Er hoeft geen bron voor te komen maar ik heb het gevoel dat jouw educated guess voortkomt uit de plek waar je geboren bent. Ik merk dat als ik wetenschappelijke literatuur lees het voornamelijk met geld te maken heeft dus er worden meer ontdekkingen gedaan op plaatsen waar er genoeg geld voor handen is om onderzoek te doen. Een link met afkomst kan ik niet ontdekken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Educated guess. Moet er weer een bron voor komen?
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.
Ik zou opleidingsmogelijkheden/faciliteiten ook meerekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meer een combinatie van intelligentie en klimaat. Als je een van deze 2 componenten mist dan zal je nooit een bron van vooruitgang worden.
Ja, dat is nu zo. Maar was niet altijd zo. En geld komt ook voort uit technologische vooruitgang. Direct of indirect.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er hoeft geen bron voor te komen maar ik heb het gevoel dat jouw educated guess voortkomt uit de plek waar je geboren bent. Ik merk dat als ik wetenschappelijke literatuur lees het voornamelijk met geld te maken heeft dus er worden meer ontdekkingen gedaan op plaatsen waar er genoeg geld voor handen is om onderzoek te doen. Een link met afkomst kan ik niet ontdekken.
Wow. Ik ben echt blij dat je me dit hebt uitgelegd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.
Dat heet brain drain. Dus Westerlingen zijn niet intelligenter. Ze verkeren alleen in de beste omstandigheden en hebben daarom een aanzuigende werking op slimme geesten van buiten het Westen. Dat de vooruitgang hier wordt geboekt, betekent niet dat de vooruitgang altijd door Westerlingen zelf wordt geboekt.
En dat terwijl die malle oliesjeiks in het achterlijke Arabië op bergen met geld zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat is nu zo. Maar was niet altijd zo. En geld komt ook voort uit technologische vooruitgang. Direct of indirect.
Fijn dat je het snapt. Dan begrijp je dus ook dat wij niet intelligenter zijn dan mensen uit minder bedeelde gebieden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wow. Ik ben echt blij dat je me dit hebt uitgelegd.
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Fijn dat je het snapt. Dan begrijp je dus ook dat wij niet intelligenter zijn dan mensen uit minder bedeelde gebieden.
Wat een dom geleuter.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.
Oh wacht, kom je weer met dat IQ-testje waaruit blijkt dat mensen in Equatoriaal Guinea een IQ van 60 hebben? Het paradepaardje van de conservatieve mens?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus alle IQ testen zijn fout. Iedereen heeft dezelfde potentie? De ultieme linkse, maar oh zo onware droom.
Nee, de studies waarin ze donkere kindjes die opgegroeid zijn in blanke gezinnen met geode omstandigheden vergelijken met blanke kinderen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh wacht, kom je weer met dat IQ-testje waaruit blijkt dat mensen in Equatoriaal Guinea een IQ van 60 hebben? Het paradepaardje van de frenologisch-conservatieve mens?
IQ-testen zijn cultureel bepaald en niet objectief. In onze context is het objectief. Jij en ik genieten hetzelfde onderwijs en kunnen dus met elkaar vergeleken worden. Dat betekent niet dat iemand in Equatoriaal Guinea niet dezelfde potentie heeft. Die heeft alleen niet de middelen.
Daarom komen de slimme geesten vanuit andere landen ook hier naar toe. Hier zijn de omstandigheden het best, en komen zij ook het best uit de verf.
Jawel, want je projecteert dan een domme mening op iemand die die mening helemaal niet heeft om op basis daarvan iemand af te serveren. Dat is gewoon een drogreden. Dat niet alle mensen dezelfde potentie hebben snapt iedereen van links tot rechts.quote:
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, want je projecteert dan een domme mening op iemand die die mening helemaal niet heeft om op basis daarvan iemand af te serveren. Dat is gewoon een drogreden. Dat niet alle mensen dezelfde potentie hebben snapt iedereen van links tot rechts.
Kom maar door dan. Ik heb er wel eentje voor jou.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, de studies waarin ze donkere kindjes die opgegroeid zijn in blanke gezinnen met geode omstandigheden vergelijken met blanke kinderen.
Dat is toch raar, als ze van nature achterlijker zijn dan jij en ik.quote:Niet-westerse allochtonen hebben minimaal één ouder die is geboren in een niet-westers land. Zij volgen vaker dan Nederlanders en westerse allochtonen een lagere onderwijssoort. Wel neemt sinds 2005 onder alle herkomstgroepen het aantal havo- en vwo-gediplomeerden toe.
Die worden dus hier meegeteld.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarom komen de slimme geesten vanuit andere landen ook hier naar toe. Hier zijn de omstandigheden het best, en komen zij ook het best uit de verf.
Maar dat is het punt niet wat hij probeert te maken. TheJanitor zegt dat blanken een superieur intellect hebben tegenover niet-blanken. Dat is dus niet waar. Waar die niet-blanken zich op dat moment bevinden doet er niet toe.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die worden dus hier meegeteld.
De rest van de intellectuelen wordt daar omgelegd.
Dan hou je dus de achterlijksten over.
En dat zie je vanzelf terug in de stats.
Dus je bent Arabier (of whatever), je bent wetenschapper, en je omgeving stelt je niet in de gelegenheid om je (verder) te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar die intelligentie die komt naar die gebieden toe. Slimme Arabieren worden dissidenten. Die worden activist in eigen land. De mensen die niet blijven, die trekken naar het Westen, want hier krijgen ze alle ruimte.
Dat heet brain drain. Dus Westerlingen zijn niet intelligenter. Ze verkeren alleen in de beste omstandigheden en hebben daarom een aanzuigende werking op slimme geesten van buiten het Westen. Dat de vooruitgang hier wordt geboekt, betekent niet dat de vooruitgang altijd door Westerlingen zelf wordt geboekt.
Die plek is vast niet altijd het westen geweest en zal dat ook ongetwijfeld niet voor altijd blijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nu is die plek toevallig het Westen, maar je mag niet stellen, dat men in het Westen in het algemeen iets intelligenter denkt?
Hmmmm.
Dat mag je wel stellen (zoals ik al zei, 700 jaar terug was het andersom en woonden hier de kneusjes), maar hier wordt gesteld dat blanken in het bijzonder intelligenter zijn:quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dus je bent Arabier (of whatever), je bent wetenschapper, en je omgeving stelt je niet in de gelegenheid om je (verder) te ontwikkelen.
Daarom je besluit je boeltje bij elkaar te pakker en een plek te zoeken waar je die mogelijkheden wel hebt/krijgt.
Dan zul je toch een plek moeten vinden waar de verlichting enigszins heeft plaatsgevonden en waar je gelijke (groot denkende) geesten kan vinden.
Nu is die plek toevallig het Westen, maar je mag niet stellen, dat men in het Westen in het algemeen iets intelligenter denkt?
Hmmmm.
Dat is dus gewoon niet waar. Dat hier intelligenter wordt gedacht, is net zo goed de verdienste van alle slimme niet-westerlingen die hier naar toe zijn getrokken omdat de kansen hier beter zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Dat ook jij toe kan geven dat den blanken mensch gemiddeld genomen superieur is qua intelligentie doet mij goed.
Nee, daar hebben we DENK voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die plek is vast niet altijd het westen geweest en zal dat ook ongetwijfeld niet voor altijd blijven.
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat mag je wel stellen (zoals ik al zei, 700 jaar terug was het andersom en woonden hier de kneusjes), maar hier wordt gesteld dat blanken in het bijzonder intelligenter zijn:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Dat hier intelligenter wordt gedacht, is net zo goed de verdienste van alle slimme niet-westerlingen die hier naar toe zijn getrokken omdat de kansen hier beter zijn.
Waar heb ik gezegd dat elke immigrant die hier naar toe komt slim is, dan? Dat verzin je er nu zelf bij.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vandaar dat er quota nodig zijn om al die slimme niet-westerlingen aan het werk te krijgen. En dat er in Amerika dezelfde problemen zijn. Behalve met Aziaten. Omdat die nog slimmer zijn dan blanken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |