En de rest van mijn comment?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat elke immigrant die hier naar toe komt slim is, dan? Dat verzin je er nu zelf bij.
Achja je kunt alles op slimmer en of nog slimmer gooien. Maar gewoon gemiddeld hetzelfde komt blijkbaar niet in je op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.
Gewoon gemiddeld hetzelfde is niet waar.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja je kunt alles op slimmer en of nog slimmer gooien. Maar gewoon gemiddeld hetzelfde komt blijkbaar niet in je op.
Je kunt allerhande verschillen meten maar je kunt nooit de goede contole doen, namelijk dat al randvoorwaarden exact hetzelfde zijn.
Wat een dom geleuter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.quote:
Ook jouw stelling is een aanname als het niet objectief gemeten kan worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.
Je kent vast dat woordenschat voorbeeld ook wel dat er onderzoek gedaan is onder jongeren wat hun woordenschat is en dan moeten ze vrij associeren op het woord groententuin en dan scoorden kinderen in een gettho gemiddeld lager dan die in een rijkere buurt. Later hebben ze dat onderzoek opnieuw gedaan alleen dan moesten ze associėren op het woord geweer en je raad het al....quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon gemiddeld hetzelfde is niet waar.
Ga maar zoeken. Is zat te vinden. Als je slimmer wil worden moet je er wel een beetje moeite voor doen. Maar ik weet dat linksmensen liever oogkleppen opdoenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt daar op te zeggen dan? Jij probeert hier twee zaken met elkaar te verbinden die geen verband houden. Dat immigranten hier sociaal-economisch kanslozer zijn zegt niets over hun gemiddelde intellectuele potentie. Als daar wel een verband is, dan zie ik graag wetenschappelijk onderbouwd bewijs, en niet je onderbuik, om dat te ondersteunen.
Ik heb eerder een linkje gepost dat het aantal niet-westerse allochtonen met afgerond havo en vwo-onderwijs al sinds 2005 toeneemt, en dat het aantal allochtonen dat vanaf vmbo naar hoger onderwijs doorstroomt ook relatief groter is dan bij westerlingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:59 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ook jouw stelling is een aanname als het niet objectief gemeten kan worden.
Jongeren in de ghetto kunnen waarschijnlijk weer harder rennen dan de mensen in de rijkere buurt. Het is maar net wat gewaardeerd wordt in de moderne maatschappij inderdaad. En dat is intelligentie waar je wat aan hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kent vast dat woordenschat voorbeeld ook wel dat er onderzoek gedaan is onder jongen wat hun woordenschat is en dan moeten ze vrij associeren op het woord groententuin en dan scoorden kinderen in een gettho gemiddeld lager dan die in een rijkere buurt. Later hebben ze dat onderzoek opnieuw gedaan alleen dan moesten ze associėren op het woord geweer en je raad het al....
Met andere woorden context is erg belangrijk.
harder kunnen rennen is intelligentiequote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jongeren in de ghetto kunnen waarschijnlijk weer harder rennen dan de mensen in de rijkere buurt. Het is maar net wat gewaardeerd wordt in de moderne maatschappij inderdaad. En dat is intelligentie waar je wat aan hebt.
Ben te lui om te klikken maar het eerste zegt toch niks? Aangezien de kwaliteit van het onderwijs drastisch is gedaald en het aantal niet-westerse allochtonen toegenomen. Als ze relatief beter/hoger doorstromen lijkt me dat wel een betrouwbare indicatie.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb eerder een linkje gepost dat het aantal niet-westerse allochtonen met afgerond havo en vwo-onderwijs al sinds 2005 toeneemt, en dat het aantal allochtonen dat vanaf vmbo naar hoger onderwijs doorstroomt ook relatief groter is dan bij westerlingen.
Dat geeft in elk geval aan dat van een intellectueel verschil apriori geen sprake kan zijn. Dan zou het aandeel allochtonen gelijk moeten blijven. Met het verbeteren van hun kansen, groeit hun aandeel binnen het intellectuele deel van de bevolking. Dat is wat dat onderzoek aantoont.
Nee?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
harder kunnen rennen is intelligentie
Jij beweert dit toch? Ik heb ook iets beweerd en heb daar een linkje voor je bij gezocht. Zo werkt dat. Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ga maar zoeken. Is zat te vinden. Als je slimmer wil worden moet je er wel een beetje moeite voor doen. Maar ik weet dat linksmensen liever oogkleppen opdoen
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dat verband moet dan eerst aangetoond worden. Dat het kwaliteit van het onderwijs minder is geworden, en dat allochtonen daar van profiteren.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ben te lui om te klikken maar het eerste zegt toch niks? Aangezien de kwaliteit van het onderwijs drastisch is gedaald en het aantal niet-westerse allochtonen toegenomen. Als ze relatief beter/hoger doorstromen lijkt me dat wel een betrouwbare indicatie.
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-peoplequote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij beweert dit toch? Ik heb ook iets beweerd en heb daar een linkje voor je bij gezocht. Zo werkt dat. Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen.
En in de eerste reactie staat goed onderbouwd uitgelegd waarom die claim niet klopt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-people
Dat zegt iets over Aziaten. Amerikaans onderzoek toonde ook al aan dat Amerikaanse Aziaten beter eindigen in het leven dan hun blanke landgenoot. Echter, er bestaat mogelijk een verband tussen de geboden kansen en het uiteindelijke resultaat. Wie in een hogere klasse geboren wordt, levert succesvollere kinderen af. Voor veel Amerikaanse Aziaten is dat het geval.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Are-Asians-smarter-than-other-people
Dat ook nog eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En in de eerste reactie staat goed onderbouwd uitgelegd waarom die claim niet klopt.
Dus Aziaten krijgen betere kansen geboden dan de blanken?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zegt iets over Aziaten. Amerikaans onderzoek toonde ook al aan dat Amerikaanse Aziaten beter eindigen in het leven dan hun blanke landgenoot. Echter, er bestaat mogelijk een verband tussen de geboden kansen en het uiteindelijke resultaat. Wie in een hogere klasse geboren wordt, levert succesvollere kinderen af. Voor veel Amerikaanse Aziaten is dat het geval.
Wat jij beweert, is niet alleen dat Aziaten slimmer zijn, maar bovendien dat blanken slimmer zijn dan niet-blanken. Ik beweer dat dit voornamelijk te maken heeft met geboden kansen. Je ziet immers allochtonen op de sociale ladder klimmen, en ook steeds beter scoren in onderwijs. Dat correleert met hun sociale klasse. Ik zie je geen bewijs leveren dat daar geen sprake van zou zijn.
Kansen krijgen, heeft niets met "slimmer" te maken....quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus Aziaten krijgen betere kansen geboden dan de blanken?
En ik mag wel claimen dat Aziaten slimmer zijn, maar niet dat blanken slimmer zijn, want dat zou racistisch zijn of wat?
Het is mogelijk, maar dat is niet onderzocht, dat veel van de Aziaten zich in een relatief goede sociaal-economische positie bevinden. Daar doe ik dan ook geen definitieve uitspraak over.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En ik mag wel claimen dat Aziaten slimmer zijn, maar niet dat blanken slimmer zijn, want dat zou racistisch zijn of wat?
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kansen krijgen, heeft niets met "slimmer" te maken....
Het gaat hier over aangeboren potentie en met een aangeboren gelijke potentie wordt iemand die wel onderwijs aangeboden krijgt "slimmer" dan iemand die geen onderwijs aangeboden krijgt. Dat heeft niets te maken met het daadwerkelijk slimmer zijn van die persoon a priori.
Dat zijn niet "meer kansen". Dat heet compensatie. Zwarten gaan niet naar privéscholen zoals veel blanken dat wel doen. Het onderwijs op openbare scholen is in de VS gewoon veel slechter, en op gerenommeerde universiteiten komen ze dan ook niet zomaar terecht. Dat zijn de kansen die eigenlijk voor iedereen gelijk zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Compensatie voor domheid dus of wat moet ik me daarbij voorstellen? Aziaten zijn ook met niets binnengekomen en begonnen op openbare scholen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn niet "meer kansen". Dat heet compensatie. Zwarten gaan niet naar privéscholen zoals veel blanken dat wel doen. Het onderwijs op openbare scholen is in de VS gewoon veel slechter, en op gerenommeerde universiteiten komen ze dan ook niet zomaar terecht. Dat zijn de kansen die eigenlijk voor iedereen gelijk zouden moeten zijn.
Zwarten die uit een hogere sociale klasse komen, komen dat dan weer wel. Er is gewoon een aannemelijke correlatie tussen hoeveel geld je ouders hebben en welke functie zij bekleden en wat het onderwijs is wat jij kunt genieten. Dat betekent echter niet dat iedereen van domme ouders maar achterlijk is.
Dat beweert Mystikvm toch niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor iedereen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat beweert Mystikvm toch niet.
Hij haalt aan dat de sociale klasse een belangrijke rol speelt en dat klopt
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het zijn juist de donkere mensen die in Amerika meer kansen krijgen. Ze hoeven minder goede cijfers te halen om bepaalde scholen binnen te komen dan blanke/Aziatische mensen. Dus dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Maar niet zo populair als een heks als Clinton. Verder ben ik het met je/Sanders eens. Mijn studie in Amerika kostte me zo'n $6000 per semester.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Als je uit een lagere sociale klasse komt zul je in ieder geval harder moeten 'vechten' om hogerop te komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus is het geen excuus. Volgende argument.
na de 2de wereldoorlog waren we een stuk blanker, ja...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij was Europa ten tijden van de renaissance roomblank. Eigenlijk tot na de Tweede Wereldoorlog.
Best veel vooruitgang geboekt van holbewoners tot aan tanks, volgens mij.
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bernie Sanders is niet voor niets zo populair omdat hij als standpunt heeft dat universitaire scholing voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn, iets wat in europa niet raar is maar in amerika wel.
Nouja populair bij een gedeelte van de mensen. En er zijn vast vrouwen die meer gehaat worden dan mevrouw clinton.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij verliest vrij ruim terwijl zijn enige tegenstander de meest gehate vrouw van Amerika is. Hoezo populair?
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
harder kunnen rennen is intelligentie
Ah boeiend...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Howard Gardner onderscheidt 8 vormen van intelligentie.
verbaal-linguļstische intelligentie
logisch-mathematische intelligentie
visueel ruimtelijke intelligentie
tactiel-motorische intelligentie ----> hard rennen o.a.
muzikale intelligentie
naturalistisch-ecologische intelligentie
interpersoonlijke intelligentie
intrapersoonlijke intelligentie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieėn over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.quote:
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeiende materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, jij vroeg het je af, en dus ja er is iig één persoon die daar wat theorieėn over heeft ontwikkeld. Zal ook niet de enige zijn.
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh sorry ik bedoel dat op de serieuze manier, boeinde materie (hans teeuwen heeft het woord boeiend verkwanseld), ik zal me eens een beetje erin inlezen.
Ik weet wel dat ik op minimaal 4 categorieėn zeer slecht zal scoren...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, okee, sorry, begreep ik het verkeerd..
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, nu som je de andere 5% op, bedankt.
Bedankt, had ik toch gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Voor wat?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Bedankt, had ik toch gelijk.
Hieronder ontvang ik de excuses:
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?quote:
Geen idee. Ik voel dat anders. Door ervaring misschien.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
Wat zijn significant figures in het bovenstaande plaatjequote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ohja, en :^)
[ afbeelding ]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als mensen zeggen dat je onzin praat dan is het wel fatsoenlijk om te komen zeggen dat je uiteindelijk toch gelijk had, niet?
En jij het begin en het belangrijkste punt van de discussiequote:Op woensdag 8 juni 2016 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien moet je de posts van Mystikvm nog eens rustig doorlezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |