Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.htmlquote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.
Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."
Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.
Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Mensen als jij moet je inderdaad oppakken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Sneue knul, jij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik doelde eigenlijk op dit voor de mensen die het niet kennen.
[/geen racisme *O* ]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!
Gefikst.quote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt die haar kenmerkende huidskleur van het negroïde ras heeft losgemaakt.
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.
Misschien wel. Het lost een hoop op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:36 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.
54:43. Niet gekeken.quote:
Ik zie het zure niet. Men begrijpt elkaar niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
54:43. Niet gekeken.
Moet je de pavlovreactie van zuurvolk wel willen oplossen? Ik vind van niet. Lach me kapot om de Tourettiaanse "racisme!" gillers. Een dag niet gelachen, jwt.
Zo werkt het niet. Zo slim is zij niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Dit werkt contra productief inderdaad. Ze krijgt een te groot podium met te veel publiek. En het publiek is te asociaal, waardoor in dat licht zij relatief sympathiek overkomt. In fora als deze wordt ze groter gemaakt dan ze is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Ik zag haar vroeger als mooie en fijne Nederlander van Surinaamse afkomst. Ik zie haar nu als een zielige kut-racist.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
Men is uit op verdeling.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:33 schreef MMXMMX het volgende:
Hoeveel te meer gekleurde mensen in opstand komen over hun slaaf verleden en racisme
Hoeveel te meer we uit elkaar groeien en tegen over elkaar komen te staan.
Hier word duidelijk en openlijk de confrontatie aan gegaan met de boodschap dat NL racistisch is
Afbeeldingen op een koets en zwarte piet en neger zoenen enzovoort enzovoort.
Ondertussen is er ook nog een wereld wijde oorlog tegen de extreem gelovigen die blijkbaar ook een oorlog aangegaan zijn tegen het christelijke westen. Dit heeft al zulke ernstige vormen aangenomen dat je midden op straat bij daglicht onthoofd word (Theo van Gogh) en dat de pers bang is om een tegen geluid te geven en Geert wilder voor miljoenen beveiligt moet worden![]()
Ik vraag me dan ook af waar die nieuwe partij (DENK) op uit is ?
In Ieder Geval voelt deze hele situatie als een poging om ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten. 1 voorbeeld hiervan is de aanhoudende ZWARTE PIET discussie
En dat je er steeds op wacht maar het niet krijgt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:35 schreef Copycat het volgende:
Anno 2016 niet weten dat de naamsverandering van negerzoenen een marketingstunt was.
Helaas, dit is het leukste wat we hebben. De andere keuzes zijn een EK waar we niet aan mee mogen doen of de inmiddels dagelijkse code geel die over ons land wordt uitgeroepen. We voetballen dus slecht en ondervinden de gevolgen van klimaatverandering. Sylvana Simons is onze straf. Gewoon uitzitten. Het gaat ooit voorbij.quote:
Dat ziet zij zelf zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:55 schreef Atak het volgende:
Mensen die Sylvana nog steeds eng vinden vanwege haar huidskleur. Jongens het is 2016.
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.quote:
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.quote:
Het standaard Elzies riedeltje onder de ctrl+v, je bent alleen het stukje vergeten te plakken dat er oorlog komt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
Op fok dan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.
Hier is het niet beter maar nu is het idd wat minder geworden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Twitter gaf je aan. Hier valt het wel mee.
Hooligans?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar.
Ik ook. Dat laatste.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .
Daar ben ik het ook niet mee eens. En er zijn ook leuke Marokkanen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.
Maar landverraad? Landverraad is bewust je land "verkopen" of verzwakken ten behoeve van een kwaadwillende buitenlandse mogendheid, en wordt over het algemeen met de dood bestraft. Dat is gewoon een dik aangezette populistenterm die totaal niet van toepassing is.
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Ik ben dan de eerste die dat extreemrechtse land ontvlucht.
Zaterdag 12 november 2016.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.
Ik wil me niet doen voorkomen als een oorlogshitser, maar vanuit een realistische benadering moeten we concluderen dat de ruim zeventigjarige vrede in Europa voorbij is. De opmaat naar oorlog is zichtbaar te noemen. De wijze waarop we die oorlog vorm gaan geven is nog niet geheel bekend. Terroristische aanslagen zijn hier een voorbode van. Wat in Oekraïne gebeurd kan ook overslaan op andere landen. De situatie rondom Turkije verslechterd. Ik denk dat het een meer etnisch, religieuze en ideologische oorlog gaat worden. Waar verschillende groepen elkaar bestrijden op basis van etniciteit, geloof en ideologie. Nu gebeurd het al in woord, maar de scheidslijn tot daad kan een kettingreactie teweeg brengen. Een oorlog gekleurd door aanslagen, guerrilla tactieken en volksopstanden. Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou daar niet al te lichtvaardig over denken. Ik kijk naar bepaalde patronen die zich in het verleden hebben voorgedaan en ik vergelijk ze met patronen die zich vandaag de dag ontvouwen. Op basis daarvan maak ik dit soort conclusies.
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.
Ik wil me niet doen voorkomen als een oorlogshitser, maar vanuit een realistische benadering moeten we concluderen dat de ruim zeventigjarige vrede in Europa voorbij is. De opmaat naar oorlog is zichtbaar te noemen. De wijze waarop we die oorlog vorm gaan geven is nog niet geheel bekend. Terroristische aanslagen zijn hier een voorbode van. Wat in Oekraïne gebeurd kan ook overslaan op andere landen. De situatie rondom Turkije verslechterd. Ik denk dat het een meer etnisch, religieuze en ideologische oorlog gaat worden. Waar verschillende groepen elkaar bestrijden op basis van etniciteit, geloof en ideologie. Nu gebeurd het al in woord, maar de scheidslijn tot daad kan een kettingreactie teweeg brengen. Een oorlog gekleurd door aanslagen, guerrilla tactieken en volksopstanden. Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou daar niet al te lichtvaardig over denken. Ik kijk naar bepaalde patronen die zich in het verleden hebben voorgedaan en ik vergelijk ze met patronen die zich vandaag de dag ontvouwen. Op basis daarvan maak ik dit soort conclusies.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Naar vrienden die heel paradijselijk in een achterafgebied in Brazilië wonen. Ik ga ze meteen even een berichtje sturen.quote:
Ik zie zo'n opstand ook niet gebueren.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.
Storten onze leiders ons in oorlog? Misschien. Dat is wel onzeker. Dat kan ook een hoop dingen veranderen. Maar hoe dat uitwerkt is natuurlijk niet te voorspellen, omdat een oorlog op heel veel verschillende manieren kan uitbreken en uitgevochten kan worden.
Als het gebeurt zoals in jouw scenario, dan sluit ik me hier bij aan:
[..]
Ik weet niet of Wereld Diabetes Dag een aanleiding kan zijn, maar wie weet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Mag het ook maandag 14 november zijn?
lijkt mij leuk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Naar vrienden die heel paradijselijk in een achterafgebied in Brazilië wonen. Ik ga ze meteen even een berichtje sturen.
Remigratie of emigratie is natuurlijk een alternatief. Dat doen mensen toch wel wanneer de pleuris uitbreekt. Alleen denk ik niet dat dit zich beperkt tot Nederland alleen. Het zou dan een vlucht uit Europa betekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zelf denk ik echt dat dat niet zo'n vaart zal lopen. In elk geval niet met volksopstanden en dat soort nonsens, waar daar is gewoonweg geen behoefte aan. Men komt in opstand als men (de middenklasse) het idee heeft dat een nieuwe situatie een revolutie met bloedvergieten waard is. Mensen die een hypotheek, baan en vakantie hebben willen helemaal geen revolutie. Die klagen lekker, maar actiebereidheid is er niet.
Storten onze leiders ons in oorlog? Misschien. Dat is wel onzeker. Dat kan ook een hoop dingen veranderen. Maar hoe dat uitwerkt is natuurlijk niet te voorspellen, omdat een oorlog op heel veel verschillende manieren kan uitbreken en uitgevochten kan worden.
Als het gebeurt zoals in jouw scenario, dan sluit ik me hier bij aan:
[..]
Een niet racistisch land ontvlucht. Wees er blij mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Remigratie of emigratie is natuurlijk een alternatief. Dat doen mensen toch wel wanneer de pleuris uitbreekt. Alleen denk ik niet dat dit zich beperkt tot Nederland alleen. Het zou dan een vlucht uit Europa betekenen.
Bij dit soort situaties gaat het niet om actiebereidheid. Het zijn processen waar je als individuele burger geen controle over hebt. Het vind plaats en het verspreid zich als een olievlek. Voordat je het weet zit je er midden in. Moet je keuzes maken over dingen waar je voorheen nooit over hebt hoeven nadenken.
aarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. D[quote]Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.
De enige manier waarop zoiets kan lukken is als Den Haag met geweld wordt gezuiverd, of als een politieke partij met een slimme truc de democratie af kan schaffen, zoals in Duitsland in de jaren '30 gebeurde. Er zitten teveel safeguards in ons systeem om dat te laten gebeuren.
Als dat doemscenario van Elzies waarheid wordt, is het dus een rechts-extremistisch, nationalistisch land. Dus tja.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:46 schreef Jaroon het volgende:
Een niet racistisch land ontvlucht. Wees er blij mee.
Ze heeft er geen gelijk in. Het komt niet uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als dat doemscenario van Elzies waarheid wordt, is het dus een rechts-extremistisch, nationalistisch land. Dus tja.
Niet dat dat doemscenario ooit uitkomt.
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar waar start deze beweging dan in het land? Neem Nederland als voorbeeld. Als er een nationalistische wind gaat waaien, dan moet deze ergens starten. Je kunt de PVV nationalistisch noemen, maar heropvoedingskampen en meer van zulks zijn door hun niet voorgesteld. Daarnaast is geen enkele andere partij het er mee eens, dus heb je een absolute meerderheid nodig. En dan nog is dat niet genoeg, want de grondwet zal gewijzigd moeten worden.
De enige manier waarop zoiets kan lukken is als Den Haag met geweld wordt gezuiverd, of als een politieke partij met een slimme truc de democratie af kan schaffen, zoals in Duitsland in de jaren '30 gebeurde. Er zitten teveel safeguards in ons systeem om dat te laten gebeuren.
Waarom zo doordraaien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.
Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Stel dat Le Pen de komende landelijke verkiezingen wint. Wat betekent dat voor de verhouding tussen Frankrijk en de EU?
De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Alleen in Duitsland en Nederland. In de rest van Europa gaat het van erg naar erger.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef Toefjes het volgende:
Aan het aantal oorlogsvoorspellingen te zien zijn er weer aardig wat proefverloven toegekend. Helaas, de economie krabbelt steeds verder op. Zelfs dat pleziertje ontneemt Rutte jullie.
Ik hou Frankrijk met een schuin oog in de gaten. Verder maak ik me niet druk. Me druk maken heeft trouwens nog nooit een politieke probleem opgelost.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Alleen in Duitsland en Nederland. In de rest van Europa gaat het van erg naar erger.
Ach kom. Voor de rijke elite misschien. De rest heeft het nakijken met onstabiele flex-contracten, hoge werkloosheid, pensioenen en de zorg die worden afgebroken, studeren is alleen nog gegund voor de rijken. (tenzij je jezelf volledig in de schulden wilt steken) Rutte en consorten hebben er een grote puinhoop van gemaakt. Alleen de multinationals zijn blij met deze premier.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef Toefjes het volgende:
Aan het aantal oorlogsvoorspellingen te zien zijn er weer aardig wat proefverloven toegekend. Helaas, de economie krabbelt steeds verder op. Zelfs dat pleziertje ontneemt Rutte jullie.
Op het moment is Europa een slagveld tussen Rusland en de VS. Europa heeft geen leger om zichzelf te verdedigen. De VS loopt inderdaad Rusland steeds to provoceren om zelf nog relevant te blijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Stel er breken etnische rellen uit in Nederland. Van het kaliber waarbij doden vallen. De politie is niet bij machte om het probleem onder controle te houden. Elke nacht autobranden, molotovcocktails die in huizen worden gegooid. Uiteindelijk krijg je een situatie waarbij je gewapende militairen op straat hebt rondlopen. Dan is het Nederland zoals jij het hebt gekend voorbij.
Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Stel dat Le Pen de komende landelijke verkiezingen wint. Wat betekent dat voor de verhouding tussen Frankrijk en de EU?
De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Dan gaan we samenwonen. Ik kijk er ook naar.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik hou Frankrijk met een schuin oog in de gaten. Verder maak ik me niet druk. Me druk maken heeft trouwens nog nooit een politieke probleem opgelost.
Ik reken mezelf niet tot de rijke elite hoor. En heb het erg goed. Ik heb meer invloed op mijn leven dan Rutte. Als je afhankelijk bent van de regering heb je onderweg gewoon foute keuzes gemaakt. Tenzij je door ziekte geveld bent, daar vraagt niemand om.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach kom. Voor de rijke elite misschien. De rest heeft het nakijken met onstabiele flex-contracten, hoge werkloosheid, pensioenen en de zorg die worden afgebroken, studeren is alleen nog gegund voor de rijken. (tenzij je jezelf volledig in de schulden wilt steken) Rutte en consorten hebben er een grote puinhoop van gemaakt. Alleen de multinationals zijn blij met deze premier.
Precies. Europa heeft geen echt leger en daarmee is het een zwakke factor. Onderschat de invloed en macht van de Russen niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Op het moment is Europa een slagveld tussen Rusland en de VS. Europa heeft geen leger om zichzelf te verdedigen. De VS loopt inderdaad Rusland steeds to provoceren om zelf nog relevant te blijven.
Gezellig. Scheelt ook in de maandlasten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan gaan we samenwonen. Ik kijk er ook naar.
Zo werkt dat in Frankrijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gezellig. Scheelt ook in de maandlasten.
Hier is geen Nederlands precedent van. Je doet dan ook een aanname dat de politie dat niet aan zou kunnen. Politie en marechaussee kunnen dat varkentje prima wassen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf een keer gebeuren. Maar elk Europees land waar dit tot op heden gebeurd is draait voorlopig gewoon door. Nogmaals, is hier een precedent van? Een precedent die aangeeft dat law&order komen te vervallen en dat normale burgers zich tegen elkaar gaan keren in gewapend conflict?quote:Dat geldt natuurlijk ook voor een aanslag in een druk bezocht gebied waar talloze doden vallen. Wat voor Nederland zou hier uitkomen en wat voor invloed zou dit hebben op de huidige politieke verhoudingen? Voor de verhoudingen tussen de moslim gemeenschap en de rest van Nederland?
Dat is een grote onbekende. Maar als dat gebeurt dan lijkt het me toch logischer dat mensen zich op vluchtelingen richten, en niet op elkaar.quote:Stel de situatie met Turkije klapt en Turkije zet zijn grenzen open waarbij twee miljoen vluchtelingen Europa binnenstromen. Landen zijn niet bij machte dit probleem onder controle te houden. Wat doet dit met Nederland als de wijze waarop we met elkaar omgaan? Zeker wanneer de opvangplekken vol zitten en mensen gaan bivakkeren op straat en gaan roven om te overleven?
Als de EU valt, dan is dat geen anarchie. Alle landen hebben een prima functionerend nationaal bestuur. Zonder EU hoeft dat niet direct in gevaar te komen.quote:Brexit komt eraan. De EU komt met allerlei vervelende tegenmaatregelingen om de Britten te straffen. Wat zal dit doen met de verhoudingen tussen Europese landen?
Dan is het ouderwets oorlog. Dit scenario vind ik het meest waarschijnlijk van al jouw scenario's.quote:De situatie tussen de NAVO en Rusland escaleert. (de Russen vinden de grootschalige NAVO oefening langs hun grenzen een provocatie) Stel de Russen provoceren terug en vallen een NAVO lid aan. Wat doet dat met Europa?
Ik denk niet dat de woede bij een nieuwe crisis zich richt op de overheid of op burgers onder elkaar, maar dat het zich zal richten op de kopstukken in het financiële systeem. Ik denk ook dat het waarschijnlijk is dat daar een soort van revolutie uit voort zal komen (armoede doet dat nu eenmaal) maar die zal zich niet direct op minderheden richten. Die minderheden zitten immers in hetzelfde schuitje. Daarnaast, veel minderheden die hier niet permanent wonen zullen dan gewoon weer de benen nemen, zeker als ze van het kaliber gelukszoeker zijn.quote:Dus er zijn genoeg realistische opties die kunnen leiden tot een sterk veranderd landschap. Een onstabiel Europa betekent ook een financieel zwak Europa. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt al geld bijgedrukt en staatsobligaties opgekocht om de crisis buiten de deur te houden. Maar het is slechts een pleister op de wond. Daaronder ettert het gewoon door. Een nieuwe crisis betekent minder welvaart en dat heeft weer gevolgen voor de stabiliteit van een land. Allemaal zaken waar we als burger geen enkele invloed op kunnen uitoefenen maar die wel tot escalatie kunnen leiden.
Ik doe het ook goed. Vaste baan, betaalbare hypotheek. Dus in die zin klaag ik niet. Maar ik zie tegelijkertijd dat veel anderen wel iedere maand de touwtjes aan elkaar moeten zien te knopen. Baan onzekerheid hebben. Vaak geen pensioen meer kunnen opbouwen. Ik zie bij de jeugd dat ze amper nog een baan krijgen. Dat studeren onbetaalbaar is geworden. Dat de zorg is afgebroken en dat gemeentes hierbij miljoenen aan bezuinigingsoverschot in hun zakken hebben gestopt. Dat zijn allemaal hervormingen die dit kabinet heeft ingevoerd en waarvan we nu al de dramatische gevolgen van kunnen zien.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik reken mezelf niet tot de rijke elite hoor. En heb het erg goed. Ik heb meer invloed op mijn leven dan Rutte. Als je afhankelijk bent van de regering heb je onderweg gewoon foute keuzes gemaakt. Tenzij je door ziekte geveld bent, daar vraagt niemand om.
Als Europa en Rusland zou kunnen opschieten dan zou de VS helemaal geen invloed hebben. De VS loopt de twee partijen tegen elkaar op te zetten om zelf invloed uit te kunnen oefenen. De VS is het middelpunt terwijl ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben in Eurazië.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Precies. Europa heeft geen echt leger en daarmee is het een zwakke factor. Onderschat de invloed en macht van de Russen niet.
Bovendien heeft Trump al aangekondigd dat Europa maar moet meebetalen wil Amerika de kastanjes voor hun uit het vuur halen.
Ik heb ook een aantal jaren baanonzekerheid gehad, ik ben eigenaar van een chronische ziekte waardoor ik gegarandeerd de hoofdprijs in eigen risico betaal door de maatregelen van het kabinet. So what? Als ik kijk naar de prijs van de medicijnen mag ik gewoon blij zijn dat ik hier geboren ben, anders had ik nooit zo oud kunnen worden als ik nu ben.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik doe het ook goed. Vaste baan, betaalbare hypotheek. Dus in die zin klaag ik niet. Maar ik zie tegelijkertijd dat veel anderen wel iedere maand de touwtjes aan elkaar moeten zien te knopen. Baan onzekerheid hebben. Vaak geen pensioen meer kunnen opbouwen. Ik zie bij de jeugd dat ze amper nog een baan krijgen. Dat studeren onbetaalbaar is geworden. Dat de zorg is afgebroken en dat gemeentes hierbij miljoenen aan bezuinigingsoverschot in hun zakken hebben gestopt. Dat zijn allemaal hervormingen die dit kabinet heeft ingevoerd en waarvan we nu al de dramatische gevolgen van kunnen zien.
Dat moet je niet willen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Als Europa en Rusland zou kunnen opschieten dan zou de VS helemaal geen invloed hebben. De VS loopt de twee partijen tegen elkaar op te zetten om zelf invloed uit te kunnen oefenen. De VS is het middelpunt terwijl ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben in Eurazië.
Kleine terzijde; die auto was een Mitsubishi Outlander, die bij lange na niet in de buurt van een ton komt. Maar goed, feiten, brrr.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.
Ook wel weer iets.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kleine terzijde; die auto was een Mitsubishi Outlander, die bij lange na niet in de buurt van een ton komt. Maar goed, feiten, brrr.
De diabeten onder de moslimbevolking zullen zich afsplitsen van de rest omdat elk jaar een bijna doodservaring tijdens de Ramadan laat zien dat Allah misschien toch niet het beste voor hun voor heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik weet niet of Wereld Diabetes Dag een aanleiding kan zijn, maar wie weet.
is meer een go with the flow- achtig iets, denk ik. wilders doet veel dingen bewust, voor deze ligt het voorbeeld dan al klaar. hoef je verder niet slim voor te zijn. Denk spint er garen bij, let maar op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Zo slim is zij niet.
dat sylvana radicaliseert, komt voornamelijk door de overdreven reacties op haar uitlatingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zag haar vroeger als mooie en fijne Nederlander van Surinaamse afkomst. Ik zie haar nu als een zielige kut-racist.
jij maakt zelf de keuze, als je kritiekloos aan de kan van de racistische schelders gaat staan, en alles wat zij doet verwerpt omdat ze zwart is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:33 schreef MMXMMX het volgende:
Hoeveel te meer gekleurde mensen in opstand komen over hun slaaf verleden en racisme
Hoeveel te meer we uit elkaar groeien en tegen over elkaar komen te staan.
Hier word duidelijk en openlijk de confrontatie aan gegaan met de boodschap dat NL racistisch is
Afbeeldingen op een koets en zwarte piet en neger zoenen enzovoort enzovoort.
Ondertussen is er ook nog een wereld wijde oorlog tegen de extreem gelovigen die blijkbaar ook een oorlog aangegaan zijn tegen het christelijke westen. Dit heeft al zulke ernstige vormen aangenomen dat je midden op straat bij daglicht onthoofd word (Theo van Gogh) en dat de pers bang is om een tegen geluid te geven en Geert wilder voor miljoenen beveiligt moet worden![]()
Ik vraag me dan ook af waar die nieuwe partij (DENK) op uit is ?
In Ieder Geval voelt deze hele situatie als een poging om ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten. 1 voorbeeld hiervan is de aanhoudende ZWARTE PIET discussie
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.quote:Overheden en bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst nemen. Tunahan Kuzu, van de politieke partij DENK, denkt dat een allochtonenquotum goed is voor de diversiteit.
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.
Bovendien, hoe definieer je allochtoon? Volgens het CBS zijn derde generatie Marokkanen al helemaal geen allochtoon meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zijn net goochelaars, ben benieuwd wat er nog meer uit die 'hoge hoed' gaat komen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?
Lijkt me onzin aangezien we al honderden jaren vooruitgang boeken en dat allemaal zonder diversiteit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar de vraag is of mensen wel "progress" willen of dat ze eigenlijk stiekem willen dat alles hetzelfde blijft. Dat laatste is natuurlijk vrij irreëel.
En dat lijkt mij dan weer onzin... honderden jaren zonder diversiteit?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Lijkt me onzin aangezien we al honderden jaren vooruitgang boeken en dat allemaal zonder diversiteit.
Ik heb geen idee, dat zou je Kuzu moeten vragen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En gedwongen diversiteit heeft als voordeel?
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dat lijkt mij dan weer onzin... honderden jaren zonder diversiteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |