abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163174463
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je bedoelt als het echt consequente radicalen zijn? :')

En als men dat niet doet dan is het geen oprechte beweging? Rare hyperbool, Ryan.
Nee, een beeldje hier, een beeldje daar zit consequentie in?
Pak het aan bij de wortel.
I´m back.
pi_163174755
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:29 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De donkere aspecten moeten ook niet worden gewist. Dat zeg ik in die post ook gezien dat het Rijksmuseum juist wel doet.

Die aspecten moeten dan ook geschiedenis blijven en niet in stand worden gehouden als men zich er bewust van wordt.
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
pi_163175243
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets

was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
Dan neem ik terug wat ik zei.
pi_163175488
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
Hoi Peter,

Het een sluit het ander niet uit, hoe vaak je het ook doet voor komen dat het wel zo is. Ondanks dat ik kritisch ben over de invloed van het koloniale verleden op de huidige maatschappij ben ik zeer geïnteresseerd in het vroegmoderne Nederland. Een prachtige periode.
Ik hoop niet dat deze paradox je al te veel in de war brengt.

Groeten hoink
  Moderator maandag 20 juni 2016 @ 22:03:27 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163175550
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?

of tot heel recent iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163175842
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

of tot heel recent iig
Klopt. de misdaden die de Jappen hebben begaan in WOII liggen zeer tot extreem gevoelig. Dat doet de relatie met China geen goed. Die zijn van koel naar bevroren gegaan. Zeker toen China vorig jaar met een grote parade haar groeiende militaire macht in de regio vertoonde. De wrok tussen China en Japan is enorm te noemen. Momenteel gaat 190 miljard dollar naar het Chinese leger. Die investeringen zijn afgelopen jaren fors opgetrokken. Alleen de USA steekt meer in haar leger (580 miljard dollar).
pi_163176391
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoi Peter,

Het een sluit het ander niet uit, hoe vaak je het ook doet voor komen dat het wel zo is. Ondanks dat ik kritisch ben over de invloed van het koloniale verleden op de huidige maatschappij ben ik zeer geïnteresseerd in het vroegmoderne Nederland. Een prachtige periode.
Ik hoop niet dat deze paradox je al te veel in de war brengt.

Groeten hoink
Gelukkig.
pi_163232553
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."

http://www.at5.nl/artikel(...)rse-haat-van-vandaag

quote:
Sylvana Simons heeft vandaag op het politiebureau aangifte gedaan van racisme.

Ze ging naar eigen zeggen 'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie' naar binnen en werd daarbij gevolgd door een cameraploeg. 'Het is een flinke stapel papier, maar het is slechts een deel, maar een groot deel van de aangifte die ik nu ga doen op het politiebureau in Den Haag. Inclusief de verse haat van vandaag.'

Simons maakte onlangs bekend dat ze bij de nieuwe partij DENK, opgericht door ex-PvdA'ers Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, op de kandidatenlijst voor de verkiezingen komt. Haar politieke ambities en strijd tegen Zwarte Piet maakten talrijke reacties los. Simons besloot aangifte te doen tegen 'tweets, krantenartikelen, e-mails en andere uitingen'.

In totaal duurde het doen van de aangifte vandaag zo'n drie uur. DENK was van plan dit ook in beeld te brengen, maar mocht niet verder filmen op het politiebureau.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2016 04:23:19 ]
  donderdag 23 juni 2016 @ 04:57:01 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_163232576
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

of tot heel recent iig
Ja, er daar gaan ze nog eens grote shit door krijgen met China.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 23 juni 2016 @ 04:58:44 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_163232578
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."

http://www.at5.nl/artikel(...)rse-haat-van-vandaag

[..]

Zolang Sylvana geen hoofddoek draagt kan ik kaar niet serieus nemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 23 juni 2016 @ 05:13:50 #261
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163232622
Ik ken Sylvana Simons nog van de Playboys van zo'n twintig jaar geleden. Daarin was zij columniste, jazeker ik las de Playboy om de artikelen.
Ik herinner mij met name haar statements hoe jankerig de huisvrouwen op het schoolplein over de mannen waren, en over hoe zielig de mannen in bed presteren. :s)
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 09:30:34 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163233872
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets

was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden

Was dat het rijks volgensmij was dat een ander museum....
Wel het rijks dus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:44:31 #264
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163234122
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:

'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie'

[..]

):O :|W Die arrogantie.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:51:33 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163234276
En nu moet de politie met haar orders even mensen die wrongthink hebben begaan op gaan pakken toch?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_163234284
Ze heeft groot gelijk.
Make my day!
pi_163234289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:51 schreef agter het volgende:
Ze heeft groot gelijk.
:')

Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 09:52:51 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163234297
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 09:53:35 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163234315
quote:
Ze heeft groot gelijk.
Dit... Grappig genoeg is aangifte doen een steeds minder normale zaak in nederland, wie doet er nog aangifte van een fietsen diefstal...
pi_163234690
quote:
Ze heeft groot gelijk.
Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandacht
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 10:14:42 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163234734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandacht
En dat is erg omdat?

Volgensmij is het inherent aan de (hedendaagse) politiek, grijp alles aan om jezelf ermee in de kijker te spelen.
pi_163234778
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:52 schreef Rekkie het volgende:

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit een shop is. :')
pi_163235232
Heeft sylvana/denk al aangifte gedaan van de zeer discriminerende uitschakeling van Turkije???
pi_163235547
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:16 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit een shop is. :')
Nee hoor, dit heeft echt op teletekst gestaan.
pi_163236121
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:44 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

):O :|W Die arrogantie.
Ik vermoed dat het Openbaar Ministerie zich rot lacht (en het pak papier ergens in een donker hoekje dumpt, zo niet bij het oud papier).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')