Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.htmlquote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.
Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."
Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.
Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Mensen als jij moet je inderdaad oppakken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Sneue knul, jij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hee Nikker Simons.
Ik word morgen opgepakt.
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik doelde eigenlijk op dit voor de mensen die het niet kennen.
[/geen racisme *O* ]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je dat direct duidelijk maken. Wel grappig....;)
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat dat nog niet verplicht is! om de clou van de grap vooraf bekend te maken! Waar gaat het heen met deze wereld!
Gefikst.quote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt die haar kenmerkende huidskleur van het negroïde ras heeft losgemaakt.
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar begrijp wel dat mensen het even niet begrijpen.
Misschien wel. Het lost een hoop op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:36 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat moet de grappenmaker niet voor ze oplossen.
54:43. Niet gekeken.quote:
Ik zie het zure niet. Men begrijpt elkaar niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
54:43. Niet gekeken.
Moet je de pavlovreactie van zuurvolk wel willen oplossen? Ik vind van niet. Lach me kapot om de Tourettiaanse "racisme!" gillers. Een dag niet gelachen, jwt.
Zo werkt het niet. Zo slim is zij niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Dit werkt contra productief inderdaad. Ze krijgt een te groot podium met te veel publiek. En het publiek is te asociaal, waardoor in dat licht zij relatief sympathiek overkomt. In fora als deze wordt ze groter gemaakt dan ze is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
grappig genoeg; hoe meer mensen gaan lopen schelden op dit mens, hoe meer duidelijk wordt dat ze wel een punt heeft.
het is grappig, omdat al die schelders denken dat ze, door hun gescheld, haar onschadelijk maken. maar het is precies andersom. je geeft haar alleen maar gelijk, en ze zal belangrijker worden zo. omdat bij alles wat ze zegt, gelijk blijkt dat het waar is.
heerlijk, hoe dat werkt, populisme....als wilders het kan, dan kan sylvana het ook.
Ik zag haar vroeger als mooie en fijne Nederlander van Surinaamse afkomst. Ik zie haar nu als een zielige kut-racist.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
Men is uit op verdeling.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:33 schreef MMXMMX het volgende:
Hoeveel te meer gekleurde mensen in opstand komen over hun slaaf verleden en racisme
Hoeveel te meer we uit elkaar groeien en tegen over elkaar komen te staan.
Hier word duidelijk en openlijk de confrontatie aan gegaan met de boodschap dat NL racistisch is
Afbeeldingen op een koets en zwarte piet en neger zoenen enzovoort enzovoort.
Ondertussen is er ook nog een wereld wijde oorlog tegen de extreem gelovigen die blijkbaar ook een oorlog aangegaan zijn tegen het christelijke westen. Dit heeft al zulke ernstige vormen aangenomen dat je midden op straat bij daglicht onthoofd word (Theo van Gogh) en dat de pers bang is om een tegen geluid te geven en Geert wilder voor miljoenen beveiligt moet worden![]()
Ik vraag me dan ook af waar die nieuwe partij (DENK) op uit is ?
In Ieder Geval voelt deze hele situatie als een poging om ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten. 1 voorbeeld hiervan is de aanhoudende ZWARTE PIET discussie
En dat je er steeds op wacht maar het niet krijgt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:35 schreef Copycat het volgende:
Anno 2016 niet weten dat de naamsverandering van negerzoenen een marketingstunt was.
Helaas, dit is het leukste wat we hebben. De andere keuzes zijn een EK waar we niet aan mee mogen doen of de inmiddels dagelijkse code geel die over ons land wordt uitgeroepen. We voetballen dus slecht en ondervinden de gevolgen van klimaatverandering. Sylvana Simons is onze straf. Gewoon uitzitten. Het gaat ooit voorbij.quote:
Dat ziet zij zelf zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:55 schreef Atak het volgende:
Mensen die Sylvana nog steeds eng vinden vanwege haar huidskleur. Jongens het is 2016.
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.quote:
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je op twitter kijkt dan hoeft ze niks te bewijzen. Die doorgeslagen tokkies doen dat al voor haar.
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.quote:
Het standaard Elzies riedeltje onder de ctrl+v, je bent alleen het stukje vergeten te plakken dat er oorlog komt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
Op fok dan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Debielen dus. Ik zit ook niet op twitter.
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
we staan niet tegenover elkaar. Sta jij tegenover een Thai? Tegenover iemand uit Burkina Faso>? Nee.
Hier is het niet beter maar nu is het idd wat minder geworden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Twitter gaf je aan. Hier valt het wel mee.
Hooligans?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar.
Ik ook. Dat laatste.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, maar grote groepen staan wel tegenover elkaar. Daar moet je niet krampachtig over willen doen. Helaas doen multiculturele idealisten dat wel. Ik zag gisteren op het politieke kanaal nog het debat over etnisch profileren. Hoe links telkens de racistenkaart probeert te trekken. Terwijl al jaren bepaalde etnische bevolkingsgroepen de misdaadstatistieken vertegenwoordigen. Als je dan zo'n werkloze en uitkeringstrekkende Marokkaan aanhoudt omdat die in een wagen rondrijdt van bijna een ton, dan zou dit discriminatie zijn? Toevallig wordt er zo'n muzikant uitgepikt en volgens multiculturele idealisten is Nederland te klein. Ik wordt hier echt zo kotsmisselijk van.
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Je kan gewoon zeggen dat het niet werkt. Ik ben geen fan van bepaalde Marokkanen. Daar is wel een reden voor. .
Daar ben ik het ook niet mee eens. En er zijn ook leuke Marokkanen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, ik ben het helemaal met hem eens dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat het ook niet nastrevenswaardig is.
Maar landverraad? Landverraad is bewust je land "verkopen" of verzwakken ten behoeve van een kwaadwillende buitenlandse mogendheid, en wordt over het algemeen met de dood bestraft. Dat is gewoon een dik aangezette populistenterm die totaal niet van toepassing is.
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik houd niet van de term landverraad. Wat wil je dan doen? Deze mensen voor het vuurpeloton zetten als de tijd is gekomen dat de nationalisten de scepter mogen zwaaien?
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Ik ben dan de eerste die dat extreemrechtse land ontvlucht.
Zaterdag 12 november 2016.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik gaf gisteren al een hypothetische voorbespiegeling van hoe een extreem-rechts nationalistisch Nederland eruit zou zien. Het zou hypocriet zijn dit te ontkennen omdat geschiedenis keer op keer dezelfde uitkomst geeft. Maar onderwerping leidt tot hetzelfde. Tot een vergelijkbare onderdrukking en waarschijnlijk tot hetzelfde aantal doden. Maar er zijn natuurlijk vreedzamere middelen dan een vuurpeloton. Denk aan remigratieprogramma's of heropvoedingskampen.
Ik wil me niet doen voorkomen als een oorlogshitser, maar vanuit een realistische benadering moeten we concluderen dat de ruim zeventigjarige vrede in Europa voorbij is. De opmaat naar oorlog is zichtbaar te noemen. De wijze waarop we die oorlog vorm gaan geven is nog niet geheel bekend. Terroristische aanslagen zijn hier een voorbode van. Wat in Oekraïne gebeurd kan ook overslaan op andere landen. De situatie rondom Turkije verslechterd. Ik denk dat het een meer etnisch, religieuze en ideologische oorlog gaat worden. Waar verschillende groepen elkaar bestrijden op basis van etniciteit, geloof en ideologie. Nu gebeurd het al in woord, maar de scheidslijn tot daad kan een kettingreactie teweeg brengen. Een oorlog gekleurd door aanslagen, guerrilla tactieken en volksopstanden. Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou daar niet al te lichtvaardig over denken. Ik kijk naar bepaalde patronen die zich in het verleden hebben voorgedaan en ik vergelijk ze met patronen die zich vandaag de dag ontvouwen. Op basis daarvan maak ik dit soort conclusies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |