abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:32:04 #251
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161916575
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat niet eens in op wat ik heb geschreven.

De vluchtelingen blijven komen, ongeacht wat Merkel verkondigt. Asielzoekers hebben namelijk geen open uitnodiging van een Europese leider nodig om te weten dat het hier beter toeven is dan in Libanon of Turkije.

Als de EU de stroom een halt toe wil roepen, dan zal er een deal gesloten moeten worden met Turkije. En dan weet je dat Erdogan het onderste uit de kan probeert te halen. Dat is elementaire geopolitiek.
Wellicht dat de moeite die gestopt wordt in het binnenharken van vluchtelingen ook in een ander formaat had gekund. Dat ze willen komen wil niet zeggen dat ze toch wel komen, dat is verkeerd gezien.

Naar Australië willen ook een heleboel vluchtelingen, die komen er ook niet in.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:32:38 #252
440653 BarryOSeven
pi_161916583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je vergelijkt zelf het opvoeden van een kind met de gedragingen die je Rutte verwijt.
Je kunt voed je toch ook op met een bepaalde mentaliteit in gedachte? Zo raar vind ik de vergelijking niet.
pi_161916607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je kunt voed je toch ook op met een bepaalde mentaliteit in gedachte? Zo raar vind ik de vergelijking niet.
Hoe een kind in zijn/haar werkmentaliteit opgevoed wordt, en zorgt dat het geen stampvoetend rotjong wordt die wil dat de overheid alles voor hem/haar regelt maar zijn/haar eigen boontjes dopt staat los van opvoeding in de omgang naar andere mensen toe. Ik vind het totaal geen vergelijkbare zaken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:36:50 #254
440653 BarryOSeven
pi_161916636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe een kind in zijn/haar werkmentaliteit opgevoed wordt, en zorgt dat het geen stampvoetend rotjong wordt die wil dat de overheid alles voor hem/haar regelt maar zijn/haar eigen boontjes dopt staat los van opvoeding in de opvang naar andere mensen toe. Ik vind het totaal geen vergelijkbare zaken.
De mentaliteit die je leiders laten zien is wel degelijk leidraad, je kunt dit niet los zien omdat de politiek een afspiegeling van de maatschappij hoort te zijn. Dat dit niet zo is is al kwalijk op zich.
pi_161916644
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

https://www.wegwijs.nl/ar(...)de-gevolgen-voor-jou

[..]

Is zowel rond prinsjesdag als rond 1 januari uitgebreid in het nieuws geweest.
Het gaat economisch iets beter, dat neemt niet weg dat we er de afgelopen jaren allemaal flink op achteruit gegaan zijn.

Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee. Daarbij zijn de accijnzen ook verhoogd. Drank en sigaretten zijn duurder geworden. Denk echter ook aan benzine, in grote delen van Nederland tankt men over de grens.

De loonbelastingen zijn de afgelopen jaren ook verhoogd. Het is wel op een Ruteske-manier gebeurd, het zit in de verborgen kosten. Lees dit eens door. Kabinetsbeleid komt neer op belastingverhoging.

Voor de rest is het leven gewoon veel duurder geworden. Een sociale huurwoning kost honderden euro's meer dan -pak hem beet- vijf jaren geleden. Als je er al één kan krijgen, een asielzoeker krijgt immers voorrang. Denk aan de stijging van het eigen risico. Studenten die moeten lenen. Dat we allemaal langer moeten doorwerken.

Geloof me, het beleid heeft vooral geleid tot bezuinigingen en belastingverhogingen, nergens is het beleid slimmer geworden.

Maar geloof vooral in de leugens van Rutte, domme fok-schapen.
pi_161916660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wellicht dat de moeite die gestopt wordt in het binnenharken van vluchtelingen ook in een ander formaat had gekund. Dat ze willen komen wil niet zeggen dat ze toch wel komen, dat is verkeerd gezien.
Er wordt juiste moeite gestoken in het verminderen van de stroom. Met succes, zou ik daar aan toe willen voegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161916664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat economisch iets beter, dat neemt niet weg dat we er de afgelopen jaren allemaal flink op achteruit gegaan zijn.

Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee. Daarbij zijn de accijnzen ook verhoogd. Drank en sigaretten zijn duurder geworden. Denk echter ook aan benzine, in grote delen van Nederland tankt men over de grens.

De loonbelastingen zijn de afgelopen jaren ook verhoogd. Het is wel op een Ruteske-manier gebeurd, het zit in de verborgen kosten. Lees dit eens door. Kabinetsbeleid komt neer op belastingverhoging.

Voor de rest is het leven gewoon veel duurder geworden. Een sociale huurwoning kost honderden euro's meer dan -pak hem beet- vijf jaren geleden. Als je er al één kan krijgen, een asielzoeker krijgt immers voorrang. Denk aan de stijging van het eigen risico. Studenten die moeten lenen. Dat we allemaal langer moeten doorwerken.

Geloof me, het beleid heeft vooral geleid tot bezuinigingen en belastingverhogingen, nergens is het beleid slimmer geworden.

Wat stel je voor? Alle uitkeringen afschaffen en de belastingen met 30% verlagen?
pi_161916666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De mentaliteit die je leiders laten zien is wel degelijk leidraad, je kunt dit niet los zien omdat de politiek een afspiegeling van de maatschappij hoort te zijn. Dat dit niet zo is is al kwalijk op zich.
Nou, dan komen de eerste Wim Kok-klonen op de arbeidsmarkt binnenkort met jouw theorie in gedachte. Wat een gezwets dat de politiek bepaalt hoe wij in elkaar steken. Misschien tijd om aan je eigen karakter te werken? Je maakt de politiek groter dan die daadwerkelijk is.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:40:18 #259
440653 BarryOSeven
pi_161916686
quote:

[..]

Het is precies hoe het gebracht wordt.

Dat het met de economie goed gaat kan ook zijn dat er een bank is die 20% meer winst draait of dat er meer geld door ons belastingparadijsstelsel wordt gesluisd. Daar ziet geen burger wat van terug.

Het zijn gewoon loze woorden zonder context om de populariteit van de domme, klakkeloos aannemende, massa te verkrijgen. En die hebben we genoeg zoals we merken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:41:00 #260
440653 BarryOSeven
pi_161916696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt juiste moeite gestoken in het verminderen van de stroom. Met succes, zou ik daar aan toe willen voegen.
Nou wat een succes, 6 miljard later en met versoepeling van EU regelementen voor Turkije zijn er al zo'n 300 vluchtelingen minder of zelfs uitgeruild.

Top plan dit.
pi_161916719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Alle uitkeringen afschaffen en de belastingen met 30% verlagen?
Ik zou graag slim beleid zien. De kosten voor nuttige studies verlagen, in plaats van verhogen. Een grotere prikkel om aan de slag te gaan. Proberen negatief gedrag te belasten en positief gedrag te belonen. Vluchtelingen in hun eigen regio helpen.

Het huidige beleid is gewoon de kaasschaaf geweest in combinatie met lastenverzwaringen. Er zit totaal geen visie of diepgang in.
pi_161916720
quote:

[..]

Je beseft dat we de afgelopen jaren de naweeën voelden van de economische crisis? De begroting moest op orde worden gebracht, en dat had enkele vervelende bezuinigingen tot gevolg. Heel naar, maar we hadden geen keuze.

Inmiddels kruipt de economie weer langzaam uit het dal en dat resulteerde vorig jaar dus in een beperkte belastingverlaging. Hartstikke mooi, want als kleine beetjes zijn meegenomen.

Nogmaals, je hebt verkeerde verwachtingen van de overheid. Jij denkt dat de overheid bestaat om jou te overladen met presentjes. Maar dat is tamelijk lastig in crisistijd.

Verder hebben veel Nederlanders helemaal geen recht op een sociale huurwoning, dus stop met janken.
pi_161916738
quote:

[..]

Zonder asielzoekers was er ook een probleem, maar pas door de asielzoekers gaan de sociaal-huurwoningen-paupers stampvoeten. Heb daarom geen medelijden met die groep. Hoeveel huurtoeslag krijg je eigenlijk?
pi_161916748
Nou ja, als je ziet wat voor gaat de crisis in de begroting sloeg, tientallen miljarden, dan moet je keuze's maken.
Al is kankeren op de keuze en doen alsof er geen probleem was veel makkelijk. Een 'fok schapen' erachter en waarschijnlijk geloof je het nog zelf ook.

Cpb had laatst berekent dat zonder investeringen van de overheid, dus staatsschuld op laten lopen, het er nog veel beroerder aan toe was.

Benieuwd hoe mensen zelfde resultaten zouden kunnen halen zonder pijnlijke lastenverzwaringen. Retorische vraag natuurlijk. Schuimbekken op fok behoeft geen onderbouwing natuurlijk. Want 'het is zo'.
pi_161916752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou wat een succes, 6 miljard later en met versoepeling van EU regelementen voor Turkije zijn er al zo'n 300 vluchtelingen minder of zelfs uitgeruild.

Top plan dit.
quote:
In de maand april zijn duidelijk minder migranten via Turkije in Griekenland aangekomen dan het jaar daarvoor. Het waren er 3.469 tegen 13.556 in april 2015. Dat hebben de VN-organisatie voor de vluchtelingen UNHCR en de Griekse crisisstaf dinsdag bekendgemaakt.

Bron
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:45:53 #266
440653 BarryOSeven
pi_161916759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zonder asielzoekers was er ook een probleem, maar pas door de asielzoekers gaan de sociaal-huurwoningen-paupers stampvoeten. Heb daarom geen medelijden met die groep. Hoeveel huurtoeslag krijg je eigenlijk?
Ze waren altijd al aan het stampvoeten, maar nu de nieuwkomers ook nog worden voorgetrokken wordt het probleem logisch ook veel groter.

Snap niet dat je geen medelijden kunt hebben voor die groep. Het is toch altijd kut om niet te krijgen wat je graag wilt?

Maar zie hier de domheid en het sadisme van de neo-VOC mentaliteit.

"Ze hadden maar eerder moeten klagen!"

Echt te dom :')
pi_161916760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat we de afgelopen jaren de naweeën voelden van de economische crisis? De begroting moest op orde worden gebracht, en dat had enkele vervelende bezuinigingen tot gevolg. Heel naar, maar we hadden geen keuze.
Hoezo hadden we geen keuze? Zoals ik al zei, slim beleid voeren. Keuze zat, echt.

quote:
Inmiddels kruipt de economie weer langzaam uit het dal en dat resulteerde vorig jaar dus in een beperkte belastingverlaging. Hartstikke mooi, want als kleine beetjes zijn meegenomen.

Nogmaals, je hebt verkeerde verwachtingen van de overheid. Jij denkt dat de overheid bestaat om jou te overladen met presentjes. Maar dat is tamelijk lastig in crisistijd.
Ik vind mezelf niet belangrijk, ik hoef geen cadeautjes. Ik zou graag zien dat er enige visie zou zijn. Dat dit land er over 30 jaar nog steeds leefbaar uitziet.

quote:
Verder hebben veel Nederlanders helemaal geen recht op een sociale huurwoning, dus stop met janken.
Asielzoekers hebben recht op een sociale huurwoning, en Nederlanders moeten stoppen met janken. Donder op Koos.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:46:23 #268
440653 BarryOSeven
pi_161916769
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Ja die krijgen we nu allemaal via Libie. Wat een top idee, anders geven we daar ook even 6 miljard aan.
pi_161916786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo hadden we geen keuze? Zoals ik al zei, slim beleid voeren. Keuze zat, echt.
Nou, vertel. Welke keuzes had jij gemaakt? Hoe had jij voor miljarden aan bezuinigingen bij elkaar gesprokkeld.

quote:
Asielzoekers hebben recht op een sociale huurwoning, en Nederlanders moeten stoppen met janken. Donder op Koos.
Nee, jij moet stoppen met janken. Ik heb niet eens recht op een sociale huurwoning. En terecht, want dergelijke huizen zijn voor de minder bedeelden.
pi_161916794
quote:

[..]

Allereerst is de btw verhoogd van 19% naar 21%. Op vrijwel alles wat men koopt wordt dus extra belasting geheven. Een flinke aanslag in de portemonnee.
Heel leuk maar dat was nog onder het demissionaire kabinet Rutte 1.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:48:17 #271
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161916796
quote:

[..]

Ik kijk vooral naar mijn portemonnee en ik hou echt veel meer geld over dan een paar jaar geleden. Het gaat prima met Nederland!
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:48:54 #272
440653 BarryOSeven
pi_161916812
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik kijk vooral naar mijn portemonnee en ik hou echt veel meer geld over dan een paar jaar geleden. Het gaat prima met Nederland!
edit: kappen aub

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 04-05-2016 14:13:30 ]
pi_161916821
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja die krijgen we nu allemaal via Libie. Wat een top idee, anders geven we daar ook even 6 miljard aan.
Gewoon dom beleid.

We maken Erdogan belangrijker dan hij is.
pi_161916839
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nou ja, als je ziet wat voor gaat de crisis in de begroting sloeg, tientallen miljarden, dan moet je keuze's maken.
Al is kankeren op de keuze en doen alsof er geen probleem was veel makkelijk. Een 'fok schapen' erachter en waarschijnlijk geloof je het nog zelf ook.

Cpb had laatst berekent dat zonder investeringen van de overheid, dus staatsschuld op laten lopen, het er nog veel beroerder aan toe was.

Benieuwd hoe mensen zelfde resultaten zouden kunnen halen zonder pijnlijke lastenverzwaringen. Retorische vraag natuurlijk. Schuimbekken op fok behoeft geen onderbouwing natuurlijk. Want 'het is zo'.
Nederland door de crisis heen slepen is gewoon een knap huzarenstukje van de kabinetten Rutte.
pi_161916844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nederland door de crisis heen slepen is gewoon een knap huzarenstukje van de kabinetten Rutte.
Relatief pijnloos ook nog eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')