebben altijd al een hekel aan Europa gehad, dus die gaan massaal 'tegen' stemmen, denk ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar citeer je dat letterlijk uit? Immers in de wet staat het anders omschreven hoor. En wat is zo spoedig mogelijk als het om het indienen van een wetsvoorstel gaat? Dat proces kan normaal zo jaren duren.
En het kan niet nu omdat dit geen handig moment is. Ik verwijs je niet voor niets naar het spannender Brexit-referendum. Als dat voorbij is, dan is onderhandelen logischer en eenvoudiger.
Tja. Als je met je partner op reis bent in een vreemd land. Vrouwen sturen je altijd de verkeerde kant op. Je wilde naar links, ze zegt: ga rechts! En je doet dat. Vervolgens kom je in een vreselijk gebied terecht waar je maar niet uit lijkt te kunnen komen. Dan kun je 2 dingen doen: Je partner blijven uitschelden, boos blijven. Of je probeert er samen het beste van te maken en er zonder al te veel kleerscheuren uit te komen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Duidelijk, ik ben altijd voor referenda. Het is altijd leuk om de uitslag te bespreken.![]()
Heel veel mensen hebben ook gewoon 'tegen Europa' gestemd.
Goede metafoor, moest wel 2 keer lezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Als je met je partner op reis bent in een vreemd land. Vrouwen sturen je altijd de verkeerde kant op. Je wilde naar links, ze zegt: ga rechts! En je doet dat. Vervolgens kom je in een vreselijk gebied terecht waar je maar niet uit lijkt te kunnen komen. Dan kun je 2 dingen doen: Je partner blijven uitschelden, boos blijven. Of je probeert er samen het beste van te maken en er zonder al te veel kleerscheuren uit te komen.
Om in deze metafoor te blijven: Men prefereert het conflict model. In dit voorbeeld zullen man en vrouw waarschijnlijk niet levend uit de situatie komen waarin ze verzeild zijn geraakt. Je zult nog even samen moeten werken. Al is het pro forma. Maar ondertussen moet je wel een exit strategie bedenken voor wanneer het enigszins mogelijk is.
Ik hoop alleen dat in Europa de ratio het wint van de emotie.
Vrije handel ook al zo'n loze kreet, vrije handel waarbij we de externaliteiten die dit veroorzaakt weigeren te kwantificeren. Hierdoor zijn bijvoorbeeld China en India grote vervuilers geworden, worden daar mensen uitgebuit om maar hier zogenaamd meer welvaart te krijgen maar ook tegelijkertijd de middenklasse hier aan het verpauperen is.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer welvaart is niet in het belang van het volk?
Of wou je beweren dat vrijere handel niet goed is voor de welvaart? Dan ga je toch heel wat belangrijke economische literatuur naar de prullenmand verwijzen hoor.
Overigens kan je met betrekking tot dit onderwerp wel heel degelijk leren van het verleden. Het is nu niet bepaald het eerste associatieverdrag wat de EU afsluit. Die hele geschiedenis kan je wel gaan ontkennen maar dat is ook niet zo handig.
Handel is altijd goed. Zijn we groot mee geworden, moeten we ook continueren. Ik denk ook best dat we alleen verder zouden kunnen als het moet. Misschien dat het Brexit een eerste aanzet zal geven. Wordt wel een spannende tijdquote:Op maandag 13 juni 2016 18:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Goede metafoor, moest wel 2 keer lezen.
Maar je hebt er toch niks aan, Nederland zou bepaalde verdragen af kunnen sluiten. Puur voor de handel met buurlanden.
We zullen het zien, je hebt een aantal goede punten.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Handel is altijd goed. Zijn we groot mee geworden, moeten we ook continueren. Ik denk ook best dat we alleen verder zouden kunnen als het moet. Misschien dat het Brexit een eerste aanzet zal geven. Wordt wel een spannende tijd
Moet je niet cda stemmen. En als je tegen ttip bent ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig aan toe te voegen, zonder de EU zou wiet bv hier ook legaal zijn.
Nouja, het is niet dat ik al een beslissing heb gemaakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moet je niet cda stemmen. En als je tegen ttip bent ook niet.
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brusselquote:Op maandag 13 juni 2016 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
We zullen het zien, je hebt een aantal goede punten.
Ik denk ook dat we veel makkelijker handel kunnen drijven met een paar simpele verdragen.
En geen geld meer naar Griekenland enzo.
Ik ook. Brussel bepaalt voor 80 procent 'onze' wetten, ik vind dat belachelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
makkelijker misschien niet maar ik zie sowieso dat soort verdragen wel liever vanuit Den Haag geregeld worden dan vanuit Brussel
Even ter herinnering, Oekraine wordt hiermee helemaal geen EU-lid. Dat is minstens de komende decennia niet aan de orde.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
'Meer welvaart in het belang van het volk'.
Het probleem is juist dat de EU steeds groter wil worden. Oekraïne is geen buurland van 'ons', wij hebben daar niks te zoeken. Stelletje fascisten daar.
En nee, meer welvaart is niet altijd goed voor 'het volk'.
Achter de schermen zal men vast al wel wat aan het doen zijn. Diplomatie kost tijd.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die Britten hebben altijd al een hekel aan Europa gehad, dus die gaan massaal 'tegen' stemmen, denk ik.
En Rutte had allang werk moeten maken van dit 'verdrag'.
China en India hadden beter straatarm kunnen blijven?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrije handel ook al zo'n loze kreet, vrije handel waarbij we de externaliteiten die dit veroorzaakt weigeren te kwantificeren. Hierdoor zijn bijvoorbeeld China en India grote vervuilers geworden, worden daar mensen uitgebuit om maar hier zogenaamd meer welvaart te krijgen maar ook tegelijkertijd de middenklasse hier aan het verpauperen is.
Dat zeg jij. Ik hoor hele andere verhalen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Even ter herinnering, Oekraine wordt hiermee helemaal geen EU-lid. Dat is minstens de komende decennia niet aan de orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |