Nee, een beeldje hier, een beeldje daar zit consequentie in?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bedoelt als het echt consequente radicalen zijn?
En als men dat niet doet dan is het geen oprechte beweging? Rare hyperbool, Ryan.
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:29 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De donkere aspecten moeten ook niet worden gewist. Dat zeg ik in die post ook gezien dat het Rijksmuseum juist wel doet.
Die aspecten moeten dan ook geschiedenis blijven en niet in stand worden gehouden als men zich er bewust van wordt.
Dan neem ik terug wat ik zei.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets
was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
Hoi Peter,quote:Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je kunt overal het slechte in zien. De slavernij was in die tijd hartstikke normaal. De elite had ze als een soort huisdieren. Een paar seksslaven, een paar werkslaven, een paar van deze en die. Een harem van van honderden vrouwen was ook normaal in de tijd van Djenghis Khan. Verder is erkennen prima, maar doordraaien en schilderijen/beelden gaan aanpassen om het een select gezelschap naar haar zin te maken...... Ik zie het als een stukje vernietiging van cultuur. In veel landen zouden ze door stoeten nationalisten gefolterd zijn. Dat kun je gewoon niet verkopen. De Arabieren zijn nog steeds trots op de Andalusië, veel Turken zijn nog steeds trots op het Ottomaanse tijdperk, de Japanners zijn nog steeds trots op het keizertijdperk. Daar gebeurden zat zaken die het daglicht niet kon verdragen maar die gewoon normaal waren. Een beetje waardering van het verleden kan geen kwaad, kerel.
Klopt. de misdaden die de Jappen hebben begaan in WOII liggen zeer tot extreem gevoelig. Dat doet de relatie met China geen goed. Die zijn van koel naar bevroren gegaan. Zeker toen China vorig jaar met een grote parade haar groeiende militaire macht in de regio vertoonde. De wrok tussen China en Japan is enorm te noemen. Momenteel gaat 190 miljard dollar naar het Chinese leger. Die investeringen zijn afgelopen jaren fors opgetrokken. Alleen de USA steekt meer in haar leger (580 miljard dollar).quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?
of tot heel recent iig
Gelukkig.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoi Peter,
Het een sluit het ander niet uit, hoe vaak je het ook doet voor komen dat het wel zo is. Ondanks dat ik kritisch ben over de invloed van het koloniale verleden op de huidige maatschappij ben ik zeer geïnteresseerd in het vroegmoderne Nederland. Een prachtige periode.
Ik hoop niet dat deze paradox je al te veel in de war brengt.
Groeten hoink
quote:Sylvana Simons heeft vandaag op het politiebureau aangifte gedaan van racisme.
Ze ging naar eigen zeggen 'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie' naar binnen en werd daarbij gevolgd door een cameraploeg. 'Het is een flinke stapel papier, maar het is slechts een deel, maar een groot deel van de aangifte die ik nu ga doen op het politiebureau in Den Haag. Inclusief de verse haat van vandaag.'
Simons maakte onlangs bekend dat ze bij de nieuwe partij DENK, opgericht door ex-PvdA'ers Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, op de kandidatenlijst voor de verkiezingen komt. Haar politieke ambities en strijd tegen Zwarte Piet maakten talrijke reacties los. Simons besloot aangifte te doen tegen 'tweets, krantenartikelen, e-mails en andere uitingen'.
In totaal duurde het doen van de aangifte vandaag zo'n drie uur. DENK was van plan dit ook in beeld te brengen, maar mocht niet verder filmen op het politiebureau.
Ja, er daar gaan ze nog eens grote shit door krijgen met China.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwijgen ze in bv Japan de wat minder vrolijke aspecten niet volledig dood?
of tot heel recent iig
Zolang Sylvana geen hoofddoek draagt kan ik kaar niet serieus nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."
http://www.at5.nl/artikel(...)rse-haat-van-vandaag
[..]
quote:Op maandag 20 juni 2016 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets
was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
quote:Op donderdag 23 juni 2016 04:23 schreef female81 het volgende:
Sylvana heeft de daad inmiddels bij het woord gevoegd. "Inclusief de verse haat van vandaag."
'met een pak huiswerk voor het Openbaar Ministerie'
[..]
quote:
Dit... Grappig genoeg is aangifte doen een steeds minder normale zaak in nederland, wie doet er nog aangifte van een fietsen diefstal...quote:
Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandachtquote:
En dat is erg omdat?quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, want ze heeft een dubbele agenda. Van die aangifte had DENK weer een mooi media-showtje willen maken dus ze gebruikte het alleen maar voor aandacht
Ik vermoed dat het Openbaar Ministerie zich rot lacht (en het pak papier ergens in een donker hoekje dumpt, zo niet bij het oud papier).quote:
Lachwekkend ja.quote:
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch dat sylvana bij zoveel mensen oproept. Hoe kan dat er zijn zoveel zeikerds op tv maar toch lijkt het bij haar allemaal net wat erger te zijn....
Als dat de reden is dan zijn haar aantijgingen dus terecht.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:01 schreef agter het volgende:
[..]
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.
Ze kent haar plek niet.
Zijn ook sowieso terecht.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als dat de reden is dan zijn haar aantijgingen dus terecht.
Inderdaad.quote:
ja en bubbling. samen hebben ze een deel van mijn jeugd verpest.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat sylvana's soul wel een erg ruk programma was, maar dat kwam vooral door die glijerige r&b in de mid jaren 90.
Begin haast te denken dat het wel haar kleur en haar sekse moet zijn, ja.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:01 schreef agter het volgende:
[..]
Een zwarte vrouw die zich niet socio cultureel zo gedraagt.
Ze kent haar plek niet.
In haar TMF-tijd had ik nog het idee dat ze redelijk wat gezond verstand had. Er leek me weinig mis met haar.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat sylvana's soul wel een erg ruk programma was, maar dat kwam vooral door die glijerige r&b in de mid jaren 90.
Nee, eerder de user. Die maakt namelijk misbruik van een zwart geschminkt figuur om daar een negatieve racistische lading aan te geven en dat te gebruiken voor zijn mening over een donker medemens.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En dit maakt Zwarte Piet dus racistisch.
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eenquote:Op donderdag 23 juni 2016 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch dat sylvana bij zoveel mensen oproept. Hoe kan dat er zijn zoveel zeikerds op tv maar toch lijkt het bij haar allemaal net wat erger te zijn....
Moi?quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, eerder de user. Die maakt namelijk misbruik van een zwart geschminkt figuur om daar een negatieve racistische lading aan te geven en dat te gebruiken voor zijn mening over een donker medemens.
Treurig als je daar uberhaupt over twijfeltquote:
Dat heb ik bij de meeste BNer gasten bij DWDD vaak doen ze of ze helemaal brilliant zijn en maar leggen dat op zo'n knullige manier uit...quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eengezicht de vragen te beantwoorden en met zo'n deuntje in haar stem van "wat weet jij er nou van?"
Maar ik zap tegenwoordig gewoon weg als ze weer bij een praatprogramma zit, leven en laten leven toch?
Dit deed NL jaren geleden in andere landen. Waarom jank je.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is al verdeeld. We zijn een gepolariseerde samenleving geworden waar de multiculturele diversiteit heeft gefaald.
We zijn van oorsprong een blank land, met blanke tradities en met blanke culturele wortels. Iedereen van buitenlandse origine en die zich hier heeft gevestigd heeft zich aan te passen aan onze culturele normen en waarden. Wil je dat niet dan heb je hier niets te zoeken. Dat geldt voor ieder ander land.
Je bent geen echte Nederlander omdat je via een papiertje de Nederlandse nationaliteit hebt verworven. Nederlanderschap verdien je door je aan te passen, door te conformeren, door te integreren, door deel te nemen. Door het Nederlanderschap in en uit te ademen. Door de taal te spreken. Door onze cultuur te verdedigen en te omarmen.
Nederlanderschap bereik je niet door de Nederlandse cultuur, de Nederlandse traditie, de Nederlander zelf te beledigen. Hem uit te maken voor racist of een verbod af te eisen voor Nederlandse traditionele normen en waarden.
Dus we staan tegenover elkaar. De toonzetting wordt harder en de segregatie wordt groter. Wij nationalisten hebben hier altijd voor gewaarschuwd. Het waren en het zijn de multiculturele idealisten die hun vaderland hebben verraden en hebben weggeven aan meer buitenlandse invloed.
Dat is niet best nee.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Treurig als je daar uberhaupt over twijfelt
Precies.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ze is nogal vol van zichzelf, en dan laat ze maar al te graag weten. Bij DWDD zit ze altijd met eengezicht de vragen te beantwoorden en met zo'n deuntje in haar stem van "wat weet jij er nou van?"
Maar ik zap tegenwoordig gewoon weg als ze weer bij een praatprogramma zit, leven en laten leven toch?
Bedankt Hansquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:03 schreef agter het volgende:
[..]
Precies.
Ze gedraagt zich niet zoals we van een zwarte vrouw verwachten.
En daar kunnen we niet mee omgaan.
DWDD heeft ook niks meer met journalistiek te maken maar is gewoon een soort 'baantjescarrousel' geworden voor BN-ers.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de meeste BNer gasten bij DWDD vaak doen ze of ze helemaal brilliant zijn en maar leggen dat op zo'n knullige manier uit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |