abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162814266
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:44 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, dat zou je Kuzu moeten vragen.
Mijn mening is dat je mensen moet laten doen waar ze goed in zijn en dan komt de rest vanzelf wel, ik zie dus niets in quota, het is een kwestie van de juiste man/vrouw op de juiste plek krijgen zonder te kijken naar verdere achtergronden.
Mag dan ook verplicht worden dat de helft van het personeel in bijv. shoarmazaken autochtoon moet zijn? 8)7
Het enige voordeel is er voor mensen die normaal gesproken niet mee kunnen komen in de maatschappij door gedrag en/of een te laag intellectueel niveau. Die kunnen dan ook aan de slag. Maar of het goed is voor een land... dat lijkt me niet.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 13:47:29 #102
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162814282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Bovendien, hoe definieer je allochtoon? Volgens het CBS zijn derde generatie Marokkanen al helemaal geen allochtoon meer.
Daar had ik ook aan gedacht, in principe ben ik volgens die regels (nog 2e generatie of zoiets) allochtoon omdat 1 van mijn oma's een Duitse is.
Voor mensen buiten Europa hanteren ze een andere regel, ik las dat ergens en vond dat vreemd, maar goed, ik zit er verder niet mee.
Het indelen van wie wel en wie niet gaat in ieder geval problemen opleveren.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 13:47:58 #103
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162814292
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar de vraag is of mensen wel "progress" willen of dat ze eigenlijk stiekem willen dat alles hetzelfde blijft. Dat laatste is natuurlijk vrij irreëel.
:Y ^O^ _O_
  dinsdag 7 juni 2016 @ 13:48:57 #104
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_162814327
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:47 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Daar had ik ook aan gedacht, in principe ben ik volgens die regels (nog 2e generatie of zoiets) allochtoon omdat 1 van mijn oma's een Duitse is.
Voor mensen buiten Europa hanteren ze een andere regel, ik las dat ergens en vond dat vreemd, maar goed, ik zit er verder niet mee.
Het indelen van wie wel en wie niet gaat in ieder geval problemen opleveren.
Voor gevallen zoals jij zal DENK ongetwijfeld een pigmentcriterium verzinnen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 13:50:30 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162814369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.

Best veel vooruitgang geboekt van holbewoners tot aan tanks, volgens mij.
Nooit van moren gehoord? Ten tijde van de renaissance waren er ook gewoon zwarte mensen in europa velen als slaaf maar ook zij die geen slaaf waren. Verder is diversiteit natuurlijk heel wat anders dan een huidskleurtje maar ook in de gouden eeuw liep het in nederland zo goed vanwege de vele vluchtelingen uit frankrijk, belgië en engeland.
En als het over geloof gaat was er in de renaissance juist veel diversiteit het protestantisme was ontstaan er werden bij de vleet nieuwe geloven bedacht rozenkruizers, illuminatie, vrijmetselaarij. Er werden nieuwe filosofische stromingen bedacht nihilisme, atheisme, exsistentialisme allemaal diversiteit en zeker niet vasthouden aan de geldende norm... Sterker nog derenaissance is natuurlijk juist het toonbeeld van vernieuwing en verandering.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 13:51:08 #106
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162814389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Voor gevallen zoals jij zal DENK ongetwijfeld een pigmentcriterium verzinnen.
Ben er zeker van, ik ben te wit. :+
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 13:56:17 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162814541
http://www.history.ac.uk/reviews/review/619

Wel een boeiend boek denk ik...
pi_162814563
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nooit van moren gehoord? Ten tijde van de renaissance waren er ook gewoon zwarte mensen in europa velen als slaaf maar ook zij die geen slaaf waren. Verder is diversiteit natuurlijk heel wat anders dan een huidskleurtje maar ook in de gouden eeuw liep het in nederland zo goed vanwege de vele vluchtelingen uit frankrijk, belgië en engeland.
En als het over geloof gaat was er in de renaissance juist veel diversiteit het protestantisme was ontstaan er werden bij de vleet nieuwe geloven bedacht rozenkruizers, illuminatie, vrijmetselaarij. Er werden nieuwe filosofische stromingen bedacht nihilisme, atheisme, exsistentialisme allemaal diversiteit en zeker niet vasthouden aan de geldende norm... Sterker nog derenaissance is natuurlijk juist het toonbeeld van vernieuwing en verandering.
Inderdaad. Afrika is altijd een bron van vooruitgang geweest. Zonder Europa was het nu een bruisende samenleving. Voor de rest bestaat je diversiteit vooral uit blanke mannen. En ik ben het met je eens dat die voor ongeveer 95% van de vooruitgang in de wereld hebben gezorgd.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 14:03:51 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162814796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Inderdaad. Afrika is altijd een bron van vooruitgang geweest. Zonder Europa was het nu een bruisende samenleving. Voor de rest bestaat je diversiteit vooral uit blanke mannen. En ik ben het met je eens dat die voor ongeveer 95% van de vooruitgang in de wereld hebben gezorgd.
Zonder arabieren hadden we nog wel wat puzzelstukjes van de optica gemist, er is onmisbaar werk van ibn al hazen over de wiskunde achter lenzen, lichtbreking en licht in het algemeen. Zonder het werk van al hazen had kepler zijn werk niet zo ver kunnen brengen. En dat is maar één voorbeeldje. Sowieso heeft veel wetenschappelijk vooruitgang zijn bron in griekenland en is het heen en weer verspreid over de middelandse zee dus ook vanaf de kant van afrika. Het is onzinnig om vooruitgang als alleen het werk te zien van blanke mannen net zo onzinnig om het als het werk te zien van alleen maar zwarte mannen.

Sowieso kun je de rol van vrouwen in "vooruitgang" ook niet zomaar wegstrepen
pi_162814815
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zonder arabieren hadden we nog wel wat puzzelstukjes van de optica gemist, er is onmisbaar werk van ibn al hazen over de wiskunde achter lenzen, lichtbreking en licht in het algemeen. Zonder het werk van al hazen had kepler zijn werk niet zo ver kunnen brengen. En dat is maar één voorbeeldje. Sowieso heeft veel wetenschappelijk vooruitgang zijn bron in griekenland en is het heen en weer verspreid over de middelandse zee dus ook vanaf de kant van afrika. Het is onzinnig om vooruitgang als alleen het werk te zien van blanke mannen net zo onzinnig om het als het werk te zien van alleen maar zwarte mannen.

Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 14:06:51 #111
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162814895
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net zo min als je het kan dwingen. :7
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 14:06:57 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162814898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
Sorry maar ik deel dit raar verdeelde wereldbeeld niet met jou.
pi_162814915
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry maar ik deel dit raar verdeelde wereldbeeld niet met jou.
Dat mag.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 14:09:52 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162814977
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:06 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Net zo min als je het kan dwingen. :7
Inderdaad en het verdwijnt ook soms. Het al hazen voorbeeld is wel mooi die heeft weer werk van de grieken gerecycled, aangevuld en opnieuw (beter) geintrepeteerd wat gewoon een eeuw of 6-7 "verdwenen" was. Soms komt de mensheid gewoon terecht in kortzichtige periodes die worden vanzelf weer opgengebroken door periodes van verzicht.
pi_162815053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat mag.
Ik word wel een beetje moe van die attitude van "ik ben een kortzichtige lompe ploert en daar moet je maar gewoon mee dealen HAHAHA".

Gewoon enorm naast de waarheid zitten en er nog trots op zijn ook.
pi_162815080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat mag.

^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_162815128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik word wel een beetje moe van die attitude van "ik ben een kortzichtige lompe ploert en daar moet je maar gewoon mee dealen HAHAHA".

Gewoon enorm naast de waarheid zitten en er nog trots op zijn ook.
Ernaast zitten? Welke belangrijke dingen komen de laatste 500 jaar niet uit het Westen dan?
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 14:23:20 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162815318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ernaast zitten? Welke belangrijke dingen komen de laatste 500 jaar niet uit het Westen dan?
Gelukkig je neemt een vrij brede window. Om te beginnen dus Al Hazens' optica. Maar ook iets recenter zo is de techniek om stamcellen te maken uit huidcellen ontdekt door Shinya Yamanaka uit Kyoto.

Ik kan zo een hele lijst met wiskundige problemen opzoeken die door aziaten en afrikanen zijn opgelost.

En zo kun je doorgaan. Het is gewoon een kwestie van je oogkleppen afzetten en niet alleen de naar het westen kijken.
pi_162815364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. De laatste 500 jaar is met name de Arabische wereld verwikkeld geweest in stompzinnig oorlog voeren over hun rare God, en wie er gelijk heeft.

Maar als je zegt dat vooruitgang een blank monopolie is, dan is dat gewoon niet waar. Ten eerste alle wetenschappers van nu die niet in het Westen geboren zijn. Zeker de afgelopen vijftig jaar heeft dit een hoge vlucht genomen.

Daarnaast is vrijwel alle vooruitgang in de renaissance een voortborduursel op niet-Westerse ontdekkingen.

Wat jij nu roept, had een moslim in het jaar 1300 kunnen roepen, toen men in Europa elkaar de hersens aan het inslaan was over een stukje land en een raar boekje van een rare god.

Je kunt niet-Westerse mensen niet opzij schuiven als dom of achterlijk omdat hun regiogenoten geen grote uitvinding voortbrengen. Dat hun regio niet stabiel is, maakt ze niet achterlijker dan jij. Bovendien, Azië brengt aan de lopende band briljante geesten voort. Daar ga je gewoon aan voorbij.
pi_162815373
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gelukkig je neemt een vrij brede window. Om te beginnen dus. Maar ook iets recenter zo is de techniek om stamcellen te maken uit huidcellen ontdekt door Shinya Yamanaka uit Kyoto.

Ik kan zo een hele lijst met wiskundige problemen opzoeken die door aziaten en afrikanen zijn opgelost.

En zo kun je doorgaan. Het is gewoon een kwestie van je oogkleppen afzetten en niet alleen de naar het westen kijken.
En alles wat je bij elkaar kan vinden is nog geen 5% van wat er in het Westen is uitgevonden.

Maar Aziaten zijn slimmer dan Europeanen, dus ik verwacht veel technologische vooruitgang daar.

Of mag ik dat ook niet zeggen?
pi_162815386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. De laatste 500 jaar is met name de Arabische wereld verwikkeld geweest in stompzinnig oorlog voeren over hun rare God, en wie er gelijk heeft.

Maar als je zegt dat vooruitgang een blank monopolie is, dan is dat gewoon niet waar. Ten eerste alle wetenschappers van nu die niet in het Westen geboren zijn. Zeker de afgelopen vijftig jaar heeft dit een hoge vlucht genomen.

Daarnaast is vrijwel alle vooruitgang in de renaissance een voortborduursel op niet-Westerse ontdekkingen.

Wat jij nu roept, had een moslim in het jaar 1300 kunnen roepen, toen men in Europa elkaar de hersens aan het inslaan was over een stukje land en een raar boekje van een rare god.

Je kunt niet-Westerse mensen niet opzij schuiven als dom of achterlijk omdat hun regiogenoten geen grote uitvinding voortbrengen. Dat hun regio niet stabiel is, maakt ze niet achterlijker dan jij. Bovendien, Azië brengt aan de lopende band briljante geesten voort. Daar ga je gewoon aan voorbij.
Nee, zie mijn post hierboven :D
pi_162815405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En alles wat je bij elkaar kan vinden is nog geen 5% van wat er in het Westen is uitgevonden.

Maar Aziaten zijn slimmer dan Europeanen, dus ik verwacht veel technologische vooruitgang daar.

Technologie wordt uitgevonden op de plek waar het klimaat dit het beste tot stand brengt. Dat is het Westen, en een deel van Azië. Dus zul je zien dat slimme geesten naar die gebieden trekken. Het monopolie is dus voorbehouden aan regio's, niet aan individuen.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 14:26:45 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162815407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die 5% die je de hele tijd roept?
pi_162815435
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die 5% die je de hele tijd roept?
Educated guess. Moet er weer een bron voor komen?
pi_162815458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Technologie wordt uitgevonden op de plek waar het klimaat dit het beste tot stand brengt. Dat is het Westen, en een deel van Azië. Dus zul je zien dat slimme geesten naar die gebieden trekken. Het monopolie is dus voorbehouden een regio's, niet aan individuen.
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')