Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.htmlquote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.
Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."
Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.
Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Mensen als jij moet je inderdaad oppakken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Sneue knul, jij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik doelde eigenlijk op dit voor de mensen die het niet kennen.
[/geen racisme *O* ]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!
Gefikst.quote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt die haar kenmerkende huidskleur van het negroïde ras heeft losgemaakt.
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.
Misschien wel. Het lost een hoop op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:36 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.
54:43. Niet gekeken.quote:
Ik zie het zure niet. Men begrijpt elkaar niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
54:43. Niet gekeken.
Moet je de pavlovreactie van zuurvolk wel willen oplossen? Ik vind van niet. Lach me kapot om de Tourettiaanse "racisme!" gillers. Een dag niet gelachen, jwt.
Zo werkt het niet. Zo slim is zij niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Dit werkt contra productief inderdaad. Ze krijgt een te groot podium met te veel publiek. En het publiek is te asociaal, waardoor in dat licht zij relatief sympathiek overkomt. In fora als deze wordt ze groter gemaakt dan ze is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Ik zag haar vroeger als mooie en fijne Nederlander van Surinaamse afkomst. Ik zie haar nu als een zielige kut-racist.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
Men is uit op verdeling.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:33 schreef MMXMMX het volgende:
Hoeveel te meer gekleurde mensen in opstand komen over hun slaaf verleden en racisme
Hoeveel te meer we uit elkaar groeien en tegen over elkaar komen te staan.
Hier word duidelijk en openlijk de confrontatie aan gegaan met de boodschap dat NL racistisch is
Afbeeldingen op een koets en zwarte piet en neger zoenen enzovoort enzovoort.
Ondertussen is er ook nog een wereld wijde oorlog tegen de extreem gelovigen die blijkbaar ook een oorlog aangegaan zijn tegen het christelijke westen. Dit heeft al zulke ernstige vormen aangenomen dat je midden op straat bij daglicht onthoofd word (Theo van Gogh) en dat de pers bang is om een tegen geluid te geven en Geert wilder voor miljoenen beveiligt moet worden![]()
Ik vraag me dan ook af waar die nieuwe partij (DENK) op uit is ?
In Ieder Geval voelt deze hele situatie als een poging om ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten. 1 voorbeeld hiervan is de aanhoudende ZWARTE PIET discussie
En dat je er steeds op wacht maar het niet krijgt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:35 schreef Copycat het volgende:
Anno 2016 niet weten dat de naamsverandering van negerzoenen een marketingstunt was.
Helaas, dit is het leukste wat we hebben. De andere keuzes zijn een EK waar we niet aan mee mogen doen of de inmiddels dagelijkse code geel die over ons land wordt uitgeroepen. We voetballen dus slecht en ondervinden de gevolgen van klimaatverandering. Sylvana Simons is onze straf. Gewoon uitzitten. Het gaat ooit voorbij.quote:
Dat ziet zij zelf zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:55 schreef Atak het volgende:
Mensen die Sylvana nog steeds eng vinden vanwege haar huidskleur. Jongens het is 2016.
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.quote:
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.quote:
Het standaard Elzies riedeltje onder de ctrl+v, je bent alleen het stukje vergeten te plakken dat er oorlog komt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
Op fok dan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.
Hier is het niet beter maar nu is het idd wat minder geworden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Twitter gaf je aan. Hier valt het wel mee.
Hooligans?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar.
Ik ook. Dat laatste.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .
Daar ben ik het ook niet mee eens. En er zijn ook leuke Marokkanen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.
Maar landverraad? Landverraad is bewust je land "verkopen" of verzwakken ten behoeve van een kwaadwillende buitenlandse mogendheid, en wordt over het algemeen met de dood bestraft. Dat is gewoon een dik aangezette populistenterm die totaal niet van toepassing is.
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Ik ben dan de eerste die dat extreemrechtse land ontvlucht.
Zaterdag 12 november 2016.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.
Ik wil me niet doen voorkomen als een oorlogshitser, maar vanuit een realistische benadering moeten we concluderen dat de ruim zeventigjarige vrede in Europa voorbij is. De opmaat naar oorlog is zichtbaar te noemen. De wijze waarop we die oorlog vorm gaan geven is nog niet geheel bekend. Terroristische aanslagen zijn hier een voorbode van. Wat in Oekraïne gebeurd kan ook overslaan op andere landen. De situatie rondom Turkije verslechterd. Ik denk dat het een meer etnisch, religieuze en ideologische oorlog gaat worden. Waar verschillende groepen elkaar bestrijden op basis van etniciteit, geloof en ideologie. Nu gebeurd het al in woord, maar de scheidslijn tot daad kan een kettingreactie teweeg brengen. Een oorlog gekleurd door aanslagen, guerrilla tactieken en volksopstanden. Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou daar niet al te lichtvaardig over denken. Ik kijk naar bepaalde patronen die zich in het verleden hebben voorgedaan en ik vergelijk ze met patronen die zich vandaag de dag ontvouwen. Op basis daarvan maak ik dit soort conclusies.
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.
Ik wil me niet doen voorkomen als een oorlogshitser, maar vanuit een realistische benadering moeten we concluderen dat de ruim zeventigjarige vrede in Europa voorbij is. De opmaat naar oorlog is zichtbaar te noemen. De wijze waarop we die oorlog vorm gaan geven is nog niet geheel bekend. Terroristische aanslagen zijn hier een voorbode van. Wat in Oekraïne gebeurd kan ook overslaan op andere landen. De situatie rondom Turkije verslechterd. Ik denk dat het een meer etnisch, religieuze en ideologische oorlog gaat worden. Waar verschillende groepen elkaar bestrijden op basis van etniciteit, geloof en ideologie. Nu gebeurd het al in woord, maar de scheidslijn tot daad kan een kettingreactie teweeg brengen. Een oorlog gekleurd door aanslagen, guerrilla tactieken en volksopstanden. Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou daar niet al te lichtvaardig over denken. Ik kijk naar bepaalde patronen die zich in het verleden hebben voorgedaan en ik vergelijk ze met patronen die zich vandaag de dag ontvouwen. Op basis daarvan maak ik dit soort conclusies.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Naar vrienden die heel paradijselijk in een achterafgebied in Brazilië wonen. Ik ga ze meteen even een berichtje sturen.quote:
Ik zie zo'n opstand ook niet gebueren.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.
Storten onze leiders ons in oorlog? Misschien. Dat is wel onzeker. Dat kan ook een hoop dingen veranderen. Maar hoe dat uitwerkt is natuurlijk niet te voorspellen, omdat een oorlog op heel veel verschillende manieren kan uitbreken en uitgevochten kan worden.
Als het gebeurt zoals in jouw scenario, dan sluit ik me hier bij aan:
[..]
Ik weet niet of Wereld Diabetes Dag een aanleiding kan zijn, maar wie weet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Mag het ook maandag 14 november zijn?
lijkt mij leuk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Naar vrienden die heel paradijselijk in een achterafgebied in Brazilië wonen. Ik ga ze meteen even een berichtje sturen.
Remigratie of emigratie is natuurlijk een alternatief. Dat doen mensen toch wel wanneer de pleuris uitbreekt. Alleen denk ik niet dat dit zich beperkt tot Nederland alleen. Het zou dan een vlucht uit Europa betekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.
Storten onze leiders ons in oorlog? Misschien. Dat is wel onzeker. Dat kan ook een hoop dingen veranderen. Maar hoe dat uitwerkt is natuurlijk niet te voorspellen, omdat een oorlog op heel veel verschillende manieren kan uitbreken en uitgevochten kan worden.
Als het gebeurt zoals in jouw scenario, dan sluit ik me hier bij aan:
[..]
Een niet racistisch land ontvlucht. Wees er blij mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Remigratie of emigratie is natuurlijk een alternatief. Dat doen mensen toch wel wanneer de pleuris uitbreekt. Alleen denk ik niet dat dit zich beperkt tot Nederland alleen. Het zou dan een vlucht uit Europa betekenen.
Bij dit soort situaties gaat het niet om actiebereidheid. Het zijn processen waar je als individuele burger geen controle over hebt. Het vind plaats en het verspreid zich als een olievlek. Voordat je het weet zit je er midden in. Moet je keuzes maken over dingen waar je voorheen nooit over hebt hoeven nadenken.
aarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. D[quote]Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.
De enige manier waarop zoiets kan lukken is als Den Haag met geweld wordt gezuiverd, of als een politieke partij met een slimme truc de democratie af kan schaffen, zoals in Duitsland in de jaren '30 gebeurde. Er zitten teveel safeguards in ons systeem om dat te laten gebeuren.
Als dat doemscenario van Elzies waarheid wordt, is het dus een rechts-extremistisch, nationalistisch land. Dus tja.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:46 schreef Jaroon het volgende:
Een niet racistisch land ontvlucht. Wees er blij mee.
Ze heeft er geen gelijk in. Het komt niet uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als dat doemscenario van Elzies waarheid wordt, is het dus een rechts-extremistisch, nationalistisch land. Dus tja.
Niet dat dat doemscenario ooit uitkomt.
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.
De enige manier waarop zoiets kan lukken is als Den Haag met geweld wordt gezuiverd, of als een politieke partij met een slimme truc de democratie af kan schaffen, zoals in Duitsland in de jaren '30 gebeurde. Er zitten teveel safeguards in ons systeem om dat te laten gebeuren.
Waarom zo doordraaien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.
Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Stel dat Le Pen de komende landelijke verkiezingen wint. Wat betekent dat voor de verhouding tussen Frankrijk en de EU?
De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Alleen in Duitsland en Nederland. In de rest van Europa gaat het van erg naar erger.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef Toefjes het volgende:
Aan het aantal oorlogsvoorspellingen te zien zijn er weer aardig wat proefverloven toegekend. Helaas, de economie krabbelt steeds verder op. Zelfs dat pleziertje ontneemt Rutte jullie.
Ik hou Frankrijk met een schuin oog in de gaten. Verder maak ik me niet druk. Me druk maken heeft trouwens nog nooit een politieke probleem opgelost.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Alleen in Duitsland en Nederland. In de rest van Europa gaat het van erg naar erger.
Ach kom. Voor de rijke elite misschien. De rest heeft het nakijken met onstabiele flex-contracten, hoge werkloosheid, pensioenen en de zorg die worden afgebroken, studeren is alleen nog gegund voor de rijken. (tenzij je jezelf volledig in de schulden wilt steken) Rutte en consorten hebben er een grote puinhoop van gemaakt. Alleen de multinationals zijn blij met deze premier.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef Toefjes het volgende:
Aan het aantal oorlogsvoorspellingen te zien zijn er weer aardig wat proefverloven toegekend. Helaas, de economie krabbelt steeds verder op. Zelfs dat pleziertje ontneemt Rutte jullie.
Op het moment is Europa een slagveld tussen Rusland en de VS. Europa heeft geen leger om zichzelf te verdedigen. De VS loopt inderdaad Rusland steeds to provoceren om zelf nog relevant te blijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.
Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Stel dat Le Pen de komende landelijke verkiezingen wint. Wat betekent dat voor de verhouding tussen Frankrijk en de EU?
De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Dan gaan we samenwonen. Ik kijk er ook naar.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik hou Frankrijk met een schuin oog in de gaten. Verder maak ik me niet druk. Me druk maken heeft trouwens nog nooit een politieke probleem opgelost.
Ik reken mezelf niet tot de rijke elite hoor. En heb het erg goed. Ik heb meer invloed op mijn leven dan Rutte. Als je afhankelijk bent van de regering heb je onderweg gewoon foute keuzes gemaakt. Tenzij je door ziekte geveld bent, daar vraagt niemand om.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach kom. Voor de rijke elite misschien. De rest heeft het nakijken met onstabiele flex-contracten, hoge werkloosheid, pensioenen en de zorg die worden afgebroken, studeren is alleen nog gegund voor de rijken. (tenzij je jezelf volledig in de schulden wilt steken) Rutte en consorten hebben er een grote puinhoop van gemaakt. Alleen de multinationals zijn blij met deze premier.
Precies. Europa heeft geen echt leger en daarmee is het een zwakke factor. Onderschat de invloed en macht van de Russen niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Op het moment is Europa een slagveld tussen Rusland en de VS. Europa heeft geen leger om zichzelf te verdedigen. De VS loopt inderdaad Rusland steeds to provoceren om zelf nog relevant te blijven.
Gezellig. Scheelt ook in de maandlasten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan gaan we samenwonen. Ik kijk er ook naar.
Zo werkt dat in Frankrijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gezellig. Scheelt ook in de maandlasten.
Hier is geen Nederlands precedent van. Je doet dan ook een aanname dat de politie dat niet aan zou kunnen. Politie en marechaussee kunnen dat varkentje prima wassen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf een keer gebeuren. Maar elk Europees land waar dit tot op heden gebeurd is draait voorlopig gewoon door. Nogmaals, is hier een precedent van? Een precedent die aangeeft dat law&order komen te vervallen en dat normale burgers zich tegen elkaar gaan keren in gewapend conflict?quote:Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Dat is een grote onbekende. Maar als dat gebeurt dan lijkt het me toch logischer dat mensen zich op vluchtelingen richten, en niet op elkaar.quote:Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Als de EU valt, dan is dat geen anarchie. Alle landen hebben een prima functionerend nationaal bestuur. Zonder EU hoeft dat niet direct in gevaar te komen.quote:Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Dan is het ouderwets oorlog. Dit scenario vind ik het meest waarschijnlijk van al jouw scenario's.quote:De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Ik denk niet dat de woede bij een nieuwe crisis zich richt op de overheid of op burgers onder elkaar, maar dat het zich zal richten op de kopstukken in het financiële systeem. Ik denk ook dat het waarschijnlijk is dat daar een soort van revolutie uit voort zal komen (armoede doet dat nu eenmaal) maar die zal zich niet direct op minderheden richten. Die minderheden zitten immers in hetzelfde schuitje. Daarnaast, veel minderheden die hier niet permanent wonen zullen dan gewoon weer de benen nemen, zeker als ze van het kaliber gelukszoeker zijn.quote:Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Ik doe het ook goed. Vaste baan, betaalbare hypotheek. Dus in die zin klaag ik niet. Maar ik zie tegelijkertijd dat veel anderen wel iedere maand de touwtjes aan elkaar moeten zien te knopen. Baan onzekerheid hebben. Vaak geen pensioen meer kunnen opbouwen. Ik zie bij de jeugd dat ze amper nog een baan krijgen. Dat studeren onbetaalbaar is geworden. Dat de zorg is afgebroken en dat gemeentes hierbij miljoenen aan bezuinigingsoverschot in hun zakken hebben gestopt. Dat zijn allemaal hervormingen die dit kabinet heeft ingevoerd en waarvan we nu al de dramatische gevolgen van kunnen zien.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik reken mezelf niet tot de rijke elite hoor. En heb het erg goed. Ik heb meer invloed op mijn leven dan Rutte. Als je afhankelijk bent van de regering heb je onderweg gewoon foute keuzes gemaakt. Tenzij je door ziekte geveld bent, daar vraagt niemand om.
Als Europa en Rusland zou kunnen opschieten dan zou de VS helemaal geen invloed hebben. De VS loopt de twee partijen tegen elkaar op te zetten om zelf invloed uit te kunnen oefenen. De VS is het middelpunt terwijl ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben in Eurazië.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Precies. Europa heeft geen echt leger en daarmee is het een zwakke factor. Onderschat de invloed en macht van de Russen niet.
Bovendien heeft Trump al aangekondigd dat Europa maar moet meebetalen wil Amerika de kastanjes voor hun uit het vuur halen.
Ik heb ook een aantal jaren baanonzekerheid gehad, ik ben eigenaar van een chronische ziekte waardoor ik gegarandeerd de hoofdprijs in eigen risico betaal door de maatregelen van het kabinet. So what? Als ik kijk naar de prijs van de medicijnen mag ik gewoon blij zijn dat ik hier geboren ben, anders had ik nooit zo oud kunnen worden als ik nu ben.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik doe het ook goed. Vaste baan, betaalbare hypotheek. Dus in die zin klaag ik niet. Maar ik zie tegelijkertijd dat veel anderen wel iedere maand de touwtjes aan elkaar moeten zien te knopen. Baan onzekerheid hebben. Vaak geen pensioen meer kunnen opbouwen. Ik zie bij de jeugd dat ze amper nog een baan krijgen. Dat studeren onbetaalbaar is geworden. Dat de zorg is afgebroken en dat gemeentes hierbij miljoenen aan bezuinigingsoverschot in hun zakken hebben gestopt. Dat zijn allemaal hervormingen die dit kabinet heeft ingevoerd en waarvan we nu al de dramatische gevolgen van kunnen zien.
Dat moet je niet willen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Als Europa en Rusland zou kunnen opschieten dan zou de VS helemaal geen invloed hebben. De VS loopt de twee partijen tegen elkaar op te zetten om zelf invloed uit te kunnen oefenen. De VS is het middelpunt terwijl ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben in Eurazië.
Kleine terzijde; die auto was een Mitsubishi Outlander, die bij lange na niet in de buurt van een ton komt. Maar goed, feiten, brrr.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.
Ook wel weer iets.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kleine terzijde; die auto was een Mitsubishi Outlander, die bij lange na niet in de buurt van een ton komt. Maar goed, feiten, brrr.
De diabeten onder de moslimbevolking zullen zich afsplitsen van de rest omdat elk jaar een bijna doodservaring tijdens de Ramadan laat zien dat Allah misschien toch niet het beste voor hun voor heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik weet niet of Wereld Diabetes Dag een aanleiding kan zijn, maar wie weet.
is meer een go with the flow- achtig iets, denk ik. wilders doet veel dingen bewust, voor deze ligt het voorbeeld dan al klaar. hoef je verder niet slim voor te zijn. Denk spint er garen bij, let maar op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Zo slim is zij niet.
dat sylvana radicaliseert, komt voornamelijk door de overdreven reacties op haar uitlatingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zag haar vroeger als mooie en fijne Nederlander van Surinaamse afkomst. Ik zie haar nu als een zielige kut-racist.
jij maakt zelf de keuze, als je kritiekloos aan de kan van de racistische schelders gaat staan, en alles wat zij doet verwerpt omdat ze zwart is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:33 schreef MMXMMX het volgende:
Hoeveel te meer gekleurde mensen in opstand komen over hun slaaf verleden en racisme
Hoeveel te meer we uit elkaar groeien en tegen over elkaar komen te staan.
Hier word duidelijk en openlijk de confrontatie aan gegaan met de boodschap dat NL racistisch is
Afbeeldingen op een koets en zwarte piet en neger zoenen enzovoort enzovoort.
Ondertussen is er ook nog een wereld wijde oorlog tegen de extreem gelovigen die blijkbaar ook een oorlog aangegaan zijn tegen het christelijke westen. Dit heeft al zulke ernstige vormen aangenomen dat je midden op straat bij daglicht onthoofd word (Theo van Gogh) en dat de pers bang is om een tegen geluid te geven en Geert wilder voor miljoenen beveiligt moet worden![]()
Ik vraag me dan ook af waar die nieuwe partij (DENK) op uit is ?
In Ieder Geval voelt deze hele situatie als een poging om ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten. 1 voorbeeld hiervan is de aanhoudende ZWARTE PIET discussie
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.quote:Overheden en bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst nemen. Tunahan Kuzu, van de politieke partij DENK, denkt dat een allochtonenquotum goed is voor de diversiteit.
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.
Bovendien, hoe definieer je allochtoon? Volgens het CBS zijn derde generatie Marokkanen al helemaal geen allochtoon meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?
Lijkt me onzin aangezien we al honderden jaren vooruitgang boeken en dat allemaal zonder diversiteit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar de vraag is of mensen wel "progress" willen of dat ze eigenlijk stiekem willen dat alles hetzelfde blijft. Dat laatste is natuurlijk vrij irreëel.
En dat lijkt mij dan weer onzin... honderden jaren zonder diversiteit?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Lijkt me onzin aangezien we al honderden jaren vooruitgang boeken en dat allemaal zonder diversiteit.
Ik heb geen idee, dat zou je Kuzu moeten vragen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dat lijkt mij dan weer onzin... honderden jaren zonder diversiteit?
Het enige voordeel is er voor mensen die normaal gesproken niet mee kunnen komen in de maatschappij door gedrag en/of een te laag intellectueel niveau. Die kunnen dan ook aan de slag. Maar of het goed is voor een land... dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:44 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, dat zou je Kuzu moeten vragen.
Mijn mening is dat je mensen moet laten doen waar ze goed in zijn en dan komt de rest vanzelf wel, ik zie dus niets in quota, het is een kwestie van de juiste man/vrouw op de juiste plek krijgen zonder te kijken naar verdere achtergronden.
Mag dan ook verplicht worden dat de helft van het personeel in bijv. shoarmazaken autochtoon moet zijn?
Daar had ik ook aan gedacht, in principe ben ik volgens die regels (nog 2e generatie of zoiets) allochtoon omdat 1 van mijn oma's een Duitse is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Bovendien, hoe definieer je allochtoon? Volgens het CBS zijn derde generatie Marokkanen al helemaal geen allochtoon meer.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar de vraag is of mensen wel "progress" willen of dat ze eigenlijk stiekem willen dat alles hetzelfde blijft. Dat laatste is natuurlijk vrij irreëel.
Voor gevallen zoals jij zal DENK ongetwijfeld een pigmentcriterium verzinnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:47 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daar had ik ook aan gedacht, in principe ben ik volgens die regels (nog 2e generatie of zoiets) allochtoon omdat 1 van mijn oma's een Duitse is.
Voor mensen buiten Europa hanteren ze een andere regel, ik las dat ergens en vond dat vreemd, maar goed, ik zit er verder niet mee.
Het indelen van wie wel en wie niet gaat in ieder geval problemen opleveren.
Nooit van moren gehoord? Ten tijde van de renaissance waren er ook gewoon zwarte mensen in europa velen als slaaf maar ook zij die geen slaaf waren. Verder is diversiteit natuurlijk heel wat anders dan een huidskleurtje maar ook in de gouden eeuw liep het in nederland zo goed vanwege de vele vluchtelingen uit frankrijk, belgië en engeland.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.
Best veel vooruitgang geboekt van holbewoners tot aan tanks, volgens mij.
Ben er zeker van, ik ben te wit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Voor gevallen zoals jij zal DENK ongetwijfeld een pigmentcriterium verzinnen.
Inderdaad. Afrika is altijd een bron van vooruitgang geweest. Zonder Europa was het nu een bruisende samenleving. Voor de rest bestaat je diversiteit vooral uit blanke mannen. En ik ben het met je eens dat die voor ongeveer 95% van de vooruitgang in de wereld hebben gezorgd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nooit van moren gehoord? Ten tijde van de renaissance waren er ook gewoon zwarte mensen in europa velen als slaaf maar ook zij die geen slaaf waren. Verder is diversiteit natuurlijk heel wat anders dan een huidskleurtje maar ook in de gouden eeuw liep het in nederland zo goed vanwege de vele vluchtelingen uit frankrijk, belgië en engeland.
En als het over geloof gaat was er in de renaissance juist veel diversiteit het protestantisme was ontstaan er werden bij de vleet nieuwe geloven bedacht rozenkruizers, illuminatie, vrijmetselaarij. Er werden nieuwe filosofische stromingen bedacht nihilisme, atheisme, exsistentialisme allemaal diversiteit en zeker niet vasthouden aan de geldende norm... Sterker nog derenaissance is natuurlijk juist het toonbeeld van vernieuwing en verandering.
Zonder arabieren hadden we nog wel wat puzzelstukjes van de optica gemist, er is onmisbaar werk van ibn al hazen over de wiskunde achter lenzen, lichtbreking en licht in het algemeen. Zonder het werk van al hazen had kepler zijn werk niet zo ver kunnen brengen. En dat is maar één voorbeeldje. Sowieso heeft veel wetenschappelijk vooruitgang zijn bron in griekenland en is het heen en weer verspreid over de middelandse zee dus ook vanaf de kant van afrika. Het is onzinnig om vooruitgang als alleen het werk te zien van blanke mannen net zo onzinnig om het als het werk te zien van alleen maar zwarte mannen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Inderdaad. Afrika is altijd een bron van vooruitgang geweest. Zonder Europa was het nu een bruisende samenleving. Voor de rest bestaat je diversiteit vooral uit blanke mannen. En ik ben het met je eens dat die voor ongeveer 95% van de vooruitgang in de wereld hebben gezorgd.
Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zonder arabieren hadden we nog wel wat puzzelstukjes van de optica gemist, er is onmisbaar werk van ibn al hazen over de wiskunde achter lenzen, lichtbreking en licht in het algemeen. Zonder het werk van al hazen had kepler zijn werk niet zo ver kunnen brengen. En dat is maar één voorbeeldje. Sowieso heeft veel wetenschappelijk vooruitgang zijn bron in griekenland en is het heen en weer verspreid over de middelandse zee dus ook vanaf de kant van afrika. Het is onzinnig om vooruitgang als alleen het werk te zien van blanke mannen net zo onzinnig om het als het werk te zien van alleen maar zwarte mannen.
Sowieso kun je de rol van vrouwen in "vooruitgang" ook niet zomaar wegstrepen
Net zo min als je het kan dwingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zonder arabieren hadden we nog wel wat puzzelstukjes van de optica gemist, er is onmisbaar werk van ibn al hazen over de wiskunde achter lenzen, lichtbreking en licht in het algemeen. Zonder het werk van al hazen had kepler zijn werk niet zo ver kunnen brengen. En dat is maar één voorbeeldje. Sowieso heeft veel wetenschappelijk vooruitgang zijn bron in griekenland en is het heen en weer verspreid over de middelandse zee dus ook vanaf de kant van afrika. Het is onzinnig om vooruitgang als alleen het werk te zien van blanke mannen net zo onzinnig om het als het werk te zien van alleen maar zwarte mannen.
Sowieso kun je de rol van vrouwen in "vooruitgang" ook niet zomaar wegstrepen
Sorry maar ik deel dit raar verdeelde wereldbeeld niet met jou.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
Dat mag.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry maar ik deel dit raar verdeelde wereldbeeld niet met jou.
Inderdaad en het verdwijnt ook soms. Het al hazen voorbeeld is wel mooi die heeft weer werk van de grieken gerecycled, aangevuld en opnieuw (beter) geintrepeteerd wat gewoon een eeuw of 6-7 "verdwenen" was. Soms komt de mensheid gewoon terecht in kortzichtige periodes die worden vanzelf weer opgengebroken door periodes van verzicht.quote:
Ik word wel een beetje moe van die attitude van "ik ben een kortzichtige lompe ploert en daar moet je maar gewoon mee dealen HAHAHA".quote:
Ernaast zitten? Welke belangrijke dingen komen de laatste 500 jaar niet uit het Westen dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik word wel een beetje moe van die attitude van "ik ben een kortzichtige lompe ploert en daar moet je maar gewoon mee dealen HAHAHA".
Gewoon enorm naast de waarheid zitten en er nog trots op zijn ook.
Gelukkig je neemt een vrij brede window. Om te beginnen dus Al Hazens' optica. Maar ook iets recenter zo is de techniek om stamcellen te maken uit huidcellen ontdekt door Shinya Yamanaka uit Kyoto.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ernaast zitten? Welke belangrijke dingen komen de laatste 500 jaar niet uit het Westen dan?
Dat is het punt niet. De laatste 500 jaar is met name de Arabische wereld verwikkeld geweest in stompzinnig oorlog voeren over hun rare God, en wie er gelijk heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ernaast zitten? Welke belangrijke dingen komen de laatste 500 jaar niet uit het Westen dan?
En alles wat je bij elkaar kan vinden is nog geen 5% van wat er in het Westen is uitgevonden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig je neemt een vrij brede window. Om te beginnen dus. Maar ook iets recenter zo is de techniek om stamcellen te maken uit huidcellen ontdekt door Shinya Yamanaka uit Kyoto.
Ik kan zo een hele lijst met wiskundige problemen opzoeken die door aziaten en afrikanen zijn opgelost.
En zo kun je doorgaan. Het is gewoon een kwestie van je oogkleppen afzetten en niet alleen de naar het westen kijken.
Nee, zie mijn post hierbovenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. De laatste 500 jaar is met name de Arabische wereld verwikkeld geweest in stompzinnig oorlog voeren over hun rare God, en wie er gelijk heeft.
Maar als je zegt dat vooruitgang een blank monopolie is, dan is dat gewoon niet waar. Ten eerste alle wetenschappers van nu die niet in het Westen geboren zijn. Zeker de afgelopen vijftig jaar heeft dit een hoge vlucht genomen.
Daarnaast is vrijwel alle vooruitgang in de renaissance een voortborduursel op niet-Westerse ontdekkingen.
Wat jij nu roept, had een moslim in het jaar 1300 kunnen roepen, toen men in Europa elkaar de hersens aan het inslaan was over een stukje land en een raar boekje van een rare god.
Je kunt niet-Westerse mensen niet opzij schuiven als dom of achterlijk omdat hun regiogenoten geen grote uitvinding voortbrengen. Dat hun regio niet stabiel is, maakt ze niet achterlijker dan jij. Bovendien, Azië brengt aan de lopende band briljante geesten voort. Daar ga je gewoon aan voorbij.
Technologie wordt uitgevonden op de plek waar het klimaat dit het beste tot stand brengt. Dat is het Westen, en een deel van Azië. Dus zul je zien dat slimme geesten naar die gebieden trekken. Het monopolie is dus voorbehouden aan regio's, niet aan individuen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En alles wat je bij elkaar kan vinden is nog geen 5% van wat er in het Westen is uitgevonden.
Maar Aziaten zijn slimmer dan Europeanen, dus ik verwacht veel technologische vooruitgang daar.
Of mag ik dat ook niet zeggen?
Hoe kom je bij die 5% die je de hele tijd roept?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En alles wat je bij elkaar kan vinden is nog geen 5% van wat er in het Westen is uitgevonden.
Maar Aziaten zijn slimmer dan Europeanen, dus ik verwacht veel technologische vooruitgang daar.
Of mag ik dat ook niet zeggen?
Educated guess. Moet er weer een bron voor komen?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 5% die je de hele tijd roept?
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Technologie wordt uitgevonden op de plek waar het klimaat dit het beste tot stand brengt. Dat is het Westen, en een deel van Azië. Dus zul je zien dat slimme geesten naar die gebieden trekken. Het monopolie is dus voorbehouden een regio's, niet aan individuen.
Er hoeft geen bron voor te komen maar ik heb het gevoel dat jouw educated guess voortkomt uit de plek waar je geboren bent. Ik merk dat als ik wetenschappelijke literatuur lees het voornamelijk met geld te maken heeft dus er worden meer ontdekkingen gedaan op plaatsen waar er genoeg geld voor handen is om onderzoek te doen. Een link met afkomst kan ik niet ontdekken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Educated guess. Moet er weer een bron voor komen?
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.
Ik zou opleidingsmogelijkheden/faciliteiten ook meerekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.
Ja, dat is nu zo. Maar was niet altijd zo. En geld komt ook voort uit technologische vooruitgang. Direct of indirect.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er hoeft geen bron voor te komen maar ik heb het gevoel dat jouw educated guess voortkomt uit de plek waar je geboren bent. Ik merk dat als ik wetenschappelijke literatuur lees het voornamelijk met geld te maken heeft dus er worden meer ontdekkingen gedaan op plaatsen waar er genoeg geld voor handen is om onderzoek te doen. Een link met afkomst kan ik niet ontdekken.
Wow. Ik ben echt blij dat je me dit hebt uitgelegd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.
Dat heet brain drain. Dus Westerlingen zijn niet intelligenter. Ze verkeren alleen in de beste omstandigheden en hebben daarom een aanzuigende werking op slimme geesten van buiten het Westen. Dat de vooruitgang hier wordt geboekt, betekent niet dat de vooruitgang altijd door Westerlingen zelf wordt geboekt.
En dat terwijl die malle oliesjeiks in het achterlijke Arabië op bergen met geld zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat is nu zo. Maar was niet altijd zo. En geld komt ook voort uit technologische vooruitgang. Direct of indirect.
Fijn dat je het snapt. Dan begrijp je dus ook dat wij niet intelligenter zijn dan mensen uit minder bedeelde gebieden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wow. Ik ben echt blij dat je me dit hebt uitgelegd.
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Fijn dat je het snapt. Dan begrijp je dus ook dat wij niet intelligenter zijn dan mensen uit minder bedeelde gebieden.
Wat een dom geleuter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.
Oh wacht, kom je weer met dat IQ-testje waaruit blijkt dat mensen in Equatoriaal Guinea een IQ van 60 hebben? Het paradepaardje van de conservatieve mens?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.
Nee, de studies waarin ze donkere kindjes die opgegroeid zijn in blanke gezinnen met geode omstandigheden vergelijken met blanke kinderen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh wacht, kom je weer met dat IQ-testje waaruit blijkt dat mensen in Equatoriaal Guinea een IQ van 60 hebben? Het paradepaardje van de frenologisch-conservatieve mens?
IQ-testen zijn cultureel bepaald en niet objectief. In onze context is het objectief. Jij en ik genieten hetzelfde onderwijs en kunnen dus met elkaar vergeleken worden. Dat betekent niet dat iemand in Equatoriaal Guinea niet dezelfde potentie heeft. Die heeft alleen niet de middelen.
Daarom komen de slimme geesten vanuit andere landen ook hier naar toe. Hier zijn de omstandigheden het best, en komen zij ook het best uit de verf.
Jawel, want je projecteert dan een domme mening op iemand die die mening helemaal niet heeft om op basis daarvan iemand af te serveren. Dat is gewoon een drogreden. Dat niet alle mensen dezelfde potentie hebben snapt iedereen van links tot rechts.quote:
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, want je projecteert dan een domme mening op iemand die die mening helemaal niet heeft om op basis daarvan iemand af te serveren. Dat is gewoon een drogreden. Dat niet alle mensen dezelfde potentie hebben snapt iedereen van links tot rechts.
Kom maar door dan. Ik heb er wel eentje voor jou.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, de studies waarin ze donkere kindjes die opgegroeid zijn in blanke gezinnen met geode omstandigheden vergelijken met blanke kinderen.
Dat is toch raar, als ze van nature achterlijker zijn dan jij en ik.quote:Niet-westerse allochtonen hebben minimaal één ouder die is geboren in een niet-westers land. Zij volgen vaker dan Nederlanders en westerse allochtonen een lagere onderwijssoort. Wel neemt sinds 2005 onder alle herkomstgroepen het aantal havo- en vwo-gediplomeerden toe.
Die worden dus hier meegeteld.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarom komen de slimme geesten vanuit andere landen ook hier naar toe. Hier zijn de omstandigheden het best, en komen zij ook het best uit de verf.
Maar dat is het punt niet wat hij probeert te maken. TheJanitor zegt dat blanken een superieur intellect hebben tegenover niet-blanken. Dat is dus niet waar. Waar die niet-blanken zich op dat moment bevinden doet er niet toe.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die worden dus hier meegeteld.
De rest van de intellectuelen wordt daar omgelegd.
Dan hou je dus de achterlijksten over.
En dat zie je vanzelf terug in de stats.
Dus je bent Arabier (of whatever), je bent wetenschapper, en je omgeving stelt je niet in de gelegenheid om je (verder) te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.
Dat heet brain drain. Dus Westerlingen zijn niet intelligenter. Ze verkeren alleen in de beste omstandigheden en hebben daarom een aanzuigende werking op slimme geesten van buiten het Westen. Dat de vooruitgang hier wordt geboekt, betekent niet dat de vooruitgang altijd door Westerlingen zelf wordt geboekt.
Die plek is vast niet altijd het westen geweest en zal dat ook ongetwijfeld niet voor altijd blijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nu is die plek toevallig het Westen, maar je mag niet stellen, dat men in het Westen in het algemeen iets intelligenter denkt?
Hmmmm.
Dat mag je wel stellen (zoals ik al zei, 700 jaar terug was het andersom en woonden hier de kneusjes), maar hier wordt gesteld dat blanken in het bijzonder intelligenter zijn:quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dus je bent Arabier (of whatever), je bent wetenschapper, en je omgeving stelt je niet in de gelegenheid om je (verder) te ontwikkelen.
Daarom je besluit je boeltje bij elkaar te pakker en een plek te zoeken waar je die mogelijkheden wel hebt/krijgt.
Dan zul je toch een plek moeten vinden waar de verlichting enigszins heeft plaatsgevonden en waar je gelijke (groot denkende) geesten kan vinden.
Nu is die plek toevallig het Westen, maar je mag niet stellen, dat men in het Westen in het algemeen iets intelligenter denkt?
Hmmmm.
Dat is dus gewoon niet waar. Dat hier intelligenter wordt gedacht, is net zo goed de verdienste van alle slimme niet-westerlingen die hier naar toe zijn getrokken omdat de kansen hier beter zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.
Nee, daar hebben we DENK voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die plek is vast niet altijd het westen geweest en zal dat ook ongetwijfeld niet voor altijd blijven.
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat mag je wel stellen (zoals ik al zei, 700 jaar terug was het andersom en woonden hier de kneusjes), maar hier wordt gesteld dat blanken in het bijzonder intelligenter zijn:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Dat hier intelligenter wordt gedacht, is net zo goed de verdienste van alle slimme niet-westerlingen die hier naar toe zijn getrokken omdat de kansen hier beter zijn.
Waar heb ik gezegd dat elke immigrant die hier naar toe komt slim is, dan? Dat verzin je er nu zelf bij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.
En de rest van mijn comment?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat elke immigrant die hier naar toe komt slim is, dan? Dat verzin je er nu zelf bij.
Achja je kunt alles op slimmer en of nog slimmer gooien. Maar gewoon gemiddeld hetzelfde komt blijkbaar niet in je op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.
Gewoon gemiddeld hetzelfde is niet waar.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja je kunt alles op slimmer en of nog slimmer gooien. Maar gewoon gemiddeld hetzelfde komt blijkbaar niet in je op.
Je kunt allerhande verschillen meten maar je kunt nooit de goede contole doen, namelijk dat al randvoorwaarden exact hetzelfde zijn.
Wat een dom geleuter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.quote:
Ook jouw stelling is een aanname als het niet objectief gemeten kan worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.
Je kent vast dat woordenschat voorbeeld ook wel dat er onderzoek gedaan is onder jongeren wat hun woordenschat is en dan moeten ze vrij associeren op het woord groententuin en dan scoorden kinderen in een gettho gemiddeld lager dan die in een rijkere buurt. Later hebben ze dat onderzoek opnieuw gedaan alleen dan moesten ze associëren op het woord geweer en je raad het al....quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon gemiddeld hetzelfde is niet waar.
Ga maar zoeken. Is zat te vinden. Als je slimmer wil worden moet je er wel een beetje moeite voor doen. Maar ik weet dat linksmensen liever oogkleppen opdoenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.
Ik heb eerder een linkje gepost dat het aantal niet-westerse allochtonen met afgerond havo en vwo-onderwijs al sinds 2005 toeneemt, en dat het aantal allochtonen dat vanaf vmbo naar hoger onderwijs doorstroomt ook relatief groter is dan bij westerlingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:59 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ook jouw stelling is een aanname als het niet objectief gemeten kan worden.
Jongeren in de ghetto kunnen waarschijnlijk weer harder rennen dan de mensen in de rijkere buurt. Het is maar net wat gewaardeerd wordt in de moderne maatschappij inderdaad. En dat is intelligentie waar je wat aan hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kent vast dat woordenschat voorbeeld ook wel dat er onderzoek gedaan is onder jongen wat hun woordenschat is en dan moeten ze vrij associeren op het woord groententuin en dan scoorden kinderen in een gettho gemiddeld lager dan die in een rijkere buurt. Later hebben ze dat onderzoek opnieuw gedaan alleen dan moesten ze associëren op het woord geweer en je raad het al....
Met andere woorden context is erg belangrijk.
harder kunnen rennen is intelligentiequote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jongeren in de ghetto kunnen waarschijnlijk weer harder rennen dan de mensen in de rijkere buurt. Het is maar net wat gewaardeerd wordt in de moderne maatschappij inderdaad. En dat is intelligentie waar je wat aan hebt.
Ben te lui om te klikken maar het eerste zegt toch niks? Aangezien de kwaliteit van het onderwijs drastisch is gedaald en het aantal niet-westerse allochtonen toegenomen. Als ze relatief beter/hoger doorstromen lijkt me dat wel een betrouwbare indicatie.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb eerder een linkje gepost dat het aantal niet-westerse allochtonen met afgerond havo en vwo-onderwijs al sinds 2005 toeneemt, en dat het aantal allochtonen dat vanaf vmbo naar hoger onderwijs doorstroomt ook relatief groter is dan bij westerlingen.
Dat geeft in elk geval aan dat van een intellectueel verschil apriori geen sprake kan zijn. Dan zou het aandeel allochtonen gelijk moeten blijven. Met het verbeteren van hun kansen, groeit hun aandeel binnen het intellectuele deel van de bevolking. Dat is wat dat onderzoek aantoont.
Nee?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
harder kunnen rennen is intelligentie
Jij beweert dit toch? Ik heb ook iets beweerd en heb daar een linkje voor je bij gezocht. Zo werkt dat. Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ga maar zoeken. Is zat te vinden. Als je slimmer wil worden moet je er wel een beetje moeite voor doen. Maar ik weet dat linksmensen liever oogkleppen opdoen
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dat verband moet dan eerst aangetoond worden. Dat het kwaliteit van het onderwijs minder is geworden, en dat allochtonen daar van profiteren.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ben te lui om te klikken maar het eerste zegt toch niks? Aangezien de kwaliteit van het onderwijs drastisch is gedaald en het aantal niet-westerse allochtonen toegenomen. Als ze relatief beter/hoger doorstromen lijkt me dat wel een betrouwbare indicatie.
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-peoplequote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij beweert dit toch? Ik heb ook iets beweerd en heb daar een linkje voor je bij gezocht. Zo werkt dat. Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen.
En in de eerste reactie staat goed onderbouwd uitgelegd waarom die claim niet klopt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-people
Dat zegt iets over Aziaten. Amerikaans onderzoek toonde ook al aan dat Amerikaanse Aziaten beter eindigen in het leven dan hun blanke landgenoot. Echter, er bestaat mogelijk een verband tussen de geboden kansen en het uiteindelijke resultaat. Wie in een hogere klasse geboren wordt, levert succesvollere kinderen af. Voor veel Amerikaanse Aziaten is dat het geval.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-people
Dat ook nog eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En in de eerste reactie staat goed onderbouwd uitgelegd waarom die claim niet klopt.
Dus Aziaten krijgen betere kansen geboden dan de blanken?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zegt iets over Aziaten. Amerikaans onderzoek toonde ook al aan dat Amerikaanse Aziaten beter eindigen in het leven dan hun blanke landgenoot. Echter, er bestaat mogelijk een verband tussen de geboden kansen en het uiteindelijke resultaat. Wie in een hogere klasse geboren wordt, levert succesvollere kinderen af. Voor veel Amerikaanse Aziaten is dat het geval.
Wat jij beweert, is niet alleen dat Aziaten slimmer zijn, maar bovendien dat blanken slimmer zijn dan niet-blanken. Ik beweer dat dit voornamelijk te maken heeft met geboden kansen. Je ziet immers allochtonen op de sociale ladder klimmen, en ook steeds beter scoren in onderwijs. Dat correleert met hun sociale klasse. Ik zie je geen bewijs leveren dat daar geen sprake van zou zijn.
Kansen krijgen, heeft niets met "slimmer" te maken....quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus Aziaten krijgen betere kansen geboden dan de blanken?
En ik mag wel claimen dat Aziaten slimmer zijn, maar niet dat blanken slimmer zijn, want dat zou racistisch zijn of wat?
Het is mogelijk, maar dat is niet onderzocht, dat veel van de Aziaten zich in een relatief goede sociaal-economische positie bevinden. Daar doe ik dan ook geen definitieve uitspraak over.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En ik mag wel claimen dat Aziaten slimmer zijn, maar niet dat blanken slimmer zijn, want dat zou racistisch zijn of wat?
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kansen krijgen, heeft niets met "slimmer" te maken....
Het gaat hier over aangeboren potentie en met een aangeboren gelijke potentie wordt iemand die wel onderwijs aangeboden krijgt "slimmer" dan iemand die geen onderwijs aangeboden krijgt. Dat heeft niets te maken met het daadwerkelijk slimmer zijn van die persoon a priori.
Dat zijn niet "meer kansen". Dat heet compensatie. Zwarten gaan niet naar privéscholen zoals veel blanken dat wel doen. Het onderwijs op openbare scholen is in de VS gewoon veel slechter, en op gerenommeerde universiteiten komen ze dan ook niet zomaar terecht. Dat zijn de kansen die eigenlijk voor iedereen gelijk zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Compensatie voor domheid dus of wat moet ik me daarbij voorstellen? Aziaten zijn ook met niets binnengekomen en begonnen op openbare scholen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn niet "meer kansen". Dat heet compensatie. Zwarten gaan niet naar privéscholen zoals veel blanken dat wel doen. Het onderwijs op openbare scholen is in de VS gewoon veel slechter, en op gerenommeerde universiteiten komen ze dan ook niet zomaar terecht. Dat zijn de kansen die eigenlijk voor iedereen gelijk zouden moeten zijn.
Zwarten die uit een hogere sociale klasse komen, komen dat dan weer wel. Er is gewoon een aannemelijke correlatie tussen hoeveel geld je ouders hebben en welke functie zij bekleden en wat het onderwijs is wat jij kunt genieten. Dat betekent echter niet dat iedereen van domme ouders maar achterlijk is.
Dat beweert Mystikvm toch niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor iedereen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat beweert Mystikvm toch niet.
Hij haalt aan dat de sociale klasse een belangrijke rol speelt en dat klopt
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Maar niet zo populair als een heks als Clinton. Verder ben ik het met je/Sanders eens. Mijn studie in Amerika kostte me zo'n $6000 per semester.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Als je uit een lagere sociale klasse komt zul je in ieder geval harder moeten 'vechten' om hogerop te komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus is het geen excuus. Volgende argument.
na de 2de wereldoorlog waren we een stuk blanker, ja...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.
Best veel vooruitgang geboekt van holbewoners tot aan tanks, volgens mij.
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Nouja populair bij een gedeelte van de mensen. En er zijn vast vrouwen die meer gehaat worden dan mevrouw clinton.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
harder kunnen rennen is intelligentie
Ah boeiend...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.
verbaal-linguïstische intelligentie
logisch-mathematische intelligentie
visueel ruimtelijke intelligentie
tactiel-motorische intelligentie ----> hard rennen o.a.
muzikale intelligentie
naturalistisch-ecologische intelligentie
interpersoonlijke intelligentie
intrapersoonlijke intelligentie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieën over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.quote:
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeiende materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieën over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeinde materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.
Ik weet wel dat ik op minimaal 4 categorieën zeer slecht zal scoren...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd..
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
Bedankt, had ik toch gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Voor wat?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Bedankt, had ik toch gelijk.
Hieronder ontvang ik de excuses:
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?quote:
Geen idee. Ik voel dat anders. Door ervaring misschien.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
Wat zijn significant figures in het bovenstaande plaatjequote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
En jij het begin en het belangrijkste punt van de discussiequote:Op woensdag 8 juni 2016 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
Beeld in Keukenhof: geval van racisme?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik persoonlijk vind het een prachtig beeldquote:Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.
Blind racisme roepen, lekker constructief.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie roept er hier blind racismequote:Op maandag 20 juni 2016 18:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Blind racisme roepen, lekker constructief.
Dit is in mijn ogen een zeer neutraal beeld. Een zittende Afrikaanse vrouw met ontblote borsten. Er is niets aan haar houding die verhalend is.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
Maar ik heb geen idee hoe ik erover zou denken als ik als zwarte vrouw was opgegroeid
Klopt en zo zie je dat iedereen vanuit zijn eigen perspectief naar een kunstwerk kijkt en sommige mannen er graag mee op de foto willenquote:Op maandag 20 juni 2016 18:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen een zeer neutraal beeld. Een zittende Afrikaanse vrouw met ontblote borsten. Er is niets aan haar houding die verhalend is.
Het is een beeld, in de publieke ruimte in handbereik van passanten. Dat puberale figuren (waaronder volwassen mannen) graag aan bronzen tieten zitten is bijna universeel.
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het dus niet. Het is geen vrijbrief voor het negeren van geldige gevallen.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.
Ja super logisch man.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan je in verste verte niet vergelijken met de Zwarte Piet discussiequote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.
Aziaatje gok ik zo.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?quote:Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.
Voor mijn laatste verhuizing heb ik gewoon alle beeldjes die ik had kapot gesmeten inderdaad.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?
Lijkt me een beetje overdreven.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?
Zoals ze met de beelden van Lenin gedaan hebben? En ook Saddam Hoessein?quote:Op maandag 20 juni 2016 20:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Voor mijn laatste verhuizing heb ik gewoon alle beeldjes die ik had kapot gesmeten inderdaad.
Zie beelden van Lenin, beelden van Saddam Hoessein, zijn wrs wel meer voorbeelden.quote:
Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen?
Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.
Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals ze met de beelden van Lenin gedaan hebben? En ook Saddam Hoessein?
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:37 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.
Wat ik bedoelde te zeggen dat het logisch is dat als mensen iets structureels willen veranderen, ook beelden, als in standbeelden eraan moeten geloven.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.
Dus het effect was niet echt bedreigend.
Maar je bedoelde trouwens dat beeld wat naar beneden werd gehaald? Dat was echt heel erg geregisseerd van de Amerikanen kan ik me herinneren. Het leek druk op dat plein, maar dat was het allesbehalve. Als ik het goed onthouden heb dan. Het is alweer 13 jaar geleden.
Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Het is zonde van de tijd. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.
Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio.
Bizar.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.
quote:Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.
als t nu nog zo was had sylvana nog wel een punt. Maar dat hebben we allemaal gefixt hier. Toch moet er een probleem gemaakt worden. Dat betekent gewoon dat je niets snapt wat goed is voor jequote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.
Tentoonstelling van negers in Rotterdam in 1928
Dit Afrikaanse meisje werd tentoongesteld in Brussel België in 1958:
[ afbeelding ]
Klopt idd, had ik ook gelezen, bouwden ze op de kermis gewoon een hottentotten dorpje na...quote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.
[ afbeelding ]
Als je het zo stelt klopt het inderdaad, alleen is het doel van hun vernietigingsdrang in dit geval niet geldig te noemen.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Zie beelden van Lenin, beelden van Saddam Hoessein, zijn wrs wel meer voorbeelden.
Het is psychologisch ook wel logisch ergens. Beelden worden niet voor niets opgericht. Ze geven als het ware een soort normen en waarden aan. Van jou maken we een standbeeld, omdat jij alles waar wij voor staan in ons willen verenigen. Bij een grote omwenteling zal men zeker ook iconoclasme laten zien daardoor.
Dat zien zij niet zo.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:07 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Als je het zo stelt klopt het inderdaad, alleen is het doel van hun vernietigingsdrang in dit geval niet geldig te noemen.
De wereldtentoonstelling is de voorloper van Disneyland.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat begrijp ik. Desondanks zijn er beelden waarbij het wel nuttig is om deze nog eens te revalueren.quote:
Lol, Rijksmuseum laat nog al wat alfa-mannetjes-achtige, VOC-verheerlijking zien, toch? Mannen als Greet smullen daar wrs van.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Desondanks zijn er beelden waarbij het wel nuttig is om deze nog eens te revalueren.
Geschiedwissing zoals in het Rijksmuseum is een contraproductieve uitwas.
Een tijd terug werd er bekend gemaakt dat men titels van 'VOC' schilderijen werden aangepast om (voornamelijk Amerikaanse) bezoekers niet te storen. "Negerinnetje" en "hottentotten" werden bijv. aangepast.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Lol, Rijksmuseum laat nog al wat alfa-mannetjes-achtige, VOC-verheerlijking zien, toch? Mannen als Greet smullen daar wrs van.
Wat is mis met het Rijksmuseum? Het is toch een onderdeel van de Nederlandse cultuur? Waarom zou je dat evalueren? Om een bepaalde groep mensen het naar hun zin te maken? De VOC is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste uitvindingen in de wereld: het aandeel. Dat heeft voor gezorgd dat de eerste multinationals konden ontstaan. Wereldwijd zeer toonaangevend. Leer de cultuur en historie te waarderen en niet alleen naar de zwarte vlekken in de historie te kijken. Slavernij daar maakte de hele wereld zich aan die tijd grootschalig aan schuldig. Het was normaal. De tijdsgeest. Jij hebt daar toch geen zak mee te maken, je bent een vlekkeloze baby die denkt de intellect en kennis in pacht te hebben, maar het Ottomaanse Tijdperk, Arabieren, Amerikanen, Romeinen, Babyloniërs, Chinezen, Japanners. Iedereen heeft vuile handen gemaakt. Om de VOC daarvoor naar beneden te halen om figuren als Simons naar de zin te maken. Het bestaat nog steeds moderne slavernij. Zeer grootschalig zelfs. Het is alleen wat meer in de zwarte krochten /anonimiteit gedoken. Uitzonderingen zoals Mauritanië want daar is het hartstikke normaal.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Desondanks zijn er beelden waarbij het wel nuttig is om deze nog eens te revalueren.
Geschiedwissing zoals in het Rijksmuseum is een contraproductieve uitwas.
Ja, wat ik bedoel al die portretten van kooplieden, de rijkdom die ze vergaarden en die afgebeeld wordt op schilderijen, die kwam niet voort uit bezigheden zoals viooltjes plukken in tropische contreien of iedereen een handje en drie zoentjes geven onder de evenaar. Als ze het echt menen, dan verwacht ik wel dat ze eisen dat het hele Rijksmuseum dicht gaat.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een tijd terug werd er bekend gemaakt dat men titels van 'VOC' schilderijen werden aangepast om (voornamelijk Amerikaanse) bezoekers niet te storen. "Negerinnetje" en "hottentotten" werden bijv. aangepast.
De donkere aspecten moeten ook niet worden gewist. Dat zeg ik in die post ook gezien dat het Rijksmuseum juist wel doet.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:26 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat is mis met het Rijksmuseum? Het is toch een onderdeel van de Nederlandse cultuur? Waarom zou je dat evalueren? Om een bepaalde groep mensen het naar hun zin te maken? Het VOC is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste uitvindingen in de wereld: de aandeel. Dat heeft voor gezorgd dat de eerste multinationals konden ontstaan. Wereldwijd toonaangevend. Leer de cultuur en historie te waarderen en niet alleen naar de zwarte vlekken in de historie te kijken. Slavernij daar maakte de hele wereld zich aan schuldig. Jij niet, je bent een vlekkeloze baby die denkt de intellect en kennis in pacht te hebben, maar het Ottomaanse Tijdperk, Arabieren, Amerikanen, Romeinen, Babyloniërs, Chinezen, Japanners. Iedereen heeft vuile handen gemaakt. Om de VOC daarvoor naar beneden te halen om figuren als Simons naar de zin te maken. Het bestaat nog steeds moderne slavernij. Zeer grootschalig zelfs. Het is alleen wat meer in de zwarte krochten /anonimiteit gedoken. Uitzonderingen zoals Mauritanië uitgezonderd want daar is het hartstikke normaal.
Je bedoelt als het echt consequente radicalen zijn?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, wat ik bedoel al die portretten van kooplieden, de rijkdom die ze vergaarden en die afgebeeld wordt op schilderijen, die kwam niet voort uit bezigheden zoals viooltjes plukken in tropische contreien of iedereen een handje geven onder de evenaar. Als ze het echt menen, dan verwacht ik wel dat ze eisen dat het hele Rijksmuseum dicht gaat.
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoietsquote:Op maandag 20 juni 2016 21:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een tijd terug werd er bekend gemaakt dat men titels van 'VOC' schilderijen werden aangepast om (voornamelijk Amerikaanse) bezoekers niet te storen. "Negerinnetje" en "hottentotten" werden bijv. aangepast.
Nee, een beeldje hier, een beeldje daar zit consequentie in?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bedoelt als het echt consequente radicalen zijn?
En als men dat niet doet dan is het geen oprechte beweging? Rare hyperbool, Ryan.
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:29 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De donkere aspecten moeten ook niet worden gewist. Dat zeg ik in die post ook gezien dat het Rijksmuseum juist wel doet.
Die aspecten moeten dan ook geschiedenis blijven en niet in stand worden gehouden als men zich er bewust van wordt.
Dan neem ik terug wat ik zei.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets
was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
Hoi Peter,quote:Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
Klopt. de misdaden die de Jappen hebben begaan in WOII liggen zeer tot extreem gevoelig. Dat doet de relatie met China geen goed. Die zijn van koel naar bevroren gegaan. Zeker toen China vorig jaar met een grote parade haar groeiende militaire macht in de regio vertoonde. De wrok tussen China en Japan is enorm te noemen. Momenteel gaat 190 miljard dollar naar het Chinese leger. Die investeringen zijn afgelopen jaren fors opgetrokken. Alleen de USA steekt meer in haar leger (580 miljard dollar).quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?
of tot heel recent iig
Gelukkig.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoi Peter,
Het een sluit het ander niet uit, hoe vaak je het ook doet voor komen dat het wel zo is. Ondanks dat ik kritisch ben over de invloed van het koloniale verleden op de huidige maatschappij ben ik zeer geïnteresseerd in het vroegmoderne Nederland. Een prachtige periode.
Ik hoop niet dat deze paradox je al te veel in de war brengt.
Groeten hoink
quote:Sylvana Simons heeft vandaag op het politiebureau aangifte gedaan van racisme.
Ze ging naar eigen zeggen 'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie' naar binnen en werd daarbij gevolgd door een cameraploeg. 'Het is een flinke stapel papier, maar het is slechts een deel, maar een groot deel van de aangifte die ik nu ga doen op het politiebureau in Den Haag. Inclusief de verse haat van vandaag.'
Simons maakte onlangs bekend dat ze bij de nieuwe partij DENK, opgericht door ex-PvdA'ers Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, op de kandidatenlijst voor de verkiezingen komt. Haar politieke ambities en strijd tegen Zwarte Piet maakten talrijke reacties los. Simons besloot aangifte te doen tegen 'tweets, krantenartikelen, e-mails en andere uitingen'.
In totaal duurde het doen van de aangifte vandaag zo'n drie uur. DENK was van plan dit ook in beeld te brengen, maar mocht niet verder filmen op het politiebureau.
Ja, er daar gaan ze nog eens grote shit door krijgen met China.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?
of tot heel recent iig
Zolang Sylvana geen hoofddoek draagt kan ik kaar niet serieus nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."
http://www.at5.nl/artikel(...)rse-haat-van-vandaag
[..]
quote:Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets
was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
quote:Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."
'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie'
[..]
quote:
Dit... Grappig genoeg is aangifte doen een steeds minder normale zaak in nederland, wie doet er nog aangifte van een fietsen diefstal...quote:
Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandachtquote:
En dat is erg omdat?quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandacht
Ik vermoed dat het Openbaar Ministerie zich rot lacht (en het pak papier ergens in een donker hoekje dumpt, zo niet bij het oud papier).quote:
Lachwekkend ja.quote:
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch dat sylvana bij zoveel mensen oproept. Hoe kan dat er zijn zoveel zeikerds op tv maar toch lijkt het bij haar allemaal net wat erger te zijn....
Als dat de reden is dan zijn haar aantijgingen dus terecht.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:01 schreef agter het volgende:
[..]
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.
Ze kent haar plek niet.
Zijn ook sowieso terecht.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als dat de reden is dan zijn haar aantijgingen dus terecht.
Inderdaad.quote:
ja en bubbling. samen hebben ze een deel van mijn jeugd verpest.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat sylvana's soul wel een erg ruk programma was, maar dat kwam vooral door die glijerige r&b in de mid jaren 90.
Begin haast te denken dat het wel haar kleur en haar sekse moet zijn, ja.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:01 schreef agter het volgende:
[..]
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.
Ze kent haar plek niet.
In haar TMF-tijd had ik nog het idee dat ze redelijk wat gezond verstand had. Er leek me weinig mis met haar.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat sylvana's soul wel een erg ruk programma was, maar dat kwam vooral door die glijerige r&b in de mid jaren 90.
Nee, eerder de user. Die maakt namelijk misbruik van een zwart geschminkt figuur om daar een negatieve racistische lading aan te geven en dat te gebruiken voor zijn mening over een donker medemens.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En dit maakt Zwarte Piet dus racistisch.
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eenquote:Op donderdag 23 juni 2016 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch dat sylvana bij zoveel mensen oproept. Hoe kan dat er zijn zoveel zeikerds op tv maar toch lijkt het bij haar allemaal net wat erger te zijn....
Moi?quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, eerder de user. Die maakt namelijk misbruik van een zwart geschminkt figuur om daar een negatieve racistische lading aan te geven en dat te gebruiken voor zijn mening over een donker medemens.
Treurig als je daar uberhaupt over twijfeltquote:
Dat heb ik bij de meeste BNer gasten bij DWDD vaak doen ze of ze helemaal brilliant zijn en maar leggen dat op zo'n knullige manier uit...quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eengezicht de vragen te beantwoorden en met zo'n deuntje in haar stem van "wat weet jij er nou van?"
Maar ik zap tegenwoordig gewoon weg als ze weer bij een praatprogramma zit, leven en laten leven toch?
Dit deed NL jaren geleden in andere landen. Waarom jank je.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is niet best nee.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Treurig als je daar uberhaupt over twijfelt
Precies.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eengezicht de vragen te beantwoorden en met zo'n deuntje in haar stem van "wat weet jij er nou van?"
Maar ik zap tegenwoordig gewoon weg als ze weer bij een praatprogramma zit, leven en laten leven toch?
Bedankt Hansquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:03 schreef agter het volgende:
[..]
Precies.
Ze gedraagt zich niet zoals we van een zwarte vrouw verwachten.
En daar kunnen we niet mee omgaan.
DWDD heeft ook niks meer met journalistiek te maken maar is gewoon een soort 'baantjescarrousel' geworden voor BN-ers.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de meeste BNer gasten bij DWDD vaak doen ze of ze helemaal brilliant zijn en maar leggen dat op zo'n knullige manier uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |