Game onquote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.
Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.
De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
En in een dictatuur kan je ook burgemeester worden, je punt?
heb je nog nagedacht over mijn comentaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?
Tokkies neermaaien op het Leidseplein?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:09 schreef spierbal het volgende:
Goed, hebben de makers van call of duty weer een origineel verhaallijn.
Nou, dat was niet echt nodig, het verandert namelijk niets aan mijn stelling waar je op reageerde.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:47 schreef matthias24 het volgende:
[..]
heb je nog nagedacht over mijn comentaar.
Wat is jou punt met dat de SP ook kan worden gekozen? Aangezien dat een oligarchie niet uitsluit.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?
Dat is GTA: Gutmensch toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tokkies neermaaien op het Leidseplein?
Wat heb jij zoal gedaan om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in het ontketenen van de door jou zo gekoesterde revolutie?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:23 schreef D1990 het volgende:
Maar goed, het probleem is ook dat de zogenaamde "revolutionairen" zelf ook bestaat uit hobbyisten die geen enkele intentie hebben om zelf te gaan vechten voor een revolutie. Het zijn meer luie opportunisten die denken dat een revolutie uit zichzelf wordt ontketent. En als/wanneer het gebeurd, dan blijven hun lekker thuis voor de tv hangen om te kijken wie er wint. Om zich vervolgens bij de overwinnaar aan te sluiten en de huizen te plunderen van de verliezers.
Dus zolang niemand bereid is om te vechten, zal er ook niks gebeuren.
Middenklasse heeft het sws veel te goed, het systeem betaalt dus uit, waarom zou iemand überhaupt dan in opstand hoeven te komen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:23 schreef D1990 het volgende:
Maar goed, het probleem is ook dat de zogenaamde "revolutionairen" zelf ook bestaat uit hobbyisten die geen enkele intentie hebben om zelf te gaan vechten voor een revolutie. Het zijn meer luie opportunisten die denken dat een revolutie uit zichzelf wordt ontketent. En als/wanneer het gebeurd, dan blijven hun lekker thuis voor de tv hangen om te kijken wie er wint. Om zich vervolgens bij de overwinnaar aan te sluiten en de huizen te plunderen van de verliezers.
Dus zolang niemand bereid is om te vechten, zal er ook niks gebeuren.
Dit is pas het zevende deel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, gelukkig. Een tweede deel scheldpartijen van gefrustreerde zolderkamerautisten.
Sinds wanneer werden revoluties bevochten door de middenklasse? Enige revoluties waar de middenklasse bij betrokken zijn zijn contra-revoluties in een poging hun oude privileges terug te veroveren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Middenklasse heeft het sws veel te goed, het systeem betaalt dus uit, waarom zou iemand überhaupt dan in opstand hoeven te komen?
Dit topic ontstond op het hoogtepunt van de vluchtelingen-hysterie. Dus dit ging er in als zoete koek. Het enige argument om dit open te laten is het feit dat mei nog niet afgelopen is. Maar zo kun je van elke voorspelling van willekeurige verwarde mannen wel topics gaan maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit is pas het zevende deel.
Waarom deze onzin open blijft is mij echt een raadsel.
Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat heb jij zoal gedaan om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in het ontketenen van de door jou zo gekoesterde revolutie?
De discussie gaat over de waarachtigheid van de claim van Karskens, al in de OP van eerste topic werd duidelijk gemaakt dat die claim onwaarachtig is. Kennelijk is daar niet iedereen het mee eens?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit is pas het zevende deel.
Waarom deze onzin open blijft is mij echt een raadsel.
Je hebt dus 0,0 initiatief genomen. Dat was ik nieuwsgierig naar. Dapper dat je er voor uit durft te komen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".
Leuk he zeiken en constant op de man spelen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt dus 0,0 initiatief genomen. Dat was ik nieuwsgierig naar. Dapper dat je er voor uit durft te komen.
Je kunt zeggen wat je wil, maar dit was echt een objectieve constatering. Verder zeik ik niet, het gaat ook in huize Toefjes te goed om een revolutie te willen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:37 schreef D1990 het volgende:
[..]
Leuk he zeiken en constant op de man spelen?
Vandaar dat je me de hele tijd stalkt en op de man blijft spelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar dit was echt een objectieve constatering. Verder zeik ik niet, het gaat ook in huize Toefjes te goed om een revolutie te willen.
Nog een stalker???quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Vandaar dat je me de hele tijd stalkt en op de man blijft spelen.
Klopt, en dan? Alsof er maar 1 stalker in de wereld is. Alleen hij gaat niet zover om prive informatie op te zoeken via internet(iets wat jij wel doet).quote:
Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Vandaar dat je me de hele tijd stalkt en op de man blijft spelen.
Ja, jij bent slim, iedereen die het niet met je eens is is dom. Heel volwassen van je.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.
En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
Ja, en hij ziet jou ook als dom en heeft ook een hekel aan domme mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.
En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
Ben niet zo van het schelden. Zal wel iets met opvoeding te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, jij bent slim, iedereen die het niet met je eens is is dom. Heel volwassen van je.
Wat ga je hierna zeggen? Je opponent uitmaken voor "poephoofd"?
Ja en dat laat TS topic na topic blijken. Dit was ook een fraai voorbeeld: POL / Nieuwe trend, oorlogsvrijwilligers in conflictgebiedenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen is gek behalve Do1990...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja en dat laat TS topic na topic blijken. Dit was ook een fraai voorbeeld: POL / Nieuwe trend, oorlogsvrijwilligers in conflictgebieden
Daar ging het al mis...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef D1990 het volgende:
[..]
Klopt, en dan? Alsof er maar 1 stalker in de wereld is. Alleen hij gaat niet zover om prive informatie op te zoeken via internet(iets wat jij wel doet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, had het al gelezen en moest er om lachenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja en dat laat TS topic na topic blijken. Dit was ook een fraai voorbeeld: POL / Nieuwe trend, oorlogsvrijwilligers in conflictgebieden
Pardon? Zeg jij? De man die als moderator op een ander forum op de man speelt, en constant topics sluit(ongeacht het onderwerp) puur om die persoon van het forum te treiteren. En vervolgens de inhoud van het topic te veranderen om vervolgens persoonlijke informatie te plaatsen in een poging tot intimidatie?quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar ging het al mis...
Jouw facebook profiel kwam ik een tijdje geleden ook tegen, en dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
Dat is knap...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:57 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jouw facebook profiel kwam ik een tijdje geleden ook tegen, en dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat hoefden ze hem niet te vertellen, hoor. Dat had hij zelf al verzonnen. Lees 'Rubicon' van Tom Holland. Napoleon was ook een aardige loner wat dat betreft.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is knap...Zal best.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.quote:
Hier vind dan ook de mei revolutie plaats!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:58 schreef Toefjes het volgende:
De enige plek waar het in mei echt uit de hand dreigt te lopen is dit topic volgens mij.
En dat zeg jij? Iemand die met cijfers strooit zonder onderbouwing om het vervolgens als een feit te presenteren?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.
Het probleem is vooral dat wanneer er dreiging is van een discussie de discussie gelijk afgekapt wordt bij de eerste de beste zinnige post van een opponent van D1990.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.
Zinnig? Zoals 99% van de bevolking is tevreden en wilt geen revolutie? Zonder enige vorm van onderbouwing. Wauw, ja. Heel goed argument ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat wanneer er dreiging is van een discussie de discussie gelijk afgekapt wordt bij de eerste de beste zinnige post van een opponent van D1990.
Die cijfers zijn er natuurlijk, maar de feiten zijn zo overduidelijk dat ze niet eens met cijfers onderbouwd hoeven te worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
En dat zeg jij? Iemand die met cijfers strooit zonder onderbouwing om het vervolgens als een feit te presenteren?
Dat is de consensus. Als jij het tegendeel beweert moet jij dat onderbouwen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:07 schreef D1990 het volgende:
[..]
Zinnig? Zoals 99% van de bevolking is tevreden en wilt geen revolutie? Zonder enige vorm van onderbouwing. Wauw, ja. Heel goed argument ja.
Dan zijn jullie het met elkaar oneens, maar volgens mij is er geen onderzoek gedaan naar deze cijfers. Dus jij kan je standpunt evenmin onderbouwen. Je kan wel proberen de ander te overtuigen door te vertellen waarom jij een andere mening toegedaan bent.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:07 schreef D1990 het volgende:
[..]
Zinnig? Zoals 99% van de bevolking is tevreden en wilt geen revolutie? Zonder enige vorm van onderbouwing. Wauw, ja. Heel goed argument ja.
Dit gedrocht kan echt dicht hoor, TS wil helemaal geen discussie en maakt zichzelf alleen maar belachelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:11 schreef Pharkus het volgende:
De 14de komt me slecht uit. Daarna heb ik hier en daar wat gaatjes.
En dat was er in Libië ook niet, ook genoeg te eten, genoeg geld(olie dollars), sociaal-vangnet etc. En toch was er een revolutie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die cijfers zijn er natuurlijk, maar de feiten zijn zo overduidelijk dat ze niet eens met cijfers onderbouwd hoeven te worden.
Ik zeg dat er in Nederland totaal geen animo voor een revolutie is omdat we het veel te goed hebben. Genoeg te eten, genoeg vrijheid, genoeg geld. Moet ik dat echt met cijfers gaan onderbouwen?
Jij bent degene die met absurde stellingen komt zonder die op enige wijze te onderbouwen.
Apart, ik "speel op de man", en het topic gaat dicht. Ik meld de hele tijd reacties, en de desbetreffende personen wordt niet verbannen, noch worden hun reacties verwijderd. Erg apart.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:11 schreef Pharkus het volgende:
De 14de komt me slecht uit. Daarna heb ik hier en daar wat gaatjes.
Dus wacht, jij strooit met cijfers. En vervolgens moet ik bewijzen dat het niet zo is? Ja toefjes, echt hele goeie argumenten heeft hij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is de consensus. Als jij het tegendeel beweert moet jij dat onderbouwen.
Maar dat doe je niet. Nooit.
In Libië was geen vrijheid. Dat heb ik al eerder gezegd maar dat negeer je gewoon. Dat maakt je topics zo waardeloos. Je blijft ratelen zonder progressie, heel vermoeiend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
En dat was er in Libië ook niet, ook genoeg te eten, genoeg geld(olie dollars), sociaal-vangnet etc. En toch was er een revolutie.
En nee, ze gingen niet de machine geweernesten bestormen voor "vrijheid en democratie", gebeurde in 1789 ook niet, en in 2011 ook niet.
Dat laat ik graag ter beoordeling van de NWS mods.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit gedrocht kan echt dicht hoor, TS wil helemaal geen discussie en maakt zichzelf alleen maar belachelijk.
En als daar wat van gezegd wordt komt ie met persoonlijke aanvallen.
Blijkbaar heb je het laatste deel van mijn reactie genegeerd. Enige die waardeloos is ben jij. Maar ja, wat verwacht je met een nickname zoals "Gutmensch".quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In Libië was geen vrijheid. Dat heb ik al eerder gezegd maar dat negeer je gewoon. Dat maakt je topics zo waardeloos. Je blijft ratelen zonder progressie, heel vermoeiend.
Jij opent deze onzinnige kuttopics met een stelling waarvan de overgrote meerderheid weet dat ie niet klopt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus wacht, jij strooit met cijfers. En vervolgens moet ik bewijzen dat het niet zo is? Ja toefjes, echt hele goeie argumenten heeft hij.
Oh verrek, je blauw is verkleurd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:16 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat laat ik graag ter beoordeling van de NWS mods.
Je weet wel dat dit het 7de deel is? Jij denkt dat ik de overige zes delen ook ben begonnen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jij opent deze onzinnige kuttopics met een stelling waarvan de overgrote meerderheid weet dat ie niet klopt.
Onderbouwen ho maar. Maar dat wel van anderen vragen. Raar ventje ben jij.
We leven nu in andere tijden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat was de verelendungstheorie van Karll Marx 150 jaar geleden
[..]
http://www.wnt.inl.nl/iWD(...)t&wdb=WNT&id=A015299
Jammer dan.. de theorie kwam niet uit. Geen grote revolutie in de regio's waar hij onderzoek deed. Frankrijk, Duitsland, Engeland.
De communistische revoluties in Rusland en China waren in agrarische samenlevingen en niet het gevolg van kapitaalaccumulatie
Klopt, en dat is nou het probleem. Het complete gebrek van solidariteit onder de bevolking. Enkel ik, ik ik en ik mentaliteit. Niemand zal vechten voor een ander. Zelfs mensen die claimen een revolutie te willen zijn niet bereid om te vechten wanneer het erop aan komt. Aangezien de meeste enkel uit zijn op persoonlijk gewin en een verbeterde economische positie(en daar heb je niets aan als je dood bent).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
We leven nu in andere tijden.
De kans is aannemelijk dat juist de theorie van Marx ertoe heeft geleid dat de kapitalistische elite, als gewaarschuwd man, er juist voor heeft gezorgd dat de armoede niet groot genoeg kon worden, met als gevolg dus het uitblijven van 'zijn' revolutie.
In deze tijd lijkt de hebzucht, het streven naar meer en meer steeds minder te beteugelen doordat de maatschappij steeds meer individualistisch en egoïstischer wordt. Steeds meer mensen gaan over lijken voor geldelijk gewin en macht. Er blijft steeds minder over voor de 'sociale' maatschappij.
Maar goed, geef ze een lolly en het gepeupel is weer even tevreden. We zullen zien.
Ik vermeld geen reacties van jou eigenlijk. En zeker niet met het oogmerk jou te laten bannen. Omdat ik uit kan delen, maar ook kan incasseren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Apart, ik "speel op de man", en het topic gaat dicht. Ik meld de hele tijd reacties, en de desbetreffende personen wordt niet verbannen, noch worden hun reacties verwijderd. Erg apart.
Ja, omdat mensen uit gewoonte een nieuw deel openen als ze de lapo hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:18 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat dit het 7de deel is? Jij denkt dat ik de overige zes delen ook ben begonnen?
De kwaliteit van leven in Nederland is bovengemiddeld vergeleken met andere EU-landenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus wacht, jij strooit met cijfers. En vervolgens moet ik bewijzen dat het niet zo is? Ja toefjes, echt hele goeie argumenten heeft hij.
Ik vroeg of ik de overige zes delen had geopend. Lijkt me logisch dat ik dit deel(7de) heb geopend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen uit gewoonte een nieuw deel openen als ze de lapo hebben.
Dit deel heb jij trouwens geopend. Meneer waar-zei-ik-dat-het-een-nieuwe-trend-is
Ik denk zelfs dat 99,9% van de Nederlanders geen revolutie wil.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik vroeg of ik de overige zes delen had geopend. Lijkt me logisch dat ik dit deel(7de) heb geopend.
Meneer "99%".
Blijkbaar snap jij het punt van discussiëren niet. Het punt van discussiëren is dat als jij met een argument komt, dat de tegenpartij moet bewijzen dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat 99,9% van de Nederlanders geen revolutie wil.
Maar kom jij dan eens met cijfers die het tegendeel bewijzen?
Daar wordt al zeven topics op gewacht en maakt dat deze reeks ondertussen wel dicht kan.
Joehoe!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij het punt van discussiëren niet. Het punt van discussiëren is dat als jij met een argument komt, dat de tegenpartij moet bewijzen dat het niet zo is.
Zou leuk zijn, god bestaat, bewijs maar dat die niet bestaat. Zegt wel genoeg over jou, jij hebt dezelfde visie over discussiëren als een 5 jarige.
Heb ik gezegd dat het deze maand losbarst dan? Ik ga geen verantwoordelijkheid nemen voor de woorden van een ander.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joehoe!
Nou, kom jij maar eens met cijfers dat het leven hier in Nederland dusdanig waardeloos is dat een revolutie binnen onafzienbare tijd (het liefst deze maand nog...) losbarst.
Dat mensen op de SP kunnen stemmen betekent niet automatisch dat we in een democratie leven. Volgens mij leven we in een schijndemocratie. Het lijkt alsof we wat te kiezen hebben maar uiteindelijk bepalen banken en grote multinationals het echt belangrijke beleid. Door simpelweg financieel beleid te dicteren en door de enorm machtige lobby's. Voorbeeld, geen enkele VVD-er zal ooit iets willen veranderen aan ons financiele stelsel omdat dat ten eerste partijpolitiek is en ten tweede krijgen ze allemaal enorme lucratieve banen in die sector na hun politieke carriere.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We leven in een democratie. Dat er nog veel misstanden zijn met onze democratie betekent nog niet dat het geen democratie is. Theoretisch, als de mensen het willen kunnen we een SP in het kabinet krijgen.
Ik geef het op. Het zal wel aan je gebrek aan opleiding liggenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij het punt van discussiëren niet. Het punt van discussiëren is dat als jij met een argument komt, dat de tegenpartij moet bewijzen dat het niet zo is.
Zou leuk zijn, god bestaat, bewijs maar dat die niet bestaat. Zegt wel genoeg over jou, jij hebt dezelfde visie over discussiëren als een 5 jarige.
Zeg ik dat dat moet dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:34 schreef D1990 het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat het deze maand losbarst dan? Ik ga geen verantwoordelijkheid nemen voor de woorden van een ander.
Je hebt ook gewoon serieus niet door hoe dat komt he?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Apart, ik "speel op de man", en het topic gaat dicht. Ik meld de hele tijd reacties, en de desbetreffende personen wordt niet verbannen, noch worden hun reacties verwijderd. Erg apart.
Je doet een bewering maar je staaft hem niet. Als 70% van de mensen nu SP gaan stemmen, wie houdt dat dan tegen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:37 schreef Japie77 het volgende:
Dat mensen op de SP kunnen stemmen betekent niet automatisch dat we in een democratie leven. Volgens mij leven we in een schijndemocratie. Het lijkt alsof we wat te kiezen hebben maar uiteindelijk bepalen banken en grote multinationals het echt belangrijke beleid. Door simpelweg financieel beleid te dicteren en door de enorm machtige lobby's. Voorbeeld, geen enkele VVD-er zal ooit iets willen veranderen aan ons financiele stelsel omdat dat ten eerste partijpolitiek is en ten tweede krijgen ze allemaal enorme lucratieve banen in die sector na hun politieke carriere.
Lekker minachtend toontje van jou. Iedereen die geen HBO/universitaire diploma heeft is dus minderwaardig, mooi. Lezen jullie dat mensen op Fok? Iedereen zonder die twee diploma's is minderwaardig afval.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik geef het op. Het zal wel aan je gebrek aan opleiding liggen
Veel plezier met je revolutie verder.
Ja dat snap ik inderdaad ook niet hier. Er zitten er een aantal tussen die echt 0,0 inhoud posten en telkens beledigen of op de man spelen. Waarom worden deze reacties niet verwijderd? Ik heb er ook al een aantal gerapporteerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nog nooit iemand ontmoet die kan discussiëren en geen universiteit gedaan heeft eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Lekker minachtend toontje van jou. Iedereen die geen HBO/universitaire diploma heeft is dus minderwaardig, mooi. Lezen jullie dat mensen op Fok? Iedereen zonder die twee diploma's is minderwaardig afval.
En dan vind je het gek dat mensen een schijthekel aan de middenklasse heeft.
We werken hier met een coalitie systeem, niet met een "winner takes all" systeem. En wanneer is het voorgekomen dat 1 partij 76 zetels heeft? Nooit. Is hetzelfde als monopoly spelen waar jij volgens de regels moet spelen, en de andere mogen drie keer het startbedrag hebben en gelijk kopen, terwijl jij eerst 1 beurt moet wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je doet een bewering maar je staaft hem niet. Als 70% van de mensen nu SP gaan stemmen, wie houdt dat dan tegen?
Gezien de resultaten en reacties moet jij dan wel tot de middenklasse behoren...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Lekker minachtend toontje van jou. Iedereen die geen HBO/universitaire diploma heeft is dus minderwaardig, mooi. Lezen jullie dat mensen op Fok? Iedereen zonder die twee diploma's is minderwaardig afval.
En dan vind je het gek dat mensen een schijthekel aan de middenklasse heeft.
Dat gebeurt niet. Net zo min als dat er 70% van de amerikanen op een onafhankelijke presidentskandidaat stemmen. Mensen zijn nog steeds te gebrainwashed zodat er gewoon op midden machts partijen word gestemd en dan is het business as usual.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je doet een bewering maar je staaft hem niet. Als 70% van de mensen nu SP gaan stemmen, wie houdt dat dan tegen?
Goeie comeback.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gezien de resultaten en reacties moet jij dan wel tot de middenklasse behoren...
Dan is je kringetje wel erg klein......Geen wonder....quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog nooit iemand ontmoet die kan discussiëren en geen universiteit gedaan heeft eigenlijk.
Wel eens gehoord van Karma? Gaat nog wat worden als jij terug gaat krijgen wat je allemaal gezaaid hebt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet echt. Maar het valt me altijd op dat mensen van het hbo of lager gewoon beter overkomen wanneer ze hun mond houden.
Zo dachten de Franse adel ook over het gepeupel, hoe eindigde dat ook alweer? Die vernedering en minachting creëert nogal veel haat. En ik garandeer jou dat je wel ophoud met vernederen wanneer het gepeupel jou naar het plein sleept om jou te onthoofden. Dat is jammer genoeg de enige manier om wezens als jou te laten stoppen met minachten, misgunnen en vernederen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet echt. Maar het valt me altijd op dat mensen van het hbo of lager gewoon beter overkomen wanneer ze hun mond houden.
Wat beschouw jij als een "toekomstperspectief"?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:49 schreef detaris het volgende:
Zelfs de 'lage' klasse heeft het te goed in Nederland om een revolutie te starten.
Tenzij je een uitkeringstrekker bent zonder opleiding, werk en enig toekomstperspectief natuurlijk. Dan snap ik dat je graag een revolutie wilt ontketenen om ervoor te zorgen dat je nog meer gratis geld kunt krijgen van de elite en het grootkapitaal.
Vergeet de melding niet, dat hij persoonlijk deed voordat jij poste dat hij onthoofdt moest worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Zo dachten de Franse adel ook over het gepeupel, hoe eindigde dat ook alweer? Die vernedering en minachting creëert nogal veel haat. En ik garandeer jou dat je wel ophoud met vernederen wanneer het gepeupel jou naar het plein sleept om jou te onthoofden. Dat is jammer genoeg de enige manier om wezens als jou te laten stoppen met minachten, misgunnen en vernederen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Zo dachten dacht de Franse adel ook over het gepeupel, hoe eindigde dat ook alweer? Die vernedering en minachting creëert nogal veel haat. En ik garandeer jou dat je wel ophoud ophoudt met vernederen wanneer het gepeupel jou naar het plein sleept om jou te onthoofden. Dat is jammer genoeg de enige manier om wezens als jou jij te laten stoppen met minachten, misgunnen en vernederen.
Kleinzielig mannetje.quote:
Dus jij kon het niet lezen, en niet begrijpen wat er stond? Dus als iemand typt "ophoud" dan ben je totaal in de war en weet je niet wat diegene bedoelt?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de melding niet, dat hij persoonlijk deed voordat jij poste dat hij onthoofdt moest worden.
Het is trouwens ophoudt. Lagere school niveau. Maar dat terzijde.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de melding niet, dat hij persoonlijk deed voordat jij poste dat hij onthoofdt moest worden.
Het is trouwens ophoudt. Lagere school niveau. Maar dat terzijde.
Dan zie ik de tik op de spreekwoordelijke vingers wel tegemoet. Nogmaals, ik kan wel wat hebben hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus jij kon het niet lezen, en niet begrijpen wat er stond? Dus als iemand typt "ophoud" dan ben je totaal in de war en weet je niet wat diegene bedoelt?
Overigens zijn de mod's daar ook niet zo van gediend, van taalnazi's.
Gemiddeld genomen zeker?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
De kwaliteit van leven in Nederland is bovengemiddeld vergeleken met andere EU-landen
[ afbeelding ]
Ik denk dat we het hier goed genoeg hebben en de cijfers ondersteunen dat.
quote:U kent de uitdrukking wellicht : “Een man stak de rivier over. Die rivier was gemiddeld één meter diep, hij verdronk toch..”
Toekomstperspectief: Vooruitzicht op of mogelijkheden voor een betere toekomst.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat beschouw jij als een "toekomstperspectief"?
Vertel dat maar aan al die arbeiders die op hun 40ste ernstige rugklachten hebben of te horen krijgen dat hun botten zijn versleten vanwege intensief fysiek arbeid.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jij zegt brainwashed, ik zeg in slaap gesukkeld. Mensen zijn gewoon een stel passieve luie wezens. Maar we hebben hier dus een democratie, er wordt alleen geen gebruik van gemaakt, dat is iets heel anders als geen democratie hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:46 schreef Japie77 het volgende:
Dat gebeurt niet. Net zo min als dat er 70% van de amerikanen op een onafhankelijke presidentskandidaat stemmen. Mensen zijn nog steeds te gebrainwashed zodat er gewoon op midden machts partijen word gestemd en dan is het business as usual.
Dus werk als lasser, bouwvakker, schoonmaker, productiemedewerker zie jij ook als een toekomstperspectief? Ik noem het namelijk overleven.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef detaris het volgende:
[..]
Toekomstperspectief: Vooruitzicht op of mogelijkheden voor een betere toekomst.
Bijvoorbeeld door het volgen van een opleiding of te werken.
Ligt het percentage van Amerikanen die daadwerkelijk gaan stemmen niet rond de 35%?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij zegt brainwashed, ik zeg in slaap gesukkeld. Mensen zijn gewoon een stel passieve luie wezens. Maar we hebben hier dus een democratie, er wordt alleen geen gebruik van gemaakt, dat is iets heel anders als geen democratie hebben.
Wat houdt oligarchie dan volgens jou in? Jij doet net alsof er in een oligarchie geen verkiezingen zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij zegt brainwashed, ik zeg in slaap gesukkeld. Mensen zijn gewoon een stel passieve luie wezens. Maar we hebben hier dus een democratie, er wordt alleen geen gebruik van gemaakt, dat is iets heel anders als geen democratie hebben.
Kleinzerig bedoel je?quote:
Tja, als ik werkloos word krijg ik een uitkering. Ik kan zeggen wat ik denk. Als ik ziek word gaan ze in het ziekenhuis hun best doen me beter te maken. Ik zie geen reden om helemaal te gaan flippen en revolutietje te willen gaan spelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel kleinzielig.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:00 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Kleinzerig bedoel je?
Verder sta ik wel achter je hoor.
Toekomstperspectief zit niet in alleen in je werk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus werk als lasser, bouwvakker, schoonmaker, productiemedewerker zie jij ook als een toekomstperspectief? Ik noem het namelijk overleven.
Het houdt in dat de massa de macht niet kan veranderen zoals dat in een democratie als Nederland wel kan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:59 schreef D1990 het volgende:
Wat houdt oligarchie dan volgens jou in? Jij doet net alsof er in een oligarchie geen verkiezingen zijn.
Ja, uitkering is echt lekker. Gewoon gratis geld, hoeft er niks voor terug te doen. Heel makkelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, als ik werkloos wordt krijg ik een uitkering. Ik kan zeggen wat ik denk. Als ik ziek word gaan ze in het ziekenhuis hun best doen me beter te maken. Ik zie geen reden om helemaal te gaan flippen en revolutietje te willen gaan spelen.
Je kunt vakmensen in de bouw, zoals lassers, loodgieters, timmerlieden niet vergelijken met ongeschoold werk in de schoonmaak of aan de lopende band. Financieel niet, qua baankansen niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus werk als lasser, bouwvakker, schoonmaker, productiemedewerker zie jij ook als een toekomstperspectief? Ik noem het namelijk overleven.
Helemaal mee eens. Maar ik kan wel redenen bedenken waarom ik een revolutie actief zou steunen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, als ik werkloos word krijg ik een uitkering. Ik kan zeggen wat ik denk. Als ik ziek word gaan ze in het ziekenhuis hun best doen me beter te maken. Ik zie geen reden om helemaal te gaan flippen en revolutietje te willen gaan spelen.
Ja, je hebt wel gelijk ja. Zoals referendums, daar luistert de regering echt naar. Of over dat hele asielzoekers gebeuren. Daar luistert de regering ook echt naar, toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het houdt in dat de massa de macht niet kan veranderen zoals dat in een democratie als Nederland wel kan.
Daar raakte ik een gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, uitkering is echt lekker. Gewoon gratis geld, hoeft er niks voor terug te doen. Heel makkelijk.Je wordt ook echt goed behandeld, en met respect behandeld. Totaal niet als minderwaardig afval/profiteur.
Nogmaals, in Libië hadden ze het ook goed. Kreeg men ook goede medische zorg, en werd er ook voor je gezorgd door de staat.
Het is allebei zwaar fysiek werk, en slecht betaald. Daarom noemde ik het ook als voorbeeld. Maar als jij liever mieren neukt, dan zeg ik veel plezier.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:03 schreef detaris het volgende:
[..]
Je kunt vakmensen in de bouw, zoals lassers, loodgieters, timmerlieden niet vergelijken met ongeschoold werk in de schoonmaak of aan de lopende band. Financieel niet, qua baankansen niet.
Niet gehinderd door enige kennis.
Nee hoor, maar heet logica. Bekijk topics maar een wanneer het gaat over uitkeringen en hoe daar gesproken wordt over mensen in de uitkering. Dan zie je genoeg.quote:
Maar nogmaals, men heeft de mogelijkheid om een volledig andere regering te stemmen, maar het gebeurt niet, waarom?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:04 schreef D1990 het volgende:
Ja, je hebt wel gelijk ja. Zoals referendums, daar luistert de regering echt naar. Of over dat hele asielzoekers gebeuren. Daar luistert de regering ook echt naar, toch?
En blijkbaar weet jij de betekenis van een oligarchie niet. Het betekent dat alle macht geconcentreerd is binnen een beperkt groepje mensen(in ons geval dus 150 op nationaal niveau, en dan ook nog een x-aantal op provinciaal en lokaal niveau).
Maar ik merk heel erg dat je toekomstperspectief koppelt aan je functie. En dat snap ik niet. Levensvreugde ligt voor mij juist buiten de muren van het kantoorpand waar ik werk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:06 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar heet logica. Bekijk topics maar een wanneer het gaat over uitkeringen en hoe daar gesproken wordt over mensen in de uitkering. Dan zie je genoeg.
Volledig andere regering? Van welke planeet kom jij? Achja, dit is hetzelfde soort polarisatie als in de 19e eeuw. Namelijk tussen de staatse en de orangisten. Iedereen kiest zijn factie, en blijft daarbij. Discussie is heel leuk voor je ego, maar er veranderd niks door. Aangezien zowel jij als ik bij onze respectievelijke standpunten blijven.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar nogmaals, men heeft de mogelijkheid om een volledig andere regering te stemmen, maar het gebeurt niet, waarom?
Je weet wel dat hij toekomstperspectief koppelde aan opleiding en werk? Dus zou zeggen, meldt je vraag bij Detaris. Aangezien hij toekomstperspectief (ook) koppelt aan werk en opleiding.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar ik merk heel erg dat je toekomstperspectief koppelt aan je functie. En dat snap ik niet. Levensvreugde ligt voor mij juist buiten de muren van het kantoorpand waar ik werk.
Kan fysiek zwaar zijn, maar echte vaklieden worden niet slecht betaald.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Het is allebei zwaar fysiek werk, en slecht betaald. Daarom noemde ik het ook als voorbeeld. Maar als jij liever mieren neukt, dan zeg ik veel plezier.
ditquote:
Oh nee, waar baseer jij dat op? Er is bijvoorbeeld ook veel vraag naar CNC lassers, maar is toch echt geen goed betaald werk. Ken ook iemand die dat deed, moest om 06:00 beginnen, en eindigde ook om 18:00 en kreeg maar 1200,- per maand betaald(als 21 jarige).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:11 schreef detaris het volgende:
[..]
Kan fysiek zwaar zijn, maar echte vaklieden worden niet slecht betaald.
[..]
dit
Jij noemde een aantal banen op, en zei daarna dat jij die banen niet ziet als toekomstperspectief maar overleven. Dat zijn jouw woorden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:11 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat hij toekomstperspectief koppelde aan opleiding en werk? Dus zou zeggen, meldt je vraag bij Detaris. Aangezien hij toekomstperspectief (ook) koppelt aan werk en opleiding.
Tuurlijk wel, net zoals in Syrië.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:59 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat houdt oligarchie dan volgens jou in? Jij doet net alsof er in een oligarchie geen verkiezingen zijn.
Volgens mij zei ik dat tegen detaris, dus waar bemoei jij je mee? Ik en detaris koppelen toekomstperspectief allebei aan werk en opleiding. Dus als jij er problemen mee hebt, zeg dat dan ok tegen detaris, in plaats van enkel tegen mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jij noemde een aantal banen op, en zei daarna dat jij die banen niet ziet als toekomstperspectief maar overleven. Dat zijn jouw woorden.
Je schrijft het in een openbaar forum, dus daar kan iedereen op inspelen. Kut he?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:17 schreef D1990 het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik dat tegen detaris, dus waar bemoei jij je mee? Ik en detaris koppelen toekomstperspectief allebei aan werk en opleiding. Dus als jij er problemen mee hebt, zeg dat dan ok tegen detaris, in plaats van enkel tegen mij.
19e Eeuw?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:09 schreef D1990 het volgende:
[..]
Volledig andere regering? Van welke planeet kom jij? Achja, dit is hetzelfde soort polarisatie als in de 19e eeuw. Namelijk tussen de staatse en de orangisten. Iedereen kiest zijn factie, en blijft daarbij. Discussie is heel leuk voor je ego, maar er veranderd niks door. Aangezien zowel jij als ik bij onze respectievelijke standpunten blijven.
Wat kies ik dan voor kant? Ik vraag alleen aan jou waarom Nederland geen democratie is zoals jij beweert, en schijnbaar heb je daar geen goed antwoord op.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:09 schreef D1990 het volgende:
Volledig andere regering? Van welke planeet kom jij? Achja, dit is hetzelfde soort polarisatie als in de 19e eeuw. Namelijk tussen de staatse en de orangisten. Iedereen kiest zijn factie, en blijft daarbij. Discussie is heel leuk voor je ego, maar er veranderd niks door. Aangezien zowel jij als ik bij onze respectievelijke standpunten blijven.
Gertjan Verbeek is trouwens wel een mooi baasje.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je schrijft het in een openbaar forum, dus daar kan iedereen op inspelen. Kut he?
Prima, zeg het ook tegen detaris. En nog steeds reageer je enkel op mij, erg selectief.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je schrijft het in een openbaar forum, dus daar kan iedereen op inspelen. Kut he?
Dat baseer ik op mensen die ik ken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Oh nee, waar baseer jij dat op? Er is bijvoorbeeld ook veel vraag naar CNC lassers, maar is toch echt geen goed betaald werk. Ken ook iemand die dat deed, moest om 06:00 beginnen, en eindigde ook om 18:00 en kreeg maar 1200,- per maand betaald(als 21 jarige).
Hard, eerlijk en puurquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gertjan Verbeek is trouwens wel een mooi baasje.
Jij weet niet wat een oligarchie is, jij blijft maar doorgaan over verkiezingen. Dus lees jezelf eerst in de materie(betekenis van oligarchie) en kom dan terug.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat kies ik dan voor kant? Ik vraag alleen aan jou waarom Nederland geen democratie is zoals jij beweert, en schijnbaar heb je daar geen goed antwoord op.
En ik ook, en blijkbaar hebben we twee verschillende verhalen te horen gekregen.quote:
Je weet wat CNC lassen is?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Oh nee, waar baseer jij dat op? Er is bijvoorbeeld ook veel vraag naar CNC lassers, maar is toch echt geen goed betaald werk. Ken ook iemand die dat deed, moest om 06:00 beginnen, en eindigde ook om 18:00 en kreeg maar 1200,- per maand betaald(als 21 jarige).
Dat is door middel van een machine dacht ik. Ik had het over de (Nederlandse) lassers die ik ken bij Damen. Lassen van scheepsconstructies e.d.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:22 schreef detaris het volgende:
[..]
Dat is door middel van een machine dacht ik.
Basiskenmerken van een democratie zijn de aanwezigheid van vrije verkiezingen, het recht om je zelf verkiesbaar te stellen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, een volksvertegenwoordiging die invloed heeft op de politieke besluitvorming en die controleert, openbaarheid van besluitvorming, besluitvorming door meerderheden en de bescherming van minderheden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:20 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een oligarchie is, jij blijft maar doorgaan over verkiezingen. Dus lees jezelf eerst in de materie(betekenis van oligarchie) en kom dan terug.
Ik mis Noorwegen in dit lijstje. Die zouden vast en zeker op de eerste plaats staan aangezien daar alles nog wat beter gaat dan bij die 3 buurlanden die in de top-3 staan: zeer welvarend, geen staatschuld, geen EU-problemen, geen eurocrisis, veel ruimte, relatief schone lucht (in vergelijking met dit deel van Europa).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
De kwaliteit van leven in Nederland is bovengemiddeld vergeleken met andere EU-landen
Ik denk dat we het hier goed genoeg hebben en de cijfers ondersteunen dat.
Joh, niet om het even hoor, maar er zal hier in NL nooit een revolutie plaatsvinden. Heinrich Heine zei al in de 19de eeuw, als de wereld vergaat, ga dan naar NL, want daar loopt men 50 jaar achter.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:20 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een oligarchie is, jij blijft maar doorgaan over verkiezingen. Dus lees jezelf eerst in de materie(betekenis van oligarchie) en kom dan terug.
Wat is jouw fascinatie met Libië onder Khadaffi? Je stelt het voor als een heilstaat, waar iedereen het fantastisch had. Klein vraagje: ben je er zelfs maar geweest? Of er zelfs maar over gelezen? Waar haal je het idee vandaan dat het in Libië zo heerlijk was?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nogmaals, in Libië hadden ze het ook goed. Kreeg men ook goede medische zorg, en werd er ook voor je gezorgd door de staat.
Ik denk ook dat hij wat verschillende dingen doorelkaar aan het halen is. Want lasser en cnc frezer enz. haalt hij wel vaker aan als argument, het is dan weliswaar google wijsheid...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:22 schreef detaris het volgende:
[..]
Dat is door middel van een machine dacht ik. Ik had het over de (Nederlandse) lassers die ik ken bij Damen. Lassen van scheepsconstructies e.d.
Klopt idd, maar dan moeten we wel van koers wijzigen toch, sommigen dingen gaan echt niet meer goed hier.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik mis Noorwegen in dit lijstje. Die zouden vast en zeker op de eerste plaats staan aangezien daar alles nog wat beter gaat dan bij die 3 buurlanden die in de top-3 staan: zeer welvarend, geen staatschuld, geen EU-problemen, geen eurocrisis, veel ruimte, relatief schone lucht (in vergelijking met dit deel van Europa).
Het kan geen toeval zijn dat al deze 3 landen in de top-3 staan. Het Rijnlandse model vs. het angelsaksische model. Nederland heeft nog wat invloeden van dat model om historische redenen, laten we alsjeblieft weer dat model met beide handen omarmen en het angelsaksische neoliberale model op de vuilnisbelt gooien en heel erg diep onder de grond begraven.
Ik kan me anders herinneren dat in het Janmaat tijdperk dat de partijkantoren en de woningen van leidinggevende binnen het CD meerdere malen waren bestormd door de politie en er gegevens in beslag waren genomen. En dat de inlichtingendienst ook infiltranten de opdracht hadden gegeven om te infiltreren en een interne machtstrijd te creëren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Basiskenmerken van een democratie zijn de aanwezigheid van vrije verkiezingen, het recht om je zelf verkiesbaar te stellen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, een volksvertegenwoordiging die invloed heeft op de politieke besluitvorming en die controleert, openbaarheid van besluitvorming, besluitvorming door meerderheden en de bescherming van minderheden.
Voor het analyseren van de mate waarin een staat democratisch is, is de Democracy Index van de Economist Intelligence Unit toonaangevend. Hierin is Nederland overigens het #10 meest democratische land wereldwijd. In hun onderzoeksmethodologie worden nog meer zaken meegenomen dan enkel de basiskenmerken die ik hierboven opnoem. Interessant leesvoer wel.
Dat zou een nachtmerriescenario zijn: een kabinet wat 100% rechts is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat bij de volgende parlementsverkiezingen VVD wrs weer de grootste partij wordt en dat we een kabinet Rutte 3 met VVD-CDA-D66 en evt GL krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht een linkse lente, vraag me niet wanneer die precies gaat komen maar je ziet in heel het 'westen' dat die er binnen 1-2 decennia gaat komen. Overal zie ik die signalen, in de USA merk je het bijvoorbeeld aan het populair zijn geworden van de progressieve politiek onder jongere mensen, in Nederland merk je het aan de groei van de SP en de PvdD. Grappig genoeg is Jort Kelder ook een trouwe PvdD-stemmer, ondanks dat hij sociaaleconomisch gezien veel rechtser is (hij is een voorstander van censuskiesrecht) dan de partij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niet zo democratisch nee. Overigens ook niet oligarchisch, dat is weer iets heel anders. Maar hoe dan ook is het niet relevant voor het verhaal van mij dat je hier citeert, aangezien dat gaat over i) wat democratie ís en ii) iets zegt over de huidige stand van zaken wat betreft de Nederlandse democratie en zo'n verhaal van weleer daar niets mee van doen heeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik kan me anders herinneren dat in het Janmaat tijdperk dat de partijkantoren en de woningen van leidinggevende binnen het CD meerdere malen waren bestormd door de politie en er gegevens in beslag waren genomen. En dat de inlichtingendienst ook infiltranten de opdracht hadden gegeven om te infiltreren en een interne machtstrijd te creëren.
En dat mensen die geassocieerd werden met de partij, zoals professoren dat die op een zwarte lijst werden gezet. Wat ernstig nadelig zou zijn voor hun carrière, aangezien ze nergens werk konden vinden.
En laten we ook niet vergeten dat Janmaat en de partijtop bijna levend werd verbrand, en dat werd toegejuigd door de politieke elite en media en de daders ongestraft bleven.
Erg democratisch ja, klinkt bij mij toch meer oligarchisch.
Als er geen gebruik van wordt gemaakt noem ik dat ook nog steeds een schijndemocratie. En kijk wat er gebeurde in Griekenland. Daar werd er door de mensen wel gebruik van gemaakt alleen word je dan door alle andere loopjongen politici (voor banken) met zware intimidatie de "juiste" kant opgedouwd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat jij wilt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet zo democratisch nee. Overigens ook niet oligarchisch, dat is weer iets heel anders. Maar hoe dan ook is het niet relevant voor het verhaal van mij dat je hier citeert, aangezien dat gaat over i) wat democratie ís en ii) iets zegt over de huidige stand van zaken wat betreft de Nederlandse democratie en zo'n verhaal van weleer daar niets mee van doen heeft.
edit nee dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, als ik werkloos word krijg ik een uitkering. Ik kan zeggen wat ik denk. Als ik ziek word gaan ze in het ziekenhuis hun best doen me beter te maken. Ik zie geen reden om helemaal te gaan flippen en revolutietje te willen gaan spelen.
Lol, beetje triest dit.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:20 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat zit jij hier nou nog te discussieren? Dacht dat wij allemaal beneden je niveau waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet zo democratisch nee. Overigens ook niet oligarchisch, dat is weer iets heel anders. Maar hoe dan ook is het niet relevant voor het verhaal van mij dat je hier citeert, aangezien dat gaat over i) wat democratie ís en ii) iets zegt over de huidige stand van zaken wat betreft de Nederlandse democratie en zo'n verhaal van weleer daar niets mee van doen heeft.
Ter mijner vermaak.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat zit jij hier nou nog te discussieren? Dacht dat wij allemaal beneden je niveau waren?
Aha, dus je wil een revolutie starten in Nederland in een poging het leven van mensen in derde wereldlanden beter te maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee maar dat komt omdat jij het vermogen mist om de wereld op een wat grotere schaal te bekijken dan je eigen kleine wereldje.
Solide plan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus je wil een revolutie starten in Nederland in een poging het leven van mensen in derde wereldlanden beter te maken?
Ik heb allang een revolutie gestart.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus je wil een revolutie starten in Nederland in een poging het leven van mensen in derde wereldlanden beter te maken?
Hier heb ik hoge verwachtingen van.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb allang een revolutie gestart.De stille revolutie.
Zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef Japie77 het volgende:
Als er geen gebruik van wordt gemaakt noem ik dat ook nog steeds een schijndemocratie.
Volgens mij hadden we het over Nederland en dan moeten we de uitkomst nog maar zien.quote:En kijk wat er gebeurde in Griekenland. Daar werd er door de mensen wel gebruik van gemaakt alleen word je dan door alle andere loopjongen politici (voor banken) met zware intimidatie de "juiste" kant opgedouwd.
Die mensen kozen ergens voor en de regering zette ergens op in maar als het puntje bij paaltje komt is het heel moeilijk om tegen de EU, Trojka, banken en alle andere europese politici in te gaan. En laat die nou allemaal de belangen van banken en multinationals vertegenwoordigen en zeker niet het volk, laat staan het Griekse volk.
Maar hoe maakt een revolutie in Nederland het leven van een hongerbuikje in Afrika precies beter?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb allang een revolutie gestart.De stille revolutie.
Tegenwoordig is de wereld zo verweven dat het lot van iemand in Afrika net zoveel betekent als het lot van iemand in Nederland. Net als alle systemen zo verweven zijn dat je die dingen niet meer los van elkaar kunt zien.
Klein voorbeeldje. Als wij de grenzen sluiten en de situatie word nog erger daar wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Dat ze rustig blijven zitten en van de honger omkomen? Of dat ze de zaken in hun eigen hand gaan nemen?
Weet jij zeker dat jij niet in de war bent met Libanon?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef D1990 het volgende:
Permaculture: A Quiet Revolutionquote:
Nee we hebben het niet alleen over Nederland. Je kunt Nederland helemaal niet los zien van de EU of de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar.
[..]
Volgens mij hadden we het over Nederland en dan moeten we de uitkomst nog maar zien.
Hij doet het heel goed. Zijn revolutie is zo stil, niemand hoort het. Buiten zijn zolderkamertje.quote:
Echt, types als jij zouden eens een maandje in Paraguay moeten gaan wonen. Of in Venezuela. Of Noord-Korea. Of zoiets. En eens aan den lijve ondervinden hoe het écht is om in een land te wonen waar "leiders hun belangen verkwanselen".quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:20 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik hoop van ganse harte dat hij gelijk heeft en dat de stagnerende politiek van jaknikken en wegkijken eindelijk eens wordt verjaagd. Als dat met geweld moet is dat natuurlijk vreselijk maar het kan een ontevreden volk niet aangerekend worden om in opstand te komen tegen leiders die hun belangen verkwanselen.
Whehe.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij doet het heel goed. Zijn revolutie is zo stil, niemand hoort het. Buiten zijn zolderkamertje.
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:20 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik hoop van ganse harte dat hij gelijk heeft en dat de stagnerende politiek van jaknikken en wegkijken eindelijk eens wordt verjaagd. Als dat met geweld moet is dat natuurlijk vreselijk maar het kan een ontevreden volk niet aangerekend worden om in opstand te komen tegen leiders die hun belangen verkwanselen.
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, types als jij zouden eens een maandje in Paraguay moeten gaan wonen. Of in Venezuela. Of Noord-Korea. Of zoiets. En eens aan den lijve ondervinden hoe het écht is om in een land te wonen waar "leiders hun belangen verkwanselen".
Jullie zouden allemaal jankend en jammerend bij de ambassade komen vragen of je asjeblieft weer naar je warme en veilige zolderkamertje mag.
Ja maar, ja maar...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:
** algemene verkiezingen in 2017 Kies de politieke bestuurders voor de Tweede Kamer
Maar bedenk wel. dat een meerderheid van het volk niet jouw ideale bestuurders kiest.
Dat heet democratie
** Later zijn er ook gemeentelijke en provinciale verkiezingen.
** Daar is ook de vrijheid van organisatie en de vrijheid van meningsuiting.
Organiseer de ontevredenen en uit je mening, opdat foute bestuurders verbaal op de vingers worden getikt
Natuurlijk wilt men ( poltiek, politie, 99% van de bevolking) geen geweld, geen oproepen tot gewelddadig verdrijven van de bestuurders. Dat hoeft ook niet.. Stem andere bestuurders.
Gast, jij zou vrede hebben met een gewelddadige revolutie, enkel omdat je het oneens bent met het gevoerde beleid.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:30 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.
Ik vind het een beetje een appels en peren verhaal van doorgeslagen kosmopoliet.
Je bent dus zelfs te dom om dat te snappen. Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag hebben? Zeg ik ergens dat je de problemen elders moet gaan oplossen? Ik zeg alleen dat je niet zo moet zeiken. je leeft in een van de veiligste, welvarendste, meest democratische landen ter wereld en alles wat je kunt doen is ouwerothoeren op een Internetforumpje omdat de bestuurders er niet jouw idee van Utopia van maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:30 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.
Ik vind het een beetje een appels en peren verhaal van doorgeslagen kosmopoliet.
Het probleem ligt juist bij de 'Carrière Politici' die puur en alleen aan het partijbelang denken en het landsbelang op de tweede plaats stellen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:
** algemene verkiezingen in 2017 Kies de politieke bestuurders voor de Tweede Kamer
Maar bedenk wel. dat een meerderheid van het volk niet jouw ideale bestuurders kiest.
Dat heet democratie
** Later zijn er ook gemeentelijke en provinciale verkiezingen.
** Daar is ook de vrijheid van organisatie en de vrijheid van meningsuiting.
Organiseer de ontevredenen en uit je mening, opdat foute bestuurders verbaal op de vingers worden getikt
Natuurlijk wilt men ( poltiek, politie, 99% van de bevolking) geen geweld, geen oproepen tot gewelddadig verdrijven van de bestuurders. Dat hoeft ook niet.. Stem andere bestuurders.
En wat doe jij hier dan op een online forumpje? Zijn we niet allemaal hier om gedachten uit te wisselen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bent dus zelfs te dom om dat te snappen. Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag hebben? Zeg ik ergens dat je de problemen elders moet gaan oplossen? Ik zeg alleen dat je niet zo moet zeiken. je leeft in een van de veiligste, welvarendste, meest democratische landen ter wereld en alles wat je kunt doen is ouwerothoeren op een Internetforumpje omdat de bestuurders er niet jouw idee van Utopia van maken.
Nou, boo-fucking-hoo. That is life.
Werkenden hebben gewoon de beloofde duizend euro gekregen. Belastingverlaging enzo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:35 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Het probleem ligt juist bij de 'Carrière Politici' die puur en alleen aan het partijbelang denken en het landsbelang op de tweede plaats stellen.
Het stemgedrag van het plebs is ook om te huilen, wat zijn ze toch boos en verbaasd als ze de beloofde ¤1000,- van Rutte niet krijgen, gek hé?
Lege en loze verkiezingsbeloften, dát is waar dit oude versleten systeem op draait.
De Democratie in huidige vorm is een farce.
Voorlopig loop ik hier niet te klagen dat het zo slecht is in Nederland en ben ik al jaren actief, politiek gesproken, om de dingen die ik anders zou willen zien te proberen te veranderen. En gelukkig werkt dat beter dan posten op een forumpje, kan ik je zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
En wat doe jij hier dan op een online forumpje? Zijn we niet allemaal hier om gedachten uit te wisselen?
De middenstand heeft er anders flink van langs gekregen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkenden hebben gewoon de beloofde duizend euro gekregen. Belastingverlaging enzo.
Volgens dat bericht gingen de meeste huishoudens erop vooruit. En de belastingverlaging kwam daar een jaar later nog eens bovenop.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:42 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
De middenstand heeft er anders flink van langs gekregen.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-erop-achteruit-2015
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom ben ik ook niet veel aanwezig op dit forumpje en besteed ik mijn tijd liever aan mijn opleiding, ben ik lid van een politieke partij en lees ik verder graag veel boeken en achtergronden. Op basis daarvan vorm ik mijn mening die ik hier af en toe kom delen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voorlopig loop ik hier niet te klagen dat het zo slecht is in Nederland en ben ik al jaren actief, politiek gesproken, om de dingen die ik anders zou willen zien te proberen te veranderen. En gelukkig werkt dat beter dan posten op een forumpje, kan ik je zeggen.
Dan zou ik maar heel gauw betere boeken gaan lezen en afstappen van de strips, Pinkeltje en Beertje Colargol. Want als jouw opleiding en lezen tot dergelijke meningen over dit land leiden, doe je iets niet helemaal realistisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:47 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom ben ik ook niet veel aanwezig op dit forumpje en besteed ik mijn tijd liever aan mijn opleiding, ben ik lid van een politieke partij en lees ik verder graag veel boeken en achtergronden. Op basis daarvan vorm ik mijn mening die ik hier af en toe kom delen.
Als je dit serieus wilt veranderen. Predik dan niet de revolutie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:35 schreef Eiwitshake het volgende:
De Democratie in huidige vorm is een farce.
Dat het in dat soort landen slecht gesteld is met de vrijheid wil nog niet zeggen dat het in Nederland dan maar goed gesteld is. Als jij denkt dat onze politici onze belangen vertegenwoordigen waarom worden de meeste mensen dan steeds armer en de rijken steeds rijker? Dan doen ze toch iets niet goed....quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, types als jij zouden eens een maandje in Paraguay moeten gaan wonen. Of in Venezuela. Of Noord-Korea. Of zoiets. En eens aan den lijve ondervinden hoe het écht is om in een land te wonen waar "leiders hun belangen verkwanselen".
Jullie zouden allemaal jankend en jammerend bij de ambassade komen vragen of je asjeblieft weer naar je warme en veilige zolderkamertje mag.
Wel daarop reageren maar niet op mijn post. G Jammer!quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens dat bericht gingen de meeste huishoudens erop vooruit. En de belastingverlaging kwam daar een jaar later nog eens bovenop.
Ik stem volgend jaar weer Rutte.
Ik heb je post niet gelezen, omdat ik geen zin heb in een willekeurig artikel van iemand anders als reactie op mij. Geen idee waar het over gaat dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wel daarop reageren maar niet op mijn post. Gaat je begrip teboven waarschijnlijk. Jammer!
Het artikel legt uit wat word bedoeld met de stille revolutie. Maar daar ben je dus eigenlijk niet echt in geinteresseerd hoewel je voordoet komen dat je dat wel bent.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb je post niet gelezen, omdat ik geen zin heb in een willekeurig artikel van iemand anders als reactie op mij. Geen idee waar het over gaat dus.
President? Echt?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
Rutte is toch zeker wel de president met de minste visie die Nederland ooit gehad heeft. Het word steeds lachwekkender in Nederland wat dat betreft. Steeds minder visie, meer loopjongens voor banken/multinationals, geilend op de USA en minder intelligentie.
Duik dan lekker je safe space in, in dat geliefde klikspaan/jank topic van jequote:Op woensdag 4 mei 2016 00:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
President? Echt?
Dit topic is wel een magneet voor de minderbedeelden
Ik geef het eerlijk toe: ik ben inderdaad ook gewoon niet geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt, aangezien ik van m'n AEX-tijd nog weet dat het allemaal BNW-praat is. Daar besteed ik geen aandacht aan, sorry.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het artikel legt uit wat word bedoeld met de stille revolutie. Maar daar ben je dus eigenlijk niet echt in geinteresseerd hoewel je voordoet komen dat je dat wel bent.
En als je een normale discussie probeert te voeren kan je altijd nog vragen wat ik er precies mee bedoel.
Aha. Prima man. Als je maar weet dat alle wijze en grote mannen uit de geschiedenis wel geinteresseerd waren in wat andere mensen te zeggen hadden omdat ze daar misschien nog wel een ietsiepietsie van konden leren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik geef het eerlijk toe: ik ben inderdaad ook gewoon niet geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt, aangezien ik van m'n AEX-tijd nog weet dat het allemaal BNW-praat is. Daar besteed ik geen aandacht aan, sorry.
Cnc frezers ken ik en die krijgen bij vakbekwaamheid in 2 ploegendienst gewoon rond de 38.000 bruto per jaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Het is niet werk dat iedereen kan, ls het vak je echt interesseert dan ben je wellicht gemotiveerd om mee verantwoordelijkheden op je te nemen en jezelf verder te ontwikkelen, maar als je daar werkt enkel om jezelf te onderhouden en het werk je totaal niet boeit, heb je ook vrij weinig zin om jezelf door te ontwikkelen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 06:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Cnc frezers ken ik en die krijgen bij vakbekwaamheid in 2 ploegendienst gewoon rond de 38.000 bruto per jaar.
Maar als degene alleen een machine bediende is en dus niets meer doet als steeds een niet bewerkt onderdeeltje in een mal leggen en het eruit halen nadat het af is dan zitten de lonen idd maar net iets boven het minimum.
Over het minimumloon gesproken in een kabinet waarin de VVD zit zijn de jeugdschalen een heel stuk ingeperkt. Dat klopt niet met japie77 zijn theorie dat de VVD er alleen voor bedrijven zou zitten, want dit kost hun nu opeens flink wat meer geld.
Ja, want dat is wat Rutte ook had beloofd, toch? Wie kan nou niet herinneren dat hij zei "ik geef jullie allemaal 1000 euro, door middel va belastingverlagingen etc". Want ik kan toch echt herinneren dat hij meer bedoelde 1000 euro op je bankrekening gestort, en niet via belastingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkenden hebben gewoon de beloofde duizend euro gekregen. Belastingverlaging enzo.
Niet gek als je het verschil ziet in benodigd opleidingsniveau en de bijkomende verantwoordelijkheid voor omzet en personeel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Het is niet werk dat iedereen kan, ls het vak je echt interesseert dan ben je wellicht gemotiveerd om mee verantwoordelijkheden op je te nemen en jezelf verder te ontwikkelen, maar als je daar werkt enkel om jezelf te onderhouden en het werk je totaal niet boeit, heb je ook vrij weinig zin om jezelf door te ontwikkelen.
En goed verdienen is relatief, voor een vak dat vrij complex is en veel vraag naar is, vind ik 38.000,- ook nogal weinig. Een filiaalmanager van de Albert Heijn verdient zo'n 5000,- per maand, dus wat is die 38.000,- per jaar nou in vergelijking met 60.000,- per jaar van een filiaalmanager?
Dat jij het je fout herinnert kan Rutte of Koosvogels toch niets aan doen?quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat Rutte ook had beloofd, toch? Wie kan nou niet herinneren dat hij zei "ik geef jullie allemaal 1000 euro, door middel va belastingverlagingen etc". Want ik kan toch echt herinneren dat hij meer bedoelde 1000 euro op je bankrekening gestort, en niet via belastingen.
En alsof mensen in dit topic aanwezig zijn belasting experts zijn, alsof hun weten hoe het belastingsysteem in elkaar zit. Enkel omdat je jaarlijks een belastingaangifte moet invullen betekent niet dat je gelijk ook een expert bent op het gebied van belastingen. Meneertjes met hun zogenaamde HBO of universitaire diploma.
jawel, 100% schuld. Alsof je dat zelf niet weetquote:Op woensdag 4 mei 2016 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij het je fout herinnert kan Rutte of Koosvogels toch niets aan doen?
Nou, kom maar met de beelden dan. Want dan kunnen we de oppositie eens wakkerschoppen. Wel raar dat die dit blijkbaar helemaal over het hoofd zien en rare constructies moeten bedenken om het het Kabinet lastig te maken. Terwijl het zoveel makkelijker kan met 1 tv fragmentje!quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat Rutte ook had beloofd, toch? Wie kan nou niet herinneren dat hij zei "ik geef jullie allemaal 1000 euro, door middel va belastingverlagingen etc". Want ik kan toch echt herinneren dat hij meer bedoelde 1000 euro op je bankrekening gestort, en niet via belastingen.
Nou, nou, wat een frustratie. En discriminatie. Er zijn vast ook mevrouwtjes met een zogenaamde HBO of universitaire diploma, hoor.quote:En alsof mensen in dit topic aanwezig zijn belasting experts zijn, alsof hun weten hoe het belastingsysteem in elkaar zit. Enkel omdat je jaarlijks een belastingaangifte moet invullen betekent niet dat je gelijk ook een expert bent op het gebied van belastingen. Meneertjes met hun zogenaamde HBO of universitaire diploma.
Maak je maar geen zorgen, mijn lage IQ en ik zijn dat absoluut voornemens.quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Gewoon lekker weer op Rutte stemmen betreffende de landverraders hier. Allen een iq zo rond de 100 dat is wel te merken.
Ruttequote:
Neuh, ik weet alleen dat ik los van de loonsverhoging, dit jaar maandelijks nog wat extra tientjes krijg. Dat is het effect van de belastingverlaging.quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef D1990 het volgende:
[..]
En alsof mensen in dit topic aanwezig zijn belasting experts zijn, alsof hun weten hoe het belastingsysteem in elkaar zit. Enkel omdat je jaarlijks een belastingaangifte moet invullen betekent niet dat je gelijk ook een expert bent op het gebied van belastingen. Meneertjes met hun zogenaamde HBO of universitaire diploma.
Belastingen zijn niet zo moeilijk hoor. Tevens is het belastingexperts.quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef D1990 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou een nachtmerriescenario zijn: een kabinet wat 100% rechts is.Er zijn onderzoeken gedaan dat mensen die beweren socialistisch te gaan stemmen hun mening bijstellen zodra ze horen dat dan de belastingen omhoog gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht een linkse lente, vraag me niet wanneer die precies gaat komen maar je ziet in heel het 'westen' dat die er binnen 1-2 decennia gaat komen. Overal zie ik die signalen, in de USA merk je het bijvoorbeeld aan het populair zijn geworden van de progressieve politiek onder jongere mensen, in Nederland merk je het aan de groei van de SP en de PvdD. Grappig genoeg is Jort Kelder ook een trouwe PvdD-stemmer, ondanks dat hij sociaaleconomisch gezien veel rechtser is (hij is een voorstander van censuskiesrecht) dan de partij.
Maar je wilt toch niet serieus beweren dat we niet al een enorm socialistische staat hebben hier of wel soms. Zelfs de meest rechtse kabinetten hier zijn komen in de VS niet verder dan middenlinks.
Iets rechtser beleid zou ons land geen kwaad doen.Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Heb nog niet zo'n sprong gemaakt in inkomen de laatste jaren als in de laatste 12 maanden. Toegegeven, er zat een loonsverhoging bij. Je moet immers zelf ook nog iets laten zien in het leven als je vooruitgang wil boeken. Het is net geen 2000 euro op jaarbasis. Netto.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens dat bericht gingen de meeste huishoudens erop vooruit. En de belastingverlaging kwam daar een jaar later nog eens bovenop.
Ik stem volgend jaar weer Rutte.
Qua zorg is het volgens mij in het verleden toch wel een ietsiepietsie socialistischer geweest. Tegenwoordig is deze bijna helemaal uitgekleed en voor het individu nauwelijks nog betaalbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar je wilt toch niet serieus beweren dat we niet al een enorm socialistische staat hebben hier of wel soms.
Klopt, zorg mag wmb terug naar een taak van de overheid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua zorg is het volgens mij in het verleden toch wel een ietsiepietsie socialistischer geweest. Tegenwoordig is deze bijna helemaal uitgekleed en voor het individu nauwelijks nog betaalbaar.
Die man heeft bewezen dat hij geen enkel fatsoen en respect in zijn botte kop heeft. Als je hier nog op kunt stemmen keur je leugenachtig en oplichtingsgedrag goed. In mijn optiek ben je dan geen haar beter dan deze viespeuken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Och jee, is de VVD nu ook al een partij voor landverraders? Wat blijft er nog over dan? Ik neem aan dat heel links zich ook al gediskwalificeerd heeft?
En dat is het dus. Er is ook voldoende reden om 'over het algemeen' zeer tevreden te zijn. Het is natuurlijk ook maar net wat je van de overheid verwacht. Ik ga er namelijk vanuit dat ik het vooral zelf moet doen, en alle meevallers zijn dan mooi meegenomen. Dus als ik jaarlijks een paar honderd euro minder belasting hoef te betalen, dan ben ik helemaal tevreden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb nog niet zo'n sprong gemaakt in inkomen de laatste jaren als in de laatste 12 maanden. Toegegeven, er zat een loonsverhoging bij. Je moet immers zelf ook nog iets laten zien in het leven als je vooruitgang wil boeken. Het is net geen 2000 euro op jaarbasis. Netto.
Wel jammer dat dit in elk topic herhaald moet worden waar mensen collectief verontwaardigd zijn over die 1000 euro. Rutte had er nog duidelijk bij gezegd: voor de werkenden. De kansarmen zijn genoeg ontzien in de bezuinigingen de jaren daarvoor.
Ik ben ook zeer tevreden over het algemeen. Jammer van de relletjes rondom Teeven, Opstelten en het falen van vd Steur, maar grote kans dat ook ik volgend jaar de VVD mijn stem gun.
Dit is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag, maar fijn dat je alle frustraties even eruit kunt gooien. Ik hoop dat je wat opgeluchter bent en weer aan het werk kunt zonder deze problemen die aan je vreten!quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die man heeft bewezen dat hij geen enkel fatsoen en respect in zijn botte kop heeft. Als je hier nog op kunt stemmen keur je leugenachtig en oplichtingsgedrag goed. In mijn optiek ben je dan geen haar beter dan deze viespeuken.
Het is inderdaad een levensinstelling en er zijn mensen heel rijk geworden met zulk gedrag. Het betekent alleen wel dat je een samenleving krijgt waar de wet leidend is en gentleman agreements gedoemd zijn om te eindigen in backstabbing.
De wereld op zijn smerigst. Prima, wat jullie willen, maar kom dan over 10 jaar niet janken dat je pensioen weg is omdat je ergens verkeerd een handtekening hebt gezet of dat je huis afgenomen wordt omdat je een maand de hypotheeklasten niet op tijd kunt voldoen. En ja, dat kan iedereen eens overkomen.
Kies maar. Als het weer Rutte wordt is het voor mij duidelijk dat Nederland niet meer mijn land is. Gaan de mensen die hier een bende van willen maken hier zelf maar in de rotzooi zitten.
Tsja, ik voel mij nou eenmaal niet in de rug gestoken door onze overheid. Misschien komt dat doordat ik andere verwachtingen heb dan jij.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die man heeft bewezen dat hij geen enkel fatsoen en respect in zijn botte kop heeft. Als je hier nog op kunt stemmen keur je leugenachtig en oplichtingsgedrag goed. In mijn optiek ben je dan geen haar beter dan deze viespeuken.
Het is inderdaad een levensinstelling en er zijn mensen heel rijk geworden met zulk gedrag. Het betekent alleen wel dat je een samenleving krijgt waar de wet leidend is en gentleman agreements gedoemd zijn om te eindigen in backstabbing.
De wereld op zijn smerigst. Prima, wat jullie willen, maar kom dan over 10 jaar niet janken dat je pensioen weg is omdat je ergens verkeerd een handtekening hebt gezet of dat je huis afgenomen wordt omdat je een maand de hypotheeklasten niet op tijd kunt voldoen. En ja, dat kan iedereen eens overkomen.
Kies maar. Als het weer Rutte wordt is het voor mij duidelijk dat Nederland niet meer mijn land is. Gaan de mensen die hier een bende van willen maken hier zelf maar in de rotzooi zitten.
Klopt maar om dan in te gaan op je vraag. Er valt niet zoveel te kiezen, we zijn dan ook niet een echte democratie maar een dictatuur van een groepje met als het uitkomt democratische argumenten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag, maar fijn dat je alle frustraties even eruit kunt gooien. Ik hoop dat je wat opgeluchter bent en weer aan het werk kunt zonder deze problemen die aan je vreten!
Daarom revolutie!!quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt maar om dan in te gaan op je vraag. Er valt niet zoveel te kiezen, we zijn dan ook niet een echte democratie maar een dictatuur van een groepje met als het uitkomt democratische argumenten.
Wellicht ben jij, net als ik nu, niet direct de klos van de afgelopen 2 jaar. Maar je hoeft geen doctoraat te hebben om te kunnen zien dat het willekeur is en dat jij of ik de volgende keer weer de lul gaat zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik voel mij nou eenmaal niet in de rug gestoken door onze overheid. Misschien komt dat doordat ik andere verwachtingen heb dan jij.
Als het zonder te veel schade kan prima. Maar vind het ook niet erg om weg te gaan, heb er echt minder dan 0 vertrouwen in dat het hier ook maar enigszins goed gaat komen; op zowat alle belangrijke vlakken.quote:
Je kinderen opvoeden met de mentaliteit dat ze voor elke euro hard moeten werken en zich niet afhankelijk van de overheid op moeten stellen is helemaal niks mis mee.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wellicht ben jij, net als ik nu, niet direct de klos van de afgelopen 2 jaar. Maar je hoeft geen doctoraat te hebben om te kunnen zien dat het willekeur is en dat jij of ik de volgende keer weer de lul gaat zijn.
Je kunt het er mee eens zijn, en dat is je goed recht hoor. En als de meerderheid het zo wil zoals het nu gaat, dan verhuis ik wel. Maar ik kan het gewoon niet bevatten dat je zulk gedrag goedkeurt of dan nu weer dat Turkije-EU visum ding.
Vraag me af of deze users kinderen hebben en ze ook met deze instelling opvoeden. Denk dat dat de nieuwe petjes en bontkraagjes worden.
Je kinderen opvoeden dat je beloftes niet na hoeft te komen. Dat je altijd wegkomt met leugens en verdraaiingen, dat je kunt doen wat je wil en dat je geen respect voor anderen hoeft te hebben. Leuke samenleving. Allemaal hardwerkende elkaar niet vertrouwende klootzakken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kinderen opvoeden met de mentaliteit dat ze voor elke euro hard moeten werken en zich niet afhankelijk van de overheid op moeten stellen is helemaal niks mis mee.
Ik word niet boos omdat ik weet waar de Turkije-deal vandaan komt. Zo'n overeenkomst wordt niet gesloten om de burgers te pesten. In veel EU-landen liepen de spanningen enorm hoog op als gevolg van de instroom van vluchtelingen. Onze leiders moesten iets doen om de influx een halt toe te roepen. En in de echte wereld heb je Turkije dan gewoon nodig, hoe pijnlijk dat ook moge zijn. Je weet dan ook dat de Turken hun huid duur zullen verkopen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wellicht ben jij, net als ik nu, niet direct de klos van de afgelopen 2 jaar. Maar je hoeft geen doctoraat te hebben om te kunnen zien dat het willekeur is en dat jij of ik de volgende keer weer de lul gaat zijn.
Je kunt het er mee eens zijn, en dat is je goed recht hoor. En als de meerderheid het zo wil zoals het nu gaat, dan verhuis ik wel. Maar ik kan het gewoon niet bevatten dat je zulk gedrag goedkeurt of dan nu weer dat Turkije-EU visum ding.
Vraag me af of deze users kinderen hebben en ze ook met deze instelling opvoeden. Denk dat dat de nieuwe petjes en bontkraagjes worden.
Wat schattig, je ziet Rutte als je pappaquote:Op woensdag 4 mei 2016 09:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je kinderen opvoeden dat je beloftes niet na hoeft te komen. Dat je altijd wegkomt met verdraaiingen, dat je kunt doen wat je wil en dat je geen respect voor anderen hoeft te hebben. Leuke samenleving. Allemaal hardwerkende elkaar niet vertrouwende klootzakken.
Omdat jij bijna 2000 euro opslag hebt gekregen, ben je tevreden met Rutte?quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb nog niet zo'n sprong gemaakt in inkomen de laatste jaren als in de laatste 12 maanden. Toegegeven, er zat een loonsverhoging bij. Je moet immers zelf ook nog iets laten zien in het leven als je vooruitgang wil boeken. Het is net geen 2000 euro op jaarbasis. Netto.
Wel jammer dat dit in elk topic herhaald moet worden waar mensen collectief verontwaardigd zijn over die 1000 euro. Rutte had er nog duidelijk bij gezegd: voor de werkenden. De kansarmen zijn genoeg ontzien in de bezuinigingen de jaren daarvoor.
Ik ben ook zeer tevreden over het algemeen. Jammer van de relletjes rondom Teeven, Opstelten en het falen van vd Steur, maar grote kans dat ook ik volgend jaar de VVD mijn stem gun.
Ik verwacht helemaal niks van onze overheid. Dus elke euro die ik minder belasting hoef te betalen, is meegenomen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat jij bijna 2000 euro opslag hebt gekregen, ben je tevreden met Rutte?
Je snapt dat die duizend euro van Rutte en die opslag los van elkaar staan?
Die duizend euro was gewoon weer een leugentje van Rutte.
1 x 1000 euro op jaarbasis aan belastingverlagingen. Wat is hier zo moeilijk aan? Rutte heeft er bij vermeld toen hij die belofte deed: voor alle werkenden. Dus niet voor alle Nederlanders. Hij heeft zijn belofte gehouden, en zelfs overtroffen: Het is structureel 1000 euro erbij, en niet een eenmalige bonus.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat jij bijna 2000 euro opslag hebt gekregen, ben je tevreden met Rutte?
Je snapt dat die duizend euro van Rutte en die opslag los van elkaar staan?
Die duizend euro was gewoon weer een leugentje van Rutte.
Goed idee inderdaad. Zullen we anders de democratie gewoon helemaal gaan afschaffen? Is best lastig dat elke keer een nieuwe partij die de leiding moet nemen in achterkamertjespolitiek waar de nieuwe lichting (laat staan de burger) niets vanaf weet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word niet boos omdat ik weet waar de Turkije-deal vandaan komt. Zo'n overeenkomst wordt niet gesloten om de burgers te pesten. In veel EU-landen liepen de spanningen enorm hoog op als gevolg van de instroom van vluchtelingen. Onze leiders moesten iets doen om de influx een halt toe te roepen. En in de echte wereld heb je Turkije dan gewoon nodig, hoe pijnlijk dat ook moge zijn. Je weet dan ook dat de Turken hun huid duur zullen verkopen.
Het gaat dus net om de verwachtingen die je hebt. Als je denkt dat Nederland maar zijn wil aan alles en iedereen op kan leggen, dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis.
Ja papa Rutte ja. Het gaat me om de mentaliteit. Bij een voorbeeldfunctie hoort automatisch dat je trendsetter wordt van gedrag ja.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat schattig, je ziet Rutte als je pappa![]()
Een ouder-kind relatie is natuurlijk iets makkelijker dan een premier-bevolking relatie. Dat zal zelfs jij wel snappen.
Je gaat niet eens in op wat ik heb geschreven.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Zullen we anders de democratie gewoon helemaal gaan afschaffen? Is best lastig dat elke keer een nieuwe partij die de leiding moet nemen in achterkamertjespolitiek waar de nieuwe lichting (laat staan de burger) niets vanaf weet.
Kijk ik begrijp ook wel dat het op dit moment lastig zit. Merkel moet gewoon opstappen en niet haar retarded uitspraak op deze manier weer te proberen te legitimeren over de rug van haar kiezer. (en wij dus door onze privé marionet)
Dat is de keuze waar we voor staan: willen we transparante simpele poltiek dicht bij de burger? Of willen we ondoorzichtige echolons met te complexe zaken voor de burger om er valide mening over te mogen vormen?
Jij bent duidelijk voor dat tweede, en ik begrijp wel dat (mits met goede bedoelingen) hier goede zaken uit kunnen komen.
Alleen die goede bedoelingen daar geloof ik niet meer in. Eigenbelang en het lopen voor de elitaire 10% is wat er gedaan wordt.
Straks als jij en ik de klos zijn hebben we ook deze matte transparantie, en wat dan? Gewoon inleveren dan maar want we hoeven niet te weten wat ze met onze inleg doen, het zal wel goed zijn.
Een beetje het basisrecept van een oplichtingspraktijk.
Je vergelijkt zelf het opvoeden van een kind met de gedragingen die je Rutte verwijt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja papa Rutte ja. Het gaat me om de mentaliteit. Bij een voorbeeldfunctie hoort automatisch dat je trendsetter wordt van gedrag ja.
Weet niet waar je dat papa argument vandaan haalt.
Heb ik iets gemist, welke belastingen zijn er dan verlaagd?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
1 x 1000 euro op jaarbasis aan belastingverlagingen. Wat is hier zo moeilijk aan? Rutte heeft er bij vermeld toen hij die belofte deed: voor alle werkenden. Dus niet voor alle Nederlanders. Hij heeft zijn belofte gehouden, en zelfs overtroffen: Het is structureel 1000 euro erbij, en niet een eenmalige bonus.
Kijk maar op je loonstrookje.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Heb ik iets gemist, welke belastingen zijn er dan verlaagd?
Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw-verhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
In mijn woonplaats zijn de gemeentelasten niet verhoogd. Dus dat is een kwestie van pech hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw- en accijnsenverhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
We hebben Erdogan helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word niet boos omdat ik weet waar de Turkije-deal vandaan komt. Zo'n overeenkomst wordt niet gesloten om de burgers te pesten. In veel EU-landen liepen de spanningen enorm hoog op als gevolg van de instroom van vluchtelingen. Onze leiders moesten iets doen om de influx een halt toe te roepen. En in de echte wereld heb je Turkije dan gewoon nodig, hoe pijnlijk dat ook moge zijn. Je weet dan ook dat de Turken hun huid duur zullen verkopen.
Het gaat dus net om de verwachtingen die je hebt. Als je denkt dat Nederland maar zijn wil aan alles en iedereen op kan leggen, dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis.
Als je niet aan de 1000 euro komt zul je zelf wat harder moeten werken. Als je geen werk hebt gaat de vlieger van lastenverlichting niet helemaal op. Maar dan heb je altijd nog huur-en zorgtoeslag. Allemaal gratis geld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wow, 1000 euro erbij. Gr. gr. Rutte.
Leuk en stoer hoor. maar als je naar de echte wereld kijkt natuurlijk volslagen naïef geleuter.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben Erdogan helemaal niet nodig.
Europa heeft alle middelen om zelf haar buitengrenzen te bewaken.
Het punt is dat de mensen hier rijk zijn en het in grote delen van de wereld slecht is. Dat kan op verschillende manieren verholpen worden. De mensen daar helpen, en niet 'vluchtelingen' hier belonen met een huurhuis en een uitkering.
Als je ook nog een beetje rekening wil houden met mensenrechten, dan heb je Turkije nou eenmaal nodig. Want als de bootjes hier aanmeren, dan moeten we asielaanvragen van de passagiers in behandeling nemen. Het resultaat is dat Griekenland volloopt. Want als je schijt hebt aan Turkije, dan doet dat land niets om de stroom in te dammen. Sterker, dan zet het de deuren wagenwijd open voor vluchtelingen. En terugsturen heeft dan geen zin, want Turkije neemt ze toch niet aan.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben Erdogan helemaal niet nodig.
Europa heeft alle middelen om zelf haar buitengrenzen te bewaken.
Het punt is dat de mensen hier rijk zijn en het in grote delen van de wereld slecht is. Dat kan op verschillende manieren verholpen worden. De mensen daar helpen, en niet 'vluchtelingen' hier belonen met een huurhuis en een uitkering.
https://www.wegwijs.nl/ar(...)de-gevolgen-voor-jouquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw- en accijnsenverhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
Is zowel rond prinsjesdag als rond 1 januari uitgebreid in het nieuws geweest.quote:Je houdt meer salaris over
Tussen de ¤ 100 en ¤ 200 extra netto per maand. Dat is wat je conform de huidige plannen extra overhoudt aan salaris. Hoe dat kan? De belastingtarieven worden lager. Het duurt bovendien langer voordat je het hoogste tarief van 52% moet betalen. De arbeidskorting stijgt daarnaast flink. Én de inkomensafhankelijke combinatiekorting gaat omhoog! Viervoudig voordeel dus.
Werkenden zijn er gemiddeld zelfs meer dan ¤1000 per jaar op vooruit gegaan. Maar laat me raden, jij krijgt een uitkering van deze verschrikkelijke kutregering?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wellicht dat de moeite die gestopt wordt in het binnenharken van vluchtelingen ook in een ander formaat had gekund. Dat ze willen komen wil niet zeggen dat ze toch wel komen, dat is verkeerd gezien.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gaat niet eens in op wat ik heb geschreven.
De vluchtelingen blijven komen, ongeacht wat Merkel verkondigt. Asielzoekers hebben namelijk geen open uitnodiging van een Europese leider nodig om te weten dat het hier beter toeven is dan in Libanon of Turkije.
Als de EU de stroom een halt toe wil roepen, dan zal er een deal gesloten moeten worden met Turkije. En dan weet je dat Erdogan het onderste uit de kan probeert te halen. Dat is elementaire geopolitiek.
Je kunt voed je toch ook op met een bepaalde mentaliteit in gedachte? Zo raar vind ik de vergelijking niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je vergelijkt zelf het opvoeden van een kind met de gedragingen die je Rutte verwijt.
Hoe een kind in zijn/haar werkmentaliteit opgevoed wordt, en zorgt dat het geen stampvoetend rotjong wordt die wil dat de overheid alles voor hem/haar regelt maar zijn/haar eigen boontjes dopt staat los van opvoeding in de omgang naar andere mensen toe. Ik vind het totaal geen vergelijkbare zaken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je kunt voed je toch ook op met een bepaalde mentaliteit in gedachte? Zo raar vind ik de vergelijking niet.
De mentaliteit die je leiders laten zien is wel degelijk leidraad, je kunt dit niet los zien omdat de politiek een afspiegeling van de maatschappij hoort te zijn. Dat dit niet zo is is al kwalijk op zich.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe een kind in zijn/haar werkmentaliteit opgevoed wordt, en zorgt dat het geen stampvoetend rotjong wordt die wil dat de overheid alles voor hem/haar regelt maar zijn/haar eigen boontjes dopt staat los van opvoeding in de opvang naar andere mensen toe. Ik vind het totaal geen vergelijkbare zaken.
Het gaat economisch iets beter, dat neemt niet weg dat we er de afgelopen jaren allemaal flink op achteruit gegaan zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
https://www.wegwijs.nl/ar(...)de-gevolgen-voor-jou
[..]
Is zowel rond prinsjesdag als rond 1 januari uitgebreid in het nieuws geweest.
Er wordt juiste moeite gestoken in het verminderen van de stroom. Met succes, zou ik daar aan toe willen voegen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wellicht dat de moeite die gestopt wordt in het binnenharken van vluchtelingen ook in een ander formaat had gekund. Dat ze willen komen wil niet zeggen dat ze toch wel komen, dat is verkeerd gezien.
Wat stel je voor? Alle uitkeringen afschaffen en de belastingen met 30% verlagen?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat economisch iets beter, dat neemt niet weg dat we er de afgelopen jaren allemaal flink op achteruit gegaan zijn.
Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee. Daarbij zijn de accijnzen ook verhoogd. Drank en sigaretten zijn duurder geworden. Denk echter ook aan benzine, in grote delen van Nederland tankt men over de grens.
De loonbelastingen zijn de afgelopen jaren ook verhoogd. Het is wel op een Ruteske-manier gebeurd, het zit in de verborgen kosten. Lees dit eens door. Kabinetsbeleid komt neer op belastingverhoging.
Voor de rest is het leven gewoon veel duurder geworden. Een sociale huurwoning kost honderden euro's meer dan -pak hem beet- vijf jaren geleden. Als je er al één kan krijgen, een asielzoeker krijgt immers voorrang. Denk aan de stijging van het eigen risico. Studenten die moeten lenen. Dat we allemaal langer moeten doorwerken.
Geloof me, het beleid heeft vooral geleid tot bezuinigingen en belastingverhogingen, nergens is het beleid slimmer geworden.
Maar geloof vooral in de leugens van Rutte, domme fok-schapen.
Nou, dan komen de eerste Wim Kok-klonen op de arbeidsmarkt binnenkort met jouw theorie in gedachte. Wat een gezwets dat de politiek bepaalt hoe wij in elkaar steken. Misschien tijd om aan je eigen karakter te werken? Je maakt de politiek groter dan die daadwerkelijk is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De mentaliteit die je leiders laten zien is wel degelijk leidraad, je kunt dit niet los zien omdat de politiek een afspiegeling van de maatschappij hoort te zijn. Dat dit niet zo is is al kwalijk op zich.
Het is precies hoe het gebracht wordt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat economisch iets beter, dat neemt niet weg dat we er de afgelopen jaren allemaal flink op achteruit gegaan zijn.
Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee. Daarbij zijn de accijnzen ook verhoogd. Drank en sigaretten zijn duurder geworden. Denk echter ook aan benzine, in grote delen van Nederland tankt men over de grens.
De loonbelastingen zijn de afgelopen jaren ook verhoogd. Het is wel op een Ruteske-manier gebeurd, het zit in de verborgen kosten. Lees dit eens door. Kabinetsbeleid komt neer op belastingverhoging.
Voor de rest is het leven gewoon veel duurder geworden. Een sociale huurwoning kost honderden euro's meer dan -pak hem beet- vijf jaren geleden. Als je er al één kan krijgen, een asielzoeker krijgt immers voorrang. Denk aan de stijging van het eigen risico. Studenten die moeten lenen. Dat we allemaal langer moeten doorwerken.
Geloof me, het beleid heeft vooral geleid tot bezuinigingen en belastingverhogingen, nergens is het beleid slimmer geworden.
Nou wat een succes, 6 miljard later en met versoepeling van EU regelementen voor Turkije zijn er al zo'n 300 vluchtelingen minder of zelfs uitgeruild.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt juiste moeite gestoken in het verminderen van de stroom. Met succes, zou ik daar aan toe willen voegen.
Ik zou graag slim beleid zien. De kosten voor nuttige studies verlagen, in plaats van verhogen. Een grotere prikkel om aan de slag te gaan. Proberen negatief gedrag te belasten en positief gedrag te belonen. Vluchtelingen in hun eigen regio helpen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Alle uitkeringen afschaffen en de belastingen met 30% verlagen?
Je beseft dat we de afgelopen jaren de naweeën voelden van de economische crisis? De begroting moest op orde worden gebracht, en dat had enkele vervelende bezuinigingen tot gevolg. Heel naar, maar we hadden geen keuze.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zonder asielzoekers was er ook een probleem, maar pas door de asielzoekers gaan de sociaal-huurwoningen-paupers stampvoeten. Heb daarom geen medelijden met die groep. Hoeveel huurtoeslag krijg je eigenlijk?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou wat een succes, 6 miljard later en met versoepeling van EU regelementen voor Turkije zijn er al zo'n 300 vluchtelingen minder of zelfs uitgeruild.
Top plan dit.
quote:In de maand april zijn duidelijk minder migranten via Turkije in Griekenland aangekomen dan het jaar daarvoor. Het waren er 3.469 tegen 13.556 in april 2015. Dat hebben de VN-organisatie voor de vluchtelingen UNHCR en de Griekse crisisstaf dinsdag bekendgemaakt.
Bron
Ze waren altijd al aan het stampvoeten, maar nu de nieuwkomers ook nog worden voorgetrokken wordt het probleem logisch ook veel groter.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder asielzoekers was er ook een probleem, maar pas door de asielzoekers gaan de sociaal-huurwoningen-paupers stampvoeten. Heb daarom geen medelijden met die groep. Hoeveel huurtoeslag krijg je eigenlijk?
Hoezo hadden we geen keuze? Zoals ik al zei, slim beleid voeren. Keuze zat, echt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat we de afgelopen jaren de naweeën voelden van de economische crisis? De begroting moest op orde worden gebracht, en dat had enkele vervelende bezuinigingen tot gevolg. Heel naar, maar we hadden geen keuze.
Ik vind mezelf niet belangrijk, ik hoef geen cadeautjes. Ik zou graag zien dat er enige visie zou zijn. Dat dit land er over 30 jaar nog steeds leefbaar uitziet.quote:Inmiddels kruipt de economie weer langzaam uit het dal en dat resulteerde vorig jaar dus in een beperkte belastingverlaging. Hartstikke mooi, want als kleine beetjes zijn meegenomen.
Nogmaals, je hebt verkeerde verwachtingen van de overheid. Jij denkt dat de overheid bestaat om jou te overladen met presentjes. Maar dat is tamelijk lastig in crisistijd.
Asielzoekers hebben recht op een sociale huurwoning, en Nederlanders moeten stoppen met janken. Donder op Koos.quote:Verder hebben veel Nederlanders helemaal geen recht op een sociale huurwoning, dus stop met janken.
Ja die krijgen we nu allemaal via Libie. Wat een top idee, anders geven we daar ook even 6 miljard aan.quote:
Nou, vertel. Welke keuzes had jij gemaakt? Hoe had jij voor miljarden aan bezuinigingen bij elkaar gesprokkeld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo hadden we geen keuze? Zoals ik al zei, slim beleid voeren. Keuze zat, echt.
Nee, jij moet stoppen met janken. Ik heb niet eens recht op een sociale huurwoning. En terecht, want dergelijke huizen zijn voor de minder bedeelden.quote:Asielzoekers hebben recht op een sociale huurwoning, en Nederlanders moeten stoppen met janken. Donder op Koos.
Heel leuk maar dat was nog onder het demissionaire kabinet Rutte 1.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee.
Ik kijk vooral naar mijn portemonnee en ik hou echt veel meer geld over dan een paar jaar geleden. Het gaat prima met Nederland!quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
edit: kappen aubquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik kijk vooral naar mijn portemonnee en ik hou echt veel meer geld over dan een paar jaar geleden. Het gaat prima met Nederland!
Gewoon dom beleid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja die krijgen we nu allemaal via Libie. Wat een top idee, anders geven we daar ook even 6 miljard aan.
Nederland door de crisis heen slepen is gewoon een knap huzarenstukje van de kabinetten Rutte.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nou ja, als je ziet wat voor gaat de crisis in de begroting sloeg, tientallen miljarden, dan moet je keuze's maken.
Al is kankeren op de keuze en doen alsof er geen probleem was veel makkelijk. Een 'fok schapen' erachter en waarschijnlijk geloof je het nog zelf ook.
Cpb had laatst berekent dat zonder investeringen van de overheid, dus staatsschuld op laten lopen, het er nog veel beroerder aan toe was.
Benieuwd hoe mensen zelfde resultaten zouden kunnen halen zonder pijnlijke lastenverzwaringen. Retorische vraag natuurlijk. Schuimbekken op fok behoeft geen onderbouwing natuurlijk. Want 'het is zo'.
Relatief pijnloos ook nog eens.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederland door de crisis heen slepen is gewoon een knap huzarenstukje van de kabinetten Rutte.
Ik zou in ieder geval investeren in het onderwijs. En dan vooral in nuttige opleidingen. Wiskunde, informatica, natuurkunde en techniek. En goede praktische opleidingen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, vertel. Welke keuzes had jij gemaakt? Hoe had jij voor miljarden aan bezuinigingen bij elkaar gesprokkeld.
Minder bedeelden? Een moslim met een smartphone die hier aanklopt zeker?quote:Nee, jij moet stoppen met janken. Ik heb niet eens recht op een sociale huurwoning. En terecht, want dergelijke huizen zijn voor de minder bedeelden.
Omdat ik mijn zaakjes wel goed voor elkaar heb in tegenstelling tot de klagende xenofobe uitkeringstrekkers hier?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar jij bent dan ook wel het voorbeeld van ultieme domheid.
Nee dat is prima maar fragiel met dit beleid,quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat ik mijn zaakjes wel goed voor elkaar heb in tegenstelling tot de klagende uitkeringstrekkers hier?
Ok.
En daar verdienen vvd en pvda best complimenten voor. Plus voor eerst sinds tijden lijkt een kabinet de rit uit te zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederland door de crisis heen slepen is gewoon een knap huzarenstukje van de kabinetten Rutte.
Ik vind jouw blinde xenofobie en het van alles de schuld bij anderen leggen van jou nogal dom.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee dat is prima maar fragiel met dit beleid,
Het is het gebrek aan visie verder dan nu wat je dom maakt.
Heb zelf wel de gevolgen gehad van de gedaalde huizenprijzen. Flinke restschuld, maar die heb ik inmiddels zelf afgelost. En dat was mijn eigen verantwoordelijkheid, want ik nam de gok door een huis te kopen op 2 salarissen.quote:
Waarom alleen vluchtelingen in het buitenland helpen? Waarom niet alle onrendabelen uitbesteden aan een lagelonenland?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou graag slim beleid zien. De kosten voor nuttige studies verlagen, in plaats van verhogen. Een grotere prikkel om aan de slag te gaan. Proberen negatief gedrag te belasten en positief gedrag te belonen. Vluchtelingen in hun eigen regio helpen.
Het huidige beleid is gewoon de kaasschaaf geweest in combinatie met lastenverzwaringen. Er zit totaal geen visie of diepgang in.
Dat mag jij vinden, dat noem ik realisme. Vooral als een ander ook daadwerkelijk moreel verwerpelijke acties onderneemt. Dat kun jij afschuiven noemen, ik noem dat het aanwijzen van ongewenst gedrag.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind jouw blinde xenofobie en het van alles de schuld bij anderen leggen van jou nogal dom.
Ja hallo, dan moet ie zelf ook vertrekkenquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom alleen vluchtelingen in het buitenland helpen? Waarom niet alle onrendabelen uitbesteden aan een lagelonenland?
Welke moreel verwerpelijke acties worden er volgens jou dan ondernomen?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, dat noem ik realisme. Vooral als een ander ook daadwerkelijk moreel verwerpelijke acties onderneemt. Dat kun jij afschuiven noemen, ik noem dat het aanwijzen van ongewenst gedrag.
Ok, hoe had jij realistisch 30 miljard verkregen dan?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, dat noem ik realisme. Vooral als een ander ook daadwerkelijk moreel verwerpelijke acties onderneemt. Dat kun jij afschuiven noemen, ik noem dat het aanwijzen van ongewenst gedrag.
Nou, slim beleid toch?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja hallo, dan moet ie zelf ook vertrekken
quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er komt een positieve revolutie.
Geïnitieerd door mensen die de verschillen relativeren van de groepen in Nederland.
Zoals Nasrdin Dchar, gisteren bij Pauw.
Zoals Aboutaleb, die vanavond komt spreken op de Dam.
Ondanks de zuurpruimen van GeenStijl, die alles graag zien mislukken.
Die bv klagen dat de "medelanders" niet aan 4 mei doen.
Terwijl in hun eigen gelederen een Annabel Nanninga hebben die een paar jaar geleden een tweet verzond op 4 mei om 20.01 uur:
Wat is het hier stil. Is er iemand dood of zo…
Elke keer de verschillen opstoken, en mensen tegen elkaar opzetten.
Kortom: lang leve de fluwelen revolutie der positiviteit….
Dit is al de tweede keer dat je op de man speelt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja hallo, dan moet ie zelf ook vertrekken
Hoeveel miljarden zijn er al weggegooid met die JSF?quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ok, hoe had jij realistisch 30 miljard verkregen dan?
Je bent kennelijk wel diep ongelukkig.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat je op de man speelt.
Het klopt ook gewoon niet, ik heb gewoon een baantje waar ik mee rondkom.
Liegen & Bedriegenquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Welke moreel verwerpelijke acties worden er volgens jou dan ondernomen?
Sorry?quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ok, hoe had jij realistisch 30 miljard verkregen dan?
Haha. Haha. Nederland is afhankelijk van de wereldeconomie. Het enige wat Rutte II gedaan heeft is wachten totdat de wereldeconomie begon te herstellen. En, o ja, tussentijds met het botte mes bezuinigingen. Maar natuurlijk weer niet op Brussel bezuinigen, dat is teveel van het goede.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Veel buitenlanders zijn prima mensen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je bent kennelijk wel diep ongelukkig.
Maar dat is natuurlijk niet je eigen schuld maar van de elite en de buitenlanders.
Miljoenen misschien wel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel buitenlanders zijn prima mensen.
Het gaat mij erom dat er gewoon nergens een visie te vinden is. Bezuinigen gaat via de kaasschaaf. En er zijn straks honderdduizenden veelal islamitische migranten bijgekomen.
En je dan verbazen over opkomend antisemitisme en terrorisme.
Exact. Vergeet ook niet de bezuinigingen op de AIVD en de politie maar juist wel meer geld aan Brussel uitgeven.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel buitenlanders zijn prima mensen.
Het gaat mij erom dat er gewoon nergens een visie te vinden is. Bezuinigen gaat via de kaasschaaf. En er zijn straks honderdduizenden veelal islamitische migranten bijgekomen.
En je dan verbazen over opkomend antisemitisme en terrorisme.
nauwelijks nog. En aankoop is eenmalig. En bij lange na geen 30 miljard.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoeveel miljarden zijn er al weggegooid met die JSF?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |