Uiteraard. Zo bezien zou je denken dat het belangrijkste is voor die partij dat ze mensen motiveert om überhaupt te de moeite te nemen om te stemmen.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:03 schreef Monolith het volgende:
Daarbij is een hogere opkomst doorgaans wel in het voordeel van de democraten, als je dat bedoelt.
En wat denk je dat daar voor nodig is?quote:Op maandag 2 mei 2016 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Zo bezien zou je denken dat het belangrijkste is voor die partij dat ze mensen motiveert om überhaupt te de moeite te nemen om te stemmen.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39quote:But Trump edges slightly ahead if the stay-at-home option is removed. Trump also now does twice as well among Democrats as Clinton does among Republicans.
A new Rasmussen Reports national telephone survey of Likely U.S. Voters finds Trump with 41% support to Clinton's 39%.
Ja, iets groter, maar probleem is dat de rechtervleugel van de Republikeinen zo machtig in de partij is geworden dat ze hoe dan ook grote invloed zouden hebben op het beleid van elk Republikeins kandidaat. In 2008, was McCain vrij gematigd, maar moest hij Palin VP nemen om de rechtervleugel in bedwang te houden (Hij wilde eigenlijk Lieberman, maar dat zal de partij toen hebben gebroken). En sindsdien zijn ze nog gekker geworden. Zolang de Tea Party zo machtig is de kans klein.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:13 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Had iemand als John Kasich of Jon Huntsman jr. wel een kans op je stem gehad?
Sanders tegen Trump of Cruz isde keuze makkelijk. Tegen Kasich wordt het iets moeilijker, maar dan neig ik toch naar Sanders met bovenstaande als belangrijkste rede (Ik word ook niet vrolijk met de mogelijke ontwikkeling van de linkse Tea Party). Wel zou ik in dit scenario overwegen om republikeinse te stemmen voor het congres, om zeker te weten dat hij niets bereikt (en mijn congreslid is vrij ok nu).quote:Op maandag 2 mei 2016 13:11 schreef Sunst0rm het volgende:
[..]
Wat stem je als het Sanders tegen Trump wordt of zelfs tegen Kasich?
Met Bloomberg zou het veel lastiger zijn, dan neig mijn hart naar Bloomberg, maar weet niet of dat ik gedaan heb, woon in een swing state dus zou eerst kijken hoe de stand zou zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n spannende keuze. Sanders ligt vele malen dichterbij Clinton dan een Trump of Kasich. Als iemand als Bloomberg nou had meegedaan, dan was het wellicht nog een wat interessantere keuze geweest. Belangrijk bijkomend probleem is dat kandidaten een partij vertegenwoordigen. Veel erger dan een Trump of een Kasich is een Trump of een Kasich met een Republikeinse meerderheid in het congres.
Economisch is Clinton iets linkser dan Obama, sociaal ong gelijk en buitenlands beleid is Clinton meer hawkish dan Obama.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu blijkt dat Obama heel erg op dezelfde lijn zit als Hillary, hij is wel iets minder rechts en progressiever dan haar en Hillary is oorlogszuchtiger (ze pleitte als minister steeds voor de meest radicale millitaire oplossing) maar toen Obama in 2008 campagne voerde ontstond, achteraf gezien ten onrechte, het beeld dat hij aanzienlijk linkser en progressiever, zou zijn dan dat hij bleek te zijn. Minder progressief en links dan Sanders maar linkser en progressiever (of eigenlijk minder conservatief en minder rechts als je het vanuit Hillary bekijkt) dan Hillary.
quote:Gallup Approval Rate Obama
Approval 52%
Disapproval 45%
Approval +7%
Ik denk dat men nu serieus gaat inzien wat voor een vuilnis de 2 overgebleven kandidaten zijn....arm USA....quote:Op maandag 2 mei 2016 19:50 schreef L3gend het volgende:
En ondertussen worden de approval ratings voor Obama hoger en hoger, het lijkt erop dat mensen die naar deze verkiezingscircus kijken, realiseren dat Obama zo slecht niet is
[..]
Als je de grafiek zo ziet, was de fail van (robot)Rubio tegen Christie in het debat het meest cruciale moment van de voorverkiezingen.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:07 schreef Nintex het volgende:
Waarom voert Lyin Ted nog campagne? Zijn polls en populariteit vallen naar beneden, net zoals zijn running mate![]()
[ afbeelding ]
Trump voor het eerst weer boven Hillary in de polls sinds tijden
[..]
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
Niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:47 schreef Atak het volgende:
Laatste tijd volg ik het niet meer. Heeft Sanders nog een kans?
Omdat de Amerikanen nog niet toe zijn aan sociale samenwerking.quote:
Echt een grote kans heeft hij feitelijk nooit gehad natuurlijk. Waarom verrast het je?quote:
Laat de Cruzers en Trumpers elkaar maar afmaken dan komt Sanders erboven uit.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat de Amerikanen nog niet toe zijn aan sociale samenwerking.![]()
Op dit moment op TV Ted Cruz in verhitte discussie met Trump supporters.
Hij heeft geen schijn van kans....
Ik heb niet echt het idee dat je snapt hoe de primaries werken.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Laat de Cruzers en Trumpers elkaar maar afmaken dan komt Sanders erboven uit.
Hij heeft minder bereik omdat die niet dezelfde financiering krijgt. Die grote coöperaties mogen hem niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Echt een grote kans heeft hij feitelijk nooit gehad natuurlijk. Waarom verrast het je?
Misschien was het makkelijker geweest om je eerst even te informeren. Qua fundraising deed hij het beter dan Clinton.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij heeft minder bereik omdat die niet dezelfde financiering krijgt. Die grote coöperaties mogen hem niet.
Die details weet ik niet maar ik weet wel dat die grote coöperaties tegen Sanders zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien was het makkelijker geweest om je eerst even te informeren. Qua fundraising deed hij het beter dan Clinton.
Lijkt me eerlijk gezegd typisch een standpunt waarbij het weten van de details erg handig is. Anders kom je niet bepaald geloofwaardig over.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Die details weet ik niet maar ik weet wel dat die grote coöperaties tegen Sanders zijn.
Een van de details is dat Hillary Clinton constant in fraude en verduistering zaakjes verwikkeld is, onderzocht of nog lopend, bij de FBI.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd typisch een standpunt waarbij het weten van de details erg handig is. Anders kom je niet bepaald geloofwaardig over.
Heb je een linkje?quote:Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef OMG het volgende:
Over oplichten gesproken, die Trump University zaak wordt van wat ik las nu een echt proces.
Sterke argumenten, als je van ad hominems houdt...quote:Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
En wederom petje af voor Cruz. Hij confronteerd Trump supporters en probeert netjes te converseren met hun. Goh het moet niet gekker worden maar ik bewonder zijn moed...
Onzin, ze bestrijden samen met de Syrische regering IS, Al Qaida en andere terroristen dmv luchtaanvallen, wapenleveringen enz.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal IS niet aanpakken
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepoquote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef Delibird het volgende:
[..]
Onzin, ze bestrijden samen met de Syrische regering IS, Al Qaida en andere terroristen dmv luchtaanvallen, wapenleveringen enz.
Welke nieuwe wapenwedloop?quote:Op maandag 2 mei 2016 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe ging die nieuwe wapenwedloop precies helpen qua samenwerking met rusland en china?
"Rebellen" die samenwerken met Al Qaida en bijna net zo extremistische ideeën hebben als IS.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepo
Nee hij klaagt over de politie die de verkrachting weigert te bestraffen, vanuit zijn perspectief.quote:
Zeker niet erg opgelet....quote:Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze richten ze vooralsnog vooral op de rebellen, zoals de ziekenhuizen in Alepo
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zeker niet erg opgelet....
http://www.express.co.uk/(...)in-Brimstone-missile
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-russen~a4263379/quote:Internationaal zal Poetin druk hebben gevoeld om te zoeken naar een goed moment om uit Syrië te vertrekken. De Verenigde Staten beweren al langer dat de Russische aanwezigheid elke kans op een vredesakkoord verstoort. Ook was er kritiek van Syrische mensenrechtenactivisten: Russische bommen zouden niet de terreurorganisaties IS en al-Nusra treffen, maar juist gematigde oppositiegroeperingen.
Eind september schoot Rusland met zo'n dertig gevechtsvliegtuigen Assad te hulp. De verzwakte strijdkrachten van de Syrische president beheersten nog nauwelijks een zesde van het grondgebied in het land. Met behulp van Rusland wist het regeringsleger terreinwinst te boeken in het noordoosten.
Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zijn er sinds het begin van de openlijke Russische inmenging in september 2015 vierduizend mensen omgekomen door Russische aanvallen op Syrisch grondgebied. Onder hen zijn ruim 1.700 burgers.
De oorlog in Syrië is deze week precies vijf jaar aan de gang en kostte naar schatting 250 duizend mensen het leven. Volgens VN-hoofdonderhandelaar De Mistura is er voor Syrië 'geen plan B' als de vredesonderhandelingen mislukken, alleen nog meer oorlog.
quote:The victory fund has transferred $3.8 million to the state parties, but almost all of that cash ($3.3 million, or 88 percent) was quickly transferred to the DNC, usually within a day or two, by the Clinton staffer who controls the commiattee, POLITICO’s analysis of the FEC records found.
quote:While joint fundraising committees are allowed to pay for ads as part of their fundraising efforts, they are forbidden from funding campaign advertising urging voters to vote for or against specific candidates. Those types of ads qualify as electioneering expenses that are supposed to be paid for directly by the campaign or by party committees.
Wat nogal hypocriet is dat zij Sanders beschuldigd dit te doen:quote:"the Hillary Victory Fund, is a so-called joint fundraising committee comprised of Clinton's presidential campaign, the Democratic National Committee and 32 state party committees [...] allows Clinton to solicit checks of $350,000 or more from her super-rich supporters at extravagant fundraisers"
" less than 1 percent of the $61 million raised by that effort has stayed in the state parties' coffers"
"most of the $23.3 million spent directly by the victory fund has gone towards expenses that appear to have directly benefited Clinton's campaign"
quote:The arrangement has sparked concerns among campaign finance watchdogs and allies of Clinton’s Democratic rival Bernie Sanders. They see it as a circumvention of campaign contribution limits by a national party apparatus intent on doing whatever it takes to help Clinton defeat Sanders during the party’s primary, and then win the White House.
But it is perhaps more notable that the arrangement has prompted concerns among some participating state party officials and their allies. They grumble privately that Clinton is merely using them to subsidize her own operation, while her allies overstate her support for their parties and knock Sanders for not doing enough to help the party.
“It’s a one-sided benefit,” said an official with one participating state party. The official, like those with several other state parties, declined to talk about the arrangement on the record for fear of drawing the ire of the DNC and the Clinton campaign. In fact, the DNC, which has pushed back aggressively on charges that it is boosting Clinton at the expense of other Democrats, has advised state party officials on how to answer media inquiries about the arrangement, multiple sources familiar with the interactions told POLITICO.
Wat gek dat die superdelegates haar dan toch steunen, zou je nooit verwachten. Of het is natuurlijk een stukje stemmingmakerij, dat artikel. Dat is natuurlijk wel aan je besteed als je discussies als begint met bijvoeglijke naamwoorden als 'crooked'.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:26 schreef Nintex het volgende:
Crooked Hillary strikes again. Ze laat lokale onderdelen van de democratische partij geld ophalen voor de 'partij' en de verkiezingen in de staten zelf, maar dat geld wordt louter gebruikt voor haar campagne.
http://www.politico.com/story/2016/04/clinton-fundraising-leaves-little-for-state-parties-222670
[..]
[..]
[..]
Wat nogal hypocriet is dat zij Sanders beschuldigd dit te doen:
[..]
Viel te verwachten. Millenials zijn de 'gezonde groep' en die hebben nauwelijks geld. Laatst nog werden er een groot aantal studenten schulden kwijt gescholden. Als de gezonde groep geen geld/werk heeft kunnen ze nooit voor de ongezonde groep betalen. Ze hadden dit al veel eerder moeten invoeren dan waren er buffers, het gaat nu niet (meer) werken.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:
De nieuwe tarieven voor Obamacare worden net voor de verkiezingen in november bekend gemaakt en dat lijkt electoraal gezien niet echt goed nieuws voor de Democraten:
http://www.politico.com/s(...)for-democrats-222663
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje electoral math van the fix:
https://www.washingtonpos(...)ald-trump/?tid=sm_fb
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/quote:If Obama had lost the popular vote by just 1 percentage point, for instance, I have him losing the election 279-259, as highly elastic states like New Hampshire and Colorado would have fallen out of his column.
The net impact of this is minor. Our Election Day forecast in 2012 estimated that there was about a 5 percent chance that Obama would win the Electoral College but lose the popular vote (and about a 1 percent chance that Romney would do so).
Trump heeft er blijkbaar ook over gehoordquote:Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
En wederom petje af voor Cruz. Hij confronteerd Trump supporters en probeert netjes te converseren met hun. Goh het moet niet gekker worden maar ik bewonder zijn moed...
twitter:mviser twitterde op maandag 02-05-2016 om 22:28:29Trump praises the “guy with the sunglasses” who took on Ted Cruz. reageer retweet
twitter:mviser twitterde op maandag 02-05-2016 om 22:33:34“She fell off the stage. And Cruz didn’t do anything! Even I would have helped her.” — Trump on Fiorina falling on the stage. reageer retweet
Het gaat een beetje twee kanten op. Trump maakt kans in een aantal belangrijke democratische staten, omdat hij geen echte conservatief is. Terwijl Hillary best wat conservatieven zou kunnen benaderen als ze daar wat moeite voor zou doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:56 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.
[..]
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/
Heel licht voordeeltje voor de Democraten dus, maar de aandacht die er aan wordt besteed in de media vind ik niet echt toepasselijk.
Ondanks dat Nintex zich gedraagt de Nederlandse woordvoerder van de Trumpcampagne is Politico wel degelijk een serieus medium. Het artikel stipt ook wel wat punten aan waar je wel degelijk kritiek op kunt hebben.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat gek dat die superdelegates haar dan toch steunen, zou je nooit verwachten. Of het is natuurlijk een stukje stemmingmakerij, dat artikel. Dat is natuurlijk wel aan je besteed als je discussies als begint met bijvoeglijke naamwoorden als 'crooked'.
Die Wall is echter niet iets dat echt los staat van de popular vote. Ze winnen die staten niet ondanks de popular vote, maar dankzij. De demografische problemen die de Republikeinen ondervinden hebben zowel hun weerslag op de EC als de popular vote.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:56 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit soort stukjes waar de Democraten een groot voordeel wordt gegeven in het EC toch een beetje onzin. Als een kandidaat de popular vote weet te winnen is het heel onwaarschijnlijk dat hij sneuvelt in het EC. Het idee van een 'blue wall' bestaat niet echt.
[..]
http://fivethirtyeight.com/features/there-is-no-blue-wall/
Heel licht voordeeltje voor de Democraten dus, maar de aandacht die er aan wordt besteed in de media vind ik niet echt toepasselijk.
Of Politco moet samen spannen met de Bernie campagne:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ondanks dat Nintex zich gedraagt de Nederlandse woordvoerder van de Trumpcampagne is Politico wel degelijk een serieus medium. Het artikel stipt ook wel wat punten aan waar je wel degelijk kritiek op kunt hebben.
Maar de popular vote bepaalt het EC en niet andersom. De demografische problemen zorgen ervoor dat het voor de Republikeinen lastiger wordt de popular vote te winnen waardoor ze kansloos zijn in het EC, je kunt niet naar de map kijken en dan zeggen dat de Democraten op basis van die map een groot voordeel hebben, en dat lijkt de auteur wel te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die Wall is echter niet iets dat echt los staat van de popular vote. Ze winnen die staten niet ondanks de popular vote, maar dankzij. De demografische problemen die de Republikeinen ondervinden hebben zowel hun weerslag op de EC als de popular vote.
Wat leuk. Ben jij de Nederlandse woordvoerder van Trump?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
Of Politco moet samen spannen met de Bernie campagne:
https://berniesanders.com/press-release/politico-exposes-clinton-campaign-money-laundering-scheme/
Overigens zijn er ook partij prominenten die zeggen dat het geld pas later verdeeld gaat worden over de staten als bekend is wat de moeilijke races gaan worden.
Helaas niet, maar dat zou ik best willen doen, Betaald prima verwacht ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat leuk. Ben jij de Nederlandse woordvoerder van Trump?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |