abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:51:28 #226
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161916006
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag, maar fijn dat je alle frustraties even eruit kunt gooien. Ik hoop dat je wat opgeluchter bent en weer aan het werk kunt zonder deze problemen die aan je vreten!
Klopt maar om dan in te gaan op je vraag. Er valt niet zoveel te kiezen, we zijn dan ook niet een echte democratie maar een dictatuur van een groepje met als het uitkomt democratische argumenten.
pi_161916031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:51 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt maar om dan in te gaan op je vraag. Er valt niet zoveel te kiezen, we zijn dan ook niet een echte democratie maar een dictatuur van een groepje met als het uitkomt democratische argumenten.
Daarom revolutie!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:54:37 #228
440653 BarryOSeven
pi_161916052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik voel mij nou eenmaal niet in de rug gestoken door onze overheid. Misschien komt dat doordat ik andere verwachtingen heb dan jij.
Wellicht ben jij, net als ik nu, niet direct de klos van de afgelopen 2 jaar. Maar je hoeft geen doctoraat te hebben om te kunnen zien dat het willekeur is en dat jij of ik de volgende keer weer de lul gaat zijn.

Je kunt het er mee eens zijn, en dat is je goed recht hoor. En als de meerderheid het zo wil zoals het nu gaat, dan verhuis ik wel. Maar ik kan het gewoon niet bevatten dat je zulk gedrag goedkeurt of dan nu weer dat Turkije-EU visum ding.

Vraag me af of deze users kinderen hebben en ze ook met deze instelling opvoeden. Denk dat dat de nieuwe petjes en bontkraagjes worden.
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:56:24 #229
440653 BarryOSeven
pi_161916078
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom revolutie!!
Als het zonder te veel schade kan prima. Maar vind het ook niet erg om weg te gaan, heb er echt minder dan 0 vertrouwen in dat het hier ook maar enigszins goed gaat komen; op zowat alle belangrijke vlakken.

Ergens anders is vast ook wel weer ellende, maar dan ga ik wel ergens heen waar geen TV is.
pi_161916085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wellicht ben jij, net als ik nu, niet direct de klos van de afgelopen 2 jaar. Maar je hoeft geen doctoraat te hebben om te kunnen zien dat het willekeur is en dat jij of ik de volgende keer weer de lul gaat zijn.

Je kunt het er mee eens zijn, en dat is je goed recht hoor. En als de meerderheid het zo wil zoals het nu gaat, dan verhuis ik wel. Maar ik kan het gewoon niet bevatten dat je zulk gedrag goedkeurt of dan nu weer dat Turkije-EU visum ding.

Vraag me af of deze users kinderen hebben en ze ook met deze instelling opvoeden. Denk dat dat de nieuwe petjes en bontkraagjes worden.
Je kinderen opvoeden met de mentaliteit dat ze voor elke euro hard moeten werken en zich niet afhankelijk van de overheid op moeten stellen is helemaal niks mis mee.
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:57:56 #231
440653 BarryOSeven
pi_161916102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je kinderen opvoeden met de mentaliteit dat ze voor elke euro hard moeten werken en zich niet afhankelijk van de overheid op moeten stellen is helemaal niks mis mee.
Je kinderen opvoeden dat je beloftes niet na hoeft te komen. Dat je altijd wegkomt met leugens en verdraaiingen, dat je kunt doen wat je wil en dat je geen respect voor anderen hoeft te hebben. Leuke samenleving. Allemaal hardwerkende elkaar niet vertrouwende klootzakken.
pi_161916125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik word niet boos omdat ik weet waar de Turkije-deal vandaan komt. Zo'n overeenkomst wordt niet gesloten om de burgers te pesten. In veel EU-landen liepen de spanningen enorm hoog op als gevolg van de instroom van vluchtelingen. Onze leiders moesten iets doen om de influx een halt toe te roepen. En in de echte wereld heb je Turkije dan gewoon nodig, hoe pijnlijk dat ook moge zijn. Je weet dan ook dat de Turken hun huid duur zullen verkopen.

Het gaat dus net om de verwachtingen die je hebt. Als je denkt dat Nederland maar zijn wil aan alles en iedereen op kan leggen, dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161916133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je kinderen opvoeden dat je beloftes niet na hoeft te komen. Dat je altijd wegkomt met verdraaiingen, dat je kunt doen wat je wil en dat je geen respect voor anderen hoeft te hebben. Leuke samenleving. Allemaal hardwerkende elkaar niet vertrouwende klootzakken.
Wat schattig, je ziet Rutte als je pappa *;

Een ouder-kind relatie is natuurlijk iets makkelijker dan een premier-bevolking relatie. Dat zal zelfs jij wel snappen.
pi_161916220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb nog niet zo'n sprong gemaakt in inkomen de laatste jaren als in de laatste 12 maanden. Toegegeven, er zat een loonsverhoging bij. Je moet immers zelf ook nog iets laten zien in het leven als je vooruitgang wil boeken. Het is net geen 2000 euro op jaarbasis. Netto.

Wel jammer dat dit in elk topic herhaald moet worden waar mensen collectief verontwaardigd zijn over die 1000 euro. Rutte had er nog duidelijk bij gezegd: voor de werkenden. De kansarmen zijn genoeg ontzien in de bezuinigingen de jaren daarvoor.

Ik ben ook zeer tevreden over het algemeen. Jammer van de relletjes rondom Teeven, Opstelten en het falen van vd Steur, maar grote kans dat ook ik volgend jaar de VVD mijn stem gun.
Omdat jij bijna 2000 euro opslag hebt gekregen, ben je tevreden met Rutte?

Je snapt dat die duizend euro van Rutte en die opslag los van elkaar staan?

Die duizend euro was gewoon weer een leugentje van Rutte.
pi_161916246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niks van onze overheid. Dus elke euro die ik minder belasting hoef te betalen, is meegenomen.
pi_161916249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

1 x 1000 euro op jaarbasis aan belastingverlagingen. Wat is hier zo moeilijk aan? Rutte heeft er bij vermeld toen hij die belofte deed: voor alle werkenden. Dus niet voor alle Nederlanders. Hij heeft zijn belofte gehouden, en zelfs overtroffen: Het is structureel 1000 euro erbij, en niet een eenmalige bonus.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:08:33 #237
440653 BarryOSeven
pi_161916253
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik word niet boos omdat ik weet waar de Turkije-deal vandaan komt. Zo'n overeenkomst wordt niet gesloten om de burgers te pesten. In veel EU-landen liepen de spanningen enorm hoog op als gevolg van de instroom van vluchtelingen. Onze leiders moesten iets doen om de influx een halt toe te roepen. En in de echte wereld heb je Turkije dan gewoon nodig, hoe pijnlijk dat ook moge zijn. Je weet dan ook dat de Turken hun huid duur zullen verkopen.

Het gaat dus net om de verwachtingen die je hebt. Als je denkt dat Nederland maar zijn wil aan alles en iedereen op kan leggen, dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis.
Goed idee inderdaad. Zullen we anders de democratie gewoon helemaal gaan afschaffen? Is best lastig dat elke keer een nieuwe partij die de leiding moet nemen in achterkamertjespolitiek waar de nieuwe lichting (laat staan de burger) niets vanaf weet.

Kijk ik begrijp ook wel dat het op dit moment lastig zit. Merkel moet gewoon opstappen en niet haar retarded uitspraak op deze manier weer te proberen te legitimeren over de rug van haar kiezer. (en wij dus door onze privé marionet)

Dat is de keuze waar we voor staan: willen we transparante simpele poltiek dicht bij de burger? Of willen we ondoorzichtige echolons met te complexe zaken voor de burger om er valide mening over te mogen vormen?

Jij bent duidelijk voor dat tweede, en ik begrijp wel dat (mits met goede bedoelingen) hier goede zaken uit kunnen komen.

Alleen die goede bedoelingen daar geloof ik niet meer in. Eigenbelang en het lopen voor de elitaire 10% is wat er gedaan wordt.

Straks als jij en ik de klos zijn hebben we ook deze matte transparantie, en wat dan? Gewoon inleveren dan maar want we hoeven niet te weten wat ze met onze inleg doen, het zal wel goed zijn.

Een beetje het basisrecept van een oplichtingspraktijk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:09:38 #238
440653 BarryOSeven
pi_161916270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat schattig, je ziet Rutte als je pappa *;

Een ouder-kind relatie is natuurlijk iets makkelijker dan een premier-bevolking relatie. Dat zal zelfs jij wel snappen.
Ja papa Rutte ja. Het gaat me om de mentaliteit. Bij een voorbeeldfunctie hoort automatisch dat je trendsetter wordt van gedrag ja.

Weet niet waar je dat papa argument vandaan haalt.
pi_161916294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Goed idee inderdaad. Zullen we anders de democratie gewoon helemaal gaan afschaffen? Is best lastig dat elke keer een nieuwe partij die de leiding moet nemen in achterkamertjespolitiek waar de nieuwe lichting (laat staan de burger) niets vanaf weet.

Kijk ik begrijp ook wel dat het op dit moment lastig zit. Merkel moet gewoon opstappen en niet haar retarded uitspraak op deze manier weer te proberen te legitimeren over de rug van haar kiezer. (en wij dus door onze privé marionet)

Dat is de keuze waar we voor staan: willen we transparante simpele poltiek dicht bij de burger? Of willen we ondoorzichtige echolons met te complexe zaken voor de burger om er valide mening over te mogen vormen?

Jij bent duidelijk voor dat tweede, en ik begrijp wel dat (mits met goede bedoelingen) hier goede zaken uit kunnen komen.

Alleen die goede bedoelingen daar geloof ik niet meer in. Eigenbelang en het lopen voor de elitaire 10% is wat er gedaan wordt.

Straks als jij en ik de klos zijn hebben we ook deze matte transparantie, en wat dan? Gewoon inleveren dan maar want we hoeven niet te weten wat ze met onze inleg doen, het zal wel goed zijn.

Een beetje het basisrecept van een oplichtingspraktijk.
Je gaat niet eens in op wat ik heb geschreven.

De vluchtelingen blijven komen, ongeacht wat Merkel verkondigt. Asielzoekers hebben namelijk geen open uitnodiging van een Europese leider nodig om te weten dat het hier beter toeven is dan in Libanon of Turkije.

Als de EU de stroom een halt toe wil roepen, dan zal er een deal gesloten moeten worden met Turkije. En dan weet je dat Erdogan het onderste uit de kan probeert te halen. Dat is elementaire geopolitiek.
pi_161916297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja papa Rutte ja. Het gaat me om de mentaliteit. Bij een voorbeeldfunctie hoort automatisch dat je trendsetter wordt van gedrag ja.

Weet niet waar je dat papa argument vandaan haalt.
Je vergelijkt zelf het opvoeden van een kind met de gedragingen die je Rutte verwijt.
pi_161916369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

1 x 1000 euro op jaarbasis aan belastingverlagingen. Wat is hier zo moeilijk aan? Rutte heeft er bij vermeld toen hij die belofte deed: voor alle werkenden. Dus niet voor alle Nederlanders. Hij heeft zijn belofte gehouden, en zelfs overtroffen: Het is structureel 1000 euro erbij, en niet een eenmalige bonus.
Heb ik iets gemist, welke belastingen zijn er dan verlaagd?

Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw- en accijnsenverhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
pi_161916381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw-verhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
Kijk maar op je loonstrookje.
pi_161916392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kijk maar op je loonstrookje.
Wow, 1000 euro erbij. Gr. gr. Rutte.
pi_161916436
quote:

[..]

Daarbij zijn bijna alle gemeentelijke lasten verhoogd en hebben we een btw- en accijnsenverhoging gehad. Lastendruk is alleen maar toegenomen.
In mijn woonplaats zijn de gemeentelasten niet verhoogd. Dus dat is een kwestie van pech hebben.

Verder zie ik het effect op mijn loonstrookje. En het gaat weliswaar slechts om een paar tientjes per maand, maar wat mij betreft is elke euro meegenomen. Zoals gezegd verwacht ik verder toch niks van de overheid.
pi_161916459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben Erdogan helemaal niet nodig.

Europa heeft alle middelen om zelf haar buitengrenzen te bewaken.

Het punt is dat de mensen hier rijk zijn en het in grote delen van de wereld slecht is. Dat kan op verschillende manieren verholpen worden. De mensen daar helpen, en niet 'vluchtelingen' hier belonen met een huurhuis en een uitkering.
pi_161916493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wow, 1000 euro erbij. Gr. gr. Rutte.
Als je niet aan de 1000 euro komt zul je zelf wat harder moeten werken. Als je geen werk hebt gaat de vlieger van lastenverlichting niet helemaal op. Maar dan heb je altijd nog huur-en zorgtoeslag. Allemaal gratis geld.
pi_161916511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het punt is dat de mensen hier rijk zijn en het in grote delen van de wereld slecht is. Dat kan op verschillende manieren verholpen worden. De mensen daar helpen, en niet 'vluchtelingen' hier belonen met een huurhuis en een uitkering.
Leuk en stoer hoor. maar als je naar de echte wereld kijkt natuurlijk volslagen naïef geleuter.
pi_161916514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je ook nog een beetje rekening wil houden met mensenrechten, dan heb je Turkije nou eenmaal nodig. Want als de bootjes hier aanmeren, dan moeten we asielaanvragen van de passagiers in behandeling nemen. Het resultaat is dat Griekenland volloopt. Want als je schijt hebt aan Turkije, dan doet dat land niets om de stroom in te dammen. Sterker, dan zet het de deuren wagenwijd open voor vluchtelingen. En terugsturen heeft dan geen zin, want Turkije neemt ze toch niet aan.

Wil je de stroom echt verminderen, dan zul je een deal moeten sluiten met Turkije. En het lijkt erop dat de overeenkomst zijn vruchten begint af te werpen.
pi_161916517
quote:

[..]

https://www.wegwijs.nl/ar(...)de-gevolgen-voor-jou
quote:
Je houdt meer salaris over

Tussen de ¤ 100 en ¤ 200 extra netto per maand. Dat is wat je conform de huidige plannen extra overhoudt aan salaris. Hoe dat kan? De belastingtarieven worden lager. Het duurt bovendien langer voordat je het hoogste tarief van 52% moet betalen. De arbeidskorting stijgt daarnaast flink. Én de inkomensafhankelijke combinatiekorting gaat omhoog! Viervoudig voordeel dus.
Is zowel rond prinsjesdag als rond 1 januari uitgebreid in het nieuws geweest.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:30:22 #250
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161916555
quote:

[..]

Werkenden zijn er gemiddeld zelfs meer dan ¤1000 per jaar op vooruit gegaan. Maar laat me raden, jij krijgt een uitkering van deze verschrikkelijke kutregering?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')