Voor de wereld zou Trump een stuk beter zijn, in tegenstelling tot de oorlogszuchtige Hillary die graag ruzie zoekt met bijv. Rusland wil Trump juist samenwerken met Rusland in de strijd tegen IS. Haar bombardementen in Libië zeggen genoeg, een groot fiasco. Net als haar steun aan de Irakoorlog.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:35 schreef Moira. het volgende:
Wat betreft die laatste poll in de OP: Wie zou er dan daadwerkelijk heil zien in (minstens) 4 jaar Trump als POTUS/wereldleider en waarom?
Ik heb het niet zo op Hillary, maar zo van de zijlijn lijkt zij me toch echt bij uitstek geschikter als president dan Trump.
Verbaast me dat hij in die poll de meeste stemmen krijgt.
Zijn mening kan veranderen, zoals hij zelf ook zegt: http://www.telegraph.co.u(...)s-views-changed.htmlquote:Op zondag 1 mei 2016 22:20 schreef Gambetta het volgende:
Is dat dezelfde Irakoorlog die Trump steunde?
Voor de duidelijkheid, die kritiek komt niet van mij maar van de Jort Kelders van deze wereld.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat doen alle succesvolle zakenlui. Hij heeft woningen en kantoorgebouwen voor verhuur gekocht en daarna verhuurd met zijn naam erop. Lijkt me niet gek. Hij heeft hotels gekocht, zijn naam erop gezet en licht gewijzigd naar zijn formule. Zo gaan vrijwel alle grote hotelketens te werk. Van grote Nederlandse ketens als Fletcher en van der Valk tot wereldwijde giganten als Best Western die letterlijk alleen geld rekenen om die naam te mogen voeren.
Als je toch rijk kan worden van geld lenen aan bedrijven en je naam er dan opzetten of bedrijven kopen en je naam erop zetten, lijkt het me dat je het best goed gedaan hebt. Een lening van zoveel dollar uitgeven voor een bedrijf, je naam erop zetten en lekker cashen op de rente.
Ik denk dat Trump zichzelf en zijn bedrijf zo goed gemarket heeft dat zijn naam zijn meest waardevolle bezit is, in plaats van al die groteske torens of wat dan ook.
En zelfs als je gelijk zou hebben en dat hele bedrijf niet zo indrukwekkend is en het alleen om het geld lenen zou gaan, investeringen dus. Dan is de kritiek dat hij helemaal niet zo'n goede zakenman is, omdat hij het maar nét even goed doet als wanneer hij zijn geld bij een investeringsmaatschappij had geparkeerd. Bij die investeringsmaatschappijen waar mensen met vele miljoenen heen gaan werken dus de beste van de beste beleggers. De top, niks minder. En hij doet het (nét) even goed!
En dat moet dan kritiek voorstellen. Mij heb je niet overtuigd
Inderdaad. Trump haalde het zelf aan als argument dat hij een goede president zou kunnen zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen 'niks van bakken' en 'een geweldig zakenman zijn'. Laat staan die hij op basis van dit vermeende geweldige zakelijke prestaties opeens uitstekend gekwalificeerd zou zijn als president.
Zoals het homohuwelijk naar aanleiding waarvan ze nu weer eens compleet doorschieten en verbouwde mannen verbieden om naar vrouwentoiletten te gaan en vice versa.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:36 schreef drexciya het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zullen toch eens in moeten zien dat bepaalde denkbeelden ietwat achterhaald zijn. Bepaalde zaken ga je niet meer terugdraaien.
Ik vraag me af of dat het smeergeld wat de presidentskandidaten krijgen van de farmaceutische industrie hier ook toe bijdraagt.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:52 schreef drexciya het volgende:
Waarom zijn geneesmiddelen en behandelingen in de VS veel duurder dan elders in de wereld?
Ik denk dat je dat meer als een anti-Hillary dan een pro-Trump stem mag zien. Misschien hangt het samen met die andere pol waarin 69% van de stemmers voor Sanders kiest? Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige Sanders-fan ben die pissed is op hoe Hillary en haar surrogates zich deze campagne hebben gedragen met die dirty politics (bijvoorbeeld het Sanders beschuldigen van vrouwenhaat omdat hij haar onderbrak op het moment dat zij sprak tijdens zijn spreektijd en het Bernie Bros vervolg (insinuatie van vrouwonvriendelijk), al die zogenaamd onafhankelijke journalisten die bij Hillary op de payroll staan), voter suppression en voter purging. Bij de vorige campagne was zij degene die de poster van Obama in moslimkleding verspreidde. Ook niet echt netjes om het zachtje uit te drukken.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:35 schreef Moira. het volgende:
Wat betreft die laatste poll in de OP: Wie zou er dan daadwerkelijk heil zien in (minstens) 4 jaar Trump als POTUS/wereldleider en waarom?
Ik heb het niet zo op Hillary, maar zo van de zijlijn lijkt zij me toch echt bij uitstek geschikter als president dan Trump.
Trump is natuurlijk gewoon de Amerikaanse Wilders, dus het is niet verrassend dat die op Fok veel stemmen krijgt.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:35 schreef Moira. het volgende:
Hillary is ook degene geweest die de birther movement is gestart. Trump ging daar ver in, maar het was toch echt Hillary die het gestart heeft.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat meer als een anti-Hillary dan een pro-Trump stem mag zien. Misschien hangt het samen met die andere pol waarin 69% van de stemmers voor Sanders kiest? Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige Sanders-fan ben die pissed is op hoe Hillary en haar surrogates zich deze campagne hebben gedragen met die dirty politics (bijvoorbeeld het Sanders beschuldigen van vrouwenhaat omdat hij haar onderbrak op het moment dat zij sprak tijdens zijn spreektijd en het Bernie Bros vervolg (insinuatie van vrouwonvriendelijk), al die zogenaamd onafhankelijke journalisten die bij Hillary op de payroll staan), voter suppression en voter purging. Bij de vorige campagne was zij degene die de poster van Obama in moslimkleding verspreidde. Ook niet echt netjes om het zachtje uit te drukken.
Is een sponsor van de Clintons.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:08 schreef Nintex het volgende:
Trump is wereldwijd de meest spraakmakende politicus van dit moment. Heeft de GOP primaries omgetoverd in een door hem geregisseerde celebrity apprentice en nu wacht iedereen met spanning op de titanenstrijd Trump vs. Hillary.
Waarom zou ik Trump stemmen?
- Heeft de neo-cons uitgeschakeld
- Durft over een groot aantal onderwerpen (mislukt democratie verspreiden in het MO) de harde waarheid te vertellen
- Benoemd en ondermijnt het corrupte systeem waar hij zelf ooit onderdeel van was
- Is een open boek
- Is niet heel sterk ideologisch gedreven en is bereid een compromis te sluiten
Een Wilders is het niet. Om Wilders hangt nog veel onzekerheid, zoals wat zijn echte motieven zijn of hij wel geschikt is als leider (immers heeft hij praktisch zijn hele leven in de politiek gezeten).
lol, 8 jaar geleden steunde en stemde ik op Obamaquote:Op maandag 2 mei 2016 00:53 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hillary is ook degene geweest die de birther movement is gestart. Trump ging daar ver in, maar het was toch echt Hillary die het gestart heeft.
En ze heeft trouwe volgelingen. Zoals L3gend hier, die het constant over BernieBro's heeft, 8 jaar geleden had hij het waarschijnelijk over ObamaBros. Want ook dat idee was gestart door haar campagne. En ook dit keer weer. En hij neemt het aan voor waar.
Sanders te links?quote:Op maandag 2 mei 2016 04:02 schreef L3gend het volgende:
[..]
lol, 8 jaar geleden steunde en stemde ik op Obama![]()
Ik heb altijd duidelijk gemaakt dat ik liever een derde termijn Obama wilde dan eerste termijn Clinton. Het is dat Clinton politiek gezien het dichtstbij Obama ligt en dat ik haar dit jaar steun, de republikeinen alleen gekken hebben gestuurd en omdat Sanders voor mij veel te links is.
Had iemand als John Kasich of Jon Huntsman jr. wel een kans op je stem gehad?quote:Op maandag 2 mei 2016 04:02 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik heb altijd duidelijk gemaakt dat ik liever een derde termijn Obama wilde dan eerste termijn Clinton. Het is dat Clinton politiek gezien het dichtstbij Obama ligt en dat ik haar dit jaar steun, de republikeinen alleen gekken hebben gestuurd en omdat Sanders voor mij veel te links is.
Een roeptoeter die het voornamelijk moet hebben van weerstand tegen migranten, moslims en internationale verbanden / verdragen en dergelijke. Het verband lijkt mij vrij evident.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:29 schreef Tanin het volgende:
Ik vind anders meer onzekerheid omtrent Trump hangen dan omtrent Wilders.
Wilders is een roeptoeter die als hij even de kans krijgt ons land verkoopt aan Israël. Alle andere standpunten zijn voor hem machtspolitiek.
Trump...geen idee eigenlijk. Ik bedoel, ik lees bovengemiddeld veel over de verkiezingen aldaar en het enige wat ik meekrijg zijn een paar stomme uitspraken van hem. Nu heb ik bepaald geen hoge pet op van Trump, maar ik heb het gevoel dat die uitspraken niet zijn daadwerkelijke plannen zijn en dat dat gewoon verkiezingsrhetoriek is. Wat hij dan wel wil gaan doen? geen idee. Lachen is het wel, tot je bedenkt dat wij het schoothondje zijn van de VS.
Sommige mensen blijven hardnekkig geloven in de mythe dat de meest linkse Democraat nog altijd zo ongeveer rechtser dan de VVD is, terwijl Sanders natuurlijk gewoon links van de PvdA zit.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:39 schreef heite het volgende:
[..]
Is het zo schokkend dat iemand Sanders te links zou vinden dan?
Wat stem je als het Sanders tegen Trump wordt of zelfs tegen Kasich?quote:Op maandag 2 mei 2016 04:02 schreef L3gend het volgende:
[..]
en hoe ging die nieuwe wapenwedloop precies helpen qua samenwerking met rusland en china?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Delibird het volgende:
[..]
Voor de wereld zou Trump een stuk beter zijn, in tegenstelling tot de oorlogszuchtige Hillary die graag ruzie zoekt met bijv. Rusland wil Trump juist samenwerken met Rusland in de strijd tegen IS. Haar bombardementen in Libië zeggen genoeg, een groot fiasco. Net als haar steun aan de Irakoorlog.
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n spannende keuze. Sanders ligt vele malen dichterbij Clinton dan een Trump of Kasich. Als iemand als Bloomberg nou had meegedaan, dan was het wellicht nog een wat interessantere keuze geweest. Belangrijk bijkomend probleem is dat kandidaten een partij vertegenwoordigen. Veel erger dan een Trump of een Kasich is een Trump of een Kasich met een Republikeinse meerderheid in het congres.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:11 schreef Sunst0rm het volgende:
[..]
Wat stem je als het Sanders tegen Trump wordt of zelfs tegen Kasich?
Ja dat kandidaten een bepaalde partij vertegenwoordigen is geen schok.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n spannende keuze. Sanders ligt vele malen dichterbij Clinton dan een Trump of Kasich. Als iemand als Bloomberg nou had meegedaan, dan was het wellicht nog een wat interessantere keuze geweest. Belangrijk bijkomend probleem is dat kandidaten een partij vertegenwoordigen. Veel erger dan een Trump of een Kasich is een Trump of een Kasich met een Republikeinse meerderheid in het congres.
Voor een rechtse bal niet.....quote:Op maandag 2 mei 2016 10:39 schreef heite het volgende:
[..]
Is het zo schokkend dat iemand Sanders te links zou vinden dan?
Worden er wederom weer eens duistere deals gemaakt....quote:Op maandag 2 mei 2016 15:08 schreef Monolith het volgende:
Clinton haalt in april meer geld op dan Sanders, al gaat dat voor het overgrote deel wel naar de up / down ballots:
http://www.politico.com/b(...)aising-totals-222695
Fair enough, jaquote:Op zondag 1 mei 2016 22:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump is natuurlijk gewoon de Amerikaanse Wilders, dus het is niet verrassend dat die op Fok veel stemmen krijgt.
Nu blijkt dat Obama heel erg op dezelfde lijn zit als Hillary, hij is wel iets minder rechts en progressiever dan haar en Hillary is oorlogszuchtiger (ze pleitte als minister steeds voor de meest radicale millitaire oplossing) maar toen Obama in 2008 campagne voerde ontstond, achteraf gezien ten onrechte, het beeld dat hij aanzienlijk linkser en progressiever, zou zijn dan dat hij bleek te zijn. Minder progressief en links dan Sanders maar linkser en progressiever (of eigenlijk minder conservatief en minder rechts als je het vanuit Hillary bekijkt) dan Hillary.quote:Op maandag 2 mei 2016 04:02 schreef L3gend het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal IS niet aanpakkenquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Delibird het volgende:
[..]
Voor de wereld zou Trump een stuk beter zijn, in tegenstelling tot de oorlogszuchtige Hillary die graag ruzie zoekt met bijv. Rusland wil Trump juist samenwerken met Rusland in de strijd tegen IS. Haar bombardementen in Libië zeggen genoeg, een groot fiasco. Net als haar steun aan de Irakoorlog.
Hoe verklaar jij dat in samenhang met dat Sanders 69% van de stemmen hier kreeg? Wilders/Trump en Sanders/de SP staan nogal ver uit elkaar.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump is natuurlijk gewoon de Amerikaanse Wilders, dus het is niet verrassend dat die op Fok veel stemmen krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Fanatieke online fanboys. Ook wel bekend als het Ron Paul-Syndroom.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dat in samenhang met dat Sanders 69% van de stemmen hier kreeg? Wilders/Trump en Sanders/de SP staan nogal ver uit elkaar.
?????? Oh dat is weer eens groot nieuws....quote:Op maandag 2 mei 2016 16:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal IS niet aanpakken
Uit de lucht gegrepen fantasietjes.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fanatieke online fanboys. Ook wel bekend als het Ron Paul-Syndroom.
Is dat niet niet ook een truc om via het down ballot funden meer geld naar haar eigen campagne te sluizen? Hier zijn kritische artikelen over verschenen.quote:Op maandag 2 mei 2016 15:08 schreef Monolith het volgende:
Clinton haalt in april meer geld op dan Sanders, al gaat dat voor het overgrote deel wel naar de up / down ballots:
http://www.politico.com/b(...)aising-totals-222695
Of juist een manier om middels de eigen bekendheid de down ballots van meer geld te voorzien. Dat er kritische artikelen over verschijnen zegt verder niet zo veel.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat niet niet ook een truc om via het down ballot funden meer geld naar haar eigen campagne te sluizen? Hier zijn kritische artikelen over verschenen.
Trump heeft echter wel een gigantisch probleem bij de vrouwen en de hispanics (de opkomst zou met 15% toenemen zoals het er nu naar uitziet en die extra 15% gaat niet op Trump stemmen), zelfs binnen de eigen partij zou op dit moment een kleine minderheid van de vrouwen op hem stemmen als hij tegen Hillary uitkomt. Het kan dat het tegen die tijd anders is met de nodige propaganda en dirty politics die nog volgen maar Trump heeft wel degelijk een probleem aangezien hij zo lang zo consistent vrouwonvriendelijk en Hispanic-onvriendelijk (Mexico) is geweest tijdens zijn campagne dat deze twee groepen het niet zo snel zullen vergeten en door de vingers zullen zien.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef KrappeAuto het volgende:
Trump boven Clinton in nieuwe Rasmussen poll.
http://www.rasmussenrepor(...)/trump_41_clinton_39
Dat klopt, Hillary heeft er belang dat dat het parlement en het senaat straks een meerderheid aan Democraten heeft, het is aannemelijk dat een noemenswaardig deel van dat geld daadwerkelijk daarvoor wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat dit het enige motief is om dit te doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of juist een manier om middels de eigen bekendheid de down ballots van meer geld te voorzien. Dat er kritische artikelen over verschijnen zegt verder niet zo veel.
Feit blijft dat de presidentsverkiezingen in mijn ogen eigenlijk meer bijzaak zijn dan de down ballots. Als de Republikeinen op alle andere niveau's de macht houden, dan heeft een Democratische president verder ook niet zoveel in te brengen.
Hoe bedoel je dat? Het hangt er vanaf of de down ballots hun races winnen. Dat zijn gewoon losstaande verkiezingen.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt, Hillary heeft er belang dat dat het parlement en het senaat straks een meerderheid aan Democraten heeft. Dat wil niet zeggen dat dit het enige motief is om dit te doen.
Los hiervan hangt het toch vooral van het opkomstpercentage af of dat je die meerderheid haalt?
http://www.publicpolicypo(...)Release_OH_50216.pdfquote:Part of the problem for Kasich is that voters feel he's neglecting his duties as Governor. Only
31% think he's paying enough attention to his current job, compared to 49% who think the
Presidential bid has caused him to pay insufficient attention to his Gubernatorial duties. Perhaps
because of that Kasich's approval rating has dropped from a 54/36 spread in early March down
now to a 46/40 spread.
[...]
One issue percolating right now that really has the potential to hurt Portman is the Supreme Court seat. 53% of voters want to see the seat filled this year to only 39% who don't, including a 60/31 spread with
independents in favor of filling it this year. But where voters are really mad with Senate
Republicans is the issue of holding hearings and at least giving Merrick Garland a fair shot. 65%
of voters think the Senate should have hearings on Garland's nomination to only 21% of voters
opposed to doing so. That includes 75/10 support from Democrats, 75/11 from independents, and
47/38 even from Republicans for holding hearings. Another problem for Portman- tied in with the
Supreme Court issue- is that Mitch McConnell has only a 14% approval rating with voters in the
state to 50% who disapprove of him. That makes his unpopularity a potential drag on Portman.
Clinton heeft een groot probleem met blanke mannen.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump heeft echter wel een gigantisch probleem bij de vrouwen en de hispanics (de opkomst zou met 15% toenemen zoals het er nu naar uitziet en die extra 15% gaat niet op Trump stemmen), zelfs binnen de eigen partij zou op dit moment een kleine minderheid van de vrouwen op hem stemmen als hij tegen Hillary uitkomt. Het kan dat het tegen die tijd anders is met de nodige propaganda en dirty politics die nog volgen maar Trump heeft wel degelijk een probleem aangezien hij zo lang zo consistent vrouwonvriendelijk en Hispanic-onvriendelijk (Mexico) is geweest tijdens zijn campagne dat deze twee groepen het niet zo snel zullen vergeten en door de vingers zullen zien.
pijnlijk dat de gouverneur maar in een kansloze race door blijft gaan terwijl hij die tijd ook aan Ohio had kunnen besteden.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:23 schreef Gambetta het volgende:
PPP Poll in Ohio laat zien dat Kasich flink aan populariteit moet inboeten en dat Republikeinse obstructie mbt de Supreme Court benoeming voor senator Portman een probleem kan worden.
[..]
http://www.publicpolicypo(...)Release_OH_50216.pdf
Blaming the victim?quote:Trump: 'We can't continue to allow China to rape our country'
(...)
But even though China, in Trump's words, is committing "rape" against the U.S., he isn't mad at the Chinese. On the contrary, he said, he is angry with U.S. leaders for allowing it to do so.
(...)
http://www.politico.com/b(...)-rape-america-222689
Uiteraard. Zo bezien zou je denken dat het belangrijkste is voor die partij dat ze mensen motiveert om überhaupt te de moeite te nemen om te stemmen.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:03 schreef Monolith het volgende:
Daarbij is een hogere opkomst doorgaans wel in het voordeel van de democraten, als je dat bedoelt.
En wat denk je dat daar voor nodig is?quote:Op maandag 2 mei 2016 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Zo bezien zou je denken dat het belangrijkste is voor die partij dat ze mensen motiveert om überhaupt te de moeite te nemen om te stemmen.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39quote:But Trump edges slightly ahead if the stay-at-home option is removed. Trump also now does twice as well among Democrats as Clinton does among Republicans.
A new Rasmussen Reports national telephone survey of Likely U.S. Voters finds Trump with 41% support to Clinton's 39%.
Ja, iets groter, maar probleem is dat de rechtervleugel van de Republikeinen zo machtig in de partij is geworden dat ze hoe dan ook grote invloed zouden hebben op het beleid van elk Republikeins kandidaat. In 2008, was McCain vrij gematigd, maar moest hij Palin VP nemen om de rechtervleugel in bedwang te houden (Hij wilde eigenlijk Lieberman, maar dat zal de partij toen hebben gebroken). En sindsdien zijn ze nog gekker geworden. Zolang de Tea Party zo machtig is de kans klein.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:13 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Had iemand als John Kasich of Jon Huntsman jr. wel een kans op je stem gehad?
Sanders tegen Trump of Cruz isde keuze makkelijk. Tegen Kasich wordt het iets moeilijker, maar dan neig ik toch naar Sanders met bovenstaande als belangrijkste rede (Ik word ook niet vrolijk met de mogelijke ontwikkeling van de linkse Tea Party). Wel zou ik in dit scenario overwegen om republikeinse te stemmen voor het congres, om zeker te weten dat hij niets bereikt (en mijn congreslid is vrij ok nu).quote:Op maandag 2 mei 2016 13:11 schreef Sunst0rm het volgende:
[..]
Wat stem je als het Sanders tegen Trump wordt of zelfs tegen Kasich?
Met Bloomberg zou het veel lastiger zijn, dan neig mijn hart naar Bloomberg, maar weet niet of dat ik gedaan heb, woon in een swing state dus zou eerst kijken hoe de stand zou zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n spannende keuze. Sanders ligt vele malen dichterbij Clinton dan een Trump of Kasich. Als iemand als Bloomberg nou had meegedaan, dan was het wellicht nog een wat interessantere keuze geweest. Belangrijk bijkomend probleem is dat kandidaten een partij vertegenwoordigen. Veel erger dan een Trump of een Kasich is een Trump of een Kasich met een Republikeinse meerderheid in het congres.
Economisch is Clinton iets linkser dan Obama, sociaal ong gelijk en buitenlands beleid is Clinton meer hawkish dan Obama.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu blijkt dat Obama heel erg op dezelfde lijn zit als Hillary, hij is wel iets minder rechts en progressiever dan haar en Hillary is oorlogszuchtiger (ze pleitte als minister steeds voor de meest radicale millitaire oplossing) maar toen Obama in 2008 campagne voerde ontstond, achteraf gezien ten onrechte, het beeld dat hij aanzienlijk linkser en progressiever, zou zijn dan dat hij bleek te zijn. Minder progressief en links dan Sanders maar linkser en progressiever (of eigenlijk minder conservatief en minder rechts als je het vanuit Hillary bekijkt) dan Hillary.
quote:Gallup Approval Rate Obama
Approval 52%
Disapproval 45%
Approval +7%
Ik denk dat men nu serieus gaat inzien wat voor een vuilnis de 2 overgebleven kandidaten zijn....arm USA....quote:Op maandag 2 mei 2016 19:50 schreef L3gend het volgende:
En ondertussen worden de approval ratings voor Obama hoger en hoger, het lijkt erop dat mensen die naar deze verkiezingscircus kijken, realiseren dat Obama zo slecht niet is
[..]
Als je de grafiek zo ziet, was de fail van (robot)Rubio tegen Christie in het debat het meest cruciale moment van de voorverkiezingen.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:07 schreef Nintex het volgende:
Waarom voert Lyin Ted nog campagne? Zijn polls en populariteit vallen naar beneden, net zoals zijn running mate![]()
[ afbeelding ]
Trump voor het eerst weer boven Hillary in de polls sinds tijden
[..]
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
Niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:47 schreef Atak het volgende:
Laatste tijd volg ik het niet meer. Heeft Sanders nog een kans?
Omdat de Amerikanen nog niet toe zijn aan sociale samenwerking.quote:
Echt een grote kans heeft hij feitelijk nooit gehad natuurlijk. Waarom verrast het je?quote:
Laat de Cruzers en Trumpers elkaar maar afmaken dan komt Sanders erboven uit.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat de Amerikanen nog niet toe zijn aan sociale samenwerking.![]()
Op dit moment op TV Ted Cruz in verhitte discussie met Trump supporters.
Hij heeft geen schijn van kans....
Ik heb niet echt het idee dat je snapt hoe de primaries werken.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Laat de Cruzers en Trumpers elkaar maar afmaken dan komt Sanders erboven uit.
Hij heeft minder bereik omdat die niet dezelfde financiering krijgt. Die grote coöperaties mogen hem niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Echt een grote kans heeft hij feitelijk nooit gehad natuurlijk. Waarom verrast het je?
Misschien was het makkelijker geweest om je eerst even te informeren. Qua fundraising deed hij het beter dan Clinton.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij heeft minder bereik omdat die niet dezelfde financiering krijgt. Die grote coöperaties mogen hem niet.
Die details weet ik niet maar ik weet wel dat die grote coöperaties tegen Sanders zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien was het makkelijker geweest om je eerst even te informeren. Qua fundraising deed hij het beter dan Clinton.
Lijkt me eerlijk gezegd typisch een standpunt waarbij het weten van de details erg handig is. Anders kom je niet bepaald geloofwaardig over.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Die details weet ik niet maar ik weet wel dat die grote coöperaties tegen Sanders zijn.
Een van de details is dat Hillary Clinton constant in fraude en verduistering zaakjes verwikkeld is, onderzocht of nog lopend, bij de FBI.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd typisch een standpunt waarbij het weten van de details erg handig is. Anders kom je niet bepaald geloofwaardig over.
Heb je een linkje?quote:Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef OMG het volgende:
Over oplichten gesproken, die Trump University zaak wordt van wat ik las nu een echt proces.
Sterke argumenten, als je van ad hominems houdt...quote:Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
En wederom petje af voor Cruz. Hij confronteerd Trump supporters en probeert netjes te converseren met hun. Goh het moet niet gekker worden maar ik bewonder zijn moed...
Onzin, ze bestrijden samen met de Syrische regering IS, Al Qaida en andere terroristen dmv luchtaanvallen, wapenleveringen enz.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal IS niet aanpakken
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepoquote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef Delibird het volgende:
[..]
Onzin, ze bestrijden samen met de Syrische regering IS, Al Qaida en andere terroristen dmv luchtaanvallen, wapenleveringen enz.
Welke nieuwe wapenwedloop?quote:Op maandag 2 mei 2016 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe ging die nieuwe wapenwedloop precies helpen qua samenwerking met rusland en china?
"Rebellen" die samenwerken met Al Qaida en bijna net zo extremistische ideeën hebben als IS.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepo
Nee hij klaagt over de politie die de verkrachting weigert te bestraffen, vanuit zijn perspectief.quote:
Zeker niet erg opgelet....quote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepo
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zeker niet erg opgelet....
http://www.express.co.uk/(...)in-Brimstone-missile
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-russen~a4263379/quote:Internationaal zal Poetin druk hebben gevoeld om te zoeken naar een goed moment om uit Syrië te vertrekken. De Verenigde Staten beweren al langer dat de Russische aanwezigheid elke kans op een vredesakkoord verstoort. Ook was er kritiek van Syrische mensenrechtenactivisten: Russische bommen zouden niet de terreurorganisaties IS en al-Nusra treffen, maar juist gematigde oppositiegroeperingen.
Eind september schoot Rusland met zo'n dertig gevechtsvliegtuigen Assad te hulp. De verzwakte strijdkrachten van de Syrische president beheersten nog nauwelijks een zesde van het grondgebied in het land. Met behulp van Rusland wist het regeringsleger terreinwinst te boeken in het noordoosten.
Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zijn er sinds het begin van de openlijke Russische inmenging in september 2015 vierduizend mensen omgekomen door Russische aanvallen op Syrisch grondgebied. Onder hen zijn ruim 1.700 burgers.
De oorlog in Syrië is deze week precies vijf jaar aan de gang en kostte naar schatting 250 duizend mensen het leven. Volgens VN-hoofdonderhandelaar De Mistura is er voor Syrië 'geen plan B' als de vredesonderhandelingen mislukken, alleen nog meer oorlog.
quote:The victory fund has transferred $3.8 million to the state parties, but almost all of that cash ($3.3 million, or 88 percent) was quickly transferred to the DNC, usually within a day or two, by the Clinton staffer who controls the commiattee, POLITICO’s analysis of the FEC records found.
quote:While joint fundraising committees are allowed to pay for ads as part of their fundraising efforts, they are forbidden from funding campaign advertising urging voters to vote for or against specific candidates. Those types of ads qualify as electioneering expenses that are supposed to be paid for directly by the campaign or by party committees.
Wat nogal hypocriet is dat zij Sanders beschuldigd dit te doen:quote:"the Hillary Victory Fund, is a so-called joint fundraising committee comprised of Clinton's presidential campaign, the Democratic National Committee and 32 state party committees [...] allows Clinton to solicit checks of $350,000 or more from her super-rich supporters at extravagant fundraisers"
" less than 1 percent of the $61 million raised by that effort has stayed in the state parties' coffers"
"most of the $23.3 million spent directly by the victory fund has gone towards expenses that appear to have directly benefited Clinton's campaign"
quote:The arrangement has sparked concerns among campaign finance watchdogs and allies of Clinton’s Democratic rival Bernie Sanders. They see it as a circumvention of campaign contribution limits by a national party apparatus intent on doing whatever it takes to help Clinton defeat Sanders during the party’s primary, and then win the White House.
But it is perhaps more notable that the arrangement has prompted concerns among some participating state party officials and their allies. They grumble privately that Clinton is merely using them to subsidize her own operation, while her allies overstate her support for their parties and knock Sanders for not doing enough to help the party.
“It’s a one-sided benefit,” said an official with one participating state party. The official, like those with several other state parties, declined to talk about the arrangement on the record for fear of drawing the ire of the DNC and the Clinton campaign. In fact, the DNC, which has pushed back aggressively on charges that it is boosting Clinton at the expense of other Democrats, has advised state party officials on how to answer media inquiries about the arrangement, multiple sources familiar with the interactions told POLITICO.
Wat gek dat die superdelegates haar dan toch steunen, zou je nooit verwachten. Of het is natuurlijk een stukje stemmingmakerij, dat artikel. Dat is natuurlijk wel aan je besteed als je discussies als begint met bijvoeglijke naamwoorden als 'crooked'.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:26 schreef Nintex het volgende:
Crooked Hillary strikes again. Ze laat lokale onderdelen van de democratische partij geld ophalen voor de 'partij' en de verkiezingen in de staten zelf, maar dat geld wordt louter gebruikt voor haar campagne.
http://www.politico.com/story/2016/04/clinton-fundraising-leaves-little-for-state-parties-222670
[..]
[..]
[..]
Wat nogal hypocriet is dat zij Sanders beschuldigd dit te doen:
[..]
Viel te verwachten. Millenials zijn de 'gezonde groep' en die hebben nauwelijks geld. Laatst nog werden er een groot aantal studenten schulden kwijt gescholden. Als de gezonde groep geen geld/werk heeft kunnen ze nooit voor de ongezonde groep betalen. Ze hadden dit al veel eerder moeten invoeren dan waren er buffers, het gaat nu niet (meer) werken.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:
De nieuwe tarieven voor Obamacare worden net voor de verkiezingen in november bekend gemaakt en dat lijkt electoraal gezien niet echt goed nieuws voor de Democraten:
http://www.politico.com/s(...)for-democrats-222663
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje electoral math van the fix:
https://www.washingtonpos(...)ald-trump/?tid=sm_fb
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/quote:If Obama had lost the popular vote by just 1 percentage point, for instance, I have him losing the election 279-259, as highly elastic states like New Hampshire and Colorado would have fallen out of his column.
The net impact of this is minor. Our Election Day forecast in 2012 estimated that there was about a 5 percent chance that Obama would win the Electoral College but lose the popular vote (and about a 1 percent chance that Romney would do so).
Trump heeft er blijkbaar ook over gehoordquote:Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
En wederom petje af voor Cruz. Hij confronteerd Trump supporters en probeert netjes te converseren met hun. Goh het moet niet gekker worden maar ik bewonder zijn moed...
twitter:mviser twitterde op maandag 02-05-2016 om 22:28:29Trump praises the “guy with the sunglasses” who took on Ted Cruz. reageer retweet
twitter:mviser twitterde op maandag 02-05-2016 om 22:33:34“She fell off the stage. And Cruz didn’t do anything! Even I would have helped her.” — Trump on Fiorina falling on the stage. reageer retweet
Het gaat een beetje twee kanten op. Trump maakt kans in een aantal belangrijke democratische staten, omdat hij geen echte conservatief is. Terwijl Hillary best wat conservatieven zou kunnen benaderen als ze daar wat moeite voor zou doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:56 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.
[..]
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/
Heel licht voordeeltje voor de Democraten dus, maar de aandacht die er aan wordt besteed in de media vind ik niet echt toepasselijk.
Ondanks dat Nintex zich gedraagt de Nederlandse woordvoerder van de Trumpcampagne is Politico wel degelijk een serieus medium. Het artikel stipt ook wel wat punten aan waar je wel degelijk kritiek op kunt hebben.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat gek dat die superdelegates haar dan toch steunen, zou je nooit verwachten. Of het is natuurlijk een stukje stemmingmakerij, dat artikel. Dat is natuurlijk wel aan je besteed als je discussies als begint met bijvoeglijke naamwoorden als 'crooked'.
Die Wall is echter niet iets dat echt los staat van de popular vote. Ze winnen die staten niet ondanks de popular vote, maar dankzij. De demografische problemen die de Republikeinen ondervinden hebben zowel hun weerslag op de EC als de popular vote.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:56 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.
[..]
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/
Heel licht voordeeltje voor de Democraten dus, maar de aandacht die er aan wordt besteed in de media vind ik niet echt toepasselijk.
Of Politco moet samen spannen met de Bernie campagne:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ondanks dat Nintex zich gedraagt de Nederlandse woordvoerder van de Trumpcampagne is Politico wel degelijk een serieus medium. Het artikel stipt ook wel wat punten aan waar je wel degelijk kritiek op kunt hebben.
Maar de popular vote bepaalt het EC en niet andersom. De demografische problemen zorgen ervoor dat het voor de Republikeinen lastiger wordt de popular vote te winnen waardoor ze kansloos zijn in het EC, je kunt niet naar de map kijken en dan zeggen dat de Democraten op basis van die map een groot voordeel hebben, en dat lijkt de auteur wel te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die Wall is echter niet iets dat echt los staat van de popular vote. Ze winnen die staten niet ondanks de popular vote, maar dankzij. De demografische problemen die de Republikeinen ondervinden hebben zowel hun weerslag op de EC als de popular vote.
Wat leuk. Ben jij de Nederlandse woordvoerder van Trump?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
Of Politco moet samen spannen met de Bernie campagne:
https://berniesanders.com/press-release/politico-exposes-clinton-campaign-money-laundering-scheme/
Overigens zijn er ook partij prominenten die zeggen dat het geld pas later verdeeld gaat worden over de staten als bekend is wat de moeilijke races gaan worden.
Helaas niet, maar dat zou ik best willen doen, Betaald prima verwacht ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat leuk. Ben jij de Nederlandse woordvoerder van Trump?![]()
Ik wel. Heb al een button ontvangen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:34 schreef skysherrif het volgende:
DUTCHKO Nintex, zijn jullie ook al lid van the donald?
Wij zijn warm met onze coats.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik wel. Heb al een button ontvangen.![]()
[ afbeelding ]
Van Jones van CNN benoemt ook het gigantische voordeel dat Trump heeft op social media:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:27 schreef KrappeAuto het volgende:
Tja, ik zei het al en zeg het nog een keer. Het internet is/wordt Trump terrein en vooral virale video's gaan Clinton pijn doen. Weinig dingen zijn zo krachtig als een grote, volledig toegeweide internet fanbase die hoge kwaliteit pro-Trump materiaal produceert, niet uit dienstverband, maar uit pure passie.
Dankjewel voor je zeer intelligente observaties.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:30 schreef Atak het volgende:
In mijn ogen heeft Trump zich al gediskwalificeerd. Hij is te extremistisch. Zijn (Trumps)aanhang is wel hardcore maar zijn tegenstanders net zo. Ik denk dat die te veel vijanden heeft gemaakt. Hij is niet echt slim.
Sleept eventjes in een veld met 18 man, waarvan veel ervaren politici, bekende namen etc de republikeinse ticket binnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:30 schreef Atak het volgende:
In mijn ogen heeft Trump zich al gediskwalificeerd. Hij is te extremistisch. Zijn (Trumps)aanhang is wel hardcore maar zijn tegenstanders net zo. Ik denk dat die te veel vijanden heeft gemaakt. Hij is niet echt slim.
Al wat ouder, maar wel interessant artikel.quote:In nine months of campaigning, Trump has earned $1.898 billion worth of media attention from television, print and social media, the Times study finds. Cruz, by contrast, has received just $313 million, and the remaining 12 Republican candidates received even less.
Taken together, Trump's 13 Republican competitors received a total of $1.159 in free media coverage, more than $700 million less than Trump.
Meanwhile, Trump has spent only $10 million on television advertising, accounting for half of one percent of the total value of his media attention.
By contrast, Jeb Bush spent $82 million on advertising, while Marco Rubio has spent $55 million. Bush earned just $214 million in free media coverage, while Rubio has earned just $204 million.
Trump's free media attention also eclipses his Democratic competitors. Hillary Clinton has earned $746 million in free media coverage, while Bernie Sanders has received $321 million. Both Clinton and Sanders have spent $28 million on advertising.
Jij bent een bekende Iranfanaat met extremistische trekjes. Ik snap helemaal niet waarom jij zo pro-Trump bent. Trump vind de Iran-deal zeer slecht en zou het liefst Iran met de grond gelijk maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dankjewel voor je zeer intelligente observaties.
Net zoals je meningen over Syrie slaan ze wederom nergens op.
Gelukkig heb ik niet naar jou of andere slimmerikken zoals Monolith geluisterd en heb ik gewoon dat aanzienlijke bedrag gewed op trump vorig jaar. Als hij wint zal ik met vreugde proosten op jullie tranen.
Goeie troll man.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dankjewel voor je zeer intelligente observaties.
Net zoals je meningen over Syrie slaan ze wederom nergens op.
Gelukkig heb ik niet naar jou of andere slimmerikken zoals Monolith geluisterd en heb ik gewoon dat aanzienlijke bedrag gewed op trump vorig jaar. Als hij wint zal ik met vreugde proosten op jullie tranen.
Frans Bauer is ook vrij populair. Dat lijkt me niet direct een voldoende voorwaarde voor intelligentie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Sleept eventjes in een veld met 18 man, waarvan veel ervaren politici, bekende namen etc de republikeinse ticket binnen.
Wat een sukkel.
Gelukkig hebben we intelligente mensen zoals jij om het domme volk te redden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Frans Bauer is ook vrij populair. Dat lijkt me niet direct een voldoende voorwaarde voor intelligentie.
Misschien kun je ingaan op het argument in plaats van dit soort stompzinnige ad hominems.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we intelligente mensen zoals jij om het domme volk te redden.
WIl je de meest populaire kandidaat zijn, moet je het toch slim spelen. Zeker met zoveel tegenstanders en zoveel tegenstand (alhoewel hem dat misschien sterker heeft gemaakt).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien kun je ingaan op het argument in plaats van dit soort stompzinnige ad hominems.
Het argument was vrij simpel. Jij stelt dat winnen in een Republikeinse primary een teken van intelligentie is. Ik stel dat het vooral een populariteitswedstrijd is en dat een grote populariteit niet noodzakelijkerwijs correleert met intelligentie. Prima als je het daar niet mee eens bent, maar probeer het eens inhoudelijk.
Is dat zo? Waarom zou populair zijn per definitie iets zijn waarvoor je het slim moet spelen. In veel landen zie je tegenwoordig dat gewoon lekker roepen zonder financiële justificatie je flinke populariteit oplevert.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
WIl je de meest populaire kandidaat zijn, moet je het toch slim spelen. Zeker met zoveel tegenstanders en zoveel tegenstand (alhoewel hem dat misschien sterker heeft gemaakt).
Ik trok het een beetje in het absurdistische om een punt te illustreren, maar in de basis is de analogie gewoon correct. Populariteit is geen graadmeter voor zaken als intelligentie of muzikaliteit.quote:Om zelf met zon ridicule vergelijking te komen, ga ik niet meteen serieus op je in?
Ik denk dat hij, als hij mee zou doen met de verkiezingen, ook niet snel veel zetels zou binnenhalen. Populair op een gebied zijn betekent niet automatisch dat je kundig genoeg bent om groot te worden op een totaal ander gebied. Over Trump kun je veel zeggen, ook over de campagne die hij voert, maar hij doet het tot nu toe heel goed en speelt het juist heel slim.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Frans Bauer is ook vrij populair. Dat lijkt me niet direct een voldoende voorwaarde voor intelligentie.
Slim van hem om na al die jaren dan mee te doen op het punt waarin de partij erg gefragmenteerd is en wellicht de Amerikaanse samenleving steeds meer polariseert waardoor hij als populist meer kans maakt en die kans nu ook benut.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom zou populair zijn per definitie iets zijn waarvoor je het slim moet spelen. In veel landen zie je tegenwoordig dat gewoon lekker roepen zonder financiële justificatie je flinke populariteit oplevert.
Verder kun je je juist afvragen of een gefragmenteerd deelnemersveld het nu juist niet veel makkelijker maakt om de winst te pakken. Zeker wanneer je zelf als realitysterretje al bijna volledige naamsbekendheid geniet. Een deelnemersveld waarbij je slechts één (sterke) tegenkandidaat hebt maakt het een heel stuk lastiger. Feitelijk wint Trump vooralsnog ook gewoon hoofdzakelijk nog vanwege het feit dat hij in het begin profiteerde van het verdelen van de rest van de stemmen.
[..]
Ik trok het een beetje in het absurdistische om een punt te illustreren, maar in de basis is de analogie gewoon correct. Populariteit is geen graadmeter voor zaken als intelligentie of muzikaliteit.
Ik stelde natuurlijk ook nergens dat Frans Bauer een succesvol politicus zou zijn. Ik trok alleen de correlatie tussen populariteit en intelligentie in twijfel. Iets dat iedereen verder wel met me eens lijkt, aangezien ik hier niemand een vlammend betoog zie houden voor de miskende genialiteit van Fransje B.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij, als hij mee zou doen met de verkiezingen, ook niet snel veel zetels zou binnenhalen. Populair op een gebied zijn betekent niet automatisch dat je kundig genoeg bent om groot te worden op een totaal ander gebied. Over Trump kun je veel zeggen, ook over de campagne die hij voert, maar hij doet het tot nu toe heel goed en speelt het juist heel slim.
Hij heeft natuurlijk al wel een jaar of 30 gekeken naar politieke opties en ook wel minder succesvolle pogingen achter zijn naam staan zoals zijn kandidaatstelling voor de Reform Party.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Slim van hem om na al die jaren dan mee te doen op het punt waarin de partij erg gefragmenteerd is en wellicht de Amerikaanse samenleving steeds meer polariseert waardoor hij als populist meer kans maakt en die kans nu ook benut.
Bovendien kan je tot politiek slim wellicht ook charisma rekenen, iets waar hij zeker kaas van heeft gegeten.
Elke denker, visionair, strateeg of wat dan ook heeft wel missers op zijn naam staan. Dat hoort juist bij succesvol zijn: het niet opgeven.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk al wel een jaar of 30 gekeken naar politieke opties en ook wel minder succesvolle pogingen achter zijn naam staan zoals zijn kandidaatstelling voor de Reform Party.
Ik vind charisma verder weinig van doen hebben met slimheid, maar volgens mij hebben we een iets andere invulling van slimheid. Ik zie dat meer als intelligentie en daar kan ik Trump toch niet echt op betrappen.
Dat was het punt niet. Het punt was dat het ging om het kiezen van een briljant moment, terwijl het in mijn ogen eerder een gevalletje van de aanhouder wint is, mede geholpen door de populariteit van z'n realityshows.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elke denker, visionair, strateeg of wat dan ook heeft wel missers op zijn naam staan. Dat hoort juist bij succesvol zijn: het niet opgeven.
Eens het volk vertegenwoordigen in plaats van de miljardairs en de NV's, niet tijden GE iets anders roepen dan tijdens de primary's, tijdens het presidentschap waar maken wat je hebt beloofd, de arresten van de SC van 1976 en 1978 en Citizens United terugdraaien (desnoods via de grondwet) zodat er niet meer zoveel geld omgaat in de politieke campagnes etc. lijkt me een hele goede start.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat denk je dat daar voor nodig is?
Dat lijkt me allemaal wat naïef. Om mensen naar de stembus te trekken die normaliter niet stemmen heb je gewoon een sterke organisatie nodig en derhalve geld. Er is natuurlijk een reden dat de presidentsverkiezingen een veel hogere opkomst heeft dan andere verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens het volk vertegenwoordigen in plaats van de miljardairs en de NV's, niet tijden GE iets anders roepen dan tijdens de primary's, tijdens het presidentschap waar maken wat je hebt beloofd, de arresten van de SC van 1976 en 1978 en Citizens United terugdraaien (desnoods via de grondwet) zodat er niet meer zoveel geld omgaat in de politieke campagnes etc. lijkt me een hele goede start.
Je zou natuurlijk ook studenten 'gratis' hoger onderwijs kunnen beloven (en het waarmaken), een publieke medische zorgverzekering kunnen invoeren etc.
Je krijgt dan snel meer jongeren naar de stembus. Allemaal progressieve punten in de USA maar ook allemaal hele normale standpunten waar het volk baat bij heeft.
Nog 1 kansje: als de FBI een aanklacht tegen Hillary indient voor de nominatie. Minstens 12 agenten zijn onderzoek aan het doen naar het e-mailschandaal en de man die de leiding heeft is een Republikein. Het zal afhangen van de inhoud van die e-mails.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:47 schreef Atak het volgende:
Laatste tijd volg ik het niet meer. Heeft Sanders nog een kans?
Als mensen het gevoel hebben dat ze door de hond of door de kat worden gebeten waarom zouden ze dan op een van die twee stemmen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:53 schreef Monolith het volgende:
Om mensen naar de stembus te trekken die normaliter niet stemmen heb je gewoon een sterke organisatie nodig en derhalve geld.
Ik geloof er niets van.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog 1 kansje: als de FBI een aanklacht tegen Hillary indient voor de nominatie. Minstens 12 agenten zijn onderzoek aan het doen naar het e-mailschandaal en de man die de leiding heeft is een Republikein. Het zal afhangen van de inhoud van die e-mails.
Blijf daar vooral in geloven. Sanders gaat lekker achter de geraniums na dit flauwekulletje.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog 1 kansje: als de FBI een aanklacht tegen Hillary indient voor de nominatie. Minstens 12 agenten zijn onderzoek aan het doen naar het e-mailschandaal en de man die de leiding heeft is een Republikein. Het zal afhangen van de inhoud van die e-mails.
Dat is natuurlijk geen argument om te stellen dat een in jouw ogen wel aansprekend programma zou leiden tot een hogere opkomst.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als mensen het gevoel hebben dat ze door de hond of door de kat worden gebeten waarom zouden ze dan op een van die twee stemmen?
Yep want je zorgt dat je de superdelegates in zak heb (lees omgekocht) en dan heb je al 50% gewonnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Blijf daar vooral in geloven. Sanders gaat lekker achter de geraniums na dit flauwekulletje.
Maar goed, hij heeft ook eigenlijk nooit echt kans gemaakt tegen Clinton, we wisten allemaal van te voren al dat zij het zou worden.
Want het Amerikaanse volk heeft massaal op Sanders gestemd, meer dan op Clinton?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yep want je zorgt dta je de superdelegates in zak heb (lees omgekocht) en dan heb je al 50% gewonnen.
Als je al laat zien op TV dat de voorsprong van Clinton eigenlijk onmogelijk is om in te halen dan zullen er heel veel op Clinton stemmen want het maakt dan toch niet meer uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Want het Amerikaanse volk heeft massaal op Sanders gestemd, meer dan op Clinton?
Dus zo'n beetje alles en iedereen zit in het complot om Clinton de kandidaat te maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je al laat zien op TV dat de voorsprong van Clinton eigenlijk onmogelijk is om in te halen dan zullen er heel veel op Clinton stemmen want het maakt dan toch niet meer uit.
Psychologisch erg slim.
Niets nieuws onder de zon. Voor Hillary maakt het niet uit hoe ze wint, als ze maar wint. Laten we hopen dat de FBI voor de nominatie met een leuke aanklacht komt.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:26 schreef Nintex het volgende:
Crooked Hillary strikes again. Ze laat lokale onderdelen van de democratische partij geld ophalen voor de 'partij' en de verkiezingen in de staten zelf, maar dat geld wordt louter gebruikt voor haar campagne.
http://www.politico.com/story/2016/04/clinton-fundraising-leaves-little-for-state-parties-222670
[..]
[..]
[..]
Wat nogal hypocriet is dat zij Sanders beschuldigd dit te doen:
[..]
Er zitten ook aardig wat lobbyïsten tussen die supergedelegeerden. Na meer dan 20 jaar in de top van de partij hebben de Clintons natuurlijk een hoop vriendjes gemaakt in de partij. Dat de grote sponsors graag Hillary hebben zal vast ook wel helpen.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat gek dat die superdelegates haar dan toch steunen, zou je nooit verwachten. Of het is natuurlijk een stukje stemmingmakerij, dat artikel. Dat is natuurlijk wel aan je besteed als je discussies als begint met bijvoeglijke naamwoorden als 'crooked'.
Lekker kinderachtige zin.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus zo'n beetje alles en iedereen zit in het complot om Clinton de kandidaat te maken?
In het beste geval is het incompetentie, in het slechtse geval is het kwade wil. Inderdaad, het beïnvloedt het gedrag van de kiezers, laten we daar niet omheen draaien.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus zo'n beetje alles en iedereen zit in het complot om Clinton de kandidaat te maken?
Even kinderachtig als het daadwerkelijk geloven. Ja, Clinton krijgt uit (veel) meer hoeken steun in haar campagne dan Sanders. Guess what? Dat komt omdat veel meer mensen haar als president willen zien. Als je daar een complot in ziet, en het oneerlijk noemt dat meer groepen haar willen, is dat ook behoorlijk kinderachtig.quote:
Ik denk dat er meerdere factoren een rol spelen, een gebrek aan loyaliteit omdat de partij te weinig voor die mensen doet is er een van. Het onderschatten van het belang van deze verkiezingen zal vast ook een grote rol spelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument om te stellen dat een in jouw ogen wel aansprekend programma zou leiden tot een hogere opkomst.
Hebben down ballot kandidaten volgens jou een minder aansprekend programma dan presidentskandidaten of zouden er wellicht andere factoren aan het enorme verschil in opkomst tussen presidentsverkiezingen en bijvoorbeeld die bij de midterms ten grondslag liggen?
Jij redeneert nu wel heel erg simplistisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:38 schreef timmmmm het volgende:
Dat komt omdat veel meer mensen haar als president willen zien.
Lees de reactie boven deze reactie van jou of vraag het aan mij en je hoeft niet te raden waar ik mee kom.quote:Ja, Bram komt nu ongetwijfeld weer met vage ongefundeerde beschuldigingen van verkiezingsfraude en beinvloeding enzo.
Een genuanceerde en feitelijk correcte reactie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het beste geval is het incompetentie, in het slechtse geval is het kwade wil. Inderdaad, het beïnvloedt het gedrag van de kiezers, laten we daar niet omheen draaien.
Waar heb ik het woord complot gebezigd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Even kinderachtig als het daadwerkelijk geloven. Ja, Clinton krijgt uit (veel) meer hoeken steun in haar campagne dan Sanders. Guess what? Dat komt omdat veel meer mensen haar als president willen zien. Als je daar een complot in ziet, en het oneerlijk noemt dat meer groepen haar willen, is dat ook behoorlijk kinderachtig.
Ja, Bram komt nu ongetwijfeld weer met vage ongefundeerde beschuldigingen van verkiezingsfraude en beinvloeding enzo. Even kinderachtig. Als het allemaal zo overduidelijk is, kan men dat bewijzen en zou dat groot uitgemeten worden.
Denk je nu echt dat ik mij druk zal maken of Sanders nu wel of niet verliest?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind de Sandersaanhangers maar slechte verliezers.
+ dat bij veel van dit alles nog enige twijfel mogelijk is maar dat alles tesamen een heel duidelijk beeld schetst.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
En er zijn bewijzen, terug te vinden in dit topic, maar de meeste mensen wensen dit niet te lezen want dat komt hun kandidaat Clinton er zo beroerd van af.
Jij beweert dat men Clinton niet liever als kandidaat ziet dan Sanders? Kiezers hebben haar liever, de superdelegates hebben haar liever, de media volgens jullie ook. Accepteer dat dan gewoon en blijf niet allerlei excuses verzinnen. Dat is nu allemaal wel weer leuk geweest.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij redeneert nu wel heel erg simplistisch.
Niet noodzakelijk. Het beste moment om met die aanklacht te komen is de dag voor de nominatie: te laat om te spinnen, genoeg om de supergedelegeerden te overtuigen om voor Sanders te kiezen. De baas is een Republikein en eerder heeft deze man aangetoond over integriteit te beschikken door tegen zijn politieke baas in te gaan omdat hij iets te ver vond gaan. We zullen het moeten afwachten. Normaal gesproken komt dit soort mensen inderdaad met alles weg, laten we hopen dat dat nu niet is. Dat ze met minstens 12 man onderzoek aan het doen zijn is een goed teken, dat doe je niet als je niet ruimte ziet voor aanklachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van.
Dat mens had allang al achter ralies moeten zitten maar nee hoor....in de USA kun je nog makkelijk de wet ontlopen als je machtig en rijk bent.....
Nou, dat denk ik persoonlijk niet. Liever Clinton dan Trump. Sanders zou denkelijk ook niet zo goed uitpakken als de fans hier denken, maar daar zullen we nooit achter komen. In de VS zijn ze nog altijd doodsbang voor het grote rode gevaar en Trump zou hem helemaal kapotgemaakt hebben als communist etcquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat ik mij druk zal maken of Sanders nu wel of niet verliest?
Het gaat mij om het eind resultaat en de veilgheid van de rest van de wereld en onder Clinton zijn we goed de LUL!!
Dit is pas walgelijk. De kiezer heeft gesproken en wil overduidelijk Clinton. Met hoeveel staat ze nu al voor?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Het beste moment om met die aanklacht te komen is de dag voor de nominatie: te laat om te spinnen, genoeg om de supergedelegeerden te overtuigen om voor Sanders te kiezen. De baas is een Republikein en eerder heeft deze man aangetoond over integriteit te beschikken door tegen zijn politieke baas in te gaan omdat hij iets te ver vond gaan. We zullen het moeten afwachten. Normaal gesproken komt dit soort mensen inderdaad met alles weg, laten we hopen dat dat nu niet is. Dat ze met minstens 12 man onderzoek aan het doen zijn is een goed teken, dat doe je niet als je niet ruimte ziet voor aanklachten.
Jij hebt echt geen enkele moeite genomen om je ook maar enigszins te verdiepen in Sanders. Nee, hij gaat niet achter de geraniums zitten. Dit was alles behalve flauwekul, laat staan een flauwekulletje en het was helemaal niet zijn voornaamste doel om de president te worden (wat nog steeds mogelijk is, ook eventueel over 4 jaar als het nu niet lukt), zijn doel was om een katalysator te zijn voor het sterker maken van een progressieve beweging.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:17 schreef timmmmm het volgende:
Blijf daar vooral in geloven. Sanders gaat lekker achter de geraniums na dit flauwekulletje.
Jij vindt het lachwekkend, maar misschien moet je daar ook juist conclusies aan verbinden. Men wil blijkbaar liever Clinton dan Sanders. Overigens verwijs je met 'hun kandidaat' volgens mij ook naar de mensen die in dit topic rondhangen en het niet met je eens zijn. Ik post hier niet veel maar volg wel veel. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat Sanders veel meer mijn kandidaat is dan Clinton, maar dat Sanders-fans zich echt nogal belachelijk maken door dat rare complotdenken. Een beetje hetzelfde als je in '12 en '08 zag met de Ron Paul volgelingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar heb ik het woord complot gebezigd?
En er zijn bewijzen, terug te vinden in dit topic, maar de meeste mensen wensen dit niet te lezen want dat komt hun kandidaat Clinton er zo beroerd van af.
Het is gewoon lachwekkend dat na alle bewijzen en lopende onderzoeken van de FBI er nog steeds zoveel support is voor Clinton.
Maakt niet uit wat het volk gekozen heeft johquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt een beetje ondemocratisch Brammetje.
Ik, als Sanders aanhanger, heb weinig met die complottheorieën, en uitspraken als "hopelijk vind de FBI wat". En wanneer ze de benodigde delegates haalt, dan is het jammer voor mij, maar ga ik geen ellenlange betogen houden over media aandacht en weet ik het.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind de Sandersaanhangers maar slechte verliezers.
Jij vindt het blijkbaar een goed idee dat iemand van 78 nog president wordt. Daarover verschillen wij dan van mening.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen enkele moeite genomen om je ook maar enigszins te verdiepen in Sanders. Nee, hij gaat niet achter de geraniums zitten. Dit was alles behalve flauwekul, laat staan een flauwekulletje en het was helemaal niet zijn voornaamste doel om de president te worden (wat nog steeds mogelijk is, ook eventueel over 4 jaar als het nu niet lukt), zijn doel was om een katalysator te zijn voor het sterker maken van een progressieve beweging.
Het zegt trouwens veel over jou als mens zijnde dat jij met zulke sneren richting zulke mensen kent. Misschien heb jij je ook wat te veel laten beïnvloeden door de Hillary-surrogates? Zij en zij alleen kwamen met die onzin dat hij te oud zou zijn terwijl Hillary en Trump toch ook echt niet meer jong zijn.
Dit is tenminste een wat realistischere aanpak. Ik heb het idee dat sommige van die Sandersaanhangers griezelig fanatiek zijn in denkbeelden én in daden. Dat gevaar heb je natuurlijk altijd bij populisten, maar het is toch jammer. Je ziet het bij PVV-tokkies die varkenskoppen ophangen, bij Trump- en Sandersaanhangers die graag op de vuist gaan en nu dit weer dat je zelfs de democratische gang ondermijnd wil zien, als je kandidaat maar wint.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik, als Sanders aanhanger, heb weinig met die complottheorieën, en uitspraken als "hopelijk vind de FBI wat". En wanneer ze de benodigde delegates haalt, dan is het jammer voor mij, maar ga ik geen ellenlange betogen houden over media aandacht en weet ik het.
Met zo'n aanklacht zou ik het juist een kutte winst voor een ander vinden.
Het gaat er niet om of at de FBI wat vindt, het gaat erom wat de FBI doet met wat het vindt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:51 schreef OMG het volgende:
Ik, als Sanders aanhanger, heb weinig met die complottheorieën, en uitspraken als "hopelijk vind de FBI wat".
Aangezien het nooit een eerlijke wedstrijd is geweest zou mij dat worst wezen. Ik zou hem als de eerlijke winnaar beschouwen.quote:Met zo'n aanklacht zou ik het juist een kutte winst voor een ander vinden.
Dat blijf je vooral jezelf wijs maken door nogal selectief in de procedures te shoppen en alles en iedereen inclusief de Republikeinen te beschuldigen van een complot om Clinton verkozen te krijgen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of at de FBI wat vindt, het gaat erom wat de FBI doet met wat het vindt.
Om een slechte verliezer te zijn moet er sprake zijn van een eerlijke wedstrijd. Die is er helaas niet geweest. Dat is echter niet de reden dat ik hoop dat Hillary (of Trump) niet de president wordt, ik hoop dat zij niet de president wordt omdat dat beter zou zijn voor zowel de USA als de wereld. Voor de USA omwille van het verschil in sociaaleconomisch beleid en politieke-financiële wijzigingen (Citizens United en de twee arresten in '76 en '78 die de deur hebben geopend voor grote hoeveelheden smeergeld waarmee politici worden gekocht), voor de wereld omwille van het verschil in beleidsplannen m.b.t. duurzaamheid, buitenlandse zaken (Hillary is een extreme havik volgens de insiders die het kunnen weten) en de handelsverdragen. Als Hillary de president wordt dan zal de USA er sterk op aandringen dat de TTIP er komt. Dat verdrag zou heel erg veel hele slechte gevolgen hebben voor ons Nederlanders. Die oorlogen die onder Hillary erger zullen worden eveneens: wij betalen er mee voor, onze soldaten houden er geamputeerde ledematen en verlammingen aan over. Daarom hoop dat ik Hillary op wat voor manier dan ook niet de nominatie wint of anders om een andere reden later alsnog moet afhaken.
[..]
Aangezien het nooit een eerlijke wedstrijd is geweest zou mij dat worst wezen. Ik zou hem als de eerlijke winnaar beschouwen.
Precies. Komt dat door mediacoverage? Misschien. Dan had hij de media maar beter moeten bespelen. Zie een Trump, de minst populaire kandidaat bij media en binnen zijn eigen partij in tientallen jaren. Toch meer media-aandacht dan iedereen. Als men meer Clinton laat zien op TV, is dat A) omdat ze meer geld heeft gestoken in reclame en B) omdat ze blijkbaar gewoon beter scoort bij de kijker (en zo meer geld binnenhaalt voor de zenders). Daar is helemaal niks geks of verdachts aan. Iedereen, ook Sanders, geeft geld uit om op TV te komenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
Sanders spreekt uiteindelijk gewoon iets te weinig mensen aan. Deal with it.
Dan moet ze wel over een zeer bijzonder organisatietalent beschikken. Ideale kandidaat dusquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet veel maar genoeg om een belangrijk verschil te maken. Uit mijn hoofd 14% van de mensen die op Hillary stemmen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je al laat zien op TV dat de voorsprong van Clinton eigenlijk onmogelijk is om in te halen dan zullen er heel veel op Clinton stemmen want het maakt dan toch niet meer uit.
Psychologisch erg slim.
Kom op Monolith, je kan onmogelijk beweren dat het een eerlijke wedstrijd was. Ik vind het prima als je stelt dat hij uiteindelijk te weinig mensen op tijd overtuigde dat hij de betere kandidaat is (fair enough) maar de wedstrijd verliep niet op een eerlijke manier, een van de twee kandidaten had alles mee wat je mee kan hebben (naamsbekendheid, esablishment wat op je hand is, de supergedelegeerden, de surrogates, de primaryplanning, de vele gesloten primary's waarvan sommige extreem gesloten, het verdwijnen van heel erg veel stemmen in regio's die voor Sanders gunstig zijn ...) en dit al voordat Sanders zich meldde als kandidaat) en de ander had alles tegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat blijf je vooral jezelf wijs maken door nogal selectief in de procedures te shoppen en alles en iedereen inclusief de Republikeinen te beschuldigen van een complot om Clinton verkozen te krijgen.
Nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:17 schreef timmmmm het volgende:
Is Hillarysurrogates het Amerikaanse (s)linkse media?
Veel van de zaken die je noemt zoals naamsbekendheid zijn gewoon gegevens, dat heeft volstrekt niets te maken met snode zaken. Bovendien liet 2008 wel zien dat superdelegates en establishmentsteun niet veel zeggen en ook Jeb en Walker hadden er vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kom op Monolith, je kan onmogelijk beweren dat het een eerlijke wedstrijd was. Ik vind het prima als je stelt dat hij uiteindelijk te weinig mensen op tijd overtuigde dat hij de betere kandidaat is (fair enough) maar de wedstrijd verliep niet op een eerlijke manier, een van de twee kandidaten had alles mee wat je mee kan hebben (naamsbekendheid, esablishment wat op je hand is, de supergedelegeerden, de surrogates, de primaryplanning, de vele gesloten primary's waarvan sommige extreem gesloten, het verdwijnen van heel erg veel stemmen in regio's die voor Sanders gunstig zijn ...) en dit al voordat Sanders zich meldde als kandidaat) en de ander had alles tegen.
Terwijl alle polls Sanders ver boven Trump zetten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik persoonlijk niet. Liever Clinton dan Trump. Sanders zou denkelijk ook niet zo goed uitpakken als de fans hier denken, maar daar zullen we nooit achter komen. In de VS zijn ze nog altijd doodsbang voor het grote rode gevaar en Trump zou hem helemaal kapotgemaakt hebben als communist etc
Wat denk jij wat Trump gaat doen als hij tegenover Clinton komt te staan?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik, als Sanders aanhanger, heb weinig met die complottheorieën, en uitspraken als "hopelijk vind de FBI wat". En wanneer ze de benodigde delegates haalt, dan is het jammer voor mij, maar ga ik geen ellenlange betogen houden over media aandacht en weet ik het.
Met zo'n aanklacht zou ik het juist een kutte winst voor een ander vinden.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat denk jij wat Trump gaat doen als hij tegenover Clinton komt te staan?
Die hele beerput gaat open tot ze erin verzuipt.
Haillary heeft Trump een heel arsenaal aan munitie gegeven om haar dubbel neer te schieten...
Polls kunnen laten zien wat ze willen. Sanders werd op op 1% gepolld en toen waren de voorverkiezingen dichterbij dan de verkiezingen nu. Jij mag het allemaal hahohilarisch vinden dat ik een andere conclusie trek, dat maakt hem nog niet meteen goed of fout.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Terwijl alle polls Sanders ver boven Trump zetten.
Grappig dat jij dan een andere conclusie trekt.
Omdat ik dat al tijden probeer maar als jij cathegorisch geen aandacht besteed aan al die linkjes over Clinton die gewoon bewijzen waar zij staat en wie zij is als mens dan heeft het geen zin.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook al zo hahohilarisch. Wederom zou je ook kunnen proberen inhoudelijk op die post in te gaan.
Waarom moet ik polls beargumenteren?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Polls kunnen laten zien wat ze willen. Sanders werd op op 1% gepolld en toen waren de voorverkiezingen dichterbij dan de verkiezingen nu. Jij mag het allemaal hahohilarisch vinden dat ik een andere conclusie trek, dat maakt hem nog niet meteen goed of fout.
Dus je zou op zich ook kunnen proberen ergens iets te beargumenteren.
Je kan moeilijk een staat per week doen, dan duren de primaries wel eeuwen. Volgens mij is de algemene klacht juist dat de campagne te lang duurt ipv te kort.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet veel maar genoeg om een belangrijk verschil te maken. Uit mijn hoofd 14% van de mensen die op Hillary stemmen.
Het gaat echter om de combinatie van alles. Dit, het feit dat er 4 super tuesdays zijn, het feit dat alle zuidelijke staten eerst aan de beurt waren (voor haar zeer gunstig), de grootschalige voter suppression en voter purging in veel staten, het extreem gesloten maken van de New York primary, de vele Hillary-surrogates die misleidende artikeltjes schrijven, de bias van diezelfde media...
Kijk hier eens naar.
Een veel lagere opkomst bij de Democraten (1/3de van de stembureaus geopend ondanks een zeer grote belangstelling bij de kiezers) en een veel hogere opkomst bij de Republikeinen. In dit geval is het effect van de voter purging beperkt, in New York was het effect bijvoorbeeld veel groter (naar schatting 8-12 procentpunt verschil), o.a. in Sanders zijn geboorteplaats (Brooklyn) mochten ineens een hoop mensen niet stemmen zonder dat er een 'goede' (volgens hun eigen spelregels) reden voor was. Al die mensen die het slachtoffer waren geworden van een natuurramp mochten ook ineens niet stemmen omdat ze de laatste keer elders moesten stemmen. Zo zijn er vanaf het begin veel incidenten. Sanders mocht simpelweg niet winnen van het establishment van de partij, no matter what.
Dom, want tijdens de GE heb je met Sanders een betere kans dan met Hillary: hij is populairder buiten de eigen partij, hij scoort veel beter in alle 1 tegen 1 polls bij het algemene stemgerechtigde publiek en hij is op veel minder punten aan te vallen dan Hillary.
Tot slot een puntje van kritiek richting Sanders, hij heeft 2 hele grote fouten gemaakt tijdens deze campagnes: hij is veel te lang veel te aardig geweest, hij had Hillary op zoveel meer punten kunnen aanvallen en hij had haar zoveel feller kunnen aanvallen (zonder dirty politics!) en hij had veel meer moeten wijzen op wat hij allemaal voor de 'zwarte' gemeenschap heeft gedaan. Hij speelde een actieve rol tijdens de burgerrechtenbeweging voor deze gemeenschap, hij knokte voor het bestrijden van huurdiscriminatie, hij liet zich vastketenen aan een 'zwart' meisje. Wat deed Hillary (toen een actief Republikeins lid) voor die mensen in diezelfde periode? Hij had dat moeten etaleren in een vroeg stadium van de campagne, hiermee de leiders van die gemeenschappen moeten overtuigen dat hij de betere keuze is.
M'n eerste gedachte is dat 'ie vooral de verwende kleuter uit zal hangen, zoals 'ie een groot deel van z'n campagne al heeft gedaan. Die hele beerput zal ook wel meevallen, aangezien er iedere week wel een nieuw Hillary "schandaal" of wat dan ook opduikt, welke weinig effect lijken te hebben. Daarnaast heeft ze al jaren lang shit over zich heen gehad, dus ik vraag me af waar een Trump mee aan kan komen waardoor ze huilend van een podium rent.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat denk jij wat Trump gaat doen als hij tegenover Clinton komt te staan?
Die hele beerput gaat open tot ze erin verzuipt.
haillary heeft Trump een heel arsenaal aan munitie gegeven om haar dubbel neer te schieten...
Mwah, dat ben ik niet helemaal met je eens, dat artikel van 538 komt uit november en we zijn inmiddels wel al een half jaar verder en de voorverkiezingen zijn bijna afgelopen. Het zegt nu wel iets, zeker bij Clinton vs. Trump. Clinton en Trump zijn natuurlijk twee kandidaten die uitermate sterke gevoelens oproepen bij de kiezer, ze hebben hoge naamsbekendheid, hoge unfavorables en veel mensen hebben hun opinie al gevormd. Het is lastiger een grote swing in deze race voor te stellen dan bij bijv. Kasich-Sanders, die in feite nog niet echt bekend zijn bij het electoraat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:12 schreef L3gend het volgende:
Al die peilingen voor de GE zeggen helemaal niet nu en al die mensen die er nu veel waarde hechten voor verkiezingen die pas over 6 maanden worden gehouden.
538 heeft daar een mooi artikel over en zelfs de pollsters geven toe dat hun peilingen op dit moment nauwelijks waarde hebben voor de verkiezingen die pas over 6 maanden worden gekozen.
Peilingen zeggen vooral nu over het feit wie er tot nu toe nauwelijks aangevallen zijn.
http://fivethirtyeight.co(...)eral-election-polls/
http://www.slate.com/arti(...)_t_believe_them.html
http://fivethirtyeight.co(...)ple-under-gop-rules/quote:Clinton’s 289-delegate lead becomes a massive 977-delegate lead if we re-run the Democratic primaries using Republican rules. That’s a jump from a lead of 10 percentage points to a lead of 32 percentage points. [...] If the Democrats used Republican allocation, Clinton would have wrapped up the nomination long, long ago. If the Republicans used Democratic allocation, we’d almost assuredly be heading toward a contested Republican convention.
In 2000, stond Bush nog 12% voor op Gore rond deze tijd en stond Reagan achter tegen Carter. En alle peilingen zonder Clinton of Trump zeggen helemaal nietsquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:21 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Mwah, dat ben ik niet helemaal met je eens, dat artikel van 538 komt uit november en we zijn inmiddels wel al een half jaar verder en de voorverkiezingen zijn bijna afgelopen. Het zegt nu wel iets, zeker bij Clinton vs. Trump. Clinton en Trump zijn natuurlijk twee kandidaten die uitermate sterke gevoelens oproepen bij de kiezer, ze hebben hoge naamsbekendheid, hoge unfavorables en veel mensen hebben hun opinie al gevormd. Het is lastiger een grote swing in deze race voor te stellen dan bij bijv. Kasich-Sanders, die in feite nog niet echt bekend zijn bij het electoraat.
Niet alleen dat, ook popular vote versus delegates pakt in het voordeel van Sanders uit. Hij heeft een groter percentage van de delegates dan van de popular vote.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:29 schreef Gambetta het volgende:
Ook nog wel een leuke voor Bram, die er van overtuigd is dat de DNC er middels zijn verkiezingsproces alles aan doet Clinton aan de nominatie te helpen: 538 heeft berekend hoe Clinton er voor zou staan als de Democraten voor het verdelen van delegates de regels van de Republikeinen zouden hanteren.
[..]
http://fivethirtyeight.co(...)ple-under-gop-rules/
Die DNC vriendjes van Clinton zijn wel heel incompetent
Maar al die kandidaten hadden geen unfavorables van ~60-65%, ik vind die races niet te vergelijken. Natuurlijk kan er nog ontzettend veel gebeuren en ik ben het met je eens dat de peilingen zonder Clinton en Trump geen goed beeld geven, maar Clinton-Trump is voor mij een uitzondering. Die polls geven ons echt wel bruikbare informatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:29 schreef L3gend het volgende:
[..]
In 2000, stond Bush nog 12% voor op Gore rond deze tijd en stond Reagan achter tegen Carter. En alle peilingen zonder Clinton of Trump zeg helemaal niets
Ook dat ja. Ze maken het Bram wel erg lastig zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet alleen dat, ook popular vote versus delegates pakt in het voordeel van Sanders uit. Hij heeft een groter percentage van de delegates dan van de popular vote.
Trump weer op dreef met conspiracy theories.quote:“You know, his father was with Lee Harvey Oswald prior to Oswald's being, you know, shot.”
“What is this, right prior to his being shot, and nobody even brings it up. They don't even talk about that. That was reported and nobody talks about it. But I think it's horrible. I think it's absolutely horrible that a man can go and do that."
“What was he doing with Lee Harvey Oswald shortly before the death, before the shooting? It's horrible.”
Jammer dat Cruz zelf totaal ongeloofwaardig is als serieuze kandidaat, anders waren dit harde woorden geweest.quote:Cruz Lets Loose In Rant Calling Trump An Amoral 'Pathological Liar'
(...)
"I'm going to do something I haven't done for the entire campaign. For those of y'all who have traveled with me all across the country, I'm going to tell you what I really think of Donald Trump," Cruz told reporters in Indiana. "This man is a pathological liar. He doesn't know the difference between truth and lies. He lies practically every word that comes out of his mouth. And in a pattern that I think is straight out of a psychology textbook, his response is to accuse everybody else of lying."
"Donald Trump is such a narcissist that Barack Obama looks at him and goes, 'Dude, what's your problem?' Everything in Donald's world is about Donald," Cruz said.
"Donald will betray his supporters on every issue. If you care about immigration, Donald is laughing at you. And he's telling the moneyed elites he doesn't believe what he's saying. He's not going to build a wall," Cruz told reporters.
Cruz also argued that Trump has a problem with women because he is insecure and noted that the real estate mogul is a "serial philanderer."
"I want everyone to think about your teenage kids. The president of the United States talks about how great it is to commit adultery, how proud he is, describes his battle with venereal disease as his own Vietnam — that's a quote, by the way, on the Howard Stern Show. Do you want to spend the next five years with your kids bragging about infidelity?" Cruz asked.
(...)
"If Indiana does not act, this country could well plunge into the abyss. I don't believe that's who we are. We are not a proud, boastful, self-centered, mean-spirited, hateful, bullying nation," he later added.
http://talkingpointsmemo.com/livewire/ted-cruz-lets-loose-trump
Wat dat betreft had Lindsey Graham natuurlijk gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Jammer dat Cruz zelf totaal ongeloofwaardig is als serieuze kandidaat, anders waren dit harde woorden geweest.
twitter:GMA twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 13:14:10WATCH: Protester fakes out Ted Cruz with handshake, tells him he looks like a fish monster: https://t.co/wK1GjQOo3q https://t.co/qi4u6gBjdW reageer retweet
Haha, ja, Cruz is degene die zich moet verantwoorden, niet de persoon die onzin van het internet herhaalt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:44 schreef Nintex het volgende:
Eerst moet hij zich verantwoorden over de JFK assasination, omdat Trump daar over begon
Trump is veel minder gevaarlijk als het gaat om een conflict in het midden oosten en evt. Iran.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:50 schreef Atak het volgende:
[..]
Jij bent een bekende Iranfanaat met extremistische trekjes. Ik snap helemaal niet waarom jij zo pro-Trump bent. Trump vind de Iran-deal zeer slecht en zou het liefst Iran met de grond gelijk maken.
Dit in tegenstelling tot al die kandidaten die heel graag zien dat Iran een kernwapen ontwikkelt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:56 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Trump is veel minder gevaarlijk als het gaat om een conflict in het midden oosten en evt. Iran.
Over de mogelijke acties van Hillary "lekker Libie bombarderen" Clinton ben ik bijvoorbeeld veel meer huiverig.
Bovendien ben ik het eens met Trumps standpunt dat je die reli fanaten in Iran geen atoombom moet laten ontwikkelen. Een harde standpunt op dit gebied is dus goed.
hehehehequote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot al die kandidaten die heel graag zien dat Iran een kernwapen ontwikkelt.
Het is gewoon heel onduidelijk wat Hillary wil.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot al die kandidaten die heel graag zien dat Iran een kernwapen ontwikkelt.
quote:Trump then issued a statement saying Cruz’s “outburst” shows he is a “desperate candidate trying to save his failing campaign.”
“Over the last week, I have watched Lyin’ Ted become more and more unhinged as he is unable to react under the pressure and stress of losing, in all cases by landslides, the last six primary elections — in fact, coming in last place in all but one of them,” he said. “Today’s ridiculous outburst only proves what I have been saying for a long time, that Ted Cruz does not have the temperament to be President of the United States.”
Reactie Trump:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Jammer dat Cruz zelf totaal ongeloofwaardig is als serieuze kandidaat, anders waren dit harde woorden geweest.
Het is alsof ze beide zichzelf beschrijven.quote:"Today’s ridiculous outburst only proves what I have been saying for a long time, that Ted Cruz does not have the temperament to be President of the United States," Trump said in a statement.
Trump called Cruz a "desperate" candidate and characterized his words as "over-the-top."
http://talkingpointsmemo.(...)ponds-cruz-critiques
Die oorlog in Irak waar Trump ook gewoon voor was.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:07 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Het is gewoon heel onduidelijk wat Hillary wil.
Misschien wil een grote wapenfabrikant met wallstreet connecties wel straks dat Hillary een land aanvalt zodat ze een positief resultaat hebben in Q4. Dan drukt Hillary gewoon op die knop en dan vliegen de Tomohawks in de lucht.
NET zoals de oorlogen in Irak en Libië die zij mede mogelijk heeft gemaakt.
Cruz heeft toegegeven dat zijn pa JFK vermoord heeftquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Haha, ja, Cruz is degene die zich moet verantwoorden, niet de persoon die onzin van het internet herhaalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Denk dat je als Europeaan heel blij mag zijn met Amerikaanse interventie politiekquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:51 schreef Mani89 het volgende:
De ranzige interventiepolitiek van America: World Police die ook Clinton aanhangt ben ik persoonlijk spuugzat. Als Trump daadwerkelijk non-interventionistisch is ingesteld zou ik dat in ieder geval een enorm pluspunt vinden ten opzichte van Hillary, die daar maling aan heeft en vrolijk bommen op Libië gooit om Ghadaffi af te zetten en niet schroomt om op zijn zachtst gezegd discutabele groeperingen te bewapenen om Assad af te zetten.
Stel je eens voor dat Donald Trump president was geweest tijdens WOII.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat je als Europeaan heel blij mag zijn met Amerikaanse interventie politiek
Hij is een groot van WWII helden, zoals George Patton.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat Donald Trump president was geweest tijdens WOII.
Ik bedoelde voornamelijk de interventies in de Arabische landen. Het is al erg genoeg dat wij daar schaamteloos achteraan hobbelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat je als Europeaan heel blij mag zijn met Amerikaanse interventie politiek
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is alsof ze beide zichzelf beschrijven.
Het bezetten van Irak, stoken in Syrië door terroristen te steunen en totale chaos creëren in Libië, daar mag je als Europeaan inderdaad zeer blij mee zijn...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan had hij waarschijnlijk gewoon een hoge muur om Duitsland heen gebouwd ipv vedrag v versailles. A big fabulous wall. Beautiful wall.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhh....... Want dat kwam na WOII?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dan had hij waarschijnlijk gewoon een hoge muur om Duitsland heen gebouwd ipv vedrag v versailles. A big fabulous wall. Beautiful wall.
Wel als je bedenkt dat republikeinen goed zijn in het terug gaan in de tijd qua opvattingen. Blijkbaar nu ook wat betreft daadwerkelijke geschiedenis.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhh....... Want dat kwam na WOII?
Ik vond deze wel leuk gevonden:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef OMG het volgende:
[..]
Wel als je bedenkt dat republikeinen goed zijn in het terug gaan in de tijd qua opvattingen. Blijkbaar nu ook wat betreft daadwerkelijke geschiedenis.
Nou, dan hebben wij een andere definitie van leuk denk ikquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond deze wel leuk gevonden:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, dan hebben wij een andere definitie van leuk denk ik
Dat mag.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, dan hebben wij een andere definitie van leuk denk ik
Dan had hij waarschijnlijk toenadering gezicht tot Duitsland. Met het huidige Rusland wil hij immers ook een goede relatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat zoeken ze dan in die e-mails?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
twitter:KendallBreitman twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 23:07:21Per MSNBC exit polls: 17 percent of Indiana Dem voters are under 30 reageer retweet
84% van de R voters is boos op de federal governmenttwitter:KendallBreitman twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 23:06:59Indiana exit poll per MSNBC: 59% of GOP voters want a candidate outside of establishment reageer retweet
Dat moeten we toch afwachten? Of is al bekend dat er niets spannends bij zit?quote:
Nee...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhh....... Want dat kwam na WOII?
Dit kan je beter aan elke USA grens zetten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond deze wel leuk gevonden:
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat het een vrij wanhopige herhaling van zetten is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat moeten we toch afwachten? Of is al bekend dat er niets spannends bij zit?
Jammer dat dit ook al gebeurd is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:35 schreef Nintex het volgende:
Clinton heeft excuses aangeboden voor haar uitspraak: "We're going to put a lot of coal miners out of business".
quote:MSNBC reported lots of Trump love in Hamilton County, IN. That was supposed to be a Cruz county.
Als er een onzinvraag wordt gesteld dan beantwoord ik die met een onzinantwoord.quote:
Wat moeten ze anders? Wanneer ze voor een andere kandidaat kiezen en Trump vervolgens vol in de aanval gaat hoeft Hillary zelf niet eens meer campagne te voeren om het presidentschap in haar schoot geworpen te krijgen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:37 schreef DUTCHKO het volgende:
65% van de Republikeinen menen dat de kandidaat die de 1237 haalt ook DE kandidaat moet worden en dat de procedure fair is.
65% vindt dat degene die de meeste stemmen heeft, maar niet de 1237 heeft behaald, TOCH de kandidaat moet worden.
Het lijkt erop dat de Republikeinen zich gaan scharen achter Trump.
Klopt als een zwerende vinger...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat moeten ze anders? Wanneer ze voor een andere kandidaat kiezen en Trump vervolgens vol in de aanval gaat hoeft Hillary zelf niet eens meer campagne te voeren om het presidentschap in haar schoot geworpen te krijgen.
Feitelijk is de vraag wat een vermeende isolationist, wat hij natuurlijk niet is zou doen bij een dergelijk conflict op een ander continent natuurlijk ook weer niet zo heel vreemd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:39 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als er een onzinvraag wordt gesteld dan beantwoord ik die met een onzinantwoord.
"Wat zou Trump doen in WO2?"
Als ik zo hoor wat voor wonderen de man gaat verrichten, dan heb ik eerder het idee dat het de aanhangers van Trump zijn die een heel raar beeld van hem hebben.quote:Soms denk ik dat heel veel Europeanen een heel raar beeld van Trump hebben. Alsof het einde van de wereld nabij is met zijn presidentschap en het een soort van incompetente baviaan is.
Niet zo dramatisch doen mensen.
"Watch out Lyin' Ted or I spill the beans on your wife!"twitter:rickklein twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 23:46:38prelim exit polls #INPrimary show slightly more Republicans think Cruz ran a more unfair campaign than Trump did reageer retweet
quote:Polls Favor Clinton But Demographics May Favor Sanders In Indiana
I wish we’d published this a little sooner, but our demographic model suggests that Clinton isn’t all that safe in Indiana despite polls showing her with a lead over Sanders. In fact, the demographic model we published last week, which “called” all five states right in the “Northeast primaries,” would have Sanders winning Indiana by 7 percentage points, since it’s a predominantly white state holding an open primary.
Mijn pick:quote:
Sanders, Cruz en Kasich kunnen inpakken straks.quote:
Hij mag het niet in zn eigen zak stekenquote:Op woensdag 4 mei 2016 00:13 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Sanders, Cruz en Kasich kunnen inpakken straks.
Sanders heeft straks heel veel campagne geld over. Had ergens gelezen dat hij dat mag houden, klopt dat?
quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:07 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Mijn pick:
1. Trump for God Emperor
2. Hillary for prison
3. Erdogan for execution
4. Azerbaijnan for Iran
Grgr
Can't Stump the Trumptwitter:mgroppe twitterde op woensdag 04-05-2016 om 00:39:33Cruz campaign spent about $1.2 million on ads in IN. Trump spent about $870,000. Anti-Trump groups spent more than $5.5 million. reageer retweet
Ik verwacht dat 'ie al officieel Obamacare aan het repealen is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:03 schreef L3gend het volgende:
Ben benieuwd wat Cruz nu gaat doen, wellicht kan hij zijn kabinet bekend maken
"Ted Cruz declares war on Iran the first day he becomes president"quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:03 schreef L3gend het volgende:
Ben benieuwd wat Cruz nu gaat doen, wellicht kan hij zijn kabinet bekend maken
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-05-2016 om 01:02:55Wow, Lyin' Ted Cruz really went wacko today. Made all sorts of crazy charges. Can't function under pressure - not very presidential. Sad! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-05-2016 om 01:08:44Lyin' Ted Cruz consistently said that he will, and must, win Indiana. If he doesn't he should drop out of the race-stop wasting time & money reageer retweet
Nee, dat is iedereen alweer vergeten.quote:
Trump vandaag: "I've not even started yet"quote:
Irrelevant. Te veel mensen zullen nooit op Trump stemmen. GE is geen primary.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:13 schreef Nintex het volgende:
Trump vandaag: "I've not even started yet"
Hij gaat Clinton tot aan haar schoenen afbranden let maar op. Hij heeft bergen poep om naar Clinton te gooien en gaat dat doen ook.
Dat riepen de republikeinen ook. Feit is dat Trump het beter doet in open primaries (waar niet alleen GOP mag stemmen).quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:14 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Irrelevant. Te veel mensen zullen nooit op Trump stemmen. GE is geen primary.
Maar wat dan? Iedere week is er wel een Hillary verhaal en ze is al jaren lang bemodderd. Wat heeft een Trump dan om haar af te branden?quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:13 schreef Nintex het volgende:
Hij gaat Clinton tot aan haar schoenen afbranden let maar op. Hij heeft bergen poep om naar Clinton te gooien en gaat dat doen ook.
Clinton gaat de Dems de grootste overwinning geven sinds 96quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat riepen de republikeinen ook. Feit is dat Trump het beter doet in open primaries (waar niet alleen GOP mag stemmen).
Ik verwacht op z'n minst wel dat Vince Foster weer uit de mottenballen wordt gehaald.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:16 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar wat dan? Iedere week is er wel een Hillary verhaal en ze is al jaren lang bemodderd. Wat heeft een Trump dan om haar af te branden?
Hij haalt alles zonder schaamte opnieuw naar boven. Desnoods kiest hij Monica Lowinsky als running mate.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:16 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar wat dan? Iedere week is er wel een Hillary verhaal en ze is al jaren lang bemodderd. Wat heeft een Trump dan om haar af te branden?
Peilingenquote:Op woensdag 4 mei 2016 01:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hij haalt alles zonder schaamte opnieuw naar boven. Desnoods kiest hij Monica Lowinsky als running mate.
Kijk even naar deze forecast: http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/primary-forecast/indiana-republican/
Cruz stond heel lang op winst, maar het kantelde opeens. Daar kan geen campagne op voorbereid zijn.
Clinton presteert zeer slecht in Indianapolis, volgens exit polls gaat Sanders zelf winnenquote:Op woensdag 4 mei 2016 01:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Vreemd: volgens laatste berichten is het clinton - Sanders 50% - 50%
Wel vreemd dat de vermeende krachtige Democratische kandidaat dit soort resultaten tegen haar krijgt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:33 schreef L3gend het volgende:
Sanders nu voor op Clinton, niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt, omdat Sander gemiddeld 65% moet halen om Clinton nog te kunnen inhalen
Indiana is demografisch een Sanders state, dus Sanders zou het altijd wel goed doen in Indiana. Maar inderdaad het is geen al te sterke optreden als blijkt dat ze nipt wint of verliest, hoewel ze daar geen campagne heeft gevoerd. Misschien moet je ook credits geven aan de Sanders campaign die zijn aanhangers kan blijven motiverenquote:Op woensdag 4 mei 2016 01:38 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wel vreemd dat de vermeende krachtige Democratische kandidaat dit soort resultaten tegen haar krijgt.
twitter:AP twitterde op woensdag 04-05-2016 om 02:35:06BREAKING: AP source: Texas Sen. Ted Cruz ends presidential campaign, clearing Donald Trump's path to Republican nomination. reageer retweet
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op woensdag 04-05-2016 om 02:38:02BREKEND - Ted Cruz stapt uit race om Witte Huis reageer retweet
Hun vorige artikel ging over een journalist die Rubio's "gay foam parties" had "exposed" en die nu dood was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 02:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Is dat een betrouwbare poll?
TRUMP PULLS AHEAD OF HILLARY IN NEW NATIONAL POLL.
http://www.infowars.com/t(...)n-new-national-poll/
Wat is de laatste stand dan? (Clinton-Trump, gemiddeld.)quote:Op woensdag 4 mei 2016 02:46 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hun vorige artikel ging over een journalist die Rubio's "gay foam parties" had "exposed" en die nu dood was.
Nee.
Clinton 55 Trump 45quote:Op woensdag 4 mei 2016 02:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is de laatste stand dan? (Clinton-Trump, gemiddeld.)
http://www.nytimes.com/in(...)cML0ImPYBOCk6VkOB7Wwquote:Op woensdag 4 mei 2016 02:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoeveel kiesmannen moet Trump nog om te voorkomen dat er bij de Republikeinse-conferentie een vrije stemming mogelijk is?
Niet slecht. Als ze straks met elkaar gaan debatteren dan acht ik de kans groter dat Trump daar een betere indruk achterlaat dan Clinton.quote:
Die stats zijn waardeloos. Het gaat om de cruciale staten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 02:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet slecht. Als ze straks met elkaar gaan debatteren dan acht ik de kans groter dat Trump daar een betere indruk achterlaat dan Clinton.
RNC roept op achter Trump te gaan staan. Het gaat beginnen.twitter:Reince twitterde op woensdag 04-05-2016 om 02:58:52.@realDonaldTrump will be presumtive @GOP nominee, we all need to unite and focus on defeating @HillaryClinton #NeverClinton reageer retweet
Na een jaar Trump wordt NOOIT de nominee krijgen we nu Trump wint NOOIT de general?quote:Op woensdag 4 mei 2016 02:57 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Die stats zijn waardeloos. Het gaat om de cruciale staten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |