abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163172237
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het is maar waar je je druk om kan maken. Ongelofelijk. Dit moet dan het progressieve Westen voorstellen?
Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.
pi_163172279
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat deze mening de heersende mening in "het progressieve Westen" is.
Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.
pi_163172374
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals ze met de beelden van Lenin gedaan hebben? En ook Saddam Hoessein?
Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.

Dus het effect was niet echt bedreigend.

Maar je bedoelde trouwens dat beeld wat naar beneden werd gehaald? Dat was echt heel erg geregisseerd van de Amerikanen kan ik me herinneren. Het leek druk op dat plein, maar dat was het allesbehalve. Als ik het goed onthouden heb dan. Het is alweer 13 jaar geleden.
pi_163172382
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:37 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik ben een en al oor, kerel, ik ben een en al oor. Vertel? Dit is een vorm van decadentie in mijn ogen. Als niks anders te verbeteren valt dan gaan samenlevingen kissebissen over onbenulligheden. De enige 'vooruitgang' die dan volgt is de lijn naar beneden.
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.
I´m back.
pi_163172426
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wel geprobeerd, maar het waren erg kleine beeldjes.

Dus het effect was niet echt bedreigend.

Maar je bedoelde trouwens dat beeld wat naar beneden werd gehaald? Dat was echt heel erg geregisseerd van de Amerikanen kan ik me herinneren. Het leek druk op dat plein, maar dat was het allesbehalve. Als ik het goed onthouden heb dan. Het is alweer 13 jaar geleden.
Wat ik bedoelde te zeggen dat het logisch is dat als mensen iets structureels willen veranderen, ook beelden, als in standbeelden eraan moeten geloven.
I´m back.
pi_163172432
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij kun je helemaal niet zeggen dat er niets te verbeteren valt.
Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Het is zonde van de tijd. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.
pi_163172477
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Uiteraard, ik speel het spelletje mee. Dat is precies mijn punt. Je kunt beter kijken naar zaken die toe doen en waar gewerkt aan moet worden. Wie zich bezig houdt met Zwarte Piet en zijn kleur is van de gekke. Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio.
Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.
I´m back.
pi_163172524
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar voor deze mensen zijn juist dit soort zaken dé echte euvels dus, kun je concluderen. Ik neem aan namelijk dat ze ook een soort idee hebben van prioriteiten stellen.
Bizar.
pi_163172556
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:46 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Bizar.
Ja, dat vind ik ook, maar deze mensen toch kennelijk niet.
I´m back.
pi_163172560
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dan kun je beter het maatschappelijk debat aanslingeren waarom de negers niks gedaan krijgen in hun eigen regio. Ik denk dat daar het minderwaardigheidscomplex ligt.
:')_!
  maandag 20 juni 2016 @ 20:49:20 #236
323401 Kijkertje
met filter
pi_163172611
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.

Tentoonstelling van negers in Rotterdam in 1928

Dit Afrikaanse meisje werd tentoongesteld in Brussel België in 1958:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163173044
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden werden nog gewoon Afrikanen tentoongesteld ter bevordering van de handel. Daar kijken we nu toch heel anders tegen aan.

[ afbeelding ]
als t nu nog zo was had sylvana nog wel een punt. Maar dat hebben we allemaal gefixt hier. Toch moet er een probleem gemaakt worden. Dat betekent gewoon dat je niets snapt wat goed is voor je
pi_163173062
Ze heeft trouwens wel wat weg van sylvana
pi_163173181
quote:

[ afbeelding ]
Klopt idd, had ik ook gelezen, bouwden ze op de kermis gewoon een hottentotten dorpje na... :').
I´m back.
pi_163173200
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Zie beelden van Lenin, beelden van Saddam Hoessein, zijn wrs wel meer voorbeelden.
Het is psychologisch ook wel logisch ergens. Beelden worden niet voor niets opgericht. Ze geven als het ware een soort normen en waarden aan. Van jou maken we een standbeeld, omdat jij alles waar wij voor staan in ons willen verenigen. Bij een grote omwenteling zal men zeker ook iconoclasme laten zien daardoor.
Als je het zo stelt klopt het inderdaad, alleen is het doel van hun vernietigingsdrang in dit geval niet geldig te noemen.
pi_163173253
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:07 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je het zo stelt klopt het inderdaad, alleen is het doel van hun vernietigingsdrang in dit geval niet geldig te noemen.
Dat zien zij niet zo.
I´m back.
pi_163173292
quote:

[ afbeelding ]
De wereldtentoonstelling is de voorloper van Disneyland.
pi_163173437
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Dat zien zij niet zo.
Dat begrijp ik. Desondanks zijn er beelden waarbij het wel nuttig is om deze nog eens te revalueren.

Geschiedwissing zoals in het Rijksmuseum is een contraproductieve uitwas.
pi_163173545
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:13 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Desondanks zijn er beelden waarbij het wel nuttig is om deze nog eens te revalueren.

Lol, Rijksmuseum laat nog al wat alfa-mannetjes-achtige, VOC-verheerlijking zien, toch? Mannen als Greet smullen daar wrs van.
I´m back.
pi_163173814
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Lol, Rijksmuseum laat nog al wat alfa-mannetjes-achtige, VOC-verheerlijking zien, toch? Mannen als Greet smullen daar wrs van.
Een tijd terug werd er bekend gemaakt dat men titels van 'VOC' schilderijen werden aangepast om (voornamelijk Amerikaanse) bezoekers niet te storen. "Negerinnetje" en "hottentotten" werden bijv. aangepast.
pi_163174063
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:13 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat is mis met het Rijksmuseum? Het is toch een onderdeel van de Nederlandse cultuur? Waarom zou je dat evalueren? Om een bepaalde groep mensen het naar hun zin te maken? De VOC is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste uitvindingen in de wereld: het aandeel. Dat heeft voor gezorgd dat de eerste multinationals konden ontstaan. Wereldwijd zeer toonaangevend. Leer de cultuur en historie te waarderen en niet alleen naar de zwarte vlekken in de historie te kijken. Slavernij daar maakte de hele wereld zich aan die tijd grootschalig aan schuldig. Het was normaal. De tijdsgeest. Jij hebt daar toch geen zak mee te maken, je bent een vlekkeloze baby die denkt de intellect en kennis in pacht te hebben, maar het Ottomaanse Tijdperk, Arabieren, Amerikanen, Romeinen, Babyloniërs, Chinezen, Japanners. Iedereen heeft vuile handen gemaakt. Om de VOC daarvoor naar beneden te halen om figuren als Simons naar de zin te maken. Het bestaat nog steeds moderne slavernij. Zeer grootschalig zelfs. Het is alleen wat meer in de zwarte krochten /anonimiteit gedoken. Uitzonderingen zoals Mauritanië want daar is het hartstikke normaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 20-06-2016 21:34:43 ]
pi_163174118
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Een tijd terug werd er bekend gemaakt dat men titels van 'VOC' schilderijen werden aangepast om (voornamelijk Amerikaanse) bezoekers niet te storen. "Negerinnetje" en "hottentotten" werden bijv. aangepast.
Ja, wat ik bedoel al die portretten van kooplieden, de rijkdom die ze vergaarden en die afgebeeld wordt op schilderijen, die kwam niet voort uit bezigheden zoals viooltjes plukken in tropische contreien of iedereen een handje en drie zoentjes geven onder de evenaar. Als ze het echt menen, dan verwacht ik wel dat ze eisen dat het hele Rijksmuseum dicht gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-06-2016 21:33:55 ]
I´m back.
pi_163174231
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:26 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat is mis met het Rijksmuseum? Het is toch een onderdeel van de Nederlandse cultuur? Waarom zou je dat evalueren? Om een bepaalde groep mensen het naar hun zin te maken? Het VOC is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste uitvindingen in de wereld: de aandeel. Dat heeft voor gezorgd dat de eerste multinationals konden ontstaan. Wereldwijd toonaangevend. Leer de cultuur en historie te waarderen en niet alleen naar de zwarte vlekken in de historie te kijken. Slavernij daar maakte de hele wereld zich aan schuldig. Jij niet, je bent een vlekkeloze baby die denkt de intellect en kennis in pacht te hebben, maar het Ottomaanse Tijdperk, Arabieren, Amerikanen, Romeinen, Babyloniërs, Chinezen, Japanners. Iedereen heeft vuile handen gemaakt. Om de VOC daarvoor naar beneden te halen om figuren als Simons naar de zin te maken. Het bestaat nog steeds moderne slavernij. Zeer grootschalig zelfs. Het is alleen wat meer in de zwarte krochten /anonimiteit gedoken. Uitzonderingen zoals Mauritanië uitgezonderd want daar is het hartstikke normaal.
De donkere aspecten moeten ook niet worden gewist. Dat zeg ik in die post ook gezien dat het Rijksmuseum juist wel doet.

Die aspecten moeten dan ook geschiedenis blijven en niet in stand worden gehouden als men zich er bewust van wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2016 21:31:20 ]
pi_163174413
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, wat ik bedoel al die portretten van kooplieden, de rijkdom die ze vergaarden en die afgebeeld wordt op schilderijen, die kwam niet voort uit bezigheden zoals viooltjes plukken in tropische contreien of iedereen een handje geven onder de evenaar. Als ze het echt menen, dan verwacht ik wel dat ze eisen dat het hele Rijksmuseum dicht gaat.
Je bedoelt als het echt consequente radicalen zijn? :')

En als men dat niet doet dan is het geen oprechte beweging? Rare hyperbool, Ryan.
  Moderator maandag 20 juni 2016 @ 21:34:16 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163174430
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

nee man, het rijksmuseum maakte bekend dat het ging onderzoeken of en welke woorden er op de bordjes staan die niet meer helemaal van deze tijd zijn waarbij als voorbeelden negerin en indiaan werden genoemd ofzoiets

was ook zo'n storm in een glas water waar iedereen vooral graag wat van wilde vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')