Whehe.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij doet het heel goed. Zijn revolutie is zo stil, niemand hoort het. Buiten zijn zolderkamertje.
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:20 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik hoop van ganse harte dat hij gelijk heeft en dat de stagnerende politiek van jaknikken en wegkijken eindelijk eens wordt verjaagd. Als dat met geweld moet is dat natuurlijk vreselijk maar het kan een ontevreden volk niet aangerekend worden om in opstand te komen tegen leiders die hun belangen verkwanselen.
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, types als jij zouden eens een maandje in Paraguay moeten gaan wonen. Of in Venezuela. Of Noord-Korea. Of zoiets. En eens aan den lijve ondervinden hoe het écht is om in een land te wonen waar "leiders hun belangen verkwanselen".
Jullie zouden allemaal jankend en jammerend bij de ambassade komen vragen of je asjeblieft weer naar je warme en veilige zolderkamertje mag.
Ja maar, ja maar...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:
** algemene verkiezingen in 2017 Kies de politieke bestuurders voor de Tweede Kamer
Maar bedenk wel. dat een meerderheid van het volk niet jouw ideale bestuurders kiest.
Dat heet democratie
** Later zijn er ook gemeentelijke en provinciale verkiezingen.
** Daar is ook de vrijheid van organisatie en de vrijheid van meningsuiting.
Organiseer de ontevredenen en uit je mening, opdat foute bestuurders verbaal op de vingers worden getikt
Natuurlijk wilt men ( poltiek, politie, 99% van de bevolking) geen geweld, geen oproepen tot gewelddadig verdrijven van de bestuurders. Dat hoeft ook niet.. Stem andere bestuurders.
Gast, jij zou vrede hebben met een gewelddadige revolutie, enkel omdat je het oneens bent met het gevoerde beleid.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:30 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.
Ik vind het een beetje een appels en peren verhaal van doorgeslagen kosmopoliet.
Je bent dus zelfs te dom om dat te snappen. Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag hebben? Zeg ik ergens dat je de problemen elders moet gaan oplossen? Ik zeg alleen dat je niet zo moet zeiken. je leeft in een van de veiligste, welvarendste, meest democratische landen ter wereld en alles wat je kunt doen is ouwerothoeren op een Internetforumpje omdat de bestuurders er niet jouw idee van Utopia van maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:30 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch een Nederlands staatsburger? Mag ik geen kritiek op de Nederlandse overheid hebben? Jij ziet dus liever dat ik mijn ogen sluit voor ellende hier en dat ik mij liever focus op de ellende ergens anders. Een dubieuze gang van zaken aangezien ik mijn 'Heimat' boven alles als eerste het beste gun.
Ik vind het een beetje een appels en peren verhaal van doorgeslagen kosmopoliet.
Het probleem ligt juist bij de 'Carrière Politici' die puur en alleen aan het partijbelang denken en het landsbelang op de tweede plaats stellen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar hebben we het volgende op gevonden. Om geweld te vermijden is daar:
** algemene verkiezingen in 2017 Kies de politieke bestuurders voor de Tweede Kamer
Maar bedenk wel. dat een meerderheid van het volk niet jouw ideale bestuurders kiest.
Dat heet democratie
** Later zijn er ook gemeentelijke en provinciale verkiezingen.
** Daar is ook de vrijheid van organisatie en de vrijheid van meningsuiting.
Organiseer de ontevredenen en uit je mening, opdat foute bestuurders verbaal op de vingers worden getikt
Natuurlijk wilt men ( poltiek, politie, 99% van de bevolking) geen geweld, geen oproepen tot gewelddadig verdrijven van de bestuurders. Dat hoeft ook niet.. Stem andere bestuurders.
En wat doe jij hier dan op een online forumpje? Zijn we niet allemaal hier om gedachten uit te wisselen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bent dus zelfs te dom om dat te snappen. Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag hebben? Zeg ik ergens dat je de problemen elders moet gaan oplossen? Ik zeg alleen dat je niet zo moet zeiken. je leeft in een van de veiligste, welvarendste, meest democratische landen ter wereld en alles wat je kunt doen is ouwerothoeren op een Internetforumpje omdat de bestuurders er niet jouw idee van Utopia van maken.
Nou, boo-fucking-hoo. That is life.
Werkenden hebben gewoon de beloofde duizend euro gekregen. Belastingverlaging enzo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:35 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Het probleem ligt juist bij de 'Carrière Politici' die puur en alleen aan het partijbelang denken en het landsbelang op de tweede plaats stellen.
Het stemgedrag van het plebs is ook om te huilen, wat zijn ze toch boos en verbaasd als ze de beloofde ¤1000,- van Rutte niet krijgen, gek hé?
Lege en loze verkiezingsbeloften, dát is waar dit oude versleten systeem op draait.
De Democratie in huidige vorm is een farce.
Voorlopig loop ik hier niet te klagen dat het zo slecht is in Nederland en ben ik al jaren actief, politiek gesproken, om de dingen die ik anders zou willen zien te proberen te veranderen. En gelukkig werkt dat beter dan posten op een forumpje, kan ik je zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
En wat doe jij hier dan op een online forumpje? Zijn we niet allemaal hier om gedachten uit te wisselen?
De middenstand heeft er anders flink van langs gekregen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkenden hebben gewoon de beloofde duizend euro gekregen. Belastingverlaging enzo.
Volgens dat bericht gingen de meeste huishoudens erop vooruit. En de belastingverlaging kwam daar een jaar later nog eens bovenop.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:42 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
De middenstand heeft er anders flink van langs gekregen.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-erop-achteruit-2015
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom ben ik ook niet veel aanwezig op dit forumpje en besteed ik mijn tijd liever aan mijn opleiding, ben ik lid van een politieke partij en lees ik verder graag veel boeken en achtergronden. Op basis daarvan vorm ik mijn mening die ik hier af en toe kom delen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voorlopig loop ik hier niet te klagen dat het zo slecht is in Nederland en ben ik al jaren actief, politiek gesproken, om de dingen die ik anders zou willen zien te proberen te veranderen. En gelukkig werkt dat beter dan posten op een forumpje, kan ik je zeggen.
Dan zou ik maar heel gauw betere boeken gaan lezen en afstappen van de strips, Pinkeltje en Beertje Colargol. Want als jouw opleiding en lezen tot dergelijke meningen over dit land leiden, doe je iets niet helemaal realistisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:47 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom ben ik ook niet veel aanwezig op dit forumpje en besteed ik mijn tijd liever aan mijn opleiding, ben ik lid van een politieke partij en lees ik verder graag veel boeken en achtergronden. Op basis daarvan vorm ik mijn mening die ik hier af en toe kom delen.
Als je dit serieus wilt veranderen. Predik dan niet de revolutie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:35 schreef Eiwitshake het volgende:
De Democratie in huidige vorm is een farce.
Dat het in dat soort landen slecht gesteld is met de vrijheid wil nog niet zeggen dat het in Nederland dan maar goed gesteld is. Als jij denkt dat onze politici onze belangen vertegenwoordigen waarom worden de meeste mensen dan steeds armer en de rijken steeds rijker? Dan doen ze toch iets niet goed....quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, types als jij zouden eens een maandje in Paraguay moeten gaan wonen. Of in Venezuela. Of Noord-Korea. Of zoiets. En eens aan den lijve ondervinden hoe het écht is om in een land te wonen waar "leiders hun belangen verkwanselen".
Jullie zouden allemaal jankend en jammerend bij de ambassade komen vragen of je asjeblieft weer naar je warme en veilige zolderkamertje mag.
Wel daarop reageren maar niet op mijn post. G Jammer!quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens dat bericht gingen de meeste huishoudens erop vooruit. En de belastingverlaging kwam daar een jaar later nog eens bovenop.
Ik stem volgend jaar weer Rutte.
Ik heb je post niet gelezen, omdat ik geen zin heb in een willekeurig artikel van iemand anders als reactie op mij. Geen idee waar het over gaat dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wel daarop reageren maar niet op mijn post. Gaat je begrip teboven waarschijnlijk. Jammer!
Het artikel legt uit wat word bedoeld met de stille revolutie. Maar daar ben je dus eigenlijk niet echt in geinteresseerd hoewel je voordoet komen dat je dat wel bent.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb je post niet gelezen, omdat ik geen zin heb in een willekeurig artikel van iemand anders als reactie op mij. Geen idee waar het over gaat dus.
President? Echt?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
Rutte is toch zeker wel de president met de minste visie die Nederland ooit gehad heeft. Het word steeds lachwekkender in Nederland wat dat betreft. Steeds minder visie, meer loopjongens voor banken/multinationals, geilend op de USA en minder intelligentie.
Duik dan lekker je safe space in, in dat geliefde klikspaan/jank topic van jequote:Op woensdag 4 mei 2016 00:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
President? Echt?
Dit topic is wel een magneet voor de minderbedeelden
Ik geef het eerlijk toe: ik ben inderdaad ook gewoon niet geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt, aangezien ik van m'n AEX-tijd nog weet dat het allemaal BNW-praat is. Daar besteed ik geen aandacht aan, sorry.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het artikel legt uit wat word bedoeld met de stille revolutie. Maar daar ben je dus eigenlijk niet echt in geinteresseerd hoewel je voordoet komen dat je dat wel bent.
En als je een normale discussie probeert te voeren kan je altijd nog vragen wat ik er precies mee bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |