Problemen die er niet zijn zie ik niet nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nu moet je niet de dingen om gaan draaien. Jij ziet de problemen niet eens. Daar begint het mee.

Ik ben het wel met je eens. Maar ik geloof nooit bij macht te zijn om het te veranderen zolang de rest blijft slapen. En ik ben niet gedreven genoeg of te hypocriet om het dan maar in mijn 'eentje' een revolutie te starten. Ook denk ik niet dat er genoeg mensen te mobiliseren zijn, het gaat te goed daarvoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan doorzie je niet precies wat er allemaal gebeurt en hoe het systeem in elkaar steekt imo. We leven in een schijndemocratie waarin politici loopjongens zijn voor multinationals. Als TTIP er binnenkort doorkomt kunnen multinationals overheden voor de rechter slepen als een overheid beleid maakt wat een multinational niet zint. Denk even over die consequenties na. Referenda worden gewoon aan de kant geschoven door politici en ze doen alsnog wat ze van plan waren. Private bedrijven creeeren geld uit het niets waar burgers dan krom voor mogen liggen om de tonnen aan rente te mogen betalen. De kloof tussen rijk en arm word steeds groter. Westerse bedrijven die wapens verkopen aan elke rebel die genoeg op tafel legt en westerse banken die dat allemaal providen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het systeem waar wij in leven is totaal maar dan ook totaal corrupt.

Ik ben onderhand de hebzucht en honger naar macht van de grootkapitalisten, multinationals en regeringsleiders met de daarbij behorende minachting voor het 'gewone volk' ook wel zat eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Maar ik geloof nooit bij macht te zijn om het te veranderen zolang de rest blijft slapen. En ik ben niet gedreven genoeg of te hypocriet om het dan maar in mijn 'eentje' een revolutie te starten. Ook denk ik niet dat er genoeg mensen te mobiliseren zijn, het gaat te goed daarvoor.

Rake en concrete opmerkingen en vragen zoals "99% wilt het niet" of "iedereen die tot een revolutie roept is een PVV stemmende tokkie"? Juist ja, heel "raak en concreet" ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 06:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zijn sommige hier lyrisch over een revolutie en wilt men niet toegeven dat gutmensch rake vragen stelt waarop men geen concrete antwoorden kan geven.
Want jij denkt dat er in Libië duizenden mensen dood neer vielen van honger op de straten in Tripoli? Men had het daar net zo goed als hier. En toch gebeurde het.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het overgrote gedeelte van de Nederlandse onderklasse heeft het veel te goed om een revolutie te ontketenen, laat me niet lachen man

Men demonstreerde daar en toen werd er met scherp geschoten op de demonstranten. Als dat structureel hier zou gebeuren op demonstranten, dan zou het conflict verharden en er inderdaad een revolutie kunnen plaatsvinden. Voorlopig wordt er hier niet met scherp geschoten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:00 schreef D1990 het volgende:
Want jij denkt dat er in Libië duizenden mensen dood neer vielen van honger op de straten in Tripoli? Men had het daar net zo goed als hier. En toch gebeurde het.

Dat was de verelendungstheorie van Karll Marx 150 jaar geledenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben onderhand de hebzucht en honger naar macht van de grootkapitalisten, multinationals en regeringsleiders met de daarbij behorende minachting voor het 'gewone volk' ook wel zat eigenlijk.
Heb ook wel het idee dat dit niet zo door kan blijven gaan. Er zal een moment komen dat de verdeling tussen arm en rijk een break even point bereikt en dan breekt die revolutie vanzelf alsnog aan, gewoon omdat het niet anders meer kan.
http://www.wnt.inl.nl/iWD(...)t&wdb=WNT&id=A015299quote:VERELENDUNGSTHEORIE
Theorie van Karl Marx volgens welke de materieele omstandigheden van de arbeiders onder het kapitalisme steeds slechter zouden worden, als gevolg van een toenemende werkloosheid die verband houdt met de kapitaalaccumulatie door de ondernemers.

Er wordt ook niet gedemonstreerdquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Men demonstreerde daar en toen werd er met scherp geschoten op de demonstranten. Als dat structureel hier zou gebeuren op demonstranten, dan zou het conflict verharden en er inderdaad een revolutie kunnen plaatsvinden. Voorlopig wordt er hier niet met scherp geschoten.
 Dat maakt de vergelijking nog iets sneuer.
   Dat maakt de vergelijking nog iets sneuer.

Dus als een agent in paniek raakt, en begint te schieten en er dode vallen onder de demonstanten. Dan zou jij het legitiem vinden om gewapend in opstand te komen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Men demonstreerde daar en toen werd er met scherp geschoten op de demonstranten. Als dat structureel hier zou gebeuren op demonstranten, dan zou het conflict verharden en er inderdaad een revolutie kunnen plaatsvinden. Voorlopig wordt er hier niet met scherp geschoten.

Een agent die in paniek raakt kun je natuurlijk niet vergelijken met structureel op demonstranten schieten bij protesten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus als een agent in paniek raakt, en begint te schieten en er dode vallen onder de demonstanten. Dan zou jij het legitiem vinden om gewapend in opstand te komen?

Ja, ze zijn er ook echt wat mee opgeschoten daar in Libië. Van een rijk land met minder mensen onder de armoedegrens dan in Nederland naar een staat waar complete anarchie heerst met moordende en verkrachtende bendes aan het roer. Goed idee, zo'n revolutiequote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:00 schreef D1990 het volgende:
[..]
Rake en concrete opmerkingen en vragen zoals "99% wilt het niet" of "iedereen die tot een revolutie roept is een PVV stemmende tokkie"? Juist ja, heel "raak en concreet" ja.
[..]
Want jij denkt dat er in Libië duizenden mensen dood neer vielen van honger op de straten in Tripoli? Men had het daar net zo goed als hier. En toch gebeurde het.
Wie denk je wie daar in opstand kwam, de middenklasse? Nee, het was de lage en onderklasse. Enkel omdat het met jou goed gaat, betekent niet dat het voor iedereen goed gaat. Maar empathie hoef je van wezens als jij dan ook niet te rekenen.

Men had het er ook helemaal niet net zo goed als hier en bovendien leefde men in een dictatuur. Maar goed, betreffende user bewijst ook continu de verstandelijke vermogens van een doperwt te bezitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er ook echt wat mee opgeschoten daar in Libië. Van een rijk land met minder mensen onder de armoedegrens dan in Nederland naar een staat waar complete anarchie heerst met moordende en verkrachten bendes aan het roer. Goed idee, zo'n revolutie

Niet te vergeten de steden die structureel door Khadaffi werden uitgehongerd omdat ze niet meer bevoorraad mochten worden. Dagelijkse gang van zaken in onder andere Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden tegenwoordig in Nederland, op bevel van Kolonel Rutte.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Men had het er ook helemaal niet net zo goed als hier en bovendien leefde men in een dictatuur. Maar goed, betreffende user bewijst ook continu de verstandelijke vermogens van een doperwt te bezitten.

Een discussie aangaan en voor je gevoel winnen is leuk. Maar bij sommige opponenten is het te makkelijk, en daardoor bijna zielig.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Men had het er ook helemaal niet net zo goed als hier en bovendien leefde men in een dictatuur. Maar goed, betreffende user bewijst ook continu de verstandelijke vermogens van een doperwt te bezitten.

Nogmaals, jouw theorie komt niet overeen met de werkelijkheid. De magen van de Libiërs waren ook gevuld, en qua materie kwamen ze ook niks tekort.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef Knipoogje het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet. Het gaat pas echt kut in een land als een gemiddeld persoon 50% of meer van zijn inkomen kwijt is aan voedsel. In NL is dat iets van 10% ofzo. Pas als de onderklasse de 50% benadert moeten we ons zorgen gaan maken. Dan komen er namelijk eerste levensbehoeftes op het spel te staan. Je ziet over het algemeen dat er alleen maar revoluties uitbreken daar waar dit gebeurt. Huidige voedselprijspieken kun je ongetwijfeld mooi extrapoleren tegen de plaatsen waar revoluties plaatsvinden.
Zolang de personen in de onderklasse die best wel eens een revolutie zouden willen meemaken (wat over het algemeen leidt tot absolute ineenstorting van de middenklasse en dus de voedselvoorziening van die onderklasse) uberhaupt nog nadenkt over welke kleding hij die dag aan doet of bij welke patatzaak hij een patatje haalt gaat er geen revolutie komen.
Ook al is het huidige systeem corrupt en hypocriet, het is beter dan enig punt in de geschiedenis. Ook na revoluties is het eerste wat zal ontstaan een nieuw corrupt en hypocriet systeem zijn. Stel dat de machthebbers omver worden geworpen door de actievoerders (uit de onderklasse bijv.). Dan is het eerste wat de 'nieuwe' machthebbers zullen doen luxe voor zichzelf en hun omgeving nastreven en een nieuw corrupt systeem opbouwen, maar dit keer zonder enige intellectuele baggage die de huidige machthebbers hebben.

Smoesjes verzinnen, wat een verassing. Er wordt wel heel snel gedraaid merk ik op. En dajn vind je het gek dat ik niet sta te springen om te discussiëren. Als je enkel met argumenten komt zoals "nee ik mag het wel, maar jij niet". Moet je ook niet raar staan te kijken dat ik geen interesse heb om door te gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een agent die in paniek raakt kun je natuurlijk niet vergelijken met structureel op demonstranten schieten bij protesten.

Een gebrek aan vrijheid is de belangrijkste factor. In Libië haddn ze bijna geen vrijheid, hier hebben we heel veel vrijheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:38 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nogmaals, jouw theorie komt niet overeen met de werkelijkheid. De magen van de Libiërs waren ook gevuld, en qua materie kwamen ze ook niks tekort.
Dus blijkbaar is de wil om te vechten een belangrijkere factor dan enkel geld of voedsel.

Men maakt het vrij weinig uit wat het bestuursvorm is, zolang ze het persoonlijk goed hebben boeit het ze vrij weinig.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]

Nutteloze discussie. Eerst was het nog geld en lege maag, nu opeens vrijheid en bestuursvorm. Lekker constant van standpunten en argumenten veranderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een gebrek aan vrijheid is de belangrijkste factor. In Libië haddn ze bijna geen vrijheid, hier hebben we heel veel vrijheid.

Winnen? Beledigen wordt gezien als "winnen"? En hypocriet zijn wordt gezien als een geldig argument?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een discussie aangaan en voor je gevoel winnen is leuk. Maar bij sommige opponenten is het te makkelijk, en daardoor bijna zielig.

Ja, want als er in Nederland een opstand plaatsvind, dan zal de regering waarschijnlijk ook gewoon voedsel en elektriciteit blijven leveren aan de stad die bestuurd wordt door de rebellen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet te vergeten de steden die structureel door Khadaffi werden uitgehongerd omdat ze niet meer bevoorraad mochten worden. Dagelijkse gang van zaken in onder andere Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden tegenwoordig in Nederland, op bevel van Kolonel Rutte.

Dat krijg je in een discussie met iemand die iets absurds aan het verdedigen is, zoals zeggen dat er elk moment een revolutie kan uitbreken in Nederland.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:47 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nutteloze discussie. Eerst was het nog geld en lege maag, nu opeens vrijheid en bestuursvorm. Lekker constant van standpunten en argumenten veranderen.

Het is wachten op iemand van jouw niveau om jou een uitdaging te geven blijkbaar. Ik benoem een feit en weerleg je argument. Niks smoesjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Smoesjes verzinnen, wat een verassing. Er wordt wel heel snel gedraaid merk ik op. En dajn vind je het gek dat ik niet sta te springen om te discussiëren. Als je enkel met argumenten komt zoals "nee ik mag het wel, maar jij niet". Moet je ook niet raar staan te kijken dat ik geen interesse heb om door te gaan.

Ik vind het best raar dat je een opdracht van een dictator aan hordes politieagenten om met scherp te schieten op demonstraten vergelijkt met een enkele agent die in paniek raakt en op demonstranten schiet. Vind je dat zelf niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef D1990 het volgende:
Smoesjes verzinnen, wat een verassing. Er wordt wel heel snel gedraaid merk ik op. En dajn vind je het gek dat ik niet sta te springen om te discussiëren. Als je enkel met argumenten komt zoals "nee ik mag het wel, maar jij niet". Moet je ook niet raar staan te kijken dat ik geen interesse heb om door te gaan.

Hiermee diskwalificeer je je overduidelijk als discussiepartner van D1990.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vind het best raar dat je een opdracht van een dictator aan hordes politieagenten om met scherp te schieten op demonstraten vergelijkt met een enkele agent die in paniek raakt en op demonstranten schiet. Vind je dat zelf niet?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |