Maar niet zo populair als een heks als Clinton. Verder ben ik het met je/Sanders eens. Mijn studie in Amerika kostte me zo'n $6000 per semester.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Als je uit een lagere sociale klasse komt zul je in ieder geval harder moeten 'vechten' om hogerop te komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus is het geen excuus. Volgende argument.
na de 2de wereldoorlog waren we een stuk blanker, ja...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.
Best veel vooruitgang geboekt van holbewoners tot aan tanks, volgens mij.
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Nouja populair bij een gedeelte van de mensen. En er zijn vast vrouwen die meer gehaat worden dan mevrouw clinton.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
harder kunnen rennen is intelligentie
Ah boeiend...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.
verbaal-linguïstische intelligentie
logisch-mathematische intelligentie
visueel ruimtelijke intelligentie
tactiel-motorische intelligentie ----> hard rennen o.a.
muzikale intelligentie
naturalistisch-ecologische intelligentie
interpersoonlijke intelligentie
intrapersoonlijke intelligentie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieën over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.quote:
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeiende materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieën over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeinde materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.
Ik weet wel dat ik op minimaal 4 categorieën zeer slecht zal scoren...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd..
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
Bedankt, had ik toch gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Voor wat?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Bedankt, had ik toch gelijk.
Hieronder ontvang ik de excuses:
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?quote:
Geen idee. Ik voel dat anders. Door ervaring misschien.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
Wat zijn significant figures in het bovenstaande plaatjequote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
En jij het begin en het belangrijkste punt van de discussiequote:Op woensdag 8 juni 2016 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
Beeld in Keukenhof: geval van racisme?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik persoonlijk vind het een prachtig beeldquote:Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.
Blind racisme roepen, lekker constructief.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie roept er hier blind racismequote:Op maandag 20 juni 2016 18:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Blind racisme roepen, lekker constructief.
Dit is in mijn ogen een zeer neutraal beeld. Een zittende Afrikaanse vrouw met ontblote borsten. Er is niets aan haar houding die verhalend is.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
Maar ik heb geen idee hoe ik erover zou denken als ik als zwarte vrouw was opgegroeid
Klopt en zo zie je dat iedereen vanuit zijn eigen perspectief naar een kunstwerk kijkt en sommige mannen er graag mee op de foto willenquote:Op maandag 20 juni 2016 18:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen een zeer neutraal beeld. Een zittende Afrikaanse vrouw met ontblote borsten. Er is niets aan haar houding die verhalend is.
Het is een beeld, in de publieke ruimte in handbereik van passanten. Dat puberale figuren (waaronder volwassen mannen) graag aan bronzen tieten zitten is bijna universeel.
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het dus niet. Het is geen vrijbrief voor het negeren van geldige gevallen.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.
Ja super logisch man.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als dit racisme is, dan is racisme dus prima.
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan je in verste verte niet vergelijken met de Zwarte Piet discussiequote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.
Aziaatje gok ik zo.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen? Damn, het gaat naar mijn idee de verkeerde kant op. Dat noemen ze decadentie. We hebben door de historie heen gezien waar dat toe kan leiden. Het is vergelijkbaar met de flauwekul omtrent Zwarte Piet. Een minderwaardigheidscomplex of Groenlinks-hippies. Het is mij onduidelijk. Ik gok op een combinatie van beiden. Wie weet komt een dag dat dit soort figuren witte bladzijden nog 'racistisch' gaan vinden omdat die wit zijn.
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?quote:Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu altijd mensen die valide punten tot in het absurde moeten drijven en daarmee hun eigen geloofwaardigheid moeten ondermijnen.
Voor mijn laatste verhuizing heb ik gewoon alle beeldjes die ik had kapot gesmeten inderdaad.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?
Lijkt me een beetje overdreven.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
Iedere grote verandering gaat gepaard met een beeldenstorm?
Zoals ze met de beelden van Lenin gedaan hebben? En ook Saddam Hoessein?quote:Op maandag 20 juni 2016 20:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Voor mijn laatste verhuizing heb ik gewoon alle beeldjes die ik had kapot gesmeten inderdaad.
Zie beelden van Lenin, beelden van Saddam Hoessein, zijn wrs wel meer voorbeelden.quote:
Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen?
Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.
Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals ze met de beelden van Lenin gedaan hebben? En ook Saddam Hoessein?
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:37 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.
Wat ik bedoelde te zeggen dat het logisch is dat als mensen iets structureels willen veranderen, ook beelden, als in standbeelden eraan moeten geloven.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.
Dus het effect was niet echt bedreigend.
Maar je bedoelde trouwens dat beeld wat naar beneden werd gehaald? Dat was echt heel erg geregisseerd van de Amerikanen kan ik me herinneren. Het leek druk op dat plein, maar dat was het allesbehalve. Als ik het goed onthouden heb dan. Het is alweer 13 jaar geleden.
Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Het is zonde van de tijd. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.
Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio.
Bizar.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.
quote:Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.
als t nu nog zo was had sylvana nog wel een punt. Maar dat hebben we allemaal gefixt hier. Toch moet er een probleem gemaakt worden. Dat betekent gewoon dat je niets snapt wat goed is voor jequote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.
Tentoonstelling van negers in Rotterdam in 1928
Dit Afrikaanse meisje werd tentoongesteld in Brussel België in 1958:
[ afbeelding ]
Klopt idd, had ik ook gelezen, bouwden ze op de kermis gewoon een hottentotten dorpje na...quote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.
Tentoonstelling van negers in Rotterdam in 1928
Dit Afrikaanse meisje werd tentoongesteld in Brussel België in 1958:
[ afbeelding ]
Als je het zo stelt klopt het inderdaad, alleen is het doel van hun vernietigingsdrang in dit geval niet geldig te noemen.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Zie beelden van Lenin, beelden van Saddam Hoessein, zijn wrs wel meer voorbeelden.
Het is psychologisch ook wel logisch ergens. Beelden worden niet voor niets opgericht. Ze geven als het ware een soort normen en waarden aan. Van jou maken we een standbeeld, omdat jij alles waar wij voor staan in ons willen verenigen. Bij een grote omwenteling zal men zeker ook iconoclasme laten zien daardoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |